Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Zweedse media: Zlatan Ibrahimovic keert terug in nationale ploeg

Laatste update:

Zlatan Ibrahimovic keert terug in de nationale ploeg van Zweden. Zweedse media melden zaterdagochtend dat de 39-jarige spits van AC Milan de komende interlandperiode zijn rentree zal maken. Ibrahimovic nam in 2016 afscheid van de nationale ploeg. Geruchten over een terugkeer bij Zweden gingen al jaren de ronde, maar het lijkt er nu daadwerkelijk van te komen.

Wanneer alles volgens plan verloopt zal Ibrahimovic ook komende zomer met Zweden te zien zijn op het EK. Zweden is in de groepsfase van het Europese eindtoernooi ingedeeld in een groep met Spanje, Slowakije en Polen. Ibrahimovic is momenteel geblesseerd, maar naar verwachting is hij op tijd fit om zich de komende interlandperiode te melden bij de nationale ploeg voor de WK-kwalificatie, zo meldt Fotbollskanalen. Later deze maand neemt Zweden het op tegen Georgie, Kosovo en Estland.

Teammanager Stafen Petterson wil het nieuws in de media bevestigen noch ontkennen. Vorig jaar liet Ibrahimovic zich al uit over een eventuele terugkeer in de nationale ploeg. Bondscoach Janne Andersson bracht in november nog een bezoek aan Ibrahimovic in Milaan. “Toen Zlatan open bleek te staan om weer wedstrijden met de nationale ploeg te spelen, leek het mij vanzelfsprekend en belangrijk om dit met hem te bespreken”, werd de bondscoach geciteerd door Aftonbladet.

Ibrahimovic speelde 116 interlands voor Zweden en scoorde 62 keer. Na een uitstapje bij Los Angeles Galaxy keerde hij vorig jaar terug bij AC Milan, waar hij op schot is. Dit seizoen scoorde hij tot dusver zestien keer in alle competities.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tsja je kan er moeilijk omheen. Weeral fenomenaal dit seizoen, wat is dit toch een grote speler. Eentje voor de geschiedenisboeken.

6 maart 2021 om 11:48

Helemaal met je eens. Een fenomeen. Enige smetje op zijn palmares is dat hij nog nooit de champions league heeft gewonnen. Dat zie ik ook niet meer gebeuren helaas.

6 maart 2021 om 11:54

Ja, daar staat wel tegenover dat hij in zoveel landen kampioen is geworden. Ook de terugkeer bij Milan is toch wel glorieus te noemen. De CL winnen is nou eenmaal voor enorm weinig spelers weggelegd.

6 maart 2021 om 12:10

Ik vind Zlatan echt een fenomeen en voor mij na Suarez wel de beste spits van de afgelopen 10 jaar. Maar die kampioenschappen bij de beste teams van de competitie is toch geen prestatie wat heel knap is? Als je kampioen wordt bij Psg, Barca, Ajax en Inter dan vind ik dat niet een hele lastige prestatie. Hij heeft zeker zijn aandeel gehad maar al die clubs winnen altijd wel in eigen land ( behalve Inter die was afgelopen jaren echt weg gezakt).

6 maart 2021 om 12:21

Eigenlijk maakt dat alleen nog maar erger en vreemd dat ie de champions leugeu niet heeft. Hij is in elk land bij het beste team geweest en kampioen geworden maar in Europa viel tie een beetje je tegen.

6 maart 2021 om 12:26

Doet verder niet af aan het feit dat hij ze allemaal heeft toch Barcalover? Dat is net als zeggen dat Messi zijn palmares niet knap is omdat hij bij Barcelona speelt. De beste spelers spelen vaak bij de beste clubs, dat is gewoon zo. Kan me niet zo 1,2,3 een speler herinneren die in zoveel verschillende competities kampioen is geworden.

6 maart 2021 om 12:31

Je moet er ook veel geluk bij hebben, dat je net bij die club speelt die (even) dominant is. Genoeg geweldige spelers die 'm niet gewonnen hebben en de spelers die 'm vaker dan 1 keer winnen, doen dat doorgaans bij dezelfde club. Ik bedoel: Spelers als Biscan, Antonio Nunez, Carson, Derlei en Jorge Costa wonnen de Champions League en wie kent die spelers nou echt goed?

6 maart 2021 om 12:34

In 2010 is hij ook kampioen geworden met AC Milan. Zlatan heeft wel veel pech. Zo speelde hij de Europa League finale 2017 tegen Ajax ook niet vanwege knie blessure. Meeste top players zoals Suarez heeft ook geen Europa League titels achter zijn naam staan. Dus een prestatie opzich😛

6 maart 2021 om 13:29

Is het wel ‘pech’ bij Zlatan? Inter wint de champions league het seizoen nadat hij weg is, Barcelona wint de champions league het seizoen nadat hij weg is. Milito vond ik echt een veel betere spits voor Inter dan Zlatan eerlijk gezegd.

6 maart 2021 om 13:41

Niet van je gewend, Lierse1997, maar dit is natuurlijk een beetje kortzichtig wat je zegt. Vergelijk de elftallen van Ibra eens met dat van Milito. Inter's elftal met Ibrahimovic was toch een beetje los zand. Milito's elftal was een geoliede machine met Sneijder als grote spelmaker en Eto'o naast hem die je leven als spits makkelijker maakt. Groot verschil in omstandigheden. Logischerwijs won Inter met Milito meer, zijn aanvoer was ook vele male beter. Dat betekent niet dat Milito persee een betere spits was voor Inter. Hij speelde gewoon in een veel beter draaiend elftal.

6 maart 2021 om 13:48

Ja maar dat suggereer ik dan ook. Is het toeval dat teams als inter, Barcelona en eigenlijk ook Zweden plots beter beginnen te draaien nadat Zlatan vertrekt? Het is natuurlijk mogelijk dat Zlatan het even goed gedaan zou hebben samen met Sneijder en Eto’o, maar dat is speculatie. Ik zou persoonlijk wel echt altijd prime Milito boven prime Zlatan verkiezen in mijn team. Ik moet wel toegeven dat ik wat biased ben want Milito is wel een van mijn favoriete inter spelers aller tijden.

6 maart 2021 om 14:19

@ajaxf1 Barca is de club die het is mede door Messi, zonder Messi hadden we stuk minder prijzen gepakt. Daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken. Die clubs waar hij is geweest zouden toch wel kampioen worden met of zonder Zlatan.

Wat een held Zlatan Ibrahimović! Net zoals Cristiano Ronaldo en Lionel Messi zie ik deze 3 gasten zolang mogelijk op het veld zien schitteren, dus ook bij de nationale teams.

Nou juich ik zo'n grote voetballer op het EK toe, maar vind het ook een beetje oneerlijk voor de spelers die er wel voor gezorgd hebben dat Zweden zich hebben geplaatst. Aan de andere kant wil je natuurlijk de beste spelers meenemen en dan kun je niet om Zlatan heen als hij beschikbaar is, maar het heeft wel een dubbelgevoel...

6 maart 2021 om 11:14

Hou toch op, Zlatan is veruit de beste spits die de Zweden kunnen opstellen. Dat weet hijzelf, de bondscoach en de rest van het hele land. Je kwalificeren zou Marcus’ berg nog voor je kunnen doen

6 maart 2021 om 11:19

Tuurlijk, hij is de beste van Zweden, maar ik bedoel ook op het feit dat hij na zijn afscheid toen vaak negatief heeft uitgelaten over Zweden. Zweden is daarna doorgegaan zonder hem en heeft het prima gedaan, en dan komt hij terug. Het zou misschien wat scheurtjes kunnen teweegbrengen in de selectie. Maargoed ik kan ook te voorbarig zijn en ben ook zeer blij dat hij op het EK gaat spelen.

6 maart 2021 om 11:36

Of het toeval is of niet maar Zweden deed het daarna beter zonder dan met Zlatan.

6 maart 2021 om 12:34

Ik vind het niet echt toeval. Destijds liep de ploeg op en voor Zlatan en waren ze volledig afhankelijk van de kwaliteiten van hem. Daarna moeten ze het zelf doen en toen bleek dat ze dat ook prima afging. Anderzijds is Zlatan niet meer die dwingende speler die hij was. Inmiddels is hij vooral een goed voetballende, maar toch pure afmaker. Ik denk dus wel dat hij z'n waarde bij Zweden gaat hebben zonder het collectief minder effectief te maken op andere vlakken. Het moet alleen niet FC Zlatan gaan worden zoals het eerst was.

6 maart 2021 om 15:29

@Sirius, dat is toch wel een puntje wat mensen vaak over het hoofd zien bij Zlatan. Buiten dat hij natuurlijk geweldig kan scoren is hij ook nog eens geweldig technisch onderlegd. Hij is meer dan alleen maar die afmaker. Voetballend is hij gewoon ook ver boven gemiddeld en voegt hij met zijn gif altijd iets toe aan een elftal.

6 maart 2021 om 11:29

Tuurlijk is het een dubbel gevoel, maar voetbal is geen speeltuin, maar keiharde business. Er moet gepresteerd worden, en met Zlatan is die kans simpelweg groter. Bovendien zal het beter zijn voor de shirtverkoop, de tv-cijfers, reclame en sponsoring. Daarnaast moet je gewoon altijd je beste spelers meenemen, hier in Nederland heeft Babel ook flink bijgedragen aan de plaatsing voor het EK, maar niemand wil hem in de selectie hebben en op basis van vorm verdient hij het ook niet...

6 maart 2021 om 11:37

Ik snap je punt zeer zeker. Maar gezien het feit dat hij zich niet populair heeft gemaakt binnen de selectie door zijn uitspraken moet je afvragen of dit geen irritaties, scheurtjes of zelfs in kampen wordt verdeeld binnen de selectie. Dat is bij Babel niet het geval. Je hebt gezien bij Frankrijk in 2010 hoe erg het voor de hiarchie van een selectie kan zijn als er een onruststoker in je selectie zit... Ook in mindere mate Nederland in 2012 met Huntelaar

6 maart 2021 om 11:43

Ik ben niet helemaal op de hoogte van die uitspraken, wanneer hebben die plaatsgevonden precies en wat had hij gezegd?

6 maart 2021 om 11:55

https://www.vi.nl/nieuws/zlatan-zorgt-voor-ophef-rond-zweedse-ploeg-het-is-een-sekteHier had hij het over discriminatie en kritiek op niet etnische spelers van Zweden. Hij haalde als voorbeeld Marcus Berg bij en gaf aan dat hij al niet scoort en slecht speelt maar geen kritiek krijgt en dat het bij hemzelf wel zo zou zijn.Heeft ook gezegd dat Zweden het wk 2018 niet zou gaan halen met deze selectie.

6 maart 2021 om 12:17

Dankje! Lees inderdaad dat hij best wel persoonlijke aanvallen heeft gemaakt, en de bondscoach die er nu zit is nog steeds hetzelfde. Wellicht hebben ze het uitgepraat.

6 maart 2021 om 11:33

Tja aan de andere kant breekt er misschien een toptalent door (bijv. Gravenberch) waardoor een vast selectielid (bijv. strootman) overbodig wordt. Naar een EK moet je je beste spelers mee nemen. Als een willekeurig talent opeens als Mbappe doorbreekt dan neem je hem gewoon mee naar het EK ten koste van pak hem beet stengs/berghuis.

6 maart 2021 om 11:47

Als Robben dit seizoen de pannen van het dak had gespeeld en zich vervolgens gemeld had bij Oranje, had iedereen hem met open armen ontvangen. Ook als hij niet had bijgedragen aan de kwalificatie. Ik denk dat het vooral de speler is die plek moet maken, die ontevreden zal zijn.

6 maart 2021 om 11:57

Dat is ook mijn punt niet! Zlatan heeft zich meermaals negatief uitgelaten over Zweden waarop ik mij dan afvraag of dit de selectie wel goed zou doen...

6 maart 2021 om 12:17

Klopt, ik las het terug en toen dacht ik, eigenlijk geef je hetzelfde aan.

Ik denk dat dit niet zou werken in de selecties van de toplanden. Alleen heeft hij Zweden jarenlang gedragen. En als ze heel realistisch kijken naar het team , is de kans dat ze iets presteren op het Ek groter met dan zonder hem. Denk dat daar ook het kantelpunt ligt. Laat hij het zien op het Ek, dan is iedereen, plus het team positief. Laat hij het niet zien of verpest hij de sfeer, is hij de eerste die er op afgerekend zal gaan worden.

6 maart 2021 om 12:37

@ryanUduwage

Met je eens want het nationale team is uiteindelijk pas gaan presteren nadat Zlatan was vertrokken. Dat is ook niet zo gek aangezien Zweden in karakter redelijk bescheiden zijn en je met Zlatan toch wel een uitgesproken persoon terug haalt en het is de vraag of zijn teamgenoten daar mee om kunnen gaan. Uiteraard is het voetballend gezien de beste keuze, maar zeker twijfelachtig of dit gaat werken.

6 maart 2021 om 13:19

Tja, het is topsport op het allerhoogste niveau, geen 3de klasse zondag waar je als speler gaat klagen omdat iemand niet getraind heeft maar alsnog in de basis staat.

Moet wel eerlijk zeggen dat dit beetje on eerlijk is tegenover Milan; is met Donnarumma de duurst betaalde speler, maar mist toch aardig wat wedstrijden, wat van te voren niet ondenkbaar was op bijna 40 jarige leeftijd, maar wat wel ondenkbaar was, was een afgesloten hoofdstuk opnieuw openen. Nu gaat hij zich opzadelen voor nog meer wedstrijden..op je oude dag zal je echt moeten gaan kiezen. Aan de andere kant iedereen heeft het recht om voor zn land uit te komen, hoe fragiel je ook bent. Nu raakt hij geblesseerd in Milan wedstrijden, dat is al zuur, laat staan dat hij geblesseerd raakt in een nutteloze wedstrijd tegen bijv San Marino, terwijl in de titel strijd zitten, zij het dit jaar of zij het volgend jaar. Maar Ibra op het EK is iets extra's natuurlijk.Moeilijk. Mixt feelings

6 maart 2021 om 11:27

Hij gaat alleen mee doen op het ek lijkt mij. Daarna zwaait hij weer af. Hij gaat echt niet die nutteloze potjes tegen dwergstaten spelen.

6 maart 2021 om 12:40

Waarom oneerlijk? Ik vind dat wel een rare manier van redeneren. Je kunt er niet blij mee zijn en dat is begrijpelijk, maar oneerlijk is het ab-so-luut niet. Is het in jouw context dan wel eerlijk dat een club die op eigen houtje niets klaarspeelt en enorme schulden maakt zich weer naar de Italiaanse top koopt en miljoenen euro's spendeert op kosten van een miljardair?

6 maart 2021 om 13:17

Geen idee welke club je eemee bedoeld maar in iedergeval niet Milan want die zijn aan de top gebleven, ook zonder Ibra en hebben verloren ook MET ibra. hebben geen miljardair als eigenaar, maar een bedrijf, dat in überhaupt er is gekomen om het financieel aspect in de gaten te houden, dus klakkeloos kopen is er niet. Als moet verantwoord worden. Milan heeft geen schulden (buiten de schulden die zijn onstaan door Corona-gevolgen), en we hebben ons niet gekocht naar top, dat is onzin. Niet meer dan de meeste andere clubs in iedergeval. Lijkt misschien qua spelers veel, maar het bedrag valt zo onzettend mee. Er zit een goed beleid achter. Dat Milan ibra niet kan missen is niet zo gek. Dortmund kan Haaland ook niet missen,Real Benzema ook niet, etc etc. Verder in mijn verhaal relativeer ik duidelijk en dat ik het goede en slechte ervan in ziet.Je komt beetje gefrustreerd over @Sirius, nergens voor nodig joh.

Geweldige speler, maar triest dat hij terugkomt bij het nationale elftal. Toen hij afscheid nam zei hij dat ze het wk van 2018 niet gingen halen. Prompt bereiken ze het eindtoernooi. Nu voor het ek de volledige kwalificatie niet mee gedaan, maar wel aanwezig op het eindtoernooi. Dit is niet verdiend, aangezien andere gasten hieraan hebben bijgedragen.

Zweden heeft zich geplaatst voor het wk en ek zonder zlatan,ze hebben hem gewoon niet nodig..

6 maart 2021 om 11:25

Ja, maar ik neem aan dat ze zo ver mogelijk willen komen? Dan zou ik het beste team samenstellen en de kans dat Zlatan daar bij hoort is best wel groot.

6 maart 2021 om 11:31

Ibra is op zn oude dag nog makkelijk top 3 beste speler in de selectie inderdaad 😅

Geweldig nieuws! Hoop dat hij helemaal fit is. Een Ek met Zlatan is zeker goed.

Dat zou ik echt mooi vinden. Hoe lang deze gozer wel niet meegemaakt op topniveau. Ik begon net pas met voetbal kijken toen hij Ajax verliet dat seizoen. Nog steeds presteert hij op topniveau, zeker als je rekening houdt met zijn leven. Een ware legende! Ik had lange tijd gedacht dat hij heel lang de titel van beste Scandinavische voetballer aller tijden met zich zou meedragen, maar ik denk dat Haaland hier ook minstens een gooi naar gaat doen. Wellicht beste oorspronkelijke Bosnische voetballer aller tijden en beste Zweedse voetballer aller tijden zal die tientallen jaren met zich meedragen.

Zweden was de afgelopen jaren zonder Zlatan beter dan de jaren ervoor met Zlatan. Waarom zouden ze dan nu met hem erbij opeens nog meer bereiken? Hij is de beste Zweedse voetballer, maar alleen als hij een belangrijke rol voor het team kan en wil vervullen moet je hem meenemen. Anders wordt het een fiasco.

Heel veel respect naar hem toe dat hij nog op deze leeftijd wordt opgeroepen en nog zo belangrijk is, maar eigenlijk heb ik liever dat hij dit niet gaat doen. Hij speelt nu al alles als het mogelijk is en je ziet dat hij steeds meer last krijgt van verschillende blessures. Die kans zal alleen maar groter worden mocht hij nóg meer gaan spelen.

Prachtig om hem straks op het EK te zien natuurlijk, het staat buiten kijf dat hij ondanks zijn leeftijd nog steeds verreweg de beste voetballende Zweed is. Voor de bondscoach wel een lastige beslissing, je weet dat hij oncoachbaar is, en wanneer het niet lekker loopt kan hij de selectie splijten. Las een tijd geleden in een artikel dat wanneer Zlatan je niet mag, om welke reden dan ook, je geen leuke tijd hebt bij het Zweedse elftal.

Anderen zich maar inzetten voor kwalificatie en dan vlak voor een EK weer roepen dat je beschikbaar bent.
Beetje raar, maar typisch Zlatan.
Ben benieuwd hoe de bondscoach daar mee omgaat.

Mooi dat de sportieve prestaties uiteindelijk de doorslag hebben gegeven boven alles wat er omheen heeft gespeeld.

Mooiste entertainment uitspraken van Zlatan was toen hij heeft bevestigd dat hij ging vertrekken uit La Galaxy: 'Ga jullie maar weer honkbal kijken'...legend😃

Op zich zag je dit wel aankomen, maar het is wel zaak dat het niet weer "fc Zlatan" wordt. In z'n eerste periode liep de ploeg op en voor Zlatan. Daardoor waren ze enkel afhankelijk van zijn kwaliteiten. Inmiddels heeft Zweden zich toch ontwikkeld tot een stugge ploeg die gevaarlijk om de hoek kan komen, ondanks de relatief beperkte kwaliteiten. Anderzijds is deze Zlatan in voetballend opzicht wel minder dwingend gaan spelen en richt hij zich nu vooral op het maken van doelpunten. In die rol voegt hij logischerwijs veel toe aan Zweden, want ondanks dat Berg het redelijk doet in de Zweedse ploeg, is Zlatan zelfs op bijna 40-jarige leeftijd een beduidend betere spits dan Berg ooit is geweest.

Zweden keert terug bij Zlatan.

Als de geschiedenis zich herhaalt, dan komt Zweden nu niet de groepsfase uit, want ze presteren grappig genoeg beter sinds Zlatan gestopt was bij de nationale ploeg.

Die man is echt een fenomeen ongelofelijk wat hij zo nog presteert op zn 39e!

Zlatan is G.o.a.t. wat een baas

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren