Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Barcelona neemt met opgeheven hoofd afscheid van CL in Parijs

Laatste update:

Barcelona is woensdagavond in de achtste finales van de Champions League gestrand. Drie weken na de 1-4 nederlaag tegen Paris Saint-Germain slaagde het team van trainer Ronald Koeman er niet in om minimaal een verlenging af te dwingen in het Parc des Princes: 1-1. Het is voor het eerst sinds 2006/2007 dat Barcelona zich niet bij minimaal de laatste acht van het Europese toernooi schaart. De Spaanse topclub kan zich nu volledig gaan focussen op de strijd om de landstitel in LaLiga en daarnaast staat over vijf weken de finale van de Copa del Rey tegen Athletic Club op het programma.

PSG en Barcelona speelden een van de beste eerste helften in de achtste finales van de Champions League. Het team van Koeman betrad het veld met het geloof dat een nieuwe remontada mogelijk was. Barcelona controleerde het duel in de openingsfase en had ook uitzicht op minimaal één doelpunt. De verdedigers van PSG hadden hun handen vol aan Ousmane Dembélé, die nadrukkelijk probeerde om het scorebord in beweging te krijgen. De beste kans voor de Catalanen was na 22 minuten: een inzet van Sergiño Dest ging via Keylor Navas en de lat echter niet tegen de touwen. Eén minuut later kwam Lionel Messi millimeters tekort om een bal van Dembélé te verzilveren. Niet veel later sloeg het noodlot toe.

Clément Lenglet trapte bij een aanval van PSG ongelukkig tegen de hak van Mauro Icardi, die kermend naar de grond in het strafschopgebied ging. Arbiter Anthony Taylor ging naar het beeldscherm en wees uiteindelijk naar de stip: Kylian Mbappé stuurde Marc-André ter Stegen de verkeerde hoek in. Barcelona reageerde echter goed op de tegenslag en een genialiteit van Messi bracht de bezoekers enkele minuten later op gelijke hoogte: de vedette haalde van grote afstand met links uit en joeg de bal in de bovenhoek. Toch ging Messi teleurgesteld naar de kleedkamer toen het rustsignaal klonk. Een minuut eerder, na een overtreding van Layvin Kurzawa op Antoine Griezmann, schoot de Argentijn de bal vanaf elf meter via de benen van Navas tegen de lat, waarna de bal weer het veld inging.

De enerverende eerste helft maakte plaats voor een tweede bedrijf waarin PSG het defensief veel beter op orde had en Barcelona een tempo lager speelde. Na een uur spelen koos Mauricio Pochettino ervoor om Julian Draxler en Issa Gueye naar de kant te halen en Ángel Di María en Danilo binnen de lijnen te brengen. Koeman, die vlak voor de 1-1 Firpo Junior had ingebracht voor Óscar Mingueza, opteerde enkele minuten later voor de entree van Trincao in de plaats van Dest. Barcelona had moeite om kansen te creëren en kwam niet verder dan een geblokt schot van Messi en een kopbal van Sergio Busquets bij de eerste paal. Navas was echter attent en keerde de inzet van de middenvelder.

Barcelona had drie doelpunten nodig om in ieder geval een verlenging af te dwingen, maar zelfs de 1-2 hing niet of nauwelijks in de lucht. Een inzet van Griezmann ging over het doel en voorzetten van Jordi Alba en Trincao gingen aan alles en iedereen voorbij. Koeman koos in de slotfase nog voor de entree van Martin Braithwaite, Miralem Pjanic en Ilaix Moriba. Voor laatstgenoemde was het zijn debuut in de Champions League. Barcelona komt komende maandag pas weer in actie: dan staat het thuisduel met hekkensluiter Huesca op het programma.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Goede pot gespeeld, kunnen met opgeheven hoofd terug naar Barcelona. Jammer van die penalty van Messi en de missers van Dembele. Hopelijk kan Koeman de dubbel pakken het is hem gegund heeft Barcelona al veel beter laten spelen dan zijn voorgangers. Zonder Ansu Fati, Araujo en Pique. Griezmann is trouwens een hele matige speler hopelijk kan Laporta hem kwijt. Maar al met al is PSG terecht door.

10 maart 2021 om 22:58

Als jullie gewoon een goede spits volgend jaar hebben, heb je een heel compleet team.

10 maart 2021 om 22:58

Barca kan met opgeven hoofd de CL verlaten. Wat een prestatie om dit PSG compleet weggespeeld te hebben.. een ultieme dominantie wat helaas niet in de verdiende goals heeft geresulteerd. Barca is echt grote stappen aan het maken, er zit een stijgende lijn in dit team met mooie talenten. En wat speelde Busquets weer als vanouds! Wat te zeggen over Messi’s goal... fenomenaal Nu maar focussen op de titel en de beker.

10 maart 2021 om 23:21

Jammer dat je bij vz je naam niet kunt wijzigen, ik heb anders wel een suggestie voor je Pep.

10 maart 2021 om 23:31

Barça speelde aardig, maar compleet weggespeeld? Ik heb meer het idee dat PSG met de handrem erop speelde. Beetje inzakken en Barça laten komen. Uiteindelijk nooit echt in de problemen gekomen. Neemt niet weg dat ik een stijgende lijn zie bij Barcelona. Koeman doet het knap.

11 maart 2021 om 09:27

@pep.guardiola: Inside ik ben zo blij dat je er weer bent!

11 maart 2021 om 11:13

Uiteindelijk nooit echt in de problemen gekomen? de eerste helft waren ze constant in de problemen alleen barca maakt geen enkele kans af, als die ballen er gewoon in gaan stap je met 3/4-1 de rust in.

10 maart 2021 om 23:05

Ik vind het echt schandalig dat Messi nog altijd de penaltys mag nemen.
Die man kan alles behalve penaltys nemen.
Ik wist dat ie zou missen.
Nog nooit iemand gezien die makkelijker vrije trappen erin schiet dan penaltys.

10 maart 2021 om 23:17

Tja wie dan. Messi scoorde er de afgelopen tijd best veel en in zijn afwezigheid miste griezman ze ook. Als hij vandaag wat rustiger op de keeper wachtte kon hij wel makkelijk de andere hoek in ipv zo wild te trappen

10 maart 2021 om 23:22

De rest is slechter hoor.

10 maart 2021 om 23:33

Als er niemand is die ze beter dan Messi neemt dan is dat wel echt heel erg triest hoor.

10 maart 2021 om 23:39

Messi scoort ongeveer 80% van zijn penalties, terwijl men gemiddeld ongeveer 75% van de penalties scoort. Met andere woorden, je kraamt weer eens onzin uit

10 maart 2021 om 23:40

80% van de penalty's gescoord, geen specialist maar zeker ook niet slecht.

11 maart 2021 om 00:04

Rhyno, ff opgezocht en de cijfers varieeren tussen 75% en 80%.
Persoonlijk vond ik dat niet goed genoeg , maar er zijn blijkbaar maar weinig spelers (geweest) die het beter hebben gedaan...met beduidend minder penaltys. Dus moet mn mening een beetje bij stellen, maar ik heb bij Messi bijna nooit het gevoel dat ie 100% zeker zit. Bij een Xabi , Ballack , Lampard , Balotelli, Ronaldo etc heb/had ik dat wel.

11 maart 2021 om 00:16

@critical10 maar zo zou je het ook kunnen omdraaien. Barca heeft na City de duurste selectie en dit materiaal heeft maar liefst 950 miljoen gekost en ze zijn tevreden met een gelijkspel en uitschakeling tegen PSG

11 maart 2021 om 07:58

Rhynocerys, noem het maar onzin. Feit is dat hij ze op belangrijke momenten mist. De 5 0 tegen Getafe maakt hij wel, maar op de beslissende momenten laat hij het afweten

10 maart 2021 om 23:05

Ja zeker jammer.
Als messi die pingel had benut had ik het nog wel willen zien, vondt trouwens die penalty van Psg wel makkelijk gegeven hoor.

10 maart 2021 om 23:41

Inderdaad die pingel sloeg helemaal nergens op. Icardi kon niet voor de keeper komen bij de bal en daarnaast de bal komt gewoon in de handen van de keeper terecht waardoor de aanval is onschadelijk gemaakt.

10 maart 2021 om 23:57

Net zo makkelijk gegeven als die van De Jong in de eerste wedstrijd.

11 maart 2021 om 00:52

Was toch net zo makkelijk als de penalty voor Barca? Daar waar Icardi gewoon dom op de hak wordt gelopen door Lenglet, was dat van Griezmann gewoon een situatie waar beide met de benen omhoog naar de bal gingen. Ik zag Griezmann nou niet bepaald meer geraakt worden dan dat hij Kurzawa raakt om eerlijk te zijn, maar meneer schreeuwde het wel uit.. Dat van Icardi is zeer ongelukkig van Lenglet, maar volgens de regels wel gewoon een penalty.

11 maart 2021 om 13:41

En een rode kaart Jackie....of geldt dat alleen als het Luiz betreft Hetzelfde bij City, waar ook geen rood gegeven werd aan Laporte terwijl het ook een 100 kans ontnemen was zonder intentie de bal te spelen. Maar heej, er zal vast geen verklaring komen vanuit de bond.

10 maart 2021 om 23:11

Het is wel echt bizar hoe weinig er van Griezmann overblijft als je 'm niet de hoofdrol voorin geeft. Vorig jaar had ik nog wel het gevoel dat er meer in zat, maar hij speelt nog slechter dan vorig jaar. Cijfermatig is het allemaal nog niet eens zo slecht, maar als je ziet wat er allemaal heeft gespeeld in de afgelopen decennia, is het gewoon niets bijzonders wat Griezmann laat zien.

10 maart 2021 om 23:25

Tis een alles of niets speler. Inprincipe geen probleem als je zorgt dat je het team op hem afstelt. Moet gewoon naar een club waar dat kan niveautje onder Barcelona

Wedstrijdbeeld zoals verwacht; Barca moet, PSG mag.
Geen enkel moment echt het idee gehad dat barca zou scoren na die 1-1, heel veel blaffen, maar weinig bijten.
Natuurlijk zou dat wel anders zijn geweest als die penalty erin was gegaan, maargoed dat is koffiedik kijken.

10 maart 2021 om 23:05

Inderdaad, geen moment het gevoel gehad dat er nog iets geks kom gebeuren. Ik lees hier overal dat Barca met opgeheven hoofd het veld af stapt, maar ik heb niet het idee dat er iemand tot op het bot is gegaan om het onmogelijke te presteren. Barca speelde zeker geen slechte pot, maar als je over 2 wedstrijden met 5-2 af gaat, zou ik niet van een opgeheven hoofd spreken als topclub zijnde

10 maart 2021 om 23:10

Dembele en Messi hadden er beide makkelijk 3 kunnen maken. Gewoon een goede pot van Barca. Voor de rest boeit het me geen klote, want met Psg door kan ik ook prima leven. Benieuwd of we later in het toernooi nog het trio Neymar, Mbappe, Di Maria gaan zien. Verratti trouwens ook een geweldenaar.

10 maart 2021 om 23:11

Barca was heer en meester, zeker in de eerste helft. Veel kansen gehad en als Messi die pingel er wel in schiet dan krijg je een heel andere 2e helft.

10 maart 2021 om 23:25

Gast er wordt een penalty gemist na de 1-1 maar jij wist wel zeker dat die gemist zou worden? Als je zou zeggen in de tweede helft ben ik het wel redelijk met je eens masr de eerste helft speelde barca echt sterk en heeft psg een beetje mazzel met de penal. De organisatie en tactiek werkte nasr behoren maar barca mist si pelweg kwaliteit. Er is echt nkg masr weinig echtr topspelers. In mijn ogen zijn dst: Messi, Ter Stegen en Frenkie. Busquets's zwaktes komen meer nasr boven als je niet meer zo suprieur bent, Pique vind ik erg sterk maar geen absolute top (meer) en de rest zijn echt subtopspelers met wat specifieke kwaliteiten. Dieptepunten ook spelers als Firpo, Braithwaite en Pjanic. Wat is die afgegleden sinds zijn topjaren bij Juve.

10 maart 2021 om 23:34

@laak: Ik snap alleen dat geluk van PSG met die penal niet, voor de rest heb je wel aardig gelijk.

10 maart 2021 om 23:40

De penalty was bij een 1-1 stand? 2e helft had ik idd ook het gevoel dat het niet meer zou gebeuren. Zeker als messi zo'n penalty mist en dembele wild is.

11 maart 2021 om 00:09

Ik heb ook nergens gezegd dat die penalty voor de 1-1 viel

Ik hoop dat laporta er alles aan doet om messi aan boord te houden. Met geheven hoofd van het veld. Dit had ik totaal niet verwacht, wat waren ze goed man. Jammer dat ze de kansen maar steeds niet af konden ronden. Messi en busquets vond ik vandaag de beste, en het is maar dat messi een fabel achtige goal maakt anders zou ik busquets man of the match geven.

10 maart 2021 om 22:55

Als hij salaris inlevert wel. Anders gaat de club financieel alleen maar verder naar de kloten. Griezmann, Coutinho, Pjanic, Lenglet en Umtiti allemaal weg doen om ruimte te maken en helemaal opnieuw beginnen. Mooie klus voor Koeman!

10 maart 2021 om 22:56

Hangt af van hoe lang de covid lockdowns nog gaan duren. Als Supporters weer het stadion in mogen kunnen ze het wel aan.

10 maart 2021 om 23:04

Messi levert normaal gesproken meer geld op dan dat Barca hem betaald, maar mensen schijnen dat niet te begrijpen.

10 maart 2021 om 23:06

ach man, hij is alles dubbel en dwars waard geweest. Messi is onbetaalbaar. Met afstand de beste speler ooit van barcelona en een all time great.

10 maart 2021 om 23:13

Dembele kun je ook in dat rijtje toevoegen. Blijft toch een matige afwerker.

10 maart 2021 om 23:13

Zeker de beste speler die Barcelona heeft gehad en Barcelona heeft wat grote spelers gehad met Cruijff, Suarez, Maradona, Ronaldo, Rivaldo, Ronaldinho, Romario, Laudrup, Koeman, Stoitchkov, Figo, Iniesta en Xavi.

10 maart 2021 om 23:14

@prosoccr weet je wat het is. Zonder zijn snelheid maak je niet zoveel kansen als dat we vandaag hebben gemaakt.

10 maart 2021 om 23:18

dembele moet je er juist bij hebben, die heeft alle kansen gecreeerd met zijn loopacties

10 maart 2021 om 23:30

In een normale markt wel. Tijdens een pandemie drukt hij nogal zwaar op de begroting.

10 maart 2021 om 23:36

@Boca: Puyol.

10 maart 2021 om 23:49

Puyol ook nog inderdaad.

11 maart 2021 om 10:34

En vergeet Dani Alves niet. Die tandem Messi - Dani Alves was een geoliede machine. En vergeet Eto'o, Pep en Koeman zelf niet. 😁

10 maart 2021 om 22:58

Ik was echt bang voor een 4-0 ofso maar man kan niet meer trotser zijn dan wat we vanavond lieten zien. Dit team is nog in opbouwfase en qua spel geeft het toch hoop voor volgend seizoen. Messi en Busquets waren echt heerlijk aan het ballen. Dest heb ik ook wel echt van genoten. Dembele had jammer genoeg zijn dag niet. Als je Griezman en Lenglet kan vervangen heb je gewoon weer echt een top team staan.

10 maart 2021 om 23:03

Ik heb Busquets voor van alles en nog wat uitgemaakt dit seizoen maar is echt in bloedvorm, heeft zich herpakt zit echt in een hele goede periode. Doet me weer denken aan de Busi uit 2012.

10 maart 2021 om 23:06

Eigenlijk deed Dembele alles goed totdat hij voor het doel kwam... We moeten niet vergeten dat we door zijn snelheid zo veel kansen creëren. Ik zie nog steeds enorm veel potentie bij hem, maar zijn afronding is bij tijd en wijle dramatisch.

11 maart 2021 om 00:55

Tja, maar dat is toch wel een essentieel puntje Lebuffon! Dembele kreeg ongeveer 5 grote kansen, maar werkt geen enkele goed af.. Dat is op een gegeven moment gewoon een gebrek aan kwaliteit. In de CL tegen Liverpool ook toen. En vaker in de competitie ook. Die gozer kan een bal van veraf snoeihard in de kruising loeien, maar gericht afwerken in 1op1 of 1op2 situaties lijkt hij niet te kunnen..

10 maart 2021 om 23:06

Ben het absoluut met je eens. Messi is het sement tussen alle talentenl, en het voordeel is dat we nu met Fdj, Moriba en Pedri middenvelders hebben die allen een behoorlijk loopvermogen hebben.

10 maart 2021 om 23:15

Jammer dat Frenkie niet op het middenveld stond vandaag. Had meer kunnen forceren dan Pedri imo.

10 maart 2021 om 23:24

Klopt maar Frenkie deed het top op cv. Zonder hem was de verdediging nog veel kwetsbaarder geweest. Ik zou Frenkie misschien wel bij de 2 a 3 belangrijkste spelers van het team scharen.

10 maart 2021 om 23:29

Jammer dat Koeman Pique riskeerde in Barcelona. Frenkie was logischer geweest achterin.

10 maart 2021 om 23:06

Het lag er ook aan dan PSG no halve kracht speelde. Anders was het wedstrijdbeeld hetzelfde geweest als in de vorige wedstrijd.

10 maart 2021 om 23:13

dat is een narratief. Het andere is dat barca een off day had in camp nou.

10 maart 2021 om 23:27

Het lag er ook aan dat PSG dit tweeluik zonder hun beste speler hebben afgewerkt.

10 maart 2021 om 23:27

PSG speelde misschien zonder Neymar en Bernat. Maar wij speelden zonder Araujo, Fati , Pique en S.roberto.

10 maart 2021 om 23:34

Ja de afwezigheid van neymar telt zeker mee. We kunnen echter alleen spreken van wat was en niet van wat kon.

Laat ik voor op stellen dat het op basis van 2 wedstrijden natuurlijk verdiend is dat PSG door is. Maar wat speelde Barcelona goed en wat had ik het Koeman gegund. Fenomenale goal van Messi, doodzonde dat hij dan vervolgens die penalty mist.. Lenglet geeft inderdaad dom een penalty weg. Maar Dembele kom op zeg! Die verliest gewoon de wedstrijd voor je hier. Die moet er 3 maken in het 1e half uur. Gefeliciteerd PSG, 1-4 was te veel helaas.

10 maart 2021 om 22:56

Is dat terecht? Zo dominant vond ik PSG niet in Barcelona qua kansen. Ze waren dodelijk effectief en troefden Barca fysiek af. Effectiviteit, kracht en het gebrek aan scorend vermogen heeft Barcelona in het tweeluik opgebroken. Dembele kan er 3 maken, Messi maakt een wereldgoal maar moet de penalty maken en Griezmann mist ook twee goeie kansen.

10 maart 2021 om 23:00

Twijfel je echt of Psg terecht doorgaat? komop zeg, je ziet gewoon dat ze hebben afgesproken om niet veel energie in de wedstrijd te leggen, waarom zou je dat nog doen als je 4-1 voorstaat en dan nog hebben ze niet verloren.

10 maart 2021 om 23:05

Maat, in de eerste helft krijgt Barcelona zo ongelooflijk veel kansen. Dat is echt niet de afspraak bij PSG. Als Messi die penalty maakt of Dembele 1 van die 3 kansen maakt ga je rusten met 1-2 en weet je niet hoe het loopt. Dit is zo een kortzichtige reactie. De schotverhouding stond volgens mij op 6-23, denk je echt dat PSG zoveel kansen wou toestaan?

10 maart 2021 om 23:07

Dit gebeurde allemaal voor rust: Dest lat, Dembele drie-vier aardige schietkansen, de poging van Griezmann, het moment uit de corner van volgens mij Lenglet, de gemiste penalty van Messi, het moment dat Messi net niet die voorzet van Dembele kan binnentikken...

11 maart 2021 om 00:57

Afwerken is ook een kwaliteit hè Suarez 7.. Een kwaliteit die erg ontbreekt bij Dembele. Breekt je gewoon keer op keer op. En PSG wou zeker niet zoveel kansen toelaten natuurlijk, maar als zij wel effectief met hun eigen kansen zijn, zijn ze meer dan terecht door. Effectief zijn is namelijk een kwaliteit. Een kwaliteit die Barca (nog) te weinig bezit.

10 maart 2021 om 22:56

3 vind ik wel wat overdreven, 1kans was wel een 100% kans. Verder als Messi de penalty erin schoot had het nog spannend kunnen worden.

10 maart 2021 om 23:07

Met deze ploeg zijn de eerste 45-60 minuten het beste wat we kunnen brengen. Heb er echt van genoten. De Jong gaf een masterclass achterin, Busquets deed hetzelfde op het middenveld. Messi een wereldgoal. Vlotte balcirculatie. Snel spel. Diepgang, kansen. Achterin waterdicht. Kortom, top. Met een goede spits erbij (suarez, ik zeg maar wat) rollen we ze volledig op in de eerste helft.

Maar dan zie je ook meteen waarom we hier stranden. De Franse connectie leverde PSG meer voordeel op dan ons. Lenglet weer een domme penaltyfout, Dembele heeft zoals altijd nul rendement en Griezman is wel willen maar niet kunnen. En ook Dest kan het niveau niet aan..

Als we die Fransmannen eruit krijgen, voor Dest iemand anders halen en een scorende spits neerzetten, doen we volgend jaar weer mee voor de prijzen. Alleen jammer dat de spaarpot leeg is.

Tja. Zonde. Het is natuurlijk geen schande dat je er tegen PSG uitvliegt. Het is echt een goede ploeg met een gigantisch brede selectie. Als je dan als Barcelona, in een overgangsjaar en geteisterd door blessures het niet haalt is dat niet het einde van de wereld. Toch overheerst bij mij het gevoel dat er vanavond iets te halen viel. Wellicht is dat grotendeels gebaseerd op hoop. De hoop die al drie weken in het hoofd spookte en steeds groter werd. Ik heb het woord Remontada wel duizend keer gehoord en ik heb de 6-1 uit 2017 meerdere malen terug gezien. En toch, en toch, en toch. Als Lenglet nu geen uiterst ongelukkige penalty tegen krijgt, als Dembele gewoon was verteld hoe je een bal binnenschiet, als Messi zijn penalty raakt. Als deze wedstrijd een andere wedstrijd was geweest, had Barcelona zo maar in de kwartfinales kunnen staan. Al met al kan het team trots op zichzelf zijn. Een aantal spelers hebben zich voortreffelijk gerevancheerd voor de blamage in de heenwedstrijd. Messi was fenomenaal. Hij was overal op het veld en creeerde naar hartenlust kansen. Daarbij scoort hij een krankzinnige goal. Het is zonde dat deze goal waarschijnlijk zal ondersneeuwen in het resultaat want het was er weer een voor in een lijstje met gouden rand. Pedri was ook echt erg goed weer. In de heenwedstrijd leek hij nog niet klaar voor het hoogste podium maar vandaag was het weer majestueus. Draait altijd de goede kant op en heeft een fantastisch overzicht. Frenkie is een van de meest betrouwbare centrale verdedigers die ik in tijden heb gezien. Ik vond Firpo ook erg solide. Mingueza was uitermate ongelukkig vandaag. Jammer. Ik ben erg gecharmeerd van hem en ik hoop dat dit niet in zijn hoofd blijft zitten want ze hebben hem nog hard genoeg nodig. Dembele heeft weer eens een echte Dembele-wedstrijd gespeeld. Dat je na afloop geen flauw idee hebt wat je moet vinden. Hij is altijd dreigend en krijgt ongelofelijk veel kansen. Dat is positief. Maar schiet ze er verdomme een keer in man! Hij zou echt een jaar of twee onder een trainer als Guardiola moeten werken. Die kon van Sterling zelfs een doelpuntenmachine maken. Het is voor Barcelona heel erg hopen dat Fati snel terug is om de rol van Dembele over te nemen. Die lijkt die extra verfijning wel te hebben. Ik wil ook wel een compliment maken aan Psg. Ze hebben vandaag fantastisch verdedigd. Barcelona was echt dreigend maar is uiteindelijk, zeker in de tweede helft, nauwelijks tot kansen gekomen. Daarvoor verdienen de Parijzenaars de credits. Van der Gijp bekritiseerde ze om hun negatieve speelstijl maar het heeft uitstekend gewerkt. Weinig ruimtes weggegeven en prima verdedigd. Om tot een conclusie te komen: we hebben het resultaat gekregen dat iedereen voorafgaand aan dit tweeluik al verwachtte. Barcelona heeft een team, een coach en een president waar het mee de toekomst in kan. We gaan nog grootse dingen zien van deze ploeg. Alleen dit seizoen even niet. Afgetroefd op klasse maar over twee wedstrijden gezien heeft Barcelona absoluut geen gezichtsverlies geleden.

10 maart 2021 om 23:02

Guardiola zou idd een fantastische trainer voor Dembele zijn, ongelofelijk wat voor machine hij van Sterling gemaakt. Frenkie speelde idd ook lekker met dat indribellen in het middenveld, maar zoals je zegt, met dit spelersmateriaal van Barca is het geen schande dat je van Psg verliest.

Had toch meer ingezeten.. doodzonde

Jammer dat clubs altijd pas goed gaan voetballen zodra ze achter staan, toon vanaf het begin van de 1e wedstrijd zoveel ballen en je wint deze ronde gewoon

Iedereen zal wel zeggen dat Barca veel kansen hebben gemist maar ik vond het een uitstekende verdedigende performance van PSG. Met name Navas, Marquinhos en Danilo waren geweldig.

10 maart 2021 om 22:57

Dat PSG staat zo verschrikkelijk sterk achterin. Laten ze keer op keer weer zien. Ook tegen Bayern stond het als een huis

10 maart 2021 om 22:58

Staan sterk??? Meen je dit? Heb je gezien hoe dembele elke x de bal achter de verdediging kreeg van Alba en er makkelijk doorheen ging. Ik vind ze niet zo sterk als hoe jij zegt.

10 maart 2021 om 22:59

Ze werden toch vaak open gehaald hoor door de snelheid van dembele.

10 maart 2021 om 23:02

Navas stond toch ook sterk? Of telt die niet mee dan? Volgend mij is hij best wel een essentieel onderdeel van de verdediging.

10 maart 2021 om 23:29

Als je keeper 9 reddingen moet maken staat je verdediging niet zo sterk.

10 maart 2021 om 23:40

Maar je keeper wel. En daarvoor staat hij ook tussen die palen.

11 maart 2021 om 00:12

Ja, je veldspelers werden echter uitgespeeld. Snap niet wat er zo moeilijk aan is. Als je veldspelers uitgspeeld zijn is je keeper heel kwetsbaar. Dus een buitengewone performance van navas heeft ze erin gehouden. Dan staat je verdediging niet zo goed als je keeper zoveel reddingen moet verrichten. Ze heten niet voor niets reddingen.

10 maart 2021 om 22:59

Yep, hier sluit ik me volledig bij aan, maar veel kansen waren onkunde aan Barcelona's kant ondanks dat er veel kansen tussen zaten die onbenut bleven door de geweldige verdedigers en keeper van Psg.

10 maart 2021 om 23:03

In veel gevallen stonden ze best goed, maar toch heeft Barca 18 keer op doel weten te schieten, 3 echt grote kansen gemist en 2 keer het houtwerk geraakt. Vond Navas en Marquinhos ook erg goed spelen inderdaad, maar alsnog had PSG er desondanks zomaar 4 tegen kunnen krijgen!

10 maart 2021 om 23:17

Met name Navas.

11 maart 2021 om 00:11

Kan het moeilijk een uitstekend verdedigend oerformance noemen als navas 9 reddingen moest verrichten

Voor de wedstrijd dacht ik ze maken geen kans, maar achteraf gezien is het toch jammer van die gemiste kansen, want er had meer ingezeten.

Opgeheven hoofd? Je speelt gewoon gelijk en ze mogen nou ook niet zeggen dat ze super hebben gespeeld. PSG verdiend door en voor te stellen dat het zonder Neymar was en Di Maria (op die 30min na).

10 maart 2021 om 22:59

Zeker alleen tweede helft gekeken? Ik vond Barca de eerste helft erg sterk spelen. Het is dat Dembele vizier niet op scherp had en natuurlijk de gemiste penalty van Messi. PSG was vandaag helemaal nergens en heeft geen mogelijkheden gehad.

10 maart 2021 om 23:01

Ja maar me zegt dan weer dat Psg niet 100% speelde wat ik echt zo onzin vind. Barcelona speelde ze scheef de eerste helft en de tweede helft speelden ze ook veel beter. 70% balbezit... als je na al die kansen die ze gemist hebben dan nog gaat zeggen Psg gaf niet 100% dan ben je niet real man.

10 maart 2021 om 23:18

Ik denk als je comfortabel wint in de eerste wedstrijd, dat je mentaal toch anders aan zo een wedstrijd begint en en niet all out gaat. In tegenstelling tot Barcelona, waarbij het minste wat je kan doen voluit gaan is. Dat resulteerde ook in veel meer gewonnen duels. Als Barcelona fan kan je dus enkel trots zijn op de manier dat ze strijdend ten onder gingen. Aan de andere kant is het schandalig hoe PSG deze wedstrijd benaderd heeft. Zo snel mogelijk een lange bal op Mbappe en geen minuut de wedstrijd proberen te temporiseren of controleren. Ik denk dat ze geen 5 passen naar elkaar hebben gegeven. Barcelona speelt hier praktisch zonder verdediging, en nog lukt het niet om een handvol kansen te creeeren. Akkoord ze spelen op de counter, maar dan is het wel nog steeds belangrijk dat je een tegenaanval opzet ipv kick and rush. Helaas voor Barcelona is Dembele geen Neymar en Griezmann geen Suarez. Anders gaf ik ze echt een goede kans om weer een remontada te hebben gerealiseerd. Je zag dat toch wat meespelen in de hoofden van Psg.

10 maart 2021 om 23:11

Gast, die eerste helft was echt smullen. PSG op een hoopje gespeeld. Het is dat ze met alle geluk van de wereld met 1-1 de kleedkamers opzoeken dat er in de tweede helft minder te beleven viel.

10 maart 2021 om 23:21

In de tweede helft was het mentaal en fysiek inderdaad op. Vind het gewoon wat vreemd dat je het over 'te weinig gevaar' hebt als Barcelona op 45 minuten 5-6 honderd procent kansen had.

Als dembele de kansen goed afmaakte en messi de penalty niet miste waren we door gegaan maar ben trots op het team je zag in de eerste helft al hoeveel ze gaven nu laporta president is bouwt ie aan een sterk elftal we will coming stronger back again VISCA EL BARCA!

10 maart 2021 om 23:04

Ik denk het persoonlijk niet, als Psg in gevaar kwam en een tegendoelpunt zouden hebben, hadden ze effe wat gas gezet en hadden ze er weer een paar gescoord.

Jammer. Ik had gehoopt op een winstpartij voor de moraal. Als je je kansen niet benut dan houdt het op. Laporta en zijn mensen hebben ook meegekeken. Aan Griezmann die leuk rondhuppelt op het veld heb je niets. Het is jammer dat de Chinese markt is ingestort want we moeten een gek vinden die hem wil huren aangezien een verkoop onwaarschijnlijk is. De slechts bestede 120 miljoen ooit.

Ben trots op hoe Barcelona gespeeld heeft. Kansen missen hoort ook erbij maar het is zeker jammer hoe dembele die kansen niet benut de bal die net voorbij messi ging, de bal op de lat de penalty sjonge jonge. Ik ben echt trots meen ik oprecht en ik feliciteer alle Psg fans.

10 maart 2021 om 23:24

Hoe kan je nou trots zijn als je tweede ronde vroeg eruit ligt. Het leek heel wat maar dat kwam omdat paris niet hoefde en niet echt voluit speelden.

11 maart 2021 om 00:09

En terecht dat je trots bent MSN10. Je ploeg lag niet lang geleden op zijn gat en het zag er niet goed uit. Het is echt wel een prestatie wat ze nu met die jonkies op de mat zetten. Wat dat betreft maken ze een enorme inhaalslag, terwijl ze ook klappen vangen. Maar dat zal hen alleen sterker maken. Complimenten hoor, absoluut.

PSG mag Navas wel bedanken dat hij die penalty pakt. Cruciaal moment in de wedstrijd en zelfs daarna had hij een aantal mooie reddingen.

Wereld goal, mooi voetbal, maar opgeheven hoofd? Dan had Messi die penalty moeten maken. Denk echt niet dat Barcelona tevreden is en PSG liet Barcelona ook voetballen.

10 maart 2021 om 23:03

Weet nniet hoe ja ne de vertoning van vandaag nog wilt zeggen dat het niet met opgeheven hoofd kan? Ze knepen PSG dicht.

10 maart 2021 om 23:11

En jij denkt dat PSG dat niet beetje toeliet? PSG kneep Barcelona dicht in de eerste wedstrijd, dus ze hebben laten zien hoe ze zijn als ze niet focussen op verdedigen, want dat deden ze vooral. En zie het verschil hier 1-1, psg daar 4-1. Barcelona wel mooier voetbal laten zien. Maar dat liep psg ook overduidelijk beetje toe. Niet volledig, maar wel beetje. Dan is mooi voetbal laten zien ook iets makkelijker toch? Het is niet zomaar dat Barcelona met een serieus aanvallend spelend PSG dit niet liet zien in de eerste wedstrijd

10 maart 2021 om 23:17

Ik zie ook een enorme verschil tussen barca in de eerste wedstrijd en deze wedstrijd. Dus zo simpel ligt het gewoon niet maurootje. veel sneller, veel klinischer in de passing, veel agressiever.

10 maart 2021 om 23:31

@salaaf, tja PSG ook ðÿ˜… maar niet iets waarin PSG uitblinkt; effectiviteit. Dembele 100 miljoen maar maakt de kansen niet af die heel wat mindere aanvallers wel zouden maken. Ja Veel sneller ja betere passing, maar je hebt er niets aan... en dat wel gekund als Messi die penalty maakte en Dembele 1 van zijn 100 kansen afmaakte... Want nadat hij die penal mistte zakt het ook wel beetje weg bij Barcelona qua vertrouwen in hun koppies denk ik en PSG juist nog meer in het zadel. Nee, ze kunnen onmogelijk tevreden zijn. Omdat ze het zelf hebben nagelaten barcelona met Dembele en Messi. Wat heb je nou aan mooi voetbal als je de kansen niet afmaakt? Hoe kan je dan met opgeheven hoofd het veld verlaten terwijl Barcelona minstens 3 doelpunten had moeten maken?

Helaas deed de eerste wedstrijd ons al de das om, anders hadden we echt wel kans tegen PSG van vandaag. Wellicht speelden ze zelf niet met 100 inzet, maar dat terzijde vond ik ons echt prima spelen tot de uur op de klok. Daarna leek PSG optimaal de wedstrijd dood te spelen en terecht, ze waren als verdedigers echt freaking goed bezig. Geen enkele schot op doel gelaten volgens mij tweede helft. Bijna een perfecte eerste helft gezien qua tempo en kansen, maar tweede helft zag je een wakkere PSG die zich niet gek lieten maken. Verdedigend super alert met een Motm keeper, tja dan verdien je gewoon door te gaan naar mijn mening. Gefeliciteerd PSG fans, als die hier überhaupt lurken. De betere team over twee wedstrijden gaat terecht door naar de kwartfinales. Navas echt Motm, want hij was echt dodelijk goed bezig. Dit was de Navas van Real Madrid waarin ze zoveel CL titels wonnen.

Tijdens De eerste helft had Barca echt moeten profiteren van al hun kansen. Met name Dembele die belachelijk veel mistte of gewoon zwakke balletjes gaf aan Navas. Verder is het uiteraard jammer van de gemiste penalty van Messi, zijn waanzinnig schot was anders wel echt fenomenaal. Jammer dat PSG arrogant het veld bespeelde, zie ze echter niet verder geraken in deze CL. Barca kan weer naar het Camp Nou en proberen focus te houden in de competitie. Desondanks een leuke avond als onpartijdige kijker.

Opgeheven hoofd? Wat creeeren ze dan de 2de helft? Beetje leuk mee voetballen. Psg speelde het spel heel goed. Verdedigen en counteren

10 maart 2021 om 23:02

Barcelona had meer kansen in Parijs dan PSG had in Barcelona. Uiteindelijk draait het om de goals.

Super maar dan ook supertrots op Barcelona. Weggeven in de eerste wedstrijd, de 5-3-2 werd erna pas ingevoerd en ik denk als die formatie ook de eerste leg in was gezet was die blamage voorkomen kunnen worden. In deze wedstrijd zie je ook dat je een echte 9 mist. Geeft niet, met opgeheven hoofd kan Koeman met zijn team de CL verlaten en volledige focus nu op het behalen van la liga en copa del rey!

Al met al hebben wij goed gevoetbald, alleen wij vergaten onszelf te belonen, wij verlaten met opgeheven hoofd het toernooi, maar er is genoeg om voor te spelen dit seizoen! Mes Quen Un Club ❤

10 maart 2021 om 23:10

Olympiakos speelt morgen pas

Alba kan echt niks anders dan blind staren op Messi, tjezus.

Dembele, wat een chocker altijd op belangrijke punten in een wedstrijd mist die

Messi met penalty's, hoe kan je die als top speler er niet in schieten, verder goede pot van hem

Frustrerend dat er zoveel kansen om zeep worden geholpen. Creëren zoveel kansen maar weinig rendement. Barca heeft een spits van het kaliber Haaland nodig. Griezzman wat er ook gebeurt gewoon aan het einde van het seizoen verkopen en die Dembele even 2 weken puur op afwerken laten trainen.

Verschil tussen la Remontada en deze wedstrijd is: Neymar. Verder, heeft PSG wel getraind na de 1-4 in Camp Nou? Want tegen Monaco was het ook al een schande. De andere wedstrijden eigenlijk ook (ondanks de overwinningen). Okay ik snap dat je niet “hoeft” maar dan moet je wel beter verdedigen dan vandaag.

10 maart 2021 om 23:02

Vond ze tweede helft anders echt bijna perfect verdedigen. Weet niet of je hebt opgelet, maar ik dacht te beweren dat Barcelona geen echte kans op doel heeft gehad in de tweede helft. Vooral de eerste helft leek PSG te makkelijk Barcelona over zich heen te laten komen, maar na de rust zag je weer dat stugge verdedigende PSG van Camp Nou.

10 maart 2021 om 23:07

Tweede helft ging het iets beter idd, sws na de wissels.

10 maart 2021 om 23:19

Dan zijn we het eens Blink; met Neymar erbij waren ze de rust ingedoken met 3 goals verschil.

10 maart 2021 om 23:34

Die VAR zat wel te slapen. Verratti liep te snel in. Verder had de speler die de penalty veroorzaakte zijn tweede geel moeten krijgen. Lenglet kreeg geel om minder.

11 maart 2021 om 01:05

Wat was er dan precies minder aan ViscaCatalunya? Lenglet stapt op de hak van Icardi, weliswaar ongelukkig, maar het blijft een overtreding. Geel vond ik zelf ook overdreven, maar het kan daar wel. De situatie met jullie penalty vond ik persoonlijk echt 3x niks. Kurzawa en Griezmann gaan beide met het been hoog naar de bal en schampen elkaar een beetje, waarbij Griezmann het uitschreeuwt alsof Kurzawa zijn been eraf schopt... Vond daar persoonlijk echt he-le-maal niks aan de hand en mooi gesimuleerd door Griezmann..

10 maart 2021 om 23:25

Je merkt toch het verschil als je op het middenveld enkel slopers hebt staan (veratti uitgezonderd) en je backs zo zwak zijn. Het middenveld slaagt er geen moment in om de wedstrijd te temporiseren, en van vanachter werd bijna elke bal blind naar voor getrapt. Ik geloof dat ze werkelijk geen 5 passen naar elkaar hebben kunnen geven. Als je dat dan vergelijkt met Barcelona of Real is dat toch een wereld van verschil. Helaas ontbreekt het aan beiden aan aanvalspower, wat uiteindelijk het verschil maakt op het scorebord. Barcelona heeft dan nog een Messi die altijd wel iets speciaals kan brengen. Maar lijkt mij toch dat ze van Dembele af moeten ipv te verlengen. Pak er nu nog 50 miljoen voor om je te versterken. Ja hij heeft snelheid, maar ik denk dat Barcelona toch iets meer mag ambieren. Als je dan een Pedri ziet, die ademt voetbal. Die actie langs de zijlijn, wat een rust. Straf wat die presteert met zijn 18 jaar.

In tegenstelling vele anderen hier, vond ik Barcelona maar matig vanavond. PSG liet ze voetballen. Maar met griezmann en dembele voorin is het gewoon niet goed.

Griezmann heb ik het idee dat ie geen idee heeft wat ie moet doen. En dembele is snel, maar zoveel kansen verprutst. Die goal van Messi zat volgens mij ook een hoop frustratie in.

Verdediging van Barca is ook super kwetsbaar. Als je Frenkie achterin moet zetten, zegt dat al genoeg. Barcelona van vanavond was een leuk middenveld met Messi erbij en een PSG dat Barca veel liet voetballen.

PSG meer dan verdient door.

10 maart 2021 om 23:18

De matigheid zat in de eerste helft echt alleen in de afronding, hun veldspel was werkelijk voortreffelijk. I de 2e helft was de koek gewoon op, ook in het koppie, maar dat mag je de jonkies niet kwalijk nemen. Griezmann en Dembele waren inderdaad wel de zwakste schakels bij Barcelona.

10 maart 2021 om 23:22

Frenkie is ook iemand die het verschil kan maken als hij wat hoger op het veld staat. Jammer dat de selectie dun is. Barca mist momenteel een 9 en twee verdedigers. Denk dat ze genoeg talentvolle jongens hebben die er nog jaren kunnen spelen.

PSG terecht door op basis van het scoren van de goals, maar Barcelona en Messi laten hier toch wel een mogelijkheid liggen op een veel beter resultaat dan wat er nu op het scorebord staat. Dembele die hopeloos kansen om zeep helpt alsof hij ze cadeau krijgt, Dest ongelukkig, en ja Messi had gewoon 2x extra kunnen en moeten scoren, die penalty moet erin om nog een hele leuke 2e helft te krijgen en hij mist een opgelegde mogelijkheid in de 2e helft. Maar goed al met al een goed Barcelona gezien vandaag alleen zonde dat Barcelona zichzelf niet beloont,

Realistisch gezien was het ook lastig om nog door te komen. Nu hopen op City of toch PSG die voor een verassing kunnen zorgen en de CL kunnen pakken al gun ik die Air Mbappee helemaal niks. Hij loopt rond alsof hij de beste speler aller tijden is.

Barca is overduidelijk een beter team geworden in de laatste paar weken.

In de zomer gratis Depay , Garcia en Aguero ophalen en alles komt goed

Koeman is de perfect coach op dit moment

10 maart 2021 om 23:04

depay voor wat? even serieus we hebben al 2 van zulke spelers rondlopen messi en griezman.

10 maart 2021 om 23:08

Girezman heeft tog echt bewezen te weinig rendement te hebben voor dit Barca team .,..depay scoort makkelijker

10 maart 2021 om 23:24

Depay zal wel wat kosten. Denk niet dat Barca aan hem moet beginnen.

10 maart 2021 om 23:35

Qua salaris zal hij een fractie vragen wat Griezmann "verdient". Hij is zo transfervrij.

11 maart 2021 om 00:59

Maar we hebben zijn type speler gewoon niet nodig. Dat is gewoon een enorme zonde als je voor de 3e keer tegen dezelfde steen aantrapt. Eerst met coutinho, dan met griezman en nu nog een keer met depay? Nee, aub niet.

10 maart 2021 om 23:23

Aguero lijkt me ook niet meer de snelste. Dan had je net zo goed Suarez kunnen behouden.

Dus men is blij met een uitschakeling in de 8st finales van de CL? Ook gezien zo'n positieve titel. Hmm okee. Nja. Barca was opvallend sterk. Misschien liet Psg het ook toe maar dat deden ze dan wel erg matig. Als barca echte top afmakers had, was er echt wel meer mogelijk. Helaas voor ze, is het niet gelukt.

10 maart 2021 om 23:03

Dat maak jij er van socio. Ik denk dat de barcafans blij zijn met het getoonde spel ondanks dat je vanavond geen kans had. Barca had het ook lekker kunnen gaan maar ze hebben wel echt gestreden. Daar kan je als barcafan wel blij mee zijn. De focus gaat vol voor de titel en de Copa.

10 maart 2021 om 23:12

Met dit spel is er echt wel wat mogelijk in de competitie.

10 maart 2021 om 23:22

Vz is pro barca zeg ik met alle respect, is gewoon een schande als je in de achtste finale eruit ligt als Barcelona zijnde, je zag gewoon dat Paris op 30 procent speelde.... Daardoor leek barca heel wat....

Opgeheven hoofd? Laat me niet lachen. Dit Barcelona heeft niets in de Champions League te zoeken. Zelfs een onterechte penalty wordt gemist.

10 maart 2021 om 23:26

Je doet je profielfoto eer aan man. Ze hebben prima gevoetbald en na de heenwedstrijd is het voor deze ploeg inderdaad al heel wat dat je er niet weer met drie of vier goals van af gaat. Daarnaast heeft Barcelona het eerste uur PSG echt vastgezet en kwam het tot een hoop goede kansen. Ze hebben zich absoluut niet naar de slachtbank laten leiden. En dus kun je prima met opgeheven hoofd het toernooi verlaten.

11 maart 2021 om 02:16

Ze hebben zich absoluut niet naar de slachtbank laten leiden? Barcelona werd afgeslacht in de eerste partij en vandaag spelen ze gelijk tegen een PSG (zonder Neymar) dat dit seizoen 2e in de competitie staat. PSG speelde totaal niet zoals ze normaal zouden spelen. Ze lieten Barcelona komen en zijn 0x echt in gevaar geweest vanavond. Met een selectie van 900 miljoen is dat gewoon een schande.

10 maart 2021 om 23:27

Is echt triest inderdaad, je ligt er vroeg uit is een wanprestatie van Barcelona. Je kan hier toch niet zo blij mee zijn, als je nou PSV heet dan zou ik dit wel snappen....

10 maart 2021 om 23:41

Ik ben blij voor jou Aqua. Een non-match van Ronaldo die daarna alle wind van voren krijgt en een twee remontada van Barcelona tegen PSG op twee dagen tijd had je tikker waarschijnlijk niet aangekund.

Ik kan best leven met de wedstrijd van vandaag als Barcelona fan. Geeft hoop voor de Copa en de Liga. Het is al anders geweest dit seizoen.

10 maart 2021 om 23:03

Vond het overigens wel echt zeer zwak van de scheids dat hij geel geeft voor Lenglet maar geen 2e gele kaart voor Kurzawa, kan toch echt niet.

Remontada had makkelijk gekund in de eerste helft, helemaal als Dembele als prime Neymar speelde. Wat een kansen kreeg die kerel. En als je ook nog een penalty mist vlak voor rust, dan komt het natuurlijk niet meer goed. Schade is dan te groot. Wat zijn CL wedstrijden ook verschrikkelijk saai om naar te kijken trouwens zonder publiek. Het is echt zo dood. Spelers voelen dat ook, de energie voel je gewoon niet. Barca zag er goed uit vandaag qua veldspel, alleen het probleem die ze al het hele jaar hebben, is dat ze de vele kansen niet afmaken.

Hiervoor Atletico nog gezien met Suarez...... Nivootje hoger dan dembele. Zoo jammer dat ie weg moest

10 maart 2021 om 23:03

In de CL heb je weinig aan de huidige Suarez omdat hij zo traag is. Dembele creert zelf gevaar.

10 maart 2021 om 23:08

Ben ik het niet mee eens. Suarez staat heel erg scherp. Creert door goed positie te kiezen veel gevaar. Scoort tenminste aan de lopende band. Meeverdedigen is er niet bij nee. Maar of dat vandaag nou nodig was

10 maart 2021 om 23:11

In de CL bood hij al tijden heel weinig voor Barcelona. Je kunt niet met Messi en Suarez spelen. Voetbal is een teamsport en je moet als team verdedigen.

10 maart 2021 om 23:27

Suarez is wel iemand die kansen kan benutten. Dembele is weliswaar snel en technisch, maar als je niet kan afronden heb je daar niets aan. Ben het overigens met je eens dat Suarez traag is en weinig meeverdedigt. Had hem er echter wel bijgehouden. Zeker als je Griezmann nu ziet. Vraag me af of hij het veel slechter zou doen.

11 maart 2021 om 00:14

In de 5-3-2 zag ik Suarez nog wel wat bijbrengen. Defensief sta je zowiezo sterker. en kan je wel permitteren dat die twee voorin blijven loeren.

10 maart 2021 om 23:10

Zoek anders even op hoeveel goals Suarez in de afgelopen 6 jaar in de uitwedstrijden van CL heeft gescoord. 0 of 1. Afhankelijk van of je de wedstrijd tegen Bayern vorig jaar als een uit wedstrijd beschouwt.

Ik was de laatste tijden best wel kritisch over Barcelona en Koeman. Was eigenlijk bijna de gehele seizoen tegen Koeman en had ook meerdere malen aangegeven dat ze beter iemand anders konden zoeken. Maar met de formatie en hoe ze nu de laatste tijd spelen kan hij gerust nog een jaartje blijven. Het probleem wordt natuurlijk mocht Messi straks weg gaan of Ansu Fati is niet 100% volgend seizoen of Lenglet speelt er nog of alle drie. Dan gaat het wel moeilijk worden. Want ze missen een echte goede verdediger en een wereldspits. En als je straks zonder messi zit moet je de doelpunten zien te vervangen.

10 maart 2021 om 23:06

Ik heb wel hoop voor de toekomst. Araujo werd echt node gemist. Daar ben ik echt een immense fan van. Hij is snel, sterk en kan nog best voetballen ook. De goals van Fati werd al even goed gemist. Hij is de enige met Tor instinct naast Messi. Maar je kunt niet afhankelijk zijn van twee jonge jongens. Er moet een verdediger, een spits bij en idealiter ook nog een verdedigende middenvelder.

10 maart 2021 om 23:31

Ik denk dat je met Frenkie, Busquets en Pedri wel voorzien bent op het middenveld. Barca heeft behoefte aan een sterke CV en spits. Haaland en de Vrij zou natuurlijk top zijn, maar die zijn tegenwoordig niet meer haalbaar. Nu moeten ze in een ander vijver vissen en dan kom je gauw bij spelers als Wijnaldum en Depay terecht. Het is voor Barca te hopen dat Messi blijft en er directe versterkingen komen, want ze hebben momenteel wel een talentvolle lichting.

10 maart 2021 om 23:38

Ik ben benieuwd wat Laporta uit de hoge hoed gaat toveren. Er komt een grote schoonmaak maar veel gaat dat niet opleveren. Ik zou beginnen met Griezmann, Umtiti, Pjanic, Lenglet en Firpo.

10 maart 2021 om 23:10

Aan Dembele heb je toch veel meer dan die passieloze Griezmann. Met Dembele en Ansu Fati heb je een immens veel snelheid voorin.

10 maart 2021 om 23:14

Nee, Griezmann is veel beter dan Dembele. Dembele weet de helft van de tijd niet waar hij moet staan of lopen, heeft 20 kansen nodig voor een goal, heeft geen overzicht en heeft ook gewoon een levensloze blik in de ogen. Dat wordt nooit wat met hem. Verkopen en aanvaarden wat je ervoor krijgt.

10 maart 2021 om 23:17

Dembele is voor Barcelona 10 keer meer waard met zijn snelheid. Griezmann is de meest dramatische aankoop ooit. 120 miljoen voor helemaal niets.

10 maart 2021 om 23:32

Ze hebben allebei teveel gekost, netals Coutinho. Dat geld had Barca veel beter moeten besteden.

In dit soort wedstrijden mist Barcelona net zojuist de type koppers die Bayern, Real etc. over beschikken. Als je alle corners die vandaag door Barcelona verplicht kort genomen werden aan een team als Real of Bayern geeft krijg je gegarandeerd minstens een goal om je oren. We missen gewoon type koppers die loopacties maken in de 16, maar jammer genoeg is dit een zwakte die al jaren niet aan wordt gewerkt.

10 maart 2021 om 23:34

Mengueza die er vroeg uit ging en Piqué die je miste vandaag.

Jammer jammer en nog eens jammer....als dat voormalige achtelijke bestuur van Barça nou goede aankopen hadden gedaan had er meer in gezeten.

Het kopen Dembélé Griezmann en Pjanic voor 250 miljoen... is gewoon weggegooid geld en dat verdien je niet meer terug.

In ieder geval ik heb een strijdend Barça gezien met een plan en tactiek alleen lukt het vandaag net niet....

Goeie kansen gehad, maar Barca zal toch echt wel vloeken op die eerste wedstrijd. Eerste helft moet je echt de helft van die kansen afwerken. Messi en Dembele hadden het echt wel weer de spanning terug kunnen brengen. Maar goed, het heeft niet mogen zijn en PSG is gewoon verdiend door. Wel een beetje geirriteerd aan dat vallen van Mbappe, bij het minste gaat die jongen al liggen. Lelijk kantje aan zijn spel.

Dit spelbeeld had ik toch echt niet verwacht. Het uit zich dan misschien niet in de score, maar PSG werd qua veldspel van de mat geveegd. Dat is ook direct het grootste probleem van Barca nu, de efficientie is er vaak niet. Daarnaast hebben we achterin een clown als Lenglet die maar blijft blunderen. Een remontada zat er nooit in, maar we verlaten de CL met opgeheven hoofd!

10 maart 2021 om 23:44

Achteraf gezien had Lenglet deze keer echt pech. Maar hij lijkt het aan te trekken.

11 maart 2021 om 03:51

5-2 tegen een gehavend PSG? Waar heb je het in godsnaam over?

11 maart 2021 om 07:46

Gisteren is er gewoon prima gespeeld. Als je het dan toch over gehavend hebt, wat denk je van de blessures die Barca in de heenwedstrijd had? We wisten allemaal dat Barca PSG niet aan zou kunnen en dat een Mbappe onze verdediging heel veel pijn kon doen. Dat is ook gebeurd.

Heel fijn voetbal hoor, heb echt wel genoten van de combinaties van Barcelona. Het is heel jammer dat Dembele nooit met scherp schiet en Griezzman geen schim meer is van wie hij ooit was, echt wat slecht was het bij die jongen vandaag, loopt iedereen in de weg en er is niemand in t midden.
Heel jammer van die penalty's en zeker ook dat Messi m mist, dat schot van hem is echt zo weergaloos, t blijft zo'n speciale speler. Suarez heeft zeker nu zn mankementen, maar je miste iemand in t midden die koste wat t kost de bal erin wilt krijgen en ook oorlog maakt met de verdedigers van Psg. Koeman zet wel wat neer er komt weer een identiteit door het voetbal heen.

Jammer , denk dat er meer had ingezeten vandaag, maar dan moet je veel efficiënter zijn in de afronding. Griezmann was weer een groot drama, heeft nooit iets extra's. Dembélé is ondanks zijn snelheid veel te onnauwkeurig en zijn schoten zijn ongevaarlijk. Je moet gelijk toeslaan in de eerste twintig minuten, dan gaan ze er in geloven, maar de aanvallers,op Messi na,hebben niet het Barça niveau. Het voldoet in Spanje maar niet in de Cl league. Ik hoop dat Griezmann, Coutinho, Pjanic,Umtiti, Firpo genoeg opbrengen om de selectie weer op Cl niveau te brengen.

Het beste Barcelona dat ik sinds tijden gezien heb. Hier kan Koeman verder op borduren.

PSG verdiend door. Maar wat was barca goed zeg, met Suarez en een fitte piqué ipv lenglet had vanavond de geschiedenis zich herhaalt. De hand van Koeman word steeds meer zichtbaar. Genoten van Busquets en Messi GENIAAL. Gefeliciteerd barca fans

Penalty voor Barca was onterecht daar een overtreding aan Mpampe voor was.PSG speelde niet voluit dat was te zien.

11 maart 2021 om 00:13

Dat was een duel. Mbappe was in duikmodus. Het niet geven van een tweede gele kaart was een groter probleem. Verratti stond ook al in het penalty gebied toen Messi schoot. Die had over moeten worden genomen.

11 maart 2021 om 01:08

Je naam zegt al genoeg.Heb je je Barca of Messi pyjama aan?
Objectief zijn is voie jou moeilijk.

PSG is door maar ik lees alleen maar artikelen over barca. Hoezo subjectief?

Met opgeheven hoofd? Ze spelen gelijk tegen een verzwakt PSG? Leken ook op de handrem te spelen en in te zakken. Dit zijn toch geen Barca standaarden? Verder zie je wel een stijgende lijn. Bij vlagen goed spel gezien. Zo zie je het verschil tussen een Pirlo en Koeman. Juventus doet maar wat, Barca krijgt steeds meer structuur en legt beter voetbal op de mat.

Met opgeheven hoofd nadat je thuis met 1-4 aan de kant bent gezet? Okay dan

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren