Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Perez: ‘Dan is het enige juiste voor Feyenoord om hem te laten gaan’

Laatste update:

Kenneth Perez en Arnold Bruggink keken zondagochtend met enige verbazing naar Mark Koevermans, de algemeen directeur van Feyenoord die te gast was in het ochtendprogramma Goedemorgen Eredivisie. Het analistenduo maakt uit de woorden van Koevermans op dat aanvoerder Steven Berghuis deze zomer vertrekt uit De Kuip, ondanks een doorlopend contract tot medio 2022.

"Er werd eigenlijk een beetje tussen neus en lippen doorverteld dat Berghuis sowieso weg zou gaan bij Feyenoord", concludeert Bruggink in Dit was het Weekend van ESPN. "Als ik heel eerlijk moet zijn en als het klopt wat wij horen dat hij verdient, dan is dat het enige juiste voor Feyenoord, om hem te laten gaan", neemt Perez het gesprek over de vleugelaanvaller van Feyenoord over. "Of je nou twee of vier miljoen euro krijgt, als iemand zó zwaar op de begroting drukt met zijn salaris, wat natuurlijk wacko dat ze hem dat gegeven hebben. Om zover te gaan."

"Los van het feit dat hij écht een kwaliteitsspeler is bij Feyenoord. Gisteren (zaterdag, red.) tegen FC Emmen zie je als hij aan de bal komt wel dat hij over kwaliteiten beschikt. Maar dat salaris is gewoon krankzinnig", voegt de verbaasde Perez daaraan toe. Berghuis strijkt naar verluidt jaarlijks twee miljoen euro op in Rotterdam, terwijl er daarnaast een clausule zou zijn afgesproken waarin staat dat de buitenspeler na afloop van dit seizoen voor een transfersom van vier miljoen euro van club kan wisselen.

Het Algemeen Dagblad onthulde zondag dat er intern bij Feyenoord onvrede is over de houding van Berghuis. De aanvoerder van de Rotterdammers zou vrijdag op de training ‘woedend met een cornervlag in zijn handen’ hebben gestaan, na een fel duel met Tyrell Malacia. Erwin Beltman, groundsman bij Feyenoord, liet via Twitter overigens weten dat er helemaal geen cornervlaggen aanwezig zijn op trainingscomplex 1908. De lucht zou voor de wedstrijd tegen Emmen nog niet helemaal geklaard zijn en het teleurstellende gelijkspel tegen de hekkensluiter van de Eredivisie zou het chagrijn alleen maar hebben versterkt. Sommige spelers zouden de bal op trainingen en in wedstrijden zo snel mogelijk bij Berghuis inleveren, omdat ze anders een afkeurende reactie van de captain vrezen.

Tijdens de wedstrijd tegen Emmen kreeg Berghuis het aan de stok met ‘iemand die hem na de zoveelste keer balverlies probeerde op te peppen’. Het Algemeen Dagblad noemt het onduidelijk wie hem exact iets toeriep, maar op de persconferentie van Advocaat na afloop werd er gerept over een ballenjongen. “Daar heb ik niks van meegekregen, ik heb het ook niet gezien ook. Was die ballenjongen te snel voor hem?”, reageerde Advocaat op de persconferentie. De ballenjongen zou iets tegen Berghuis gezegd hebben. “Dan durft hij wel wat te zeggen.”

Denk jij dat Steven Berghuis volgend seizoen nog bij Feyenoord speelt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Die hele club moet gewoon compleet op de schop. Paar jaar plek 4/5 pakken en gewoon kapitaal gaan bouwen. Dit kan gewoon echt niet meer. Jeugd leidend maken, vanaf Varkenoord of aangekocht. Kappen met spelers huren die geen reet toevoegen zou ook helpen.

22 maart 2021 om 11:20

Dat denk ik ook maar dan kan je ook beter rekening houden met lager dan plek 4/5.
Het zal dan heel wisselvallig worden.

22 maart 2021 om 11:23

Ik ben het absoluut met je eens, maar dit hebben ze in 2010 ook gedaan. Het is natuurlijk niet de bedoeling om dit elke 10-15 jaar weer te dien. Het wordt tijd voor een duidelijke lange termijn planning.

22 maart 2021 om 11:28

Het verschil met 2010 is dat de financiele basis toen helemaal niet goed was. De club probeerde gewoon opgeleide spelers te verkopen en daarmee de schulden weg te werken. Dat is toen gelukt. Nu is de basis beter (de huidige financiele problemen komen voort uit de coronacrisis) en is er een betere/duidelijkere visie met Arnesen. Dat zie je terug in de scouting, aankopen, contractverlengingen, aanstellen trainers, etc. Het is gewoon klote dat dit proces verstoord wordt door de coronacrisis.

22 maart 2021 om 11:48

De financiële problemen komen niet alleen door de coronacrisis hoor. Feyenoord koopt over de laatste jaren voor relatief veel geld in, biedt veel salaris, maar maakt amper klappers bij de verkopen. In de laatste jaren zijn alleen Karsdorp, Kongolo en in mindere mate Vilhena voor goede winsten verkocht. Dat gaat na een tijd logischerwijs ook opbreken.

22 maart 2021 om 11:54

@azchelsea Eens. Mede doordat spelers niet (goed) gebruikt worden of niet op waarde worden geschat. Je ziet het nu bij St -Juste (ook voor een aardig bedrag verkocht, maar dat had meer kunnen zijn als je ziet welk niveau hij aantikt) en Tapia, eerder bij Boetius, Amrabat en Ayoub. Daarnaast wordt jeugd enkel en alleen bij hoge nood ingepast, terwijl dit een levensader zou moeten zijn.

22 maart 2021 om 12:18

De huidige financiële problemen komen door de coronacrisis. Dat Feyenoord geen flinke klappers maakt met transfers, heeft niet tot financiële problemen geleid, maar tot minder hoge eigen vermogen (niet negatief, maar minder positief dus). Operationeel draaide Feyenoord gewoon prima tot vorig jaar

22 maart 2021 om 12:28

Als het enkel door de coronacrisis zou komen zou vrijwel elke club wel zware financiële problemen hebben toch? Feyenoord heeft gewoon geen goede buffer opgebouwd afgelopen jaren, wat voornamelijk te herleiden is van het matige transferbeleid. Ik zie de coronacrisis voor Feyenoord eerder als een onverwachte flinke druppel in een al (onnodig) overvolle emmer.

22 maart 2021 om 12:53

Azchepsea. Het ligt niet alleen aan de corona crisus. Ook de hoogte van de salarissen lijkt behoorlijk mee te spelen. Een Pratto die 800.000 krijgt. Berghuis 2 miljoen. Narsingh had al een miljoen. En zo kan je doorgaan. Ook geen buffer opgebouwd. Teveel middelmatige spelers met te hoge salarissen en niet kunnen aansluiten bij de top gaat je altijd opbreken.

22 maart 2021 om 14:00

Echt onzin, het probleem is dat er helemaal geen financiele reserves waren. Na jarenlang in de schulden te hebben gezeten, besloot men eens flink te investeren na het behalen van de titel en de CL miljoenen. Kijk maar eens naar de aankopen sinds de titel en tel die bedragen maar eens op. Feyenoord loopt momenteel 16 miljoen euro mis aan recette inkomsten, maar kan dat dus niet opvangen met haar financiele reserves. Dat is echt heel slecht beleid van een onderneming met een jaarlijkse omzet van tientallen miljoenen euro's.

22 maart 2021 om 11:25

Volgens mij doet Feyenoord qua inkomsten helemaal niet zoveel onder voor bijvoorbeeld PSV. Even los van het verschil op het veld (die ook weer niet zo groot is momenteel), maar als je ziet wat voor bedragen PSV de afgelopen jaren heeft uit kunnen geven aan spelers en dat Feyenoord niet eens geld heeft om een fatsoenlijk scoutingsapperaat op te zetten dan geeft je dat wel te denken. Waar gaat dat geld allemaal heen? Ik denk inderdaad dat het voor Feyenoord goed zou zijn de organisatie vanaf 0 weer opnieuw vorm te gaan geven. Dat gaat even pijn doen, maar nu is het echt aanmodderen.

22 maart 2021 om 11:30

Qua omzet zonder transfers zit Feyenoord maar een miljoentje of 4 onder PSV (vorig jaar toch).

22 maart 2021 om 11:31

PSV Waar gaat dat geld allemaal heen.
We hebbe Vrienden van Feyenoord die eigenlijk geen vrienden zijn.
Die kosten namelijk nog steeds geld.
We hebben al 20 mil in een nieuw stadion gestoken wat helemaal niet van de grond komt.
We hebben een nieuw jeugdcomplex dus dat is wel een goed doel.

Er word al jaren geroepen dat de mensen die er nu zitten niet de juiste mensen zijn die liefde voor de club hebben maar alleen aan zelfverrijking doen.
Er moet zeker een grote schoonmaak komen maar ja wie gaat dit doen?

22 maart 2021 om 12:22

Feyenoord doet zeker wel onder voor PSV in (transfer)inkomsten. Alleen in 19-20 heeft PSV met 93 miljoen meer geã¯ncasseerd dan Feyenoord in de laatste 6 seizoenen (85 miljoen). PSV koopt uiteraard ook voor meer in, maar het is alsnog echt onvergelijkbaar. Ben het wel met je eens dat Feyenoord flink moet reorganiseren om een andere weg in te slaan.

22 maart 2021 om 12:29

Eigenlijk echt zonde, want in potentie is Feyenoord natuurlijk een enorme club. Met regio Rotterdam een interessant achterland wat sponsoren betreft, enorm veel trouwe supporters en tot een paar jaar geleden eigenlijk ook een goede jeugdopleiding. Alleen je ziet eigenlijk keer op keer dat er totaal geen plan is bij de club, zeker ten tijde van Van Geel. De jeugd lijkt enorm achteruit gegaan te zijn, terwijl die bij Ajax, PSV en AZ juist floreert. Het aankoopbeleid is over het algemeen knudde (m.u.v. Senesi) en spelers worden voor veel te lage bedragen verkocht (berghuis 4 miljoen (?)).

Ben het dan ook helemaal met Psvfan hierboven eens. Het is tijd voor een grondige evaluatie over waar de club heen wil en waar het voor wil staan en om dan vervolgens te reorganiseren. Advocaat was een prima coach de afgelopen twee jaar, maar wel weer het schoolvoorbeeld van korte termijndenken, met de komst van Slot is daar in ieder geval verandering op komst. Zou het zelf in ieder geval heel fijn vinden als Feyenoord toch wat structureler mee kan doen om de prijzen, daar wordt iedereen beter van.

22 maart 2021 om 12:33

Qua bedrijfsresultaat is er slechts een verschil van 3 miljoen vorig jaar als ik het me goed herinner. Het verschil wordt inderdaad gewoon gemaakt door de uitgaande transfers.

22 maart 2021 om 13:38

Eigenlijk gun je Feyenoord een Cruijffiaanse revolutie. Maar wie staat er op om die grote verandering in gang te brengen? De enige grote naam die mij te binnen schiet is Willem van Hanegem, maar dat is geen visionair die met zijn vuist op tafel slaat. Leo Beenhakker zit achter de geraniums volgens mij. Aan van Persie, Kuyt of van Bronckhorst kun je het niet overlaten.

Die revolutie zou ook vanuit de club zelf kunnen komen. Maar dan moet je a la Arsenal (met Wenger) veel verantwoordelijkheid leggen bij Slot. Hij zal dan een beleid moeten voeren met uitsluitend jeugd en slimme scouting, om sportief te blijven aanhaken en ondertussen de financiële huishouding te herstellen. Met de kosten van een nieuw stadion is het (in de huidige situatie waarin de club verkeerd) onmogelijk om dit niet sportief te voelen.

22 maart 2021 om 17:41

Feyenoord doet in alles onder van Psv. Alleen geld kan ze redden, dus ik zou zeggen...ga naar de beurs. Betaal daarna eerst de vrienden van Feyenoord volledig terug. Heb geen schulden meer bij 10 tallen andere partijen en heers alleen betreft de financiã«n. En haal eens een x een persoon binnen die niet alleen kijk naar hoe zijn hart volschiet van Feyenoord, maar iemand die kijkt wat Feyenoord echt nodig heeft...en geen Pratto en anders niets. Laat men zich inbeelden als Berghuis transfervrij vertrekt, wat dan? Voortaan wanneer je veel geld kan ontvangen voor een Jã¶rgeson moet je niet bang zijn om dat de scouts weten dat ze voor rond de 10 Miljoen goede zaken kunnen doen met een nieuwe speler. Als je zulke trouwe fans hebt (Zo als ze dat zelf zeggen), moet dat goed komen als ze naar de beurs gaan. Anders blijven ze altijd die eigenwijze club uit Rotterdam, die schreeuwt dat ze de grote zijn, maar in alles blijkt x op x gewoon van niet. Kijk naar alle clubs die op de beurs zitten...meteen kwamen er miljoenen binnen op de eerste dag. Club Brugge is er nu ook mee bezig en die gaan met het geld o.a. een nieuwe stadion bouwen.

22 maart 2021 om 11:43

Het probleem is dat Arnesen 64 jaar is en nu wel kan beslissen dat Feyenoord een jaar of drie op gaat bouwen en een plek 4/5/6 accepteert, maar wie garandeert dat Arnesen die drie jaar aan Feyenoord verbonden gaat blijven? En als hij weg gaat, gaat zijn opvolger dit ook accepteren, of zal die gelijk zijn stempel willen drukken met een hippe aankoop van een paar miljoen?

22 maart 2021 om 11:52

Dat is dan toch ook direct een gigantisch probleem voor Feyenoord op bestuurlijk niveau? Het beleid, zowel lang als kort moet je toch ergens gewoon vastgelegd hebben en dat er mensen binnen de club op toezien dat dat nageleefd wordt, ongeacht wie op welke functie zit.

22 maart 2021 om 11:54

Ik denk dat Feyenoord niet zoveel keuze heeft. En zoals anderen ook aangeven, ik twijfel of plek 4/5/6 een garantie is. Als je niet/nauwelijks investeert in nieuwe spelers en je beste spelers vervangen worden door jeugd, dan zou ik niet weten waarom je het beter zou doen dan clubs als FC Groningen, SC Heerenveen, FC Utrecht of FC Twente. Dan kun je ook zomaar rond plaats 9 eindigen, met als gevolg dat je geen Europees geld binnehaalt. En dan ga je langzaamaan wegzakken.

Wat er ook gebeurt, Feyenoord zal moeten zorgen dat ze altijd Europees voetbal blijven halen. Als dat niet gebeurt, dan kun je ervan uitgaan dat je op den duur een club in de middenmoot bent. Hoe ze dit moeten voorkomen, is een lastigere kwestie. Op de één of andere manier zullen ze moeten zorgen dat de club gezond wordt en er tegelijkertijd Europees voetbal gespeeld blijft worden.

22 maart 2021 om 12:03

@ajaxenschede Als er iets zeker is in de voetballerij is dat niks zeker is. Aan meerjarenplannen in de voetballerij wordt zelden vastgehouden. Technisch directeuren die er voor de lange termijn zouden moeten zijn geven toe aan korte termijn paniek en niet zelden zitten ze er korter dan vijf jaar. Drie jaar lang week in, week uit in een situatie zitten waar Feyenoord van iedereen kan verliezen is een hele lange tijd. Nederland staat al op zijn kop als Ihattaren een half jaar geen vaste basisplaats heeft. Als Feyenoord na twee jaar nog steeds op plek vier staat krijg je gemor, gezeur en druk. Dat gaat gewoon lastig worden om te weerstaan. En als er een nieuwe man op die plek zit om wiens hoofd wordt geschreeuwd, zeg dan maar eens nee tegen een investering die haaks staat op het plan dat drie jaar er voor door je voorganger is gemaakt.

22 maart 2021 om 12:36

@misseva88,

En juist om die redenen is het belangrijk dat er voor Feyenoord zo'n lange en korte termijn beleid wordt vastgelegd en dat er mensen binnen de club zijn die toezien op dat het beleid ook daadwerkelijk nageleefd wordt. Want dan weten de supporters waar ze aan toe zijn ipv dat een Pratto voor een paar ton gehaald wordt, daarna de spelers weer verplicht salaris moeten inleveren en om vervolgens ook nog eens bij de supporters en sponsors te bedelen om alsjeblieft het geld niet terug te vragen.

22 maart 2021 om 13:55

Als het werkelijk zo is dat Arnesen als TD bepaalt wat er binnen Feyenoord gebeurt, is het niet zo gek dat er van alles mis gaat. In een gezonde organisatie bepalen de aandeelhouders, in dit geval het clubbestuur van Feyenoord, wat er moet gebeuren en legt dat vast in een beleidsplan. En voert de directie uit wat er in dat beleidsplan staat en controleert de RvC of de directie zich aan de afspraken houdt. Als het beleidsplan wordt gevolgd, maakt het inhoudelijk natuurlijk ook helemaal niets uit wie dat uitvoert. De directeuren worden normaliter door de RvC aangesteld en als die haar best doet en de juiste mensen aanstelt, kan er niet zoveel mis gaan als iedereen zich aan de afspraken en zijn taken houdt. Het probleem van Feyenoord is, voor zover ik in staat ben om daarover te oordelen, dat er teveel mensen op een bestuurszetel zitten die daar niet horen. En alles valt en staat met de juiste mensen op de juiste plaats. Je kan de mooiste plannen bedenken die je wilt, als je ze laat uitvoeren door incapabele personen, moet je niet gek kijken als er niets van terecht gaat komen. Rotterdam is een wereldstad met een van de grootste havens van de wereld. Daar moet toch wel een capabele Algemeen Directeur te vinden zijn, die in staat moet worden geacht om de club naar een hoger niveau te tillen?.

Beetje dubbel. Veruit je beste speler en je gaat er niet veel geld meer voor krijgen, echter verdiend hij dusdanig veel dat hij drukt op de begroting. Hij voetbalt ook geen 2 miljoen bij elkaar voor Feyenoord door Europees het verschil te maken. Dan kan je hem misschien beter laten gaan en dat salaris + afkoopclausule gebruiken voor gaten.

22 maart 2021 om 11:18

Daar ben ik het mee eens. Als we er vanuit gaan dat Berghuis niet bij tekent dan vind ik het onverantwoord om 6 miljoen in hem te investeren komend seizoen (2 miljoen salaris en 4 miljoen misgelopen transfersom) waarna hij vervolgens gratis vertrekt. Het is namelijk ook geen type El Ahmadi die als leider de boel op sleeptouw neemt en zn eventuele onvrede intern uit.

22 maart 2021 om 11:22

Deels mee eens Ijsmuts, voor dat bedrag haal je namelijk geen vergelijkbare speler.
En dat hij het team niet op sleeptouw neemt klopt, maar is het dan niet aan de manager om te zorgen dat anderen dit doen en Berghuis in zijn kracht te gebruiken, zodat hij niet meer zo gefrustreerd is? Misschien moet hij geen aanvoerder meer zijn, dan is hij vrijer in zijn hoofd. Maar Dick moddert maar wat aan met persoonlijke vetes en het lijkt helemaal nergens op.

22 maart 2021 om 11:25

Geen type leider zoals El Ahmadi misschien, maar met zijn goals/assits is hij qua spel natuurlijk wel belangrijker. Maar ik zou het ook snappen als Feyenoord hem weg zou doen, dat is qua financiën nu gewoon echt nodig in Rotterdam. En wie weet staan er weer andere spelers op die meer gaan scoren als Berghuis vertrekt.

22 maart 2021 om 11:30

Ik vind Berghuis geen 'natuurlijke' leider maar daarvan zie ik er momenteel sowieso maar weinig in de selectie. El Ahmadi, Kuyt, van Persie dat ging recentelijk prima. Gezien de centrale positie zou je kunnen denken aan Fer of Toornstra maar beiden trekken ook niet snel hun mond open op het veld. Berghuis nu zijn band afpakken en geven aan een ander die ook overduidelijk niet over de gewenste eigenschappen beschikt maakt Berghuis denk ik niet vrijer in diens hoofd maar wellicht nog gefrustreerder.

22 maart 2021 om 12:12

@JK-Ajax als we Berghuis verkopen wordt het echt een probleem. dat is de enige aanvaller die een acceptabel rendement haalt bij Feyenoord

22 maart 2021 om 12:30

Nou en? Feyenoord moet toch streven naar weer een gezond huishouden en investeert toch in de jeugd? Je gooit hiermee 6 miljoen weg die Berghuis met zijn rendement totaal niet terugverdiend voor Feyenoord. Dat geld kan je goed gebruiken, dat je in eerste instantie kwalitatief achteruit gaat klopt maar de korte termijn visie van Feyenoord moet eens veranderen en dit is een mooi begin. Verkoop Berghuis, verkoop Senesi en ga eens het geld op de juiste manier inzetten met Slot aan het roer.

22 maart 2021 om 12:40

Ik denk dat Feyenoord met de verkoop van Berghuis juist eerder een stap vooruit kan zetten dan met Berghuis.
Zonder hem zullen kunnen andere spelers weer meer in hun eigen kracht spelen ipv dat ze maar in dienst van de grote Berghuis moeten spelen. Spelers als Sinisterra en Kokcu zullen dan een belangrijkere rol en meer vrijheden krijgen en het team komt weer op plek 1 staan ipv dat iedere wedstrijd weer naar Berghuis gekeken zal worden.

22 maart 2021 om 12:44

Jk-Ajax dat lijkt mij ook. Hoe krijg je dit salaris nou verkocht aan je supporters, terwijl je anderzijds je een beroep doet op dezelfde club mensen om het geld van hun seizoenskaart niet terug te vragen. En dan daar bovenop, als het waar is wat ik lees, dat berghuis wel heel veel stempel probeert te drukken en daarmee team spirit ondermijnt, dan zou ik als Feijenoord zijnde er dubbel vanaf willen. Of zou Japie, net zoals bij Ihattaren, toch pleiten voor de menselijke aanpak, omdat berghuis creatieve meerwaarde heeft en we niet moeten proberen hem in het keurslijf van hardloper stoppen.....kom op zeg. Feijenoord is groter dan Berghuis. PSV is groter dan Mo en schmidt.

22 maart 2021 om 14:15

Feyenoord staat ondanks de aanwezigheid van Berghuis op de vijfde plaats. De kans is heel groot dat dat ook de eindklassering gaat worden. Feyenoord moet toch ook zonder Berghuis in staat zijn om clubs als Utrecht, Groningen en Twente achter zich te houden. Ook met Berghuis zijn Ajax, AZ en PSV al ver uit zicht en het lijkt me sterk dat de situatie volgend seizoen wezenlijk anders zal zijn als je in ogenschouw neemt dat de club geen nagel heeft om aan de kont te krabben en gered moet worden door de supporters. In mijn optiek zou men er bij Feyenoord er goed aan doen om voorlopig even te stoppen met zich blind te staren op wat de concurrentie doet. En proberen om met een doordacht, verstandig en uitvoerbaar beleidsplan zoveel mogelijk uit de mogelijkheden te halen. En dan kijken hoever men daarmee komt. Met het huidige beleid gaat men Ajax, AZ en PSV sowieso niet inhalen. Om dat te kunnen bereiken zal men in eigen vlees dienen te snijden en de organisatie inclusief de jeugdopleiding en de scouting grondig dienen te professionaliseren. Ik hoorde laatst het ongelooflijke bericht dat Feyenoord op dit moment geen enkele scout meer in dienst heeft. Dat geeft m.i. genoegzaam aan dat de organisatie bij Feyenoord dood en dood ziek is. Dan is het eerste wat je in mijn optiek zou moeten doen de personen die daar verantwoordelijk voor zijn, de laan uit te sturen. En daar professionals voor in de plaats te zetten. Dat zou toch kinderspel moeten zijn met zo'n legioen.

22 maart 2021 om 12:31

Een speler die al 4 seizoenen betrokken is bij minimaal 20 goals per seizoen (en vaak een stuk meer) voetbalt makkelijk 2 miljoen euro bij elkaar. Nu is het niet makkelijk te berekenen omdat het een teamsport betreft, maar mensen investeren geen geld in Feyenoord voor pakweg een Diemers, Spajic of een Haps, ook al kan de laatstgenoemde aardig voetballen. Het zijn toch echt de spelers die het verschil maken en het merk Feyenoord dat daaraan verbonden is. Ik denk dus dat een speler als Berghuis indirect veel meer dan 2 miljoen euro voor Feyenoord bij elkaar voetbalt. Dankzij hem staan ze uberhaupt nog in de top 5 dit seizoen. Spelers als Linssen komen zelfs onder ideale omstandigheden bij lange na niet aan dat rendement.

22 maart 2021 om 12:40

Ja het is lastig te berekenen, laat ik het anders stellen qua inkomsten Europees voetbal zie ik het hem nu niet meer bij elkaar voetballen voor Feyenoord. Of dat in het verleden geweest is zou je best gelijk in kunnen hebben, maar laten we naar de toekomst kijken. Als je hem nu niet laat gaan loop je 6 miljoen mis, dat gaat hij in komend seizoen waarin je misschien wel kwalitatief minder wordt (senesi bijv die verkocht wordt en je zga geen geld hebt om mensen aan te trekken) niet bij elkaar voetballen. Dat kan haast niet, 6 miljoen in een seizoen verdienen tenzij Berghuis het verschil gaat maken dat Feyenoord in de CL terecht komt wat onwaarschijnlijk is.

22 maart 2021 om 13:59

Nou Berghuis kan wel het verschil zijn tussen plaatsen of niet plaatsen voor Europees voetbal. In de conference league kan Feyenoord ook overwinteren en dat zal ook weer wat prijzengeld opleveren. Het is lastig te zeggen hoeveel dat is want het is nog niet bekend maar 5-10 miljoen moet je dat zeker wel opleveren. Als je geen Europees voetbal haalt kun je hem misschien wel beter verkopen.

Berghuis is echt een geweldige voetballer, en ook nog is een stuk beter dan hij was toen hij naar Watford ging, overigens ga maar is goed spelen bij Watford als aanvaller, als je 90% van de tijd op eigen helft staat. Ik denk dat Berghuis makkelijk bij een Sevilla/Everton mee kan. Ook voor Ajax en PSV zou hij een aanwinst zijn.

22 maart 2021 om 11:33

@bme12 Zie hem wel te kort komen voor Sevilla/everton. Er spelen daar betere spelers.

Ook bij Ajax zou hij nu geen basisspeler zijn. Zelfde geldt voor Psv. Gakpo en Gotze zijn beter.

22 maart 2021 om 11:43

@MrKrillin
In wat zijn die spelers dan beter dan Berghuis? Als je kijkt naar zijn prestaties dan overtreft hij beide spelers met gemak, ik denk dat in de Eredivisie momenteel Tadic en Blind de enige twee spelers zijn die beter zijn dan Berghuis en dan heb je het wel gehad.

22 maart 2021 om 12:20

Vergeet de nieuwe wereldwonderen Timber en Rensch niet hé

22 maart 2021 om 12:24

@ramondiaz bedoel meer in het systeem. In systeem van Schmidt passen deze spelers beter. Ook bij Ajax.

Bij Feyenoord is natuurlijk alles op hem afgestemd. Hij is daar met afstand beste speler. Bepaalt alles.

22 maart 2021 om 12:32

Tadic, Blind, Malen, Gã£â¶tze, Koopmeiners? Berghuis is een goede voetballer maar scoort ook de helft van zijn doelpunten uit een strafschop, dat blijft natuurlijk knap maar het geeft wel een vertekend beeld. Om te stellen dat hij makkelijk bij Everton/sevilla mee kan vind ik schromelijk overdreven en ben ik het totaal niet mee eens. Bij een Ajax of PSV kan hij in zijn kracht spelen en gaat hij natuurlijk ook gewoon vlammen, als PSV hem kan vastleggen en eens afstapt van de belachelijke 4-4-2 dan is PSV een stuk sterker met Berghuis en Gakpo op de flanken en Gã¶tze erachter.

22 maart 2021 om 12:35

Berghuis heeft zeker wel het niveau en zou bij PSV gewoon in de basis staan. Berghuis heeft wel echt een matig elftal om zich heen. Dan is het echt knap om bij een grote club als Feyenoord met zoveel aandacht nog zo'n rendement te halen. Wat heeft een Gakpo vooralsnog echt bewezen dan? Een goede speler hoor, maar Berghuis is veel verder.

Ach het is wel een speler die het verschil kan maken op de ranglijst. Mits hij goed gebruikt wordt, maar Dick kiest ervoor om in te zakken, waardoor Berghuis op 40 meter van de goal moet opereren. Zelfs tegen een club als Emmen. Dat verzin je toch niet, je probeeert toch altijd je beste speler in zijn kracht te zetten? Nee, counteren met Berghuis....ongelofelijk. Ik begrijp volledig dat Berghuis gefrustreerd is. En voordat er weer mensen over het hoger drukzetten onder Stam beginnen......er is ook nog een middenweg en er is een mogelijkheid om andere spelers achterin op te stellen. Zo laf als Dick speelt is helemaal niet nodig tegen 90 van de competitie. Edit: En dan wordt er naast je nog een linksbuiten van 1,5 meter in de spits opgesteld, waardoor je ook de combinatie niet kan aangaan. En dan zijn er nog mensen die de frustratie van Berghuis niet begrijpen. Ik wil wel zien als mensen het op hun werk totaal niet eens zijn met de baas , hoe gefrustreerd ze dan worden en hoe lang ze het dan volhouden als duidelijk wordt dat alles in de soep loopt .

22 maart 2021 om 11:56

Wat voor tactiek Advocaat ook gebruikt, Als je met Feyenoord tegen de, op dat moment, nummer laatst van de eredivisie niet verder komt dan een gelijkspel in de kuip dan moet de spelersgroep toch ook eens achter de oren gaan krabben.

22 maart 2021 om 13:09

Ook ja, maar die spelersgroep zit ook niet bepaald lekker in zijn vel. Ook iets waar een manager voor verantwoordelijk is, maar waar hij weinig boodschap aan lijkt te hebben.

22 maart 2021 om 14:07

Lekker makkelijk voor de supporters en de spelersgroep om de manager van alles de schuld te geven maar je zal als spelersgroep ook eens bij jezelf te rade moeten gaan. Sommige zijn in staat om werkelijk alles in de schoenen van Advocaat te schuiven maar zo werkt dat natuurlijk niet.

22 maart 2021 om 15:45

Of je nou vind dat Advocaat het beter had kunnen doen of niet. Maar hij had toch wel iets aanvallender kunnen spelen? Dan hadden we toch ook wel af en toe een wedstrijdje gewonnen?

22 maart 2021 om 18:47

Dat moet je niet aan mij vragen maar aan Advocaat. Hij zal vast wel een goede reden om zo te spelen. Die man wil zijn carriere echt niet afsluiten met een 6 stek in de eindrangschikking.

Lijkt me geen makkelijke beslissing eigenlijk. Aan de ene kant bespaar je flink op salaris, maar aan de andere kant is er al geen transferbudget en wordt dat bij een verkoop voor slecht 4 miljoen niet veel meer. Of in ieder geval niet om een speler van enigszins vergelijkbaar niveau te halen.

Wordt dit een enkeltje Psv? Naar Ajax zie ik hem niet gaan. Al is de prijs wel aantrekkelijk. Of toch Az?? Maar zijn huidige salaris zal dan wel een probleem vormen, vermoed ik.

22 maart 2021 om 11:23

Hij heeft al aangegeven niet naar een andere Nederlandse club te gaan. Die clausule zal daar ook niet voor gelden neem ik aan.

22 maart 2021 om 11:30

Je moet misschien dan ook niet raar opkijken dat een subtopper uit het buitenland hem er bij wil nemen voor in ieder geval de breedte, mede vanwege zijn transfersom. Maar sportief gezien zie ik hem niet zo maar even succesvol worden. Hij heeft al een min of meer mislukt avontuur bij Watford achter de rug. Waar? Bij Watford....dus bij welke hoger gewaardeerde club zal hij dan wel renderen?? De tijd zal het leren - mooie dooddoener;-))).

22 maart 2021 om 11:35

Maar Watford zegt me niet zoveel. Gewoon een totaal verkeerde keuze. Hij heeft kwaliteiten die niet veel spelers hebben en bij 80% van de clubs in Duitsland en Spanje kan hij een meerwaarde zijn.
Zelf hoop ik dat hij blijft en dat Slot zorgt voor spelvreugde en hem gewoon volledig in zijn kracht gaat gebruiken. Voor die 6 miljoen krijg je geen betere speler.

22 maart 2021 om 11:38

Nou ja, Pinko, zal een middenmoter in het buitenland 2 miljoen op jaarbasis salaris uitkeren voor een speler die ze er lekker voor de breedte bij willen? Of gaat Berghuis de helft inleveren met het risico alsnog op de bank te belanden?

22 maart 2021 om 11:25

AZ gaat hem echt niet halen, ik denk dat Berghuis hoopt op het buitenland.

Maar welke club moet Berghuis oppikken dan? Ik zou zo even 1,2.3, niet weten.
Het is zeker weten een goede speler, maar hij heeft wel zo zijn maniertjes.
Wellicht een middenmoter in Duitsland of Spanje? Hij heeft het al eens bij Watford geprobeerd, maar dat was niet bepaald een succes!

22 maart 2021 om 12:04

ik denk dat hij de Duitse subtop prima kan helpen. Engeland moet hij niet willen, Spanje evenmin. Misschien Italiaanse subtop. En anders kan hij natuurlijk goed geld verdienen in USA of Uea.
Met name USA lijkt me best bij hem passen.

PSV kijken of ze hem binnen kunnen halen.
Is een jongen die gewoon ontzettend goed kan voetballen.
Uiteraard heeft hij wat maniertjes, maar bij PSV hij heeft iets meer jongens om op niveau te sparren.

Drommel
Vacant
Teze
Vacant
Max
Rosario
Vacant
Berghuis
Gotze
Gakpo
Malen
22 maart 2021 om 11:24

Ja, want PSV laat zien goed met jongens met maniertjes om te kunnen gaan.

22 maart 2021 om 13:26

Schimdt is passant. Die is zo weer vertrokken.
Helemaal met de resultaten dat hij laat zien.

22 maart 2021 om 11:30

Dan zal psv denk ik meer moeten neerleggen dan de 4 miljoen die hierboven staat.

22 maart 2021 om 13:24

Hij heeft gewoon een afkoopsom... Feyenoord heeft niks te eisen

22 maart 2021 om 14:36

Meen me te herinneren dat die afkoopsom niet geldt voor binnenlandse clubs.

22 maart 2021 om 12:05

ik vermoed dat PSV ook niet op een kostenpost van 2m zit te wachten

22 maart 2021 om 13:25

Wellicht dat hij een stapje terug wil doen, met de kans dat hij als international weer kans maakt

Deze twee opmerkingen van Advocaat over Berghuis geven de situatie duidelijk weer. Berghuis leeft ver boven zijn stand. Als Malacia te goed/te snel voor hem is wordt meneer boos.
Niemand durft zijn mond open te doen, anders wordt meneer boos. Niemand muv een ballenjongen. Berghuis zou zijn team moeten steunen en opkrikken, maar hij blijft de verongeljjkte puber spelen

Ik vind het niet op voorhand een juiste keuze om hem te laten gaan. Hij is zo belangrijk met zijn doelpunten en assists. Niemand die daar ook maar een beetje in de buurt komt. Prima hoor als je hem wil verkopen, maar wie gaat er dan de doelpunten maken? Na Berghuis laten de overige aanvallers het toch flink afweten. Je moet dus wel echt iets goeds terughalen. Is dat mogelijk als je maar een transfersom van 4 miljoen krijgt?

22 maart 2021 om 11:36

in 2010/2011 toen De Boer aangesteld werd stonden we op een 4e plaats en verkochten we in de winterstop met Suarez en Emanuelson twee cruciale basisspelers en kwam El Hamdaoui door onenigheid met De Boer op de bank/tribune/ ziek op bed terecht. Siem de Jong schoof door naar de spits, een 18 jarige Eriksen kreeg de kans op tien, Ebecilio kwam linksbuiten te spelen en een jonge matige Blind speelde op de plek van Emanuelson. Uiteindelijk wisten we zowel PSV als Twente nog in te halen en mochten we de derde ster een feit noemen. Dit alles omdat De Boer er weer voor zorgde dat het team weer het belangrijkste was om te presteren en niet 1 of 2 spelers die binnen het elftal alles maar moesten doen.

Ik denk dat juist met een vertrek van Berghuis er vanzelf weer andere spelers opstaan er dat sommige spelers ook juist weer wat meer vrijheid krijgen om zelf uit te blinken in plaats van in dienst te spelen van Berghuis.

Er moet een wonder gebeuren wil die jongen blijven. Vraag is alleen, waar kan hij naartoe. Ik denk dat hij alleen in Nederland zo gewaardeerd wordt en het salaris is een issue. Bij PSV hebben we Gakpo, Madueke en Ihattaren die daar kunnen spelen, bij Ajax zitten Neres en Antony, waar nog niet genoeg interesse voor is nu. Misschien als ze iets moois doen in de EL dat er een club komt die 40 of meer betaald, maar anders laat Ajax ze ook niet gaan. Zou hem wel graag bij Ajax willen zien, daar zal hij nog beter tot zijn recht komen. Lastige situatie voor hem, en voor Feyenoord die weet dat ze hun sterspeler gaan verliezen voor erg weinig. Ja er komt wat salaris vrij maar als je dat dan besteed aan een Pratto, Diemers of Sinistera dan heb je er verdomd weinig aan.

22 maart 2021 om 11:35

Club Brugge kan hem wel betalen en die kunnen een rechtsbuiten gebruiken.

22 maart 2021 om 11:40

Betalen die zulke salarissen? Zou wel een stunt zijn, lekkere voorhoede heb je dan met Berghuis, Dost en Lang. Dan gaat die Dost er nog heel veel maken met die voorzetten van Berghuis!

22 maart 2021 om 11:48

Mignolet verdient mogelijk zelfs meer. Niet zo vreemd ook want club Brugge had vorig jaar meer dan 40 miljoen meer omzet dan Feyenoord.

22 maart 2021 om 11:59

Omzet is geen winst dus dat zegt niet zo heel veel.

22 maart 2021 om 12:11

24,5 miljoen nettowinst bij club Brugge tegenover 6,7 miljoen nettoverlies bij Feyenoord, zegt dat wel iets? En ik had me vergist. Brugge had 64 miljoen meer omzet dan Feyenoord, ongeveer het dubbele van de omzet van Feyenoord dus.

22 maart 2021 om 13:03

Ik vind dat we moeten stoppen met het Belgische clubvoetbal beter te maken

22 maart 2021 om 13:37

Club Brugge is inderdaad wel een hele mooie optie! Hij heeft het in zich om Dost Europees topscorer te maken. Berghuis heeft ook slechte wedstrijden, maar zijn voorzetten blijven altijd van een hoog niveau. Een spits als Dost hoeft er alleen maar zijn hoofd tegenaan te zetten. Daarnaast weet Berghuis altijd wel zijn eigen goals te maken, dus voor Club Brugge zou het een hele sterke optie zijn!

22 maart 2021 om 12:07

Beetje creatief misschien, maar ik zie hem wel naar USA gaan. Betalen goed, kan hij de man zijn, interessant om mee te maken als speler. En anders Duitse subtop. Waar hij achter een mannetje aan zal moeten, en daar houd hij niet van. Belgische top (als hieronder besproken) vind ik niet bij hem passen. Maar dat is een gevoel.

Tis wel lastig, ik denk dat Feyenoord zonder Berghuis 2 plekken lager zou staan. Hij zorgt gewoon voor enorm veel doelpunten en assist en eist enorm veel aandacht van de verdediging van de tegenstander op. Je gaat hem niet 1-op-1 kunnen vervangen. Ik vrees voor Feyenoord dat als hij weggaat het nog matiger wordt.

Gewoon laten lopen, 8 goals daarvan zijn penalties, daar lopen vast nog wel een spelers van rond die die er in kunnen schieten, dan blijven er nog maar 7 goals over, en ik denk dat elke aanvaller van feyenoord toch wel aan zulke statistieken kan komen in een seizoen?
het scheelt je een flinke smak geld, en een stoorzender .

22 maart 2021 om 13:08

Dat is het probleem. In dit systeem dus niet. Ook een Berghuis had in een ander systeem een hoger rendement gehaald.

Als je zoveel geld verdient, dan heb je weinig verantwoordelijkheidsgevoel. Dan mag je echt wel meer verwachten dan dit. Had Berghuis maar het karakter van Byran Linssen.......zucht....

Als je slim scout scout je jongens van 17/18 jaar die je 7 jaar later voor een dik bedrag kan verkopen.
Meestal kopen ze een dure jongen die dan de helft van het seizoen op de bank zit en later niemand meer wil hebben..!!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren