Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Hooijdonk verbaast zich over plek van Haller in muurtje tegen PSV

Laatste update:

Eran Zahavi tekende zondag in het duel tussen PSV en Ajax (1-1) voor de openingstreffer vanuit een vrije trap. Pierre van Hooijdonk, die als speler ook een begenadigd vrijetrappennemer was, is zeer te spreken over het doelpunt van de Israëlische spits, die afgelopen donderdag in het Europa League-duel met Olympiacos (2-1 zege) ook al scoorde vanuit een vrije trap. De oud-spits plaatst in het programma Studio Voetbal van de NOS echter zijn vraagtekens bij de samenstelling van de muur van Ajax.

“De muur stond op zich wel goed. Maar als er vijf man in de muur staan en je gaat van links tellen, was de derde man bij Ajax de grootste. Dat was Haller. Daar gaat de bal eigenlijk nooit overheen. Want als de bal over hem heen gaat, draait ‘ie naast of op de paal. Hij gaat over die andere twee, meestal. Daar moeten de langste mensen staan”, legt Van Hooijdonk uit. Hij haalt de UEFA Cup-finale met Feyenoord tegen Borussia Dortmund uit 2002 aan om dit te onderschrijven.

In het rode cirkeltje staan Jan Koller en Tomas Rosicky, voorafgaand aan de openingstreffer tijdens de UEFA Cup-finale van 2002 tussen Feyenoord en Borussia Dortmund (3-2).

“Ik heb zelf de ervaring in de UEFA Cup-finale gehad met Jan Koller, die stond op hetzelfde plekje als Haller. Daarnaast stond Rosicky, die was veertig centimeter kleiner en die sprong niet”, geeft de oud-spits te kennen. De muur van Ajax bestond van achter gezien van links naar rechts uit Jurriën Timer, Dusan Tadic, Sébastien Haller, Edson Álvarez en Ryan Gravenberch. De twee meest linkse spelers in de muur zijn in dit geval het kleinst. Van Hooijdonk krijgt bijval van collega-analist Theo Janssen. “Een bal gaat altijd met een curve, daarom zijn die twee de belangrijkste mensen in de muur.”

“Ik vind het een basisregel, zeker als er één man achter de bal staat”, gaat Van Hooijdonk verder. “Dan is het nog makkelijker. Als er een links- en rechtspoot staan, weet je het niet goed. Maar als je een specialist hebt bij de tegenstander, moet je dit nooit doen. Ik vond deze vrije trap heel goed, omdat de snelheid het verschil maakte. Dat zag je ook tegen Olympiacos, hij trapt ze hard door. Stekelenburg doet één ding goed: hij gokt niet. Je moet hier als keeper klappen en zeggen: ‘Geweldige vrije trap, Zahavi’.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als Tadic niet bukt en springt tegelijk, dan is dit gewoon geen goal. Zwam optreden van de muur en van stekelenurg tegelijk. Stekelenburg staat haast te wijzen naar de muur voordat die vrije trap is ga genomen..

1 maart 2021 om 00:55

wat ik alleen niet snap is dat als vrije trappen specialisten als Van Hooijdonk en Janssen weten hoe je zo een muur hoort neer te zetten, dat ze daar bij Ajax dan niet van op de hoogte zijn. deze twee weten wat betreft vrije trappen wel waar ze over praten

1 maart 2021 om 03:28

Klopt natuurlijk ook niet wat de heren zeggen. “Ik vind het een basisregel, zeker als er één man achter de bal staat”, gaat Van Hooijdonk verder. “dan is het nog makkelijker. Als er een links- en rechtspoot staan, weet je het niet goed." Ten eerste staat volgens mij linkspoot Max er ook gewoon bij hoor. Dan wil je juist niet dat de bal over de kleinste spelers aan de buitenkant van de muur heen wordt gekruld. En ten tweede ging de bal over Tadic en belande de bal zeker niet strak in de hoek. De bal zou dus ook niet op de paal of naast gegaan zijn als Tadic en Haller van plek hadden gewisseld. Gewoon puike vrije trap en credits aan Zahavi.

De credits geef ik aan zahavi. Schitterende trap. Zo simpel is het

1 maart 2021 om 09:14

klopt, maar ik zag ook wat Pierre bedoelt, snapte het ook niet.
Je kunt toch beginnen met de basisregels van je muurtje. Als ie er dan nog over heen gaat, credits voor de nemer. Maar je hoeft niet goed te kunnen keepen of verdedigen om een fatsoenlijk muurtje neer te zetten.

1 maart 2021 om 10:05

Ik snap zijn punt ook, maar ik ben ervan overtuigd dat Zahavi zo een goeie trap heeft dat het niet uitmaakt. Is naar mijn mening een specialist.

1 maart 2021 om 10:17

haha, dan kun je ook zeggen, leg de bal maar op de middenstip, we tellen m vast.

T is nou niet alsof Zahavi 9 van de 10 vrije trappen er in schiet, dus je maakt het hem zo moeilijk mogelijk.
Dat werd hier niet gedaan.

Ik vind het prachtig om te zien hoe Zahavi zich terug geknokt heeft nadat hij in het begin verguisd werd terwijl er allemaal redenen aan te wijzen waren waarom het er nog niet uitkwam. Nu hij langere tijd er speelt en zich heeft aangepast, neemt hij PSV zowel qua doelpunten als qua spel en energie enorm bij de hand. Fantastische gozer waar menigeen een voorbeeld aan mag nemen. Volgend jaar een van de favorieten voor de topscorerstitel!

1 maart 2021 om 00:18

Volledig met je eens, is erg belangrijk voor PSV! Momenteel veel beter dan malen , die toch als groot talent en cashcow te boek stAAT

1 maart 2021 om 00:20

Ik vind Zahavi echt een strijder. 33 jaar maar speelt als een gretige twintiger. Ik vind hem ook intelligent overkomen in interviews, zelfverzekerd maar totaal niet arrogant. Lijkt me een goede captain voor volgend seizoen indien Dumfries vertrekt

1 maart 2021 om 00:22

Maar het blijft toch een ding dat psv zo afhankelijk is van zahavi. Haal zijn doelpunten weg en er blijft niks van over. Malen zakt ook steeds verder weg lijkt het wel. Is deze trainer wel de juiste persoon voor psv vraag ik me oprecht af. Sommige spelers die voorheen top presteerden die zie je nu langzaam wegzakken. Maar idd wel mooi om te zien hoe zahavi de critici laat zien nog steeds te kunnen presteren.

1 maart 2021 om 00:36

Nu Malen ietwat uit vorm is moeten de doelpunten inderdaad van Zahavi komen. Maar het helpt natuurlijk niet mee dat Madueke en Gakpo geblesseerd zijn. Die twee pikken normaal ook wel hun doelpuntjes mee

1 maart 2021 om 00:40

ik vind de trainer sowieso zwaar overschat. zoveel beter als Van Bommel doet hij het niet, integendeel zelfs. Van Bommel deed in zijn eerste seizoen bij PSV nog serieus mee om de titel met naar mijn mening minder materiaal. vorig seizoen werd Van Bommel terecht ontslagen na de magere resultaten maar het is nu pas februari en PSV speelt ook nergens meer om onder Schmidt. je ligt uit de beker, uit de EL, je bent kansloos voor de titel en er is zelfs een kans dat je nog derde eindigt als het zo doorgaat. tel uit je winst! je verwacht ook dat een topcoach de toptalenten beter maakt maar ik vind Malen en Ihattaren niet beter geworden onder hem

1 maart 2021 om 00:41

55-7=blijft niks over? Malen is nog steeds topscorer van Psv. Dat hij nu wat mindere wedstrijden heeft gehad heeft niks met de trainer te maken. Waan van de dag heet zoiets.

1 maart 2021 om 00:43

onder Van Bommel schoot Malen er ook flink wat goals in dus wat is het verschil dan met de Malen van nu? ik vind hem niet aantoonbaar beter geworden als onder Van Bommel en Faber en Ihatteren vind ik zelfs veel minder geworden

1 maart 2021 om 01:23

En Gakpo, Noni, Boscagli, Teze, Vertessen, Ledezma zijn weer veel beter geworden. Zo gaat dat met talenten. De ene keer zijn ze in vorm, de andere keer iets minder. Daarnaast kun je aan alles zien dat Malen een completere speler is dan voorheen, alleen komt het er nu even niet lekker uit. Mo zit in zijn koppie niet goed, dat heeft niks met voetbalkwaliteiten te maken. Maar ik verwacht van jou ook geen objectiviteit zolang Schmidt trainer is van PSV sinds je het je life-goal hebt gemaakt om op ieder topic je frustraties over Schmidt te uiten.

1 maart 2021 om 01:28

ik ben toch een stuk objectiever dan de mensen die Van Bommel de magere resultaten wel aanrekenden en diezelfde maatstaf niet opeens niet meer hanteren als het over Schmidt gaat. die is op de een of andere manier heilig verklaard in Eindhoven. je noemt hier ook een aantal talenten op die net twee wedstrijdjes hebben gespeeld ofzo en waar nog weinig zinnigs over te zeggen valt. Boscagli zie ik ook niet als een groot talent. die gaat bij lange na niet zoveel opleveren als een Malen of Ihattaren als die zich goed ontwikkelen en dat verwacht ik ook niet van een Gakpo

1 maart 2021 om 01:45

van Bommel werd in de EL 3e in een groep met Sporting Lissabon, Lask en Rosenberg, was door notabene nac uit de beker geknikkerd en stond 4e/5e op de ranglijst. van Bommel had in zijn laatste 12 wedstrijden maar 2x gewonnen waarvan de laatste 6 allemaal werden verloren.. Schmidt is aangetrokken voor de lange termijn waarbij dit als "tussenjaar" geldt... Daarnaast is hij de poulefase EL doorgekomen waarbij je in de laatste minuten met pech op doelsaldo niet doorgaat, verlies je in de beker met 2-1 van Ajax UIT (wat kan) en sta je 2e in de competitie. Ik snap de vergelijking niet helemaal? Daarnaast is PSV al het hele seizoen geteisterd door blessures waarbij vrijwel iedere wedstrijd wel 1 of 2 vaak 3 basisspelers missen...dat wordt voor het gemak ook vaak even vergeten... Overigens denk ik dat Gakpo en Noni, Malen en Mo ver gaan overstijgen in transferwaarde, maar dat terzijde..

1 maart 2021 om 02:34

tussenjaren en lange termijn plannen zijn natuurlijk meestal grote onzin in het topvoetbal. stel Schmidt eindigt straks achter AZ en PSV loopt de voorrondes CL mis en hij begint volgend seizoen weer slecht. dan wordt hij onder druk van de media en supporters gewoon ontslagen net zoals elke andere slecht presterende coach bij een topclub

1 maart 2021 om 07:26

Ah typisch Japie. Er worden hier tig argumenten benoemd waarom de prestatie van van Bommel niet vergelijkbaar is met die van Schmidt en er volgt inhoudelijk amper een reactie op. Feiten zijn niet echt een ding meer zodra jij je mening hebt bepaald of wel? Die gespeelde objectiviteit van jou begint wel echt hele treurige vormen aan te nemen. Dat moest ik even kwijt. On; voor mijn gevoel stond die muur daar niet lekker. Wel een goede trap van Zahavi natuurlijk.

1 maart 2021 om 07:44

Nee Japie, jij maakt in al jouw Posts Schmidt heilig. Ik zie dat verder niemand doen. Nee de prestaties van psv zijn niet veel beter nu dan onder van Bommel, dat moet veel beter. Een wedstrijd als gisteren tegen Ajax vond ik daar wel een voorbeeld van. Ajax vast gezet, opgejaagd en durf getoond bij vlagen aan de bal. Vergeet niet dat Ajax individueel en als team gewoon veel verder is dan psv, en gisteren met kudus, Neres ook speler in het veld kan brengen die ze bij elkaar +30 miljoen heeft gekost en al hebben laten zien enorm goede spelers te zijn. PSV bracht vertessen in het veld. Haller is ook behoorlijk geneutraliseerd en Anthony op de eerste 15 minuten na ook. Na de wedstrijd snap ik dat we zuur waren met zijn allen, maar er werd geen excuus aangedragen door psv. Nee realisme. Prima.

1 maart 2021 om 08:08

Groepsfase EL overleefd, ze staan 2e achter een Ajax met veel meer kapitaal op het veld en zijn door dit Ajax nipt uitgeschakeld in de beker. Leg dit naast de resultaten van V. Bommel en je zult zelf kunnen concluderen wat het verschil is. Of gaat het alleen om prijzen? Dan kan je dus alleen presteren als je de eredivisie wint, aangezien we Europees sinds 2002 niks meer gewonnen hebben en de beker door veel supporters gezien wordt als troostprijsje.

1 maart 2021 om 09:12

Stel, stel, stel... Daar hebben we vrij weinig aan he Japie. Dat geld voor iedere trainer namelijk. In het geval van Mo: Stel Messi weigert zich in te zetten op trainingen en meld zich ziek terwijl hij daarna op straat wordt gespot, heeft dat ook consequenties... Dat gebeurt ook bij iedere speler..mogelijke scenario's gaan verzinnen om prestaties te downgraden en vergelijkingen trekken slaat natuurlijk nergens op.

1 maart 2021 om 11:20

Als je punten tegen de kleintjes verspeeld en tegen clubs als Feyenoord die veel minder middelen hebben ligt dat aan het feit dat Ajax meer geld heeft? Ik ben het daar niet helemaal mee eens. Verder kan je zeggen Van Bommel had minder punten maar PSV speelt ook nergens meer om terwijl het net februari is. Ik zie daarom het verschil niet zo. Van Bommel streed in zijn eerste seizoen tenminste nog serieus mee om de titel

Gewoon een hele goede vrije trap, waar je niet zo maar even iets aan doet. Waarom moeilijk doen als je ook gewoon credits aan Zahavi kan geven voor die bal over de muur krijgen en dan ook nog eens met een serieuze snelheid die bal in het doel trappen. Gewoon ontzettend knap.

1 maart 2021 om 09:15

Pierre heeft hier toch gewoon gelijk. Ik zag het gisteren ook gelijk, vond het ook een vreemde muur. Zijn toch gewoon basisregels die iedereen op dat niveau moet kennen.
En gaat die bal er dan nog over, tja...klasse vrije trap.

1 maart 2021 om 12:10

Hij had naar mijn mening helemaal geen gelijk. Want hij haalde daarna zijn eigen punt bijna onderuit door te stellen dat als er 2 spelers aan de bal stonden (rechts- en linkspoot) de bal natuurlijk op 2 manieren over de muur heen kan. Volgens mij dacht Pierre dat alleen Zahavi achter de bal stond, maar Max stond er wel degelijk langs. Dan moet je dus gokken wie de bal gaat nemen. Overigens had Tadic em gewoon weg moeten koppen, die sprong en bukte tegelijk zoals hierboven al aangegeven.

1 maart 2021 om 12:22

dan heeft ie nog gelijk, want had max m genomen, dan was ie over de andere zijkant gegaan en nog steeds niet door t midden.
Daarnaast wist je na afgelopen donderdag natuurlijk voor 99% zeker dat Zahavi hem zou nemen vanaf die plek.

“Ik vind het een basisregel, zeker als er één man achter de bal staat”, gaat Van Hooijdonk verder. “dan is het nog makkelijker. Als er een links- en rechtspoot staan, weet je het niet goed. Maar als je een specialist hebt bij de tegenstander, moet je dit nooit doen."

Misschien kan Pierre nog eens kijken naar de foto boven dit artikel. Dan ziet hij Zahavi en Max staan. Dus een links- en rechtspoot.

1 maart 2021 om 12:11

Precies ja! Daar ergerde ik me gisteren al aan. En Max neemt toch ook vaak vrije trappen bij Psv, dus het was echt nog niet zo duidelijk als hoe Pierre het schetste.

1 maart 2021 om 12:16

Nee, maar Pierre is specialist he. Dus als hij iets zegt wordt er verwacht dat we dom ja en amen zeggen :-)

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren