Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van der Gijp kijkt met grote verbazing naar Ajax: ‘Hij is écht langzaam!’

Laatste update:

René van der Gijp liet zich maandagavond in Veronica Inside kritisch uit over Sébastien Haller. Het viel de analist van het praatprogramma in de wedstrijd tegen FC Groningen (3-1 winst) op dat de 26-jarige spits van Ajax erg langzaam is. Verder begreep Van der Gijp niet hoe de scouts van de Amsterdammers terecht zijn gekomen bij Edson Álvarez, die volgens hem onthutsend zwak speelde.

"Ik zat een beetje met Wim (Kieft, red.) te appen", opende Van der Gijp zijn verhaal over Haller. "Toen zei ik tegen Wim in de rust: 'Als jij Haller zijnde in Engeland één zo'n helft speelt, zit je drie maanden op de tribune.' Waarop Wim appt: 'Nee, dan verkopen ze je aan Ajax'", lachte Van der Gijp. "Ik weet niet wat hij heeft, hoor. Ik geloof wel dat iedereen wat aan de vermoeide kant is, zowel bij Ajax als PSV."

Van der Gijp begon vervolgens over de sprintsnelheid van de Ivoriaans international. "Wat mij opviel bij die Haller: dat hij een paar keer iemand achterna liep om te verdedigen, en dat ik denk: hij is écht langzaam! Langzaam! Ik heb hem een keer een back (Damil Dankerlui, red.) achterna zien lopen en dat was niet de snelste, maar die liep hem er mét bal gewoon uit." Ook Johan Derksen was die mening toegedaan. "Ja, hij is echt langzaam", zei Derksen. "Zeker om weg te komen, hij moet eerst op gang komen. Maar hij zal nooit een topspeler worden, dat hebben we gezien in Engeland, omdat hij die snelheid en ook die handelingssnelheid mist."

Verder haalde Van der Gijp uit naar Álvarez, die tegen Groningen centraal achterin speelde. "Het is zó ongemakkelijk aan de bal", zei Van der Gijp. "Het is zó'n niet-Ajax-speler. Die andere (Lisandro Martínez, red.) nog wel, hoor. Die heeft nog wel een soort van iets van flair, maar die houten klaas... Ik vind het zó geen gezicht als hij aan de bal is. Hij zal wel gaten dichtlopen, maar dan denk ik: als hij die gaten niet dichtloopt, wat blijft er dan nog van over? Ik zie hem vaak genoeg spelen en dan denk ik: je hebt hem gescout, wat zie je er dan aan?" Hans Kraay junior hield vervolgens een pleidooi voor Martínez, die zondag een centraal duo vormde met de eerder genoemde Mexicaan. "Ik vind dat hij zwaar onderschat wordt. Hij heeft een goede inspeelbal, een goede crossbal. Hij is behoorlijk snel, hij dekt door, hij kan behoorlijk koppen voor zijn lengte."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
8 maart 2021 om 21:26

Heel spannend vond ik Alvarez niet hoor. En hij heeft elke wedstrijd wel een moment dat heel anders kan aflopen. Nu waren we tegen Groningen gewoon veel te sterk en had het allemaal niet uitgemaakt. Maar ik speel liever niet met Alvarez in het centrum, maar dan Martinez of Blind en dan samen met Timber.

8 maart 2021 om 21:28

nou, ze lieten net wat beelden zien van Alvarez en dat zag er toch niet heel best uit. hij speelde geloof ik drie keer op rij de bal in de voet van de tegenstander en struikelde ook nog een paar keer over zijn eigen benen. ik vind het ook een vrij simpele huis, tuin en keukenvoetballer voetballer voor die 15 miljoen. Haller vind ik wel een hele goede aankoop die nu opeens wordt af geserveerd op 1 mindere wedstrijd

8 maart 2021 om 22:20

Ik zeg niet dat Alvarez een wereldwonder is, maar zet de camera 90 minuten op Frenkie De Jong en zet daarna zijn 5 foute passes en 2 verkeerde aannames op een rij (zoals iedere speler die elke wedstrijd heeft) en je hebt een filmpje van 30 seconden waar zelfs een topspeler waardeloos lijkt.

8 maart 2021 om 22:26

Probleem is dat ze gewoon beelden zoeken die hun bekrompen mening ondersteunen. Ik zag Messi tegen Osasuna ook 10 ballen simpel inleveren en als ik die op tv laat zien met wat verkleinwoorden zou je ook haast geloven dat het een modaal ventje is wat nooit wat word joh..

"Hij zal wel gaten dichtlopen, maar dan denk ik: als hij die gaten niet dichtloopt, wat blijft er dan nog van over?" en wat blijft er van een spits over die geen doelpunten maakt, of een keeper die geen ballen pakt. Echt een vreselijk wannabe analistje met een mentaliteitje van likmeversje.

9 maart 2021 om 00:32

zo oordelen wij toch zelf ook? als een verdediger in Nederland niet kan meevoetballen is het zogenaamd een matige verdediger, hoe goed je verdedigend ook bent. van een speler van Ajax wordt nu eenmaal mee verwacht als een gat dichtlopen, zeker als je 15 miljoen hebt gekost. dan verwacht je dat een speler iets extra's heeft

9 maart 2021 om 00:39

@zytto34 maar dit was niet in elkaar geplakt. het was een doorlopend fragment van 1,5 minuut ongeveer waarin hij van alles fout deed

9 maart 2021 om 08:29

@japie_krekel Sinds dat Alvarez in de basis staat bij Ajax staan ze veel stabieler achterin. In de tijd dat Ajax met Gravenberch en Klaassen controlerend op het middenveld en Blind met Schuurs achterin speelde was de verdediging dramatisch. Alvarez (en ook Timber) hebben echt voor stabiliteit gezorgd. Aan de bal voegt Alvarez inderdaad niet veel toe, maar verdedigend is hij uitstekend.

9 maart 2021 om 08:30

Alvarez is een uitstekende aankoop. Het aantal kansen tegen van Ajax is minimaal gehalveerd als het niet nog meer is. Aan de bal is het allemaal niet zo slecht. Het is een verdedigend ingestelde speler die hem vaak zat bij de juiste kleur krijgt en die ook nog eens een aardig schot heeft en aardig kan koppen. Die Martinez die ze opeens wel wat flair vinden hebben en waar mensen opeens van zien dat hij ballen over 60 meter weglegd, deed hij altijd al, maar afkraken was leuker en men ging er maar vanuit dat het een houthakker was. Inmiddels heeft Alvarez het stempel dat het niets is aan de bal. Over een paar wedstrijden gaat dat ook kantelen. Joey veerman de fantastische voetballer hebben we gezien onder druk. Maar een Alvarez die onder druk wordt gezet en 3 ballen verspeeld kan er niets van......

9 maart 2021 om 12:25

Joey Veerman heeft Heerenveen ook geen 15 miljoen gekost

9 maart 2021 om 13:13

Frenkie kostte een hele euro, Onana was gratis. Timber is gratis. Dest was gratis. Van de beek was gratis. De Ligt was gratis. Wat zegt dat nou? Soms moet je spelers vervangen en dat kost geld. Soms komen ze uit de opleiding of transfervrij en dan kost het helemaal niets.

10 maart 2021 om 13:06

Zytto
" maar zet de camera 90 minuten op Frenkie De Jong en zet daarna zijn 5 foute passes en 2 verkeerde aannames op een rij "
Haha, leuke comeback!
Maar het voorbeeld is buitengewoon ongelukkig gekozen. Want naast die 5 foute passjes van Frenke kun je daarnaast per wedstrijd een band vullen met een half uur lang de ene goede actie met de bal na de andere. Goed wegdraaien, goed ballen inspelen, verleggen, aan de bal versnellen en man uitspelen, etc. etc. Allemaal dingen waarvan we bij Alvarez de camera de rest van zijn carriere nooit zullen laten registeren. Want dat kan Alvarez allemaal totaal niet.
Edson Alvarez is eigenlijk een CV en als je hem persé op het middenveld wil laten spelen dan heb je daar gewoon een superluxe stofzuiger lopen van vijftien miljoen wiens passing suspect is, die altijd met zijn rug naar de tegenstander staat en alle ingespeelde ballen terug kaatst of breed legt. Dus je kunt hem als Ajax speler eigenlijk louter gebruiken in je topwedstrijden (dus in de CL en tegen Psv), maar tegen de mindere opponenten is hij een blok aan je been en overbodig.
Dus geen goed argument van je, dat vergelijk met Frenkie.

10 maart 2021 om 13:12

ninja

"inmiddels heeft Alvarez het stempel dat het niets is aan de bal. Over een paar wedstrijden gaat dat ook kantelen. "
Dat 'stempel' is gewoon een juiste vaststelling van hetgeen we allemaal kunnen zien. Jij kunt het ook zien, als je gewoon kijkt. Alvarez is bijzonder matig aan de bal. Als jij hem 'niet zo slecht' vindt, wat je goede recht is, dan vraag ik me wel af wat dan 'goed aan de bal' is. En welke maatstaven jij dan aanlegt bij spelers van andere clubs dan Ajax.
Want mijn maatstaf is gewoon hetzelfde voor iedereen. En wat ik Alvarez zie doen (passjes van boven de tien meter komen zelden aan), dat noem ik 'matig aan de bal'.
Zijn intercepties zijn uitstekend. Hij zuigt prima stof. Maar dat hij daarnaast zoveel meer zou bijdragen in balbezit zie ik als luxe zelfdelusie. Zeker bij een club als Ajax. Want daar spelen toch de technisch meest onderlegde en begaafde spelers van Nederland, Ninja? Als je de ironie van jouw eigen opmerkingen niet ziet zelf, dan vind ik dat ernstig.
Dat het beeld van Alvarez als matige voetballer gaat 'kantelen', dat vind ik een losse flodder. Alsof Rosario opeens een puike spelverdeler kan worden zeg omdat zijn spel kantelt....???

8 maart 2021 om 21:50

Alvarez speelt al weken gewoon goed tot degelijk en dan een wat mindere wedstrijd en meteen weer afzeiken? Hij knapt veel vuil werk op en aan de bal is zijn handelingssnelheid misschien niet altijd optimaal maar hij veroverd heel veel ballen en kan het een speler bijzonder lastig maken door continue maar op zijn huid te zitten

8 maart 2021 om 21:57

@miljatovic1969 ballen veroveren is goed alleen moet je dan die veroverde bal niet weer direct inleveren bij de tegenstander

8 maart 2021 om 22:07

Zowel Martinez als Timber hadden meer balverlies gisteren tegen Groningen, en Tagliafico exact evenveel. Beetje met alle winden mee lullen van je dit Japie, Alvarez leed helemaal niet veel balverlies. Dat doet hij overigens vrijwel nooit, speelt al weken op rij solide op 6 en gisteren ook als CV. Nee, het is geen Frenkie de Jong aan de bal nee, dat hoeft ook helemaal niet. Zijn kwaliteiten zijn zeer belangrijk voor de balans bij Ajax gebleken. Echt een zeer zwakke opmerking van Vd Gijp hier, ik kijk sowieso nooit naar die clowns want er komt zelden iets zinnigs uit. Maar deze opmerking van hem is gewoon een bekentenis dat je niet naar de wedstrijd gekeken hebt.

8 maart 2021 om 23:28

Sterker nog. Alvarez dribbelde paar keer goed in op het middenveld. Hield een hoog tempo aan en stond telkens goed. Voor iemand die al een poos niet op CB heeft gestaan deed hij het naar behoren. Zoals je zelf zegt: het zijn opmerkingen van mensen die niet eens meer kijken. Iedere week kijken welke kant de wind op waait en mee lullen. Als hij ooit de top haalt, dan wisten zij dat natuurlijk al lang geleden dat het wel iets ging worden.

9 maart 2021 om 08:04

Ik ben zelf ook niet kapot van Alvarez als centrumverdediger. Nu speelde hij tegen Groningen degelijk, maar je zag wel af en toe het gebrek aan snelheid, zekerheid en inzicht. Wat Alvarez onderscheid van Botman, is zijn spel als verdedigende middenvelder. Hij heeft daar dit seizoen in de topwedstrijden uitstekende wedstrijden gespeeld tegen Psv, AZ, Feyenoord en Lille. Als CVM maakt Alvarez in balbezit logische keuzes en lijdt hij nauwelijks balverlies, maar is hij vooral kwalitatief fenomenaal als stofzuiger. Ik blijf erbij dat je tegen kleine teams beter Kudus als CVM kan opstellen en Timber of zelfs Schuurs in het centrum, maar zodra je een sterke tegenstander tegenkomt is Alvarez als stofzuiger broodnodig.

8 maart 2021 om 22:57

En Dankerlui is juist snel, verder kan hij niet zo goed voetballeb maar rennen kan hij zeker.
Dus beide punten kloppen niet.

9 maart 2021 om 07:55

Ik zou eens even kijken naar de spelers die in het centrum of het middenveld bij Ajax hebben gespeeld en dat dan vergelijken met Alvarez. ‘Er is niks mis mee’, kom op zeg.. Hij heeft totaal niets van een Ajacied. Voetballend is het behoorlijk treurig en op het middenveld is hij alleen nuttig om ballen te onderscheppen. Hij komt gewoon voetballend tekort en Ajax moet voetballende mensen op het veld hebben.

9 maart 2021 om 08:08

''op het middenveld is hij alleen nuttig om ballen te onderscheppen.'' Ik ben het met je eens dat tegen clubs als Groningen, Twente, Heracles en laagvliegers als Emmen en Venlo dat niet echt nodig is. Dan heeft hij echt te weinig voetballende kwaliteiten. Maar er is een reden dat Ajax niet door is in de Champions League en waarom het vorig jaar ineenstortte vanaf januari. Naast de blessures, is dat ook het gebrek aan zekerheid in de omschakeling. In 18/19 ruimde De Ligt zoveel op dat Ajax met een extreem offensief middenveld kon spelen. Nu is dat simpelweg niet meer mogelijk. Alvarez heeft zich in de topwedstrijden bewezen als meer dan uitstekende stofzuiger, hij wint duels, loopt gaten dicht en is in die wedstrijden echt cruciaal voor Ajax. Tegen Psv, AZ, Feyenoord en Lille was hij op die manier een erg belangrijke speler. En aan de bal maakt hij in die topwedstrijden logische keuzes, hij lijdt nauwelijks balverlies en doet met zijn spel geen afbreuk aan de broodnodige snelle balcirculatie. De volgende stap die Alvarez moet zetten is dat hij onder druk beter aan de bal wordt, maar in topwedstrijden maakt hij die ontwikkeling allang door.

9 maart 2021 om 08:53

Ik ben het met je eens dat hij zeker wel nuttig is, maar het is onwaar dat hij nauwelijks balverlies lijdt of de balcirculatie opbreekt. Je ziet dikwijls dat hij het spel vertraagt omdat hij net iets te lang nodig heeft of de bal nog goed moet leggen door zijn lompe dribbel. Het is duidelijk dat Ajax zekerheid nodig heeft op het middenveld en ik snap ook dat we een controleur als Frenkie niet meer gaan vinden, maar dat betekent niet dat zo'n jongen het dan maar moet worden.

9 maart 2021 om 09:02

Ik heb even zijn passnauwkeurigheid gecheckt, in het algemeen scoort hij daarmee hoger dan een speler als Tagliafico en als je puur passes op de helft van de tegenstander bekijkt scoort bij even hoog als spelers als Klaassen en Martinez. Het zullen geen geweldige passes zijn, maar zo extreem veel balverlies lijdt hij niet (83 en 82 procent zijn redelijke percentages). In verhouding wint hij de meeste duels van alle Ajax-middenvelders en verricht hij ook de meeste intercepties van alle Ajax-middenvelders, waarmee zijn belang in verdedigend opzicht duidelijk is. Het enige standpunt dat ik met je deel, is dat hij de balcirculatie af en toe opbreekt, vaak kiest hij in topwedstrijden echter voor de logische keuze en maakt hij echt geen vreemde keuzes op het veld.

9 maart 2021 om 09:42

Eens hoor, mijn favoriete middenveld heeft dan ook simpelweg nog nauwelijks samen gespeeld: Gravenberch - Kudus - Klaassen. Alvarez is wel een hele nuttige kracht en maakt echt stappen, je moet meerdere systemen kunnen spelen.

9 maart 2021 om 10:53

Alvarez had tegen Groningen alle moeite om als RCV op de been te blijven. Is absoluut geen Rcv. Op het middenveld prima stofzuiger en met oog voor de situatie. Is het ontbrekende stukje op het middenveld, dus daar mooi laten staan. En meer moet en kun je ook niet van hem verwachten, want is niet sterk in de voortzetting, maar beschikt over een prima wedstrijdmentaliteit. En dat is nodig wanneer het er echt om gaat.

Haller zal heus wel scoren door geweldige aanvoer, maar is dat transfergeld niet waard aangezien het een vrij beperkte spits is met veel mankementen. Duurste aankoop hoe verzin je het.

8 maart 2021 om 21:25

Als hij ons kampioen maakt vind ik het prima. Zijn statistieken zijn in ieder geval super en het was ook een begrijpelijke aankoop met het zicht op vertrek Brobby Huntelaar.

8 maart 2021 om 21:34

Ik vind Haller ook een prima spits, moet nog wel bewijzen of hij het geld daadwerkelijk waard is. Maar zonder Haller wordt Ajax toch ook gewoon kampioen? Denk je nou echt dat je met Brobbey of Traore in de spits ineens 10 punten minder had gehad? Ajax is kwalitatief duidelijk het beste in de Eredivisie, Haller heb je niet nodig om kampioen te worden dit seizoen.

8 maart 2021 om 22:26

Teesboer: de assist op de 2-2 tegen psv, de assist op de enige goal tegen feyenoord, de 1-2 tegen fortuna rond minuut 75 (bleef 1-2), 2 doelpunten in een 2-1 tegen psv in de beker, enz. Hij heeft iig wel het verschil gemaakt op een aantal belangrijke momenten. Ik denk dat Ajax wel eerste had gestaan, maar bij zoveel durf ik niet te zeggen.

9 maart 2021 om 10:59

Er zijn andere spelers die Ajax kampioen maken. Voor Haller is veel te veel geld uitgegeven. Ik zie veel meer in Brobbey. Die jongen is al zo bepalend geweest in Europese wedstrijden, dat je gek bent hem niet binnenboord te houden. Had hem een niet te weigeren aanbieding gedaan - misschien is dat ondertussen gebeurd - in plaats van zo veel geld uit te geven aan een bijzonder matige spits zonder loopvermogen. Komt weer uit de koker van Ten Hag. Heeft het elftal nu gelukkig wel goed staan, maar blijft zijn voormalige (utrecht) protégés steeds naar Amsterdam halen. Om daar uiteindelijk op de reservebank te eindigen.

9 maart 2021 om 13:01

@jopie123 lekker makkelijk en kort door de bocht geredeneerd. Hij maakt Ajax geen kampioen op deze manier dat doen Tadic Nerds en co. Haller draagt haast niks bij. Of vind jij van wel?

8 maart 2021 om 21:25

hij is alleen langzaam maar ik vind dat hij best veel kwaliteiten heeft. fysiek sterk, kopsterk, een neusje voor de goal, technisch ook best sterk. ik vind Haller gewoon een goede spits. als hij ook nog snelheid had dan had hij nu niet bij Ajax gespeeld maar ergens bij een grote club in een topcompetitie

8 maart 2021 om 21:33

Jajohh, dit is toch ook opportunistisch gelul weer van Aqua. Net zo opportunistisch als die mensen die het een absolute wereld spits vonden toen hij de eerste wedstrijden fantastisch binnen kwam zetten bij Ajax. Haller heeft het even niet de afgelopen 2/3 wedstrijden. Je zag afgelopen zondag ook bij hem zelf dat hij er even niet lekker in zit op het moment. Maar als hij zijn normale niveau haalt, zoals in het begin direct deed, dan is het voor Ajax een fantastische spits. Een echte kapstok waar Ajax het spel aan kan ophangen en normaal gesproken inderdaad ook nog met een hele koelbloedig afronding. Top voor dit Ajax spel.

8 maart 2021 om 22:02

Klopt zeker dan was die vrij compleet geweest maar het viel mij ook wel dit weekend echt op en dat het er allemaal wel wat lomp uit ziet als die dan wel sprint. In het Ajax spel zou opzich wel meer een snellere spits passen maar omdat Antony nog wel is een bal wilt voorgeven past Haller ook wel. Als je op beide flanken buitenspelers hebt met hun verkeerde been dan moet je Haller niet opstellen want dan loopt die voor lul. Dat is misschien ook wel de reden waarom ten Hag blijft vasthouden aan Antony boven Neres want dan heeft die echt geen aanvoer.

9 maart 2021 om 10:58

Idd, voor ajax een ideale spits die veel rond de 16 vd tegenstander speelt. Alleen het is wel de vraag of dat in Europees verband ook nog overeind blijft. Kan me voorstellen dat in de CL volgend jaar wel wat meer snelheid gewenst wordt aangezien je dan niet altijd zo dominant kunt spelen en snel moet kunnen omschakelen.
Hij is wel logger en trager geworden dan in z'n tijd bij Utrecht overigens. Zag laatst die beelden en toen viel me op hoeveel zwaarder die nu oogt.
Mensen zien alleen die 22,5 miljoen, maar mocht 't wat minder uitpakken en jre verkoopt 'm weer voor 15m ofzo, dan valt de schade wel mee, sterker nog, als die nog wat bijdraagt in de CL dan heb je 't er zo weer uit.

9 maart 2021 om 14:02

Het oogt wel heel pover Inke. Ik bedoel, ik ben blij dat we hem hebben, maar een bal die een meter links of rechts van hem komt heeft ie al niet. Je hebt met Tadic op links en Haller in de punt alleen nog snelheid op de rechterflank. Ik zie dan ook meer in de combi Neres - Tadic - Antony, denk dat het ontbreken van Haller (in Europese wedstrijden) juist positief uit gaat pakken voor Ajax.

8 maart 2021 om 21:28

@aqua1: Hij is een beresterke vent en echt een kapstok voorin. Tegen Groningen had hij constant 2 of 3 mensen om zich heen, wat voor ruimte bij anderen opleverde. Ik vond hem echt niet zo denderend spelen afgelopen week (ook niet tegen Heerenveen), maar pikt wel gewoon z'n goal en assist mee. Zolang hij zorgt dat de rest beter speelt, is het al winst. Z'n stats zijn echt meer dan prima (en dan vindt hij zelf ook dat hij nog veel beter moet en kan).

8 maart 2021 om 21:30

@aqua1 wat zijn dan de mankementen? en wat is je lat? Voor RM komt hij te kort en dan zeker een beperkte spits. Voor subtop Europa die aanvallend voetbal speelt is het gewoon een prima spits. Oke laatste paar weken even een dip, maar rendement is nog steeds meer dan prima.

8 maart 2021 om 22:14

Helemaal prima! Als hij elke wedstrijd scoort en om de wedstrijd een assist mag jij hem van mij prima een beperkte, dure spits vinden. Nee dan liever a la Pratto, kost weinig, maar levert ook niks op.

9 maart 2021 om 13:00

@Aqua1 doe dat nou niet. Benoemen dat er veelste veel voor Haller is betaald. Ze raken hier dan op tilt en verdedigen dit 'marktconforme' bedrag dan tot bloedende typvingers aan toe. De reden om een spits te kopen was gegrond maar deze spits (Haller) voor dit bedrag (25 miljoen). Maar goed ... Dat is een andere discussie

Rene heeft niet eens gezien dat Alvarez centraal stond en niet op het middenveld..

8 maart 2021 om 22:00

maar wat is echt het verschil? volgens de Ajax fans past een verdediger die geen goede inspeelpass heeft niet bij Ajax en inspeelpass van Alvarez is niet best

Wat klets die van der gijp over martinez met die redt het nog wel.
Bikkel van een speler, die nooit verzaakt en keihard werkt en dat heb ik ook met Alvarez

8 maart 2021 om 21:25

Inderdaad.. Martinez zal bij mij altijd spelen.. Al had ik Ajax met 2 linkspoten (blind) centraal moeten laten spelen.. van mij mag Martinez nog 6 jaar blijven.

8 maart 2021 om 21:28

Jullie zijn zeker allemal ajax supporters moet gewoon eerlijk zijn echt drama speler maar in Mickey mouse league valt niet echt op he

8 maart 2021 om 23:30

ElmaAhmetovic ik weet niet wat jou club is maar martinez ben ik zeker tevreden over, eindelijk gif in het elftal en als jij doelt op alvarez nee het is geen Romario met een fluwelen techniek, het is een harde werker en een stofzuiger en daardoor wordt hij ondergewaardeerd.
Van mij mag hij spelen want met 11 romario's win je de oorlog niet mee

Haller is natuurlijk niet snel, maar bij het type spits wat hij is is snelheid niet het belangrijkste wat je moet hebben. Het is ineens wel de "laten we Haller bashen"-tijd. Het kan aan mij liggen, maar volgens mij is Haller nog altijd een stuk sneller dan Blind en Tadic waarbij snelheid toch een belangrijkere factor is.

8 maart 2021 om 23:47

Inderdaad, Huntelaar is toch ook altijd langzaam geweest...is een prima spits, maar uiteraard niet voor ieder systeem.

9 maart 2021 om 03:48

Tadic is ook niet snel , maar die doet het ook prima in de spits

ik zie het ook nog steeds niet in Alvarez. hij kan goed ballen onderscheppen maar voor 15 miljoen had ik er veel meer van verwacht. aan de bal voegt hij echt 0,0 toe. Haller vind ik wel een hele goede spits. daar doet een mindere wedstrijd niks aan af

8 maart 2021 om 21:32

@japie waarschijnlijk vond je een speler als Makelele ook niets. Alavrez doet het gewoon prima en ook tegen sterke clubs stond hij goed te ballen. Dankzij hem meer rust voor de verdedigers en bewaakt alles goed.

8 maart 2021 om 21:42

Makelele kon wel gewoon voetballen hoor. niet zo goed als een Figo ofzo maar hij was aan de bal gewoon prima. Alvarez vind ik een beetje een domme kracht. hij werkt hard en kan tegenstanders goed voor de voeten lopen maar aan de bal is het echt om te huilen

8 maart 2021 om 21:57

Ben het ook gewoon met Japie eens hoor. Alvarez doet het als balafpakker momenteel prima en een stuk beter dan hij anderhalafjaar hiervoor heeft laten zien. Maar een geweldige speler is het nog steeds niet. Zijn passing is echt gewoon slecht, en daardoor moet hij heel veel eigen fouten passes nog steeds corrigeren (doet me beetje aan Enoh denken). Verdedigend is laatste tijd wel goed, maar hij moet er echt in krijgen dat hij vervolgens gewoon direct een bal over 5 meter naar een opbouwer gaat passen, want dat gaat 'm bij Alvarez gewoon niet worden. Al met al dus gewoon nog steeds niet geweldig.

8 maart 2021 om 21:59

Alvarez heeft een beetje hetzelfde probleem waarom veel Ajax supporters Botman niet bij Ajax vinden passen. hij heeft geen voetballende kwaliteiten en kan niet met ruimte in zijn rug spelen

9 maart 2021 om 03:47

Hij kan juist wel met ruimte achter zich spelen . Dat zag je wel hoe hij die spits achterhaalde en onschadelijk maakte

9 maart 2021 om 06:24

Dat is ongeveer net zo opportunistisch als Haller afschrijven na 1 mindere wedstrijd. Zelfs een Maguire zal wel eens een spits hebben achterhaald maar structureel gaat hij dat niet doen. Datzelfde weet je ook van Alvarez als je hem over langere periode hebt gevolgd. Dat is ook geen verdediger die goed is met ruimte in zijn rug

8 maart 2021 om 21:49

Ja vind ik ook hoor, hij doet me een beetje denken aan enoh. Is gewoon een hele nuttige speler. Maar moet vooral.snel de bal inleveren bij iemand die kan voetballen

8 maart 2021 om 22:16

Timber levert de helft van de ballen in, maar wordt hier bewierookt. Waan van de dag...

Haller hoeft niet snel te zijn aan de bal. Daar heb je neres en antony al voor.

Het is een aanspeelpunt die een beetje kan meevoetballen.

Voor de eredivisie gewoon een goede spits.

Internationaal kan je gewoon niets zeggen. Volgend seizoen met de CL kunnen we pas een totaaloordeel vellen over de prijs kwaliteit verhouding.

Sinds Alvarez in de ploeg speelt wint Ajax zon beetje alles. Veel meer defensieve zekerheid en agressie nu bij Ajax. Dat mistte je voorheen wel eens.

9 maart 2021 om 10:58

Wel eens? Heel vaak! Ik ben dankbaar en blij met Alvarez. Ontwikkelt zich prima.

Het blijft toch zo bizar hoe veel invloed deze mannen kennelijk hebben, want helaas zijn er onwijs veel mensen die het gezever nog geloven ook. De eerste 4 wedstrijden scoorde Haller met speels gemak en werd het al snel 1 van de beste spitsen ooit genoemd. 2 slechte wedstrijden later en hij wordt al weer afgebrand. Nee, natuurlijk speelde Haller niet z'n beste wedstrijd. Maar als je ziet hoe makelijk hij de duels wint en de ballen vast houd, dan is dat al 100 keer beter dan wat Ajax de afgelopen jaren in de spits had staan. En tsja, Alvarez. Ik denk dat ongeveer elke Ajacied van hem gaan houden is. Nee, Alvarez had inderdaad een belabberd jaar achter de rug. Maar iedereen kan zien wat het samen komen van zijn gezin in Nederland heeft gedaan. De waan van de dag overheerst weer bij Vi...

9 maart 2021 om 12:16

Als je kijkt naar een programma waar mannen aan het woord zijn die de namen van spelers uit de eigen (!) competitie niet eens kunnen noemen, dan moet je je inderdaad afvragen of je daar nu je mening door moet laten beïnvloeden.

Ik snap deze jongen wel. Kijk, als alles al gezegd is over het voetbal van het afgelopen weekend, wat moet je dan nog zeggen? Ik neem het de jongens van Vi dan ook niet kwalijk dat ze zoeken Haller is zo belangrijk voor Ajax dat als hij niet was gekomen Ajax waarschijnlijk geen kampioen was geworden of het zou spannend blijven. Zijn maatje zal straks wel iets zeggen, noiet om de toegevoegde waarde, maar wetende dat velen hier aanstoot aan zullen nemen. Zo heeft hij precies weer wat hij wil: aandacht

Ik vind em best goed, zeker voor de Eredivisie. Als ie ook snel was, was ie niet naar Ajax, maar naar De wereldtop gegaan. De flater is dat je em haalt voor de EL, kampioen worden ze met mij in de spits zelfs.

Van der Gijp heeft een misvormd beeld van voetbal. Hij neemt alleen de clubs die elk jaar de laatste acht van de CL halen serieus en over de rest praat hij alsof het G-voetbal is. Maar als je alleen de elite kunt waarderen, dan ben je in mijn ogen geen echte liefhebber.

Ik volg de CL en de Europese topcompetities eigenlijk totaal niet. Geef mij maar de eredivisie. Ik vind voetbal interessanter als het rauw, grillig en onvoorspelbaar is. En wat dat betreft is geen competitie mooier dan de eredivisie. En alle spelers daarin die in meer of mindere mate eigenlijk niet goed genoeg zijn neem ik met alle plezier voor lief.

9 maart 2021 om 08:26

Wel joh leuk man de CL waarin de zelfde 4 elftallen alles in de groepsfase fluitend winnen met 98% balbezit en Bayern of Real dan uiteindelijk de beker pakt.

Je kunt zeggen van Haller wat je wilt, maar als je 8 goals en 6 assists hebt in 13 wedstrijden (11,5 qua speelminuten) doe je het gewoon goed en heb je laten zien dat je het geld tot nu toe waard bent geweest. Helemaal als je kijkt tegen wie hij belangrijke doelpunten heeft gemaakt.

Gijpie vind ik de laatste tijd sowieso al wat minder worden qua analyses. Ook Alvarez speelde gewoon een solide wedstrijd. Enige minpunt van Edson is, dat wanneer hij de bal heeft, nooit weet wat hij er mee moet doen. Tis een goeie verdedigende middenvelder en verovert veel ballen, maar aan de bal speel je bijna met een man minder als Ajax zijnde en das zonde. Hopelijk kan hij dat nog verbeteren.

9 maart 2021 om 08:26

Tis een aardige spits, maar we moeten niet overdrijven. Het is geen Giakoumakis ofzo he.

9 maart 2021 om 13:54

Hahahaha, goeie man. Ik schat Haller hoger in dan Giakoumakis. Giakou heeft het tot nu toe 1 seizoen laten zien. Haller bij Utrecht 2 seizoenen, bij Eintracht 2seizoenen en nu bij Ajax. Het zou me niks verbazen dat Giakou een 1-season wonder is.

We gaan het zien en ik laat me graag verrassen.

Haller is een aanwinst voor de eredivisie. Ze hebben hem nodig voor het kampioenschap. Internationaal moet nog blijken hoe goed hij is. West Ham United laat hem niet voor niks gaan natuurlijk. Alvarez speelt de laatste weken gewoon naar behoren. Zijn taak is de bal afpakken en inleveren bij iemand met hetzelfde shirt en dat doet hij goed. Ik weet niet wat van der Gijp verder verwacht van hem....

Uiteindelijk gaat het er om wat een speler voor het team betekend . Sinds dat Alvarez en Martinez spelen oogt Ajax stabieler. Zo"n Alvarez is ook wel sterk in de lucht net als Martinez, daarnaast brengen ze temperament en passie met zich mee.
En tja was Wouters een typische Ajax speler ?

Geen idee wat voor een pillen die Gijp slikt maar het doet hem geen goed. Tuurlijk is Alvarez technisch minder dan een Blind of zelf Schuurs maar hij doet wel wat een verdediger is de eerste plaats moet doen en dat is de aanvallers van de tegenstander uitschakelen en dat doet hij zeer zeker. Verder kan Gijp en Derksen beter het programma blauw bloed gaan presenteren. Wat een onzin weer om over een Engels koningshuis te lullen.

9 maart 2021 om 08:42

Daar is ook niet zo heel veel voor nodig natuurlijk. Beide zijn leuke meevoetballers als het loopt maar ze brengen echt niets extra's.

Haller is voor de eredivisie een uitstekende spits zeker bij Ajax, daar speelt hij veel is het strafschopgebied van de tegenstander en heeft niet echt goede verdedigers tegenover zich staan. Ajax speelt 80 % op de helft van de tegenstander voor Ajax een prima spits.
22 Miljoen is erg veel voor een spits van het kaliber Haller maar Ajax kan het betalen..

9 maart 2021 om 09:40

Eens, behalve dan dat je erg makkelijk over stapt dat Ajax het kan betalen. We zullen niet failliet gaan, maar het kan de financiën, zeker in Corona tijd wel flink onder druk zetten, Ajax heeft gewoon een buffer nodig om de wat hogere salarissen te kunnen blijven betalen.

Vergeet niet, ook qua salaris verdiend Haller veel, die moet voor dat bedrag wel wat meer dan een 'prima spits' zijn. Ajax moet niet doorslaan in de transferbedragen of het moet echt een Eriksen / Suarez zijn die je aantrekt.

Haller kan prima statistieken overleggen en in de Eredivisie hoef je ook niet altijd de snelste te zijn om toch doorslaggevend te zijn. En Alvarez zorgt voor meer balans op het middenveld, die hoeft eigenlijk alleen maar gaten dicht te lopen en de bal weer bij een medespeler in te leveren. Ja, je kunt je vraagtekens zetten bij de investering, maar Ajax kan het lijden en wordt waarschijnlijk weer kampioen, waarbij de CL miljoenen weer gewaarborgd zijn.

Haller is een prima spits, alleen voorlopig is het exact wat ik had verwacht, zijn prijskaartje is te hoog. Voor dat bedrag moet je een hoger/ minimaal gelijkwaardig niveau dan bv. Tadic halen. Tuurlijk verdiend hij nog wat extra tijd en helpt hij zeker met zijn scorende vermogen maar je wilt de stap richting de absolute top maken en dus iemand hebben die daar ook het verschil kan maken.

Ja, of je hebt een technische en razendsnelle die de kantjes er van af loopt en zijn taken nalaat uit te voeren. Geef mij Edson maar. Hij straalt tenminste uit dat hij ergens voor wilt vechten, geen duel zal laten lopen en dat 90 minuten lang. Zo'n type hebben ze bij Ajax al lang niet meer gehad.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren