Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Kraay reageert op rel met Van Hooijdonk en Derksen: ‘Dat moet je niet hebben’

Laatste update:

Hans Kraay junior is van mening dat Pierre van Hooijdonk geen lange tenen moet hebben. De oud-spits haalde dinsdag in een tweet uit naar Johan Derksen, die volgens hem hypocriet was door zich op te werpen als de moraalridder met betrekking tot de mensenrechten in Qatar en tegelijkertijd wekelijks tweemaal plaatsneemt naast iemand die losse handjes heeft. Kraay, die zelf geregeld aanschuift in Veronica Inside, reageert donderdag op de rel die is ontstaan.

Van Hooijdonk verwees in zijn tweet naar een artikel van de Nieuwe Revu uit februari 2018, waarin Jacqueline Laats vertelt dat haar ex-man Van der Gijp haar zou hebben geslagen. “Johan had allerlei dingen in de uitzending gezegd. Dat Pierre domme dingen had gezegd, dat Pierre er niks van snapte. Hij heeft sowieso een beetje de pik op Pierre de laatste tijd, ik weet niet waarom”, zegt Wilfred Genee donderdagochtend in het radioprogramma Veronica Inside. “Terwijl Johan heeft gezegd dat hij Pierre in de wandelgangen wel aardig vindt.”

“Alleen had Johan gezegd dat Pierre op televisie domme dingen zegt en daar was Pierre een beetje gepikeerd over”, gaat Genee verder. “Hij haalde een verhaal van de ex-vrouw van René erbij. Die zou haar geslagen hebben, dat is een jaar geleden in een blad verschenen. Daar is verder nooit wat mee gedaan of bekend over gemaakt. Maar Pierre vond het hypocriet dat Johan met zo iemand aan tafel zat, dat hij boter op zijn hoofd had. Er is op Twitter nogal heftig op gereageerd.”

Kraay is telefonisch te gast in het radioprogramma en wordt door Genee gevraagd naar zijn mening over de rel. “Ik weet niet of het bij ons vak hoort. Maar het hoort in ieder geval bij Veronica Inside. Dat zeg ik niet denigrerend. Als je zoals jij en ik zo graag op televisie bent, moet je geen lange tenen hebben”, antwoordt de analist. Er wordt Kraay tevens gevraagd naar zijn visie over het WK van 2022 in Qatar.

“Hoe kijk ik naar zoiets? Ik heb mijn eigen mening over Qatar en die heb ik zondagochtend gegeven”, verwijst Kraay naar het programma Goedemorgen Eredivisie van ESPN. “De UEFA en de FIFA zijn volledig door de ratten besnuffeld. De KNVB, de FA, de Duitse voetbalbond: had met z’n allen een bak koffie gedronken, toen ze besloten dat het WK naar Qatar ging. Als je toen had gezegd dat je niet zou meedoen, had je een statement gemaakt. Niemand heeft iets gedaan en ik ben het nu wel eens met iedereen die het schandalig vindt, want iedere dode is er een te veel. Al zijn het er geen 6500, maar 118.”

“Ik zou wel gaan, dan maar in ieder interview in zo’n verschrikkelijk stadion op iedere vraag antwoorden dat daar mensen gestorven zijn en dat het nooit meer mag gebeuren. Dat gaat niet gebeuren, er gebeurt helemaal niks”, voorspelt Kraay. Derksen stak vorige week vrijdag in Veronica Inside al een keihard betoog af tegen het WK in Qatar en had het daarin ook voorzien op Ronald de Boer, die zijn carrière in het oliestaatje besloot en er daarna nog actief bleef.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Steken altijd de draak met Gans maar vind hem bijna .... 😂😉altijd zinnige dingen zeggen.

4 maart 2021 om 11:37

Ach, vaak wel. Maar lijkt altijd meer als kanonnenvoer aan tafel te zitten bij Veronica Inside dan echt als iemand die inhoudelijk iets mag toevoegen. Maar Hansie is wel eigen genoeg om dat te erkennen en accepteren. Dan blijft ie nl op tv komen en daar houdt ie van (zoals ie zegt)

4 maart 2021 om 12:52

Ach laat Hansie Hansie maar blijven en als kanonnenvoer dienen, maar hij zegt meer zinnige dingen dan de rest bij elkaar. Ik kijk al jaren niet meer naar t programma en heel soms zie ik via VZ een kort stukje terug, maar ik ben t met de hen eens die zeggen dat t gewoon afzeiktelevisie is geworden en een karikatuur van een voetbaltalkshow...

Genant natuurlijk van Pierre om zoiets aan te halen wat nimmer bewezen is of hij voor veroordeelt is (voor zover ik weet). Pierre roept meer domme dingen op TV dan dat er iets nuttigs uit komt, spreekt net alsof hij nog net niet het niveau van Cruijff aantikte (een Perez heeft dat ook wel een beetje). Dit laat maar weer eens zien hoe kinderachtig hij eigenlijk is.

4 maart 2021 om 11:38

Ik ben het met je eens. Maar iets aanhalen wat nooit bewezen is, dat is zowat het businessmodel van veronica inside. Daarmee vind ik niet dat je daar in mee moet gaan maar je kan er ook moeilijk kritiek op hebben vanuit VI vind ik.

4 maart 2021 om 11:53

Van Hooijdonk beschuldigt Derksen ervan hypocriet te zijn vanwege zijn uitspraken over Qatar. Juist op dat gebied is Derksen wel consequent. Dit geldt niet voor Van Hooijdonk: die heeft een grote mond over discriminatie maar Qatar moet kunnen...

4 maart 2021 om 13:49

Ja, natuurlijk moet dat kunnen want dan kan hij als analist zijn zakken lekker vullen. 64 wedstrijden, Meer dan 100 doden per wedstrtijd 'and counting'. En dan hebben we het nog niet over de schreinende en erbarmelijke omstandigheden waaronder 100.000-den meer of min 'gegijzelde' mensen moeten werken. Mensen van vlees en bloed, maar dat vlees en bloed heeft in deze wereld blijkbaar waarde als het vlees en bleod van black lives betreft.

4 maart 2021 om 14:14

@BraBal, dat is ook mijn gedachte: het gaat bij BLM vooral om de zwarte mensen. De rest kan immers volgens hun definitie geen slachtoffer zijn...

4 maart 2021 om 12:01

En zielig ook van Pierre dat hij via de geschreven media een grote mond heeft, maar als hij in de studio zit, een mak hondje is die niet altijd goed uit z'n woorden komt.

4 maart 2021 om 12:24

Pierre heeft echt nooit wat te melden. Gaat traag, komt niet uit z'n woorden, snel gepikeerd ... ik vind het 3x niks. En dat die kleinzerig is bewijst hij (wederom) weer met deze actie. Alleen al het feit dat hij, als het al waar was geweest - wat nooit bewezen is en in een roddelblad stond, dan nog staat het in schraal contrast met Qatar niet veroordelen of sterker nog, verdedigen van zo'n land. Spreek je dan gewoon ook uit over Qatar samen met een opmerking dat Derksen zichzelf ook vaak zat tegenspreekt of ernaast zit. Dat vind ik allemaal prima. Maar je dan zo laten kennen en eigenlijk compleet voorbij gaat aan wat er in Qatar (is) gebeurt, zegt veel over de persoon Pierre.

4 maart 2021 om 12:39

Die 6500 doden zijn anders ook nooit bewezen. in Engeland zijn ze gewoon nog steeds 'pissed off' omdat de Wk's naar Rusland en Qatar gingen. Nu gaat een The Guardian alle ongerelateerde gastarbeider doden erbij halen om een wow artikel te maken en misbruikt Johan dat om zijn argument sterk te maken, maar dat is in feite dan net zo gãªnant. Buiten de omkopingsverhalen, ik kan me geen WK herinneren zonder, is er geen goede reden daar geen WK te houden. Ze hebben het geld, voetbal moet van iedereen zijn en overal gepromoot worden, en zijn super georganiseerd. De warmte problemen zijn technologisch opgelost en bijkomend voordeel is dat er geen supporters rellen zullen zijn. Daarnaast kan en mag je bepaalde culturen en samenlevingen niet 1 op 1 vergelijken. Ontwikkelingen gaan nu eenmaal niet altijd dezelfde kant op en hoeven dat ook niet. ik denk dat het 'westen' er nou ook niet zo'n goede reputatie op nahoud elders, ookal zijn we goed in het wassen van onze handen in onschuld. Maarja, het is altijd makkelijker anderen te wijzen op problemen. En nou is Ronald de Boer niet de beste om met argumenten te komen, maar gelijk heeft hij natuurlijk wel, er is overal wel wat mis. Hij heeft er in ieder geval gewoon en weet er meer over dan Derksen wiens enige argumenten over de Boer gebaseerd zijn op de assumptie dat de Boer daar alleen tussen de rijken heeft gestaan. Anyway, Pierre had natuurlijk zo'n voorbeeld moeten aanhalen ipv Gijp en zijn ex erbij te betrekken, dat sloeg nergens op.

4 maart 2021 om 13:03

Die doden zijn niet bewezen? Dat zijn officiële cijfers van overheden?

4 maart 2021 om 13:12

Het is niet alleen the Guardian die hierover bericht, ook andere media en Amnesty International maken hier al jarenlang meldingen over en dat zullen ze echt niet doen om een zogenaamd wow artikel te maken. Omkopingsverhalen heb je wereldwijd maar is volledig offtopic. Uiteraard kan je culturen niet 1 op 1 vergelijken. Ze zullen daar geen bouwinspectie hebben die komt kijken of je op een goedgekeurde ladder staat zoals wij dat wel hebben maar dat is nog geen reden voor al die doden. Dat is ook geen reden om een paspoort in te nemen of zoveel mogelijk mensen in een kamertje proppen als huisvesting en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Ja, er gaat overal wel eens wat mis en culturen zijn zoals gezegd niet 1 op 1 te vergelijken maar wat ze in Qatar doen gaat alle perken te buiten. Ik betwijfel ernstig of Ronald de Boer er meer van weet dan Derksen. Daarmee zeg ik niet dat het andersom is maar ik heb zomaar het idee dat Ronald de Boer niets anders doet dan zijn handje ophouden en dankjewel zegt voor al die oliedollars. Aan de andere kant heb ik niet het idee dat De Boer dit allemaal wist toen hij eraan begon maar wel dat hij nu zijn kop in het zand steekt en met achterlijke uitspraken komt zoals "er gaat overal wel eens iets mis". Dat is te makkelijk.

4 maart 2021 om 13:19

@Piranha Ik zou de documentaires een keer kijken over de bouw van die stadions. Geloof me dat je er dan heel anders naar kijkt. Naast het aantal doden dat er is gevallen krijgen veel van die mensen niet eens betaald, wordt hun paspoort afgenomen en worden ze met velen gestopt in barakken als kuddevee. De situatie daar is echt heel ernstig

4 maart 2021 om 13:47

Is dit een vraag aan mij @lierse1997? Volgens mij zijn het statistieken die niet slechts over de bouw van stadions gaat maar over overleden gastarbeiders over een bepaalde periode in verschillende omstandigheden. Die kan je niet zomaar direct relateren aan een toegewezen WK. Althans, je kan altijd verbanden leggen maar die zijn voor jou rekening.

4 maart 2021 om 13:55

Ja maar dat zeg je niet. Je zegt “die 6500 doden zijn niet bewezen”, nu die zijn dus wel bewezen.

4 maart 2021 om 13:59

@japie_krekel, ja dat heb ik ook gezien maar ook veel andere documentaires. Er zij genoeg misstanden wereldwijd, zo ook in Engeland. En het lullige is dat geen Qatarees ooit gaat luisteren zo. Ik denk ook niet dat de Boer de meest intelligente man ter wereld is, maar hij slaat de spijker heel erg op zijn kop. In andere culturen moet je juist het gesprek aangaan om veranderingen te kunnen bewerkstelligen, dat gaat echt niet door mensen te beledigen of aan te vallen. De weg naar succes is niet 'my way or the highway' in de meeste gevallen. Het is onzin om een WK to boycotten. Stel je voor dat Qatar een WK in NL zou boycotten omdat zij kunnen aantonen dat de NL regering verantwoordelijk is voor de 20K corona doden omdat ze niet genoeg IC plaatsen aanmaakten, ouderen niet beschermden en niet zelf de ontwikkeling en productie van een vaccin regisseerde? Dat zou een zeer correct punt zijn, in Qatar doen ze dat stukken beter met minder doden en sneller een betere oplossing. Of wacht je op de Guardian die daarover gaat schrijven voordat je daarover ook een mening hebt? Die 20K zijn er toch wat meer dan de 6,5 K daar....

4 maart 2021 om 14:08

@piranha het verschil is alleen dat een WK los staat van de Corona situatie, waar het WK niet los staat van voetbalstadions. ga je daar voetballen ben je direct betrokken bij alle ellende. Ronald De Boer neem ik sowieso al niet meer serieus. die praat alles recht wat krom is voor de oliedollars. het WK in Brazilie zou zogenaamd ook positief zijn voor de bevolking daar en we hebben allemaal kunnen zien wat daarvan terecht is gekomen

4 maart 2021 om 14:10

@lierse1997, okay die zijn bewezen maar niet in verband met het WK, de bouw van de stadions en dus suggestief voor het artikel en misplaatst voor om te misbruiken in een argument voor een WK boycot.

4 maart 2021 om 14:16

@japie_krekel, alles staan los van alles als je dat zo wil beargumenteren. Ik gebruikte het slechts als een voorbeeld hoe een ander land iets tegen onze regering zou kunnen hebben, er is altijd wel wat te vinden. Ik vind Ronald de Boer slecht op TV, komt nooit uit zijn woorden en ik wordt gek van zijn stopwoordje, maar hij weet meer van Qatar dan jou en mij en heeft gelukkig wel vertandige zaakwaarnemers. Hij kan het alleen niet zo goed uitleggen maar er is overal wel wat mis, dat klopt, en dat je niet moet boycotten (zei Johan dat ook niet over de oranje internationals) maar blijven praten is essentieel en daar zit de Boer ook goed mee. Je hebt gelijk dat de OS en het WK voor bijna niemand goed zijn, slechts voor de toch al rijken, niemand anders heeft er economisch wat aan. En daarom moet je blij zijn dat landen als Qatar hun oliegeld erin steken, dan hoeven wij ons belastinggeld er niet aan kwijt.

4 maart 2021 om 14:24

@piranha Ronald De Boer is een miljonair, zijn paspoort wordt niet afgepakt, hij wordt niet in een barak gestopt en hij hoeft niet mee te helpen aan het bouwen van een voetbalstadion onder onmenselijke omstandigheden. die zit lekker te vertoeven daar in 5 sterren hotels, wordt met alle egards behandeld en geniet van allerlei luxe. bovendien kijken dit soort mensen als snel de andere kant op als ze flink betaald krijgen. Ronald De Boer ging zondag ook helemaal niet in op alle ellende. hij kwam niet verder als elke dode is er een te veel om vervolgens te zeggen dat het daar steeds beter wordt voor de arbeiders wat zware onzin is want die worden gewoon nog steeds gebruikt als slaven. in elke land gaat er wel eens iets fout, ook in Nederland was zijn meest schrijnende opmerking. dan ben je de situatie daar zwaar aan het bagatelliseren. hoeveel slaven hebben we hier? die mensen werden onder valse voorwendselen naar Qatar gelokt en krijgen niet eens betaald en worden behandeld als kuddevee. iedereen die die documentaires heeft gezien weet hoe het er werkelijk aan toegaat daar. het is niet voor niks dat al onze internationals muisstil zijn en nergens reageren op de Qatar situatie. ze weten dat ze fout zitten en dan hoor je ze opeens niet meer. toen er wat over Akwasi gezegd werd sprongen ze op de barricades maar nu zijn ze zichzelf aan het verstoppen omdat de mensenrechten ze nu even niet zo lekker uitkomen. het geld en de roem laten liggen is natuurlijk geen optie en dan kijken ze maar al te graag de andere kant uit

4 maart 2021 om 14:36

De meesten zijn wel overleden in verband met het wk. Dat varieert van stadions bouwen tot wegen, hotels en bruggen die alleen gebouwd worden voor dat WK.

4 maart 2021 om 14:43

@lierse1997 niet te serieus nemen allemaal! hier klagen we al over dat we onze vrijheid missen vanwege de Corona maatregelen. laat staan met wat voor ellende die slaven daar moeten dealen, maar dat wordt dan gebagatelliseerd

4 maart 2021 om 15:41

@ Piranha Je argumentatie raakt kant noch wal. Zoals Japie ook al zegt staat een wk los van de corona situatie en ik durf het te betwijfelen of Qatar aan zou kunnen tonen dat de Nederlandse regering verantwoordelijk is voor 20.000 corona doden. Het officieel aantal doen t/m gister bedraagt 15,697 doden en die kan je niet allemaal in de schoenen van de regering schuiven. Ik vind dat een bijzonder slecht en onzinnig voorbeeld. Nu boycotten heeft helemaal geen zn, dan hadden ze dat direct moeten doen maar er wordt wel gehoopt dat de voetballers iets gaan doen. Die 6500 doden zijn verdeeld over alle werkzaamheden, niet alleen van de wk stadions. De teller van aantal doden voor de wk stadions staat op 3700 maar dat is alsnog een schrikwekkend aantal om een paar weken tegen een balletje aan te trappen. Ik weet er ook het fijne niet van maar je hebt een heel erg zwak betoog en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je nog minder weet waar je over praat dan ik.

4 maart 2021 om 15:42

Komop @lierse1997, jij denkt dat ze wegen en hotels bouwen voor een WK van een maand? Ze hebben veel oliedollars maar die gaan die wegen en hotels straks niet afbreken hoor. De stadions wel gedeeltelijk. Het plan was om een paar daarvan cadeau te doen aan Afrikaanse landen als ik me niet vergis. Zo kun je elke dode er bij betrekken als dat je lekker uit komt in je artikel maar kun je onafhankelijk wel stellen dat details misbruikt worden in de Engelse lobby, die nu geen zin meer heeft voor de Wk's van 2018 en 2022 maar natuurlijk wel wordt gebruikt om straks 2030 binnen te krijgen. Laat je niet zo voor dat Britse karretje spannen door al die propaganda maar voor zoete koek aan te nemen.

4 maart 2021 om 15:56

@kaassie, het is een goed voorbeeld omdat jij ook niet kan bewijzen dat de doden gevallen zijn door de WK aanwijzing. De veiligheid rond de bouw in het algemeen in het Midden Oosten, Zuid Oost Azie, maar ook in Zuid Amerika, Afrika en in best veel Europese landen laat veel te wensen over. Het punt is dat er door de Guardian een incorrect verband wordt getrokken met het WK en dat velen dat maar klakkeloos overnemen. Media is geen nieuws meer tegenwoordig, het zijn voornamelijk opiniërende stukken, veel propaganda in feite. CNN heeft bijvoorbeeld 5 jaar lang Trump gebashed, elke dag weer, dat had niets met 'nieuws' te maken, enkel met politiek. En ook dit verhaal verschijnt niet toevallig in het 'nieuws'. Ik zeg niet dat in Qatar alles goed geregeld is, dat er geen doden vallen of dat is het er zo heerlijk toeven is als gastarbeider, maar het is ook te kortzichtig om tot boycotten over te gaan zonder de hele situatie te bekijken. En er wordt niemand gedwongen hun land te verlaten om in Qatar te gaan werken. Ja misschien hebben ze in hun eigen land een slecht leven, misschien moeten die landen aangesproken worden om meer arbeidsplaatsen te leveren. En hoeveel nmensen sterven er daar door honger en slechte leefomstandigheden? Jou verhaal is erg ondoordacht en simpel, enkel kijkend naar slechts een constatering. Zo kun je toch geen mening vormen?

4 maart 2021 om 18:57

Uiteraard laten ze die staan maar als er geen groot voetbalstadion stond op die plek dan moest er echt geen hele weg aangelegd worden naar die plek, of een brug, of een treinverbinding, of een nieuw hotel,...

4 maart 2021 om 18:58

Klopt, ik kan het niet bewijzen dat er 3700 doden bij de wk stadions zijn gevallen. Ik moet daarbij afgaan op de cijfers van, in dit geval, The Guardian maar ook Amnesty International rept over hoge dode aantallen bij de bouw van de wk stadions. Het werkelijke aantal ligt waarschijnlijk nog hoger omdat de Filipijnen en Kenia geen sterftecijfers daarvan bijhouden in tegenstelling tot India, Pakistan, Nepal, Bangladesh en Sri Lanka. Aan de andere kant kan jij ook niet bewijzen en zelfs niet aannemelijk maken dat het niet zo is. Je kan heel makkelijk roepen dat er een incorrect verband wordt getrokken maar kan je dat ook maar een heel klein beetje onderbouwen? Als mijn verhaal ondoordacht en simpel is, hoe noem je dan je eigen slappe verhaaltje dat ze niet gedwongen zijn om hun land te verlaten? Dat heeft werkelijk helemaal niets te maken met de werkomstandigheden van die arbeiders.

4 maart 2021 om 23:13

Tuurlijk leggen ze voor een dergelijk evenementweel een weg aan. Kijk ff naar Rusland, daar ligt een aardig nieuw weggetje alleen voor de Olympische spelen destijds. Geloof wat dat heeft gekost trek je de KLM mee uit de crisis

5 maart 2021 om 00:38

Qatar 🇶🇦 moet geboycot worden zegt men. Maar wel naar OS Winterspelen China.
Daarnaast werken die bouwvakkers via bedrijven gevestigd in het westen.

4 maart 2021 om 12:43

Van Hooijdonk is een zielepiet die verder ook niets bijdraagt aan Studio Voetbal. Die kan per direct van de buis zonder dat iemand hem mist. Verder is zijn gedrag kwalijk! Derksen pakt hem aan op zijn optreden en opmerkingen over voetbal en hij reageert op privã© zaken. Dat tekent heer van Hooijdonk!

Hans speelt altijd een beetje "dommetje" maar is volgens mij de meest fatsoenlijke aan tafel bij VI. En ik ben bang dat hij gelijk gaat krijgen over Qatar; een hoop ophef, maar geen acties.

4 maart 2021 om 12:20

Ze zijn allemaal slim daar aan tafel. Trouwens die 108 mensen zijn toch verongelukt? Men doet net of ze zijn vermoord.

Uuuhmmm en nog iets, deze mensen waren op de hoogte van de werkdruk in zo een hitte bij ongeveer 40 graden. Jouw de keus.

Wat men ook moet weten, is dat nu wij praten er weer 100 aanmeldingen komen....wie moet je erop aanspreken, als men zich gewoon aanmeld voor werk?

4 maart 2021 om 12:25

Dus omdat mensen wanhopig zijn moet je ze maar uitbuiten?

4 maart 2021 om 12:30

Heb je het artikel gelezen van Amnesty die hier over gaat? De werknemers (moderne slaven) worden daar gevangen gehouden. Al zouden ze weg willen dat kunnen ze niet. En als je kijkt naar de werkomstandigheden en het gebrek aan uitbetaling, kan je en natuurlijk alleen maar van uit gaan dat (als het waar is wat je zegt) de 100 mensen die zich aanmelden niet op de hoogte zijn van de omstandigheden.

Ze worden indirect vermoord, ik kan het hier wel helemaal gaan uitleggen maar lees het artikel van Amnesty zelf maar.

4 maart 2021 om 12:36

Je snapt toch wel dat die mensen wanhopig zijn en hun leven zouden geven als er brood op de planken komt voor hun gezin? Is het dan goed op die mensen maar maximaal uit te buiten zodat ze ook daadwerkelijk het leven geven? Het is simpelweg niet goed te praten en het feit dat mensen het nog proberen, is echt schrijnend en schandalig.

4 maart 2021 om 12:44

Of ze verhongeren in Bangladesh, India en Pakistan zonder werk en voedsel. komt AI dan ook met zo'n verhaal? Dit verhaal heeft toch gewoon te maken met de wereldwijde economie. We doen net of wij geen goedkope producten van over de wereld halen en onze ogen niet sluiten over de vele misstanden daaromtrent. Alleen omdat er wat mensen met geld teleurgesteld zijn dat zijn het WK niet krijgen, krijg je dit soort verhaaltjes, dat is pas hypocriet.

4 maart 2021 om 12:55

Ah het "ja maar daar hebben ze het ook slecht" argument wordt bovengehaald. Maar nee je hebt gelijk omdat anderen het slecht hebben moeten deze mensen het ook maar slecht hebben. Besef je wat je zegt? Zo kan letterlijk elke vorm van onderdrukking goedgeluld worden.

4 maart 2021 om 13:06

Ja, dan komt AI ook met zo'n verhaal. Misschien moet je de rapporten van AI over die landen er eens bij pakken.

4 maart 2021 om 13:22

@Piranha Oranje gooit er boycots uit als ze vinden dat mensen rasistisch zijn omdat ze vinden dat iedereen gelijk behandeld moet worden. Daar heb ik respect voor tot het moment dat je vervolhens gaat cashen over de rug van slaven. Than you played yourself!

4 maart 2021 om 14:07

@Japie, dat vind ik dus juist zo hypocriet. Niet bij VI aanschuiven vanwege een slechte grap maar wel naar Qatar gaan, waar er nog steeds slavernij is.

4 maart 2021 om 14:10

@kyle66 volgens Oranje hebben sport en politiek niks met elkaar te maken. blijkbaar hebben schending van de mensenrechten, ongelijke behandeling en slavernij ook niks meer te maken met racisme op het moment dat er geld te verdienen valt

4 maart 2021 om 14:39

@fairplay1 precies! als jij 5 dagen niet hebt kunnen eten en ik leg een vergiftigde boterham met pindakaas voor je neer dan is het je eigen fout dat je die boterham zonder na te denken dat er iets mis mee kon zijn hebt opgegeten. je was namelijk niet verplicht om die boterham op te eten. je had makkelijk nog 5 dagen zonder eten door gekund. eigen schuld, dikke bult! die mensen zijn daar onder valse voorwendselen heen gelokt met een mooi verhaal over financiele stabiliteit en een betere toekomst. uiteindelijk blijkt dat ze niet eens betaald krijgen, dat ze met honderden in barakken worden gestopt, dat hun paspoort wordt afgepakt en moeten werken onder onmenselijke omstandigheden. ze hebben er dus helemaal niet vrijwillig voor gekozen. ze zijn voorgelogen met een prachtig toekomstbeeld om vervolgens als slaven te worden gebruikt

4 maart 2021 om 12:31

En lost van dat hij de meest fatsoenlijke is, is hij imo inhoudelijk ook nog de sterkste. Ook in dit geval vind ik dat hij het allemaal perfect verwoord.

derksen heeft net zoveel boter op zijn hoofd als de personen die hij de maat heeft genomen. als het wk daar is, zal hij dagelijks aan tafel schuiven om de wedstrijden te becommentariã«ren en zijn zakken vullen met schnabbels. en ik denk niet dat er iemand in de veronderstelling is dat hij daarvan ook maar 1 euro zal overmaken naar de nabestaanden van de slachtoffers over wier rug hij goede sier maakt of amnesty international. dus wat dat betreft, heeft van hooijdonk volkomen gelijk, maar waarom hij daar het privã©leven van van der gijp bijhaalt, is mij een raadsel. dat heeft er niets mee te maken en is dan ook een enorm zwaktebod.

4 maart 2021 om 12:27

Bij het WK aanschuiven is hypocriet, dat moeten we nog maar zien of hij dan werkt überhaupt maar om daar nu al over te oordelen is wel heel snel.. itt de spelers in mijn ogen..

Zijn schnabbels hebben toch niks met het wk te maken.. Dus dat hij dat geld in zijn eigen zak duwt is niet meer dan normaal.. of moet hij van iedere euro die hij verdient nu iets over maken naar Qatar?
Tuurlijk heeft Pierre deels gelijk, maar dan moet hij juist de dingen aan de kaak stellen die het hypocriet maken. In mijn ogen zijn dat de badjassen en onderbroeken die (hoogstwaarschijnlijk) uit China komen. Dat zal veel minder zuivere koffie zijn denk ik.. helaas..

6 maart 2021 om 10:27

Tijdens een WK maakt VI altijd dagelijkse programma's. Volgend jaar staat Derksen nog steeds onder contract bij Talpa en het lijkt me sterk dat hij dan uit principe niets zal aanschuiven. Dat WK levert ook altijd extra schnabbels op bijv. in de vorm van reclames en ik heb niet de illusie dat hij die zal weigeren vanwege zijn principes. Die heeft hij nl. helemaal niet, zo is in het verleden wel gebleken. Dat met die badjassen, daar had ik zelf nog helemaal niet aan gedacht. Zelfs als die niet uit China komen, waar zich met de Oeigoeren eenzelfde soort drama voltrekt als in Quatar, worden ze hoogst waarschijnlijk gefabriceerd in een land waar de productie goedkoop is en ze het niet al te nauw nemen met de werkomstandigheden.

4 maart 2021 om 13:24

Je focust je nu teveel op de boodschapper en niet op de situatie. Misschien is Derksen idd hypocriet maar wat hij zegt snijdt wel degelijk hout. Los van het feit of hij wel of niet hypocriet is

6 maart 2021 om 10:17

ik focus me niet op de boodschapper noch op de situatie, maar op de boodschap. en die boodschap was en is dat derksen anderen de maat neemt omdat ze naar een wk gaan, terwijl hij dat zelf, zij het het op afstand, ook zal doen door aan die tafel plaats te nemen en te verdienen aan dat wk. dat is hypocriet. nl stuurt zelfs ieder jaar een handelsdelegatie naar quatar en heeft dat land zelfs haar expertise aangeboden bij de organisatie van dat evenement. dat is het natuurlijk uitermate hypocriet om van voetballers te verwachten dat ze roomser zijn dan de paus en een wk, dat ze misschien maar 1, 2 of 3 keer in hun carriã£â¨re kunnen meemaken, laten schieten door er niet heen te gaan. bovendien is de verontwaardiging tamelijk selectief omdat er in china met oeigoren exact hetzelfde aan de hand is. china is een belangrijke handelspartner van nl en ook ajax en feyenoord zijn er actief. wat er in quatar is gebeurd, is walgelijk, laat daar geen misverstand over bestaan, maar allesbehalve nieuws. het is al jarenlang bekend en als de internationale gemeenschap daar zoveel moeite mee heeft, had men eerder kunnen en moeten reageren door haar voetbalbonden de opdracht te geven om de organisatie van het wk in te trekken. net zoals de parlementen in een democratische rechtstaat, ligt de macht van een koepelorganisatie als de fifa in dit geval bij de leden, de aangesloten bonden. die hadden de stekker uit het evenement kunnen trekken. het is de wereld op zijn kop dat de bal nu bij voetballers wordt gelegd, waar de bonden opzichtig hebben nagelaten om iets aan de situatie te doen. dat is hetzelfde als een caissiã£â¨re er op aan te spreken als het niet goed gaat haar supermarkt, terwijl dat de verantwoordelijkheid van de bedrijfsleider is.

6 maart 2021 om 11:29

@dolorasinum maar het is toch vreemd om een programma te boycotten wegens vermeend racisme om vervolgens te gaan cashen over de rug van de dode slaven die zijn gevallen bij de bouw van die stadions? slavernij lijkt mij toch wel het toppunt van racisme

Ik vind dat van Hooijdonk zich van zijn zieligste kant laat zien door een onbewezen beschuldiging van de ex van van der Gijp er met de haren bij te slepen in dit conflict met Derksen.
Als de voetballer die hij was heb ik hem hoog zitten, maar als analyticus vind ik hem een drama met zijn trage en slaapverwekkende optreden.

Kraay is de enige die bij inside aanschuift die zinnige dingen zegt
Een zit alleen maar te schreeuwen en te gieren om zijn eigen "grap". Dan haalt hij Harry Mens erbij. Wat heeft die met votebal of het grote publiek te maken. Niets, helemaal Niets. Persoonlijke rancune ?
De ander is zo vol van zichzelf zo lang hij maar op tv komt, zelf voor een snot reclametje gaat hij zitten en vangt zijn €50000.

Ik ben Zeer benieuwd of deze jongens een programma zullen hebben tzt. Als ze ballen hebben dan boycotten ze dit.
Maar geld stinkt niet als je het giraal ontvangt. Derkzen zal wel weer met een lulsmoes komen dat het moet van de Mol, het staat in zijn contract bla bla bla.
Om zijn woorden te grebruiken: dan zeg je tegen de Mol; weet je wat je met het contract kan doen, kijk dan ben je een man of woorden van gelijke strekking

Je hebt ook Boskamp, die iedere zin waar hij ook zit zal beginnen met;
net zoals Xxxxxx zegt enz
XXX kan zijn theo, rene of johan

Ik moet er wel bij zeggen dat ik dit programmaatje al heel hel veel jaren niet meer bekijk

4 maart 2021 om 11:46

Een boycot van de verslaggeving van het toernooi is wel het domste wat je kan doen. Ongeacht de kritiek op het toernooi: het blijft een WK en dus nieuwswaardig. Misschien juist alleen maar meer gezien de schandalige context. Er moet dus zeker verslag van worden gedaan, maar de manier waarop is wel belangrijk. De bloederige kanten van het toernooi moeten blijven worden benadrukt, ook als het toernooi gaande is. Wat dat betreft denk ik dat je bij Derksen aan een beter adres bent dan bij Schut, Egbers, Stekelenburg, Van Hooijdonk en de rest van de kritiekloze Oranjekliek.

4 maart 2021 om 11:52

Verslaggeving ja. Ja zeker, maar niet door deze jongens.
Door journalisten die serieus kunnen worden genomen. Als het door deze jochies gebeurt dan wordt het nieuws ongeloofwaardig en zijn zij zelf ook ongeloofwaardig.
Geen geld aan gaan verdienen. Ook geen plaatje maken die je bij lidl kan kopen of ondergoed of een boekje waar je geld aan wil verdienen.
Maar deze golddiggers willen geld, willen mensen belachelijk maken (niet alleen Harry Mens die niets met voetballen heeft), en willen heel heel graag op tv komen

4 maart 2021 om 11:55

@HijNiet, ik hoop en duim dat de verslaglegging gepaard zal gaan met de juiste kritische houding ten opzichte van de menselijkheid in Qatar.

4 maart 2021 om 13:27

@CAS1 dezelfde serieuze journalisten die mensen als Ronald De Boer en Henk Ten Cate allerlei onzin laten verkondigen over Qatar en hoe geweldig die arbeiders het daar hebben?

4 maart 2021 om 11:50

Hij heeft er al iets over gezegd. Hun contract loopt af voor 2022 blijkbaar dus ze kunnen er nog niet veel zinnigs over zeggen maar als ze het verslaan dan wilt hij wel de wantoestanden aankaarten tijdens dat programma anders doet hij het niet. Daar kwam het op neer.

4 maart 2021 om 12:13

die laatste zin klopt aardig ja. als je de recente uitzending had gezien dat zou je Derksen (niet Derkzen) hebben horen zeggen dat als hij nog een programma maakt over het WK, dat hij dan minimaal elke dag terug wil komen of een verhaal hebben over de wantoestanden daar zodat het aangekaart blijft worden

Johan heeft de laatste tijd enkel de pik op Pierre omdat Pierre het de laatste weken waagt om kritiek te uiten op vriend van de show Advocaat. Dat ligt er ontzettend dik bovenop. Pierre heeft wat die kritiek betreft absoluut een punt en ik snap ook nog wel dat hij de bal naar Derksen probeert terug te kaatsen, maar zo'n valse beschuldiging van iets dat nooit bewezen is is niet de manier. Bovendien is het onderwerp Qatar nou juist niet geschikt om Derksen van repliek te dienen, daarin heeft Derksen namelijk van A tot Z gelijk. Ik heb ook niet het idee dat Pierre Johan om die uitspraken bekritiseert, maar dat de kritiek in werkelijkheid veel persoonlijker is.

4 maart 2021 om 11:56

Ik vind het ook een rare vergelijking: je haalt een onbewezen verhaal aan en stelt dat dan bijna gelijk aan een bewezen feit (hoe het in Qatar gaat).

4 maart 2021 om 12:01

Het zou Pierre juist sieren als hij Derksen in deze oproep om het WK in Qatar te boycotten zou steunen. Het is juist aan de voetballers om een statement te maken. In ieder geval niet meer of minder dan bij de BLM discussie. Bestuurders zijn angsthazen en bang voor hun goed betaalde baantjes de politici zijn schijnbaar bang om Qatar te beledigen want wie weet heb je ooit nog geld of olie nodig van de mensen. Voetballers, zeker de internationals zijn financieel onafhankelijk en zouden echt een statement kunnen maken door dit WK in Qatar te boycotten. Vele van deze internationals (niet alleen de Nederlandse) hebben zich terecht laten horen tegen discriminatie het zou ze sieren om ook de arbeiders die als slaven worden behandeld te steunen en dit evenement links te laten liggen.

4 maart 2021 om 14:51

@tornado72 ze steunen liever degenen waaraan ze geld verdienen. ze verdienen natuurlijk geen geld aan die slaven dus dat zal ze verder niet interesseren. zolang er met onze voetbalmiljonairs maar rekening wordt gehouden en zolang hun gelijk worden behandeld dan boeit het leed van een ander niet. dat is iig het signaal wat ze op deze manier afgeven aan de buitenwereld

Uberhaupt vind ik iemand een moraalridder noemen te triest voor woorden. Dat zou betekenen dat wanneer je iets slechts in je leven gedaan hebt, je nooit geen enkele mening zou mogen hebben over andere slechte zaken, anders ben je een moraalridder. Sommige zaken accepteer je, sommige zaken niet. Sommige situatie deal je mee, andere niet. Iedereen maakt daarin een afweging voor zichzelf wat hij belangrijk vind, op basis van normen en waarden. Als Derksen zich uitspreekt over de situatie in Qatar, is dat alleen maar goed van hem! En als v hooijdonk het opneemt voor mishandelde vrouwen, is dat ook alleen maar goed. Maar om nou het een met het ander te vergelijken of weg te strepen, gaat me te ver.

4 maart 2021 om 13:32

Het probleem is alleen dat Oranje nu iets accepteert waar ze zogenaamd tegen strijden omdat je geld en roem kan vergaren en dan maak je imo jezelf belachelijk. In Nederland moeten we gelijk behandeld worden maar als er nu slaven worden gebruikt voor de bouw van stadions zodat hun daar een balletje kunnen gaan trappen is dat helemaal prima verder. Kortom mensen moeten gelijk behandeld worden totdat het om geld gaat. Op dat moment moet slavernij gewoon kunnen want die velgen onder de nieuwe Maybach moeten toch ergens van betaald worden

4 maart 2021 om 13:55

Op dat gebied ben ik het ook volledig eens met Derksen, dat die spelers van Oranje zich niet alleen maar druk moeten maken om een werelds probleem als racisme wat hun op dat moment het beste lijkt uit te komen, maar dan ook best iets mogen vinden van een ander werelds probleem, in dit geval in Qatar.

4 maart 2021 om 14:46

wat er in Qatar gebeurd is zelfs het toppunt van racisme. immigranten naar je land lokken en daar slaven van maken. meer racistisch kan je het niet krijgen imo

Pierre is als analist kampioen open deuren intrappen. Pierre voelt zich er snel in z'n eer aangetast en kan niet zo goed omgaan met kritiek. Het wordt eens tijd dat Pierre een volwassen kerel wordt.

Ik vraag me trouwens al jaren af waarom Pierre om zijn mening gevraagd wordt, Pierre voegt zelden echt wat toe aan een analyse of een discussie over voetbal.

4 maart 2021 om 11:51

Ik vind dat Pierre wel voor een komische noot zorgt. Elke keer als hij bij studio voetbal opstaat van zijn stoeltje en geforceerd een of andere gebeurtenis rechtstaand gaat bespreken, moet ik toch smakelijk lachen.

Ik denk dat de media het beste statement kan afgeven , door geen aandacht aan het WK te geven het niet uitzenden. Een WK is een media-spectakel , dus het niet uitzenden zou een ramp zijn. Maar ja die zelfde media heeft natuurlijk al.miljienen uitgegeven aan uitzendingsrechtenEn ook wij als kijker kunnen besluiten om niet te kijken zodat het kijkcijfer laag is. Welk land wil nu de geschiedenis in gaan als het land met de laagste kijkcijfers op het WK

Tja, je kon wel aan zien komen dat Van Hooijdonk aan de schandpaal genageld zou worden. Ik heb zelden zo'n ontzettend domme vergelijking voorbij zien komen en we kunnen toch niet stellen dat Nederlandse analisten het niet regelmatig lijken te proberen. Nou, Van Hooijdonk is het gelukt. Niemand zal ooit nog twijfelen aan z'n gebrek aan intelligentie.

Verder vind ik Kraay hier heel sterk reageren. Alleen heb ik niet zozeer het idee dat er zoveel kritiek is vanwege het feit dat de ploeg 'gewoon' gaat, maar de hypocrisie van de spelersgroep. Actie ondernemen als het ze niet raakt en het ze geen nadelen oplevert en volledig wegkijken en geniepig in een hoekje stil gaan zitten wezen als er nadelen bij komen kijken.

Daarom moeten voetballers zich ook ten aller tijden ver buiten politiek houden. Ze hebben naar mijn mening vaak niet de kennis, niet de levenservaring en niet de onafhankelijkheid die nodig is om in dat soort kwesties geloofwaardig over te komen. Nu hebben ze wat, want bij de volgende interlandperiode gaat de vraag over Qatar geheid komen en ze zullen er antwoord op moeten geven. Dan ga je als voetballer af als een gieter. Eerlijk gezegd vind ik ook dat dat moet gebeuren.

Wij Nederlanders vinden de mensenrechtenschendingen in Qatar allemaal verschrikkelijk, en dat is het ook. Maar wij zijn als volk wel erg hypocriet. In Nederland ontnemen wij jaarlijks vele duizenden keren het leven van onschuldige baby's d.m.v. abortus. Daar kan je na al die jaren meerdere stadions mee vullen. Ben benieuwd hoe ze daar in Qatar tegenaan kijken........ Verder vind ik Pierre eigenlijk altijd wel zinnige dingen zeggen. Prima analist. Alleen wel altijd snel op zijn teentjes getrapt en hij had dat over van der Gijp natuurlijk niet moeten zeggen. Er is immers niets bewezen in die zaak. Gijp lijkt mij ook totaal niet zo'n figuur, die houdt niet van ruzie en hij lijkt mij juist een heel gevoelig persoon.

4 maart 2021 om 13:19

Wat een ongelofelijke onzin. Het afbreken van een embryo die niet levensvatbaar is vergelijken met slavernij en moord op duizenden daadwerkelijke mensen.

Helemaal goed als je misstanden in de wereld aankaart en tegen strijdt, zoals de slavernij in Quatar, het apartheidsregime in Israel, de dictatuur in Wit Rusland, en andere schurkenstaten.
Ook helemaal goed als je een discussie aan wil gaan over tot wanneer een abortus goed is en aan welke voorwaarden het moet voldoen (zoals bijv de verplichte bedenktijd), maar het doet niet ter zake bij dit onderwerp, en als je graag nog een beetje in vanuit een barbaarse steentijd gedachte naar de wereld wil kijken hoef je daar anderen niet mee lastig te vallen.
(Als jij op zondag je auto niet wil wassen, helemaal goed. Maar ga niet iemand lastig vallen die dat wel doet)

Met Derksen weet je gewoon dat als je aan de beurt bent, je geen tegengas moet geven. Hij geeft zijn mening over mensen en doet dan nogal onconventioneel. Lekker laten gaan en je eigen ding doen, je niet laten kennen en al helemaal geen berichtjes posten op social media over een ander, dat is achterbaks en slap. Vind Pierre zelf wel leuk om naar te luisteren, heeft wel een goed verhaal vaak. Beter als van der Vaart die meer geschikt is voor wat vermaak. Maar dit was erg dom van Pierre. Vond hem zondag ookal erg emotioneel reageren op de Tadic/dumfries situatie, dus zal wel niet zo lekker in zijn vel zitten.

Reactie van derksen is in mijn ogen helemaal terecht. Met een oproep voor een boycot ga je niks oplossen. Als hij er echt zo mee begaan is moet hij zelf vi boycotten tijdens het wk. Dan pas maakt hij een statement!

Een ding weet je nu zeker, van Hooijdonk krijgt vrijdag een beurt van Derksen. En de maandag daarop. En de vrijdag daarop. Etc etc. Als je eenmaal door Derksen of van der Gijp de maat genomen wordt dan kan je het schudden. Dan ga je er iedere week in. Je ziet nu ook met Schmidt, afgelopen maandag werd hij zelfs 2 keer door de stront gehaad. Niets sterker dan de kracht van de herhaling, als je het maar vaak genoeg hoort is het ook zo. Ik vind dat ze daar besef van zouden moeten hebben maar dat is niet zo. Het manolev effect. Edit: Derksen is een demagoog.

4 maart 2021 om 13:35

Als hij deze week door het slijk wordt gehaald is dat volledig terecht. De uitspraken van Van Hooijdonk waren natuurlijk ook wel schrijnend te noemen. Derksen kreeg ook de volle laag toen hij een misplaatste grap maken en hoe Pierre reageert op de situatie Qatar is waarschijnlijk nog stuitender te noemen

Kijk als je al jaren iedereen de maat neemt met z'n 4en in VI kan je verwachten dat iemand je een keer terugpakt, dan moet je ook niet piepen vind ik. Hetzelfde als op het voetbalveld als je kan uitdelen moet je ook kunnen incasseren er is niks irritanter dan spelers die iedereen die ze tegen komen overal proberen te raken maar als het andersom gebeurt 5 minuten blijven liggen rollen.

In dat hele Quatar heeft Derksen natuurlijk een punt maar aan de andere kant is hij zelf natuurlijk zo hypocriet als wat met zijn oneindige beledigingen en karaktermoorden aan iedereen die maar toevallig in het nieuws langs komt alles onder het mom van vrijheid van meningsuiting en ironie.

Ben benieuwd naar zijn reactie vrijdag

4 maart 2021 om 14:13

het probleem is alleen dat Van Hooijdonk Derksen helemaal niet heeft aangepakt uiteindelijk en eerder zichzelf heeft aangepakt. er kwam alleen maar onzin uit wat nergens op sloeg, feitelijk heeft hij alles verkeerd onderbouwd en iedereen vond zijn reactie lachwekkend. als je dan zoiets doet, doe het dan goed

Dit bewijst maar weer eens dat er door de zogenaamde kenners meer over randzaken wordt gepraat als over het eigenlijke spelletje. Wie het ook is. Bijna altijd wordt er gekat op een speler en elke week wordt er weer wat anders gezegd. Dat deugd niet, die is te dik, die is niks waard enz. En als dan ook nog eens niet voetbal gerelateerde zaken bij een voetbaluitzending worden besproken blijkt dat de meeste maar een eind weg lullen. En als het afgelopen is denken ze allemaal om hun eigen ego en de poen de rest is bijzaak. En wij zetten als domme schapen steeds weer die slechte programma’s aan.

4 maart 2021 om 14:29

en zo zitten we straks ook als domme schapen allemaal naar dat WK in Qatar te kijken waar bij het bouwen van die stadions dingen zijn gebeurd die het daglicht niet kunnen verdragen. ik ga dat WK daarom niet eens kijken

Heeft Kraay er bij gestaan met een telraam en is hij op exact 118 doden uitgekomen? Nou, ik geloof er niks van. In die soort landen wordt niet op een dode arbeider meer of minder gekeken. Of 6500 dan wel het juiste aantal is? Onmogelijk te zeggen. Wel dat je kunt concluderen dat de Fifa gewoon een organisatie is waarvan de vertegenwoordigende leden van de aangesloten voetballanden omkoopbaar zijn. En niet zomaar een paar, h� Iedereen stond er bij, keek er naar, en zei halleluja, toen Rusland en Qatar als land een WK kregen toebedeeld. In die zin kan Oranje gerust gaan. Maar kom als speler nooit meer na een gescoord doelpunt met opgestroopte mouwen naar de zijlijn gerend om twee kleuren te laten zien. Of voor iedere PL wedstrijd op 1 knie om die racistische BLM organisatie nederigheid te betuigen, of, in eigen land, VI in de ban doen om een grapje over Akwasi. We tolereren geen racistisch gedrag. Maar wel selectief...

Ik snap echt niet waroom die pierre op tv komt die man heeft echt niets zinnig te zeggen en maar vool blijven houden dat er situatie in Qatar verbeterd is echte kansloze figuur is dat

Pierre zijn ego is belangrijker dan die 6500 doden, schijnbaar. En dan die laag bij de grondse opmerking over Gijp . Je bent boos op Derksen , rare man!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren