Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ahmed Hassan dompelt PSV twee minuten voor tijd in rouw

Laatste update:

Olympiacos heeft zich ten koste van PSV geplaatst voor de achtste finale van de Europa League. De Eindhovenaren gingen tot minuut 88 met 2-0 aan de leiding door twee doelpunten van Eran Zahavi in de eerste helft, wat voldoende zou zijn om een 4-2 nederlaag in de heenwedstrijd weg te poetsen. Een doelpunt van invaller Ahmed Hassan in de 88e minuut dompelde PSV echter in diepe rouw en bezorgde de Grieken door een 2-1 overwinning een plek in de volgende ronde.

Evenals afgelopen zondag tegen Vitesse (3-1 overwinning) bracht PSV-trainer Roger Schmidt een formatie met op papier vijf verdedigers binnen de lijnen. Ibrahim Sangaré ontbrak, waardoor Pablo Rosario, Mario Götze en Ryan Thomas het middenveld vormden. PSV kende een goede start van het duel en liet zich al snel zien, toen Zahavi na een actie van Donyell Malen over schoot. De eerste mogelijkheid voor de bezoekers was voor Youssef El-Arabi, wiens kopbal doelman Yvon Mvogo niet in de problemen bracht.

De eerste grote kans deed zich aan de andere kant voor, toen Malen opdook in het strafschopgebied. Een perfecte sliding van Ousseynou Ba voorkwam dat het schot van de spits richting het doel van Olympiacos ging. Toch kwam PSV al vroeg in de wedstrijd op voorsprong. Met 23 minuten op de klok kopte Zahavi raak vanuit een hoekschop van Thomas, mede doordat doelman José Sá er niet goed uitzag. PSV ging nadrukkelijk op zoek naar het doelpunt dat virtueel een plek in de volgende ronde zou opleveren, maar kon na een halfuur spelen ook opgelucht ademhalen toen een schot van Bruma maar net naast ging.

Op slag van rust slaagde PSV erin om de marge te verdubbelen, nadat scheidsrechter Clément Turpin een vrije trap gaf op een meter of vijf buiten het strafschopgebied. Zahavi krulde de bal fenomenaal over de muur in de linkerkruising achter Sá. Olympiacos ging in het begin van de tweede helft direct op zoek naar een snel doelpunt, wat bijna lukte. Na een actie over de rechterflank vond Bruma bij de tweede paal Mady Camara, wiens inzet buiten het bereik van Mvogo op de paal belandde. De rebound werd vervolgens door Nick Viergever van de lijn gehaald.

Doordat Olympiacos meer druk naar voren moest zetten, kreeg PSV ruimte in de omschakeling. Met 66 minuten op de klok zorgde Max met een schot voor gevaar, maar zijn poging ging naast. Tien minuten later kwam de thuisploeg goed weg. Na een overtreding op Bruma kreeg Olympiacos een vrije trap, op ongeveer dezelfde positie als van waaruit Zahavi mocht aanleggen in de eerste helft. Kostantinos Fortounis plaatste de bal vervolgens op de lat boven Mvogo.

Vervolgens raakte ook Malen het houtwerk, toen zijn schot na een snelle aanval op de paal terechtkwam. Het leek er lang op dat PSV in ieder in verdedigend opzicht stand zou houden, maar in minuut 88 ging het toch mis. Mvogo kon aanvankelijk nog redding brengen op een kopbal van El-Arabi. De ingevallen Hassan was Max én Mvogo daarna echter te snel af en plaatste de bal in de rechterkruising. De 2-1 nederlaag was voor Olympiacos voldoende na de 4-2 overwinning in de heenwedstrijd.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Doodzonde, Hollandse ziekte. Dit was absoluut niet nodig en eigenlijk heeft PSV het in Griekenland veel te ver laten komen. Maar de manier waarop is wel weer typisch. Bij 2-0 moet je er voor zorgen dat de boel achterin dicht blijft, maar ik heb ontelbaar van zulke trauma's opgelopen de afgelopen jaren bij Ajax in het bijzonder en Nederlandse clubs in het algemeen. Heel veel sterkte PSVers, heel veel sterkte Nederlandse voetbalsupporters.

25 februari 2021 om 22:54

Typisch Nederlands weer dit, zwaar onnodig... als we dan vooruit kijken, laat dan Ajax deze ploeg maar loten, wat een middelmaat is dit zeg.

25 februari 2021 om 22:56

Ik zal met niet populair maken misschien, maar is Malen niet een beetje overschat? Na mijn mening doet hij vrij weinig als hij de bal niet heeft en verdedigen doet hij al helemaal niet. Een Zahavi die werd afgeschreven aan het begin van de competitie laat het tenminste nog zien in toppers. Verder vond ik Boscagli Nog een hele goede wedstrijd spelen.

25 februari 2021 om 23:03

Ik vind het dit jaar exact hetzelfde. Vorige jaar of het jaar daarvoor was ik er van overtuigd dat het een geweldenaar zou worden. Ik vind hem dit jaar echter dat tegenvallen. Misschien ook omdat hij veel gespaard wordt er daardoor niet lekker in zijn ritme komt

25 februari 2021 om 23:06

Malen heeft wel heel de groepsfase beslist en een stuk meer goals in de eredivisie gemaakt, maar mist idd soms ook veel kansen

25 februari 2021 om 23:07

Ritme heeft niks te maken met hard werken. Je mag van mij een klote wedstrijd spelen en kansen missen, maar als je 0x achter je man aangaat vind ik niet kunnen. Hoe vaak kon Olympiakos vrij het middenveld in lopen/spelen omdat Malen niets deed. Dat heeft na mijn mening niets met ritme te maken. Je hoeft de bal niet af te pakken, maar de verdediger een beetje moeilijk maken mag toch. Als er ook maar 1 seconde druk werd gezet, hadden die gasten al paniek. Ik verwacht mits Olympiakos niet tegen Molde speelt, ze de volgende ronde er gewoon uit liggen. Je verliest in Griekenland onnodig door Baumgartl en vandaag roep je het over jezelf af met deze tweede helft.

25 februari 2021 om 23:10

Vind dit vrij opportunistisch. Malen is de reden dat we uberhaupt de groepsfase hebben overleefd, door zijn goals tegen o.a. Granada en Paok. Zijn statisiteken zijn gewoon top. Vandaag speelde hij ongelukkig maar als zijn laatste schot niet op de paal belandde was hij de gevierde man. Zo gaat dat in het leven van een spits

25 februari 2021 om 23:12

Het is (nog) geen Europese topper, maar ik vind het wel een erg goede speler. Snel, technisch, wendbaar. Hij is alleen nog niet constant genoeg. Ik zie tijdens de wedstrijd wel vaak dat hij de bal in de diepte vraagt, maar hem niet krijgt. Ik denk dat daar meer gebruik van gemaakt moet worden. Vandaag was hij echter niet scherp genoeg, en iets teveel met zichzelf bezig. Misschien frustreert het hem dat zahavi ze wel maakte.

25 februari 2021 om 23:20

viel me ook op , helaas zie je niet meer zo veel spelers die zo een bal dan kunnen geven van achter uit of middenveld , modric kan em er heerlijk overheen leggen maar die heeft psv niet

25 februari 2021 om 23:27

Malen overschat? Hij is juist een van de beste spelers. Vandaag weliswaar egoïstisch, maar niet de reden geweest dat je wordt uitgeschakeld. Die reden is met name Rosario, en Schmidt die hem laat staan. Je ziet dat die jongen het totaal niet weet, alle ballen inlevert en zijn duels verliest. 9/10 trainers had hem in de rust gewisseld. Onbegrijpelijk.

25 februari 2021 om 23:41

Valceryn, maar vandaag was Malen juist de reden dat je helaas werd uitgeschakeld imo. Als hij van de drie grote mogelijkheden die hij verprutst voor PSV er twee had voorgegeven ipv zelf de actie/schot en van die bal voor Gotze was afgebleven met zijn onmogelijk hoog geheven been, dan had PSV nog een keer gescoord. Hij was dramatisch. Deed ook nauwelijks mee verder. Alleen maar voor zichzelf. Rosario was en is slecht, maar die werkt zijn longen uit zijn lijf. Maar Malen had het vandaag moeten beslissen. Maar faalde hopeloos. Leek ook alleen met de BV Malen bezig te zijn.

26 februari 2021 om 01:02

@rickertbiemans - Het is vooral de vraag wat je van 'm verwacht. Ik snap jouw insteek en het is helemaal geen rare vraag. Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar ik vind 'm naar mijn observatie niet overschat. Ik heb namelijk niet de verwachting dat hij ooit eerste spits van een Europese topclub wordt. Malen is een jongen met aardig wat potentie en kwaliteiten, maar een fenomenale speler zie ik er ook weer niet in.

25 februari 2021 om 22:54

En wederom, waar is Schmidt mee bezig? Nu zag je juist dat er gewisseld moest worden, en dan laat 'ie alles weer veel te lang staan. Thomas, Boscagli en Malen er helemaal doorheen en dan pas in minuut 85 wisselen. Maar inderdaad eeuwig zonde, het leek zo'n mooie avond voor de Nederlandse coefficienten te worden.

25 februari 2021 om 22:55

Alle aanvallers lopen al 10 minuten op hun laatste adem, allang moeten wisselen. Weer mag Schmidt dit worden aangerekend, opflikkeren met die vent. Roepen het weer lekker op onszelf af, lekker achteruit hangen en niet op zoek gaan naar een derde treffer. Malen wilt het liefst onbezweet het veld verlaten zodat die niet hoeft te douchen en direct naar huis kan, Rosario maak ik geen woorden meer aan vuil.

25 februari 2021 om 22:55

Vertel, Inke. Welke doodzonde heeft Schmidt nu weer begaan?

25 februari 2021 om 22:58

Hahaha hou op joh. Als hij wel wisselt en deze was gevallen en dan was het dat hij teveel wisselt. Nu wisselt hij weer te laat terwijl die wissels al een paar minuten klaar stonden. Schiet mij maar lek hoor.

25 februari 2021 om 22:59

Veel en veel te laat gewisseld natuurlijk. Ronald de Boer zegt het perfect in de nabeschouwing. Altijd spelers wisselen en nu zie je dat meerdere spelers er helemaal doorheen zitten en grijp je niet in. Doodzonde want dit was echt totaal niet nodig geweest.

25 februari 2021 om 22:59

PSVMadness wat is het nu? alle aanvallers lopen al 10 minuten op hun laatste adem maar Malen loopt onbezweet het veld af.
PSV miste Gakpo, Madueke en Romero en had geen aanvallers op de bank die de ploeg nog beter konden maken.
Ik vond Malen wel weer slecht vandaag.

25 februari 2021 om 23:00

Mede psv supporter, deze mijnheer Inke heeft gewoon gelijk hoor. Prima pot en goed gespeeld naar de mogelijkheden. Maar iedere persoon met een gemiddeld voetbalverstand zag toch dat thomas, boscagli en malen erdoor heen zaten?

Dit kost je de volgende ronde! Thomas levert de bal kinderlijk eenvoudig in, boscagli zijn sprint kon je nauwelijks een spint noemen door vermoeidheid waardoor hij de voorzet er niet uit kan halen en vervolgens de goal door matig dekwerk.

Wisselbeleid mag best worden aangerekend, zeker als dit het gevolg is.

25 februari 2021 om 23:02

@Skede, Toch gewoon raar dat hij zo laat wisselde? Je hoeft het niet altijd voor hem op te nemen hoor 😅. Overigens vind ik de uitschakeling niet Schmidt zijn schuld.

25 februari 2021 om 23:02

Skede . Ach jongen toch, iedereen hier ziet dat er een aantal jongens met de tong op de schoenen lopen maar Schmidt kan bij meneer weer niks fout doen. Ik zou gek worden van zo'n coach, gelukkig heb jij dat niet.

25 februari 2021 om 23:06

Die wissels stonden al een tijdje klaar. Dus welk punt wil je maken? En nogmaals: jullie hadden ook vooraan gestaan als deze goal was gevallen als Schmidt wel gewisseld had dus hou op met die hypocriete meuk joh. Die gespeelde verontwaardiging, verschrikkelijk.

25 februari 2021 om 23:10

@Skede, En jij staat altijd vooraan om hem te beschermen. Minstens zo verschrikkelijk want er is genoeg aanleiding voor om af en toe kritisch te zijn. Maar goed, blijf je kop maar in het zand steken. Waar je anders altijd objectief bent, ben je dat bij Schmidt niet. Tuurlijk is er wel eens onterecht kritiek, maar in jou ogen doet hij werkelijk niks verkeerd..

25 februari 2021 om 23:11

Skede ik had je toch wat hoger zitten, wissels hadden in de 80ste minuut al plaats moeten vinden. Frisse krachten en iets meer druk naar voren, nu was het wachten op de tegengoal

25 februari 2021 om 23:12

Als je iets beter leest dan verdedig ik hem niet, maar val ik domme redenaties aan. Als je nog iets beter leest kun je zien dat ik alleen kritiek heb op mensen die met dit soort nonsense komen. Niet op mensen die simpelweg het oneens zijn met Schmidt.

25 februari 2021 om 23:13

Skede. Die wissels stonden nooit langer klaar dan een 2 minuten, want vlak daarvoor mocht Mvogo nog een doeltrap nemen, waarin er niet gewisseld werd. Die jongens waren een minuut of 10 daarvoor al rijp voor een wissel , dus zie daar mijn punt. Leg verder aub bij anderen woorden in de mond en ga je frustratie ergens anders botvieren. En bovenal ontken alsjeblieft niet dat je Schmidt altijd loopt te verdedigen, het begint lachwekkend te worden.

25 februari 2021 om 23:14

Wat laat jij je kennen zeg. Lees het anders morgen nog eens terug dan zul je snappen dat je vooral balende mensen ziet die PSV graag hadden zien doorgaan. Ik zag Malen al minstens een kwartier sjokken en acties verpesten uit vermoeidheid en hij was zeker niet de enige. Echt ongekend dat je je zo aangevallen voelt als mensen vraagtekens hebben bij het lange wachten met wisselen.

25 februari 2021 om 23:15

@Skede want wat jij zegt is de waarheid? De arrogantie om alles wat niet jouw mening is, op nonsense te gooien, is ook vrij stuitend. Schmidt anticipeert gewoon wederom niet goed. Anders dan in de Eredivisie kan dat niet altijd goed blijven gaan. Want op basis van kwaliteit had PSV dit gewoon moeten en kunnen winnen.

25 februari 2021 om 23:17

Schmidt is gewoon verantwoordelijk voor deze uitschakeling. Niet per se omdat hij nu laat wisselde, want Mauro em Vertessen voegen helemaal niks toe. Maar wel door zijn wissels vorige week, en omdat hij PSV na 9 maanden nog steeds niet fatsoenlijk kan laten voetballen.

25 februari 2021 om 23:40

Niet dat ik nu Schmidt verdedigd maar wees eerlijk. Wat heeft hij nou achter de hand?

25 februari 2021 om 23:43

Je kan het ook zo opvatten dat PSV een te smalle selectie heeft om voor de prijzen te gaan. Alles hangt af van nog geen handje spelers.

25 februari 2021 om 23:48

Skede, ik kan me je frustratie voorstellen, maar Inke heeft natuurlijk wel degelijk gelijk. Thomas kon echt niet meer, die zie je ook in de herhaling van achteren bij de goal echt helemaal stuk terugsjokken. Boscagli was ook gesloopt, speelde een puike eerste helft, maar speelde op een ongewone positie die veel meer energie vergt. Dat moet Schmidt toch ook gezien hebben? En Malen..... ach, laat maar. Maar Inke heeft echt gelijk hier hoor. Laat het verder rusten en hopelijk een goed nacht en morgen fris weer op.

25 februari 2021 om 23:49

Dat maakt toch niet uit Janta. De bekritiseerde Ten Hag bracht regelmatig dravers als Ekkelenkamp als er energie nodig was. Bovendien stonden ze voor dus hoefde er niets gecreëerd te worden. Gewoon verse energie en vuile meters maken voor je ploeg.

26 februari 2021 om 00:02

Schmidt is zo onderhand de nieuwe Van Bommel aan het worden. PSV lijkt niks opgeschoten met zijn komst. je ligt uit de Knvb beker, uit de EL en bent zo goed als kansloos voor de titel. tel uit je winst!

26 februari 2021 om 00:20

Schmidt wordt in ieder geval een lastig verhaal met Ajax op het programma, wie gaat in vredesnaam voor rust zorgen op het veld? Welke wissel voegt iets toe? Persoonlijk ben ik geen fan maar heb objectief proberen te kijken. Eerste helft prima, 2de helft maken ze het zichzelf moeilijk het is gewoon net niet. Ik vond boscagli op het middenveld niet slecht uitpakken die rosario blijft toch zwak, Trap van Zahavi was geweldig, spanning bij een slecht Ajax, spanning bij een redelijk Psv niet de gewenste uitkomst helaas.

25 februari 2021 om 22:55

Dat "klootzakkerige" wat Ajax heeft gekregen met Tadic, Alvarez, Martinez en Tagliafico ontbreekt gewoon bij PSV. Wat zonde. Over twee wedstrijden onterecht, maar ook weer niet. Jammer dat we het met 1 team moeten doen in laatste zestien.

25 februari 2021 om 23:03

Ach heeft Ajax met Tadic en Tagliafico op het veld niet eens op vergelijkbare wijze een wedstrijd uit handen gegeven? Vanavond is in mijn ogen gewoon pure pech. In Athene hebben we het laten liggen, door individuele fouten

25 februari 2021 om 22:55

Heb je wel hulp gezocht voor je trauma's? Want dit klinkt heftig man, moet je niet lichtzinnig over denken.

25 februari 2021 om 23:02

Nee. I don't get lucky, I make my own luck 😉 De hoogtepunten wegen vaak ook wel op tegen de dieptepunten, maar op een avond als deze heb je daar niets aan.

25 februari 2021 om 23:06

Ik reageer gewoonlijk niet meer maar wat een naar ventje ben jij 😂

25 februari 2021 om 23:06

De 'waarom' laat ik voor ieders gemak maar achterwegen

25 februari 2021 om 22:56

Doodzonde? Jazeker, maar we weten dit nu onderhand en er wordt ook gewoon niet van geleerd. PSV had die pot al 3 keer in het slot moeten gooien maar dat laten ze na. Deze uitschakeling heeft PSV volledig aan zichzelf te danken.

25 februari 2021 om 22:56

Ach ja, het went. PSV heeft de uitschakeling feitelijk te danken aan Baumgartl en defensief geklungel én aan falend egoïstisch spel van Malen. De komende zes maanden zijn we voetbal vrij. Juichen voor plek twee kan ik niet verkroppen, hoe belangrijk dat eigenlijk ook is. Zondag nog even over de knie van Ajax en we hebben weer twee fantastische maanden achter de rug. Weer een verloren seizoen...... Al-weer. En de Jong...... Loos die Rosario nou eens!!!!

25 februari 2021 om 23:00

Malen mag zich dit echt wel aanrekenen vind ik. Maar ja, het is een aanvaller he. Hoor je straks niks meer over.

25 februari 2021 om 23:05

Precies dit gevoel, elk jaar opnieuw.

25 februari 2021 om 23:07

En Rosario. Nadat ie al liep te strooien met risicovolle passjes die elke keer een tegenaanval inleidde staat ie ook weer geweldig te dekken bij die goal. Kopduel waar ie eerst tegenstander laat weglopen en dan onder de bal door gaat.

Dat die gozer bij Schmidt nummer 1 is op het wedstrijdformulier en altijd 90 minuten maakt is me een raadsel.

25 februari 2021 om 23:08

Als er één man verantwoordelijk voor deze uitschakeling genoemd kan worden is dat Malen. PSV moest een derde goal maken om zeker bte zijn van de volgende ronde. Die kansen waren er genoeg. Maar telkens weer ging hij voor eigen kans terwijl teamgenoten er prachtig voorstonden. Belachelijk.

25 februari 2021 om 22:57

Tja.... Hier mag je over twee wedstrijden niet door uitgeschakeld worden, maar het overkomt PSV toch weer wel... Wat is het een treurnis dit seizoen

25 februari 2021 om 22:59

Heel veel sterkte Nederlandse voetbalsupporters... kom op hoor

25 februari 2021 om 23:05

Tsja, in Europa geeft zo'n uitschakeling voor mij gewoon een hele nare nasmaak. Ik ben een Nederlandse voetbalsupporter, jij blijkbaar niet. Moet je lekker zelf weten.

25 februari 2021 om 23:14

Ik was zeker wel voor psv vanavond, maar om nou iedereen heel veel sterkte te wensen gaat mij ook wat ver. Geeft zeker een nare nasmaak dat ben ik met je eens

25 februari 2021 om 23:00

Ik denk vooral onze keeper. Gast heeft wederom 1 bal op goal gehad en die verwerkt ie weer dramatisch. De andere ballen die allemaal paal, lat of net naast (van Bruma) zat ie allemaal niet eens in de buurt. Laatste wedstrijden is elke bal op goal een doelpunt bij onze keeper.

25 februari 2021 om 23:12

Overdrijven is ook een vak. Trauma's... sterkte... als dit je zorgen zijn is je levensgeluk nooit ver weg lijkt me...

25 februari 2021 om 23:22

Klopt, ik ben zeer gelukkig en daar zorg ik zelf ook voor. Maar dan kan je nog wel empathisch zijn en balen van deze zure ontwikkeling in de wedstrijd.

26 februari 2021 om 00:01

Zeer gelukkig en dat in de tijd van Corona. Petje af, nog tips voor mij? Want mij ontglipt het geluk in deze tijd nog wel eens. Gelukkig is er nog muziek!

26 februari 2021 om 04:50

Die trainer had eerder moeten wisselen. Van ginkel kan toch wel 25 min voetballen

26 februari 2021 om 05:41

Rosario die vind ik veel en veel slechter dan malen! Malen heeft continue dreiging alleen vandaag was een off day helaas en had hij beter kunnen overspelen naar de man die wel in vorm was zahavi terwijl die ook vaak egoïstisch is en alles op doel wil schieten.

Balen is een understatement. Vandaag kan ik niemand iets kwalijk nemen, dit heb je vorig week laten liggen (vooral die 4-2, wat een klote tegengoal). Welkom in het zwarte gat dat een half jaar tot het nieuwe seizoen heet. Diepe, diepe zucht. Gefeliteerd aan die ene Olympikos fan op voetbalzone.

25 februari 2021 om 22:55

Je mag dit absoluut Malen kwalijk nemen hoor. Geweldige voetballer, maar wat een egoist zeg.

25 februari 2021 om 22:56

En Baumgartl

25 februari 2021 om 22:57

Nou ik vond nvogo er ook niet heel geweldig uitzien. Blijf het een matige keeper vinden die haast geen punten voor je pakt. Leuk dat die schijnbaar zo goed kan meevoetballen, maar een bal tegenhouden of goed wegwerken zit er niet in.

25 februari 2021 om 22:57

En niet wisselen terwijl er een paar niet meer kunnen de laatste 10 minuten, is ook niet zo handig (understatement!)

25 februari 2021 om 22:57

Geweldig uit vorm ja en nooit aanwezig in grote wedstrijden.

25 februari 2021 om 22:59

Geweldige voetballer heb ik toch al lang niet meer gezien, heeft te veel kansen nodig en in de belangrijke wedstrijden geeft hij zelden thuis.

25 februari 2021 om 22:59

Ja die was natuurlijk zwaar jaloers op Zahavi vanwege zijn 4 goals.. die ging puur voor eigen succes. Dit is wel wat je krijgt in de laatste 10min, als je steeds je beste spelers wisselt na 80min. Die zijn niet meer gewend om 90min voluit te gaan.

25 februari 2021 om 23:03

En Rosario, speelde ook niet echt goed

25 februari 2021 om 23:05

Maar echt, zulke stomme keuzes voorin. En maar alleen willen gaan terwijl hij zelf met juiste keuzes een ander kon vinden en zo een echte kans kon creeren. Zuur.

25 februari 2021 om 23:10

Daarnaast staat ie bij de goal ook weer lekker te dekken. Springt ie onder de bal door.

25 februari 2021 om 22:56

Het is toch wel bijzonder dat er gewoon pas gewisseld wordt na 90 minuten voetballen. Je ziet al lange tijd dat er een paar jongens doorheen zitten, maar je wisselt niemand. Ik vind dat toch wel apart.

25 februari 2021 om 22:56

Niemand iets kwalijk nemen?? Hoeveel ballen mag Rosario inleveren voordat die ooit eens wordt gewisseld? PSV met 10 man gewonnen van Olympiakos, toch nog een positieve conclusie uit deze wedstrijd..

25 februari 2021 om 23:02

Ik vind die Rosario al geen te beste speler, maar ook zijn uitstraling vind ik niet prettig. Zn oogopslag is al wat doods en suffig (kan ie niet veel aan doen natuurlijk), maar dan zo'n wild kapsel erbij, altijd kauwgom aan het kauwen en een slungelige loopstijl. Ik kijk er niet graag naar...

25 februari 2021 om 23:13

Sluit ik me helemaal bij aan. En dan nog een van de spelers zijn die als eerste op het wedstrijdformulier gezet wordt...verschrikkelijk. net als Sangare overigens. Maarja veel alternatieven hebben ze ook niet. Hopen dat hij een goede zaakwaarnemer heeft die een mooi promotiefilmpje kan maken en ze ooit nog iets aan hem kunnen verdienen..

25 februari 2021 om 23:15

Zijn houding helpt niet mee nee. Verdedigend is hij onwijs zwak (sjokt hij altijd maar wat terug, verliest heel veel duels) en aanvallend geeft hij de meest simpele ballen weg. Onbegrijpelijk dat deze speler, op zon belangrijke positie, keer op keer mag blijven staan. Dat doet mijn bloed echt kolken.

25 februari 2021 om 23:49

Haha, bij mij ook. Maar Schmidt houdt eraan vast, 'top player' zelfs dus ja.. We zitten er nog lang(er) aan vast helaas.

25 februari 2021 om 22:57

Ja, als er zondag niet van Ajax gewonnen wordt, is er inderdaad een zwart gat tot Augustus. Ik denk overigens dat je dit vooral Schmidt kwalijk kan nemen. Daarnaast had Malen wat minder zelfzuchtig mogen zijn. Verder heeft PSV er wel echt voor gestreden.

25 februari 2021 om 23:02

Als er wel gewonnen wordt zou de tweede plek niet meer in gevaar mogen komen. Dan gaat het seizoen verder als een nachtkaars uit. In een kampioenschap geloof ik al sinds 13 januari niet meer, mocht je daarop hinten. Als PSV zondag verliest (en AZ wint) is het vooruitzicht om de rest van het seizoen vechten voor CL voorrondes.

25 februari 2021 om 23:08

2de plek is gewoon prima. Niemand verwacht PSV als kampioen aan het eind van het seizoen.

25 februari 2021 om 23:08

Een kampioenschap voor PSV is niet waarschijnlijk, maar als het verschil na zondag 6 verliespunten is voor Psv, dan is het kampioenschap nog niet beslist. Ik denk echter wel dat deze uitschakeling een mokerslag is voor Psv. En Ajax heeft nog een lekkere boost gehad vandaag.

Ik ga uit van minimaal een punt voor Ajax zondag, al heb ik misschien een gekleurde bril. Desalniettemin zijn het altijd wedstrijden opzich tussen Ajax en Psv. Als Malen en Zahavi allebei gaan scoren, kon het ineens wel eens lastig worden tegen Psv.

25 februari 2021 om 23:14

Ik geloof er echt niet in dat PSV 7 punten meer gaat pakken in het restant van de competitie (na zondag) . Hoe dan ook wordt het pas weer echt spannend als de marge onder de drie komt. Tenzij Ajax implodeert is het ook gewoon de terechte kampioen. PSV mag zoals Andres13 zegt tevreden zijn met een 2e plek. We zijn door corona en andere blessures historisch hard geraakt, als we wat dat betreft wat meer de wind in de zeilen hadden gehad zouden we het op een aantal vlakken spannender hebben kunnen maken. Volgend seizoen weer een kans.

25 februari 2021 om 23:20

PSV mag nooit tevreden zijn met een 2e plek. Ook nu niet. En zeker niet met zoveel punten achterstand op de nummer 1. Er zijn zeker verzachtende omstandigheden, maar volgens mij hebben ze in Amsterdam ook genoeg trammelant gehad maar daar weten ze wel af te rekenen met de ronduit matige concurrentie. Uiteindelijk gewoon een teleurstellend seizoen voor ons.

25 februari 2021 om 23:25

Nee, de kans op een kampioenschap voor PSV is niet groot, maar je weet het nooit. Ik denk dan toch even terug aan 2011, toen Ajax nog een flinke comeback maakte na de winterstop.

Maar bij een verlies tegen Ajax speel je weliswaar niet meer om de 1e plek, maar die 2e plek is ook zo ontzettend belangrijk. Ik denk dat je dan nog genoeg spanning zult voelen. Zeker omdat Corona juist financieel zo'n nekslag was, is die 2e plek nóg belangrijker dan dat hij al was.

25 februari 2021 om 23:46

Ajax heeft gewoon een veel bredere selectie. Psv heeft voor 4 posities achterin enkel viergever als backup. Als aanvallende middenvelders moeten ze terugvallen op Mauro en Thomas als het er om gaat. Mo doet ook zelden iets beslissends en centraal geen creativiteit. Dan ga je Gakpo Gotze en Madueke gewoon te erg missen om kampioen te kunnen worden, zeker in de maand van alle toppers.

26 februari 2021 om 00:04

Ja, gelukkig heeft Ajax een brede selectie. Het is ook dit seizoen weer duidelijk geworden dat dat gewoon erg belangrijk is. Daarom strijdt Ajax nu nog mee op 3 fronten en PSV op een half front zeg maar...Daar had de leiding van PSV ook rekening mee moeten houden vooraf. Elk seizoen raken er spelers geblesseerd en je weet vooraf al dat bijvoorbeeld Götze geen 40 wedstrijden gaat spelen in een jaar.

26 februari 2021 om 06:45

Est-1913 ik vind het ook getuige van wanbeleid. Je hebt al geen brede selectie. Je MOET kwaliteit inkopen omdat je daarop de afgelopen jaren overduidelijk op hebt ingeleverd. Je hebt al spelers voor de basis te kort en wat ga je halen. Een "buitenkans" Götze en een van Ginkel. 1 hele goede speler in zijn fitte periode en 1 goede speler voor de eredivisie en misschien daar boven in zijn fitte periode. Kosten beide aardig wat van je salarisbudget maar het enige probleem: die fitte periode logt al jaren achter ons... Had ipv vGinkel een fitte sterke middenvelder gekocht/gehuurd. Wat heb je nu aan vGinkel gehad? In de periode dat het er toe deed heeft ie wat, 5(?) wedstrijdjes een paar minuten kunnen maken... Götze idem. Veel te weinig kunnen spelen voor de euforie waarmee hij werd binnen gehaald. Vervolgens krijgt je toptalent en cashcow ineens weinig speeltijd vanwege een (normale) vormdip en komt ook niet meer in vorm door te weinig speeltijd.
Ik vind het risicovol en gewoon een kutbeleid. Je hebt bij PSV ineens geen waarde meer rondlopen. Ihattaren heeft het niet kunnen maar ook niet mogen laten zien, Malen heeft het niet laten zien. Gakpo en Madueke is idd pech. Goede spelers. Maar toch vraag ik me af. Hoe is het mogelijk dat ba 2/3 seizoen spelers nog geen wedstrijd kunnen volmaken. Spelers bij de concurrentie zijn veel fitter. Terwijl Ajax ook zat blessures heeft gehad, Feyenoord ook en AZ ook.
Dat is Schmidt en de Jong toch allemaal wel aan te rekenen. Aankomende jaren vrees ik dat PSV vrij weinig in te brengen gaat hebben. En dat na een aantal prima financiele klappers.

25 februari 2021 om 23:26

Dank je wel, een van de weinige met een sportieve reactie, Psv was de 1ste helft top en Olympiakos was de 2de helft top. Een fijne avond en ik drink er een ouzotje op! 🔴⚪ðŸ¦

Wat vreselijk zeg dit, als Viergever vorige week fit was. Dan was Psv zeker door geweest, Baumgartl en Mvogo die echt die bal had moeten hebben! Zijn toch wel het meest verantwoordelijk voor deze deceptie, ik had wel verwacht dat onze Brabantse vrienden het zouden redden. 😔

25 februari 2021 om 22:55

Dit kan je die keeper toch niet kwalijk nemen? Hij pakt die eerste bal met een goede redding en nog bijna de tweede.

25 februari 2021 om 23:09

Ja daar heb je ook wel gelijk in, er sprak ook nog wat teleurstelling! Maar toch vind ik ergens, dat hij die bal iets beter had moeten wegwerken.

25 februari 2021 om 22:55

Die Max mag anders ook wel even opletten.

25 februari 2021 om 22:59

Ik kijk vooral naar Malen. Die loopt er twee wedstrijden voor niets bij en voorkomt met een rare actie ook nog een kopgoal van Gotze. Naar de verdedigers kijken is te makkelijk.

25 februari 2021 om 23:11

Olevoorpsv Malen is heel goed, maar erg egoïstisch. Het ging niet om Malen, maar om Europees voetbal.

26 februari 2021 om 01:08

Dat is wel iets wat er in de loop van dit seizoen echt is ingeslopen. Eerder was hij helemaal niet zo ontzettend egoistisch. Ik hoop voor hem niet dat hij nu al bezig is met een vertrek, want daar is hij nog niet klaar voor. Die gaat op dit moment verzuipen in een grote competitie.

25 februari 2021 om 23:12

Het is gewoon een pechjaar met corona besmettingen, blessures van gotze en gakpo in de belangrijkste maand en vorige week de fouten van Baumgartl. Met een 2e plek doe je het dan nog redelijk, Europees waren ze de volgende ronde wss toch kansloos.

26 februari 2021 om 01:15

Die corona-besmettingen waren werkelijk een paar weken. Die blessures zijn dan zuur, maar om alles op pech te gooien, dat gaat wel heel ver. Je moet niet vergeten dat PSV sinds de zomer van 2017 zo'n 100 miljoen euro aan transfersommen heeft betaald. Dat is dan nog exclusief jongens als Zahavi, Gotze en dure huurlingen als Rodriguez en Mitroglu. Het technische beleid bij PSV is gewoon een puinhoop sinds Brands er weg is. Van Schmidt ben ik ook geen fan. Er zit totaal geen lijn in het beleid van Psv.

26 februari 2021 om 05:58

Uitgaande transfersommen benoemen en inkomende weglaten vind ik altijd zo kansloos, want wat zegt die 100mio in dit verhaal? Los daarvan heb ik mij als psv-fan verschrikkelijk lopen ergeren afgelopen twee jaar, maar hoe kan je spreken van ‘geen lijn’? Psv heeft een half jaar geleden een nieuwe trainer aangesteld die het aanzienlijk beter doet dan zijn voorgangers. Daarnaast is psv een sterke opmars aan het maken afgelopen jaren met jeugdspelers, daar zit toch echt een gedachte acter. En..In de beker uitgeschakeld worden tegen Ajax lijkt mij geen scande voor Schmidt.. Ik ben het volledig met je eens dat iedereen de nodige pech heeft, maar Madueke en Gakpo zijn beide goed voor 30+ goals en assists in alle competities.. het wegmoffelen als gewoon ‘zuur’ is dan wel veel te gemakkelijk.

Complimenten aan PSV. Hebben het in Griekenland verneukt en niet vandaag! Kop op boys.

25 februari 2021 om 22:55

Waar geef je dan precies complimenten voor? Egoïsme van Malen? 40% balverlies van Rosario? Het leek zeker de 2de helft nergens op bij PSV en iedereen zag dit aankomen

25 februari 2021 om 23:03

Niet zo zuur doen, PSV heeft maximale gedaan, bijna niks weggegeven en gewoon pech gehad met de laatste goal.

25 februari 2021 om 23:19

Een uitermate goede Boscagli, een betrouwbaar centrum en een sublime Zahavi. Doe nou niet of ze een zaadpot hebben gespeeld. Daar kan ik zeker niet om klagen.

25 februari 2021 om 22:57

Wauw, ik vind je optimisme goed, maar complimenten zou ik zeker niet geven

Onnodig maar ook wel weer typisch PSV dit. Heerlijke eerste helft maar de tweede helft was het weer teruglopen en kansen missen van o.a Malen, dan zie je dat iedereen er helemaal door zit en word er niet gewisseld, dan valt natuurlijk de 2-1. Compleet onnodig. Helaas..

25 februari 2021 om 22:59

Heel vreemd inderdaad dat Schmidt niet eerder had gewissel. Dat halen ze in ESPN terecht aan.

25 februari 2021 om 23:04

Zeker. Ben het niet vaak met Ronald eens maar hij slaat hier de spijker op z'n kop. Ontzettend jammer dat hij dan op zo'n manier valt, doet extra veel pijn..

26 februari 2021 om 00:15

@Aguerooo misschien bied dit kansen. Malen moet beseffen dat hij nog te kort komt voor Europese top.

Als PSV bijv Propper haalt en naast Sangare zet heb je gelijk super upgrade.

Een goede (ervaren) CV en PSV is gelijk titel favoriet.

26 februari 2021 om 00:38

Propper lijkt me niet echt haalbaar maar gelijk heb je wel, echter denk ik dat Schmidt zeker Boscagli - Sangare de kans eens moet geven, we hebben vandaag gezien hoe Boscagli op die positie voetbalt, genot om te zien. Voor de verdediging zou het idd niet verkeerd zijn om iemand bij te halen, bij voorkeur iemand met lengte en ervaring. Ik denk dat het seizoen voor nu prima uitgespeeld kan worden met Teze - Viergever. Vond Viergever prima verdedigen vandaag. Ben benieuwd wat Schmidt gaat doen na de wedstrijd tegen Ajax, gaat hij Sangare of Rosario sneuvelen of komt Boscagli toch weer achterin te voetballen?

Pff dat is lang geleden dat ik zo gebaald heb van een wedstrijd. Dit moet je gewoon over de streep trekken.

Malen... Malen je speelde voor jezelf vanavond. Wilde niet dat Zahavi alleen op de voorpagina zou staan

25 februari 2021 om 22:55

Precies, als hij hem had gestoken in plaats van die onmogelijke actie in te zetten was het afgelopen.

25 februari 2021 om 23:08

Weet je wat nog erger is die bal die hij voor Gotze weg tikte bij die voorzet. Je kan zeggen wat je wil “ja hij zag Gotze niet†maar hoe hij probeerde die bal te raken zou je nooit van je leven mee scoren

25 februari 2021 om 22:55

Malen zwakste speler vanavond.

25 februari 2021 om 23:03

Klopt, op de hielen gezeten door Rosario. Die weer lucht stond te dekken bij de tegengoal.

25 februari 2021 om 23:05

Dan doe je Rosario tekort. Wat een koekenbakker is dat.

25 februari 2021 om 22:59

Zahavi is vaker voor eigen kans gegaan dan Malen vanavond. Kom nou toch op zeg. Wat is dat toch hier dat bepaalde stigmas maar moeten en zullen bevestigd worden.

25 februari 2021 om 23:03

Malen haalde de bal weg voor het hoofd van de inkomende Gotze en gaf tot drie keer toe een bal niet af.

25 februari 2021 om 23:05

Hij kon Götze toch niet ruiken of wel dan? Gewoon een ongelukkig moment joh.

25 februari 2021 om 23:05

@skede Al zou Zahavi volgens jou meer voor eigen kans zijn gegaan, hij scoorde er nog 2 vanavond.

25 februari 2021 om 23:10

Maar hij kan hem toch wel zien of horen? Als dit andersom was geweest had Gotze ook die bal laten lopen. Eerder een gebrek aan overzicht, niet alleen dit moment trouwens.

25 februari 2021 om 23:35

Inderdaad een gebrek aan voetbalinzicht.

25 februari 2021 om 23:00

Ik ben helemaal klaar met Malen. Lekker verkopen na dit seizoen. Hopelijk na een goed EK, want dat levert extra centjes op

Dat rare systeem, het niet wisselen.. die trainer begrijp ik niet.

25 februari 2021 om 23:03

Het systeem was prima vanavond. Eerder wisselen had zeker gemogen. Maar mijn gevoel zit meer op Malen en zijn ego show.

25 februari 2021 om 23:18

Ik vind het een onlogische spelopvatting. Maar dat zeg ik al het hele seizoen. Onbekend maakt wellicht onbemind. Wat ik gek vind is het aantal 'vuile meters' die de spelers steeds moeten maken. De buitenste (of diepste) middenvelders worden zo vooral gebruikt als werkers, terwijl met name Gotze een rasvoetballer is. De afstemming met Malen en Zahavi vinden ze ook niet echt. Schaarse momenten, waar de backs overlappen, leiden tot kansen. Ik zie het niet. Zeker niet in de NL competitie.

Als Malen in de tweede helft niet zo vaak voor eigen succes was gegaan, had ik PSV hier 'gewoon' door zien gaan. Als Als Als. Zonde.

25 februari 2021 om 22:59

Als Olympiacos niet 10 de lat of de paal had geraakt was 2-10 of zo iets toch?
Als, als, als inderdaad. PSV kwam in de tweede helft nauwelijks aan het voetballen toe, je kon rond minuut 50 al zien dat Olympiacos minstens een keer zal scoren. Ik hoopte dat die doelpunt veel sneller zou vallen, dan had PSV wellicht nog tijd om te herpakken.

PSV heeft het sowieso niet verdient om door te gaan. In alle opzichten minder dan de tegenstander. De hele selectie van PSV (met uitzondering van gotze) mist voetbal-intelligentie. Malen die als een kip zonder kop rond rent, Rosario die zonder uitzondering altijd de verkeerde keuze maakt aan bal.. Zo kan ik nog wel even door gaan.

Meer zat er gewoon echt niet in.

25 februari 2021 om 22:56

Op basis van wat verdiende Olympiakos het wel dan? Die krijgen de goals cadeau van Baumgartl en hebben vandaag voor die goal maar één kans bij elkaar gevoetbald. Hoezo in alle opzichten beter?

25 februari 2021 om 23:09

Olympiakos was toch echt een heel stuk betere. PSV kon het rond een minuut of 50 al niet meer belopen. Dat terwijl die Duitser altijd zo interssant doen over fysieke gesteldheid van voetballers. Verder vond ik Olympiakos aan de bal veel beter op het middenveld. de Grieken hebben een betere handelingssnelheid en veel slimmer aan de bal. Ze liepen vaak zonder enige moeite naar randje 16 van PSV met een paar combinaties. Dat laatste stukje was dan wel weer heel slecht.

25 februari 2021 om 23:15

Vanaf het zogenaamde moment waarop PSV het niet meer kon belopen hebben ze meer kansen gecreëerd dan Olympiakos. Dat ze op mogen bouwen lijkt me wel logisch.

25 februari 2021 om 23:25

Wat voor een wedstrijd heb jij zitten te kijken?? Je bedoelt die keren dat malen als een soort discount-hulk door hun verdediging probeerde te rennen? Met een beetje geluk had hij inderdaad 1 ingeperkt. maar met 1/3 van dat geluk hadden de Grieken nog 3 gemaakt.

Snap dat je als PSV fan het allemaal net even anders ziet, maar kom op man. je kon vanaf begin tweede helft al zien dat PSV kansloos was.

25 februari 2021 om 23:37

Cadeau of geen cadeau je weet zelf ook wel dat dit soort fouten worden afgestraft in Europa, op basis van de 2de helft is Olympiakos verdiend door! 🔴⚪ðŸ¦

25 februari 2021 om 23:37

Mooi verwoord dank je wel!

25 februari 2021 om 23:38

Die bal van Malen op de paal gemist? De kans voor Gotze die Malen zelf notabene verdedigd? Olympiakos heeft verder niks gecreëerd man, schei uit.

25 februari 2021 om 23:39

Je noemt het zelfs kansloos, waar hebben we het over.

26 februari 2021 om 00:30

Olympiakos beter noemen gaat ook wel ver. Ze hebben tenslotte ook gewoon verloren. Iets minder dramatisch dan PSV over 2 wedstrijden zou ik het eerder noemen. Zit ook echt weinig voetbal in.

25 februari 2021 om 22:56

En mvogo die geen punten pakt voor je.

Ik zei het al bij live meepraten, maar wat is die Malen egoïstisch zeg. Als die een beetje overzicht heeft win je dit met 4-0/5-0. Jammer PSV fans!

26 februari 2021 om 00:44

Niet alleen Malen, die Zahavi gunt ook niemand anders de bal en schiet liever vanuit iedere positie op goal dan dat hij Malen of een andere teamgenoot een bal geeft.

Deze uitschakeling werd mogelijk gemaakt door Rosario Schmidt en Malen. Mag u zelf onderling uitvechten wie van die 3 nou echt het slechtst was. Zal elkaar niet veel ontlopen!

25 februari 2021 om 22:59

Vergeet vooral baumgartl van vorige week niet

Psv, het was jullie echt gegund. Sterke eerste helft, daarna kakte het in en kom je nog goed weg bij een paar ballen van de Grieken. Aan de andere kant had het ook raak kunnen zijn, Malen heeft het niet goed gedaan deze avond. Daarnaast is Mvogo toch echt geen punten pakker. Naar mijn mening moet je die bal bij de 2-1 veel verder weg duwen/boksen.

Wat zonde zeg, helemaal als je ziet dat er redelijk grote clubs gesneuveld zijn en het echt leuk voor Nederland kon gaan worden. Nu maar duimen dat Ajax het in haar eentje red en een prachtig eindresultaat kan boeken.

Malen lekker hoor, egoistisch..

25 februari 2021 om 22:55

Dat engeltje op de schouder he...

PSV moet zich doodschamen dat ze dit nog weggeven.

Tja, je zat er eigenlijk op te wachten. Zonde, want tegen dit team had PSV in mijn ogen wel door moeten gaan. Rosario speelde ook weer dramatisch en Malen zou eens kunnen beginnen met het afspelen van ballen.

Ongekend dit zeg.. hebben ze volledig aan zichzelf te danken. Hadden er allang 2 meer kunnen maken.. Daarnaast die wissels?

Het team stond echt goed vandaag. Boscagli als middenvelder een verademing. Iedereen goed. Maar Donyel Malen wilde echt heel heel héél graag zelf scoren en daarom zijn we vandaag niet door. Heel jammer. Had die opsteker die er lange tijd inzat goed kunnen gebruiken als PSV er.

25 februari 2021 om 22:59

Malen speelt altijd zo. Lijkt net of hij alleen maar voor eigen succes gaat.

25 februari 2021 om 23:16

Dat moet je denk ik niet los zien van de wissels en bankbeurten die Schmidt hem toebedeelt. Die jongen wil gewoon zoveel mogelijk spelen en scoren. Ergens begrijp ik dat wel. Overigens is zijn probleem wel dat hij in grote wedstrijden minder thuis geeft. In nationale topwedstrijden wist hij maar een keer te scoren en in een wedstrijd als vandaag is het opmerkelijk genoeg Zahavi die de kastanjes uit het vuur redt.

25 februari 2021 om 23:35

Ben ik het niet helemaal mee eens. Malen staat vaker basis dan wissel. Daarnaast heeft een Gakpo of Madueke ook meer oog voor de medespeler. Hij wil zeker graag maar soms moet je ook in teambelang denken en vaak zie ik hem dan voor eigen succes gaan terwijl anderen er beter voor staan. Of hij dit bewust doet of dat het een gebrek aan overzicht is, het is iets wat het spel niet ten goede komt.

25 februari 2021 om 23:39

Dat is een verklaring, maar geen excuus. Ik ben echt enorm fan van Donyell maar vanavond heeft het team echt in de steek gelaten door zijn egoïsme. Het is niet FC Malen waar we naar kijken, hè? En het moet voor hem ook irritant zijn dat je met Zahavi niet kan doorcombineren en dat de Israëliër daarom ook liever gewoon schiet (nog een verklaring), maar hij krijgt echt zat kansen als hij gewoon doorvoetbalt. Dat geforceerde zoeken is veel minder productief.

26 februari 2021 om 00:36

@gomed1psv oke misschien scoort hij weinig in nationale topwedstrijden, maar tegen Ajax had hij wel 2 super geweldige assists. Echt klasse ballen.

25 februari 2021 om 23:38

ik kom zelf uit de buurt van eindje, vaak stadion geweest . psv was thuis zo sterk met alex etc en daarna ook nog gewoon altijd sterk , jammer dat t nu zo loopt voor psv malen idd nare trekjes , boscali nooit meer achterin zwakke verdediger , middenveld deed hij t wel goed, en thomas, rosario baumgartlinger nooit meer een psv shirt aan laten trekken en wil je echt stappen maken als club financieel en kwa prestaties kan ik er nog 5 namen bij noemen maar dat doe ik niet om negatieve reacties te voorkomen

26 februari 2021 om 00:01

Als je het PSV van Alex en co. als maatstaf neemt, blijft er gewoon heel weinig van de huidige selectie over. Dat is gewoon een feit, en het zou je geen extra negatieve reacties op moeten leveren. In de tijd van Moreno en Guardado kwamen we bij dat niveau in de buurt, en sindsdien (en dus al veel te lang) zijn we er nooit meer in de buurt geweest.

Nou, deze wedstrijd illustreert het seizoen van PSV wel. Net niet... zondag Ajax thuis niet winnen en het seizoen is voorbij. Voelt toch wel als een gifbeker zo.

26 februari 2021 om 00:11

Je zegt wel dat het seizoen dan voorbij is, en dat zal ongetwijfeld ook zo voelen, maar vergeet niet dat die 2e plek erg belangrijk is, vooral voor de financiën. Dan moet je na zo'n teleurstelling nog de ballen hebben om daar vol voor te strijden anders heb je een grote kans op Conference League. Ik vraag me af of jongens als Malen en Ihattaren zin hebben om daar de rest van het seizoen voor te strijden.

Zo zonde en onnodig. Echter na rust te veel achteruit gelopen. Het leek niet tegen te zitten met 2 doelpunten uit spelhervattingen mee en de tegenstander die paal en lat raakt. Helaas toch net het momentje dat verkeerd valt. Sterke eerste helft, gevolgd door een zwakke tweede helft. Heel onnodig en erg zonde.

Wat balen zeg. PSV had zo belachelijk veel ruimte om te counteren en die 3-0 te maken, krijg je hem uiteindelijk zo lullig tegen... Waarom wisselt Schmidt niet eerder? Iedereen was kapot.

Zonde zonde en nog eens zonde.
Psv prima gespeeld met name de eerste helft. Tweede helft laatste 15 min was de tank echt leeg. Zeer jammer

25 februari 2021 om 22:55

Tank was zeker leeg, maar de trainer die normaal enorm doorwassen wisselt nu niet.. snap jij het nog?

25 februari 2021 om 22:58

Ik denk echt dat hij weinig vertrouwen had in de spelers op de bank. Maar liever fitte spelers. Zeer zonde nogmaals

25 februari 2021 om 23:06

Als ik zie wie op de bank zit kan ik dat nog wel begrijpen

25 februari 2021 om 23:14

Je hebt geen topspelers van wereldformaat nodig. Je speelt tegen Olympiacos. Je kan gewoon wat fitte spelers erin gooien, die Thomas, Gotze en Malen kunnen vervangen in vlees en bloed vorm. Ruimtes induiken en 3e goal maken. Zo moeilijk was het echt niet. Normaal wisselt die man nog liever in de eerste helft. Waar het om de knaken gaat, wacht je tot de wedstrijd voorbij is.

Ach PSV ten voeten uit dit. Toch weer de deksel op je neus. Vandaag weinig aan te merken, maar vorige week door een paar gigantische fouten lig je er nu uit. Hoewel je vandaag nu ook niet heel goede kansen hebt gecreeerd. Je scoort een vrije trap en een blunder.

Tja.... PSV.... Malen is veel te egoïstisch, dat is wel duidelijk. Die had gewoon een paar keer de bal moeten afleggen. Maar goed, dit is zoals we PSV helaas kennen.

Kan iemand maar dan ook iemand mij uitleggen waarom Herr Schmidt altijd wisselt en wisselt en nota bene in deze wedstrijd waar Malen, Boscagli, Zahavi en Thomas helemaal gesloopt waren en iedere bal inleverde de laatste 20 minuten hij weigert te wisselen? In topvoetbal maken details het verschil. Thomas verspeelt de bal bij de beslissende goal en Boscagli is helemaal leeg om de voorzet eruit te halen. PS: als ik nog een iemand Rosario hoor verdedigen.. Wat was die man weer slecht zeg!

Aardige eerste helft. Uiteindelijk een prima keuze om Boscagli op dat middenveld te zetten. Zahavi met een schitterende vrije trap en vervolgens zit het natuurlijk wel een paar keer mee als die Grieken het aluminium raken. Tweede helft zwak, Rosario zakt echt door het ijs vandaag. Je denkt dat het niet slechter kon met hem, kan dus wel. Blind paard Dumfries werkelijk niets goed gedaan. Heeft echt 0 spel intelligentie helaas. Deze uitschakeling heeft niet vanavond plaats gevonden, maar had vanavond wel nog voorkomen kunnen worden. Zonde voor Nederland.

Tweede helft was Boscagli veel minder goed dan in de eerste helft en verloor PSV de rust in het spel. Malen haalt de bal weg voor het hoofd van de inlopende Gotze en speelt dd bal tot drie keer toe niet af.

Deze kun je volledig op het van Schmidt zetten... wat een ongelofelijke loser is dat zeg. Er lopen een aantal spelers rond die bijna niet meer overeind staan en dan wacht hij tot de laatste minuut met wisselen terwijl je 5!! wissels ter beschikking hebt. En dat die rosario nog steeds bij psv speelt is me echt een raadsel, wat een ongelofelijk slechte voetballer is dat zeg. Clown

Zonde zeg, zeker met die bal op de paal eraan vooraf. Wat kan voetbal dan zuur zijn.

Toen ik Thomas letterlijk op zijn laatste benen zag staan kon je al zien aankomen dat dit zou gaan gebeuren. Echt volstrekt belachelijk dat je als trainer zo laat wisselt terwijl je intensief speelt. Verder vind ik Mvogo echt geen puntenpakker, naar mijn gevoel had ie net iets meer kunnen doen.

Je voelde het aankomen, mede dankzij Donyell Malen die vandaag op eigen succes uit was en niet voor het teambelang koos in de vele kansrijke situaties

Deze kun je volledig op het van Schmidt zetten... wat een ongelofelijke loser is dat zeg. Er lopen een aantal spelers rond die bijna niet meer overeind staan en dan wacht hij tot de laatste minuut met wisselen terwijl je 5!! wissels ter beschikking hebt. En dat die rosario nog steeds bij psv speelt is me echt een raadsel, wat een ongelofelijk slechte voetballer is dat zeg. Clown

Hier was gewoon niks aan de hand. Twee zaken hebben PSV de das om gedaan.

1) uitblijvende wissels van Schmidt. Waarom maak je geen gebruik van je wissels? Pomp frisse kracht in je elftal. Haal je dood vermoeiende middenvelders/aanvallers af. Wat bezielt je?

2) Enorme zelfzuchtigheid van Malen. Je kon die bal 2/3 afgeven aan Zahavi die voor zijn hattrick kon tekenen. Malen gunt Zahavi niet. Dat is gebleken. Zahavi zit dermate lekker in de wedstrijd, maar je negeert ‘m. Die man ergert zich kapot aan jou.

25 februari 2021 om 23:04

Viel me ook op dat hij Gotze over het hoofd ziet. Hij heeft totaal geen overzicht wat het spel van Psv niet ten goede komt.

25 februari 2021 om 23:18

Dat ook. Maar puur dat hij op een acrobatische wijze een bal uit de lucht a la Tsubasa wilt plukken om hem in dezelfde beweging af te ronden, terwijl die Gotze (?) hem vrij eenvoudig kan inkoppen. Pff.

26 februari 2021 om 00:35

Mwuah ik vond dat nog t minste, denk niet dat hij Gotze heeft gezien. Dan moet je altijd zien of je de bal kan raken, maar ja het was erg ongelukkig. De rest van de wedstrijd was gewoon waardeloos van die jongen, hij moet gewoon 4,5 keer af geven

Het zal verdomme weer eens niet zo zijn dat een Nederlandse club helemaal niet thuis geeft of het laat afweten nadat men alsnog, in theorie, door zou zijn geweest.

Tweede helft was Boscagli veel minder goed dan in de eerste helft en verloor PSV de rust in het spel. Malen haalt de bal weg voor het hoofd van de inlopende Gotze en speelt dd bal tot drie keer toe niet af.

Aardige eerste helft. Uiteindelijk een prima keuze om Boscagli op dat middenveld te zetten. Zahavi met een schitterende vrije trap en vervolgens zit het natuurlijk wel een paar keer mee als die Grieken het aluminium raken. Tweede helft zwak, Rosario zakt echt door het ijs vandaag. Je denkt dat het niet slechter kon met hem, kan dus wel. Blind paard Dumfries werkelijk niets goed gedaan. Heeft echt 0 spel intelligentie helaas. Deze uitschakeling heeft niet vanavond plaats gevonden, maar had vanavond wel nog voorkomen kunnen worden. Zonde voor Nederland.

Zonde zeg, zeker met die bal op de paal eraan vooraf. Wat kan voetbal dan zuur zijn.

Je zag dat PSV er doorheen was richting het einde, waarom werd er dan niet gewisseld? Malen die ook voor eigen succes gaat anders was het allang al afgelopen... Doodzonde dit.

Als je die Malen daar voorin ziet rond wandelen als een veredelde vedette dan zakt je de moed toch in de schoenen. En waarom blijven vasthouden aan een Rosario en aan een keeper die nooit een wedstrijd voor je wint?

Malen en Baumgartl mogen dit zichzelf aanrekenen. Ben het er echt klaar mee. MALEN MOET GEWOON DIE BAL PASEN WTF MAN

25 februari 2021 om 22:57

Malen speelt alleen voor zichzelf

Schmidt had al lang moeten wisselen. Gotze, Thomas en Dumfries. Veel te laat gewisseld.

Zeg het al het hele seizoen, iedereen hemelt Malen op en gooit alles richting Zahavi. Malen heeft PSV in de steek gelaten vandaag door telkens voor z'n eigen succes te gaan. Als je op het einde zoveel ruimte krijgt dan moet je daar toch mee om gaan en die laatste scoren echt he was niet zo moeilijk hoor.
Natuurlijk heb je vorige week het al verknoeid, maar hoe kan je dit vandaag alsnog weg geven je was gewoon een stuk beter.

Haha lekker dan. Wat maakte PSV zichzelf na 45 minuten moeilijk. Malen was opeens random op een ego tour om een doelpunt te maken, terwijl het maar 2-0 stond. Ga voor je eigen succes wanneer het 3-0 staat en je hebt geen goal gemaakt. Niet wanneer je nog op de rand van uitschakeling staat. Dit is zo zonde voor de Uefa coeficientenlijst, want ze hadden 45 min om nog 1 goal te maken. En iedereen liep op zijn laatste benen en dan gaat Schmidt zo lang mogelijk wachten met wisselen. Wat een onzin dit. Thanks Ajax, PSV lekker gespeeld (sarcasm off).

Wat een zure nederlaag. Tweede helft gewoon te veel weggegeven, 2x had Olympiakos al het houtwerk geraakt. Dan weet je dat hij een keer gaat vallen. Toch ben ik tevreden met de inzet deze wedstrijd. Dit moeten we elke week opbrengen en dan worden we gewoon 2de in de Eredivisie.

25 februari 2021 om 22:58

Psv heeft gewoon gewonnen hoor

25 februari 2021 om 23:00

Tsja je begrijpt wat ik bedoel toch?

25 februari 2021 om 23:15

Nee?

Je kan op z'n Duits winnen of op z'n Hollands verliezen, net voor tijd of in blessuretijd.

Wel typisch dat fans meteen naar iemand wijzen als schuldige.. Malen dit, Schmidt zus. Dit is gewoon echt balen balen balen. Zo in de laatste minuten.. PSV speelde echt een volwassen eerste helft maar de 2e helft waren ze te chaotisch aan de bal. zo zonde. Leek een mooi avond voor het Nederlandse voetbal te worden.. Toch zie je het ook van kilometers aan komen. Verloren seizoen zo. Zahavi, mijn complimenten. Wat een strijder is dat

25 februari 2021 om 23:06

Ik kan me voorstellen dat je individuen in bescherming neemt, maar het zijn toch keuzes die bovengenoemden bewust maken? Wanneer Malen het overzicht houd maak je hier 3 à 4 doelpunten. Dat gebeurt in dit geval niet, waardoor je als coach wissels moet brengen om in ieder geval de 0 te houden. Wanneer ook dat niet gebeurt, valt ze dat toch aan te rekenen.

25 februari 2021 om 23:07

Jij bent normaal gesproken de eerste die het op de man speelt maar omdat het nu gaat om mensen waar jij fan van bent kan het opeens niet. doei. Schmidt en Malen hebben hier deels schuld aan.

25 februari 2021 om 23:13

Kom nou, dit zag je 30 minuten voor het einde van de wedstrijd aankomen en niemand greep in en gingen gewoon verder waar ze tot nu toe mee bezig waren. En dat was choken na die 2-0. Dit was voorspelbaarder dan dat de Gamestop stocks gisteren en vandaag weer een stijging hadden naar 150 dollar per stuk.

26 februari 2021 om 08:35

Ook niet PSV fans zien dat Malen zijn eigen wedstrijd speelt en erbij loopt als een veredelde vedette wat totaal ongepast is. En iedereen ziet dat een Thomas zwaar te kort komt voor dit niveau, iedereen weet dat Mvogo nooit punten pakt voor PSV en dat er op de bank een keeper zit die dit wel kan, iedereen ziet/voelt dat het mis gaat en dat er vers bloed in moet. Over Rosario zal ik dan nog maar zwijgen....

Wat heeft die egostische Malen het enorm laten afweten in deze tweeluik zeg. Hij is het troetelkindje van de nederlandse pers dus zal wel gespaard worden en alle kritiek zal zich weer op schmidt richten natuurlijk.

Nu hopen dat Ajax Olympiacos loot zodat ze makkelijker door kunnen en dit drama van PSV iig niet voor niks is geweest.

Ik ben hier extreem chagrijnig over. Jezus Christus. Malen hoe kun je zo egoïstisch zijn

Ik stel voor Malen de komende wedstrijden op de tribune te houden. Wat een vuile egotripper is dat zeg. Als hij even in het teambelang had gespeeld had dat tegendoelpunt niet uitgemaakt. Verder Bizar dat er in tegenstelling tot eerdere wedstrijden niet eerder gewisseld wordt. Ik kan me niet voorstellen dat hij nu opeens naar het commentaar luistert. Verder sta je zondag dus met een vermoeid basiselftal tegen Ajax dus ik houd mijn hart vast.

Man man man wat amateuristisch. Wat zie je dit aankomen zeg. Welke idioot bedenkt het nu om tegen zo'n zwak voetballende tegenstander het team een helft lang achteruit te laten lopen. Vertrouwen in Schmidt is inmiddels wel weg.

Man man man wat amateuristisch. Wat zie je dit aankomen zeg. Welke idioot bedenkt het nu om tegen zo'n zwak voetballende tegenstander het team een helft lang achteruit te laten lopen. Vertrouwen in Schmidt is inmiddels wel weg.

Doei Schmidt, doei Mvogo en doei Rosario. Man, wat een schande is dit.

25 februari 2021 om 23:04

Er valt veel op Schmidt aan te merken hoor, maar vanavond heeft hij weinig schuld aan deze uitschakeling. Mvogo valt ook weinig aan te rekenen, ook al vind ik hem doorgaans geen geweldige doelman. Rosario was vanavond helaas nog slechter dan normaal. Boscagli was prima. Helaas gaat het juist centraal achterin mis. Niemand springt mee met die kopbal. Onthutsend zwak.

25 februari 2021 om 23:17

Schmidt had veel eerder moeten wisselen, dat kan je hem kwalijk nemen. Ik vond de redding van Mvogo knap, maar hoe hij die bak verwerkt is gewoon matig. Dat daar dan nog een tegenstander staat is pech, maar die bal had gewoon verder van de goal getikt moeten worden. Daarnaast kan je Schmidt zeker wel aanrekenen dat hij Malen niet op zijn plek zet (teveel eigen succes) en Rosario ten eerste opstelt maar ten tweede ook op het veld laat staan. Rosario is heilig, lijkt het wel. Nee, Schmidt, Rosario en Mvogo hebben Psv niets positiefs gebracht. Wat was er mis met Unnerstahl? Helemaal niks! Schmidt moest hem hoe dan ook vervangen omdat Mvogo beter zou kunnen meevoetballen. Nou heb ik daar weinig van gemerkt, maar het is ook wel fijn wanneer een keeper punten voor je pakt en een bal tegen houdt. Als je het mij vraagt is de Griekse club terecht door. Niet op basis van wat zij hebben laten zien, maar wel op basis dat Psv zoveel fouten maakt dat het Europees niks te zoeken heeft. Als er zondag niet van Ajax gewonnen wordt is het seizoen van Psv al klaar, en om eerlijk te zijn zie ik ze ook niet winnen. Niet omdat ik Ajacied ben, maar omdat ik Ajax al 2 maanden niet door een ondergrens heb zien zakken. Én omdat Schmidt toch weer begint met Rosario..

25 februari 2021 om 23:30

Je argumenten voor, of beter gezegd tegen Schmidt, zijn niet direct gebaseerd op deze wedstrijd, maar op het verloop van het seizoen tot nu toe. Wat dat aangaat eens. Maar Schmidt kan er ook weinig aan doen dat Malen de bal op de paal schiet en nog geen vijf minuten later iemand vrij kan in koppen in de eigen 16. Mvogo reageert, daar viel weinig meer te doen van zo dichtbij. Die jongen maakt hem overigens best nog knap af. Was nog niet zomaar gedaan. Over Rosario wil ik het niet eens meer hebben.

25 februari 2021 om 23:41

Ajax had vandaag ook de nodige geluk. Zo geweldig en dominant vind ik ze niet, maar ze hebben dan toch net wat meer ervaring om zulke duels over de streep te trekken. Denk sowieso dat de Nederlandse ploegen, muv niet veel te zoeken hebben in Europa.

25 februari 2021 om 23:46

Eens, als Malen wel 1 of 2 goaltjes scoort heb je een gemakkelijke avond en is de volgende ronde binnen. Daar kan Schmidt niets aan doen, maar ik neem het hem wel kwalijk dat hij zo laat wisselt en dat hij Rosario erop laat staan. Maargoed, Rosario is een bekend verhaal. Jammer voor Psv, maar het is nou eenmaal zo. Focussen op een goede wedstrijd tegen Ajax, rust in de tent zoeken en leuk voetbal proberen te spelen zolang het seizoen nog duurt. Wellicht wat jeugd uitproberen zodra de 2e plek veilig is, want ik verwacht dat Vierge er, Malen en Zahavi hoe dan ook vertrekken. Hopelijk kan Gakpo binnenkort weer spelen, al hoeft hij gezien zijn lange blessure nog niet mee naar het EK van mij. Psv heeft nu maandenlang de tijd om te zorgen dat komend seizoen een stuk beter gaat. Overigens kan het nog erger he, Psv heeft in ieder geval Europees overwintert, dat was al een poos terug.

25 februari 2021 om 23:48

Ik weet niet of geluk het goede woord is, maar Ajax beschikt ook over wat meer ervaring (Klassen, Tadic, Stekelenburg, Blind). Dat Lille geen hele grote kansen gehad heeft is toch goed gedaan, geen geluk? Ja, Lille begon erg sterk maar om nou te zeggen dat ze 5 goals hadden moeten maken? Nee. Ajax was niet top, dat is waar. Maar geluk? Nee, die kaart wil ik niet spelen. Ajax had geluk tegen Feyenoord, niet tegen Lille.

25 februari 2021 om 23:53

En overigens waren ze vorige week wel geweldig en dominant. Het kan er niet elke wedstrijd uitkomen he, vooral niet in een Europese pot. Je mag best vinden dat Nederlandse ploegen niets in Europa te zoeken hebben, onderbouw het dan aub wel. Ajax staat terecht in de volgende ronde en laat zich al jaren positief zien op Europees niveau. PSV had gewoon de volgende ronde gehaald als de late goal niet gevallen was. Nederland is de laatste jaren alleen maar aan het stijgen op de lijst, met vaak leuk voetbal (ook AZ). Prima als je vindt dat Nederlandse clubs niks in Europa te zoeken hebben, maar het slaat nergens op. Lille was een paar jaar terug ook maar een middenmotor in Frankrijk, die staan er ook knap. Je staat er op basis van je eigen prestaties, zeker als je Europees hebt overwintert. Dan is het aan de andere Europese clubs om aan te tonen dat wij er niks te zoeken hebben, maar de laatste jaren hebben wij ons prima laten zien.

Psv verpest het ieder jaar weer voor Nederland. Zag je al 10 minuten aankomen en dan wisselt die trainer ik de 90ste min...

Helaas, Schmidt had de ploeg net even wat eerder van vers bloed moeten voorzien. Dan had PSV wellicht wat meer druk op die Grieken kunnen houden. Maar goed, toch nog een puntje erbij op de Coëfficiëntenlijst.

PSV speelt alleen op de aanval als het scorebord aangeeft dat ze moeten. Zodra de voorsprong er is vervalt PSV in laf countervoetbal. Wat riepen ze dit over zichzelf af, totaal onnodig als je de eerste helft ziet. Druk gewoon door en maak die 3de dan is het klaar. Maar nee, rustig wachten op eigen helft en Olympiakos alle gelegenheid geven om met hoge ballen een slotoffensief te laten beginnen. En dan zal je net zien dat hij na 2x net niet nu plots wel valt. Bah, echt totaal onnodig dat PSV eruit ligt.

Lekker dat er twee clubs winnen! Goed voor de Nederlandse punten!

Je zag de vermoeidheid. Vaker gezien dit seizoen bij Psv. Ik kan mij nog goed dat interview tussen Kraai jr en schmidt herinneren na Ajax-PSV .Ik vond Kraai toen irritant maar nu irriteer ik me aan schmidt. Je hebt toch de mogelijkheid om 5x te wisselen? waar zitten zijn ogen?

Typisch weer Nederlandse clubs in Europa! Altijd net niet en weer net niet. We kunnen alleen maar vertrouwen op Ajax. PSV was jarenlang ook een zekerheid maar zakt elk seizoen verder weg naar de middelmaat wat de standaard is van onze Eredivisie.
Dit team kan beter maar de speelstijl van Schmidt is en blijft heilig in Eindhoven. Ik word daar doodziek van en het is allemaal ontzettend eigenwijs. Wat wil je ook met Gerbrands en de Jong aan het roer. Boeken schrijven over topsport maar dit niet weten doorvoeren in de praktijk. Ik mis oprecht Brands en Cocu die realistisch sportief beleid voerden. De selectie heeft vandaag gedaan wat ze moesten.
Uiteindelijk is dit het derde verloren seizoen op rij. Topclub onwaardig PSV!

Nu ik het weer zie denk ik; waarom aait Tvogo de bal. Hij dacht ik pak hem in 2 keer. Stom
Vang of boks die bal weg,

Ik heb de tweede helft niet meer gezien, maar het resultaat is niet verrassend. PSV heeft het hele seizoen moeite om de nul te houden. Zeker van af tien januari. Persoonlijk vind ik dat de Eindhovenaren deze klus hadden moeten klaren. Met alle respect voor de Grieken, dat is geen topploeg uit een grote competitie. PSV verdient absoluut vandaag kritiek.

Wat heb ik hier de balen in zeg.
Doet me denken aan een aantal Europese avonden van mijn eigen club.
Dit doet voor de supporters heel veel pijn, mijn medeleven jongens.

Rosario deed ook zijn best om niet mee te doen.

Eeuwig zonde dit. Olympiacos stelt echt niet veel voor, kan mij ook niet voorstellen dat je daar met plezier fan van bent(maar goed, dat geldt momenteel ook voor Fey, en zie hier haha). Verder heb ik Schmidt vaak verdedigd om zijn snelle wissels, maar precies dit laat hij achterwege. Onbegrijpelijk, jammer, frustrerend. Was erg lekker geweest voor de Nederlandse puntjes.

25 februari 2021 om 23:23

Naja, niet iedereen is altijd fan van de grotere clubs. In Griekenland is fan van Olympiacos zijn totaal normaal. Wij zien het een beetje alsof je fan van FC Den Bosch bent. Maargoed, ieder zijn club. In de Griekse competitie speelt Olympiacos een stuk leuker, maar het niveau ligt daar natuurlijk een stuk lager. In Europese wedstrijden geldt winnen en doorgaan, niet de manier waarop. Dat hebben wij als Nederlandse clubs (en vooral Ajax) teveel genegeerd. Liever lelijk winnen dan met mooi voetbal verliezen. Toen de 1-1 bij Ajax viel was ik bang voor een verlenging, want zo gaat het meestal hij Nederlandse clubs. Bij Psv zag je de tegengoal aankomen, wat ik niet lullig bedoel. Ik maak jou hier niet blij mee Gluubster, maar ik hoop dat Psv de 2e plek vast kan houden en zodoende volgend seizoen opnieuw punten kan binnenhalen.

25 februari 2021 om 23:28

Je maakt mij er inderdaad niet blij mee. Maar als wij, Fey, zo blijven spelen hebben we ook niks in de Europese competities te zoeken, dan word het een aanfluiting ala CL een paar jaar terug.. Dus ik snap wel dat je op PSV hoopt.

25 februari 2021 om 23:45

Wij zijn welliswaar geen Barcelona of Real madrid, maar met de middelen die wij hebben doen wij het soms na behoren en tuurlijk zit daar wel eens een gelukje bij, zoals vanavond 🔴⚪ðŸ¦

25 februari 2021 om 23:58

Precies dat inderdaad Gluubster. Ik heb geen voorkeur tussen Psv of Feyenoord als het gaat om de club zelf, maar als ik een club moet kiezen om Europees voetbal te spelen, kies ik helaas blind voor Psv. Hopelijk kan Feyenoord op een dag mijn keuze veranderen. Niet dat mijn keuze er verder toe doet haha.

26 februari 2021 om 00:05

Haha zou wel een gek gebeuren worden als jij mag gaan bepalen wie er aan de Europese competities mee mag doen hahaha. Voor de restvolg ik je volledig. Als Feyenoord Europees speelt heb ik altijd een kleurplaat bij de hand, kheb toch 7 kleuren stront om em mee in te kleuren als het weer eens niet loopt!

26 februari 2021 om 00:06

Tis je gegund hoor Marinus, geef het je te doen tussen alle fanatieke Nederlandse supporters haha!

26 februari 2021 om 00:18

Dank je wel, het valt soms inderdaad niet mee haha, maar als griek zijnde zijn wij het wel gewend om onderschat te worden. Daarom voelt dit extra lekker! 🔴⚪ðŸ¦

25 februari 2021 om 23:42

Dan doe je ons wel te kort, wij spelen elk seizoen Champions League of Europa League, wij verdienen ingeval wel meer respect nu 😉

25 februari 2021 om 23:56

Je verdient hoe dan ook respect. In Nederland wordt vooral geroepen dat Olympiacos onterecht door is, maar Europees wordt de uitschakeling van Psv als knap gezien. Er zijn altijd 2 kanten. Ikzelf vind het knap van Olympiacos, maar Psv heeft het aan zichzelf te verwijten.

26 februari 2021 om 00:20

Dat klopt, in Griekenland zijn wij ook apentrots! 🔴⚪ðŸ¦

Echt, echt zuur dit! Psv wel hard gestreden en gevochten vandaag, maar het mocht helaas niet zo zijn. De opstelling was overigens prima, boscagli naar het middenveld en Viergever centraal achterin was een goede zet. Schmidt had wel eerder moeten wisselen. Al met al is het zonde om er tegen dit (toch redelijk matige) Olympiacos eruit te gaan

Volgens mij zijn er de afgelopen tijd iets te veel veren in malen zijn reet gestoken. Hoe kun je zo egoïstisch zijn en niet voor het team gaan. Ik hoop dat hij intern flink op zijn flikker krijgt

Kan je een keer echt goed gebruiken maken van laat rustig wisselen gebeurd het niet... Dit seizoen is klaar. Ben benieuwd wat er in de zomer qua transfers gaat gebeuren maar op deze manier gaat er ook geen geld binnen komen.

Vanavond is wederom gebleken dat Malen alleen zichzelf alles gunt

Het was niet alleen Malen maar ook Rosario die dit PSV verzwakte..beide hadden gewisseld moeten worden...en in de loop van 2de helft ook Thomas...niet omdat hij het slecht deed maar gewoon op was.

25 februari 2021 om 23:25

Rosario had niet eens mogen starten. De slechtste speler van Psv.

Kan iemand mij even bijpraten over de sterke punten/toegevoegde waarde van Rosario? Dit is een oprechte vraag. Ik denk dat ik door mijn frustratie niet meer in staat ben om zijn goede kwaliteiten te herkennen. Ik zie een speler van KKD niveau die niets te zoeken heeft bij Psv. Een speler die verdedigend heel slecht en aanvallend nog slechter. maar het feit is dat dit een grote meneer is bij PSV die altijd basis staat en nooit wordt gewisseld. Ik mis toch iets?? Hij is wel 188cm. Is dat het?

Als Ihateren goed speelt wordt hij gewisseld
Als Malen goed speelt wordt hij gewisseld
Als Malen en Rosario als drollen spelen mogen ze blijven staan.
Schmidt verdient op een niet.koosjere wijze zijn money

25 februari 2021 om 23:32

Was Malen maar gewisseld vandaag.

Zo zonde dit. PSV ging toch te ver terug in de 2e helft. PSV blijft toch moeite hebben om 2 goede helften op de mat te leggen. Maar van dit Olympiacos hoef je niet uitgeschakeld te worden, want vond ze ook vandaag niet denderend. Zoveel kansen heeft Olympiacos ook niet gehad, ook niet in de de alles of niets fase. Maarja je weet dat een bal altijd verkeerd kan vallen als jezelf achteruit loopt en geen marge hebt. Maarja uiteindelijk ben je gewoon uitgeschakeld door de defensieve fouten in Griekenland.

Het is bijna structureel dat het in 2e helft misgaat met PSV. Zijn ze wel fit genoeg voor 2x 45 minuten?

In alle emotie is het nu verleidelijk alle peilen op Malen of de gebruikelijke zondebok Rosario te richten. Ik zou het grotere plaatje liever onder de loep nemen. In januari uitgeschakeld voor de beker, in februari einde Europa League en begin maart is zeer waarschijnlijk de onoverbrugbare achterstand op Ajax 9 punten met een wedstrijd meer gespeeld en bovendien de kans dat we nog meer punten verspillen dan de Amsterdammers.

Conclusies na vanavond:

Rosario nooit meer opstellen (is al 2.5 jaar duidelijk dat hij niet bij een club als PSV hoort)

Malen speelt voor voor Donyell Malen. Wil die een stap zetten moet die echt meer oog krijgen voor medespelers.

Schmidt had veel eerder moeten wisselen. Die laatste goal zag je gewoon aankomen. Thomas vermoeid, verspeelt de bal. Boscagli kan niet eens meer sprinten dus zijn man kan vrij voorzetten. Vooral die wissels snap ik niet. Normaal wisselt Schmidt iedereen. Nu heeft die 5 wissel, gebruikt die ze niet. Met die 5 wissels had die ook nog tijd kunnen rekken / het tempo uit de wedstrijd kunnen halen. Maar hij wisselt gewoon niet. En Zondag tegen ajax haalt die in de 70ste minuut weer een aantal spelers eraf, zul je zien.

Ligt ook aan de trainer...waar je moet gaan voor de 3e goal vond hij het nodig om rustig aan te doen zodat de wedstrijd getemporiseerd kon worden. Uiteindelijk heeft 1 tegengoal PSV genekt terwijl dit helemaal niet nodig was.

Dit bewijst wel dat de trainer niet capabel genoeg is en vaker heeft laten afweten in bbelangrijke en grote wedstrijden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren