Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Opmerkelijke conclusie na nieuwe domper PSV: ‘Speelden eigenlijk best goed’

Laatste update:

Roger Schmidt denkt dat PSV zich nog steeds kan plaatsen voor de achtste finale in de Europa League, ondanks de pijnlijke 4-2 nederlaag tegen Olympiacos van donderdagavond. De Duitse coach drukt zijn ploeg echter wel op het hart om volgende week tijdens de return in Eindhoven een stuk beter te verdedigen. Philipp Max vond PSV ondanks de nederlaag en het defensieve gestuntel eigenlijk best wel goed spelen.

"Ik vond niet dat we slecht speelden, maar we maakten veel te veel fouten achterin. Het werd nu 4-2, maar in mijn ogen is nog alles mogelijk", gaf Schmidt na afloop van het Europa League-duel in Piraeus aan in gesprek met ESPN. "We zullen wel heel snel beter moeten worden. We moeten volgende week laten zien dat we meer geconcentreerd en tactisch beter dan vandaag kunnen spelen. Zeker op de momenten dat we de goals tegenkregen", verwees de PSV-coach naar de fouten van Timo Baumgartl en Max bij twee treffers van de thuisclub. "Als we volgende week weer vier tegendoelpunten krijgen zullen we niet door kunnen gaan naar de volgende ronde", waarschuwt de oefenmeester zijn spelersgroep alvast voor een doemscenario.

Ondanks de fout bij de 3-2 van Olympiacos wilde Schmidt de ongelukkig ingevallen Baumgartl, die de geblesseerde Olivier Boscagli verving, niet openlijk afbranden. "Hij (Boscagli, red.) is een zeer belangrijke speler voor ons. In balbezit, maar ook tactisch staat hij altijd goed en hij anticipeert goed. Als zo'n speler uitvalt is het altijd een probleem. Timo Baumgartl moest vervolgens linkscentraal gaan spelen en dat is hij niet gewend. Natuurlijk moet hij veel beter spelen. Na zijn fout was hij nerveus en had hij een paar slechte momenten. Dat weet hij ook", aldus Schmidt, die zich nu gaat voorbereiden op het thuisduel met Vitesse van zondagmiddag.

Max sprak tegenover RTL7 van een 'knotsgekke wedstrijd' tegen Olympiacos. "We speelden eigenlijk best goed. In de eerste helft waren we goed aan de bal en hadden we goede momenten in de aanval", zo benadrukte de linksback van PSV, die ongelukkig balverlies leed bij de 4-2 van de Griekse ploeg "We scoorden twee keer, maar we stonden met rust wel met 3-2 achter. Dat was wel een raar gevoel, omdat we goed speelden." PSV leek in de tweede helft op twee gedachten te hinken. "Het was de vraag wat nu beter was. Verdedigen of op jacht gaan naar het derde doelpunt. Uiteindelijk kregen we een vierde doelpunt tegen."

De twee doelpunten van Eran Zahavi bleken uiteindelijk weinig waard te zijn voor PSV. Desondanks was de aanvaller na afloop niet boos op zijn medespelers. "Nee, dat is niet mijn karakter", zo klonk het in gesprek met het Eindhovens Dagblad. "Ik heb heel veel ervaring en ik weet dat we hiervan gaan leren. Onze spelers zijn jong en gaan zich nog ontwikkelen. Bij de derde tegengoal hebben we de tegenstander natuurlijk uitgenodigd. Hiervan gaan we leren", sprak Zahavi hoopvolle woorden. "We hebben fouten gemaakt, maar ik ga niemand daarvan de schuld geven. We zijn een team en maken fouten, maar we moeten elkaar vooruit duwen en niet in de put praten". zo besloot de PSV-spits op een positieve noot.

Zie jij PSV doorgaan in de Europa League?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Bijna alle cijfers spraken inderdaad in het voordeel van PSV behalve twee heel belangrijke: het aantal gemaakte verdedigingsblunders en het aantal doelpunten.PSV had 58% balbezit, meer schoten (14/10), meer hoekschoppen (5/1), meer geslaagde passes (387/267), zelfs meer gewonnen duels, maar door een aantal grote fouten verliezen ze wel gewoon met 4-2.Die einduitslag is het enige wat uiteindelijk telt.

19 februari 2021 om 08:46

Het is nou niet of Olympiacos zo'n geweldige ploeg heeft. En balbezit is wat dat betreft ook niet heilig. Het gaat erom wat je ermee doet. Echt heel veel serieuze kansen heeft PSV toch niet gehad gisteren. Het spel is al maandenlang beneden alle peil. De supporters gaven in het begin aan dat de ploeg moest wennen aan Schmidt, dat kan natuurlijk, maar dan zou je toch langzaam iets van groei moeten zien. Ik zie dat niet. Nu kijk ik ook lang niet elke wedstrijd, maar kan iemand mij vertellen (liefst iemand die PSV volgt) of ik iets mis?

19 februari 2021 om 08:55

Olympiakos viel mij gisteren erg tegen voor een ploeg die 14 punten los staat in Griekenland en die Marseille voorbleef in de Champions League. Dat is ook het enige dat nog een klein beetje hoop geeft.
PSV combineerde zo nu en dan wel aardig maar daar schiet je inderdaad heel weinig mee op wanneer je geen defensieve zekerheid hebt en je belangrijkste aanvaller niet thuis geeft.
Mede vanwege blessures zit er inderdaad geen groei in. Max en Dumfries presteren minder dan in de eerste maanden en aanvallend had PSV te kampen met de blessures van Gakpo, Gotze, Madueke en Ihattaran.
Zelfs met een volledig fitte selectie zou PSV nog stabiliteit missen en een selectie is zelden of nooit volledig fit.
Gisteren was Baumgartl de enige verdediger op de reservebank en de enige aanvallende reserves waren Piroe en Vertessen. Armoe troef.

19 februari 2021 om 09:02

Marseille is toch die club die het record van meeste verliespartijen op rij in de CL heeft als ik me goed herinner? Dus die prestatie is niet zo heel geweldig lijkt mij. En veertien punten los stelt toch ook niets voor. We hebben het hier altijd over de mickey mouse competitie (we staan nu 8e op de landenlijst) maar wat is Griekenland dan met plek 18? Nee We moeten Olympiacos echt net groter maken dan dat ze zijn. Gewoon een heel matige ploeg mer ervaren en geslepen rotten, maar echt niets bijzonders.

19 februari 2021 om 09:09

Marseille had op dat moment nog minder verliespunten in de Franse competitie dan Lille. Verder heeft Olympiakos best een paar aardige voetballers in de ploeg en moeten we PSV ook niet overschatten. Ajax is de enige Nederlandse ploeg die internationaal echt goed mee kan.

19 februari 2021 om 09:15

De punten in de competitie op dat moment is toch geen maatstaf. Zeker niet na 10 wedstrijden of zo. Die begrijp ik niet. PSV is onder Schmidt gewoon echt bar en bar slecht. Er zit helemaal niets in die ploeg en het ergste is nog wel als ik bijvoorbeeld Dumfries hoor praten dat er geen enkel reflecterend vermogen inzit. Bij PSV geloven ze volgens mij echt dat ze goed bezig zijn en dat het slechte spel buiten hun zelf ligt (tegenstander, scheids, blessures etc etc). Edit en als die voetballers zo goed zijn bij Olympiacos waarom spelen ze dan niet bij PSV of Ajax. Daar ligt het salaris toch echt hoger dan in Griekenland.

19 februari 2021 om 09:52

Denk je dat Valbuena, M'Vila en Camara louter voor het sportieve aspect naar Griekenland vertrokken zijn?

19 februari 2021 om 09:59

Net even gegoogeld (voor wat het waard is). Valbuena verdient 3 mio bij Olympiacos, net zoveel als Gotze bij Psv. Ze zullen niet slecht verdienen dus, maar het is niet zo dat ze bij die Grieken zoveel meer betalen. Ik denk zelfs minder dan bij PSV en zeker dan bij Ajax.

19 februari 2021 om 10:21

Ja wow knap met 3 punten op de derde plaats eindigen. Ze hadden gewoon geluk dat Marseille nog slechter was.

19 februari 2021 om 13:23

Olympiacos heeft zon verschrikkelijke ploeg dat het Arsenal en Marseille inpakt en bijna Wolves versloeg en naar de 8ste finale doorstootte ten faveure van een van de favorieten vorig seizoen. Het is geen flitsend elftal nee, maar er zit enorm veel ervaring en qua financien is Olympiacos hard op weg om 'het griekse ajax' te worden. Een jongen als Lala (afgelopen transfer periode gehaald) strijk een salaris op wat bij PSV alleen Zahavi en Gotze zullen verdienen bijvoorbeeld. En dat is daar de rechtsback die niet eens zeker is van een basisplaats

19 februari 2021 om 13:56

Marseille wat Europees niets voorstelt en Arsenal wat vorig jaar abominabel slecht speelde en alsnog onterecht verloor. Daar naar verwijzen? Serieus dat is je verweer. Het is inderdaad waar Olympiacos de ploeg die over 2 jaar de CL wint, gedoodverfde kandidaat voor de EL winst. Het is gewoon een matige ploeg uit de 18e !! competitie van Europa die PSV kansloos afdroogt. In deze is het gewoon een feit dat PSV echt slecht is.

19 februari 2021 om 08:55

Aan de cijfers kun je wel zien dat de tegenstander ook dramatisch was. Als ik je statistiek goed begrijp was 1/3 van de passes naar de tegenstander?! Als de tegenstander een nog slechtere statistiek heeft, dan verdient het beide niet het predicaat betaald voetbal. Het was gewoon echt niet om aan te gluren.

19 februari 2021 om 09:00

nee, PSV had 387 geslaagde passes (80% van het totaal aantal passes) en Olympiakos 267 (74% van het totaal aantal passes).PSV had ook meer crosspasses (24/16) en meer lange passes (56/52). Het geeft inderdaad aan dat de tegenstander gisteren ook niet best was maar uiteindelijk tellen alleen de doelpunten.

19 februari 2021 om 10:36

Ok, dat verandert het wel, al is 1 op de 5 ballen naar een medespeler die fout gaat toch wel zorgelijk imo. Ik vond het echt niet om aan te zien en als Schmidt het voetbal dan goed vind, dan hoef ik voorlopig ook niet meer te kijken.

19 februari 2021 om 12:16

Maar door dat foutenfestival werd het best een vermakelijke wedstrijd. Lille - Ajax b.v. was veel meer gesloten vanwege het beter defensieve spel van de beide ploegen. Ook boeiend,niet persé leuker, maar van een hoger niveau. En ik verwacht volgende week weer een leuke wedstrijd van PSV - los van de kwaliteit.

19 februari 2021 om 12:32

Ik ben het met je eens dat het ergens wel vermakelijk was, maar ik erger me dan toch te veel. Als ik een fase zie dat men meer naar de tegenstander passt dan naar een medespeler zodra men over de middenlijn komt, dan haak ik echt af.

PSV heeft een prima selectie, waar duidelijk niet het maximale uit wordt gehaald. Dit PSV kan niet spelen in een 4-2-2-2 en moet spelen op de wijze waarmee PSV groot is geworden, defensief, vanuit een 4-3-3 en loerend op de counter. Dan zal Sangare een zegen zijn en zal het centrum niet komen te zwemmen in grote ruimtes. Het seizoen verloopt tot zover teleurstellend, als de tweede plaats ook wordt misgelopen is dat met dit materiaal een regelrechte schande. Ik zou zo spelen: Mvogo, Dumfries, Teze, Boscagli, Max, Sangare, Van Ginkel, Gotze, Ihattaran, Malen, Gakpo in een 4-3-3 met de punt naar achteren.

19 februari 2021 om 08:48

Gotze, Ihattaran en Gakpo zijn helaas veelal geblesseerd. Van Ginkel viel gisteren ook niet goed in. In een ideale situatie zou dit ook mijn ideale opstelling zijn (misschien Zahavi voor Ihattaran) maar de situatie is dit seizoen helaas zelden ideaal. PSV heeft dit seizoen veel te veel blessures en veel te weinig kwaliteit in de verdediging. Het lastig vanuit de verdediging te voetballen wanneer je niet kunt vertrouwen op die verdediging.
De verdediging vormt de basis voor een goed seizoen maar bij PSV lijkt de verdediging de sluitpost op de begroting.

19 februari 2021 om 12:16

Van Ginkel verloor de bal een keer slecht en viel gelijk "niet goed in" en zou dus gelijk geen basis moeten staan? Die jongen heeft geen krediet zo te zien.

19 februari 2021 om 08:56

Precies dit Suarez. Schmidt haalt met het blok Rosario / Sangare al het voetbal uit de ploeg. Zet gewoon de betere van de 2 (sangare) vlak voor de verdediging, met Gotze en Fein/mauro ervoor. Ihattaren op rechts, Gakpo op links en Malen in de punt. Dit 4222 systeem werkt iig van geen kant .

19 februari 2021 om 09:05

Gakpo, Ihattaran en Gotze zijn alleen nauwelijks beschikbaar geweest in 2021.
Moet zeggen dat ik ook liever een andere middenvelder naast Sangare zou zien dan Rosario. Fein, Gutierrez of zelfs Thomas.

19 februari 2021 om 12:07

Aan de ene kant zeggen we dat de verdediging van PSV zwak is, maar aan de andere kant willen we meer voetbal vanuit het middenveld en daardoor de verdediging verzwakken? Het kan gewoon niet allebei. Als Ihattaren, Gakpo en Götze fit zijn, die komen de bal echt wel halen bij Rosario en Sangaré om het spel vorm te geven. ik zou absoluut niet dat blok weghalen omdat we dan nog meer tegengoals krijgen.

19 februari 2021 om 12:37

Nou, misschien zeg ik iets heel raars hoor, maar ik vind de verdediging an sich nog niet zo slecht als je met Dumfries, Teze, Boscagli en Max speelt. Ik denk vooral dat PSV als team compacter (linies dichter op elkaar) en geconcentreerder moet spelen en beter gepositioneerd moet staan bij counters. Veel tegenaanvallen komen vanuit de counter wanneer bijv. een Rosario de bal verspeelt. De restverdediging is dan niet goed genoeg op orde, waardoor de tegenstander gevaarlijk kan worden. Dat ligt niet puur en alleen aan de verdediging. Wanneer de backs niet altijd beide weg zijn, en je een spelverdeler hebt die minder balverlies lijdt, denk ik dat PSV niet persé met Sangare én Rosario hoeft te spelen. En laten we nou niet doen alsof een Fein, Thomas of v Ginkel geen bal kan onderscheppen.

19 februari 2021 om 09:26

Ik zou eerder 5-3-2 spelen. Compenseer je die matige CBs door een extra op te stellen, kan rosario banken en kan je met sangare, Ginkel en gotze/Ihattaren een aardig middenveld opstellen. Gakpo en malen voorin. Max komt dan ook beter tot z'n recht want die is verdedigend nogal zwak.

19 februari 2021 om 12:13

PSV is niet echt groot geworden vanuit een 433 loerend op de counter. Dat is iets van de laatste jaren, maar PSV heeft niet een eigen speelstijl zichzelf opgelegd zoals Ajax dat wel heeft gedaan. Vroeger speelde PSV ook vaak 442. Dat terzijde, ik zie het wezenlijke verschil niet tussen 4222 en 433. In balbezit tegenstander lopen de twee tienen naar de backs, pakken de spitsen de twee cv's en staan Sangaré en Rosario daarachter voor de pass lijnen. in 433 krijg je precies hetzelfde, dan komt de 10 naast de spits te staan. In balbezit PSV zie ik vaak genoeg Zahavi uitzakken naar het middenveld, loopt Malen regelmatig op de flanken of haalt de bal op, zie je de halftienen op de vleugel staan, of biedt een van de twee zich juist aan op 10 (als Gotze en Ihattaren/gakpo daar spelen tenminste). Ik zie het verschil in praktijk gewoon niet. Sangaré en Rosario blijven staan, wat er ook gebeurt, en dat lijkt me ook volledig logisch omdat zonder een van die twee de verdediging meer belast wordt en dan krijgen we nog meer goals tegen. ALs Gotze, Ihattaren, Gakpo, Madueke weer fit zijn, die zijn positioneel erg goed en staan vaak vrij, waardoor Rosario en Sangaré een logische en eenvoudige afspeelmogelijkheid hebben en van daaruit kunnen de creatieve spelers het aanvalsspel vormgeven.
Concluderend: ik zie het verschil tussen 433 en 4222 niet als je in aanmerking neemt dat Schmidt altijd Rosario en Sangaré blijft opstellen (en dat ook moet doen imo).

19 februari 2021 om 12:22

Goed punt. Dat gejank over de 4-2-2 opstelling is nonsens. Onderdeel van de hetze tegen Schmidt waarin velen hem willen afbeelden als een gestoorde, arrogante en onbegrijpelijke professor die het niet begrijpt tov iedereen op VZ en in de studio van ESPN. Het probleem ligt idd eerder aan dat blok. Ook zijn we te fragiel. Iedereen moet top presteren om als elftal top te presteren. Zodra 1 of 2 een offday hebben, dan vallen we al door de ondergrens. En gezien kwaliteit, onervarenheid of blessures, gebeurt dat gewoon te vaak. Schmidt zou zijn speelstijl kunnen aanpassen om meer zekerheid in te bouwen. Maar ondertussen hebben we daar ook niet echt de spelers meer voor en heeft hij ervoor gekozen om vol voor plan A te gaan. Met die gedachte kan je dit seizoen zien als een tussenseizoen. In de zomer kan dan nogmaals geïnvesteerd worden en goed getraind worden om volgend jaar dan echt goed uit de verf te komen. Dat is waar de hoop momenteel ligt, want tot dusverre is het nog niet PSV waardig.

19 februari 2021 om 12:45

Ik ben het volkomen eens met wat je hier beschrijft, alleen je laatst 3 zinnen begrijp ik niet zo goed: "In de zomer kan dan nogmaals geïnvesteerd worden en goed getraind worden om volgend jaar dan echt goed uit de verf te komen"

Want in hoeverre is PSV in staat om nogmaals te investeren en aan te haken ipv af te haken na afloop van een seizoen waarin reeds flinke salarisinvesteringen zijn gedaan: götze & zahavi o.a., daarnaast het mislopen van champions League inkomsten, de corona crisis, tenslotte heeft ihattarran nog steeds niet verlengd ( corrigeer me als ik 't fout heb) en zou PSV wellicht daarvoor een vervanger moeten halen

19 februari 2021 om 12:52

@roy in de zomer gaat in ieder geval dumfries verkocht worden (zeg 15-20 miljoen) en psv verwacht malen ook te verkopen (richting de 35-40).

19 februari 2021 om 16:16

Heel rooskleurig ziet het er idd nog niet uit. Maar er zullen wss spelers vertrekken. Daarnaast kan je ook creatief te werk gaan zoals ze bijvoorbeeld met Gotze gedaan hebben, maar ook met spelers als Boscagli. Als je goed scout hoef je niet gelijk tientallen miljoenen uit te geven. Nou is het niet zo dat ik zo zeer op onze scouting vertrouw, vandaar ook vooral het belang van het woordje "hoop" 😇

19 februari 2021 om 12:18

Ik zou toch Unnerstall nog eerder opstellen dan Mvogo, maar verder wel redelijk eens met wat je zegt aangaande het systeem en de opstelling.
Ik vind dat het ook belangrijk is dat de backs meer hun momenten moeten kiezen om naar voren te gaan en niet altijd (en allebei) weg zijn. Zo verdelen zij hun energie beter over de wedstrijd en is het voor een tegenstander minder voorspelbaar. Nu in dit systeem is het zo dat ze beide mee naar voren gaan, waardoor de middenvelders en aanvallers naar binnen knijpen en het centrum overvol is. In de tweede helft zie je ook dat de concentratie, het loopvermogen ed van die twee minder wordt.
Sangaré dan als CVM voor de verdediging, waarmee je altijd minimaal 4 mensen achterin houd wanneer je zelf aan het aanvallen bent. Als pure balafpakker speel je in op zijn sterkte. Je hebt op het middenveld en voorin verder voldoende spelers die iets kunnen creëren.

Maar goed ... ijdele hoop, want Schmidt zal vasthouden aan zijn systeem, zijn blok van 2 controleurs (en rosario), zijn wisselbeleid en zijn rare uitspraken voor/na de wedstrijd.

We speelden niet slecht, aldus Schmidt. Ik vroeg bijna aan mijn vrouw om met een saté prikker mijn ogen uit te steken. Wat was PSV slecht en Baumgartel wat doet die clown bij Psv, Als er oprecht niets beters in de jeugd loopt dan kun je de opleiding beter schrappen. Ik begrijp niet dat supporters dit pikken van een coach. Dit laat me oprecht denken aan de periode van Bommel. De houdbaarheidsdatum van Schmidt nadert toch gewoon het einde. Er zit geen / weinig groei, spelers worden niet beter en enige lijn in het spel is toch gewoon niet te ontdekken. Als er tegen Vitesse geen resultaat (3 punten) wordt gehaald dan moet het toch ver klaar zijn, zelfs voor de meeste die-hard Schmidt fans?

19 februari 2021 om 10:51

@rochus, hoop toch wel dat PSV Schmidt 2 seizoenen de kans geeft. Vind het zelf helemaal niets en pakt nu goed uit voor Ajax dus ben tevreden, maar als je zo veel moeite doet voor een trainer, dan moet je hem wel wat langer de kans geven. Zie het als Ten Hag. Begon ook zwaar ruk, en de start van het nieuwe seizoen was ook verre van geweldig en tien ging het draaien.

19 februari 2021 om 14:01

Ik ben geen PSV-supporter, maar zelfs ik gun PSV een andere coach. Deed PSV het zoveel slechter onder Van Bommel? Daarnaast is er wel een verschil.. Schmidt kwam binnen als de grote trainer, de grote naam die dit PSV wel even aan de praat zou krijgen. Ten Hag kwam binnen, onder veel discussie, als de trainer die het leuk bij Utrecht deed maar zich maar moest bewijzen. Spelers als Gotze zijn naar PSV gekomen door de trainer, PSV zou kansloos zijn zonder Schmidt. Voetballend is het zo nu en dan leuk om te zien, maar de helft van de goals lijken meer lucky dan goed voetbal. Maargoed, dat is voetbal. Feyenoord kan geen ruk maar speelt tegen Ajax de beste wedstrijd van het seizoen, PSV staat 0-2 voor in de Arena en geeft de overwinning uit handen. Ga maar door.

19 februari 2021 om 11:00

Je hebt gelijk. Dit elftal is niks gegroeid t.o.v. een half jaar geleden. Ik kan me weinig wedstrijden herinneren waarin we een hele wedstrijd goed hebben gespeeld (op wedstrijden tegen de onderste 4 na misschien). Schmidt begint ook steeds ongeloofwaardiger te worden. Vorige week noemde hij Rosario een absolute topspeler... Verliezen ligt nooit aan hem, maar altijd aan de scheids of blessures. Het feit is dat we nog geen enkele topwedstrijd hebben gewonnen. We zijn uit de beker, Ajax wordt kampioen, en thuis tegen Olympiacos ga je ook niet meer met 2 doelpunten verschil winnen. Dit hoeft inderdaad niet lang meer te duren voordat er ingegrepen moet worden.

19 februari 2021 om 11:30

Ik zei ook geen stijgende lijn of iets dergelijks. Dat systeem van hem is leuk en aardig, maar ik zie er gewoon niks van terug eigenlijk. Onder Bosz kon je echt langzaamaan een duidelijke speelstijl zien ontstaan, bij Schmidt lijkt die speelstijl vooral op papier de bestaan want op het veld zie ik niet echt iets bijzonders.

En natuurlijk hoeft een trainer niet met een unieke speelstijl te komen ofzo. Maar als je dan toch zo'n interessante opstelling gaat doen, binnen gehaald wordt als tactisch meesterbrein en tal van spelers mag halen voor je speelstijl dan mogen we wel iets meer verwachten dan dit. Maar ik zie er gewoon niks van terug op tactisch gebied. Geen groei, geen sterke spelopvatting en spelers die niet echt beter worden.

19 februari 2021 om 12:26

Iedereen doet alsof van bommel na een paar wedstrijden meteen ontslagen werd. Hij kreeg juist ontzettend veel tijd en velen noemden Gerbrands zwak dat hij zijn vriendje niet wilde ontslaan. De directie en JdJ moeten zich niet gek laten maken. Ups en downs horen erbij, vooral in je eerste seizoen en vooral als je echt veranderingen wil doorvoeren. Geef die man wat meer tijd. We zijn het normaal gaan vinden om coaches na een slechte periode te ontslaan.. coachen gaat ook om investeren, lange termijn plannen opstellen en onverstoorbaar door kunnen werken aan een plan waar je later de vruchten van kan plukken.

19 februari 2021 om 12:43

@rochus wat vond je van het interview? Ik vond bizar dat hij steeds glimlach moest verbergen. Na zo een match zou er vuur uit de oren komen van bijv Advocaat.

19 februari 2021 om 14:04

Het interview heb ik niet gezien @mrkrillin dus daar kan ik niets over zeggen. Ik probeer dat ook te vermijden omdat ik Schmidt steeds minder sympathiek begin te vinden. Het ligt namelijk altijd aan iets anders behalve aan hem. Daar kan ik vrij slecht tegen.

19 februari 2021 om 14:36

Ik had dat van de week ook al.. het was super irritant.

Misschien is dat wel het probleem, dat sommige Psv'ers denken dat er goed gespeeld is. Als je er 4 tegen krijgt tegen Olympiakos, terwijl dat er zo maar 5, 6, of 7 hadden kunnen zijn dan speel je echt niet zo goed hoor. De wedstrijd zat wel erg vol met persoonlijke fouten van verschillende spelers. Een Sangare had bijvoorbeeld ook zijn tweede gele kaart verdient. Malen hebben we uberhaubt niet gezien. Max en Baumgartl hebben wat doelpunten weggegeven en Rosario was ook weer een ramp. Dan heb ik bijna een half elftal gehad aan spelers die slecht waren. Dan speel je gewoon niet goed als ploeg.

Natuurlijk is een 4-2 uitslag niet onmogelijk om nog om te draaien. Echter in de fase waarin PSV zit ligt het ook niet erg voor de hand dat ze het gaan flikken. De boel achterin gesloten houden tegen wat sterkere ploegen is gewoon een probleem, zeker in dit stadium van het seizoen waar het allemaal niet zo soepel loopt.

19 februari 2021 om 08:45

Vooral de tweede persoon doet mij enigszins pijn, de potentie die Malen had lijkt helemaal verdwenen. Vraag me af of dat aan het systeem ligt of dat hij na zijn blessure te veel heeft in moeten leveren, in de wedstrijden wanneer het moet geeft hij amper thuis.

19 februari 2021 om 08:59

Is natuurlijk ook niet fijn voetballen voor Malen. Met Zahavi heb je een partner voorin lopen die alleen voor eigen succes gaat. Vanuit het middenveld komt er helemaal geen toevoer. Dan blijven alleen de backs nog over, waarvan 1 een hele (héle) matige voorzet in huis heeft.

19 februari 2021 om 09:03

Malen is juist degene die altijd voor eigen succes gaat. Dat is zijn grootste probleem. Loopt er ongeïnteresseerd bij en speelde gister 95min lang verstoppertje. Makkelijk he om Zahavi overal en altijd maar te bashen terwijl die er hoogstpersoonlijk voor zorgt dat PSV iets van een kans nog maakt. Hij speelde eigenlijk ook als 1 van de weinigen en prima wedstrijd in voetballend opzicht.

19 februari 2021 om 09:30

5 6 of 7 tegengoals? Olympiakos had een xG van 0,97, PSV van 0,82. Ik vond PSV ook helemaal niet zo slecht spelen. Niet goed of met mooi spel, maar het is niet zo dat PSV werd weggespeeld of er totaal niet aan te pas kwam. Er werd alleen weer veel te weinig gecreeerd en weer teveel domme persoonlijke fouten gemaakt.

19 februari 2021 om 09:44

Ja. Je weet wel, dat je er nu als ploeg al 4 tegen hebt gehad en dat meteen na die 3-2 Baumgartl bijvoorbeeld nog steeds aan het snurken was waardoor voor rust nog bijna die 4-2 viel. Dan nog een paar keer dat met meer geluk dan wijsheid de laatste pass bij Olympiakos er nog werd uitgehaald (door Teze bijvoorbeeld) voordat men vrij kon inschieten. Kortom mogelijkheden om er nog meer tegen te krijgen. Die xG boeit daarin niet zo veel, want die geeft de doelpunten die wel zijn gevallen niet eens weer. Ik zeg volgens mij nergens dat PSV is weggespeeld. Echter als jezelf 'veel te weinig creeert' en er ondertussen 4 tegenkrijgt dan kun je toch onmogelijk zeggen dat er goed gespeeld is of dat 'het niet zo slecht was'. In de 2 belangrijkste facetten van voetbal (aanvallend of verdedigend) gaven veel spelers niet thuis. Hoe moet je dat anders omschrijven dan slecht? Dat staat toch los van de tegenstander die ook niet heel overtuigend speelde?

19 februari 2021 om 09:48

@skede: Ik vond de intentie bij psv prima en tactisch stond het echt niet verkeerd. Het zijn dit keer de persoonlijke fouten van de verdedigers die psv de das om doen. Tegen ADO waren het de fouten van de spitsen die een overwinning in de weg stonden. Het is niet zo dat Schmidt dingen vraagt van zijn spelers die ze niet uit kunnen voeren. De paniek die ik hier boven lees over een eventueel ontslag van schmidt vind ik echt waanzin. Dit corona-seizoen is voor iedereen waardeloos. Goed voetbal is momenteel moeilijker te vinden dan een speld in een hooiberg. En we moeten niet vergeten dat vbommel mede mocht vertrekken omdat hij zo ongeveer de hele organisatie tegen zich in het harnas had gejaagd.

19 februari 2021 om 09:54

@masterd: wat bedoel je met: 'die xG boeit daarin niet zo veel, want die geeft de doelpunten die wel zijn gevallen niet eens weer.' ?
Volgens mij worden de doelpogingen waaruit goals voortkomen gewoon opgeteld bij de xG namelijk. Daaruit trekt Skede de conclusie dat Olympiacos qua doelpogingen extreem effectief was en PSV 'gemiddeld'.

19 februari 2021 om 10:17

Dat moest er nog bijkomen dat PSV werd weggespeeld.... Kom op, je legt de lat zo wel erg laag. Dit mag met zo'n selectie toch niet?

19 februari 2021 om 10:17

Dat die xG erg subjectief is. Heb weer een andere gezien waarin hij net een paar tienden anders is Het is geen exacte wetenschap. Als je xG totaal niet in de buurt van het aantal treffers komt en geen weergave is van de wedstrijd neem ik het niet zo serieus. Die 1-0 is gewoon een vrije kopkans. Lala mag alleen voor de keeper opduiken. Die 3-2 wat gewoon een hele grote kans is en 2 minuten later dat er nog een grote kans komt. Dat die xG daar dan nog geen eens 1 heel doelpunt voor wil geven. Sorry hoor, maar dat is niet serieus te nemen. Ik zie toch (samen met de Volkskrant overigens) dat Teze nog 2 zekere treffers van Olympiakos heeft voorkomen, bovenop de 4 die al in het netje lagen. Maar nee dat telt allemaal niet want de xG was 0,97, dus heeft PSV niet slecht gespeeld. Wat een logica.

19 februari 2021 om 10:42

@masterd: Je trekt onlogische conclusies nu. Skede geeft terecht aan dat jouw stelling van 5, 6 of 7 tegengoals ontzettend overdreven is. Ik neem een xG die zich baseert op feiten (ook al wil het hier en daar een paar tienden afwijken) meer serieus dan jouw subjectieve aannames. PSV creeert niets, maar de niet gecreeerde doelpogingen (want voortijds onderschept) van de tegenstander neem je wel mee in je onderbouwing? De 1-0 is niet een makkie te noemen. De bal komt half van achteren en hij moet hem tegendraads inkoppen vanaf 11 meter. Die gaat er normaal gesproken in 8 van de 100 gevallen in. Die 2-1 gaat er in 10 procent van de gevallen in. De 3-2 was inderdaad een makkie. Jouw stelling is dat het misschien wel een probleem is dat (sommige) Psv'ers vinden dat er goed gespeeld is en dat PSV 'zomaar' 5 tot 7 goals om de oren had kunnen krijgen. Dat 'zomaar' is zwaar overtrokken en dat weerleggen Skede en ik. Dat jij daaruit de conclusie trekt dat wij dan automatisch vinden dat psv niet slecht heeft gespeeld is natuurlijk onzin.

19 februari 2021 om 11:34

Och het gaat om het woordje 'zomaar'. Zeg dat dan. Dan zal ik dat woord nooit gebruiken als dat zo'n verschrikkelijk discutabel woord is. We kunnen niet allemaal zulke logische conclusies trekken dat op basis van een 0.97xg PSV een 'goede' of 'niet slechte' pot heeft gespeeld. Dat je met het blote oog wel 5, 6 a 7 tegentreffers kon tellen dat boeit niet. Want ja xG mensen, xG is de enige waarheid en het enige feit dat telt. Hoe durf ik inderdaad in mijn onderbouwing spelsituaties uit de wedstrijden mee te nemen als ik ook gewoon naar een simpel getalletje op mijn scherm kan kijken en verwijzen. Jouw laatste zin is natuurlijk helemaal lachwekkend. Skede zegt zelf letterlijk in zijn bericht 'ik vond PSV ook helemaal niet zo slecht spelen.' Dat is op basis waarvan ik de conclusie trek dat hij vindt dat PSV niet slecht gespeeld heeft en als enige argument geeft hij daarvoor een xG cijfer. Als je op basis van gisteren het niet slecht vond of (zoals PSV-spelers en trainer) 'best goed' en je komt niet verder dan een xG cijfer dan is die gedachtegang inderdaad mogelijk het grootste probleem. Dat je niet door hebt hoe zwak het daadwerkelijk is. Persoonlijke fouten? Er waren er 5 die grote persoonlijke fouten gemaakt hebben.

19 februari 2021 om 13:22

Niemand trekt de conclusie dat psv op basis van expg een goede of slechte pot heeft gespeeld. Dat zijn woorden die jij bij anderen in de mond legt. Jij zag er met je blote kennersoog zo 7 invliegen. Dat is nogal ruim gerekend met 6 pogingen tussen de palen. En natuurlijk zat Teze er goed tussen voordat er een doelpoging ondernomen kon worden, maar als jij al dat soort niet ondernomen doelpogingen al gaat tellen dan doe je de waarheid geen eer aan.
Volgens mij geeft Skede in zijn 'onderbouwing' zo ongeveer dezelfde reden als dat jij doet.. de persoonlijke fouten aanwijzen als reden waarom het niet goed was. Hij gaat dus wel wat verder dan expg alleen... geen idee waarom je daar overheen leest.
De conclusie die ik trek is dat jij met de persoonlijke fouten in het achterhoofd de conclusie trekt dat psv slecht heeft gespeeld. Ik vond PSV naast die (waardeloze) persoonlijke fouten namelijk aardig spelen. Als je 3 persoonlijke fouten telt van 5 seconden per stuk kun je volgens mij nog steeds prima de overige 89 minuten en 45 seconden beoordelen.

19 februari 2021 om 14:14

Hoe durf ik gevaarlijke situaties inderdaad mee te nemen in mijn oordeel of een ploeg wel of niet goed speelt. Mijn stelling is en dat wil je niet zien dat je nooit goed kunt spelen als minimaal 5 van je spelers grote persoonlijke fouten maken. Dan speel je als collectief gewoon niet goed. Maar jullie blijven dat het allemaal niet zo slecht was of in jouw geval zelfs aardig. Dan telt een schamele xG van 0,82 schijnbaar niet. Je zou ook kunnen redeneren dat het wel erg weinig is in die 89 minuten en 45 seconden dat er schijnbaar geen persoonlijke fouten gemaakt zijn. Maar ik vind het prima hoor. Laten we voortaan dit niveau van PSV altijd als 'goed' bestempelen als van de 11 er minimaal 5 falen, waar de keeper die (buiten zijn schuld op) ook nog eens geen bal heeft tegengehouden en andere spelers zoals Gotze ook nog niet hun niveau haalden. Zowel als team als invidueel hield het niet over bij PSV en dat wordt als 'goed' bestempeld. Dat is het probleem.

19 februari 2021 om 15:50

Volgens mij haal jij 'aardig' en 'goed' door elkaar.

Nou, dan denk ik dat je een van de weinigen bent die vindt dat jullie het goed deden. Wat een gebrek aan zelfreflectie. Het spel leek nergens op. Er zat geen plan achter en bij elke bal van PSV kneep je je billen bij elkaar.als ze dit goed spel vinden dat hoef je het thuisduel niet eens te spelen. Kijk nou eens objectief en probeer te verbeteren.

19 februari 2021 om 09:14

Heb gisteren beide Nederlandse clubs gezien. Wat een wereld van verschil. Die rust die Ajax aan de bal had, ook onder druk, tegen de nr 1 van Frankrijk. En dan zie je zo'n Baumgartl..... Do I need to say more. Dit PSV had zoveel potentie, maar er zit helemaal geen voetbal in met Rosario en Sangare op het middenveld (En toen Baumgartl erin kwam, was het vanuit achteruit ook helemaal niets meer). Maar Schmidt moet echt andere keuzes maken, want zo verknalt ie en het team, maar erger nog, de waarde van de meest waardevolle spelers zoals Iha en in mindere mate Malen.

19 februari 2021 om 09:39

Het doet idd pijn als PSV fan om het verschil te zien in voetbal kwaliteit.
Maar wat wil je. Een blok met Sangare/rosario met daarachter Baumgartl en in mindere mate Dumfries en Teze.
Wie van deze jongens heeft de voetbalkwaliteiten om het balletje lekker rond te late gaan?
Daar ligt het probleem. Er zit buiten Boscagli en Max geen enkel voetballend vermogen bij de 4-5 mensen die de opbouw moeten verzorgen. Het gat tussen verdediging en aanval is groot. We hebben geen Luuk de Jong meer waar we de ballen aan kwijt kunnen door een pass van 50 meter. Dus je moet het voetballend oplossen maar er zit niet of nauwelijks voetballend vermogen van achteruit. over de middenlijn begint het voetballend vermogen met Gotze, ihattaren, Gakpo, Malen.. Maar dan moet de bal er wel eerst komen...

19 februari 2021 om 10:04

Je hebt helemaal gelijk. Maar het is zo'n bizar verschil. En het is denk ik precies wat het Nederlandse voetbal moet blijven doen om een rol van betekenis te blijven spelen. Zorg dat je voetballend beter bent en blijft. De beste spelers kunnen we niet halen, de beste verdedigers hebben we niet, de meest scorende spitsen komen hier niet. Zorg dat je balbezit hebt en houdt en dat je er als team voetballend tussenuit kan spelen. Dan leg je zelfs de koploper van Frankrijk volledig je wil op. Ik denk dat PSV ook die kant op moet gaan. Het is een volledige cultuuromslag, maar anders missen ze echt de slag.

19 februari 2021 om 10:25

Een cultuuromslag hoeft het niet oerse te zijn. Als je als ervaren coach niet ziet dat die 2 op het middenveld echt niet kunnen, dan moet je echt iets anders gaan doen ipv een voetbalclub trainen. PSV heeft de spelers niet om dit systeem te spelen, zo simpel is het. En een goede coach past zijn systeem aan aan het aanwezige materiaal, niet andersom. We hebben idd niet de financiele daadkracht om de toppers te halen maar als je bijna 10 miljoen neerlegt voor Sangare en nog eens 10 miljoen voor Baumgartl, dan investeer je het toch echt in de verkeerde spelers. 15 miljoen voor Bruma er nog bij. Man, weet je wel hoeveel goede voetballers je daarvoor had kunnen halen...het middenveld van PSV mag toch in de nederlandse competitie toch wel geacht worden dat ze in 24 van de 34 wedstrijden heersen. Dat kun je toch ook makkelijk met een blok sangare/guti of Sangare/fein of Sangare/van Ginkel of zelfs Sangare/gotze. Sangare balletjes afpakken want dat kan hij heel goed, en dan inleveren aan de persoon naast hem die wel weet wat hij ermee moet doen en naar de juiste kleur kan spelen

19 februari 2021 om 11:57

romero, ik doelde juist op het feit dat PSV over het algemeen een meer behoudende speelstijl heeft dan bv Ajax. Ik denk dat daarom PSV niet meer houdbaar is in Europa. Als je nog eens een uitschieter wil hebben eens in de zoveel jaar, moet je misschien meer uitgaan van balbezit en daar dus voor opleiden en je spelers voor scouten. Dus geen Baumgartl, Sangare, Rosario, Zahavi, Dumfries, maar meer spelers zoals Iha, Malen, Max, Bosagli etc. Gotze staat natuurlijk boven alles hier. (waarom Unnerstall niet keept, begrijp ik ook nog steeds niet trouwens. Want aan een voetballende keeprer heeft PSV helemaal niets op dit moment met zulke verdedigers en middenvelders, maar dat terzijde). PSV heeft al zo lang niet echt gepresteerd Europees, ik hoop toch echt dat ze dat weer eens gaan doen. Maar als je tegen Olympiakos zo speelt, moet je dat toch echt aan het denken zetten. Er bleef namelijk geen bal in de ploeg. En het is echt genieten als er een Nederlandse ploeg het goed doet in Europa. Ik weet nog AZ in 04/05, PSV in dat zelfde jaar. Ajax in 16/17 en 18/19. Het is toch echt een genot als liefhebber. Maakt niet uit voor welke club je bent?!

Het is nog geen enkele keer dit seizoen echt goed geweest. Er zaten duels bij waar psv een periode goed speelde en won. Ik begin, nu voor het eerst, wel vertrouwen te verliezen in schmidt. Hij ziet andere dingen dan werkelijkheid.

Als als als. PSV doet nu net of ze 0-4 hadden gewonnen zonder persoonlijke fouten. Ik heb toch echt een andere wedstrijd gezien. Ze komen met veel geluk snel op 1-1 waardoor ze relatief snel en makkelijk weer in de wedstrijd komen. Maar wat een matig spel. Het zogenaamde vollgass fussball? De combinaties? Technische uitvoering? Absolute wil? Ondermaats. En als je dit een redelijke wedstrijd vind, dan leg je dat lat zo laag dat je ze beter kan afbellen voor volgende week.

Persoonlijke fouten = 9 van de 10 keer kwaliteitsverschil waardoor je in de problemen komt. Spelers die de bal kwijtraken vs spelers die altijd de goede kant op draaien. Alleen een naieve optimist zegt dat het focus is of gebrek aan vertrouwen

Alle suggesties waarbij Rosario op de bank eindigt of nog verder van het veld, zijn in mijn ogen de moeite waard om te proberen.
Ik vraag mij al lange tijd af wat die jongen buiten de wedstrijden zo goed doet. Misschien dat de schaafplekken onder de knieën toch een hint zijn....

De koppigheid van Schnmidt begint ernstige vormen aan te nemen. Over Ihattaren zeggen dat het geen Messi is en in dezelfde zin zeggen dat Rosario een key player is. Dan ben je al je geloofwaardigheid als coach kwijt. Het systeem wat Schmidt in gedachten heeft kan leuk zijn, maar dan wel met materiaal wat het kan spelen. PSV verzuipt met al hun kwaliteit die ze hebben in de voetbalfilosofie van hun coach die maar niet snapt dat het niet werkt hoe hij het wil. Dit gaat ze opbreken want in 2 weken tijd verspeel je alle prijzen die je kon halen. Het begint bij de keeper. Gehaald door Schmidt maar in het belangrijkste facet van het keeper zijn, namelijk ballen tegenhouden, veel minder dan Unnerstall. Net zoals bij Zoet de laatste jaren, vliegt zowat iedere bal op doel erin. Hij pakt geen punten voor de ploeg maar het is Schmidt zijn aankoop dus die laat hij niet vallen. Blessures zijn inderdaad een excuus maar je kan ook je aanpassen en je systeem aanpassen aan het beschikbare materiaal. het blok Rosario/sangare doet pijn aan je ogen. Dit is by far het slechtste middenveld dat PSV heeft gehad in de laatste pakweg 50 jaar.zelfs Engelaar is een wereldspeler in vergelijking met een van die 2. Het schijnverdedigen van Rosario, het inleveren van de door zichtzelf veroverde ballen van Sangare bij 3 van de 4 passes die hij geeft. Speel gewoon het systeem wat PSV gewend is nu. Haal een van die 2 blinde paarden van het middenveld want in 24 van de 34 wedstrijden in de eredivisie heb je geen blok van 2 anti voetballers nodig.daar ben je de bovenliggende partij en heb je alleen Sangare nodig die alle ballen inlevert bij een voetballer die er iets mee kan doen. Blessures of niet, Schmidt moet toch ook wel zien dat Rosario, Baumgartl, Thomas, Mauro J, Vertessen, Piroe totaal niet het nivo hebben wat bij een club als PSV hoort. Tel daarbij de 35 miljoen aan miskopen van vorig jaar erbij op en je ziet waar het probleem ligt. Einde van dit jaar schoonmaak houden. Middelmaat lozen en je verlies nemen op Bruma, Baumgartl, Doan, Thomas, Rosario etc. Wat een heerlijk elftal kan PSV hebben met Unnerstall, Dumfries, Max, van Ginkel, Malen, Madueke, Zahavi, Gakpo, Ihhattaren, gotze. Een goede verdediger erbij en een ervaren verdedigende middenvelder. Doorselecteren... middelmaat inwisselen voor ervaring en kwaliteit...

19 februari 2021 om 09:37

Mooie plannen hoor en ik zou ze graag onderschrijven, maar waar haalt PSV het geld vandaan?

19 februari 2021 om 09:44

je zal na dit seizoen toch Malen en Dunfries kwijt raken.
Met een beetje geluk spelen ze een redelijk tot goed EK en brengen ze wat op.

Mag hopen dat ze samen voor 40 -45 miljoen weggaan.
Afscheid nemen van de miskopen van vorig jaar en je verlies nemen op Bruma en Baumgartl, want wat heeft het voor nut om ze erbij te houden. Ze kunnen er geen reet van en worden alleen maar minder waard.
Goede CV en een Guardado achtige speler halen. En echt waar, lozen wat niet bij PSV hoort te spelen. En eventueel een spits als Malen gaat maar je hebt Gakpo, Madueke, Zahavi ook nog.
PSV moet eens voetballend vermogen halen ipv anti voetballers die hard werken en zwoegen als belangrijkste eigenschap hebbebn

19 februari 2021 om 09:53

Ja, de balans is inderdaad in de huidige spelersgroep niet aanwezig. Maar een Malen en Dumfries leveren samen geen 40-45 miljoen euro op. Je mag je in de handjes wrijven als dit zo'n 30 miljoen oplevert. Als je daar een aantal spelers met voetballend vermogen wilt halen dan is dat een hele lastige opgave. Maar ik hoop van harte dat PSV wel door selecteert want anders kunnen we saaie competities verwachten.

19 februari 2021 om 10:15

Het verschil met Ajax is niet zo groot.
De enige nederlaag die min of meer verdiend was dit seizoen was die thuis tegen AZ. Alle andere nederlagen en of puntverlies waren onnodig en had je met de drie punten er vandoor moeten gaan zoals tegen Feyenoord, Heerenveen, Twente en Ado. Dat zijn al een hele hoop punten die je onnodig door de plee spoelt.

Ik mag toch hopen dat in de huidige markt, Malen wel tussen de 25 en 30 miljoen moet kunnen opleveren. 21 jaar, scoort ondanks zijn mindere vorm toch veel goals, ook in europa, en een goaltje of 2 op het EK kan zijn marktwaarde nog wat opvijzelen. Dumfries, ook in zijn huidige mindere vorm geldt eigenlijk hetzelfde voor. Een bedrag tussen de 10 en 15 miljoen moet kunnen voor de rechtsback van Oranje. Voor Engelse clubs is en blijft dat een koopje.
We hebben zeker de kwaliteiten om met Ajax mee te kunnen, want Ajax wordt niet sterker ondanks het geld wat ze hebben. PSV heeft al kwaliteit in huis, je moet alleen zorgen dat je niet iedere wedstrijd met 4 of 5 spelers moet spelen die het nivo Heracles hebben.

Je geeft 4 doelpunten weg, en voetballend kon ik niet zien dat PSV de bovenliggende partij was, eerder gelijk waardig, aan een Griekse topclub. Moet je daar trots op zijn? Neem aan dat ze toch een hoger niveau willen nastreven en zijn ze wat mij betreft verplicht. PAOK heeft ze ook al een keer een pak slaag gegeven. Met dit beleid van Schmidt, zijn beste spelers wisselen na 70 a 80 min, zou je denken dat ze allemaal top fit zijn en uitgerust (of een gebrek aan 90min wedstrijdritme...). 2-0 moet echt wel mogelijk zijn volgende week maar ben er niet gerust op. Wel opvallend dat hij Sangare wisselde... was Schmidt ziek?

Je kan natuurlijk verschillende statistieken voor je laten spreken. Maar kom op zeg, het spel van PSV oogde inspiratieloos. Het ontbreekt de ploeg duidelijk aan kwaliteiten om een ploeg onder druk te zetten en te houden. Maar wat wil je moet zo'n coach? Die durft na een oor wassing zoals gisteravond nog te beweren dat het allemaal zo slecht nog niet was.

Je verliest gewoon door je eigen fouten, dit is het verschil in niveau in de eredivisie en in europa. Zelfde geld bij Ajax met die goal van Weah. Zoveel kun je dit niet aanrekenen aan de trainer. In europa is het resultaat heilig.

Schmidt houdt de moed erin maar met een dergelijke zwakke verdediging en een matig blok op het middenveld krijg je altijd doelpunten om je oren dus kan je het wel shaken in Europa.

Ik vraag me af of Schmidt zelf nog wel lol heeft in dit avontuur. Zou hij zelf al (lang) twijfelen of deze spelers wel passen bij zijn filosofie? Het vervelende voor Schmidt is dat hij van zijn tactiek af zal moeten stappen, want er valt gewoon een veel betere opstelling te maken dan dat hij doorgaans doet. En blessures is deels een excuus, maar lang niet altijd. Gerbrands zal met samengeknepen billen naar het restant van het seizoen kijken...

Naar mijn mening kun je niet zeggen dat je best goed speelt als je veel verdedigende fouten maakt. Dan is een essentieel onderdeel van je team dus niet in orde en speel je dus als team niet goed. Een aanvaller kan voetballen tot hij een ons weegt, maar als hij per goal die hij zelf maakt ziet dat er aan de andere kant twee invallen door persoonlijke fouten... Ik snap dat je als coach niet te negatief over wil komen, maar het was gewoon gatenkaas achterin. Daarnaast vond ik overigens de rest van het spel ook niet bepaald goed te noemen. Met deze selectie mag je toch niet met 4-2 verliezen van zo'n ploeg?

De verdediging is om te huilen. Het centrum is onthutsend zwak en de backs zijn aanvallend erg sterk maar verdedigend kwetsbaar. Op het middenveld heb je een duo dat aanvallend weinig toevoegt. Dan heb je de problemen van Psv in een notendop. En dat allemaal door een trainer die bijna carte blanche kreeg met zijn aanstelling !! Psv balanceert....

Zie hier het probleem bij psv. Veel te snel tevreden, altijd excuses. Zo wordt t nooit nix

Naja Baumgartl...ik weet niet wat die aan het doen was, maar t was echt ongekend. Heb PSV verder echt bar weinig echte kansen zien creeëren hoor. Was echt niet best. En als je dan verdedigend ook nog zoveel fouten maakt, zie ik echt niet waar je nou tevreden over moet zijn. Je scoort zelf uit een corner en uit een van richting veranderd schot. En dit is gewoon Olympiakos he. Ik heb bij die ploeg niks gezien waarvan ik denk: daar zit iets in. En je gaat er met 4-2 af...echt niet best dit.

Waarom heeft niemand het over Malen. Onze nieuwe "Wereldspits" Totaal onzichtbaar tegen middelmatige ploeg. Neemt ook ploeg niet op sleeptouw. Oogt vaak moe en teleurgesteld. Begint houding te worden.

malen moet ook goede aanvoer krijgen die krijgt hij niet . En het begint bij de verdediging Malen kan wel een hatrick scoren maar als de verdediging er 4 door laat maakt het geen reet uit .

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren