Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Bayer Leverkusen grijpt in en zet Peter Bosz op straat

Laatste update:

Peter Bosz is niet langer trainer van Bayer Leverkusen. De Duitse club maakt dinsdag officieel wereldkundig dat de samenwerking met de Nederlandse trainer per direct is stopgezet. Vanwege de wisselvallige prestaties was de toekomst van Bosz in Leverkusen al langere tijd onderwerp van gesprek. Naast de hoofdtrainer vertrekken ook assistent-coaches Hendrie Krüzen en Rob Maas bij die Werkself.

"Door de ontwikkelingen van de laatste weken zijn we als club tot de conclusie gekomen dat het ontslag van Peter Bosz onvermijdelijk was geworden", stelt algemeen directeur Rudi Völler in een reactie op de clubsite. "De 3-0 nederlaag bij Hertha BSC (van afgelopen zondag, red.) was helaas het teken dat ons elftal de laatste tijd steeds weer in hetzelfde patroon vervalt. Het is ons helaas niet gelukt af te rekenen met de terugkerende fouten en weer de succesvolle weg naar boven in te slaan. Na een zakelijke en open analyse van de situatie op sportief gebied zijn we daarom tot de conclusie gekomen ondanks de grote waardering voor Peter Bosz om de samenwerking te beëindigen."

Leverkusen verloor dit kalenderjaar al tien keer en door de slechte reeks was het elftal van Bosz afgezakt naar de zesde plaats in de Bundesliga. En dat terwijl men na dertien wedstrijden nog twee punten achter koploper Bayern Múnchen stond. Leverkusen heeft al aangekondigd dat Hannes Wolf, die als bondscoach was verbonden aan Duitsland Onder-18, tot het einde van het seizoen de honneurs waarneemt als hoofdcoach. Hij zal bij die klus worden bijgestaan door Peter Hermann. Het duo zit op 3 april in de thuiswedstrijd tegen hekkensluiter Schalke 04 voor het eerst op de bank. "Hannes staat symbool voor het voetbal dat we bij Bayer graag willen spelen: intensief, offensief, agressief en attractief. En natuurlijk succesvol", verduidelijkt technisch directeur Simon Rolfes.

Bosz was sinds december 2018 verbonden aan Leverkusen. In zijn eerste seizoen in de Bundesliga loodste de voormalig coach van onder meer Vitesse en Ajax de club naar de vierde plaats, waardoor een Champions League-ticket werd bemachtigd. Vorig seizoen eindigde Leverkusen als vijfde en werd in de Europa League de kwartfinale bereikt. Vóór de winterstop was men nog even koploper, maar na de jaarwisseling kwam de klad er duidelijk in. In 2021 werd in competitieverband al zeven keer verloren, waardoor plaatsing voor Europees voetbal op de tocht staat.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

KNVB, Sla je slag! Het is niet te laat!

23 maart 2021 om 10:20

Uitstekend idee!

23 maart 2021 om 11:03

Wat maakt iedereen zich nou druk om de Boer? Ik had deze reactie al eerder ergens ander gepost. Er zijn een paar wereldtoppers en die roept elke coach op. Maar Weghorst of Luuk de Jong als wisselspits. Alsof het daar allemaal van af hangt. De rest is allemaal om het even en zou iedereen anders kiezen. Alsof Gakpo per sé beter zou speler dan Babel of Berghuis. Alsof Hateboer per sé beter zou spelen dan Tete. Alsof Drommel per sé een betere wisselkeeper zou zijn dan Stekelenburg. Al dat zielige gezeur. Ga gewoon lekker juichen voor oranje in plaats van dat zielige gezeik. Er wordt alleen maar een negatieve sfeer gecreëerd. Blijkbaar is de afkeer tegen alles dat met Frank de Boer of Ajax te maken heeft zo groot, dat zelfs het Nederlands elftal bij elk moment moet worden afgebrand. Ik vind het allemaal erg overdreven en vindt het nog vervelender dat hij geen eerlijke kans krijgt of op de resultaten wordt beoordeeld straks.

23 maart 2021 om 11:04

Hoop het ook, Bosz zal denk ik niet al die ex spelers oproepen, maar gewoon kijken naar de vorm. Misschien dag ik iets geks zeg, maar zou Bosz niks zijn voor PSV? Ik vind het namelijk erg lang duren voor ik de hand van Schmidt zie in het elftal en bij Ajax heeft Bosz een goede basis gelegd. Het is zonde dat het bij Bayer Leverkussen er niet helemaal uit kwam, maar dit jaar hadden ze ook een matig elftal vergeleken met vorig jaar. Volland en Havertz verkocht en niet echt iets voor terug gehaald.

23 maart 2021 om 11:12

Hij lijkt me meer geschikt voor Psv.

23 maart 2021 om 11:19

@erikdebosz "hij lijkt me meer geschikt voor Psv.'

Zou eerder denken aan Az.

23 maart 2021 om 11:21

Iedereen ziet dat toch, iemand die na 5 wedstrijden gekeept te hebben oproepen, iemand die al maanden wissel staat of al jaren over the hill is. Daar veranderd dit agressieve simpele berichtje niks aan vriend!

23 maart 2021 om 11:23

Iedereen verdiend een eerlijke kans, maar zijn selectie beleid laat al blijken waar het gaat eindigen voor meneer de Boer. Sommige trainers zijn zo koppig dat ze altijd vasthouden aan vertrouwde dingen en hier later op worden afgerekend. Het is nu alweer duidelijk dat de Boer niet wenst te vernieuwen of te kijken naar spelers die in vorm zijn. Hij is aan een boek begonnen waar wij eigenlijk al weten hoe hef afloopt. Dat wist je ook van te voren met Blind, maar ach hij verdiende ook een 'kans'. Tuurlijk moet je hem nu laten zitten, maar ik vrees dat het een lijdensweg wordt voor Oranje met nieuw ontslag tot gevolg. Of Bosz de juiste trainer is wens ik echter ook te betwijfelen, want hij bewijst voor mij nog niet een top trainer te zijn hoe knap zijn prestaties ook waren bij Ajax, maar hij overtuigd enkel bij vlagen maar niet structureel in Duitsland.

23 maart 2021 om 11:27

Ik ben het volkomen met je eens. Maar hij zou ook per direct van der Looi kunnen vervangen

23 maart 2021 om 11:38

@13Nesta13 Waar iedereen zich druk om maakt? Nou euh eens even kijken. Wat heeft Stengs gedaan om een plek in het NL elftal te verdienen? Wat doet Babel nog bij Oranje? Wat doet Vd Beek nu bij de selectie? Wat moet Weghorst doen om een plek in het NL elftal te krijgen? Het zijn allemaal zeer terechte vragen. Kijk op dit moment maakt het dan niet uit of een Weghorst er wel of niet bij zit, het is immers maar een wisselspelers. Maar wat als we wel in de problemen komen met het huidige elftal? Wat als het team niet genoeg brengt terwijl er spelers rondlopen in topcompetities die zich week in week uit bewijzen, maar FdB weigert ze op te roepen omdat FdB bang is voor verandering? Hebben we dan niet een heel groot probleem? Nou dat is even kort samengevat waar 'iedereen zich zo druk om maakt.

23 maart 2021 om 11:48

Frank de Boer heeft al een eerlijke kans op dit moment. Hij gaat niet goed met zijn kansen op. Ik vind het ook niet kunnen om nu al te roepen om hem te vervangen voor Bosz. Maar ik zie niet echt een positief WK tegemoet.
Zal me niets verbazen als we in de groepsfase al worden uitgeschakeld.

23 maart 2021 om 11:51

@moraat. Precies. Iedereen maakt zich dus druk om niks. Om wisselspelers. Om Weghorst vs Luuk de Jong. Om Gakpo vs Babel. Om ??? vs Stengs (wie hadden jullie hier opgeroepen?). Om Geertruida vs Tete. Whatever. Geen enkele basisspeler. Geen enkele grote naam. Allemaal lood om oud ijzer of spelers die elkaar niet veel ontlopen. Begrijp me niet verkeerd, ik had zelf ook Weghorst opgeroepen en dat vind ik ook een hele rare keuze. Maar de andere keuzes vind ik allemaal echt prima uit te leggen. Babel had ik er niet bijgenomen, maar Stekelenburg zeker wel voor zijn ervaring. Met die logica kan je Babel ook meenemen natuurlijk. Noa Lang bij Jong Oranje was ook zoveel geklaag over. Die gaf nota bene zelf aan dat hij dat wel snapte en prima vond voorlopig. Ik vind de uiteindelijke selectie van De Boer best prima, de grote namen zijn erbij, alleen Weghorst mis ik echt wel. Ik beoordeel dan De Boer liever op de wedstrijden zelf, de tactiek, de basisopstelling, de wissels, etc.

23 maart 2021 om 12:09

Bosz en Ihatteren lijkt me een uitstekende combo.Bosz krijgt zo een gozer wel aan het voetballen en verkiest sowieso geen Vertessen boven een Madueke. Ook een blok Rosario, Sangare behoort dan tot de verleden tijd. Bosz gaat uit van eigen kracht en maakt spelers beter

23 maart 2021 om 13:10

@nesta, Alsof het daar allemaal van afhangt.... Gakpo en Lang zijn beter dan Babel en Promes en Drommel heeft 5 keer meer laten zien dan Stekelenburg dit seizoen. Op die manier kun je elke beslissing bagataliseren. Ik ben zelf ajaxcied en ben juist daarom allesbehalve onder de indruk van de Boer. Hij is daarna ook bij elke club mislukt. Een kans geven is leuk maar niet elke inwoner van Nederland verdient een kans als bondscoach voor een EK. We zijn al 7 jaar niet meer op een toernooi geweest en heb er met Frank erg weinig vertrouwen in zo.

23 maart 2021 om 14:43

Ben jij El Ghazi vergeten? Die heeft inmiddels het licht gezien. Maar dat was niet onder Bosz en ook niet diens verdienste.

23 maart 2021 om 14:45

Inderdaad, lekker aanvallen met zijn allen zonder de echte druk om te moeten winnen Vind Pascal Jansen het uitstekend doen. Iedereen die zegt maar dat hij een team kreeg dat al helemaal stond maar juist aan het begin van het seizoen was het een drama en daarom was het voor AZ makkelijk Slot te laten gaan. Jansen heeft het juist weer op de rit gekregen. Vind het uiterst relaxed, makkelijk communicerend en als de resultaten goed zijn en ze tweede worden, waarom zou je dan het risico lopen om met een Cocu of Bosz weer achteruitgeworpen te worden?

23 maart 2021 om 10:27

Jij bedoelt als bondscoach?? Die ongefundeerde haat tegen De Boer is hier echt lachwekkend. Kijk eens naar de prijzenkast van De Boer als trainer en naar wat hij bij Oranje en Ajax heeft gepresteerd als speler. Hij laat in mijn ogen Oranje ook nog eens aantrekkelijker spelen dan Koeman, durft aanvallend te denken en weet wat hij met dit materiaal kan. Bosz zou dat misschien wel kunnen, maar die is toch nog vaak naief kamikaze. Bosz zit op dit moment niet in een veel betere situatie dan De Boer en is nu ook gewoon bij zijn laatste 2 clubs ontslagen.

23 maart 2021 om 10:30

Zijn spelers loopbaan heeft toch helemaal niks te maken met zijn functioneren als bondscoach? Voor mij krijgt hij voorlopig het voordeel van de twijfel, maar zijn keuzes vind ik vaak moeilijk te volgen.

23 maart 2021 om 10:32

"ongefundeerd" onzin Myvision. Dat jij niet ziet wat anderen wel zien begrijp ik wel. Ten eerste heeft De Boer het niet verdiend om bondscoach te zijn. Ten tweede houdt hij vast aan spelers die al lang over de datum zijn. Ten derde heeft hij een opvallende voorkeur voor spelers die hij kent terwijl er concurrenten zijn die veel meer laten zien.
En op welk vlak De Boer oranje aantrekkelijker laat spelen is me helemaal een raadsel. Het nodeloos achterin rondtikken, waar je medesupporters helemaal gek van werden toen hij coach van Ajax was heeft inmiddels ook zijn intrede gedaan bij het Nederlands elftal. Slaapverwekkend.

23 maart 2021 om 10:34

Waarom zijn De Boer zijn prestaties als speler relevant om zijn functioneren als trainer te beoordelen? Natuurlijk is De Boer niet zo slecht als men hier beweerd maar je moet nu ook niet doen alsof De Boer een toptrainer is want zijn passages bij Inter en Crystal Palace waren ronduit gênant te noemen. Maar als bondscoach verdiend De Boer op zijn minst het voordeel van de twijfel.

23 maart 2021 om 10:36

Hij heeft buiten Ajax niks gepresteerd man, maar dat laat je voor het gemak erbuiten. Bosz heeft een tijdlang nog teminste Leverkusen goed laten voetballen. De boer kan daar alleen maar van dromen bij Inter,Crystal Palace... nog altijd de slechtste trainer ooit uit de geschiedenis van het Engelse voetbal met 0 punten en 0 doelpunten in 5 wedstrijden!!

23 maart 2021 om 10:36

@myvision het is altijd het zelfde verhaal, waarom moet het haat zijn? Ik denk dat 90% van de mensen hier liever Peter Bosz als bondscoach zien dan de boer, waarom moet dat meteen haat zijn jegens de boer zijn? Jullie drammen door man.

23 maart 2021 om 10:38

Myvision kan niet zo goed tegen kritiek omtrend Ajax, mensen met een Ajax verleden en alles daaraan gerelateerd... bij hem draait de wereld om Ajax ipv om de zon...

23 maart 2021 om 10:39

Afonsotje: zijn functioneren als speler heeft in mijn ogen zeker wel invloed gezien hij altijd het tactische brein dan wel verlengstuk van de coach was. Van Van Gaal heeft hij veel geleerd, Hiddink moest hij zelf vertellen wat een logische tactiek was. Fantastisch dat jij hem het voordeel van de twijfel geeft, maar hij is al bondscoach en gelukkig totaal niet afhankelijk van cynische VZ-leden.

23 maart 2021 om 10:39

Mensen blijven maar die prijzen aanhalen, maar als je even goed die seizoenen analyseert was het gewoon waardeloos.
Ook toen had Ajax een betere selectie dan de rest, maar hij kreeg het met zijn anti voetbal, elke bal ging alleen maar achteruit, toch voor elkaar om het elk jaar spannend te houden en met de laagste puntenaantallen kampioen te worden. Het klinkt misschien cliche, maar ajax is in die jaren echt kampioen geworden, omdat de rest nog waardelozer presteerde.
Bij al zijn clubs verder is die al snel ontslagen en wordt die door een groot gedeelte van zijn oud spelers nog steeds uitgekotst.
Daarnaast heeft die als bondscoach toen nu toe al genoeg rare keuzes gemaakt en zijn de resultaten ook niet goed, de ene wedstrijd dat iedereen aanhaalt dat ze redelijk speelde hadden ze niet eens gewonnen.

23 maart 2021 om 10:42

Fr010frdam: Als Frank de Boer het niet verdiend heeft om bondscoach te zijn, dan verdient Peter Bosz het al helemaal niet in die argumentatie. Ik ben het overigens met beide niet eens, stel dat Frank de Boer er ooit mee stopt dan wel ontslagen zou worden, dan zie ik Bosz als een prima kandidaat. Daarbij waren zoveel mensen bang dat hij het ineens anders zou gaan doen dan de qua resultaat aardig succesvolle Koeman, nu houdt hij aan wat zelfde spelers vast, en wordt De Boer daar op afgerekend. Die voorkeur voor spelers is natuurlijk ook aardig gezocht, hij laat alleen maar AZ-spelers debuteren en toch zie je zijn clubvoorkeur? Het is gewoon lachwekkend dat je weer met nodeloos achterin tikken komt als paradepaardje. De toppers tegen Italie en Spanje werd er gewoon aantrekkelijk gespeeld.

23 maart 2021 om 10:43

@Erkody Ook in het buitenland was het huilen met de pet op, met als dieptepunt bij Crystal Palace

23 maart 2021 om 10:50

Maurootje, Bosz heeft buiten Ajax ook niets gepresteerd, sterker nog, bij Ajax niet eens prijs gepakt terwijl hij ineens superaankopen mocht doen. Ik heb goede herinneringen aan Bosz, maar ga niet doen alsof dat zoveel knapper was dan De Boer zijn prestaties. Ik kan me trouwens nog een enerverende tweeluik tegen Milan herinneren in 2013 onder De Boer waarin Ajax tot twee toe de betere van Milan was en zichzelf weer eens niet beloonde. Dat zijn even nutteloze feitjes als met 0 punten en 0 doelpunten in 5 wedstrijden komen. Want juist dat laatste cijfer, 5 wedstrijden, betekent dat hij geen kansen daar heeft gehad en ook werden de beloftes niet nagekomen vanuit Crystal Palace zijn kant. Het feit dat De Boer Crystal Palace en ook het Inter van toen heeft gecoacht, zegt genoeg over zijn waardeloze clubkeuze. Voetballen voor prijzen ligt De Boer veel beter dan voetballen voor behoud.

23 maart 2021 om 10:51

Wat heeft de Boer dan gepresteerd als trainer waardoor hij de belangrijkste trainers functie van ons land mag vervullen? Hij is met ajax een paar kampioen geworden in seizoenen waarin ajax totaal geen tegenstand had. Daarna is hij 3x ontslagen. En verder is zijn selectiebeleid gewoonweg ruk. Het heeft volgens mij vrij weinig met ongefundeerde haat te maken maar meer met onbegrip over het aanstellen van deze trainer die ons Nederlands voetbal weinig zal opleveren.

23 maart 2021 om 10:51

@myvision bij Koeman werd er ook al over bepaalde spelers geroepen dat ze er niet bij horen.
Babel wil men al langer vanaf.

Je moet ook even anders kijken natuurlijk. Als je geloofwaardig wil overkomen is het natuurlijk raar dat je een speler erbij haalt die al een maand geblesseerd is en eigenlijk bankzitter is bij zijn club.

Zo haalt hij toch een Luuk de jong erbij die in totaal 4 competitie doelpunten heeft dit jaar tegenover een spits die er 17 in heeft liggen. Als het met Depay niet lukt gaat het met Luuk de jong ook niet lukken hoor.

Daarnaast heb je een derde keeper die bijna aan einde vban latijn is tegenover een keeper die een talent voor de toekomst is en niet minder presteer. Raar dat je dan de speler van Ajax meeneemt toch?

Stengs tja daar kan je over twijfelen heeft niet zijn top vorm maar ik weet even geen andere sperer voor zijn positie.

23 maart 2021 om 10:52

Ongefundeerd? De Boer is overal mislukt sinds hij bij Ajax is vertrokken jaren geleden en laat nu weer zien incapabel te zijn met dit lachwekkende selectiebeleid. Ik schat Bosz vele malen hoger in eerlijk gezegd.

23 maart 2021 om 10:53

Maurootje, maar Bosz lag er ook in een recordtempo uit bij Dortmund terwijl hij zijn eerste 5 wedstrijden won. Ik vind Bosz niet per se heel veel beter dan De Boer. Ik denk dat mensen zich vooral blind staren op de speelstijl, maar bij Ajax duurde het een half jaar voordat het spel stabiel werd. Toen lagen we al uit de beker, CL en stonden we ver achter in de competitie. Je kan het altijd proberen met Bosz, maar hij gaat ten koste wat het kost zijn speelstijl doordrukken, maar ik denk niet dat dat gaat werken met die 4 interlandperiodes per jaar en zeker met een selectie die niet vast staat.

23 maart 2021 om 10:53

Maurootje: "myvision kan niet zo goed tegen kritiek omtrend Ajax, mensen met een Ajax verleden en alles daaraan gerelateerd... bij hem draait de wereld om Ajax ipv om de zon..." - fijn dat je het persoonlijk maakt. Als vrij ervaren VZ-lid ben je een van de meest respectloze die hier te vinden is. Ik zou daarbij altijd toegeven dat ik met een Ajaxbril kijk, maar zou nooit uit haat voor de tegenstander of andere club mensen afbranden zoals anderen dat hier wel doen. Dat vind ik vrij zielig en daar sta ik voor. En mijn wereld draait inderdaad voor een groot deel om Ajax en mijn wereld ziet er dan ook fantastisch uit de laatste jaren. Ik heb het gevoel een stuk beter dan jouw cynische wereldje.

23 maart 2021 om 10:54

Wat een bullshit. Hij had alleen eriksen, de jong en onze belgische vrienden achterin. De rest was bagger. Of was jij onder de indruk van lukoki , de sa, sana en ebecilio? Of van cvitanich? Een boerigter die altijd geblesseerd was en een sulejmanj uit vorm?

23 maart 2021 om 10:58

@bliek: Thanks voor jouw inhoudelijke reactie, ook al zijn we het oneens, types als Maurootje kunnen daar nog wat van leren.

Over Babel ben ik het wel helemaal eens, al snap ik de selectie nog doordat De Boer dus al bij zijn aanstelling zei het niet ineens rigoureus anders te doen dan Koeman. En Koeman is juist de man die Babel er bij haalde. Nu wordt het wel tijd voor jong bloed.

Luuk heeft bij Oranje te functie van een pinchitter. Weghorst zal toch nooit de voorkeur boven Depay krijgen, dus in de vorm van een pinchitter is Luuk een logische voorkeur toch? Dat doet hij overal goed?

De derde keeper die speelt gewoon in een kwartfinale voor de Europa Cup. Hij doet het bij Ajax verdienstelijke en hij staat er direct als het moet nu Onana geschorst is. Dan is dat toch juist voor Oranje een geruststelling?

Over Stengs helemaal eens.

23 maart 2021 om 10:59

Naja ongefundeerde haat. Frank heeft er buiten de knappe binnenlandse prestatie bij Ajax toch overal een potje van gemaakt? Voor Oranje is hij misschien nog wel geschikt met zijn extreme Hollandse koppigheid, hij heeft immers een selectie vol Hollanders, maar het feit dat hij z'n achternaam zo ontzettend veel eer aan doet maakt het een zeer 1 dimensionele trainer wat mij betreft.

23 maart 2021 om 11:02

De Boer heb ik weinig op tegen. Maar ik heb gisteren live die training van het Nederlands Elftal gekeken en die Lodeweges is vele malen erger. Die heeft zowat de hele training lopen schreeuwen. Als Bondscoach viel hij al volledig door mand met zijn belachelijke tactische keuzes, maar als trainer is het net zo erg. Die man leidt gewoon alle trainingen.

23 maart 2021 om 11:05

Waarom heeft De boer het niet verdiend? Heeft Bosz het meer verdiend dan, die heeft toch als trainer niet veel gepresteerd, behalve dan een EL finale met Ajax. Je 2e punt zegt ook niet zoveel. De eerste 15 spelers worden gewoon door De Boer geselecteerd, dat zou iedereen doen. Depay is eerste keus in de spits, Malen 2e keus, dus de discussie De Jong / Weghorst gaat over de rol van invaller/pinchhitter. Over het selecteren van Babel, Berghuis en Stengs kun je discussieeren, maar heel veel beter hebben we helaas niet.

23 maart 2021 om 11:07

Migi: Naja, als De Boer direct plaats moet maken omdat Bosz voor de tweede keer op rij ontslagen wordt, dan vind ik het vrij ongefundeerd ja. Ik zie hier continu niet-Ajacieden De Boer betichten van clubvoorkeuren en vriendjespolitiek. Verder zal ik nooit zeggen dat hij in zijn carriere niet verkeerde (club)keuzes heeft gemaakt, maar laat hem even de kans krijgen joh. Als hij er in de poulefase EK uitgeknikkerd wordt, heb je alle reden om te zeuren

23 maart 2021 om 11:08

@myvision "bosz zit op dit moment niet in een veel betere situatie dan De Boer en is nu ook gewoon bij zijn laatste 2 clubs ontslagen." Met de voetnoot dat Bosz het bij Leverkussen aanzienlijk langer heeft volgehouden als de Boer bij zijn laatste drie clubs. Bosz heeft Leverkussen ook gewoon goed laten spelen (dit kalender jaar uitgezonderd) en de Boer heeft bij zijn laatste drie clubs niets laten zien. Even ter ondersteuning, het dienstverband van Bosz bij Dortmund en Leverkussen duurde in totaal 978 dagen (toch bijna drie jaar) terwijl de Boer bij zijn laaste Drie clubs nog geeneens tot de helft van het aantal dagen kwam. de Boer kreeg het voor elkaar om drie keer ontslagen te worden met een totaal dienstverband van 374 dagen, met andere woorden, de Boer was drie maal ontslagen in slechts iets meer als een jaar.

23 maart 2021 om 11:08

Voordeel van de twijfel ? De Boer weet echt wel wat er gevraagd wordt op een EK. Die twijfel zegt vaak meer over ons zelf.

23 maart 2021 om 11:14

Dat is ook zo D@nny, De Boer heeft erbarmelijk gepresteerd bij clubs die hem totaal niet liggen. Maar Oranje zie ik als een ploeg dat hem juist weer wel goed ligt. Tel daarbij zijn persoonlijk ervaringen op als speler en dan zie ik geen reden waarom een Bosz van stel op sprong het van De Boer zou moeten overnemen, er is totaal geen aanleiding voor.

23 maart 2021 om 11:23

@myvision, welke superaankopen dan? Zyech misschien, maar dat was wel echt een paniekaankoop. Het was helemaal niet de bedoeling dat hij zou worden gekocht. Voor de rest moest Bozs het met dezelfde zuinigheid doen als de Boer. Laatstgenoemde mocht ook aankopen als Gudelj (6 miljoen), Viergever (3-4 miljoen?) verwelkomen. Verschil is natuurlijk dat Bozs geluk had met het aanwezige spelersmateriaal. Sanchez (5 miljoen) bleek een schot in de roos te zijn en daarnaast braken de ligt en Onana door. Maar ook Bozs moest creatief zijn en spelers op andere posities plaatsen, Denk maar aan Sinkgraven als linksback, Veltman als rechtsback en natuurlijk Schone als verdedigende middenvelder. Al deze drie veranderingen bleken gewoon schoten in de roos te zijn. We moeten ook niet vergeten dat we tegen Rostov allemaal met die spelers van de Boer aantraden. Bazoer, Riedewald, Tete, El Ghazi, Gudelj waren allemaal onder de Boer basisspelers. Onder Bozs werden ze allemaal weggevoerd. Dus ja, ik vond Peter Bozs veel maar dan ook echt veel beter presteren dan de Boer.

23 maart 2021 om 11:26

@myvision.

#luuk de Jong heeft als pinchhitter ook niet echt indruk gemaakt. Daarnaast speelt hij vaak niet eens basis. In het Nederlands elftal moeten de beste of mest in vorm zijnde spelers zijn.
Weghorst heeft nu de vorm dus zal een betere pinchhitter zijn dan Luuk de Jong.
Depay zou voor mij ook 1 zijn.

#Ik zeg niet dat Stekelenburg niet goed presteer. Ik zeg dat er weinig verschil zit in beide. Ik zou dan zeker voor de jeugd gaan. Stekelenburg is er straks niet eens meer bij met Drommel moet je het gaan doen.

#Ik had ook nog over Meneer van de Beek?

23 maart 2021 om 11:39

@bliek: Excuus, gemist. Over Meneer Van de Beek gaan wij het waarschijnlijk niet eens worden. Tuurlijk moet hij wel gaan uitkijken naar een andere club, ik zou niet weten wie je nu beter zou kunnen selecteren? Hij heeft toch meegedaan in 27 wedstrijdjes, hij sprokkelt zijn minuutjes wel en hij heeft toch zijn kwaliteiten als systeemvoetballer. Het systeem bij Oranje komt meer overeen met die van Ajax en dat blijkt ook uit zijn recente goals tegen toplanden. Over Donny ben ik erg gekleurd zoals je weet, hij hoeft van mij absoluut geen basis in Oranje maar een selectie vind ik volkomen logisch gezien ik geen betere spelers weet. Jij wel?

23 maart 2021 om 11:42

@myvysion Dus je bent het ermee eens dat De Boer al 5 jaar lang compleet aan het falen is in de voetbalwereld. Dan moet je toch ook wel kunnen snappen dat er een hoop weerstand was om hem de belangrijkste baan in het Nederlandse voetbal te geven. En door die weerstand komt er nu meteen flinke kritiek als hij onlogische keuzes maakt. Heeft echt helemaal niks met Ajax te maken. Ik zou het trouwens ook compleet wanbeleid binden om nu Bosz aan te stellen, maar ik denk dat iedereen het daar ook wel mee eens is.

23 maart 2021 om 11:53

Op dit moment laat koopmeiners het bij AZ wel zien en verdiend zeker de plek.
De man speelt alles en is week in week uit belangrijk.

Het Nederlands elftal is niet de plek waar je komt om ritme op te doen dan moet je er staan en 100% fit zijn. Van de Beek komt terug uit een blessure.

23 maart 2021 om 12:00

@Erkody
Door zijn naam en verleden heeft hij al prachtige banen gehad. Tactisch denk ik dat hij een van de meest overschatte trainers is van dit moment.
Zijn spel met Ajax was echt dramatisch, maar Ajax is de grootste club en wie je ook neerzet zal in principe kampioen worden.

23 maart 2021 om 12:30

@myvision - Laten we het ook niet mooier maken dan het is. De Boer heeft niet veel geluk gehad met de fitheid van sommige spelers, maar indruk heeft hij ook totaal nog niet gemaakt. Het selectiebeleid dit keer was wel echt lachwekkend. Dat roept niet zoveel weerstand op als er wel een vorm van logica in had gezeten.

Overigens heeft het totaal geen zin om nu naar andere coaches te wijzen. De Boer zit er net en we hebben bij Blind wel gezien dat de houdbaarheid van de bondscoach bij de Knvb heel ver reikt. Het zou bovendien totaal niet logisch zijn om De Boer nu alweer te ontslaan.

Dat neemt niet weg dat hij niet van z'n fouten geleerd lijkt te hebben. Te veel vastgeroest in zijn eigen kijk op het spelletje en dat zie je terug in het selectiebeleid. Dan komt hij ineens heel opportunistisch met Stekelenburg, St. Juste, Tete op de proppen en lijkt z'n tekortkomende schoonzoon 1 van de eersten te zijn die op papier komt te staan. Luuk de Jong in plaats van Weghorst is ook niet te verantwoorden.

23 maart 2021 om 12:31

Misschien 90% van wat op voetbalzone zit, maar zeker geen 90% in Nederland. Wanneer ik bij ons op de voetbal kom (we mogen weer trainen in 4 tallen) dan hoor ik niemand over Bosz. Iedereen wil Ronald Koeman, maar kan ik de huidige situatie leven met De Boer. Em ja, 100% had voor Weghorst gekozen ipv De Jong en Babel niet opgeroepen maar vindt de selectie verder prima.

23 maart 2021 om 12:53

Dat ben ik helemaal met je eens myvision. Er is geen reden om de Boer te vervangen voor Bosz. Dat is (wat mij betreft) allemaal gebasseerd op emotie en een voorkeur en/of afkeer jegens een bepaald persoon. Betekend overigens niet dat ik het eens ben met de keuzes van de Boer. Maar we zijn allemaal een beetje bondscoach toch? :-)

Waar het mij om ging is dat ik Bosz vele malen beter gepresteerd vindt hebben bij clubs dan de Boer en wat dat betreft Bosz een een betere situatie zat na zijn tweede ontslag als de Boer toendertijd.

Persoonlijk vindt ik het ontslag van een trainer er weinig toe doen aangezien de grote meerderheid van de trainers ontslagen worden. De lengte van het diesntverband van een trainer zegt wat mij betreft meer. Bij de Boer spreekt het zelfs boekdelen.

23 maart 2021 om 20:24

Aanvallend te denken is anders dan aanvallen te spelen. De Knvb heeft nu de grootste blunder begaan met de Boer en Looi aanstellen als coach van deze teams. De Boer heeft alleen bij Ajax wat kunnen presteren omdat hij daar een geweldige generatie aan spelers had met veel talent, die hoefde hij niets meer te leren daar kon de Boer wat van leren. Voor de rest heeft hij overal gefaald en is hij weggestuurd met zijn slechte visie op het spel. Looi heeft nooit wat kunnen bereiken. Ze kunnen niet eens het verschil zien tussen goed en slecht en selecteer je wel de beste die altijd spelen. We hopen op veel en de verwachtingen zijn hoog maar vermoed dat de oranje slingers zo weer uit de straten gehaald gaan worden en blij zijn als je de eerste ronde overleeft. Helaas jammer dat er bij de Knvb geen voetbalverstand zit anders waren deze beide nooit zo ver kunnen komen.

24 maart 2021 om 00:44

De Boer heeft bij Ajax met de kampioenschappen wel laten zien dat hij iets kan. Bosz een leuke sympathieke trainer, maar heeft als trainer nog nooit een prijs gewonnen op het hoogste niveau. Misschien een leuk optie voor AZ komend seizoen?

23 maart 2021 om 11:10

Omdat hij het fantastisch heeft gedaan in het buitenland? Nog steeds heeft Bosz in Duitsland niet langer dan een jaar vol gehouden en presteert hij altijd om in een neerwaartse spiraal terecht te komen. De Boer pakte in ieder geval nog prijzen.

23 maart 2021 om 11:25

Is echt het slechtste idee, Bosz is een trainer die een team naar zijn hand wilt zetten met een type voetbal waar we nu de spelers niet voor hebben en de tijd tot het EK is ook maar kort. De huidige selectie wilt gewoon met de groep waarmee ze zich gekwalificeerd hebben naar het EK, vandaar de keuzes op o.a. Babel en Strootman. De Boer is niet meer dan een stroman die bij wijze van verplichting op de bank van Oranje zit. Bosz zou veel geschikter zijn op het moment dat je met een nieuwe generatie een stabiele kracht moet gaan bouwen, daar kan hij zijn attractieve voetbal op toepassen, iets waar de huidige pseudo vedettes geen zin in hebben.

23 maart 2021 om 11:41

@appelsap,

Nee want Bosz doet het overal voortreffelijk niet? Speelt extreem naïef en zijn teams gaan eigenlijk altijd wel fraai onderuit.

Ajax heeft geluk gehad een tijd...maar Sinkgraven als back? En dan meenemen? Doe mij dan maar de Boer! Die is nog voorspelbaar en heeft nog enige logica.

Bosz die stelt zo een keeper als spits op, en zegt ja hij is veelzijdig.
Veel mensen reageren enkel met emotie op Frank.

Persoonlijk had ik ook liever een andere trainer gezien...maar je moet hem wel de kans geven eerst! Stekelenburg selecteren is niks gek aan! Dumfries blijven opstellen wel...aanvoerder van Psv...en daar gaat het bij PSV fout. Matige speler die we maar moeten blijven ophemelen!

23 maart 2021 om 14:03

Kan je inderdaad best doen als je geen prijzen wilt winnen. Bosz heeft nog niets gewonnen. Presteert aardig maar krijg altijd de indruk dat als het spannend word hij verkeerde keuzes maakt en bezwijkt onder de druk.

23 maart 2021 om 10:19

Waarom Bosz? Die heeft nog nooit een prijs gewonnen en is bij zijn laatste 2 clubs ontslagen door slechte resultaten. Niet dat ik de Boer beter vind, maar die zit er nu wel. Die gooien ze er niet zomaar uit.

23 maart 2021 om 10:24

De boer is bij zijn laatste 3 clubs ontslagen. Verder is bosz ook overduidelijk de betere trainer met daarbij speelt hij aantrekkelijker voetbal.

23 maart 2021 om 10:25

Bosz is een kamikaze coach die voor heel aantrekkelijk voetbal staat, maar zoveel risico in het spel legt, dat je daar nooit een prijs mee gaat winnen. De Knvb kan beter wachten tot Ten Hag vrij komt. Die weet mooi voetbal te koppelen aan resultaat en dat laatste is volgens mij de essentie van de sport.

23 maart 2021 om 10:27

Maar met De Ligt en Vvd achterin kan je dit soort voetbal spelen toch? Beide wereldverdedigers met body en snelheid.

23 maart 2021 om 10:28

@frlegend Ik geef juist ook aan dat ik de Boer niet beter vind

23 maart 2021 om 10:35

frlegend: Waardeloos beargumenteerd. Nu ik. Peter Bosz is 57 en is als coach alleen kampioen geworden van de Eerste Divisie met Heracles. Peter Bosz haakt vrijwel altijd af als de prijzen worden verdeeld. Frank de Boer is 50 en is al 4x kampioen geworden van de Eredivisie terwijl Ajax middenin de bezuinigingen zat, heeft een JC schaal, een Usopen cup en een Campeones Cup met Atalanta. Als assistent was De Boer het tactische brein achter de WK-finale van 2010. Daarbij is De Boer zijn voetafdruk bij Oranje als aanvoerder ook vele malen groter dan die van Bosz als speler, om over zijn fantastische prestaties bij Ajax maar te zwijgen waar hij wereldwijd alles heeft gewonnen wat er te winnen viel. Vergeet niet dat Frank altijd het verlengstuk van de coach in het veld was. WK '98 was Hiddink de peoplemanager, maar tactisch gezien moest het allemaal van spelers als Frank de Boer komen. Bosz overduidelijk de beste coach zeg je..

23 maart 2021 om 10:36

Hahahahahah nou wordt het helemaal mooi. Het tactisch brein achter de wk finale . Wat een gezever zeg.

23 maart 2021 om 10:37

Bosz is een soort cultheld. Als Ten Hag toch zou kunnen spreken als Bosz...

23 maart 2021 om 10:37

Hoezo is Bosz overduidelijk de betere trainer?

23 maart 2021 om 10:39

Toch altijd mooi hoor. Nu is de boer al het tactisch brein achter de wk finale? Is Hennie Spijkerman dan het tactische brein achter een aantal titels van Ajax?

23 maart 2021 om 10:43

Haha je kunt Frank De Boer ook teveel credits geven. In Italie en Engeland wordt die nog steeds uitgelachen.

23 maart 2021 om 10:49

Haha Bosz de betere trainer? Die is met Ziyech, Dolberg, Traore etc niet eens kampioen geworden, terwijl de Boer met absolute middelmaat 4 keer kampioen is geworden en bijna 5 keer.

Bosz zet Sinkgraven, een centrale middenvelder op linksback, Veltman een centrale verdediger op rechtsback omdat hij perse een verdediging wilde met Veltman als RB en Viergever als CV: de koning van de 2e plek die later transfervrij is vertrokken.

Met Bosz krijg je af en toe een leuke wedstrijd en over een heel seizoen ben je door alle onzin gewoon kansloos voor alle prijzen.

23 maart 2021 om 10:52

@myvision: je prijzenkast-argument ben ik het voor 95% mee eens. Al is het alleen maar vanwege het feit dat de Boer in die tijd Ajax 4x kampioen maakte, wat met die selecties gerust een godswonder genoemd mag worden.
Echter, de ploegen die Frank de Boer over zijn gehele loopbaan getraind heeft zijn allemaal ploegen (op Crystal na) waarvan de verwachting is dat je prijzen pakt. Enkel een beker zou al niet genoeg zijn met ploegen als Inter & Ajax & Atlanta.
Voor Bosz geldt (mijn mening) wel de verzachtende omstandigheid dat hij tot 2013 ploegen als de Graafschap, Heracles & Vitesse trainde. Daar gaat geen mens echte prijzen mee pakken, met uitzondering van een toevallige KNVB-beker als de toppers het laten afweten. Dat vind ik althans een reden om het leeftijdsargument tegen elkaar weg te strepen: Frank de Boer kwam op de nationale top binnen, waar Peter Bosz zich door de amateurs omhoog moest werken.
Dan de voetafdruk als voetballer: voor de status die je eventueel als bondscoach nodig hebt kan ik me hier iets bij voorstellen, maar had Bert van Marwijk een grote carriere als voetballer? Frank de Boer is onmiskenbaar een van de absolute grootheden in 't Nederlandse voetbal (niet alleen aanvallers zijn grootheden haha), maar dat maakt hem niet op voorhand een betere coach.

Onder aan de streep zou ik Frank wel gewoon aanhouden, er is geen reden tot een wijziging van ingezette koers en ik geen van de coaches aantoonbaar beter vind dan de ander. Daarnaast hebben we van Frank nog niet gezien hoe hij Oranje kan laten voetballen op langere termijn, al heb ik daar wel een idee over. Als de positie open zou staan zou ik wel echter iedere keer Peter Bosz kiezen, omdat ik weet dat de kans op een internationale hoofdprijs met Oranje heel beperkt is. Dan zou ik er liever voor kiezen om met oogstrelend voetbal te stranden en de komende 20 jaar over dat prachtige voetbal aangesproken worden.

23 maart 2021 om 11:02

Thanks Bosbessensap, goed jouw inzichten gegeven. Natuurlijk heeft De Boer totaal verkeerde (club)keuzes gemaakt. Ik vind alleen dat hij dus nu wel de kans mag krijgen om met Oranje iets moois neer te zetten en niet ineens plaats moet gaan maken omdat een Bosz vrijkomt die niet significant beter heeft gepresteerd.

Super jammer hopen volgend jaar te kunnen genieten van hem in de eredivisie

23 maart 2021 om 10:40

Nou ja, ik zou direct bellen als AZ zijnde. Veel talent in huis en een clubcultuur van aanvallend voetbal. Zou een goede match zijn imo

23 maart 2021 om 10:56

Ook gelijk mijn gedachte. Niet geschoten is altijd mis!

23 maart 2021 om 11:00

Denk niet dat Bosz voor AZ zou kiezen, maar ik zou het op zich niet erg vinden als hij zou komen.

23 maart 2021 om 11:55

@oeliewapper.. Nou hebben jullie al eens eerder een coach binnengehaald die niet veel mensen naar AZ zagen komen.. met een titel tot gevolg.

23 maart 2021 om 10:53

Dan hadden ze Koeman ook moeten ontslaan voor dezelfde, in jouw ogen, belachelijke keuzes.

Zonde zonde, maar goed. Komt vast wel weer ergens aan de bak

23 maart 2021 om 10:21

Vervanger van Pirlo? Dan krijg je ook meteen een meer aanvallende speelstijl? Of naar Valencia terug opbouwen?

23 maart 2021 om 10:59

Ik denk dat Bosz qua naam en statuur niet groot genoeg is voor een club als Juve. Ook hebben ze sinds 2006/2007 geen buitenlandse trainer meer gehad en ik denk niet dat ze die trend gaan verbreken om Bosz binnen te halen.

Nou kom maar naar Utrecht. Ik denk dat hij echt een geweldige coach zou zijn.

23 maart 2021 om 10:19

Haha Utrecht! Dat is te laag begrepen voor iemand als Peter Bosz.

23 maart 2021 om 10:22

Ik denk dat hij de club prima zal begrijpen hoor! Maar eerlijk is eerlijk, ik vermoed ook dat het hem niet zal worden. Maar wie weet...

Pfff, dat is snel gegaan na de winterstop. Deed het uitstekend tot de winter dus.. Jammer vind het wel een sympathieke man altijd. Maarja 0 prijzen blijft toch wel een beetje rond zijn persoon hangen. Niet onterecht. Beetje hetzelfde als Gertjan Verbeek, te koppig vast houden aan je eigen speelstijl en 0 willen aanpassen.

23 maart 2021 om 10:30

De enige clubs waar hij prijzen mee had kunnen pakken zijn Ajax en Maccabi Tel Aviv. Met de andere clubs zou dat echt uitzonderlijk zijn. Als je maar anderhalf jaar bij een club speelt waarvan je kan verwachten dat je een prijs pakt is het ook weer niet zo gek als je geen prijs pakt.

23 maart 2021 om 11:45

Dortmund?

23 maart 2021 om 12:12

Bayern.

23 maart 2021 om 12:39

Een beker of JC Schaal moet wel kunnen.

23 maart 2021 om 14:09

Bosz is bij Dortmund in december ontslagen dus daar had hij nooit een prijs kunnen pakken. Je kan ook niet verwachten dat Dortmund kampioen wordt.

Helaas wel terecht, het leek dit seizoen nergens op. Hebben geen kans meer op welke prijs dan ook. Ik ben benieuwd wie de vervanger wordt. Leverkussen fans die specifiek iemand willen als nieuwe trainer?

Mocht Erik ten Hag weg gaan na dit seizoen dan is het wel duidelijk wie ze bij Ajax terug moeten halen.

23 maart 2021 om 10:18

Laten we maar gewoon hopen dat EtH blijft. Ik ben gewoon erg tevreden over zijn functioneren.

Niet meer dan logisch. Vind Bosz echt een leuke trainer maar het lijkt alsof hij geen plan b heeft als het minder gaat, daarom vind ik hem ook geen toptrainer zoals velen beweerden.

23 maart 2021 om 11:54

Eens. Het is kamikazevoetbal. Ten Hag laat zien hoe je ook aanvallend kan voetballen met organisatie. Bosz werkt met hoog druk zetten en gas erop, maar er vallen zoveel ruimtes. Geen idee of dit nog steeds zo is overigens, ik baseer me op het verleden. Dus misschien is dit totale onzin.

Jammer hoor, maar het zat echt niet met hem bij Leverkusen helaas een al uitgewerkte effect. Mocht de Boer het wisselvallig doen bij Oranje, zou ik zeker Bosz willen zien bij het Nederlands Elftal.

Wauw dit had ik niet verwacht, de resultaten waren inderdaad schommelend afgelopen tijd. Maar hij heeft leverkussen wel aan het voetballen gekregen.

Nou Psv! Sla toe en haal Peter Bosz binnen. Of anders Ajax als Erik Ten Hag gaat vertrekken.

Zonde man! Hij had echt iets moois daar met de spelers en de fans. Iedereen hield van hem. Helaas zijn de tegenvallende resultaten hem fataal geworden.. Zeker tegen Young Boys had gewoon gewonnen moeten worden.

Dit was echt te verwachten. Zo goed gepresteerd voor de winter en toen opeens helemaal in elkaar gezakt. Ik zie hem best coach worden van het Nederlands elftal mits de boer het verpest. Bosz heeft vaak een slechte verdediging bij Dortmund en leverkusen gehad maar bij oranje heeft die daar geen last van. Daar zie ik hem wel goed presteren.

23 maart 2021 om 10:20

Dat valt ook wel weer mee. Hij had op de rechtsbackpositie de keuze uit Bender, Arias, Weiser en evt nog Frimpong. Centraal achterin de andere Bender, Tapsoba, Tah, Dragovic, Fosuh-Mensah en Jedvaj. Op linksback kon die kiezen uit Wendell en Sinkgraven. Zon zwakke defensie is dat niet.

23 maart 2021 om 10:22

Genoeg keuzes maar echt hoogstaand is dat toch ook weer niet? Ik vind zelf niet heel indrukwekkend. Dat probleem zou hij bij oranje niet hebben.

23 maart 2021 om 10:38

Ja maar doe nou niet als of andere clubs veel betere defensies hebben. Alleen Leipzig en Wolfsburg incasseren minder tegendoelpunten dan Leverkusen in de Bundesliga. Dus ik snap niet waarom mensen altijd denken dat het aan de defensie ligt bij Leverkusen.

Toch jammer.. was een van de weinige Nederlandse trainers in de (sub)top. Ben benieuwd naar zijn volgende stap.

23 maart 2021 om 11:13

We hebben ook niet al te beste trainers. Koeman, ten Hag, Bosz en dan houdt het wel op. En dan vind ik Bosz persoonlijk niet goed genoeg voor een topclub.

23 maart 2021 om 12:19

Helemaal eens hoor. Daarom os het des te jammer dat de paar die wel goed genoeg zijn voor de europese (sub) top er dan niet slagen.

Tja. Bij Ajax ging het al vaak om een gebrek aan plan B en dat lijkt een repeterend verhaal te zijn in zijn loopbaan. Als het loopt is het hyperoffensieve spel leuk om naar te kijken, maar met de deur open aanvallen kan niet goed blijven gaan. Al weet ik niet zeker of het daar ook aan is misgegaan bij Leverkusen, ik oordeel puur op basis van de samenvattingen waarvan ik welke week kennisneem.

Jammer, maar begrijpelijk gezien de resultaten. Miss iets voor Oranje 🦁

Een terecht ontslag. Het verval is te groot geworden. Zo goed voor de winter en zo slecht na de winterbreak. Inmiddels dat je zelfs tegen degradantkandidaten er niks meer van bakt. Ook de resultaten in de EL en DFB-Pokal waren natuurlijk dramatisch. Door RW Essen en Young Boys mag je niet worden uitgeschakeld. De tweede miskleun van Bosz weer in Duitsland. Ben benieuwd wat zijn volgende stap gaat zijn.

Logisch bakt er geen reet van dit seizoen. Ook bizar dat Ajax fans hem liever willen dan Ten Hag. Uitgeschakeld door een matig Young Boys, tweedeklasser team in de beker en Europees voetbal wordt nog een hele opgave. Het is dat die geweldig begon, maar laatste 3 maand is het toch helemaal niks meer.

23 maart 2021 om 11:56

Ik ben geen Ten Hag fan, maar die is wel echt een klasse beter dan Bosz inderdaad. Veel minder wisselvallige resultaten. Veel meer stabiliteit. En toch aanvallend en aantrekkelijk voetbal.

Heel sneu voor Bosz, maar het zat er min of meer al wel aan te komen. Begon dit seizoen heel goed, maar na de winterstop was het opeens niks meer.
Nu moet ik wel zeggen dat ze niet echt goede vervangers hebben gehaald voor Havertz en Volland. Spijtig, maar ben benieuwd waar die aan de slag gaat komend seizoen. Ik blijf het een goede trainer vinden met een goede spelopvatting.

Logische beslissing. Bosz speelt kamikazevoetbal en is verdedigend altijd belabberd. Het is fantastisch om naar te kijken als het loopt, dramatisch als het niet loopt.

23 maart 2021 om 11:11

Leverkusen heeft dit seizoen 33 tegendoelpunten, alleen Leipzig en Wolfsburg hebben minder dus ik denk niet dat het aan de verdediging ligt

23 maart 2021 om 11:20

Mensen roepen altijd maar wat. Doen alsof hij 12de staat ofzo. Doet het gewoon prima en de laatste weken gewoon een dip.

23 maart 2021 om 11:58

10 van de 17 wedstrijden verloren in 2021. Teert puur op de resultaten na een uitstekende start.

Toch zonde dat Bosz niet een plan B heeft om mee te spelen. Hij begint altijd goed, haalt punten en hijzelf en zijn spelers krijgen lof. Helaas voor hem, maar na een tijdje weten tegenstanders hoe ze tegen hem moeten spelen en hij heeft daar nooit een antwoord op.

Dit zat er aan te komen de afgelopen periode. Kreeg het niet meer aan de praat. Jammer voor hem en Leverkusen, ik had het idee dat dit best wel een heel geslaagd huwelijk had kunnen worden.

Bayern Leverkussen verkoopt afgelopen jaar voor 100 miljoen Volland en Havertz, twee aanvallend ingestelde spelers. Koopt vervolgens voor 25% van die prijs Schick van Roma, en verwacht dat ze bovenin mee kunnen draaien. Dat ging tot en met December prima. Nu zit het even tegen, en moet Bosz wegwezen. Je kunt als subtop club niet elk jaar top-5 eindigen. De huidige resultaten waren slecht (al 3 maanden), maar geen reden tot paniek.

23 maart 2021 om 10:45

Havertz werd intern opgevangen door Wirtz. Volland is inderdaad een goede speler, maar met Schick en Alario heb je ook geen 2 onaardige spitsen. Het probleem is dat ze vorig jaar ook al CL misliepen en ze zijn dit jaar uitgeschakeld door 2 middelmatige teams in 2 toernooien waar Leverkusen om de eindzege mee voor wou doen.

Ik vraag we af wat Leverkusen hier mee opschiet. Vorig seizoen en de eerste seizoenshelft waren uitstekend. Alleen na de winterstop wil het nog niet echt lopen. Dan kun je een trainer wat mij betreft best laten zitten, dit soort mindere periodes horen bij voetbal. Als Bosz verder niks had laten zien dan snap ik het nog, nu gaan ze waarschijnlijk een resultaattrainer aanstellen die ook geen Europees voetbal meer gaat halen en aankomende zomer een nieuw type Peter Bosz opzoeken. Laat hem dan gewoon zitten...

23 maart 2021 om 12:15

Bedoelde meer dat een nieuwe trainer echt niet alles beter maakt. Misschien een schokeffect ofzo. Mijn punt was meer dat Leverkusen Bosz nu ontslaat en komend jaar waarschijnlijk weer hetzelfde gaat proberen met een andere trainer.

Real madrid sla je slag! Nee zonder ongein. Bosz is misschien toch niet zo'n goede coach als mensen hier altijd maar roepen. Hij kan teams leuk laten spelen maar het levert werkelijk waar niks op. Ben benieuwd wie het met hem aan durft. Misschien AZ?

23 maart 2021 om 10:23

Ik zou bij AZ de huidige interim gewoon aanhouden. Doet het meer dan verdienstelijk

23 maart 2021 om 10:25

AZ lijkt mij een van de weinige opties inderdaad. Of misschien Bmg, alleen is Bosz zijn reputatie in Duitsland natuurlijk minder geworden en lijken ze voor Xabi Alonso te gaan.

23 maart 2021 om 10:45

Ik denk idd dat de clubs in Duitsland niet meer op Bosz zitten te wachten. Ik zou hem voor het spel wel graag bij PSV willen zien maar ik denk dat zijn opvatting met de verdediging van PSV niet gaat werken. Ik denk echter wel dat hij met Gakpo, Madeuke, Mo, Malen en Götze wel leuke dingen kan doen.

Toch blijft het een ontzettend opportunistische wereld, daar ze in december nog bovenaan stonden. Je verliest tweemaal van een ontzettend matig team, speelt een paar weken slecht en je gehele reputatie hangt aan een zijden draad. Ik zie hem altijd als de trainer die aan de basis stond van de huidige successen van Ajax. Hopelijk ziet de Europese subtop dit ook zo in.

23 maart 2021 om 10:38

Met alle respect maar dit heeft natuurlijk niet direct iets met oppertunisme te maken. Hij heeft van de laatste 18 wedstrijden er 4 gewonnen en 11 verloren. Van de laatste 5 wedstrijden zijn er 4 verloren. Dit is dus al maanden aan de gang. Vorig seizoen heeft hij zijn doelstelling ook niet gehaald. Hoeveel tijd ga je een trainer nog geven als club?

23 maart 2021 om 11:08

Dat is een goede vraag. Het ligt denk ik ook aan de persoon en club. Bij Feyenoord als voorbeeld kreeg van Bronckhorst wel het vertrouwen na de verschrikkelijk slechte reeks van verliespartijen en wij weten allemaal waar dat uiteindelijk (gelukkig ) toe geleid heeft. Overigens zijn er voldoende voorbeelden, Lampard bij Chelsea, waar een vrij snel ontslag toch het gewenste resultaat heeft gegeven. Ik heb Bosz ontzettend hoog zitten als trainer, dus ben misschien bias. Ik zou het dus zelf nooit gedaan hebben.

Blijkt toch gewoon een matige coach te zijn. Nog nooit een prijs gepakt en zijn ploegen zijn altijd heel naief en wisselvallig. Tuurlijk zit er een goede visie achter en spelen zijn ploegen vaak mooi voetbal maar uiteindelijk gaat het om de knikkers. Niet gemaakt voor topteams lijkt me, misschien wel een idee voor AZ volgend jaar. Ergens waar de druk niet hoog is en genoeg talenten rondlopen past het beste bij hem.

Misschien heel gek, maar moet PSV niet gewoon proberen hem binnen te halen? Het ontbreek bij PSV aan voetbal en hij kan dat beter brengen bij een Nederlandse club dan Schmid.

Voorlopig nog Ten Hag, hij doet het tot nu toe goed,tenminste als hij wil blijven, zo niet, Wim Jonk, (geen PB).

23 maart 2021 om 10:36

Wim Jonk, zal nooit terug gaan naar Ajax. Heeft geen contact meer met Overmars en Van Der Sar

23 maart 2021 om 11:08

Wim Jonk? De man die toen bij Ajax dacht dat ze vooral met alleen maar eigen jeugd wel even de top zouden halen? Ben ik even blij dat Overmars en vd Sar er anders over dachten. Die zagen wel dat dat nooit ging werken.

Kijk eens aan, een dag voordat het gesprek tussen Pascal Jansen en de directie van AZ plaatsvindt betreft de toekomst.... komt dé perfecte kandidaat in eens vrij!

Directie van Az; Sla uw slag!

Zit Frank de Boer nog in zijn proeftijd? Peter Bosz hield eerst de boot af omdat hij een contract bij Leverkussen had tot 2022. Nou KNVB dat probleem is opgelost

Was bij BvB ookal zo, voor de winterstop goed presteren en in de top mee draaien. Maar na de winterstop de resultaten waar je van gaat huilen... Zo raar.

Bosz blijkt een coach met een korte houdbaarheidsdatum. Speelt erg aanvallend, vaak duurt het even tot de spelers het spelletje snappen, dan volgen er resultaten omdat andere ploegen ook moeten wennen aan die speelstijl. Eenmaal wat verder in het proces stellen die ploegen zich daarop in waarna de resultaten tegen gaan vallen voor bosz zijn ploeg. Omdat Bosz vast blijft houden aan die desbetreffende speelstijl, geen plan b heeft blijven de resultaten uit en wordt hij uiteindelijk weer ontslagen. Terugkerend patroon. Ik denk dat de uitschakeling tegen young boys en vervolgens de makkelijke winst van Ajax de druppel is geweest. Dat je zoveel tegengoals incasseert tegen zo’n ploeg spreekt boekdelen!

23 maart 2021 om 10:40

Dit is tevens de reden dat ie nog geen prijs gewonnen heeft, wordt uiteindelijk vaak tactisch afgetroefd, zie bijvoorbeeld Ajax vs man utd, kansloos!

23 maart 2021 om 11:45

haha, de makkelijke winst van Ajax als druppel voor het ontslag van Bosz?
Het heeft gewoon te maken met de waardeloze serie die Bosz neerzet in 2021, daar heeft Ajax echt geen invloed op gehad hoor.

Eigenlijk moet Bosz een bedankje sturen naar die Tah, dat heeft echt een slechte impact gehad.. anders ging hij als Herbstmeister de winter in.. maar ja verliezen van Young Boys en uit de beker terwijl Bayern al uit de beker lag.. tja begon destijds ook geweldig bij Dortmund en toen zakte het ook als een kaartenhuis ineen.. misschien een terugkerend probleem bij Bosz?

23 maart 2021 om 11:01

In Europa was het dit jaar in de poulefase uitzonderlijk goed, vorig jaar ook prima in de EL door bij Porto te winnen. Maar de ketsers tegen Lokomotiv Moskou, Krasnodar en Young Boys lijken zo totaal onnodig. Net als de bekeruitschakeling bij Rot-Weiss Essen. Die club mist gewoon de killersmentaliteit. En voor wat betreft Tah, ja dat was voor mijn gevoel echt een omslagpunt.

Jammer, maar dat was te verwachten. Draaide voor geen meter bij Leverkusen sinds de winterstop, terwijl ze in de eerste seizoenshelft echt gewoon goed bezig waren.

Ben altijd een gigantisch groot fan van Bosz geweest en dat ben ik nog steeds, maar het enigste nadeel is wel dat hij echt maar 1 systeem hanteert en geen alternatieven heeft. Als zijn systeem werkt, dan is het een genot om naar te kijken maar zodra de tegenstander er een antwoord op heeft heb je er niks aan.

Bij Heracles Almelo (tweede periode), Vitesse en Ajax vond ik hem gewoon goed. Vooral dat seizoen met Ajax was echt fantastisch, ondanks dat Ajax helaas niks won. Bij Dortmund begon hij ook heel goed, want volgens mij won hij in zijn eerste 12 wedstrijden in de Bundesliga 10x, speelde hij 1x gelijk en verloor hij 1x maar daarna liep het helemaal verkeerd en werd hij volgens mij vlak voor de winterstop ontslagen, met als dieptepunt de wedstrijd tegen Schalke 04 waar Dortmund met 4-0 voorstond en het uiteindelijk 4-4 werd.

Maar ik denk wel dat Bosz best wel snel weer aan een nieuwe club kan komen. Waarschijnlijk wacht hij gewoon tot het nieuwe seizoen en misschien dat een club als AZ hem wel binnenhaalt, en anders een club als Racing Genk of misschien Anderlecht in België.

Van ten Hag gaan er hier en daar natuurlijk geruchten dat hij misschien weggaat bij Ajax in de zomer, maar ik hoop dat hij zijn contract verlengd en voorlopig nog wel even blijft zitten. Ergens sluit ik ook overigens niet uit dat Leverkusen zich bij Ajax zal melden voor ten Hag, lijkt mij wel een mooie vervolgstap voor ten Hag.

23 maart 2021 om 10:58

Alsjeblieft zeg, Ajax heeft zich de laatste jaren sportief, financieel en marketingtechnisch dusdanig ontwikkeld dat geen enkele Duitse club in zijn totaliteit beter is, behalve het economisch ijzersterke Bayern.

24 maart 2021 om 08:37

Leipzig ook niet?

24 maart 2021 om 10:18

Leipzig is een relatieve nieuwkomer. Lokomotive Leipzig was vroeger overigens wel een heel grote club met dat enorme Zentralstadion, waar het huidige stadion van RB ingebouwd is. Vind niet dat Leipzig beter is dan Ajax, hoewel ze natuurlijk wel flink aan de weg timmeren. Bijzondere wetenswaardigheid trouwens dat de meeste oude Duitse stadions in een kuil zo gebouwd zijn vanwege de afvoer van puin na Wo2.

23 maart 2021 om 11:06

Serieus? Denk jij dat ten hag dit ajax gaat verlaten voor een club waar hij helemaal niks mee kan winnen? Die gaat nu verder bouwen met Ajax. Dit seizoen kans op 3 prijzen. Waarvan er 1 bijna ondenkbaar is maar niet onmogelijk. Volgend seizoen lekker weer knallen in de CL. Grote talenten die nu doorbreken. En dan naar Leverkusen waar hij opnieuw moet beginnen en geen zicht op prijzen heeft. Dikke doei. Die gaat voor de top.

Logisch. Bakt er niets meer van met dat naïeve voetbal van hem. Peter Bosz is ongeschikt als toptrainer, want hij valt altijd roekeloos aan. We hebben het demasqué van Young Boys door Ajax gezien en ons allemaal afgevraagd hoe Leverkusen hier ooit door weggecounterd kan zijn. Jammer maar helaas, maar Bosz heeft nooit een plan B voor als hij weer eens in het mes loopt.

Er zit gewoon geen karakter in die club. Altijd wanneer ze er goed voorstaan laten ze het weer liggen. Die enorme blunder van Jonathan Tah in die thuiswedstrijd tegen Bayern vlak voor de winterstop was voor mijn gevoel het kantelpunt.

Schmidt eruit, Bosz erin.

23 maart 2021 om 11:03

En dan? Denk je dat het dan beter gaat? Dan is het open huis achterin. Dat gaat een Ajax al helemaal met 6-0 winnen. Wees dan blij met Schmidt.

23 maart 2021 om 12:02

Je haalt echt niet zomaar de EL finale met een Ajax wat minder was dan het Ajax van nu. Verder maakt Bosz spelers als Ihatteten en Madueke belangrijk IPV een Vertessen, Rosario en Sangare

Bosz speelt leuk voetbal maar dat is het dan ook. Achterin ligt altijd alles helemaal open en je krijgt een hoop doelpunten tegen. We hebben een leuk europees seizoen gehad met Bosz bij Ajax maar vergeet vooral niet hoeveel doelpunten we tegen hebben gehad in die kwartfinale en halve finale om maar over de finale maar niet te spreken. Wat een naief voetbal speelt ie man. Geen plan B, alleen maar 1 kunstje. Tactisch wordt hij makkelijk overklast.
Wat ben ik dan blij met Ten Hag.
Hoop voor Bosz dat hij weer een leuke club vindt die hem de tijd geeft want ja het duurt altijd een half jaar voordat zn spel erin zit. Maar gelukkig zitten wij nu niet zonder coach.....

Wauw echt heel zonde. Vond hem daar heel goed passen. Oke het ging even slecht maar je kan nog CL halen en vorig seizoen deed die het prima. Had juist het gevoel dat ze hem daar niet zo snel zouden ontslaan, Ik ben benieuwd waar die aan de slag gaat

Jammer maar onvermijdelijk. Wat voor AZ misschien?

23 maart 2021 om 11:23

Zou ongelofelijk fantastisch zijn, maar wat heeft AZ dat Bosz zegt, daar wil ik heen. Hij heeft het fantastisch gedaan met Ajax en ook met Leverkussen. Helaas eindigt het hier. Maar deze man kan straks gewoon een stap opzij doen en verder gaan als trainer. Zeker met zijn salaris wel. Bij AZ zou hij denk ik wel 1/5 moeten inleveren. Gladbach lijkt voor Alonso te gaan, maar dat soort ploegen kan een Bosz ook zo instappen. Southampton, Newcastle enz

23 maart 2021 om 11:28

Heb je zeker gelijk in. Denk persoonlijk dat hij wel kan verrassen met materiaal van az. Ligt er ook beetje aan wat er overblijft. Maar een stap opzij in engeland/duitsland lijkt het inderdaad meer voor de hand liggend

Az sla je slag. Dit kan de trainer wezen welke AZ verder kan helpen.

Bosz gaat echt niet naar Az...
Hij verdient 5x zoveel
Hij heeft al zijn credits verdient bij Ajax en Leverkussen.

Waarom zou je dan naar AZ gaan....

Die gaat gewoon even achterover leunen, kijken wat de zomer hem brengt.

Stel Ten Hag gaat weg, of een gelijkwaardige ploeg in de Bundesliga of Premier league ...
Die gaat dan echt daarvoor

Zoals voor zoveel mensen gold voor mij dezelfde gedachte bij het lezen van dit nieuws. Frank kan zijn koffers pakken en Peter mag het van mij zo snel mogelijk overnemen. Die kent tenminste wel de Bundesliga en weet wie er daar goed presteert. Maar goed, gaat natuurlijk nooit gebeuren dus moeten we maar achter het huidige Oranje gaan staan morgen maar ik heb er een hard hoofd in.

Phoe, wat is het toch betrekkelijk in het voetbal. Bosz heeft Leverkusen naar de CL geloodst, kwartfinale Eufacup, plek 4 en 5 in Bundesliga, voor de winterstop nog titelkandidaat en dan na 2,5 maand: Bam! Ongelofelijk, we weten allemaal dat het zo werkt in het voetbal, maar iedere keer opnieuw verbijstert het me.

Ik riep t vorige week nog dat ie moest gaan oppassen met de nederlagen, toen zeiden veel mensen dat dat een vroege conclusie was. Tijden veranderen, 5 x verliezen en je ligt op straat...

Denk dat Az of Psv geen ondenkbare gedachte is.

Bosz is een prima trainer voor clubs die geen prijzen hoeven te winnen en waarbij mooi spel belangrijker is dan punten. Ergens een middenmotor ofzo die zich geen zorgen hoeft te maken om degradatie en lekker vrijuit kan ballen

Nou, kom op PSV. Bosz lijkt me de perfecte coach. Die krijgt Ihattaren aan het voetballen, maakt Madueke belangrijk en gaat echt niet Rosario en Sangare samen opstellen. Bosz zou ik ook graag bij Oranje zien trouwens

Ideale moment om Roger Schmidt ontslaan en Bosz voor langere tijd vast te stellen.

Dat zat er aan te komen,na al die magere resultaten..

Denk dat Bosz nog een keer bij Olympique Lyon terecht komt. Vind ik net een club voor hem qua spel en met zijn Franse verleden als speler.

Toch wel altijd hetzelfde met Bosz. Mooi voetbal, leuke spelopvatting maar geen oog voor capaciteiten elftal en zwakke punten. Altijd dips ter grote van kraters. EL finale liet hij zich ook al zo gemakkelijk aftroeven, ongelofelijk. Kinderspel. Hij moet wat meer naar realiteit kijken ipv hoogdravende ideeen altijd doordrammen.

Zou toch fantastisch zijn als Bosz volgend jaar trainer van PSV zou zijn? Of ben ik de enige die dat denk?

Jammer dat Feyenoord al in de zee is gegaan met Arne Slot. Bosz zou een prima opvolger geweest zijn van Advocaat! Misschien iets voor AZ, Fiorentina komend seizoen of toch in de franse competitie waar hij als speler een verleden heeft gehad?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren