Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Martínez negeert Struijk: ‘Het lijkt erop dat zijn hart bij Nederland ligt’

Laatste update:

Leeds United-verdediger Pascal Struijk lijkt in te zetten op een interlandcarrière in het shirt van het Nederlands elftal. Bondscoach Roberto Martínez van België laat aan La Dernière Heure weten dat de in België geboren Nederlander de komende interlandperiode niet opgeroepen zal worden voor de Rode Duivels omdat hij neigt naar Oranje.

De 21-jarige mandekker van Leeds United werd geboren in het Belgische Deurne en heeft een dubbele nationaliteit “Het lijkt er intussen op dat zijn hart bij Nederland ligt. Dat moeten we respecteren, hoe interessant zijn profiel ook is”, aldus Martínez in de Franstalige krant. Desondanks houdt de Spaanse trainer de deur nog op een kier voor de voormalig jeugdspeler van Ajax. "Ik wil geen oorlog beginnen tussen twee voetbalbonden. Hij zal daarom niet in mijn selectie zitten. Maar dat betekent niet dat het dossier gesloten is.”

Martínez had eerder al telefonisch contact met Struijk over zijn keuze tussen Nederland en België. De Belgische voetbalbond bevestigde in de media dat de verdediger de procedure had gestart om een Belgisch paspoort aan te vragen. Hierdoor leek het erop dat Struijk voor België zou kiezen. Omdat Martínez zijn selectie wil gaan verjongen lonkte een uitnodiging in maart. Zover zal het echter niet komen, zo klinkt het nu.

Khalid Boulahrouz liet vorige maand bij Rondo weten dat het Nederlands elftal nu nog te vroeg komt voor Struijk, ook al was Martínez naar verluidt van plan om de geboren Belg uit te nodigen voor de interlands in maart. “Oranje komt te vroeg”, benadrukte de voormalig Oranje-international. “Ik denk wel dat hij een speler is die zich gaandeweg, naarmate hij meer wedstrijden speelt, meer kan ontwikkelen. Maar nu? Nee.”

Na dit seizoen maakt Struijk mogelijk een transfer. Hij heeft zich volgens De Telegraaf in de kijker gespeeld bij Leicester City en Napoli. De nummer drie van de Premier League en nummer zes van de Serie A hebben reeds geïnformeerd naar de diensten van Struijk, die dit seizoen ook als controlerende middenvelder is ingezet bij Leeds.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het niveau bij de Ajax jeugd ligt toch aardig hoog als je ziet dat gemiddelde spelers uit de jeugd als Struijk, Botman en nog iemand van wie ik de naam ben vergeten het aardig doen in het buitenland.

5 maart 2021 om 10:12

Dat lijkt me duidelijk. Denk dat PSV een jongen als Botman maar wat goed had kunnen gebruiken. Maar even on topic: wanneer we spelers maar zo snel mogelijk moeten oproepen omdat ze anders voor een ander land dreigen te kiezen lijkt me geen goede zaak.

5 maart 2021 om 10:34

Falcao, dat gebeurt ook niet he. Met die nieuwe regels moet je al voor je 22ste 4 interlands hebben gespeeld, voordat het niet meer terug gedraaid kan worden. Nou, geen bondscoach die zich daaraan waagt, daarvan zijn zijn eigen belangen veel te groot. Die stelt gewoon de sterkste op. Misschien 1 of 2 (oefen)wedstrijden wat proberen, maar niet 4. Dus als die talenten niet de sterkste zijn, dan zal de bondscoach zich er niet aan wagen.

5 maart 2021 om 10:54

Ik denk dat Ajax een jongen als Botman ook wel goed had kunnen gebruiken..

5 maart 2021 om 10:55

Inderdaad. Daarnaast vind ik het moreel ook lastig. Wanneer je een speler overhaalt voor een bepaald land te kiezen legt dat toch een zekere druk op de betreffende bondscoach of voetbalbond die speler te blijven selecteren. Dat lijkt me geen wenselijke situatie. Je voelde dat het met Boussatta en Yilderim al enigszins ongemakkelijk begon te worden.

5 maart 2021 om 10:57

@yannick Op dit moment niet omdat ze Blind en Martinez hebben, maar in een andere periode had dat denk ik ook goed gekund. Zou hij trouwens beter zijn dan Wober destijds?

5 maart 2021 om 10:59

Botman past totaal niet in een systeem waarin hij moet verdedigen met ruimte in de rug. Hebben we tegen Lille ook gezien. Enorm matige voetballer.

5 maart 2021 om 11:46

@ajax1812 Dat valt wel mee. Tuurlijk speelt Ajax een stuk aanvallender dan Lille, maar Lille staat tijdens het meerendeel van hun Ligue 1 wedstrijden ook gewoon grotendeels op de helft van de tegenstander. Ik zag laatst nog Lille-Marseille, waarin met name in de tweede helft de achterste linie van Lille heel vaak voorbij de middellijn stond. Botman deed het in die wedstrijd meer dan prima, en als we de Franse kranten mogen geloven speelt hij bijna elke week zo goed. En dat is dan de Ligue 1, moet je eens na gaan als hij dit seizoen in de Eredivisie tegen een Fortuna Sittard of een FC Emmen had moeten spelen. Dat hij niet ideaal is voor het spel dat Ajax wil spelen, wil ik best geloven, maar als je een sleutelspeler bent bij de koploper van de Ligue 1 ben je natuurlijk geen "enorm matige voetballer". Dat snap je zelf ook wel, mag ik hopen. In de Eredivisie zou hij waarschijnlijk tot de beste CVs van de competitie behoren.

5 maart 2021 om 12:25

@falcao, maar als je Botman al hebt rondlopen heb je Martinez opzich niet perse nodig. Had Ajax dat geld ook in een andere speler kunnen stoppen.

5 maart 2021 om 19:00

Hij doet het prima in Frankrijk, maar Ajax mist hem niet.

6 maart 2021 om 01:09

@mas_afca
Martinez kan op drie posties spelen. Daarnaast brengt hij andere eigenschappen met zich mee t.o.v. Botman.

5 maart 2021 om 10:24

Bedoel je als laatste speler Bakker? Die bij PSG speelt

5 maart 2021 om 10:28

Nee, knap van hem. Maar ben totaal niet gecharmeerd van Bakker. Ook niet toen die basisspeler was. Schat hem van het niveau AZ in. Ik kan er even niet op komen wie. Trouwens is het mooi dat Struijk voor Nederland lijkt te kiezen. Ben benieuwd naar zijn ontwikkeling.

5 maart 2021 om 10:38

De Ligt? 😁😁

5 maart 2021 om 10:26

En eindelijk eens verdedigers, ipv de frivole aanvallers die het hoog in de bol krijgen en het (om wat voor reden dan ook) uiteindelijk nergens echt redden. Die hebben we meer dan genoeg gezien.

5 maart 2021 om 10:50

Interessante vaststelling inderdaad, het aantal aanvallende (schijnbare) toptalenten uit Nederlandse opleidingen die uiteindelijk de top halen is heel klein (ik zou zelfs zeggen dat die er nu gewoon niet zijn, als we het hebben over Nederlandse spelers). Vroeger hadden we juist aanvallend enorm veel goede spelers. Als je merkt dat met name het mentale aspect de doorslaggevende factor is, zouden we daar misschien wat meer op moeten focussen.

5 maart 2021 om 11:11

Toch had ik liever de nieuwe Van Persie en Robben gehad dan dat alle kwaliteit in de verdediging zit maar dat zeg ik meer als voetballiefhebber. Depay en Frenkie laten nog wel eens leuke dingen zien maar voor de rest vind ik dit Oranje een vrij saai elftal

5 maart 2021 om 12:16

@rubentje13, ik denk dat de pool voor verdedigende spelers ook gewoon een stuk groter is. Van een vleugelspeler of een 10 die het niet red kan je nog regelmatig naar de back verschuiven. Kijk maar naar Dest, Karsdorp en Mazraoui

5 maart 2021 om 10:37

Of misschien heeft hij zich pas echt ontwikkelt sinds hij bij Leeds zit en onder Bielsa meer aandacht krijgt? Maargoed - leuker natuurlijk om het over Ajax te hebben.

Vanaf z'n 7e jaar bij Ado tot 2016 - slechts 2 jaar bij Ajax gezeten - en ondertussen al 3 jaar bij Leeds - maar het niveau bij Ajax ligt aardig hoog. Knap stukje.

5 maart 2021 om 10:42

Church, niet zo zuur man. Jeffreysch reageert waarschijnlijk zo omdat het in de tekst zo staat dat ie uit de Ajax jeugd komt. Niks over Ado oid. Uit jouw reactie blijkt dat er dingen veel dieper zitten betreffende Ajax en daar kan Jeffreysch ook niks aan doen hoor. Hoef je niet af te reageren, je kan gewoon ff bedenken waarom ie dat zo zegt en daar begrip voor hebben. En dan rustig uitleggen dat het niet zo is als ie denkt.

5 maart 2021 om 10:45

Maar Church89 heeft waarschijnlijk wel gelijk.

5 maart 2021 om 10:51

@church89 wat Formus hier zegt. Ik wist niet dat hij in de jeugd van ADO had gespeeld. En als je gister mijn reactie op het artikel van Hoogma ziet, zie je zelfs kritiek van mij op Ajax/overmars dat niet alles daar perfect is. Je lijkt net een jaloerse vrouw.

5 maart 2021 om 10:56

Beetje apart dat ik diegene ben die op een jaloerse vrouw lijkt - terwijl jij diegene bent die gewoon duidelijk z'n onderzoek niet doet, en halve waarheden de wereld inslingert? Ik geef enkel aan dat dit zo is, en speel het bovendien ook niet op de man - knap dat jij dat wel kunt doen, ouwe keyboard warrior.

5 maart 2021 om 11:04

maurootje, waarin heeft ie gelijk? Dat het leuk is om het over Ajax te hebben? Dat klopt natuurlijk, maar daar ging het hier niet om, want VZ publiceert het nou eenmaal zo. Of dat het niveau van Ajax hoog ligt? Dat klopt ook natuurlijk. Of dat ie zich pas ontwikkeld heeft bij Leeds? Dat kan ook goed kloppen maar dat is het enige dat we niet zeker weten 😉

5 maart 2021 om 11:06

Church, hij slingert niet halve waarheden de wereld in. VZ bracht het nou eenmaal zo. Word dan boos op VZ. Jeffreysch neemt het gewoon over.

5 maart 2021 om 13:09

Moet eerlijk zeggen dat het een verontrustend beeld geeft als mensen dingen als waarheden over beginnen te nemen, zelf geen moeite doen om onderzoek te doen - en dan bovendien totaal geen verantwoordelijkheid te nemen - maar dan wel op een wonderlijke manier diegene die het aankaart wel als dooddoener aan kunnen wijzen.

5 maart 2021 om 13:22

Jeetje Church, wat ik verontrustend vind is dat mensen altijd in vooroordelen denken en niet meer kunnen inleven en begrip hebben voor iemand anders of de misvatting van iemand anders. Je doet net alsof Jeffreysch een enorme fout heeft gemaakt en reageert daar super geagiteerd op. Je kan ook als gewoon iemand op een vriendelijke manier even uitleggen hoe iets zit ipv direct zo verontwaardigd te reageren. Bezint eer ge begint.

5 maart 2021 om 13:25

Ik raad je aan mijn originele reply te lezen - daar staat totaal geen directe verwijzing / aanval in naar Jeffreysch in, vriend. Puur een verwijzing naar het hijacken van een topic dat niet over Ajax gaat.

5 maart 2021 om 15:28

Nee vriend, als dat is wat je bedoelde, zeg je gewoon: "Dit topic gaat niet over Ajax, maar over Struijk. Zullen we t daar dan over hebben?". Nee, je bent aan het terechtwijzen dat Jeffreysch feitelijk ongelijk heeft en dat ie onderzoek moet doen en dat het verontrustend is als mensen dat niet meer doen. Dat is wat je doet, op een hautaine manier. Maar het is duidelijk dat je dat zelf niet wilt zien, terwijl je graag anderen wel een spiegel lijkt voor te willen houden.

5 maart 2021 om 10:40

Timothy Fosu-Mensah? Jongen die vroeg vanuit de jeugd naar United is gegaan en nu toch wel veel minuten maakt bij Leverkussen

5 maart 2021 om 10:43

Jammer genoeg voor hem wel net zijn kruisbanden afgescheurd geloof ik.

5 maart 2021 om 10:44

Alleen had Ajax fosu mensah erg graag willen houden, ik geloof dat dit bij Botman en Struijk niet echt het geval was

5 maart 2021 om 10:47

Ja klopt, tegen Freiburg helaas zwaar geblesseerd geraakt aan de kruisbanden waardoor die het EK wel kan vergeten (als die daar al enige kans op zou maken). Maar meedenken met iemand die een naam kwijt is, is nooit verkeerd :P

5 maart 2021 om 12:28

Zeefuik speelt ook veel bij Hertha BSC, allicht bedoel je hem.

Dat de Ajax jeugd een aardig hoog niveau heeft is trouwens nog met goed gevoel van understatement gemeld.

Al moeten we ook niet vergeten dat het slagen van deze jongen ook deel is van verassende doorbraken die iedere club heeft. Terwijl er ook grote talenten floppen denk hierbij aan Eiting, Bakkali, Achahbar etc en doorbraken van een Frenkie de Jong, de Vrij en nu weer een Teze.

5 maart 2021 om 12:43

Dat mag je natuurlijk ook wel verwachten. Buiten het feit dat ze regionale jongens opleiden, halen ze ook overal de beste talenten weg (dat bedoel ik verder niet negatief, het is gewoon een feit). Op het gebied van talent hebben ze in nationale zin gewoon een enorme vijver.

Je zou hem best wel kunnen gebruiken nu als Oranje zijnde met al die blessures centraal in the verdediging. Op langetermijn geen idee hoeveel hij aan spelen toe zou komen bij Oranje.

5 maart 2021 om 10:16

Hij wordt bij Leeds als controleur ingezet zoals je kunt lezen. Ik denk dat je spelers moet selecteren en dan ook moet gebruiken op de positie waar ze bij hun club spelen. Bovendien zitten we gewoon goed centraal achterin. Er zijn er voldoende fit op het moment. Vergeet Wesley Hoedt niet bij Lazio, speelt volgens mij iedere week basis.

5 maart 2021 om 10:20

Struijk wordt deels als controleur ingezet, aangezien ik hem ook al meerdere keren centraal achterin heb zien spelen. Dat is ook z'n 'echte' plek naar mijn weten.

5 maart 2021 om 10:32

De meeste wedstrijden die ik gezien speelt hij als centrale verdediger.

Voor de toekomst niet verkeerd bij het NL elftal. Van Dijk en de Vrij gaan ook niet eeuwig mee. Plus dat hij linksbenig is, dan kan hij een eventuele concurrentie strijd aangaan met Ake en Botman.

5 maart 2021 om 10:32

Ahaa. Maar hij komt nu toch juist op de radar door zijn prestaties op het middenveld? Dus dan zou je hem toch op basis van die positie selecteren, voor diezelfde positie in Oranje?

5 maart 2021 om 10:51

Volgens mij is hij op de radar alleen omdat Martinez hem graag bij België ziet komen.
Dit seizoen, in de wedstrijden die ik gezien heb, speelde hij CV.
In het begin v/h seizoen speelde hij ook niet alles.
Daarbij, en dat ligt uiteraard ook aan het spel van Leeds/Bielsa, is Leeds één v/d meest gepasseerde verdediging van de PL.

5 maart 2021 om 11:38

Hij komt helemaal niet op de radar door zijn prestaties op het middenveld. Hij is in eerste instantie gewoon verdediger en werd door blessures (bij Phillips als ik me niet vergist) ook op het middenveld geposteerd. Als in Nederland opgeleide verdediger kun je nou eenmaal al wat makkelijker op 6 worden gezet. Overigens begint het artikel gewoon met hem benoemen als verdediger en komt er aan het einde even bij dat hij ook als controlerende middenvelder wordt ingezet, zoals je kunt lezen. Maar afijn.

5 maart 2021 om 14:22

Hoedt speelt geen basis en is één van de zwakle schakels achterin bij Lazio.

5 maart 2021 om 10:17

Ik weet niet wie er allemaal geblesseerd zijn (muv De Ligt en Vvd) maar is hij beter dan Veltman , Ake , De Vrij , Blind , Hoedt en zo zijn er denk ik nog een stuk meer?

5 maart 2021 om 10:30

@vegitosan, Ake is ook al 2 maanden geblesseerd. Gaat de wedstrijden in maart sws niet redden

5 maart 2021 om 10:38

Hoe lang ligt de Ligt eruit eigenlijk?

5 maart 2021 om 11:40

Hij is vooral een stukje jonger dan het rijtje dat jij opnoemt, maar Oranje is nog helemaal niet naar de orde. Laat hem eerst maar opgeroepen worden voor Jong Oranje, zeker nu Justin Hoogma vanwege zijn blessure daar nu niet kan spelen.

5 maart 2021 om 13:22

Volgens mij is de ligt maar iets kleins. Is laatst afgehaakt in de warming up.
Ik zou m opnemen in de voorlopige selectie. Om te laten zien dat hij in beeld is. Als ook Aké nog afwezig is, is hij een goede optie om in de selectie te blijven. De ligt en de vrij basis. Botman en hij bijv als back up (zijn alleen wel beide linksbenige dat is t nadeel)

Mooi nieuws. Maar voor nu lijkt het me vooral goed om hem voor jong oranje op te roepen.

Prima verdediger, maar op dit moment heeft Oranje (zonder blessures) de beschikking over van Dijk, de Ligt en de Vrij. Daarmee is de positie centraal achterin uitstekend bezet.
Voor de toekomst zijn Struijk en Botman hele interessante opties naast de Ligt.

5 maart 2021 om 10:20

Met daarachter nog Aké, Botman en eventueel Blind. Ongekende luxe. Frankrijk-achtige taferelen.

5 maart 2021 om 12:46

Maar we hebben de afgelopen tijd wel gezien dat het er na een paar blessures ineens heel anders uitziet. Alles daarachter oogt nog niet bepaald stabiel. Ook Ake laat nogal wat steken vallen als hij eens centraal achterin mag spelen in Oranje. Verder speelt Van Dijk nog niet zolang in Oranje, maar hij wordt dit jaar ook gewoon alweer 30.

Wat me opvalt is dat Martinez en de Belgische bond nauw contact hebben en ook echt proberen deze spelers over te halen. Wij als Nederlanders en de Knvb komen niet in dit verhaal voor. Ongeacht of hij goed genoeg is ofniet, basisspeler in de PL verdiend naar mijn idee zeker een belletje of even polshoogte nemen.

5 maart 2021 om 10:32

Er gaan op korte termijn bij België een hoop verdedigers met pensioen en daar moet je nu al op gaan anticiperen.

5 maart 2021 om 10:37

Janta, zeker zeker! Maar voor mijn beeld, een verdediger van 21 jaar. Basisspeler in de PL bij Leeds, die interesse wekt van bijv. een Leicester verdiend toch op zijn minst een belletje ? Hij hoeft niet meteen opgeroepen te worden etc. maar informeren, complimenteren of in ieder geval van jezelf laten horen, is toch het minste ?

5 maart 2021 om 11:25

En de Knvb moet dit niet doen? De toppers bij Oranje zijn ook al op leeftijd en de rest wat er zit aan te komen is maar de vraag of ze ooit zo goed zijn en worden als een De Vrij en van Dijk.

De Vrij - 29 jaar
Virgil van Dijk - 29 jaar, wordt 30 over enkele maanden
Ake - is AL (!!!!) 26 jaar, ook al denken mensen dat hij veel jonger is
Botman - 21 jaar - geen idee van topniveau (vergeleken met anderen), kan net zo goed niks zijn of worden
Fosu Mensah - 23 jaar - kan alle kanten op, sowieso nu met zijn blessure
Hateboer 27 jaar - niveau?
Schuurs - 21 jaar - niveau?

5 maart 2021 om 11:30

Ik denk dat je de Ligt niet uit dit rijtje weg moet laten aangezien dat een sleutelspeler gaat worden in Oranje als hij dat niet al is.

5 maart 2021 om 10:35

Ik blijf dat ook bijzonder vinden. Is het nou zo ingewikkeld om af en toe contact te hebben met zo'n jongen. Kan trouwens ook prima opgeroepen worden voor onder 21, dan kun je helemaal zien wat hij in huis heeft.

5 maart 2021 om 10:36

We lezen alleen verhalen vanuit de hoek van de Belgische bond. De Knvb hoeft toch niet gelijk de Telegraaf te bellen als ze een Skype afspraak met deze jongen hebben gehad?

5 maart 2021 om 11:04

Misseva88, klopt helemaal. Maar voor de rest lees ik er ook weinig over in andere kranten, programma's of apps. We zijn in Nederland altijd heel goed om talenten te verheerlijken en dat wordt bij deze dus niet gedaan.

5 maart 2021 om 11:16

Maar nu heb je het over de media, dat ben ik met je eens. In je eerste bericht had je het over laks gedrag van de bond, dat is mijns inziens een ander verhaal omdat we daar geen inzicht in hebben.
Ik denk dat we vooral vanwege gebrek aan kennis bij journalisten en opiniemakers (en de daarbij horende status van Struijk) niet veel over deze jongen horen. Tot De Roon werd opgeroepen voor Oranje hoorden we ook niet veel over die jongen in de media. Als we terug gaan in de tijd, Jimmy Floyd Hasselbaink had ook geen status toen hij in het buitenland de goals aan een reeg. Makaay had er vroeger ook wat moeite mee. Het gaat om status. En deze Struijk heeft die niet in Nederland, dus die heeft wat dat betreft een achterstand vergeleken met een jongen als Jurriën Timber, die we hier nu wekelijks goed zien spelen. Hoe je het ook wendt of keert, daar zien opiniemakers meer van en kunnen er dan ook makkelijker over praten. Maar dat hoeft niet te zeggen dat de Knvb er dan ook zo naar kijkt.

5 maart 2021 om 12:59

Het Nederlands elftal zit momenteel ruim in zijn verdedigers dus waarom zouden zij actie ondernemen? Denk eerder dat de media hier een rol in heeft.

5 maart 2021 om 12:47

We weten natuurlijk niet wat er achter de schermen gebeurt. In het verleden was de Knvb nogal afwezig in dit soort kwesties, maar je mag toch hopen dat ze daarvan hebben geleerd.

Deze jongen zal echt nog behoorlijke stappen moeten maken om in aanmerking te komen voor een selectie bij Oranje. Met Virgil, de Ligt, de Vrij, Aké en Botman zit het de komende 4 jaar echt wel snor op de cv posities. Bij België is dat allerminst het geval en had hij wellicht direct in aanmerking gekomen voor een basisplek. Hij kiest dus duidelijk niet voor de makkelijkste route.

5 maart 2021 om 10:41

Het lijkt me sterk dat hij meteen een basisplek zou hebben. Boyata, Denayer en Alderweireld zijn allen beter.

5 maart 2021 om 11:19

Alleen zijn Boyata en Aldeirwereld natuurlijk wel een paar jaar ouder dan de sterkhouders bij NL. De Vrij en Van Dijk kunnen nog iets langer mee, plus zijn ook gewoon beter dan Boyata en Aldeirwereld.

5 maart 2021 om 11:19

Inderdaad zal hij zeker niet meteen een basisplek hebben, maar ik denk dat hij naar de toekomst moet gaan kijken aangezien Boyata en Alderweireld niet de jongsten meer zijn en hij later misschien wel een basisplek kan veroveren. Zoals Kalou al zei, zal dit moeilijker worden bij Oranje aangezien onze verdediging behoorlijk gevuld is met goede spelers.

5 maart 2021 om 11:28

@Orgullo, @AjaxFan, dat ben ik zeker met jullie eens. Het statement dat hij wellicht meteen in de basis zou staan, vind ik echter nogal overtrokken.

5 maart 2021 om 11:31

Ja klopt, ben ik het ook niet mee eens. Zolang de door jou genoemde spelers nog aanwezig zijn op dit niveau zie ik Struijk niet snel in hun plaats spelen.

5 maart 2021 om 13:45

@ Lierse; in de voetbalwereld gaan dingen redelijk snel. Een basisplaats zal iig niet lang meer duren en met niet lang mogen we wel rekenen op max een half jaar. Alderweireld is gewoon passé voor topniveau vind ik.

5 maart 2021 om 16:02

En deze jongen vind je wel klaar voor het topniveau?

5 maart 2021 om 17:12

@lierse vind je? Ik vind Denayer echt een middelmatige verdediger. Sterk en groot, goed in de lucht, maar positioneel kan hij echt en stuk beter en hij heeft een draai cirkel net als die van Maguire. Boyata heb ik alweer een tijdje niet zien spelen, maar dat is volgens mij wel een van de eerste op t formuliertje bij Hertha. Alderweireld is zeker de beste die Belgie heeft.

5 maart 2021 om 17:41

Denayer heeft zich de laatste jaren toch echt goed ontwikkeld bij Lyon en de laatste interlandperiodes heeft hij gewoon altijd goed gespeeld. Het is geen absolute wereldverdediger maar ik vind hem defensief eerlijk gezegd niet minder dan een Aké.

5 maart 2021 om 12:50

Ake en Botman zijn nog niet zo overtuigend goed. Ik vond Ake echt matig ogen centraal achterin bij Oranje en Botman is toch een andere soort verdediger. De dingen die hij kan, kunnen Virgil Van Dijk, De Ligt en De Vrij beter en kunnen bovendien ook beduidend beter voetballen.

5 maart 2021 om 13:46

Aké is meer de voetballende verdediger. Hij is in Oranje met name misbruikt op de back positie, maar hij mist de echte snelheid die een back nodig heeft. Botman doet het niet voor niets uitstekend bij Lille. Als die een paar potjes met een de Ligt of een Virgil samenspeelt, zal die ook nooit slechter van worden.

5 maart 2021 om 16:31

Ik vond 'm als linksback beter "scoren" dan als centrale verdediger. Daar vond ik 'm bijzonder zwak en onzeker.

5 maart 2021 om 17:00

Vind je? Ik vind echt dat hij alle facetten van een echte moderne wingback mist. Helaas is hij ietwat klein, maar hij is echt geen verkeerde cv hoor. Wellicht is City gewoon wat hoog gegrepen voor hem.

5 maart 2021 om 16:55

Dat ben ik met je eens Kalou2005, maar als Schuurs bij al die afzeggingen een belletje krijgt dan mag Struijk dat toch ook verwachten. Multifunctionele speler die pas 21 is en gewoon z'n mannetje staat in de PL.

5 maart 2021 om 16:58

Klopt. Al hoop ik als Fortunees natuurlijk op een fikse doorbraak van Schuurs en een flinke financiële klapper op den duur voor Ajax, al ziet het daar momenteel nog niet echt naar uit.

5 maart 2021 om 17:15

@kalou2005, dat kan ook nog wel gebeuren hoor, bij de een gaat dat wat sneller dan de ander. Schuurs kreeg ook die oproep na een uitmuntende voorbereiding, maar hij heeft mij dit seizoen toch een beetje telleurgesteld. Trouwens puike prestatie hoor, jullie staan gewoon 9de, hartstikke knap!

Ik ga mee met boulahrouz.. Oranje komt veelste vroeg voor deze jongen. Goede analist btw komt altijd vlot en goed over. Had beter voor België kunnen kiezen gezien ze daar echt willen verjongen mbt hun centrale defensie. In nederland heb je ake, de ligt en botman die nog jaren meegaan. Daarnaast zijn de vrij en van dijk ook niet de oudsten.

5 maart 2021 om 11:09

Nou ja, lijkt me in eerste instantie dat het om het gevoel moet gaan. Met welk land voel je je het meest verbonden. Als dat hetzelfde is ga je pas kijken waar de meeste kansen voor je liggen. Zo zou het in mijn ogen moeten zijn tenminste.

5 maart 2021 om 11:51

Is ook zo. Maar dat is tegenwoordig anders. Het gaat nu meer om de kansen qua speelminuten. En om carrierekansen. Het gevoel is daarbij ondergeschikt.

5 maart 2021 om 11:56

Ja daar heb je gelijk in.

Oei, ik zie Wesley Hoedt voorbij komen. Dat is niet het niveau dat we na moeten streven als NL -elftal. Blind is daarnaast ook niet de jongste en iemand die het meer moet hebben van zijn voetballende kwaliteiten dan zijn verdedigende kwaliteiten; ongeveer het tegengestelde van Botman.
Ik ken hem verder niet; maar een extra toppertje is altijd welkom. Wel lekker als je op een groot toernooi te maken krijgt met blessures en schorsingen.

Wel sneu voor de Belgen. Hebben ze een paar toptalenten die op zijn gegroeid op Belgisch grondgebied, Mathieu van der Poel, Max Verstappen, kiezen ze allemaal voor Nederland. Aan de andere kant, die hebben zelf ook een hele aardige lichting voetballers (en wielrenners btw) op de been gebracht dus denk niet dat ze wakker liggen van de CV van Leeds United die verstek laat gaan.

5 maart 2021 om 11:20

Ze hebben daarentegen Harm van Veldhoven, die geboren is in Nederland, er voor teruggekregen. Zó sneu is het dus ook weer niet.

5 maart 2021 om 12:15

Vergeet Wout van Aert niet, met Nederlandse ouders die in Belgie is opgegroeid. Dat is wel een aardige kanjer.

5 maart 2021 om 12:23

Nederlandse grootouders. Zijn ouders zijn geboren en getogen in België. Maar het is inderdaad wel een kanjer.

5 maart 2021 om 17:17

Veld van harmhoven? hahahah @misseva88 heb me dood gelachen om je reactie. Je bent toch ook gek als je Belgie boven Nederland verkiest :P Ik zal wel Vazquez en Lierse kwetsen, tis ook maar een grapje

Tja zou een leuke optie zijn maar dat is het ook wel. Met Kana, Vanheusden, Delcroix en Cobbaut zijn er een aantal vergelijkbare spelers (zeker zo een cobbaut). Het zou toch voor de toekomst zijn want Denayer en Boyata staan verder dan alle opgenoemde namen. Martinez zou ook een lijntje hebben uitgegooid naar Adrien Truffert (19, linksvoetige verdediger van Rennes). En in de jeugd zullen er ook nog wel talenten rondlopen waar we nu geen zicht op hebben. Noah Mbamba van Club Brugge heeft me zo bijvoorbeeld wel gecharmeerd in de weinige wedstrijden die ik van hem heb gezien tot op heden.

Wat ik altijd zo grappig vindt aan spelers zoals Botman, Bakker, en deze Struijk iedereen heeft een mening over hun, maar echt niemand maar dan ook niemand hebben hun ooit een paar wedstrijden achter elkaar zien spelen. En ze worden ook allemaal omhoog gepraat. Ajax had zoveel spijt moeten hebben dat ze vooral Botman hadden laten lopen (laten lopen contract verlengd en Ajax kreeg een aanbieding van 8 miljoen gek zijn als je dat niet gedaan had), ik heb hem dan 2x zien spelen tegen Ajax, maar het was niet veel. Verder denk ik dat het gewoon aan Struijk zelf is wat hij wilt, op dit moment hebben we genoeg spelers voor zijn positie zoals, Ake, Van Dijk, de Vrij, Blind, de Ligt en waarvan de Ligt en Ake nog een hele poos mee kunnen. laat Struijk eerst bij Leeds het seizoen afmaken en dan vanuit daar stappen maken en dat zal hij vanzelf opgeroepen worden.

5 maart 2021 om 11:15

Ik heb Botman ook tegen PSG en Ok.Lyon gezien toen speelde hij weer wel erg goed. Tegen Ajax viel hij mij idd ook tegen maar deze jongen kan wel wat en hij is pas 21 jaar wat veel mensen vergeten. Nog genoeg tijd om zich te verbeteren

5 maart 2021 om 11:43

'echt niemand maar dan ook niemand' lijkt me een beetje overtrokken. Er zullen genoeg mensen op VZ zitten die echt gewoon maar wat roepen, maar ik zit gewoon de hele week PL te kijken hoor (nu toch niks beters te doen haha). Bovendien trek jij ook op basis van die twee wedstrijden tegen Ajax een conclusie, dus tja...

5 maart 2021 om 12:08

Wat is er zo vreemd aan om elke week naar PSG te kijken? Verbaas me meer over de mensen die bv een Schouten het NL elftal inpraten. Elke week Bologna kijken of iig vaak lijkt me heel wat onwaarschijnlijker dan elke week Neymar en Mbappe kijken

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren