Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax nodigt Roony Bardghji (15) uit voor stage; vraagprijs van 10 miljoen

Laatste update:

Tal van topclubs hebben interesse in Roony Bardghji, zo melden Deense media. De pas vijftienjarige aanvaller van FC Kopenhagen heeft volgens lokale media uitnodigingen van Ajax, Bayern München en Barcelona op zak om stage te lopen. Bardghji, een geboren Koeweiti die Syrische ouders heeft en over de Zweedse nationaliteit beschikt, zou vorig jaar al op bezoek gaan bij Barcelona, maar de coronapandemie zette daar een streep door.

Bardghji maakte vorig jaar de overstap van Malmö FF naar FC Kopenhagen. Als veertienjarige werd de Zweed topscorer in de competitie voor Onder-17: vijftien goals in tien duels. In november vorig jaar, op zijn vijftiende verjaardag, zette de vleugelaanvaller zijn handtekening onder een meerjarig contract en hij is onlangs naar de Onder-19 gepromoveerd.

FC Kopenhagen heeft volgens lokale media nog geen enkel formeel bod ontvangen, mede omdat scouts uit het buitenland door de coronapandemie geen jeugdwedstrijden in Denemarken kunnen bijwonen. De clubs met interesse willen dan ook graag dat Bardghji stage komt lopen zodra de restricties zijn versoepeld. De Deense topclub gaat voor de absolute hoofdprijs en zou uitgaan van een transfersom van tien miljoen euro.

FC Kopenhagen hoopt Bardghji hoe dan ook langer te kunnen behouden. Tot zijn zestiende verjaardag mag hij niet in de hoogste competitie van het A-elftal uitkomen en de directie weet dat ervaring in de Superliga de vraagprijs alleen maar kan opdrijven. De broer van Bardghji is bovendien aan de jeugdopleiding van FC Kopenhagen toegevoegd en beiden blijven woonachtig in het ouderlijk huis in Malmö, op een uur afstand.

Oud-voetballer William Kvist wil weinig tijd aan de geruchten besteden. “We hebben plannen op lange termijn met Roony”, benadrukt de technisch directeur. “Hij moet zich nu gaan ontwikkelen in de Onder-19, waar hij in goede handen is. Beide partijen willen stap voor stap zetten, waarbij zijn ontwikkeling centraal staat. Daarvoor is rust rondom zijn persoon een absolute must.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het wordt steeds gekker. We kopen echt alles wat los en vast zit. Een jeugdspeler van 10 miljoen nodigen we lachend uit op de toekomst. En we vinden het gek dat de ene na de andere jeugdspeler twijfelt over zijn toekomst bij Ajax.

21 februari 2021 om 07:55

Die gaat gewoon naar een topclub waar 10 miljoen, kleingeld is

21 februari 2021 om 08:35

Ja, en? Ajax wil bij de beste 32 clubs van Europa horen. Dan moet je kwaliteit in huis halen. Moet Ajax daarvan af zien, omdat enkele tieners die het wellicht gaan maken dan misschien eerder vertrekken? Ik zie verder dat ondanks alle dure aankopen spelers als Timber, Rensch, Gravenberch, Brobbey, Traore, Ekkelenkamp gewoon voldoende kansen krijgen/hebben gekregen om aan te tonen dat zij goed genoeg zijn. Bij Ajax werkt het nog steeds zo dat als je je bewijst in Jong Ajax, je kansen krijgt in Ajax 1. De spelers zullen alleen soms iets meer geduld moeten hebben.

21 februari 2021 om 08:43

Jij kan vinden dat ze genoeg kansen krijgen. Het sentiment in de jeugd is echter inmiddels anders. Dat was laatst ook in een artikel te lezen waar een aantal zaakwaarnemers aan bod kwam. Dat vind ik een slecht teken. Uiteindelijk hebben we die jeugd hard nodig om aan te haken in Europa. De grote transferwinsten komen namelijk daar vandaan. Jeugd ontwikkelt zich niet met 2 invalbeurten en wat meetrainen. Die balans slaat steeds vaker de verkeerde kant op.

21 februari 2021 om 08:55

Dat sentiment is anders geworden omdat het inderdaad wat moeilijker dan voorheen is geworden om vanuit de jeugd door te breken bij Ajax. Daarentegen, deze spelers zullen hun hele voetbalcarrière lang te maken gaan krijgen met concurrentie. Als ze het daar al moeilijk mee hebben bij de club waar zij hun jeugdopleiding hebben genoten, en waar ze dus in elk geval over enig krediet beschikken, dan staat ze nog wel wat leuks te wachten als ze naar andere clubs verkassen...

21 februari 2021 om 08:57

En daarbij: in elk geval krijgt de jeugd bij Ajax nog de kans, het is niet zoals bij Manchester City of (onder normale omstandigheden) Chelsea waar het als jeugdspeler bij voorbaat al een nagenoeg kansloze exercitie is.

21 februari 2021 om 09:46

Ajax heeft de lat voor talenten wel een beetje hoger gelegd. Onder Frank de Boer kon bijna elk talent in Ajax 1 aan de slag, daarvoor hoef ik geen namen te noemen. Er komt nu gewoon een drempel waar ze overheen moeten. Als Brobbey echt beter zou worden (en bij Ajax zou blijven) dan Haller wordt Brobbey gewoon opgesteld. Maar Ajax gaat gewoon geen concessies doen aan het niveau van spelers om daarvoor jeugdspelers door te schuiven. Je ziet het nu ook aan Rensch: Klaiber bankt....

21 februari 2021 om 09:54

Prima dat je talentvolle jeugdspelers weg wil halen bij andere clubs. Maar dan moet er ook niet gehuild worden als het andersom gebeurt zoals bijv met Rijkhof.

21 februari 2021 om 09:59

Ik heb niemand zien huilen daarover eerlijk gezegd. Iedereen begreep het wel als je daar 4 keer zoveel kan verdienen. Elk jaar vertrekken er wel wat jeugdspelers naar topclubs. Zo werkt het nou eenmaal.

21 februari 2021 om 10:26

Benzema, volgens mij moet je het ene niet los zien van het andere. Als Rijkhof die ook 15 of 16 is , niet was vertrokken , had Ajax geen reden om een 15 jarige spits aan te trekken.

21 februari 2021 om 10:35

Dit is natuurlijk een beetje een kip en ei verhaal. Je kan het zo zien als jij het nu voorlegt, maar je zou ook kunnen zeggen dat Ajax deze jongen alleen maar koopt om het gat op te vullen dat Rijkhoff achterlaat.

Verder vind ik dat boos doen richting jeugdspelers die vertrekken belachelijk, maar wat mij betreft mag je best teleurgesteld zijn als zo'n talentvolle jongen toch ineens vertrekt. Brobbey en Unuvar volg ik ondertussen al 4 jaar en als ik dan Brobbey net voor zijn doorbraak ziet vertrekken, dan baal ik daar gewoon van.

21 februari 2021 om 10:38

Nou dan moet je misschien wat beter om je heen kijken. Ook op vz waren de reacties grotendeels negatief. Het is hypocriet om het weghalen van een speler toe te juichen maar het af te keuren als het bij je eigen club gebeurt. Dit doen niet alle Ajax supporters, maar een groot deel ervan wel.

21 februari 2021 om 11:18

Man wat een onzin. De kritiek van ajax supporters is nooit geweest dat andere clubs spelers van ons weg halen. Dat is normaal namelijk. Dat is al jaren het geval en dat zijn we gewend. De kritiek was richting ajax en die jongen zelf. Misschien iets beter opletten voor je weer een sneer naar iets wat ajax heet eruit gooit. Het gaat niet over weghalen maar iemand laten blijven.....

21 februari 2021 om 11:33

Ah, nee dat is natuurlijk geen probleem. Kritiek hebben op een speler omdat hij een keuze maakt waar je het niet mee eens bent en die nadelig is voor jouw club. Maar als het voordelig voor jouw club is is het ineens geen probleem. Heel volwassen. Dit is overigens geen sneer naar Ajax want dit doen andere fans ook. Alleen gaat dit nieuwsbericht wel over Ajax.

21 februari 2021 om 11:56

Benzema, je blijft iedere x dezelfde nonsens spuien. Volgens mij heb je een hetze tegen Ajacieden, of je begrijpt waarlijk niet waar men over klaagt.

1.Dortmund is een bv. club waar je jeugd aan toe kunt vertrouwen, dat zij onze speler weghalen is het punt niet. Het is geen ramp om spelers te verliezen aan andere clubs, wel jammer natuurlijk, maar sommige clubs hebben gewoon 0 perspectief voor de jeugd, dus dan snapt men niet dat je daar als speler je carriére wilt opbouwen.

2.Wat betreft het geval Rijkshof gaat erom dat de speler wegwilde, dat is waar menig Ajacieden op stuitten. Men voorzag een gouden toekomst voor hem in het eerste elftal. Persoonlijk vind ik het ook jammer, maar als ik hoor dat intern we het (weer eens) verkloot hebben met gebrekkige belangstelling, dan snap ik hem echt wel.

21 februari 2021 om 12:11

Ik begrijp de teleurstelling. Maar je moet de keuze van een speler respecteren. Ook al heeft hij bij Ajax meer perspectief, so what? Mensen bekritiseren hem omdat hij volgens hen een verkeerde keuze maakt. Terwijl de enige juiste keuze is te doen wat hij zelf wil. Ik heb er problemen mee dat mensen hier voor spelers willen bepalen wat wel of geen juiste keuze is, en de speler bekritiseren als deze een andere keuze maakt.

21 februari 2021 om 12:27

Mensen mogen dan toch nog wel hun teleurstelling uiten? Als 1 van je veel belovende spelers vertrekt, dan ben je kwaad. In dit geval, zijn mensen kwaad op hem terwijl ze imo kwaad op Ajax moeten zijn. Maar dat terzijde, jij bekritiseert mensen omdat zij anderen bekritiseren... Beetje krom. Ik zou het nog begrijpen als je mensen zou bekritiseren omdat ze onjuist geïnformeerd zijn of de verkeerde partijen afvallen.

21 februari 2021 om 14:37

Valken
"dat sentiment is anders geworden omdat het inderdaad wat moeilijker dan voorheen is geworden om vanuit de jeugd door te breken bij Ajax."

"in elk geval krijgt de jeugd bij Ajax nog de kans, het is niet zoals bij Manchester City"

Klopt inderdaad. Het is een flink stuk moeilijker geworden voor jeugd bij Ajax om kansen te krijgen, laat staan door te breken, omdat er gewoon heel erg veel spelers worden gekocht en er dus maar heel weinig echte speeltijd (en dus kansen) voor die jeugd overblijven. Want met vijf minuutjes bij een 5-0 stand tegen RKC mogen invallen, dát zijn natuurlijk geen 'kansen bij Ajax'.

Maar met je verwijzing naar City geef je zelf ook direct hét pijnpunt aan. Naar City wijzen is geen goed teken. Ajax stond bekend als opleidingsclub nummer 1. Als je je dan, om aan te tonen dat je dat nog steeds bent (tenminste, ik neem aan dat dát jouw stelling is), wijst op dé koopclub van dit moment, dan moet je je toch echt achter je oren krabben hoe dat nou echt zit met die status van opleidingsclub. Want ik lees het echt nog wekelijks, overal. 'bij Ajax krijgt de jeugd altijd kansen'. Maar de realiteit is en blijft dat de jeugdspelers zélf daar overduidelijk totaal ancers over denken. Die zoeken gewoon hun heil elders. Want die kennen de echte kant van 'al die kansen die ze krijgen'. En het mag zo zijn dat veel Ajaxfans dat wegwuiven omdat Blind 'toch ook gewoon is opgeleid' en de vertrekken de spelers verwijten dat ze te slap zijn om te knokken voor een plek als derde alternatief in de selectie, maar de feiten spreken boekdelen.
En zolang dit goed gaat, yep, dan klopt het beleid. Maar ik heb er vaker op gewezen. Dit beleid staat en valt met het elk seizoen opnieuw kampioen moeten worden en groepsfase CL spelen. Zodra dat een keertje niet lukt heeft Ajax, vanwege de financiële risico's die genomen worden, ontstaat direct een probleem. En als je dan je jeugd zo hebt verkwanseld, waar val je dan nog op terug?

21 februari 2021 om 20:28

@Contstant kante een heel verhaal maar er klopt niets van met je 5 min tegen RKC.
Jeugdspeler Gravenberch is dit seizoen "gewoon" basisspeler boven aankopen als Martinez. Timber lijkt basisspeler geworden. Rensch krijgt veel minuten en staat boven aankoop Klaiber. Brobbery en Traore hebben veel minuten en zijn/ waren ook aankopen Huntelaar en Labyad voorbij. Waarom verdraai je zaken? Gaat je Ajax haat boven objectief zijn?

21 februari 2021 om 21:49

"contstant kante een heel verhaal maar er klopt niets van"
Ja sorry dat ik van onderbouwing houd. Ga liever niet kort door een bocht.

"waarom verdraai je zaken? Gaat je Ajax haat boven objectief zijn?"
Ik verdraai niets, ik geef een doorsnede van wat door Ajaxfans gretig 'ze krijgen bij Ajax altijd kansen', wordt genoemd. Uiteraard geldt die vijf minuten voor álle jeugdspelers als groep zodanig. Maar het staat er wel symbool voor. Dat is geen verdraaien.
Al mag jij best vinden dat Ajax nog steeds 'altijd kansen' geeft aan de jeugd. Maar dan hebben jij en ik gewoon een ander inzicht over wat die 'kansen' in de praktijk inhouden.

"gaat je Ajax haat boven objectief zijn?"
Vind je het erg dat ik hier verder niet op in ga? 'haat'? Doe normaal joh. Dit is niet groep 5 he. Met alle respect dan weliswaar.

21 februari 2021 om 08:39

Hij is uitgenodigd om stage te lopen. Er is nog geen geld overgemaakt of jij gaat al los. Daarnaast krijgt talent alle kans bij Ajax. Dit jaar breken Timber en Rensch door. Vorig jaar Gravenberch. Deze hele mooie mix van eigen jeugd en aankopen zorgen al jaren voor succes. Niets geks aan.

21 februari 2021 om 08:52

Wat een onzin! Bij Ajax krijg je sowieso een kans als je goed genoeg bent. Spelers als Gravenbergh, Timber en Rensch krijgen regelmatig speeltijd, terwijl er een aankoop op de bank zit. Als je als jeugdspeler bang bent voor een beetje concurrentie, dan moet je vooral weggaan. Maar kom niet met het excuus dat het verhaal niet goed was, om vervolgens bij een Europese topclub weg te kwijnen.

21 februari 2021 om 08:56

Een jeugdspeler heeft tijd en ruimte nodig om zicht te ontwikkelen. Die is er steeds minder en dat vind ik zorgwekkend. Dat is mijn punt.

21 februari 2021 om 09:19

Waarom zou er in minder ruimte zijn omdat ajax een talent van 15 jaar haalt? En tevens is concurrentie heel goed voor je ontwikkeling!

21 februari 2021 om 09:48

Ik denk dat Ajax dit talent wil halen om die andere jongen die naar Dortmund vertrokken is te vervangen. Er moet wel weer een jeugdelftal gevormd worden. Zo was Dolberg de vervanging van Malen....

21 februari 2021 om 09:49

Dat is niet zorgwekkend. Dat is streven naar een hoger niveau.

21 februari 2021 om 10:01

Hij zal niet 1 op 1 vervanger zijn maar Boerhout van Heerenveen gaat met 16 bij Ajax tekenen. Had ook kans om bij AZ, Feyenoord en PSV te spelen. 1 van laatste toppers uit 2005 die nog niet naar topopleiding was. Deze jongen is denk ik optie wanneer ze iemand anders uit 2005 niet aan zich kunnen binden.

21 februari 2021 om 10:35

Walvis_theo, snap je punt niet. Paar jaar terug waren we ontzettend blij met de 3 spelers die in 1 keer de stap maakten naar Ajax 1. Ondertussen is het niveau en doelstelling hoger komen te liggen en zien we ineens weer 3 jongens aanhaken bij het eerste. Ben ervan overtuigd dat de vierde , mits hij zou blijven, Brobbey, ook volgend seizoen zat minuten zou gaan maken. En als hij beter blijkt te zijn dan Haller die ook uit de basis zou spelen. Er is dus weinig veranderd.

21 februari 2021 om 10:39

Wat een onzin, veel van die jongens spelen gewoon wekelijks in Jong Ajax. Daar is meer dan genoeg tijd en ruimte om je te ontwikkelen. Afgelopen 2 jaar alleen al zijn Rensch, Schuurs, Timber, Traore, Brobbey, Gravenberch, Dest en Ekkelenkamp aangesloten. Bovendien klopt ook Taylor al op de deur. Als je goed genoeg bent krijg je gewoon de kans.

21 februari 2021 om 15:23

Peer
Als fan vind jij kansen krijgen in jong Ajax uitstekend. Die betrokken jeugdspelers zelf mikken op kansen in het eerste. Jij zegt dat als ze 'goed genoeg' zijn, ze gewoon kansen krijgen. Dat klinkt als een mooi statement, maar effectief betekent dit gewoon dat de gekochte spelers de eerste kansen krijgen en dat de jeugd er dus pas aan te pas komt als ze, als derde of vierde optie, een beurtje krijgen om in te vallen.
En jij vindt dat je daarmee 'bij Ajax altijd kansen krijgt', maar de realiteit is dus gewoon dat je als jeugdspeler, tenzij er sprake is van heel veel blessures en schorsingen (of spelers die niet worden ingeschreven), je als optie drie of vier lekker veel mag banken. Dát was dus ooit anders bij Ajax.

21 februari 2021 om 15:42

Constant,
Klaiber is gehaald als backup voor Mazroui en toch speelde donderdag een jeugdspeler op diens plaats en niet Klaiber. Ergo: je stelling klopt in deze niet.

21 februari 2021 om 17:38

Mag ik ervan uitgaan dat mijn stelling, wat jou betreft, dus in alle gevallen behalve de rechtsback plek, wél klopt? Aangezien je daar geen voorbeelden noemt die mij stelling zouden kunnen weerspreken?
En andersom bezien, want ik reageer op Peer, vindt jij dat de genoemden dus allemaal niet goed genoeg zijn (want de gehaalden spelen op hun plekken)?

21 februari 2021 om 09:01

klopt en vergeet niet dat hetniveau daar vele malen lager is waardoor je makkelijker uit blinkt. Waarschijnlijk zijner in Nederland zat spelers die dat daar ook zouden presteren.

21 februari 2021 om 09:52

Eindelijk, een nuchtere reactie van een Ajax supporter op het vertrek van jeugdspelers.
Je slaat hiermee de spijker vol op de kop.

21 februari 2021 om 11:21

Ach weet je Tinus. De gevolgen zijn pas op lange termijn zichtbaar. Spelers zullen sneller voor andere clubs kiezen dan ze nu doen. Het echte effect komt pas later. Mijn mede supporters kijken vaak alleen niet verder dan de laatste wedstrijd.

21 februari 2021 om 11:43

Volgens mij heb jij verkeerde verwachtigspatronen. Ten eerste, is het beleid om plekken in de jeugd opnte vullen zodra iemand vertrekt (e.g. Rijkhof), niet om maar zoveel mogelijk jeugd aan te trekken. Ten tweede, gaat het eerste seizoen dat jeugdspelers kansen krijgen in het eerste elftal altijd gepaard met meetrainen invalbeurten hier en daar. Dat is van alle tijden. Soms zijn er uitzonderingen zoals wanneer de club kra bij kas zit, of wanneer talenren exceptioneel zijn. Dit is echter nooit de maat geweest, dus dat talenten klagen dat ze op hun 18e geen basisplek krijgen is pure lariekoek. Als ze het geduld niet hebben om een seizoen ingewerkt te worden, dan mogen ze idd vertrekken. We houden van onze jeugd, maar enige realisme is wel op zn plaats.

Hij is 15 en wordt nu al op een voetstuk geplaatst met de belofte van een grootse carrière. Ik weet niet of dat goed is voor een mens.

21 februari 2021 om 10:44

Eens, dit dient strafbaar gesteld te worden. Je ziet dit zo vaak. Overigens is het ook discriminatie, wel een 16 jarige Deen mogen komen maar geen 16 jarige Chinees.

21 februari 2021 om 11:08

Zo is de wetgeving nu eenmaal. Vrij verkeer van personen binnen de EU oid.

21 februari 2021 om 12:45

Oh dus omdat wetgevingen dingen bepalen moeten we het maar normaal vinden?
Dit is gewoon kinderhandel. Wat denk je van de psychische schade wanneer een speler toch mislukt? In een land waar hij de taal niet spreekt, zijn basis opleiding afronden in een cultuur dat hem niet bekend is. Dit zijn kinderen, ik hoop dat je dat begrijpt ipv simpel naar een wetgeving te verwijzen. Als alle wetten 100% juist waren hadden we geen regering nodig gehad om elke dag te debatteren om te vernieuwen en te verbeteren.

21 februari 2021 om 13:03

Interessante manier van benaderen. Kinderhandel nogwel? Pfoe, best een sterke term voor iemand die de keuze heeft. Niemand verplicht hem die stap te maken. Net zoals met een studiebeurs, ik heb een vriend die bij BVO speelde en nu in VS scholarship heeft en daar doet voetballen en studeren. Is dat ook kinderhandel? En wat te denken van de psychologische schade wanneer blijkt dat niet alles in het level zal lukken. De horror. Daarnaast doel ik op je reactie dat het discriminatie is door te verwijzen dat er letterlijk wetten zijn die gedragingen motiveren of afkeuren. Ik kon op die manier als tiener in buitenland studeren, andere kunnen op die manier verhuizen om de taal te leren en zichzelf te ontdekken. De wereld is niet meer zo groot en eng als hij ooit leek. Ik stapte voor corona met enige regelmaat op vliegtuig en ging naar Stockholm of Londen, dat stond dichter bij mij dan Groningen bijvoorbeeld. Ik, vanuit pedagogisch perspectief, ben van mening dat teleurstelling bij kinderen cruciaal is. Je kan ze niet voor alles beschermen, ben zelf van mening dat het goed is dat er grenzen gesteld worden betreffende leeftijd. Maar 16 is een leeftijd waarin je best een keuze mag hebben in de beslissingen die je maakt dan. Daar leer je van. Als deze jongen weer (is jaar geleden van Malmö naar Kopenhagen gegaan) nieuwe omgeving wilt is dat zijn keuze, valt binnen de Europese wetgeving en alles.

21 februari 2021 om 13:49

Nouja wij hebben gezegd dat vanaf 18 je volwassen bent en keuzes en stemrechten hebt. Tot die tijd ben je gewoon onder gezag van je ouders. Dat je in het buitenland kan studeren etc klopt, maar dat is over het algemeen een vrije keuze. Het punt wat jij hier in mist is de rol van bijvoorbeeld zaakwaarnemers, ouders etc die alleen om geld geven en niet in belang van het kind denken. Denk aan Drenthe die zelf aan heeft gegeven wat voor gevolgen gebrek aan begeleiding voor hem had, hij was nota bene nog ouder. Het verschil tussen jou verhaal en mijn verhaal is dat jouw verhaal niet gebaseerd is op deze sporter, maar op een vrije keuze om ergens voor te gaan en mijn verhaal gaat over deze jongen die 10 miljoen waard is en ongelooflijke keuze druk krijgt, waarbij het belang van geld groter is dan het kind. En ja het is kinderhandel, je koopt namelijk een kind, je verhandelt een kind. Niet voor niets dat we buiten de EU dit uberhaupt geeneens mogen doen, terwijl er genoeg Afrikanen bijvoorbeeld ook goed genoeg zijn. Maar laat ik de vraag anders stellen, waar ligt dan de grens als die niet op 18 jaar ligt? Denk ook goed na over je antwoord en besef dat bijvoorbeeld een 20 jarige dat met een 17 jarige in bed duikt hij strafbaar is, daar is de vrije keuze er ook niet (ja er is een soort van gedoogbeleid, maar als 17 jarige kan je het gewoon flikken). Het is een kind en een kind dient deze druk niet te voelen.

21 februari 2021 om 14:43

Groninger

'strafbaar gesteld'?? Ik weet dat jij als reactionair denkt dat je door harde repressie samenlevingen kunt maken, maar besef je wel dat als je als overheid gaat ingrijpen in de private sector dat je individuele keuzevrijheden inperkt? En welk doel zou dat overheidsingrijpen op ons liberale leven dienen dan? Wat denk jij te bereiken, anders dan dat de indivduele keuzevrijheid van burgers nóg verder ingeperkt wordt?

En je poneert de stelling dat hier, zelfs, sprake zou zijn van 'discriminatie'. Nou ben ik dan wel heel erg benieuwd, als je dit zo stelt, wat jouw definitie van 'discriminatie' dan exact is (tegen de achtergrond van jouw eerder bijdragen hier waarin je over dit onderwerp geprononceerde meningen had)?

21 februari 2021 om 14:54

Groninger

"dit is gewoon kinderhandel.dit zijn kinderen, ik hoop dat je dat begrijpt ipv simpel naar een wetgeving te verwijzen."

Aangezien die kinderen ouders hebben, die geinformeerde beslissingen kunnen maken: wat zou jij ervan vinden als andere mensen mogen bepalen wat met jouw kinderen (of heb je die niet?) gebeurd en wat er niet met jouw kinderen mag gebeuren?? Of anders gezegd, zou jij het accepteren dat jouw individuele keuzevrijheid inzake jouw kinderen voortaan door de overheid wordt bepaald? Zou jij dat besluit toejuichen, en jouw kinderen dus fundamentele rechten wordt ontzegd door de overheid?

Daarnaast, jij realisert je dat kinderhandel gaat over gedwongenheid, mishandeling, uitbuiting, misbruik en andere illegale activiteiten. Terwijl dit gaat over jongens die op hun 15e direct meer gaan verdienen per jaar dan jij in vijf jaar bijeen kunt graaien met je salaris. En tenzij jij mij wat voorbeelden kunt geven zijn al die talenten die naar het buitenland vertrokken niet in de prostitiutie beland, noch aan lager wal. En als ik kijk hoe het met Andersen, Fisher en Eriksen is afgelopen, en zelfs Marcus Bay en al die andere mislukte talenten, dan ken ik niet één geval van mishandeling, terecht komen in de onderwereld of andere zaken die standaard met 'kinderhandel' geassocieerd worden. Ja, ze kunnen pryschisch een klap krijgen als ze mislukken. Zeg maar, dat gevoel dat heel veel talenten in de ajaxjeugd ook door zullen moeten omdat ze geen kansen krijgen en gewoon niet hun droom realiseren. Een droom die gewoon sowieso maar voor heel erg weinigen weggelegd is. Nou, poehpoeh, psychische schade door het moeten verwerken van een teleurstelling. Maar dat is gewoon van een totaal andere orde dan het vergelijken met 'kinderhandel' dat gaat ocer mishandelingen en seksueel misbruik!
Jij moet gewoon een beetje oppassen met het gebruiken van die grote woorden! Dit met kinderhandel vergelijken is gewoon absurd. Dit gaat niet over Afrikaanse jongetjes die illegaal Europa binnen gebracht worden. Dit gaat over een spelertje van vijftien die, met zijn ouders, het volste recht heeft om weloverwogen een keuze te maken en een droom na te streven. En die droom kan mislukken. Maar dta maakt dit niet opeens 'kinderhandel'. Misschien voortaan eerst even rustig nadenken en je woorden zorgvudliger kiezen. Nu roep je maar wat.

Over je merkwaardige opmerking in je eerste zin ga ik al niet eens meer hebben. Als jij de legitimiteit van rechtsgeldige wetten in twijfel gaat trekken en het abnormaal gaat vinden om die te volgen, dan ben je naast reactionair ook lichtelijk anarchistisch namelijk.

21 februari 2021 om 15:06

"nouja wij hebben gezegd dat vanaf 18 je volwassen bent en keuzes en stemrechten hebt. Tot die tijd ben je gewoon onder gezag van je ouders"
Is maar ten dele waar.
Ja, je mag pas stemmen als je 18 bent, maar bepaalde rechtshandelingen in het maatschappelijke verkeer zijn ook al voor 16 jarige toegestaan, net als seks tussen kinderen van 16 en 17 jaar.

Verder snap ik je onderscheid niet aangaande dat studeren in het buitenland. Jij zegt 'ja maar dat is 'een vrije keuze'. Wat bedoel je daarmee precies? Want als dat ene 'vrije keuze' is, waarom begin je dan over die leeftijdsgrens van 18 jaar? Want als je als 16 jarige mag kiezen om wel naar het buitenland gaan om te studeren, waarom zou je dan niet ook mogen kiezen om naar een buitenlandse club te gaan? What's the difference?

Ook heb je het over invloeden van zaakwaarnemers. Okay, daar kan ik nog wel een stuk in meegaan. Er zijn slechten bij. Al hebben we daar in Nederland eigenlijk geen bekende voorbeelden van. Zoals Zuid Amerikaanse talenten of voorheen in voormalig Joegoslavië etc. waar kinderen met een wurgcontract aan gewetenloze uitbuiters zijn gebonden, dát zijn taferelen die niemand wil. Maar zoiets is in Nederland gewoon niet mogelijk, klaar. En Mino Raiola is totaal geen vergelijk met die scrupuloze agenten uit het voorbeeld. Dat Raiola alleen maar dingen doet om zijn eigen portemonee te spekken en totaal niet het belang van het kind behartigt, is gewoon prietpraat. Raiola is een harde zakenman die gewoon de allerbeste contracten regelt voor zijn cliënten. En dat clubs dat vervelend vinden omdat zij standaard meer moeten betalen dan ze wilden, dat zij dan maar zo. Maar daar had jij het niet over. Jij had het over 'kinderhandel' en dat je kinderen moet beschermen. Dan doet het belang van kopende clubs als Ajax daar dus niet terzake. Dit gaat toch om kinderen, zeg jij? Nou, in dat geval dien jij je er wel rekenschap van te geven dat die kinderen ouders hebben. Die zijn verantwoordelijk! En die mogen zelf bepalen hoe zij hun kinderen opvoeden. Of zou jij het normaal en acceptabel vinden dat jij moet luisteren naar mij hoe jij jouw kinderen opvoedt? Neen, natuurlijk niet! Want dat is jouw domein. En gek genoeg wil jij, met je voorstellen om dit strafbaar te maken, dat dus juist wél. Dat anderen en de overheid gaan bepalen hoe jij je kinderen moet opvoeden. Dat is wat jij wil. En dat lijkt mij een heel erg slecht plan en ook totaal zinloos, want dat gaat evident niet gebeuren.

Sowieso ook dat jij zegt kinderen te beschermen is onzin. Kinderen moeten zeker beschermd worden, maar dat is gewoon de primaire taak en verantwoordelijkheid van die ouders. En niet van jou! Ouders willen doorgaans gewoon het beste voor hun kind. Misschien eens tijd om daarvan uit te gaan!

21 februari 2021 om 18:41

@ kante ik doel op gelijke kansen, waarom iemand uit Malawi niet en uit Denemarken wel. Daarnaast doel ik met kinderhandel gewoon op het feit dat je kinderen koopt, uit hun zone trekt en onder een gigantische druk legt. Zie oude berichten over Drenthe bijv. terug. De voetbalwereld is een knetter harde wereld. Als we bij wet zeggen een kind van 17 kan niet bepalen of die klaar is voor seks met een 30 jarige, waarom kan een 17 jarige wel bepalen of die zijn leven over de kop moet gooien ? Ik vind dat nogal wat hoor. Ik doel met kinderhandel uiteraard niet het negatieve elan er achter over misbruik mishandeling etc. Maar besef dat overal buiten Europa voetballers helemaal geen contract onder hun 18e mogen hebben, zo raar is het niet wat ik zeg dus, anders hadden ze het daar allemaal al. Beter gezegd. Chelsea heeft meerdere Fifa bans gehad ivm onderhandelen met minderjarigen. En met je laatste stuk ben ik het eens hoor dat ouders vaak het beste met voor hun kind wilt, maar hier onderschat jij denkt ik waarde van geld.hypotetisch jouw toekomstige kind kan naar Real Madrid op zn 15e. jij wilt als ouder liever dat die focust op school en denkt ajoh bij Ajax heb je het ook goed. Dan zegt Real Madrid, ik heb 8 miljoen tekengeld voor je, jullie als ouders krijgen een goede baan, beter dan je nu hebt. Hoelang blijf jij bij jouw verhaal laten we toch maar bij Ajax blijven? Jouw belang voor een betere baan, direct groot geld en misschien is jouw zoon die ene uitzondering wel. Ik kan hier wel stoer doen dat ik mijn kind dan hier zou houden omdat ik dat het beste vind, maar ik kan je garanderen dat ik in ga op het aanbod. En ik kan je ook garanderen dat ik mijn kind wijs op de unieke voordelen en niet op de nadelen. Leuk voorbeeld btw over Marcus Bay, speelt die nu niet bij Fremad Amager voor een middelmatig semiprof salaris? Excuses voor de verkeerde benaming of kinderhandel. Ik doel daar uiteraard niet de officiã«le negatieve betekenis daar achter.

21 februari 2021 om 21:42

"waarom iemand uit Malawi niet en uit Denemarken wel. "
Dat heeft niets met gelijke kansen te maken. Deense burgers mogen op grond van het Europese Verdrag vrij naar Nederland reizen en hier werken, onderdanen van Malawi niet. Hoezo is dit discriminerend?

" Ik kan hier wel stoer doen dat ik mijn kind dan hier zou houden omdat ik dat het beste vind, maar ik kan je garanderen dat ik in ga op het aanbod. En ik kan je ook garanderen dat ik mijn kind wijs op de unieke voordelen en niet op de nadelen. "
Daarin verschillen we dan van inzicht. Ik zou mijn kind anders adviseren. Er bestaat niet zoiets als een unieke route naar succes. Ik zou een andere manier/route adviseren om toch de ambities en potentie volledig te realiseren. En niet persé voor het snelle geld te gaan.

"leuk voorbeeld btw over Marcus Bay, speelt die nu niet bij Fremad Amager voor een middelmatig semiprof salaris?"
Precies, die is ook gewoon niet in de goot belandt. Als onderstreping hoe fout het is om het aantrekken van jonge voetballers door Bvo's te vergelijken met door georganiseerde misdaad geregelde business.

En het is dus ook goed dat je onderkent dat je woorden nogal een lading hebben. Er is een tendens dat het 'normaal' is om Fifa een mafiaclan te noemen, en mensen van diverse criminele activiteiten te beschuldigen.
Noem daarom niet zomaar iets kinderhandel vind ik. Ben wat zorgvuldiger in je woordkeuze, is mijn advies.

24 februari 2021 om 12:24

Laten we het in ieder geval onderkennen dat de combinatie van jeugd en topsport uitdagingen kent en dat in sommige gevallen een kind daarvan slachtoffer is en levenslang problemen kan ondervinden.

Harvey Elliott kost Liverpool ook om de nabij de €8m terwijl die 16 was toen die bij ons kwam. Dus nee €10m voor een groot talent is tegenwoordig niet gek meer.

Tja, de beelden maken ons niet veel wijzer.
Het mooie van een stage is dat je hem goed kan beoordelen.
Odegaard is ook leuk opgedroogd, al blijft het altijd een gok..

Vind dit echt echt overdreven 10 miljoen. Je heb dan nog salaris etc. Wil je winst maken moet je hem. Zeker voor 25 miljoen of meer verkopen. Maarja is het niet een Taylor achtig type. Het is duidelijk geen Messi

Eerst zien en dan geloven dat Ajax 10 miljoen gaat betalen voor een 15 of 16 jarige talent. Zelfs al zou Ajax bereid zijn dit te doen, dan kiezen de grote talenten meestal voor de grote clubs.

21 februari 2021 om 09:17

Dat is de afweging die je moet maken. Zou ook voor 3-4 miljoen + doorverkooppercentage op te pikken zijn. Ben er vrij zeker van dat hij op Crowne Plaza in 2019 is gescout toen nog actief voor Malmo waar hij beste speler werd. Lijkt in spel beetje op Kalokoh met een vastere trap. Lijken na (minimaal) 3 jaar nu ook Boerhout over te nemen van Heerenveen (heeft in verleden ook AZ, Feyenoord en PSV afgewezen) dus betwijfel of dit nog relevant is. Moest na vertrek van Rijkhoff een aanvaller bij en die hebben ze nu dus gevonden.

21 februari 2021 om 10:38

Precies wolterx, zag je reactie wat te laat. Als er talenten weggaan zal je die plek moeten opvullen.

Vragen mogen ze. Maar ik kan me niet voorstellen dat ajax een bedrag van 8 nullen of meer gaat betalen voor een jeugdspeler.

Het originele bericht, waar dit nieuws vandaan komt, geeft een bedrag van 10 miljoen aan. Daar staat helemaal niet bij om welke munteenheid het gaat. Kan het niet gewoon 10 miljoen Deense Kroonen zijn?oftewel rond de 1.3 miljoen?

Verder wordt deze jonge pas in november 16 en mag dan pas een transfer maken.

21 februari 2021 om 12:43

Nee gaat echt om euro, maar ook puur gebaseerd op het feit dat ze een biedingen oorlog verwachten. Las ook al ergens dat men in Denemarken zelf het had over zo'n 4 miljoen.

10 miljoen voor een 15 jarige bij wie je max een 3 jarig contract mag geven, dat zal niet gebeuren. 1 miljoen en verder zal Ajax niet gaan.

21 februari 2021 om 09:59

1 miljoen? Jensen, Rasmussen en Kjær waren al duurder dan 1 miljoen van de recente jeugdtransfers. Ajax is een graag geziene club daar omdat ze fors betalen voor jeugdspelers. Miljoenenbedragen en doorverkooppercentages. 1 miljoen is wisselgeld bij transfers van jeugdinternational uit goede opleidingen

21 februari 2021 om 10:41

1 miljoen is natuurlijk niet veel voor toptalenten in de huidige markt. 10 zal Ajax niet betalen. Echter is het een investering waarbij het niet vanzelfsprekend is dat je dit geld gaat terugkrijgen. Zeker niet bij hele jonge talenten.

24 februari 2021 om 23:16

Met 15 jaar heb je nog een jeugdcontract.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren