Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Turkse media kraken De Boer: ‘Niet verbazingwekkend als Oranje WK niet haalt’

Laatste update:

Het Nederlands elftal zakte woensdagavond door het ijs in het WK-kwalificatieduel met Turkije (4-2) en na afloop zijn de Turkse media niet bepaald mlld voor Frank de Boer. Men zou het een hele prestatie vinden als Oranje zich met de huidige bondscoach weet te plaatsen voor het WK van 2022 in Qatar. Aan de andere kant wordt de Turkse keuzeheer Senol Günes overladen met complimenten.

Habertürk komt met een fraaie omschrijving van de geslaagde avond van de Turkse nationale ploeg in Istanbul. "We hebben het sap uit de sinaasappel geperst", zo kopt de Turkse krant. "Dit is echt een historische overwinning. Het is niet eenvoudig om tegen een gestructureerd elftal als het Nederlands elftal te spelen, maar gelukkig beschikt Turkije over een goede ploeg met een een goede bondscoach." Oranje en De Boer krijgen er na de nederlaag flink van langs. "Dit was het minst oplossingsgerichte elftal waar we lange tijd naar hebben gekeken. Het zou niet verbazingwekkend zijn als Oranje zich niet plaatst voor het WK, zeker niet met een bondscoach als De Boer."

Milliyet komt superlatieven tekort voor de beul van Oranje. "Burak Yilmaz heeft Nederland gesloopt en geschiedenis geschreven!", zo krijgt de 'held van Istanbul' als compliment mee. Volgens Sabah is door Turkije woensdagavond een 'historisch hoofdstuk' toegevoegd aan de voetbalgeschiedenis van het land. Yilmaz schroefde zijn totaal tegen Nederland op naar vijf doelpunten, meer zelfs dan Cristiano Ronaldo en Jan Koller, die beiden viermaal trefzeker waren tegen Oranje. De spits uit Turkije is na de Duitser Klaus Allofs in 1980 de eerste speler die een hattrick produceert in een ontmoeting met Nederland.

Yilmaz wordt op handen gedragen in de Turkse pers en de vergelijking met Erling Braut Haaland en Robert Lewandowski wordt hier en daar zelfs al gemaakt. Günes is trots op de topschutter en zijn collega-internationals. "We haalden echt een topniveau", zo klinkt het na afloop in de Turkse media. "De spelers hebben hun taak perfect uitgevoerd en hierdoor de wedstrijd naar zich toegetrokken. We zijn erin geslaagd om het aanvalsspel van het Nederlands elftal te verstoren." Dat Oranje in de slotfase via Davy Klaassen en Luuk de Jong nog terugkwam baart Günes wel zorgen. "Daar zullen we naar moeten kijken."

Günes waakt voor al te veel optimisme in Turkse voetbalkringen, want zaterdag wacht de ontmoeting met Noorwegen. "Dat is ook een heel sterke ploeg en we zullen dan ook vol voor de winst gaan", zo verzekert de bondscoach. "En daarna staan we tegenover Letland. In deze periode met veel duels zijn onvoorspelbare dingen niet uitgesloten." Yilmaz is 'trots en blij' na zijn hattrick tegen het povere Oranje. "Nederland zien we toch wel als onze grootste concurrent", aldus de 35-jarige spits. "Maar deze overwinning telt nu niet meer, want de focus ligt nu op het duel met Noorwegen."

Zie jij Turkije het WK in Qatar halen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Daar konden ze ook nog wel eens gelijk in hebben. Noorwegen zal ook wel onderschat worden (net als Turkije gisteren). Vraagtekens bij de selectie, hoewel degenen die in Jong Oranje spelen daar ook lieten blijken het niveau te missen.

25 maart 2021 om 08:55

Inderdaad, vooral in Noorwegen zie ik Oranje niet zo maar winnen hoor. Voorzichtigheid is geboden want nog een nederlaag zal hun kansen op het WK doen verkleinen.

25 maart 2021 om 09:14

Voordeel is wel dat Noorwegen pas in september is, met hopelijk een fitte Virgil. Aan de andere kant, voor hetzelfde geld speel je een dramatisch EK en staat er dan misschien wel weer een andere trainer voor de groep.

25 maart 2021 om 09:24

Inderdaad. Je kunt em ook nog omdraaien. Oranje verprutst de komende 2 wedstrijden ook en er staat met het EK al een nieuwe trainer voor de groep.

25 maart 2021 om 10:13

Nja, tegen Letland en Gibraltar kun je het natuurlijk niet verprutsen, zelfs Frank de Boer niet haha. Als je daar geen 6 punten haalt mag je niks over de coach zeggen, dan moeten alle 11 de spelers gewoon in een hoekje gaan zitten en de ogen uit hun kop schamen. Ongeacht wie je opstelt of welk systeem je hanteert, deze wedstrijden moet je gewoon eenvoudig winnen.

25 maart 2021 om 09:17

Bijzonder hoe onder Koeman dezelfde spelers nog bijna de Nations League wonnen en toplanden versloegen en nu niks meer presteren. Laten we ook niet vergeten dat gisteren een team op het veld stond met spelers die het geraamte vormden van het Ajax dat in 18/19 de CL-halve finale haalde: De Ligt, Blind, De Jong en toch konden ze geen potten breken.Het ligt niet aan de spelers of hun niveau. Het ligt gewoon aan de aanstelling van een coach die overal mislukt is.

25 maart 2021 om 10:07

Oh ja, de Boer zorgt ervoor dat Berghuis geen voorzet meer kan geven. De Boer zorgt ervoor dat Malen geen goed schot op goal meeregeer. De Boer zorgt ervoor dat Krul staat te keepen als een amateur. De Boer zorgt ervoor dat Depay denkt alleen te voetballen. De Boer zorgt er in zijn eentje voor dat spelers vanuit hun club in een Oranje shirt ineens niets meer kunnen. Ja precies want zo werkt dat natuurlijk. Net zoals v Gaal Nederland ver brengt en ze niet laat kwalificeren. Ik zou het ook vooral daarop gooien. De spelers waren hierin natuurlijk compleet machteloos.

25 maart 2021 om 10:40

Onder Frank zijn er volgens mij maar 2 wedstrijden gewonnen?

25 maart 2021 om 11:17

Onder Ronald Koeman is er na 6 wedstrijden ook pas 2x gewonnen. Maar er is zoveel aversie tegen de trainer Frank de Boer dat de meeste niet meer met context kunnen kijken. Als Frank de Boer 4 x kampioen wordt is het omdat de tegenstanders zo slecht zijn. Koeman had onder Oranje ook eerst moeite maar kreeg lang niet zoveel kritiek. Begrijp me niet verkeerd, Frank is zeker eindverantwoordelijk maar geef hem even de kans zeg.

25 maart 2021 om 11:54

Luister. Wanneer je aantreed met Malen, die dit seizoen niets toevoegd aan PSV. Wanneer uit de hoge hoed ene Tete mag opdraven, wanneer we Weghorst thuis laten... Tuurlijk is de Boer geen grschikte coach. Los van tactiek totaal geen people manager. Spelers als Depay hebben dat blijkbaar nodig. Berghuis speelde idd slecht, maar hij kijkt en ziet geen enkele spits die aanspeelbaar is. Dan met Depay en Malen spelen, kun je de rechtsbuiten net zo goed niet opstellen. Zo kan ik wel even doorgaan.

25 maart 2021 om 12:22

@Thamike Nee, het is niet dat de Boer direct zorgt voor de dingen die jij noemt. Hij slaagt er niet in om de spelers naar hun vermogen te laten spelen. En uit zichzelf kunnen de spelers het blijkbaar ook niet.

25 maart 2021 om 12:24

@Thamike 2de bericht: Goed punt over de eerste 6 wedstrijden! Laten we kijken hoe het er over een paar wedstrijden voor staat. Daarnaast is het inderdaad de verdienste van De Boer dat Ajax 4x kampioen werd. Maar het is ook zijn falen dat hij daarna overal mislukt is. En die mislukkingen zijn recenter dan zijn successen.

25 maart 2021 om 13:09

@fan123, klopt helemaal. Zijn recente clubs waren geen succes. En de Boer is eindverantwoordelijk maar de meningen over de Boer zijn buitenproportioneel. Hij werd al afgeschreven voor zijn aanstelling en echt elk besluit was voer om hem af te maken. Als hij een paar wedstrijden verder is kunnen we echt evalueren maar kom op, ook v Gaal heeft goede en slechte resultaten geboekt en nog wel beide met Oranje.

Als hij het slecht blijft doen dan mag je uiteraard kritiek hebben maar mag wel om de juiste redenen. Dat hij bv Malen opstelt had echt iedere coach gedaan want er is niet veel beter. Heeft ook Luuk laten invallen zoals bv een Koeman ook deed. Heeft geen Babel opgesteld zoals de meeste aan het schreeuwen waren. Er staan gewoon goede voetballers in die allemaal verzaakt hebben dit is niet alleen af te schuiven op een trainer die maar kort de tijd heeft maar vooral aan onze vedettes.

25 maart 2021 om 14:27

Thamike , en Koeman kreeg daarvoor ook genoeg kritiek te verduren.
Na hoeveel wedstrijden mag je concluderen dat Frank de Boer niet de juiste man is?

26 maart 2021 om 10:37

Maar een goede coach hoort toch een team goed te observeren en de zwakke punten bij te schaven. We hebben eerder gezien bij van Marwijk die ook dacht jarenlang dezelfde spelers te gebruiken dat het heel erg mis kan gaan. Spelers zijn dan vaak minder scherp en sommige spelers worden ook minder goed.

Nederland heeft Turkije heel erg onderschat. Ik begrijp enigzins dat Nederlanders Turkije niet volgen en denken dat het een c team is, maar dat Frank de Boer en de Nederlandse zogenaamde voetbal analisten Turkije enorm onderschatte en denigrerende opmerkingen maakte verbaasde me meer. Maar de misgeplaatste arrogantie lekker afgestrafd. Next!!

25 maart 2021 om 08:50

Het is niet als of Turkije, Nederland ondersteboven heeft gespeeld. Er zat ook een hele hoop geluk bij. Ben het overigens wel met de Turkse media eens. Ik vind het Nederlands elftal een bij elkaar geraapt zooitje op het moment. Er zit geen lijn in het spel. We hebben geen aanvallers die constant presteren.

25 maart 2021 om 09:02

Je hebt 4 om de oren gekregen, moest Turkije er 10 scoren dan? Onze trainer heeft oranje heel goed geanalyseerd en tactisch fdb overklast.

25 maart 2021 om 09:05

Moet ook wel zeggen dat De boer overklassen geen hogere wiskunde is is overal mislukt

25 maart 2021 om 09:08

Nederland was inderdaad niet goed, maar overklast door Turkije zeker niet. Van de 4 goals tegen had Krul er mijn inziens wel 3 mogen pakken. Bij een 2-1 ruststand (goal De Ligt) had ik het nog wel willen zien de 2e helft. Turkije was gisteren gewoon enorm effectief en Nederland ongeïnspireerd.

25 maart 2021 om 09:21

Maar sufridor, hij heeft ze niet gepakt en daar gaat het om in het voetbal. Turkije had een plan en heeft dat meesterlijk uitgevoerd.

Turkije trad niet eens aan met haar sterkste selectie, wat zou er gebeuren als je nog Under had op rechtsbuiten ?

Nederland moet idd even inspiratie vinden van ergens, misschien moeten ze even wat zwerven op Youtube om te zien wat Nederland echt is, want de selectie die er nu staat maakt geen schijn van kans

25 maart 2021 om 10:18

Zoals gezegd aan geluk heeft Turkije geen gebrek gehad. Het kwam niet door het geweldige voetbal van Turkije. Op de juiste momenten de scheids mee op punten dat een wedstrijd kan kantelen geeft natuurlijk ook een boost.

25 maart 2021 om 10:28

En wat als Nederland met de beste verdediger van Dijk was aangetreden? Met alle respect, het gemis van een speler als Ünder heeft een veel mindere impact dan het gemis van Virgil.

25 maart 2021 om 10:34

Los van dat De Boer een pannenkoek is vielen letterlijk al jullie schoten in het doel. Is ook knap hoor, maar het begint natuurlijk al met die eerste goal die als je hem nog 200 keer zo schiet nooit zo binnen caramboleert. Dat wij iedereen altijd onderschatten klopt trouwens wel. Ik las hier van iedereen voorspellingen van 0-3 en 1-4.

25 maart 2021 om 10:45

Vlak voor de rust kwamen de cijfers van de eerste helft die dit wel onderschrijven: (TUR-NED) schoten 2-7, schoten op doel 2-3, stand 2-0. Ohja en balbezit 32-68. Hoewel ik het een zwaktebod vind om het geluk te noemen, kwamen die 2 goals uit een van richting veranderd schot en een onnodige penalty, dus over enig fortuin mogen ze dan niet ontevreden zijn.

25 maart 2021 om 11:58

We hehben geen aanvallers die constant presteren? Ene Weghorst doet het heel goed in Duitsland. Absurd hem niet op te stellen. Die staat altijd goed bij de palen.. Waar kan Berghuis nu bijvoorbeeld de bal kwijt? Wat verlang ik naar het oude 4 4 3 met echte buitemspelers en gewoon een SPITS.

25 maart 2021 om 12:03

Die zat er niet bij he. Wat overigens ook belachelijk op zich is.

25 maart 2021 om 08:54

Mooi dat we Turkije weer onderschatten nadat we dat laatste keer ontzettend afgegaan zijn. Vooral met ons tactisch meesterbrein FdB was dit niet te verwachtten.

25 maart 2021 om 09:12

Het is nog niet te laat om Frank de faler zijn ontslag aan te bieden en met een fatsoenlijke trainer te komen. Zijn eerste wedstrijden sloegen al nergens op. Zijn de Knvb directeuren bang als ze hem wegdoen dat ze zelf ook het veld moeten ruimen. Frank is gewoon geen goede coach. Sinds zijn vertrek bij Ajax, gaat het geweldig met Ajax en bij alle overige teams is hij ook niet voor niks snel ontslagen.

25 maart 2021 om 08:58

Turkije staat niet voor niks 32ste op de fifa ranking.

25 maart 2021 om 09:01

Dat zegt niet veel, want tijdens de nations league en oefenwedstrijden experimenteer onze coach als een gek. Speelde vaak met een c team. Maar als het om het echtie gaat, dan staan ze er, zoals tegen frankrijk en nederland

25 maart 2021 om 09:09

Ja zulke smoesjes ken ik. Zelfs met die “c-ploeg” mag je niet degraderen naar groep C in de nations league en achter landen als Hongarije eindigen.

25 maart 2021 om 09:30

Hoezo niet, c team van Turkije is niet zo sterk. Mentaliteit bij Turken is anders dan bij West europeanen. Oefenpotjes geven ze geen ruk om.

25 maart 2021 om 09:48

Ja dat is achterlijk want daardoor sta je 32’ste en zal je op EK’s en WK’s altijd moeilijke tegenstanders hebben, net als in de kwalificatie. En dat weten ze ook wel bij Turkije en het lijkt me niet dat ze daar dom zijn.

25 maart 2021 om 10:01

Ja, zo lust ik er ook nog wel een paar. Het zit je nogal hoog merk ik aangezien je overal reageert. Hoe is dit geen hoogmoed dan? Turkije heeft gewoon NL goed bestreden, erg sterk en efficiã«nt in de omschakeling, sterk in de duels, maar ook veel mazzel gehad. Ga nou niet zeggen dat Turkije zo geweldig gevoetbald heeft en dat ze eigenlijk al jaar en dag aan de top spelen, maar door experimenteren 32e staan. NL heeft die periodes ook, net als elk ander land. Verder gun ik je de overwinning, terecht gewonnen. Maar ik ben benieuwd of je hier ook weer zo actief de neuzen op de feiten drukt als de zaken weer andersom zijn? vd Vaart z'n uitspraken moet je niet zo persoonlijk nemen. Je weet toch ook dat er altijd van het NL elftal wordt verwacht dat ze winnen, of dat nou terecht is of niet. Dat is meer een sneer naar NL bedoelt, zeker als je de helft van de spelers in wandeltempo ziet spelen. Dat is niet zozeer persoonlijk naar Turkije. Ik hoop dat je dat ook nog wel enigszins met die nuance kunt beoordelen. Overigens is het hele volk niet vd Vaart.

25 maart 2021 om 10:08

Lierse je kan je blind staren op de 32e plaats van Turkije, maar dit is ook een land wat even 4 punten pakt tegen Frankrijk tijdens de vorige kwalificatiereeks. Dus deze misplaatste arrogantie en onderschatting lijkt me ook de reden dat het Nederlands elftal het de laatste jaren zo matig deed. De Turken stroken hun mouwen op en strijden met trots voor elke meter. Dat heb ik al een tijdje niet gezien bij het Nederlandse elftal

25 maart 2021 om 10:19

Uiteraard is het een knappe prestatie van Turkije en je kunt wel zeggen dat de Fifa-ranking niet zoveel uitmaakt, maar het zegt heel veel. Als Nederland iets wilt betekenen op internationaal niveau dan moet je Turkije gewoon verslaan.

25 maart 2021 om 10:25

Turkije zomaar verslaan in Turkije lukt niemand. Je overschat Nederland behoorlijk. Als je Belg bent, moet je dat ook goed weten. Vaak hebben we Belgie kapot gespeeld.

25 maart 2021 om 10:31

1/6 tegen Ijsland in de WK-kwalificatie, dan ben je absoluut geen enorm goed team. Turkije is zo een team dat lastig is om tegen te spelen, maar je mag er niet van verliezen als je aanspraak wilt maken op een EK titel. Want laten we nu echt niet gaan doen alsof Turkije een speciaal team is.

25 maart 2021 om 10:33

Het c-team van Turkije toch? Met spelers als Demiral, Caglar, Yilmaz, Calhanoglu, Cakir speelden ze gewoon tegen Hongarije thuis in een 'oefenpotje'.

25 maart 2021 om 10:39

@lierse,

Wie zegt dat Turkije een enorm goed team heeft?

25 maart 2021 om 10:42

Belgie staat 1ste dacht ik? op de fifa ranking, op basis van wat? hoeveel prijzen zijn er gepakt? rang stelt geen ene reet voor.

25 maart 2021 om 10:48

19o3besiktas. En wat jij er van vindt is niet relevant. De Fifa en Uefa vinden het wel relevant en die hebben beslist dat het meetelt bij groepsindelingen. Natuurlijk is het altijd makkelijk om een ranglijst die niet echt positief is voor je eigen denkbeeld als iets triviaal te benoemen.

25 maart 2021 om 11:31

@lierse1997 & @xstream, ik ben het met jullie eens dat Turkije echt wel prioriteit mag geven aan oefenpotjes en de Nations League. Maar helaas heeft 19o3besiktas wel gelijk in deze, dat de bondscoach te veel experimenteert.

Overigens zijn dat geen excuses, want dan nog mag je inderdaad niet degraderen uit de poule's waaruit we nu zijn gedegradeerd. Het probleem van het Turkse elftal is dat we te weinig creativiteit hebben. Dat breekt ons echt op tegen de 'kleintjes', vooral als er weinig ruimte is.

De enige twee man met creativiteit in de gelederen zijn geblesseerd (cengiz Ünder en Abdülkadir Ömür) en hun eventuele vervanger ook (efecan Karaca).
De overige spelers zijn iets te statisch voor de creativiteit (yusuf Yazıcı en Hakan Çalhanoğlu). Hele goede spelers met creativelingen om hun heen, maar niet de mannen van de Messiaanse acties.

Desondanks heeft Turkije zeker wel kwaliteit! Dat we gisteren geen mooi voetbal hebben gespeeld staat buiten kijf, maar dat is ook de realiteit. Tegen Nederland kan je qua kwaliteit niet je hand overspelen. Maar als je mij vraagt, ontloopt elkaar zo, nee zeker niet! Eigenlijk alleen in de creativiteit voorin.

Onze centrale verdedigers zijn van Liverpool, Juventus en Leicester, rechtsback van Lille Osc, linksback Le Havre, middenvelders van Lille Osc, AC Milan, West Bromwich Albion, Fenerbahçe en Fortuna Düsseldorf, spits weer van Lille OSC en onze keeper (de minste qua naam) van Trabzonspor. Zo dramatisch is het niet gesteld, qua kwaliteit en ervaring. Invallende spits komt weer van Getafe.

Dan mis je of heb je nog niet gebruikt: Cengiz (leicester / AS Roma), Cenk (everton / Beşiktaş), Orkun (feyenoord) etc. Het zijn geen pannenkoeken.

25 maart 2021 om 09:07

Waarom denk je dat Nederland ze onderschat heeft? Als je de selecties naast elkaar zet is het verschil toch niet immens? Turkije speelde gewoon beter, klaar. Onnodig om hier even je gram te gaan halen want Nederland staat al ruim 7 jaar niet meer in de positie om landen als Turkije te onderschatten, dat een paar roeptoeters op facebook en zogenaamde kenners dat wellicht doet doet niks af van het feit dat de meeste mensen realistisch zijn. Geniet gewoon van de verdiende 3 punten en ga hier geen onnodige discussies uitlokken

25 maart 2021 om 09:23

Wat een onzin altijd. Omdat je 3 mensen op tv dat ziet doen geldt dag meteen voor het hele Nederlands elftal en het hele Nederlandse volk. Ik kan je vertellen dat weinig Nederlanders uitgaan van makkelijke overwinningen de laatste jaren. Dus een beetje nuance mag wel. Verder gefeliciteerd met de knappe overwinning gisteren, stond tactisch goed. Hoop dat je aangezien je in Nederland woont ook samen met mij meejuicht als Nederland het goed doet.

25 maart 2021 om 09:23

Ik vind het toch ook wel leuk om te zien dat die arrogantie afgestrafd werd. Een tijdje terug werd belgie een kleedje gepast door de nederlanders hier. Niet top en van die uitlegjes. En nederland ging hoge toppen scheren. Maar dit nederland komt nog niet aan de enkels van belgie. Turkije was mss de baas heel de match maar wel heel klinisch.

25 maart 2021 om 11:15

Het erge is dat het ook daadwerkelijk een c-team is, maar zelfs daar hebben teams van Frank de Boer het lastig mee.

Nou heb ik gister alle berichten gelezen over de Boer. Wil niet alle schuld op hem schuiven maar gister wisselt hij een middenvelder voor een aanvaller en daarna een aanvaller voor een middenvelder..

Verder speelde de turken uiterst effectief en had Burak Yilmaz gewoon zijn dag. Heeft niks in mijn ogen met kwaliteit te maken want hij laat dit niet structureel zien.

Oranje heeft gewoon veel werk aan de winkel

25 maart 2021 om 08:52

En die middenvelder scoorde wel!

Maar al met al zat het Turkije meer mee dan Nederland. Nederland speelde ook niet goed hoor, maar alles waaide er in. En Krul was ook niet best. Ook met zulk spel waren die vier tegengoals erg geflatteerd. Vindt het ergens ook wel sneu voor de Boer. Af en toe heb je zo'n wedstrijd. Alleen is het bij hem nu net de eerste grote wedstrijd meteen raak. En dan heb je de publieke opinie ook al zo tegen. Lijkt me haast onmogelijk om dit nog om te draaien voor hem.

25 maart 2021 om 09:35

Ja die middenvelder scoorde inderdaad na een prachtige aanname. Maar laten we eerlijk zijn de logica van die wissel sloeg nergens op in mijn ogen. :D
Verder vond ik het erg ongelukkig inderdaad en nou willen veel mensen de Boer niet zien als bondscoach dus helpt dit natuurlijk niet mee.

Maar zo een wedstrijd op zich tja... die heb je nou eenmaal wanneer alles tegenzit. penalty tegen, bal over de doellijn?, zelf een penalty missen en iedereen presteert nog ondermaats...

25 maart 2021 om 10:50

Vooruit, zoals ik hierboven aangaf, de eerste 2 goals (van richting veranderd schot en onnodige penalty) vielen wat gelukkig. Maar bij rust had NL ook echt niet meer verdiend dan een 0-0 stand. We speelden ongelooflijk slordig met schokkend veel passes, vooral kort, die niet aankwamen. En wat me opviel, was dat de Turken twee varianten leken te hanteren in ons balbezit, de ene keer hoog druk zetten en verstoren, de andere keer juist inzakken en compact verdedigen. Het leek er op dat NL daar niet mee om wist te gaan.

Gister was het gewoon ronduit belabberd dat kon iedereen zien, alleen als je gewoon redelijk kijkt naar de wedstrijden onder Koeman waren die ook echt niet goed. Alleen dat wordt gigantisch over het hoofd gezien door het resultaat en toen haalde je wel net dat resultaat wel en viel dat balletje wel telkens goed. Om nou te zeggen dat het toen roze kleur en maneschijn was nee totaal niet. Het enige verschil is/was wel dat het organisatorisch het wel gewoon goed in elkaar zat en dat scheelt al veel.

25 maart 2021 om 08:52

Nee, maar het verschil is dat Koeman een Nederlands elftal aan het oplappen was met een idee erachter. Dan speel je niet iedere wedstrijd goed, maar hij heeft een basis gelegd waar de volgende bondscoach op voort mag borduren. Dat is echter iets anders dan dezelfde spelers selecteren, omdat het onder de andere bondscoach aardig ging. Er zijn nieuwe jongens opgestaan met nieuwe energie. Weghorst, Karsdorp, Lang en wellicht had ook gewoon een Gravenberch in de basis gemoeten. en andere spelers moeten gewoon afvallen.
Daarbij lukte het Koeman om spelers in hun kracht te zetten en was Koemand tactisch sterk, maar heb ik dat bij De Boer nog nooit gezien.

25 maart 2021 om 09:39

@fr010frdam Ik ben het met je eens, er zitten spelers in deze selectie die door geselecteerd hadden moeten worden. Zo'n Berghuis, Roon en het allerergste was dat Tete speelde. Je moet als bondscoach zijnde spelers inderdaad selecteren die op dat moment in de goede vorm steken en dat is bijvoorbeeld duidelijk Berghuis niet, en ja ik ga mijn nu gigantisch tegen spreken maar dan zie ik liever een Mo Ihattarran of een Stengs. Op het middenveld had ik met Gravenberch of Klaassen gestart puur en alleen omdat die in een goede flow zitten samen met Wijnaldum.

25 maart 2021 om 09:43

Ik ben het niet met je eens dat er geen idee achter zit, want De Boer heeft in de afgelopen wedstrijden aangetoond dat het er juist wel is. Alleen omdat hij een Ajax verleden heeft wordt er zo op hem gebasht, wat mi ook niet goed is voor het team, want je bent de poten onder zijn stoel onderuit te zagen. Iedereen riep om Wijndal, Berghuis, Malen en ook vonden er velen dat Krul op doel moest. Stonden er allemaal in. Vrijwel iedereen is idolaat van Wijnaldum. Al deze gasten stonden er in en hebben niets laten zien. Steekelenburg oproepen kon niet. Ondertussen mag je jezelf afvragen of hij niet gewoon 2e keeper moet zijn. De boer wordt clubvoorkeur verweten, nou had hij die maar dan was het team beter voor de dag gekomen. Laat De boer gewoon zijn werk doen.

25 maart 2021 om 08:52

Ik vind best dat er een groot verschil zit tussen oranje onder Koeman en onder de boer. Onder Koeman was het spel niet altijd goed maar hij bracht Nederland wel weer op de kaart dankzij een knappe prestatie tegen de vorige 2 wereldkampioenen. Daarnaast gewoon degelijk. Het spel van de boer vind ik nog slechter en daarnaast word er helemaal geen resultaat gehaald. Verkeerde spelers worden opgeroepen en opgesteld. Koeman was de leider die Nederland nodig heeft als coach en dat is de boer niet.

Nou, gestructureerd was Nederland in ieder geval niet! Het hing eerder als los zand in elkaar. Ik denk dat er inderdaad veel onderschatting was. En de arrogantie om je niet in te stellen op de speelstijl van je tegenstander, want dan weet je dat de Turken graag compact spelen en in de omschakeling toeslaan. Je kan niet alleen maar uitgaan van je eigen kracht en idee. En als je dan de pech hebt zoals gisteren, waarbij ieder schot erin vliegt en zelf mis je een penalty en wordt een ogenschijnlijk zuiver doelpunt niet geteld, dan ga je nat.

Misschien denken we (spelers en supporters) dat als Nederland 'gewoon goed' speelt dat we gemakkelijk winnen van een ploeg als Turkije. Ik heb echter geen moment gedacht dat dat er gister inzit en ik denk niemand. Nederland moet echt alles geven wil het zijn wedstrijden winnen. Depay is geen Robben en we hebben geen Sneijder rondlopen die uit het niets een briljante pass geeft of scoort. Er is teveel middelmaat die weinig toevoegt (de Roon, Tete/dumfries/hateboer, Malen/babel/bergwijn) en veel zakken door de ondergrens van wie je meer verwacht (F. de Jong, Wijnaldum). Een idee, een bepaalde onverzettelijkheid ontbreekt ook en dat zag je onder Koeman wel.

Waardeloos en pech. En dan wordt het niks.

De Boer is gewoon niet zo'n goede trainer. Hij lijkt zijn spelers niet te bereiken hij inspireert ze niet en kan ze blijkbaar niet motiveren. De Boer is er natuurlijk ook niet meermalen voortijdig uitgevlogen.
Net als Blind is de Boer een onbegrijpelijke aanstelling geweest. De heren van de Knvb mogen zichzelf wel eens aan kijken in de spiegel en zichzelf afvragen of ze wel de juiste persoon zijn op de juiste plek.

Tuurlijk ga je dit WK missen als je met zo'n instelling speelt.
Nederland heeft gewoon de beste selectie.
Nu vond ik ook Turkije gister voetballend ook alles behalve goed, echter enorm effectief en als collectief verdedigend gewoon veel overtuigender. natuurlijk verdient gewonnen, maar meer vanwege het slechte spel van Oranje dan hun eigen kwaliteit (al dwingen ze dat natuurlijk deels een beetje af).

Het laat ook zien dat namen op papier echt geen ene fluit zeggen. kwaliteiten die je blijkbaar hebt op papier moet je daadwerkelijk op het veld tonen. vind de zogenoemde sterspelers echt een verschrikking om te zien. Depay leek een oefenpotje te spelen, van Wijnaldum kwam ik pas in de 40e minuut erachter dat hij mee deed. Ik heb soms bijna het gevoel dat sommige spelers te veel bezig zijn met randzaken (racismestatements, Qatar, Persoonlijke transfer(anti-racisme is enorm belangrijk, maar mag het spel niet beinvloeden))

Ik zal wel een heel onpopulaire mening hebben, maar had liever gister de Jong (en/of weghorst) in de spits gezien dan een aanval met Depay, Malen, Berghuis. kwalitatief zo veel minder, maar wel gewoon de inzet die nodig is en waar je, zo zie je op het einde toch gevaarlijker mee bent.

25 maart 2021 om 09:27

Ik deel jouw mening over de spitspositie hoor. Al tijden. Er wordt altijd maar geroepen dat Memphis zo goed tot zijn recht komt vanuit de as/spits, maar dat vind ik in Oranje eigenlijk niet. Het heeft toevallig een paar keer goed gewerkt tegen ploegen als Duitsland en Frankrijk in met name countersituaties, maar het leidt vooral heel vaak tot gebrei en getik rondom de 16. Natuurlijk, op papier klinkt zo'n valse voetballende spits mooi als je veel voetbal daar omheen hebt en in theorie zijn jongens als Memphis en Malen complementair aan elkaar. Maar dat gaat pas zijn vruchten afwerpen als je een compleet ingespeelde ploeg bent die iedere dag met elkaar traint. Het vergt meer afstemming, die er bij Oranje nooit is. En wat zien we nou eigenlijk al jaren? Het loopt niet in de eerste helft, gaandeweg de tweede helft wordt Luuk de Jong ingebracht, al dan niet samen met een Donny (gisteren Davey) en er komt opeens dreiging. Er is duidelijkheid. Ook in de wedstrijden waar Luuk De Jong mocht beginnen liep het beter, maar werd er altijd geroepen dat dat óndanks hem was en dat Memphis in de spits hoort. Niks is minder waar. Laat hem vanaf links komen in een vrije rol. Met een 'echte spits', De Jong of Weghorst...het zou me wat, is er meer duidelijkheid. Zo'n speler houdt ook weer een heleboel verdedigers bezig waardoor de spelers achter hem en óm hem kunnen floreren. Bovendien heb je met zo'n spits nog altijd de mogelijkheid om de lange bal te spelen als het niet loopt. Maar nee...we zúllen en moéten Memphis in de spits zetten, want dat zou in theorie het meeste voetbal moeten opleveren. Net zoals Wijnaldum blijkbaar onomstreden moet zijn op 10, maar je hem te vaak niet ziet als het niet loopt en een Klaassen tenminste altijd strijd levert. En dit Oranje is niet goed genoeg om zonder dat laatste te kunnen.

Nou Bosz kom er maar in dan. Liever aantrekkelijk kamikaze voetbal en alsnog verliezen, dan met dit wanhopige voetbal er ook alsnog uitgegooid te worden. De boer is niet de juiste man. Was ie al niet, maar dan moet je als knvb nu ook mans genoeg zijn om te zeggen we zaten fout, en zetten het nu recht.

We gaan gewoon naar het WK. Pessimisme regeert weer zien ik. We hebben de moeilijkste wedstrijd gehad. Thuis zie ik Nederland alles winnen en alleen Noorwegen uit misschien een gelijkspel. Zie jullie in Qatar

Frank de Boer is een Van Gaal adept. Alleen heeft hij niet goed opgelet, want hij heeft alleen de slechte punten van Louie Van Gaal overgenomen. De Ajacieden onder ons zijn al jaren blij dat ie toen besloot weg te gaan en niet zijn contract te verlengen. Hij heeft overal ellende en schade aangebracht. Die man is echt overschat. Je kan wel een fantastisch voetballer zijn geweest, maar dat maakt je geen goede trainer. In het begin keek iedereen nog tegen hem op, want heeft vele grote clubs gehad als speler en alle grote prijzen gepakt in zijn voetballoopbaan. Maar nu kijkt iedere speler alleen nog maar naar zijn negatieve prestaties als trainer, en terecht! Daar gaat het nu om, hem beoordelen op zijn trainerscapaciteiten ipv zijn mooie carrière als speler.

25 maart 2021 om 09:30

Hier kan ik mij helemaal bij aansluiten was ook blij dat hij besloot weg te gaan bij mijn club de eerste 2 kampioenschappen kon ik nog wel aanzien maar in m de andere jaren waren sommige wedstrijden echt tenenkrommend met dag vreselijke controle voetbal, en helemaal die laatste wedstrijd tegen de graafschap toen Ajax moest winnen maar hij doodleuk Milek en uithaalde en Mike v/d Hoorn in de spits zette , als hij was gebleven dan had ik echt mijn seizoenkaart willen opzeggen , nee een goede trainer zal hij nooit worden dat is nu toch wel gebleken lijkt mij .

25 maart 2021 om 09:59

Voor zijn ajax periode krijgt de Boer eerder te weinig credits dan te veel. Hij heeft daar met vrij beperkte middelen maximaal gepresteerd. Mensen vergeten dat Ajax daarvoor (en een tijdje daarna) helemaal niet zo dominant was zoals ze nu zijn. Onder de Boer was het spel het laatste jaar erg slecht, maar het scheelde maar een haar of hij was 5x op rij kampioen geworden. Wat her daarna is gebeurd in zijn carrière, dat is niet veel soeps en kan hij zelf onmogelijk blij mee zijn.

Je kan zeggen wat je wilt.. Iedereen heeft een strijdplan, en dit was de strijdplan van Turkije wat gewoon goed uitgepakt heeft.. Turkije was gewoon beter je scoort 4 goals is gewoon verdiend gewonnen.. had je cillesen op goal was het zelfde gebeurd. Nederland had toch wereldsterren dan moet je gwn iets meer moeten doen maar turkije was gewoon te slim tegen dit Nederland

25 maart 2021 om 10:19

Welke wereldsterren? Van Dijk is de abdolute wereldster. Wie anders is een absolute wereld speler bij Nederland?

25 maart 2021 om 10:29

Ik zeg ook niet dat Nederland wereldsterren heeft. Maar dat beweren ze toch de Nl media en de fanatieken😉

De Boer heeft redelijk tot goed gepresteerd bij Ajax. Daarna was het bij drie clubs gruwelijk slecht. Vond het al bijzonder dat de Knvb bij hem uitkwam. Vind het een heel matige trainer. Is jammer, want Nederland heeft echt wel goed materiaal. Niet om wereldkampioen te worden, maar een kwartfinale of halve finale zou moeten kunnen.

25 maart 2021 om 12:01

Het blijkt inderdaad dat De Boer een zeer matige trainer is. Nu hoeft hij als bondscoach geen spelers beter te maken, want dat is meer voor een clubtrainer. Maar het is wel aan de bondscoach om de beste, meest fitte speler op te roepen en een team in het veld te sturen dat met veel passie en lef de wedstrijd wil winnen. Onder De Boer zie ik steeds een team dat op 75 procent van de kracht de wedstrijd denkt te kunnen winnen.

Ik heb het idee dat onze meesterbrein Frank, Turkije heel matig heeft geanalyseerd. Laatste jaren is Turkije juist heel sterk en scherp tegen grotere voetballanden zoals Spanje en Duitsland (en daar mag je Nederland wel bij rekenen qua statuur) en juist in de potjes tegen bijv. een Moldavië laten ze het weleens afweten. Turkije was niet eens veel beter, maar gewoon feller en strijdlustiger dan Oranje. Dan kun je spreken over geluk maar hier komt een clichétje, geluk dwing je wel af.

De discussie over wel of niet naar het WK gaan lost F de Boer wel voor ons op. Ongelooflijk wat een druiloor is dat toch. Geen WK dus met deze bondscoach. Het is dat het EK al veilig was gesteld door Koeman want anders had hij ook dat hoogst persoonlijk de nek omgedraaid. Meer als de groepswedstrijden speelt oranje toch niet op het EK dus de selectie heeft vroeg vakantie. Ze hebben in Zeist helemaal niks geleerd van het drama met D Blind van een paar jaar geleden. Onder Koeman was het ook niet altijd goed maar je zag wel dat de spelers wisten wat er van ze verlangt werd en dat leverde ook resultaat op. Hoe anders is het nu? Er zit totaal geen lijn in het spel er zit totaal geen plan achter het vissieloos en inspiratieloos. Ze lopen zomaar lukraak over het veld. Hij maakt slechte keuzes en een raar selectiebeleid. Dat gezegd hebbende wacht ik op de reacties van voornamelijk Ajacieden die de Boer nu weer gaan verdedigen en aan komen met die 4 kampioenschappen met Ajax. Het eerste kampioenschap haalde hij halfweg het seizoen toen hijhet stokje overnam. Die andere 3 haalde hij omdat hij van alle slechte teams het minst slecht was en het meeste mazzel had en met wat hulp links en rechts van de scheidsrechter. Europees was het toen steeds een groot drama en vroegtijdige uitschakeling. Iedere club waar hij daarna naar toe ging leidde tot vroegtijdig ontslag wegens wanprestaties. En zo iemand krijgt als een soort bonus het bondscoachschap in de schoot geworpen. En zo gaat hij gewoon verder met het afbreken van Oranje en duikelt Oranje weer heel hard naar beneden op de wereldranglijst.

25 maart 2021 om 11:08

Zou het feit dat het EK al veiliggesteld is, hebben meegespeeld in de hoofden, onbewust? Kan me ergens wel voorstellen dat het wat uitmaakt of de kwalificatie voor het WK begint ná het EK of er al voor. Als je je op het EK hebt kunnen meten met sterke tegenstanders onder hoge druk, dan kun je vanuit de conclusies die je daaruit trekt gaan toewerken naar je selectie en kwalificatie voor het WK. Nu zou het kunnen zijn dat men er al wat te comfortabel in zit, met het EK in (rappe) aantocht, dat er te weinig gevoel van urgentie is.

Zo slecht is de Boer niet, zijn keuzes soms wel. Het ligt ook wel aan de spelers. Je hebt spelers lopen die in de topcompetities spelen, maar in het NL elftal laten ze het liggen. Selectiekeuzes zijn ook niet geweldig natuurlijk, als je Weghorst laat liggen voor Luuk de Jong.. ts ts.

Dankzij de goede prestaties in de Nations League denken we dat Oranje (weer) tot de favorieten behoort, maar gisteren was te zien waarom dit niet terecht is. Je kunt er niet op rekenen dat enkele (potentiële) topspelers garant staan voor goed spel. We speelden in de Nations League geen dominant verzorgd aanvalsspel maar moesten het juist van hard werken hebben. On-Nederlands Elftal bijna, zou je zeggen. Maar als je realistisch bent, maak je daarmee meer kans, gelet op het spelersmateriaal. Gisteren liet Turkije de bal weliswaar aan Oranje, maar zette het vaak hoog druk en verdedigde het compact én fel. Fouten afdwingen en vanuit de omschakeling gevaarlijk worden, iets wat Oranje juist in de Nations League succes bracht. Gisteren had je in balbezit het veld groot moeten maken, om het team van Turkije uit elkaar te trekken. Bij balverlies de Turkse Cv's niet laten opbouwen maar ze naar de zijkant dwingen. Dat valt best te trainen in 2 dagen. Of het schort aan analyse vooraf of aan laksheid en onderschatting in de uitvoering, wie zal het zeggen?

De Boer is geen geschikte coach,snap ook niet dat hij is aangesteld heeft nergens gepresteerd behoudens Ajax maar dat was meer omdat de rest zo slecht was,voor de rest overal weggestuurd. Nee een topcoach zal die niet worden,denk eerder analist...

Ik denk dat de Turken wel eens gelijk kunnen hebben. Oké. De weg is nog lang. We moeten ook nog tegen de Turken en het onderlinge resultaat geldt mochten we om plek 1 en 2 strijden. Alleen is winnen van de Turken niet zo eenvoudig, dat hebben we gemerkt. En onderschat de Noren ook niet. Die hebben best een goede ploeg met Haaland natuurlijk als superkracht.

Vanaf nu doen we het op deze manier. Ongeacht of je tegen een zwakker broeder of niet speelt.

Stekelenburg
De Vrij
De Ligt
Blind
Dumfries
De Jong
Gravenberch
Wijndal
Klaassen
Weghorst
Depay
25 maart 2021 om 11:46

Met Weghorst voorin als aanjager naast Depay. Positieve punten: Sterke speler, vrij snel nog ondanks zijn postuur, wilskracht, ongelooflijk veel energie, redelijk balvast en een koele afmaker. Bij Malen weet je toch zeker dat hij de helft van de kansen verprutst. Bovendien kan wat extra lengte voorin ook geen kwaad. Depay in een vrije rol als aanvaller eromheen (en vooral geen vrije trappen meer laten nemen..........).

De opstelling van het Nederlandse elftal gisteren was dramatisch. Met Jongens als Wijnaldum, tete, De Roon en Berghuis ga je echt niks bereiken in eindtoernooien, sterker nog ben benieuwd of Nederland überhaupt het WK gaat halen. En daar bovenop heb je een super overschatte trainer in De Boer die gewoon een tactische onbenul is.

Dit zou toch een sterkere opstelling geweest zijn en ook gewoon logischer.

Cilessen
Dumbfries
De Ligt
De Vrij/Blin
Wijndal
Gravenberch
Klaassen
De Jong
Bergwijn
Weghorst
Depay
25 maart 2021 om 12:14

Ik vind deze opstelling een beetje naif. Achterin zijn we kwetsbaar. Timmer dat helemaal dicht. Dumfries en Wijndal zijn geen echte verdedigers maar hebben een drang naar voren toe. In een 5-3-2 systeem kan dat maar niet in jouw systeem. Tegen sterke landen wordt je compleet overlopen en ook tegen landen zoals Turkije.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren