Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Schmidt drukt Ajax in favorietenrol: ‘Dan zou er iets niet kloppen'

Laatste update:

Roger Schmidt wordt niet zenuwachtig van de huidige stand in de Eredivisie. De oefenmeester van nummer twee PSV vindt het gezien de verschillen in financieel opzicht eigenlijk niet meer dan logisch dat lijstaanvoerder Ajax een voorsprong van zes punten heeft genomen, terwijl het elftal van coach Erik ten Hag ook nog een wedstrijd minder heeft gespeeld. Schmidt verwijst onder meer naar het feit dat Ajax in staat is om een toptransfer als die van Sébastien Haller te realiseren halverwege het seizoen.

"We hebben te maken met een concurrent (Ajax, red.) die andere mogelijkheden heeft. Of ze beter zijn? Individueel zeker. Zij hebben zó veel meer budget", wordt Schmidt vrijdagmiddag op zijn perspraatje in aanloop naar de clash met Ajax van zondag geciteerd door onder meer Voetbal International. "Als ze dan niet beter zouden zijn, dan klopt er iets niet. Zij hebben een heel hoog niveau. Hun elftal heeft een goede structuur, ze hebben ervaren spelers en grote talenten. En ook heel veel geld", benadrukt Schmidt nog maar eens het huidige verschil in financiën tussen koploper Ajax en achtervolger PSV.

Terugkijken: Olympiacos - PSV

Schmidt komt gelijk met een recent voorbeeld op de proppen. "Zij kopen in de winterstop een speler van 25 miljoen (Haller werd voor een recordbedrag van 22,5 miljoen euro gekocht, red.)." De Duitse keuzeheer vindt het gezien de mogelijkheden die Ajax heeft op transfergebied dan ook niet vreemd dat PSV in de achtervolging moet. Schmidt weet dat PSV nog steeds kampioen kan worden, maar hij geeft toe dat de kansen van Ajax om het kampioenschap in de wacht te slepen momenteel een stuk groter zijn, ook vanwege het verschil op de ranglijst.

"Dus als je zegt dat wij net zo veel kans hebben om kampioen te worden als zij, dan ben ik het daar niet mee eens", plaatst Schmidt zijn ploeg in de rol van underdog. De PSV-coach weet echter dat de topper van zondag voor beide clubs van zeer groot belang is. "We zitten niet meer in de situatie dat er ook bij een verlies nog van alles mogelijk is. Maar na 24 wedstrijden kun je nog niet spreken van een finale", blijft Schmidt ondanks alles hopen op een landstitel voor PSV. "In het voetbal kan alles, daarom gaat er ook zo veel geld in om en kijken er zo veel mensen naar."

Zie jij PSV dit seizoen alsnog kampioen worden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En terecht. Ajax gaat de komende 10 jaar minstens 8x kampioen worden en dat zijn ze ook verplicht gezien hun grote financiële voordeel op de rest.

26 februari 2021 om 14:58

Joh dat hoeft niet per se. Laten we wachten op de lange termijn. Waar was PSV na hun succesvolle 2004-2008 campagne in Europa? Waar Ajax wel een groot voordeel mee heeft is dat hun talenten altijd op topniveau terecht komen en ze daar op terug kunnen vallen. Dit gecombineerd met een paar grote aankopen zorgt voor een goede risicospreiding. PSV zou wat meer met haar jeugd moeten doen. Het is wel jammer, want PSV heeft wel de spelers (behalve achterin) en Feyenoord heeft de jeugd.

26 februari 2021 om 15:04

Feyenoord heeft de jeugd? Leg eens uit

26 februari 2021 om 15:04

Dat is toch niet met elkaar te vergelijken? Ajax koopt nu regelmatig spelers van boven de 20 miljoen. Als dat toen bij psv ook het geval was geweest dan waren zij ook verder gegroeid. Toen konden de clubs hier niet veel kopen dus niet verder bouwen. Nu zie je bij Ajax dat er gebouwd wordt. Gaat er een weg dan halen ze makkelijk een topper er voor terug. Minder kans om in elkaar te donderen. En als je de komende jaren kampioen wordt en dat CL geld binnen harkt, moet jij eens opletten hoeveel jaren je dan door kan stomen. Het is tegenwoordig een hele andere tijd dan toen

26 februari 2021 om 15:13

Ajax koopt nu regelmatig spelers van boven de 20 miljoen? Kan aan mij liggen, maar volgens mij is Haller pas de eerste aankoop boven de 20 miljoen.

26 februari 2021 om 15:17

@bastardm, Ik vermoed dat hij Malacia, Geertruida en Kokcu bedoelt. Al moeten wij zien of die tientallen miljoenen per stuk op gaan leveren; die verhalen hebben we vaker gehoord over talenten van Feyenoord, terwijl er slechts voor 64 miljoen is verkocht in de afgelopen 5 jaar(bron: Nos)

26 februari 2021 om 15:59

@ supernico Ook Antony en Neres waren 20 miljoen

26 februari 2021 om 17:56

@ jeffrey ik ga toch ff happen. Wat zou PSV meer met haar jeugd moeten doen? Ihatarran, Rosario, Teze, Gakpo, Madueke, Mauro, Ledesma (voordat die geblesseerd raakte) en nu Vertessen zijn basisspelers of vaste invallers. Piroe zit ook altijd op de bank. Dat zijn 8/9 spelers die altijd in de wedstrijd selectie zitten. Dat is echt gewoon meer dan prima. Of zijn er dat niet genoeg naar jou mening?

26 februari 2021 om 19:26

Ah. Ging uit van de oorspronkelijke som, maar door al die bonussen en constructies zijn die transfers ook boven de 20 miljoen gekomen inderdaad.

26 februari 2021 om 15:03

" Gezien hun grote financiële voordeel op de rest.", je doet alsof Ajax ieder jaar 100 miljoen meer van de overheid krijgt dan de rest. Ajax heeft dit bewerkstelligt toen het financieel aan de grond zat. Mede door de Fluwelen Revolutie is Ajax waar het nu staat. Je zou er ook een voorbeeld aan kunnen nemen in plaats van altijd maar klagen. Maar zolang Schmidt zijn grootste talenten rust gaat geven op de meest belachelijke momenten, ga je er niet voor zorgden dat ze ook zoveel gaan opleveren als de Ajaxtalenten.

26 februari 2021 om 15:37

Myvision, Inderdaad. Ajax had in de jaren hiervoor ook het weinige beetje geld dat er was over de balk kunnen smijten en kunnen blijven aanmodderen. Echter ging men daar in Amsterdam oppotten en toen pas trok men de hand van de knip. Naar mijn mening heeft ajax dat bijzonder goed aangepakt. Men ging niet voor de korte maar voor de lange termijn. En dat werpt dan vandaag de dag haar vruchten af. Als Ajax het geld destijds gelijk weer in de selectie had gestopt was het al vaker kampioen geworden maar dan hadden ze niet de financiã«le voorsprong gehad op de rest, zoals nu het geval is. Het zaadje dat destijds geplant is komt nu volledig tot wasdom. Vreemd dat andere clubs daar geen voorbeeld aan nemen.

26 februari 2021 om 16:18

Met alle respect hoor maar het heeft ook wel met mogelijkheden te maken. Ten eerste waar staat he club geografisch. Kom je uit een gebied met veel mensen en/of ben je de enige club in de regio? Bijvoorbeeld PSV komt uit een veel kleinere stad, daarnaast ook nog eens een provincie met geweldig veel bvo's.

Daarnaast heeft Ajax natuurlijk van oudsher een goede jeugdopleiding, dan is het makkelijker om te gaan potten terwijl er toch wel spelers van aardig niveau doorstromen. PSV bijvoorbeeld is veel meer die weg ingeslagen, maar om constante aanvoer te krijgen kost gewoon tijd.

Ook een geweldige lichting helpt wel mee uiteraard. Ajax had natuurlijk een paar echte pareltjes lopen (Frenkie, Mathijs, Hakim) die de anderen ook veel beter lieten lijken dan ze waren. Toen konden ze zich meten met de absolute top mits in vorm, nu is Ajax zonder die drie Europese subtop.

26 februari 2021 om 17:11

wat Schmidt ook niet vermeldt is de tegenstand in de Eredivisie. die is van een erbarmelijk niveau. dat PSV van Ajax verliest dat kan, maar je verspeelt ook punten tegen tegenstanders die je met deze selectie zou moeten oprollen. dat je geen kampioen wordt dat kan maar dat je in januari al praktisch kansloos was voor de titel is natuurlijk wel een wanprestatie

26 februari 2021 om 18:05

Roland,

Natuurlijk speelt geografie een rol. Dat is overal zo. Maar het gaat mij erom wat je doet met het geld dat er binnenkomt. Neem nu Feyenoord, dat na het kampioenschap van gekkigheid niet wist hoe snel men het geld dat van de Championsleague afkomstig was over de balk moest smijten. Al dat geld werd verbrast aan middelmaat. Dat geld had met een beetje meer tijd veel beter kunnen worden besteedt. Maar men zag dollartekens en begon het gelijk maar als een dolle uit te geven. PSV heeft ook jarenlang op het randje geleefd en nooit iets achter de hand gehouden. Dat is hun goedrecht en daardoor heeft het ook kunnen profiteren omdat Ajax haar geld niet uitgaf. Maar wat ik wil aangeven is dat wat Ajax heeft gedaan toch wel bijzonder is geweest. Daarnaast kun je mij niet vertellen dat PSV nu erg veel last heeft van clubs in de regio. PSV heeft veel meer aanzien dan al die clubs bij elkaar dus als talenten moeten kiezen en PSV is een keuze dan kiest men natuurlijk altijd voor Psv. Dus qua regio denk ik niet echt dat het veel verschil maakt. Brabant heeft maar 300.000 inwoners minder dan de provincie Noord Holland. PSV heeft de mogelijkheid om ook Belgische jongens in de opleiding op te nemen. Die mogelijkheid heeft Ajax minder omdat de regio nu eenmaal niet om de hoek ligt. Kort samengevat. PSV heeft de mogelijkheden dus wel degelijk maar die heeft het jarenlang minder benut dan dat Ajax het heeft. En dat heeft met beleid te maken.

26 februari 2021 om 19:31

@Japie, deels mee eens. Als een team sterker is dan zal die vaak van je winnen. Maar dat sterkere team zal ook vaker winnen van de andere zwakke teams. Dus gat kan best 6, 9 of 12 punten zijn. Hoeft echt alleen in de onderlinge wedstrijden te gebeuren.

Sterkere teams verliezen nou eenmaal ook wel eens van zwakkere teams. Dat is het mooie aan voetbal. Geluk speelt een grote rol.

26 februari 2021 om 15:12

Schmidt, de Duitse excuus truus. Nu weer dit gezever over geld. Ten eerste kan Ajax er niets aan doen dat Meneer Philips de geldkraan heeft dichtgedraaid, zodat Herr Schmidt niet meer a la Hans Kraaij sr de beste spelers van de Eredivisie kan wegkopen. Ten tweede heeft Ajax wat om uit te geven omdat Ajax de afgelopen 5 jaar voor bijna een half miljard aan spelers heeft verkocht; het is niet alsof elfjes of kaboutertjes een pot met goud hebben neergezet in de Arena. Ik zou zeggen, als John de Jong en Herr Schmidt zouden beginnen om spelers voor veel geld te gaan verkopen, zijn we van dit gezeur over geld af. In het huidige suikeroomloze Nederland werkt het heel eenvoudig. Goed beleid = geld, slecht beleid = geen geld.

26 februari 2021 om 15:32

Plus PSV haalt twee transfervrije spelers die beiden zeker goed verdienen en 2 anderen voor ong 8.5 mil per stuk. Natuurlijk heeft Ajax veel geld, maar het is niet zo dat ze in Eindhoven alle centjes uit een spaarbotje bij elkaar hoeven te schrapen.

26 februari 2021 om 15:37

PSV heeft de jaren goed geld verdiend met de verkoop van o.a. Lozano en Bergwijn. Daar ligt het niet aan. Schmidt heeft hier wel een goed punt over de financiële verhoudingen tussen Ajax en PSV. Door het succesvolle CL-seizoen van Ajax zijn de Jong en de Ligt voor enorme bedragen verkocht, wat PSV natuurlijk niet kan bijbenen. Dat is never nooit realistisch. Het lijkt wel alsof iedereen een reden zoekt om Schmidt weer belachelijk te maken, maar hij doet het sportief prima en brengt spelers als Zahavi en Götze naar Eindhoven. Dat was met geen andere trainer gelukt. Je kan dit niet als slecht beleid bestempelen, als de concurrent een keertje een CL-seizoen boven zichzelf uitstijgt en daardoor hun sterspelers voor 80 miljoen kan verkopen. Nu is er ook niemand in de Ajax-selectie die dat soort bedragen waard zijn. Of is dat ook slecht beleid toevallig?

26 februari 2021 om 15:45

Wat is zijn punt dan precies? Dat Ajax rijker is? Ja, wat dan? Maakt dat een verliespartij direct minder erg? Schmidt gebruikt de financien als excuus, terwijl hij op geen enkel moment kritisch naar zichzelf is. Het is niet het geld dat het grote verschil maakt. Het is wel bijv het keer op keer opstellen van Rosario.

26 februari 2021 om 15:47

Andres, het gaat denk ik bij de meesten niet eens om of hij wel of geen gelijk heeft en waardoor dat komt. Waar het (denk ik en wat mij betreft iig wel) om gaat, is dat hij nu al voor de zoveelste keer met dat financiële verschil aan komt. Daardoor lijkt het erop dat hij steeds maar weer excuses zoekt voor als hij geen kampioen wordt.

26 februari 2021 om 15:51

Tja, ik vind het wel een valide reden. Ik hoor al veel mensen hier roepen dat er een Bayern-effect in Nederland gaat komen met de financiële voorsprong die Ajax heeft. Nu het in de praktijk ook zichtbaar wordt, mogen we er niks meer over zeggen want dan zijn het excuses. Ja, dan blijf je bezig.

26 februari 2021 om 15:52

Andres, Je kunt geld genereren maar het gaat erom wat er daarna met dat geld gebeurd. Ajax heeft het jarenlang in een kluis bewaard waar niemand bij mocht komen. De selectie werd jaar in jaar op een vakkundige manier uitgehold. het leek wel een sterfhuisconstructie. Iedere Amsterdamse jongen die een bal drie keer kon hooghouden kon zijn debuut maken, bij wijze van. Tot men besloot dat er genoeg geld was en het aan de weg begon te timmeren. En natuurlijk helpen grote talenten die dan toevallig net doorstromen daarbij. Maar Dat jaren geld oppotten in plaats van op het randje leven (zoals PSV dat heeft gedaan) heeft het verschil tussen beiden clubs gemaakt.

26 februari 2021 om 16:19

Heeft ie al verloren dan? Ik dacht dat zondag de wedstrijd pas was?

26 februari 2021 om 16:25

Ik zie het eerder andersom : Door het beleid van ajax heeft het sterspelers als de Ligt, de Jong, Ziyech, Tadic, Onana enz kunnen opleiden / kopen, waardoor er een geweldig CL seizoen is gespeeld.

Natuurlijk komt er wat geluk bij kijken om kanonnen als de jong en met name de ligt op te kunnen leiden, maar het succesvolle seizoen ( en de hoge transfer sommen) was wel een gevolg van een jaren gevolgd beleid

26 februari 2021 om 16:41

Andres, ik vind het wel van slecht beleid getuigen. Je selectie loopt ieder jaar achteruit je moet kwalitei inkopen en waarmee kom je op de proppen? Een geblesseerde van Ginkel en een half fitte Gotze. Beide hebben nog geen enkele belangrijke wedstrijd volledig kunnen spelen. Daarbij maakt geld je spelers niet fit. De spelers van PSV lopen na 70 minuten al met de tong op de schoenen. Ergens gaat er iets mis en dat is niet alleen financieel, ook beleidtechnisch is er een hoop mis in Eindhoven.

26 februari 2021 om 15:51

Ze zijn niets verplicht!

26 februari 2021 om 18:35

Ja en als ik herr Schmidt het zo hoor, gaat PSV zich daar in ieder geval onder zijn leiding bij neerleggen. Stel jezelf toch wat strijdbaarder op man. Wat denken je spelers wel niet bij een 1-0 achterstand 10 minuten voor tijd? Groter budget dus logische stand? De bal is rond, en bovendien zullen Nederlandse clubs altijd hun beste spelers verkopen, winnende teams creeer je niet zomaar. Als geld ergens geen gerantie voor succes is, dan is dat wel in Nederland. Kijk hoe Feyenoord kampioen werd in 2017. Zat geen cent in die selectie vergeleken met Ajax. Je kunt zeggen van Feyenoord wat je wil, maar ze hebben tenminste wel het lef om zich strijdbaar op te stellen. Dat gaat je geen windeieren leggen, ben ik heilig van overtuigd. In Duitsland heeft men zich er natuurlijk al bij neergelegd, dus ik snap wel waar het vandaan komt, maar kom op man. Zeg gewoon tegen die journalisten fuck jullie. WIj gaan vol voor onze kansen en daar geloven we in.

26 februari 2021 om 21:20

Zoiets kan ook snel misgaan. Een paar promessen en je zit met overbetaalde middelmaat en weinig doorstroom. Nu zijn de salarissen ook al ontploft. Een paar jaar geen grote teansfers en je kan ver wegzakken.

Wel benieuwd met welke opstelling hij nu weer komt tegen Ajax. Als hij kiest voor de Europese variant kan het een mooie partij worden

26 februari 2021 om 14:59

Alleen dan Boscagli ipv Rosario, met Sangare ernaast. Ajax gaat de 3 grote fouten die Rosario consistent elke wedstrijd maakt afstraffen.

26 februari 2021 om 15:00

sangare is geschorst.

26 februari 2021 om 15:07

Het zal vast wel een utopie zijn maar ik hoop op een middenveld: Fein/gutierrez - Boscagli

26 februari 2021 om 15:09

Lijk me gewoon interessant om te zien of hij geleerd heeft van die Europese wedstrijd. Al denk ik wel als je Ajax de ruimte geeft om te voetballen ze het winnen van PSV , dat hoop ik thans. Maar een mooie open wedstrijd zou weer een visitekaartje zijn voor de eredivisie

26 februari 2021 om 15:31

Laat Guti maar spelen, dat is zo'n beetje de enige Mexicaan zonder enig gif in zijn donder.

26 februari 2021 om 16:17

Ahh je hebt gelijk. Dan zal Schmidt vast wel weer Rosario laten spelen...

26 februari 2021 om 18:26

@bossie Deel zijn van zijn team zat er gisteren doorheen. Zware benen kunnen ze nog voelen. Benieuwd hoe hij druk wil zetten met spelers die na 60 min er doorheen zitten.

26 februari 2021 om 19:23

Dat is niks nieuws , het hele seizoen is al te zien dat PSV niet in staat is om de hele wedstrijd druk te zetten.

@zeitgeist , Ja zou je wel denken inderdaad. Maar een gouden lichting voor PSV of AZ, en het kan er heel anders voor staan! zeker als ajax 1,2 of 3 keer CL mis zou lopen... Dan zou het er gelijk heel anders voor kunnen staan.

26 februari 2021 om 15:25

Dat is nou net het probleem, doordat (vooral, ik wil niet alle ploegen afvallen) ajax zo goed heeft gepresteerd in de Cl/el is de Nederlandse coã«fficient toegenomen dat we zeker 1 geplaatste ploeg gaan hebben in de groepsfase CL, de enige manier waarop Ajax dan de CL mis kan gaan lopen is als ze al geen kampioen worden. Dat is altijd een keer mogelijk, maar dan heeft PSV gewoon een goed jaar nodig, en Ajax een minder seizoen, zoals je nu ongeveer ziet in Frankrijk met Lille, Lille presteert boven verwachting en hebben een goed jaar. PSG daarentegen hebben bijvoorbeeld nu al meer verliespunten dan dat ze de afgelopen jaren in totaal hebben gehad (correct me if i'm wrong). Dus inderdaad acht ik, met de manier waarop het er in Nederland nu voor staat, en ajax deze trend door kan zetten (maximaal 2 sterkhouders verkopen, niet meer) het vrij waarschijnlijk dat ajax vaak aan het langste eind gaat trekken. Tuurlijk kan het altijd een keer tegen zitten met blessures en diverse, maar dan nog kunnen ze in mijn ogen een buffer opbouwen die groot genoeg is. Ps hiermee wil ik niet direct zeggen dat de eredivisie niet spannend kan zijn. Want het gat tussen PSV en Feyenoord naar de volgende begroting (vitesse) is weer groter dan het gat richting ajax.

26 februari 2021 om 17:45

En zelfs als ze geen kampioen worden kunnen ze het nog halen via een tweede plek. Dat is wel een stuk moeilijker maar het kan tegenwoordig wel met een beetje gunstige loting

26 februari 2021 om 19:38

Wordt komende jaren juist weer makkelijker door de betere ranking van Nederland. Dit maakt dat zowel het vangnet voor Ajax beter is als ze geen kampioen worden, maar ook dat de nummer 2 prima CL kan halen

Wat een slappe hap die Scheidt. Praat met wat meer lef. Waar is die Eindhovense zelfverzekerdheid gebleven.

26 februari 2021 om 15:00

Ik ben met je eens dat er wat meer lef mag komen, maar tegelijkertijd moet je ook realistisch blijven. Als hij geroepen had dat PSV de favoriet was, dan had iedereen hem voor gek verklaard. Tuurlijk is Ajax de favoriet, ook al zijn de statistieken niet per se in het voordeel van Ajax gezien het verleden van deze wedstrijd. Ik heb liever dat ze lef en vechtlust laten zien in het veld en Ajax gewoon op eigen helft houdt. Dat gaat niet 90 minuten lukken, maar we hebben nu twee keer gezien wat er gebeurt als je terugzakt. Gewoon hoog opvangen, van de goal weghouden, en Blind geen ruimte geven.

26 februari 2021 om 15:09

Nou, ik vind hem best realistisch. Zeker over dit seizoen. PSV heeft 9 verliespunten meer op dit moment. Bij een gelijkspel of verlies van PSV wordt het gat op papier nog wel overbrugbaar, maar in praktijk eigenlijk niet meer te doen. En er is gewoon verschil in kwaliteit tussen de clubs, niet erg om dat aan te geven. Hoop vooral op een hele spannende zondag (met vanuit mijn perspectief uiteraard winst voor Ajax). PSV is goed genoeg om het heel spannend te maken en misschien wel met de winst ervandoor te gaan.

26 februari 2021 om 15:36

Het verschil wordt voornamelijk beslist in de breedte van de selectie. Psv heeft veel pech met blessureleed. Daarnaast is Schmidt niet echt in staat om spelers beter te maken. Daarvoor mag hij best naar zichzelf kijken.

26 februari 2021 om 16:51

Ik vind inderdaad dat hij weinig zelfreflectie laat zien in de media. Het is niet erg als je een fout maakt, maar zeg dat dan ook gewoon. Niet dat hij de enige is die dat moeilijk vindt overigens. Maar je maakt jezelf wel minder geloofwaardig zo.

26 februari 2021 om 17:39

Precies. Ook hoe hij over Olympiakos praat. Als trainer van PSV mag je toch echt meer van jezelf en je team verwachten. Verval begint als je genoegen neemt met zulke verliespartijen

26 februari 2021 om 18:28

"Amsterdamse bluf" bedoel je?🤣

Als je steevast aantreedt met Rosario zul je inderdaad dat gat nooit gaan dichten. Zijn die Fein en Gutierrez daadwerkelijk zo veel minder dan hem?

26 februari 2021 om 15:08

Ik vond guti en Fein tegen Vitesse echt heel slecht. Ik vind het spelers die aan de bal beter zijn, maar qua instelling zie ik ze alleen maar falen. Dan zie ik nog liever Thomas op die positie. Die levert nog strijd.

26 februari 2021 om 15:13

Zeer zeker waar. Maar Rosario heeft al 2 jaar de tijd gehad om te groeien en speelt zowat elke minuut maar zit gewoon geen vooruitgang in. Fein heeft ook wel een aantal wedstrijden gewoon prima gespeeld.

26 februari 2021 om 15:09

Nee die zijn absoluut niet minder. Maar Rosario speelde ook bij van Bommel alles en nu bij deze trainer alweer. Wat zien zij wat wij niet zien?

en dan zijn er nog mensen die het gek vinden dat ihattaren naar ajax wil. toon eens wat ambitie, herr schmidt!

26 februari 2021 om 15:09

Maar op welke positie zou jij hem bij ajax zien ? Daarbij ben ik geen Mo fan. Hij laat veel te weinig zien.

26 februari 2021 om 15:38

Hij is gewoon realistisch. 2de plek is gewoon prima gezien de financiële verschillen.

26 februari 2021 om 16:02

Dat is mijn punt. Voetballers met het talent van Ihattaren willen niet voor de 2e plek spelen.

26 februari 2021 om 16:22

Dat talent dat hij een handjevol wedstrijden heeft laten zien? De hype om Mo is wel gigantisch zeg. Veelste snel veelste groot gemaakt die jongen

26 februari 2021 om 16:24

Ken jij hem persoonlijk dan? Trouwens Mo presteert ook niet goed, dus daar zal hij eerst zelf eens naar moeten kijken

Als Ajax zondag wint, en de inhaalwedstrijd ook, staat het 12 punten los. Dan is het wel gedaan lijkt me. Ook als PSV zondag wint zal het nog lastig voor hen worden. Is het trouwens al bekend wanneer de inhaalwedstrijd van Ajax, ik dacht tegen Utrecht, gespeeld zal worden?

26 februari 2021 om 14:59

Zolang Ajax in europa en knvb blijft is er geen plek tot na de competitie.

Ik vind dit een beschamende mentaliteit. Als PSV zijnde moet je gewoon altijd de beste van Nederland willen zijn. Ja, Ajax heeft meer financiële mogelijkheden maar de selecties verschillen qua individuele kwaliteit nauwelijks. Alleen heeft Ten Hag er een goed team van gemaakt terwijl Schmidt maar blijft aanmodderen. Wordt er een beetje moe van dat ze bij PSV alles maar blijven baggitaliseren en zich zelf in de underdog rol praten. Is Schmidt zich er wel bewust van dat zondag de laatste kans is om nog iets van het seizoen te gaan maken?

26 februari 2021 om 15:03

Hoewel ik ook van mening ben dat PSV altijd mee moet doen om de titel, ben ik het niet eens met de uitspraak dat de selectie kwalitatief nauwelijks verschillen. Naar mijn mening komt PSV grotendeels niet in de buurt van de spelers van Ajax.

26 februari 2021 om 15:08

Komt ook omdat jongens als Gravenberch en Timber zich gedurende het seizoen hebben ontwikkeld. Bij PSV lijkt iedereen een beetje stil te staan. Aan het begin van het seizoen vond ik beide teams op papier behoorlijk gewaagd aan elkaar.

26 februari 2021 om 15:14

Dat zou het kunnen zijn. Ik denk dat de talenten van Ajax ten eerste een stuk groter zijn. Malen en Ihattaren vallen vind ik wel in een vergelijkbare categorie, maar zeker in de gevestigde spelers vind ik Ajax duidelijk beter. PSV heeft geen Haller, Blind, Klaassen, Tadic, en ook geen jongens à la Antony en Neres

26 februari 2021 om 15:19

Je verwart vorm met niveau Rhynocerys. Dit zijn standaard reacties. Als een club uit vorm is dan kunnen de spelers er eens niet zo veel meer van. En als de club in vorm is zijn de spelers in een keer heel goed.

26 februari 2021 om 15:26

Ajax is zeker sterker, maar vooral in de breedte. Maar Psv-Ajax als een losstaande wedstrijd is wel gewaagd aan elkaar. Althans, dat zou het horen te zijn.

26 februari 2021 om 16:16

Echt met een tegenargument kom je niet Benzema. Ik zou het bij Ajax niet per se een goede vorm noemen, aangezien ze al jaren heel goed presteren. PSV steekt wel in een mindere vorm, dat klopt, maar welke spelers van PSV zitten normaliter op hetzelfde niveau van de eerderbenoemde namen dan?

26 februari 2021 om 16:25

Ajax speelt anders ook niet geweldig moet ik eerlijk zeggen. Maar daar zie je nu dat ook in slechte wedstrijden zoals tegen Feyenoord, Lille, Twente de punten toch wel binnen worden geharkt op ervaring.

26 februari 2021 om 15:19

De selecties van PSV en Ajax verschillen wel degelijk in kwaliteit. Ik denk dat Ajax op 9 of 10 van de posities een betere speler heeft dan PSV. Daarnaast, heeft Ajax een veel sterkere bank. Als PSV zijnde mag je deze mentaliteit natuurlijk niet hebben, maar feit is wel dat Ajax veel sterker is.

26 februari 2021 om 15:21

Valt wel mee. Het is nu makkelijk om dit te zeggen omdat de ene ploeg in vorm is en de andere juist niet. Overigens heeft Ajax wel een iets sterkere selectie, maar het verschilt nauwelijks.

26 februari 2021 om 15:30

Tadic, Blind, Haller, Klaassen, Nico, Gravenberch, Antony zijn ongetwijfeld beter op hun eigen positie dan de spelers bij PSV. Dan noem ik zelfs Onana niet omdat hij is geschorst en Timber omdat hij er pas net staat, maar beide schat ik hoger in op hun positie dan de spelers van PSV. Enige waar het spannend wordt zijn Alvarez en Nous en dan noem ik Martinez niet eens. Het verschilt wel degelijk. Gakpo, Malen, Ihattaren zijn zeker geen slechte spelers, maar doen overduidelijk onder voor de spelers van Ajax.

26 februari 2021 om 15:38

Nogmaals, dat heeft met vorm te maken. Gakpo is niet minder Anthony, Max is niet minder dan Tagliafico, Gotze is beter dan Tadic. Op Haller en Gravenberch na is niemand een duidelijk betere speler. Enkel beter in vorm.

26 februari 2021 om 16:11

Gotze is beter dan Tadic? Okeeee genoeg internet voor vandaag.

26 februari 2021 om 16:26

Wat heeft Gotze bij PSV laten zien wat ik heb gemist? Die goals in de Eredivisie maakt Tadic ook al jaren. Europees vond ik hem niks bijzonders. Vooral de beide wedstrijden tegen Olympiakos heb ik hem totaal niet gezien. Tadic bewijst zich wederom in Europa tegen betere tegenstanders.

26 februari 2021 om 16:31

Guarca het is makkelijk zeggen dat spelers beter zijn, ik ben het niet eens met bepaalde spelers die jij noemt. Antony moet je afzetten tegen Gakpo, maakt imo niet veel verschil, Haller moet je afzetten tegen Malen, twee totaal verschillende types waarbij Malen niet is aangewezen op zn ploeggenoten, terwijl Haller afhankelijk is van zn ploeggenoten, Tagliafico is verdedigend beter dan Max maar is aanvallend een klasse minder dan Max... Zo kan ik ook zeggen dat Sangaré beter is dan Gravenberch, maar dat klopt slechts op een deel van de kwaliteiten: Gravenberch is beter aan de bal, Sangaré is beter in het veroveren van de bal. Het heeft totaal geen zin om spelers 1 op 1 met elkaar te vergelijken, het gaat om het team wat er staat, hoe de kwaliteiten van de spelers aansluiten op elkaar en hoe het team speelt. Daar is Ajax op dit moment beter in, ook omdat de algehele kwaliteit van de selectie hoger is (achterin en op het middenveld, in de aanval zijn beide ploegen absoluut gelijkwaardig als iedereen fit is), maar het 1-op-1 vergelijken van spelers heeft absoluut geen zin omdat spelers gewoon anders speler en de ene speler beter is in A en de andere speler beter is in B.

26 februari 2021 om 15:45

Ajax heeft op iedere positie een goede speler, daar waar PSV het met basisspelers als Rosario, Boscagli en Teze moet doen. Het grootste verschil zit hem echter nog in de breedte van de selectie. Ajax heeft een bank met Neres, Kudus, Labyad, Klaiber, Idrissi en Schuurs Daarnaast heeft Ajax ook nog altijd de beste jeugdopleiding.

26 februari 2021 om 16:27

Onze bank bank kan ook best aardig zijn maar iedereen bij ons is een half seizoen geblesseerd. Alleen achterin is het bar weinig.

26 februari 2021 om 17:27

Helemaal mee eens. Dat is een argument die je gebruikt als je zelf niet in de spiegel wilt kijken. Met dit argument kun je alle kritiek verweren zonder inhoudelijk in te hoeven gaan op eigen falen. Overigens vind ik Ajax wel lichtelijk beter, maar PSV presteert ook gewoon ondermaats. Het heeft meer te spenderen dan AZ en Feyenoord bij elkaar, maar die ploegen hijgen zo langzamerhand bij PSV in de nek. Dit is ook niet wat je als speler van PSV wilt horen.

Kijk, hij heeft natuurlijk gelijk dat Ajax (door goed beleid) deze luxepositie voor zichzelf heeft gecreerd. Wat ik echter zwak vind van Schmidt is dat hij continue het feit erbij haalt dat Ajax meer financiele daadkracht heeft en dat Haller in de winter is gekocht. Ik vind dat best wel zwak overkomen voor een ploeg die toch maar 6 punten achterstaat op dit moment.

26 februari 2021 om 15:03

Het grootste probleem met dergelijke stellingen is dat PSV dan weer meer geld heeft dan al de rest. En aangezien PSV gelijk gespeeld heeft in de enige confrontatie tegen Ajax zijn er dan niet echt redenen om potentieel 9 punten verschil te rechtvaardigen.

26 februari 2021 om 15:25

Mee eens Lierse!

26 februari 2021 om 16:28

Nou ja er zijn natuurlijk wel wat tegenslagen dit jaar. Coronagolf gehad en akelig veel blessures. Maar ja als je zelf Rosario week in week uit blijft opstellen moet je eigenlijk mondje dicht houden.

26 februari 2021 om 17:24

PSV heeft beduidend meer stootkracht dan AZ en Feyenoord bij elkaar. Het is sowieso geen excuus. PSV gaf sinds de zomer van 2017 ook gewoon meer dan 100 miljoen euro uit, terwijl hun uitgaven in crisistijd deze zomer ook boven de 20 miljoen euro zijn gestegen. Met dit argument is hij z'n eigen tekortkomingen aan het verdekken. Er is alleen niemand die erin trapt.

Voor Schmidt is het gras is bij de buren altijd groener. Steeds maar die transfer van Haller benoemen. Terwijl Ajax een veel groter gat had te vullen na het vertrek van Donny en Hakim. En dan vertrekt Klaas Jan Huntelaar ook nog eens voor nop. PSV heeft een negatieve transferbalans van 6 miljoen, Ajax een positieve van 47 miljoen. Na de komst van Gotze zag ik hier en in de media best wat mensen schreeuwen dat PSV de gedoodverfde titelfavoriet was. Zoveel klasse, de wereldkampioen! En dan kan je wel wijzen naar de mogelijkheid voor Ajax om een Haller te kunnen halen, de potentie bij PSV is er in Malen, Gakpo en Ihataren wel degelijk. Gotze is daarnaast een veel grotere naam dan Haller toch? Ik snap dat Schmidt zichzelf in een underdogpositie praat, maar hijzelf is de grootste oorzaak van dit gat met Ajax.

26 februari 2021 om 15:47

Wanneer Gotze, Malen, Zahavi, Gakpo, Ihattaran en Madueke het hele seizoen fit waren geweest dan had PSV er ook wel beter voor gestaan. Alleen met Gotze, Gakpo en Malen al.

26 februari 2021 om 16:07

Oh ja want alle andere teams hadden natuurlijk geen blessures gedurende het seizoen!

26 februari 2021 om 16:34

Niet de helft van de aanval. Je kan niet ontkennen dat PSV veel pech heeft gehad met corona en blessures. Eerst die coronagolf waar we wonderbaarlijk weinig punten hebben laten liggen, en in de belangrijke maanden januari en februari is gewoon de helft van je aanval geblesseerd. Ik durf echt wel te beweren dat de blessures van PSV meer impact gehad hebben op het spel van PSV dan het grootste gedeelte van de blessures bij andere ploegen, simpelweg omdat het spelers betreft die goed genoeg zijn voor de basis. Dat het ene team meer of minder blessures heeft maakt niet uit, het gaat om de impact van de blessures. Als Labyad bij Ajax geblesseerd raakt of Tadic is nogal een groot verschil.

27 februari 2021 om 03:16

Hij wordt er dan ook 49 keer per week naar gevraagd.

Ja, dat klopt dan wel Schmidt, maar je speelt uiteindelijk maar 2 keer tegen Ajax in de competitie. Hoe zit het met die overige wedstrijden waar PSV belabbert voor de dag komt? Steek de hand eens in eigen boezem. PSV hoort van de rest gewoon te kunnen winnen en dan maakt het niet uit hoe Ajax er financieel voor staat.

Ik vond het mooie aan PSV dat ze uit een ‘kleinere’ stad kwamen, maar zichzelf nooit zagen als de kleinere ploeg. Ik vind dat Schmidt hier een behoorlijke afbraak aan doet. Jammer, PSV verdient een coach die met z’n rug recht en borst vooruit loopt.

26 februari 2021 om 17:16

Ik vond eerlijk gezegd dat Schmidt vrij respectvol over Ajax sprak. Dit artikel komt wel erg bot over maar dat idee had ik totaal niet toen ik de persconferentie zag.

En we mogen als PSV zijnde denken wat we willen maar we zijn toch echt op alle fronten de kleinere ploeg.

26 februari 2021 om 17:36

Hahaha ik vond dat hij te respectvol praatte, beetje de toon zetten voor de wedstrijd is ook wel goed. Nu hebben we Schmidt en Advocaat die zich kleiner maken dan ze daadwerkelijk zijn.

"maar na 24 wedstrijden kun je nog niet spreken van een finale"

Dat lijkt me in dit geval wel het juiste woord voor Psv. Ibi zou het de kampioenswedstrijd van Ajax noemen.

Als Ajax wint is het gewoon beslist en zelfs bij een gelijkspel is het verschil nog 9 punten, plus veel minder doelsaldo.

PSV moet winnen of ze spelen voor de 2e plek.

Ajax heeft het in Eindhoven altijd moeilijk, dus vind ik een gelijkspel daar een prima resultaat. Bij winst is de landstitel zo goed als binnen, maar bij verlies kan er nog wel wat gebeuren. Ajax heeft wel vaker een riante voorsprong verspeeld; ook in wedstrijden...

De persconferenties met Schmidt beginnen steeds meer een poppenkast te worden. De aanwezige journalisten laten hem zijn oneliners herhalen en stellen zelden een kritische vraag. Dat Ajax favoriet is en 22.5 miljoen heeft uitgegeven voor een spits weten we nu wel. Ik zou wel eens willen weten hoe Schmidt reflecteert op zijn eigen presteren. Deelt hij de mening dat we bij een nederlaag zondag het seizoen eind februari al als mislukt kunnen betitelen? En hoe kijkt hij terug op zijn uitspraak om Rosario een top player te noemen. Is het nog te verdedigen dat deze man wekelijks in de basis staat, terwijl hij grossiert in balverlies en maar wat over het veld sjokt? En wat vindt hij eigenlijk van Mvogo die je vrijwel ieder tegendoelpunt het gevoel geeft dat deze niet onhoudbaar was? Is het alternatief op de bank niet gewoon aantoonbaar beter?

26 februari 2021 om 15:38

Kudos. Jij hebt denk ik je roeping gevonden.

Haller wordt iedere week duurder. Hij kostte 22.5 miljoen, uitgesmeerd over 5 jaar. Zo heel duur is dat niet. Alsof Baumgartl en Bruma niets hebben gekost.

Natuurlijk is het zo dat de gene die meer financiële hulpmiddelen heeft uiteindelijk beter hoort te zijn. Maar Roger Schmidt heeft er een handje van om iedere keer de vinger naar iets of iemand anders te wijzen (corona, Var, scheidsrechter, kunstgras, drukke schema etc.). In dit geval heeft hij ergens wel gelijk, de huidige Ajax selectie heeft zo'n 160 miljoen euro gekost en de huidige PSV selectie 55 miljoen. Nogal een verschil....

Ik vind dat Schmidt helemaal niets raars zegt. Ajax heeft een betere selectie, dus ze zijn de favoriet. PSV kan alsnog winnen maar dat maakt de strijd om kampioenschap alleen maar iets spannender (als er al iets van spanning bij zit). 2e is prima en ook nog eens CL-voorrondes.

26 februari 2021 om 16:05

Hij zegt wel iets raars want dit is t zoveelste excuus uit z’n mond. Het ligt aan iedereen behalve aan zichzelf! Hij zou kunnen beginnen om dat belachelijke systeem eens goed onder de loep te nemen

Schmidt doet alsof er een rijke Arabier geld in Ajax gestoken heeft. Het financiële voordeel komt door de magere jaren onder de Boer en geen onverantwoorde risico's nemen. PSV heeft de laatste jaren genoeg geïnvesteerd, alleen leverde dit weinig topspelers op. Wellicht een idee om eerst binnen je eigen club te kijken, voordat je naar andere wijst.

26 februari 2021 om 16:36

Wat een onzin, als je een persco hebt voor een wedstrijd kijk je toch naar beide ploegen (wat zijn de verschillen, wat zijn de verwachtingen etcetera). Hem wordt gevraagd wie de favoriet is, dan benoemt hij Ajax, en dat onderbouwt hij. Geen onlogische onderbouwing ook. Ik denk dat Schmidt genoeg reflecteert naar zichzelf en zijn eigen team.

26 februari 2021 om 17:21

Wanneer heeft een coach van PSV ooit gezegd dat Ajax de favoriet is? Met dat argument kun je elke discussie afkappen. PSV presteert gewoon ondermaats. Daar heeft budget niets mee te maken. PSV heeft inclusief deze transferperiode gewoon meer dan 100 miljoen euro uitgegeven sinds 2017-18 en afgelopen zomer is de portemonnee zelfs flink getrokken in crisistijd. Dan kun je je niet gaan verschuilen achter dit soort excuses.

Of we nu winnen zondag of niet, ze moeten hem gewoon ontslaan einde van het seizoen. Want dit gaat niet meer werken. Die vent spoort niet, laat hem lekker naar zijn eigen land terug keren. Wij hebben hem niet meer nodig.

Schmidt heeft het de laatste weken druk met Ajax. Vooral over het financiële gedeelte.

26 februari 2021 om 17:15

Als de journalisten de vragen blijven stellen over Ajax dan heeft ie het er inderdaad druk mee. Overigens niet zo vreemd vlak voor de wedstrijd tegen Ajax.

26 februari 2021 om 17:19

Maar we weten toch allemaal waarom hij dit zegt? Die is zichzelf aan het indekken en doet net alsof dit het gevolg is van een gebrek aan budget in plaats van tactisch falen. Misschien gelooft hij er zelf nog in, maar PSV is gewoon ondermaats aan het presteren.

26 februari 2021 om 18:19

Ik vind dat toch een beetje te makkelijk gedacht. Het is overduidelijk dat Haller een toevoeging is voor Ajax. Hij maakt misschien geen groot verschil maar dat ie kwaliteit heeft is duidelijk.

Ik vind het jammer dat opmerkingen over het budget van Ajax als kritiek of indekken wordt gezien. Je kunt moeilijk respectvol overkomen als geld zo'n enorme trigger is in discussies. Het is gewoon een feit dat Ajax zwemt in het geld met met Tadic, Antony en Haller gewoon een peperdure voorhoede heeft. Ajax heeft hier keihard voor gewerkt om deze spelers aan te schaffen. Kwaliteit kost geld en dat heeft Ajax.

Ik heb niet alle voorgaande discussies gelezen , maar budget is niet altijd garantie voor succes. Denk dat budget van Olympiakos beduidend ligt dan dat van PSV ..... Herr Schmidt is een miskleun voor PSV ....maakt PSV echt niet beter ondanks alle Germaanse aankopen

Slappe hap die Schmidt. Spreek gewoon uit dat je deze wedstrijd Moet winnen, dat ziet toch iedereen. Hij was ook tevreden over het Europese seizoen omdat ze "verder zijn gekomen dan vorig jaar". Als dat is hoever je ambitie reikt als topclub...

Wat ik vooral mooi vind aan topics over Schmidt is dat iedereen die niet PSV support zijn hol komt uitgekropen om het ff allemaal uit te leggen.

Lieve mensen: jullie hoeven helemaal niets met PSV te doen. Tenzij PSV tegen je favo clubje speelt hoef je zelfs nooit naar PSV te kijken.

Laat ons lekker aankloten in Eindhoven hoe wij dat willen. Alleen maar prima toch voor alle concurrenten als PSV het verkloot?

Toch wil ik een beroep op Schmidt doen om komende zondag met Rosario te spelen. Ook wil ik graag Baumgartl in de verdediging zien spelen. Dan ga ik een kostelijke zondag tegemoet.

De supporters van ajax bluffen als sinds hun bestaan, de media is ook met het circus meegelopen en nou heeft PSV ook een coach die aangeeft dat Ajax de meerdere is, wat een schande schande schande!! Toen PSV jaren achter elkaar kampioen werd ook even afstand genomen van Ajax, echter wat ongeluk en tegenvallende spelers kunnen ertoe leidden dat een ander de titel pakt. Ze kunnen een spits van 22M kopen, nou en? PSV heeft er een van 40 miljoen, met je excuses. Misschien is Schmidt gewoon een spion ingehuurd door Ajax, om ze zogenaamd het Bayern van NL te maken. Zou wel een hoop verklaren, zo moest er even uit! Bah

Wat een loser deze man. Al is Ajax verder en heeft het meer geld. Het is nog altijd een eredivie club met de beperkingen van dien. PSV moet altijd voor de titel gaan. Dat de trainer dit soort dingen roept is slappe hap en verre van inspirerend.

Waarom reageert iedereen hier zo nijdig op. Ajax heeft toch ook gewoon veel geld. Ze moeten ook kampioen worden met dit budget. Ieder jaar dat Ajax de titel misloopt is gewoon een mislukt jaar.

Het verschil in financiële middelen met fcdenhaag is nog veel groter dan met Ajax en toch weet Schmidt met PSV niet van fcdenhaag te winnen! Wat een zeurkous...

Grappig wel. We horen en lezen al jaren ronkende verhalen over de financiële voorsprong van Ajax en dat ze gaan domineren, het Bayern van Nederland gaan worden, enz enz.
De fans gaan hier graag in mee en dat snap ik helemaal, als dat voor PSV op zou gaan zou ik dat ook hebben.
Maar als de Duitse trainer van PSV een light versie hiervan geeft op een persconferentie vallen er ineens een flink aantal mensen over. Beetje consequent blijven mensen.
Waar je wel over zou kunnen vallen is dat Schmidt weinig strijdvaardig overkomt zo. Hij lijkt zich er al bij neer te leggen. Dat is natuurlijk altijd fout.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren