Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Verspeelt PSV 40 à 50 miljoen euro aan kapitaal? ‘Je carrière gaat eraan kapot’

Laatste update:

Mohamed Ihattaren is het gespreksonderwerp in de Nederlandse voetbalwereld. Het talent en PSV onderhouden momenteel een moeizame relatie. Dat leidde tot een woedende reactie van zaakwaarnemer Mino Raiola, die in gesprek wil met de Eindhovense club. Het heeft er alle schijn van dat de middenvelder onder deze omstandigheden geen nieuw contract met PSV zal ondertekenen en een tiener met veel potentie komende zomer voor een relatieve habbekrats zal vertrekken.

Een hard gelag voor PSV, dat achter de schermen dacht over een paar jaar tientallen miljoenen te kunnen verdienen aan Ihattaren. Volgens De Telegraaf zelfs een bedrag van veertig tot vijftig miljoen euro. Guus Hiddink was in het verleden als adviseur bij PSV betrokken en sprak enkele keren, ‘niet lang maar wel goed’, met Ihattaren. “Dan spraken we over investeren, ook in zijn fysiek bijvoorbeeld.” De voormalig trainer van onder meer PSV vindt dat ‘deukjes uitgedeukt moeten worden’. “Ik heb zelf ook een deukje, maar heb natuurlijk een langjarige geschiedenis met spelers en mensen, die onderweg en in de ontwikkeling een deukje hebben opgelopen. Dat moet je proberen uit te deuken”, vertelt hij in het dagblad.

Willy van de Kerkhof hoopt voor de club en de speler dat het goedkomt. “Ik vind het niet slim van Ihattaren als je aan het begin van je carrière staat”, benadrukt de oud-PSV’er. “Als je zoveel talent gegeven is, maar zo’n zwakke mentaliteit toont, dan gaat je carrière daaraan kapot. Je moet inzet en discipline tonen. Hij heeft ontegenzeggelijk veel talent, dat onderkent iedereen, maar je moet zorgen dat je als voetballer en als mens waardevol kunt zijn voor het team. Je kunt het niet alleen. Ik hoop dat Raiola tegen hem zegt dat hij aan het voetballen moet gaan.”

Piet de Visser wijst erop dat het van alle tijden is dat speciale talenten ook een bijzondere aanpak nodig hebben. Hij was verantwoordelijk voor de komst van het Braziliaanse tienertalent Leonardo naar Feyenoord. “Leo was heel, heel, heel moeilijk. De jeugdtrainers konden absoluut niet met hem omgaan, hij had toentertijd wel tien keer weggestuurd kunnen worden. Gewéldig straatvoetballertje, maar totaal geen discipline”, memoreert de meesterscout in het dagblad.

De Visser vindt dat PSV niet moet opgeven als een supertalent verloren dreigt te gaan. “In de krant las ik dat PSV er álles aan heeft gedaan met Ihattaren. Nou, dan ga je het opnieuw proberen. Hij moet alleen beseffen dat het moderne voetbal meer vraagt en daar moet hij zelf ook écht de tijd voor nemen. Dit gaat met vallen en opstaan en veel geduld. Hij moet niet denken dat hij op zijn negentiende álles al beheerst.” De topscout heeft ook advies voor Raiola. “Ik zou hem niet willen adviseren die jongen de kont tegen de krib te laten gooien en hem daar weg te halen. In het buitenland wordt het nóg moeilijker. Afzakken zou ik zonde vinden, want deze jongen kan alles mee hebben.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Recent las ik hier weleens reacties van leden die suggereerden dat PSV een goede band met Raiola zou hebben. Goeie ouwe ome Mino, die altijd het beste met iedereen voorheeft en natuurlijk de keuzevrijheid volledig bij zijn cliënt laat. Nou welcome to the real world, nu zullen jullie hem leren kennen. In plaats van Ihattaren wakker trappen gaat de man gaat deze zaak zo hard op de spits drijven dat PSV geen andere keuze heeft dan Ihattaren door de achterdeur te laten vertrekken voor 10 miljoen.

2 maart 2021 om 07:59

En moeilijk doen bij transfers van Malen en Dumfries. Het is een enge gozer voor clubs, maar doet zijn werk fantastisch.

2 maart 2021 om 08:00

Ja zullen we gewoon eerst de komende weken even afwachten, voordat je Raiola weer helemaal af gaat lopen branden? Ihattaren heeft ok gezegd dat het zijn droom is om PSV de hoogste transfersom ooit op te leveren. De jongen is zijn vader verloren vorig jaar, dus of die nu zomaar ergens Europa wil en zijn familie minder zien? Ik zie het niet gebeuren eigenlijk. Hoop dat dit gewoon goedkomt tussen PSV en Ihattaren.

2 maart 2021 om 08:09

Ik hoop het ook voor je.

2 maart 2021 om 08:55

Is alweer 1,5 jaar geleden dat ie z'n pa verloor. Begrijp mij niet verkeerd. Dat is heel kut en verdrietig. En iedereen zou daar kapot van zijn. Maar hoe lang kan dat een excuus zijn?

2 maart 2021 om 09:20

Zoiets vergeet je niet zomaar even FMKoning, dat is zwaar en voor iedereen is het anders. Bij Mo kan het langer duren dan bij anderen.

2 maart 2021 om 09:21

Ik gebruik het toch niet als excuus, maar ik vraag me wel af of je na zo'n verlies ineens een stap naar het buitenland moet/wil maken. Want dan ga je je familie toch minder zien denk ik?

2 maart 2021 om 09:30

Fmkoning: 'is alweer 1,5 jaar geleden dat ie z'n pa verloor'... Duidelijk een opmerking van iemand die dergelijk verdriet nog niet heeft ervaren (dat hoop ik alvast voor je).

Ik verloor op jonge leeftijd mijn mama (is ondertussen meer dan 20 jaar geleden) en het doet nog altijd pijn. En er zijn dagen dat ik het er nog steeds moeilijk mee heb. Het verdriet vervaagt (net zoals de herinneringen) maar gaat nooit weg.

2 maart 2021 om 10:35

@thenry, Ik heb mijn beide ouders verloren op jongere leeftijd en je hebt gelijk dat verdriet altijd blijft en dat de pijn niet zomaar is verdwenen Toch is het ook zo dat je na verloop van tijd wel weer normaal kan functioneren en presteren want presteren en verdriet kan prima naast elkaar.

Dit is per persoon misschien verschillend maar ik mag hopen dat hij zich weer volledig kan focussen op zijn hobby en beroep..

2 maart 2021 om 08:37

En dat zou terecht zijn, wamt jij gelooft toch hopelijk ook niet meer dat Schmidt van Ihattaren nog een belangrijke speler gaat maken? Het is dus voor Ihattaren en dus ook voor Raiola heel simpel: Schmidt weg of zelf weg. Dus zet je nu druk in de hoop dat Schmidt gaat verdwijnen en anders heb je een uitgangspositie om zelf in de zomer weg te kunnen.

Voor Ihattaren is bij PSV blijven een heel slechte optie voor zijn carriere, zo lang Schmidt er zit. Schmidt gebruikt zijn type speler ook helemaal niet.

2 maart 2021 om 08:43

Welke club is dan beter voor hem? Een club waar hij 100% speelt? Dan kom ik alleen tot een club als AZ ofzo. Maar die kunnen hem nooit betalen. Wie zijn ‘schuld’ het ook is, Ihattaren snijd zichzelf geweldig in de vingers als hij Schmidt laat winnen.

2 maart 2021 om 08:43

Sowieso weet ik het niet zo met Schmidt. Dat rare verhaal met Nijhuis wat nergens op gebaseerd was. Ziet er momenteel meer uit als karaktermoord dan een tiener in het gareel te krijgen.

2 maart 2021 om 10:07

Elke club met een trainer die wel in hem gelooft is beter. Heb je geen speelgarantie voor nodig. Maar wel vertrouwen van de trainer en dat is bij Schmidt helemaal weg.

2 maart 2021 om 10:31

Je kan veel van Schmidt zeggen maar niet dat hij geen humor heeft. Hij verwijt Ihattaten geen zelfkritiek te hebben, geen professionele instelling te hebben en het leveren van slechte prestaties. Allemaal dingen waar hij zelf ook last van heeft

2 maart 2021 om 10:39

Hahah klopt dat hij wat zaken ontbeert maar zou hij er zelf last van hebben? .

Ik vind dit een lastige discussie, ik zie Ihattaren niet goed spelen, ik zie hem wel fitter worden fysiek. Ik zie PSV met een wat vreemde tactiek en erg veel rouleren qua spelers. Denk dat het een beetje aan beide ligt.

2 maart 2021 om 10:48

Ihattaten verdiend ook zeker kritiek, dat staat buiten kijf maar Schmidt lijkt ook iets persoonlijks tegen hem te hebben. Zijn ultieme sneer richting Ihattaten was dat hij geen niveau Messi was na een puike partij en dat Rosario een echte topplayer is. Die uitspraken kunnen eigenlijk echt niet maar het was wel komisch om te zien want als je dat zegt weet je echt dat je iemand niet mag 😄

2 maart 2021 om 11:23

@Thamike, ben het helemaal met je eens. PSV is deels fout, maar Ihattaren ook. Dat deze jongen talent heeft, is iedereen het wel over eens, neem ik aan. Hij heeft zijn vader verloren en bij sommige mensen (zoals ik) blijft dat gemis nog lang impact hebben. Dat betekent dat PSV daar nog meer rekening mee moet houden, maar ook dat Ihattaren moet begrijpen dat hij ook zijn best moet doen. Ik geloof wel dat PSV hun best heeft gedaan maar ik vind het triest dat hij zo publiekelijk af is geserveerd. Dit zal heel moeilijk worden om weer goed te krijgen. Voor Mo is dat jammer want ik begrijp dat zijn hart bij PSV lag, maar PSV doet aan kapitaalvernietiging.

2 maart 2021 om 10:01

Ik vind het onbegrijpelijk dat psv met een statement naar buiten komt namens de spelers. Je kan je als een eikel gedragen, maar dan had je dat beter niet zo kunnen communiceren. Tuurlijk zullen er bij bepaalde jongens irritaties zijn, dat is vaak zo in een team, maar andere jongens zullen dan weer goed met ihattaren op kunnen schieten. Ik denk dat psv dit onnodig groot heeft gemaakt. Je had prima voor de camera kunnen zeggen: hij levert niet, dus dan zit je er niet bij. In plaats daarvan een heel statement names de hele club ongeveer. Of hij moet het echt zo bont hebben gemaakt, maar dat kan ik mij nauwelijks voorstellen. Ik denk dat hij zich meer als een irritante puber heeft gedragen. Wat hij tenslotte ook nog is.

2 maart 2021 om 10:21

Raiola heeft groot gelijk. Schmidt mag Ihattaren niet en je weet dat als een trainer een speler niet mag dat het een moeijk verhaal wordt. Wil Ihattaren onder hem een vaste basisplek moet hij elke wedstrijd de perfecte wedstrijd spelen en anders staat hij er meteen weer naast waar jongens als Rosario oneindig krediet zullen hebben en wel wegkomen met af en toe een zaadpartij omdat die wel in het pulletje vallen. Speelt Ihattaren een goede wedstrijd wordt er gezegd hij is geen Messi. Speelt Rosario een zaadpartij dan is het een topplayer

2 maart 2021 om 11:06

@manodedio "dat PSV een goede band met Raiola zou hebben." Dat hadden ze natuurlijk ook. Kwam denk ik deels ook door v Bommel die trainer was en natuurlijk client van Raiola.

Malen tekende bij, terwijl hij toen erg in belangstelling stond van Arsenal. Toch is er bij getekend.

De aankomende jaren worden spannend voor Psv; rode cijfers, tegenvallende transfersommen en een oplopend verschil met Ajax maakt CL inkomsten zeer onzeker. Benieuwd wat de visie en strategie van PSV gaat worden. Dat ze uit een ander vaatje moeten gaan tappen is wel duidelijk. Of ze dat ook daadwerkelijk gaat lukken is een tweede...

2 maart 2021 om 08:07

Het wig in Nederland zal nooit onoverbrugbaar worden. Zo’n Bayern / PSG scenario waar je mensen vaak over hoort zie ik niet gebeuren simpelweg doordat er niet genoeg ogen op de eredivisie gericht zijn, de inkomsten laag blijven tov grote competities en toptalenten zullen het nooit als eindstation zien. Dat gezegd hebbend heeft psv zich ontzettend in de vingers gesneden met het overdragen van de macht aan Schmidt. De man heeft in 3/4 seizoen absoluut niks gepresteerd. En ik voorzie dat psv niet in staat is hem de laan uit te sturen. Ze zullen hem meer tijd geven om en hij zal meer waarde vernietigen. PSV heeft geweldig geïnvesteerd in de jeugdopleiding. Nu hebben ze een trainer gekozen die absoluut niet in staat is om het beste uit zijn selectie te halen. Bijvoorbeeld een Van Gaal had met exact dezelfde selectie het leven van Ajax ontzettend zuur gemaakt. Ik denk dat Gerbrands heeft gegokt en verloren met Schmidt, vraag is hoe zuur het wordt voor ze, hoe lang laten ze hem aanklooien. Ik las alweer reacties van psv supporters die de stijgende lijn zien. Nou.. Als ik Malen was verliet ik dit zinkende schip heel snel.

2 maart 2021 om 08:19

Mooie lap tekst, waarin je sterk begint en waardeloos eindigt. Wil die bol van je ook wel lenen, want het ‘voorzien’ van allemaal dingen gebaseerd op, ja op wat?, op niks eigenlijk, vind ik vrij knap. Je roept veel maar onderbouwt niks. Los van Dumfries & Mo is er niemand bij PSV achteruit gegaan en spelen Teze, Malen, Gakpo en Madueke (om de jeugd te benoemen) een prima seizoen. Max werd weer opgeroepen voor het Duitsland en Zahavi + Boscagli zijn bezig met een mooie opleving. Ben overigens blij dat jij geen TD bent bij zo een club waarbij je een trainer wilt ontslaan die het op alle fronten beter doet dan het seizoen ervoor. Sterk beleid!

2 maart 2021 om 08:30

Het is niet Schmidt zijn schuld dat een groot talent er met de pet naar lijkt te gooien. Sterker nog Ihatarren heeft er het meest zichzelf mee met wat hij nu aan het doen is. Schmidt nog een seizoen de kans geven lijkt mij ook helemaal niet raar, daarnaast hoezo vernietigd hij waarde?

PSV speelt met een ontzettend jong elftal waar spelers als Gakpo, Malen, Rosario, Sangare, Boscagli, Teze, Dumfries eigenlijk wel verzekerd zijn van een basisplaats. Andere spelers zoals Mauro, Ihatarren en Madueke maken ook hartstikke veel minuten. Daarnaast hebben de talenten ook niks te klagen er zijn er al genoeg gedebuteerd en bijvoorbeeld zo'n Vertessen heeft de laatste wedstrijden volop kansen gehad, hetzelfde geldt voor een Piroe.

Momenteel wordt er niet goed gepresteerd maar na Ajax heeft PSV nog steeds de meeste talenten en in Nederland dus zeker de beste papieren voor de nr 2 plek, de komende jaren.

2 maart 2021 om 08:56

Ik vraag mij soms echt af wat mensen verwachten van Schmidt in zijn eerste seizoen. Ik vind zelf dat hij het helemaal niet slecht doet. Uitgeschakeld in de beker door Ajax, kan gebeuren natuurlijk. Overwinterd in Europa (voor het eerst in 5 jaar) en op een haar na niet door, wat erg ongelukkig was met een tegendoelpunt in de 88ste minuut. 2de plek in de competitie wat eigenlijk ook de plek is van psv. Ja ze hadden dichterbij Ajax moeten staan. Maar sommige wedstrijden hoorden ze te winnen zoals tegen Ajax en ADO uit. Dan was je natuurlijk ook een stuk dichterbij Ajax. Vergeet ook niet dat ze een flinke coronagolf en blessuregolf hadden. Ja het spel kan beter, maar wat verwacht je dan? Dat het na een half jaar al op zijn top zit? Vergeet niet dat het even kan duren om te bouwen van een matig elftal naar een topteam. Daarnaast zijn er veel spelers echt in vorm onder schmidt.

2 maart 2021 om 09:12

Je vergeet, nadat je wel aangeeft dat ze nog wat wedstrijden hadden kunnen winnen, wel te vermelden dat ze ook makkelijk nog meer wedstrijden punten hadden kunnen vertellen maar goed.

2 maart 2021 om 09:17

Wil Schmidt best nog een seizoen als trainer, maar waar ik me wel zorgen over maak is dat hij weer eens een trainer is die heel laat wisselt. Daar kan ik zo slecht tegen. Er zijn zo veel trainers die dat doen is echt om gek van te worden. Dat je zit te kijken en al 20 minuten aanvoelt van, nu moet die erin en dat gebeurt dan niet of te laat en dan gaat het fout. Mede hierdoor werd je ook uitgeschakeld tegen Olympiakos

2 maart 2021 om 10:32

@arsenal890 Van Bommel streed in zijn eerste seizoen heel het seizoen serieus mee om de titel. Misschien wordt zoiets ook verwacht van Schmidt? Zomaar een gedachte hoor

2 maart 2021 om 11:36

Dan heb ik liever een trainer als Cocu, die streed zijn eerste seizoen niet mee om vervolgens wel meerdere prijzen te winnen. Bedoel maar, daar werd ook iets opgebouwd en was na een poosje succesvol. Geef Schmidt de tijd om iets op te bouwen, stel 2de seizoen levert het nog niks gooi het dan weg. Maar ga niet iets in om het vervolgens bij een tegenslag over boord te gooien.

2 maart 2021 om 11:57

Cocu vond ik idd echt geweldig presteren bij PSV en een veel betere coach als Van Bommel en Schmidt. Cocu had peoples manager kwaliteiten maar wist het ook tactisch goed neer te zetten en het maximale te halen uit een spelersgroep. hij was dan weliswaar tergend saai in zijn presentatie maar als je prestaties goed zijn vind ik dat ook helemaal niet erg. liever een saai interview dan dat irritante gedrag van Schmidt in interviews

2 maart 2021 om 18:29

Nooit zou ik niet zeggen. Er zijn inderdaad minder ogen op de eredivisie gericht.
Mocht er inderdaad in 2024 een nieuw CL format worden ingevoerd dan kan het wel snel gaan. Dan speelt de Landskampioen wekelijks een CL wedstrijd en verdient minimaal 70 miljoen per jaar. Nu is de begroting van Ajax inclusief CL inkomsten bijna 2 keer zo hoog als die van Psv. Daarmee is een Bayern scenario inderdaad niet mogelijk, zeker niet wanneer Ajax niet elk jaar CL voetbal speelt. Dan zijn de spelers van PSV te duur en tegen de hoofdprijs is het gat in inkomsten ook direct weg.

Op het moment dat dit naar de 3 keer zo hoog of meer gaat kruipen dan liggen de Bayern Scenarios wel om de hoek. Ajax is zelf bezig om vanuit het buitenland meer inkomsten te genereren, en het gaat nog niet met tientallen miljoenen, maar de miljoenen druppelen inmiddels wel binnen. In combinatie met de extra exposure en de extra inkomsten van de nieuwe CL is zo'n gat niet volledig ondenkbaar.

2 maart 2021 om 08:26

Ga je dit doemscenario gebaseerd op wishfull thinking nou in elk topic plakken?

2 maart 2021 om 08:52

@spotgod

rode cijfers: vertel me ff een club die winst maakt in deze coronatijd.

Tegenvallende transfersommen: van wie? Bergwijn is goed verkocht, Lozano is goed verkocht, De
Jong is goed verkocht. Er komt gewoon genoeg geld binnen uit transfers.

Waarom worden CL inkomsten onzeker? PSV moet nu tegen Feyenoord en AZ. Zowel een kans voor PSV om uit te lopen op AZ of voor AZ om dichterbij te komen. AZ moet naar Arnhem en moet ook nog naar Amsterdam. Ziet er gewoon niet verkeerd uit voor Psv.

Wat ik zie bij PSV is een team dat een dramatisch jaar had onder Van Bommel en nu een nieuw team aan het bouwen is. In de volgende transferperiode heb je met Malen en Dumfries twee spelers die weer geld kunnen opleveren en je vervangers heb je al klaarstaan met Madueke, Gakpo en Teze. Van het geld dat je vangt voor Malen en Dumfries kun je dan een goede centrale verdediger kopen.

Je denkt veel te eenzijdig Sportgod. Het verschil op de ranglijst is nu best groot tussen ajax en Psv, maar dat was het een paar jaar geleden ook andersom (psv werd met 10 punten voorsprong kampioen en vernederde ajax in de kampioenswedstrijd) en daarna werd ajax toch kampioen. Zelfs Feyenoord werd kampioen tussendoor, wie had dat verwacht?

Jij basseert je visie op een conflict tussen een trainer en een jongetje van 19 die heel veel talent heeft maar ook gewoon nog bijna niets heeft laten zien. Waarom bloeien andere spelers wel op onder deze trainer? Teze, Gakpo, Madueke, Boscagli spelen een meer dan prima seizoen terwijl Teze hiervoor nooit speelde, Boscagli werd vorig jaar als miskoop gezien, Gakpo was een grillige invaller en Madueke speelde in Jong Psv. De visie en strategie van PSV zijn al jaren heel duidelijk hoor.

2 maart 2021 om 09:01

@ninja
Iedereen heeft zo zijn eigen mening en visie en niemand kan in de toekomst kijken. Ik hoop voor jou dat je gelijk krijgt maar denk aan de andere kant wel dat Corona en het gevoerde beleid bij voetbalclubs veel gaat bepalen voor de lange termijn, PSV heeft naar mijn mening een paar zaken "onhandig".

2 maart 2021 om 09:20

Dat niemand bij PSV deze situatie met Ihatarran wilt dat is duidelijk. Kind van de club en een groot talent. Maar nu moet de knop om dat voetbal niet alleen voor de fun is, maar dat er bij prof voetbal meer komt kijken dan lekker een balletje trappen.

Kijk bijv. eens naar de offensieve spelers bij Man City, een team dat misschien wel het beste voetbal in de wereld op dit moment speelt. De Bruyne: altijd in beweging met en zonder bal. Bernardo Silva: altijd in beweging met en zonder bal. Gundogang: altijd in beweging met en zonder bal. Foden, die net zo oud is als Ihataran: altijd in beweging met en zonder bal. Ontzettend technische spelers die actief meedoen in het drukzetten op de tegenstander. Of denk je dat deze gasten kunnen verslappen onder een perfectionist zoals Guardiola?

2 maart 2021 om 09:40

Jij begrijpt er gewoon heel weinig van.

Corona zal niet altijd een thema blijven hoor of de vaccins moeten niet werken. Na de zomer zal voetballen met publiek misschien al weer mogelijk zijn. Het zal vast effect hebben op de transfersommen maar vorige zomer is er nog steeds stevig geïnvesteerd.

Daarnaast heeft PSV gewoon een aantal spelers die je makkelijk kan verkopen voor een leuk bedrag. Malen zal nooit minder dan 20 miljoen opleveren, ik verwacht 25-35 miljoen. Met die speler kan PSV de verloren omzet van corona waarschijnlijk al volledig rechttrekken. Daarnaast moet je niet doen alsof PSV niet een seizoen verlies kan draaien, is bij Feyenoord ook gebeurt en die verkopen ook niet zomaar spelers. Dat kan geen jaren doorgaan natuurlijk, maar dat hoeft ook helemaal niet.

Dat PSV minder geld dan Ajax te besteden heeft is inderdaad waar, maar ja dat kan je niet zomaar veranderen. Op de lange termijn zie ik weinig problemen met de huidige PSV selectie. Ook als nummer 2 kun je de CL in. PSV moet niet naar Ajax kijken, maar zichzelf gewoon proberen te verbeteren. Ook een club met een minder budget kan kampioen worden.

2 maart 2021 om 10:10

Ik zie veel van deze positivo’s van PSV op deze site en snap niet waarom. Jullie hebben dit jaar voor veel geld en salaris spelers gekocht met het doel dit jaar kampioen te worden en dat in een pandemie als alle clubs voorzichtig zijn. Dat is een strategie maar gelet op de verkoop van de grond enkele jaren terug lijkt dit een wanhoopsdaad want dit is niet toekomstbestendig blijkt maar weer. En ook weer positief over de selectie met Bruma viergever mvogo Zahavi van 33 baumgartel etc. Dat is toch geen niveau. Teze en boscagli worden bejubeld en alleen maar omdat ze zich soms laten zien op de Nederlandse velden, die vallen door de mand als het niveau iets hoger ligt. Maar ja, steeds die niet te onderbouwen positiviteit

2 maart 2021 om 10:36

Die grond is alweer jaren geleden verkocht. Ik kan me de laatste keer niet herinneren dat PSV rode cijfers heeft gedraaid? Onder Gerbrands zijn er nog nooit rode cijfers gedraaid zelfs. Een jaar rode cijfers hoeft ook niet meteen te betekenen dat de club op omvallen staat.

PSV zal best wat meer salaris hebben gegeven aan spelers als Gotze, Max en Zahavi maar dat zal vast wel verantwoord gebeurt zijn hoor.

Verder kun je inderdaad positief zijn over de selectie. Spelers als Mvogo, Viergever en Zahavi zijn inderdaad helemaal niks waard voor Psv. Maar er zijn een hoop spelers die wel wat waard zijn, dat valt toch niet te ontkennen.

Je kan onmogelijk uitermate positief zijn over dit seizoen, maar om nou gelijk te doen alsof PSV financieel in de problemen komt is onzin. Stel je voor PSV wordt en overleeft de voorronde cl. Zeker niet onmogelijk! Dan heeft iedereen weer een andere mening.

2 maart 2021 om 11:00

Ik weet niet hoe jij erbij komt dat PSV veel geld en salaris hebben uitgegeven en dus 'niet voorzichtig' zijn geweest?

In 19/20 heeft PSV €92.85 miljoen ontvangen uit transfers en €33.75 miljoen uitgeven aan transfers. Dat is een positieve transferbalans van €59.1 miljoen

in 20/21 heeft PSV €17.5 miljoen uitgegeven aan transfers en voor €11.4 miljoen verkocht. Dat is een negatieve transferbalans van €6.1 miljoen.

Neem daarin ook in acht dat er nog veel overbodige spelers transfervrij of op huurbasis geloosd zijn (wat weer salariskosten scheelt) en PSV heeft het financieel gewoon prima voor elkaar. Sterker nog: de salariskosten zijn de afgelopen jaren juist gedaald ipv gestegen.

Dat dit jaar een zwaar jaar is financieel is waar, maar voor welke club geldt dat niet?

Ook snap ik niet hoe je de verkoop van de grond een wanhoopsdaad kunt noemen? Dat was een uitermate slimme deal waardoor PSV zijn lopende schulden kan herstructureren. Ook de gemeente Eindhoven verdient er geld aan. Win win situatie voor alle partijen.

Dus leg even uit, hoe het huidige beleid van PSV niet toekomstbestendig is? Ze verkopen spelers voor goede prijzen. Spelers uit de jeugd breken door en vertegenwoordigen transferwaardes en deze jonge spelers worden aangevuld met wat ervaren krachten (zahavi) en buitenkansjes (götze).

2 maart 2021 om 12:34

Als je kijkt naar het verleden heb je helemaal gelijk. Kijk je echter naar de toekomst dan zijn er wel een paar zaken waardoor het voetbal (en de euro's die ermee gemoeid zijn) gaat veranderen. Ten eerste maakt de Corona crisis vooral duidelijk welke clubs stevig zijn gefinancierd en welke een stuk minder. Ten tweede gaat de opzet van o.a. CL veranderen waardoor clubs die rechtsreeks voor CL geplaatst worden significant meer geld gaan binnentrekken. Ten derde is het voor clubs zaak dat ze de structuur van het voetbalbedrijf en de jeugdopleidingen drastisch verbeteren om ook in de toekomst verzekerd te zijn van voldoende kwaliteit op het veld en potentieel voldoende transferinkomsten.

Een aantal clubs in NL staan er op dit moment slecht voor. PSV heeft een bewust risico genomen en geïnvesteerd in spelers en trainer om de aansluiting met Ajax niet te missen. De resultaten laten echter tot op heden te wensen over en komen niet overeen met de verwachtingen. Dat wil niet zeggen dat het voor PSV te laat is maar de risico's worden groter en groter en ik lees overal dat PSV zich de aankomende jaren tevreden stelt met een 2e plaats in de hoop om daarmee een CL deelname via voorrondes af te dwingen. En dat is een route die niet altijd succesvol zal blijken waardoor er niet structureel gerekend kan worden met CL deelname en dat zal de achterstand van PSV op Ajax alleen maar verder vergroten. Ondertussen is AZ bezig met een opmars en zal ook vanuit die club steeds vaker een gooi naar de 2e plek gedaan worden.

2 maart 2021 om 15:33

Net zoals Twente bezig was aan een opmars zeker? Az, vitesse, Feyenoord.. Ze zullen altijd de top 5 aanvullen en sporadisch een keer hoger eindigen maar een AZ gaat zich (op korte termijn) echt niet aansluiten bij PSV en Ajax hoor.. Daarnaast is dit seizoen nooit geïnvesteerd met als vereiste om kampioen te worden. Dit seizoen is de basis gelegd om de puinhoop van vorige seizoenen op te ruimen en te bouwen aan een nieuw team. Overbodige spelers, jeugd en miskopen zijn geloosd en verhuurd en er is flink door geselecteerd. Zahavi en Götze krijgen natuurlijk een goed salaris maar waren daarentegen wel transfervrij. Mvogo en v Ginkel zijn gehuurd. Dit seizoen pak je miljoenen van Malen, Mo(?) en Dumfries. Van dat geld kun je weer verder selecteren. Met enkele gerichte aankopen heb je straks echt een mooi team staan hoor. Met Gakpo en Madueke heb je al kapitaal in huis. Vertessen en Ledezma kloppen nadrukkelijk op de deur. Obispo heeft zijn eerste pot in jong PSV weer gespeeld en kan volgend seizoen als back-up draaien. Boscagli is wellicht een nieuwe middenvelder. Rosario kan eindelijk vertrekken of banken. Teze op RB. Aanval met Zahavi, Noni en eventueel Romero. Cody speelt uiteraard liever op de flank maar kan ook voorin spelen. Spelers zijn volgend seizoen fysiek 3x sterker dan dit seizoen. Team is aan elkaar gewend. Speelstijl zit er beter in. Aan het begin van dit seizoen werd dit seizoen gewoon als tussenjaar beschouwd. Ik weet niet wanneer men heeft besloten dat dat ineens niet meer zo zou zijn. Daarom staat de positie van Schmidt ook niet ter discussie. Daarnaast begon het seizoen al een maand nadat hij en EH kwam en heeft hij nog geen 1 wedstrijd met een geheel fitte selectie kunnen spelen. Nee.. Volgend jaar is waar het om draait. Dan kun je Schmidt en de Jong op resultaten beoordelen. Dan is het staan of vallen!

2 maart 2021 om 12:59

Dit verhaal hoor ik al jaren en PSV blijft het financieel zeer sterk doen en heeft daarbij een zeer jonge, waardevolle selectie.

Nee hier ga je geen 40 a 50 miljoen aan mislopen. Als dit de ware aard is van Mo dan mist hij dus de ware mentaliteit om echte grote te worden. Niets meer niets minder..

2 maart 2021 om 10:23

Je wil van een creatieve speler een havenarbeider maken. Natuurlijk zinkt bij zo een jongen dan de moed in de schoenen. Laat die Rosario en Sangare maar 500 km per wedstrijd rennen, die voegen verder toch niks toe

2 maart 2021 om 10:42

Maar op zijn positie moet je toch wel wat gaan lopen Japie. Hij moet bewegen en aanspeelbaar zijn en zijn acties maken en goals scoren. Dat doet hiij nauwelijks. Je kunt niet overal Schmid de schuld van geven. Als Mo er 15 in schiet dan zal Schmid hem elke week opstellen.

2 maart 2021 om 10:51

Ik ben met je eens dat je als creatieve speler moet mee verdedigen anders wordt je overlopen. Ik vind alleen niet dat een creatieve speler teveel moet lopen want dan heeft hij niet meer de energie voorin het verschil te maken. Hij moet imo mee verdedigen tot aan de middellijn en daar moeten jongens als Dumfries, Sangare of Rosario het overnemen

2 maart 2021 om 13:00

Vind je Götze een havenarbeider Japie?

2 maart 2021 om 15:42

En dat is precies wat Schmidt aanhaalde waar jij hem zo over bekritiseert. Een speler die voorin waarde heeft hoeft niet altijd mee terug te verdedigen. Maar Mo heeft helemaal geen rendement voorin. Hij is dus nog geen Messi die lekker zijn eigen ding mag doen, zodra die maar rendement haalt. Rosario komt qua voetbal niet in de buurt van Ihattaren, dat ziet iedereen, maar hij maakt dat goed met 200% inzet. Daarmee is hij op dit moment van waarde voor Psv. Meer dan een Mo die op dit moment geen rendement heeft én geen 100% inzet toont én buiten de wedstrijden om er ook nog met de pet naar gooit. Dat kun je verantwoorden als je speelt als Messi, maar dat doet Mo niet... Rosario is geen top-voetballer, maar de manier waarop hij naar zijn kwaliteiten zijn rol invult maakt hem wel een top-player. Hij haalt er het maximale uit. Mo denkt inderdaad dat hij Messi is en iedereen in dienst van hem moet spelen. Zo iemand wil je met beide voetjes op de grond houden. Rosario wordt door heel NL afgebrand. Zo iemand wil je motiveren met positieve woorden. Het verbaas me dat je dit niet ziet aangezien je in ongeveer iedere reactie het woord "people-manager" aanhaalt.

2 maart 2021 om 15:58

@asroma8 nee maar ten eerste valt Gotze beter in het pulletje bij Schmidt en is hij beter in vorm en ten tweede is Gotze ook een matige speler op het moment dat ik hem voornamelijk ga beoordelen op wat hij allemaal niet kan. niet elke speler heeft een superharde werker in zich maar daarom is het ook de taak om een elftal goed op elkaar af te stemmen en te zorgen dat iedereen op zijn sterke punten wordt benut en daardoor optimaal rendeert en dat ze niet teveel in hun zwaktes komen te spelen. zo kijk ik er iig naar. een elftal is als een orkest, je stelt het op elkaar af voor een perfecte harmonie en iedereen speelt zijn eigen rol in het geheel. had Ihattaren nog nooit wat laten zien zou ik zeggen Schmidt heeft gelijk maar Van Bommel heeft laten zien hoe je hem in zijn kracht gebruikt. dan zou ik dat voorbeeld als coach volgen

Vooral opmerkelijk dat er niks duidelijk wordt over wat er nou precies gebeurd is. Het moet wel ernstig zijn gezien het statement. Zou mooi zijn als Ihattaren zijn (eerlijke) verhaal doet.

2 maart 2021 om 08:14

Het zal wel door zijn instagram berichtjes komen. Dan zijn ze bij Psv op de teentje getrapt. Ook wordt hij gewisseld tegen Ajax in de beker terwijl hij daar de minst slechte van Psv was. Naderhand hoor je dan een perez en bruggink zeggen dat ze niet snapten waarom ilhataran gewisseld werd. Dat gebeurde ook met een malen en andere wissels bij Psv. Dan heb je nog wat meer analisten die zeggen dat de spelers moeten opstaan en er iets van moeten zeggen. Die jongen is 19 en gaat dat natuurlijk geloven en er dan waarschijnlijk ook iets van zeggen tegen schmidt. En schmidt is een Duitse trainer van de oude stempel en denkt dan hè snotneus ik bepaal.

2 maart 2021 om 09:08

En daar is de grote PSV insider Paauwer weer. Stiekem is dit het account van PSV watcher Rik Elferink, want Paauwer weet precies wat er is gebeurd.

Ik als PSV fan snap ook weinig van het wisselbeleid van Schmidt, maar wij hebben als buitenstaanders natuurlijk veel minder info dan hem. Wat als de medische gegevens hem vertellen dat hij moet wisselen? En dat spelers gefrustreerd zijn als ze er uit worden gehaald? Dat is normaal. Dat zijn ze zelfs bij de amateurs.

2 maart 2021 om 11:11

@amazingninja "maar wij hebben als buitenstaanders natuurlijk veel minder info dan hem. "

Helemaal eens, maar dit doe jij toch ook mbt Ihattaren. Oordeel klaar dat het helemaal ligt aan Ihattaren, terwijl wij zijn kant niet gehoord hebben.

Waarom geldt terughoudendheid over bijv wisselbeleid van Schmidt maar niet voor deze escalatie?

2 maart 2021 om 11:34

Omdat ik me gewoon aan de feiten houd. PSV heeft een statement naar buiten gebracht waarin wordt gezegd dat Ihatarran op basis van zijn houding/inzet uit de selectie is gezet en dat dit geen incident is maar vaker voorkomt en dat dit incident de spreekwoordelijke druppel was.

Ander feit: Ihatarran kwam met overgewicht uit de zomerstop, wat bevestigd dat over zijn professionaliteit te twisten valt. Verder heeft ook bijv. Dumfries al eens in een interview gezegd dat iedereen in de selectie Ihatarran probeert te helpen om het maximale eruit te halen.

Dus aan welke feiten houd ik me niet?

Nee PSV verspeelt geen 40 a 50 miljoen aan kapitaal. Een verwend talent dat niet hard wil werken verpest het voor zichzelf. Je kan goed de mentaliteit van een talent zien wanneer het even niet lekker loopt en bij Mo zie je dat de échte wil er niet is.

2 maart 2021 om 08:11

Inderdaad, hij presteerde ook al niet dusdanig dat andere clubs er direct groot geld voor zouden betalen wanneer dit niet gebeurd was.

2 maart 2021 om 08:29

Ik twijfel daar toch aan. Hij was wel als een kind zo blij toen het wél even weer goed ging dit seizoen. De wil is er volgens mij echt wel hij zit gewoon even niet zo lekker in zijn vel. Iets wat heel menselijk is, zeker na wat hij heeft meegemaakt op jonge leeftijd.

2 maart 2021 om 08:41

Het probleem is dat zo'n speler veel te vaak te groot gemaakt word. Hij werd gewisseld tegen Ajax in de 81e minuut, geen big deal naar mijn mening. Na de wedstrijd zeggen al die analisten weer hoe goed hij speelde en dat het belachelijk was dat hij gewisseld werd, terwijl het allemaal wel mee viel.

De volgende dag op social media zet hij zijn teamgenoten in een negatief daglicht en gaat hij overduidelijk tegen de trainer in. Wat niet zo erg is, als iemand hem is de waarheid zou vertellen. Als iemand gewoon gezegd had dat hij zijn bek moest houden en is moest gaan voetballen, omdat hij helemaal niks laat zien. Maar ik twijfel of er iemand is waar hij tegenop kijkt, of dat iemand dat überhaupt doet.

Vervolgens begint hij op de bank tegen Ado is hij daarna ziek en dan zit hij ook nog op de bank in de Europa league. Waarschijnlijk heeft hij toen gewoon lastig zitten doen.

2 maart 2021 om 09:07

Waarschijnlijk durven ze hem niet heel hard aan te pakken gezien zijn persoonlijke situatie. Wel jammer dat hij zijn teamgenoten in een negatief daglicht zet en tegen de trainer ingaat. Dat is natuurlijk niet netjes.

Al met al erg vervelend voor ons en Ihattaren hoe alles loopt. Dit seizoen al die corona gevallen en blessures en ook nog de situatie Ihattaren erbij. Hoop dat beide partijen een juiste richting vinden.

PSV heeft in het verleden grotere talenten en betere jonge spelers gehad dan Ihataren.
Ajax is de afgelopen jaren ingelopen op PSV en ik denk dat er een beetje paniek is in Eindhoven.
Om niet die aansluiting te verliezen met Ajax en niet verder achterop te raken.
Ihataren werd een beetje overschat, omdat PSV snakte naar een nieuwe diamant die ze kunnen verkopen of dat hij PSV successen zou bezorgen.
Ze kunnen in Eindhoven beter hun focus verlengen naar andere spelers en net als Ajax weer jonge brazilianen of wat dan ook proberen binnen te halen.
Als Ihataren vertrekt is dat voor beide partijen beter.
Ik zie Ihataren wel naar een clubs als Roma gaan.
Als Kluivert het al tot Roma schopt, dan kan Ihataren dat ook.
Denk dat de Serie A hem ook ligt.

2 maart 2021 om 08:13

Dat treft, zijn zaakwaarnemer heeft daar nog wel wat connecties. Dit wordt een El Ghazi’tje. Te vroeg vertrekken om echt een stabiele uitgangspositie naar de top te creeeren, maar genoeg kwaliteit om wel ergens boven te komen drijven.

2 maart 2021 om 11:52

@Marek, bedoel je niet dat Ajax is uitgelopen op PSV? Je schrijft nu "inlopen" en daarmee stel je dat Ajax minder geld heeft dan PSV.

2 maart 2021 om 12:01

Inderdaad, uitgelopen. Je hebt gelijk.

De Visser noemt Leonardo als voorbeeld, maar die heeft het daarna toch ook nergens meer gemaakt? Slecht voorbeeld.

2 maart 2021 om 08:24

Was bij Feyenoord wel jarenlang een goede kracht en dat moet Ihattaren ook eerst maar eens bewijzen bij Psv. Of hij dan een stap hogerop kan zal dan vanzelf blijken.

2 maart 2021 om 08:29

Wellicht blijkt over 10 jaar wel dat dit het juiste voorbeeld was. Laten we hopen van niet...

En de media blijft maar bezig over Ihattaran. Die jongen is nog maar 19 jaar z'n vader verloren en iedereen maar zeiken dat hij professioneel moet blijven. Wie weet lukt het hem gewoon nu niet met alle ellende die hij heeft mee gemaakt en dat geeft niks. Die jongen moet gewoon bij de hand worden genomen, ondersteund worden en vertrouwen krijgen.

En leuk als iedereen een mening over je heeft dan zou ik me overal tegen afzetten.... niet iedereen kan over al tegen.

Waarom beëindigen ze zijn contract niet met wederzijdse goedkeuring. Je hebt hem toch al voor de leeuwen gegooid. PSV is een beetje hypocriet hierin. Voor geld doen ze alles. Totaal géén club meer met principes. Bovendien moeten ze die Schmidt al helemaal wegsturen. Er heerst wanbeleid bij PSV en daar is dit weer het zoveelste voorbeeld van. Hiddink heeft trouwens gelijk, uitdeuken van deuken moet je proberen. Maar dit bestuur kan niet eens een schroevendraaier vasthouden, laat staan een hamer. Wegwezen Toon en Consorten.

Suggereren dat PSV 40 á 50 miljoen over de balk gooit is een beetje raar natuurlijk. De grootste uitgaande transfers bij PSV zijn Bergwijn en Lozano, beide voor 35 miljoen euro. Die hebben beide over meerdere seizoenen hun waarde voor PSV laten zien. Nog nooit heeft PSV een speler verkocht voor 40 á 50 miljoen euro. Hoe kun je dan stellen dat Ihattaren 40 á 50 miljoen euro op zou leveren? En als hij dat geld echt waard is, dan zou hij elke week als eerste op het wedstrijdformulier worden ingevuld.

Het mooiste aan deze topics vind ik de supporters van andere clubs (vooral die uit Amsterdam) die zich blijkbaar zo'n zorgen maken om een PSV speler. Ook maken ze zich ontzettend zorgen over de competitieve toekomst van PSV en deze reageerders hebben blijkbaar ook ontzettend veel inside info van Psv, want ze weten heel goed te vertellen wat er gebeurd is tussen Ihatarran en Schmidt. Vooral Pauwer lijkt zijn ingangen in het Philips stadion en de Herdgang te hebben.

Om te regeren op de situatie met Ihatarran: Een jonge speler van 19, die nog helemaal niets heeft laten zien, behalve een paar glimpen van zijn talent, heeft een conflict met de trainer omdat hij er met de pet naar gooit en blijkbaar is dit niet een incident maar is dit dit seizoen al vaker voorgevallen. In het begin van het seizoen was er overgewicht. Bij andere clubs (topclubs in Spanje/engeland) krijg je daar gewoon een boete voor als je met overgewicht terugkomt van vakantie. Hoe erg wordt bijv. Hazard wel niet afgemaakt om diezelfde reden? Daarna is er een heel belangrijke week met de eerste Europese K.o. wedstrijd in 5 jaar en blijkbaar kan Ihatarran zich niet motiveren voor deze wedstrijd omdat hij op de bank zit. Lekker dan als team zijnde. Ihatarran zijn teleurstelling is dus belangrijker dan het team. Ik zou als teamgenoot dan ook wel ff klaar met hem zijn.

Ihatarran moet vooral bij zichzelf te raden gaan. Waarom bloeien andere spelers wel op onder deze trainer? Boscagli was vorig jaar een miskoop en is dit jaar onmisbaar. Gakpo was een grillige invaller en nu een van onze meest efficiente aanvallers. Madueke speelde in Jong PSV en dit seizoen zit die tegen de basis aan. Betrokken bij 14 goals in 10 wedstrijden. Teze was vorig jaar bankzitter die sparodisch een keer mocht invallen en is dit seizoen basispeler op een positie waar die eerder nooit speelde en doet het daar meer dan goed.

Schmidt is waarde aan het vernietigen? Nee, hij is waarde aan het creeëren.

2 maart 2021 om 12:42

Wat jij maar niet lijkt te snappen is dat PSV zonder CL deelname veel minder transfergeld voor zijn spelers krijgt. Ajax (ja, ik ben Ajax fan) maakt wel CL minuten en is daardoor in staat zijn spelers tegen veel betere condities te slijten. Daardoor (CL deelname en betere transferinkomsten) wordt Ajax steeds sterker en PSV in ieder geval niet beter waardoor de kloof tussen PSV en Ajax de aankomende jaren verder toeneemt. Het maakt Ajax niets uit als PSV beter of slechter wordt, het wordt er alleen maar saaier op als Ajax elke wedstrijd wint en zich in februari of maart al tot officieus kampioen mag uitroepen. Geen leedvermaak dus maar gewoon zorgen dat PSV en Feijenoord definitief dreigen af te haken.

2 maart 2021 om 13:05

Echter verkoopt PSV voor prima bedragen zónder CL deelname. Lozano, Bergwijn, de Jong, Locadia, Arias etc. etc. die ook bijna allemaal slagen in het buitenland. Allemaal bedragen waar bijvoorbeeld Feyenoord nooit aan zal komen.

En bovendien staat er een zeer jonge en talentvolle selectie bij Psv. Die zijn ook weer honderden miljoenen waard.

Als dit gaat lopen zoals iedereen denkt en Ihataren gaat door de achterdeur weg dan gaat er niets verloren voor PSV. Dan wordt dit een 2e Bakkali. Zal uiteindelijk via Anzhi bij Beerschot en/of Top Oss uitkomen.
By the way, als Mo dat overgewicht op zijn 19e al niet eraf kan krijgen wordt dat later alleen maar moeilijker.

Ik geloof niet dat Psv aan de gedane stoere taal wijs heeft gedaan. Ihattaren heeft slechts nog een kortlopend contract, dus de macht ligt nu in handen van de speler en Raiola. Afgelopen zomer werd nog ingezet op een toekomstig transferrecord, maar de waarde keldert behoorlijk. Maar goed, dat is het risico wat Psv genomen heeft. Psv is geen armlastige club, dus tot zover geen probleem. Ben wel benieuwd hoe het verder gaat met Dumfries (zou weg willen maar ook tegelijk voor een hogere transfersomd een jaar willen bijtekenen) en Malen.

2 maart 2021 om 09:34

Dumfries heeft al bijgetekend, zodat PSV een hogere transfersom kan vragen. Malen zl wel openstaan voor een transfer, zeker als die op het EK wat kan laten zien. Maar voor deze spelers staan de vervangers al klaar. Teze kan RB en dan moet PSV een goede centrale verdediger kopen. Voorin opties genoeg: Gakpo, Madueke en daarachter Vertessen.

Is het PSV die een probleem heeft of Ihatarran? Anderhalf jaar met Jong PSV trainen en geen wedstrijden spelen zal niet heel goed zijn voor zijn carriere, als PSV het echt hard wilt spelen.

2 maart 2021 om 10:26

Veel te makkelijk om in deze de schuld af te schuiven op Raiola imo. Schmidt wil van Ihattaren een soort havenarbeider maken in het veld en daar liggen zijn kwaliteiten niet. Bovendien mag Schmidt hem niet dus dan ben je al de Sjaak. Natuurlijk gaat Ihattaten dan niet verlengen

2 maart 2021 om 11:08

Een havenarbeider nog wel. Kijk eens naar andere topteams: De Bruyne, Bernardo Silva, Gundogan, Foden (die net zo oud is) zijn ook gewoon actief als ze de bal niet hebben en schuwen hun verdedigende werk niet. Het Barcelona van Guardiola met al die topspelers was ook een team waar niemand verzaakte bij balbezit tegenstander en iedereen deed actief mee met drukzetten. Tussen havenarbeider en 'mee doen' zit nog al een verschil. Blijkbaar doet Ihatarran niet wat Schmidt wil in dat opzicht.

2 maart 2021 om 11:32

ik weet niet wat Schmidt van hem wil. speelt Ihatteren wel een goede wedstrijd dan is het geen Messi volgens Schmidt dus wanneer doe je als speler dan wel iets goed?

2 maart 2021 om 11:36

Schmidt zei gewoon na die wedstrijd dat Ihatarran een goede wedstrijd gespeeld had, maar dat het idd geen Messi is. Is gewoon zoiets van: je hebt het goed gedaan, maar je hebt nog een hele lange weg te gaan. Gewoon iemand met beide beentjes op de grond houden. Niets mis mee. Daar kun je als speler van slag van raken of je kunt er motivatie uithalen. Zegt ook wat over de speler zijn mentale gesteldheid.

2 maart 2021 om 12:01

maar Rosario die toen een zaadpartij speelde noemde hij wel een topplayer na die wedstrijd. wat voor signaal geef je dan af naar Ihatarren? die jongen snapt straks zelf niet eens meer wanneer hij een goede of slechte wedstrijd heeft gespeeld. ik heb het gevoel dat Schmidt Ihattaren gewoon niet mag en die jongen het leven zuur maakt. Ihattaren moet zelf ook verantwoordelijkheid dragen, dat ben ik met je eens maar ik kan je nu al vertellen dat zolang Schmidt coach is bij PSV het een kansloos verhaal wordt voor Ihatarren. Ihattaren moet straks elke wedstrijd een 10 spelen en anders staat hij er meteen weer naast waar Rosario wekelijks zal mogen blijven falen en daar nog complimenten voor zal krijgen ook. Schmidt lijkt zijn doel als coach voorbij te streven en het "ik mag je gehalte" te hanteren in zijn selectiebeleid want hij is allesbehalve consequent in de beoordeling van zijn spelers

2 maart 2021 om 12:44

Dit is giswerk voor mij, want ik kan natuurlijk niet in Schmidt zijn hoofd kijken, maar misschien is dit Schmidt zijn manier om Ihatarran te motiveren. Zo van: je was goed, maar het kan nog veel beter, want die kwaliteiten heb je.

Bij Rosario denkt die misschien: dit was een goede wedstrijd van Rosario, want beter kan die niet.

En Schmidt heeft bijvoorbeeld ook een Sadio Mané en Kevin Kampl (bij Salzburg) Son, Calhanoglu, Brandt, Havert (die hij liet debuteren), Bailey en Volland onder zijn hoede gehad. Jonge spelers die zich geweldig ontwikkelt hebben onder hem of een kans hebben gekregen onder hem en een prachtige carriere hebben in de top van Europa. Daar kan Ihatarran ook naar kijken. Deze trainer heeft het in zich om jonge (aanvallende) spelers beter te maken.

2 maart 2021 om 12:59

@amazingninja wie zal het zeggen maar ik heb hem heel het seizoen nog geen positief woord over Ihattaren zien zeggen en het valt me ook op dat na iedere mindere wedstrijd Ihattaren weer op de bank beland. hoe kan je dan ooit in je ritme komen?

2 maart 2021 om 17:13

@japie Schmidt is wel degelijk positief over Ihatarran geweest. Waarom Ihataran de hele tijd op de bank belandt weet ik niet. Als ik moet gissen, komt het omdat hij toch niet brengt wat Schmidt van hem verwacht.

Puur even kijkend naar de statistieken hebben Ihatarran, Mauro Jr en Thomas ongveer evenveel minuten gemaakt dit seizoen en zijn ze alle 3 bij evenveel goals betrokken geweest. Dus om nu te zeggen dat Ihatarran daadwerkelijk zo goed speelt en onmisbaar is... Op dit moment echt niet.

Het lijkt me dat als hij zijn best doet op de training en in een wedstrijd brengt wat de trainer van hem vraagt dat hij dan ook meerdere wedstrijden mag blijven staan.

Ik lees met enige regelmaat in de colommen hier dat Ajax maar een poging moet doen om Ihattaren binnen te halen. Voorop gesteld: natuurlijjk zou dat kunnen, ondanks dat PSV en Ajax concurrenten zijn. Je kunt een hele waslijst samen stellen van spelers die eerder al van Eindhoven naar Amsterdam gingen of andersom. Maar ik denk dat PSV en Ajax in dit geval over totaal andere bedragen zouden denken. PSV hoopt nog steeds o vele tientallen miljoenen, terwijl ik denk dat Ajax ook ziet wat er nu met Ihattaren gebeurt en op grond daarvan absoluut niet meer in tientallen miljoenen zal denken. Ajax nam ooit Aisatti al over voor 5 miljoenen dat bedrag bleek naderhand ook gewoon weggegooid geld. Ook bij Aisatti was het geen gebrek aan talent, zoals dat ook bij Bakkali het probleem niet was. Maar alle zowel Aisatti als Bakkali hebben een mooie loopbaan vergooid, zoals Ihattaren dat nu ook dreigt te doen. Drie dezelfde soort voetballers, prachtig om naar te kijken, maar helaas te veel mooi weer voetballers.

Hij is nooit zo veel waard geweest hooguit 18 miss 20 mil maar 40 of 50 nooit nu door zn slechte prestaties max 15 mil

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren