Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

AZ houdt pijnlijke reeks van PSV in topwedstrijden in stand

Laatste update:

De strijd om de tweede plaats in de Eredivisie ligt weer helemaal open. AZ wist zondagmiddag door doelpunten van Jesper Karlsson en Teun Koopmeiners met 2-0 van PSV te winnen en komt daardoor op de ranglijst in punten gelijk met de Eindhovenaren, die nog wel een beter doelsaldo hebben. PSV slaagde er tevens voor de zestiende keer op rij niet in om een topwedstrijd tegen Ajax, AZ of Feyenoord winnend af te sluiten.

Bij zowel AZ als PSV werd de basiself op één plek gewijzigd ten opzichte van de wedstrijden van vorige week tegen FC Twente en Feyenoord. Bij de Alkmaarders keerde Fredrik Midtsjö terug in de basiself ten koste van Tijjani Reijnders, terwijl PSV-trainer Roger Schmidt geen beroep kon doen op Olivier Boscagli en daardoor Nick Viergever en Jordan Teze in het hart van de defensie posteerde. De Eindhovenaren wisten de laatste vijftien wedstrijden tegen Ajax, AZ en Feyenoord niet te winnen. De laatste zege in een dergelijk topduel boekte PSV op 22 december 2018, toen AZ met 3-1 verslagen werd.

In dat opzicht kende de ontmoeting met AZ een weinig veelbelovend begin. Het duel was pas vier minuten oud toen de thuisploeg al op voorsprong kwam. Owen Wijndal lanceerde Karlsson, die het strafschopgebied in dribbelde, niet werd gestuit door Denzel Dumfries en Pablo Rosario en doelman Yvon Mvogo verraste met een schot in de korte hoek. Nadat videoscheidsrechter Jeroen Manschot had gecontroleerd of er geen sprake was van buitenspel, stond AZ al op een zeer vroege voorsprong. De Alkmaarders waren in de beginfase de betere ploeg en zagen dat ook Calvin Stengs een mogelijkheid kreeg na een voorzet van Wijndal, maar de aanvaller miste de bal.

Gaandeweg de eerste helft werd PSV sterker en kregen de bezoekers ook de nodige grote mogelijkheden. De eerste kans was voor Mario Götze, die zijn schot naast zag vliegen. Direct daarna was de Duitse middenvelder een stuk dichterbij, toen hij in het strafschopgebied de bal in de voeten geschoven kreeg van Koopmeiners. De aanvoerder van AZ wist zelf zijn fout te herstellen door de inzet van Götze te blokken. Vervolgens kreeg PSV de bal na een schot van Cody Gakpo via AZ-verdediger Jonas Svensson wél tegen de touwen, maar deze treffer werd geannuleerd omdat Dumfries in de doelmond in buitenspelpositie stond.

In het slot van de eerste helft trad AZ-doelman Marco Bizot nog reddend op bij schoten van Götze en Donyell Malen. Na rust probeerde PSV de lijn vanuit de eerste helft door te trekken en al vroeg in het tweede bedrijf dook Malen op in het strafschopgebied, maar het gevaar werd verijdeld door Bruno Martins Indi. Ondanks dat PSV qua balbezit wel het overwicht behield, bleven de grote kansen in de tweede helft uit. Overigens liet ook AZ zich na rust ook weinig zien voor het vijandige doel, maar de thuisploeg slaagde er met 68 minuten op de klok wel om de marge te verdubbelen.

Via Stengs kwam de bal op de rand van het strafschopgebied bij Karlsson, die het leer op zijn beurt voor de voeten legde van Koopmeiners. De middenvelder voerde met zijn rechtervoet de bal hard in de rechterhoek, buiten het bereik van Mvogo. Waar PSV in het slot op zoek ging naar de aansluitingstreffer, kreeg AZ ruimte om in de omschakeling de score verder op te voeren. Zo dook Karlsson op in kansrijke positie, al zorgde zijn schot niet voor al te grote problemen voor Mvogo. Invaller Noni Madueke en Mohamed Ihattaren waren namens PSV nog dicht bij een treffer, maar in de 2-0 stand kwam geen verandering meer.

Wie eindigt als tweede in Eredivisie?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als je aan het begin van het seizoen had voorspeld dat PSV met dit uitmuntende spelersmateriaal 3 punten uit 6 topwedstrijden zou halen, had iedereen je voor gek verklaard. Die Schmidt moeten ze direct lozen als ze volgend seizoen nog serieus genomen willen worden…

21 maart 2021 om 16:28

Gaat niet gebeuren. Want dan moeten De Jong en Gerbrands zelf ook vertrekken in principe. Zou ook wel vrij apart zijn toch, ze zijn een nieuwe weg ingeslagen. Dan ga je niet na 1 minder jaar meteen het roer weer omgooien. Dat Schmidt dramatisch presteert op meerdere vlakken is duidelijk.

21 maart 2021 om 16:41

Klopt, maar je kan ook onderweg een keer constateren dat Schmidt niet het passende stukje is om de puzzel mee af te maken. Ik was echt groot voorstander van de komst van Schmidt en zelfs een beetje jaloers, omdat ik verwachte dat hij PSV zou laten voetballen als Ajax onder Bosz. En dat was het leukste voetbal dat ik in de Eredivisie in jaren had gezien. Nu zie ik echter qua spelopvatting een soort Van Bommel. Dat blok Sangare en Rosario is zo funest om goed voetbal te kunnen spelen. Het is gewoon niet goed genoeg, terwijl Schmidt in mijn ogen wel heel erg goed spelersmateriaal tot zijn beschikking heeft én veel spelers uit zijn koker kwamen. PSV heeft hem echt een soort carte blanche gegeven en wat krijgt PSV ervoor terug? Begin dit jaar werd er gezegd dat PSV wellicht een betere selectie had dan Ajax en was er onder Ajacieden ook wel wat angst dat dit zo zou zijn, maar PSV stelt teleur. De ingezette koers is voor meerdere jaren en moet men natuurlijk vasthouden, maar je kan tussentijds eventueel wel constateren dat dit niet de trainer is voor deze klus. Ajax deed dat bijvoorbeeld ook met Keizer.

21 maart 2021 om 16:55

"psv heeft hem echt een soort carte blanche gegeven en wat krijgt PSV ervoor terug? ", je reinste hotseknots-begonia-voetbal. Dan is het ook logisch dat je de toppers niet wint, want we zijn veel te afhankelijk van individuele kwaliteiten, power voetbal, en dom geluk. Als je Willem II op het hoogtepunt van Koster bijvoorbeeld zag, dat is nou de hand van de coach. Dan kun je als je de mindere bent ook eens winnen. Dit PSV verliest punten zodra de tegenstander gelijkwaardig of beter is omdat er geen systeem is. Ze kunnen nergens op terug vallen als het even niet loopt.

21 maart 2021 om 16:59

Ja weet je wat ik zo vreemd vind. Je gaat als PSV toch niet het hele seizoen in de Eredivisie met een blok van twee slopers voor de laatste linie spelen. Op de toppers na is PSV sowieso de bovenliggende partij dan moet een sloper al meer dan voldoende zijn. Daarbij heeft het blok van twee slopers in de toppers weer niks gebracht. Durf het dan gewoon met slechts een defensieve middenvelder aan. Dan verlies je waarschijnlijk ook wel een paar potjes maar de kans op een overwinning neemt ook gewoon toe, door meer voetbal in het spel te brengen.. maar dit is al jaren aan de gang bij PSV, ik snap dat gewoon niet. Zeker voor de Eredivisie gewoon prima spelers in de selectie.

21 maart 2021 om 17:00

Ja weet je wat ik zo vreemd vind. Je gaat als PSV toch niet het hele seizoen in de Eredivisie met een blok van twee slopers voor de laatste linie spelen. Op de toppers na is PSV sowieso de bovenliggende partij dan moet een sloper al meer dan voldoende zijn. Daarbij heeft het blok van twee slopers in de toppers weer niks gebracht. Durf het dan gewoon met slechts een defensieve middenvelder aan. Dan verlies je waarschijnlijk ook wel een paar potjes maar de kans op een overwinning neemt ook gewoon toe, door meer voetbal in het spel te brengen.. maar dit is al jaren aan de gang bij PSV, ik snap dat gewoon niet. Zeker voor de Eredivisie gewoon prima spelers in de selectie.

21 maart 2021 om 17:00

@MT87, ja, helemaal mee eens. Een trainer moet door middel van tactische vastigheden voor een soort basis/ondergrens zorgen, maar dat lukt Schmidt gewoon niet. Het is op hoop van zegen. PSV boekt alleen goede resultaten als individuele spelers hun klasse laten zien, maar daar kan je niet elke wedstrijd op rekenen. En dan moet je als team een bepaalde speelstijl hebben om er samen voor te zorgen dat je toch wint.

21 maart 2021 om 17:19

Schmidt is een kampioen in het verkondigen van gebakken lucht. PSV heeft gegokt en verloren wat tot gevolg heeft dat er spelers verkocht MOETEN worden om weer in de zwarte cijfers te komen.

21 maart 2021 om 17:28

Schmidt is de nieuwe Van Bommel met het verschil dat die een groot talent als Ihattaren iig nog aan het voetballen kreeg en in het gareel wist te houden en dat die in zijn eerste seizoen nog serieus mee deed om de titel

21 maart 2021 om 17:41

Ik heb nog wel vertrouwen in Schmidt; geeft jeugdspelers, heeft ook wel wat echte versterkingen binnengehaald in de vorm van Max, Zahavi en Gotze. Nog niet zo snel opgeven. 2e worden is geen slechte prestatie.

21 maart 2021 om 17:56

Van Bommel vloog elk seizoen voor de winterstop al uit Europa en liet zich door RKC uitschakelen in de beker. Het eerste half jaar kon hij nog voortboduren op het werk van Cocu. Daarna werden de resultaten steeds slechter tot het moment dat een ontslag niet meer te voorkomen was.

21 maart 2021 om 17:57

wat is het verschil? begin maart was PSV onder Schmidt ook al voor alles uitgeschakeld. de resultaten onder Schmidt worden ook steeds slechter. AZ doet gewoon weer volop mee om de tweede plek en staat nu gelijk in punten met Psv. iets wat volgens Schmidt zijn eigen theorie helemaal niet moet kunnen want hij is van mening dat een tweede plek normaal is omdat Ajax meer kan spenderen als Psv. nou, dan zou PSV volgens die theorie nu AZ ook al op een flinke achterstand moeten hebben gezet

21 maart 2021 om 18:07

Verschil is dat Schmidt wel overwinterd in Europa en in de beker verder komt dan van Bommel. Probleem is dat PSV geen toppers kan winnen, maar die reeks was al ingestart onder van Bommel. En Schmidt zorgt niet voor interne oorlogen, waar van Bommel binnen de club met iedereen ruzie maakte, van de clubarts tot de teammanager.

21 maart 2021 om 18:17

nou, een hele ronde verder. wauw! PSV heeft zich flink versterkt maar ik zie het niet terug in de resultaten en het spel vind ik ook niet indrukwekkend. volgens mij is er ook een interne oorlog gaande met Ihatteren sinds Schmidt er zit. waar dat krediet van Schmidt op gebaseerd is weet ik niet want de prestaties zijn erg mager

21 maart 2021 om 18:26

Heb even gekeken naar artikelen vandaag over feyenoord maar geen enkele reactie aan Japie. Maar dan wel hier afgeven op schmidt. Simpel mannetje ben je toch

21 maart 2021 om 18:34

Wie heeft hem heilig verklaard dan? Bij PSV iig niemand. Mss de media

21 maart 2021 om 18:38

Zuurpruim Japie. Zou meer zorgen maken om dat zooitje in Rotterdam dat moet bedelen bij de aanhang.

21 maart 2021 om 19:30

kijk naar de reacties hier. dit is dus precies wat ik bedoel met de heiligverklaring van Schmidt. je mag wel kritiek hebben op een Van Bommel en Ihatteren als die matig presteren maar als Schmidt matig presteert en je benoemd dat ben je een zuurpruim

21 maart 2021 om 16:29

Aanvallend staat het veel beter dan afgelopen jaren! Veel meer voetbal, helaas is Malen niet in vorm en effectief. Verdedigend gewoon heel slecht. Hij moet het doen met het materiaal wat hij krijgt. Hopelijk versterking deze zomer.. Dan vlammen na dit testjaar! Wat helaas zo is omdat er dit jaar teveel blessures zijn geweest oa.

21 maart 2021 om 16:46

Feyenoord. Vorige week dus.

21 maart 2021 om 16:48

Maar met het materiaal kan je ook andere keuzes maken. Iedereen behalve Schmidt ziet dat je Sangare of Rosario moet vervangen door een speler die beter aan de bal is. Om maar een voorbeeld te noemen. En Madueke in laten vallen versus Vertessen.

21 maart 2021 om 17:20

Hij heeft verdorie zn eigen voorkeuren voor spelers gekregen. Hoezo hij moet het doen met het materiaal wat hij krijgt. Ze hebben hem juist veel inspraak gegeven bij transfers. Hij verprutst het zelf. Blijf hem vooral verdedigen. Dit is echt PSV onwaardig deze trainer. En nee dat hadden we van tevoren niet verwacht. Maar als je na bijna een jaar nog steeds geen vooruitgang boekt en maar blijft door modderen met keuzes die gewoon niet werken dan zou ik verder kijken. Wij hebben ook een eigenwijze trainer maar als die na een tijdje ziet dat het idd niet werkt dan gaat ie het anders aanpakken. Schmidt zou dat ook eens moeten doen.

21 maart 2021 om 17:25

Is madueke voldoende fit voor meer minuten? Hoe weet je dat zo zeker? En welke alternatieven heb je nu boscali geblesseerd is? Ik ben het idd wel met je eens en bang dat als hij terug komt dat dat ten koste gaat van viergever ipv Rosario. Al moet er wel juist op lcv geïnvesteerd worden!

21 maart 2021 om 17:36

Idd en backs die continu tegelijk als aanvallers staan opgesteld waardoor je met 2 man counters op moet vangen. Vooral tegen Feyenoord was het daardoor 2x open huis. Kun je niet eens de verdedigers kwalijk nemen.

21 maart 2021 om 16:29

Aanvallend staat het veel beter dan afgelopen jaren! Veel meer voetbal, helaas is Malen niet in vorm en effectief. Verdedigend gewoon heel slecht. Hij moet het doen met het materiaal wat hij krijgt. Hopelijk versterking deze zomer.. Dan vlammen na dit testjaar! Wat helaas zo is omdat er dit jaar teveel blessures zijn geweest oa.

21 maart 2021 om 16:30

Aan de andere kant is het wel ongelofelijk hoe PSV na die eerste helft niet op voorsprong staat, maar die 2e helft leek echt helemaal nergens op, wanneer ze de 2e plek nog weg geven dan is het wel klaar voor professor Schmidt.

21 maart 2021 om 16:30

Ik zie Schmidt graag nog een seizoen. Je ziet dat het spel van PSV wel beter is geworden in topwedstrijden de laatste tijd, maar hebben ze veel moeite met afmaken. Mocht het volgend seizoen nog steeds zo dramatisch zijn qua resultaten, is het wel klaar lijkt me

21 maart 2021 om 17:27

Peima dat ze mpeite hebben met afmaken, ben ik ook met je e e ns maar ze krijgen er ook 2 tegen met een blok van 2 voor je verdediging. Dus de balans is te w e inig scoren en teveel tegen. Kortom niet goed dus. En als ik kijk naar het materiaal dan is het knapper om 16 topwedstrijden niet te winnen dan wel.

21 maart 2021 om 16:31

Aan de andere kant is het wel ongelofelijk hoe PSV na die eerste helft niet op voorsprong staat, maar die 2e helft leek echt helemaal nergens op, wanneer ze de 2e plek nog weg geven dan is het wel klaar voor professor Schmidt.

21 maart 2021 om 16:43

Als Schmidt 2-3 spelers erbij krijgt komend seizoen die in de as kunnen spelen in zijn systeem. En vooral tactisch sterk zijn met een hoge balsnelheid, dan kunnen ze echt wel nog een stuk beter. Het ontbreekt nu aan kwaliteit, vooral op cv en cm. (Verwacht nog wel veel van Teze) Maar als je nu bijv. een guardado en moreno had in de as scheelt dat zoveel t.o.v. Boscagli en Rosario/sangare.

21 maart 2021 om 16:49

Maar Ticer, dan moet ik wel zeggen: Schmidt heeft ook al kunnen investeren in Max, Sankharé, Götze, Zahavi. Als hij nóg twee of drie spelers voor in de as krijgt, vind ik het niet per se een verdienste van Schmidt als PSV goed voetbalt. Dan krijgt hij gewoon een geweldige selectie

21 maart 2021 om 16:49

En zo kan je het blijven goedpraten. Ajax en AZ met 2-3 spelers erbij zijn ook sterker. Dus dan begin je weer op 0.

21 maart 2021 om 17:03

Ik denk dat de kans groter is dat er 2-3 gaan vertrekken als psv geen 2de wordt.

21 maart 2021 om 17:30

Als als als. Hij heeft al aardig wat versterkingen gehaald en het lijkt nergens op. Wat is de garantie dat het wel lukt met nog meer aankopen. Bovendien lijkt me dat de pot met goud wel een keer op is toch? Hoe lang kan je teren op een verkoop van ik noem een Lozano als je al 10 mil kwijt bent aan Baumgartl.

21 maart 2021 om 16:39

''die Schmidt moeten ze direct lozen als ze volgend seizoen nog serieus genomen willen worden…'' Ik noem misschien een gekke naam: Peter Bosz. Die staat nu met 3-0 achter tegen hekkensluiter Hertha Bsc. Je hebt dan weer een Nederlandse trainer aan het roer en een man met een visie hoe hij wilt spelen: aantrekkelijk voetbal zoals in dat geweldige Europa League seizoen bij Ajax.

21 maart 2021 om 16:44

Zo gek is die gedachte niet. Lijkt me een geschikte trainer voor PSV. Ik heb lang vertrouwen in Schmidt gehad, maar dit gaat niet langer zo. De frustratie in de groep is zichtbaar. In de contractbesprekingen wel als voorwaarde eisen dat hij nooit Rosario mag opstellen.......en Sangare....... En Vertessen...... En Viergever...... en....Nou ja

21 maart 2021 om 16:46

Aub geen Bosz, want die heeft in zijn carriere nog nooit een prijs gewonnen. Ik heb genoeg vertrouwen in Schmidt, want hij kan er ook vrij weinig aan doen dat onze aanvallers hun kansen niet afmaken. Ik denk dat dit ons vooral in de toppers genekt heeft.

21 maart 2021 om 16:49

@sneekpsv Je bent niet serieus toch? Peter Bosz bij Psv? Alsjeblieft niet zeg. Peter Bosz interesseert bij het voetbal maar 1 ding: Aanvallen. Verdedigen interesseert hem eigenlijk helemaal niet zien we nu ook bij Leverkusen waar hij iedere wedstrijd minimaal 2 goals om de oren krijgt. Dan zie ik liever Cocu terugkomen.

21 maart 2021 om 16:50

Alleen heeft Völler wel een grenzeloos vertrouwen in Bosz. Die ontslaat hem niet zo snel, denk ik. Maar ja, blijft de voetballerij natuurlijk

21 maart 2021 om 16:56

Bosz heeft ook niet veel bij clubs gezeten waar hij prijzen heeft kunnen winnen. Met Ajax haalde hij de EL finale, dat vind ik persoonlijk ook wel veel waard. Hij had de pech dat Feyenoord toen een uitstekend seizoen had, want het aantal punten dat hij haalde met Ajax was erg goed

21 maart 2021 om 16:58

@Aguerooo
Cocu? Serieus? Dat verschrikkelijk saaie voetbal? Dat nooit meer aub. Bosz heeft toch wel de Europa League finale gehaald. Iets waar wij nog mijlenver van verwijderd zijn.

21 maart 2021 om 17:23

Met Bosz ligt je hele verdediging sowieso open. Daar moet psv en ook ajax niet meer aan beginnen als die vrij komt. Die man heeft alleen plan A. Aanvallen aanvallen aanvallen en verdedigen.. ach niet zo belangrijk. Kijk hoeveel doelpunten we tegen kregen in Europa de laatste wedstrijden.

21 maart 2021 om 17:27

Want die Schmidt heeft zoveel noemenswaardige prijzen gewonnen? Als ik psv-er was, zou ik het wel weten. Eindelijk een keer mooi voetbal in Eindhoven.

21 maart 2021 om 17:31

Bosz vind ik echt een klasse beter als Schmidt. wat heeft die dan gepresteerd in zijn carriere? kampioen van Oostenrijk geworden maar verder heeft hij ook niks gewonnen. Bosz heeft iig nog een EL finale gehaald

21 maart 2021 om 18:02

@bobiku29 Bij Ajax mag je best een prijs pakken. Maccabi werd 4x kampioen op rij voordat hij kwam. Zelfs een bekerfinale winnen was daar te veel gevraagd. Nadat hij weg was kon Vitesse wel de beker winnen. Dortmund en Leverkusen zijn ook gewoon clubs waar je een verdwaalde beker mee kan winnen. Probleem van zijn clubs is dat het nooit stabiel is en ze altijd in een bepaalde periode de boel weggooien.

21 maart 2021 om 18:14

Natuurlijk mag je bij Ajax een prijs winnen, maar Bosz heeft het bij Ajax toch gewoon goed gedaan? Bij Vitesse ook. Ik vind het een beetje makkelijk om zwart-wit naar prijzen te kijken

21 maart 2021 om 18:15

Bosz heeft het vandaag ook weer uitstekend gedaan in Duitsland

21 maart 2021 om 18:29

Nee schmidt heeft veel prijzen gewonnen..

21 maart 2021 om 16:43

@kemper hij verdient nog een kans. Hij moest nieuwe spelers halen en door selecteren. Oke hij doet bizare dingen zoals extreems gewisseld, kinderachtig met Ihattaren omgaan en vandaag compleet de weg kwijt met inbrengen beperkte Vertessen. Volgend seizoen nog paar aankopen en dan kunnen wij hem echt beoordelen.

21 maart 2021 om 16:54

Dat je het niet in Ihattaren ziet zitten is prima, maar om hem dan 5 minuten voor tijd bij 2-0 achter in te brengen is ridicuul. Pest gedrag van Schmidt.

21 maart 2021 om 16:46

Als je na de eerste 6 wedstrijden had voorspeld dat Az nu gedeeld 2e staat had iedereen je een nog grotere gek gevonden.
Dit is van Az gewoon een supergoede prestatie, stel dat ze die onnodige gelijke spelen nu niet gehad hadden.....maarja, als als als....

21 maart 2021 om 17:12

Psv geedt een aantal goede spelers, maar ook een aantal die middenmoot niet ontstijgen. Vooral defensief. Psv is gewoon niet zo goed als ze denken.

21 maart 2021 om 17:58

@kemper

Dat de spelers kansen af moeten maken kan Schmidt toch weinig aan doen? Ik bedoel die bal van Gotze...

21 maart 2021 om 19:17

Scorebordjournalistiek. Nu ondanks tegenvallend resultaat door gaan op een ingeslagen weg. Koop van de zomer een goede centrale verdediger en verdedigende middenvelder en je hebt een mooi team.

21 maart 2021 om 19:22

Dan ga je er vanuit dat iedereen blijft. Lijkt mij dat er wel een paar spelers weg zullen gaan. Sowieso als PSV nieuwe spelers wil halen, zal het eerst moeten verkopen.

Hele prettige overwinning voor AZ. Niet geweldig gespeeld en zeker in de eerste helft heel matig uitverdedigd, waardoor meerdere kansen ontstonden, maar in de tweede helft ging dat al een stuk beter. Ook Stengs was in de tweede helft een stuk beter dan in de eerste. Toch moet je constateren dat AZ vooral in de eerste helft wel veel geluk heeft gehad dat ze niet een tegengoal kregen.

Gelijk qua punten, dat had ik aan het begin van het seizoen, na de 5 gelijke spelen, echt niet meer verwacht.

21 maart 2021 om 16:28

Idd, nu hopen dat we ook echt door rammen. Altijd van jezelf uit gaan, hadden nooit moeten veranderen tegen Vitesse. Maar ja, nu op gelijken hoogte en we kunnen ons seizoen nog perfect afsluiten.

21 maart 2021 om 16:34

Zou jij Pascal Janssen graag willen houden als trainer na dit seizoen? Als je kijkt naar de resultaten toch knap wat hij heeft neergezet.

21 maart 2021 om 16:39

Hij heeft die kans zeker verdiend onderhand.
Vaart zijn eigen koers en durft keuzes te maken.
Hopelijk heeft hij wel van Vitesse geleerd.

21 maart 2021 om 16:44

Tja, ik moet zeggen dat de resultaten op dit moment prima zijn, maar dat heeft ook een beetje te maken met een ingesleten speelstijl, die door Slot is neergezet.

Ik ben geen groot fan van zijn tactische keuzes. Dus ik zou er niet rouwig om zijn als er een andere trainer komt, maar op zich, als Janssen blijft (en het grootste deel van de spelers ook), zou ik daar geen groot probleem mee hebben.

21 maart 2021 om 18:03

@thugvz Ik vind zijn wissel beleid veel te onbegrijpelijk. Aboukhlal heeft, op 1 wedtsrijd na, niets laten zien in het eerste. Waaeom Pascal hem er in blijft brengen is me een raadsel. Dat gezegd hebbende, voor zijn eeerste klus als hoofdtrainer doet hij het prima, al denk ik dat hij gewoon voortborduurd op wat Slot er ingeslepen heeft.

21 maart 2021 om 16:40

Gefeliciteerd ! Zoals je zelf ook zegt, dit AZ was in de eerste helft ook niet al te best. Veel tikkies breed en terug, dat is niet het AZ wat we kennen. Maar na de 2-0 liep het gesmeerd en kon er gemakkelijk gecombineerd worden. In de 2e helft hebben we Psv niet meer gezien. En nu die 2e plek vasthouden !

21 maart 2021 om 16:47

PSV staat 2de he En het resterende programma van AZ is ook een stuk zwaarder, dus ik verwacht dat PSV het wel over de streep trekt

De deze selectie moet je gewoon tweede worden, punt. Dat het nu op een gevecht om die positie gaat uitlopen is al een wanprestatie op zich. Roger Schmidt gelooft niet in een topwedstrijdsyndroom. Nou ik wel hoor. 16 wedstrijden op rij niet winnen is echt ongekend. Als die reeks tot de 25 komt zou je de club uit principe gewoon moeten uitschrijven bij de KvK en ermee moeten ophouden.

21 maart 2021 om 16:31

Niet mee eens. Az vind ik een beter team hebben en het is dat die aan het begin van het seizoen teveel hebben laten liggen, anders waren die nu ook zeker verder van ons weg geweest.
AZ is in alles een beter team dan PSV is en dus mogen we niks verwachten en al zeker niet klagen.

21 maart 2021 om 16:34

Niks verwachten? Kom op zeg. PSV heeft een betere selectie dan AZ. Als PSV geen 2e wordt en op 14 punten eindigt van Ajax leveren ze een regelrechte wanprestatie.

21 maart 2021 om 16:39

Ach niet overdrijven AZ is in alles beter, ze staan nog altijd gelijk. Psv is aanvallend normaal gesproken sterker alleen komen ze de laatste tijd moeilijk tot score en valt alles net de verkeerde kant op (Olympiakos, ajax etc). Het moet natuurlijk beter maar je moet niet overdrijven. Het is wel zorgwekkend dat je steeds zulke wedstrijden verliest waarin je eigenlijk beter bent en meer creëert. 6-0 tegen AZ en 4-1 tegen Feyenoord is uiteindelijk toch wel pijnlijk.

21 maart 2021 om 16:41

Selectie duidt voor mij op individuele spelers en dat is met een paar zeker het geval, maar ons middenveld is pure armoede en I ze verdediging is ook niet solide. Daarbij vind ik AZ meer een collectief, hetgeen bij PSV ook ontbreekt. PSV is geen team en speelt ook niet zo. Daarbij is er weinig tot geen spelvreugd en vechtlust. Dingen die je bij AZ ook weer wel ziet. Dat is al met al voor mij bepalend in mijn mening AZ hoger in te schatten. Was vorig seizoen overigens ook al zo

21 maart 2021 om 16:41

Az heeft echt geen beter elftal hoor, kom op zeg, dit ligt puur aan de dramatische opstelling. De aanval die PSV op papier kan neerzetten kan AZ echt alleen maar van dromen met oa Malen, Zahavi, Gotze, Ihattaren en Gakpo. PSV presteert gewoon zwaar ondermaats.

21 maart 2021 om 16:42

Zorgen maken? Nee hoor. Laat Schmidt maar jaren zitten.

21 maart 2021 om 16:43

ken weinig supporters die zo rieel zijn wel moet ik zeggen dat je van psv wel meer mag verwachten

21 maart 2021 om 16:53

Karlsson, Boadu en Stengs als voorhoede is gewoon een sterke en talentvolle aanval. Van dromen vind ik overdreven. AZ heeft een stabielere elftal dan Psv, vooral op het middenveld is er meer voetbal vanuit AZ en sterke opkomende backs

21 maart 2021 om 16:55

Dat PSV geen team is en niet met vechtlust speelt ligt dus aan de trainer en niet aan de selectie. Je moet gewoon makkelijk bij de eerste twee eindigen met deze spelers. Schmidt heeft lang genoeg de tijd gehad om er iets van te maken, maar er zit geen enkele progressie in.

21 maart 2021 om 17:11

Nou nou doe je az tekort hoor, ze hebben ook op paar posities betere spelers, ik acht ze gelijkwaardig

21 maart 2021 om 17:28

@SupporturLocal Dat is mij ook al opgevallen. @MessiBazoer doet aan selectief reageren. Waar hij niet de gewenste reactie kan uitlokken beleeft hij geen plezier. Om het vervolgens bij een ander weer te proberen.

21 maart 2021 om 20:56

Betere selectie dan AZ? Noem eens op wie je beter vind dan? vind ze vrij gelijkwaardig, maar AZ beter op elkaar ingespeeld.

21 maart 2021 om 16:37

Opvallend vandaag was dat Gotze ook een slechte pot speelde. En AZ liep wel.heel veel achteruit, maar verdedigde compacter dan Feyenoord afgelopen wedstrijd waardoor PSV gewoon veel meer moeite had. Ik erger me vooral aan de laatste 20 minuten waar we wederom geen vuist meer kunnen maken. Al met al maken we het onszelf weer erg moeilijk en zal Schmidt dan maar moeten bewijzen dat de kleintjes geen probleem vormen

21 maart 2021 om 16:40

Heeft Schmidt dat echt gezegd? Die commentator gooide dat er opeens in, maar ik herinner me dat Schmidt dit zo gezegd heeft in dat interview voor de wedstrijd.

21 maart 2021 om 18:40

Ik vind een topwedstrijd-syndroom te makkelijk. Ondanks de individuele kwaliteiten in de ploeg is het niveau wat PSV als collectief haalt gewoon niet bijster hoog. Dat was in Europa had geval en ook in de Eredivisie is het vaak stroperig en matig. Het is dus niet zo dat ze in topwedstrijden ineens slechter spelen. Dit is gewoon het niveau wat ze het hele seizoen al halen, maar betere ploegen straffen het nou eenmaal beter af. Ik heb het idee dat er veel meer in deze selectie zit.

Lekker bezig Schmidt! Hij kan de bal er natuurlijk niet zelf inschieten, maar zijn wissels zijn on-be-grijpelijk. Hij staat er voor om de juiste voorwaarden te scheppen voor een goed resultaat. Daarin faalt hij hopeloos. Vertessen...... hoe bedenk je het! In niets is PSV nog een topclub. Alles wordt met de mantel der liefde bedekt. De realiteit is: het is gewoon SLECHT!! Elke keer weer moet ik Rosario en Sangare aangluren. Ik kap daarmee. Ihattaren verdiend niet veel, maar hem vijf minuten voor tijd inbrengen is gewoon pestgedrag van Schmidt. Hij raakt de groep zo helemaal kwijt. Dit kan zo niet langer. Gerbrand en consorten mogen ook wel bij zichzelf te rade gaan. Topsportklimaat? Laat me niet lachen...PSZou Götze zijn plezier in het voetbal al hebben hervonden, zoals Schmidt hem voorspiegelde?

21 maart 2021 om 16:31

Ik begrijp ook niet waarom hij iedere keer Vertessen brengt. Heeft die er überhaupt ooit één ingeschoten voor Psv? Maar goed, niet te veel kritiek op Schmidt, want dan krijg je van sommige van de leden hier op VZ de wind van voren.

Onbegrijpelijk dat hij weer start met Sangaré en Rosario. Wissels onbegrijpelijk. Maar ik vind het prima. Laat Schmidt maar mooi zitten bij Psv!

Overigens is AZ natuurlijk de terechte winnaar. Gefeliciteerd AZ!

21 maart 2021 om 16:37

Ja hij scoorde tegen Ajax maar die werd natuurlijk helemaal uitgeplozen door de VAR om m uiteindelijk af te keuren

21 maart 2021 om 16:40

Ik vond hem tegen ajax wel gevaarlijk invallen met zijn snelheid, maar verder is het niet heel indrukwekkend idd. Meer iets als je gaat counteren voor het laatste half uur.

21 maart 2021 om 16:41

Gezien de kansverhouding van vandaag had PSV vandaag minimaal een punt moeten halen, misschien wel 3. Maar AZ heeft erg effectief gespeeld, daar verdienen ze complimenten voor. Het is niet de eerste keer dit seizoen dat PSV een lesje krijgt in effectiviteit. Ajax thuis en Feyenoord uit was hetzelfde verhaal.

21 maart 2021 om 16:43

Aanvallend hands dat is de regel

21 maart 2021 om 16:44

Moet zeggen dat de 2-0 overwinning aardig geflatteerd is. Op basis van de eerste helft verdiende AZ niets, ondanks de vroege treffer. De tweede helft was van beide kanten pover, echter schiet Koopmeiners een onmogelijke bal binnen. Aangezien PSV 100% kansen niet weet af te maken, maar wel het betere van het spel had, was een gelijkspel meer op zijn plaats geweest.

21 maart 2021 om 16:44

Hij maakte hands en scoorde dus niet...net zoals er een heleboel andere goals afgekeurd zijn door onbewust hands.

Vertessen is gewoon een heel matige speler. Hij is snel, maar daar is het ook wel zo'n beetje mee gezegd. Ik heb werkelijk nog niets gezien waar ik echt van onder de indruk was. Maar hoe zie jij dat dan? Jij ziet wel toekomst in Vertessen?

21 maart 2021 om 16:49

@emilio Estevez,

Ik vind dat als je Koopmeiners vrij laat schieten vanaf een meter of 20, dat het niet echt een onmogelijke bal is. Sterker nog, dat is vragen om problemen.

Uiteraard heeft PSV ook de kansen gehad, maar in dit geval mogen we Bizot ook wel eens de complimenten geven. We benadrukken ten slotte ook altijd zijn blunders.

21 maart 2021 om 16:54

In het live artikel heb ik ook al gesuggereerd dat je op basis van zo'n wedstrijd voor Oranje geselecteerd moet worden 😉. Keepte een topwedstrijd!

21 maart 2021 om 16:58

Scoren is eem belangrijk onderdeel.van het spel. PSV kon dag vandaag niet en dus terecht verloren.

21 maart 2021 om 16:44

Ongegrijpelijke trainer. Werd met veel trom-geroffel binnengehaald. Hij zou wel vollgassfussball laten zien. Het enige wat we zien een volop wisselend en pover Psv. Onbegrijpelijk dat Vertessen je eerste wissel is. Die jongen zal ongelofelijk hard kunnen rennen en werken, maar ik zie helemaal niets in hem. Geen goals, geen assists, geen briljante acties. En zo'n speler staat dan in pikorde voor Madueke en Ihattaren.... Triest !

21 maart 2021 om 16:55

Helemaal mee eens. Ik had verwacht dat PSV dit jaar powervoetbal ging spelen met veel voetbal op het middenveld, opstomende backs, snelheid en acties voorin. Met spelers die 90 minuten volle bak konden. Het valt allemaal echter flink tegen, terwijl ik echt heel veel kwaliteit en potentie bij PSV zie.

21 maart 2021 om 17:01

Sterker nog wekelijks is er een enorm verschil tussen de 1e en de 2e helft. Ze hebben nog geen wedstrijd gespeeld waarin ze beide helften goed voetbal speelden. Individueel hebben sommigen wel kwaliteit maar het is onsamenhangend. En dat komt ook doordat de trainer doorlopend wisselt. Maar Malen-Zahavi hebben samen geen klik. Net zoals Rosario en Sangare. En centraal achterin is het ook behelpen met Teze-Viergever. En dan heb je backs die aanvallend goed zijn, maar als er een tegenaanval over de flanken komt, zijn ze veelal weg.

21 maart 2021 om 18:49

Al kwam dat vollgassfussball veelal vanuit de media, ben ik het verder met je eens. Schmidt toont zich toch gewoon een matige coach en rondom PSV willen sommigen het maar niet zien. Het word nog verbloemd door die tweede plaats, maar 26 verliespunten uit 27 wedstrijden is onacceptabel voor deze selectie. Het is onlogisch, onsamenhangend en het oogt zelfs als elf individuele spelers die maar wat doen. Bovendien hebben ze nog geen wedstrijd gehad waarin beide helften goed waren. Ja, het zijn cliche's, maar schijnbaar moet je ze herhalen want het dringt bij sommigen nog steeds niet door.

21 maart 2021 om 19:11

De wissels kun je over discussiëren. Vandaag heeft hij daarin denk ik de verkeerde keuzes gemaakt. Maar om nou te zeggen dat die 16 wedstrijden aan Schmidt liggen? Hij heeft er 6 van die 16 gespeeld. Het is nu ook niet zo dat ze al deze wedstrijden, verdiend verloren hebben. Ik vind het allemaal weer zo makkelijk van de media... Ze vergeten er bij te zeggen dat het ook voor het eerstsi sinds 2010-2011 is dat PSV in een seizoen in de eredivisie niet van Ajax heeft verloren... Het enige onbegrijpelijke, wat ik dan niet snap is dat hij altijd maar Rosario op stelt..

Toch wel een gestolen overwinning van AZ. PSV was over de hele wedstrijd gezien de betere ploeg maar o wat wordt er slecht afgerond door oa Malen.
Wat ik wel een beetje "vreemd" vindt is dat PSV zo laat gaat wisselen, pas in de 86e minuut komt Ihataren erin voor Zahavi, waarom niet meteen wisselen toen AZ op 2-0 kwam? Dit overtuigd niet van een trainer die er alles aan doet om de wedstrijd nog te keren.

Ik had trouwens niet meer verwacht dat AZ om plek 2 mee zou doen toen Arne slot vertrok, ik dacht die storten iets in en komen op plek 4/5 terrecht maar ze doen het gewoon heel goed.
Mocht PSV de 2e plek mislopen is dat toch wel een wanprestatie van Schmidt en co.
Het feitje van de commentator op het einde is wel erg, 16 topduels en daarvan 10 verloren door PSV en 6 gelijk, dat zijn geen beste statistieken 😱

21 maart 2021 om 17:00

Gestolen? Het gaat niet om kansem creëren maar om ze afmaken. AZ was daar gewoon beter in. Daarnaast waren er geen discutabele penalties, dus er is niks gestolen aan.

21 maart 2021 om 21:59

Gestolen is misschien de verkeerde woord keuze, maar de overwinning was onterecht als je naar de kansen en spelbeeld keek.

21 maart 2021 om 23:16

Ook niet mee eens. AZ scoort meer en verdient dus te winnen. Afronden, daar draait het om in voetbal.

Als het aan mij ligt neemt PSV aan het einde van het seizoen afscheid van Schmidt. Zijn heel veel redenen voor. 6 topwedstrijden gespeeld dit seizoen, 3 uit 18. Wisselbeleid totaal onlogisch. Het vervloekte blok Rosario - Sangare wat hij maar niet uit elkaar wilt halen. Tweede plek en dus voorronde Champions League in groot gevaar. Is geobsedeerd met dit zogeheten 4-2–2-2 systeem, terwijl PSV de spelers voor heeft om gewoon 4-3-3 te spelen. Vind het ook gewoon een nare man, constant zoeken naar excuus enzovoort. Dit PSV is niet veel beter dan dat van van Bommel terwijl Mark een minder elftal had. Dan doe je dus iets niet goed als trainer.

21 maart 2021 om 16:36

Mee eens. Kwaliteit van de spelers is één ding, maar het totale gebrek aan vastigheden en spelpatronen zijn toch echt het pakkie an van de coach. Dit PSV speelt al het hele seizoen alsof ze allemaal voor het eerst met elkaar op het veld staan. Er is geen enkele progressie op dit gebied geboekt.

21 maart 2021 om 16:53

Mee eens! De statistieken spreken niet in het voordeel van Schmidt. Er is geen touw maar aan vast te knopen met al die beslissingen die hij neemt en hij blijft maar de fout in gaan.

21 maart 2021 om 18:56

Is ook het slechtste wat je kunt doen. 90 procent van de Psv spelers spelen al van kinds af aan 4-3-3 en dan besluit een passant als Schmidt om heel het systeem om te gooien, zodat hij zijn vriendje Zahavi op kan stellen. Gooi ook die Mvogo eruit en speel een paar wedstrijden met Unnerstall, Dumfries, Teze, Viergever, Max, Boscagli, Sangare, Gotze, Gakpo, Malen, Madueke. Kan haast niet slechter gaan dan nu. Nu houdt hij vast aan een clown in de goal, een anti-voetbal middenveld met Sangare/rosario en voetbalt Malen onwennig omdat hij een bejaarde langs zich heeft lopen. Leuk dat ie dan af en toe scoort, maar wat Schmidt nu doet is pure kapitaalvernietiging.

Voor rust was het weer prima bij Psv. Dan valt die ene bal weer binnen en loop je daar de hele wedstrijd achteraan. Toch kansen genoeg gehad om voor rust langszij te komen. Na rust was het weer niks. Ze kunnen gewoon geen twee goede helften spelen. Die Vertessen mag je weleens mee stoppen om die wekelijks te brengen. Druk bezig en een harde werker. Echter bereikt hij helemaal niks. Dat in al zijn invalbeurten. Prima dat je eigen jeugd de kans wil geven, maar zet dan iemand in die iets toevoegd. Weer geen topwedstrijd gewonnen. Nummer 16 op een rij inmiddels. Wie weet eens denken aan een andere tactiek, want dit werkt niet. Wordt nog spannend om plek 2. AZ fantastisch in topwedstrijden. 5 gespeeld en 12 punten dit seizoen, terwijl PSV niet verder dan 3 punten in 6 duels komt. Zonde voor AZ dat ze tegen de kleintjes zoveel hebben laten liggen.

21 maart 2021 om 16:52

Toch bijzonder dat een topclub als Psv nooit 2 helften goed kan voetballen, ongeacht tegen wie. In de 2e helft was het een onsamenhangend geheel. Heel bijzonder dat een doorsnee aanvaller als Vertessen in pikorde voor Ihattaren en Madueke staat. Als hij model staat voor de toekomst van Psv dan is dat veelzeggend. Complimenten voor AZ, die zijn bezig aan een goede serie ondanks het slechte begin van de competitie. Dit AZ heeft ook veel meer te bieden dan Psv, daarin moeten we eerlijk zijn. Dus het zou mooi zijn als AZ voorronde CL mag spelen !

Zo kan voetbal ook zijn. Veel meer kansen, meer balbezit en toch 2-0 verliezen. Veel spelers van PSV ogen niet fit en ook wat gefrustreerd.

21 maart 2021 om 16:46

Veel meer kansen? Dat valt ook nog wel mee, PSV was oke, niet meer dan dat, in de eerste helft en de tweede helft was ronduit dramatisch. AZ verdiend gewonnen.

Geniaal dat PSV gewoon 2de gaat eindigen zonder ook maar 1 topspel te winnen!

Schmidt kijk alsjeblieft eens kritisch naar jezelf en je team. Dit kan niet meer

Als PSV fan wordt je toch helemaal gek als je zo'n Sangare of Rosario in je elftal ziet?
Met name Sangare, wat een miskoop is dat gebleken. Traag, kan niet voetballen en is verdedigend en tactisch waardeloos. Een controleur als Brama is gewoon beter.

Verder heeft AZ het prima uitgespeeld. Vond het eerder een ploeg met mooi voetbal, vind het nu tegenwoordig meer een counterploeg. Verschrikkelijke ploeg om tegen te spelen als je vroeg achter komt. Maar voetballen wel veel makkelijker als Psv.

21 maart 2021 om 16:40

Zou best kunnen dat hij een keer een betere wedstrijd heeft gespeeld, hij staat daar om zijn ploeg defensief te verbeteren. Wanneer jij zoveel balverlies lijdt en het spel altijd vertraagd, dan doe je het slecht. Dan nog maar niet te spreken over hoe afwezig hij soms is wanneer de tegenstander countert.

21 maart 2021 om 16:46

Sangare is van de 2 op het middenveld diegene die het spel moet maken van Schmidt, en dat kan hij van geen Meter. Ik vind zijn techniek niet zo slecht, hij wordt vaak genoeg aangespeeld met iemand in zijn rug en dat gaat hem best goed af. Zijn passing is gewoon dramatisch. Maar hij is wel veel beter dan Rosario, als Schmidt die nou eens vervangt door Van Ginkel. Schmidt moet zich doodschamen.

21 maart 2021 om 16:53

hij was nooit afwezig, toen gotze naast hem stond, stond gotze overal behalve op het middenveld.

21 maart 2021 om 17:11

@Oenieboy, ik hoor Schmidt net zeggen dat Sangaré goed heeft gespeeld. Toen Hans zei dat zijn ballen over een grotere afstand regelmatig bij de tegenstander komen, antwoordde Schmidt "yes, you can focus on those mistakes but he does al lot of good things". Ik denk dus dat Schmidt met andere ogen naar Sangaré kijkt.

21 maart 2021 om 17:18

Schmidt kijkt overal met andere ogen naar. Hoe kun je in godsnaam Vertessen verkiezen boven Madueke?

21 maart 2021 om 16:30

En dan zie je Koopmeiners aan de andere kant als controleur. Die goal was met zijn verkeerde been he, koekoek.

21 maart 2021 om 21:00

Het probleem is niet Sangare, maar je kan niet een gelijksoort speler op het middenveld hebben als Rosario. Je hebt weliswaar een blok op het middenveld, maar dat haalt het voetbal uit het elftal. Er moet een voetballende controlerende middenvelder naast Sangare spelen en dan zul je echt een beter voetballend PSV zien. Misschien eventueel Sangare en Gotze naast elkaar zetten en ihattaren op 10, met malen en gakpo op de vleugels

Schmidt die snapt er echt niks van. Het is niks en het wordt niks. Spelers missen ritme en plezier

Niet in de problemen gekomen op twee momenten na, die leverden wel allebei een tegengoal op. Ongelooflijk weer dat je hier geen 3 punten meeneemt, en het is een terugkerend probleem in de laatste topwedstrijden: beter zijn en meer kansen creëren, maar niet scoren. Elke keeper van de tegenstander lijkt te veranderen in een soort octopus waar je niet langskomt. Tweede helft overigens moker saai en beide ploegen konden niets echt iets brengen. Ongelooflijk zonde en onnodig weer....

21 maart 2021 om 16:33

Feit ligt er dat PSV weer een topwedstrijd niet heeft gewonnen. Vooral de tweede helft was abominabel slecht. Het wisselbeleid van Schmidt is onnavolgbaar en was er onderdeel van dat er geen lijn meer in het spel van PSV zat. Topclub onwaardig dit.

21 maart 2021 om 16:36

Je kan ook niet om de feiten heen, maar feiten vertellen ook niet het hele verhaal vind ik. Zowel tegen Feyenoord (2x), Ajax als vandaag waren we gewoon de betere partij en verdienden we qua punten meer dan we nu hebben. Ik vind het geroep om het ontslag van Schmidt hierboven dan ook nergens op slaan, met ietsje meer geluk en ietsje meer scherpte win je hier gewoon en is t hozanna. Blind staren op de statistieken is leuk, maar rechtvaardigt in dit geval geen ontslag van Schmidt, want het spel is grote delen gewoon goed.

21 maart 2021 om 16:41

Jij vertelt het wel heel rooskleurig he. In de arena was je alleen de 1e 25 minuten beter en in de beker verlies je gewoon verdiend. Laatste topper was je licht beter maar laten we niet doen alsof 1 1 een hele rare uitslag was. Tegen feyenooord had je bij rust ook 1 4 achter kunnen staan.

21 maart 2021 om 16:41

Jij vertelt het wel heel rooskleurig he. In de arena was je alleen de 1e 25 minuten beter en in de beker verlies je gewoon verdiend. Laatste topper was je licht beter maar laten we niet doen alsof 1 1 een hele rare uitslag was. Tegen feyenooord had je bij rust ook 1 4 achter kunnen staan.

21 maart 2021 om 16:45

Je moet beter lezen wat ik schrijf, bij Feyenoord zet ik er expliciet 2x achter omdat ik daar op beide wedstrijden doel. PSV had verdiend te winnen vorige week tegen Feyenoord (t had bij rust 4-4 kunnen staan tegenover die 1-4 die jij stelt), tegen Ajax-thuis ook en vandaag ook. Ik vertel t niet rooskleurig want de feiten zijn gewoon anders, maar iedereen doet zo dramatisch terwijl het veldspel gewoon geen aanleiding geeft om bijv. Schmidt weg te sturen.

21 maart 2021 om 16:45

Uiteindelijk gaat het er toch om dat je die bal in dat netje schopt. Als je dat kunstje niet beheerst maak je nergens aanspraak op en verdien je helemaal niets. Dit heeft niet met geluk te maken maar met gebrek aan kwaliteit.

21 maart 2021 om 16:48

Nico een doelpunt scoren is uiteraard een kwaliteit, maar je moet er ook geluk bij hebben. Dat afgekeurde doelpunt had net zo goed niet afgekeurd kunnen worden (beide kanten valt op te redeneren), maar nu wordt ie dus afgekeurd. Dan moet je een beetje geluk hebben. Gakpo schiet het hele jaar bijna alle ballen erin, nu schiet m op t been van Bizot, schiet ie m een paar centimeter hoger, dan gaat ie erin. Dat zijn net factoren waar geluk en kwaliteit bij elkaar komen.

21 maart 2021 om 17:04

Als als als... heeft heel weinig met geluk te maken. Met die redenering heeft Messi altijs heel veel geluk. Is puur kwaliteit.

21 maart 2021 om 17:10

Dan heb je het alleen over vandaag, maar dit is geen uitzondering. Ben je bijvoorbeeld ADO vergeten? Het is structureel en heeft dus niets meer met pech of geluk te maken maar met onkunde.

21 maart 2021 om 17:15

@rubentje, tenzij de scheidsrechter een grove en beslissende fout maakt, verlies je terecht als je minder scoort. Ook je verdediging is onderdeel van het team

21 maart 2021 om 16:49

Vind het wel bijzonder hoe jij de wedstrijd hebt gezien rubentje. Niet in de problemen gekomen? Je staat na 4 min al met 1-0 achter, volgensmij heb je dan dus minimaal 86 minuten in de problemen gezeten. PSV heeft heel weinig gecreëerd en de tweede helft waarin je verwacht dat ze er dan vol op zullen knallen hebben ze al absoluut geen kans gehad, 0,0. Dramatisch wedstrijd van PSV en een terechte overwinning voor AZ dus.

21 maart 2021 om 16:55

Ik zal t speciaal voor jou anders verwoorden, want jij begrijpt t blijkbaar niet: PSV heeft op twee momenten na geen kans weggegeven. In de eerste helft twee kansen voor Götze, kans voor Gakpo en Malen, afgekeurde goal die ook goedgekeurd had kunnen worden (ik zeg niet goedgekeurd had moeten worden, het was te rechtvaardigen dat ie m afkeurde maar andersom had ook prima gekund). Met een beetje geluk en scherpte scoor je dus gewoon 4x. AZ heeft 2 niet eens grote kansen gehad, maar ze gingen er wel allebei in. Ik denk dat ze nog niet eens op een expected goal van 1 uitkomen. Plus AZ kwam er in de eerste helft en tot de 2-0 eigenlijk voetballend niet aan te pas. Dus hoe jij dit een verdiende overwinning van AZ noemt, vind ik een wonder. Een gelijkspel was nog te veel geweest voor AZ.

21 maart 2021 om 17:05

JIj snapt hopelijk ook wel dat de gehele instelling van een elftal verandert zodra deze voor of achter staat of uberhaupt heeft gescoord? Dus dat je met een beetje geluk 4x doelpunten had gemaakt lijkt me totaal niet realistisch. AZ speelde redelijk behoudend, wat heel logisch is aangezien ze de hele wedstrijd op voorsprong stonden, en gaven zeker in de tweede helft geen kans weg, ofwel, ze stonden gewoon perfect, in tegenstelling tot PSV wat Moest scoren. Alleen op basis van de tweede helft al vind ik het eigenlijk gewoon zwaar misplaatst om hier te gaan claimen dat PSV de winst had verdiend.

21 maart 2021 om 17:06

Heel verdiend van AZ: ze schoten twee keer meer dan PSV onhoudbaar tussen de palen. Dan verdien je t!

21 maart 2021 om 17:10

We kunnen er toch gewoon een simpel optelsommetje van maken? Eerste helft was PSV duidelijk de betere partij, tweede helft was gelijkopgaand omdat beide goed stonden te verdedigen en beide geen kansen creëerden. Jij zegt dat het misplaatst is op basis van de tweede helft dat PSV verdiend zou hebben te winnen, je moet het bekijken vanuit de hele wedstrijd. AZ is eigenlijk alleen het laatste kwartier echt beter geweest dan Psv, zonder toen ook maar 1 kans te creëeren. Hoe kan AZ dan een overwinning of gelijkspel verdienen? PSV creëerde niet veel, AZ creëerde nog minder...

21 maart 2021 om 16:51

Vind het wel bijzonder hoe jij de wedstrijd hebt gezien rubentje. Niet in de problemen gekomen? Je staat na 4 min al met 1-0 achter, volgensmij heb je dan dus minimaal 86 minuten in de problemen gezeten. PSV heeft heel weinig gecreëerd en de tweede helft waarin je verwacht dat ze er dan vol op zullen knallen hebben ze al absoluut geen kans gehad, 0,0. Dramatisch wedstrijd van PSV en een terechte overwinning voor AZ dus.

21 maart 2021 om 16:54

Excuus voor de dubbelposts maar het duurde extreem lang voor dit bericht verwerkt leek te worden dus dan druk je nog een keer op het verzend knopje...

21 maart 2021 om 16:51

Zo ontzettend veel heeft PSV nou ook weer niet gecreëerd en verliest hier gewoon terecht. Terecht omdat op de 2 belangrijkste posities niemand staat die een beetje kan voetballen. Terecht omdat Vertessen er in wordt gebracht boven Ihattaren en Madueke, die bij de lokale 3e klasser niet mee kan.

21 maart 2021 om 19:00

Als het 1 keer gebeurt is het pech, als het 2 keer gebeurt kan het nog pech zijn, maar het gebeurt continu. Dan is het excuus dat elke keeper tegen PSV vleugels krijgt ook wel lekker makkelijk. Dit PSV is gewoon heel kwetsbaar en mensen zeggen en schrijven het al 't hele seizoen. Hoe vaak moet het dan nog misgaan voor de keeper van de tegenstander of pech verandert in een kritische blik naar 'jezelf'? Sommigen weigeren om eens kritisch te kijken naar Schmidt en iedereen ziet het. Ik mag toch hopen dat je zelf ook inziet dat Schmidt structureel onnavolgbare beslissingen maakt en simpelweg niet het maximale uit de ploeg weet te halen? Hij kan de ploeg niet eens een hele wedstrijd lang degelijk laten spelen.

AZ geeft hier een lesje in effectiviteit.

21 maart 2021 om 16:29

Maar ook in zorgvuldigheid want wat was Psv onzorgvuldig aan de bal zeg, vooral die Sangare. Daardoor breng je jezelf in gevaar door Az kansen te geven om toe te slaan in omschakelingen.

21 maart 2021 om 16:56

Psv was zorgvuldig genoeg. als we net zo effectief als Az waren dan stond je in de eerste helft met 4-1 voor.

21 maart 2021 om 16:57

Psv was zorgvuldig genoeg, als je net zo effectief was al Az stond je in de eerste helft met 4-1 voor.

21 maart 2021 om 22:02

Was az zorgvuldig aan de bal ? Hoe kwam de grote kans van gotze tot stand dan ?

PSV heeft een hele goede ploeg daar blijf ik bij. Maar ik snap echt niet dat als je 4-2-2-2 speelt dat je eerste blok van 2 geen voetballend vermogen heeft. Dat is HET mankement van Psv. Sangare kan geweldig een bal afpakken, maar je ziet AZ gewoon geen druk zetten als hij de bal heeft. Ze krijgen dan ook gewoon alle tijd om te herpositioneren idem voor Rosario die nog slechter is. Dit mankement maakt PSV in mijn ogen echt 50-60% slechter en breekt ze dan in inderdaad vooral topwedstrijden op.

21 maart 2021 om 16:31

Dat gedoe om dat systeem de hele tijd slaat nergens op. De eerste helft creã«erde PSV veel kansen, met het blok en is het op 1 moment na niet in de problemen gekomen, met een beetje meer geluk sta je gewoon 3-1 voor in de eerste helft. In de tweede helft zie je dat de wissel van Rosario ook helemaal niets brengt als Gotze daar gaat spelen, een echte voetballer. Het systeem is imo allang het issue niet meer, het gaat er om dat de kansen afgemaakt worden. Als dat het geval is, win je hier gewoon en heeft niemand t over het systeem.

21 maart 2021 om 16:36

Joh prima, als dat de mentaliteit is die ook heerst bij PSV intern dan ben ik blij! "alles gaat goed, maar het moet ook een beetje mee zitten met de kansen". Helemaal goed, dan vrees ik echt lang zal ze leven niet meer voor PSV als concurrent.

21 maart 2021 om 16:40

Veel te kort door de bocht wat jij zegt, pech en geluk is een grote factor in het voetbal. Kijk die afgekeurde goal, in de studio van Espn zeiden ze dat als ie wel goedgekeurd was, het ook te rechtvaardigen was. Dat hij dan nu afgekeurd wordt, is pech. Je moet als club zo veel mogelijk proberen de factor geluk zo klein mogelijk te maken en het gewoon op kwaliteit te doen, maar op zulke momenten kan je ook niet trainen. Dat de kansen er niet in gaan is dan ook een beetje pech en een beetje tekort aan kwaliteit (als Gakpo m bijvoorbeeld 10 cm hoger schiet, gaat ie erin).

21 maart 2021 om 16:50

Misschien is mijn reactie wat kort door de bocht, maar als je wat pech hebt betekent niet dat je niet kritisch op je ploeg moet zijn. Iedereen ziet het, ook je medesupporters. Het blok Sangare-Rosario werkt niet. Misschien is het toch een beetje een blinde vlek van je.

21 maart 2021 om 16:51

Rubentje, ben het met je eens dat de afmakers het voorin laten afweten. Jij noemt het een kwestie van geluk, ik denk dat het ook te maken heeft met kwaliteit. Een Malen heeft bijvoorbeeld veel kansen nodig.

Maar daarbuiten presteert het defensieve blok voor de verdediging niet. Sangare zit er wel eens tussen, maar verliest de bal net zo vaak. Beiden zie je niet terug wanneer de tegenstander countert. Ze zien het niet snel genoeg en hebben geen snelheid. Allebei voegen ze voetballend niets toe aan je team, waardoor ze het voorin wat lastiger krijgen. Wanneer je op die positie een Koopmeiners of Midtso neerzet, dan ga je er wel heel erg veel op vooruit.

21 maart 2021 om 16:54

Het systeem boeit me niks, maar je moet gewoon de hand in eigen boezem steken en niet met excuses komen. PSV was gewoon dramatisch en daar doen die paar kansjes niks aan af. Het systeem boeit inderdaad helemaal niks, maar wel dat je met 2 middenvelders speelt met nul komma nul passend vermogen. En je speelt wekelijks met een spits die je over de grond nauwelijks kan aanspoelen. Zahavi heeft een leuk schot en is doelgericht, maar grossiert ook in balverlies.

21 maart 2021 om 17:00

Het is geen blinde vlek, want ik zie ook dat Sangaré en Rosario voetballend niet genoeg brengen, en ik zie ook veel liever Boscagli op een van die posities spelen. Ik vind alleen niet dat 'het blok' de grote schuld is van de niet afgemaakte kansen, zoals iedereen hier doet vermoeden. Er worden genoeg kansen gecreëerd elke wedstrijd om een doelpunt te maken, maar voorin mist men te veel kansen. Wat kunnen Rosario en Sangaré daaraan doen? Die staan er om de ballen te veroveren en dat doen ze goed. Tis populair de schuld neer te leggen bij Sangaré, Rosario en 'het systeem', maar laten we het eens een keer hebben over de scherpte voorin, of beter gezegd, het gebrek aan scherpte. Dat is namelijk wat de afgelopen wedstrijden je de kop kostte, Malen vorige week tegen Feyenoord, Vertessen tegen Ajax, vandaag zowel Malen, Gakpo als Götze. Die blijven op de een of andere manier buiten schot altijd.

21 maart 2021 om 17:08

Boscagli voegt ook niks toe op die plek. Sinds wanneer _moet_ je met 2 controleurs spelen? Speel daar gewoon met een echte middenvelder met voetballend vermogen, Van Ginkel dus. Natuurlijk moeten die kansen er in, maar geen enkele ploeg scoort 100% van zijn kansen, zo werkt het niet. Vertessen is een grap, en die blijft echt niet buiten schot. Malen blijft wel buiten schot, omdat die veruit onze beste speler is, maar verkracht wordt door Schmidt. Zahavi voegt buiten zn goals om, helemaal niets toe. PSV moet hier gewoon makkelijk 10 grote kansen kunnen creëren, maar er staan 3 non-voetballers op het veld.

21 maart 2021 om 17:18

Boscagli is een soort Blind-light, voetballend uitstekend, verdedigend staat ie zn mannetje. Heeft het overzicht en de techniek om een bal op 50/60 meter in de voeten aan te spelen. Dat hebben zowel Rosario als Sangaré niet. Heeft ook een beduidend strakkere inspeelpass dan die twee. Die heeft eigenlijk alles wat die twee niet hebben, behalve duelkracht. Is denk ik de perfecte optie daar naast Sangaré. Vginkel is al 30 jaar geblesseerd, laat het ook niet zien in de minuten dat ie wel speelt.

21 maart 2021 om 17:22

Zet dan Fein er in? Boscagli kan opzich best leuk voetballen, maar het is geen middenvelder. Van Ginkel zit toch gewoon op de bank, dan kun je toch gewoon spelen? Of zit hij daar voor saus? Hij heeft trouwens 43 minuten gespeeld als ik me niet vergis, dus lekker argument wel. Zet van mijn part Gotze of Ihatarren naast Sangare. In Nederland hoef je behalve uit bij Ajax niet met 2 verdedigende middenvelders te spelen. Ik begrijp niet wie hier is on gaan geloven. Iemand die linies kan overslaan en linies kapot kan spelen is zo belangrijk op die positie.

21 maart 2021 om 17:54

Ik begrijp het denk ik niet meer. Tot 2 jaar geleden werd AZ niet serieus genomen en konden ze er geen klote van omdat ze nooit van een top 3 club konden winnen. Nu PSV al jarenlang (16 wedstrijden achtereen) laat zien dat ze niet van een top 4 club kunnen winnen is het een factor van geluk geworden

21 maart 2021 om 18:36

@ruben

Dat vind ik eigenlijk best een goede oplossing. Ik denk dat PSV er dan echt al 20% op vooruit gaat.

21 maart 2021 om 19:04

@rubentje13 - Thugvz heeft wel een punt. Pech en geluk is een grote factor, maar niet over een heel seizoen genomen. 26 verliespunten in 27 wedstrijden heeft niets meer met pech te maken. PSV heeft ook vast een aantal keren geluk gehad dit seizoen.

21 maart 2021 om 16:31

Sangare pakt af en toe wel een bal af, maar levert hem net zo snel weer bij de verkeerde kleur in. Een speler die zich negatief is voor het spel van Psv. Rosaria heeft min of meer hetzelfde mankement, werkt vertragend en kan niet voetballen.

Een harde les in effectiviteit, wat een kansen weer. Het hele seizoen is dit al een probleem. Ben benieuwd wat de transfermarkt in de zomer ons gaat brengen.

21 maart 2021 om 17:28

Transfermarkt? Kom eens op joh, PSV heeft een geweldige selectie. De wissels en de opstellingen slaan gewoon helemaal nergens op van deze gozer. Zet Ten Hag voor deze groep en je bent in de winter al kampioen. Met Malen, Gotze, Madueke, Van Ginkel, Max, Dumfries, Gakpo, Ihatarren en Boscagli heb je gewoon een absolute topploeg voor Eredivisie begrippen. Alleen bij Schmidt gaat zekerheid voor alles en speelt ie met een waardeloos systeem. De wissels van Malen eerder in het seizoen, het inbrengen van Vertessen boven Madueke, het stug vasthouden aan Sangare - Rosario. PSV heeft dit seizoen een absolute kampioensploeg. Met alleen Malen al heb je de beste spits die in de eredivisie in jaren. Maar Schmidt weigert zijn ploeg om hem heen te bouwen en verkiest Zahavi eigenlijk boven hem.

21 maart 2021 om 18:47

Dus je wil beweren dat psv een beter team heeft als Ajax? Aangezien je zegt dat ze in de winter al kampioen hadden moeten zijn. Dan weet ik zeker dat een discussie met jou zinloos is. Fijne avond verder.

21 maart 2021 om 20:15

Overduidelijk overdrijf ik mijn argument om een punt te maken. Maar met een voorhoede van Malen, Gakpo, Gotze, Madueke en Ihatarren doe je echt niet onder voor Ajax. Met deze selectie moet PSV tot de laatste speelronde tegenstand kunnen bieden en hadden de onderlinge wedstrijden het verschil moeten opleveren. Ajax heeft een fantastische coach, PSV niet. Ten Hag haalt het maximale uit zijn team, Schmidt het minimale. PSV heeft gewoon een belachelijk goede ploeg die echt niet zoveel onder doet voor Ajax. Maar goed, als jij je daarachter wilt blijven schuilen (net als Schmidt dat, prima. Ik ga van eigen kracht uit en met Malen en Gotze heb je al 2 spelers die buitencategorie zijn voor Eredivisie begrippen.

Psv moet misschien ook net als Feyenoord accepteren dat het er dit jaar gewoon niet in zit. Je ziet gewoon dat het in de topwedstrijden tekort schiet. Wellicht een nieuwe trainer zoeken en wat versterkingen binnenhalen, want zo gaat het niet veel worden

Weer een topper die niet gewonnen wordt met puntverlies. Slechte wissels, slecht met kansen omgegaan. AZ dodelijk efficient, Koopmeiners heer en meester. Schmidt faalt toch gewoon met zulke keuzes, wanneer komt er eens kritiek vanuit Psv? Rosario en Sangare, mijn god zeg hoelang blijf je dat nog volhouden?

21 maart 2021 om 16:54

Ik hou van een spannende competitie en strijd bovenin. Ik verbaas mij erover hoe groot het krediet wel niet is van Schmidt die constant verkeerde keuzes maakt. Maar bedankt voor je inhoudelijke reactie, je voegt veel toe aan mijn opmerking.

21 maart 2021 om 16:59

Hoezo is het krediet van Schmidt hoog, die krijgt wekelijks kritiek vanuit alle hoeken?

21 maart 2021 om 17:51

Niet vanuit de psv hoek lijkt het want hij zit er nog steeds ondanks wanprestaties.

21 maart 2021 om 19:10

Open deuren zijn er om een reden. JK-Ajax had ook hard kunnen lachen en stellen dat Schmidt en PSV vooral lekker door moeten blijven gaan, maar hij kijkt gewoon met een kritische blik. Iedereen ziet het continue geklungel van Schmidt, maar de ontkenningsfase is werkelijkheid bij sommigen. Kom op zeg, de man krijgt massaal kritiek. Veel duidelijker kan het niet...

Vroeg in de wedstrijd een goede goal van AZ. Dat bracht ze in een zetel. PSV had wat mogelijkheden de eerste helft maar het was bij rust eigenlijk gespeeld. Die goal van Koopmeiners mag opgaan voor doelpunt van de week.

21 maart 2021 om 18:06

De gemiste open kansen van psv bracht az in de zetel. Psv was niet goed, maar az was nog slechter. Totaal onverdiend eind resultaat.

Lekker hoor. Sterk en slim gespeeld. Psv juist niet. Psv liet Az niet voetballen door te drukken maar gaf zo wel ruimte weg en Psv heeft zulke onzorgvuldige voetballers met Sanga en Rosario waardoor ze enkel zichzelf pijn doen. Az prima pot en 3 punten. Doen zeer goede zaken.

Tja, weinig op deze uitslag aan te merken natuurlijk en ook vooraf niet echt onverwacht.
Az speelde het veel slimmer en maakt de kansen gewoon af. PSV en kansen gaat niet samen. Kansloos voor de zoveelste keer dit seizoen.
Dit PSV komt straks gewoon terecht op een plaats 3 te staan en dat is met dit team ook helemaal niet gek en wellicht gewoon het maximaal haalbare.
Ajax is mijlenver weg en ook AZ is gewoon de meerdere van PSV.
Het zal nog spannend worden of we plek 3 überhaupt over de streep weten te trekken. Vitesse zit niet ver van ons af.
Ajax iig heer en meester in de Eredivisie en dat gaat voorlopig de komende jaren echt niet meer veranderen. Er wordt enorm goed beleid gevoerd in Amsterdam, dus dit is compleet terecht.

21 maart 2021 om 16:31

Maximaal haalbare met dit team? Kwalitatief moet je veruit boven az en feyenoord staan man. Voorheen had je nog te maken met corona en blessures, maar qua spelersmateriaal zou PSV het veel beter moeten doen natuurlijk. Enorm zonde overigens dat je sangare haalt voor 10 miljoen, als je daar koopmeijners had gehaald had je echt een sterk team.

21 maart 2021 om 16:44

Leuk dat iedereen naar de individuele kwaliteiten lijkt te kijken. En er zijn er inderdaad een paar spelers beter dan wat AZ heeft staan. Helaas is voetbal wel een teamsport en ik vind PSV als team veel zwakker. Vechtlust is er niet en spelvreugde evenmin. Daarbij is het middenveld (je bepalende deel van het elftal) buitengewoon armoedig en je verdediging ook. Dus tja... Moeten we dan meer verwachten dan wat we nu zien?

21 maart 2021 om 17:03

Als je individuele kwaliteiten beter zijn dan is een 3e plek toch niet het maximaal haalbare?Bovendien ben je qua kansenverhouding vandaag gewoon de betere.

21 maart 2021 om 19:12

Echter kost Koopmeiners waarschijnlijk wel het dubbele. Echter had je voor 9 miljoen euro een betere speler kunnen en moeten halen dan Sangare. Anderzijds is Sangare niet zozeer slecht, maar dan moet je wel een gebalanceerd middenveld hebben zodat hij gewoon lekker kan 'stofzuigen' .

Wijndal had het gezegd he.

21 maart 2021 om 16:37

Wat precies? Staan nog steeds 3e en mogen van geluk spreken dat dit geen 2-6 is geworden toch?

21 maart 2021 om 20:30

je weet nooit hoe had kunnen lopen. Had PSV er paar gescoord dan had AZ misschien nog meer gas gegeven.

Als het seizoen nog niet gespeeld is, dan is het dat nu wel na wederom geen overwinning in een topwedstrijd van PSV. Het is verdedigend zo ontzettend zwak en onstabiel dat je er altijd vanuit kunt gaan dat PSV een tegendoelpunt krijgt. Zeker tegen de wat hoger gepositioneerde tegenstanders. Als PSV zo doorgaat dan komt plek 2 serieus in gevaar. Een plek die voor PSV in en buiten coronatijd ontzettend belangrijk is om financieel zicht te houden op Ajax en de afstand niet nog groter te laten worden door het mislopen op een plek die recht geeft op Champions League voetbal.

Hele frustrenende middag dit. Vanaf minuut 5 al achter de feiten aan lopen en vertikken om 100% kansen af te maken. Gefeliciteerd aan AZ, dit seizoen is echt een grote blamage aan het worden.

Heerlijk hoor, de laatste 4 wedstrijden tegen PSV allemaal gewonnen. Dat had ik een paar jaar terug onder vd Brom niet durven dromen. Het was niet geweldig en PSV was tot de 2-0 zeker beter, maar de effectiviteit bij AZ mag wel geprezen worden. Dat was in het begin van het seizoen wel anders.

1 naam mag wel even uitgelicht worden: Teun Koopmeiners. Wat was hij weer heersend vandaag, en dat doet hij eigenlijk gewoon elke wedstrijd al 4 seizoenen lang. Hij maakte met die gevaarlijke foute pass in de opbouw vandaag zo ongeveer zijn eerste fout dit seizoen, maar zelfs dat herstelde hij zelf ook weer. Daarna zoals gewoonlijk weer de baas op het veld. Overal dook hij op, zowel aanvallend als verdedigend. Bovendien was zijn passing wederom geweldig en laat hij ook weer zijn rendement zien. Even rustig op rand 16 weer zo'n zuivere goal met zijn verkeerde been, echt heel knap. 20e goal/assist nu al als controlerende middenvelder, ongekend. Buiten het veld ook een voorbeeld, 23 jaar en een geboren leider. Ga hem ongelooflijk missen komend seizoen, maar het is hem van harte gegund.

21 maart 2021 om 17:01

Blijft altijd lastig te zeggen, ik was er ook van overtuigd dat Alireza het wel zou laten zien bij Brighton. Hij was immers ook echt klaar voor een volgende stap. Toch bleek de stap nog te groot te zijn voor hem. Ik ben er nu dus wat behoudender in om te zeggen waar hij zal slagen, maar de serie A zou denk ik een goede competitie voor hem zijn. Zijn zwakke punt is zijn handelingssnelheid en het tempo ligt in Italie wat lager. Bijvoorbeeld bij een Napoli als regista lijkt me zo gek nog niet.

Ben er wel een beetje klaar mee nu. Iedere tegengoal van PSV komt door het dom drukzetten op de Keeper. Sangare en Rosario rennen als blinde paarden naar voren en dan sta je achterin 1 op 1 en daar komen alle goals uit, helemaal met een keeper wie absoluut geen bal tegen kan houden. Dan heb je ook nog het probleem dat je 10 kansen krijgt per wedstrijd en er 0 van scoort en je hebt een trainer wie middelmaat Vertessen verkiest boven Madueke oftewijl de domste wissels ooit maakt. Al die 3 punten opgeteld resulteert in 0 wedstrijden winst in topwedstrijden. Geloof nooit dat we 2e worden dit seizoen en dat terwijl we al uit de Knvb beker en de EL liggen, wat een horrorseizoen is dit zeg. Spelers worden ipv beter alleen maar slechter. Waar gaat dit heen?

Elke bal op goal bij PSV is buiten het bereik van Mvogo. Wat is dat een enorm slechte keeper. Gelukkig dat het een meevoetballende keeper is. Want ballen tegenhouden kan hij niet.

21 maart 2021 om 16:42

Aan beide tegendoelpunten kon Mvogo niets doen.

21 maart 2021 om 16:45

Alsof hij wat aan de goals kon doen vandaag. Een schot door de benen in de korte hoek en een hard schot net langs de paar. Die had een topkeeper ook niet gehad. Verdedigend moeten ze die schoten gewoon blokken. Teze die bij de 2-0 gewoon uit de baan van het schot loopt naar de zijkant...

21 maart 2021 om 16:59

Zo sterk was die 1 0 toch niet gekeept of wel? Op Die 2 0 was ie uiteraard kansloos.

Ajax wint 4 jaar op rij de titel, contracteert Nick "the good luck charm" Viergever en wint niets meer.
Hij vertrekt naar PSV en plots stromen de prijzen weer binnen en wint PSV niets. Zal wel toeval zijn.

21 maart 2021 om 17:11

Zeg dat wel. Daar zijn we goed vanaf gekomen. Hoeveel jaar staat Nick 'eeuwige 2e' nog onder contract bij Psv ?

21 maart 2021 om 17:18

Heel eerlijk Tubes ik heb Viergever altijd al een matige verdediging en heb me ook genoeg geïrriteerd aan zijn gestuntel in zijn tijd bij Ajax. Die bal bij Schalke was prachtig en dank ik hem vriendelijk voor. Maar bij Ajax was het al niet het niveau dat je moet nastreven. Overigens is Viergever nog niet eens het kernprobleem bij PSV. Dat zijn andere spelers waaronder Rosario en Sangare.

21 maart 2021 om 17:27

Viergever is een harde werker en een prima speler als backup, maar niet voor de basis b ij een topclub. Die 2 middenvelders is zeker een probleem. Maar een centrum Teze-Viergever is ook geen zekerheid. En het koppel Zahavi-Malen is niet complementair. Voeg daaraan toe dat de backs aanvallend sterk zijn, maar verdedigend vaak uit positie en zwak. Benieuwd of Psv de 2e plaats gaat vast houden want van een mini crisis kun je nu wel spreken !

21 maart 2021 om 17:30

Ik denk dat hij ongeluk brengt.

We naderen het staartje van de competitie en dus kunnen we de balans opmaken. Er is nul vastigheid in dit team geslepen. Er zijn geen patronen herkenbaar. Geen looplijnen. Uberhaupt geen tactiek. Het zijn in het veld 10 eilandjes met een matige keeper. Iedereen doet maar wat. Negentig procent van de energie wordt verspild door dom achter de bal aan te rennen. Dat we nog zo hoog staan komt door individuele kwaliteit voorin en een flinke dosis geluk. Veel van onze spelers spelen al jaren samen, maar er is geen enkele sprake van een klik of chemie op het veld. Er is wel werklust, gelukkig, maar die wordt dus compleet verkeerd gebruikt. Schmidt faalt. Dat is de conclusie.

21 maart 2021 om 16:57

Uitstekende analyse. Met deze spelersgroep zou je beter voetbal moeten laten zien. In de start van de competitie had je de backs die er over heen gingen, maar nu is er helemaal niets herkenbaars aan het spel van Psv. Het is altijd maar hopen op een creatieve ingeving van de voorste vier voetballers.

Rosario, Mvogo en Vertessen zijn veel te slecht voor Psv. Sangaré is een leuke sloopkogel, maar wint geen wedstrijden. Daarnaast zijn Dumfries, Max, Malen en Ihattaren hopeloos uit vorm. Het is dus niet zo verwonderlijk dat AZ er met de 3 punten vandoor gaat.

Conclusie: Dumfries stagneert en wordt niet op het beste moment verkocht, wellicht net 10M. Viergever begon leuk maar iedereen weer dat hij niet in de basis hoort te staan als je kampioen wilt worden. Max zie ik alleen met winst verkocht worden als LM of LA in een 5 mans verdediging. 10 Miljoen voor Sangare blijkt weggegooid geld, geen technisch en tactisch vermogen. Rosario, dit werkt niet. Malen hadden we moeten verkopen, was een beetje Vlemmings, alles wat hij raakte ging erin. Als je hem dit seizoen goed bekijkt is het een matige afmaker. Desondanks met zijn snelheid en techniek een goede voorhoede speler. De samenwerking, wil om te winnen en te scoren is dramatisch!

Pijnlijk voor Psv, maar dat is wel bizar dat je zo lang zo weinig wint in topwedstrijden! Ook mogen ze kijken naar de coach die telkens faalt! Dan durf ik nu toch wel te stellen dat Ajax kampioen is...dit kan toch niet meer fout gaan voor Ajax... En mooi voor AZ die kan mogelijk de 2e plaats straks overnemen. Zou mooi zijn voor ze als ze het 2e CL voorronde ticket halen en dan meedoen in de CL. Maar vrees dat dit een stap te ver zal zijn.

21 maart 2021 om 17:31

Gewaagde uitspraak over ajax, dat je dat aandurft. Als PSV nu elke wedstrijd wint en ajax krijgt een enorme corona uitbraak bij het 1e, jong en de A1 kan het zomaar nog spannend worden..."It aint over till its over".

Wat een matig psv na de wissels, wat een matige wissels, wederom. Opstelling daargelaten, genoeg gezegd over Rosario en Sangare als blok. Psv creëert kansen maar maakt ze niet af, na de dramatische wissel gakpo-vertessen psv niet meer gevaarlijk geweest. Dat mag de coach zich aanrekenen, wederom!

Zou Ajax de titel pakken in speelronde 30 thuis tegen az?

Het is vrij makkelijk om PSV te bestrijden dit seizoen: Eerste helft moet je ervoor zorgen dat de opbouw verloopt via de favoriete spelers van Schmidt: Sangare en Rosario. Aan de bal kunnen die twee er helemaal niets van. De krijg je gewoon terug in je voet als cadeau. Je hoef zelf helemaal niet goed te spelen. Als team gewoon goed staan dan heb de meeste spelers in je broekzak. Vanaf het begin van de tweede helft is de tank bij 90 van de PSV spelers al leeg en dan kan je ze makkelijk kapot spelen.

Gelukkig spelen we dit seizoen geen toppers meer. Gezien het resterende programma van PSV en AZ moeten we plek 2 over de streep kunnen trekken, ook omdat AZ nog naar Amsterdam en Groningen moet. Maar 16 topwedstrijden zonder winst is gewoon topclub onwaardig. Van Bommel, Faber en Schmidt zijn daar allemaal verantwoordelijk voor. Zorgen dat we de 2de plek over de streep kunnen trekken en volgend seizoen uit een heel ander vaatje tappen.

21 maart 2021 om 16:40

Idd, gezien het programma moet PSV gewoon 2de kunnen worden. Maar ik houd mijn hart vast. Zou in ieder geval echt een k*t seizoen zijn als we nu niet meer als 2de eindigen.

21 maart 2021 om 17:33

Nou we hebben in ieder geval de toppers al gehad, in de overige wedstrijden doet PSV het gelukkig wel goed.

Wat is er met Psv aan de hand ? Het komt allemaal zo gematigd over. Net alsof ze de 2e plaats ook al niets meer kan schelen. Want dit AZ was ook niet al te best, pas na de 2-0 ging het van een leien dakje voor AZ. Hopelijk kan AZ de 2e plaats vasthouden, want ik heb meer vertrouwen in deze groep voor de voorronde CL dan Psv.

21 maart 2021 om 16:46

En heb jij dan nog iets inhoudelijks te vertellen nav deze wedstrijd ?

Ik moet mijn mening over Koopmeijners toch een beetje gaan bijstellen. Ik zag nooit wat hij nou voor extra's had, zeg maar iets waarmee je bij je volgende club aan kunt komen, maar 15 goals als middenvelder bij AZ is wel ongelooflijk knap. Hoe hij die 2-0 vandaag met z'n zwakke been binnen knalt, petje af! Deze jongen kan misschien toch wel een Van Bommel achtige carrière tegemoet zien. AZ vandaag verdiend gewonnen, PSV heeft bijna niets gecreëerd en de tweede helft was wel echt armoedig.

Helaas weer verloren, ik zie mensen vragen om het ontslag van Schmidt maar vind dit persoonlijk niet nodig. Van de 6 topwedstrijden zijn we twee keer beter geweest tegen AZ en tegen Feyenoord. Ook de 2e wedstrijd tegen Ajax waren we licht beter. En de 1e wedstrijd was Ajax over de gehele wedstrijd gezien beter. Ik heb PSV de laatste jaren niet zo dominant zien spelen en ben blij dat we niet het zelfde spelen als onder Cocu en van Bommel. Er moet uiteraard wel wat gedaan worden aan de tactiek. Het kan niet dat continu beiden backs tegelijk na voren zijn. En een keeper die een keer een bal stopt zou ook geen overbodige luxe zijn.

21 maart 2021 om 16:44

Als je dan toch zo tevreden bent. De komende 10 jaar hetzelfde maar doen?

21 maart 2021 om 16:46

Volgens mij benoem ik ook punten die beter kunnen?

21 maart 2021 om 17:06

Dat kun je dan ook jaarlijks blijven benoemen. Jij blij, de concurrentie ook. Iedereen wint.

21 maart 2021 om 17:11

Maar als je eerlijk bent, heeft Schmidt dan ook niet veel beter materiaal dan zijn voorgangers? Ik vind die aanval / aanvallende middenvelders nog steeds om je vingers bij af te likken namelijk. Ik denk dat Gotze, Malen, Gakpo, Zahavi en Ihattaren bij Ajax ook genoeg minuten gemaakt zouden hebben. De verdedigende middenvelders zijn ook prima als je ze niet te veel laat voetballen (maar gewoon ballen laat afpaken) en de verdediging is niet slecht met gewoon 2 hele goede backs. PSV presteert wat mij betreft toch wel zwaar onder de maat met deze selectie en dit kun je de trainer toch wel aanrekenen.

21 maart 2021 om 17:39

Schmidt heeft in ieder geval veel beter materiaal dan Van Bommel vorig jaar had. Het feit dat ze 3 punten pakken in 6 topduels terwijl er genoeg kansen waren op meer, het feit dat je tegen Olympiakos op een knullige manier eruit vliegt in Europa : aan alles zie je dat er veel meer in zit. Dus mag je zeggen dat het ondermaats gepresteerd wordt door PSV en Schmidt. De 14 verliespunten verschil met Ajax is geen realistische afspiegeling van het krachtsverschil tussen beide. Toch snap ik wel waarom supporters Schmidt willen houden. Het spel en de ontwikkeling van spelers biedt genoeg aanknopingspunten naar volgend seizoen. Als PSV 2de gaat eindigen dan heeft PSV er een tussen jaar opzitten waarmee ze verder kunnen.

Wel lekker dat die schmidt 3 minuten voor tijd ihattaren nog even laat invallen.. vreselijk coach voor psv, heeft niks gebracht!

Wat is die Wijndal goed zeg. Wijndal is zo goed als Dumfries denkt dat hij is. Zijn verdedigende acties zijn zo beheerst. Ik heb volgens mij sinds Van der Wiel niet zo een back gezien die zo rustig is aan de bal. Aanvallend vond ik hem minder, maar ook daar maakt hij grote stappen.

Ik vind PSV steeds meer een vreemdelingenlegioen worden. Een onsamenhangend geheel.

Schrijnend om telkens het verval van PSV te zien in zo'n 2e helft, eigenlijk moeten ze elke wedstrijd bij rust met 5-0 voorstaan om het over de streep te kunnen trekken. Ik blijf zeggen dat PSV elke wedstrijd conditioneel gezien de zwakste is maakt niet uit tegen welke tegenstander het is, na de 70e minuut zijn ze op. Dumfries Max Rosario Sangare waren echt bar slecht, bij AZ waren Stengs en Boadu enorm slecht vooral in de aannames. Mooie goal van Koopmeiners overigens echt snoeihard met z'n verkeerde been dat kunnen er niet veel.

Bizot Man of the match. Als je niet meer bij het NL elftal zit, is de druk dan eraf? Psv eerste helft 10 kansen. Met de weinig kansen die Psv tegen krijgt wordt er opvallend veel gescoord door de tegenstander.

Pascal Jansen mag overigens aanblijven als hoofdcoach wat mij betreft.
Hij heeft geen rare dingen gedaan en Az staat gewoon goed onder hem.

Toch is het wel makkelijk om Schmidt overal de schuld van te geven. Ook vandaag weer moet Psv met de rust met 5-2 voorstaan. Hoe bestaat het om zoveel 100% kansen te laten liggen. Psv heeft na de winterstop bizar veel pech. Ze hadden obv het spelbeeld 2x met ruime cijfers moeten winnen van Feyenoord, vandaag van Az en ook tegen Ajax hadden ze meer verdiend.

Ben wel fan van Dumfries maar dit seizoen valt hij toch erg tegen. Laat Tete maar spelen voor Nl11

Gakpo moet eraf:
Voetbal liefhebbers: Madueke erin
Voetbal liefhebbers met een andere mening: Ihhataren erin
Schmidt: Vertesseeeee

21 maart 2021 om 17:42

Kan daar zo kwaad om worden

21 maart 2021 om 17:46

Ik zeg niet dat Ihhataren geen blaam treft, maar als je constant dit soort voetballers voorbij ziet gaan, dan kan ik me voorstellen dat je denkt van zoek 't maar uit.

Wordt onderhand een klein trauma voor Psv. Toch vond ik Psv dreigender. AZ was alleen zeer effectief vandaag. Maar AZ moet nog uit naar Ajax dus ik zie Psv an sich nog steeds tweede worden.

Ik begrijp het niet. Kijk naar de stand op livescore net en zie dat AZ onder PSV staat? Ze hebben toch 2x gewonnen van ze dit seizoen?

Het wordt steeds gekker met sommige PSV-ers hier. Lees ik in deze eerste reacties dat ze minimaal een punt moeten halen en misschien wel 3 vanwege gemiste kansen. Tientallen reacties eronder gaat het over 1-4, 1-5, 0-5 of 2-6. Volgens mij is het een herhaling van zetten: PSV mist voorin teveel kansen en achterin is het te kwetsbaar. Ook vandaag is het verschil tussen voor rust (toen ze echt duidelijk beter waren) en na rust (waarin weinig gebeurde) enorm. Opnieuw kun je twijfelen aan het wisselbeleid. Na zo’n repeterend patroon krijg je ook een repeterend resultaat: weer een top wedstrijd niet gewonnen, weer zat er meer in.

Wat AZ gewoon slim doet is wachten op die fout van psv. Ze wachten tot ze zichzelf vastlopen of de bal verkeerd in spelen. Daarna countert AZ heel snel naar voren.

Ik vind met De wit ons wel stabieler op het middenveld mjah gudmundsson is wel bij elk doelpunt dit seizoen belangrijk geweest in de voorbereiding daarvoor.

Het blijft een moeilijke keuze en Reijnders kan Midtsjø vervangen bij een eventueel vertrek wat een vind ik dat een goeie en leuke middenvelder.

Dat gedoe met die balletjes terug naar de keeper slaat echt nergens op al die hoge ballen komen niet of weinig aan van bizot.

Super lekker!! gewoon

Forza AZ!

Mensne die nu schmidt verdedigen met het argument: 'hij heeft veel blessures van spelers gehad en moet het doen met de spelersmateriaal die die heeft'.... mondje dicht. Want zelfs dat doet hij niet. Hij gebruikt niet het beste spelersmateriaal, vandaag bewezen met de wissel van een matige vertessen, een jonge die hoog komt vanwege zijn snelheid. Verder is het waardeloos wat hij heeft laten zien. Ook moet hij echt ophouden met zelf denken beter te weten wanneer een speler moe is dan de speler zelf. Die voelen hun lichaam het beste aan. Ongelofelijk. Het zijn gewoon structureel kutbeslissingen die hij neemt, niet door dat het een tussenjaar is of mensen nog moeten wennen aan dit systeem. GARANTIE dat psv met schmidt volgend jaar 4e of lager wordt, aangezien die clown vind dat sangare en rosario zijn beste spelers zijn.... alsjeblieft kan iemand al zijn eens op een rijtje zetten en dit in een mailtje naar psv sturen....

René van de Kerkhof weet het zeker: PSV wordt kampioen en AZ dendert Ajax voorbij....dus...

21 maart 2021 om 18:11

Als ik die 2 gasten hoor denk ik altijd aan de muppetshow met Waldorf en Statler op het balkon

Er komt vaak niet veel meer zinnigs uit dan clubliefde. Je zou verwachten dat er ook ergens inzicht is...

Psv moet zsm op hangende pootjes terug naar mark van Bommel, onder van bommel werd 80+ punten gepakt en verweerde men zich heel knap in een onmogelijke cl poule. Het beste Ajax sinds 95 werd ternauwernood kampioen dit kwam ook door de hete adem van dat psv. De jong gerbrands en schmidt gaan dit psv niet meer redden, het is tijd voor de "fluwelen revolutie" bij onze vrienden in eindhoven.Van bommel , cocu , hofland? , vennegoor? Van nistelrooy.

Heerlijk is dit. Het laffe, afwachtende en counterende voetbal van PSV wordt weer fantastisch afgestraft!
Met zulke spelers in je selectie mag je best wat offensiever en vooral gedurfder spelen, maar dan verliest PSV zijn identiteit!

Heerlijk is dit. Het laffe, afwachtende en counterende voetbal van PSV wordt weer fantastisch afgestraft!
Met zulke spelers in je selectie mag je best wat offensiever en vooral gedurfder spelen, maar dan verliest PSV zijn identiteit!

21 maart 2021 om 20:43

Als je tegenstander beter is is het een prima tactiek. In NL hoeft PSV het dus alleen tegen Ajax te doen.
De uitschakeling in Europa is ook door deze tactiek gekomen.

22 maart 2021 om 08:16

Die staat nergens geschreven. Als je wilt dat psv elk jaar tweede wordt is het ook een prima tactiek! En jij vindt het misschien ook nog wel leuk om te kijken, ik in ieder geval totaal niet.
Uitschakeling in de EL komt doordat je niet doordrukt en gewoon met 4-1 wint.

Wat een vrije val, ik kan me goed voorstellen dat de koppen bijeen worden gestoken om het probleem te vast te stellen..

Zo lang je met Rosario op het middenveld speelt moet je niks verwachten van Psv. Kom op zeg, wat voegt hij toe aan dit PSV ? Totaal niets. Wij zijn al 3 seizoenen zoekende naar een goed middenveld en al 3 seizoenen is het 0 op einde van de rit. Ik kijk geen wedstrijd meer van PSV omdat ik dit middenveld niet meer kan aanzien. Zolang Rosario daar zal spelen kan ik PSV niet meer bekijken.

Natuurlijk is het niet alleen Rosario die zorgt voor al deze ellende. Maar zien ze nou niet dat we echte mannen te kort komen op het middenveld en verdediging. We hebben bikkels nodig achterin. Daar moeten grote mannen staan en geen mannekes zoals boscagli e.d. De spitsen van van tegenstanders moeten weten dat ze tegen een muur moeten voetballen.

Dit materiaal is totaal PSV onwaardig. Iedereen weet dat we het niet zullen redden, laat staan in Europese competities..

Slechte aankoopbeleid. Kan me geen fuck schelen of ze veel geld moeten uitgeven of niet. Ik wil ieder wedstrijd winnen ! Ik schiet er niets mee op als we een voetballer voor veel geld verkopen. Ik ben een supporter en wil goed voetbal zien. Kan me niks schelen als we veel geld binnenhalen...

Het mooie is dat 6 maanden terug er nu minstens 10 provocateurs waren die hadden geschreeuwd dat AZ geen topclub is. Nu AZ zich weer knap heeft herpakt van het Slot echec hoor je die geluiden niet meer.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren