Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Man United moet rel met Raiola vergeten: ‘Haaland maakt je kampioen’

Laatste update:

Rio Ferdinand wil dat het bestuur van Manchester United in actie komt en Erling Braut Haaland deze zomer ophaalt bij Borussia Dortmund. De oud-verdediger van the Red Devils is ervan overtuigd dat de topschutter uit Noorwegen eigenhandig de titel kan terugbrengen op Old Trafford. Dat Haaland op zakelijk gebied wordt begeleid door Mino Raiola hoeft volgens Ferdinand geen probleem te zijn. Manchester United moet daar boven staan, zo oordeelt hij.

"Ze moeten er echt alles aan doen om Haaland binnen te halen, wat er ook voor nodig is", stelt Ferdinand op het YouTube-kanaal Vibe with FIVE. "Ik praat liever niet over spelers van andere clubs, maar voor deze speler maak ik een uitzondering. We kunnen het ons simpelweg niet veroorloven dat hij straks naar een andere club vertrekt. Engeland is zijn enige bestemming, het zou me echt verbazen als hij voor een andere competitie kiest." De voormalig mandekker van de Engelse grootmacht is al een behoorlijke poos onder de indruk van de kwaliteiten van Haaland. "Je moet hem gewoon zo snel mogelijk aanspelen. Geef de bal aan hem en hij maakt je kampioen."

Ferdinand denkt te weten waarom Haaland een voorkeur heeft voor een toekomstig avontuur in de Premier League. "Hij is hier geboren en getogen (in Leeds, red.) en houdt echt van het Engelse voetbal. Zijn vader speelde hier (bij Nottingham Forest, Leeds United en Manchester City, red.). Ik weet zeker dat het zijn grote droom is om hier ooit te spelen. En waarom dan niet in het shirt van Manchester United op Old Trafford?", geeft Ferdinand mee aan Haaland. "Hij kan de speler worden die de club weer naar de absolute top brengt en succesvol maakt. Hij kan dat echt in zijn eentje bewerkstelligen."

Ferdinand weet dat Manchester United en Raiola een problematische relatie onderhouden, mede door uitspraken van de zaakwaarnemer over onder meer Paul Pogba. De belangenbehartiger zei in december nog dat de middenvelder klaar is voor een vertrek bij de club. De kwestie-Pogba moet echter niet van invloed zijn op de eventuele komst van Haaland, zo vindt Ferdinand. "Soms moet je met de duivel dansen", verzucht de analist. "Iemand als Haaland kan maar zo tien jaar mee. Kijk naar wat hij nu al laat zien bij Dortmund. Dat is een garantie op doelpunten voor de komende tien, vijftien jaar."

Zie jij Erling Braut Haaland naar Manchester United vertrekken?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Haaland moet gewoon naar Arsenal, dat is ook het beste voor het Noorse elftal met Odegaard achter zich. Waarom zou hij naar Utd gaan als Ole daar nog steeds coach is die niet gemaakt is voor de grote wedstrijden als coach? Bij Arsenal is hij verzekerd van speelminuten en kan hij ook een betere voetballer worden op technisch gebied. Het is de beste bestemming voor hem zodat hij de club ook weer naar grootse hoogten kan stuwen en ik weet zeker dat hij zich daar optimaal op zijn gemak zal voelen onder onze kroonprins.

17 maart 2021 om 13:12

Heb jij nu al aan de fles gezeten Samcro? Waarom zou hij naar de nr 10 van Engeland willen? Hij komt niet uit Londen of Engeland dus het lijkt me sterk dat hij een Arsenal hart heeft. Als ik haaland was, zou ik lekker bij Dortmund blijven om daarna ooit de stap naar Bayern, PSG, Barca, Real of Juve te maken.

17 maart 2021 om 14:10

Technisch gezien is ie geboren in Leeds, dus misschien moet Bielsa zich hier ook maar eens in gaan mengen

17 maart 2021 om 13:14

@samcro, wat heb ik nou gezegd over drank in de ochtend ? Haaland naar Arsenal ??? Is dit serieus ? On: Ferdinand legt veel druk op Haaland met deze uitspraken, ben zo benieuwd naar zijn volgende bestemming. Wat een druk, aandacht en bovenal verantwoordelijkheid. Hoe een jonge van 20 jaar de wereld aan zijn voeten kan hebben, hij kan naar alle clubs in de hele wereld maar 5-6 clubs kunnen hem betalen. Alle grootheden prijzen hem de hemel in, wat zal dat met jezelf toch doen ?

17 maart 2021 om 13:26

Dus Arteta is wel gemaakt voor de grote wedstrijden? Als United hem koopt krijgt hij daar ook voldoende speeltijd. Technisch beter worden doet hij door ook met goede spelers op het trainingsveld te staan. Met de middelmaat van Arsenal, lijkt mij niet. Afgezien van Auba, welke speler kan hem iets leren?

17 maart 2021 om 13:45

Arteta heeft alle grote coaches uit de PL al aan de zegekar gebonden.

17 maart 2021 om 14:14

Ole heeft anders ook wel aardig wat topwedstrijden geworden, met name vorig seizoen.

17 maart 2021 om 15:17

Samcro, heb je de ranglijst uitgeprint en op zijn kop hangen? Ole staat echt wel een paar plaatsen boven Arteta. En Haaland zou bij letterlijk elke club in de basis staan. Daar heeft hij Arsenal niet voor nodig.

17 maart 2021 om 13:27

Arsenal...je maakt een grap toch, Samcro? Komaan man...

17 maart 2021 om 14:10

Zou prachtig zijn, maar dat is op dit moment in ieder geval geen stap vooruit. Ik denk zelfs een klein strapje terug. Niet qua competitie natuurlijk, maar wel qua club. Hij is samen met Mbappe het grootste talent aanvallend gezien, dus laat hem maar naar de absolute top gaan. Real Madrid lijkt mij wel geschikt.

17 maart 2021 om 14:12

@samcro alsof keuze alleen Man Utd en Arsenal is....de man kan naar Barca, Psg, Real, man City. Jij denkt dan dat Arsenal of Man Utd serieus kans maken op Haaland? Ben je net terug uit begin jaren 2000 toen deze 2 clubs groot waren.

17 maart 2021 om 14:15

Volgens mij won United pas nog van City en staan ze op de tweede plek momenteel

17 maart 2021 om 14:31

Samen met Saul inderdaad. Jongens die smaak hebben, een warme club zoeken en na hun carriere terug willen kijken op een legendestatus waar je u tegen zegt.

17 maart 2021 om 16:43

Vooral Saul zou een zeer slimme zet zijn van Arsenal. Saul is volgens de geruchten toe aan nieuwe uitdaging en als Arsenal volgend seizoen CL speelt (winnen van EL dit seizoen), dan zie ik ze zeker kans maken om handtekening van Saul. Saul zou het middenveld enorm verbeteren en een super duo met Partey kunnen vormen. Voor Haaland zou ik eerder Memphis halen. Memphis kan beter de link-up play rol tot zich nemen en Auba en Pepe de diepte in sturen. Haaland is mee voetballend beperkter dan Memphis. Met transfervrij binnen halen van Memphis, houdt je ook geld over voor een Buendia of Odegaard.

17 maart 2021 om 15:18

hmm...nadeel is dat hij bij Arsenal geen grote wedstrijden speelt. Geen CL en geen wedstrijden om de titel
Begrijp me niet verkeerd...ik vind arsenal een geweldige club, maar denk je dat ze met 1 zo'n aankoop weer serieus mee doen?
En hoelang wil Haaland zonder de Cl?
Ik zie het niet gebeuren

17 maart 2021 om 15:35

Het kan met de juiste aankopen wel heel snel gaan als de fundering kloppt.

17 maart 2021 om 16:04

klopt...maar gaat zo'n topper als Haaland dat risico nemen, terwijl hij ook naar clubs kan die al aan de top staan

17 maart 2021 om 16:29

Nee die gaat natuurlijk nooit naar Arsenal komen. Daarnaast kunnen we hem helemaal niet betalen en vind ik het ook een risico aangezien je Raiola er ook meteen bij krijgt.

17 maart 2021 om 16:38

Arsenal moet voor Memphis gaan. Hij kan veel beter meevoetballen en kan beter Pepe en Auba de diepte in sturen in Firmino rol als link-up player. Haaland is veel beperkter in meevoetballen en met rug naar goal spelen dan Memphis. Memphis is denk ik meer type dat bij Arteta past dan Haaland.

17 maart 2021 om 16:44

Arsenal heeft Memphis niet per se nodig, Martinelli wordt onze nieuwe 9. Ik zie veel liever nog een creatieve middenvelder erbij komen en dat we Odegaard overnemen van Real. Ook graag een buitenspeler met scorend vermogen.

17 maart 2021 om 17:09

Deze denkwijze is nou precies de reden waarom Arsenal voorgoed uit de top 5 verdwijnt; Martinelli boven Memphis? Ik nam je al niet serieus maar nu al helemaal niet meer

17 maart 2021 om 17:19

Ik zal er niet minder om slapen, denk er nog maar eens aan terug over een jaartje.

Een Man Utd met Haaland zou natuurlijk een stuk sterker zijn, maar daarmee is mijn inziens het gat met Man City echt niet gedicht. Er moeten veel meer gerichte aankopen gedaan worden om een geduchte concurrent te worden.

17 maart 2021 om 13:16

Als Pogba blijft dan zou ik zeggen spits en CV als prioriteit. Als Pogba weggaat spits en CVM. Jij hebt wel gelijk dat wij op meerdere posities moeten versterken maar met onze board en eigenaars is het vaak één heel dure of met een beetje geluk twee top transfers en daar stopt het.

17 maart 2021 om 13:47

Of Donny .

17 maart 2021 om 17:00

Spits? Greenwood vergeten? Hij is in potentie hetzelfde niveau als Haaland en voetballend zelfs stukken beter. Beter haalt Utd een rechtsbuiten (Sancho) en een CVM (Alaba, Camavinga).

17 maart 2021 om 15:44

Precies.Een Cavani krijgt ong tussen de 1 en 1,5 kans per wedstrijd.Al zet je er Ronaldo weg. Het verschil ga je dan niet erg merken. Er moet eerst op andere posities versterkt worden. Als al het transfergeld overboord wordt gegooid voor Haaland. Zou dat echt geen slimme zet zijn. Beter dat ze het geld uit besteden aan een snelle cv, rechtsbuiten en voor mij ook een cvm.Dan zal eer meer stabiliteit komen. En meer kansen worden gecreëerd voor de spits.Zeg niet dat Martial de top spits is.Maar als hij meer kansen zal krijgen. Zal hij ook meer scoren. Hetzelfde geldt voor Cavani en of Greenwood.

17 maart 2021 om 17:04

Greenwood vind ik op sommige punten zelfs beter dan Haaland, zoals tweebenigheid en het voetballen/combineren met rug naar de goal. Greenwood kan in potentie een betere connectie vormen met Rashford, Martial en eventueel zelfs Sancho als hij komt. Haaland in mijn ogen alleen fysiek sterker en sneller, maar met bal aan de voet zeker niet beter dan Greenwood. Utd kan daarom beter in Greenwood investeren dan in Haaland.

17 maart 2021 om 17:07

Greenwood komt nog te kort, met Haaland haal je een topspeler binnen die in zijn eerste seizoen al 30 in knalt. Ik snap dat andere posities dringender zijn maar dit is een buitenkans en als het dit jaar niet lukt zal het nooit lukken.

17 maart 2021 om 22:05

Hij schiet er 30 in. Omdat er voor hem ook de kansen worden gecreëerd. Wat ik am eerder aangaf. Cavani krijgt zowat gemiddeld 1,5 kans per wedstrijd. Blijkt uit de cijfers dan he. Dan wordt het voor elke spits lastig om er 30 te maken.
Dan moet er eerst ervoor gezorgd worden dat er een beter fundament staat. Nu Cavani Martial en evt Greenwood voor die posities kunen spelen. Zou ik toch echt eerder voor een Sancho gaan. Zodsr deze genoemde spelers vaker in aanmerking komen om te scoren.

Ik zie echt weinig reden waarom Haaland voor Man U zou kiezen. Die jongen kan bij iedere club ter wereld terecht, dus waarom voor United kiezen?

17 maart 2021 om 13:35

Geld, traditie en sportieve vooruitzichten. En voor veel spelers is dat eerste al genoeg.

17 maart 2021 om 14:06

Geld krijg je bij City, Juve, Real, Bayern of PSG ook. Traditie heeft United zeker, maar als Haaland naar de historie van united kijkt ziet hij juist ook Roy Keane die probeerde het onderbeen van Haaland's vader te amputeren. En de sportieve vooruitzichten zijn in mijn ogen op geen enkele manier beter dan bij City, Real, Bayern of zelfs Chelsea (ik heb meer vertrouwen in tuchel dan solskjaer)

17 maart 2021 om 14:20

Volgens die redenering zou een Neymar ook nooit naar PSG gegaan zijn. Daarnaast is de speler Haaland zelf ook wel een reden waarom een team meer of minder perspectief heeft.

17 maart 2021 om 13:46

Waar zie jij 'm naar toe gaan?
Het is nou niet dat clubs wereldwijd echt floreren. Juventus stelt internationaal al jaren teleur en Real en Barca gaan ook niet heel lekker de afgelopen tijd.
PSG kan maar het is maar de vraag of je daarvoor wilt spelen. Bayern maar dan heb je alleen wat te bereiken Europees, en ook maar de vraag of hij die stap wilt maken.
Dan kom je al snel in Engeland uit.

17 maart 2021 om 13:53

Real, Bayern, City zijn atm toch allen aantrekkelijker dan MU? Liverpool ook als Klopp blijft.

17 maart 2021 om 14:10

Bij Bayern speelt nog Lewa dus niet echt een optie voor hem denk ik. Bij Liverpool ook genoeg concurrentie maar die zou hij wel winnen en is de vraag meer of hij in het systeem past en of Liverpool überhaupt CL haalt. Real en City zijn inderdaad aantrekkelijke opties maar het is maar de vraag wat die twee ploegen als prioriteit hebben. Als Real Mbappe wil is het ook geen optie voor dit jaar wellicht omwille van financiën. Blijft alleen City en United over. Niet zo kansloos toch?

17 maart 2021 om 18:41

Goh, ik denk dat niemand hem komende zomer kan betalen. In 2022 besluit Bayern dan misschien wel Lewa te verkopen als die nog net een mooie restwaarde heeft en Haaland te halen voor die relatief beperkte afkoopclausule. Het is natuurlijk inderdaad wat lastig inschatten wie hem wel en niet kan betalen in deze tijden. Maar ik vind MU toch meer een stap opzij vanuit Dortmund en ik zou als 19 of 20 jarige dan liever nog even wachten op de absolute top. Als ze zijn loon natuurlijk verdubbelen, ja, je weet nooit dat het hen lukt.

"Hij kan de speler worden die de club weer naar de absolute top brengt en succesvol maakt. Hij kan dat echt in zijn eentje bewerkstelligen."

Wat een onzin. Haaland alleen is lang niet voldoende om City bij te halen, een club die een nieuwe standaard heeft gezet en de komende jaren wellicht weer meermaals een punt of 85 a 100 zal pakken. Dortmund staat ook gewoon 5de en mijlenver achter Leipzig en Bayern. Zelfs de allerbeste Messi had een goed elftal rond zich nodig, nooit zal een speler op zijn eentje zo een gigantisch verschil kunnen maken. In basketbal misschien omdat je dan met 5 bent maar in voetbal no way. ManU zal toch echt minstens nog een drietal serieuze versterkingen nodig hebben, zeker centraal achterin en op het middenveld. Maar met Haaland haal je natuurlijk wel een garantie op goals en maak je ook een statement van jewelste, zeker als die daadwerkelijk een clausule van 60 of 75 miljoen heeft moet die in 2022 de prioriteit zijn voor elke Europese topclub. Haaland bij MU zou een megastunt en megastap in de goede richting zijn. Maar ik zou niet weten waarom hij dat zou doen, hij kan naar elke club ter wereld.

Heel eerlijk, ik zie hem ook het liefst bij United, maar momenteel met het spel van United en Rashford en Greenwood op de flanken zal Haaland's doelpuntenproductie mogelijk worden gehalveerd. Namelijk buiten de aanwezigheid van Cavani en Martial, moet de spitspositie naar mijn mening echt niet de hoogste prioriteit zijn, maar juist vele andere posities om de betreffende spits(en) van United überhaupt beter te laten renderen. In mijn ogen ten eerste een stabiele controleur/verdedigende middenvelder om meer voetbal in het elftal te krijgen, en attractiever te kunnen spelen met de punt naar achteren op het middenveld of zelfs het 4-2-4 waar het nu soms ook al naar neigt door het diepe positioneren van Fernandes (wat tevens uiteindelijk alsnog voordelig zou kunnen uitpakken voor Van de Beek die daar het sterkst is) maar met Fred - Mctominay of Matic - Pogba als blok toch te veel zwakke punten naar boven komen. Daarnaast toch nog altijd een nieuwe rechtsbuiten. Pellistri bleek nog lang niet klaar, en Amad is een leuk talent, maar een club als United heeft natuurlijk sowieso 1 echte rechtsbuiten nodig om bij de sterkste eerste elf te zetten. Greenwood staat er nu het meest, en wordt absoluut onderdeel van United's toekomst, maar uiteindelijk ben ik er van overtuigd dat hij naar het centrum verhuist en zich zal ontwikkelen als spits. Vervolgens zou ook nog steeds een nieuwe centrale verdediger, ondanks dat ik fan blijf van Bailly en Maguire beter en belangrijker vind dan door velen wordt geacht, geen overbodige luxe zijn om betere duo's te hebben, en minder afhankelijk te zijn van het gehele elftal qua verdedigende discipline. En dan de afhankelijkheid. Naast dat wanneer United hopelijk attractiever wil gaan spelen en dan logischerwijs meer aanvallende opties en spelers met aanvallende intenties moet hebben, hebben een Fernandes, Rashford (al komt Shoretire er aan) en Wan-Bissaka nu eigenlijk al geen adequate vervanger, waardoor ze steeds duidelijker en vaker lopen te compenseren vanwege fit en frisheid. Dat hoort in mijn ogen niet bij een club als United, dus voordat we het zouden moeten hebben over Haaland, directe aansluiting bij de absolute top bij een enkele transfer én bijvoorbeeld wat in mijn optiek de grote pr㩠voor Dortmund verkopen aan United zou kunnen zijn (martial als vervanger geld), moeten deze punten eerst aangepakt worden en écht hoger staan op de prioriteitenlijst.

En zo heeft elke club wel van die ex spelers die roepen om de komst van Haaland. Morgen roept Jamie Carragher namens Liverpool hetzelfde, of Tony Adams namens Arsenal. Hartstikke leuk allemaal, maar ze hebben niks te zeggen bij die clubs. En dan is het ook nog interessant om te achterhalen wat Haaland aan transferwaarde, bonussen, tekengeld en salaris zou moeten kosten. En welke clubs dat nu nog kunnen en willen ophoesten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren