Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Tadic uit onbegrip richting Brobbey: ‘Beter kan je het niet hebben’

Laatste update:

Dusan Tadic begrijpt weinig van het besluit van Brian Brobbey om Ajax aan het einde van het seizoen te verlaten. De negentienjarige spits verzorgde donderdagavond de winnende treffer tijdens het met 1-2 gewonnen heenduel in de zestiende finale van de Europa League met Lille OSC. De aanvoerder van Ajax zegt in gesprek met het ANP dat je het nergens ter wereld als talent beter kan hebben dan in Amsterdam.

“Prachtig. Maar ik snap niet waarom hij vertrekt”, zegt Tadic na het gewonnen duel met Lille. Trainer Erik ten Hag bracht Brobbey een kwartier voor het einde, toen Ajax net door een doelpunt van Timothy Weah op achterstand was gekomen, binnen de lijnen als vervanger van David Neres. Tadic maakte vanuit een strafschop gelijk, waarna Brobbey de winnende treffer voor zijn rekening nam. De jonge spits is bij Ajax in het bezit van een aflopend contract en de Amsterdammers hebben reeds via de officiële kanalen gecommuniceerd dat hij die verbintenis niet gaat verlengen.

“Beter dan bij Ajax kan je het als talent niet hebben”, geeft Tadic te kennen. “Nergens in de hele wereld. Kijk naar Frenkie, Donny, Matthijs de Ligt en ook Sergiño Dest. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Neem Ryan Gravenberch nu weer en kijk hoe Rensch en Timber hier net tegen Lille speelden. Ze zijn nog zo jong maar krijgen een kans en pakken die. Als jonge jongen wil je toch eerst een paar jaar bij Ajax spelen. Daar leer je echt zoveel. En dan kan je altijd nog een keer weg, op een moment dat je er echt klaar voor bent.”

Tadic toont zich tegelijkertijd content met het resultaat van Ajax in het Stade Pierre-Mauroy. “Als je op zo'n manier wint bij de koploper van Frankrijk, dan mag je denk ik wel tevreden zijn”, concludeert Tadic. Ajax heeft zich door de 1-2 overwinning op Lille een uitstekende uitgangspositie verschaft voor de return, die over een week in de Johan Cruijff ArenA op het programma staat. Ten Hag zal daarin weer een beroep kunnen doen op Ryan Gravenberch, die terugkeert van een schorsing.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Bankzitten achter Haller...het leukste dat er is.

19 februari 2021 om 08:51

Is toch helemaal geen schande op die leeftijd? Als je wekelijks kan invallen en 15 tot 30 minuten kan spelen dan is dat gewoon een mooie ontwikkeling. Je kunt ook bij een Chelsea met de jeugd mee doen of bij een Twente in de basis staan.

19 februari 2021 om 08:53

Bij een Twente in de basis leer je toch meer dan af en toe een half uurtje invallen en lekker bij Ajax in de jeugd mee te doen. Ik snap zijn vertrek toch wel, onder voorbehoud dat het geen Chelsea of Manchester city wordt inderdaad

19 februari 2021 om 08:53

Is hij nog niet goed genoeg voor meer minuten in de eredivisie vind je? Labyad kreeg er vaker een kans.

19 februari 2021 om 08:55

Traore krijgt ook meestal de voorkeur tot voor kort en daarvoor Hunter nog, zonde dat Traore telkens de kans kreeg en Brobbey niet.

19 februari 2021 om 08:58

Dat had ook wel iets met vorm te maken destijds. Brobbey had een héél lastig begin van het seizoen, ook bij Jong.

19 februari 2021 om 08:58

Goalski, het ziet er naar uit dat ie 2e spits wordt bij de grootste club van Nederland. Gaat CL spelen en krijgt alle ruimte zich achter Haller to ontwikkelen. Ook zal het salaris bij Ajax prima in orde zijn. Op die manier hebben zich in het verleden spelers prima ontwikkeld. Sterker. Volgens mij kun je het nergens beter krijgen. Gewoon een domme beslissing. En als je tegen de basis aan zit bij Ajax gaat toch geen weldenkende speler naar een club als Twente

19 februari 2021 om 09:00

Zeker geen schande, maar veel uitzicht op speelminuten heeft hij niet. Haller blijft de komende jaren de absolute nummer 1.

19 februari 2021 om 09:01

@lausho: Brobbey was lange tijd niet eens in staat om hele wedstrijden in JA te spelen. Plus de contractonderhandelingen duurden al bijna een jaar (toen was Haller er nog niet en lag de spitspositie helemaal open). Dat Traore die kansen kreeg was logisch, want Brobbey was niet zo ver. Ik vind het heel zonde dat hij niet bij heeft getekend. Maar ja, hij bepaalt dat natuurlijk zelf.

19 februari 2021 om 09:01

@yoda labyad is natuurlijk de enorme fout geweest van Ten Hag.
Daardoor is Klaas weg gegaan, t zal niet geholpen hebben in de beslissing van Brobbey en t heeft geen punten opgeleverd.

Klaas weg is achteraf een prima keuze geweest, hij is voorlopig nog geblesseerd. Tegen die tijd dat hij weer kan spelen is Schalke al gedegradeerd. Wel sneu voor die jongen, je gunt hem toch een mooi afscheid.

19 februari 2021 om 09:08

McMulenga zullen we eerst maar eens kijken waar ie wel naar toe gaat? Je woorden zullen niets waard zijn als ie straks naar een andere club gaat waar ie ook op de bank belandt tbv een goede spits. We kunnen wel gaan invullen maar we weten nog niets. En het zou mij verbazen als ie naar een subtopper in NL zou gaan voor speeltijd. Maar wie weet? Het is allemaal speculatie.

19 februari 2021 om 09:11

jongens iedereen gaat er aan voorbij, maar van basten zei het al; als je zon groot talent bent moet je ook durven te blijven en beter te zijn dan de rest. Als je je concurrentie bij Ajax al niet verslaat, wat gebeurd er dan in het buitenland?
En nogmaals he, hij zal Haller voor zich hebben, maar als Brobbey zon toptalent is en in zichzelf gelooft moet ie echt wel van Traore of Labyad winnen. En a dan maak je genoeg minuten als 19 jarige spits. Meer dan je bij een buitenlandse club maakt...

19 februari 2021 om 09:13

Toen Traore bij Ajax de voorkeur kreeg kon Brobbey inderdaad nog niet eens een hele wedstrijd volhouden in de KKD. Het is Brobbey's besluit, ik snap er ook weinig van. Ik denk dat hij de komende jaren nog genoeg minuten had kunnen maken bij Ajax, maar hij denkt daar blijkbaar anders over en dat mag.

19 februari 2021 om 09:35

@goalski Nee bij Twente leer je niet meer. Het gaat om de zware wedstrijden, daar leer je veel. Zijn vertrek is naar de Red Bull groep, in dit geval Leipzig. De nummer twee van Duitsland. Daar waar een spits van 25 miljoen euro en eentje van 18 miljon eurto spelen. Verder hebben ze nog twee spitsen. Hij wordt er spits nummer vijf als er niemand vertrekt.

19 februari 2021 om 09:45

Als Haller een topjaar draait volgend seizoen wordt die verkocht, zo werkt het ook wel weer.

19 februari 2021 om 09:51

Klopt maar de kans om je kans te pakken (lekker dubbel inderdaad) is minder. Stel Rensh of Timber was verhuurd dan hadden ze nu dus niet hun kans kunnen pakken.

19 februari 2021 om 10:34

Brobbey was ook geblesseerd en niet fit genoeg om te spelen. Trn Atalanta stond ie al basis.

19 februari 2021 om 10:41

@afca0cbs, het voordeel van zowel Rensch en Timber is wel dat het achterin veel minder bezet is en ze zelf op meerdere posities terecht kunnen. Daarnaast is Mazraoui per seizoen nog vaker ziek, zwak en misselijk dan Haller en Tadic samen in 5 seizoenen.

19 februari 2021 om 11:01

@4everAjax je brengt het nu wel heel rooskleurig. Brobbey heeft bij Ajax weinig perspectief wees daar gewoon eerlijk in. Steeds 10 minuutjes of soms helemaal niets zet geen zoden aan de dijk. Haller is wel degelijk een grote reden voor niet bijtekenen.

19 februari 2021 om 11:35

@clarkkent,

Van Basten predikt natuurlijk ook gewoon volledig in het voordeel van zijn oude club.

Persoonlijk vind ik de opvatting in deze van velen wel opvallend. Die jongen is 19 en speelt niet of nauwelijks op het hoogste niveau. Dat is blijkbaar allemaal helemaal prima voor een 19-jarige speler. Daar ben ik het persoonlijk ook wel mee eens overigens, maar wat opvallend is dat als een 19-20 jarig talent vanuit het buitenland besluit terug te keren er steevast opmerkingen komen dat hij als hij gebleven was allang tientallen of zelfs 100 wedstrijden in de Eredivisie zou hebben gespeeld. Blijkbaar heeft die jongen die comments gelezen, want hij is toch ergens niet tevreden over en als het aanbod van Ajax zo groots is geweest zoals men communiceert dan zal het toch ergens aan moeten liggen.

19 februari 2021 om 11:35

@4ever4ajax

Dat is dan een mooie leerschool voor hem in Jong Ajax, laat hem staan tot hij echt niet meer kan lopen. Daar leert hij het meest van. Is dat goed voor de prestaties van Jong Ajax, nee. Maar wat is belangrijker, talentontwikkeling of presteren bij Jong Ajax?

In Ajax 1 kun je hem dan alsnog minuten geven. Ik snap hem volledig, ik denk dat Laybad in de spits wel de absolute druppel was.

19 februari 2021 om 11:42

@ Savano; zoals al heel vaak vermeld tekende hij ook niet bij toen Haller nog helemaal niet in beeld was. Die jongen heeft het gewoon hoog in de bol en we zullen zien of het terecht is of niet.

19 februari 2021 om 11:42

@speedyafc, Als hij uberhaupt naar Leipzig gaat, want dat is nog niet rond toch? Buiten dat is het leuk dat die spitsen een hoop geld hebben gekost, maar het feit is ook dat Leipzig op dit moment 18 goals (pakweg 1/3) minder hebben gescoord dan vorig seizoen na deze hoeveelheid wedstrijden in de Bundesliga. Als je Leipzig tegen Liverpool zag, dan was duidelijk zichtbaar dat het aanvallend bij Leipzig nogal aan stootkracht ontbeert. Die Hwang bakt er nog helemaal niets van, Sorloth is vooralsnog een dikke miskoop van 20 miljoen gebleken. Buiten dat is alleen Poulsen nog een speler die spits is. Geen van allen is onomstreden. Niets voor niets zaten ze alle 3(!) op de bank tegen Liverpool terwijl er 2 van middenvelders in de spits stonden. Je kan een hoop zeggen, maar als er ergens kansen als spits liggen bij een topclub in een topcompetitie, dan is dat momenteel bij Leipzig.

19 februari 2021 om 12:01

@sammerens, echt helemaal eens met die dubbele standaard. Opeens is een kwartiertje spelen helemaal prima en ook pas dat hij op zijn 22e eindelijk eens een keer basisspeler is. Overigens hoeft Brobbey hier niet eens te lezen want ook regelmatig een trainer of analist die soortgelijke opmerkingen maken

19 februari 2021 om 13:36

@ Sammerens

"van Basten predikt natuurlijk ook gewoon volledig in het voordeel van zijn oude club."

Dan volg jij van Basten niet goed, want hij heeft al zo vaak exact hetzelfde gezegd over talenten van AZ, Feyenoord en Psv. Overigens heeft hij Ajax ook vaak genoeg bekritiseerd, als er een iemand aan het algemene Nederlandse voetbal belang denkt dan is hij het wel.

19 februari 2021 om 13:48

@Savano, Ajax is al vanaf maart 2020 bezig om het contract van Brobbey te verlengen. Toen was er nog geen sprake van Haller.

19 februari 2021 om 14:11

Bovendien zijn het allen brood spelers. Gaat primair toch vaak om de centen, wat ik volkomen begrijp. Er is een leven na voetbal, voor velen zelfs rond hun dertigste verjaardag. Morgen kan zo iemand wel een vreselijke blessure oplopen.

19 februari 2021 om 17:26

Goed, predikt volledig in het voordeel van de Eredivisie is wellicht beter gezegd. In dit geval ging het om Brobbey en is Ajax de betrokken club, dus vandaar dat ik alleen Ajax benoemde.

19 februari 2021 om 08:52

Denk je dat hij bij Leipzig eerste spits wordt dan? Het gaat gewoon om geld, niet om speeltijd. Als je het wel om speeltijd te doen was dan blijf je bij Ajax, de club waar talenten de kans krijgen.

19 februari 2021 om 08:55

Misschien vertrekt hij wel naar PSV of Feyenoord, ik vind het gek dat het zo lang stil blijft omtrent zijn nieuwe club dat ik steeds meer ga geloven dat het een gevoelige overstap gaat zijn. Dan is het wel een transfer ook een echte kans te krijgen

19 februari 2021 om 09:04

waarom zou je naar Feyenoord willen? een club in verval, de supporters zullen je niet mogen, je salaris is zeker minder en Europees is het ook niet veel meer.

PSV zou best eens kunnen maar ook daar zie ik hem niet snel spelen.

Leipzig is best een leuke club voor jonge spelers en zijn loonstrook zal een vooruitgang betekenen. Het niveau ligt vrij hoog dus of hij verzuipt er en we zien hem terug bij mindere clubs zoals herta , mainz of bremen of hij slaagt

19 februari 2021 om 09:20

Dat sentiment is snel weg als hij gewoon een meerwaarde voor Feyenoord blijkt. Kenneth Vermeer werd ook niet met de nek aangekeken.

19 februari 2021 om 09:31

blijft over de rest wat ik noem. Wil je afzakken naar knokken voor groepsfase EL overleven, minder salaris en sportief een flinke stap terug?

19 februari 2021 om 09:48

Helemaal mee eens. Ik heb het vermoeden dat als je als talent écht overtuigd bent van je eigen kwaliteiten, dat je voor je kans in Amsterdam gaat. Ik denk dat Brobbey zelf misschien ook wat twijfelt over zijn eigen kwaliteiten: hij is altijd veel groter, sterker en sneller geweest dan zijn leeftijdsgenoten en stak er daarom (letterlijk) bovenuit. Dat voordeel valt nu weg. Dan kun je blijven, één keer in de maand basis spelen als Haller rust krijgt en af en toe invallen, of je tekent nu een miljoenencontract en stelt je toekomst financieel veilig (met het risico dat je ook bij je volgende club weinig aan spelen toe komt). Ik begrijp de keuze van die jongen wel, hoe jammer dat voor Ajax ook is als je ziet hoe hij nu presteert.

19 februari 2021 om 09:48

Meen me te herinneren dat een pop van Vermeer aan een touw werd opgehangen 😂😂

19 februari 2021 om 10:32

@ dzwanziger, even het sentiment eruit halend: Als Brobbey volgend jaar eerste spits wil zijn, vCL of EL wil spelen, een goed salaris krijgt en Mino & Brobbey eventueel een deel van de transfersom mogen verdelen, dan gaat ie gewoon naar Feyenoord hoor.

19 februari 2021 om 10:35

Feyenoord kan zn tekengeld niet eens betalen.

19 februari 2021 om 10:48

Dat hadden Ajax "supporters" gedaan 😉

19 februari 2021 om 11:46

@B__hol misschien niet meteen nee maar wel perspectief daartoe. Men blijft maar bekrompen redeneren alsof doorbreken alleen bij Ajax kan. Schei toch uit ... Brobbey kan nu transfervrij op zijn gemak een club uitkiezen obv zijn wensen en harde eisen omtrent speeltijd. In NL roept men altijd op 19/20 jarige leeftijd moet je als talent gewoon minuten maken. Nu wilt Brian dat elders doen maar is dat een probleem, nee hij moet Haller, Traite, destijds de Hunter en zelfs Labyad voor zich dulden. En maar verbaasd zijn dat hij niet meer in het Ajax plan gelooft ... Blijft hij en breekt hij niet door wordt hij ook zakelijk gedumpt door Ajax bij een pak m beet Groningen of Twente. Ik snap wel dat hij het roer zelf in handen wil hebben.

19 februari 2021 om 11:48

@dwanziger Een club in verval waarvan het afgelopen decennium de begroting constant is gestegen en er juist eindelijk waarde op het veld wordt gecreëerd (met bijvoorbeeld Senesi)?

19 februari 2021 om 12:59

Ach Savano, hij had ook kunnen bijtekenen op voorwaarde om een jaar minuten te maken op huurbasis van Twente of Groningen. Het komt over als de concurrentie niet aan durven gaan. Jammer, want ik denk dat Brobbey nog geen 90 min in de Eredivisie kan spelen, maar zijn potentieel is heel groot.

19 februari 2021 om 13:04

Leuk hoor dat verval. Niet dat ik het zie gebeuren maar spits bij Feyenoord is toch ideaal. Zelfs een normaal armoedige spits als Giakoumakis prikt er de ene na de andere in. Dan moet je als spits van Feyenoord toch datzelfde kunnen doen?

19 februari 2021 om 08:53

Inderdaad. Lekker in de luwte je ontwikkelen, je kansen krijgen en pakken, zoals gisteravond. Spelen bij een club die toch regelmatig in de CL speelt en waar je ook dan gewoon je kansen krijgt en over een jaar of 2-3 eerste spits zijn. Inderdaad verschrikkelijk om op deze manier op de bank te zitten en je carrière op te bouwen.

19 februari 2021 om 08:58

Denk niet dat ajax Haller over 2/3 jaar al afschrijft

19 februari 2021 om 09:02

Nee, maar Haller gaat natuurlijk enorme statistieken halen bij Ajax, daarnaast staat ie er in Duitsland goed op. Er kan dus zo maar weer een club met een beste zak geld komen over 1 of 2 jaar.

19 februari 2021 om 09:39

Deze uitspraken zijn altijd zo makkelijk tot je zelf in die situatie zit. Net zoals bij de 12-16 jarigen waarom ze naar Engeland of Spanje gaan in plaats van hier te blijven.

De roep van het geld doet heel veel en veel mensen speler liever op zeker. Het kan bij Ajax net zo goed mis gaan, blessure, ander talent dat er opeens aan zit te komen enzovoort. Wie zegt dat hij wel zoveel minuten kan en zal maken sowieso met Haller voor hem?

Hij kreeg inderdaad een mooi contract aangeboden maar misschien kan hij inderdaad veel meer verdienen in het buitenland, kan hij het gevoel hebben dat hij zich bv. beter kan ontwikkelen bij een Duitse ploeg. Dat zijn zaken die niet belicht worden door de media, enkel wat er op de rekening komt. Dan kun je ook alle bedrijven waar mensen werken gelijk trekken, overal kun je werken, eender wie, overal, gewoon voor de centjes. Nee je hebt nog altijd een reputatie, cultuur, interne ontwikkeling en kansen waar mensen naar kijken en voor kiezen.

Blijkbaar is het te moeilijk voor sommige hier om daar ook over na te denken.

19 februari 2021 om 12:11

De enige reden dat hij gisteren speelde is omdat Ajax Haller was vergeten in te schrijven

19 februari 2021 om 13:01

@japie, klopt. En wat wil je hiermee zeggen?

19 februari 2021 om 13:16

Dat hij bij Ajax ook gewoon tweede viool speelt

19 februari 2021 om 13:59

Maar hij speelt wel en scoort ook. Welke jeugdspeler van Feyenoord was gisteren in Europa doorslaggevend beste Japie? Ik zal het je zeggen niemand. Want Feyenoord ligt uit Europa en doet dat nog niet eens met een zelf opgeleide spits. Het afgeven op Ajax van jou begint toch treurige vormen aan te nemen. Wie zegt dat hij niet in plaats van Haller was ingevallen, zoals ook in de competitie al is gebeurd? Dat past niet in jouw straatje zeker.

19 februari 2021 om 14:23

Wat heeft Feyenoord hiermee te maken? Brobbey mag af en toe wat minuutjes invallen als Haller niet mee kan doen. Geef ik dan af op Ajax of geef jij af op Brobbey omdat jij het toevallig niet eens bent met zijn carrièreplanning?

19 februari 2021 om 08:54

wat een bullshit zeg. Iedere jeugdspeler begint op de bank.

19 februari 2021 om 08:55

Totdat hij bij een ploeg als Leipzig tekent waar hij de bank niet eens haalt.

19 februari 2021 om 11:45

Leizpig heeft juist een probleem in de spits. Hwang, Poulsen en Sorloth bakken er verrekte weinig van. Als er ergens kansen liggen dan is het bij Leipzig momenteel. De bovengenoemde spitsen werden tegen Liverpool nota bene alle 3 op de bank gezet terwijl er middenvelders in de spits werden gezet.

19 februari 2021 om 08:57

Ik heb niet het idee dat Brobbey naar een club gaat waar hij basisspeler wordt.
Want dat zou dan bijvoorbeeld een andere club uit de Eredivisie zijn. Maar dit wordt ordinair cashen bij een Europese (sub)topper waar hij waarschijnlijk een nog betere spits als Haller voor zich gaat krijgen.

Tadic heeft volkomen gelijk, kijk naar de recente talenten van Ajax en waar die nu spelen. Ga je bewijzen bij Ajax en maak dan een transfer waarbij je als een kwaliteitsspeler gehaald wordt voor de basis, niet een transfervrij talent om de selectie op te vullen.
Dan kom je toch anders binnen.

19 februari 2021 om 12:24

Er zijn ook genoeg spelers die het bij Ajax niet hebben gered. We denken in Nederland altijd maar dat wij de enige zijn die kunnen opleiden en alleen Nederland goed is voor talenten. Maar zelf halen de clubs ook jonge spelers uit heel Europa, en dat vinden we normaal. Maar als jonge spelers naar het buitenland vertrekken dan is dat alleen maar voor het geld. Grootste onzin die er is.

19 februari 2021 om 09:05

You got it backwards. Haller is gehaald omdat Brobbey niet tekende. Dat heeft hij dus mede zelf veroorzaakt.

19 februari 2021 om 12:13

@LeidseHood Ajax haalt natuurlijk een spits voor 22,5 miljoen omdat een talentje met amper internationale ervaring niet bijtekend. Ik geloof er weinig van. Ajax zo het gewoon zekerheid en internationale ervaring voor in de spits en daarom werd Haller gehaald

19 februari 2021 om 13:50

Ajax was al vanaf maart bezig met het verlengen van het contract van brobbey. Haller is gehaald toen alle spitsen geblesseerd waren. Ajax moest een spits hebben.

19 februari 2021 om 13:51

@ Japie_krekel

Jij hebt kennelijk niet de onderhandelingen gevolgd, Ajax was al meer dan een jaar met hem bezig om zijn contract te verlengen, op een gegeven moment houdt het gewoon op. En moet je door want je moet kampioen worden en aan volgend seizoen denken, iets wat Overmars ook zei en waar ik mij helemaal in kan vinden. Wanneer Ajax maar zou hebben afgewacht en op het einde van de rit met lege handen zou staan, en Ajax alleen Traore als enige echte spits zou hebben overgehouden; zou jij de eerste zijn die zou zeggen dat Ajax gefaald zou hebben. En zich had laten ringeloren door een talent .

19 februari 2021 om 13:52

Ik geloof best dat ze Brobbey erbij wilde hebben voor de breedte, maar ze wilden natuurlijk wel gewoon een ervaren eerste spits, anders tik je daarheen 22,5 miljoen voor af

19 februari 2021 om 09:24

@mcmulenga,

Wat dacht je van bijna nooit meer spelen bij een grote club? Riola maakt hem gek en hij trapt er met beide benen in.

Ajax is altijd de club waar je kan excelleren op jonge leeftijd. Kijk naar Timber en Rensch!
Maar hij wil al ruim 1 jaar niet tekenen! Tja je kan niet van Ajax verwachten dat ze niks doen!

Maar als hij denkt dat hij bij Ajax al weinig aan spelen toe komt, wacht maar bij een grote club. Daar maken de grote spelers hem gelijk met de grond. Die willen geen concurrentie van zo een jonge jongen.

Bij Ajax kom je nog in een gemoedelijke sfeer terecht...weinig spelers die bij Ajax vertrokken zonder basis speler te zijn hebben het gemaakt in het verleden.

maar hij denkt nu enkel aan het snelle geld...terwijl als hij slim is, hij straks veel meer kan verdienen.

Zeg niet dat hij gaat floppen, want hij heeft zeker talent. Maar een goede kans is dat hij niet zal slagen! Als hij basis wordt bij Ajax 1 en dat kan die, dan is ie over 2 jaar naar een topclub. Nu geeft een andere grote club hem 4 a 5 miljoen tekengeld en die kijken of het wat wordt.

In Engeland kopen grote clubs jaarlijks voor 100 den miljoenen talenten en af en toe zit er wat bij...

19 februari 2021 om 12:05

@myajaxforever,

'als hij basis wordt bij Ajax 1 en dat kan die, dan is ie over 2 jaar naar een topclub'. Gebaseerd op de grote hoeveelheid spitsen die Ajax de afgelopen jaren naar de absolute topclubs geleverd heeft? Juist dit is het probleem. Dat klakkeloos roepen dat een speler als hij blijft/zou zijn gebleven over een seizoen of 2 naar de absolute gaat.

De lijst met spelers die af geserveerd worden of getransfereerd worden naar een club in de marge is eindeloos, maar de spelers die jong vertrekken zouden allemaal stuk voor stuk absolute wereldtoppers zijn geworden als ze zouden zijn gebleven.

Let wel: Ik predik hier zeker niet dat een vertrek een betere keus is van blijven, voor welke speler dan ook. Maar men doet net alsof alles wat hier blijft in goud veranderd, terwijl dat helaas gewoon beperkt wordt tot enkele uitzonderingen.

19 februari 2021 om 13:51

@Sammerens, er was laatst hier een overzicht van alle spitsen van Ajax. Die worden allemaal uit de jeugd al weggehaald. Dus ja, logisch dat Ajax op dit moment geen topspitsen aflevert.

19 februari 2021 om 14:00

@sammerens, Ik zal het anders formuleren voor jou: Alle spelers die bij Ajax lange tijd opvallen en goed presteren vertrekken vaak naar een topclub! Veel spelers die jong vertrekken hoor je nooit meer iets van. Vaak omdat ze bij de nieuwe club zoveel concurrentie hebben dat ze gewoon veel minder kans maken. Nu is de concurrentie bij Ajax ook groot, maar stonden er gisteren weer 2 tieners basis! Bij een Dortmund Juve en andere grote clubs kan je dat vergeten. Ze zijn een gok. Frenkie is bv voor 75 miljoen gehaald en die kunnen ze niet op de bank zetten. Zo een Brobby dus wel als die een paar miljoen kost...halen ze nog 10 zulke talenten, en als er dan 2 doorbeken hebben ze dikke winst... de andere 8 hebben pech...snap je het nu?

19 februari 2021 om 17:39

Bij Dortmund heeft Moukoko van 16 jaar bijna 400 minuten gemaakt dit seizoen. Bellingham is 17 en heeft 1511 minuten gespeeld. Reyna is 18 en heeft 1945 minuten gespeeld. En dan Sancho en Haaland nog die 20 zijn en beiden meer dan 2000 minuten hebben gespeeld. Dus nou niet bepaald een sterk voorbeeld van je. Een Reyna kwam ook gewoon transfervrij bij ze binnen, terwijl Sancho ook niet heel duur was.

Ajax doen niet anders dan andere clubs. Ook een heel team vol aangetrokken buitenlandse spelers die afgelopen jaren keihard geflopt zijn. En dan hebben we het nog maar niet over de Nederlandse talenten die van andere clubs gekaapt werden.

19 februari 2021 om 09:29

Dat "bankzitten achter Haller" is puur gekomen omdat ze met deze jongen bijna een jaar in onderhandeling zijn geweest over een contract.Ajax heeft toen zelf de knoop doorgehakt en voor zekerheid te kiezen. Uiteindelijk is de keuze natuurlijk zijn goed recht, maar aks je logisch nadenkt en kans op minuten, acht ik die in Amsterdam groter dan bij Leipzig of waar hij ook terecht gaat komenBen bang dat dit een gevalletje Bouy gaat worden. Maar wie weet heb ik het helemaal mis.

19 februari 2021 om 09:31

Ook zonder Haller tekende hij niet bij. Er is iets anders wat meespeelt. Ze moeten daar achter komen wat dat is. Als het meer geld is heeft ie pech. Dan raakt de balans uit ze verband getrokken met de rest vd jeugd spelers. Tadic heeft gelijk. Kijk naar alles en iedereen die het moeilijk heeft. Probleem is dat Brobbey het nu al vindt dat hij het moeilijk heeft. Wie weet speelt ie nu de rest wel in de uefa cup? Haller doet niet mee. Die ervaring pakken ze hem al niet af. Hij scoort 2 hele belangrijke goals tot nu toe, dat is wel een kwaliteit maar niet alles aan hem is goed.

19 februari 2021 om 09:51

Het gaat toch allemaal om geld. Krijgt een miljoen tekengeld en ruim een miljoen salaris per jaar. Als je na 3 jaar Zou mislukken kun je altijd nog naar een feyenoord of zo, Maar ben je wel financieel binnen voor de rest van je leven.

19 februari 2021 om 10:04

Hij kon ruim een jaar geleden al bijtekenen. Haller was toen nog mergens te bekennen.

19 februari 2021 om 10:47

Let op , die tekent nog wel bij

19 februari 2021 om 11:07

Ik hoop het. Des noods wast Overmars de komende 6 maanden zijn auto en maakt Van der Sar wekelijks zijn huis schoon. Heeft inmiddels meermaals bewezen dat hij van toegevoegde waarde kan zijn voor Ajax. Heeft ook een enorm hoog plaffond. Ik zou het doodzonde vinden als hij nu bij een Leipzig vanaf de bank of tribune moet toekijken. Wat mij betreft is Brobbey voorbij Traore in de piekorde en heeft hij enkel Haller voor zich.

19 februari 2021 om 11:00

Ajax speelt normaal gesproken ruim 50 wedstrijden in een jaar. Denk niet dat Haller die allemaal en helemaal gaat spelen.

19 februari 2021 om 11:26

@steve stingray, Ajax speelt zelden ruim 50 wedstrijden per jaar, alleen in jaren dat Ajax EN voorrondes moet spelen EN de kwart finale europees haalt komt Ajax boven de 50. Om ruim de 50 te halen moet Ajax EN 3 voorrondes spelen EN de halve finale Europees halen EN minimaal halve finale in de beker.

19 februari 2021 om 11:33

Zoals het er nu naar uitziet is het gewoon mogelijk Primetime

19 februari 2021 om 12:12

@straatvoetbal. Ajax zit nu op 31 wedstrijden. Komen 12 wedstrijden Eredivisie erbij waarop je op 43 uitkomt, ga er vanuit dat Heerenveen in beker wordt verslagen en dan kom je nog op 2 bekerwedstrijden uit. Ga er ook vanuit dat Ajax het niet meer verpest tegen Lille en minimaal een ronde doorgaat. Dan kom je nog steeds niet op 50 uit, laat staan ruim 50. Als Ajax de finale EL en finale beker bereikt zit je op 53. Dat kan hoor maar laten we dan niet over een normaal seizoen spreken want dit gebeurt natuurlijk zelden.

19 februari 2021 om 13:27

Normaal gesproken zit Ajax sowieso op 34 competitie wedstrijde, minimaal 6 europese wedstrijden en 1 bekerwedstrijd. Overwinteren in Europa en halve finale in de beker zijn wel het minimaal haalbare voor Ajax. Krijg je al snel 2 europese en 3 bekerpotjes er bij. Zit je al sowieso op 46 wedstrijden wat Ajax normaal gesproken wel zou moeten spelen per seizoen.

19 februari 2021 om 11:20

Lachwekkend hoe zoveel mensen nog steeds met het Haller argument komen. Brobbey en Ajax waren al 1,5 jaar bezig met een contractverlenging en Brobbey weigerde te tekenen, uiteindelijk heeft Ajax ervoor gekozen een nieuwe spits aan te trekken omdat Huntelaar weg zou gaan en Brobbey niet wilde bijtekenen. Dus het is een beetje omgekeerde wereld om het niet bijtekenen van Brobbey aan het aantrekken van Haller te verbinden, hij had 1,5 jaar de tijd!! Ajax kan niet eeuwig wachten en bovendien; die jongen is nog maar net 19! Dat is de perfecte leeftijd om 2e spits te zijn bij een club als Ajax.

19 februari 2021 om 12:23

Ja, want bij Leipzig en Dortmund sta je wel direct alle wedstrijden in de basis... Not!

19 februari 2021 om 13:20

Tja, dat zou je zeggen wanneer Brobbey zou vertrekken naar Utrecht, Heerenveen of Groningen. Zijn zaakwaarnemer gaat hem ongetwijfeld ergens droppen waar hij meer zal verdienen, maar waar de concurrentie nog groter is. Net als die andere jong gast die naar Dortmund gaat. Hij zei dat de komst van Haller daar deels mee te maken had, nee dan moet je vooral naar een club als Dortmund gaan.

19 februari 2021 om 13:23

Dat is oprecht prima. Beter gaat hij het niet krijgen, sportief gezien.

19 februari 2021 om 21:39

En als Haller Geblesseerd raakt, kijken hoe Traoré doelpunten maakt tegen middelmatige teams. Dan geef ik hem gelijk dat hij het in de Bundesliga wil proberen, waar het niveau een stuk hoger is.

Brobbey heeft inmiddels laten zien dat hij toch wel een ideale supersub is. Een belangrijke 3-1 tegen Fortuna, de 2-1 en een assist op de 3-1 tegen Willem II in de slotfase en nu de winnende goal op bezoek bij Lille. Zelfs met Haller, die aangetrokken is onder meer omdat Brobbey niet bijtekent, is er voldoende perspectief. Als hij zo door blijft gaan is hij Traoré in de pikorde voorbij, en rondom die Traoré gonst het ook van de geruchten over een mogelijke transfer naar Engeland of Frankrijk. Ten Hag hintte nog naar een langer verblijf van Brobbey, deze avonden moeten die jongen toch een boost geven.

19 februari 2021 om 08:52

Een boost en meer mogelijkheden om de volgende club te kiezen

19 februari 2021 om 09:11

Is allemaal heel leuk die cijfers maar er zijn ook wedstrijden genoeg dat hij gene toegevoegde waarde had. Is net als bij Huntelaar die had paar wedstrijden achter elkaar flinke kansen gemist en in die laatste wedstrijd schiet hij ze er wel in en dan is het opeens weer een geweldenaar. Vorige week was traore nog verder dan brobbey en nu weer andersom.
Ik begrijp ook niet dat hij weggaat maar aan de andere kant als je er geen goed gevoel bij hebt dan moet je keuzes maken en dat heeft hij gedaan. En daar kan Tadic van vinden wat hij wil maar als hij nog in engeland ofzo had gespeeld had hij dit nooit gezegd dus daar moet je niet teveel waarde aan hechten..

Leuk, dat op andere posities talent wel de kans krijgt, maar met met het aantrekken van Haller is de spitspositie wel anders bezet dan centraal en rechts achterin. Bovendien, waar bemoeit Tadic zich zo publiekelijk mee?

19 februari 2021 om 08:51

Hij is de aanvoerder, mag het even?

19 februari 2021 om 09:26

Hij bekritiseert openlijk een teamgenoot die zijn eigen overwegingen heeft voor een besluit en te kiezen richting.
Daar hoort niemand zich mee te bemoeien en zeker niet openlijk.

Ik vind het (ook) niet handig.

19 februari 2021 om 09:59

Bekritiseert? Dat valt wel mee toch? Hij begrijpt de keuze niet. Dat is volgens mij heel wat anders. Ik denk dat er binnen Ajax niemand is die zijn keuze (of jah, de keuze van Raiola) begrijpt. Ik vind het juist sterk dat je dat uitspreekt in plaats van dat je naar buiten toe schijnheilig gaat doen en gaat zeggen dat het een verstandige keuze is van die jongen om te vertrekken.

19 februari 2021 om 10:59

Dat zijn twee uitersten die jij beschrijft, maar er is ook een tussenweg. Die tussenweg (naar buiten neutraal, maar intern en 1-op-1 coaching/counseling) zou ik pas sterk vinden.

19 februari 2021 om 14:08

@ Njfromvol

So what, Brobbey heeft zelf ook weleens wat gezegd, dan moet je er niet raar van opkijken wanneer iemand anders ook wat zegt over die situatie. Daarnaast mag er weleens wat vaker tegen gas gegeven worden tegen die jonge egootjes. Persoonlijk vind ik het ook maar onzin dat je zogenaamd een team genoot niet publiekelijk zou mogen bekritiseren.

19 februari 2021 om 08:52

Ik vermoed dat hij er tijdens een interview naar gevraagd wordt. Dan kan hij inderdaad beter de kaken stijf op elkaar houden, dit is niet teamgeestbevorderend.

19 februari 2021 om 08:55

En bovendien, het aantrekken van Haller staat hier los van. Ze zijn inmiddels al een jaar bezig zijn contract te verlengen. Zonder succes. Dan ga je als technische staf ook verder kijken. Sterker nog.. ik denk dat Brobbey al te kennen heeft gegeven niet te willen verlengen, voordat Ajax doorschakelde naar Haller.

19 februari 2021 om 09:03

Als Ajax Brobbey echt zou zien als toekomstig eerste spits dan hadden ze hem wel een beter contract aangeboden. Ze hebben geen vertrouwen in hem besteden liever 22 miljoen. En nu achteraf lopen klagen dat hij niet bijtekent. Goedrecht van die jongen om ergens anders opzoek te gaan naar speelminuten en een beter contract/waardering.

19 februari 2021 om 09:04

Dat laatste klopt helemaal. Er zijn helaas veel mensen die nu met het argument Haller komen, maar dat was nooit een issue. Haller is pas op het laatste moment gehaald terwijl een jaar eerder de 1e aanbieding werd gedaan. Je kan niet blijven wachten op Brobbey.

19 februari 2021 om 09:06

Wat was het aanbod van Ajax precies?

19 februari 2021 om 09:07

Ze hebben hem naar het schijnt een jaarsalaris van 1 miljoen euro aangeboden werd gemeld in verschillende media. Dat is een idioot hoog salaris voor een 18-jarig talent dat nog alles te bewijzen heeft, Brobbey's zaakwaarnemer heeft nadien ook in de media gezegd dat Ajax echt een goede aanbieding heeft gedaan (financieel gezien). Overmars heeft hem langer dan een jaar de mogelijkheid gegeven en Brobbey heeft meerdere aanbiedingen naast zich neergelegd. Blijft uiteraard zijn goed recht om ergens anders zijn geluk te zoeken, dat sowieso. Maar we moeten echt niet gaan doen alsof Ajax slecht gehandeld heeft in deze kwestie. Die hebben er alles aan gedaan om hem te behouden, Brobbey kiest alleen voor iets anders. Ik vind het jammer, had hem graag langer bij ons gezien, maar Ajax valt hierin echt niets te verwijten. Ik hoop voor hem dat hij z'n vervolgclub wel slim kiest in ieder geval dan, dat hij ook daadwerkelijk (veel) meer gaat spelen dan bij Ajax op een minstens vergelijkbaar niveau.

19 februari 2021 om 09:08

Als je het niet snapt moet je misschien even minder hoog van de toren blazen. Brobbey wilde al niet verlengen voordat Haller kwam. Haller is er gekomen doordat Brobbey niet verlengde. Brobbey wilde nooit voor zijn kans gaan bij Ajax.

19 februari 2021 om 09:47

Haha waar bemoeit Tadic zich mee.
Als hij zich er al niet mee mag bemoeien kunnen we beter deze site, alle praatprogramma's en ook gesprekken thuis op de bank opdoeken. Hij bemoeit zich met een jonge gast, de zoveelste, die het te hoog in zijn bol heeft.

19 februari 2021 om 09:55

Niet handig, maar ik denk eerlijk gezegd dat Tadic zo andere Ajacieden wil afschrikken en dan is het wel goed. Hij heeft ook baat aan een zo sterk mogelijk Ajax.

19 februari 2021 om 11:18

Praat niet zo dom. Hij is aanvoerder en mag dit natuurlijk ten alle tijden (mits respectvol) uiten. Jonge iver het paard getilde ventjes de waarheid zeggen lijkt me niets mis mee.

Nou ja, neem anders het aantal wedstrijden dat je brobbey had kunnen opstellen, maar koos voor Labyad. Of Traore, of Huntelaar, of tadic, en nu Haller. Ten Hag had goede redenen om hem niet op te stellen en brobbey redenen om te kijken of hij ergens anders aan de slag kan. Dus dat tadic het niet snapt, snap ik dan weer niet.

19 februari 2021 om 08:58

De jongen is 18 en op het begin van het seizoen had hij nog niet zoveel klaargespeeld dat hij hoger in de pikorde stond dan een Traoré, die zich al veel meer had bewezen bij Jong en het eerste. Labyad in de spits hebben we twee competitiewedstrijden gezien en een bekerduel, na de voorbereiding waarin hij op die positie de beste man was, is het logisch dat hij daar geprobeerd is in het begin van het seizoen. Juist het seizoen beginnen bij Jong heeft Brobbey een volgende stap laten zetten in zijn ontwikkeling. Eind november/december kwam zijn ontwikkeling in een stroomversnelling en nu is hij terecht tweede spits in de pikorde, al zal Traoré in de competitie die plek terugkrijgen nu Brobbey niet verlengd vermoed ik.

19 februari 2021 om 09:00

*Labyad stond spits in de eerste drie/vier wedstrijden. En ik vergat nog het bekerduel met AZ

19 februari 2021 om 09:34

Dat kwam ook omdat Labyad in de voorbereiding 1 van de beste Ajacieden was. Niet zo heel gek dat Ten Hag hem dan de kans geeft.

19 februari 2021 om 09:16

Het zijn allemaal logische reacties in mijn ogen. Brobbey die verder gaat kijken omdat hij het idee heeft niet veel aan spelen toe te komen. Ajax die Haller haalt omdat er al een aardige kans bestond dat Brobbey niet ging bij tekenen en Huntelaar vertrok, Tadic die niet snapt dat Brobbey vertrekt omdat talenten over het algemeen ruim voldoende kansen krijgen bij Ajax, allemaal te begrijpen. En uiteindelijk maakt iedereen zijn eigen keuze. Dat Ajax niet de hoofdprijs gaat betalen aan Brobbey terwijl hij nog weinig bewezen heeft snap ik ook. Labyad (leeftijd) en Traore (fysiek) waren m.i. wat verder, ook logisch dat ten Hag eerst hen een kans gegeven heeft. Hebben het overigens ook weer niet super slecht gedaan. Uiteindelijk is Brobbey pas 18 en had waarschijnlijk wel zn minuten gemaakt. Volgens mij heeft Brobbey overigens nog nergens getekend, misschien bedenkt hij zich nog wel als hij het restant nog wat speeltijd krijgt volgens mij heeft hij nog steeds nergens getekend.

19 februari 2021 om 09:45

Het is ondertussen toch wel algemeen bekend dat Brobbey vorig seizoen langdurig geblesseerd was en in de voorbereiding van dit seizoen langzaam moest revalideren!? Logisch dus dat hij nog niet speelde. Dat hij eenmaal fit zijn debuut mocht maken en in een cruciale CL wedstrijd zijn basisdebuut maakte spreekt van geen vertrouwen?

19 februari 2021 om 10:00

Ik snap ook niet hoe veel ajax fans dit niet zo beredeneren. De reden om nu bij te tekenen zal er nog minder zijn, nu ze Haller hebben gehaald. Maar daarvoor, toen ze een spits nodig hadden, kreeg hij ook niet de minuten dat hij wenste. Lijkt mij toch vrij logisch dat je dan verder gaat kijken en niet bijtekent om ajax aan je te laten verdienen, maar zelf een pad kiest waar je je fijn bij voelt.

Brobbey zou in principe een heel seizoen de vaste backup van Haller kunnen zijn. Dan speel je weliswaar niet alles maar ga je naar mijn idee nog genoeg wedstrijden meepakken als je op drie fronten aan het strijden bent. Toch snap ik ook als je heel veel talent hebt dat je graag wekelijks wil spelen en niet tegen een aankoop van 22,5 miljoen wil aanleunen als tweede viool. Voor beide valt genoeg te zeggen, ik denk niet dat het enkel om salaris gaat maar vooral op speelminuten en op een hoger niveau dan het erbarmelijke KKD voetbal. Hoop dat hij zijn technische balbehandeling wat leert verbeteren en dan ligt hem een fantastische toekomst tegemoet. Het is hem gegund.

19 februari 2021 om 09:08

Volgens mij wou hij al niet verlengen voordat Haller kwam. Dus er speelt toch echt een andere reden dat hij niet verlengt heeft.

19 februari 2021 om 10:01

Hij was toen natuurlijk ook geen eerste keus en duidelijk het niveau van de KKD ontgroeit. Traore en Huntelaar had je eerder nog voor hem en Tadic speelde ook nog wel eens in de spits. Zelfs Labyad kreeg nog de voorkeur een het begin. Ik snap hem dan wel qua speelminuten op een hoger niveau.

Laat lekker gaan Dusan. Het is zijn eigen keuze. Over een paar jaar zien we wel of het een verstandige beslissing is geweest. Denk dat hij met zijn postuur heel de Eredivisie aan flarden had geschoten. Dan had hij de (top)clubs voor het uitkiezen gehad.

Logisch dat Brobbey vertrekt,als een degelijke Europese topclub je een fantastische aanbieding doet. Denk ook dat ie een mooie financiële deal met Ajax heeft afgesloten,zodat ie deelt in de transferwinst. Zaak is wel dat ie nu nog veel speeltijd krijgt,met het oog op de EL. Brobbey kan hierin nog een grote rol gaan spelen.

19 februari 2021 om 09:06

Wat bazel jij nou weer allemaal? Voor zover bekend heeft Brobbey nog geen aanbieding(en), daarnaast heeft hij geen “mooie financiële deal” met Ajax want hij vertrekt transfervrij en daarom is er ook geen sprake van een transferwinst. Brobbey zal bij een nieuwe club wel een tekenbonus kunnen opstrijken, maar dat is voor hem (en Raiola als zijn zaakwaarnemer) en heeft Ajax niets mee van doen. De club krijgt slechts een opleidingsvergoeding van een paar ton.
Weet nou niet of je het artikel hebt gelezen of niet, of gewoon niet begrijpt hoe (vrije) transfers in het voetbal werken.

19 februari 2021 om 10:47

Hij heeft wel degelijk een hele fraaie (naar het schijnt, ken natuurlijk details van aanbod niet) aanbieding van een buitenlandse club bij Raiola liggen al. Rest heb je gelijk in, Ajax gaat niet profiteren ervan. Met Leipzig zouden gesprekken in een serieus vergevorderd stadium zijn al. (Leipzig is sowieso laatste paar jaar veelvuldig bij Ajax aan het kijken, met Bonnah haalde ze uit 2003 al een speler op, Brobbey zou nummer 2 moeten zijn vorig jaar is een speler uit 2004 daar op complex geweest om aanbieding aan te luisteren en nu geniet een speler uit 2005 ook interesse van Leipzig)

22 februari 2021 om 22:26

Ah ok, was mij niet bekend. Leipzig en dat hele RedBull concern scout sowieso erg goed, dus verbaast me niets dat een Ajax-talent op hun radar verschijnt. Die Bonnah kan ik me inderdaad wel herinneren maar heb geen idee of hij daar stappen aan het maken is, jij wel?

Eens hoor Tadic, maar het is Brobbey zijn eigen keuze en dat recht heeft hij. Of die keuze van zijn enge makelaar, dat kan je ook niet uitsluiten. Mooi dat Ten Hag hem desondanks opstelt, hij heeft toch even een hele belangrijke pot beslist voor ons.

Waarom betrekt iedereen het aantrekken van Haller hierin? Die jongen is 1',5 jaar in gesprek met Ajax geweest en heeft naar verluid een aanbod gehad van c.a 1 miljoen per jaar. Beetje goedkoop om het aantrekken van Haller als reden aan te voeren, hij heeft ruim de tijd gehad om bij te tekenen. Als hij liever bij RB leipzig op de bank gaat zitten dan zich in Amsterdam te ontwikkelen, succes jonge!
Tadic verwoord het één en ander keurig!

19 februari 2021 om 09:18

Als je anderhalf jaar in gesprek bent geweest is er zeer waarschijnlijk wel meer aan de hand dan alleen het aantrekken van Haller. Desondanks moge duidelijk zijn dat Brobbey's perspectief op speeltijd natuurlijk wel significant minder is geworden door het aantrekken van de Fransman en daarmee het laatste beetje hoop op contractverlenging ook de plee door is gespoeld.

19 februari 2021 om 09:38

Als 18 jarige hoor je niet 1,5 jaar na te denken over zo'n goede aanbieding van Ajax. Voordat Haller kwam, stond Traore in de spits die echt niet de pannen van het dak speelde, op die 5 goals tegen VVV na. Tadic stond vooral op de linkerflank, en Labyad bleek ook nog niet de gewenste spits. Ik ben het dus compleet eens met Tadic, en ben dan ook reuze benieuwd waar Brobbey nu heen gaat in de zomer.

19 februari 2021 om 09:46

Maar als 18-jarige zie je wel leeftijdsgenoten de kans krijgen omdat hun voorganger het niet goed genoeg deed. Traore is denk ik echt de meest waardeloze voetballer in de selectie van Ajax en nog kwam Brobbey niet in beeld. Speelde bij Jong Ajax echt wel goede wedstrijden, maar mocht het nooit eens echt laten zien. Ik snap zijn twijfel wel. De huidige wereld is erop ingesteld dat je op 18 jarige leeftijd wilt spelen, klaar. Hij zal gerust begrijpen dat Haller de voorkeur krijgt, maar als je niet de kans krijgt boven Traore of Labyad houdt het op. Dit is de schuld van Ten Hag, klaar.

19 februari 2021 om 10:03

Als 18 jarige moet je juist goede keuzes maken door lekker veel speelminuten te maken. Hij is duidelijk het niveau van de KKD ontgroeit, dat is echt een dramatisch niveau natuurlijk. Begin seizoen had hij Traore Huntelaar en Labyad voor zich en de komende tijd in ieder geval Haller. Hij maakt nu juist een keuze voor speeltijd en dat vind ik een hele goede keuze. Er is meer dan enkel Ajax.

19 februari 2021 om 10:08

@martyn7 Als dat daadwerkelijk de mentaliteit is van die jongen, dan is toch echt heel zwak? Als een jaar/half jaar geleden je concurrentie Traoré, Labyad en een 100-jarige Huntelaar is dan doe je er toch alles aan om je te bewijzen dat je beter bent en dat jij de persoon bent die in de basis hoort? Niet verlengen en met de staart tussen de benen ervan door gaan klinkt op mij best wel zwak hoor. Wat verwacht je dan? Als hij meteen had gezegd, ik verleng en ik wil binnen een jaar bewijzen dat ik de eerste spits van Ajax hoor te zijn dan had hij echt wel de kans gekregen hoor. Rensch had aan het begin van het seizoen Nous en Klaiber voor zich, kijk waar die jongen nu staat!

Ik vind het echt een zwaktebod om deze mentaliteit te verdedigen... Gelukkig hebben andere talenten wel door dat als je jezelf laat zien je uiteindelijk echt wel de kans krijgt.

Ik persoonlijk zou er niet op reageren. Het is de keuze van Brobbey en die heb je de respecteren. Of ik het begrijp hangt af van zijn keuze voor een nieuwe club. Als hij een stap omlaag doet omdat hij dan bij een club terecht komt waar hij wekelijks in de basis staat dan is de stap niet heel gek. Als hij naar een grotere club waar hij waarschijnlijk niet eens op de bank mag zitten als 2e spits dan zou ik de stap al minder begrijpen. Afwachten dus.

19 februari 2021 om 09:11

Als ploeg moet je daar juist wel op reageren. Je wil als speler van ajax dat grote talenten blijven. Dat is ook in je eigen voordeel. Rare keuze van Brobbey trouwens.

Die heeft zich ook laten leiden door die mooie dollarteken zaakwaarnemer, zogenaamd zelf bedacht met hem in zijn oren

Eens met Tadic, Haller kan ook niet alles spelen en dan kan Brobbeast in zijn schaduw zich ontwikkelen. We moeten ook niet doen alsof Brobbey al 2 jaar op de deur klopt bij Ajax 1. Feit is: gaat hij naar het buitenland, krijgt hij waarschijnlijk niet de tijd. Bij Ajax wel. Vind het wel jammer, Brobbey had een klein beetje wat Nouri ook had: het publiek wilde hem al hebben in Ajax 1, terwijl hij nog niet eens minuten had gemaakt. Zijn weinig spelers met zo'n luxe.

Ik kan zelf ook geen begrip hebben voor jonge jongens van 18 tot 22 jaar die speeltijd eisen, vroeger mocht jaar blij zijn als je op je 20/22 je debuut mocht maken. Tegenwoordig willen ze op hun 16/18 al debuteren speeltijd eisen en op hun 20e al een basisplek en dan op hun 22 al een miljoenen transfer maken.

Het argument Haller is natuurlijk een non-argument. Er is gedurende een periode van een jaar geprobeerd om een overeenkomst te bereiken en dat is niet gelukt. Haller was er toen nog helemaal niet.

Ik vraag me ook af waarom Brobby niet gewoon vertelt waarom hij niet bij wil tekenen? Wij moeten nu allemaal gissen naar de reden, terwijl dit niet nodig zou hoeven zijn.

Ik vind het vrij ondankbaar om transfervrij uit je contract te lopen nadat Ajax je hele opleiding heeft verzorgd. Aan de andere kant heeft ook Brobby het recht om geen hernieuwde arbeidsovereenkomst te tekenen. Dit hoort er helaas bij. Gelukkig hebben we met Haller een uitstekende spits in huis, dus in die zin is het geen ramp dat Brobby vertrekt.

19 februari 2021 om 09:58

Daarvoor kreeg hij ook amper speelminuten? Moet je nagaan, dat je geen speelminuten krijgt terwijl je blijkbaar een spits nodig hebt. Nu is hij dus nog een stap verderweg, dus lijkt mij nog meer reden om niet te blijven.

19 februari 2021 om 10:08

Hij kreeg daarvoor geen speelminuten omdat Tadic toen veelvuldig in de spits speelde. Vergeet niet dat hij toen ook pas 17 was, en dat het dus niet vanzelfsprekend is dat je vaste spits bent bij Ajax. Hij heeft blijkbaar het geduld niet om rustig in die positie te groeien. Dat is prima en zijn goed recht, maar ik vind het nogal wat om als 18-jarig ventje (ondertussen net 19) te verwachten dat je vaste spits bent bij Ajax.

19 februari 2021 om 10:20

Dus je lost een spits probleem op met niet spitsen? Waarom denk je dat zo iemand dan weg wilt? Ik weet vroeger nog wel toen ik als jonge speler bij de senioren mocht aansluiten en als linksbuiten de linksbuiten voor mij geblesseerd zag afhaken. Mooi, daar komen mijn minuten.. kreeg ineens de trainer het idee om het systeem aan te passen. Nou ik begrijp Brobbey heel goed dat je elders wilt kijken als je zoiets overkomt.
Vaste spits hoeft niet, maar volledig gepasseerd worden, lijkt mij een goede reden om verder te kijken.

19 februari 2021 om 10:52

Hielp natuurlijk ook niet dat Brobbey vorig jaar door blessure helft van seizoen moest missen, het seizoen vroegtijdig beëindigd werd en hij bij trainingskamp dit seizoen niet fit genoeg was om überhaupt minuten te maken. Brobbey heeft sinds begin vorig seizoen rond de 20 wedstrijden aan speelminuten in de benen. Hij was geen optie voor Ajax 1 en in Jong Ajax haalt hij niet de statistieken van Traore die wel fit was. Brobbey is nu een waardevolle invaller maar is niet klaar om spits te zijn in Ajax 1. Wel een wapen voor laatste 20 minuten met zijn power.

Deze jonge gast is een prima speler voor FC Twente, een prima, ideaal moment om over te stappen. Je maakt veel meer minuten. Je speelt in een groot stadion, waar toch nog altijd een bepaalde overwinningsdruk is....zeker zodra er weer publiek mag komen, speel je toch in een stadion met zo'n 30000 supporters.
Als je dan staande kunt houden, stapje terug, kun je weer vooruit......als ik Ajax was had ik hem verhuurd met optie tot verkoop. Denk dan alle partijen blij. Ajax kan beoordelen of er progressie is gemaakt en Twente heeft voor een relatief laag bedrag een spits erbij met voorwaarde dat hij wel veel speelminuten moet maken. Win-Win.

19 februari 2021 om 09:42

Waarom zou Ajax hem dan moeten verhuren met een optie tot verkoop? Met andere woorden, die jongen speelt misschien de pannen van het dak en dan is Ajax hem kwijt als Twente de koop optie licht..

19 februari 2021 om 10:03

Als die de pannen van het dak speelt, kan hij terugkeren bij Ajax. De kans dat twente hem dan kan betalen is niet reeel. Ligt maar net hoe je de contructie opmaakt toch? Niet goed genoeg voor Ajax, dan kan Twente hem overnemen, voor Twente kan het wel een bruikbare speler zijn. Dat is toch win-win.

19 februari 2021 om 10:20

Dat is waar, maar normaal gesproken is er bij zo'n optie tot (ver)koop wel de intentie dat de andere club hem zou kunnen betalen/overnemen. Als Ajax €30 miljoen zou vragen, heeft het natuurlijk ook geen nut om zo'n optie tot koop erin te zetten.

Ik snap het ook niet zo goed. Ajax heeft hem een heel goed voorstel gedaan en als je het daar goed doet als jonge speler, krijg je "gewoon" de voorkeur boven een dure aankoop. Brobbey heeft tot nu toe steeds alle voorstellen van tafel geveegd, maar ik zie hem niet ergens anders een betere situatie krijgen. Ga je naar een andere topclub, dan is het sportieve perspectief doorgaans minder goed. Wel (nog) meer poen, maar minder kansen. Andersom verwacht ook niet dat hij nu een stapje terug doet om bv bij een subtopper in NL in de basis te staan tegen een lager salaris.

Nu hij uit zijn contract loopt en weg gaat, kan je hem zien als een soort "huurspeler". Die moet je gewoon inzetten als je denkt dat je met hem een beter resultaat neerzet (zoals gisteren). Zo zie ik hem echt nog wel minuten maken in de EL. Ik vind het onzin om hem "expres op de bank te laten wegrotten" ofzo. Maar als zijn inbreng niet nodig is om een resultaat te halen (en ik verwacht dat dit geldt voor nagenoeg alle competitiewedstrijden), dan moet je kiezen voor spelers waar je meer aan hebt met oog op de toekomst.

Omdat niet iedereen Ajax verafgood? Of omdat hij hoopt wél succes te behalen bij een grote buitenlandse club? Misschien omdat hij bang is achter dure aankopen te eindigen in de pick order? Of misschien toch omdat hij snel wil cashen en hij ergens anders meer gaat verdienen. Redenen genoeg te bedenken.

Dat Brobbey weg wil is volkomen logisch. Toen Ajax Haller haalde hebben ze Brobbey indirect zelf naar de uitgang geduwd. Maandenlang zei Ajax Brobbey kan de eerste spits worden, nou dat gaat niet gebeuren zolang Haller er is. Hetzelfde geldt voor Danilo. Met welk gevoel zal die jongen zich na de zomer weer melden bij Ajax? Hem is ook vanalles beloofd zou ook de eerste spits gaan worden en de beste spits die ajax heeft die speelt momenteel in Enschede het is allemaal voorbij gekomen. Maar Danilo weet ook dat hij niet gaat spelen. Dus die zal ook willen vertrekken lijkt me en dan vindt ongetwijfeld iedereen hem ook dom.

19 februari 2021 om 09:45

Overduidelijk dat je weinig kennis hebt over de situatie van Brobbey. Ajax heeft Haller een maand geleden gehaald, terwijl men al 1,5 jaar bezig was met Brobbey om zijn contract te verlengen. Dus het is niet zo dat Brobbey niet verlengt wegens de komst van Haller maar juist andersom. Haller is gehaald omdat Brobbey niet ging bijtekenen, en Labyad/traore in de spits niet voldeden. En blijkbaar is men ook niet helemaal tevreden over de ontwikkeling van Danilo.

Nergens ter wereld beter voor jong talent? Echt waar? Dat is toch voor elk individu anders, hoe fantastisch buitenaards goed die Ajax-school ook is, dat vooropgesteld, uiteraard.

19 februari 2021 om 10:08

Ach dat wordt toch ook steeds minder. Het wordt een steeds moeilijker verhaal om te verkopen nu het grootste gedeelte van je basis 11 uit de 7 a 8 duurste aankopen ooit gedaan in de eredivisie bestaat.

19 februari 2021 om 11:00

En toch won je gisteren on de EL een wedstrijd met 5 spelers uit de eigen jeugd, maakte 2 tieners hun basisdebuut in een Europese wedstrijd, beslist een tiener de wedstrijd en mis je nog een 18 jarige speler uit de opleiding die normaliter altijd basis speelt. Je hebt 11 spelers van 21 of jonger in selectie van het eerste die bestaat uit 26 spelers. Ook hebben van de 26 spelers er 11 in de jeugdopleiding gezeten. Brobbey is niet meegenomen in die 26 koppige selectie trouwens. Ben je beter dan speel je. Klaiber staat in pikorde achter Rensch, Gravenberch pakte plek van 10+ miljoen aankopen eind vorig seizoen en dreef zo oa Marin naar uitgang, Timber lijkt Schuurs voorbij. Concurrentie zal je overal hebben maar als je niveau hebt krijg je de kans. Ook als je nog stappen moet zetten en consistent moet worden. Die luxe heb je bij topclubs niet.

Tadic is toch echt de perfecte leider voor Ajax met zo veel jonge jongens in de ploeg. Hij is echt een personality, durft zich te uiten en heeft in deze ook helemaal gelijk. Natuurlijk, het vooruitzicht is dat Brobbey achter Haller staat in de pikorde, maar als je ergens de kans krijgt is het bij Ajax. Misschien zijn ze gewoon realistisch geweest, zijn zaakwaarnemer en hij, en gokken ze nu op een lucratieve overstap naar een grote club, zodat hij dat aan zijn CV kan toevoegen. Ik weet het niet, maar hij had echt niet weg gehoeven.

19 februari 2021 om 09:53

Tadic een personality? Tadic is toch de aanvoerder dat al meerdere malen door raar wangedrag zich niet als aanvoerder heeft getoond? Vorig seizoen in europa met een schandalige schwalbe waar de tegenstander rood kreeg. Dit seizoen nog tegen Feyenoord vs Geertruida waarin hij zonder reden deed alsof Geertruida hem een stoot uitdeelde? Ik noem dat geen gedrag voor een aanvoerder.

19 februari 2021 om 11:24

Ik kan me best voorstellen dat je hem irritant vindt als je niet voor Ajax bent hoor, want hij praat en doet veel en is altijd in de weer. Maar je moet eens kijken naar hoe hij iedereen aanjaagt, het maximale van zichzelf eist en zich helemaal stuktraint om er te kunnen staan. Je doet net of Tadic een stervende zwaan is en altijd ligt te rollebollen, dat is helemaal niet waar.

19 februari 2021 om 11:55

Nee bij Real zijn ze allemaal sportief of dan geldt het zeker niet?

19 februari 2021 om 10:04

Het is een schande dat Tadic die aanvoerdersband draagt naar mijn mening. Ik vergelijk hem een beetje met berghuis. Hele goede voetballers maar verschrikkelijk vervelende en irritante gozers die in de top 5 gemeenste spelers van de eredivisie staan. Aanvoerders onwaardig

19 februari 2021 om 11:19

Gemeen? Houd toch op zeg. Je doet of Tadic constant natrapt of vieze overtredingen maakt, dat is helemaal niet het geval. Berghuis verliest inderdaad regelmatig de controle en krijgt dan geel of zelfs rood. Dát is de aanvoerdersband onwaardig. Ik raad je aan eens wat meer over Tadic te kijken en over zijn instelling te lezen. Hij is altijd bezig met zichzelf verbeteren en anderen aan te jagen. Door hem zijn jongens het krachthonk ingedoken en meer van zichzelf gaan eisen. Hij wil alleen zo graag winnen dat hij dit soms iets te veel uit, maar gemeen... nee.

19 februari 2021 om 12:19

Je tegenstanders kaarten aannaaien met theater is toch ook gemeen?

19 februari 2021 om 12:37

Tadic was niet goed genoeg voor de toneelopleiding en werd daarom voetballer maar hij laat wel elke week zien dat het een goede acteur is

Ok, hij zit op de bank. Dus het is ergens begrijpelijk. Maar waar ga je dan als Brobbey (op dit niveau) spelen. Je gaat bij Leipzig ook geen basisspeler zijn. Speel Haller er dan uit. Laat dan zien dat je beter bent. Als je zo goed bent, dan kun je dat.

Heerlijk man dit! Een aanvoerder die hersens heeft en durft te zeggen waar het op slaat, natuurlijk heeft Tadic hierin volkomen gelijk. Wat mij betreft is dit beter dan die jonkies die denken na 2 goede wedstrijden al weg te moeten naar het buitenland en de Nederlandse media die meehelpt door die talentjes na die 2 goede potten al naar het buitenland te schrijven.
Heerlijk tadic, beter dan om de feiten heen draaien dit!

Ik begrijp Brobbey heel goed. Je krijgt weinig de kans en na een administratieve fout komt hij wél aan spelen toe. Hij is uit noodzaak part of the plan en anders had hij zich nu op de bank zien verpieteren. Logisch dus om elders te kijken, waar ze je wel waarderen en speelminuten geeft.

19 februari 2021 om 10:24

Complete onzin, Ajax heeft een traject uitgestippeld met hem zodat hij klaargestoomd kon worden. Hij heeft zelf aangegeven aan het begin van het seizoen met de intensiteit en het spelen van meerdere wedstrijden achter elkaar in korte periode. Daarom heeft hij bijna de gehele eerste seizoenshelft bij Jong Ajax zijn minuten gemaakt, bewuste keuze dus.

Daarnaast is Ajax al 1,5 a 2 jaar bezig om zijn contract te verlengen, dus dit hele verhaal was toen nog niet eens ter sprake voor het verlengen.

19 februari 2021 om 10:44

Traject om klaargestoomd te worden? Vandaar dat er een stuk of 4 spelers in de spits hebben staan en hij nog steeds op de bank zat. Dan hebben ze een wel een erg slecht plan uitgestippeld als je een spits op de bank laat, terwijl je weet dat hij nog niet heeft bijgetekend maar wel een hoop potentie bezit. Je gaat mij niet vertellen dat ondanks dat hij nog maar 18 was, minder was dan een middenvelder of vleugelspeler in de spits?

Jong Ajax is dan ook 1e divisie en dat niveau is hij toch wel ver ontschoten.

19 februari 2021 om 11:07

Hij is de KKD amper ontschoten, is daar nog te vaak volledig anoniem en heeft in die paar wedstrijden daar verre van een onuitwisbare indruk achter gelaten. Mist te veel kansen en creëert te weinig. Waarom is hij KKD niveau ontschoten precies? Door die 16 goals die hij daar heeft gemaakt? Afgelopen maandag tegen Dordrecht speelde hij anoniem mee, niet een grote kans maar geeft wel n of een assist op de goal. Hij heeft 6 potjes minder gespeeld dan Traore in Jong Ajax en is bij 14 doelpunten minder betrokken geweest daar. Tel erbij op dat Traore fit was en Brobbey niet begin dit seizoen en keuze voor Traore over Brobbey was heel logisch. Voor eerste spits imo is Traore nogsteeds betere optie dan Brobbey die als invaller wel echt enorm wapen kan zijn.

19 februari 2021 om 11:30

In die 1,5-2 jaar krijgt Traore ook al structureel de voorkeur en is ook nog eens Danilo erbij gehaald als extra concurrent, waarom twee concurrenten halen voor de spits positie van notabene Jong Ajax?

Labyad in de spits, Huntelaar verlengt en Haller wordt gehaald plus Tadic is ook nog een reële optie, dat is niet echt het toonbeeld van perspectief bieden.

Brobbey kan de intensiteit van 15 minuten invallen prima aan. Plus laat hem maar een keer door zijn hoeven zakken in Jong Ajax, daar leert hij het meest van, Jong Ajax moet gericht zijn op talentontwikkeling niet op pure prestaties.

19 februari 2021 om 12:05

Danilo is wel een stuk ouder dan Brobbey (22 binnenkort). Lettend op leeftijd, had hij al geen concurrent voor Brobbey moeten zijn. Traore heeft veel betere stats dan Brobbey bij JA (lees even wolters stuk). Labyad deed het in de voorbereiding aardig als spits, terwijl Brobbey nog niet helemaal hersteld was. Na zijn herstel was hij overigens nog niet fysiek in staat 90 minuten te spelen. Dat wilden ze bij JA bij hem opbouwen. Overigens toen Brobbey in dec wel zijn kansen begon te krijgen, raakte hij geblesseerd. Waarom Haller is gehaald is al vaak in dit topic gezegd.

19 februari 2021 om 12:20

@wolterx, heb die wedstrijd niet gezien hoor maar is toch logisch dat hij niks laat zien op die positie? Hij heeft toch helemaal niks van een 10 weg en heeft hij ook maar een keer op die positie gespeeld?

19 februari 2021 om 16:46

@regulator

Ik vind het een beetje een non argument dat hij geen 90 minuten kon spelen, dan geef je hem toch minder minuten tot hij het wel kan, dat is al beter dan hem nu werd aangeboden. Dat was alweer een stapje geweest.

Jeugd beoordelen op prestaties is in mijn ogen te kort door de bocht en dat is net een deel van wat er fout gaat, scorebord journalistiek. Ik zie liever de spelers met de meeste potentie in JA, nog beter als ze af en toe flink op hun bek gaan, want dat is de beste leerschool. Ik zie veel meer potentie in Brobbey dan Traore eerlijk gezegd, maar ik denk dat Ten Hag en Ajax ook eerder aan Traore denken, vandaar snap ik ook volledig dat Brobbey het ergens anders wil laten zien.

Er wordt mij iets te vaak geroepen dat Brobbey weg zou gaan vanwege de komst van Haller. Wat een onzin. Ajax haalde met Haller gewoon een volwassen spits die hoort bij het niveau dat Ajax najaagt. En vervolgens is het aan de jonge Brobbey om de concurrentie met een spits van het niveau Haller aan te gaan. Mocht hij dat niet aankunnen dan kun je je afvragen of Brobbey dan wel goed genoeg voor Ajax is. Diezelfde gedachte had ik ook toen ik las dat Danilo teleurgesteld was dat Ajax Haller had gehaald. Hij moet helemaal niet teleurgesteld zijn, hij moet het niveau van Haller zien te benaderen. Want dat is nu het niveau van de beste spits die Ajax heeft. Ik ben dan ook benieuwd waar Brobbey straks na toe zal gaan en tegen wie hij dan op moet boksen. Ik zou voorstelle, ga naar Dortmund, dan weet je zeker dat je voorlopig niet aan de beurt komt.

Ik kan mij gewoon nog steeds niet voorstellen dat hij echt wil. Je speelt je hele jeugd bij Ajax, waarschijnlijk dromend vanuit eindelijk schitteren in het eerste. Dan krijg je steeds meer minuten en kansen in het eerste en dan ga je weg? Terwijl je je droom niet echt hebt waargemaakt, maar wel die kans hebt gehad.

Zelf zou ik het ook echt zonde vinden als hij weggaat, hij is natuurlijk al een beetje fenomeen sinds hij in de C/D jeugd furore begon te maken bij Ajax. En ik weet dat vele anderen ook jaren op Brobbey in Ajax 1 hebben gewacht.

Ik hoop nog steeds dat hij op de een of andere manier toch nog gaat bijtekenen, want gisteravond heeft weer bewezen dat Ajax en Brobbey echt wel iets moois kan worden.

19 februari 2021 om 11:27

Ik hoop het maar ik kan hem niet kwalijk nemen als hij vertrekt. Danilo en Traore worden beide aangetrokken, Traore krijgt ook nog meer kansen in zowel Jong Ajax als Ajax 1, Labyad krijgt de voorkeur in de spits, Huntelaar verlengt en Haller wordt gehaald. Hoeveel argumenten wil je hebben voor een gebrek aan perspectief?

Ajax lijkt een inhaalslag te maken laatste maanden, lijkt haast wel onder dwang van anders verleng ik zeker niet. Maar eigenlijk is het al te laat, het gevoel en perspectief ontbreekt denk ik al langer.

Ajax kan bv. ook meer uit Taylor halen, waarom valt die niet een keer in uit bij VVV na 0-10? Die zat gewoon op de bank.

19 februari 2021 om 13:09

@lausho, jij herhaalt je zelf en dat mag. Maar waarom neem je de argumenten niet mee die je verteld worden als je je verhaal opnieuw post. Jij doet net of Ajax gisteren nog even snel de onderhandelingen start. Of Haller haalt en denkt oh Brobbey is er ook nog.

Deze jongen is pas 18 jaar en al 1,5 jaar in onderhandeling met Ajax over een contract waar je U tegen zegt. Haller was er nog niet, Labyad is geen spits en opgesteld bij gebrek aan beter volgens de trainer. Traore heeft kansen gehad en moet juist voor je spreken dat je kansen krijgt. Danilo is een twijfel en daarom uitgeleend. Als je als 18 jarige je club al 1.5 jaar aan het lijntje houdt met alle persepctief van de wereld ,als je zo goed bent als je zelf denkt, dan is het toch gek dat je die kans niet pakt.

Kom dan niet aanzetten met Haller die pas net is aangekocht en niet 1,5 jaar geleden al. Maar schijnbaar neem je deze argumenten niet mee in je al eerder vertelde verhaal. Dat is toch ook best gek?

19 februari 2021 om 13:53

@thamike Wie zegt dat ik overtuigd ben van die argumenten? Traore en Danilo zijn al meer dan 1,5 jaar geleden gehaald, mijn standpunt is nou juist dat het in jeugd al is begonnen met het gebrek aan perspectief. Hoeveel vertrouwen heb je daadwerkelijk in een talent als je twee extra concurrenten haalt? En wat doet het met je als een daarvan (traore) in zowel Jong Ajax als Ajax 1 de voorkeur krijgt. Daar komt Haller, Huntelaar, Labyad en Tadic in de spits nog bij. Inderdaad, blijkbaar vind Ten Hag, Brobbey geen betere optie dan Labyad in de spits, dat zegt toch genoeg? Traore heeft onevenredig veel kansen gehad in verhouding tot Brobbey, had graag gezien dat Brobbey mocht bewijzen dat hij beter was, maar daar was een blessure van Traore voor nodig. Hij kon de zogenoemde intensiteit niet, blijkbaar kan die niet 5 minuten volle bak? Zoals je ziet, ben ik niet overtuigd van die argumenten en heb hierboven mijn tegenargumenten genoemd waarom ik denk dat Brobbey te weinig perspectief ziet en waar Ajax meer kan doen.

hahaha wat zijn mensen kortzichtig op deze site zeg, die alleen maar lullen dat hij geen kans gaat krijgen door haller en dat hij aan het begin van het seizoen al 3e/4e keus was blabla.

Mede doordat ik de KKD goed volg als NAC-fan zijnde, zie ik ook behoorlijk veel van de talenten bij de topclubs voorbijkomen. Brobbey had vorig seizoen en ook in de eerste seizoenshelft al moeite met de intensiteit en het spelen van meerdere wedstrijden kort achter elkaar. (even buiten om het talent van hem, wat verdomme die heeft hij meer dan zat). Hij is bewust door Ajax dit seizoen bij Jong Ajax neergezet, zodat hij kan wennen aan het spelen van veel wedstrijden kort achter elkaar. Daarin heeft hij zich goed ontwikkelt en heeft hij uiteindelijk ook kansjes bij het eerst elftal gekregen. Ajax had/heeft een duidelijk traject met hem uitgestippeld. Hij kon het fysiek nog niet eens aan en heeft daardoor nog niet superveel voor het eerste elftal gespeeld.

Alsof hij wel even bij Leipzig (als de geruchten waar zijn) een basisplaats veroverd. Waar hij, ondanks dat er geen echt pure spits bij Leipzig (hwang misschien) toch concurrentie heeft van spelers als Olmo, Poulsen, Nkunku en Forsberg voorin. Daarnaast is de intensiteit in Duitsland nog een tikkie hoger dan in de eredivisie, dus als hij dit seizoen in de KKD pas meerdere wedstrijden op niveau achter elkaar speelt. Zal toch flink aan moeten poten om dan bij Leipzig een basisplaats af te dwingen. Dan lijkt het me geen verkeerd idee om tweede spits achter haller te zijn (brobbey kan ook nog naast haller invallen/spelen). Je pakt genoeg wedstrijden mee, speelt lekker alle potten in de beker etc. En de kans is groot dat Haller na een goed seizoen weg is en brobbey eerst spits kan worden. Dan is het 20 als hij basisspeler bij Ajax is, niks mis mee lijkt me.

Daarnaast zijn ze al iets van 1,5jaar bezig om zijn contract en schijnt hij een contract van 1 miljoen per jaar aangeboden te hebben kregen. Dus in principe voor het geld hoeft hij het ook nog niet te doen. Ik ben echt heel benieuwd wat zijn nieuwe club gaat worden en wat uiteindelijk de echte reden is van zijn vertrek. Talent heeft hij 100% en ik denk ook zeker dat hij bij een Europese topclub kan belanden. Ik twijfel alleen of op dit moment een transfer al een goede keuze is, puur of het fysieke aspect. Maar hopelijk maakt hij daar grote stappen in, zoals hij ook in de KKD begin dit seizoen al heeft gedaan en kan hij snel aanhaken op het hoogste niveau.

Het is lastig te begrijpen dat hij niet wilt verlengen, volgens mij is het wel gewoon een jongen met een Ajax hart namelijk? Ajax is inderdaad een club van niveau waar talent relatief vaak de kans krijgt en waar je jaarlijks ook op Europees podium een kans krijgt. (indien je daarvoor in aanmerking komt als talent).

Zeggen dat het een 'domme' keus is vind ik voor nu wel wat te ver gaan nog, want wat weten we nou eigenlijk over de reden? niet zoveel volgens mij. Voor het zelfde geld voelt hij zich bij Ajax gewoon niet goed op zijn plek en is hij niet gelukkig of zijn er privé redenen waardoor hij Amsterdam zou willen verlaten.

Ik hoop dat hij niet naar een Europese topploeg gaat om te banken en te cashen, dat zou zonde zijn, want ik zie wel veel potentie in deze jongen. Hij heeft de afgelopen weken zijn kansen in de ploeg ook perfect gepakt, des te meer is het zonde dat hij (gratis) zal vertrekken.

Tadic blijft daarnaast een fenomeen bij Ajax, sinds die bij Ajax zit lijkt hij op de toppen van zijn kunnen te spelen. Hij oogt nooit heel snel, maar lijkt altijd zo eenvoudig zijn tegenstander de baas met sluwheid, daarnaast scoort hij vrij makkelijk, speelt hij vaak een belangrijke rol bij het doorbreken van de (gesloten) verdediging van de tegenstander, scoort hij nagenoeg altijd een voldoende en is hij ook nog een leider binnen het team. Toen Ajax hem destijds haalde had ik nooit durven denken dat hij zo belangrijk zou worden bij Ajax.

Ik ben benieuwd wat zijn daadwerkelijke beweegreden(en) is/zijn waarom die weg wilt bij Ajax. Zou hem best kunnen begrijpen als die weg gaat vanwege Haller. Haller blijft, denk ik, zeker nog 2 jaren en hij wilt gewoon spelen natuurlijk. Dan kan 2 jaar wachten best lang zijn ja, ondanks zijn leeftijd.

19 februari 2021 om 10:56

Waarom heeft ie dan niet handtekening gezet voordat Haller kwam?

19 februari 2021 om 11:32

Daarom ben ik benieuwd wat zijn daadwerkelijke reden is om te vertrekken. Echter kan het wel zo zijn dat Haller de druppel was. Kan me goed voorstellen dat je wilt spelen.

19 februari 2021 om 12:04

Maar hij kon al tekenen voordat Haller kwam. Daarvoor waren zijn kansen namelijk best groot om speeltijd te krijgen. We hadden alleen Traore als echte spits en die liet het niet zien. Hunterlaar was op zijn retour en Tadic is geen echte spits. Ajax heeft een erg goed financieel voorstel gedaan en een voorstel van minimale speeltijd.

Gewoon een poging om brobbey tot inkeer te laten komen toch? Laat die Tadic, is aanvoerder van de ploeg en mag er wat van zeggen volgens mij. Brobbey komt er denk ik vanzelf achter. De clubs zijn meer kien op het geld inmiddels door de corona crisis. Hij gaat ergens anders heus niet ineens 4 of 5 miljoen per jaar verdienen.. tja blijft eigen keuze...

Is/was de potentie van Brobby dan echt zo groot? Ik volg Ajax niet zo nauw en heb niet echt een goed beeld. Is hij de nieuwe potentiële spits voor het Nederlandse elftal?

19 februari 2021 om 12:07

Dat is subjectief. Wat Brobbey wel heeft is dat er veel clubs zijn met interesse. Hij kost nog niet veel en heeft een imposante fysiek en komt uit de Ajax opleiding. Dat zien veel clubs als een gouden kans. Daarom snap ik de discussies hier niet zo met dat hij wel naar Twente, Feyenoord of andere clubs kan. Ik durf wel te zeggen dat hij 100% naar een grote club gaat die veel salaris zal bieden aangezien hij niets kost.

19 februari 2021 om 12:10

Aan de ene kant denk ik, waarom niet? Ligt er heel erg aan hoe hij zich ontwikkeld natuurlijk
Ik ken alle Nederlandse jeugdspelers echt niet, maar welke jonge spitsen met potentie lopen er nog meer rond? Zirkzee is een kanshebber, Boadu staat vast ook nog wel op dat lijstje. Wie hebben we nog meer?

Ajax moet naar zichzelf kijken, het perspectief van deze jongen is al twee-drie jaar vrij troebel. In de jeugd kwam Danilo er ineens bij toen bij Jong Ajax ook nog Traore, die als klap op de vuurpijl ook nog eens structureel de voorkeur kreeg bij Jong Ajax maar ook in Ajax 1 dit seizoen.

Dan wordt Huntelaar verlengt, weer een extra concurrent, al denk ik dat hij daar nog het minst moeite mee had, maargoed, wat Huntelaar speelt, speelt Brobbey niet.

Alsof dat nog niet alles was, is misschien nog wel het meest pijnlijke, Labyad in de spits, die moet blijkbaar ook nog voorrang krijgen .En dan komt Haller nog als record aankoop, waardoor je veel minder de kans krijgt.

Met terugwerkende kracht had je ten eerste in Jong Ajax meer met Brobbey moeten spelen, hooguit Traore of Danilo moeten halen, niet beide. En ook meer in Ajax 1, dan had je ook kunnen testen of je Haller uberhaupt had moeten halen, misschien konden we het ook wel met Brobbey af. Je had hem meer perspectief kunnen en moeten bieden, maargoed, ik hoop een les voor de volgende keer.

Te beginnen met Taylor, die speelt weliswaar in Jong Ajax, maar krijgt nu te weinig kansen in Ajax 1, ondere andere ook doordat Labyad en Promes op 10 hebben moeten spelen. Al is het maar 5 minuten, geef eens vaker een signaal af.

19 februari 2021 om 11:37

Sorry maar je verhaal klopt van geen kanten.

* Brobbey speelde voornamelijk in de A1 toen Danilo en Traore in Jong Ajax speelde, brobbey kon zich daar achter als wissel bij Jong Ajax nog extra ontwikkelen. Daarnaast heeft Danilo veel wedstrijden als links- of rechtsbuiten gespeeld bij Ajax.

* Huntelaar is verlengd voor de ervaring en als pinchhitter. Brobbey moest eerst dit seizoen zich ontwikkelen bij Jong Ajax en wennen aan de intensiteit van veel wedstrijden kort achter elkaar spelen. Wat indirect ook de reden is voor labyad in de spits, plus dat labyad dat bij vlagen in eredivisie niet eens slecht gedaan heeft en tevens een probeersel is geweest van Ten Hag (maar goed dit is niet supergoed ontwikkelt en enige puntje waar ik het grotendeels met je eens ben)

Taylor speelt niet eens op 10. Is meer een 8 of een 6 (maar kan ook op 10). dus zijn concurrenten zijn Gravenberch, Alvarez, blind en Klaassen. Dus dat je labyad en proces op 10 noemt is complete onzin.

Daarnaast is de KKD een perfecte ontwikkeling voor de jonge talenten, waar ze niet alleen te maken hebben met intensiteit van veel wedstrijden spelen hebben, maar waar ze ook ander soort voetbal krijgen en het spel niet altijd heilig hoeft te zijn. Kijk wat de vele talenten dit al opgeleverd hebben, dus een compleet seizoen jong Ajax en dan doorschuiven naar Ajax 1 lijkt me belangrijker dan af en toe 5 minuutjes invallen. Die kans krijgen ze wel in Ajax 1 als er bekervoetbal is.

19 februari 2021 om 13:44

@j.pernambucano * Je had Brobbey meer perspectief kunnen bieden door hem eerder door te schuiven naar Jong Ajax, maar men koos inderdaad om Danilo en Traore aan te trekken. Precies waar Ajax meer had kunnen doen, koop er eentje niet en laat die plek aan Brobbey. * Het klap op klap. En Huntelaar die verlengt EN labyad die de kans krijgt. Het is uiteraard de keuze (ik noem het starheid) van Ten Hag om alleen voor iemand te kiezen die de intensiteit aan kan in plaats van voor het perspectief van die jongen. Is het geen 90 minuten, heeft hem dan een keer 45 minuten of desnoods 10 minuten, geef hem een positieve stimulans. Diezelfde ten Hag meldt al een tijdje dat Blind niet 90 minuten op het middenveld kan spelen overigens, wat moet ik er nog meer over zeggen? * Klopt, maar Klaassen kan op 10 en dan kon Taylor op de plek van Klaassen spelen, dus indirect zit Labyad en Promes een Taylor in de weg. Eens hoor, maar ik zie dat Ten Hag kansen mist om EN kansen in Jong Ajax te geven EN in Ajax 1, vaak hebben we nog wissels over en sta je met ruimte cijfers voor, dan kun je gewoon kiezen voor een talent, maar blijkbaar is dat niet altijd onderdeel van het systeem bij Ten Hag.

Was ook vertrokken als ze je achter Labyat zetten.

19 februari 2021 om 12:10

Lees je ook wel is reacties van andere mensen? Dan zou je namelijk zien dat je opmerking al minstens 10 keer gemaakt is en dat het nergens op slaat. Brobbey is een vrij lange tijd geblesseerd geweest en had moeite om een hele wedstrijd vol te houden in de Kkd. Ik was ook geen fan van Labyad in de spits maar je kan niet ontkennen dat hij het in het begin van het seizoen wel goed deed. Hij is gewoon een aantal keren belangrijk geweest.

Ja als er telkens een spits gekocht wordt waarom zou je dan blijven? Zou die aansteller ook blijven als die wekelijks op de bank zit

19 februari 2021 om 12:13

@wilco telkens een spits gekocht? Welke spits is er gekocht tussen aanbieding Ajax en kopen Haller? Huntelaar is voor ervaring en niet als nieuwe spits. Traore heeft het niet gebracht tot nu toe. Danilo uitgeleend en lijkt niet de 1e optie te zijn.

Dan krijg je een aanbod van Ajax waarin je 8 wedstrijden mag spelen en een salaris van 1 miljoen krijgt of iig je eerste aanbieding van 8 ton. Ik zie iig heel veel redenen om te blijven. Als jij in jezelf gelooft en Ajax heeft je als talent bestempeld dan zit je aardig goed hoor.

Die aansteller is die 18 jaar dan? Wat is dat een gekke opmerking. Tadic heeft altijd geknokt voor zijn plek Wilco.

19 februari 2021 om 16:49

Je moet ook de transfers voor Haller meenemen, dat is nog veel belangrijker voor het perspectief van Brobbey. Traore en Danilo en vooral die eerste krijgt mits fit de voorkeur.

Ik denk dat Ajax hem meer perspectief en speeltijd kon gunnen. Waarom zou Brobbey ook niet Haller uit de basis kunnen verdrijven, laat hem het maar zien. Ik heb vaak genoeg spelers van een hoger of gelijkwaardig niveau dan Haller uit de opleiding zien komen, waarom Brobbey ook niet.

Maargoed we zullen het nooit weten en ik vrees dat er nog veel talenten gaan volgen als Ajax zo door gaat. Al biedt de kans die Rensch nu krijgt wel weer hoop, ik zou dat alleen nog veel meer willen zien.

19 februari 2021 om 12:14

Omdat die spits gekocht is omdat Brobbey al anderhalf jaar niet wil verlengen. Waarom zou je die aansteller op de bank zetten, hij is nog goed genoeg. Dat was Brobbey anderhalf jaar geleden nog niet. Hij heeft een mooi aanbod gehad volgens eigen zeggen maar kiest toch liever voor een andere club. Ontzettend jammer voor Ajax maar plat gezien mag hij gaan werken waar hij wil net als jij toch?

Goede uitleg van Tadiç, maar Dest is natuurlijk een slecht voorbeeld, want die is ook te vroeg weg gegaan.

19 februari 2021 om 13:10

Dest speelt toch veel wedstrijden op het hoogste niveau?

Die Tadic is niet helemaal goed joh. Hij denkt echt dat zijn kijk op het leven de enige juiste is. Lekker boos worden en je teamgenoot publiekelijk afvallen omdat hij een keuze maakt waar je het niet mee eens bent. Grote jongen die Tadic.

19 februari 2021 om 14:47

Maar jij mag wel iemand gewoon belachelijk maken en als niet goed bestempelen natuurlijk. Tadic mag niet vinden dat hij het jammer vindt natuurlijk. Ik denk je een beetje met frustraties te maken hebt. Hoe komt dat zo?

De keus achter Haller! Wat is daar erg aan? Is dat een reden om Ajax definitief gratis te verlaten? Is dit de dank voor alle opleidingsjaren? Denk het niet hè! Maar de jeugd van tegenwoordig mist een paar chromosoompjes.. Er is ook van respect en dankbaarheid weinig te merken bij die gasten van tegenwoordig.. Zo snel mogelijk rijk worden en het mannetje zijn dat is het doel van dit soort jongeren. Dus laat maar gaan joh met zo'n instelling en houding moet je hem als Ajax zijnde niet eens willen behouden. Daaaaag tot nooit meer ziens Brobsukkel!!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren