Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Manusje-van-alles’ ziet rest van het seizoen in rook opgaan bij PSV

Laatste update:

PSV rekent dit seizoen niet meer op Mauro Júnior, zo geeft trainer Roger Schmidt vrijdag aan op de persconferentie voor het duel met Fortuna Sittard van zondag. De multifunctionele Braziliaan heeft een ernstige knieblessure opgelopen en ontbrak daardoor zondag al in de selectie voor het duel met Ajax (1-1). Schmidt denkt niet dat hij dit seizoen nog kan beschikken over zijn 21-jarige pupil.

De blessure van Mauro Júnior is een forse tegenvaller voor Schmidt. De trainer van PSV deed dit seizoen slechts in vijf Eredivisie-wedstrijden géén beroep op de Zuid-Amerikaan, die opmerkelijk genoeg speelde als linksback, rechtsback, aanvallende middenvelder én spits. Als invaller besliste hij op 26 januari de uitwedstrijd tegen FC Emmen (0-2 zege) met een doelpunt en een assist.

Mauro Júnior liep de blessure op tijdens een training voorafgaand aan de wedstrijd tegen Ajax, zo liet hij zijn volgers weten via Instagram. "Zo teleurgesteld om de wedstrijd van morgen te moeten missen", schreef hij zaterdag bij een foto op zijn Instagram Stories. Daarop was te zien dat Mauro Júnior een stoffen kniebrace om zijn linkerbeen draagt. Wat er precies met zijn knie aan de hand is, is nog niet bekend.

Momenteel heeft Schmidt vijf geblesseerden in zijn selectie. Maximiliano Romero speelde in september voor het laatst en heeft een knieoperatie ondergaan, Richard Ledezma heeft zijn voorste kruisband gescheurd en komt dit seizoen niet meer in actie, Cody Gakpo ontbreekt sinds medio januari door een enkelblessure en Noni Madueke miste door een spierblessure de laatste negen officiële duels. Madueke keert naar verwachting tegen Fortuna echter terug in de wedstrijdselectie. De inzetbaarheid van Pablo Rosario is twijfelachtig.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De volgende in de rij. Veel knieblessures dit seizoen. Gelukkig zijn Gakpo en Madueke bijna weer terug, dat scheelt een hoop.

5 maart 2021 om 12:04

Dat scheelt zeker een hoop, maar veel hebben we er niet meer aan, behalve om de strijd om de tweede plaats. Toch een hoop blessures dit seizoen. Zou dit te maken hebben met de pauze die er is geweest door corona, toch door wellicht andere trainingen, of gewoon puur pech? Echt zonde, want als Gakpo en Madueke er bij waren geweest de afgelopen twee maanden, weet ik zeker dat het gat met Ajax veel kleiner was geweest dan het nu is.

5 maart 2021 om 12:09

Als ik kijk naar het type blessures dan denk ik zelf dat het vooral veel pech is geweest. Hoop knieblessures door verkeerde bewegingen of neerkomen. Daar valt niet tegenop te masseren 😅

5 maart 2021 om 12:14

Inderdaad. Gakpo en Madueke kregen een tik. Ledezma, Mauro en Maxi allemaal zware knieblessures. Gotze zou nooit een heel seizoen kunnen afmaken zonder blessures. Vooral veel pech.

Voor in de breedte word deze jongen wel gemist hoor. Hij mag dan wel te licht zijn maar heb hem op de bank er graag bij. De volgende aanvaller wie voor lange tijd geblesseerd is.

5 maart 2021 om 13:55

Als we ergens nog om speelde wel ja. Maar kampioen worden we sowieso niet, we liggen uit de beker en Europa en een tweede plek moet ook wel zonder Mauro haalbaar zijn.

Hoewel ik geen fan van Mauro jr. ben vind ik dit wel een beetje sneu voor hem. Hoop dat ie snel beter is!

5 maart 2021 om 11:39

Ik vind het ook sneu voor hem. Vooral deze foto ook bij het artikel. Welke malloot gaat er nou achter een muurtje liggen

5 maart 2021 om 11:44

Jij kijkt zeker geen voetbal?

5 maart 2021 om 11:45

@mancunianb ongetwijfeld heb je vd Gijp horen grapen erover.

Maar een malloot die gewoon mogelijk tussen de 500k en 1 miljoen jaarlijks betaald krijgt voor zijn diensten.

Denk je dat dit amateur voetbal is? Spelers worden dik betaald om te doen wat nodig is om een wedstrijd te winnen. Als coach vindt dat je kans kan ontnemen door iemand liggen te zetten, dan hoort betaalde speler dat te doen.

Is hij niet mee eens, dan kan hij natuurlijk zijn contract inleveren.

5 maart 2021 om 11:53

Mrkrillin... ben jij nou dezelfde persoon die eerder deze week na alle ophef om Ihatarren het allemaal wel mee vond vallen en nu meldt dat iemand die niet achter een muurtje wil gaan liggen gelijk zijn contract in mag leveren? Ik hoop dat één van de twee dan maar een stilistische overdrijving was

5 maart 2021 om 11:58

@MrKrillin dat is wel erg makkelijk geredeneerd. Als een coach nu vraagt ik wil dat je de Macarena danst op de middenstip bij de aftrap dan moet je dat maar doen omdat je 500k verdiend. Achter een muurtje gaan liggen vind ik ongeveer net zo belachelijk. Voor hetzelfde geld trapt een vrije trappennemer voor de grap die bal nog vol in je gezicht ook want het ziet er niet uit

5 maart 2021 om 12:04

Dan heb je toch precies gedaan wat je moet doen als je die bal vol in je gezicht krijgt, Japie? Dan heb je voorkomen dat de bal op goal zou gaan en de keeper een redding zou moeten verrichten.

5 maart 2021 om 12:06

Haha ik heb Gijp niet gehoord ik kijk haast nooit naar VI. Maar wel mooi als hij hierover aan het grappen was. Maar goed jij bent dus diegene die achter het muurtje ligt. Prima hoor iemand moet t doen.

5 maart 2021 om 12:08

@rombomcu Als dat nodig is om een rollertje onder de muur door te stoppen dan moet of de muur niet springen, of je moet een betere keeper opstellen

5 maart 2021 om 12:12

Ja en als er iemand gaat liggen kan de muur springen en heeft de keeper een optie minder om rekening mee te houden. Ik zie niet zo goed wat het probleem is.

5 maart 2021 om 12:16

Het probleem is dat een keeper hem gewoon moet hebben als hij onder de muur door gaat

5 maart 2021 om 12:31

Ja eigenlijk moet je helemaal geen muur zetten want de keeper moet m gewoon houden

5 maart 2021 om 12:35

Japie, ze liggen er met de rug naartoe hè. Je kunt hem niet in je gezicht krijgen

5 maart 2021 om 16:21

@japie echt een vergelijking van niks. De macarena dansen heeft totaal geen functie. Achter dat muurtje liggen kan een bal stoppen die anders onder muur door geschoten zou worden.

5 maart 2021 om 16:42

Waarom vindt iedereen dit zo belachelijk? Ik vind het wel grappig maar ik vind de spelers die dat doen niet opeens sneu of triest haha. Beetje ijdeltuiterig om hier zo'n punt van te maken.

We wensen hem alle sterkt toe en een goed herstel.Maar de titel zegt het eigenlijk al. Hij kan van alles een klein beetje maar heeft geen specifieke kwaliteiten. Geen kwaliteiten om psv naar een hoger niveau te tillen. Is meer een harde werker, maar komt bijna nooit met goals of assists. En laat ook geen groei zien.Gewoon afscheid van nemen. Komt tekort voor psv. Was bij heracles goed op zijn plek.

5 maart 2021 om 11:32

Komt nooit met goals of assist? Heeft PSV juist in een aantal wedstrijden over een dood punt geholpen met goals.

5 maart 2021 om 11:38

Er staat komt 'bijna nooit'.Maar laten we de statistieken erbij halen. Dit seizoen 19 keer gespeeld 2 goals 1 assist. Dat is gewoon matig voor een middenvelder van een topclub . Komt gewoon tekort voor het niveau.

5 maart 2021 om 12:03

Dan komt Ihattaren ook te kort. 2 goals wie bepalend waren tegen Sparta en Emmen. Over rendement gesproken. Kunt zeggen wat je wilt, maar deze jongen is voor de breedte in de Eredivisie echt wel oke om erbij te hebben.

5 maart 2021 om 12:05

Nou ja, Ihattaren komt op dit moment ook gewoon te kort toch?

5 maart 2021 om 13:07

Klopt. Ihattaren heeft ook matige cijfers voor een topclub dit jaar.

Is ook niet psv waardig.
Daarbij wel een kanttekening dat ihatarren wel een periode echt de uitblinker was in het verleden. En mauro is dat nooit geweest bij psv (deed het wel redelijk bij heracles).

5 maart 2021 om 16:45

Los daarvan zie je gewoon aan alles dat Mo veel beter is en zich uit technisch erg lastige situaties kan voetballen. Mauro werkt harder en kan daardoor ook als LB uit de voeten, dat is het enige waarin hij een streepje voor heeft op Mo.

5 maart 2021 om 11:38

Hij is natuurlijk ook al 21 jaar. In Nederland worden spelers zo immens snel afgeschreven. Heracles zal dit overigens toejuichen natuurlijk. Heerenveen juich ik ook wel toe hoor

5 maart 2021 om 11:43

Heerenveen is ook zijn niveau met alle respect. Misschien dat die daarna opleeft who knows. Maar psv is te hoog gegrepen.

5 maart 2021 om 12:00

Op dit moment lijkt sc Heerenveen inderdaad meer zijn niveau. Dat is mijn punt ook totaal niet. Die jongen is 21 jaar. Toen speelde Frenkie net in de basis bij Ajax, ter vergelijking. Die jongen valt gewoonweg nog niet af te schrijven. Hij heeft voor zijn leeftijd echt wel kwaliteiten. Natuurlijk is het nog geen topper, maar nu al zeggen dat hij niet van het gewenste niveau is, dat gaat mij veel te ver.

5 maart 2021 om 13:09

Wat voor kwaliteiten heeft hij dan om uit te blinken bij Psv? Ik heb ze nooit gezien.

Dat zie ik wel bij gakpo en madueke. Die zijn ook van die leeftijd en hebben mij veel meer overtuigd.

"als invaller besliste hij op 26 januari de uitwedstrijd tegen FC Emmen (0-2 zege)", dit vind ik totaal niet verrassend, precies zijn niveau. Onderin ED. Zonde voor hem persoonlijk, maar hij is echt te licht voor Psv. Helaas wel beter dan de jeugd waardoor hij vaak mag opdraven, maar dit zijn spelers die je in de zomer moet vervangen, net als Thomas, Rosario, Baumgartl en als Doan en Bruma terugkomen, zij ook. Viergever voordeel van de twijfel en Boscaglie enkel nog op het middenveld neerzetten.

5 maart 2021 om 11:38

"helaas wel beter dan de jeugd waardoor hij vaak mag opdraven"
Hij is zelf een jeugdspeler he. Werkte tussen 2013 en 2017 diverse stages en trainingsperiodes bij PSV af en tekende op zijn 18e een contract.

5 maart 2021 om 12:04

Klopt, maar dan doel ik op een jeugdspeler met de potentie om echt basismateriaal te worden, dat is Mauro Jr. niet. Ik ken zijn geschiedenis en bij Heracles deed hij het aardig. Maar in tegenstelling tot bijv Thomas, vind ik hem zelfs te matig voor de bank.

5 maart 2021 om 11:45

Grotendeels met je post eens. Zelf zeg ik eigenlijk alle tijden vrijwel hetzelfde. Al heb je aan spelers zoals Thomas en in mindere mate Mauro Junior wel degelijk iets. Je hebt een selectie nodig met zulke spelers, maar die moeten niet standaard tot je vaste 11 behoren. Nu is dat wel het geval. Als ze gebruikt worden als 12,13 of 14de man zijn het zelfs goede spelers.

PSV hoeft eigenlijk aankomende transferperiode niet eens zo heel veel te doen. Een ervaren goede linker centrale verdediger halen als top prioriteit. Groot, sterk in de lucht en een leider achterin. Daarna moeten ze kijken voor een type speler als Brenet die zowel op de linker als rechterback positie kan spelen, maar niet perse basis hoeft te staan maar wel een redelijk niveau heeft. Zo kan je Max en Dumfries vaker rouleren. Boscagli inderdaad een linie naar voren schuiven en naast Sangare laten spelen.

Zoveel mogelijk spelers die jij hierboven benoemt verkopen (1 a 2 niet verkopen en gebruiken als 12,13de man). En eventueel vervangers aantrekken voor basisspelers die verkocht worden.

5 maart 2021 om 11:57

@talvez "psv hoeft eigenlijk aankomende transferperiode niet eens zo heel veel te doen."

Ik denk dat jij je best vergist.

Dumfries zal hoogstwaarschijnlijk een stap (willen) zetten. Dus neem aan dat Teze naar rechtsback gaat. Dan moet je al weer 2 CV posities versterken en een back-up back die op rb en lb kan spelen. Vraag of je Baumgartel en Viergever wil behouden. Anders moet je ook 2 CV back-ups hebben. Contract van Viergever loopt volgend jaar af. Dus vervangen of verlengen. Of gratis laten lopen als je niet te veel door wil selecteren. Of gokken ze op Opisibo?

Keepers moet ook een vervanger komen voor Unnerstall. Of juist een nieuwe 1e en 2e keeper als Mvogo terug terug gestuurd wordt. Al verwacht ik dat niet.

Middenveld moet een speler als Rosario vervangen. Als Bosgali definitief middenvelder blijft, dan kan hij naast Sangare. Je hebt wel een goede back-up nodig. Hendrixs is weg en mogelijk dus Rosario. Is Sadilek verhuurd trouwens? Wat gaat PSV doen met Fein?

Malen aast ook op een stap. PSV gaat zeker een vervanger halen. Mogelijk ander soort type. Een kopsterke spits.
Ik verwacht niet dat PSV gok neemt met Romero. Is te vaak kwetsbaar.

Daarnaast zal Schmidt ook in breedte sterker willen worden. Dit seizoen merkte je verschil tussen basis en de bank.
Er zal door geselecteerd moeten worden.

Doan, Bruma, Sadilek (mogelijk nog een paar. Lukassen?) die verhuurd zijn zullen wel verkocht moeten worden om wat geld op te leveren.

Jongens dus als Viergever, Baumgartel, Mauro, Thomas en Piroe zullen denk ik tegen aannamelijke bod mogen weg gaan. Ook van Ihattaren zal verwacht ik afscheid genomen worden.

Ik zie dus hele drukke zomer voor John de Jong.



5 maart 2021 om 12:03

Bedankt voor je nuance en toevoeging. Ben ik volledig met je eens. Je kunt inderdaad niet enkel basisspelers hebben. Maar middelmaat is gekocht voor 6-15 mln per stuk. Daar valt Mauro Jr. niet onder, Thomas in mindere mate ook niet. Maar ben het alleen niet met je eens dat er weinig hoeft te gebeuren. Een goede back-up van Teze is er ook niet, evenmin als Dumfries én Max niet beschikbaar zijn. Mauro op de back werkt niet, en Teze kan wel, maar dan houd je centraal niets over. Dus verdediging moet echt aangepakt worden, en daar schaar ik de keeper ook bij.

5 maart 2021 om 12:03

"daarna moeten ze kijken voor een type speler als Brenet die zowel op de linker als rechterback positie kan spelen, maar niet perse basis hoeft te staan maar wel een redelijk niveau heeft."
Huh, wablief? Brenet een redelijk niveau? Sorry, maar we hebben het over PSV toch? Dan is type Brenet absoluut niet het niveau wat je nastreeft.

"psv hoeft eigenlijk aankomende transferperiode niet eens zo heel veel te doen. "
Jawél. Er moet, bij voorkeur, doorgeselecteerd worden. Er kunnen best veel spelers weg wat mij betreft maar je kunt vervolgens op de basis van Sangaré, Gotze, Madueke, Zahavi, Gakpo, Teze, Max gewoon een sterk collectief gaan formeren als je maar zorgt voor een creatieve speler voor centraal op het middenveld en een stevige CV naast Teze. Boscagli als middenvelder is dus echt een goede vondst (en de enige plek waarop Boscagli kan renderen, want als CV is het uiteindeljik niks) en met Fein en Van Ginkel heb je uitstekende opties voor het middenveld. Als Malen verkocht wordt haal je daar een goede spits voor terug en uitgaande van het vertrek van Ihatteren moet je nog een vleugelspeler halen.

5 maart 2021 om 12:21

@mrkrillin, wanneer er basisspelers vertrekken moet er zeker actie ondernomen worden. Dus het kan altijd druk worden natuurlijk. Wanneer dit niet het geval is valt het nog enigszins mee vind ik hoor. De enige positie die echt duidelijk versterking nodig heeft is de positie van linker centrale verdediger. Het liefste zie ik ook op meerdere posities verbetering maar dat is niet helemaal realistisch ben ik bang. Viergever mogen ze wat mij betreft verlengen. Geen top materiaal, maar wel een mini lichtpuntje in de povere verdediging die we nu hebben staan. Voor Eredivisie begrippen gewoon goed en als back up idem dito. Volgens mij is Sadilek verhuurd aan Slovan Liberec. Hoe hij het daar doet weet ik niet. Zo te zien aan de huidige opstellingen elke keer heeft Schmidt niet zoveel vertrouwen in Fein, dus ik verwacht niet dat ze de optie tot koop lichten hoe het er nu uitziet. @constant Kante, jaja mee eens dat Brenet niet het gewenste niveau heeft als basisspeler maar dat hoeft toch ook niet als back up. Ik heb het over een backup rol die we nu niet hebben he. Waar een Ajax een Klaiber heeft staan zou een Brenet toch niet zo'n gekke optie zijn. Deed het de laatste periode bij PSV naar behoren. Zeurde niet dat hij sporadisch kon invallen. Nu moeten we het doen met te jeugdige spelers of een speler die nooit op de backpositie heeft gestaan. Dan zie ik liever een type als Brenet er staan. Er moet zeker door geselecteerd worden, maar dat zei ik toch ook tegen The-Jump Volgens mij bedoelen we redelijk hetzelfde in ieder geval.

Ik vind hem eerder een manusje van helemaal niks. Mauro Junior, wat een slapzak is dat zeg. Ja, hij doet zijn best en loopt en werkt hard, maar dit is toch niet niveau Psv? Ik vind het eigenlijk treurig dat ze op zo'n jongen aangewezen zijn. Soms doet hij wat leuks, maar het is in mijn ogen echt geen gemis.

5 maart 2021 om 11:39

Ik vind het ook heel weinig. Slappe voetballer inderdaad, die het moet hebben van zijn techniek. Nou, dan weet je het dus wel. Doorselectere wat mij betreft.

5 maart 2021 om 14:20

Je zegt het heel goed. Hij moet het vooral hebben van zijn techniek en laat ik die nou zelfs vrij beperkt vinden.. Dertien in een dozijn en enorm inwisselbaar.

Sja, komt de ene terug voor de halftien positie (madueke), valt de ander weer uit. Het zit ook niet mee met blessures dit seizoen op de aanvallende plekken, ongekend. Ontzettend nuttige speler die in de breedte nodig gemist gaat worden. Tuurlijk zie ik liever een creatieve speler op die positie, maar je kan het niet met alleen maar creatievelingen doen, de waterdragers zijn net zo belangrijk.

Mijn naamgenoot is pure middelmaat dus die mis je niet. Mij maak je echt niet wijs dat psv geen leuke vervanger heeft ervoor in de jeugd

5 maart 2021 om 11:40

Ledezma, maar die ligt er ook uit met een zware blessure 😅

Lijkt me gezien zijn foto om een binnenband te gaan. Bij een kruisband gaan ze op dat niveau vaak gelijk onder 't mes.. Een binnenband hersteld in principe vanzelf wanneer het een maand in een brace zit.. Daarna nog wel revalideren, wat dus betekend einde seizoen. Ik hoop dat dat 't is.. Sterkte

Sneu voor hem en jammer voor het elftal. Een jongen die je er goed bij kon hebben. Gelukkig zijn Gakpo en Madueke zeer binnenkort weer beschikbaar, hopelijk blijft iedereen verder heel! Off: verbaast me dat er toch nog een aantal mensen met verbazing op de foto waarbij hij achter een muur ligt reageren. Kijken jullie überhaupt voetbal of lullen jullie alleen maar gezellig mee (ook prima hoor).

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren