Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De Mos trekt opvallende conclusie over PSV: ‘Zal op veel weerstand stuiten’

Laatste update:

PSV maakt een wisselvallige indruk in de Eredivisie, maar desondanks is Aad de Mos complimenteus in de richting van de ploeg van trainer Roger Schmidt. De analist stipt gelijk ook een minpunt aan bij de huidige nummer twee in de Eredivisie. De Mos is van mening dat de verdediging van PSV nog altijd niet op orde is, waardoor er dit seizoen met name in de topduels kostbare punten verloren zijn gegaan.

"Ik geniet van het voetbal van PSV, het is altijd naar voren, het is altijd kansen creëren", deelt De Mos maandag in een video-item van het Eindhovens Dagblad een compliment uit aan Schmidt en PSV. "Het is altijd spectaculair en spectaculair is het ook in het weggeven van kansen. Als Ajax kansen creëert na de 0-2 voorsprong van PSV, dan komt dat door PSV. Omdat ze ruimtes weggeven. Als Feyenoord in een keer vier, vijf kansen krijgt, dan komt dat niet omdat er na de kritiek op Feyenoord opeens andere spelers staan. Nee, dat komt omdat PSV zoveel ruimte weggeeft", zo concludeert de kritische De Mos, die ondanks de problemen die hij constateert in verdedigend opzicht onder de indruk is van de werkwijze van Schmidt in Eindhoven.

"Je ziet een handschrift, het is geen toeval", oordeelt de voormalig PSV-coach over de huidige oefenmeester in het Philips Stadion. "Je kunt ook analyseren waar het fout zit. Daar is medicatie voor, zeg ik altijd. Je bent een soort dokter als je iets opbouwt. Je gaat constateren wat de goede dingen zijn en waar je medicatie voor nodig hebt. Nou, die medicatie is een aantal spelers vervangen, die beter op bepaalde posities staan. En dan denk ik toch bij het gedeelte bij balverlies." De Mos gaat wat betreft de laatste conclusie overigens niet specifiek op namen in. De trainer in ruste maakt daarnaast een balans op van het eerste jaar van Schmidt bij PSV.

De Duitse coach dienst er niet voor terug om zijn beste spelers geregeld te wisselen, wat hem vaak op kritiek komt te staan van supporters en analisten. De Mos gaat echter niet mee in de kritische houding jegens Schmidt, al plaatst hij wel een opvallende kanttekening. "Ik zal het je eerlijk zeggen, en dat zal op veel weerstand stuiten, wat ik nu zeg. Ik denk dat hij dit jaar gewoon gebruikt als een soort oefenperiode, zo lijkt het wel. Een laboratorium met alles erop en eraan en we gaan eens kijken. En in het tweede en derde jaar moet het knallen zijn", zo voorspelt de analist.

Verwacht jij dat Roger Schmidt volgend seizoen nog trainer is van PSV?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hij werkt bij PSV Aadje, hij kan niet een jaar gebruiken als proefperiode. Er is voor veel geld geïnvesteerd, Corona kost de clubs ook een hoop geld dus ik neem aan dat er gewoon gepresteerd moet worden. Ik blijf het vooral bijzonder vinden dat ze met twee echte balafpakkers spelen (rosario, Sangare) maar dat er blijkbaar weinig ballen worden afgepakt. Of ze leveren alles meteen weer in (dat zie ik soms namelijk wel gebeuren).

15 maart 2021 om 14:47

Wat er bij psv geïnvesteerd is, is nog minder dan ajax voor 1 speler neertelt. Hij staat 2e, in een seizoen waar 't ook niet bepaald meezat met blessures, is overwintert iets wat psv al 6 jaar niet gedaan heeft. De beker vliegt die er tegen Ajax uit.. Natuurlijk zijn er verbeterpunten nog, maar zo slecht als de meesten doen voorkomen is 't ook niet...

15 maart 2021 om 14:51

Blijft opvallend hoe mensen blijven beweren dat PSV zoveel geld uitgaf afgelopen zomer. Sinds 2016 niet meer zo weinig. En ja, Corona speelt daarin een rol maar men doet alsof PSV een fortuin heeft uitgegeven terwijl dat feitelijk onzin is.

15 maart 2021 om 15:11

Zoveel geld is een relatief begrip he, dus ik wil het wel even uitleggen. De transferperiode daarvoor was vrij dramatisch voor PSV met uit mijn hoofd onder meer Baumgartl, Doan en Bruma. Gezien Corona vond ik het opvallend dat PSV toch nog best wat uitgaf aan Max en Sangare. Daarnaast zal Gotze ook wel een redelijke tekenbonus en vergelijkbaar salaris opstrijken. Je moet het altijd relatief bekijken, 20 miljoen is voor PSV niet hetzelfde als voor Ajax.

15 maart 2021 om 15:14

Aan transfersommen zal het denk ik wel meevallen, maar ik kan me niet voorstellen dat Zahavi, Götze en Max voor een appel en een ei gekomen zijn. Weet jij wat zij ongeveer verdienen? Want ook dat hoort wel bij een investering die je doet naar mijn idee. Uiteindelijk zal het totaalplaatje vast nog wel meevallen.

15 maart 2021 om 15:16

@JK-Aajx Daar doelde ik inderdaad ook op, en ik was Zahavi nog even vergeten. Die zal ook nog een mooie tekenbonus hebben ontvangen.

15 maart 2021 om 15:47

Apart, normaal hoor ik nooit iemand over dat soort kosten hier op VZ. Maar oke, stel dat zo'n Zahavi en Götze een leuke bonus gekregen hebben van pak 'm beet 2 miljoen. Dan nog heeft PSV niet opeens enorm veel uitgegeven.

15 maart 2021 om 15:54

Nee daar gaat het dan ook vaak mis, mensen denken: oh geen transfersom dus hij kost niets eenmalig 2 miljoen is niet zoveel maar alles bij elkaar is het relatief veel. Als je op VI of voetbalzone zoekt, kun je wel artikelen vinden over dat Ajax en PSV blufpoker spelen en eigenlijk CL nodig hebben om zwarte cijfers te schrijven. Dus als je dat in ogenschouw neemt, is 20 miljoen transfer (tekengeld) uitgaven best veel. Ajax heeft het 'geluk' dat ze veel eigen vermogen hebben, dus die kunnen daar nog een paar seizoen zonder CL op interen. Maar dat is niet wat je wil natuurlijk.

15 maart 2021 om 16:01

Maar PSV leeft toch gewoon naar zn stand? Als ze eindigen als nr 2 dan zat er ook echt niks beters in gezien de financiële verschillen met Ajax..

15 maart 2021 om 18:07

ik vind dat echt onzin. PSV speelt in de Eredivisie niet in de PL ofzo. ze horen met deze selectie 90 procent van de tegenstanders op te rollen. en als we het dan over uitgaven hebben, PSV heeft veel meer gespendeerd als Feyenoord en laat daar 5 punten tegen liggen. lekker ambitieus ook als je coach elke keer zegt de tweede plek is prima want Ajax wordt toch wel kampioen omdat ze meer uitgeven. als ze achter AZ eindigen mag je dat een regelrechte schande noemen want volgens Schmidt zijn theorie mag AZ nooit boven PSV eindigen gezien het verschil in uitgaven

15 maart 2021 om 18:52

Dat heeft hij nooit gezegd Japie. Zucht. Weer geef je een eigen draai aan zijn woorden om een punt te maken. Elke keer maar weer.

15 maart 2021 om 18:54

Het lijkt er sterk op dat PSV zich gewonnen geeft en dat de supporters het prima vinden dat ze tweede worden omdat Ajax meer geld heeft. Schijnbaar is er geen top 2 meer maar een top 1.

Zelf zou ik me kapot schamen als Ajax of de supporters zich zo zouden gedragen wanneer PSV weer eens een periode sterker is. Je bent PSV man. Samen met Ajax de top 2 die al jaren lang samen de dienst uitmaken in Nederland. Een club met een grote achterban, een mooi stadion en bekend om haar prachtige counters. Een club met meer financiële mogelijkheden dat de onderste 14 clubs samen.

Waar is die ambitie gebleven? Die trots en de verwachtingen die er bij horen.. Als Schmidt tweede word is het helemaal geen goed jaar. Dan is het een jaar waarin je je doelstellingen gewoon niet behaald hebt. Leuk dat er eindelijk weer eens Europees overwintert werd en daar hebben we allemaal van genoten. Je geeft het de eerste ronde daarna echter wel meteen weer typisch Nederlands naïef weg. Dus ondanks dat overwinteren prima was kan je het ook niet top noemen als je er zo uitvliegt.

In de competitie was het ook extreem wisselvallig en bleken spelers niet eens in staat om 90 minuten te spelen. Ook de rest verdediging is al vrijwel het hele jaar ondermaats.

Is er dan niets om positief over te zijn? Jawel de meeste aankopen van afgelopen zomer blijken een meerwaarde te zijn en bovendien worden de meeste talenten wel aantoonbaar beter onder Schmidt. Boscagli heeft een metamorfose ondergaan en ook Gakpo, Teze en Madueke komen als kometen.

Al met al dus een jaar om vrij snel te vergeten.

15 maart 2021 om 20:31

@ajaxrosenberg kun je een bron sturen waarin staat dat PSV blufpoker speelt en CL moet halen? Want de directie van PSV zegt dat ze niet op CL begroten, maar op groepsfase EL. Maar omdat jij het blijkbaar beter weet dan de PSV directie zou ik graag je bron willen zien. Ben benieuwd.

15 maart 2021 om 20:33

@origineel Fijn dat jij voor de PSV supporters spreekt. Zou je niet zeggen als ik je avatar zie.

Wat maak jij je druk om hoe wij over dit seizoen denken? Vorig jaar was een totale ramp, dit jaar zien we aanknopingspunten. Dat heet boerennuchterheid. Dat is zeg maar het tegenovergestelde van Amsterdamse arrogantie

15 maart 2021 om 14:54

Dat PSV met twee controleurs speelt, heeft te maken met het systeem. Schmidt denkt niet vanuit balbezit, maar vanuit balbezit van de tegenstander. Bij balbezit tegenstander is de organisatie vaak niet optimaal, dus als je de bal afpakt en snel naar voren speelt, kan je profiteren van de organisatie die niet op orde is. Dus je moet de bal afpakken. In de PSV selectie zijn er twee middenvelders die de bal uitstekend kunnen afpakken, cijfers laten dat ook zien, en dat zijn Rosario en Sangaré. Dat je zegt dat die twee weinig ballen afpakken, is nergens op gebaseerd, die twee veroveren enorm veel ballen en winnen enorm veel duels. Het probleem is dat met name Sangaré in balbezit nog niet goed genoeg is. Daarom is het systeem voor nu nog kwetsbaar, omdat de spelers na balverovering in voorwaartse beweging zijn en balverlies dus dodelijk kan zijn. Het systeem heeft duidelijk nog bijschaving nodig en ik hoop dat dat in de komende weken kan gebeuren waarin er maar 1 wedstrijd per week op het programma staat en er dus normaal getraind kan worden.
En eens met Arnino hierboven, zo slecht als sommigen het doen blijken, is het echt niet. Vooralsnog ligt PSV op pole position voor de tweede plek, overwinterd in de EL, en in de beker uitgeschakeld uit tegen Ajax (wat gewoon kan gebeuren).

15 maart 2021 om 15:15

Vandaar dat ik als laatste zin had toegevoegd, of leveren ze alles weer in? Misschien was het duidelijker geweest als ik daar een vraagteken aan toe had gevoegd. Persoonlijk denk ik dat Sangare en Rosario gewoon teveel van het goede is. Zet daar iemand neer als van Ginkel en je krijgt een stuk meer voetballend vermogen zonder dat het nou heel erg ten koste hoeft te gaan van de organisatie. Als ze gewoon tweede worden, heeft PSV het zo ongeveer naar behoren gedaan maar AZ staat nog steeds dichtbij dus ik hoef het belang van de komende competitiekraker niet te benadrukken denk ik

15 maart 2021 om 15:29

Ik ben het met je eens dat het soms te veel van het goede is (het kan ook prima afhankelijk zijn van de tegenstander). De meeste Psv'ers (en daarbuiten ook) vonden het systeem met Boscagli ipv Rosario of Sangaré erg goed werken, omdat er toen beter gevoetbald werd en we minder kansen tegenkregen. Dat komt ook gewoon omdat Boscagli aan de bal erg goed is en daardoor nauwelijks balverlies lijdt op gevaarlijke plekken. En Boscagli heeft zich op verdedigend vlak enorm verbeterd dit jaar, verovert ook veel ballen en wint veel kopduels ondanks zijn geringe lengte. Ik denk dat ik namens alle Psv'ers spreek dat we graag hem weer op het middenveld erbij willen zien. Dan kunnen we voor volgend jaar een nieuwe (ervaren) cv aantrekken die met Teze achterin kan spelen. Volgende week is enorm belangrijk inderdaad, die moeten we winnen, dan zetten we AZ op 6 punten en dat mag je gewoon niet meer weggeven dan. Ik heb er ook wel vertrouwen in dat dat kan, want tegen Feyenoord, Ajax en Olympiakos speelden we gewoon goede wedstrijden (dat waren wel thuiswedstrijden overigens).

15 maart 2021 om 15:35

Boscagli was ik inderdaad vergeten, die maakte daar een hele goede indruk dus dat zou richting de toekomst misschien nog wel de beste optie zijn voor die positie. AZ is verdedigend behoorlijk matig dus als PSV iemand de hele wedstrijd op Koopmeiners zet zou het moeten kunnen met het scorend vermogen van de spitsen.

15 maart 2021 om 17:32

ik maak uit je reactie op dat je rosario wel goed aan de bal vind ? zou toch maar eens beter kijken, ik moet eerlijk bekennen , ik zie psv de 2 de plek nog weg geven en dan hebben ze gewoon een probleem , ik kom zelf vaak genoeg op de hertgang , ik ben totaal niet onder de indruk van psv met name de achterste 6 veel spelers psv onwaardig , als psv gwn creatief zijn kunnen ze ajax uit dagen vergelijk het met bayern en leipzig dat gat is 4 punten en er zijn ook grote financieele verschillen , de beste verdediger van leipzig gaat zelfs na bayern, psv was thuis eerder onklopbaar . nu hebben ze al 12 top wedstrijden niet gewonnen ik ben totaal niet onder de indruk van roger , toon , en john de jong .

15 maart 2021 om 18:08

Ik wil niet zeggen dat Rosario wel goed is aan de bal (dat zeg ik ook nergens expliciet), daarom zei ik ook dat met name Sangaré niet goed genoeg is omdat hij aan de bal minder is dan Rosario. Ik vind Rosario ook zeker niet slecht aan de bal, hij heeft het overzicht wel, maar hij legt te vaak te veel risico in de passing en daardoor lijdt hij vaak balverlies. En eens dat er creatiever gescout gehandeld moet worden op de markt, ik zou ook weer eens het lijntje naar Mexico opengooien want daar loopt geloof ik enorm veel talent.

15 maart 2021 om 18:54

oke ja ik vind ze verdedigend erg kwetsbaar , en psv is gewoon beetje afgleden , ze kunnen beter in brazilie ofs idd gaan scouten ook in nederland scouten ze onder brands beter vond ik

15 maart 2021 om 14:58

Op basis waarvan baseer je dat Sangare en Rosario weinig ballen afpakken? Want volgens mij zijn de statistieken zeker van Sangare behoorlijk prima.

Het hele kansen tegen krijgen verhaal zit hem in een aantal factoren. Eerst heb je het systeem. Je speelt gewoon enorm aanvallend en je geeft daardoor enorm veel ruimte weg. Logisch dat je dan meer kansen weggeeft dan voorheen, toen PSV een stuk behoudener speelde. Ten tweede heb je de uitvoering van het systeem. Nog te vaak zie ik te veel mensen voor de bal staan, met name de backs. Als Sangaré of Rosario dan de bal verspelen, wat nog wel eens gebeurt, dan ligt er enorm veel ruimte. Het is vrij eenvoudig op te lossen door de backs een stukje terug te zetten en ze om en om laat aanvallen. Daarmee boet je niet per se aan aanvallende kracht in, en ik denk ook dat het lastiger te verdedigen als de backs opstomen in plaats van dat ze er al staan. Als laatste heb je ook de spelers die het invullen. Teze staat er al het hele jaar en staat het hele jaar goed te verdedigen. Hij is bovendien ook het systeem gewend. Afgelopen weekend stond er een duo dat nog niet samen had gespeeld. Toen Teze erin kwam merkte je meteen dat het een stuk stabieler stond en heeft Feyenoord eigenlijk geen kans meer gehad. Het gaat ook om de afstemming onderling, en de afstemming met Teze achterin is gewoon een stuk beter. Persoonlijk had ik Viergever laten staan en een van de twee controleurs eraf gehaald, omdat dat een stuk beter ging afgelopen weken, maar we kunnen niet zeggen dat er een slechte wedstrijd door PSV gespeeld werd.

15 maart 2021 om 14:52

Helaas had viergever al geel en met Nijhuis en de var zou ik het ook niet riskeren om hem te laten staan moet ik eerlijk zeggen. Verder wel mee eens dat het veel had gescheeld.

15 maart 2021 om 16:15

Gisteren zag ik veel momenten dat max en dumfries links en rechtsbuiten stonden en Gotze en madueke de tweede helft op de back met de bal aan de voet. Vervolgens wordt dumfries aangespeeld en die gaat dan 3 of 4x de 1 tegen 1 aan. Volgens mij zijn die backs veel beter als ze er komen in plaats van er al staan.

15 maart 2021 om 18:00

Ja precies, dat is ook veel lastiger te verdedigen en dan hoeft Dumfries zijn technische (on)vaardigheden niet aan te spreken. Gewoon opstomen, diepe pass, voorzet ipv zelf de actie maken en dan de bal verspelen (vaak). Max beheerst dat wel beter vind ik, en die kan dat ook beter inschatten, maar staat alsnog ook te vaak al op linksbuiten in plaats van dat hij er nog moet komen. Vorige week tegen Fortuna gebeurde dat wel, en dat leverde 2 goals op.

Als je tweede wordt in de competitie, eerste wordt in een EL poule, op een haar na de 8e finales van de EL misloopt en in de beker na de winter wordt uitgeschakeld door Ajax dan heb je het niet dramatisch gedaan (zeker gezien alle toestanden met Corona, blessures en een compleet ander systeem), zoals hier regelmatig wordt geschetst. Ook niet goed natuurlijk want PSV moet veel langer mee doen om het kampioenschap en de achterstand op Ajax is veel te groot terwijl de voorsprong op AZ gevaarlijk klein is. Dat er een hele hoop beter moet dat staat vast. Daarvoor is het wel nodig dat er op bepaalde posities wordt doorgeselecteerd. Jongens als Baumgartl, Viergever, Rosario, Thomas, Doan, Piroe, Mauro is teveel middelmaat. 2 of 3 daarvan in de selectie als opvulling kan prima maar niet zo veel. Wat mij betreft volgend seizoen Pröpper proberen te halen voor de positie naast Sangare. Die wordt 30 jaar komende zomer, speelt nauwelijks meer bij Brighton en heeft dan nog maar een contract voor 2 jaar. Zal niet heel veel hoeven kosten. Met Gakpo en Götze op de flanken, Zahavi en Madueke/Romero/Vertessen in de punt en Teze en Max op de backs is het allemaal iets meer in balans denk ik. Dan moet er in ieder geval nog een goede backup voor het middenveld bij (wellicht Fein goedkoop proberen over te nemen) en een keer een écht goede RCV halen. Dat zou al een hoop schelen.

15 maart 2021 om 14:57

Klopt, en bij Thomas heb ik dan nog wel eens ooit het gevoel dat hij van waarde voor het team is doordat hij de ideale verbindingsspeler is die spelers op hem heen beter laat voetballen (gã¶tze, Malen, Zahavi etc.) hij voetbalt simpel, houdt de bal vast, doet geen gekke dingen en passt hem door naar een Gã¶tze of Malen die in tegenstelling tot Thomas wel de individuele actie kan maken. Bij andere spelers is dat al teveel gevraagd. Achterin met Viergever hetzelfde, die kun je er wel bij hebben.

15 maart 2021 om 15:45

Helemaal mee eens. Ook nog gezien het feit dat het vorig jaar alleen maar kommer en kwel was en hopeloos de vierde plek werd behaald is het al een stuk beter. Volgend jaar een aantal schmidt-aankopen erbij en het spel beter perfectioneren en dan is psv weer een echte force to be reckoned with.

15 maart 2021 om 16:02

En toch zie je hier op VZ dezelfde mensen steeds roepen dat het een mislukt seizoen is voor PSV. Kan ik mij niet in vinden gezien het verschil in budget met Ajax. En tegen Olympiakos hadden we gewoon pech met Baumgartl en de laatste minuut in de returnwedstrijd. Voor het eerst in 5 jaar weer eens overwinterd, maar voor sommigen hier blijkbaar geen goede prestatie. Ik zie de stijgende lijn bij Schmidt wel. Laatste maand prima wedstrijden gespeeld tegen Olympiakos, Vitesse, Ajax en Feyenoord. Moet houvast bieden voor volgend seizoen.

15 maart 2021 om 16:17

Of het een 'geslaagd' seizoen is kun je over discussiëren (persoonlijk vind ik geslaagd te positief want er is geen prijs behaald), maar het is inderdaad ook zeker geen mislukt seizoen. Tussen 'geslaagd' en 'mislukt' zit nog wel een hoop ruimte. Mits plek 2 veilig gesteld wordt, dat is nog wel een opgave. En daar zit het hem ook direct in: het verschil met Ajax is wel gewoon te groot. Teveel onnodig puntverlies geleden en te weinig gepresteerd in de toppers. Soms onnodig, soms volkomen terecht. Net als dat het geen schande is om achter Ajax te eindigen moet je met het budget van PSV zelf ook gewoon (ruim) boven clubs als AZ en ook Feyenoord staan. Maar zoals je zegt, het dubbeltje had in een hoop wedstrijden ook net de andere kant op kunnen vallen en dan had het seizoen er alweer heel anders uit gezien (Ajax thuis, Feyenoord uit en thuis, ADO gelijkspel, Olympiakos thuis).

15 maart 2021 om 16:31

Ja, het halen van plek 2 is voor mij ook cruciaal om te spreken over een acceptabel seizoen. Wel hebben we dit seizoen een hoop pech gehad in belangrijke wedstrijden (wat jij ook al aangeeft), de coronagolf in het najaar en veel blessures. Het niet kunnen winnen in topwedstrijden is trouwens wel om te schamen en topclub onwaardig. Maar deze reeks is onder van Bommel al ingestart. Zal heel lekker zijn als we zondag tegen AZ deze reeks kunnen verbreken en plek 2 zo goed als veilig kunnen stellen.

15 maart 2021 om 17:56

PSV zal moeten doorselecteren op verschillende posities. Zo hebben Zahavi en Götze na dit seizoen nog maar een één-jarig contract waarbij ik vooral verwacht dat Götze zal vertrekken, tenzij er helemaal niks voor hem voorbij komt. Dumfries heeft al aangegeven eigenlijk een stap te willen maken en Malen zie ik ook hooguit nog volgend seizoen nog bij PSV voetballen. Deze spelers zullen allemaal vervangen moeten worden, waarbij zeker de opvulling van Götze een zeer lastige wordt. Volgend seizoen zal PSV eigenlijk kampioen moeten worden om goede mogelijkheden te krijgen om door te groeien.

15 maart 2021 om 18:57

je hebt volkomen gelijk ook propper is voor psv een meerwaarde maar er is zoals je terecht aangeeft veel te veel bras binnen de selectie

De sportieve prestaties zijn op zich niet enorm slecht mede door alle blessures en corona kun je dit nog verklaren. De keuze voor Rosario/sangare mag je Schmidt kwalijk nemen, vind ook dat spelers niet echt beter zijn geworden onder hem alleen Teze heeft echt sprongen gemaakt. Grootste tegenvaller vind ik de conditie want ook tegen Feyenoord was het na 70-75 minuten weer op zoals zo vaak dit seizoen. Andere jaren zat ik als Ajacied altijd te kijken wetende dat PSV in de laatste 10 minuten nog even vol aanzet en de 3 punten binnen harkt, dat heb ik dit seizoen nog niet gezien.

Ik kan me prima vinden in de woorden van Aad. Het klinkt logisch, om Ajax te verslaan moet je van goede huize komen. Dan een jaartje 2e worden accepteren om daarna echt de strijd aan te gaan, dat klinkt niet zo gek.

15 maart 2021 om 15:20

Maar wel als de club een operationeel verlies van 20 a 25 miljoen euro maakt en tevens zo'n 20-22 miljoen euro aan spelers af moet schrijven. Volgens mij telt de transfer van Lammers dit jaar pas mee, maar dan heb je nog een tekort van 31-38 miljoen euro. PSV zal dus behoorlijk creatief moeten zijn, vooral als er in heel 2021 nog geen publiek in de stadions mag.

15 maart 2021 om 16:06

Hoe kom je op al die cijfers?
Wij (ajax) hebben ook enorme afschrijving vergoedingssommen

15 maart 2021 om 21:52

Voetbal International kwam met dat artikel naar buiten en ook de financieel directeur van PSV gaf in oktober aan een operationeel tekort van 20 tot 25 miljoen euro te verwachten als publiek in het seizoen niet mogelijk was. Dat scenario is ook uitgekomen. Zoek via Google maar naar de woorden "psv" en "tekort" en het artikel staat gelijk op 1 of 2.

Maar beste Aad toch.
Je weet dat er geen tijd is.
De wedstrijd tegen Az zondag is van ongelooflijk groot belang
De 2de plek biedt geld maar ook houvast. Als dat niet lukt heeft Psv straks helemaal niets gehaald. Das knap met zo n selectie

Zag je trouwens de blik van Malen? Hij dacht verdomme haal me er niet uit vandaag
Hij had mazzel het was Zahavi die mocht inrukken.

"ik denk dat hij dit jaar gewoon gebruikt als een soort oefenperiode, zo lijkt het wel. Een laboratorium met alles erop en eraan en we gaan eens kijken. En in het tweede en derde jaar moet het knallen zijn" - Misschien had De Mos zich eerst moeten verdiepen. Nu het kampioenschap uit zicht is, uitschakeling in de beker een feit is evenals uitschakeling in Europa, zal PSV volgens het goed geinformeerde VI minimaal 35-40 miljoen euro op moeten halen. De kans dat PSV volgend jaar nog even sterk is, is dus niet heel groot. De financieel directeur van PSV gaf zelf aan dat het operationeel tekort ergens tussen de 20-25 miljoen euro ligt en de afschrijving op spelers naar verluidt zo'n 22 miljoen euro. Ik ben dus wel nieuwsgierig hoe dat af gaat lopen.

15 maart 2021 om 15:33

Als die cijfers kloppen vraag ik me af hoe PSV dat geld op gaat halen. Natuurlijk zullen er spelers weggaan, maar ik neem aan dat er ook verhuurde spelers terugkomen? Bovendien zal PSV niet alle sterspelers kwijt willen raken.

15 maart 2021 om 15:37

Als ze Malen verkopen zijn ze voor dit seizoen wel ongeveer uit de rode cijfers, als bijvoorbeeld spelers als Doan en Bruma ook nog voor kleinere bedragen kunnen worden verkocht. Dumfries alleen zal niet genoeg opleveren schat ik.

15 maart 2021 om 15:48

Malen alleen zal al een leuk bedrag opbrengen, ben ik met je eens. Maar hoeveel verlies zou PSV moeten accepteren bij de verkoop van Doan en Bruma? Natuurlijk scheelt het wel als je hun salaris niet meer hoeft te betalen.

15 maart 2021 om 16:05

Doan doet het volgens mij wel aardig in Duitsland dus daar hoef je misschien niet zoveel op te verliezen. Bruma heeft 12 gekost, daar ga je echt wel flink op verliezen.

15 maart 2021 om 16:18

Probleem is dat de buitenlandse clubs ook niet zo veel te besteden hebben, dus zullen die het anders aanpakken. Ze halen een transfervrije Brobbey voor een goed salaris om maar een voorbeeld te noemen. Ik denk dat veel clubs nu creatiever zullen zijn met het aantrekken van nieuwe spelers. Ik denk dat PSV zowel Malen als Dumfries moeten verkopen...

15 maart 2021 om 21:46

@kyle66 - Ik vraag me alleen af of PSV er 30 miljoen euro voor gaat krijgen. Ook vraag ik me ten zeerste of of de clubs die dat soort bedragen voor 'm willen betalen, 'm ook daadwerkelijk op gaan stellen. Als je ziet hoe het Bergwijn vergaat, betwijfel ik of Malen meer indruk weet te maken. Dan zit je ook nog met het probleem dat je vertrekkende spelers wel op moet vangen. De Jong zal dus zeer creatief moeten zijn om met heel weinig geld dergelijke kwaliteiten te compenseren. Nu hebben we De Jong 3 transferjaren aan het werk gezien en dat wat toch verre van indrukwekkend. Ik denk dus dat dit wel degelijk problemen oplevert voor Psv. Je moet de spelers ook nog maar net kunnen verkopen. Ze zijn nu al bezig met Drommel en FC Twente lijkt momenteel geen genoegen te nemen met 3,5 miljoen euro. Als spelers als Malen en Dumfries vertrekken, zul je toch dieper in de buidel moeten tasten voor vervangers. PSV is doorgaans ook niet een club die het geld lang op de bank houdt. Ik vraag me dus af of er uberhaupt een hoog budget is.

Die tweede plek is alles behalve zeker. PSV heeft weliswaar een betere programma dan AZ, maar je ziet gewoon dat de meeste PSV spelers helemaal uitgeblust zijn. Dat zag je gisteren wederom. Fysiek zijn ze gewoon niet top dit seizoen vergeleken met die van Ajax, AZ en zelfs de selectie van Feyenoord oogt een stukje fitter.

15 maart 2021 om 21:49

Nou ja, die ploeg is het hele jaar al uitgeblust. Het oogt 't hele seizoen al niet fit genoeg om 90 minuten vol te maken. Ik vraag me toch af hoe dat komt. Er is genoeg aan te merken op Schmidt, maar hij lijkt me niet het type om de fitheid van z'n ploeg te verslonzen buiten de wedstrijden om. Dat is doorgaans niet iets wat een topclub zomaar overkomt door eigen toedoen.

15 maart 2021 om 22:45

Dit kan je wel op de staf afrekenen lijkt me. Als je hele selectie zo nu al zo leeg is dan doe je het als staf niet goed.

16 maart 2021 om 16:03

2 dingen: conditioneel ingrijpendere manier van spelen tov vorige seizoenen & de hele selectie heeft bekant corona gehad, wat impact heeft op de conditie. Ik vind met de combinatie van deze 2 factoren het niet 90min kunnen volhouden best te begrijpen.

16 maart 2021 om 18:21

Maar zo kun je wel heel makkelijk excuses blijven verzinnen. Iets is er niet goed bij Psv. Dat kun je echt niet allemaal aan corona gaan wijten. Bijna geen enkele speler heeft klachten gehad en de spelers die klachten hadden, konden na 2 of 3 weken alweer spelen. Tenzij die spelers chronische schade hebben (dan kwamen ze ongetwijfeld op de IC terecht), lijkt het me zeer sterk dat ze meer dan 6 maanden later nog steeds niet fit zijn. Dat is gewoon selectief shoppen in symptomen om tot iets te komen waar de schuld buiten de club blijft.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren