Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Gravenberch is beter dan Paul Pogba in zijn beste dagen bij Juventus’

Laatste update:

Ryan Gravenberch mag zichzelf sinds woensdag international noemen en wordt daarmee beloond voor zijn snelle opmars bij Ajax. De nog altijd pas achttienjarige middenvelder speelde dit seizoen al 33 wedstrijden voor de Amsterdammers en wordt steeds nadrukkelijker in verband gebracht met een absolute toptransfer. Zijn voormalig jeugdtrainer Brian Tevreden is allerminst verrast door zijn progressie en noemt hem zelfs een ‘betere versie van Paul Pogba’.

Tevreden maakte voor het eerst kennis met Gravenberch toen hij als zevenjarige speelde bij amateurclub Zeeburgia en was blij te horen toen de jongeling zich een seizoen later aansloot bij de jeugdopleiding van de Amsterdammers. “Zelfs toen al was hij ongelooflijk”, memoreert de jeugdcoach in gesprek met Goal, dat de Ajacied deze week als zevende inschaalde bij de lijst van vijftig grootste talenten ter wereld. “Toen al kon je zien dat hij een heel goede speler zou worden.”

Het was ook Tevreden die erop aandrong dat Gravenberch als twaalfjarige werd doorgeschoven naar de Onder-15, waar hij op dat moment de leiding had. “Niet iedereen was daar blij mee, want ze vroegen zich af of hij daar wel klaar voor was. Een van de coaches noemde hem te kinderlijk voor dat niveau, maar ik was er zeker van omdat hij technisch en fysiek zo goed was. Hij had het veel te makkelijk tussen zijn eigen leeftijdsgenoten, dus in mijn optiek was hij klaar voor die stap.”

Sterker nog: Tevreden besloot Gravenberch direct aanvoerder te maken, om hem zo nog meer te prikkelen. “Dat deed hij geweldig. Ik weet nog dat hij in een van zijn eerste wedstrijden een hattrick maakte in de Super Cup. Dat was ongelooflijk”, aldus de jeugdtrainer, die in 2016 afzwaaide bij Ajax om Director of Football te worden bij het Engelse Reading en daardoor niet van dichtbij meemaakte hoe zijn oogappeltje in september 2018 uitgroeide tot jongste debutant ooit in de hoofdmacht van Ajax.

Gravenberch heeft inmiddels exact vijftig wedstrijden in de hoofdmacht van Ajax op zijn naam staan.

“Hij is echt heel goed en dat zie je nu ook in het eerste”, aldus de trotse Tevreden, die stelt dat Gravenberch door de jaren heen eigenlijk nauwelijks is veranderd. “Hij speelt nog op precies dezelfde manier als in de jeugd. Hij wordt nooit zenuwachtig als hij aan de bal komt. Hij speelt zonder angst en dat is precies wat ik zo mooi vind aan Ryan.” De voormalig jeugdtrainer verwacht dan ook dat dit pas het begin is voor de Oranje-debutant. “Ik geloof er heilig in dat hij een heel mooie transfer kan gaan maken. Dat zag ik al toen hij een kind was en nu ben ik er nog meer zeker van. Zijn volgende stop wordt een absolute topclub in Europa en ik geloof voor honderd procent dat hij ook daar glansrijk gaat slagen.”

Gravenberch wordt al jaren in verband gebracht met Juventus, waar men nog altijd zoekt naar een geschikte opvolger van Paul Pogba. De Italiaanse grootmacht weet ook dat de jonge Nederlander al jaren wordt vergeleken met de Fransman, die la Vecchia Signora in 2016 verliet voor Manchester United. Tevreden noemt Gravenberch zelfs een verbeterde versie. “Qua fysiek zie ik Frank Rijkaard in Ryan omdat hij erg lang en sterk is. Maar qua spel heeft hij echt veel weg van Pogba. Ik zou zeggen dat hij qua techniek en dominantie op het veld een nog betere versie van hem in zijn beste dagen bij Juventus is. Toen speelde Pogba heel dominant en dat zie ik ook terug bij Ryan.”

Is Ryan Gravenberch inderdaad nu al beter dan Paul Pogba ooit was?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Je kunt beter geen interviews geven als je net uit de kroeg komt.

26 maart 2021 om 09:07

Haha.. dat was ook mijn eerste reactie. Maarja Tevreden is een deskundige en wie weet lacht Tevreden ons over een paar jaar wel uit. Ohh nee, hij kent ons niet...

26 maart 2021 om 10:52

@nesta, hij kan ons sowieso niet uitlachen, aangezien hij zegt dat Gravenberch nu al beter is dan Pogba toen. Als hij zegt dat Gravenberch de potentie heeft om beter te worden is het een ander verhaal.

26 maart 2021 om 10:25

Mario, you Made my day.
En als je dan al interviews geeft, laat ons dan minimaal weten welke. Ik kan nergens meer terecht tegenwoordig.
Gravenberch kan t vaak zo makkelijk uit laten zien wat hij doet, ondanks zijn lange lijf oogt het zo soepel. Ik heb in corona tijd veel vaker naar wedstrijden van Ajax gekeken (dan mij lief is 😉), maar hij steekt veel meer energie in terug verdedigen dan ik voorheen dacht te zien. Mooi. Hij laat gewoon zien dat creativiteit alleen gewoonweg niet voldoende is in het moderne voetbal, maar dat hij bereid is ook de meters te maken en belangrijk te zijn zonder bal. Heeft nog wat meer body nodig denk ik om een stap hoger te zetten.

26 maart 2021 om 10:37

Haha :-) Goeie! Maar ... even los van dit slappe interview. Ik denk ook wel dat Gravenberch de potentie heeft om beter te worden dan Pogba. Maar ik vind hem toch wel een ander type. En om dan de onzin in dit artikel maar even aan te halen. Rijkaard was veel meer een spelverdeler met meer rust aan de bal en fysiek wel wat sterker. Pogba is ook wel echt iemand met meer fysiek en power. Gravenberch is vooral goed in de slangendans, hij wurmt zich altijd door de duels en is erg balvast en veel wendbaarder, draait heel makkelijk. Ik vind het toch wel een andere style. Meer Kanu achtig. Hij moet alleen nog leren wat slimmer z'n posities te kiezen en wat rustiger in z'n spel te worden en proberen ook vaker die goede eindpass te geven. Hij scoort wel al wat vaker nu, dat is zeker positief! Gezien z'n leeftijd heeft hij alles eigenlijk om een topper te kunnen worden. Mentaal komt hij ook gezond over.

26 maart 2021 om 11:26

Het grote verschil is dat Pogba het heeft laten zien / laat zien bij grote clubs in verschillende topcompetities. We hoeven niet lang terug om Nederlandse toppers met potentie te zien worstelen in het buitenland: vd Beek, Depay, Bergwijn, Ziyech ... Allemaal smaakmakers en de beste in hun soort van de eredivisie maar (nog) niet succesvol elders in een grote competitie.

26 maart 2021 om 11:30

Natuurlijk, ik heb het over potentie, het absurde van dit artikel is dat er beweert wordt dat hij nu al beter zou zijn, dat is hij zeker niet. Overigens niet met je eens over die namen. Ik vind geen van die spelers van hetzelfde niveau als Ryan, zeker niet op die leeftijd - hij is minstens 3 jaar jonger dan al die namen die je noemt voordat die een vaste kracht waren. Ryan laat 't ook al zien in de CL en EL. Die zie ik echt meer in de categorie de Jong (5 jaar ouder) en de Ligt. Die het wel degelijk waarmaken. En Ziyech dan ook, maar die is 10 jaar ouder ... dus dat is niet te vergelijken. Hij zal 't nog wel moeten laten zien inderdaad. Maar ik vind dat hij behoorlijk stabiel blijft ondanks z'n leeftijd. We zullen zien ...

26 maart 2021 om 11:51

@dr.mario de kroegen zijn dicht he

Maar we moeten vooral Tevreden heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel dankbaar zijn dat hij als enige vond dat Gravenberch doorgeschoven moest worden als 12 jarige naar onder 15 en hem aanvoerder maakte (om te prikkelen)

Is of kan zijn/worden? Want daartussen zit echt nog een bijzonder groot verschil.

26 maart 2021 om 09:50

Ik ben bang dat hij toch echt 'is' zei.... Ik weet niet hoor, maar Tevreden heeft het iets te hoog in z'n bol gekregen zo lijkt het. Ik ben zelf Ajaxfan en houd er heus wel van om met een Ajaxbril naar dingen te kijken, maar die opmerking slaat natuurlijk nergens op. Zoals je aangeeft, 'kan worden' is een ander verhaal, want Gravenberch is wel echt een mooi talent en mits hij de juiste stappen maakt en z'n koppie erbij houdt, heeft hij een grote toekomst voor zich.

26 maart 2021 om 10:43

Haha ja, ben er ook bang voor, hoor.. Die geloofwaardigheid van 'm is ook weer gelijk weg.

Gaan we weer.. waarom doet men dit? Altijd zulke verwachtingspatronen scheppen die meeste van onze talenten (bijna) nooit inlossen. Ook daarmee de prestaties van bijvoorbeeld een Pogba onderschatten. Laten onze talenten maar een eens keer bewijzen dat ze de absolute top aankunnen. Ken er momenteel 4: van Dijk, de Ligt, Frenkie & Wijnaldum. 4 van de 10000 beloofde supertalenten in 11 jaar (ong) tijd.

26 maart 2021 om 09:10

De Vrij mag ook wel in dat rijtje als je het mij vraagt. Inter de koploper van Italië en hij hoort daar al jaren bij de beste spelers..

26 maart 2021 om 10:47

Exact.. Maar dan even wijnaldum eruit.

26 maart 2021 om 13:10

Wijnaldum die de Champions League en Premier League heeft gewonnen en daarin bijna alle wedstrijden speelde?

26 maart 2021 om 09:19

Je vraagt waarom men dit doet. Nou denk dat Brain tevreden is over Ryan en trots. Krijgt een interview en heeft daarom net iets meer lof dan hij normaal zou hebben. Iets gekleurd. Daar is ook helemaal niets verkeerds aan. Brain is echt niet diegene die een hoge verwachting creëert door een iets te positieve reactie.

26 maart 2021 om 09:58

Welkom in Nederland waar iedere talent omhoog wordt geluld totdat ze een dipje krijgen

26 maart 2021 om 10:22

Psvlid, en dan mag daar Wijnaldum weer uitgehaald worden. Die heeft zijn beste tijd wel gehad. Gravenberch is een talent maar om aan de top te komen en dan met name te blijven, moet hij nog veel stappen zetten. Dus de vergelijking met Pogba gaat echt wel mank.
Overigens verwacht ik nog meer van Kudus dan van Gravenberch. Kudus heeft een extra wapen: een versnelling op de eerste meters. Zoals hij scoorde tegen Afrika was pure klasse.
Dat heeft Madueke ook. Onbegrijpelijk dat die niet altijd speelt bij Psv. Als Ajax al een spits zou gaan halen voor de concurrentie met Haller, dan hoop ik op Madueke. Beter dan Malen, Bergwijn en Zahavi.

26 maart 2021 om 11:31

De Vrij hoort natuurlijk terecht nog in dit rijtje, net als Wijnaldum er zeker bij hoort. Wijnaldum heeft echt letterlijk overal gepresteerd en is de enige echte B2B-middenvelder met scorend vermogen. Na het WK zit zijn beste tijd er wellicht op.

Moet dit nou? Ik vind Gravenberch ook een geweldig talent en een van de meest opwindende spelers die Ajax in de laatste jaren heeft opgeleid maar om dit nou te zeggen... Blijft toch jammer dat de meeste jonge spelers (en in het bijzonder Ajacieden) zo snel opgehemeld worden terwijl een paar het maar redden. De Ligt en Frenkie hebben het geflikt maar ik kan me nog herinneren dat Bazoer, Fischer, El-Ghazi, Tete, Riedewald en Dolberg allemaal wel even Barcelona gingen halen volgens de zogenaamde kenners.

26 maart 2021 om 09:15

Vergeet ook een Willems niet, of Drenthe. Beide hadden de potentie. Drenthe heeft het nog wel tot Real Madrid geschopt maar dat werd toch al gauw een hopeloos verhaal. Willems had ook de potentie, deed zelfs mee aan het EK 2012, was toen eigenlijk nog te jong maar kon heel ver komen....

Maher zou de nieuwe Sneijder worden, Nouri de nieuwe Iniesta (al heeft hij zijn potentie door andere omstandigheden niet waar kunnen maken).

Nu ook de hele soap rondom ihattaren. Die zou het ook heel ver gaan schoppen maar die staat momenteel ook stil.

26 maart 2021 om 09:23

Klopt helemaal. Willems was ook erg goed tot zijn zware blessure. Maar om wat voor reden dan ook kan de ontwikkeling van talenten voortijdig stoppen.
Maher speelde een geweldige wedstrijd tegen Italie en leek een zekerheidje. Aissati evenzo na zijn wedstrijd tegen AC Milan. Bazoer begon ook erg goed.

26 maart 2021 om 09:45

Willems was toen hij 18-20 jaar was echt niet zo goed hoor. Ja hij had potentie, maar heeft genoeg waardeloze potten gespeeld. Pas daarna ontwikkelde hij stormachtig tot aan die hele vervelende blessure. Zo jammer, want hij had echt een absurd hoog niveau gehaald. Ik zag hem toen echt de wereldtop bereiken.

26 maart 2021 om 10:22

Adam maher had nooit naar psv moeten gaan. Zou naadloos in het ajax systeem passen maar die hadden toen een max. Bedrag van 5mil. Om uit te geven aan een transfer.

26 maart 2021 om 10:37

Inderdaad, Willems speelde toen bij Newcastle in een 5-3-2 systeem waar hij echt gewoon geweldig speelde. Het Nederlandse elftal kampt al jaren met een backprobleem en het maar blijven vasthouden aan het 4-3-3 systeem.

Als als als... ja ik heb een hekel aan die situatie schetsen, maar als Willems fit was gebleven dan had je toch een heerlijke achterhoede gehad.
Hateboer had zich veel meer op zijn plek gevoeld want die voetbalt echt hopeloos in een 4-3-3 formatie.

Heel veel verdedigers spelen in een 5-3-2 formatie in Italie. De vrij kan in die opbouwende positie spelen net als bij Inter. De Roon en Hateboer kennen elkaar bij Atalanta.

Stekelenburg
De Ligt
De Vrij
Van Dijk
Hateboer
De Roon
De Jong
Willems
Wijnaldum
Depay
Weghorst
26 maart 2021 om 11:43

Maher inderdaad tegen Italië. Ik was er van overtuigd dat we onze nieuwe nummer 10 voor de volgende jaren zouden hebben. Liep toch wat anders. Wel jammer voor hem, net op het verkeerde moment naar de verkeerde club misschien.

De pogba bij Juventus was echt ongekend goed. Misschien moet deze man even wat beelden terugkijken en zien wat voor goals en acties pogba maakte bij een absolute topclub. Gravenberch komt niet eens in de buurt van dat niveau tot nu toe (wat ook echt geen schande is)..

26 maart 2021 om 09:14

Ja bizarre vergelijking. Gravenberch doet het goed, maar heeft werkelijk internationaal nog niks gepresteerd (ook niet heel gek gezien zijn leeftijd).

Je zou hoogstens kunnen zeggen dat Gravenberch voor Ajax is wat Pogba toendertijd voor Juve was..

Dit slaat werkelijk nergens op. Over het overhypen van Nederlandse talenten gesproken..

26 maart 2021 om 11:13

Tja Bazoer ging ook wel even de absolute wereldtop halen... let op, ik schat Gravenberch hoger in dan Bazoer en verwacht dat hij een mooie carrière gaat maken maar nu al beter dan Pogba? Kom op zeg.

Aldus, Brian "snel" Tevreden. Er is nog genoeg progressie te boeken voor Ryan als het gaat om positioneren en verdedigen. Hij hoeft niet nu al naar het buitenland geschreven te worden, maar dat hij veel talent en kwaliteiten heeft staat buiten kijf.

Ik snap nooit waarom men altijd zo in de modus van overdrijven schiet. Gravenberch is natuurlijk een groot talent die inderdaad op den duur het niveau van Pogba bij Juventus kan benaderen of zelfs overstijgen, maar op dit moment is hij daar nog heel ver van verwijderd. Anders had hij wel bij dit Oranje in de basis gestaan als hij zo goed was als Pogba in Turijn. Wel is Gravenberch op zijn leeftijd veel verder dan Pogba was toen die 18 was. Niet minder en niet meer. Laten we gewoon kijken hoe Gravenberch zich ontwikkeld, zonder er meteen spelers als Pogba naast te leggen ter vergelijking.

26 maart 2021 om 09:41

Nou met Frank de Boer aan het roer is het niet automatisch zo dat de beste spelers geselecteerd worden. Ik ben van mening dat hij zeker bij Oranje geselecteerd had moeten worden.

26 maart 2021 om 09:49

Ik vind het wel grappig dat je een kritische reactie plaatst en niet begrijpt waarom men zo in het overdrijven schiet en vervolgens ga je roepen dat Gravenberch veel verder is dan Pogba was op die leeftijd (en presenteer je dat ook als een feit). Die bewering is natuurlijk net zo onzinnig. Het enige wat je zeker weet is dat Gravenberch eerder een basisplaats pakte, maar dat is niet onlogisch gezien spelers op een lager niveau dan de top 5 competities sowieso gemiddeld eerder doorbreken. Daarnaast is de concurrentie bij Ajax wat minder dan bij United en Juve. Tenzij je doorbreken tussen spelers als Scholes, Carrick, Pirlo, Vidal en Marchissio makkelijker lijkt dan tussen Klaassen, Kudus en Alvarez. Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat het niet waar zou kunnen zijn hoor, maar het is gewoon niet meetbaar.Laten we hopen dat Gravenberch zijn ontwikkeling doorzet en zijn voorspelde belofte in gaat lossen. Dit soort vergelijkingen zijn verder nutteloos.

26 maart 2021 om 10:11

Ik vind het grappig dat je zegt dat een vergelijking nutteloos is, om vervolgens zelf die nutteloze vergelijking te maken. Ik snap inderdaad niet waarom men zo moet overdrijven, maar ik vind niet dat ik overdrijf als ik spelers vergelijk op hetzelfde moment in hun carriere. Jij vindt het een onzinnige vergelijking (dat mag) maar gaat er wel heel graag op in. Zo onzinnig is het dus schijnbaar ook weer niet. Ook spreek je mij op geen enkele manier aan dat ik zou overdrijven, hetgeen juist het punt van mijn kritiek is richting Tevreden. Kortom je schrijft een heel bericht over je wat je zo grappig vindt, terwijl je compleet langs alle punten in mijn bericht heen praat. Op zich ook een prestatie.

26 maart 2021 om 11:06

Ik maak geen vergelijking tussen de spelers maar onderbouw louter dat er verschillen zijn in de situaties en het niet meetbaar is wie er op dat tijdstip verder zou zijn.Bij het lezen van de reacties viel het me gewoon op dat je eindigd met de uitspraak dat we hem niet naast spelers als Pogba moeten leggen terwijl je dat letterlijk de zin er voor zelf nog doet. Als je iets in iemands reactie wilt benoemen dan hoef je toch niet verplicht alle andere aspecten in zijn reactie te adresseren. Jammer dat je het ogenschijnlijk persoonlijk opvat.-edit- ik zie dat ik in mijn vorige reactie rep over het in het overdrijven schieten, maar ik doelde daar op het vergelijkingen maken. Dat had ik anders moeten formuleren om onduidelijkheid te voorkomen.

Een mooi compliment van een trotse oude bekende, maar meer moeten we er denk ik niet van maken.

Brian Tevreden heeft immers Paul Pogba vroeger niet, met dezelfde intensiteit, dagelijks van dichtbij gevolgd. Ik neem dit soort opmerkingen/complimenten pas serieus als de betreffende persoon met beide gewerkt heeft.

26 maart 2021 om 09:19

Inderdaad en dan nog, Viscaal werd op jonge leeftijd ook ooit als een groter talent gezien dan Van Basten. Obispo zou beter zijn dan De Ligt.
Gravenberch doet het nu goed en is zeker een groot talent maar Pogba was wereldtop bij Juventus en werd wereldkampioen.

26 maart 2021 om 12:34

@boca2005, er was maar een persoon die Obispo beter vond dan de Ligt en dat was Aad de Mos en die werd enorm uitgelachen

26 maart 2021 om 22:00

Dat klopt. Misschien was Aad de Mos ook wel degene die Viscaal beter vond dan Van Basten. 😃

26 maart 2021 om 09:19

@pendeco, vergelijkingen worden inderdaad pas serieus als de persoon in kwestie met beide spelers heeft gewerkt. Echter heb je voor deze vergelijking niemand nodig om zijn uitspraak te ontkrachten. Ongeloofelijk hoe iemand dit kan zeggen en met serieuze blik verder te staren, achja vannacht vergelijk ik er ook weer op los met een grote krat op, maar tot zo'n vergelijking kom ik niet.

Gravenberch is echt een enorm talent en wie weet waar zijn grens gaat liggen. Maar dit is echt te absurd om te zeggen en ben het daar ook totaal niet mee eens. Prima om kwaliteiten te benoemen maar deze superlatieven zitten een jongen eerder tegen dan mee.

Die arme jongen heeft nooit om dit soort onzin gevraagd. Bij de eerste de beste slechte wedstrijd roept hier iemand: "En iedereen maar zeggen dat hij beter is dan Paul Pogba in zijn beste dagen bij Juve, arrogantie afgestraft!"

26 maart 2021 om 11:05

Haha ja datvis inherrent aan deze tijd. Ze lezen de reactie van 1 persoon, om het vervolgens te bestempelen als "iedereen". Zelfde met mensen die 100 reacties lezen waarvan er 1 een negatieve lading heeft en juist die reactie blijft hangen. Erg jammer.

Paultje Pogba heeft toch wel een aantal seizoenen gehad waarin die echt van wereld niveau is, Ryan is een enorm talent maar nog lang niet in de buurt van dat niveau, Pogba drukte op elke wedstrijd zijn stempel met geweldige actie´s, Passes, en goals of assists.

Prima uitspraak om men op de kast te jagen, haha. OT: Een enorm talent, maar hij is er pas net. Ik ben niet ondersteboven van Pogba maar hij had toen al scorend vermogen en dat mist Gravenberch wel.

26 maart 2021 om 09:37

Ik vind dat scorend vermogen wel meevallen. Pogba heeft in de Serie A nooit de dubbele cijfers gehaald. Hij maakte af en toe een doelpunt, maar hele memorabele aantallen waaruit een opvallend talent qua scorend vermogen blijkt had hij nu ook weer niet. Zou niet weten waarom Gravenberch die aantallen over een jaar niet zou kunnen halen.

26 maart 2021 om 12:45

Toen Pogba in de Serie A speelde werd je met 20 goals topscorer. Hij schoot er per jaar grofweg 10 in (alle competities). Vind ik wel een verschil met Gravenberch die er in (doelpuntenparadijs) Nederland maar 4 in heeft liggen. Misschien zal hij nooit een grote scorende speller worden, maar dat hoeft ook niet...hij heft van alles juist wél.

Gravenberch wordt inderdaad de ster op de Europese velden. Ik ben benieuwd wie hem zal kopen
De eerste Nederlander die over de €100 mln gaat.

26 maart 2021 om 10:16

Vermoedelijk ben jij 1 van de personen die voor 'ja' heeft gekozen bij de poll?
Gravenberch heeft een fantastische toekomst in het vooruitzicht, echter geen enkele garantie dat hij voor 100 miljoen verkocht gaat worden. Ik denk dat hij daarvoor minstens 1 en misschien wel 2 hele goede jaren moet draaien bij Ajax, volgend jaar CL, eventueel al minuten maken op het EK en dan naar een topteam in Europa. Ik hoop echt dat hij het zover gaat schoppen, prachtige voetballer om te zien. Zo'n grote sterke middenvelder heb ik meer mee dan een Frenkie de Jong eerlijk gezegd.

26 maart 2021 om 12:32

@teesboer, hij zegt toch niet bij Ajax? Kan ook op zijn 26e zijn van topclub naar topclub en de Coronatijd al jaren achter ons.

26 maart 2021 om 12:48

Al die dingen die jij schrijft, zoals 2 goede jaren ben ik volledig met je eens
Nog meer druk op hem leggen bij Ajax, bij het Ned. elftal zal hem goed doen. Wordt hij alleen maar een betere voetballer van

26 maart 2021 om 13:56

Zit ook weer wat in, dan nog is die garantie er natuurlijk nog lang niet.

nou nou.. dat die jongen talent heeft dat is duidelijk maar ik vind hem nog niet bepalend genoeg om dat te zeggen. hij doet leuk mee bij ajax maar is geen uitblinker.

Allemachtig wat een onzin verkondigt deze man.... hij beschadigt Gravenberch eerder dan dat hij hem een gunst doet.

26 maart 2021 om 18:38

Wel he, kijk eens wat alle aandacht met bijvoorbeeld een Stengs heeft gedaan afgelopen jaar.
Die jongens kunnen allemaal prima goed voetballen, maar worden door iedereen om hen heen bestempeld met dit en met dat zodat die jonge koppies op een gegeven moment barsten van positiviteit....totdat er opeens dir hele slechte wedstrijd volgt, gevolgd door een paar negatieve klanken die tussen die oortjes gaan wroeten,ze opeens voor de camera moeten uitleggen waarom ze slecht speelde......en het is gedaan met de onschuld van de jonge voetballer

Het hypen is begonnen hoor... Kom op zeg, Gravenberch is een fantastische voetballer, maar nog lang niet gelijk aan Pogba in zijn goede jaren.. Eerst een mooie transfer maken en dan kijken of hij het kan waar maken. Zyech was ook een fenomeen bij Ajax, maar over de landsgrenzen is het toch een stuk minder indrukwekkend, dus laat die jongen eerst eens wat vlieguren maken voor wij hem op een voetstuk plaatsen.... Uiteraard kan hij hier zelf niets aan doen en wil zich waarschijnlijk ook gewoon in de luwte verder ontwikkelen.

26 maart 2021 om 11:00

Iedere voetballer lijkt een ster bij Ajax, zie inderdaad Zyech, Tadic, Blind, Klaassen en Stekelenburg.
Wel knap dat je team zo goed staat dat de individuele spelers uiteindelijk ook beter lijken.
Anita en De Jong leken in het verleden ook top bij Ajax.

Prettig dat Brian Tevreden is.

Gravenberch is een groot talent, maakt grote stappen, maar staat echt nog aan het begin.
Om Beugelsdijk te citeren: "ruuuuuuuustaaaaaaaaahhg". Een zware blessure, de verkeerde clubkeuze bij een vervolgstap of een trainer die het niet in hem ziet zitten en hij wordt weer teruggeworpen.

Gravenberch is wel beter dan de Pogba van nu en afgelopen seizoen.
Pogba zal zich wel weer vinden als die een transfer maakt denk ik.
Gravenberch heeft nog genoeg tijd om binnen een paar jaar een vaste kracht te worden bij een club als Juventus.

Brian is wel heel Tevreden oven Gravenbergh zeg! Overdrijven is ook een vak. Gravenbergh is geweldig bezig momenteel, maar zo goed is hij nou ook weer niet. In potentie kan hij dat niveau prima halen.

Hahahahahaha. Best eens wat beelden van Polpo Pogba terug bekijken. Deze man is een fenomeen onder de Juve supporters, ongekend goed.

Ik vind Gravenberch een hartstikke groot talent, maar het gaat wel ver om te zeggen dat hij beter is dan Pogba. Ik hoop het echt voor het Nederlands voetbal dat hij zich zo zou weten te ontwikkelen, maar hij zal dan echt nog een paar stappen moeten maken en het ook bij de echte topclubs wekelijks laten zien. De eerste signalen zijn positief, maar de weerstand mag en kan voor hem echt wel omhoog.

En daar gaan we weer. We bekritiseren iemand die een mening geeft.
Dus iedereen doet het zelfde. Wat een stelletje.

En daar gaan we weer. We bekritiseren iemand die een mening geeft.
Dus iedereen doet het zelfde. Wat een stelletje.

En daar gaan we weer. We bekritiseren iemand die een mening geeft.
Dus iedereen doet het zelfde. Wat een stelletje.

En daar gaan we weer. We bekritiseren iemand die een mening geeft.
Dus iedereen doet het zelfde. Wat een stelletje.

En daar gaan we weer. We bekritiseren iemand die een mening geeft.
Dus iedereen doet het zelfde. Wat een stelletje.

En daar gaan we weer. We bekritiseren iemand die een mening geeft.
Dus iedereen doet het zelfde. Wat een stelletje.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren