Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Financiële toekomst PSV mag niet in handen van Frank de Boer liggen’

Laatste update:

Valentijn Driessen is bang dat PSV deze zomer verstoken blijft van uitgaande toptransfers. Spelers als Donyell Malen en Denzel Dumfries worden al enige tijd in verband gebracht met de stap naar een Europese topcompetitie, maar de chef voetbal van De Telegraaf vraagt zich inmiddels af of het in Europa uitgeschakelde PSV in staat is om het tweetal na dit seizoen voor tientallen miljoenen euro's te slijten.

"Malen en Dumfries willen PSV na dit seizoen verruilen voor een uitdaging in een grote Europese competitie. Alleen missen zij het internationale podium om hun marktwaarde op te voeren na de Europese uitschakeling", schetst Driessen maandag een somber toekomstbeeld in zijn column voor de ochtendkrant. "Sterker, het ontbreken van minuten in de Champions League, het missen van de laatste zestien in de Europa League en het mislopen van de landstitel drukt hun marktwaarde behoorlijk. Evenmin kunnen de twee bogen op een CV als Steven Bergwijn of eerder Hirving Lozano of Luuk de Jong, die Eindhoven voor topbedragen verlieten", verwijst de sportjournalist naar recente miljoenentransfers van PSV.

Reacties PSV - Ajax | Tadic: 'Als Dumfries mij pussy noemt, kan 'ie wat terug verwachten'

Driessen denkt dat algemeen directeur Toon Gerbrands veel moeite zal hebben in het verkopen van zijn 'melkkoetjes' Malen en Dumfries. "Tel daarbij op dat kroonjuweel Malen er niet eens in slaagt om in de zwakke Nederlandse competitie topscorer te worden", zo krijgt de aanvaller van de Eindhovenaren aangewreven. "Ook niet bevorderlijk voor zijn marktwaarde is dat hij voor die prijs waarschijnlijk wordt afgetroefd door Giorgios Giakoumakis, nota bene de spits van VVV-Venlo, de nummer vijftien (!) van de Eredivisie", doelt Driessen op de 23 treffers van de Griekse spits, terwijl Malen momenteel op veertien doelpunten staat.

In de optiek van Driessen zou het aandeel van PSV deze week behoorlijk gezakt zijn, mocht de club beursgenoteerd zijn. "Omdat de oorzaken voor alle kapitaalvernietiging grotendeels op het sportieve vlak liggen, verdient het algemeen beleid (Gerbrands), technische beleid (John de Jong) en de technische staf (Roger Schmidt) een bijzonder grondige evaluatie door de commissarissen", zo oordeelt de voetbalvolger van De Telegraaf. "Het mag niet zo zijn dat de financiële toekomst van PSV in handen ligt van Frank de Boer. Dat de bondscoach van Oranje PSV’ers een podium moet bieden op het EK zodat ze alsnog voor topprijzen verkocht kunnen worden door Gerbrands in plaats van de nu dreigende bodemprijzen", zo besluit Driessen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Moeten ze deze twee verkopen dan?In geval van PSV zou ik afwachten of je tweede wordt in de competitie. Zo ja, dan kun je de CL kwalificatie nog even afwachten.Bovendien als je deze twee verkoopt, dan wordt de selectie nog krapper en doe je volgend seizoen al helemaal niet mee om de prijzen...

1 maart 2021 om 10:02

Gerbrands zei dat ze moesten verkopen om zwarte cijfers te draaien. Geen idee om wat voor bedragen dat dan gaat.

1 maart 2021 om 10:09

Wanneer ze geld nodig hebben, verkoop je toch gewoon Dumfries. Die is het makkelijkste op te vangen. Rosario eruit voor een paar miljoen en je levert amper kwaliteit in. Malen nu (in crisis) van de hand is het domste wat ze u kunnen doen. Dan vang je nu leuk 20-25 terwijl dat er volgend jaar (bij een goed seizoen en zonder corona) wellicht 50 kunnen zijn.

1 maart 2021 om 10:19

Als je een beetje met corona-prijzen rekening houdt kun je 25 mil vangen voor Malen, 10 voor Dumfries en 5 voor Doan, dan ben je al goed op weg. Ik ben er van overtuigd dat Madueke Malen kan vervangen.

1 maart 2021 om 10:51

Dumfries is wel je aanvoerder. Speelt meestal wel voor een 6, en vaker voor een 7 of 8. Wie speelt er normaal op rechts als Dumfries geblesseerd of geschorst is?

1 maart 2021 om 10:58

Wil in je achterhoofd houden dat Malen al een flinke blessure achter de rug heeft. Als hij dat weer krijgt heb je sowieso niks aan hem. Dan had je hem beter kunnen verkopen.

Maar ja... Dat weet je nooit

1 maart 2021 om 11:01

@johanvlerksen, Teze gaat dan vaak naar rechts toe, maar die zie ik liever centraal, ik hoop dat Sambo vanaf volgend seizoen de kans krijgt. Doet het uitstekend bij Jong Psv. Ik weet niet hoe Schmidt daarin staat, die geeft veel jeugdspelers de kans hun debuut te maken maar dat heeft hij bij Sambo nog niet gedaan volgens mij. Een aanvoerder vervangen is altijd lastig, al helemaal als je weinig aanvoerderstypes binnen je club hebt zoals Psv. Ik vind alleen v Ginkel, Viergever en Zahavi daar geschikt voor. Maar v Ginkel is altijd geblesseerd, Viergever acht ik daar niet goed genoeg voor omdat hij ook niet altijd basis staat. Zahavi ben ik wel van onder de indruk hoe hij zich opstelt in een wedstrijd. Vooral zijn gretigheid. Hij zou aanvoerder kunnen worden mits hij een beetje de nederlandse taal gaat proberen te leren.

1 maart 2021 om 11:32

Denk je echt dat Dumfries en Rosario op termijn - na Corona - voor totaal 50 miljoen gaan vertrekken? Je mag de handjes dichtknijpen met zo’n slordige 20 miljoen. Op welke positieve ontwikkelingen kun je deze twee spelers betrappen? Rosario is pure middelmaat en Dumfries is een redelijke verdediger - niet meer dan dat - en komt af en toe leuk mee naar voren. Maar dat is het dan wel. En onder de huidige crisis - want dat is het in alle opzichten nu wel binnen en buiten bij PSV - zakken de transferwaarden van de zogeheten kroonjuwelen. En dan is het nog maar de vraag hoe lang de huidige pandemie aanhoudt en nog steeds het maatschappelijke en sociale leven ontregelt. Feit is dat PSV gedurfd heeft geã¯nvesteerd en dat de kosten hiervan op zekere termijn moeten worden betaald. Geen CL? Spelers die veel minder waard zijn geworden? Het hangt allemaal als een molensteen om de nek van Psv. Oftewel, het is vraag wanneer er van bovenaf ingegrepen? We hoeven er niet lang op te wachten, is mijn indruk. Hooguit tot het einde van deze competitie.....

1 maart 2021 om 11:41

Als Rosario en Dumfries 20 miljoen moeten opbrengen dan is 18 daarvan van Dumfries. Rosario zou in de eredivisie richting Heerenveen/PEC gaan en die betalen dat echt niet voor hem. Buitenland misschien een Ludogorertz ofzo, Gent wellicht

1 maart 2021 om 11:53

@tv11 "10 voor Dumfries" @nl_modric "verkoop je toch gewoon Dumfries"

Zo wat is er aan de hand met PSV fans? Ihattaren kan er opeens niets meer van.

Een van je beste spelers Dumfries is amper waard en makkelijk vervangbaar. Hoe kan ik als Ajacied Dumfries veel hoger inschatten? Die man kan echt wel paar niveaus hoger. Is sws beter dan Hateboer die zelfs in belangstelling stond van Juve. Ook beter dan Danilo van Juve.

Dumfries gaat echt wel 20 miljoen opleveren. En is echt niet makkelijk vervangbaar. Je levert veel kwaliteit in als hij weggaat.

1 maart 2021 om 11:58

@nuenenaar, lol hij komt echt niet bij dat soort clubs terecht. Raiola vind vast wel een leuke club voor hem in Frankrijk ofzo.

1 maart 2021 om 11:58

@mrkillin

Ihatarren heeft veel talent. Maar hij heeft nog niet aangetoond echt een bepalende speler te kunnen zijn. Daarmee bedoel ik bij 15-30 goals betrokken te zijn per seizoen.

Dumfries is gewoon een prima back maar een aantal niveaus hoger wordt lastig voor hem. Als je hem onder druk zet levert hij te vaak de bal, voetballend is hij matig. Maar hij is wel snel, sterk, kan blijven gaan en is verdedigend ook best aardig. Een paar niveaus hoger zal lastig worden maar hij kan wel mee bij genoeg premier league clubs. Als hij weggaat dan zal je hem wel missen maar het is naar mijn mening niet perse heel erg en hij moet toch echt te vervangen zijn.

1 maart 2021 om 13:46

Mrkillin, ik ben ook Ajacied Maar ik vind Dumfries een hele beperkte voetballer. Je hebt bij NL kunnen zien dat wanneer de tegenstander hem compleet vrijlaat, je eigenlijk met een man minder staat in balbezit. Leuk dat hij in de Eredivisie steeds mee opkomt, maar wanneer je in Engeland speelt hebben ze allemaal zijn fysiek en snelheid. (en dan komt hij gewoon te kort) Daarbij zou Psv hem kunnen verkopen voor 15 miljoen en Svensson transfervrij op kunnen pikken. En dat is nou net een back die wel voetbal inzicht heeft en een pass kan geven over 5 meter, dus dan ga je er voetballend gewoon op vooruit.

1 maart 2021 om 19:24

Volgens Voebal International gaat het om 10 tallen miljoenen en PSV heeft geen reserves meer. Verkopen is dus maar een tijdelijke oplossing om je begroting gezond te houden.

1 maart 2021 om 10:05

Ja. Voor zover ik heb gelezen in de media (interview van Toon Gerbrands in de VI op 30 december 2020), moet psv verkopen deze zomer door de corona pandamie (en de inkomsten die ze hierdoor hebben misgelopen).
Die inkomsten hebben ze nodig om dit jaar geen verlies te schrijven. Maar het begon dus met het aanhalen dat PSV deze zomer 1 of meerdere spelers moet verkopen. Dumfries was hier volgens mij de eerste kandidaat voor (met zijn verlenging van 1 jaar waardoor hij meer ging verdienen, maar ook meer op kon leveren voor Psv) maar goed.. Dat gaat lastig worden om die voor meer dan 20 miljoen te verkopen denk ik.

1 maart 2021 om 10:16

Volgens mij moeten ze 12 miljoen goed maken. Als Dumfries vertrekt zal dat minimaal 15-20 miljoen opleveren dus dan ben je er al. Daarnaast heb je Bruma nog verhuurd en Doan met beide een koopoptie, beide zijn het basisspelers en misschien worden ze wel overgenomen. Dat kan ook zomaar 10-15 miljoen opleveren. Volgens mij heeft PSV ook nog een redelijke buffer waar ze op terug kunnen vallen, dus er is denk ik weinig reden tot paniek.

1 maart 2021 om 10:40

Minimaal 15-20 miljoen voor dumfries? Ik denk oprecht dat geen club dat voor hem gaat betalen. Buiten zijn fysiek en drive om is het gewoon echt een hele matige voetballer.

1 maart 2021 om 10:52

Ja dat denk ik dus ook, of hij moet een goed EK spelen (zoals aan wordt gegeven door Valentijn..) Psv heeft dit jaar een degelijke EL groepsfase gespeeld, maar niet echt super overtuigend in mijn ogen. Hier kijken de grotere ploegen met het geld alleen zelden naar denk ik. PSV lag er in de EL in de eerste beste knockout ronde al (weer) uit tegen met alle respect Olympiakos. Staan nu 6 punten achter op ajax, en gaan dus hoogstwaarschijnlijk met AZ uitmaken wie 2e wordt. Dat hoeft echter niet eens PSV te zijn. En ze liggen ook al uit de beker. Tsja.. als er dan een middenmoter van de PL of zo aan komt zetten (want de echte top zal niet eens aan Denzel denken op dit moment) moet je misschien wat mazzel hebben.. maar ik zie ze echt geen 15 miljoen bieden..
Ja ben het wel met je eens dat Doan en Bruma een koopoptie hebben (die niet verplicht is overigens) maar of daar 12 miljoen in totaal in zal staan.. ik moet dat nog maar zien.. Het zou natuurlijk heerlijk zijn voor PSV als dat wel het gat op kan vangen.. maar ik denk dat er nog een speler uit moet. Al hoop ik voor jullie dat het deze 2 dan zijn met een Baumgartl en Rosario voor een miljoen of 5 pp..

1 maart 2021 om 11:09

@zytto34, nou ik heb de laatste jaren gekkere dingen gezien. Zijn marktwaarde wordt momenteel geschat op 18 miljoen op transfermarkt. Het is inderdaad een hele matige voetballer, dat heb je goed gezien. Gelukkig voor PSV zijn ze in het buitenland niet zo slim als jou met name in Engeland. Dus PSV hoeft zich niet zo druk te maken en kan Dumfries rustig voor een bedrag tussen de 15-20 miljoen verkopen.

1 maart 2021 om 11:37

Vorig jaar was Dumfries eigenlijk de beste speler bij PSV en toen was er al weinig interesse. Dit jaar is hij vrij matig dus ik verwacht echt geen 15 miljoen voor hem, eerder 8 tot 10.

1 maart 2021 om 11:45

We zullen het zien, dit is een discussie waar je over kunt blijven discussiëren. Dat er toen weinig interesse is dat is trouwens jou bewering. Ik denk dat Dumfries echt wel een transfer kon maken. Waarschijnlijk is hij gewoon bij PSV gebleven om na het ek een transfer te maken.

1 maart 2021 om 12:08

Ik denk als ze er 15-20 miljoen voor krijgen de Jong en consorten echt een fantastische prestatie hebben geleverd. Ik zie het gewoon niet wat hem deze waarde moet geven.. zowel commercieel als sportief zie ik hem weinig toeven in de subtop van Europa.. (ik bedoel dat is de mazzel die ajax met Dest heeft gehad, die is ook by far geen 20 waard.. maar heeft nog een aantal dingen die Dumfries niet echt meer heeft).. Maar goed als tranfsermarkt hem ook een waarde van 18 geeft.. we gaan het zien dan.. zou wel mooi zijn voor PSV

Ik ben best gecharmeerd van Malen maar wat is dat een enorme egoïst zeg. Als hij dit soort dingen blijft flikken, het onnodig op doel schieten vanuit elke hoek ipv afpassen, zie ik geen enkele club hem overnemen voor een mooi bedrag. Dat moet er gewoon echt uit. Daarnaast denk ik dat Dumfries niet zo heel veel gaat opleveren, het is een degelijke back maar meer ook niet. Bij PSV zit het geld in Malen, Gakpo en Madueke. Ook Teze kan nog wat gaan opleveren op termijn, net als Sangare.

1 maart 2021 om 11:41

Ik denk dat het wel wat genuanceerder ligt bij Malen. Het is vooral dat als het niet loopt Malen alles zelf begint te schieten. Als het team en voornamelijk de aanval weer wat breder bezet is verwacht ik dat Malen wel weer meer in het belang van het team gaat spelen. Je zag al tegen Ajax met de komst van Vertessen dat hij meer om zich heen keek.

1 maart 2021 om 11:43

Zo egoïstisch is Malen niet hoor, die heeft samen met Max de meeste assists bij PSV. Wss baseer je het op 1 wedstrijd tegen olympiakos waar hij idd teveel zocht naar een goal. Dit zal met de iets mindere vorm te maken hebben, maar normaal gesproken valt dit reuze mee. Dumfries speelt tov vorig jaar idd een matig seizoen, zowel aanvallend als verdedigend.

1 maart 2021 om 11:58

Dumfries is gewoon onderdeel van het collectief en als dat minder loopt presteert hij gewoon minder. Als we weer een wat bredere bezetting hebben en het aanvallend allemaal weer goed op elkaar is ingesteld zie ik Dumfries als een belangrijke schakel, zowel bij PSV als Oranje.

1 maart 2021 om 20:40

Onzin, vorig jaar was het collectief nog slechter, maar speelde Dumfries wekelijks sterk als een van de weinigen.

1 maart 2021 om 12:39

Wat een onzin.. Malen speelt vaak genoeg de bal af. Tegen Ajax ook vaak genoeg. Als spits mag en moet je verder af en toe ook zelf voor de goal gaan anders blijf je maar rondspelen, die balans kan soms lastig te vinden zijn en vooral als het qua goals maken even wat minder loopt (mbt kritiek van buitenaf). Komt goed met Malen. Hij heeft vooral een goede connectie met Gakpo en Mo en die ontbreken al vrij lang dus het soms even zoeken voor hem, maar hij zal vrij snel wel goed kunnen samenspelen met spelers als Gotze (en Boscagli als hij op het middenveld staat en vaker steekballen kan gaan geven).

1 maart 2021 om 18:39

Heeft anders veel te laat afgespeeld op Vertessen. Pas toen hij zag dat hij echt niet kon scoren gaf hij de pass.

1 maart 2021 om 15:49

Hoe komen mensen daarbij? Dat heeft hij 2 wedstrijden gedaan. Malen is normaliter niet zo egoistisch.

Raar tendentieus stukje weer van Driessen..maar wat verwacht je met zon krant als werkgever.... Dumfries kan einde seizoen echt wel voor 8 tot 10 miljoen weg oor. Is opvallende speler in de eredivisie en speelt ook regelmatig in Oranje.
Malen is iemand van wie iedereen de potentie ziet, maar typisch een speler die nog een jaartje (of 2 ) in de eredicvisie nodig heeft, wat totaal niet erg is. Een uitschieter als Giakomakis kan altijd, maar als PSV beter draai ziet Malen er volgend jaar zo 21 in en breekt ie met een beetje geluk ook definitief door in Oranje. Dan is die miljoenen transfer om de hoek. PSV heeft als voordeel op AZ dat zij wel een proven trackrecord hebben van geslaagde spelers in topcompetities. Wat is de haast om na dit seizoen al weg te moeten?

1 maart 2021 om 11:53

Geld, dat is het probleem. Zeker als suppors hun geld terug vragen m.b.t. de seizoenskaarten dan heft PSV heel veel geld nodig. Daar zijn meerdere transfers voor nodig dus kijkt men al snel mnaar de spelers die het meeste op kunnen leveren.

1 maart 2021 om 11:58

is niet alleen een probleem voor psv. Heel europa krijgen clubs te maken met een tekort aan inkomsten, wat weer invloed heeft op transfers. Ik zou Malen nooit nu al verkopen. Niet door de crisis en niet omdat hij in zn ontwikkeling nog prima 1 a 2 jaar bij psv kan spelen.

1 maart 2021 om 12:01

Precies, veel clubs willens pelers verkopen omdat ze geld nodig hebben, andere clubs hebben maar een klein trasnferbudget. Het is geen goede tijd om Malen te verkopen tenzij hij een wereld EK speelt en de echt grote clubs hem zouden willen hebben. Dan is het beter om hem verder te ontwikkelen en pas te verkopen als er weer publiek in de stadions is.

Dat gelul over kapitaal altijd. Dat is zo relatief. In plaats van 50 miljoen levert Malen dan misschien 25 miljoen op wat nog altijd een absurd hoog bedrag is voor een ploeg uit de eredivisie. En zoals Ajaxf1 hierboven zegt, heeft PSV met Madueke en Gakpo twee andere potentiele goudmijnen. Ik denk dat goede buitenspelers toch wel echt een stuk waardevoller zijn dan een spits uit de eredivisie.

1 maart 2021 om 11:27

Ja, het is relatief en 25 miljoen is voor elke ploeg uit de Eredivisie een mooi bedrag, maar als er bedragen dubbel zo hoog rondzingen snap ik eventuele teleurstelling best. Met die 25 miljoen extra kan je in de Eredivisie een hoop leuke dingen uithalen.

1 maart 2021 om 15:32

De toekomst ziet er voor PSV gewoon rooskleurig uit hoor. Zelfs in Coronatikd wist PSV een elftal te produceren dat redelijk dicht bij Ajax staat. Het is enkel jammer van al die Coronauitbraken waardoor er geen automatismen in het team zitten.

1 maart 2021 om 15:46

Ja zeer rooskleurig? Je loopt een reële kans om niet eens 2e van nederland te worden, van alle aankopen is 90% mislukt, en je grootste goudmijnen ( mo,malen) raken dit seizoen al geen pepernoot meer. Psv lijdt ernaast veel verlies door de crisis en je hebt een rampen cocktail. Psv heeft geinvesteerd om een goed jaar te draaien en de spelers voor hoge bedragen de deur uit te laten gaan, maar psv heeft verkeerd gegokt.

Beetje vreemde redenering om nu net te doen alsof de druk bij Frank de Boer ligt om de financiele situatie van PSV te redden. De Boer moet gewoon zijn keuzes maken zonder te kijken naar factoren als club en dergelijke. Voor PSV is het heel belangrijk om tweede te worden en op die manier proberen kwalificatie voor de CL af te dwingen. Je kan niet op voorhand eisen dat PSV even kampioen wordt gezien het financiele en kwaliteitsverschil (vooral in de breedte) vergeleken met Ajax. Overwinteren in Europa was prima, en natuurlijk was het mooi als PSV een ronde verder was gekomen, maar dan had nu tegen Arsenal het schip waarschijnlijk alsnog gestrand. Maakt dat dan zoveel uit? Beetje paniekzaaierij als je het mij vraagt.

1 maart 2021 om 10:37

Ik heb me de afgelopen week wel een beetje verbaasd over de manier waarop PSV zichzelf positioneert. Schmidt die gisteren aangaf dat er nu "normale weken" aankomen waarin getraind kan worden. Als je als club ambities hebt om top 20 Europa te zijn, dan is het toch "normaal" dat je twee keer per week speelt? Daarnaast heb ik de afgelopen week veel mensen horen zeggen dat het "prima" is dat ze Europees overwinterd hebben, zoals jij ook aangeeft Johan78. Dat kan toch niet waar zijn? In een ongelofelijk matige poule overwinter je met de hakken over de sloot. Vervolgens vlieg je er uit tegen een matige tegenstander. En dan is het Europese seizoen geslaagd? Dat strookt toch allemaal totaal niet met de ambities die PSV heeft om aan te haken bij de Europese subtop? Natuurlijk hebben blessures en Corona niet meegeholpen, maar desondanks kun je toch niet spreken van een succesvolle campagne en aangeven dat er nu "normale" weken aan komen?

1 maart 2021 om 10:49

Dit is niet waar de norm van psv mag en moet liggen, tot zover ben ik het met je eens. Maar hoe zag jij het voor je dan? Van een letterlijk waardeloos seizoen zonder enig perspectief (los van Mo die ‘aardig’ speelde en Malen), naar een seizoen waar alles wel opeens ging lukken? Dan moet echt alles meezitten, hetgeen duidelijk niet het geval is en ook gewoon heel onrealistisch. Dit proces had psv vorig jaar al in gang moeten zetten en dan had je er dit jaar goed voorgestaan, dat valt zeker onze TD te verwijten.

1 maart 2021 om 12:29

Hoe kun je met de hakken over de sloot overwinteren als je eerste wordt in je poule?

1 maart 2021 om 12:31

Djoa - maar ik denk dan ook dat het totaal onrealistisch is om top-20 van Europa te zijn. Alleen al in Engeland zijn er twintig clubs met een begroting hoger dan die van PSV denk ik. Mijn opmerking over overwinteren moet je ook zien in de context van een nieuwe trainer, nieuwe speelstijl, corona, veel blessuregevallen et cetera. Wel ben ik met je eens dat je gewoon twee keer per week moet kunnen spelen, maar vanuit het perspectief van een nieuwe trainer die met een geheel nieuwe groep werkt, begrijp ik die opmerking wel.

1 maart 2021 om 14:11

Ja, dit dus. Dat is precies wat ik bedoel. Je speelt een hele matige poulefase waarin je na drie wedstrijden op 3 punten staat. Je moet alle zeilen bijzetten en wint heel knap uit bij Granada en nipt thuis van Paok nadat je binnen een kwartier met 0-2 achter staat en in de allerlaatste seconde van Nicosia uit. Het hield niet over, verre van zelfs en na 3 wedstrijden stond je er dramatisch voor in een hele eenvoudige poule. Dat je het dan nog red, noem ik met de hakken over de sloot ondanks dat je eerste wordt in de poule. Enfin, ook hiervoor geldt weer dat een kinderhand snel gevuld (b)lijkt te zijn.

1 maart 2021 om 14:17

Johan78, het is inderdaad niet heel erg realistisch. Maar in 2019 presenteert PSV een beleidsplan 2030 waarin men de ambitie zwart op wit presenteert om in 2023 aan te haken bij de top32 van Europa om zo zicht te hebben op direct plaatsing voor de nieuwe Champions League. We zijn over de helft en PSV staat niet in de top-70 van Europa. Laten we hopen dat er doorgeselecteerd gaat worden en dat de selectie versterkt wordt. De laatste twee wedstrijden zijn veelbelovend. Komende zomer afscheid nemen van Bruma, Doan, Mauro en andere middelmaat en hopen dat PSV zich met name in de as gaat versterken. Wie weet wat er dan de komende jaren nog mogelijk is.

1 maart 2021 om 19:09

Ik ben dan benieuwd waar ze dan geld vandaan halen om sportief te groeien. Ze moeten verkopen om zwarte cijfers te schrijven en dan moet wat ze verkopen vervangen worden door wat beters.
Daarbij moet er ook jeugd doorstromen zodat ze daar inkomsten uit krijgen. Ik zie dat allemaal niet gebeuren voor 2023 aangezien die tijd te kort is als je al ziet dat dat bij Ajax onder de Boer in gang is gezet.

1 maart 2021 om 11:55

Het is toch duidelijk dat men hier eigenlijk bedoeld een goed EK kan PSV redden. Als een speler het goed doet op een EK dan schiet zijn waarde omhoog. Dat kan dus gebeuren met Dumbfries en Malen.

Niet mee eens. Als beide een goed EK spelen ( Waar Dumfries denk ik gewoon een basisplek heeft en Malen daar ook tegenaan zit) kunnen ze voor een mooie prijs weg. Ik verwacht Dumfries voor 14 tot 18 miljoen en Malen voor over de 30. Dat had inderdaad naar mijn mening meer kunnen zijn. Als vervanger voor Dumfries zou ik Svensson van AZ gratis aantrekken. Speler die fysiek onderdoet voor Dumfries, maar voetballend veel beter is.

1 maart 2021 om 10:13

Malen voor over de 30? Dat lijkt me nog steeds heel erg positief geschat. Zoals Driessen zegt, Malen heeft op het internationale podium echt helemaal niets bewezen. Topscorer Eredivisie is die ook niet geweest. Daarnaast, kijk eens naar de laatste transfers van 30/40 miljoen uit de Eredivisie. Bergwijn heeft zijn potentie bij Spurs ook nooit waar kunnen maken, alhoewel hij ook niet super veel kansen heeft gekregen van Mourinho. Maar ook een van de Beek en Ziyech nu, de situatie van hen zal ook niet bijdragen aan een hogere waarde voor Malen, integendeel. En dat terwijl zij Europees wel top gepresteerd hebben met Ajax. Op dit moment zal de marktwaarde van Malen op zo'n 20-25 miljoen liggen, en dan mag je al niet klagen.

1 maart 2021 om 10:22

30 klinkt aan de hoge kant, maar als Malen ook maar 1 goede wedstrijd op het EK speelt zullen er ongetwijfeld clubs komen die bereid zijn dat bedrag te betalen.

1 maart 2021 om 10:22

Deze discussies lees je ieder jaar. Het feit is wel dat ze in de premier league strooien met geld. Voor spelers als Wesley, Haller, Joelinton, Jimenez, Fornals etc. zijn daar bedragen neergelegd waar je u tegen zegt. Het feit is dat er daar gewoon 20 clubs zijn die zo 30-40 miljoen voor een speler neer durven te leggen. Ik zou er helemaal niet raar van opkijken betaalt iemand 30 miljoen voor Malen. Dezelfde verhalen die ik hier nu lees kun je zo teruglezen bij oude topics over Berwijn en Lozano uiteindelijk kregen die mensen zeker geen gelijk.

1 maart 2021 om 10:30

PSV raakt steeds verder weg bij CL voetbal. Corona heeft ervoor gezorgd dat alleen voor toppers met Europa ervaring nog geld wordt neergeteld. Het zwakke spel van Psv, de uitschakeling in EL, Knvb beker en de nr. 1 positie in de eredivisie gaat niet meehelpen om een goede transfer af te dwingen. Komt nog bij dat het rommelt in de selectie en PSV moet verkopen om solvabel te blijven.. Kortom: geen uitgangspositie om harde eisen te stellen

1 maart 2021 om 10:33

@memphisdepay maar dan noem je nog wel steeds spelers die gehaald zijn pre-corona. Ook Engelse clubs ondervinden daar wel degelijk hinder van, ondanks de bizar hoge tv gelden. Ben benieuwd komende zomer.

1 maart 2021 om 10:39

Memphis, de laatste toptransfers vanuit de eredivisie naar de PL zijn echt niet geslaagd. Van de Beek, Ziyech, Bergwijn, Jahanbakhsh, Janssen.... Degenen die het naar behoren doen of zelfs goed, zijn diegenen die via tussenstappen er zijn gekomen, geen aanvallers zijn of voor een klein bedrag bij kleinere clubs. Maar ook de PL clubs hebben minder te besteden en zullen niet meer zulke bedragen voor eredivisie spelers gaan neerleggen. Die tijd is even voorbij door corona

1 maart 2021 om 10:48

Ook afgelopen zomer zijn er grote bedragen betaalt voor een hoop spelers. Natuurlijk heeft corona zijn impact maar er is gelukkig licht aan het einde van de tunnel. In Nederland gaat het nogal traag maar in Engeland kunnen ze na de zomer echt wel weer gaan voetballen met publiek als ze in dit tempo door blijven gaan. Wat voor clubs genoeg perspectief biedt, dat de omzetten weer kunnen herstellen.

1 maart 2021 om 10:52

@formus, Dat heeft er toch niks mee te maken, die clubs blijven toch wel met geld strooien. Of van de Beek nou wel of niet doorgebroken is bij United. Jij gaat er even vanuit dat iedereen een goed beleid voert, nou ik kan je vertellen dat dat niet het geval is. Iedereen heeft minder te besteden, maar ze hebben daar wel allemaal een rijke eigenaar ontvangen 10tallen miljoenen tv geld. Daarnaast verwacht ik niet dat in Engeland Corona nog een heel groot issue zal zijn na de zomervakantie, die hebben volgens mij al meer dan 25% van haar bevolking gevaccineerd.

1 maart 2021 om 10:31

Ik verwacht dat Dumfries geen basisplek heeft op het EK, en Malen zou blij moeten zijn met een paar minuutjes als invaller. Karsdorp speelt momenteel ook zo goed bij AS Roma, die zal de plek toch pakken mits hij fit blijft.

1 maart 2021 om 11:05

Malen laat vrijwel niets zien in topwedstrijden (zeker vergeleken met Zahavi die zich heel duidelijk laat zien), daar vang je niet meer dan 25 miljoen voor, en misschien is dat zelfs te veel. Zeker niet in Covid tijd. Als je 10 miljoen voor Dumfries vangt doe je het ook goed, maar veel meer is echt een illusie.

1 maart 2021 om 11:21

Ik adviseer Malen om echt nog wel een seizoen te blijven, die jongen heeft werkelijk niks laten zien in alle toppers. Zahavi heeft laten zien hoe je moet presteren als het er echt om gaat. Malen lijkt er vooral een ''malen show'' van te maken.

1 maart 2021 om 11:41

Punt wat gemaakt wordt is of ze geselecteerd worden en die waardes kunnen aantikken. Maar zelfs zonder EK denk ik wel dat Dumfries 10-15 en Malen 20-25 kunnen opbrengen. Daarbuiten denk ik dat als ze redelijke vorm behouden Frank ze ook wel selecteert maar het kan inderdaad lastig worden. Op rechtsback is Dumfries in Nl11 best vast maar Hateboer is er, Karsdorp speelt nu elke week bij Roma, Tete speelt bij Fulham in de basis, Veltman vind de Boer heel lief. Het kan nog alle kanten op. En in de aanval is alleen Depay zeker volgens mij en staan er heel veel vraagtekens in de Boers hoofd: Babel, Bergwijn, Berghuis, Malen, de Jong, Weghorst en outsiders als Gakpo, Lang, El Ghazi, Dilrosun, Danjuma, Kluivert, Promes. Zelf zou ik kiezen voor Depay, Berghuis, Weghorst, Malen, de Jong en Bergwijn.

1 maart 2021 om 11:45

Het zal er bij Malen vooral van af hangen hoe goed zijn en Oranje's EK is. Zit hij daar alleen maar op de bank en doet Nederland het redelijk dan kom je denk ik eerder tussen de 20 en de 30 uit. Scoort hij een paar keer, o.a. in de knockout fase tegen een groot land dan kun je het bedrag zo verdubbelen.

1 maart 2021 om 11:57

20 tot 30 miljoen euro voor Malen wordt zonder een goed EK lastig. Alle clubs worden getroffen door Corona, veel clubs moeten spelers verkopen om zo te overleven. Dat zal tot veel aanbod leiden, en de kopende clubs hebben ook minder te besteden. Al met al drukt dat de prijzen behoorlijk.

De belangrijkste evaluatie lijkt mij de functie van John de Jong en de scouting. Schmidt krijgt van mij het voordeel van de twijfel, maar de scouting heeft de afgelopen jaren voornamelijk voor miskopen gezorgd. PSV moet doorselecteren en keuzes maken. Als Malen vertrekt zou ik het bedrag gebruiken om de tekorten weg te werken. Het aantrekken van een aanvaller moet in ieder geval geen prioriteit te hebben. Met het geld van Dumfries zou ik een centrale verdediger aantrekken en Teze doorschuiven naar rechtsback met Sambo als backup. Ik zou in ieder geval iets meer inzetten op jeugdige spelers, anders staat straks geen kapitaal op het veld. Waarom geef Van de Ven van Volendam proberen te halen? (of zou Raiola dat geen goed idee vinden?). Volgens mij komen er uit het O18-team weer leuke talenten aan.

Ik ben wel benieuwd naar de mening van mede psv-ers hier.. Zouden jullie het erg vinden als dumfries weg gaat na dit seizoen? Ik zelf zou hier dus niet zo rouwig over zijn.. Qua intensiteit en aanvoerderschap misschien goed, maar voetballend komt hij gewoon te kort en hier zou ik graag een sambo willen zien volgend seizoen (of teze en een goede cv).

1 maart 2021 om 11:31

Ik sluit me helemaal bij jou aan. Zou er ook niet rouwig om zijn. Dumfries is een goede aanvoerder, heeft een geweldige wedstrijdinstelling, maar voetballend houdt het inderdaad niet over. Ik heb alleen niet zo'n vertrouwen in Sambo. Zie liever dat PSV Arias terughaalt als Dumfries vertrekt. Zou fantastisch zijn om Arias terug in Eindhoven te zien en ik denk dat hij haalbaar is, mede door zijn blessure die hem dit seizoen tot nog toe aan de kant houdt

1 maart 2021 om 14:04

Als Arias een mogelijkheid zou zijn, heel graag zelfs! alleen denk ik niet dat we veel geld te besteden hebben deze zomer en het geld dat we hebben moeten we misschien beter besteden voor een goede CM of Cv..

Ik zou mij niet te veel vastpinnen op dat prestaties op het EK per definitie tot grote transfers gaan leiden. We hebben het gezien op het WK 2018. Toen zouden Ziyech en Jorgensen ook wel even reclame voor zichzelf maken en een transfer afdwingen. Dat liep dus even iets anders omdat ze niks lieten zien. Dat kan een Malen en Dumfries ook gewoon overkomen. Los van het feit dat er gewoon weinig geld in de markt zit door corona en spelen zonder publiek. Hoeveel clubs hebben geld om een Malen voor 30+ miljoen te contracteren? Denk dat alle clubs tegen een relatief stille markt gaan aanlopen.

1 maart 2021 om 11:58

Ik ben bang dat in die stille markt ook nog eens heel veel clubs spelers willen verkopen om zo de financiele gaten te dichten die er door Corona ingevallen zijn.

"evenmin kunnen de twee bogen op een cv. als Steven Bergwijn of eerder Hirving Lozano of Luuk de Jong, die Eindhoven voor topbedragen verlieten".

Wat had Bergwijn dan precies meer laten zien voordat hij PSV verliet? Statistieken Bergwijn bij Psv: 29 goals in 112 Eredivisiewedstrijden, 2 goals in 26 Europese wedstrijden. Statistieken Malen bij Psv: 35 goals in 72 Eredivisiewedstrijden, 14 goals in 28 Europese wedstrijden.

1 maart 2021 om 11:20

Bergwijn in zn laatste anderhalve seizoen bij PSV in de eredivisie 19 goals en 22 assists, samen goed voor 41 doelpunten. Dat zijn uitstekende statistieken als je het mij vraagt. Stond bovendien vaak aan de buitenkant. Malen is spits dus logischer als die meer scoort. Ik denk wel dat het goed is als Malen nog een jaar blijft. Ik vind hem nog te onrustig voor de goal en vaak te weinig oog voor zn medespelers. Volgend jaar hopelijk in de CL kan ie zich laten zien en dan voor 30-40 miljoen verkopen. Moet echt haalbaar zijn, ik ben groot fan van hem

1 maart 2021 om 11:32

Bergwijn deed het in zijn laatste anderhalve seizoen inderdaad prima hoor, maar je kunt toch moeilijk zeggen dat hij veel meer heeft laten zien dan Malen bij Psv? Dat is wat Driesen suggereert.

1 maart 2021 om 12:28

Hoe Driessen het dan ook wel of niet bedoeld - transfers komen over het algemeen tot stand op basis van huidige vorm/seizoen. En Bergwijn in zijn laatste seizoen was wat dat betreft toch wel indrukwekkender dan wat Malen tot nu toe op de mat legt dit seizoen?

1 maart 2021 om 15:45

Bergwijn vertrok in de winter toen PSV in de maanden daarvoor he-le-maal in elkaar gestort was. Bergwijn was toen vaak geblesseerd en kon als hij meedeed PSV niet echt bij de hand nemen als was hij vaak wel een van de beteren. Maar vind dat niet per se indrukwekkender dan Malen die ook gewoon weer een prima seizoen speelt op de laatste paar wedstrijden wellicht na

De echte topclubs komen niet voor Malen en Dumfries. Misschien voor die laatste nog een AC Milan oid, maar meer dan dat ook echt niet. Gok dat als PSV 20 voor Malen ontvangt ze blij mogen zijn. Die komt sowieso te kort voor de top, maar bijvoorbeeld als vervanger van Depay bij Lyon zie ik nog wel als een mogelijkheid. Denk ook dat hij een beetje op dit soort clubs moet mikken.

Nog niet zo lang geleden sprak Gerbrands uit dat PSV structureel bij de beste 32 van Europa zou gaan behoren. Met de komst van Schmidt en alle gedane aankopen en huurspelers werd de uitspraak gedaan dat er werd gemikt op het kampioenschap. De laatste tijd werd er gesproken over de 2e plaats als uitgangspunt en nu is het nog maar de vraag of PSV de 2e plaats kan behalen.. En ondertussen is er gemor bij de sterspelers en hebben de dragende spelers aangegeven na dit seizoen te vertrekken. Hoe kan het toch dat PSV supporters ondanks bovenstaande en ondanks de ongekende crisis die Corona heeft veroorzaakt nog steeds denken dat het geldschip wel weer naar binnen zal varen? Die tijd is voor PSV helaas echt even voorbij en er zal rekening moeten worden gehouden met een flink aantal magere jaren en hopen op een klein wonder waardoor CL voetbal weer binnen bereik komt

1 maart 2021 om 11:01

Hoe kan het toch dat de ajacieden altijd denken dat de spelers van PSV voor een laag bedrag te koop zijn. Standaard zitten ze er een miljoen of 10 naast. Daarnaast klopt je halve verhaal niet. PSV sprak een doel uit om bij de beste 32 clubs te horen, maar dat kan niet van de ene op de andere dag. Dat ze dit seizoen geen kampioen worden is vervelend, maar Ajax heeft een hele goede selectie, meer geld en ook gewoon minder blessures. PSV heeft in een cruciale maand van de competitie Gakpo, Madueke en Gotze gemist wat voor PSV gewoon erg vervelend is, misschien hadden ze anders wel een paar punten meer en waren ze nog wel in de race of werd het niet meer spannend om die 2e plek. De enige die momenteel gemor heeft is Ihatarren. De enige die momenteel aan heeft gegeven een transfer te willen maken is Dumfires, nou ik heb nieuws voor je PSV zal hem niet zo missen hoor. Heb jij de afgelopen zomer onder een steen geleefd? Heb jij de bedragen niet gezien die onder corona betaalt zijn? Weet jij niet dat ze in Engeland geld als water hebben bij die clubs? Daarnaast een klein wonder kijk wat AZ tegen heeft gehad nou daar kan PSV gewoon van winnen hoor. Ook zal Corona niet altijd een thema blijven in Engeland zullen ze waarschijnlijk gewoon met publiek kunnen spelen na de vakantie.

1 maart 2021 om 11:21

@mempisdepay: Het doel om bij de beste 32 te horen is al enkele jaren geleden uitgesproken, tot op heden raken ze daar alleen maar verder van verwijderd. Dat PSV dit jaar geen kampioen gaat worden kan je natuurlijk wijten aan blessures maar das wel wat kort door de bocht, andere reden (meer geld) was al langer bekend. Voor wat betreft transfers; zowel Dumfries, Malen als Ittaharen hebben aangegeven te willen vertrekken en dan verwacht ik er eerlijk gezegd nog wel een paar als blijkt dat de 2e plaats (en daarmee zicht op eventueel CL voetbal) toch niet behaald wordt. Voor wat betreft Corona en de financiele situatie van de clubs; er wordt op dit moment elke dag drastisch verlies gedraaid en de gevolgen daarvan zijn veel groter dan je denkt. PSV moet niet denken dat er mega bedragen betaald gaan worden voor spelers, zker niet als je zelf al aangeeft dat Dumfries makkelijk gemist kan worden, Ittaharen inderdaad loopt te morren en Malen wel inwisselbaar is voor Madueke. Je praat jezelf een beetje tegen maar hoop voor jou dat je gelijk hebt (maar dat denk ik toch niet)

1 maart 2021 om 11:39

Ik heb nergens gelezen dat Malen zo graag weg wil, datzelfde geldt voor Ihatarren maar de kans is inderdaad groot dat die spelers een transfer willen maken inderdaad. Toch heeft alleen Dumfries aangegeven te willen vertrekken en hoewel hij het best aardig doet voor Psv, ga ik niet zeggen dat hij onvervangbaar is want hij heeft ook zijn tekortkomingen. Ihatarren speelt momenteel zo slecht die zal PSV echt niet missen op zijn positie kan je Madueke of Gotze of Gakpo zetten en momenteel ga je er dan zelfs op vooruit. Nergens heb ik overigens gezegd dat Madueke, Malen wel even kan vervangen maar het is wel een goed talent. Corona zal best een impact hebben. Maar je kan toch ook niet ontkennen dat er nog steeds stevig geïnvesteerd is door verschillende clubs. Daarnaast zitten er rijke eigenaren achter en met publiek spelen wordt volgend seizoen ook weer mogelijk.

Gisteren hadden zowel Dumfries als Malen de kans zich te laten zien. Vooral Malen was verschrikkelijk slecht. Ik denk dat grote clubs juist deze wedstrijden op niveau volgen. Uitgeschakeld worden door Griekenland helpt ook niet mee. Ik moet nog zien of Dumfries en Malen speelminuten krijgen op het WK. Frank de Boer zat in Alkmaar en zag Boadu 3 x scoren. Hij is ook een fan van Veltman, die het goed doet in Engeland. Als ze ook nog Ihattaren wegjagen blijft er weinig kapitaal over....
Overigens denk ik dat het verlies van PSV wel om en nabij de 25 miljoen ligt....

1 maart 2021 om 11:17

Boadu? Haha, die heeft het hele seizoen er geen drol van gebakt en scoort de laatste 2 weken 5 keer. Nee die hoeft echt niet aan het Nederlands elftal te denken momenteel. Over het hele seizoen heeft Malen 2 keer zo veel goals (inclusief Europees voetbal). Veltman zal het best aardig doen, maar hij is geen rechtsback zet hem tegenover een aanvaller met snelheid en je bent bij voorbaat kansloos. Daarnaast vraag ik me af hoe jij denkt dat het verlies 25 miljoen te zijn?

1 maart 2021 om 12:13

Dat lijkt me op zich niet direct een heel raar bedrag eigenlijk. Het zou ook nog wel eens veel meer kunnen zijn. De winst van PSV was vorig jaar 1.6 miljoen. Hierin zaten alleen wel voor 46 miljoen aan spelers verkopen met o.a. Lozano en Bergwijn. het bedrijfsresultaat was 16 miljoen negatief (resultaat voor transfers). Toen had PSV maar beperkt last van Corona en ik denk dat de aangetrokken spelers niet minder zullen verdienen dan de vertrokken spelers. geen reden dus om aan te nemen dat het bedrijfs resultaat beter is. Van het transfer resultaat weet je nu al dat dat slechter is. Buiten Sam Lammers zijn er geen spelers verkocht terwijl er met Max en Sangare wel een paar spelers bij zijn gehaald. Alle cijfers kun je gewoon nalezen in de jaarrekening op de website.

1 maart 2021 om 15:47

Ik ging uit van de verliezen van Ajax en Feyenoord die op PSV geprojecteerd werden. Ik denk dat Ajax een verlies heeft van 40-45 miljoen, bij PSV zal dat verlies iets meer dan de helft van dat van Ajax zijn. Feyenoord heeft ook een verlies van 25-30 miljoen.

1 maart 2021 om 16:54

Voor Ajax kun je redelijk kijken waar ze op uit gaan komen omdat ze als beurs genoteerde onderneming ook hun halfjaar cijfers publiceren.
Het resultaat voor belastingen was nog 52 miljoen positief. Daarin zaten ook de spelers verkopen en de CL inkomsten. Als je daar de CL inkomsten (40m) die Ajax in de 2 helt niet meer heeft en de reguliere afschrijvingen op spelers (25-30m) van af haalt dan kom je op een verlies van 18 miljoen, 13 miljoen na belastingen en dan zal het er een beetje van afhangen wat Ajax nog aan EL premies weet binnen te harken of het lager uit valt dan dat.
Ze gingen inderdaad in de jaarrekening afgelopen zomer nog uit van een groter verlies. Maar dit was nog voor de verkoop van Dest (meen ik).

Welke topclub zit er op Dumfries te wachten.

1 maart 2021 om 17:46

Hij hoeft niet per se naar een topclub he, middenmoters in de Premier League hebben ook erg veel geld en backs zijn schaars. Ik denk dat Dumfries met zijn inzet, snelheid en kracht uitstekend in de Premier League past. Een club als Southampton zou toch ook prachtig zijn? Soms een uitschieter naar boven, soms eentje naar onder, maar over het algemeen een vrij stabiele club in de PL. Die kunnen bovendien echt wel rond de 15 miljoen betalen. Wordt iedereen beter van: Dumfries speelt in de mooiste competitie van de wereld, heeft een goede kans op een basisplaats, krijgt een prachtig salaris, PSV verkoopt hem voor een marktconforme prijs met dikke winst door. Bovendien, wie zegt dat hij niet vanuit een middenmoter kan doorgroeien naar een stappie hoger? Wijnaldum, vdijk, Alderweireld hebben allemaal kleinere clubs gebruikt als springplank naar hogere club, niet dat Dumfries datzelfde niveau gaat bereiken, maar het zijn wel clubs waar je je uitstekend kan ontwikkelen.

Malen zegt het niet.
Hij wil de vrede bewaren
Maar ziet dat Schmidt voorkeur heeft voor spelers die vorig jaar niet aan de bak kwamen of spelers die hij heeft gehaald.
Schijt aan denkt hij- nu moet ik aan mezelf denken, ik moet zien weg te komen. Dit verklaart in mijn ogen zijn voetbal op dit moment

1 maart 2021 om 15:54

Dat is onzin. Het is gewoon een momentopname, want normaliter is Malen niet bovengemiddeld zelfzuchtig. Echter schrijft een journalist een keer iets en iedereen praat het na. Als er 1 speler wel verzekerd is van een basisplaats onder Schmidt, dan is het Malen wel.

1 maart 2021 om 18:14

Ik heb dit nog voor de journalist geschreven hoor. Om pre4cies te zijn in de wedstrijd tegen die Grieken. Je kan het opzoeken.
Omdat Zahavi in het begin niet altijd scoorde en maar aan en ding dacht: scoren.
Welnu, die man heeft zijn scorend vermogen terug en die van Malen valt weg
Bovendien helpt Schmidt malen niet om topscorer te worden. Hij haalt hem er iedere keer voortijdig naar de kant.
De dag dat hij het niet doet, maakt Malen een overtreding met als gevolg vrije trap.... penalty...goal

Ik snap malen wel hoor. Hij wil met het Mederlands elftal mee, hij wil Europees zich laten zien, hij wil een transfer.
Met de ballen van Ihatern gaat het beter dan zonder overigens

Driessen zal nu wel flink hoofdpijn hebben heeft het weekend weer veel moeten denken om deze onzin op papier te krijgen🤐🤐🤐

Hoezo moet dat "lot" in handen liggen van een De Boer of een ronde verder in Europa. Malen heeft de hele maand januari en februari kunnen laten zien wat 'ie in zich heeft. En dat was bij lange na niet genoeg. Een domme overtreding gisteren, terwijl Tadic al gedekt werd, en daar ontstaat de 1-1 uit. En tegen Olympiacos een zeer slechte wedstrijd gespeeld. Daar wordt je op afgerekend. Daar heeft De Boer niets mee te maken.

Komt goed hoor. Malen blijft denk ik wel, ik gok dat Dumfries, Ihattaren (al hoop ik dat 'ie zich eindelijk betert) , Rosario, Baumgartl, Guti, Bruma en Gutierrez sowieso vertrekken. Dumfries kun je proberen op te vangen met Fabricio Bustos van Independiente als dat een haalbare aankoop is. Mocht Malen wel vertrekken, probeer dat op te vangen met Madueke en hopelijk een fitte Maxi Romero.

Mvogo
Bustos
Teze
Aankoop
Max
Gakpo
Sangaré
Boscalgi
Götze
Zahavi
Madueke/Maxi

Die Driessen heeft iets niets gevonden waar hij z'n tanden in kan zetten. Bij elk artikel over Ajax en Ten Hag kwamen zijn woorden tien keer zo hard bij 'm terug en toen zelfs z'n vrienden bij VI z'n geloofwaardigheid in twijfel trokken, koos meneer maar voor een ander doelwit. Alsof Malen en Dumfries alleen bedragen op gaan leveren vanwege een Europa League. Bergwijn ging vorig jaar voor 30 miljoen euro weg in een jaar waar PSV niet eens overwinterde, evenals het jaar daarvoor. Hetzelfde geldt voor Lozano.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren