Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Imago Schmidt brokkelt verder af na zeperd PSV: ‘Het is een notoire zeurpiet’

Laatste update:

Er worden in de Nederlandse media harde conclusies getrokken na de smadelijke 4-2 nederlaag van PSV tegen Olympiacos in de tweede ronde van de Europa League. De Telegraaf vraagt zich af of trainer Roger Schmidt de boel weer op de rit krijgt in Eindhoven. De ochtendkrant maakt zich met name zorgen over de aanhoudende problemen voor PSV in verdedigend opzicht, terwijl ook de inviduele fouten worden belicht.

"Vast staat dat PSV zondag tegen Vitesse en in de Europese return donderdag tegen Olympiacos het seizoen definitief kan vergooien. Op de huidige manier dan", concludeert De Telegraaf na de zeperd van PSV in Europees verband. Schmidt benadrukte vóór de ontmoeting met de Grieken nog dat zijn verdedigers beter werk moesten gaan leveren, al was daar in Piraeus weinig van te merken. "Het werd een aandachtspunt. Een dag later was de defensieve wanorde misschien wel groter dan ooit binnen het huidige seizoen. Voor de zoveelste keer in vijf weken na de winterstop, telde een tegenstander zijn zegeningen met de geboden mogelijkheden door de Eindhovenaren."

De krant rept voorts van 'een opeenstapeling van details'. "Tussen de individuele missers door, worden foutenpatronen structureel en ook destructief. PSV verschaft zichzelf al een dikke maand lesmateriaal, maar leert er tot op heden weinig van." Sjoerd Mossou meent dat de druk op PSV door de slechte reeks steeds verder toeneemt. "Voor PSV-begrippen is dat momenteel best wel extreem. Rond Roger Schmidt is een sfeertje ontstaan, hij heeft de gunfactor niet. Hij heeft eigenlijk nog een extra zomer nodig om het naar zijn hand te zetten, maar de vraag blijft of hij daar de tijd voor krijgt", zo klinkt het vrijdagochtend in de podcast van het Algemeen Dagblad.

Opmerkelijke conclusie na nieuwe domper PSV: ‘Speelden eigenlijk best goed’

Ondanks de nederlaag vond Philipp Max PSV vooral voor rust goed voor de dag komen.Lees artikel

De Volkskrant vond PSV 'richtingloos en ideeënloos' spelen in Griekenland. "Het creëerde amper kansen, was slordig en onoplettend in elke linie. Het heeft nog perspectief door twee treffers-uit-het-niets van Eran Zahavi, een van de weinige scherpe PSV’ers samen met Jordan Teze die met uitstekende ingrepen nog eens twee tegendoelpunten voorkwam", zo luidt de harde conclusie over het falende PSV, dat in de laatste weken in aanvallend opzicht steeds minder voor elkaar weet te krijgen. "Terwijl zelfs FC Volendam, RKC en Emmen grote kansen boetseerden." De krant richt vervolgens zijn pijlen op de werkwijze van Schmidt in zijn debuutseizoen als coach van PSV.

"Zijn imago van vooruitstrevende, onverstoorbare, internationaal gelouterde topcoach is gekanteld tot dat van notoire zeurpiet die zijn beste spelers te vaak wisselt en teveel vasthoudt aan de behoudende middenveldbezetting met twee controleurs (Ibrahima Sangaré en Pablo Rosario)", krijgt Schmidt de volle laag. De komende weken kunnen weleens cruciaal worden voor de vorig jaar zomer aangestelde Duitser. "Eerst moet Schmidt de komende topzware week overleven als achtereenvolgens Vitesse, Olympiacos en Ajax op bezoek komen. De opmaat daar naartoe in Piraeus belooft weinig goeds."

Het Eindhovens Dagblad vreest voor een dramatisch restant van het seizoen voor PSV, mocht het Europa League-avontuur al in de tweede ronde eindigen. "Als de nederlaag volgende week niet wordt weggepoetst, speelt PSV dit seizoen vermoedelijk alleen nog voor een tweede plek in de Eredivisie", zo wordt verwezen naar de achterstand van zes punten op koploper Ajax. Ook Schmidt ontkomt in de regionale krant niet aan de nodige kritiek. "Woorden als ‘ontwikkelen’ en ‘ervaring opdoen’ mogen geen wanprestatie verhullen. PSV hoort om de prijzen te spelen en op dit moment ziet het er niet naar uit dat de club daarbij ook maar enigszins in de buurt komt. Volgende week zal tegen de Grieken een ware wederopstanding nodig zijn om niet al in februari al het zilverwerk uit het oog te verliezen."

Denk jij dat Roger Schmidt volgend seizoen nog trainer is van PSV?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik ben het er mee eens dat Schmidt nog een zomer moet krijgen om zijn team te bouwen. Denk dat het echt een goede trainer is. Wellicht is het wel handig hem wat extra media training te geven (geen schande, deed Ajax bij Ten Hag ook) want zijn presentatie is soms niet goed.

19 februari 2021 om 09:50

@Ewoud ik vind Schmidt best wel domme beslissingen maken al 2 wedstrijden op rij Ajax, Olympiakos haalt hij het gevaar uit de aanval met het inbrengen van Verthessen en het wisselen van Zahavi en vorige keer met Mauro voor Ihattaren (als ik het me niet vergis). Na die wissels kom je er totaal niet meer aan te pas. Verder het maar constant blijven vasthouden aan Rosario en Baumgartl de kans geven boven Viergever. Nee viergever is geen wereldverdediger, maar Baumgartl zou bij FC Den Bosch niet eens mee doen. Dus Schmidt is zeker inmiddels al wat dingen aan te rekenen, maar zoals je zegt geef hem tot volgend seizoen om het te bewijzen. Al hoop ik wel dat er heel veel spelers zullen vertrekken in de zomer en er een keer geïnvesteerd wordt in de achterhoede ipv 10 nieuwe aanvallers.

19 februari 2021 om 09:52

Viergever is geblesseerd

19 februari 2021 om 09:57

@Andres13 ik dacht inmiddels alweer fit, mijn excuses. In ieder geval de rest blijft hetzelfde. Een van Ginkel kon gisteren ook gewoon 10 minuten eerder gebracht worden in plaats van Rosario idem ditto met een Gutierrez. Een Verthessen is vooralsnog gewoon veel te licht. En ben ook benieuwd of hij het gaat redden in de top. Als mensen denken dat Brobbey al een beperkte voetballer is. Laat staan wat ze van Verthessen denken.

19 februari 2021 om 11:23

Schmidt had carte blanche voor zijn ideale selectie en kon dus halen wie hij wilde. Dat kon Bommeltje niet maar die deed het in verhouden stukken beter met minder materiaal. PSV is absoluut niet zeker van de volgende ronde maar heeft het financieel wel nodig. Aantrekken van deze trainer met zijn spelers brengt PSV aan de rand van de afgrond, dit is puur wanbeleid en ze moeten straks weer aankloppen voor steun of voor het verkopen van de lucht in het stadion aan de gemeente oid.

19 februari 2021 om 13:04

@xajacfa Wat een onzin. 1. 'bommeltje' gaf in de zomer van 2019 meer uit dan Schmidt nadat PSV al een teleurstellend jaar 18/19 met enkel een 2e plaats had gehad. 2. De spelers die PSV heeft aangetrokken wilde juist vanwege Schmidt ook komen, dat laat dus ook de meerwaarde van zijn aanwezigheid zien waar PSV met van Bommel geen grote namen kon aantrekken. 3. Hoe kon van Bommel het in verhouding stukken beter doen als hij op een gegeven moment uit de Europa League lag en 12 van de 14 wedstrijden achter elkaar niet won? 4. Carte blanche? Ze hebben ongeveer 18 miljoen uitgegeven en dan nog de stevige salarissen van Zahavi en Götze. Zijn echt niet zo'n bijzondere bedragen voor PSV-begrippen, wellicht ietwat veel in Coronatijd. 5. Wanbeleid? Een jaar geleden is Bergwijn nog voor 32 miljoen verkocht en ook Sam Lammers is voor 10 miljoen vertrokken, daarmee worden die bedragen al gedekt. 6. 2011 belde, ze willen de grap over de lucht boven het stadion terug.

19 februari 2021 om 09:51

Dat denk ik ook. Het is erg makkelijk om alle negatieve zaken eruit te halen, maar Schmidt staat in de Eredivisie op de realistische plek 2, had gisteren tegen Olympiakos pech met onze Timo die nooit meer opgesteld mag worden en Schmidt maakt spelers zichtbaar beter zoals Teze, Boscagli, Gakpo etc. Met een spelverdeler naast Sangare en een goede back-up voor ons centrum zal het al een stuk beter lopen. En Schmidt had pech dat zijn beste spelers lange tijd geblesseerd waren zoals Götze, Gakpo en Madueke. Schmidt is een hele goede trainer, alleen zijn we in Nederland heel makkelijk om iemand af te zeiken als hij een visie heeft en uit het buitenland komt.

19 februari 2021 om 09:56

De passie waarmee jij, Andres13, Schmidt blijft verdedigen is bewonderenswaardig. Dat meen ik oprecht, maar de manier waarop je op die plek staat, toch redelijk ver achter Ajax en de achtervolgers heel dicht bij is toch veelzeggend. En hoe kun je het steeds op pech afschuiven. Daar mag het toch nooit van afhangen. En speler beter maken, hij maakt anders Malen en Ihattaren niet bepaald beter. Natuurlijk helpen blessures niet mee, maar als je dat weglaat dan zie je toch geen groei in het team en 0,0 lijn in het spel?

19 februari 2021 om 10:01

@andres13 Vergeet niet dat PSV tegen alle clubs in het linker rijtje 9 wedstrijden heeft gespeeld. 3x gewonnen, 3 x gelijk en ook 3x verloren. En op Twente na, krijg je ze dus allemaal nog. PSV in de huidige vorm zie ik niet vaker winnen dan ze nu hebben gedaan. En op basis waarvan vind jij Schmidt een goede trainer dan? Misschien is die dat wel, maar ik zie het dus totaal niet.

19 februari 2021 om 10:21

Bij Ihatarren ligt de schuld vooral bij Ihatarren zelf. Kwam met overgewicht binnen en leefde iets teveel op een roze wolk. En de meeste wedstrijden raak ik niet bepaald overtuigd van de prestaties van Ihatarren. Nu Götze terug is verwacht ik Mo terug op het bankie. En Malen heeft ook weinig reden om te klagen als hij zelf de grootste kansen mist. Die heb ik gisteravond ook niet gezien.

19 februari 2021 om 10:31

Volgens mij moet de trainer er toch voor zorgen dat je potentieel beste spelers zo goed mogelijk renderen. En dat kan denk ik gewoon in een andere opstelling. Maar Herr Schmidt blijft volharden in een visie die niet werkt met deze spelersgroep. Het is gewoon helemaal niks. Voetbal zit geen idee achter, is niet om aan te gluren. En de manier hoe er wordt verdedigd is gewoon lachwekkend. E hele visie van Schmidt met deze spelersgroep slaat als kut op dirk.

19 februari 2021 om 11:05

Gooi daarbij nog dat PSV gezien het spelbeeld wel vaker had kunnen en eigenlijk moeten verliezen. Vind het echt nog slechter voetballen dan onder van Bommel - en die kreeg de wind van voren. Denk niet dat deze kwakzalver een verrijking is voor Psv. Zeiksnor eerste klas. Kijkt nooit naar de goeie dingen en houdt een toneelstukje voor de media, op een zeurende manier ... als je 't dan nog leuk weet te verkopen, maar nee ... dat denigrerende houdinkje, bijzonder irritante man, belabbeld spel, z'n topspelers excelleren helemaal niet en doet het PSV imago geen goed. Zie echt totaal niet in waarom je die man aan het roer zou laten. Er zijn zat eredivisie trainers die 't beter doen denk ik ...

19 februari 2021 om 12:00

Het beter maken van Thomas en Mauro en of Teze is niet zo moeilijk. Hun nivo is van het nivo heracles/zwolle en leveren amper iets op bij verkoop. De waardeverminderling van Malen en Ihattaren is veel erger. Je pareltjes, de cashcows. Die moet je beter maken en in hun kracht laten spelen. Maar juist deze 2 lijken met de week minder waard te worden onder Schmidt

19 februari 2021 om 12:15

@Andres, een serieuze vraag: waarom vind jij de 2e plaats realistisch? En niet komen met "gelet op het budget", want PSV verliest ook van clubs die veel minder budget hebben, net als Ajax dat soms ook doet. Denk maar aan Twente en Willem II.

19 februari 2021 om 12:17

@romero, vind jij Teze niet goed dan? Geef hem nog twee jaar en hij gaat meer dan genoeg opleveren.

19 februari 2021 om 12:39

Dank Andres13, scheelt mij een hoop typewerk. volledig met jou eens. Wat een gelul zeg. Ik kan Schmidt niet betrappen op onnavolgbare zaken. Veel pech gehad met corona dit seizoen en belangerijke spelers geblesseerd geraakt.

Ja je staat achter op Ajax, dat is echt geen schande gezien het verschil in kapitaal.

Laat Schmidt rustig zijn werk doen en het komt vast goed, ik heb zelfs Timo nog niet opgegeven. Boscagli kon er vorig jaar ook niets van en speelt nu uitstekend. Die gozer is nog jong en afzeiken is ook daar makkelijk (uiteraard heb ik hem gisterenavond ook vervloekt in alle emotie) maar gaat die gozer niet beter van voetballen.

19 februari 2021 om 12:51

@kyle66

Teze heeft zeker potentie,. Alleen in combinatie met Boscagli is het wat broos en onzeker allemaal zoals we allemaal al maanden kunnen zien.
Als Dumfries weggaat zou Teze ook recstback kunnen spelen maar ik ben wel redelijk overtuigd van Teze. Alleen is de combinatie met Boscagli niet heel stabiel. Tel daarbij op de 2 die voor hem staan waardoor Teze eigenlijk niemand heeft om zich echt aan op te trekken want een jonge speler als hij eigenlijk wel nodig heeft om zijn potentie waar te maken

19 februari 2021 om 09:54

Misschien is het een goede trainer, maar dat zien we helemaal niet terug. PSV is echt los zand. Er lijkt geen plan te zijn, er wordt niet gevoetbald, en Schmidt maakt continue hele vreemde keuzes. Malen en Ihataren lijken bovendien totaal niet happy met deze speelwijze, en ik zie beide dan ook vertrekken aankomend seizoen. Hij lijkt meer te zien in brekers dan in echte voetballers. Hij geeft een aantal spelers zo vaak rust, maar zijn verdedigende middenvelders helemaal nooit. Maar het is niet alleen Schmidt, PSV komt kwalitatief ook veel te kort. Mvogo vind ik een matige keeper, hij pakt wel eens een bal, maar hij mist ook te veel houdbare ballen. Dumfries is een harde werker, heeft een geweldige drive, maar aan de bal is die niet heel sterk. Teze en Boscagli vind ik allebei niet goed genoeg voor het niveau PSV wilt nastreven. Max heeft een prima trap, aanvallend oke, maar verdedigend heel zwak. Rosario en Sangare vind ik echt twee hele zwakke schakels, zo ongelooflijk simpel balverlies op die positie, dat mag echt niet. Zahavi heeft wel een neusje voor de goal maar vind ik een te trage handelingssnelheid hebben.

19 februari 2021 om 16:36

Dus jij vindt eigenlijk het halve elftal niets en rekent Schmidt daarop af? Volgens mij moet Schmidt werken met de spelers die hij krijgt.

19 februari 2021 om 09:59

ik ben het er ook mee eens. Ik vind zelfs dat ie nog 5 seizoenen de kans moet krijgen. Scheelt ons weer een serieuze tegenstander

19 februari 2021 om 10:26

Als het bij PSV gaat draaien dan zal je denk ik wel anders piepen. Ze hebben Gakpo, Manueke, Malen, Zehavi, Ihattaren, Gotze ook hebben hebben goede aanvallende backs. Als de ploeg fit blijft, blessures herstellen en de verdedigende problemen zijn opgelost is het echt een hele sterke ploeg. Dat is natuurlijk een grote als. Ik zou heel erg oppassen met PSV zo onderschatten. Hoogmoed komt voor de val.

19 februari 2021 om 10:47

haha ja, dat is het hem juist. ALS ALS Als.
En je hoort mij ook niet zeggen dat psv geen goede ploeg heeft, maar Schmidt haalt duidelijk niet het maximale uit de selectie.
Dus zo lang hij op deze manier blijft door modderen, zijn ze een stuk minder gevaarlijk.

19 februari 2021 om 10:53

Ik denk dat PSV die verdiging alleen kan fixen met een extra aankoop. Heb je een goede CV, scheelt het je ook weer geklungel in de verdediging. Dan heb je eigenlijk alleen het blessureprobleem nog. Ik denk dat er tenminste nu een stuk minder stappen nodig zijn dan toen Van Bommel er zat.

19 februari 2021 om 11:04

ja, en die trainer moet het echt anders aan gaan pakken.

En hoe zit het met de portemonnee van psv ivm de corona. 2e zullen ze wel worden, maar halen ze ook de CL poule fase?

Ajax miste gisteren Haller, Mazz, Kudus, Gravenberch en Onana en nog stond er een alleraardigst team. De bank was dan niet geweldig gisteren, maar er zaten nog wel een paar bruikbare spelers op.

Ik denk dat het bereiken van de CL poulefase voor psv heel belangrijk gaat worden om aansluiting te behouden.

19 februari 2021 om 11:14

Ajax heeft ook gewoon echt een niet normaal team he. Echt smerig gewoon. Hebben ook volgens mij zo n 40% meer begroting trouwens. Volgens mij was de begroting van PSV gebouwd op europees voetbal, zoals toen werd aangegeven in dat seizoen dat ze door Osijek eruitgeknikkert werden. Dan even over de spelers die Ajax miste. Ten eerste zat Kudus gewoon op de bank volgens livescore en ten tweede is het lullige bij PSV dat heel veel spelers op dezelfde positie missen (Gakpo, Madueke, Ihatarren, Gotze net terug). Als Ajax Tadic, Anthony en Neres mist krijg je ook aanval met Labyad en Promes, dat is ook niet je van het (sterker nog, vorig seizoen was Ajax vleuggellam door blessures). Als je spelers mist over meerdere posities kan je deze makkelijker opvangen omdat je toch per positie wel redelijke vervanger hebt. Daarnaast is Ajax ook gewoon veel beter he, zowel qua trainer als qua spelers. Dat PSV dit minimaal zou moeten bijhouden vind ik wel heel streng aangezien ze zowel in de beker als in de competitie zijn geklapt door Ajax.

19 februari 2021 om 11:41

Ja, maar kudus zit nog niet op zn normale niveau na zn blessure. Zat inderdaad op de bank.

En psv heeft ook gewoon prima en een paar uitstekende aanvallers. Mankeert vrij weinig aan en ze missen voorin ook gewoon wat belangrijke spelers.

Maar goed, nogmaals, ik zei alleen maar dat psv geen echte concurrent is zolang Schmidt er een zooitje van maakt, dus van mij mag hij nog 5 jaar blijven zitten.

19 februari 2021 om 12:05

Volgens mij was het Jan Raas die ooit zei: "als heeft vaak meegedaan maar nog nooit gewonnen".

19 februari 2021 om 12:29

@La~Decima, je hebt gelijk wat betreft de blessures, maar Ajax heeft ook een periode gehad (nog niet zo lang geleden) dat de halve aanval geblesseerd was. En een paar maanden geleden was er hier nog een poll waaruit naar voren kwam dat PSV kampioen zou worden vanwege hun uitgebreide aanval. En het gaat niet zo zeer alleen om de aanval. De verdediging is waardeloos.

19 februari 2021 om 12:31

Daarnaast vind ik budget echt onzin. Zowel Ajax als PSV heeft meer budget dan de rest van de Eredivisie. Dus eigenlijk zou de eindstand vooral bepaald moeten worden door de onderlinge wedstrijden.

19 februari 2021 om 12:42

@Kyle66 Ik vind Ajax echt nog wel een stapje hoger, qua selectie in de diepte en breedte, qua trainer en ook qua budget. Het verschil is nu 6 punten met Ajax 1 wedstrijd minder gespeelt en Ajax heeft 1x gewonnen en 1x gelijk gespeeld tegen psv in de competitie. Ook heeft Ajax verslagen in de beker. Als je dat bij elkaar optelt(en ook beseft dat Ajax de afgelopen 15+ jaar nog nooit zoveel punten pakten na 21 rondes). Doet PSV het toch niet zooo slecht. Het had zeker beter gekunt maar als ik zie hoe media/voetbalfans psv afdoen alsof ze slechter zijn dan onder Bommel en er niks van kunnen vind ik dat echt onterecht. Wie weet verlies Ajax nog punten. Anders hoop ik dat PSV volgend seizoen stappen maakt, is alleen maar mooi voor de competitie (al wil ik dan wel graag een off day als ze in de Euroborg spelen).

19 februari 2021 om 15:03

Ze zijn in ieder geval ook niet veel beter als onder Van Bommel

19 februari 2021 om 10:39

@ewoud,

Gaat een extra zomer helpen dan? Het ziet er vrij somber uit heb ik het idee. PSV heeft afgelopen zomer behoorlijk geïnversteerd en dat werpt vooralsnog niet bepaald zijn vruchten af. Als PSV dit jaar geen prijzen pakt, konden ze wel eens genoodzaakt zijn om spelers te verkopen. Vergeet niet dat er een flinke kostenpost bijkomt vanwege Corona. Als je pech hebt, is het team na de zomer alleen maar zwakker dan het nu is.

Ik denk dat Schmidt maar één speelwijze kent en zich niet echt goed kan aanpassen. Als hij de juiste spelers heeft met de juiste instelling, kan hij een goede prestatie leveren, maar dat lijkt nu niet het geval. De verdediging is zo lek als een mandje, waardoor je Sangaré en Rosario op moet stellen. Het gevolg daarvan is dat je amper voetbal in de ploeg hebt.

19 februari 2021 om 11:11

Op basis waarvan dan? Trap je dan werkelijk in die onzin dat hij een utopische tactiek heeft ontwikkeld die hij er wel 's even in gaat slijpen? Hij heeft best goede spelers staan die totaal niet uit de verf komen en waar je in de eredivisie mee mag presteren, behalve dan tegen Ajax dan. Ze hadden zomaar nog 6 wedstrijden kunnen verliezen, had niet eens raar geweest. Enorm veel geluk gehad. En dan nog loopt die zeiksnor Schmidt te zeiken en alles wat los en vast zit als excuus te gebruiken. Komt echt over als een prutser eerste klas.

19 februari 2021 om 11:20

Mee eens xstream. Toen Schmidt trainer was bij Salzburg en Ajax 2 keer oprolde, is de beste man bijna heilig verklaard. Uiteraard deed hij dat goed, maar hij had daar ook niet bepaald matige spelers. Ajax moest het doen met de heren Özbiliz en Ebecilio op de flanken (of was het Jody Lukoki?). Hoe dan ook, als Roger Schmidt een utopische tactiek had gehad, was hij nu geen trainer geweest bij Psv. Ze hebben afgelopen zomer flink geïnvesteerd in de spelers die Schmidt wilde hebben in de hoop Ajax van de troon te stoten. Nu zie je dat veel van die spelers weinig toevoegen en zit je opgescheept met ze. Tel daar de ellende van Corona bij op en dan kan het zomaar zijn dat het komend seizoen helemaal niet spannend meer is. Als PSV moet inleveren en Ajax pakt weer de CL miljoenen, wordt het gat pas echt groot.

19 februari 2021 om 12:15

PSV had nog zeker 6 wedstrijden kunnen verliezen?

Ik denk eerder dat PSV in de wedstrijden waar ze punten hebben verloren ze ze allemaal hadden kunnen winnen, op AZ na misschien, die was min of meer verdiend.
Ajax, 2-0 voor, Feyenoord, defensief geblunder, 85 min de betere ploeg en meer dan genoeg kansen, Ado, lijkt me duidelijk dat 2-2 niet echt geheel terecht was.
Heerenveen uit, eerste helft meesterlijk, hadden 2 of 3-0 voor moeten staan. Na de rust moet je blij zijn met een punt uiteindelijk omdat het inzakt als een pudding de 2e helft.
Twente uit, fantastische 1e helft, enorm veel kansen gemist en een penalty gemist ook nog.
Twente krijgt een penalty door een discutabele handsbal.
Heracles uit, matige wedstrijd, penalty tegen, wederom door een discutabele penalty waar bal naar hand of hand naar de bal de discussie is als je van 5 meter een bal op je afgevuurd krijgt.
Vitesse uit, gelijkspel zat erin, ook gezien het spelbeeld. Helaas besloot de var de penalty terug te draaien die PSV kreeg van Nijhuis. 2-1 nederlaag, maar als die penalty gewoon door was gegaan, wat zeker ook had gekund, had je zeer waarschijnlijk een punt gehaald.
Natuurlijk zijn er wedstrijden die PSV gewonnen heeft zoals Utrecht thuis waar puntverlies er ook in had gezeten. Maar door eigen toedoen, defensief gestuntel en een dosis pech met scheidsrechters beslissingen hebben heel wat punten gekost.
PSV speelt al het hele seizoen matig, maar in de wedstrijden waarin ze punten verloren, had dat zeker niet gehoeven en had de stand er heel anders uit kunnen zien.

20 februari 2021 om 01:45

@romero: moet je ook even de 1e seizoenshelft meenemen. Was niet bepaald geweldig tegen de laagvliegers van de eredivisie. En de meeste wedstrijden die je noemt hebben ze vaak zelf verprutst door persoonlijke fouten en gewoon ook door niet de overwinning opdringen maar op de lauweren rusten. Je kunt dat makkelijk op 2 manieren uitleggen. Hoe dan ook ... het is allerminst overtuigend. Ze winnen er een handvol dat je denkt, nou, het zat niet tegen. En dan heb je die handvol van jou dat je ook denkt, nou ... zo overtuigend was 't niet als ze al hadden gewonnen. Dus inderdaad, het is gewoon matig, daar zijn we 't over eens. En Schmidt is daar verantwoordelijk voor. En ik ben normaal de laatste die denkt dat een trainer eruit bonjouren een goed idee is, maar gezien z'n houding naar de media toe en z'n oncollegiale uitlatingen over de scheidsrechter of de VAR heb ik wel zoiets van wat moet je met zo'n vent. Laat lekker een andere goede coach aan zo'n team werken die niet je imago schaad en om bezopen redenen, zoals 5 minuten rust gunnen je sterspelers wisselt en ze 0 vertrouwen weet te geven ... ik snap niet dat je zo'n man dan gaat verdedigen op basis van ... ja, wat eigenlijk? Z'n prestaties met Salzburg? Wat helemaal niet zo'n slechte selectie was. Beter dan die van Ajax destijds in ieder geval. Een NL trainer kan na een wedstrijd nog analyseren, maar deze schmidt komt niet verder als die scheidsrechter is corrupt of "djis ist voessbal".

19 februari 2021 om 12:25

Maar durf je Schmidt als PSV zijnde weer miljoenen te laten investeren op basis van wat hij dit seizoen laat zien?

19 februari 2021 om 12:44

Max is een prima versterking.
Zahavi, wat iedereen er ook van vindt een prima spits, als hij de aanvoer krijgt.
Gotze indien fit meer dan een versterking normaal gesproken
Sangare een prima balafpakker maar niet naast die pannenkoek van een Rosario.

Van Ginkel wordt hopelijk weer fit en dan hopen dat hij komend jaar ook bij ons speelt.
De middelmaat waar hij nu mee opgescheept zit komt niet van hem.
Baumgartl, Thomas, Mauro J, en de verhuurde Doan en Bruma.
Ik pleit Schmidt niet vrij, alles behalve dat, maar ik geloof dat hij ook liever wat anders voor handen had gehad als de middelmaat waar hij het nu mee moet doen.
Hij heeft misschien in totaal 20 miljoen mogen investeren, inclusief de transfervrije Gotze en Zahavi. Alleen Sangare kun je een twijfelgeval noemen, de rest gewoon prima

19 februari 2021 om 13:24

Klopt zijn aankopen doen het zo slecht niet hoor, echter zal ik niet al te veel hoop hebben in Van Ginkel. Die jongen heeft geen lichaam meer voor topsport. 3 jaar niet gespeeld. Eindelijk een soort van fit, maar is bij lange na niet wat het hoort te zijn. Ook ontzettend moeilijk om terug te komen van zulke blessures.

Gotze ook vaker niet fit dan wel. Wel een zeer goeie speler, maar ja hoe vaak kun je hem gebruiken? De tijd zal het leren.

19 februari 2021 om 13:55

@romero7575 dat kan best maar dat is in ieder geval niet terug te zien in de prestaties. Je kan wel goede spelers hebben maar je moet ze ook kunnen laten renderen als coach

19 februari 2021 om 14:36

Als ze allemaal fit zijn wel ja, helaas is dat bijna geen enkele keer gebeurd.
Een Schmidt excuus misschien, maar zit wel een kern van waarheid in.

Een PSV met Gakpo, Gotze, Madueke, Ihattaren eventueel en een voetballer op de plek van een van die 2 houthakkers om het middenveld ziet er al heel anders uit. Maar in plaats daarvan doen we het nu met Mauro J, Thomas en de laatste weken Vertessen ...
Wereld van verschil

19 februari 2021 om 14:39

Je kan je ook afvragen of de trainingsintensiteit dan wel goed is onder Schmidt. Constant rouleren en nog steeds meer blessures hebben als de andere Nederlandse clubs is toch wel vreemd

19 februari 2021 om 14:56

Volgens Schmidt, gisteren in het interview voor de wedstrijd, wordt er amper nog getraind door het zware schema wat ze hebben.
De blessures verschillen in ieder geval.
Hamstring, enkel, ziek, lies. er is geen touw aan vast te knopen.
Lijkt erop dat de fitheid bij de PSV spelers brozer is dan bij andere clubs, maar of dat nu met de manier van trainen te maken heeft...

19 februari 2021 om 15:05

Misschien niet hoor. Dat is pure speculatie van mijn kant en dat hoeft niet de oorzaak te zijn, het is alleen opvallend maar wie weet is het pure pech. Ik neem aan dat Schmidt ook weet dat die jongens zich mentaal lekker moeten voelen en niet overbelast moeten worden om blessures te voorkomen

19 februari 2021 om 17:50

Ik vraag mij af of je wedstrijdfit wordt als je constant rouleert.

19 februari 2021 om 21:18

En de vraag is of je bij rouleren echt op elkaar ingespeeld raakt. Ik bedoel elkaar blindelings vinden en elkaars looplijnen kunnen dromen.

Volgens mij is het normaal zo dat je gewoon de return afwacht en dan je conclusies trekt - anders lezen dit soort artikelen zo smadelijk. Los daarvan - die man zit er nog geen jaar. Er wordt puur op de man gekeken en kwaliteit van individuele spelers wordt vertaalt naar te verwachten prestaties, en dat is heel lastig. Het moge duidelijk zijn dat 'ie nog een CV nodig heeft - maar er staat gewoon een volledig nieuwe midden-kern dit seizoen. Mvogo, Teze, Boscalgi, Sangare - dat heeft tijd nodig, maar dat blijken we simpelweg niet te hebben. Ik zou daar als Schmidt zijnde ook pislink van worden, maar wellicht dat het hij er baat bij heeft om dit niet zo te laten zien. Goed, deed 'ie dat niet zou de media minder te klagen hebben, en dan hebben ze ook weer minder schrijfmateriaal.

19 februari 2021 om 09:53

Misschien dan ook maar wachten tot het eind van de competitie. Uit de beker liggen jullie al (wat op zich prima is, want voor een club als Ajax of PSV is dat gewoon een troostprijs). Het gaat toc meer om het totale gebrek aan groei van de ploeg, ontwikkeling van talenten en lijn in het spel? Hoe lang wil je daar op wachten. Is een overwinning op Olympiacos voldoende voor de supporters om dit te verbloemen?

19 februari 2021 om 10:08

Boscalgi is vanuit de dood opgestaan onder Schmidt, hij geeft veel (jeugd) spelers de kans om zich te laten zien in wedstrijden - het is duidelijk dat hij ontwikkeling hoog in het vaandel heeft staan. Hij is er nogmaals nog geen jaar, de groei in de ploeg zie ik, het gegenpressen is echt wel duidelijk, en er zit een denkwijze achter - dat werkt nog niet 100%, maar nogmaals, dat is wel een proces.

Ik zie bij Schmidt veel, een veel meer een proces dan bij Rutten, van Bommel, Cocu etc, etc bij elkaar. Hij heeft een duidelijke visie, en dit gaat gewoon even duren. Nogmaals, alles is zo gefocust op NU resultaat behalen.

19 februari 2021 om 10:17

Nee ok dat kan ik volgen. Ik kijk ook te weinig PSV om daar een beeld over te hebben. Vandaar ook de vraag, Ik zie de groei niet, maar misschien in de wedstrijden in de ED dat dat wel te zien is en dat dat in de toppers nog nar voren moet komen. Als Ajax supporter hoor je mij ook niet klagen dus laat hem dan nog maar een jaar of 2 blijven.

19 februari 2021 om 11:39

Zolang hij 2e wordt, heeft hij het echt niet onverdienstelijk gedaan. Groepsfase EL overleeft, 2e in competitie en uitgeschakeld in kwartfinale tegen Ajax. Dat is beter dan Psv de voorgaande 2 seizoenen heeft laten zien. We moeten ook niet vergeten dat hij pech heeft gehad met veel blessures, met name in de aanval. Enige wat je hem wel kan verwijten is zijn rare wisselbeleid en het vast blijven houden aan dat systeem.

19 februari 2021 om 12:26

Het gaat helaas alleen niet om spelers als Boscagli. Je moet als coach van PSV de toptalenten beter maken want die vertegenwoordigen de grote waarde. Spelers als Malen en Ihattaren bv

19 februari 2021 om 13:55

Gakpo en Madueke zijn toptalenten die onder Schmidt een stuk beter zijn geworden. Teze is van een jeugd speler omgetovered tot onbetwiste basisspeler. Malen heeft al meer gescoort dan vorig seizoen. Alleen Ihatarren valt tegen.

19 februari 2021 om 14:02

Was malen vorig jaar niet grotendeels geblesseerd (los van het feit dat er iets zoals Corona was) En Teze is onbetwist basisspeler, maar als je concurrent Baumgartel is dan weet ik niet of je daar zo blij mee moet zijn. Maar blijf vooral Schmidt verdedigen. Ik vindt het prima, maar als ik supporter van PSV zou zijn dan had ik toch gewoon serieuze twijfels.

19 februari 2021 om 14:34

Ik denk juist dat Schmidt een zege is voor deze jongens, door hen zeer realistisch te benaderen. Met al het gedoe rondom ihatarren (overgewicht, ziek, contract) mag hij blij zijn dat hij uberhaupt nog speelt. We zijn ontzettend goed in het hypen van onze talenten, maar zet ze eens af tegen een mbappe/haaland/foden? Hoe goed zijn ze dan? De situatie met Malen is natuurlijk anders, maar ook bij hem mag de lat wel omhoog gezien zijn kwaliteiten. Daarnaast heb je met Gakpo en Madueke ook twee ''top'' talenten die zich onder Schmidt ontwikkelen. Ik blijf zeggen dat we vorig jaar kansloos 4e zijn geworden en er enorm veel schade is aangericht binnen de club. Het argument dat er afgelopen zomer veel is geinvesteerd valt eigenlijk ook wel mee. Iedereen riep om een middenvelder en we hebben al jaren moeite om een linksback te vinden. Fein is gehuurd, zahavi transfervrij als vervanger van Lammers en Gotze komt op de laatste dag aanwandelen. Ik denk dat dit ook precies de mogelijkheden van PSV schetst op transfergebied. Neem daarbij ook nog eens dat de concurrenten in de basis beter op elkaar zijn ingespeeld en Ajax zodra het minder ging ''even'' 22 miljoen op tafel legt... Mits fit, geef ik PSV genoeg kansen op een echte titelstrijd, helaas door domweg pech zit dat er niet in.

19 februari 2021 om 13:08

Natuurlijk moet je de return afwachten, maar het is toch fnuikend dat PSV in deze positie zit. Ze zullen het ook moeilijk genoeg krijgen om tweede te worden, want voor Psv, AZ en Feyenoord is het nu onmogelijk om rechtstreeks de EL te halen. Dat betekent dat de enige manier om op een redelijk niveau Europees te spelen ze moeten duimen dat Ajax de beker wint of zelf tweede te worden. Minimaal een van deze 3 clubs kleunt dus mis, want in de Confederations Cup tegen Malta en Luxemburg spelen is nou ook niet bepaald aantrekkelijk.....

Deze man moet je gewoon ontslaan. Is gewoon geen goede trainer en ontzettend koppig. Iedere keer dat gezeur en het opstellen van spelers die constant fouten maken...

Met PSV al klaar zijn voor de prijzen in februari is gewoon een schande. Dat is
topclub onwaardig. Snap niet dat mensen deze man nog verdedigen. Van bommel heeft het niet veel slechter gedaan. Ook 0 prijzen, was alleen eerder afgehaakt daarvoor meer niet. Dusja gewoon volgend seizoen de middelmatige spelers wegdoen en bouwen aan een goed team met een trainer die wilt voetballen en niet vasthoud aan het eeuwige blok van 2 stofzuigers op het middenveld (waar geen voetbal vandaan komt).

19 februari 2021 om 09:54

@Jsmooth het verschil met van Bommel is alleen dat die veel meer de tijd heeft gekregen en het twee jaar op rij niets was. Schmidt moet minimaal 1,5 jaar de kans krijgen in mijn ogen. Ik had overigens wel verwacht dat er meer te zien zou zijn, maar ik zou zeggen geef het tot volgend jaar en bekijk het dan. Vorig jaar overwinterde ze niet eens in Europa en de beker (al was dat laatste dit jaar makkelijker). Er zit iets van verbetering in, maar het Peter Bosz van Ajax/Leverkusen is ook niet in een halfjaar tijd gebouwd. Bij Dortmund kreeg hij die ruimte minder en werd die er meteen uitgegooid, terwijl ik denk als hij daar een jaar had gekregen Dortmund al wel minimaal een prijs had gepakt.

19 februari 2021 om 10:00

Het verschil met van Bommel is dat Schmidt een grote portemonnee heeft gekregen en de spelers heeft mogen verwelkomen die hij graag wilde. Bij Peter Bosz zag je continu vooruitgang, bij PSV lijkt het steeds slechter te worden

19 februari 2021 om 10:11

Slechter? Wacht wat? Onder Markie zag je 11 eilandjes. Geen communicatie, niemand lette op elkaar. Het viel op het laatst als los zand uit elkaar. Echt het slechtste PSV wat ik heb gezien sinds ik voetbal volg. Sorry jongens maar ik snap echt dat gefap niet over Van Bommel. Ja hij was een grote naam als speler maar als trainer zal ie echt ff een paar stappen terug moeten doen en de basis gaan leren. Psv klungelt nu ontzettend met de vorm en blessures van spelers maar het is echt niet zo slecht als men voordoet.

19 februari 2021 om 10:15

Mark van Bommel had juist een grotere portemonee dan Schmidt, dat is een feit. De transfersommen waren lager deze zomer en de salarissen zijn zelfs omlaag gegaan. En Schmidt bracht spelers als Götze, Max en Zahavi binnen terwijl van Bommel Sainsbury en Behich voordroeg. En onder van Bommel werden de resultaten steeds slechter tot het moment dat het onacceptabel was. Bij Schmidt zitten we in een proces en heeft en heeft nog niet de tijd gehad die van Bommel wel had.

19 februari 2021 om 12:17

Ik ben ook nog helemaal geen fan van Schmidt. Maar ik denk dat PSV hem niet gewoon zo maar kan ontslaan. Niet vanwege de afkoopsom, maar omdat PSV afgelopen zomer met de aanstelling van Schmidt een bepaalde koers is ingeslagen. Daarbij een groot deel van de (medische) staf heeft vervangen. En om nu weer een andere koers te gaan varen betekent dat je organisatie weer voor een flink deel op de schop zou gaan.

Zoals ik al ergens anders aangaf. Mocht Vitesse zondag winnen dan is het toch gewoon over en uit voor Schmidt en laat hij PSV failliet achter. Gegokt en verloren met Zahavi, Götze en van Ginkel. Het kon zomaar goed gaan, maar helaas begint het met de verdediging. En daar gaat het fout. De keeper van PSV is toch niet beter als wat jullie hadden. En ondertussen verdampt het geld op het veld. Ihatarren verpietert, Malen kwijnt weg en Dumfries wordt niet meer gered door een goed centrum en valt door de mand, waardoor er echt geen club 20 mil voor hem gaat betalen. Zorgelijk is de situatie wel het worden voor Psv.

19 februari 2021 om 11:45

Ik denk dat PSV alles behalve failliet is, iedereen kan zien dat de selectie echt heel veel talent bezit en vrijwel alle grote spelers voor dikke bedragen verkocht gaan worden. Malen, Ihattaren, Gakpo, Madueke, Sangaré, Max vertegenwoordigen allemaal vele miljoenen en zullen allemaal met winst verkocht worden. Pure speculatie zonder enige onderbouwing. Om nog maar te vergeten wat een goed EK met de waarde van spelers kan doen. Domme reactie.

19 februari 2021 om 11:49

Misschien is het verwachtingspatroon gewoon te hoog. Als Psv zijnde moet je realistisch zijn en vol voor de 2e plek gaan. Dat is nog steeds mogelijk. Vitesse is al een tijdje minder en ook Az en Feyenoord hebben mij niet overtuigd in de onderlinge confrontaties. Als iedereen fit is en het achterin wat beter staat dan is de 2e plek momenteel het hoogst haalbare denk ik.

Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat het vertrek van Schmidt nabij is. De man is totaal niet geloofwaardig. Had voorafgaand aan het seizoen nog grote woorden uitgesproken over het spel dat PSV zou gaan spelen. Het is nu vooral lusteloos en inspiratieloos. Ik vind dit PSV nog erger om te zien dan onder van Bommel. Spelers die niet functioneren blijven maar een kans krijgen. Volgens mij moet PSV middelmaat nu gewoon direct met eigen jeugd vervangen. Zie wat dit in het verleden bracht. De komende twee wedstrijden zijn cruciaal. Haalt PSV geen resultaat, mag dat Schmidt aangerekend worden.

19 februari 2021 om 11:50

Ik denk dat je juist in deze fase niet te veel moet gaan wisselen. Dat komt het zelfvertrouwen niet ten goede. Daarnaast kan je niet van jeugdspelers verwachten dat zij er direct zullen staan.

22 februari 2021 om 10:14

Van jeugdspelers mag je verwachten dat ze er niet direct staan. Van spelers die voor een aardige som geld gehaald zijn wel. Laten die het nou net niet waar maken. Weg ermee, niets vertrouwen. Het is een gebrek aan kwaliteit.

Hij werd aangesteld als de grote verlosser. De trainer die gepokt en gemazeld is en altijd zijn ploegen aanvallend en agressief laat voetballen. Het zogenaamde vollgassfussball. Schmidt mocht zijn eigen staf meenemen en had een belangrijke stem met de gehaalde versterkingen. Maar het komt er tot dusver niet uit en de 2e plaats is allesbehalve een zekerheidje. benieuwd wat er met Psv in de zomer gaat gebeuren.... Flink wat spelers gehuurd, Gotze die extern op de loonlijst staat en wat gaan Dumfries en Malen in deze hoedanigheid opleveren (en ook ten tijden van corona).

19 februari 2021 om 11:23

Waar heb jij het allemaal over? PSV heeft dit seizoen drie spelers gehuurd die alle drie voor een redelijke prijs definitief over genomen kunnen worden. Dit is niet anders dan wat Ajax en Feyenoord doen met Idrissi, Spajic en Pratto. En Gotze extern op de loonlijst is echt de grootste onzin die ik hier in tijden gelezen heb. Verder heeft niemand bij PSV het woord verlosser in de mond genomen, typisch zo'n stempel dat de media op hem plakken.

Boh die Baumgartl is toch echt kapitaalvernietiging voor Psv. Jammer, want we moeten Europees een sterker blok vormen als NL zijnde en de competitie wordt interessanter. Alleen Ajax hebben we ook niks aan voor de punten en voor het vermaak/de spanning.

Je verliest gewoon op zijn Nederlands door individuele fouten. Baumgartl ging wederom duels aan als een schoolmeisje en Teze chokede het op het moment supreme. Maar ook Max zat rare dingen te doen, was qua passing echt slordig en leek in de tweede helft ook gewoon niet mee te willen verdedigen (liep op een rustig drafje terug, zag je ook goed in de laatste minuten toen Malen opeens linksback moest spelen). De verdediging moet eens onder loep genomen worden. Als ik PSV zou ik Itakura kopen van Manchester city. Haalt bij Groningen altijd een 8 (ook heel consistent in vergelijking met Doan), heeft nog maar een 1 jarig contract en heeft geen kans op werkvergunning in Engeland. Die kun je zo voor 3 - 5 miljoen ophalen en kan echt doorgroeien naar Europese suptop. Viel me ook op dat Malen weer redelijk onzichtbaar was, terwijl als je echt die transfer wil maken naar een grote club dit de wedstrijden zijn waar je moet opstaan. Schmidt moet zeker stappen maken maar het is al stukken beter dan Van Bommel, zelfs nu met al die blessures. Er zit tenminste een idee achter, het is geen los zand meer. Met een vroegtijdig ontslag schop je als PSV zijnde jezelf alleen maar dieper de put in.

19 februari 2021 om 11:55

Ik denk inderdaad dat de blessuregevallen voorin icm de zwakke verdediging de belangrijkste oorzaken zijn voor de zwakke reeks die Psv in het nieuwe jaar heeft gezet. Max is allesbehalve een verdediger, Boscagli heeft al grote stappen gezet maar komt verdedigend gewoon te kort en Teze en Dumfries zijn te wisselvallig gebleken. Ik denk dat Psv minimaal 2 verdedigers nodig heeft, Max en evt. Boscagli zou je naar het middenveld moeten doorschuiven. Voorin zit het denk ik wel goed. Alleen pech gehad met blessuregevallen.

19 februari 2021 om 12:49

Max komt me over als je typische moderne back. Leuk in de aanval, verdedigend stuk minder. Maar in het moderne voetbal is dat niet erg als je een goede verdediging en defensief middenveld hebt. Probleem is dat het huidige duo hier te veel problemen mee heeft. Ik verwacht zelf 1 goede cv aangezien Teze en Boscagli beide prima CV's zijn maar net dat extra missen. Madueke, Malen, Gakpo, Gotze, Ihattaren, Zehavi is gewoon een smerige forward squad. Als je daar een stabiele geoliede machine van maakt ga ik me weer verheugen op de PsV samenvattingen bij studio sport.

19 februari 2021 om 13:08

Het beste is dan om een RCV te halen en dan Teze naar RB schuiven. Verwacht dat Dumfries na dit seizoen zal vertrekken, dan heb je zijn vervanger al in huis. Boscagli is iemand die prima de opbouw kan verzorgen, met een verdedigend sterke CV naast hem staat er dan eenn goed duo. Echter denk ik dat een nieuwe LB ook wel van belang is. Max is weliswaar een moderne back, maar achterin is hij kwetsbaar gebleken wat je gewoon punten kan kosten. Misschien een lijntje gooien naar Rodriguez? Die vond ik stabiel en dan kan Max een linie naar voren schuiven.

Ik vond PSV niet eens de mindere partij gisteren maar gewoon verdedigend uitermate teleurstellend. Als je dan niet scherp voor de goal bent is het altijd billenknijpen, je weet immers dat je een aantal flinke kansen tegen gaat krijgen. Zou je als PSV niet moeten gaan kijken naar een oplossing om Nooit Meer Baumgartl op te stellen? Vroeger stond een Hendrikx nog wel eens centraal achterin als noodoplossing, daar zou je een Sangare of Rosario ook prima neer kunnen zetten. Dan heb je ook meteen de optie om wat meer voetbal in je as te hebben. Is die Fein ook niet een LCV of meer een middenvelder? Overigens zou ik als ik Schmidt was opteren om Max eens een keer 90 minuten rust te geven. Die jongen begon dit seizoen fantastisch maar lijkt echt op zijn tandvlees te lopen, resulterende in stomme verdedigende foutjes maar wel al een paar wedstrijden. ------ Wat denken Psv'ers over de positie van Schmidt als je dit weekend wederom punten verspeeld en bijvoorbeeld echt de mindere partij bent? Krijgt hij de kans om komende zomer verder te bouwen of slaat toch de paniek toe?

19 februari 2021 om 11:50

Ik vind onterecht dat je Teze wel noemt, maar bijvoorbeeld Malen niet. Teze redde juist PSV op een aantal belangrijke momenten en was echt niet schuldig aan welke tegengoal ook. Malen daarentegen heeft niets laten zien. De roep om Fein word ik een beetje moe van, die jongen kan fantastisch voetballen maar is bij balverlies gewoon niet goed genoeg in de omschakeling, dat gaat je echt tegengoals kosten op die positie. Die moet echt leren omschakelen, voor die tijd gewoon niet opstellen. En eens dat Max een keer een weekje rust moet hebben, maar er is geen alternatief voorhanden die daar kan spelen, zeker niet tegen Vitesse of Ajax. En wat betreft de positie van Schmidt: die moet je echt nog even laten zitten, ik ben van mening dat het een raar seizoen is voor iedereen, PSV heeft veel blessures en de selectie is niet in balans. Deze zomer moet er echt geïnvesteerd worden in de achterhoede. We kunnen hem er echt niet uitgooien na een minder seizoen (waarin je alsnog gewoon tweede staat en moet blijven staan) of een paar mindere maanden, voor de winterstop waren de resultaten wel goed. Als je vbommel 1,5 jaar geeft, moet je Schmidt ook 1,5 jaar geven op zn minst.

19 februari 2021 om 13:47

Hey Ruben, weet je zeker dat je dit op mij wilde reageren? Ik begrijp namelijk je begin niet helemaal. De roep om Fein was meer een suggestie waar op gereageerd kon worden, ik heb geen beeld van hoe hij presteert maar ik dacht dat hij gehaald was als LCV die ook op het middenveld kon spelen. Wanneer is Viergever weer een keer fit? Die zou je dan tegen pak weg een rechterrijtje club op de LB kunnen zetten ipv Max of hem centraal en Boscagli een plekje opzij. Ik ben het overigens met je eens dat je hem langer de tijd moet geven hoor, bijvoorbeeld tot de winter.

19 februari 2021 om 14:51

Oh ja dat eerste heb ik denk ik uit een andere reactie, voor de rest inderdaad wel op jou. Ik dacht dat je misschien wel op de hoogte was van de ontwikkeling van Fein omdat jij hem net als vele andere voetbalfans benoemd op de positie van Sangaré/rosario, maar ik vind hem daarvoor nog niet goed genoeg. Dat hij als cb gehaald is, klopt niet helemaal, hij heeft daar in de jeugd een aantal wedstrijden gespeeld maar toch zeker wel 90% centraal op het middenveld. Viergever zou binnenkort weer fit moeten zijn, maar die brengt aanvallend niet hetzelfde als Max terwijl dat tegen het linkterrijtje wel belangrijk is. In jong psv speelt oppegard, eenzelfde type als Max die ik daar graag een keer wil zien. Of inderdaad liever Boscagli dan als lb en Viergever/obispo in het centrum.

Tactisch klopt het hele seizoen al niet. Trainer zo snel mogelijk weg. Kan er helemaal niets van. Met zijn fantasie opstelling.

19 februari 2021 om 10:32

Hoe zou jij het team willen opstellen dan?

Dit is een trainer die zijn spelers aanpast tbv het systeem, en niet andersom. Ik snap zijn wisselbeleid helemaal niet. De spelers ook niet echt, die houden zich vooralsnog stil. Maar ik denk wel, als hij vertrekt, dat je gaat horen dat ze er geen reet van snapten. Doet hij het echt beter dan Van Bommel? Hij moet de tijd hebben, ja, maar we zijn toch al wel meer dan een half seizoen onderweg en vastigheden zijn niet te bespeuren. Danny Buijs bijvoorbeeld had het ook moeilijk in het begin bij Fcg, maar er begon na een maand of 3, 4 wel vastigheid in te komen en het elftal gaf sindsdien weinig weg. Schmidt is een meer ervaren trainer dan hij, misschien toch gewoon geen match?

19 februari 2021 om 10:44

Maar ook bij Danny ging het pas draaien toen volgens mij Mahi en Memisevic terugkwamen van blessures en we in de winter onder andere Gladon, Bel Hassani en Bruns haalden volgens mij. Je zult minimaal toch nog 1 fatsoenlijke center back moeten als PSV zijnde en eens wat minder blessures oplopen. Ik vind dat je echt wel kritisch mag zijn op Schmid maar nu wordt hij naar elke wedstrijd geroast terwijl je ook dingen ziet waar hij weinig aan kan doen.

Het lastige met Schmidt en PSV is wel dat als PSV de beste trainer van de wereld had gehad, dan nog waren ze niet goed genoeg om 1e te worden in de Eredivisie. Hij is helaas nog niet het uithangbord waar PSV op hoopte, maar om hem na 1 seizoen al weer de laan uit te sturen is ook wel erg snel. Geef hem nog een zomer de kans om te bouwen en kijken waar het schip strand.

Vraag me nou echt af wat Schmidt zijn idee achter het 4222 voetbal is.

19 februari 2021 om 11:54

Kan je me vertellen wat het wezenlijke verschil is met 433, wat ik vaak hoor als alternatief. Ik zie vaak genoeg Zahavi uitzakken, Malen naar de vleugel lopen, de 'halftienen' naar binnen of juist naar buiten gaan, waardoor er een mixje ontstaat van 4222 en 433. Als je 433 speelt zal de aanvallende middenvelder in het drukzetten ook naast de spits komen. Daarnaast zullen Sangaré en Rosario blijven spelen, wat volgens velen de oorzaak van het probleem is (ik zie dat niet, in balbezit misschien, maar de al zwakke verdediging van PSV zal meer moeten verdedigen als je een van de twee eruit haalt).

Ik word vooral steeds negatiever over Schmidt als ik de media volg. Als ik alleen naar Schmidt zelf luister in interviews denk ik altijd "ah, eigenlijk is het gewoon een redelijke en chille vent". Zeiken op scheidsrechters doen alle coaches. En alle voetbalsupporters ook. Krijg bij Schmidt vooral heel erg het idee dat er gezocht wordt naar negatieve kanttekeningen. Als we het gaan hebben over het spel en de resultaten, dan valt er idd nog wel wat op aan te merken. Maar dat hij niet de gunfactor heeft vind ik vooral iets wat (nogal effectief blijkbaar) door onze strot geduwd wordt door onze "analisten" en presentatoren.

19 februari 2021 om 12:30

Noem mij een coach in Nederland die zo structureel zeikt op scheidsrechters als Schmidt? Die beschuldigingen aan Nijhuis zijn adres bleken zelfs verzonnen te zijn. Natuurlijk komt er dan kritiek

19 februari 2021 om 12:59

Maar in veel gevallen heeft hij wel gelijk. Maar hoe weet jij dat het verzonnen is, volgens mij is dat nooit zo gezegd, maar was het wel lastig / onmogelijk om het te bewijzen.

19 februari 2021 om 13:59

Het gesprek waarin Nijhuis de opmerking zou hebben gemaakt is gewoon vastgelegd op tape. Op basis daarvan is Nijhuis door de KNVB vrij gesproken heeft hij laatst zelf verklaard. Hij haalde een situatie uit de wedstrijd tegen Vitesse aan die soortgelijk was om te verklaren aan PSV waarom hij de beslissing nu weer zo had genomen. Schmidt had er echter zijn eigen creatieve draai aan gegeven en een heel ander verhaal gemaakt van die Vitesse opmerking om Nijhuis te kunnen beschuldigen van partijdigheid. Niet heel netjes imo

19 februari 2021 om 15:00

Dick Advocaat in zijn seizoen bij Utrecht

19 februari 2021 om 15:07

Maar die werd daar net als Schmidt toen ook flink voor bekritiseerd. Dat doet de media bij elke coach die zich zo gedraagt

19 februari 2021 om 12:37

Ik vind hem wel met kop en schouders uitsteken boven de andere trainers als het gaat om zeiken op de arbitrage. Geen enkele trainer is ooit zo ver gegaan (dat ik me kan herinneren tenminste) om een scheidsrechter te beschuldigen van een vorm van partijdigheid.

Je weet van te voren als je cv uitvalt dat je een probleem hebt.. Helemaal met wat psv achter de hand heeft.. Ik vind ook wel schrijnend om te zien hoe Rosario weeer staat te dekken bij die 1 0.. Ik snap 't niet hoe kan dat?? Lucht dekken, dat zie je in de 4e klasse en daar word je dan de huid vol gescholden maar bij een topploeg als psv mag het maar gewoon elke x

Ik denk dat onze vriend Schmidt al een hoop zieltjes kan winnen door een keer de hand in eigen boezem te steken en een keer zelf de schuld op zich te nemen na puntverlies. Geef een keer toe dat je verkeerd hebt gewisseld of dat het verkeerd heeft uitgepakt. Hij zegt nooit dat de fout bij hem of zijn spelers ligt.

Overigens zou hij bij al wat extra krediet krijgen als hij niet iedere keer zijn basisspelers wisselt voor mauro in de 70e minuut. Ik zie er helemaal niks in, hoewel hij het bij Heracles toch meer dan aardig deed. Als hij jou begint door ipv Mauro, van Ginkel speeltijd te geven, of guti of fein. Wissel het is een beetje af. Het wisselen was nog nooit zo voorspelbaar, hij komt niet bepaald over als een tacticus, of alle spelers moeten niet willen luisteren...

19 februari 2021 om 12:56

Ik zie helemaal niets in guti of fein. Dit zijn spelers zonder instelling. Daarnaast vind ik verdedigende blok niet eens zo erg als ze hun werk goed doen. Helaas ligt er heel vaak ruimte tussen deze 2 en de verdedigers. Je kunt je afvragen wie hierbij re fout in gaat.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren