Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ferland Mendy schiet Real Madrid prachtig naar goede uitgangspositie

Laatste update:

Real Madrid heeft woensdagavond op de valreep een uitstekend resultaat behaald in de achtste finale van de Champions League tegen Atalanta. De ploeg van trainer Zinédine Zidane had grote moeite om het numerieke overwicht dat was ontstaan na de vroege rode kaart voor Remo Freuler om te zetten in doelpunten. Dat lukte in de 86ste minuut alsnog, toen Ferland Mendy vrijwel uit het niets prachtig scoorde: 0-1.

Bij Atalanta begonnen Marten de Roon en Robin Gosens in de basis, terwijl Sam Lammers op de bank zat. Hans Hateboer was vanwege een voetblessure afwezig. Bij Real Madrid, nog altijd geplaagd door een enorme blessuregolf, begon Isco opvallend genoeg als valse nummer negen op de plek van de afwezige Karim Benzema. Ook onder meer Sergio Ramos, Marcelo, Daniel Carvajal en Eden Hazard moesten de wedstrijd aan zich voorbij laten gaan.

Atalanta begon met de intentie om Real Madrid vast te zetten, maar die tactiek kon na zeventien minuten de prullenbak in. Mendy zette een demarrage in en werd op de rand van de zestien onderuit geduwd door Freuler. Hoewel Mendy niet recht op het doel af leek te gaan, kreeg Freuler direct rood. Vanaf dat moment zocht Real Madrid zorgvuldig de aanval, zonder tot veel kansen te komen. De beste mogelijkheid was op slag van rust voor Casemiro, die uit een vrije trap van Toni Kroos recht in de handen kopte bij doelman Pierluigi Gollini.

Na rust veranderde het spelbeeld niet en zocht Real opnieuw geduldig naar een opening. Luka Modric was gevaarlijk dichtbij met een poging met buitenkant rechts, die via de voet van Joakim Maehle net naast ging. Vlak daarna was Vinícius Júnior dreigend, door een hoge voorzet vanaf links knap stil te leggen. Van dichtbij prikte de Braziliaan via het been van Robin Gosens net naast. De aanvalsstorm van Real bloedde daarna dood, waardoor de wedstrijd op een bloedeloos gelijkspel leek af te stevenen. Mendy bracht daar in de 86ste minuut verandering in, door de bal vanbuiten de zestienmeter met zijn mindere rechter prachtig binnen te krullen: 0-1.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het was 1richtingsverkeer, de hele wedstrijd, ook al voordat die rode kaart gevallen was, en die was 100% terecht. Ik ga er vanuit dat de club die gele kaart van Casemiro nog wel kan laten vallen bij de Uefa, dat was echt onsportief van die spits. Ferland Mendy was vorig seizoen ook al een hele belangrijke speler en dit seizoen doet hij het ook uitstekend, is onbetwist voor Zidane en laat vaak hele goede dingen zien. Dit gehavende Real Madrid heeft echt alles eruit gehaald wat er vandaag in zat, maar zonder Benzema (de aanvalsleider) zijn we voorin wat minder effectief. Op dinsdag 16 maart zijn al die kanonnen en weer bij en dus ook de koning van Madrid, niemand minder dan Sergio Ramos. Alle credits naar Zidane, 5 overwinningen op rij in februari, dit was een goede maand voor ons, and you guys aint seen nothing yet. Voor de mensen die nog naar de premiere van Galacticios op Espn gaan kijken, enjoy the show! Hala Madrid Y Nada Mas

24 februari 2021 om 22:56

Dit is echt verreweg de meest subjectieve analyse die ik in 2021 op deze site gelezen heb, wat een klinkklare onzin, zeg.

24 februari 2021 om 23:15

De beste man is ook ongekend subjectief, nog nooit meegemaakt. Of hij doet het expres en lacht ons allemaal uit.

24 februari 2021 om 23:30

Hè hè, jij vat 'm eindelijk G4. 😀

24 februari 2021 om 23:31

Gooner dat je nog steeds niet door hebt dat het een act is, is mij een raadsel

24 februari 2021 om 22:56

Ga je het nog over die onsportieve schwalbe van casemiro hebben of ben je daar weer te overdreven real fan voor?

24 februari 2021 om 23:00

Hij werd gewoon licht geduwd. Geen overtreding maar ook geen schwalbe

24 februari 2021 om 23:02

Zeker wel schwalbe. Hij viel onnatuurlijk laat. Liet zichzelf vallen = schwalbe

24 februari 2021 om 22:57

Haha, zeuren om die gele kaart van Casemiro? Zeuren om onsportief gedrag? Wat dacht je van Casemiro die zich liet vallen? Dat had gewoon geel moeten zijn en dus rood. Bam, weg met die pannekoek!

24 februari 2021 om 22:59

Maar zijn eerste was niet terecht... Dus dat zou gewoon onterecht zijn geweest? Al was dat niet netjes van Casemiro.

24 februari 2021 om 23:03

Je kan een onterechte éérste gele kaart niet rechtvaardigen met een verdiende twééde gele kaart. Kaart is kaart.

24 februari 2021 om 23:07

Nee anders zou je alles los van elkaar moeten zien. Kaart is kaart toch maat? Dus schwalbe is geel. Maar eerste gele kaart is geen geel. Zo simpel is het.

24 februari 2021 om 23:11

Als die kaart is uitgedeeld, hoor je als scheids niet naar het verleden te kijken. Als je dat wel doet, maak je een creatieve boekhouding aan. Dat hoort niet.

24 februari 2021 om 23:11

@bjorkmaz

Wat zeg je nou eigenlijk? Je schetst een hypothetische situatie waarin het 'recht' zegeviert en Casemiro voor die schwalbe een gele kaart zou krijgen. Met die zelfde redenering kan je dus zeggen dat die eerste dat totaal niet was. Hier hypothetisch rood voor geven is dus larie.

24 februari 2021 om 23:18

Precies chi7, bedankt voor de goede uitleg

24 februari 2021 om 23:20

bkorkmaz, nogmaals dat is toch wat ik zeg of niet?! Je hoort als scheids alle kaarten los van elkaar te zien. Als hij de eerste niet geeft dan is de tweede toch gewoon zijn eerste of niet. Is gewoon onterecht als hij wordt weggestuurd door 1 onterechte en 1 terechte gele kaart, dan hoort hij er maar 1 te hebben. Is toch geen hogere wiskunde?!

24 februari 2021 om 23:21

Chi, ik denk simpel en zuiver. Als je alles los van mekaar bekijkt, eens. Echter is voetbal een spel samengesteld uit een bepaalde verloop. Als de eerste kaart is getrokken, verdwijnt het beeld van hoe die is ontstaan. Als de tweede kaart getrokken moet worden voor een duidelijke schwalbe, dan hoor je ‘m te geven.

Volgens jouw denken moet de scheids een terechte penalty niet geven, omdat de eerste penalty discutabel was. Zo creëer je een boekhouding.

24 februari 2021 om 23:24

Nee, bkorkmaz jij begrijpt me niet. Penalties en kaarten zijn heel verschillend. Penalties staan 100% los van elkaar. Kaarten staan dit echter niet. Hij hoort hem een gele kaart ervoor te geven. En dan wordt dat uiteindelijk rood ja, dat klopt. Dat neemt niet weg dat deze rode kaart onterecht zou zijn geweest, omdat 1 van de 2 gele kaarten niet terecht was.

25 februari 2021 om 07:36

Bkorkmaz

Je hebt gelijk. Een scheids zou niet mogen compenseren, en dus zou je de schwalbe van Casemiro (ondanks dat hij wel een licht zetje krijgt) met een tweede gele kaart moeten bestraffen.

Eigenlijk zijn wij het die kijken naar hypothetische situatie door te kijken naar wat wel of niet 'verdiend' is. Excuus.

24 februari 2021 om 23:02

Roodt... Merk heel veel subjectiviteit van jou omtrent Real Madrid Gdoncaballito. Zit het zo diep bij je. Ik probeer zo objectief mogelijk te zijn. En ik vind de rode kaart inderdaad zwaar gestraft. Maar Casemiro had zeker geen rood mogen hebben (eerste geel onterecht).

En tot slot een oprechte vraag. Waarom zit het altijd zo diep bij jou omtrent Real haha?

24 februari 2021 om 23:13

Dan zou ik geen voetbal meer kijken als ik jou was, bespaart je een hoop irritaties!

24 februari 2021 om 23:15

Kom op Gdoncaballito als je het gewoon objectief bekijkt, kun je toegeven dat Real 1. gewoon heel veel spelers miste, 2. geen aankopen heeft gedaan en dus een matige selectie heeft en 3. daarbij niet meer de koopclub van weleer is. Duurste speler op het veld is nota bene Mendy (50 miljoen), wat tevens de laatste aankoop was van Real. Sindsdien alleen Hugo Duro (ik benoem hem omdat hij vandaag speelde) gehuurd voor Castilla.
Als je de opstellingen van City en Real vandaag vergelijkt kom je echt in een groot verschil van prijzen uit hoor. Dus snap niet dat je City met Real vergelijkt

24 februari 2021 om 23:21

Als je niet tegen clubs kan waarbij het om geld vraagt dan heet ik je welkom in de hoofdklasse A.

24 februari 2021 om 23:36

Ja, dan zit je bij het verkeerde niveau van voetbal. Als je je zo ergert moet je langs de velden amateurvoetbal gaan kijken op de zaterdagmiddag. En dan moet je zeker de champions league helemaal links laten liggen. Of een andere sport kiezen, volleybal of badminton of zo?

24 februari 2021 om 22:58

Hahah wauw, hier krijg ik gewoon bijna braakneigingen van! Kan wel genieten van mensen die passioneel meeleven met hun club, maar wat jij hier steeds neer kwakt na elke wedstijd.. Ik kan gewoon niet geloven dat je serieus bent hahah, volgens mij zit je ons allemaal gewoon keihard te trollen, zo subjectief kan een mens gewoon niet zijn xD

24 februari 2021 om 23:03

Om het even in Rivm termen uit te drukken: de Spaanse variant van Zermattperson. Schijnt dat er helaas nog geen vaccins tegen te verkrijgen zijn. Ik ben volgens mij geen enkele Madrid fan tegengekomen die te spreken was over deze pot en het eerste wat we hier lezen doet ons geloven dat Zidane zelf weer het veld op gegaan is.

24 februari 2021 om 23:14

Die jongen gaat onverstoorbaar verder, elke wedstrijd weer. En hij krijgt het altijd voor elkaar dat allerlei mensen happen op zijn posts.

24 februari 2021 om 23:16

Een vaccin lijkt me dan ook niet bijzonder doeltreffend. Ik denk meer in de richting van dwangbuizen en isoleercellen.

24 februari 2021 om 23:33

Chi7 dan moet hij stoppen met trollen en serieus en reageren, dit wekt ergernis naar leden toe....

24 februari 2021 om 23:39

Ja, het is bijna aandoenlijk hoe ze steeds weer uit hun plaat gaan, terwijl InsideR nooit een onvertogen woord uit, niemand beledigt of negatief bejegent. Ik lig elke dag in een deuk zoals ze op hem reageren. En hij wellicht nog veel meer dan ik.

25 februari 2021 om 07:38

@aqua1

Het wekt bij mij af en toe ergenis op als de reactie van Inside wordt gezien als de mening van alle Madridistas. Dat over 1 kamp scheren zijn een aantal leden wel goed in. Maar goed, dat ligt eerder bij die leden zelf dan bij Inside.

25 februari 2021 om 18:12

Precies Chi7, niet aan storen. Je weet zelf wel beter.

24 februari 2021 om 22:59

Je laat me echt lachen insider haha, als je zo zit te spelen tegen 10 man... Mag ik je eens wat vragen, ben jij geboren en getogen in Madrid?

24 februari 2021 om 23:00

Ironisch hoe positief jij altijd over Real Madrid kan zijn. Het leek helemaal nergens op en er is het hele seizoen al een gigantisch gebrek aan scorend vermogen. Waarom begin je nooit over Vinicius die bij Ajax nog niet zou opvallen? Of over Hazard die constant maar geblesseerd is? Of over waarom er zo veel middelmatige (top) talenten zijn gekocht die niks laten zien? Of over het belabberde veldspel? Ik heb het vermoeden dat jij alleen eet bij eetzaken waarvan de eigenaar een Real Supporter is, een kapper bezoekt die persé een Real fan moet zijn en sowieso Hancook banden onder je auto hebt zitten. Ik kan wel lachen om je positiviteit hoor. Maar waar is je realisme man?

24 februari 2021 om 23:16

Ga je zeiken omdat hij/zij altijd positief is?

24 februari 2021 om 23:01

Groot gelijk InsideRMadrid, met passie gespeeld vanavond. De titel is ook bijna binnen want Atletico laat vast nog punten vallen en van Barcelona hebben we dit seizoen niets te vrezen.

24 februari 2021 om 23:03

Ook voor de rode kaart xD? Ja dat was 17 minuten van de wedstrijd xD nogal wiedes... Je hebt altijd dat het beetje op en neer golft

24 februari 2021 om 23:03

Geen zorgen... in Madrid krijgt Real met 1-4 klop. Let maar op.
Had ik verteld dat Haaland, Mbappe en Alaba naar Barcelona gaan? Voor de mensen die geen saaie docu op ESPN willen kijken, adviseer ik 'Ik Vertrek' op NPO 1 terug te kijken.

24 februari 2021 om 23:06

Gefeliciteerd met de overwinning! We hebben idd alles eruit gehaald. Toch trots op het team, ookal ging het heel stroef. Real houdt de Spaanse eer omhoog hehe.

24 februari 2021 om 23:12

Welk kanaal van Espn is dat te zien? Kan t nergens vinden

24 februari 2021 om 23:28

Hahaha ik weet niet of je serieus bent, maar anders gaat er echt iets mis in je bovenste man. Na je reactie leg je waarschijnlijk je telefoon weg, omdat je naar jouw mening de beste commwnts ooit heb geschreven en met een grote glimlach naar bed gaat. Echt vreselijk.

25 februari 2021 om 03:14

Wat kan ik mij toch ergeren aan die vinicius man man man honderd acties en best een leuk talent maar echt 0,0 rendement en als je het hek.openzet rent hij zo terug naar Madrid! Scoren kan hij niet? Real onwaardig

25 februari 2021 om 08:31

Nou Insidermadrid, dit was de slechtste CL-pot die ik dit seizoen gezien heb. Het enige waar ik het mee eens ben is dat de overwinning verdiend genoemd mag worden. Met zo'n gehavende selectie is het resultaat maximaal. Maar de wedstrijd was CL-onwaardig. Hopelijk zullen de grote jongens het medio maart laten zien wat we in de CL mogen verwachten.

Zuur voor atalanta hoor. Ze hebben met 10 man heel lang gestreden en dan krijg je vanuit afstand een goal tegen.... Ik denk overigens dat het nog niet gespeeld is. 0-1 is nog geen ramp en onmogelijk om om te draaien. Real madrid moet zich zorgen gaan maken om vinicius en asensio of beide heren verkopen. Vinicius zelfs achteruit gegaan.

24 februari 2021 om 23:07

Atalanta had niks te vertellen vandaag.. 18 schoten tegen 2. Het is maar dat Real geen stootkracht heeft voorin. Anders was de score veel hoger uitgelopen. Ook als ze geen rode kaart hadden. En Vinicius is pas 20 he vergeet dat niet. Asensio is een hele sterke aanvaller alleen heeft hij tijd nodig om goed terug te komen van zijn blessure

24 februari 2021 om 23:14

Goh. Zou de rode kaart daar wellicht mee te maken hebben? 😂

24 februari 2021 om 23:19

Niet veel. Ook voorafgaand de rode kaart had Atalanta niet veel te zeggen.

24 februari 2021 om 23:22

Scheelt dat er amper gespeeld was voor de rode kaart....

24 februari 2021 om 23:24

Uhm, weet niet watvoor wedstrijd jij had gezien, maar dat ging redelijk gelijk op hoor. Real had toen ook nog geen een schot op goal. En 18 schoten waarvan 3 op goal vind ik geen goeie conversion rate. Dan kan De Roon net als Casemiro voortaan vanaf de middenlijn vuren. Ging het in ieder geval gelijk op qua schoten. Maar Real was niet scherp. Van Modric, Isco, Casemiro en Kroos verwacht je wel dat ze goed kunnen schieten, maar het ging echt alle kanten op. Maar Real verdient gewonnen natuurlijk, alhoewel ik de rode kaart wel jammer vind. Want het had echt een mooie wedstrijd kunnen worden als beiden aanvallen.

24 februari 2021 om 23:10

Vinicius is niet achteruit gegaan maar gewoon gestagneerd in zijn ontwikkeling. Hij is nog steeds diezelfde speler sinds zijn komst. Asensio was sowieso nooit echt de gevaarlijkste man, hij had gewoon de luxe van vrijheid omdat andere spelers meer aandacht kregen dan hem van verdedigingen maar wanneer jij de meest gevaarlijke speler op het veld bent is dat natuurlijk heel anders. In de return beschikken we weer over Benzema gelukkig, iHala Madri!

24 februari 2021 om 23:43

Noppes hij is echt achteruitgegaan. Hij dribbelt minder goed. Voorheen waren die dribbels iets gevaarlijker. Nu is het niks

24 februari 2021 om 23:41

Maar het was wel een mooie goal hè salaaf? Ik had hem niet meer verwacht.

24 februari 2021 om 23:44

Ja dat wel. Ook onverwachts. Ook nog van mendy.

25 februari 2021 om 08:08

Totaal eens met je verhaal wat betreft Vinicius en Asensio. Vooral Asensio laat zien, niet het niveau van Real te hebben. Die jongen is leuk voor de middenmoot van Spanje, niet meer.
Vinicius is nog erg jong en met goede begeleiding kan dat nog wel een meerwaarde worden. Hoeveel jongens op die leeftijd halen al de top?

Atalanta had voor de rode kaart ook al niets in te brengen en was het Real dat dicteerde. Met de 1-0 voorsprong in eigenhuis zie ik het voor Atalanta alleen maar moeilijker worden met de snelle aanvallers van Real.

Waar zit ik naar te kijken. Het Spaanse voetbal is dit seizoen (en het vorige eigenlijk ook) totaal in een vrije val geraakt. Atleti speelt zoals Atleti al jaren speelt, beton voetbal met passie maar weinig schoon, Barcalona breidt al jaren op het middenveld en Real? Real wint wel, maar speelt zonder passie, zonder intensiteit hangent op een verouderd middenveld met een aanval zonder tanden en een trainer die geprezen wil worden om degelijkheid. Ik snap niet waarom iemand als Haaland of Mbappe La Liga zou kiezen boven de PL of BuLi, deze competities hebben een bredere subtop en een grotere voetbalvisie. Deze pot van Real nu, de wedstrijd van Barca tegen Elche vanavond en de pot van Atleti van gister vatten dit betoog aardig samen denk ik

24 februari 2021 om 22:57

Ik zag dit ook al in de live meepraten. Maar ik ben het wel met je eens. Real domineerde op balbezit maar Atalanta kwam eigenlijk bijna niet in gevaar. Real kan nooit prikken behalve dode spelmomenten en schoten die er met geluk in gaan. Nee ik ben niet tevreden, maar goed het is zoals het is, Real Madrid heeft na het vertrek van Ronaldo niet goed genoeg gehandeld.

24 februari 2021 om 23:02

De Spaanse competitie is na de Engelse toch wel de beste. Er is juist veel meer breedte in Spanje met naast de grote 2 clubs als Sevilla, Atletico, Villareal. Dat zie je ook altijd terug in de EL resultaten. De top 2 van Spanje zit even in een dipje met veel oudere spelers op dure contracten. Dat lost zichzelf wel op met de tijd. De twee grote teams van Spanje hebben ook nu tijdens de crisis nog de grootste omzet van alle voetbalclubs dus als de economie weer aantrekt helemaal weer het meest te besteden. Als Haaland of Mbappe individuele prijzen willen winnen dan zijn er geen betere club dan de grote 2. Het gros van de spelers die individuele prijzen hebben gewonnen de afgelopen decennia speelden voor Barcelona of Madrid.

24 februari 2021 om 23:19

@100 Ajax Deze copy paste heb je ook in het live meepraten gepost. Zal er heel kort op in gaan: je post staat vol met recency bias. Tot voor kort was het bijna standaard dat Atletico, Barca, en Real bij de halve finalisten zaten van de CL, ieder met zijn eigen stijl. Af en toe mocht er een gast ploeg mee doen, zoals Juve of Bayern, maar de grote 3 uit Spanje hebben jarenlang Europees voetbal gedomineerd. En dan hebben we Sevilla nog.., de koning van de Europa league. Als je sinds vorig jaar voetbal kijkt snap ik je post, maar jongens als Haaland en Mbappe weten dat Real en Barca nog altijd giganten in het voetbal zijn met een fantastische historie.

25 februari 2021 om 00:22

Als je leest zeg ik ook dat het dat het een verval van afgelopen en dit seizoen is. Maar wel een vrije val, ik kijk zo goed mogelijk alle potjes van de top 3 omdat ik een beetje uitgekeken was geraakt op de PL maar allemensen wat wordt er visieloos gevoetbald in La Liga.

25 februari 2021 om 07:43

Akkoord, daar ben ik het zeker mee eens. De 'conclusie' dat Haaland of Mbappe op basis van die 2 seizoenen niet naar Real of Barca moeten gaan vind ik wat vergaand. Bedoel, op basis van vorig seizoen zou je naar Liverpool moeten gaan, maar die spelen komend seizoen misschien niet eens CL. Het kan vrij snel draaien allemaal in de top. Maar ik denk dat de machtsverhoudingen wel iets geschoven zijn ja.

25 februari 2021 om 08:11

Ene kant met je eens maar welke competitie is dat niet dan? Italie is ook niet je van het en in Engeland schommeld het ook alle kanten op. Man City is nu stabiel, maar was begin van het seizoen ook niet alles. De concurrenten laten het ook afweten. Enige club dat echt stabiel is, is Bayern Munchen en die laten zelfs hier en daar punten liggen in de competitie.

De scheids maar even op een maandje op een (door Florentino betaalde) vakantie sturen, UEFA?

24 februari 2021 om 23:58

Over Florentino gesproken, gelukkig is hij hersteld, na de positieve covid test. Dat was wel even schrikken, de goede man is ook al over de 70.

25 februari 2021 om 08:08

Ja hoe is het nou? Denk je dat die scheids nog niet genoeg betaald heeft gekregen!? Florentino koopt al 13 Champions League seizoenen elke scheidsrechter om (laat staan in la Liga) en dan wil je dat er nog een vakantie uit zn zak komt? Het geld raakt een keer op he!

25 februari 2021 om 08:14

En waarom dan? Doorgebroken speler en het ontnemen van een 100% kans is rood, ook als dat vroeg in de wedstrijd gebeurd.

Hier mag real niet klagen. De rode kaart is enorm lullig/licht, maar kan je geven qua doorgebroken man. Casemiro had wel echt een 2e gele kaart moeten krijgen. Respect voor atalanta en het is zeker nog mogelijk. Dit real is niet geweldig (missen natuurlijk ook spelers, met name benzema). Blijf die vinicius ook maar matig vinden, al is hij pas 20 dus wie weet. Prachtige goal ook van mendy

24 februari 2021 om 23:01

Die eerste gele kaart van Casemiro sloeg echter ook op niks. Gewoon een slechte arbiter.

24 februari 2021 om 23:05

Daar wel mee eens idd. Leek een goedmakertje voor de rode kaart (al kan je die geven, vond hem wel heel licht).

24 februari 2021 om 23:09

Ja inderdaad. Maar deze niet geven was dan weer een compensatie voor die gele kaart van Casemiro. Daarom dat het een slechte arbiter was. Vanaf je begint te compenseren is het om zeep.

24 februari 2021 om 23:18

Bij het compenseren is het einde zoek idd. Een niet gegeven 2e gele maakt meer indruk dan een onterechte eerste (zeker na zo'n rode kaart van atlanta). Je hebt idd gelijk qua dat hij deze wedstrijd 1 gele kaart had verdiend.

25 februari 2021 om 08:14

Casemiro kan je geen 2e gele kaart geven voor een schwalbe gezien er contact is. Te licht voor een penalty, maar er is contact en dus geen schwalbe.

Een van de saaiste wedstrijden die ik ooit heb gezien. Ja leuk, een overwinning en een belangrijk uitgoal maar daar is gelijk ook alles mee gezegd. Dit was een wedstrijd tussen 2 teams die beide speelde om niet te verliezen ipv om te winnen. Er zit zo gigantisch veel dead wood in dit Real dat is niet normaal. Buiten Courtois, Ramos, Modric, Kroos, Casemiro, Benzema en in mindere mate Valverde blijft er eigenlijk niks bijzonders over. De huurlingen maken ook zo goed als nergens indruk dus ik ben benieuwd waar Perez mee op de proppen komt. Ik ben eigenlijk nog meer benieuwd naar welke club het aandurft met een Isco, Asensio of een van die andere B artiesten. Het enige wat dit Real nog op de been houdt zijn de veteranen. Tot ieders verbazing. En gaat iemand nog met de naam Hazard komen? Die meer gekost heeft als de alom bekritiseerde Bale maar letterlijk niks gepresteerd heeft?

24 februari 2021 om 23:06

Tsja, kun je het Atalanta kwalijk nemen? Als je met 10 man tegen Madrid gaat aanvallen, hoef je de return in feite. niet eens te spelen. Dus liever op de 0 spelen dan een handje vol op de neus krijgen

Wat zei Ronaldo jaren geleden ook alweer, nadat Real rood kreeg tegen Barca? Dat ie ook eens een keer tegen 10-man Barca wilde spelen. Dat gevoel had ik vanavond ook. Real wint hier, maar dit had absoluut niks met de kwaliteiten van Real te maken. Alleen maar omdat de tegenstander een man minder had. De scheids was echt waardeloos vandaag. Modric had geel moeten hebben en Casemiro had er met rood er vanaf gemoeten. Ach ja, hopen dat Atalanta in Madrid knalt. Maar ik vrees het ergste.

24 februari 2021 om 23:01

Lang geen wedstrijd gezien van Real Madrid tot vanavond, conclusie is dat Real gewoon killers nodig heeft voorin als Haaland of Lewandowski want goals maken blijft een moeilijke opgave voor Madrid. Voor de rest jammer van de rode kaart want dat heeft de wedstrijd kapot gemaakt voor de neutrale kijker.

24 februari 2021 om 23:02

Ach als je geel wilt voor duik van Casemiro (al wordt die licht geduwd in de rug - zeker geen penalty hoor) moet je wel consequent zijn en zeggen dat die eerste gele kaart onterecht was. Zapata lokt dat goed uit, de ref compenseert voor de eerdere rode kaart.

24 februari 2021 om 23:04

Zeg dan ook dat de eerste gele kaart van Casemiro onterecht was. Maar dat komt jou zeker niet uit he? Gewoon een dramatische scheidsrechter.

24 februari 2021 om 23:14

Als je zo strooit met kaarten voor Real, dan ook de andere kant hè? Gosens had dan op basis van de overtredingen 3 keer geel moeten hebben en Toloi ook 2 keer geel. Het kan niet alleen maar gelden voor de ene ploeg. Anders word je net Ronald Koeman met zijn VAR beklag zodra hij punten laat liggen. Dat ben je toch wel met me eens?

25 februari 2021 om 08:16

Alleen als Real Madrid een overtreding maakt is het altijd direct een kaart? Atalanta heb ik meer overtredingen zien maken dat rijp was voor een gele kaart, maar de scheidsrechter pakte dit goed op. Waarom had Casemiro met rood eraf gemoeten? De 1e gele kaart was een onterechten en waar was de 2e voor volgens jou? De te lichte overtreding in het strafschopgebied? Daar kan je geen schwalbe van maken en geel voor toekennen gezien er contact is.

Gelukkig nog een prachtige goal van Mendy anders had de 0-0 toch als een nederlaag gevoeld als je 70 minuten met een man meer speelt. Nu afmaken in de return!

Kan me ogen eigenlijk niet geloven hoe slecht dit Real Madrid is geworden. Altijd keek je een paar dagen van te voren uit naar een lekkere CL avond, Real Madrid avonden. Nu zit je tegenwoordig naar een aanval te kijken die niet eens in de Eredivisie opvallen met alle respect. Echt vreselijk. We zitten zo ver onder het niveau van de Psg's, Bayern's en de City's van deze wereld. Allemaal teams met een veel en veel beter aanval. Zelfs Barca heeft een beter aanval dan Real. Ik weet dat Zidane moet dealen met blessure's. Je mist hier 2 basisspelers in de aanval, 2 basisspelers in de verdediging. Je mist een hoop B-spelers. Maar jezus mina zeg, naar wat voor voetbal zat ik naar te kijken? Het grappige is nog dat we tegen 11 man van Atalanta, beter waren. Tegen 10 man konden we echt geen oplossingen vinden, echt helemaal niks. Het was alleen maar tikkie breed, tikkie daar, tikkie zo. Vinicius en Asensio wil ik volgend seizoen echt niet meer als basisspelers zien. Vreselijk slecht. Of wat dacht je van die Mariano Diaz? Beter dan Jovic? Nooit van me leven. Leuk dat je op het eind nog de 0-1 dan maakt door een zondagsschot van Mendy, nog met zijn chocoladebeen ook nog. Blij dat je hier alsnog wint, maar in de return ga je nog veel problemen krijgen met dit Atalanta zonder Casemiro. Rode kaart van Atalanta vond ik aan de zware kant, ik had hem zelf niet gegeven.

24 februari 2021 om 23:00

Blijft dubbel: ik wil Real graag verder zien geraken in de CL, aan de andere kant wil ik Barcelona niet overtreffen tegen City of Bayern.

24 februari 2021 om 23:03

Ik hoop dat Madrid doorgaat. La Liga heeft alle punten nodig nu. Met het oog op de competitie zie ik ook liever een moe Real Madrid.

24 februari 2021 om 23:05

Nooit. Vorig jaar toch tegen City. 1-2 en we waren gewoon prima maar geblunder en gemis van aanvalspower deed ons de das met daarbij de scheids op bepaalde momenten. Penalty en goal van Jesus.

24 februari 2021 om 23:09

Klopt penalty vond ik destijds zwaar onterecht, goal van Jesus kon van mij gewoon tellen. En de rode kaart van Ramos vond ik ook zeer discutabel. Maar goed dan praat niemand over de scheids.

24 februari 2021 om 23:00

Tegen 11 man heb je een echte tegenstander, waardoor Real veel vaker in de omschakeling kan voetballen.

Dit Real heeft geen voetballende kwaliteiten om een verdedigende elftal kapot te spelen. Die commentator zei het ook al. Gebrek aan intensiteit en creativiteit. Ik volg Real niet, maar dit was wel echt slecht. Wel goed resultaat.

24 februari 2021 om 23:10

Klopt bkorkmaz, dit weekend was dat ook al te zien tegen Valladolid. Durf zelfs te zeggen dat het feit dat Atalanta met 10 kwam te staan een beetje backfirede, omdat Atalanta gewoon de bus parkeerde.

24 februari 2021 om 23:04

Goed dat je het zegt. Voor de rood was er ruimte omdat Ata niet compleet inzakte en dan zag je dat we wat meer konden verrichten. Wel mis die aanvalspower maar na de rode kaart ging Ata zich inzakken, in een low block en dan komt nog duidelijker naar voren hoe erg we aanvallende stootkracht missen. En met 10 verdedigen op die manier is ook te doen om compact te blijven.

24 februari 2021 om 23:19

Tegen 10 speelden we ook tegen 10 man in en op de rand van hun 16. Als je zelf dan zoveel geblesseerden hebt en één daarvan Benzema is e je speelt met Isco op 9, dan krijg je dus inderdaad datgene wat we vanavond hebben gezien. Ronduit slecht, douchen, tas inpakken en naar de luchthaven. Snel naar huis met het uitdoelpunt in de achterzak. De return wordt nog moeilijker, ga daar maar van uit.

Kan iemand mij aub uitleggen waarom Casemiro geen 2e geel kreeg voor een schwalbe? Al helemaal als atalanta een discubatele rode kaart had gekregen in de 1e helft?

24 februari 2021 om 23:06

Punt 1: zijn eerste geel was zwaar onterecht dus met rood er af zou, net als bij Atalanta, te zwaar zijn geweest. Punt 2: volgens mij wordt hij gewoon geraakt dus het is ondanks dat hij gewillig naar de grond gaat geen zuivere schwalbe (en dus niet per se geel), je kan hem evt. geven hoor omdat hij zo theatraal valt. Punt 3: compenseren voor een eerdere foutieve beslissing is niet wat een scheids hoort te doen..

24 februari 2021 om 23:23

Ach het is toch gewoon toevallig dat het voordeel altijd bij de Spaanse clubs komt

25 februari 2021 om 08:18

Sanderk91 omschrijft het goed. Er is contact en dus geen schwalbe. Hij gaat makkelijk naar de grond maar als er contact is, kan je niet spreken van een schwalbe.

Real doet goede zaken hier. Atalanta moest tegenhouden met 10 man en dat deden zij voortreffelijk. Real mist wel power hoor. Géén creativiteit en geniale ingevingen. Modric probeerde wat, maar de beste man is ook 35+.

Die Gasperini is niet te peilen. Brengt die Ilicic in het spel om hem voor einde weer te wisselen. Hij heeft wel ballen haha.

Slechte wedstrijd. Positief is dat er enkele spelers normaal zullen terugkomen. Gelukkig scoort Mendy een zondagsgoal en scoor je toch een belangrijk doelpunt. Ook al zijn er veel blessures, moesten ze toch veel meer drukken om hier de wedstrijd te beslissen. Real kan dit zeker nog weggeven. Minpunten waren Isco, Asensio en Mariano.

Altijd dat geluk van Real. Zit toch altijd mee met die penaltys, rode kaarten, buitenspellen. Maar goed eigen schuld dikke bult Atalanta. Verder niet opgewassen tegen een Madrid zonder Benz en Ramos.. zegt genoeg.

24 februari 2021 om 23:01

Zoals vorig jaar tegen City toch jaja. -_-

24 februari 2021 om 23:03

Sociofan, zoals tegen city? Waar je 2x 90 minuten compleet van de mat gespeeld werd?

24 februari 2021 om 23:15

Agh, de penalty, schwalbe van Sterling, rood voor Ramos plus een penalty, het geduw in de rug van Ramos bij Jesus goal, nee dat ben je zeker vergeten. En dan moest Varane nog ook even City helpen met 2 kadootjes. Compleet van de mat? ...Agh hou toch op.

24 februari 2021 om 23:20

Je hebt gelijk man maar goed. Gewoon niet reageren. Laat lekker man. Ik ben klaar met die mensen.

25 februari 2021 om 00:08

Blink je doet nu net of ik onzin verkondig, maar die wedstrijd was nou niet het perfecte voorbeeld van “genaaid door de scheids”.. city was gewoon superieur toen. Misschien de wedstrijd tegen Bayern aanhalen? Dat is namelijk net zo’n slecht voorbeeld subjectieve supporters..

25 februari 2021 om 00:42

City was inderdaad heer en meester. Vond dat real madrid eigenlijk in bernabeu nog goed weg kwam. City mocht beter met haas kansen om gaan

25 februari 2021 om 01:19

Ik weet niet of het gebruikelijk is voor Barca of Real fans om altijd maar over de scheids te beginnen. Maar jullie waren vorig jaar gewoon niet goed genoeg om door te gaan. Laten we wel wezen. Real werd ook weer niet weggespeeld ofzo. Dat is weer te extreem. Maar wees gewoon een vent en ga niet alleen maar naar de scheids wijzen. Real Madrid moet en kan beter dan wat ze laten zien.

25 februari 2021 om 07:47

Mick en Salaaf

City was beter, en vooral heer en meester na de twee cadeaus van Varane. Laten we niet doen alsof het een exhibitie was zoals Bayern - Barca.

Er moest hoe dan oook gewonnen worden en het is gelukt. Met veel moeite maar who cares. Jet is wat het is met al die blessures. Wordt wel pittig straks zonder Case maar goed. Das een zorg voor later. Ook Prachtig gedaan door Mendy. Hala Madrid.

Heerlijke winst. En dik verdiend. Ja de rode kaart was zwaar maar je kan em gewoon geven. Doorgebroken speler. (Agh zeurpieten blijf je houden). Uiteindelijk toch de goal. Real speelt gewoon prima, opbouw, Kroos en Modric die subliem het middenveld bespelen maar dan in de final 3rd ontbreekt er van alles helaas. Daar kunnen we gewoon zo weinig. Dat blijft een probleem. Maar het team waa gefocust, heeft hard gewerkt, bleven gaan en dat was gewoon top. Het scoren, aanvallende stootkracht blijft een probleem. Dat is gewoon ongekend en al die blessures zijn ook wat. Heel zuur maar gelukkig winnen we hier maar afgelopen is het zeker niet. Verre van, zal lastig blijven, ook de return. Chapeau Zidane! Hala Madrid!

24 februari 2021 om 23:04

Klopt, rode kaart was zwaar verdict maar ook niet in die mate dat je moet spreken van schandalige beslissing. Mendy was namelijk alleen door. Militao werd tegen Alaves nog weggestuurd voor een identieke fout. Maar goed, selectief zijn.

24 februari 2021 om 23:13

Mendy was door? Als die verdediger niet op Mendy was afgelopen dan had Mendy hem voor zich voordat ie het doel had bereikt. Zo doorgebroken was ie helemaal niet. Mendy had nog aardig wat moeten doen om het doel te bereiken.

24 februari 2021 om 23:22

Tja dan moest die verdediger maar mee lopen ipv hem omver te lopen En nog aardig wat doen? Je weet dat de vrije trap op de rand van het penalty gebied werd genomen?

24 februari 2021 om 23:27

Concha zo werkt het niet. Als we erkennen dat Mendy die verdediger nog voorbij had moeten komen, dan had diezelfde speler geen rood moeten krijgen voor het overtreden van doorgebroken speler. Kijk gewoon naar de herhaling en vertel me nu me serieus dat Mendy van een serieuze scoringskans is ontnomen.

24 februari 2021 om 23:33

Maar Mendy was die speler voorbij vandaar dat hij hem neerhaalt? En ga je beweren dat de andere verdediger, die aan de andere kant van de 16 staat Mendy nog had bijgebeend?

24 februari 2021 om 23:37

Kijk aub terug. Een seconde nadat Mendy richting de bal rent is die verdediger al op een lijn met hem. Dan rent ie Mendy er ook nog eens uit met de poging om bal weg te schoppen, maar dan de overtreding maakt. Mendy had die verdediger nog uit moeten spelen en dan nog moeten draaien richting goal omdat ie van een moeilijke hoek zou komen.

24 februari 2021 om 23:28

Drie oud-voetballers uit de Premier League vonden alledrie dat het een goal scoring opportunity was en dat rood daarom ook terecht was.

24 februari 2021 om 23:31

Twee Britse commentatoren en meeste vrienden van me die Madridistas zijn vonden het veel te zwaar.

24 februari 2021 om 23:49

Sja, ze projecteerden waar hij met de bal uitkwam als hij niet was neergelegd en dan had hij de hoek voor het uitkiezen gehad zeiden ze.

25 februari 2021 om 00:26

Frappant, aangezien de Atalanta speler wel heel snel Mendi bereikte nadat ie de bal aannam.

De rode kaart was echt schandalig, anders had Atalanta waarschijnlijk gewoon gewonnen, jammer maar we pakken ze in Madrid wel

24 februari 2021 om 23:23

Nee, denk dat Real dan met een grotere uitslag had gewonnen. Tegen inzakkende ploegen heeft Real het moeilijk, maar tegen een pressie spelen Atalanta had ik Real met minimaal 2 doelpunten verschil zien winnen. Edit: /lariekoekoff

25 februari 2021 om 08:19

Waarom was deze rode kaart schandalig? Een duidelijkere rode kaart bestaat er niet. Doorgebroken speler en het ontnemen van een 100 kans is rood, ook als dat vroeg in de wedstrijd gebeurd.

25 februari 2021 om 20:14

Een rode kaart krijg je als je doorgebroken bent en de bal richting het doelgaat en er niemand meer was die je kon stoppen. De bal draaide de andere kant op en er stond nog een verdediger er vrij kort op

26 februari 2021 om 12:43

Groninger Hopp
"een rode kaart krijg je als je doorgebroken bent en de bal richting het doelgaat en er niemand meer was die je kon stoppen."
Dat is een hele mooie eigen interpretatie van jouzelf over de spelregels. Want dat staat er helemaal niet, wat jij zegt. In de spelregels staat heel helder dat het moet gaan om het 'ontnemen van een duidelijke scoringskans'. Al die omstandigheden die jij noemt verzin je er zelf bij maar dat zijn niet de criteria die door de arbiters in acht genomen moeten worden.

Op basis van het vertoonde spel, de omstandigheden na de rode kaart, de 9 geblesseerde spelers, met Isco op 9, kun je toch moeilijk bij deze eenzijdige en oh zo saaie pot tot een andere analyse komen dan de volgende: pffffffffffffffffff.

Gelukkig valt die goal alsnog.
Dat balletje breed en balletje terug kreeg je gewoon slaap van. Ik weet dat Madrid wel 9 spelers mist maar toch ... vini wederom zwak en zorgelijk . Rode kaart vond ik veel te zwaar gestraft... net als die gele kaart van Casemiro na die schwalbe van Zapata waardoor hij de return mist ... gelukkig gewonnen maar het is nog lang niet gespeeld

Allereerst heerlijk om al die haters te zien janken en te zien klagen, des te lekkerder een overwinning aankomt. Zou zeggen hou jullie bezig met jullie eigen club.

Dat gezegd te hebben, wat is Real toch ongelooflijk matig, dit Real baart mij echt zorgen als spelers als Benz, Ramos, Modric etc zullen stoppen, we hebben totaal geen vervangers en momenteel zoals vele clubs niet het geld om 4-5 nieuwe spelers te halen.
Asensio wil ik echt NOOIT meer zien spelen in een Real shirt , kan echt helemaal niks meer, geen snelheid, kan geen mannetje voorbij, hoeveel duels en balverlies hij heeft geleden vandaag en hoe hij al het hele jaar speelt, die zou met alle respect bij een PEC Zwolle niet eens opvallen, Aribas viel nog zelfs meer op dan Asensio in 15 minuten tijd.
Ik begrijp echt niet dat we een Kubo/Odegard niet bij de selectie hebben gehouden als je naar koekenbakkers kijkt als Isco en Asensio die echt niks kunnen. Maar ik heb begrepen dat Zidane helemaal geen keus had en Real er momenteel alles aan doet om de kosten te drukken wegens de verliezen die maken door de pandemie.

Voor de rest moet ik Nacho en Varane een pluim geven die 2 en vooral Varane spelen de laatste tijd ijzersterk, ja vandaag hebben ze niet zoveel hoeven te doen, maar ook de afgelopen periode geven ze weinig weg , ik hoop dat ze dit volhouden samen.

De return is zeker nog niet gespeeld, want een 1-0 is niks in de voetbalwereld , maar hopelijk hebben we dan paar spelers terug en kunnen we die wedstrijd thuis afmaken.

24 februari 2021 om 23:31

Waarom hebben alle real fans het hier op VZ altijd over 'haters' en 'jankerds'? Real speelde, door een wat dubieuze arbitraire beslissing, tegen 10 man. Bakten er niet veel van. Dat heeft niets met 'janken' te maken. Sympathie voor de underdog is niks mis mee.

24 februari 2021 om 23:53

Wat is er zo dubieus aan dan? Het is een doorgebroken speler en de scheids straft hem met rood. Is het een zware beslissing ja, ik zou hem zelf geel geven, maar zo heb je genoeg van dat soort momenten in het voetbal, feit is dat de scheids hem dat kon geven en zoals elk persoon , ook elk scheids anders in elkaar zit. De analisten van BT sports vonden dat de scheids hem kon geven en dat zijn mensen die op het allerhoogste niveau hebben gespeeld, dan komen mensen die niet eens A klasse hebben gespeeld janken.

Het valt daarbij gewoon op dat er altijd zo veel word gehaat op Real dat is een feit, scroll naar boven en je ziet alle jankerds hier komen reageren en maar altijd dat gezeik van ze, mij zie je niet op een Ajax, Psv, Barca, Atletico of welke andere club zeiken in de reacties, ik hou van sportieve discussies, iets wat bij vele leden heel ver te zoeken is.
En sympathie voor de underdog my ass, niemand van die clowns heeft ooit een wedstrijd van Atalanta meegepikt al zou Real tegen een Bayern/city spelen zouden ze hopen dat Real keihard zou verliezen dus sympathie hebben ze niet het is gewoon pure misgunst en haat.

En ja Real bakte er weinig van, maar mensen vergeten even dat we 5-6 cruciale basis spelers missen en 2-3 gewaardeerde B-spelers , en we hebben al jaren geen talisman meer, waar PSG Neymar/mbappe heeft, Liverpool Salah/mane, Barca Messi etc zijn we nu al 3 jaar zonder een waardige talisman, iemand die Cr7 een beetje heeft kunnen vervangen al is het maar voor 25%.

24 februari 2021 om 23:59

Je geeft al antwoord op je eigen vraag. Wat is er dubieus aan? Om vervolgens aan te geven dat je het zwaar vindt en zelf geel had gegeven. De rode kaart was gewoon belachelijk, maar dat zal je dan weer niet toegeven. Zoek de betekenis van dubieus eens op..

25 februari 2021 om 00:39

Je spreekt jezelf tegen door mij te quoten dat ik een geel zou geven en vervolgens zeggen dat ik niet zal toegeven dat het geen rood is.
Nogmaals de ene kan hem geven en de andere niet, is met penalty's ook zo de ene geeft voor hands een penalty de andere interpreteert het weer anders. Maar goed dat jij al op een Real topic komt en tijd neemt om op mijn post te reageren geeft al aan dat het ook bij jou diep zit.
Maar vervolgens wel voor je eigen clubbie staan te juichen als ze b.v. een onterechte penalty krijgen.

25 februari 2021 om 03:10

Je moet eens een wedstrijd van Real Madrid via Ziggo volgen, dan hoor je dezelfde retoriek die je hier ook krijgt. Je hoeft er de comments maar op na te lezen.

25 februari 2021 om 08:21

Rutgerrr en zoek jij regels wat betreft het ontnemen van een 100% kans op bij een doorgebroken speler. Niets dubieus aan die kaart en 100% rood. Duidelijker kan niet.

25 februari 2021 om 00:22

Keep the same energy als het tegen Real is, Toensie87. Zonder smoesjes te zoeken dan. Wil je deze deal met me sluiten?

25 februari 2021 om 00:43

Check mijn posts maar na, zelden hoor je mij klagen over de scheids ook wanneer het tegen Real is (wat dit seizoen vaker is voorgekomen, kijk de stats maar eens na hoeveel penalty's Real tegen en voor heeft gekregen in La liga en check de andere teams maar na)
Ik zeik eerder op het team en op Zidane/perez dan de schuld zoeken bij andere. Kan je van heel veel mensen hier niet zeggen.
Ben ik wel benieuwd voor welk team jij dan bent en geen dekmantel team aub

Real Madrid en geluk in de CL, het zal ook eens niet. Die rode kaart was echt belachelijk. Ten eerste was hij niet doorgebroken, ten tweede is het die mislukte Braziliaan. Die scoort nog niet als je hem een meter van het doel af zet. Casemiro had gewoon zijn 2e gele kaart moeten krijgen, dus rood. Maar dat durft de scheids dan weer niet hé, stel je voor. De goal was wel mooi, eerlijk is eerlijk. Maar Atalanta is hier gewoon genaaid.

25 februari 2021 om 00:20

Eeehhh, Mendy is Fransman. Hij is geen Braziliaan. Er waren 2 Brazilianen op het veld bij Real vandaag, maar ze waren geen van beide bij die rode kaart betrokken. Heb je de wedstrijd wel gezien Rutgerrr? Want op basis van je stelling heb ik sterk het vermoeden van niet.

25 februari 2021 om 00:32

Ik denk dat Rutgerrr hier Mendy met Vinicius door de war haalt.

25 februari 2021 om 00:41

Sinds wanneer komt mendy uit Brazilië. En Casemiro 2x geel ? Wat een haat man. 1 de eerste was absoluut geen geel en een zware schwalbe van Zapata wat je bewust niet noemt verder was het geen schwalbe van Casemiro want hij word wel degelijk uit balans gebracht. Geen penalty maar ook geen gele kaart. Wees gewoon een keer objectief man. Jou Ajax kreeg vorige week donderdag een gratis penalty die jij als enige goed zat te praten. Soms zit het mee en soms tegen. Dat blijft voetbal.

25 februari 2021 om 00:48

Met dit soort mensen heeft een "sportieve discussie" geen zin.
Die kijken alleen naar wat zij willen zien/horen meer niet. De eerste gele kaart van Casemiro word niet besproken want dat werkt niet voor zijn argument. Daarnaast heb ik hierboven al uitgelegd dat menige analisten van BT sports (voormalige top voetballers en mensen die al 20-30 jaar ervaringen hebben op dit gebied) aangeven dat het een doorgebroken speler is en dat de scheids hem kan geven. Hetzelfde met penalty's de ene geeft wel een penalty de andere wil er niks van weten.
En het feit dat dit soort mensen er als eerste bij zijn om dan vervolgens brand en moord te schreeuwen in een Real topic, zie je het al voor je dat ik als Real fan naar een Ajax artikel ga en daar loop te zeiken, nee dankje heb wel wat beters te doen.

25 februari 2021 om 01:06

Ben het met je eens. Dit soort gasten kijken naar een wedstrijd om de wedstrijd maar puur alleen om te kunnen haten. In elke wedstrijd zitten goede beslissingen en minder goede. Soms zit het mee en soms zit het tegen. Ajax kreeg vorige donderdag een hele goedkope penalty... dat zat hij weer goed te praten. Je hebt gelijk toensi. Lekker laten gaan. Ontopic : het is te hopen dat er in de return wat jongens terug komen. Valverde benzema ramos Rodrigo hopelijk. Een aanval met vini en assesio en daarachter isco is niet te doen. Vooral vini valt Helaas zwaar tegen. Ik vond Nacho echt geweldig spelen samen met kroos. Eerst maandag winnen van sociedad hopelijk.

25 februari 2021 om 08:22

Het was niet doorgebroken? Hahahaha, hoe kan dit niet doorgebroken zijn? Als een speler alleen op het goal afgaat, randje 16 loopt en de dichtsbijzijnde verdediger op een meter of 10 staat dan is er toch echt sprake van doorgebroken. Hoe kan je dat anders zien? Edit: er loopt nog een speler dichterbij, achter Mendy, maar ook die is te ver om Mendy te achterhalen.

Ik kan begrijpen dat je een gele kaart kan geven voor die onnodige overtreding, maar rood? Neen, dat was het zeker niet. Hij ging niet recht op doel af, het was geen opgelegde kans en hij was de laatste man niet. En niet eens de var gaan kijken om te zien of je verkeerd was. Hier komt Real Madrid heel goed weg, en wie anders beweert snapt er geen bal van. Het maakt niet uit welke club of welke clubkleuren, dit is nooit een rode kaart.

25 februari 2021 om 08:27

Het was wel degelijk de laatste man gezien de andere verdediger op een meter of 10 ervanaf staat. En hoezo gaat hij niet op de goal af? Hij staat ongeveer een meter vanaf de cirkel van het strafschop, hoe kan je vanaf daar niet rechtstreeks naar het goal gaan?

Het verbaasd mij hoeveel mensen andere regels hanteren bij een wedstrijd van Real Madrid.
De rode kaart is toch een overduidelijke en duidelijker kan niet? De verdediger is de laatste verdediger, de dichtsbijzijnde verdediger staat er een meter of 4 vandaan en hij gaat rechtstreeks op het goal af. Hoe kan dat geen rood zijn?

En dan is er wel een discussie over de niet gegeven 2e kaart voor Casemiro terwijl ik Atalanta een hoop andere overtredingen heb zien maken waar je geel voor kan geven? De scheidsrechter floot een prima wedstrijd en vermaande daar waar nodig ipv de wedstrijd met 7 tegen 8 te eindigen. De niet gegeven eventuele 2e gele kaart is niet meer dan logisch. Casemiro gaat gemakkelijk neer maar er is contact, dus sprake van een schwalbe kan er niet zijn.

De wedstrijd was saai, vooral omdat Real moeilijk het spel kan maken tegen een ploeg dat achterover leunt en er geen wedstrijd van wil maken. Gelukkig kwam de treffer van Mendy optijd waardoor de volgende wedstrijd Real de rollen kan omdraaien. Achterover leunen en uitgaan van de snelheid van Vinicius en ik hoop Hazard. Asensio ben ik echt beu. Die jongen speelt iedere keer zijn eigen wedstrijd en eigenlijk niets lukt nog bij die jongen. Een jaartje verhuren en hopen op een oude Asensio zou het beste zijn maar ben bang dat dit eigenlijk zijn niveau is.

Ook Nacho wil ik nog benoemen. Waar iedereen veel (terecht) klaagt over de defensie van Real stond Nacho ijzersterk te verdedigen en heb ik Ramos gisteren niet gemist. Ook Varane deed het prima, mede dankzij Nacho.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren