Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax doet aangifte voor poging tot mishandeling na incidenten bij spelersbus

Laatste update:

Ajax heeft besloten aangifte te doen voor poging tot mishandeling naar aanleiding van de incidenten rond de spelersbus na afloop van de wedstrijd tegen PSV, zo bevestigen de Amsterdammers aan de NOS. Op beelden op social media is te zien dat er voorwerpen worden gegooid naar Dusan Tadic, die eveens door fans van de Eindhovenaren wordt uitgescholden. Er zijn reeds twee personen aangehouden voor het verstoren van de openbare orde.

Deze twee personen zijn overigens weer in vrijheid gesteld, zo weet de NOS te melden. Het was na afloop van het duel zeer onrustig rond de spelersbus van Ajax. Vooral Tadic moest het ontgelden bij fans van de Eindhovenaren en op video’s op social media is te zien hoe hij tijdens zijn gang richting de bus bekogeld wordt met voorwerpen en scheldkannonades te verwerken krijgt. Ajax heeft nu besloten om vanwege die gebeurtenissen aangifte te doen voor poging tot mishandeling.

Wow... De beelden van hoe Dusan Tadic het Philips Stadion verlaat langs woedende PSV-fans. ??

Geplaatst door voetbalzone op Zondag 28 februari 2021

Ondanks de aanwezigheid van de politie moesten de spelers onder begeleiding van begeleiders naar de spelersbus gebracht worden. Bij het verlaten van het stadion werd Tadic omringd door een drietal beveiligers, die de Ajacied veilig naar de spelersbus moesten begeleiden. Zij konden niet voorkomen dat de aanvaller van Ajax iets naar zijn hoofd geslingerd kreeg. Vermoedelijk ging het daarbij om een muntstuk, waarna Tadic naar zijn hoofd greep en zichzelf in bescherming nam. De supporter in kwestie werd al snel door een agent in de kraag gegrepen, zo is te zien op beelden die rondgaan op sociale media. Er werd gescholden en beveiligers en politie probeerden er vervolgens tussen te komen.

Tadic was hierbij de gebeten hond, omdat de aanvoerder van Ajax het in het slot van de wedstrijd tegen PSV aan de stok kreeg met Denzel Dumfries. De verdediger van PSV provoceerde in de richting van de aanvaller van Ajax. Nadat Tadic kort daarna zijn strafschop benutte met een hoog schot door het midden van het doel, keerde hij zich direct om en liep hij richting Dumfries. De aanvoerder van Ajax werd met name door Davy Klaassen tegengehouden, maar bleef schreeuwen richting de rechtsback van PSV. Tadic bevestigde na afloop dat zijn boosheid te maken had met een poging van Dumfries om de strafschopstip onklaar te maken, voordat hij aanlegde voor de penalty in de tweede minuut van de blessuretijd.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Moet de persoon in kwestie dat niet doen?

28 februari 2021 om 22:51

Nee, niet perse, een bedrijf kan ook aangifte doen

28 februari 2021 om 22:51

Ik neem aan dat de club dat namens de speler(s) doet. Wat we hebben gezien is schandalig. Spelers moeten gewoon veilig naar de bus kunnen lopen, dus moet de club, eventueel met de rechter, gaan zorgen dat dit kan.

28 februari 2021 om 23:40

De betere vraag zou zijn, moet Ajax niet ff langs de juridische afdeling. Ze gaan nu een aangifte doen van het enige misdrijf waarbij de poging variant niet strafbaar is. Kortom geen strafbaar feit dus geen aangifte mogelijk.

28 februari 2021 om 23:55

Poging tot mishandeling kan inderdaad niet. Poging tot zware mishandeling is dan wel weer mogelijk. 50 schuimbekkende gekkies die over een hek hangen en hem zowat willen aanvallen + de teksten die er geroepen werden kunnen hiervoor misschien wel genoeg zijn. Het is dat er 5 bodyguards om Tadic heen liepen anders had hij de bus niet gehaald denk ik. Bizar dat de haat richting 1 speler zo diep kan zitten.

1 maart 2021 om 01:05

@ ninjakai Denk jij serieus dat Ajax vandaag niet met haar juristen gesproken heeft ? Het lijkt mij stug dat niet gebeurd zonder met hun juridische adviseurs te overleggen.

1 maart 2021 om 07:39

@zytto34, jij bent waarschijnlijk nog nooit bij een uitwedstrijd van je club geweest.. Daar zit namelijk een heel vak van die schuimbekkende gekkies.. Net als bij elke club zijn die... Op basis van de teksten een veroordeling krijgen zal lastig zijn, daar Tadic dezelfde teksten tegen Dumfries zei.. Lijkt me lastig om hier poging tot zware mishandeling voor te geven. Los daarvan ik snap't allemaal niet zo goed dit.. Wat heb je er aan..

1 maart 2021 om 08:51

zal met name een actie zijn om signaal af te geven dat dit niet acceptabel was. Aan de andere kant bedreiging is zeker wel te vervolgen. Ik denk dat een instituut als Ajax zijnde dit wel eerst langs een jurist heeft laten gaan alvorens het naar buiten te brengen

1 maart 2021 om 10:53

@Arnino Verschil is wel, bij Ajax of Feyenoord krijgen die zogenoemde schuimbekkies niet de kans om op 1.5 mtr te komen van de speler. Zeker niet na zo een goal in de laatste minuten. Daarbij zegt Zyotto volgens mij nergens dat die schuimbekkies niet bij andere clubs lopen, alleen dat hij niet begrijpt dat er bij dat soort gasten de haat heel diep zit. Ik denk dat Zyotto zelf ook wel weet dat er bij ons genoeg van die flapdrollen lopen. Maar hij keurt het gedrag gewoon terecht af.

Aanpakken die zielepoten! Als je hier je emoties al niet kan bedwingen, laat staan als het echt een keer ergens om gaat.

28 februari 2021 om 23:06

Je emoties in bedwang houden kan ook voor volwassen mensen kennelijk erg lastig zijn. Daar weten een aantal voetballers die vandaag op het veld stonden alles van. Neemt niet weg dat dergelijk gedrag van supporters natuurlijk in alle toonaarden afgekeurd dient te worden. Goed dat Ajax hier aangifte van doet.

Goeie zet! Het is tijd dat dit soort dwazen eens het deksel op de neus krijgen. Ze denken altijd maar alles te kunnen maken onder het mom van 'voetbalsupporter' - zijn.

Terecht, als we dit gaan accepteren is er geen grens meer.

28 februari 2021 om 22:56

Gewoon in elk stadion voorkomen dat men geen contact kan maken met het bezoekende team. Een steriele plek waar men rustig de bus kan instappen.

28 februari 2021 om 23:01

Dat is de oplossing voor een probleem dat we eigenlijk niet zouden moeten hebben. Ik ben teveel realist om een romanticus te zijn, maar soms wint de tweede toch ...

28 februari 2021 om 23:03

Ik vind het inderdaad vrij bizar, dat jaarlijks terugkerende ritueel van de Ajax bus daar in Eindhoven waar een groepje New Kids vijftigers een groep gasten van rond de 20 probeert te 'intimideren'.

28 februari 2021 om 23:14

@NJ, helaas leven we in zo een wereld. Op de tribune kunnen we vaak ook niet naast elkaar zitten. Er zijn sporten waar het gelukkig wel kan, maar voetbal was altijd een volkssport. Helaas te veel mensen die hun emoties niet onder controle hebben.

28 februari 2021 om 23:23

@Diego_Forlan, ben het met je eens. Dat de lokale fans hun team wil aanmoedigen is prima, maar de bus met de spelers van de bezoekers moet daar niet komen. Er is een grote rivaliteit en PSV moet dit ook niet willen. Volgende keer loopt het helemaal uit de hand. En daarna roept iedereen "gewalt". Gewoon een steriele omgeving maken bij elk stadion.

Waar ben je dan mee bezig? Gaat over een spelletje, een voetbalwedstrijd en dan doe je zulke nare dingen.

Zegt genoeg over dit soort volkje.

Poging tot mishandeling.. man man man overdrijven is ook een vak

28 februari 2021 om 22:51

Mishandeling hoeft natuurlijk niet per se zwaar lichamelijk letsel tot gevolg te hebben. Als jij een fles water richting iemands hoofd gooit waardoor een schrammetje ontstaat is dat nog steeds mishandeling.

28 februari 2021 om 23:04

Goede zaak man. Oppakken dat tuig. Sommigen staan mooi op beeld met hun domme koppen, ideaal.

28 februari 2021 om 23:10

We leven in 2021, zo gaat het blijkbaar tegenwoordig.

28 februari 2021 om 23:42

Wat was een betere manier geweest om voor jezelf op te komen in dit geval? Praten heeft geen zin bij deze mensen, zeker niet in gebrekkig Nederlands en ook Tadic heeft moeite met Nederlands praten. Terug gooien betekent schorsing voor Tadic. Gaan vechten betekent lange schorsing voor Tadic. Negeren betekent vrijbrief voor een volgende keer voor deze personen, want er wordt toch niet ingegrepen. Aangifte doen is een van de weinige maatregelen die je kunt nemen, zonder dat het ten koste van jezelf gaat.

En terecht. Dit soort idioten moeten stevig aangepakt worden

Terecht. Sta je dan als 30 of 40 jarige een voetballer uit te schelden en dingen naar toe te gooien in je vrije weekend. Man man man

Was een muntje dat Tadic op zijn hoofd heeft gekregen. Hoe haal je het in je hoofd lol. Gelukkig was die "supporter" (tussen quotes want een supporter kan je het niet echt noemen) gelijk in zijn kraag gevat, maakt de aangifte een stuk makkelijker lijkt mij.

Terecht wat mij betreft. Als je als een halve zool buiten het stadion gaat schreeuwen naar spelers van de tegenstanders is dat tot daar aan toe, maar met voorwerpen gooien dan ben je niet goed bij je hoofd hoor. En dan was Tadic nog niet eens over hun moeders begonnen deze keer... 😅

Terecht dat Ajax dit doet. Tuurlijk het is emotie maar je gaat geen spelers lopen bedreigen. Dat slaat nergens op. En ook nog is proberen iemand pijn te doen is al helemaal erg. Maar goed helaas heeft elke club wel een paar idioten.

Het gebeurd terwijl Dusan werkzaam is voor Ajax dus hoort Ajax aangifte te doen.
Hij mag het ook zelf doen.
Goede actie van Ajax.

Men moet er gewoon voor zorgen dat fans niet in de buurt komen van het bezoekende team. Ik verwacht dat de KNVB dit gewoon per direct gaat regelen. Maakt niet uit waar, fans mogen gefrustreerd zijn, maar dit soort beelden zijn compleet overbodig.

Bizar om te zien hoeveel mensen het gedrag van deze supporters goedkeuren. Ongelooflijk dat mensen geweld acceptabel vinden vamwege een opstootje op het veld. En dan ook nog een opstootje waar beide spelers net zo fout waren en er niemand ook maar iets aan heeft over gehouden.

28 februari 2021 om 23:04

De hetze tegen Tadic begint ernstige vormen aan te nemen. Als je dit goed praat spoor je echt niet en ben je niet ver verwijderd van het niveau voetbaltokkie dat dit gedaan heeft.

28 februari 2021 om 23:07

Ik zie, op een enkeling na, eigenlijk niemand dit dwaze hooligan-gedrag goedkeuren. In welke kringen begeef jij je?

28 februari 2021 om 23:17

De moderators zitten er bovenop vandaag. Goed bezig jongens.

28 februari 2021 om 23:23

Ah, dat verklaart natuurlijk het een en ander. Ik zie ook dat de reactie waar ik hierboven op reageer verwijderd is inderdaad. Een beetje jammer eigenlijk. Ik snap het wel, maar zou ook wel willen zien en begrijpen waarom mensen denken dat een speler het verdient om verrot gescholden en bekogelt te worden.

28 februari 2021 om 23:30

Ik bewonder je optimisme maar betwijfel ten zeerste dat je die mensen na een paar posts hier beter zult begrijpen. Hopelijk dat de meeste morgenochtend weer bij zinnen zijn en beseffen dat (poging tot) geweld goedpraten net even een brug te ver is.

Ik denk dat ze in Brabant nog een beetje de Carnaval in de bol hebben. Hij dacht gewoon dat hij confetti gooide naar Tadic. Daar heeft de Brabantse politie vast wel begrip voor, dus ligt die "supporter" vanavond alweer in z'n eigen bedje.

Het is belachelijk dat PSV daar niet meer beveiliging had staan. Er lopen altijd idioten rond en als je weet dat er emotie in de wedstrijd zat, dan moet je daarop anticiperen. Maar ja, waarschijnlijk toch die carnaval..

Goedzo, die beveiliging mag daar ook wel wat beter, maargoed misschien dat dat ook nog in het strafvonnis wordt meegenomen.

28 februari 2021 om 23:06

Haha dat was dus ook mijn eerste reactie. Beveiliging is om te janken, terwijl je weet dat er een zeer gefrustreerde groep staat.. Hoe dan ook zou dit niet mee moeten wegen in de straf. Met of zonder beveiliging, dit gedrag is onacceptabel.

Ik verbaas mij hierover altijd, je zit misschien tv te kijken met wat nootjes en een biertje. En je vrouw is bezig met je kinderen aan het kleuren. Rond 16:15 vertrek je woedend naar het stadion om vervolgens opgepakt te worden voor het gooien van een muntstuk, en dat je rons 19:00 binnenkomt met de kinderen op de bank met net gewassen haartjes en een pyjama aan de samenvatting te kijken bij de nos en ze afvroegen waar je was. En dat je dan moet uitleggen dat je een muntstuk hebt gegooit en daarvoor bent opgepakt. Triest heel triest bestaan.

Dit kan dan duidelijk niet en moet altijd bestraft worden. Leuk om dan de hypocriete leden die schande spreken over Tadic, nu met verwensingen, verwijten en met onbegrip reageren op dit bericht. Gaat lekker he, jongens?

Het viel mij vooral op dat er dus een groep opgefokte supporters buiten samen kwam én er politie/stewards/beveiliging was. Waarom laten die mensen het zo ver komen? Als je daar staat om de orde te handhaven en je ziet dat er eventueel een dreigende situatie kan ontstaan, dan zorg je er toch voor dat die supporters op een grotere afstand worden gehouden? Je weet met wat voor volk je te maken hebt. Zorg dan dat ze op een grote afstand staan. Dit sloeg nergens op en ja, dan kan het fout gaan. Terecht dat Ajax nu aangifte doet, maar dit had in mijn ogen voorkomen kunnen worden...

28 februari 2021 om 23:08

Dat vond ik inderdaad ook erg apart. Vooral ook gezien het feit dat er geen 1 tussen stond die zich aan de huidige maatregelen hield. Maar inderdaad, je zou op zijn minst een paar meter lege ruimte verwachten tussen speler en supporter op zo'n moment.

Dat muntjes gooien begint wel een traditie te worden voor PSV-supporters. Eerst bij een Europese uitwedstrijd naar bedelaars, nu naar Tadic. Wie wordt het volgende slachtoffer?

Poging tot mishandeling is volgens de letter van de wet niet strafbaar. Poging tot zware mishandeling of met als gevolgen zwaar lichamelijk letsel wel. Ben benieuwd hoe ze dit gaan onderbouwen of dat ze gewoon een statement willen maken.

1 maart 2021 om 09:01

Ik denk inderdaad een signaal afgeven dat dit niet word geaccepteerd. Het is ook geen opwelling geweest gezien deze mensen meer dan 30 minuten hebben gewacht op Tadic en dus 30 minuten hebben kunnen afkoelen of hun handelen hebben kunnen overdenken.

De strafbaarheid zal hem met name liggen in welke mate de bedreiging heeft plaatsgevonden en welke verwensingen naast het gooien van object naar Tadic, met andere woorden was er een gerede kans op zwaar letsel of zijn er uitingen geweest dat men uit was op het toebrengen van ernstig letsel. Uiteraard kan Psv/knvb, indien het seizoenskaarthouders betreft, personen buiten de stadions plaatsen als straf buiten de wetgever om.

Ik heb vandaag ook wel eventjes gevloekt op Tadic. En 10 seconden later was de woede gezakt en daalde het besef weer in dat ik slechts naar een spelletje zat te kijken en dat Tadic hooguit irritant is, maar geen misdadiger. Dat is volgens mij hoe het gaat bij normale mensen.

Als je als volwassen kerel een uur na de wedstrijd nog steeds woedend bent en dan zelfs in staat bent om een hard voorwerp naar het hoofd van een ander mens te gooien, alleen maar omdat hij een irritante voetballer is, dan heb je serieuze hulp nodig.

1 maart 2021 om 01:12

Idd, iedereen wordt wel een kwaad of scheld even voor een paar seconden...ik vond Toivonen bij PSV een smerige speler die anderen wilde blesseren. Of wat dacht je van van Bommel...die kon ook het bloed onder je nagels vandaan halen.

Maar het zou nooit in mij opkomen om dan iemand aan te vallen of wat te gooien. Dan mankeer je wat in je bovenkamer. Het is en blijft maar een spelletje.

1 maart 2021 om 03:25

Precies, heb me ook kapot gescholden tijdens de wedstrijden en een aantal seconden daarna op voornamelijk Makkelie maar ook zeker Tadic, daarna accepteer je het gewoon en is het klaar. Je hebt echte voetbalsupporters zoals jij en ik en je hebt extreme debielen mensen wie geen supporters zijn maar altijd vooraan staan zodra er geweld aan te pas komt. Deze gekken mogen van mij part wel een levenslange stadionverbod krijgen voor alle stadions in Nederland, wegwezen met dit volk.

Het verbaasd mij eerder dat de beveiliging zo lek is als een mandje. Zeker in deze tijd van pandemie zou je verwachten dat de beveiligers er voor zorgen dat ongewenst publiek goed op afstand wordt gehouden. Of beter helemaal niet in de buurt komen van de spelers.

Ik denk dat PSV ook wel mag uitleggen hoe het komt dat hun supporters bij de bus van Ajax aanwezig waren.

De grote vraag is, waarom had PSV de zaakjes niet op orde? Kennelijk konden mensen zich direct rondom de spelersbus begeven. Dat is al een grove fout, zeker op dit moment. Gelukkig staan de daders op beeld. Zal daarom weinig moeite kosten om de daders gestraft te krijgen.

1 maart 2021 om 08:56

@messino de verdediging van psv is het hele jaar al niet op orde ;-)

Trieste vertoning gister, dat je na het laatste fluitsignaal nog zo gefrustreerd bent dat je bedenkt om dit te gaan doen, naar het stadion rijdt en het ook nog uitvoert. En geen moment jezelf afvraagt waar je nou mee bezig bent. Het ergste is misschien nog wel dat deze mensen stemrecht hebben en zich mogen voortplanten.

Los daarvan verwacht ik niet dat de politie hier iets mee kan of gaat doen. Ik heb mishandelingen gezien waar de politie op basis van camerabeelden en getuigen besloten heeft om een voorwaardelijk strafje uit te delen. Een muntje gooien en wat roepen zullen ze denk ik dan ook niet bestraffen.

Moet hier wel een beetje om lachen. Er gebeuren binnen Ajax ook zat dingen met supporters die aangiftewaardig zijn waar niks mee gebeurd, omdat ze angstig zijn voor de gevolgen.

PSV is verantwoordelijk voor de veiligheid van spelers en begeleiders, ook die van de uitspelende ploeg. Als je geen vellige bus sluis kunt creëren, zoals veel stadions hebben, hou dan dat aso volk op ruime afstand. 2 hekjes op 5 meter afstand van elkaar is overduidelijk niet voldoende. Dit is niet de eerste keer dat daar zoiets gebeurd.

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren