Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Het aantrekken van Ronaldo was een grote fout, dat zei ik op zijn eerste dag'

Laatste update:

Als het aan Giovanni Cobolli Gigli had gelegen, was Cristiano Ronaldo nooit naar Juventus gekomen. De voormalig voorzitter van de Italiaanse grootmacht zou nooit een poging hebben gewaagd om de aanvaller weg te lokken bij Real Madrid en zegt dat Juventus de samenwerking moet beëindigen na het huidige seizoen. In Italië wordt sinds de uitschakeling in de Champions League door FC Porto (3-2) met een beschuldigende vinger gewezen naar Ronaldo, die door velen werd gezien als de man die met Juventus het miljardenbal zou winnen.

Cobolli Gigli, die tussen 2006 en 2009 voorzitter was bij Juventus, bestempelt de transfer van Ronaldo als ‘een grote fout’. “Absoluut, ja. Dat zei ik op zijn allereerste dag bij Juventus. Hij is een groot kampioen, maar is te duur”, aldus Cobolli Gigli tegenover Radio Punto Nuovo. “De club zou aan het einde van het seizoen afscheid moeten nemen van Ronaldo. Hetzelfde geldt voor Fabio Paratici (sportief directeur, red.). Misschien heeft Andrea Agnelli (voorzitter, red.) hem gepromoveerd om hem daarna uit zijn positie te verwijderen. Dit zou het scenario kunnen zijn.”

Na eerder te zijn uitgeschakeld door Ajax (2019) en Olympique Lyon (2020) in de knock-outfase van de Champions League, ging het dinsdagavond tegen Porto wederom mis voor Juventus, terwijl de grootmacht met de komst van Ronaldo had ingezet op de eerste titel sinds 1996. “Het is nu aan Juventus”, gaat Cobolli Gigli verder. “Ze hebben hem één miljoen per doelpunt betaald. Agnelli moet zelfkritisch zijn.” Ook Tuttosport meldt dat er grote twijfels zijn over Ronaldo, die met een jaarsalaris van naar verluidt zestig miljoen euro bruto flink op de begroting van Juventus drukt.

Ronaldo kwam in 2018 voor 105 miljoen euro over van Real en tekende in Turijn een contract voor vier jaar. Volgens Fabrizio Romano staat Juventus voor de keuze om Ronaldo wel of niet bij de renovatie van de selectie te betrekken. De journalist meldt dat Weston McKennie, Federico Chiesa, Matthijs de Ligt en Wojchiech Szczesny onderdeel zullen zijn van het project, terwijl er wordt nagedacht over de toekomst van Ronaldo. Het contract van de Portugees loopt in de zomer van 2022 af. Aaron Ramsey heeft al te horen gekregen dat hij de club mag verlaten.

Vind jij dat Cristiano Ronaldo moet vertrekken bij Juventus?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Gaan we nu elke reactie hierover op VZ gooien? Inmiddels weten we dat wanneer een club uitgeschakeld wordt, de oud spelers/voorzitters/trainers over elkaar heen vallen om te roepen dat het bij 1 speler ligt. Dit is al het zoveelste artikel in anderhalve dag tijd met dezelfde mening over Ronaldo.

Juve heeft er 1 seizoen goed aangedaan om Ronaldo aan te trekken. Door al de shirt verkoop, extra sponsoren etc. Maar waar ik me vooral aan stoor de laatste tijd is dat iedereen Ronaldo de bal geeft maar hij maakt het niet af. En ja soms heeft hij nog wel zo z'n momentjes. Wat hij in de toekomt moet gaan doen? Geen idee, misschien terug naar Manchester united voor 2 jaar en daarna stoppen?

11 maart 2021 om 14:00

'soms heeft hij nog wel z'n momentjes' vind ik weinig recht doen aan zijn geweldige statistieken van 27 goals in 32 wedstrijden dit seizoen (dus exclusief assists). De man krijgt nu eenmaal door zijn uitstraling en maniertjes snel de wind van voren als het even (lees: één of paar wedstrijden) wat minder gaat.

11 maart 2021 om 14:14

Ik weet niet of jij ook grote wedstrijden van Juventus kijkt. Maar bijvoorbeeld in de champions league dinsdag tegen Porto toen ze hem echt nodig hadden. Heb ik hem wel geteld 1 goeie bal zien geven. Dat was de assist op Chiesa bij de eerste goal.

11 maart 2021 om 14:34

‘’Toen ze hem echt nodig hadden.’’ Ja, hij heeft in het verleden (oa tegen Atlético M.) de wedstrijd volledig doen omkeren. Dat is nu net jammer dat men daar zomaar vanuit gaat dat hij het altijd zal doen. Het is gemakkelijk om daarvan uit te gaan zeker tijdens de grote wedstrijden maar dat werkt niet altijd. Het is bovendien ook niet zo dat Juventus als team knap speelde tegen Porto en dat is ook niet zo tijdens de wedstrijden in de Serie A. Het zijn de vlagen van Ronaldo die er momenteel nog zijn. Ook hij wordt ouder en dan is het imo logisch dat er niet alles nog inzit. Ook heeft hij zijn mindere/slechte dagen. Zijn statistieken zijn er nog wel degelijk, maar het is een vertekend beeld. Momenteel eist hij, ook financieel gezien, heel veel op en zo-ook binnen het team, maar kan net zo goed het team hierover aangesproken worden dat het gewoon niet goed loopt. Achter het spel zit totaal geen idee, en dat is imo nog altijd de hoofdoorzaak.

11 maart 2021 om 14:44

Dat is al sinds jaar en dag zo. Niets nieuws. Ronaldo is een momentenvoetballer, een eindstation. Daar is hij al jaren lang de beste in. Geen idee of dit daadwerkelijk zo gezegd is door deze meneer maar het toont weinig respect voor Ronaldo, toch wel het toonbeeld van de perfecte prof die nooit zal verzaken om beter te worden. Nu hij een keer over de bal heenspringt bij een vrije trap kan hij er niets meer van. Waan van de dag. Iedereen wil Ronaldo in zn ploeg, nog steeds. Fantastische statistieken.

11 maart 2021 om 14:28

Kale Sjon// Ronaldo heeft enkel gezorgd voor meer volgers op social media. Extra sponsoren zijn er niet gekomen, enkel heeft Jeep 25 miljoen extra geïnvesteerd. Dat had echter niks met Ronaldo zijn komst te maken, maar door de sportieve prestaties van de voorgaande jaren. Ook shirtverkoop zal nooooooit in de buurt komen van de 100 miljoen die hij gekost heeft. En dat geeft niet, Juventus heeft er voor gekozen omdat ze dachten met hem een wereldster in huis te halen die ze de CL weer zou bezorgen.
Zo zie je maar dat succes niet valt of staat met 1 persoon.

11 maart 2021 om 15:01

Isco24 Toen Ronaldo werd aangetrokken werd binnen 24 uur voor ongeveer 55 miljoen aan shirts verkocht. Dus ik neem aan dat Juve die 100 miljoen ondertussen wel heeft terug verdient aan shirtverkoop.

11 maart 2021 om 15:04

Verhoogde jeep-deal is pas 1 jaaar geleden en dat is zeker wel op basis van meer exposure door Ronaldo. Daarbij heeft Juve ook een nieuwe deal met Adidas en een bonus gekregen voor de enorme groei in shirtverkoop. Ronaldo heeft zeker wel invloed gehad op sponsors. Of het zijn enorme salaris goed maakt is een andere kwestie.

11 maart 2021 om 15:06

Duidelijk dat je niet weet hoe dat werkt.

11 maart 2021 om 15:25

Hahaha jij leeft echt in een droomwereld hoor Kale Sjon.. Zie onderstaande quote uit een artikel wat meer toelichting geeft over die 520.000 verkochte shirts: "juventus verkocht in 24 uur liefst 520.000 shirtjes van Ronaldo, claimden diverse internationale media. Een officieel Ronaldo-shirt kost 137,45 euro, wat de totale som op circa 53,7 miljoen euro brengt. Inderdaad ongeveer de helft van de transfersom, zoals The Sun claimde. Van dat bedrag ziet Juventus echter maar een klein deel terug. De meeste inkomsten van de shirtverkoop komen ten goede aan de producent van de kleding: Adidas. Van de omzet van de merchandiseverkoop gaat naar schatting tien tot vijftien procent naar de betrokken clubs. In het beste geval houdt Juventus dus acht miljoen euro inkomsten (geen winst) over aan de verkoop van 520.000 shirts." Nog altijd een leuke som geld natuurlijk maar een transfer van honderd plus miljoen gaat geen enkele club terugverdienen met merchandise, in de verste verte niet zelfs.

11 maart 2021 om 15:31

Kale Sjon. Geen idee of je serieus bent, of gewoon een troll. Maar als je serieus denkt dat er ooit een club ter wereld is die 55 miljoen aan shirtverkoop aan 1 specifieke speler heeft verdiend, snap je er niet veel van. In het jaar voordat ronaldo kwam, verkochten ze 750.000 shirts. Toen Ronaldo kwam, verkochten ze dat jaar (dus over een heel jaar gezien) 1.3 miljoen shirts. Dat is dus 600.000 shirts extra. Vaak wordt gedacht dat een club het aankoopbedrag van een speler binnen no-time terugverdient. Dat is een mythe, het zit namelijk zo. Juventus verkocht 24 uur na de komst van Ronaldo liefst 520.000 shirtjes met zijn naam erop. Dat is omgerekend 53,7 miljoen euro. Dat is inderdaad ongeveer de helft van de transfersom, maar dat bedrag is niet voor Juventus. Het grootste gedeelte gaat immers naar shirtmaker Adidas. Het Duitse merk, of Nike in het geval van bijvoorbeeld FC Barcelona, heeft een contract afgesloten met een club voor een vast bedrag. In het geval van Juventus betaalt Adidas ongeveer 160 miljoen euro, verspreid over zes jaar. Het merk mag dan wereldwijd merchandise verkopen van Juventus. Aan het einde van het jaar gaat een deel van de omzet van de merchandiseverkoop (naar schatting tien tot vijftien procent) naar de club. Juventus hield dus in het gunstigste geval acht miljoen euro over aan de shirtverkoop van Ronaldo. Edit: Sander was me voor. Het blijft me verbazen hoe weinig mensen weten hoe het werkt met betrekking tot shirtverkoop. Ook andere merchandise en sponsorgelden valt altijd 'tegen'. Want Juventus verdient jaarlijks al genoeg. Komt Ronaldo nou naar een FC Utrecht bijvoorbeeld, zal het verschil wel iets meer zijn maar alsnog geen miljoenen extra.

11 maart 2021 om 15:38

Marc. Tuurlijk heeft Ronaldo een grote impact gehad. Vooral op social media, maar Jeep heeft zelf naar buiten gebracht dat zij 25 miljoen extra per jaar betalen omdat de club is gestegen op de wereldranglijst door prestaties (dat is de enige manier ook om te stijgen). Ik snap dat men graag wil geloven dat dit door Ronaldo komt, maar dat is helaas niet waar.

11 maart 2021 om 18:04

Er staat duidelijk bij het officiele statement. "due to the increased Juventus brand awareness at a worldwide level". Lijkt me duidelijk door Ronaldo. Dan heb je ook nog de verbeterde deal met Adidas en de 15 miljoen euro die Adidas heeft uitgekeerd aan Juve voor het overtreffen de verwachte verkoop uit shirts. Dat de komst van Ronaldo hier mee te maken heeft kan je niet onder uit. Ik denk alleen dat dit niet op weegt tegen alle kosten die hij met zich mee heeft genomen.

12 maart 2021 om 07:11

“Ik snap dat men graag wil geloven dat dit door Ronaldo komt, maar dat is helaas niet waar.” Jij bent tegenwoordig een allesweter? Een Juventus fan legt het nog voor je uit en nog beweer jij dat dat niet waar is. Wie ben jij en voor welke krant werkt zo uiterst goed geinformeerde journalist als jou dan?

12 maart 2021 om 07:11

“Ik snap dat men graag wil geloven dat dit door Ronaldo komt, maar dat is helaas niet waar.” Jij bent tegenwoordig een allesweter? Een Juventus fan legt het nog voor je uit en nog beweer jij dat dat niet waar is. Wie ben jij en voor welke krant werkt zo uiterst goed geinformeerde journalist als jou dan?

12 maart 2021 om 07:11

“Ik snap dat men graag wil geloven dat dit door Ronaldo komt, maar dat is helaas niet waar.” Jij bent tegenwoordig een allesweter? Een Juventus fan legt het nog voor je uit en nog beweer jij dat dat niet waar is. Wie ben jij en voor welke krant werkt zo uiterst goed geinformeerde journalist als jou dan?

12 maart 2021 om 07:11

“Ik snap dat men graag wil geloven dat dit door Ronaldo komt, maar dat is helaas niet waar.” Jij bent tegenwoordig een allesweter? Een Juventus fan legt het nog voor je uit en nog beweer jij dat dat niet waar is. Wie ben jij en voor welke krant werkt zo uiterst goed geinformeerde journalist als jou dan?

12 maart 2021 om 07:11

“Ik snap dat men graag wil geloven dat dit door Ronaldo komt, maar dat is helaas niet waar.” Jij bent tegenwoordig een allesweter? Een Juventus fan legt het nog voor je uit en nog beweer jij dat dat niet waar is. Wie ben jij en voor welke krant werkt zo uiterst goed geinformeerde journalist als jou dan?

12 maart 2021 om 07:11

“Ik snap dat men graag wil geloven dat dit door Ronaldo komt, maar dat is helaas niet waar.” Jij bent tegenwoordig een allesweter? Een Juventus fan legt het nog voor je uit en nog beweer jij dat dat niet waar is. Wie ben jij en voor welke krant werkt zo uiterst goed geinformeerde journalist als jou dan?

12 maart 2021 om 07:11

“Ik snap dat men graag wil geloven dat dit door Ronaldo komt, maar dat is helaas niet waar.” Jij bent tegenwoordig een allesweter? Een Juventus fan legt het nog voor je uit en nog beweer jij dat dat niet waar is. Wie ben jij en voor welke krant werkt zo uiterst goed geinformeerde journalist als jou dan?

12 maart 2021 om 07:11

“Ik snap dat men graag wil geloven dat dit door Ronaldo komt, maar dat is helaas niet waar.” Jij bent tegenwoordig een allesweter? Een Juventus fan legt het nog voor je uit en nog beweer jij dat dat niet waar is. Wie ben jij en voor welke krant werkt zo uiterst goed geinformeerde journalist als jou dan?

12 maart 2021 om 07:11

“Ik snap dat men graag wil geloven dat dit door Ronaldo komt, maar dat is helaas niet waar.” Jij bent tegenwoordig een allesweter? Een Juventus fan legt het nog voor je uit en nog beweer jij dat dat niet waar is. Wie ben jij en voor welke krant werkt zo uiterst goed geinformeerde journalist als jou dan?

12 maart 2021 om 07:11

“Ik snap dat men graag wil geloven dat dit door Ronaldo komt, maar dat is helaas niet waar.” Jij bent tegenwoordig een allesweter? Een Juventus fan legt het nog voor je uit en nog beweer jij dat dat niet waar is. Wie ben jij en voor welke krant werkt zo uiterst goed geinformeerde journalist als jou dan?

12 maart 2021 om 07:11

“Ik snap dat men graag wil geloven dat dit door Ronaldo komt, maar dat is helaas niet waar.” Jij bent tegenwoordig een allesweter? Een Juventus fan legt het nog voor je uit en nog beweer jij dat dat niet waar is. Wie ben jij en voor welke krant werkt zo uiterst goed geinformeerde journalist als jou dan?

12 maart 2021 om 07:11

“Ik snap dat men graag wil geloven dat dit door Ronaldo komt, maar dat is helaas niet waar.” Jij bent tegenwoordig een allesweter? Een Juventus fan legt het nog voor je uit en nog beweer jij dat dat niet waar is. Wie ben jij en voor welke krant werkt zo uiterst goed geinformeerde journalist als jou dan?

12 maart 2021 om 07:11

“Ik snap dat men graag wil geloven dat dit door Ronaldo komt, maar dat is helaas niet waar.” Jij bent tegenwoordig een allesweter? Een Juventus fan legt het nog voor je uit en nog beweer jij dat dat niet waar is. Wie ben jij en voor welke krant werkt zo uiterst goed geinformeerde journalist als jou dan?

12 maart 2021 om 07:11

“Ik snap dat men graag wil geloven dat dit door Ronaldo komt, maar dat is helaas niet waar.” Jij bent tegenwoordig een allesweter? Een Juventus fan legt het nog voor je uit en nog beweer jij dat dat niet waar is. Wie ben jij en voor welke krant werkt zo uiterst goed geinformeerde journalist als jou dan?

12 maart 2021 om 07:11

“Ik snap dat men graag wil geloven dat dit door Ronaldo komt, maar dat is helaas niet waar.” Jij bent tegenwoordig een allesweter? Een Juventus fan legt het nog voor je uit en nog beweer jij dat dat niet waar is. Wie ben jij en voor welke krant werkt zo uiterst goed geinformeerde journalist als jou dan?

12 maart 2021 om 07:11

“Ik snap dat men graag wil geloven dat dit door Ronaldo komt, maar dat is helaas niet waar.” Jij bent tegenwoordig een allesweter? Een Juventus fan legt het nog voor je uit en nog beweer jij dat dat niet waar is. Wie ben jij en voor welke krant werkt zo uiterst goed geinformeerde journalist als jou dan?

12 maart 2021 om 07:11

“Ik snap dat men graag wil geloven dat dit door Ronaldo komt, maar dat is helaas niet waar.” Jij bent tegenwoordig een allesweter? Een Juventus fan legt het nog voor je uit en nog beweer jij dat dat niet waar is. Wie ben jij en voor welke krant werkt zo uiterst goed geinformeerde journalist als jou dan?

12 maart 2021 om 07:11

“Ik snap dat men graag wil geloven dat dit door Ronaldo komt, maar dat is helaas niet waar.” Jij bent tegenwoordig een allesweter? Een Juventus fan legt het nog voor je uit en nog beweer jij dat dat niet waar is. Wie ben jij en voor welke krant werkt zo uiterst goed geinformeerde journalist als jou dan?

12 maart 2021 om 07:55

RealMadrid-96. Sorry als ik je gekwetst heb, mijn bronnen zijn de sponsor zelf. Zoals je ziet doet Marc Juventus eraan om te speculeren en vult zelf in waarom Jeep een extra bedrag jaarlijks in Juventus pompt. "due to the increased Juventus brand awareness at a worldwide level" -- Marc zegt "lijkt me duidelijk door Ronaldo". Dat lijkt hem duidelijk, dat is dus echter niet zo want de sponsor zelf zegt dus dat zij 25 per jaar extra betalen vanwege het stijgen op de wereldranglijst door prestaties en daardoor meer naamsbekendheid heeft gekregen.
Dus ik vind het een beetje jammer dat je direct mijn woorden in twijfel wil trekken en een quasi grappige opmerking wil maken over bij welke krant ik dan werk, maar een stukje zelf onderzoek kan geen kwaad voordat je dingen roept. Marc doet dit en koppelt zijn gedachtegang hier aan. Is overigens niks mis mee hoor, heb niks tegen hem haha. Jij gaat echter direct op de man zonder eigen woord over dit onderwerp. Wat betreft Adidas ben ik zeker met Marc eens, maar dat staat ook overal op internet. Dus nogmaals, doe zelf onderzoek voordat je je in discussies van volwassen mensen wil mengen.

11 maart 2021 om 17:42

Wat moet Man United met een 37 jarige speler? Zelfs Ibra kon daar niks meer betekenen. Echt zonde van al die tientallen miljoenen aan salaris die je moet betalen.

11 maart 2021 om 18:06

Ibra heeft zeker wel iets laten zien voor United. Er is nog steeds geen spits daar die zijn cijfers heeft overtroffen. Ook heeft United geen succesvoller jaar gehad sindsdien.

11 maart 2021 om 21:00

17 PL goals in twee jaar tijd. Fernandez zit nu al op 16 PL goals in een enkel seizoen en die doet voetballend ook nog mee, staat niet de balletjes af te wachten.
En over succes praten is een beetje onzin als Ibra geblesseerd is. Die deed na de kwart finales EL niet meer mee.

11 maart 2021 om 21:09

haha 2 jaar tijd, wat zeg jij, 5 invalbeurten (100 minuten) gespeeld dat 2e jaar en 9 maanden geblesseerd geweest. zeg maar gerust 1 jaar tijd. 28 goals in 1 jaar voor een 35 jarige is niet slecht. Het klopt trouwens ook dat niemand dit meer heeft gedaan in die tijd, geen rashford martial of lukaku ide voor 80 miljioen was gehaald (zlatan was gratis). fernandes heeft nu 23 in alle competities, maar die doet het ook gewoon erg goed. Zou bijna denken dat je united nooit kijkt want zlatan alleen balletjes afwachten klopt natuurlijk geen drol van, is heel vaak te vinden op he middenveld om een aanval op te zetten, naast die 28 goals heeft die namelijk ook nog 10 assists. finale van de beker trouwens vergeten?

11 maart 2021 om 21:26

Dat is dus precies mijn punt, je betaald voor twee jaar maar je krijgt er maar eentje. Behoorlijk prijzig dus en dat geldt voor al die oude voetballers inclusief Ronaldo.

11 maart 2021 om 22:13

Klopt ben het wel met je eens dat oude spelers het vaak niet waard zijn, ik geloof dat zlatan wel zo'n 15 miljoen per jaar kostte en misschien ook nog tekenbonus door transfervrije status, laat staan 31 miljoen per jaar voor ronaldo. Moet je eigenlijk niet aan beginnen, tenzij die een hoop gaat inleveren zoals zlatan bij milan (7 miljoen per jaar)

11 maart 2021 om 17:56

Ik snap nog steeds niet hoe mensen dit argument blijven aanhalen. Ze krijgen jaarlijks al een enorm bedrag van de kledingsponsor en dan denk je dat Juventus ook nog eens een groot deel van de shirtverkoop krijgt? Juventus krijgt een schijntje als ze uberhaupt al iets krijgen. Dat zit namelijk al bij die 45 miljoen euro per jaar in. Het zijn de kledingsponsors die enorm cashen betreft de shirtverkoop van spelers.

Nu komen alle reacties van de specialisten die zeggen dat ze Ronaldo nooit hadden gekocht als zij in het bestuur zaten. Beetje vermoeiend dit soort mensen

11 maart 2021 om 14:00

Helemaal juist!
Verbeek zou zeggen dat is de koe in zijn kont kijken

11 maart 2021 om 16:17

Achteraf is alles makkelijk, maar zo gek is het toch niet dat mensen stellen dat ze Ronaldo nooit gekocht hadden als zij het voor het zeggen hadden? Ik heb me toen ook erover verbaasd dat Juve het waagde om er 100 miljoen en een dik salaris voor neer te leggen om hem te halen. Heel simpel: Juve domineerde Italië al jaren, daarvoor was hij niet nodig. Dan is het toch echt puur een dure gok die ze namen om de CL te winnen en daar zijn ze niet bij in de buurt gekomen.

Ronaldo is een geweldige atleet en afmaker. Ook op zijn leeftijd laat hij dat nog steeds zien. Maar hij is niet iemand die de rest van het team beter maakt. Om hem echt te laten renderen moet het team in zijn dienst spelen. Maar de rest gaat er niet persé beter van spelen. Dat is nogal een financiële en sportieve investering die zich eigenlijk alleen zou hebben uitbetaald bij CL winst. En de afgelopen jaren sinds Ronaldo erbij is, is Juve uitgeschakeld door Ajax, Lyon en Porto. Niet persé de geldsmijtende clubs die tot de favorieten voor de eindwinst behoren. Dan is het een gok die verkeerd heeft uitgepakt, maar vooraf was de kans daarop ook wel erg groot.

11 maart 2021 om 17:00

Ik heb wel heel veel reacties gelezen hier op VZ dat ze de transfer niet snapte. Ik weet niet of 'wij' de specialisten zijn ?

11 maart 2021 om 18:21

Zeer vermoeiend inderdaad. Alleen al voor de uitstraling van de club is het aantrekken van Ronaldo van enorme waarde. Daarnaast spreken zijn statistieken voor zich. Natuurlijk is het een paar procenten minder dan in zijn toptijd bij Madrid; desalniettemin heb je gewoon een wereldspits in de gelederen die op dit moment 'gewoon' weer topscorer is van de Serie A.

Als meerdere spelers van Juventus de laatste wedstrijd niet zo zelfzuchtig waren geweest, ze wilden allemaal de beslissende goal maken, dan was Juve nu gewoon door en zou je deze man niet horen.
Ik heb me geërgerd aan een aantal spelers, OOK aan Chieso die twee goals maakte., dat ze allemaal maar de held wilden zijn.
Het einde kennen we.

11 maart 2021 om 18:01

Juventus is helemaal niet goed genoeg om de Champions League te winnen. Dat heeft weinig met de zelfzuchtigheid te maken en alles met een gebrek aan kwaliteit op bepaalde posities. Als Dybala fit was, zag het er wellicht anders uit, maar dat middenveld is echt matig. Arthur lijkt ook maar niet door die onvolwassenheid heen te komen en speelt nog steeds veel te vrijblijvend.

Pfff, natuurlijk was het doel om de CL te winnen toen ze Ronaldo aantrokken.
Maar zonder Ronaldo zijn Goals in de afgelopen 3 seizoenen was Juve niet eens Landskampioen geworden. Hij heeft ze zo vaak gered als ze weer eens ontzettend matig speelden. Daarnaast moet ook rekening gehouden worden dat Juve nu al de 3e coach in 3jr tijd heeft. Alle 3 coaches met een andere manier van spelen. Geen enkele coach krijgt de tijd om zijn manier van spelen te implementeren.

CR7 is nog steeds 1 van de 2 Goats!

11 maart 2021 om 14:44

Zeker waar, maar Juventus had dan niet met 10 man gespeeld, wellicht had Dybala meer gespeeld en hadden ze andere aankopen kunnen doen die het tean meer zouden helpen.

11 maart 2021 om 18:05

@ajaxcunian - Het rendement van Dybala is beter dan voor Ronaldo kwam. Aan Ronaldo z'n inbreng heeft het niet gelegen, maar hij heeft wel echt een matige ploeg om zich heen. Dat middenveld is echt matig en nu is Morata geen slechte speler, maar het is ook zeker geen killer die aan de cijfers van topspitsen als Lewandowski, Suarez, Kane e.d. komt. Dan zitten ze ook nog met een ouder wordende Chiellini (steeds vaker geblesseerd) en een naar mijn mening nog altijd overschatte Bonucci.

11 maart 2021 om 16:04

Want Juventus was voor de komst van Ronaldo namelijk aan het strijden voor Europees voetbal. Hij heeft niet geleverd waar hij voor gehaald en dan is het gewoon een miskoop.

11 maart 2021 om 18:09

Ronaldo heeft het gewoon individueel uistekend gedaan, hij verbreekt vele clubrecords. Miskoop is dan ook een heel raar woord. Ik zou hem niet in hetzelfde rijtje plaatsen als spelers die slecht presteren na een grote transfer. Wel had Juventus natuurlijk foute verwachtingen bij zijn aankoop die niet waar zijn gemaakt.

11 maart 2021 om 19:48

Eens met je dat de verwachtingen van Juventus misschien wat onrealistisch waren, maar Ronaldo is gekomen met een bepaalde belofte (in de impliciete zin van het woord, niet wat hij daadwerkelijk heeft beloofd), en die heeft hij niet waar kunnen maken. Los van records en zo is Juventus daar eigenlijk niets mee op geschoten terwijl ze nu met een beetje ongeluk de komende jaren achter bijv. Inter gaan eindigen omdat ze met Ronaldo onverantwoorde financieel risico's hebben genomen. Juventus is altijd meester geweest in buitenlandse "koopjes" die samen met de bete Italianen (inclusief jongens die van andere Italiaanse clubs komen) een vrijwel onverslaanbaar team vormen. Die hele transfer van Ronaldo is totaal niet des Juventus.

11 maart 2021 om 17:10

Joh als Ronaldo er niet was geweest hadden ze ook een hele andere tactiek gespeeld. Je bouwt nu het team om hem heen. En het is niet een speler á la Messi die andere spelers beter laat voetballen. Intgendeel juist. Het is een beest als afmaker maar geen teamspeler. En dat is en blijft voetbal wel.

Beetje makkelijk om te wijzen naar Ronaldo als de man die het allemaal moet doen. Ronaldo is gewoon doorgegaan met wat hij bij real deed, dat is scoren. Om de schuld bij hem te leggen vind ik allemaal een beetje sneu. Ja verdient heel veel geld. Hij heeft het dan ook bewezen dat hij het geld waard is met 5 balon dor en een hele waslijst aan records.

Tegen porto heeft het middenveld gefaald. Los van dat je de uit doelpunt regel hebt. Wat echt belachelijk is. Na 2x 90 minuten moet het gewoon een neutrale wedstrijd zijn maar oke...dat is mijn mening. Ik snapte niet waarom Ramsey en Morata zolang mochten blijven staan...speelden echt als een natte krant. Gezien het feit dat je doelpunten nodig hebt. Had je gelijk na de rode kaart dybala in moeten zetten. Snap de wissel Bonucci ook niet zo goed. Hij had met de ligt bonnuci demiral kunnen spelen achterin en zo vanuit het midden druk zetten met cuardrado ....die Sandro was ook super slecht...

Dit is zeker niet het falen van Ronaldo....Pirlo was een prima voetballer maar tot nu toe niet echt gecharmeerd van hem als trainer.

11 maart 2021 om 14:11

Dybala is geblesseerd, al een hele tijd, dan kan je hem niet inzetten.

Szczesny mag ook blijven? Haal nou is een keeper met potentie iemand zoals Donnaruma, Szczesny is net als de rest (Rabiot, Ramsey, Demiral, Arthur en Morata) geen Juve materiaal naar mijn mening.

11 maart 2021 om 14:13

Hoeveel wedstrijden per jaar kijk je al naar Juve?

11 maart 2021 om 14:41

Dat is een retorische vraag denk ik, Lierse1997...

Achteraf is het makkelijk praten.
Ik ben zeer tevreden met de komst van Ronaldo, heeft het ons verder gebracht in de cl? Nee... maar toch ik heb genoten van hem.
Voetbal is geen exacte wetenschap, het is tijd dat Juve nu gaat verder kijken.
Er zullen meerdere spelers moeten vertrekken of stoppen: Buffon, Chiellini, Bonucci, De Sciglio, Rugani, Demiral, Alex Sandro, Bernardeschi, Ramsey, Rabiot, Douglas Costa, Ronaldo. Het team moet gebouwd worden rond Dybala, mits fit gewoon onze beste speler. Met chiesa hebben we er ook een topper bij, Kulusevski is nog heel jong, De Ligt is een topper, Arthur zal beter renderen mits betere spelers rond zich.
Aankopen voor volgend seizoen: een linksback, Locatelli, Aouar, Haaland ( laatste is misschien wishfull thinking maarja).

11 maart 2021 om 14:44

Ben het eens met je, maar het is makkelijker spelers aan te kopen dan te verkopen/slijten vrees ik. Het is inderdaad zo dat de bezem (beetje denigrerend) erdoor moet voor sommigen. Mooi afscheid zou ik laten voor Buffon en Chiellini. Verder hoop ik op Locatelli (die imo haalbaar moet zijn). Aouar zou wel eens een flinke duit worden. En Haaland...tja, die wordt onbetaalbaar voor Juve. Zeker gezien onze schuld/begroting.

11 maart 2021 om 17:34

Afkoopsom 75mil, moet lukken.

11 maart 2021 om 18:11

Maar wat wil je met Aouar? Daar heb je met Arthur al een soortgelijke speler lopen. Zo makkelijk gaat het bovendien niet om de bezem er doorheen te halen. Als we iets momenteel wel zien, is dat Juventus nou niet bepaald succesvol is in het vervangen van z'n spelers. In de afgelopen jaren is er zo'n beetje op iedere positie een mindere speler voor teruggekomen.

Mijn mening ook vanaf het begin. Om het feit dat hij te duur is inderdaad. Maar ook om het feit dat de selectie van juve niet goed genoeg is. En de laatste jaren alleen maar slechter is geworden. Het is allemaal onsamenhangend. Vooral het middenveld. Het geld dat je aan hem hebt uitgegeven kom anders geïnvesteerd worden. En mensen die zeggen dat je dit makkelijk terugverdiend geloof ik niet. Aan ronaldo ben je al aan jaarsalaris 62 miljoen kwijt. Plus nog 100 miljoen aan transfer kosten. En dit is nog zonder tekengeld en dergelijk.

11 maart 2021 om 14:12

De ligt kan ook wel in die context gezien worden. De transfer van Ronaldo is 1 ding, de zomer daarna nog een dergelijke transfer doen (wel wat lager salaris maar nog steeds een van de hoogste van de serie A) was financieel een strop.

11 maart 2021 om 14:26

Dit klopt inderdaad. Bestuur had gewoon rustig moeten bouwen en niet meteen dure spelers her en der moeten halen. Geld is er gewoon niet om zoveel dure spelers te halen. Dit wil overigens niet zeggen dat ik er niet blij mee ben. Natuurlijk prachtig dat een Ronaldo en de ligt bij juve spelen. Maar dit had veel beter aangepakt moeten worden. Kans op CL was al verloren in het tijdperk Pirlo, pogba, Vidal op middenveld. Die ploeg was uitstekend in elkaar gezet. En zorgvuldig bij elkaar gekocht. Dat had je nu ook moeten doen.

11 maart 2021 om 14:44

Ja inderdaad. Het is moeilijk. Op zich kan Juventus ze betalen, maar dan hebben ze niet genoeg geld voor de rest van de selectie. Want op zich, zet in dit team een goede middenvelder en het is gewoon wel sterk. Kulusevski, Chiesa, betancur, de ligt en demiral zijn grote talenten. De ligt, Ronaldo en Dybala zijn (normaal gezien) topspelers. Ik denk trouwens ook wel dat de aanstelling van Pirlo een complete flop is. Want Juventus is qua kwaliteit echt niet zo slecht als ze soms spelen.

11 maart 2021 om 14:59

Ik vind dat wel makkelijk gedacht. Kijk wat er met barcelona is gebeurt nadat ze neymar hadden verkocht. Alle aankopen erna zijn gewoon mislukt Dembele en Coutinho als grote blikvangers. JE moet beleid hebben als je ziet wat er voor ronaldo werd verkocht en aangekocht zag je al dat het steeds minder werd. Wat Ronaldo wel heeft meegebracht is aandacht voor de Serie A het werd vroeger niet eens op eurosport meer uitgezonden nu is het weer een hot topic.

Financieel zijn Ronaldo en zeker ook De Ligt (die wordt wel eens vergeten) gewoon fouten geweest ja. Beide kostten enorm veel en hadden een dito salaris. Ze hebben gewoon hun hand overspeeld en nu zitten ze met de gebakken peren.

11 maart 2021 om 14:54

voordeel van De Ligt is dat hij of nog 13 jaar een hele goede speler voor je is, of hij brengt geld op als je hem straks weer verkoopt.
Maar met goed scouten had je voor dat geld wellicht 2 goede spelers kunnen kopen idd.

11 maart 2021 om 15:00

Net als bij Ronaldo staan de Ligts kwaliteiten inderdaad gewoon buiten kijf. Maar zoals je aangeeft, hebben ze wat teveel hooi op de vork genomen.

Er zijn inderdaad genoeg spelers die even veel goals en impact op het team zou kunnen hebben als Ronaldo dat kan, ik geef hem groot gelijk!

Wees zelf eerlijk en kijk naar het huidige elftal of in ieder geval de spelers die opgesteld werden door Pirlo of het materiaal is om zomaar eventjes de CL mee te pakken.

11 maart 2021 om 18:14

Natuurlijk ligt het inderdaad niet aan Ronaldo, maar die moet je niet meer zoveel ruimte laten bespelen. Zet die man gewoon in een vrije rol voorin in de spits en posteer er creatieve buitenspelers naast. Ronaldo is een geweldige afmaker en zou voor een spits een goede voetballer zijn, maar als hangende buitenspeler brengt hij gewoon niet meer genoeg en in een 2-spitsensysteem heeft hij een te groot gebied die hij moet bespelen. Het zorgt er eigenlijk vooral voor dat Morata wat relevanter wordt omdat hij nu niet alleen word afgerekend op z'n doelpunten.

Wauw hoe triest zijn ze daar zeg, ondankbaarheid op hoogste niveau. Zonder Ronaldo was de ligt denk ik ook niet gekomen en ze spelen daar met een middenveld dat met alle respect van het niveau AZ is om maar even te overdrijven

Wat heeft hij gekost en wat heeft het Juventus opgeleverd? Ik denk als je het tegenover elkaar wegschrijft dat je er meer aan hebt verdiend.

Sportief levert Ronaldo nog steeds een uitstekende bijdrage, maar gezien zijn transfersom, zijn salaris en de problemen op andere posities kan ik me wel vinden in de twijfels. Maar ze hebben ook geblunderd met het geven van flinke salarissen aan middelmaat als Rabiot en Ramsey.

Tsja het is hun eigen schuld. Je koopt een speler die eigenlijk te duur is, waardoor je op andere posities niet voldoende kan bijkopen om die speler en het team optimaal te laten renderen. Daarna nog de Ligt die eigenlijk ook te duur was erbij en je hebt maar 2 posities gedekt. Dit terwijl je middenveld qua niveau en creativiteit gewoon niet goed genoeg is.

11 maart 2021 om 15:38

Dat vind ik persoonlijk nog meer een fout. De Ligt is dat geld op termijn zeker waard geloof ik, maar de verdediging had niet versterkt moeten worden. Er waren andere prioriteiten, op het middenveld oa. Een doelpuntenmaker was wel broodnodig naar mijn mening dus die 100 miljoen is wel juist geinvesteerd als je het zo bekijkt. Ze hadden beter op die 80 miljoen voor De Ligt bespaard om een creatieve speler of 2 te halen die Ronaldo kon bedienen.

Het is dus de schuld van Ronaldo dat hij zo duur is en dat Juventus daarom geen geld heeft om een normaal middenveld samen te stellen? Bijzondere gedachten gang zeg.

11 maart 2021 om 14:42

Het is een fout van Juventus dat ze een speler hebben aangetrokken die eigenlijk niet in hun salarishuis past. Hij verdient net zoveel als de overige 5 topverdieners bij elkaar. De Ligt is 2e met ongeveer 23 miljoen euro minder.

Ik vind het rot voor Ronaldo. Bewijst bij elk team by far de beste te zijn en nu wijzen zijn aankoop als reden aan? Misschien terecht, maar het is niet iets waar Ronaldo iets aan kan doen of vanwege zijn prestaties. Die zijn gewoon goed. Hadden ze het maar beter moeten besteden. En nee, niemand zegt dat, maar ik kan me voorstellen dat je als Ronaldozijnde je dood irriteert.

Juve kan hem niet zomaar laten gaan. Alleen als Ronaldo zelf akkoord gaat om een andere ploeg te zoeken kunnen ze hem transfervrij laten gaan zodat een ploeg zijn salaris kan overnemen. Zelfs dan zie ik niemand 20-30mil netto per jaar aan hem betalen. Juve en Ronaldo zitten nog zeker een jaar aan elkaar vast en de kans is klein dat hij nog CL wint.

11 maart 2021 om 15:34

Ronaldo is niet het type om ergens te blijven als ie zich ongewenst voelt. Daar is hij te trots voor. Vandaar ook dat ie bij Madrid vertrok, voelde zich niet langer genoeg gewaardeerd. Als ze hem deze zomer zeggen dat ie niet meer nodig is zit hij eind augustus bij een ploeg waar ze hem wel nodig hebben. Dat geloof ik oprecht

Ik denk dat je met het geld van Ronaldo wellicht wel een selectie had waar ene betere balans in zat, maar Ronaldo is nog steeds belangrijk met zijn doelpunten en is marketingtechnisch gewoon een goede zet wat meer inkomsten betekent.

Ik snap niet dat dit aan Ronaldo ligt. Hij presteert als een van de weinigen gewoon enigzins naar behoren. Natuurlijk kost hij veel geld, het dubbele van Higuain bijvoorbeeld. Maar goed, hij is wel dubbel zo goed. Logisch toch?

11 maart 2021 om 15:30

Over Higuain kraaide er geen haan naar, lol. Werd er geen heisa overgemaakt. Heb het idee dat dit alleen bij Ronaldo gebeurt. Wat kan hij eraan doen dat Juventus egoïsten heeft die voor eigen glorie willen gaan, en dat er geen creatieve is, met dat geld wat ze voor ligt betaald konen ze beter creatieve spelers mee halen. meeste zijn transfersom van Higuain vergeten, zo goed doen zonder goede aanvoer is knap van Ronaldo.

11 maart 2021 om 15:36

Precies. Ik kan de beste dakwerker ter wereld naar antwerpen halen om mijn nieuwe woning van een dak te voorzien en hem daar dik voor te betalen. Als mijn metsers hun werk niet doen en geen muren neerpoten dan kan er ook geen dak opgelegd worden. Is de dakwerker dan in fout of weggegooid geld? Lijkt me niet, de metsers zijn in fout.

11 maart 2021 om 15:46

Of degene die ze inhuurt jij bepaalt met welk kwaliteit je het huis neerzet als jij een paar ..... haalt dan weet je dat je goedkoop bent en kwalitatief gaat falen. Huur je met geld de proffesionals dan zal je slapend succes rijken het is hoe de instelling is en die van Ronaldo is meedogenloos

En nu komen die negatieve achteraf reacties van mensen die hem de hemel in hadden geprezen als het allemaal wél gelukt was.
Laat dit voor Messi ook een les zijn dat, mocht hij weggaan bij Barcelona, de verwachtingen torenhoog zouden zijn waar hij ook beland.

Zo jammer dit van de pers of weer zo een afvallige voorzitter die denkt dat hij het allemaal beter weet.

Nou Ronaldo is de beste in zijn positie
Ronaldo is topscorer
Bijna nooit geblesseerd
Een echte kampioen.

Dus zonder Ronaldo zou Juventus nog verder zakken want met zijn doelpunten doen ze het beter dan zonder hem.

man man man wat zijn we toch kinderachtig bezig
Ronaldo shirt verkoop eerste dag was al goed voor 500.000 shirts. Bereken maar alleen wat dit zou opbrengen daarnaast heb ik het nog eens over de stijging van de aandelen. Gelukkig was jij geen voorzitter.

Nou nou, wat een conclusie weer. Ik heb Ronaldo's stats erbij gepakt. Hij heeft sinds hij in het seizoen '18/19 bij Juventus kwam 121 goals gemaakt in de Serie A, Beker en CL.
Lijkt me niet echt een miskoop. De prijs is hoog voor een speler van zijn leeftijd, maar kun je met merchandising eruit krijgen.

Probleem bij Juventus is dat ze alle hoop vestigden op Ronaldo, maar vergaten dat er nog wat spelers bij horen.

Je kunt niet domineren in Europa als je je hele team op 1 vedette bouwt.
Neem bijv. het succesvolle Barca van 10 jaar terug. Tuurlijk, grote ster was (en is) Messi, maar je had er ook een paar mannen genaamd Xavi en Iniesta die daar rondliepen.

Zou prachtig zijn voor Sporting en Portugal als Ronaldo nu naar Sporting kon en wilde. Terug naar waar het allemaal begon in het profvoetbal in je eigen land. Ze zijn bijna zeker kampioen na zoveel jaar en spelen volgend jaar gewoon CL. Is die ook gelijk van al het gezeur af en lekker thuis

Hij heeft wel gelijk, maar dit is natuurlijk wel zwaar mosterd na de maaltijd. Het salaris van Ronaldo drukt behoorlijk zwaar op de begroting, maar het is ook niet zo dat ze er daarnaast alles aan hebben gedaan een uitgebalanceerde topselectie neer te zetten. Het technische beleid is enorm zwak en ze hebben voor het middenveld eigenlijk pure middelmaat binnengehaald. Met een de Ligt kan je vooruit, dat is een goede aankoop, maar verder brengen een McKennie of Ramsey je geen CL. Kijk wat Ronaldo bij Real om zich heen had en nu bij Juventus en je schrikt je kapot.

Shirtverkoop is toch allang ontkracht? Gaat grotendeels naar Adidas.

11 maart 2021 om 17:11

Klopt, klinkt leuk mocht je daarin geloven, maar is dus niet waar.

Verder vind ik dit soort berichten altijd mosterd na de maaltijd en helemaal als mensen zeggen dat ze het vanaf dag 1 al wisten / zagen Behalve Maradona heeft geen 1 speler een club naar een titel geloodst. Ook een Ronaldo is afhankelijk van spelers om zich heen.

11 maart 2021 om 18:29

Zelfs bij Maradona moet er wel een balans in het team zitten. Ook hij kan het niet allemaal alleen.

12 maart 2021 om 10:23

Uiteraard.. Voetbal blijft een teamsport, Maradona had in mijn 2e elftal op zaterdag ook geen kampioenschap geregeld

Voor een deel dezelfde mensen die zeggen dat real CR7 niet hadden moeten laat gaan voor 100 miljoen en zijn salaris weg uit begroting zeggen dat Juve zelfde geld niet hadden moeten uitgeven. Hij is of dat geld waard of niet...

Nou ja, het verval van Juventus heeft buiten z'n impact op het budget niets met Ronaldo te maken. De deal rond Arthur was dan nog een goede (al is Arthur nog steeds erg wisselvallig), maar ze betalen 18 miljoen euro voor een 19-jarige speler (rovella), 10 miljoen euro om Morata te huren, 18,5 miljoen euro voor Mckennie, 35 miljoen euro voor Kulusevski, 26 miljoen euro voor Romero, 22 miljoen euro voor Pellegrini, Rabiot en Ramsey dan transfervrij (dat zouden back-ups moeten zijn). Dat is echt veel geld voor spelers die of niet spelen, of gewoon totaal geen meerwaarde hebben voor een Europese topclub.

Een dure speler halen om vervolgens op andere posities te bezuinigen in de hoop dat hij ze in zijn eentje naar de CL overwinning loodst. Om dan vervolgens deze legende af te kraken als het niet lukt. Terwijl juist Ronaldo Juventus de afgelopen jaren op sleeptouw nam in de CL met zijn goals, laat staan zijn bizarre statistieken in de competitie. Valt voor hem geen eer te behalen in zo een matige elftal die niet eens een steekballetje kunnen geven. Hele middenveld bestaat uit transfervrije speler met 0,0 creativiteit. Hadden ze eindelijk een goeie back met Cancelo verkopen ze hem in een ruildeal voor Danilo, amateur voetballer. Pirlo naar voren schuiven als coach ook een grote fout. Juventus speelt nog slechter onder Pirlo dan de afgelopen twee jaar. Om maar niet te beginnen over Szczesny wat een clown is dat zeg. En dan heb je Morata, kan er niet bij waarom die de ene naar de andere top transfer maakt, veelste wisselvallig, is geen killer voor goal. Zo kunnen we nog even doorgaan....

Het is net alsof je een Ferrari haalt en dan de onderdelen vervangt met rotzooi van AliExpress. En verbaasd bent dat je niet het maximale eruit kan halen.



Je moet daar niet eens meer willen zijn als Ronaldo zijnde. Ik zou volgend seizoen lekker terugkeren naar Sporting Lissabon en dan de laatste jaren geven aan de club waar je de opleiding heb genoten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren