Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Bom barst bij Feyenoord: Stanley Brard blundert erop los in e-mails

Laatste update:

Een conflict in de jeugdopleiding van Feyenoord nadert zijn climax, zo schrijft RTV Rijnmond dinsdagmiddag. Net als iedere profclub moet Feyenoord voor 1 april laten weten welke werknemers moeten vertrekken. Als het aan hoofd jeugdopleiding Stanley Brard ligt, gaan er koppen rollen op Varkenoord. De regionale omroep schrijft over een barstende bom bij Feyenoord.

Als het Brard ligt, neemt Feyenoord afscheid van oud-spelers Ulrich van Gobbel (assistent-trainer Feyenoord Onder-18) en Remco Schol (video en performance analist Feyenoord Academy), Melvin Boel (hoofdtrainer Feyenoord Onder-18) en Mark Onderwater (hoofd performance Feyenoord Academy). Volgens RTV Rijnmond vindt Brard het viertal 'te lastig en te innovatief' en werkt hij liever met de trainers die hij al kent van zijn eerste periode op Varkenoord, zoals Cor Adriaanse en Gaston Taument.

Vorige week, vlak voor de wedstrijd tussen PSV en Feyenoord (1-1), wilde Brard de namen van het viertal mailen naar algemeen directeur Mark Koevermans. Per abuis stuurde hij de mail echter naar een andere Mark, Mark Onderwater, nota bene een van de personeelsleden die hij liever ziet vertrekken. De hoofd performance van de Feyenoord Academy 'wist niet wat hij las', aldus de omroep. Zelf heeft hij immers nooit een evaluatiegesprek gevoerd met Brard. Hij meldde zich na ontvangst van de mail ziek en is sindsdien niet meer bij Feyenoord geweest.

Hoewel Onderwater de andere drie genoemde personen uit de mail niet inlichtte, vreesde Brard dat de informatie zou uitlekken. Hij koos er daarom voor om Van Gobbel, Schol en Boel zelf te bellen. Het drietal wist echter van niks en was 'met stomheid geslagen' door het telefoontje van Brard. "De trainers zijn kwaad, ook omdat zij nooit een negatieve tussentijdse beoordeling hebben ontvangen. Daarom gaan zij ervan uit dat ze ook volgend seizoen actief zijn binnen Feyenoord", schrijft RTV Rijnmond.

Het was niet de enige e-mailblunder van Brard. Hij vindt immers ook dat video-analist Etienne Shew-Atjon het veld moet ruimen en gebruikte een eerdere mailwisseling met Koevermans, Shew-Atjon en video-analist Michel Valke om Koevermans daarover in te lichten. Omdat Brard echter op 'reply all' klikte, las ook Shew-Atjon via de mail dat Brard van hem af wil. De hoofd jeugdopleiding erkent een enorme fout te hebben gemaakt. "Ik vind het heel vervelend en dat is niet goed te praten. Daarvoor heb ik mijn excuses aangeboden."

Het is nu de vraag of Feyenoord kiest voor de oude koers waar Brard zich beter bij voelt, of voor de vernieuwing die door andere personen binnen de jeugdopleiding wordt gepredikt. De club liet het Engelse bedrijf Sportsology een rapport schrijven over een nieuwe organisatiestructuur in De Kuip en dat is, met vertraging, maandag binnengekomen. "Wat er in het rapport staat, zeg ik niet. Maar ik kijk niet naar jong of oud. Het gaat mij erom dat iemand goed is", reageert Brard.

Naar verluidt liet Frank Arnesen dat rapport opstellen en zit de technisch directeur meer op de lijn van de nieuwe generatie trainers. Donderdag volgt overleg over de toekomst van de door Brard genoemde namen van jeugdtrainers die zouden moeten vertrekken. "Maar hoe sterk staat hij zelf?", vraagt RTV Rijnmond zich af. "Een aantal jeugdtrainers heeft een doorlopend contract en moet dus een afkoopsom ontvangen. Kan het financieel gehavende Feyenoord zich dat veroorloven, terwijl de eveneens bekritiseerde Brard over een aflopend contract beschikt?" Als Feyenoord ervoor kiest om het contract van Brard op te zeggen voor 1 april, moet Koevermans of Arnesen dat besluit nemen en moet de Raad van Commissarissen ermee instemmen.

Brard reageert tegenover de omroep nuchter op zijn mogelijke vertrek. "Binnen twee weken moet er een beslissing worden genomen, maar ik heb nog niks van de club gehoord. In mijn eerste periode is het ook steeds verlengd, dus ik merk het wel", aldus de hoofd jeugdopleiding, die tussen 2005 en 2013 al in dezelfde functie actief was en in 2018 terugkeerde. "Willen ze verder met mij, is het oké. Willen ze iemand anders, dan ook. Ik heb het prima naar mijn zin hier, maar als de club iets anders wil, zullen zij het kenbaar moeten maken. Ik heb gehoord dat de RvC er ook over moet beslissen."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het gaat geloof ik niet heel goed bij Feyenoord...

16 maart 2021 om 16:13

Hahaha dat lijkt me een understatement. Ruzie binnen de club is zo'n beetje het enige wat er nog aan ontbrak. Misschien moeten clubs toch eens iets meer gaan investeren in de ICT-afdeling. Het is toch wel fijn als iemand weet hoe hij een mailtje moet versturen of een vinkje moet zetten. Of wanneer het om het 2e voorbeeld gaat, in ieder geval een programma schrijven dat het checkt. Voor Feyenoord is dit natuurlijk rampzalig. Financieel gaat het niet echt lekker en dan krijg je uitgerekend in de jeugdopleiding gedoe. Ik kan me niet voorstellen dat dit aantrekkelijk is voor jonge talenten.

16 maart 2021 om 16:22

''ik kan me niet voorstellen dat dit aantrekkelijk is voor jonge talenten.'' Dat ligt eraan wat de uitkomst zal worden; kamp Brard of kamp Boel en co.

16 maart 2021 om 16:54

En die jeugdopleiding was net het enige waar het nog rustig leek.. Alle aanwinsten van Arnesen floppen, geen enkele visie met het oog op de toekomst, een scoutingsapparaat dat zwaar onder de maat is en nu ook nog de jeugdopleiding die zich onderling aan stukken lijkt te gaan scheuren. Hier moet iemand ingrijpen zou je zeggen

16 maart 2021 om 17:07

''geen enkele visie met het oog op de toekomst'' Feyenoord staat juist voor een enorme omslag met (de wens om) aantrekkelijker voetbal (te spelen), meer jeugd in willen passen, een vernieuwd scoutingsapparaat, een jeugdopleiding die - ja, ondanks dit - vernieuwt en verbetert en de visie om jongere spelers te halen en deze (eindelijk) later voor meer te verkopen. Maar de opleiding staat nu eindelijk eens echt op een kruispunt en nu is het zorg dat de goede kant gekozen wordt; die van innovatie en jonge, nieuwe trainers.

16 maart 2021 om 17:07

Gedoe in de jeugdopleiding van Feyenoord speelt al jaren. Toptalenten binnen de opleiding hebben ook vaker voor een overstap naar Ajax, PSV, AZ of een buitenlandse club gekozen. Het laatste jaar is Feyenoord wel scherper op het aanbieden van contracten geworden. Maar dat neemt nog steeds niet weg dat het rommelt op Varkenoord.

16 maart 2021 om 17:16

@mgmv: Hoelang wordt dit al geroepen? Wat was t ook alweer; "geen woorden maar daden"?

16 maart 2021 om 17:20

Dit is de koers die Feyenoord onder Arnesen en van Bodegom wil gaan varen. Dus niet zo lang geleden. En die koers moet nu juist gaan starten. Een juiste trainer is er in elk geval al bij gevonden, de opleiding en de club wordt doorgelicht, etc. Maar veranderingen kosten uiteraard tijd.

16 maart 2021 om 17:25

@mgvm je kan wel aantrekkelijker voetbal willen spelen maar dan moet je daar ook de juiste scouting en bijbehorende aankopen voor nodig. je gaat echt niet opeens geweldig attractief voetbal spelen met Toornstra, Kocu, Diemers en Fer op je middenveld. bovendien hebben we amper geld om de kwaliteit in te kopen. dan ben je idd volledig afhankelijk van de eigen jeugd dus laten we hopen dat er hopelijk een keer wat creatieve middenvelders doorbreken en een scorende aanvaller want op Berghuis na is ons scorende vermogen zorgwekkend

16 maart 2021 om 18:03

Zou dit niet gewoon bewust zijn? Niet het lef om dit uit zichzelf op tafel te gooien en daarom deze weg? Of juist al aanvoelen dat hij eruit moet en dus nog even stennis schoppen? Ik geloof niet in twee van zulke foutjes in zo'n korte tijd!

16 maart 2021 om 19:30

@japie maar met Vlaar, BMI, hadzidiakos, letchert in je achterhoede en bij Ajax/PSV afgekeurde spelers als de wit en gudmondson kun je wel geweldig attractief voetbal spelen? Oh wacht...

16 maart 2021 om 16:16

Feyenoord haalt al sinds de van persie tijden niet het maximale uit de regio en uit haar talenten...simpele voorbeelden als van persie, wijnaldum, fer of vilhena...echt grote europese talenten waar ze niet 10 mio plus voor hebben gepakt. Stel je eens voor dat ze dat wel gedaan hadden? Dan heb je nog jongens als rekiki, bruma, chong, zirkzee...was niet alleen het koelkastcontractje wat ze boden terwijl ajax al tonnen aan jeugd betaalde...was ook gebrek aan een plan. Dan heb je nog jongens als Idrissi en Vincent Jansen die het bij andere clubs makkelijk lieten zien... Het is allemaal geen toeval of pech of gebrek aan geld meer. want in die periode geven ze wel miljoenen uit aan transfers en salarissen van mislukkingen zoals Bilal Basacikoglu of ouwe lullen. Feyenoord moet met hun regio en hun naam veel meer uit de jeugdopleiding halen. Dat zou echt structureel ervoor zorgen dat ze weer top 3 zijn en meedoen om de titel.

16 maart 2021 om 16:27

Eens en het helpt dan om trainers aan te stellen die jeugd ook echt de kans geven. Grote talenten hebben jaren stil gestaan omdat Gio en Dick en ook eerdere trainers nooit voor talenten kiezen. Dan is het niet gek dat een groot deel hun heil elders gaat zoeken.

16 maart 2021 om 16:41

dat hoort er 100% bij idd....en om nog een gevoelig punt aan te snijden...ook het publiek mag haar eigen kweek weleens wat beter steunen. Jonge jongens die de kans krijgen, hebben vaak een dip, zie je ook bij Ajax. Ik heb bij Feyenoord weleens het gevoel dat het legioen dan al snel te kritisch is en roept 'werken voor je geld' als ze niet in het rond rennen als een dirk kuijt... Ik weet dat het vloeken is maar bij een opleidingsclub hoort ook je eigen spelers een streepje voor laten hebben. Heb bij ajax het gevoel dat er minder kritiek is op een Donny vd Beek toen hij effe een dip had... zijn toch je kroonjuwelen lijkt me...

16 maart 2021 om 16:50

Qua steun valt dat wel mee Clarkkent2. Spelers uit de opleiding hebben wel echt een streepje voor. Op Kongolo, Van Beek, Vilhena en Karsdorp is toen het zo slecht ging in 2015-2016 bijvoorbeeld niet geklaagd. Ook werd er dan geroepen om Achahbar. Ook nu zullen bijvoorbeeld Bijlow, Malacia en Geertruida aardig uit de wind blijven als het slecht gaat. Iemand die lichtzinnig gaat doen, zoals Boëtius wel deed, verliest dat extra krediet wel

16 maart 2021 om 16:56

ik wil maar aangeven bobiku..opleiden en er alles uithalen moet door de hele club als prio gevoeld worden... ik ben er echt van overtuigd dat als Feyenoord aanklopt bij elke top jeugsspeler van breda tot pakweg leiden, ze een grote kans maken hem binnen te halen. Als je het dan ook weet te verzilveren zijn de geldproblemen gewoon echt voorbij. Ook als niet feyenoorder hoop ik dat gewoon. Want mooie talenten die daar echt wel zijn (zie sparta?) daar hebben we allemaal wat aan.

16 maart 2021 om 16:57

Deels met je eens. Het gaat hier namelijk niet eens om eigen kweek, maar gewoon om de technische voetballers. Een Boetius, Larsson, Kokcu en zelfs Berghuis worden afgezeken als het minder gaat. En Bobiku noemt het lichtzinnig, maar niet iedereen stast op het veld om marathons te lopen. Die druk zorgt er zelfs voor dat dit soort gasten te veel willen gaan doen. Dat zie je bij Berghuis ook, dan loopt hij ineens overal en nergens om de bal op te halen. Dat komt zijn spel niet ten goede, maar wordt dus indirect geïnitieerd door supporters...die dan weer zeiken op Berghuis. Cirkeltje rond.

16 maart 2021 om 17:02

mee eens Fr010..en echt jammer, want feyenoord met haar historie is niet alleen maar ruudje heus de wolf en kuijt maar ook Moulijn, van Persie enz enz enz

16 maart 2021 om 17:30

@fr010frdam over welke grote talenten heb je het dan die onder Gio en Advocaat geen kansen kregen en die nu ergens anders furore maken? volgens mij hebben eigen jeugdspelers als Bijlow, Malacia, Geertruida en Kokcu bv aardig wat gespeeld onder Gio en Advocaat. je kan wel jeugd willen inpassen maar dan moeten ze natuurlijk wel geschikt zijn voor het niveau. als er dan een schuldig is aan het niet doorbreken van jeugd is het Van Geel die Jong Feyenoord in de KKD niet nodig vond. daardoor liepen al onze grote talenten de deur uit en stonden er ook een hoop stil in hun ontwikkeling

16 maart 2021 om 17:31

Ja ben het met je eens, daarom noem ik ook expliciet Boëtius want bij hem vond ik het daadwerkelijk lichtzinnigheid. Een Vejinović gaf 100%, maar had zijn houding gewoon niet mee. Zelfde geldt voor Berghuis, die ik juist ook totaal niet lichtzinnig vind. Doet eerder te veel en ik kan er niet bij dat hij kritiek krijgt op zijn werklust

16 maart 2021 om 19:02

Wat Feyenoord mist is een persoonlijkheid als Cruyff die eens flink met de bezem door de club gaat. Het bestuur moet weer Feyenoord uitstralen en dat doe je met oude clubicoon op de juiste positie te zetten. Het mag toch niet gebeuren dat de 2e club van Nederland voorbij gestreefd wordt door PSV, AZ en als ze niet uitkijken ook door Vitesse?

16 maart 2021 om 19:14

Om dat te kunnen doen spelen er zo ontzettend veel factoren een rol. Een feyenoord icoon die de drive, durf en ambitie heeft om z’n nek uit steken. Die moet bepaalde stromen binnen de club met zich mee krijgen. Hij moet goedkeuring van een deel van de media genieten en natuurlijk van het leeuwendeel van de supporters. Lijkt me lastig te vinden...

Amateurisme ten top daar.

16 maart 2021 om 18:37

Dat een mail onjuist verstuurd wordt kan gebeuren. Niet dat de inhoud over functioneren tot verbazing leidt. Ik heb veel leiding gegeven en ook vaak zat conflicten over functioneren gehad maar dat was voor die mensen nooit een verrassing want dat bespreek je continu. Misschien zijn ze het er niet mee eens maar dat is iets anders.

16 maart 2021 om 19:04

Het waren dus twee emails, je zou zeggen, dat hij van een eerdere blunder wel geleerd zou hebben. Maar goed, in de tekst staat juist dat Brard dit nimmer besproken heeft me de mensen die het betreft. Kennelijk is het dus nooit eerder besproken. Het lijkt me dat je dit toch eerst bespreekt en daarna pas de directeur gaat inlichten dat je van die mensen af wil?

16 maart 2021 om 20:21

Zeker, dat bespreek je met de mensen zelf. Functioneringsissues die tot ontslag leiden mogen voor de mensen zelf nooit een verrasssing zijn .

17 maart 2021 om 13:18

Dat lijkt me ook, je mag toch verwachten dat mensen die niet functioneren minimaal een keer een schriftelijke waarschuwing ontvangen hebben. Ze er schriftelijk gewezen zijn op welke punten ze te zodanig te kort schieten dat het zelfs reden voor ontslag kan zijn. Ze moeten toch de kans gekregen hebben om zich aan te passen?
Het zijn vaak de zaken waarbij dit niet duidelijk is, er geen dossier is omtrent het niet functioneren van de medewerker, die bij de rechter tot hoge schadevergoedingen leiden of zelfs tot het terug draaien van het ontslag.

Misschien een idee dat Brard zelf weggaat. Ik ken de details niet maar als ik dit zo lees wil hij nagenoeg iedereen weghebben die niet aan zijn eisen voldoet of hij niet mag.

16 maart 2021 om 16:01

Brard is de schoonzoon van Wim Jansen, dat telt zwaar in Rotterdam-Zuid.

16 maart 2021 om 16:07

Tsja, lastig dit. Onder zijn leiding werd in zijn eerste periode de jeugdopleiding wel enkele malen uitgeroepen tot de beste jeugdopleiding van Nederland. Of dat verder iets betekent weet ik niet en prestaties uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
Mijn gevoel zegt toch afscheid nemen, aangezien ik vind dat Feyenoord ook bij de jeugdopleiding met de tijd mee moet gaan. Ik verwacht dat dit ook wel terug zal komen in het rapport van Sportsology.

16 maart 2021 om 16:29

Onder zijn leiding werd in zijn eerste periode de jeugdopleiding wel enkele malen uitgeroepen tot de beste jeugdopleiding van Nederland.

of moet dat zijn:

Ondanks zijn leiding werd in zijn eerste periode de jeugdopleiding wel enkele malen uitgeroepen tot de beste jeugdopleiding van Nederland.

16 maart 2021 om 16:39

Dat zou zomaar kunnen Danny. Ik las op Fr12 al dat zijn voorganger Stuivenberg toen een stevige basis had gelegd en Brard de vruchten plukte.

16 maart 2021 om 16:08

Misschien een idee om Brard de ruimte te geven, aangezien de jeugdopleiding onder zijn leiding zijn gloriedagen beleefde (de Vrij, Wijnaldum, Kongolo, etc etc).

16 maart 2021 om 16:14

Ja kom op. Dat is jaren geleden. Sindsdien is email uitgevonden en zie hoe dat nu gaat met Brard 😉

16 maart 2021 om 16:26

Komt dat omdat hij zo goed was of omdat er op dat moment gewoon grotere talenten in de jeugdopleiding zaten?

16 maart 2021 om 16:28

Bozkurt, dat lag natuurlijk niet puur aan Brard hè. Alle Nederlandse jeugdteams puilden uit van de Feyenoorders. Vilhena, Boëtius, Kongolo, Achahbar, Karsdorp, Rekik, Aké, De Vrij, Ebecilio, Castaignos, Cabral, Van la Parra, Slabbekoorn, Boy de Jong, Martins Indi, Clasie, Van Haaren, Isoufi, Kevin Jansen, Leerdam, Fer, Wijnaldum, Schenkeveld, Rashid, Van Huijgevoort, Schuurman, Verdonk. Waarschijnlijk vergeet ik er nog een paar ook. Er was gewoon waanzinnig veel talent. Wil niet zeggen dat Brard daar niets mee te maken had, maar de golfbeweging was vrij gunstig. Bovendien zijn de echt grote talenten de laatste jaren vertrokken, zoals Chong, Zirkzee, Bogarde, Timber. Dan stroomt er wat minder door naar het eerste, maar het betekent niet direct dat alles vroeger beter was. Integendeel, stilstand is in dezen natuurlijk absoluut achteruitgang

16 maart 2021 om 17:27

@bobiku29
Vilhena, Boëtius, Karsdorp, Rekik, Martins Indi, Clasie, Fer kun je als redelijk succesvol beschouwen. Wijnaldum springt er inmiddels echt bovenuit, gevolgd door De Vrij. Aké is nog even afwachten, net als Timber. Zirkzee en Chong zie ik als een nachtkaars uitgaan. De rest is gewoon matig, ook Castaignos.

16 maart 2021 om 17:35

Eens Falcao, maar ik bedoel alleen dat er in de jeugd bizar veel talentvolle spelers zaten. Wie er uiteindelijk ver komen is een ander verhaal. De reputatie van de opleiding kwam door al die talenten

16 maart 2021 om 17:52

@falcao1984, als je Clasie redelijk succesvol vind dan mag Kongolo ook wel in dat rijtje. Ebecilio was ook gewoon goed maar die heeft 1.5 jaar met een ernstige zenuw ziekte gezeten, is echt heel ver afgezakt, gelukkig nog wat Engelse ponden bij Arsenal gepakt.

16 maart 2021 om 20:07

@bobiku29
Dat klopt inderdaad. Die periode was de Feyenoord-jeugd heel succesvol.

@primetime
Over die naam heb ik inderdaad ook even getwijfeld, maar die ben ik eerlijk gezegd teveel uit het zicht verloren.

Wel ironisch dat iemand die tegen de innovativiteit is, blundert met het sturen van een e-mail. Het schijnt dat Arnesen meer op één lijn zit met de nieuwe generatie dan met Brard, dus dit wordt een mooie interne rommel

16 maart 2021 om 15:59

Eens. En hoezo is Brard tegen vernieuwing? Zo lekker gaat het niet bij Feyenoord. Weinig te verliezen.

16 maart 2021 om 16:02

Dit vond ik ook bijna poëtisch. De man die innovatie en meegaan met de moderne technologieën tegen wilt houden kan wel eens de dupe worden van een eigen fout door het niet om kunnen gaan met digitale mail. Verder vooral frustrerend stuk om te lezen, juist qua innovatie had ik idee dat Feyenoord eindelijk weer stappen aan het zetten was. Aspecten als multi-sport nu weer af willen schaffen zou ik persoonlijk bijzonder vinden.

16 maart 2021 om 16:17

Het is inderdaad echt bizar frustrerend. Jeugdspelers zijn ondertussen erg blij met diverse veranderingen die doorgevoerd zijn en gaan worden en Brard wil toch weer de kant op van de oude garde? Pfff. Wordt echt een heel vies spelletje gespeeld hier lijkt het.

16 maart 2021 om 16:09

@Bobiku, compleet met je eens. Stanley Brard is inmiddels 62 en uit deze verhalen kan je toch wel opmaken dat het een fossiel is die niet mee is gegaan met recente ontwikkelingen. Het viertal is te lastig en te innovatief, lachwekkend als dat inderdaad zo is.

16 maart 2021 om 16:16

DieGelbeReds, daar zeg je het precies goed. Ik denk ook serieus dat Brard het allemaal maar een gedoe vindt, en mensen lastig vindt als ze anders denken. Arnesen heeft de club helemaal laten doorlichten door Sportsology, die min of meer het topsportklimaat komen peilen. Het zou me niet verbazen als die tot de conclusie komen dat het kamp Brard met zijn tijd mee moet gaan, of anders moet vertrekken.

16 maart 2021 om 16:22

@bobiku29: Los van de communicatie tot nu toe, lijkt het wel een heel mooi moment om schoon schip te maken en vol voor een koers te kiezen (welke dat ook is). Gevoelsmatig zeg ik de 'nieuwe approach', maar heb natuurlijk veel te weinig inhoudelijke kennis van Varkenoord om daar een gefundeerde mening over te hebben.

16 maart 2021 om 16:35

Dat gaat ook gebeuren denk ik. Arnesen is aangesteld door Van Bodegom en Blokland, die toonaangevend zijn in de RvC. Zij staan achter Arnesen, Arnesen staat achter die nieuwe approach. Bovendien heeft Brard zichzelf geen dienst bewezen met dit ongelukje. Nu dit uitgelekt is gaat hij de publieke opinie 100% tegen zich krijgen, wat hem in een heel ongemakkelijke positie brengt

16 maart 2021 om 17:08

Precies, en kan me ook niet voorstellen dat Sportsology een ouderwetse manier propagandeert. Als je zo'n club inhuurt en vervolgens niets ermee zou doen (neem ik toch een beetje een schot voor de boeg wat er in hun rapport zou staan), dan slaat de directie een flater. Volgens mij is dit rapport dan een goed 'excuus' voor de nieuwe weg.

16 maart 2021 om 17:36

Exact. En dit kunstje van Brard maakt het eigenlijk alleen maar makkelijker om hem de deur te wijzen, dus in die zin is het wellicht niet zo verkeerd dat dit gebeurt

16 maart 2021 om 17:50

Dat denk ik ook. Als je ziet onderaan het artikel hoe Brard hier nu over denkt, lijkt dat niet alsof er een fighting spirit in hem zit om te zorgen dat hij gaat blijven. Hij lijkt de bui al zien hangen.

Tjonge jonge, Brard mag wel op cursus Microsoft Outlook lijkt me!

Ontopic : Hier zit Feyenoord niet op te wachten uiteraard... Het is opmerkelijk ook hoeveel video-analisten hierin betrokken zijn? Prediken zij andere zaken die Brard wil zien?

Haha....dit is echt te amateuristisch voor woorden. Je kan nu toch niet met droge ogen voor Brard kiezen!? Dit soort fouten kan je maar 1 keer maken, maar blijkbaar is mailen al te high-tech voor Stanley.

Van Gobbel en innovatief, daar kan ik me dan weer weinig bij voorstellen. Of het moet op andere terreinen liggen...

16 maart 2021 om 16:11

Haha, dat is hij denk ik ook niet. Hij is echter assistent van Melvin Boel, een jonge trainer. Die twee schijnen erg goed samen te werken

16 maart 2021 om 20:10

Ik hoop dat Ulli van waarde kan zijn. Heeft toch een wat dommig imago. Maar goed, Bogarde stond er ook niet zo goed op. Maar die heeft zich kennelijk toch prima ontwikkeld. Dus wie weet ;-)

17 maart 2021 om 00:56

Ja ik denk dat veel jonge jongens wel makkelijk met hem kunnen levelen. Hoe je het ook wendt of keert, er zijn genoeg jeugdspelers die wellicht uit een soortgelijk milieu komen. Van Gobbel heeft persoonlijk bovendien veel moeten doorstaan en is een heel oprechte gozer, waardoor hij wel sympathie opwekt. In dat kader is hij denk ik een goede man voor bij de 018. Hij kent beide kanten van de medaille en kan spelers daarin motiveren, denk ik. Naast een vakkundige man als Boel is dat heel waardevol

Wat een amateurisme zeg, past totaal niet bij zo'n grote onderneming als Feyenoord. Er is nog een hoop te verbeteren daar bij feyenoord.

Als ik Brard was zou ik de eer aan mezelf houden, mijn smartphone opbergen en zo'n bejaarden-computercursus volgen.

16 maart 2021 om 16:12

Ach die loopt nog gewoon met een Nokia rond hoor

Al Jaren een complete gebrek aan visie. Je zou denken dat het vertrek van van Geel en Gudde ergens goed voor was, maar daarna begon het pas echt een puinhoop te worden.

16 maart 2021 om 16:12

Je krijgt puinhopen van 20-30 jaar wanbeleid niet opgeruimd in een jaar. De stappen die Arnesen op dit moment op organisatorisch vlak zet lijken wel de juiste te zijn.

16 maart 2021 om 16:29

Helemaal mee eens. Dit valt Arnesen niet aan te rekenen. Maar het is duidelijk dat vooral hij nog genoeg te doen heeft de komende periode.

Misschien moeten ze vanuit de Knvb een cursus "omgaan met een Pc" gaan aanbieden. Eerste de vinkjes van Ajax en nu de mails van Feyenoord...

16 maart 2021 om 18:05

En het gokaccount bij Az

Sjesus! Dit is wel heel amateuristisch van Brard. Zo iemand is eigenlijk niet meer te handhaven.

Dat moment dat je je realiseert dat je niet Co maar Cor Adriaanse hebt aangenomen.

16 maart 2021 om 20:23

Haha, Cor Adriaanse zit daar al sinds mensenheugenis. Heeft daar zelf al in de jeugd gespeeld en in de senioren bij FC Den Bosch. Zal best een aardige jeugdtrainer zijn maar weinig speciaal als je het mij vraagt. Was zelf ook een noeste verdediger. Als je dan ziet dat de Ajax-jeugd kan / kon werken met Dennis Bergkamp, Frank en Ronald de Boer, Wim Jonk etc. Dat is toch wel een ander kaliber. Hoop dat Van Persie bij Feyenoord die kar gaat trekken.

16 maart 2021 om 20:40

Toch hoef je niet per se een grote naam te zijn om een goede jeugdtrainer te zijn. Co Adriaanse en Louis van Gaal zijn wel twee voorbeelden daarvan.

16 maart 2021 om 23:21

Oh nee zeker niet. Maar Louis van Gaal was altijd wel een tactisch goede speler met een bovengemiddeld spelinzicht. Co Adriaanse weet ik zo niet, was volgens mij centrumverdediger.

Advocaat en Brard zitten wel op een lijn... Moeilijke video analyses en lastige mails is niks voor de oude stempel. Maar mij lijkt het tijd voor een nieuwe frisse wind als ik dit zo lees.

Dit moet haast wel het vertrek betekenen van Brard. Los van dit bijzonder amateuristische gestuntel alleen al, is het bi-zar om de trainers weg te sturen die juist het meest geliefd zijn onder jeugdspelers én het beste spelers ontwikkelen. Niet voor niets loopt bijvoorbeeld zowat de gehele o18 weg met Melvin Boel en van Gobbel door uitstekende en ook innovatieve trainingen.

Het is ook echt weer tekenend; liever je eigen hachje redden en vrienden de hand boven het hoofd houden dan echt het beste willen voor Feyenoord. De adviezen van Sportsology zullen wel in de nek hijgen..

16 maart 2021 om 20:17

Is het niet al jaren mis in de jeugdopleiding van Feyenoord? Ik kan me nog een heel goed stuk van het NRC herinneren waarbij hetzelfde probleem was: oude garde die innovatie in de weg stonden en als het ware de nieuwe garde weg aan het pesten waren. Toen is er ook een rapport gemaakt waar volgens mij enorm is tegengewerkt door de oude garde, waar Brard toen nog niet bij hoorde maar wel Adriaanse en andere oudere mannen.

Mijn god... Ik was echt enthousiast toen Brard terug kwam, maar daar ben ik wel van genezen. Als je dit leest zakt je broek toch af? Een keer een foute e-mail kan, maar niet met dit soort gevoelige stukken en dan nota bene naar één van de mensen die je eruit wil werken, ongelooflijk.
Bovendien snap ik er geen drol van de namen die worden genoemd, met name Boel schijnt prima werk te verrichten. En als echt klopt dat Brard liever zijn vriendjes van de oude garde om zich heen heeft dan is dat wat mij betreft echt een brevet van onvermogen. Als Feyenoord nu iets nodig heeft dan is het vernieuwing en visie.

Ah binnen slechts 2 maanden een verkeerd pilletje, een verkeerde inschrijving en een verkeerde ontvanger email. VZ mag blij zijn met al deze content!

Ik weet niet wat het Feyenoord zou moeten kosten om die vier mensen weg te sturen die Brard weg wil hebben, maar het contract van Brard loop kennelijk af en de club heeft denk ik niet meer de keuze om én Brard én die andere vier aan te houden. Mij lijkt dus dat Brard zijn eigen graf heeft gegraven.

Ik begrijp de trainers dus echt niet die zo dolgraag bij Feyenoord willen werken. Waarom willen ze dat? Het lijkt wel alsof het er altijd een grote chaos is. Budget om goede spelers te halen hebben ze ook al 15 jaar niet. En vallen de resultaten tegen, dan keren de supporters zich direct tegen je. Begrijp mij wel goed: Ik vind Feyenoord een mooie club. Maar in zo'n wespennest kan je toch niet rustig werken?

Het scheelt dat E-mail ook nog niet zo lang bestaat.

Misschien moet Brard op een cursus mailen. Wát een amateur, als ik het zo lees is meneer Brard hier de zwakste schakel, die alles bij het oude vertrouwde wil houden, en niet mee gaat met de hedendaagse ontwikkelingen.

Onbegrijpelijk dat dit soort fouten gemaakt worden en dan nog schijnbaar ook bij 2x. Lijkt mij dat Brard zijn contract niet wordt verlengd als je zo loopt te stuntelen en de TD ook nog eens meer de innovatieve kant op wil, dan het old school beleid waar Brard voor staat.

Te innovatief. Dat wordt in 2021 gezegd? Niet te geloven. De tijd waarin bedrijven en de sportwereld gretig gebruikmaken van nieuwe technieken om hun processen te verbeteren, maar nee, daar gaan we bij Feyenoord niet in mee hoor. En vervolgens zelf zo 'innovatief' zijn dat je niet snapt hoe je een email moet verzenden. Ik weet niet wat ik lees.

Hoe kan je nou te innovatief zijn? Ik ken Feyenoord als een club dat van nature achter de feiten aan loopt, dus zo'n uitspraak geeft bij mij het gevoel dat het in dat beeld past, maar dat is te simpel gedacht. Vraag me af aan wie Feyenoord meer heeft, die vier of Brard?

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt, bij een oud-werkgever van mij, toevallig ook in Rotterdam. Nooit een negatief woord, tot ik plotseling een mailtje kreeg met de vraag om een bijlage uit te printen. Alleen stond in dezelfde mailwisseling wat meer naar onderen ook een de vraag van mijn leidinggevende aan afdeling HRM of ze mijn aflopende contract met slechts een maand konden verlengen, zodat ze in de tussentijd een vervanger konden vinden. Ik scheen namelijk niks te kunnen van mijn werk. Nooit een functioneringsgesprek gehad of andere signalen. Ik heb de dag voordat ik voor verlenging zou tekenen mijn leidinggevende dezelfde mail teruggestuurd met een CC naar de directeur van het bedrijf. De strekking was dat ze zelf ook wel zouden begrijpen dat ik niet zou verlengen met dit soort praktijken. Ik kan mij de boosheid van de betrokkenen op Varkenoord ook goed voorstellen. Ga gewoon netjes met je personeel om en communiceer het als je iets niet goed vind gaan!

16 maart 2021 om 16:27

Pfff, dat moet pijnlijk voor je zijn geweest. Niettemin mooi hoe je daarop hebt gereageerd. En inderdaad: Ga gewoon netjes met je personeel om en wees eerlijk!

16 maart 2021 om 16:37

Goed opgelost van je. Ik zou mezelf waarschijnlijk minder kunnen beheersen en 'per ongeluk' de rest van het bedrijf ook in cc/bcc hebben gezet.

16 maart 2021 om 17:23

Ik ken het helaas ook. Gek genoeg ook in de regio Rotterdam. Ik was werkzaam als docent op een middelbare school en had nooit een slechte of twijfelachtige beoordeling gehad. Op het einde werd er ineens gezegd dat ze twijfel hadden en dat ik niet de juiste persoon ben. Bleek al snel dat het gewoon om de centen ging en er een goedkoper iemand mijn baan kreeg. Dat durfde de directie alleen niet te zeggen, dus gooiden ze het ineens op slecht presteren. Gelukkig nu wel op een hele mooie school aan het werk. Verder over Feyenoord: ik denk dat ze Brard beter de deur kunnen wijzen, want de gehele jeugdopleiding heeft plezier in de trainingen en werkwijze van de mensen die Brard weg wil sturen... Lijkt mij dat Brard dan gewoon niet meer in het straatje past.

Los van de vraag of de beslissing om van de genoemde trainers afscheid te willen nemen terecht is, is de wijze waarop dit bij hen terecht komt zó verschrikkelijk amateuristisch dat dit al een reden moet zijn voor Brard om op te stappen. Kom op hé, dit gaat wel over mensen die ook gewoon brood op de plank moeten hebben. En natuurlijk bestaat er altijd een risico dat je een andere baan moet zoeken, maar dat mag je dan best wel met respect meegedeeld krijgen. En ja, het is een foutje. Maar als je met zulke belangrijke zaken zo onzorgvuldig omspringt, moet je echt heel ernstig in de spiegel kijken of je geschikt bent voor een leidinggevende functie.

Tja nu komen de ware kwaliteiten van Stanley Brard naar boven. Ik heb persoonlijk nog nooit een hoge pet van Stanley Brard op gehad. In zijn eerste periode kon hij voortbouwen op de fundamenten van zijn voorganger Albert Stuivenberg welke in de jaren 00 echt een jeugdopleiding neer heeft gezet welke zijn tijd was.

Echter ook in zijn eerste periode moeten de lastige jeugdtrainers eruit, denk bijvoorbeeld aan Henk Fraser en dit is ook de stijl van Stanley Brard.

Het is diezelfde Brard welke verantwoordelijk is voor de scouting en de achterblijvende ontwikkeling van de mindere lichtingen de afgelopen jaren... Immers deze werden onder zijn eerste periode binnengehaald. Het is nu wel duidelijk dat Brard niet de man welke ervoor zorgt dat de jeugdopleiding de komende jaren weer gaat aanhaken bij de jeugdopleidingen van Ajax, AZ en PSV welke qua innovatie en ontwikkeling veel verder voor op ons liggen.... Sterker nog hoorde afgelopen week in een gesprek dat AZ Feyenoord niet eens meer als een concurrent ziet als jeugdopleider...…

Als Arnesen slim is neem hij zelf afscheid van Brard en stelt snel orde op zaken door een nieuwe hoofd jeugdopleider neer te zetten. Ik weet nog wel een oud Feyenoord jeugdtrainer welke ervaring heeft met het neerzetten van toonaangevende jeugdopleidingen in Europa (o.a. de Red Bull academie) en in Eindhoven zit te wachten op een nieuwe klus....

"willen ze verder met mij, is het oké. Willen ze iemand anders, dan ook." De passie druipt er in elk geval wel vanaf zeg. Je kan toch nooit tegen innovatie ingaan. Als het aan Brard zou liggen trainden ze nog op Varkenoord. Allemaal leuk, maar kom op! Het moet toch allemaal proffesioneler.

Hahaha iedereen kent dat moment wel dat je op verzenden klikt en er achterkomt dat je op allen beantwoorden had gedrukt!

Of dat je een e-mail schrijft en vervolgens dat de ontvanger het per abuis doorstuurt.

Ik denk dat Brard een communicatie verbod op computers moet krijgen :P

Als je al niet eens een e-mail kunt versturen snap ik je aversie tegen innovatief zijn wel. Lijkt me geen prettige collega, wellicht beter als hij vertrekt ipv de rest ?

Het is nog niet eens alleen de manier waarop die 4 trainers er achter komen dat ze op de wip zitten, het is vooral ook het simpele feit dat ze daar uberhaupt niet van op de hoogte waren omdat er kennelijk nooit met hen over gesproken is. Beide zaken zijn Brard en zeerste te verwijten en wat mij betreft wegens disfunctioneren aanleiding om hem zelf te ontslaan.

Tegen innovatie ..... blunder met mail. Einde Brard

Feyenoord zit op een goudmijn. Er loopt daar zo ontzettend veel talent rond in Rotterdam en omgeving. Dat zou een godsvermogen op moeten leveren maar door wanbeleid plukken ze daar amper de vruchten van. Juist nu ze de financiã«le middelen missen om grote aankopen te doen zouden ze zich volledig moeten storten op de jeugdopleiding. Dan kun je op de lange termijn weer echt meedoen. Feyenoord is de enige club in Nederland die verlies maakt op transfers. Dat is echt bizar. En knap. Enkele jaren geleden verscheen er een interessant artikel in de NRC waarin duidelijk werd dat de oude garde innovatieve jeugdopleiders geen ruimte gaven. Er lijkt in die tijd niks veranderd.

16 maart 2021 om 18:14

Nou ja, er is in de tussentijd al wel een en ander veranderd en doorgevoerd. Sowieso komt dat door dat het nieuwe Varkenoord er is en dat ook steeds completer wordt (zo is er ook eindelijk ruimte voor voedingscoaches, meer huiswerkbegeleiding op de club, etc.), maar is en wordt er ook door een deel gekeken naar betere en ook alternatieve trainingsmethodes (waaronder dus Boel), worden er intelligentietests eens in de zoveel tijd gemaakt, is er multisport en een veel beter fitnessruimte met meer en betere begeleiding. En dit heeft ondertussen ook wel geleid tot veel positiviteit onder vele jeugdspelers en contractondertekeningen. Maar er is wel nog altijd een tweestrijd tussen de oude en nieuwe (jonge) garde, ja. En het wordt tijd dat dat eindelijk doorbroken wordt en we inderdaad echt stappen gaan maken, want er moet veel meer uit die opleiding gehaald gaan worden. Iets wat absoluut ook mogelijk is, ja.

Ik vind dat ziekmelden bij dreigend ontslag altijd zo bizar..

16 maart 2021 om 19:10

Het is om tijd te winnen zodat je juridisch advies kan inwinnen voordat je de druk van een organisatie krijgt om akkoord te gaan met een afkoopregeling. Zeker als je het niet aan zag komen, je nimmer een negatieve beoordeling hebt gehad en je dan ineens geconfronteerd wordt dat men van je af wilt omdat men vind dat je niet goed functioneerd.
Je staat wel ineens in je eentje tegenover een organisatie, HR, juridische zaken, directie noem maar op. Je wilt niet weten hoeveel mensen dan ineens in een kamer met al die mensen bezwijken onder de druk en dan maar de overeenkomst tekenen. Dus is het verstandig je ziek te melden zodat het proces even stil ligt en jij jezelf kan instellen op wat je te wachten staat.

16 maart 2021 om 19:27

Thanks, dat klinkt eigenlijk wel redelijk.

Lijkt me dat hij zelf mag solliciteren naar een nieuwe baan. Nu dit 'publiekelijk' is uitgelekt is de vraag, wie vertrouwt hem nog? Met een aflopende contract is dit uiterst onhandig. Als die trainers vertrekken denk ik dat hij niet ook zal blijven.

Ligt misschien aan mij hoor maar zijn dit geen gesprekken die sowieso niet over e-mail gehouden moeten worden? Neem aan dat genoemde werknemers regelmatig op de club zijn.

16 maart 2021 om 19:11

Ik begrijp uit de tekst dat de gesprekken er helemaal niet geweest zijn en dat voor de betreffende trainers als een donderslag bij heldere hemel kwam.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren