Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Boukhari: ‘Hij botste in de groep vooral met de oudere spelers’

Laatste update:

Nourdin Boukhari vindt jammer en onnodig dat Noa Lang niet is geslaagd bij Ajax. De trainer van Jong Sparta Rotterdam was tot acht jaar geleden de stiefvader van de middenvelder annex buitenspeler van Club Brugge en heeft nog altijd dagelijks contact met hem. “Het was niet de vraag óf Noa zich aan de wereld zou tonen, maar alleen wanneer”, aldus Boukhari.

Lang slaagde er onder trainer Erik ten Hag niet in om definitief door te breken bij Ajax. In oktober vertrok hij op huurbasis naar Brugge, met een verplichte optie tot koop van naar verluidt zes miljoen euro. “Hij moest minuten krijgen om te schitteren. Helaas bleven die door een gebrek aan vertrouwen uit”, vertelt Boukhari, tussen 2002 en 2006 in totaal goed voor 102 wedstrijden en 19 doelpunten voor de Amsterdammers, zaterdag in een interview met De Telegraaf.

Volgens Boukhari was het niet alleen Ten Hag die geen hoge pet op had van Lang. “Hij botste in de groep vooral met de oudere spelers”, vervolgt Boukhari, die naar eigen zeggen op een andere manier met een talent zoals Lang was omgegaan. “Als ik een routinier was geweest, had ik zo’n talent gesteund, geknuffeld en aangegeven wat hij wel en niet moest doen. Noa heeft geen makkelijk karakter. Maar juist bij Ajax moeten ze weten dat dit vaak de uitzonderlijke spelers zijn, die wedstrijden voor je kunnen beslissen.”

Dat Lang af en toe botste met oudere spelers werd voor het grote publiek duidelijk in een bekerwedstrijd van Ajax op bezoek bij Telstar eind 2019. In de eerste helft van het bekerduel gaf Dusan Tadic een diepe pass op Lang, die over de zijlijn ging en tot wederzijds onbegrip leidde. Volgens de Serviër had Lang diep moeten gaan, terwijl laatstgenoemde juist vond dat hij de bal in de voeten aangespeeld had moeten krijgen. Ten Hag meldde zich vervolgens aan de zijlijn en gaf Lang een duidelijk op televisie hoorbare uitbrander.

Boukhari stelt dat mensen juist voor moeilijke jongens naar het stadion komen. “Als dat weer mag”, verwijst hij naar de coronacrisis. Boukhari, tevens assistent-trainer van de hoofdmacht van Sparta, noemt Lang een ‘leergierige, lieve jongen’. Het vervult hem met trots dat de 21-jarige ex-Ajacied goed presteert bij Club Brugge. Lang staat inmiddels op twaalf doelpunten en zes assists in alle competities voor de Belgische topclub. “Hij wilde slagen bij een betaaldvoetbalorganisatie, startte bij Feyenoord en ging naar zijn droomclub Ajax. Het liefst had ik hem daar jaren in het eerste zien spelen, maar dat hij nu uitblinkt, scoort en assists geeft bij Club Brugge maakt me even blij. Iedereen ziet dat hij fantastisch kan voetballen.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zou het kunnen dat Tadic hem als concurrent zag na een zeer goede voorbereiding? Hoe dan ook een doodzonde dat we hem hebben laten gaan. Maar goed als je zoveel spelers koopt, dan gaat dat al snel ten kosten van de jeugd. Een doorn in het oog voor een echte Ajacied.

20 februari 2021 om 07:20

Wat een onzin zeg. Tadic is veel beter dan Lang. Eergisteren tegen Lille zag je weer de klasse van Tadic tegen het centrum Fonte en Botman.

20 februari 2021 om 07:27

Veel en veel beter als ik zou mogen aanvullen. Lang heeft z'n kans bij Ajax simpelweg niet gepakt. Dat wordt nu afgeschoven op de 'oudere spelers' bij Ajax. Vind ik te simpel. Meneer had gewoon een grote mond en liet zijn voeten niet spreken. Wegwezen dus. Dat hij het nu in België wel laat zien zegt ook iets over de Belgische competitie. Persoonlijk vind ik het een combi van: minder druk, minder weerstand en wellicht een gemoedelijkere omgeving.

20 februari 2021 om 08:03

Daarnaast heeft Lang letterlijk gezegd dat hij het voetbal pas later serieus ging nemen. Bij Ajax deed hij dat nog niet. Ten Hag heeft hem zelfs een keer weg moeten sturen van het veld vanwege zijn gedrag.

20 februari 2021 om 08:11

Valenthall

Het is ook veel te makkelijk om iemand met een grote mond weg te sturen. Iedereen kan zien dat deze jongen barst van het talent.
Bij Twente liet hij goed voetbal zien, en nu bij Brugge ook. Dus valt er ajax ook iets te verwijten. Nu komt het ook nog eens vaker ter sprake dat moeilijke jongens bij ajax, weggestuurd worden.
Dit is ook te simpel, het is juist een kunst om dit soort jongen voor je te winnen. Door bijvoorbeeld eens met ze in gesprek te gaan, alvorens publiekelijk een uitbrander uit te delen.
Ervoor zorgen dat deze jongens uit de verf komen.

Het ligt namelijk wel erg vaak aan de moeilijke jongens, maar nooit aan ajax.
We kunnen ook zeggen dat ajax structureel faalt om moeilijke jongens te laten slagen.

20 februari 2021 om 08:15

Moeilijke jongens kunnen een negatief effect op de teamspirit hebben, dus prima om ze te laten gaan als ze zich niet kunnen/willen aanpassen.

20 februari 2021 om 08:23

@Batigolaco, over welke moeilijke jongens heb je het dan precies? Want je hebt het over structureel. Daarnaast kan een moeilijke jongen de sfeer in een elftal behoorlijk beïnvloeden en dat wil je als trainer niet.

20 februari 2021 om 08:24

Welke moeilijke jongens heeft Ajax dan mee gefaalt? Er waren weleens wat geluiden in de tijd voor de Cruijff revolutie. Toen werd meen ik Davids nog aangesteld om daar mee te helpen. Maar ik heb hier al tijden niets over gehoord.
Daarnaast staat juist Ten Hag erom bekend goed met moeilijke jongens om te kunnen gaan. Lang is ook helemaal niet weggestuurt. Hij heeft zelfs een 4 jarig contract aangeboden gekregen. Als zelfs in de selectie een hoop spelers moeite met je gedrag hebbenis het denk ik als spler zijnde ook goed om ens in de spiegel te kijken.

20 februari 2021 om 08:31

Kyle66

Laat ik even bijvoorbeeld Noa Lang aankaarten.
Ziyech deed bij ajax ook zijn eigen ding. Werdt in het eerste seizoen finaal uitgefloten omdat hij niet deed wat verwacht werdt.
Heeft het in zijn eerste seizoen erg moeilijk gehad om zijn houding.

20 februari 2021 om 08:34

Zyech zijjn houding heeft binnen Ajax intern niemand kritiek op gehad. Zijn werklust en gedrag is nooit een issue geweest. Dat supporters commentaar hebben op slecht spel is iets totaal anders.

20 februari 2021 om 08:41

Ziyech is juist een voorbeeld van iemand die bij Ajax is geslaagd, dus hoezo heeft Ajax gefaald?

20 februari 2021 om 08:43

Dennisjwt, Quincy Promes is op zijn 16e ook weggestuurd vanwege een grote mond.Omdat hij vaak een weerwoord had en dit ook uitsprak. Zijn de woorden van Promes zelf.Wat te denken van Donyell Malen ? Ook om exact de zelfde reden. Genoeg voorbeelden nu neem ik aan ?

20 februari 2021 om 08:49

Batigolaco, je slaat hier de plank wel mis in mijn optiek. Ajax heeft voldoende 'moeilijke jongens' gehad. Jouw vergelijking met Ziyech raakt kant noch wal. Ik verwijs dan ook even naar de reacties van hieronder. Persoonlijk vind ik de ophemeling van moeilijke jongens altijd vrij irritant. "Daar moet je maar mee om kunnen gaan." Terwijl de teamspirit naar de gedver wordt geholpen en de geloofwaardigheid van de trainer daarmee zou kunnen afnemen.

Inhoudelijk op mr Lang. Hij is gewoon te slecht voor Ajax destijds (en nu overigens ook nog), heeft te laat het licht gezien. Hopelijk voor hem een goede leerschool en gaat hij wel knallen in de suptop van Europa. Maar laat Ajax erbuiten.

20 februari 2021 om 08:56

Malen ging voor het geld naar Arsenal. En Promes heeft zelf toegegeven dat het terecht was. Daarnaast is Dat een voorbeeld van een jaar of 12 geleden. En er zal ook heus wel eens een foute beslissing genomen zijn. Maar dat heeft dus niks met structureel te maken. Kom nou eens met een goed recent voorbeeld. Want ik kan er echt geen 1 bedenken. Dit probleem is in mijn ogen echt iets wat er in het verleden is geweest, maar allang niet meer is.

20 februari 2021 om 08:56

Valenthal, Nou, oke laten we zeggen dat ik de plank volledig mis sla over ziyech.Ik ben de moeilijkste niet 😃Voorbeelden als Quincy en Malen dan ?Dat zijn echt wel toppers.

20 februari 2021 om 09:03

Quincy Promes bedoel je nu? Laten we daar maar niet over hebben, wat een flippo is dat zeg. Malen is gewoon goed gescout en weggekocht door PSV. Daar heeft Ajax gewoon slecht gehandeld, had niets met moeilijke jongen te maken. Eens dat Ajax daar dom heeft gehandeld destijds.

20 februari 2021 om 09:10

@batigolaco, ik kan maar moeilijk geloven dat Promes enkel is weggestuurd om zijn grote mond. Dan zou die namelijk wel bij een veel betere club terechtkomen. Jongens als Ayoub en Tannane hadden ergere dingen gedaan dan een grote mond en die werden met open armen ontvangen bij Utrecht en PSV nadat ze wegens gedrag werden weggestuurd.

20 februari 2021 om 09:11

wat een onzin reactie, volgens mij zijn er heel veel moeilijke jongens wel geslaagd bij Ajax en een aantal niet. jammer. Gelukkig voor jouw gebeurd dit alleen bij Ajax.
daarnaast kun je personen die soms lastig zijn er prima bij hebben maar jongens die het groepsproces verstoren niet. Dan is het jammer dat het goede voetballers zijn maar bij Ajax moet je vaak net iets meer kunnen dan alleen maar leuk voetballen.

20 februari 2021 om 09:11

Goede speler maar blijkbaar niet de mentaliteit - zeker in z'n Ajax tijd - die anderen met minimaal dat talent als Antony Neres wel laten zien. En dan wegrennen voor de concurrentiestrijd is niks nieuws. Vraag maar aan Brobbey, Bazoer, Riedewald... Ongetwijfeld gaat ie schitteren maar net zo fel als neres of Anthony? We will see. Het is hem gegund, maar fout van Ajax ben ik niet met je eens

20 februari 2021 om 09:12

Leg eens uit hoe dat niet wegsturen er dan uit ziet? Tadic banken terwijl ie beter is en wel als prof gedraagt? Is dat niet nog veel vreemder?

20 februari 2021 om 09:14

ja ,maar je generaliseert Ajax dat ze niet met moeilijke jongens om kunnen gaan en uiteindelijk noem je er drie over de afgelopen jaren. Denk dat er bij elke BVO over de afgelopen jaren wel een paar talenten met de verkeerde of niet gewenste houding werden "afgedankt".

20 februari 2021 om 09:26

Primetime

Het gaat mij eigenlijk meer om de essentie dat men bij ajax geen weerwoord wilt. Meeste spelers worden om het zelfde reden weggestuurd. Dat is eigenlijk het punt waar ik naar toe wil.

Promes, bazoer, tannane, lang als we langer gaan zoeken, vinden we waarschijnlijk nog wel meer.

20 februari 2021 om 09:32

Starsky

Bergwijn heb ik bewust niet opgenoemd. Omdat waarschijnlijk zijn vader voor problemen heeft gezorgd bij ajax. Op basis hiervan is Bergwijn weggestuurd.

20 februari 2021 om 09:36

Er is een enorm verschil tussen weerwoord en slecht gedrag.

20 februari 2021 om 09:59

Valenthall, Weg gekocht door Arsenal bedoel je waar hij het uiteindelijk niet heeft gehaald en waardoor Psv hem kon oppikken.

20 februari 2021 om 10:49

@batigolaco : als ze ergens kunnen omgaan met spelers met een weerwoord is het well bii ajax. Cruijff, rijkaard, van basten, David's, seedorf, de boertjes, zlatan, tadic etc.. Echt niet de makkelijkste jongens. Well graag eerst presteren en dan praten en op 18 jarige leeftijd vechten voor je plek en niet opgeven als je een paar wedstrijden reserve staat. Lang had wellicht meer kansen verdient. Maar HIj doet het nu prima toch. Win win voor iedereen.

20 februari 2021 om 11:22

@batigolaco, van Tannane/ayoub snap ik het wel hoor, dat had echt een andere reden. Die had zich echt misdragen en was ook niet meer houdbaar die situatie. Die andere jongens hebben zich nooit misdragen. Maar zelfs die werden met open armen overal ontvangen. Tannane had daarna echt de clubs voor het uitkiezen terwijl zijn incident een stuk ernstiger was dan een grote mond.

20 februari 2021 om 14:42

Grappig dat de reacties van Ajax-supporters over dit onderwerp rechtstreeks samen hangen met de eigen prestaties. Ik lees hier nu alleen maar negatieve arrogante reacties ten opzichte van Lang. Een paar weken geleden toen Ajax moeizaam voetbalde, las je alleen maar negatieve berichten over de clubleiding dat ze zo'n groot talent hebben laten vertrekken.

20 februari 2021 om 20:29

Nou volgens mij ben jij met n anderw club in de war.

22 februari 2021 om 08:26

Door de jaren heen heeft Ajax heel wat spelers als “moeilijke jongens” heeft bestempeld en weggewerkt. De laatste jaren waren dat o.a. Bazoer, EL Ghazi, Riedewald, Tette en Justin Kluivert. Het beroemdste voorbeeld was Mbark Boussoufa.
Ik zie de laatste jaren ook veel paralellen met de gouden A-jeugd van 1996-1997,
waarvan alleen Andy van der Meiijde is doorgebroken, maar uiteindelijk ook, door Ajax, tegen zijn wil als moeilijke jongen verkocht werd aan Inter. Dat valt ook te lezen in het boek Golden Boys van Maarten Bax.
Onder Cruijff, Van Gaal en Adriaanse konden dit soort jongens doorbreken, de overige trainers wilden alleen maar ideale schoonzonen.

20 februari 2021 om 08:18

Ik geloof niet dat Tadic hem als concurrent zag. Tadic wil zijn medespelers juist graag iets leren. Ik denk eerder dat Lang er helemaal niet voor open stond om te leren van de ervaren medespelers.

20 februari 2021 om 09:04

Triest en weerzinwekkend tegelijk dat Dusan Tadic dusdanig met een jong toptalent van de buitencategorie in "gevecht" ging,dat laatstgenoemde niet anders kon dan de wijk naar België te nemen. Dit gedrag is Ajax onwaardig,en feitelijk dien je zoiets meteen recht te zetten door Noa Lang terug te halen,liefst middels een ruil met Tadic.


20 februari 2021 om 09:11

Haha ‘Buitencategorie’? Kom op zeg. Tadic is een prima ambassadeur voor Ajax en dat een mannetje van 18 zich niet een beetje kan aanpassen aan hem en andere volwassenen spelers geeft te denken over zijn intelligentie, zijn wil om te slagen en zijn begeleiding naast het veld.

20 februari 2021 om 09:16

volgens mij is het bij elke ploeg zo dat de oudere jongens meer in de melk te sprokkelen hebben en vaker de jongeren terechtwijzen. Vond het kwalijker dat Noa dacht boven in de pikorde aan te komen. Zo werkt groepsdynamiek nu eenmaal. Daarnaast misschien zonde van het talent, maar ik mis hem niet bij Ajax dus gewoon een goede oplossing voor alle partijen.

20 februari 2021 om 20:30

Club Brugge is geen Ajax. Veel succes Noa.

21 februari 2021 om 05:06

Is dat zo? Volgens mij staan er met Timber, Rensch, Gravenberg, Mazraoui, Traoré en Klaassen nog genoeg eigen jeugdspelers regelmatig in de basis dit seizoen. Dat is al veel meer dan bij de gemiddelde club in zowel de eredivisie als absolute top. Alleen de echtegrote talenten moeten een plekje krijgen en als.die er niet zijn moet je een aankoop doen. Volgens mij hebben we jaren op rij gezien dat alleen jeugd inpassen niet goed genoeg is...

mooi inhoudelijk stuk van hoe het kan werken bij een jonge speler die iets anders is dan gemiddeld. Pas echt getest zal hij worden tegen de internationale top.

20 februari 2021 om 09:17

volgens mij bestaat er helemaal geen gemiddelde, want vrijwel niemand is exact het gemiddelde...

Je neemt jonge gasten bij de hand maar dan moeten ze wel iets aan willen nemen en als ik hem zo inschat lijkt hij mij een betweterig , popiejopie achting mannetje, die laat je gewoon op z'n bek gaan als meneertje het zo goed kan en beter weet, als je je kwetsbaar en leergierig opstelt wil iedere ervaren gast zijn mentor zijn maar dat alles is bij Noa niet te ontdekken, dat heeft m bij Ajax de kop gekost

20 februari 2021 om 07:24

Helemaal eens met jouw relaas. Hij speelde ook gewoon niet goed genoeg bij Ajax.

20 februari 2021 om 08:06

Inderdaad. Jonge jongens hebben zich maar aan te passen aan het team en horen zich professioneel te gedragen. Het stempel 'moeilijke jongen' is geen vrijbrief om te doen wat je wilt. Boukhari draait het om door te stellen dat de ouderen zich moeten aanpassen.

Leuke speler hoor, maar totaal geen ui geraakt bij Ajax. Vervolgens matig bij Twente waar hij ook voldoende heeft gespeeld. Nu bij Club Brugge waar hij wel goed speelt. Persoonlijk vind ik die competitie ook een stuk minder. Ik zou hem op dit moment nog steeds niet opstellen bij Ajax, we hebben gewoon betere spelers dan hem op de flankeb; doelend op Tadic en Anthony. Hij heeft het bij Ajax gewoon niet laten zien, had een grote mond en zorgde voor een vervelende sfeer. Dan doe je hem toch weg. Ik mis er in ieder geval helemaal niks aan. Ik gun het hem best wel hoor succes bij Brugge. Nu zit het allemaal mee maar een stap hogerop gaat hij niet redden, mentaal niet sterk genoeg. Als het koppie gaat hangen staat het op onweer.

20 februari 2021 om 09:30

Inderdaad. Er wordt nu heel erg hyper gedaan over Lang, na wat goaltjes uit de counter tegen belgische middenmoters. Dat hij daar een van de beteren is, betekent natuurlijk dat hij er wel wat van kan, maar laten we nou niet doen alsof hij ook maar in de buurt komt van Neres en Antony. Bovendien selecteert Ajax ook spelers op mentaliteit. Dit is een van de peilers van Ten Hag. Als hij de houding van Lang bekritiseerd, en nu met dit verhaal erbij, prima dat ie weg is. Voor hem 10 anderen.

Mwa vertouwen. Er was gewoon geen plek en hij wilde graag spelen. Tadic, Labyad, Neres, Antony als concurrenten en dan vergeet ik er op deze vroege morgen nog vast 1 of 2. Dit was gewoon voor beide partijen het beste. Bij Ajax was geen plaats, bij Brugge wel en daar speelt hij nu de pannen van het dak. Zelfde geldt voor Botman. Waar had hij moeten spelen met Blind en Martinez voor zich?

20 februari 2021 om 07:29

Klopt, Ajax had betere spelers. Je zag het tegen Lille ook, zo goed is Botman dus toch niet... Als Brugge nu tegen Ajax speelt is het ook een pak boks voor Brugge en zie je lang ook niet schitteren. C'est ca.

20 februari 2021 om 07:53

Man man man, Botman wordt wekekijks geprezen in de Franse pers. Speelt bu een wedstrijd tegen ajax die hij met zijn team verliest en gekijk is hij niet goed genoeg? Op basis vsn deze ene wedstrijd? Ben je ook zo hard voor ajax als zij verliezen van een ander team? Want dit slaat natuurlijk nergens op.

20 februari 2021 om 08:02

Hij speelde ook echt gewoon een slechte wedstrijd. Slechte inspeelpass, veel vuurpijlen naar voren zonder idee. Dat hij in de Franse competitie wegkomt met het wegkoppen van alle ballen is prima hoor, maar bij Ajax wordt er wel meer van je gevraagd. Dus nee, hij is voor Ajax niet goed genoeg.

20 februari 2021 om 08:05

@TK87, Lille speelt anders dan Ajax. Door kritische supporters (dus niet degenen die blind alleen afgaan wat er in de Franse media staat) is al eerder aangegeven dat hij bij Ajax waarschijnlijk minder goed zou renderen vanwege de ruimte in de rug.

20 februari 2021 om 09:51

Ik moet het nog zien. Ook nu relatief eenvoudig een resultaat behaald tegen Dynamo Kiev dat eerste in de competitie staat met een half B-elftal. Met spelers als Mignolet en Dost hebben we toch ervaren spelers die in de top van Europa hebben gespeeld en daarbij nog eens talentvolle spelers zoals Odilon Kossounou en Diatta alhoewel die recent verkocht is aan Monaco. Nee Ajax-Club Brugge is op dit moment echt wel 50/50 zeker over twee wedstrijden. We praten hier over een club die over meer budget beschikt dan een PSV dus Club Brugge is minstens gelijkwaardig aan PSV en een PSV zie ik ook niet kansloos tegen Ajax.

Waarom zou ik in hemelsnaam naar het stadion gaan voor “een moeilijke jongen”?

Wat een onzin zeg. Ik ben nog nooit naar het stadion gegaan voor een lastige jongen. Komt bij dat ik Lang vooral erg irritant vond, juist omdat iedereen zag dat hij talent had maar dat er maar niet uit leek te komen door zijn rare gedrag. Ook het feit dat het wel erg wisselvallig was wat hij bij Ajax en Twente liet zien zorgt er voor dat ik denk dat hij zijn mislukken bij Ajax vooral aan zichzelf te danken heeft.

Het komt natuurlijk van twee kanten he. Volgens mij doen spelers als Tadic, juist hij, genoeg om jonge spelers zich thuis te laten voelen. Voor Antony werd een liedje gemaakt en Tadic zelf betrekt altijd iedereen bij het vieren van doelpunten. Ajax heeft een misser gemaakt met Lang, daar niet van, want hij had altijd voor de club behouden moeten worden, maar dit gaat wel ver.

20 februari 2021 om 08:59

Klopt sinds Tadic bij Ajax speelt investeerd hij dag in dag uit aan het teammoraal.

20 februari 2021 om 10:13

Maar niemand stelt zich de vraag waarom het bij club Brugge wel allemaal lukt? Zou lang dan toch niet zo een moeilijke jongen zijn?

20 februari 2021 om 10:54

Nou ja, ik vraag mij toch meer af waarom het bij Ajax niét lukt. Lang is bij uitstek een kind van de club. Overigens ken ik de concurrentie bij Brugge niet, hebben die ook spelers van het kaliber Antony/Neres/Tadic voor die positie? Lang is denk ik wel gebaat bij vertrouwen en dat krijgt hij bij Brugge wel echt.

20 februari 2021 om 11:28

En waarom krijgt hij dat vertrouwen? Gewoon door zijn eigen prestaties. Hij kwam binnen als een jonge speler die alles te bewijzen had en die heeft gewoon alles zelf afgedwongen. Nooit een moeilijke jongen geweest of iets dergelijks.

Lang was gewoon niet volwassen genoeg. Hij gaf zelf al aan dat hij nu bij Brugge, een knop heeft omgezet. Dat het een keer botst is echt niet erg, maar maak het niet groter dan dat het is.

Voor moeilijke jongens komen mensen naar het stadion. Wat een onzin......

20 februari 2021 om 10:05

Inderdaad. Ik blijf het vreemd vinden dat ze gekozen hebben voor de ervaren spelers i.p.v. eigen talent zoals Lang. Dat die ervaren spelers nu beter zijn is leuk maar er zou een moment komen dat Lang bijvoorbeeld een Tadic inhaalt wegens leeftijd en dan kun je wel zeggen dat Lang niet wou verlengen maar hoe zou je zelf zijn? Die jongen werd naar de uitgang geduwd en kreeg gewoon geen kansen eenmaal de competitie begon. Belachelijk gezien zijn vorm in de voorbereiding.

Ik merk dat er een groep ajacieden die het heel vervelend vonden dat spelers Lang en Botman het zo goed deden in het buitenland nu even deze spelers de grond in willen trappen na de winst tegen Lile. Ik snap het ergens wel, in de media wordt er nu maandenlang vertelt hoe dom jou club wel niet is om deze jongens te hebben weggestuurd en nu blijkt dat jou club meer dan genoeg kwaliteiten heeft. Ook zonder deze talenen. Desondanks is de wraakzuchtige toon van sommige mensen hier heel kinderachtig.

Lang doet het nu goed in België. Het is hem gegund. Het is altijd zonde als een talent met zoveel potentie mislukt. Het lukte niet bij Ajax, voor wat voor reden dan ook en nu komt hij wel tot bloei.

20 februari 2021 om 13:23

Uiteraard is het hem gegund. Vind het wel overdreven hoeveel potentie dat hij heeft. Voetbalt een paar aardige wedstrijden dit seizoen. Lekker makkelijk om dan zo’n interview te geven. Daarnaast is Brugge met alle respect van een ander niveau dan Ajax. Bij Twente was het ook niks speciaals. Vanuit Ajax oogpunt was het een volkomen logische beslissing om hem van de hand doen. Er zijn maar weinig spelers die bij Ajax niet geslaagd zijn, en daarna in de top van het voetbal wel geslaagd.

20 februari 2021 om 16:10

Mee eens dat de hype nu wel heel groot is geworden en er is helemaal niets mis mee daar op te reageren, maar de wrok richting Noa snap ik niet helemaal. Hij is immers niet zichzelf aan het hypen. Sterker nog hij gaf laatst nog aan dat hij nog stappen moet maken om in aanmerking te komen voor Oranje (ben het daar niet mee eens. Hij is wel klaar voor Oranje). Ik vind deze reactie alsnog onnodig fel.

Volgens mij is Ajax helemaal niet zo veel verder dan Brugge. Ze staan 13 punten los van de nummer 2 in Belgie en de Eredivisie is niet veel beter dan de Belgische competitie. Ik denk het eerder gewoon 50/50 is.

Als het echt waar is dat Lang een grote bek had tegen Ten hag zoals wordt beweerd door bronnen dan ben ik blij dat ie weg is. Je moet je plek kennen als speler. Als je al een paar keer bent terug gezet naar jong ajax vanwege je gedrag dan doe je toch echt iets niet goed.

Och Lang voetbalt een paar aardige wedstrijden. Een tadic heeft wel recht van spreken na twee geweldige CL seizoenen op hoog niveau. Lekker makkelijk om zo’n interview te geven na enkele leuke duels. Daarnaast is Brugge wel een ander niveautje dan Ajax

Noa Lang had ook graag bij Feyenoord geslaagd ondanks dat hij voor Ajax is. Maar omdat Feyenoord Academy geen duidelijk plan met hem had is hij naar de Ajax-jeugdopleiding gegaan. Had best gekund. Dus ik ben nu best kritisch naar de Feyenoord Acadamy. Dat kan heel goed beter. Ik hoop dat Frank Arnesen dat gaat verbeteren.

20 februari 2021 om 20:52

Onzin, de reden dat Noa naar Ajax ging is dat hij al sinds kleins af aan een Ajax supporter is. Kwam naar Feyenoord training al in z'n Ajax trainingspak.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren