Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

PSV klungelt in Griekenland en heeft moeilijke uitgangspositie

Laatste update:

Het wordt voor PSV een hels karwei om de achtste finales van de Europa League te bereiken. Op bezoek bij regerend Grieks kampioen Olympiacos kwamen de Eindhovenaren tot tweemaal terug van een achterstand, maar uiteindelijk liepen ze toch aan tegen een nederlaag: 4-2. Defensief geklungel deed PSV de das om bij de laatste twee doelpunten van Olympiacos.

PSV trad in Piraeus aan met Mario Götze in de basiself. De aanvallende middenvelder keerde terug van een liesblessure, die hem twee maanden aan de kant hield. Bij Olympiacos, met veertien punten voorsprong de koploper van Griekenland, had PSV-huurling Bruma verrassenderwijs een basisplaats als linksbuiten. De aanvaller speelde een belangrijke rol bij het vroege openingsdoelpunt van Olympiacos. Hij wekte de indruk een vrije trap te gaan nemen, maar in werkelijkheid deed Mathieu Valbuena dat. Zijn lepe voorzet werd op waarde geschat door Andreas Bouchalakis, die wegliep bij Pablo Rosario en Eran Zahavi en met een boogbal over Yvon Mvogo raak kopte.

Het leek een desastreuze start voor PSV, maar vijf minuten later kwamen de bezoekers al langszij. Zahavi combineerde op het middenveld met Ibrahim Sangaré en kapte vervolgens Mady Camara uit. Het afstandsschot dat Zahavi daarna waagde miste eigenlijk de juiste kracht, maar werd door de knie van Sokratis Papastathopoulos van richting veranderd en daardoor stond keeper José Sá op het verkeerde been: 1-1. Het was voor PSV het eerste doelpunt in een knock-outfase van een Europees toernooi sinds Ola Toivonen in maart 2012 scoorde tegen Valencia. Het doelpunt deed PSV zichtbaar goed: na de wankele start leek de ploeg van Roger Schmidt de controle te krijgen. Een scherpe Griekse counter leidde echter wel tot een schot van Kenny Lala, dat door Mvogo werd verwerkt.

Kort daarna ontving Sangaré een gele kaart, waardoor de middenvelder geschorst is voor de return. Niet veel later moest Olivier Boscagli aan een blessure worden behandeld en dus stond PSV even met tien man op het veld. Daar profiteerde Olympiacos optimaal van: aan de rand van het strafschopgebied mocht Yann M'Vila uithalen en zijn schot kende een lastige stuit voor PSV. Boscagli bleek niet verder te kunnen en werd vervangen door Timo Baumgartl. Het slechte nieuws stapelde zich op, maar toch kwam PSV opnieuw met een razendsnel antwoord. Na een corner van Philipp Max kopte liep Zahavi zich vrij en doelman Sá kreeg geen controle over zijn kopbal: 2-2.

In de blessuretijd van de eerste helft greep Olympiacos echter voor de derde keer de leiding. Defensief geklungel van Baumgartl lag aan het doelpunt ten grondslag: de invaller ontving een pass van Max en liet zich in het strafschopgebied van de bal zetten door Youssef El-Arabi, die daardoor plots een gigantische kans kreeg. De spits omspeelde Mvogo en rondde af in een leeg doel: 3-2. Kort na de pauze was Zahavi dicht bij de voltooiing van zijn hattrick, maar zijn vrije trap in de verre hoek belandde tegen de paal. Het doelgevaar was na rust beperkter dan in de eerste helft. Toch werd er nog gescoord: acht minuten voor tijd scoorde Georgios Masouras vanaf de rand van het strafschopgebied, nadat Baumgartl zwak optrad in een duel en Max een voorzet niet goed verwerkte.

Bereikt PSV de volgende ronde van de Europa League?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ben ik nou de enige die zich niet kan voorstellen dat Viergever nog slechter is dan die Baumgartl?Hopelijk weet PSV de thuiswedstrijd alsnog met 2 goals verschil te winnen, maar dat wordt nu een hele opgave.

18 februari 2021 om 20:52

Is geblesseerd anders zou hij wel gespeeld hebben ipv Baumgartl want die kan er echt helemaal niets van. Ongekend slecht

18 februari 2021 om 20:54

Ze hadden beter Menno Koch terug kunnen halen van Eupen. Die is een stuk stabieler.

18 februari 2021 om 20:56

@voetbalfreak ze hadden ook beter Lucassen kunnen houden. Ik weiger te geloven dat hij slechter is dan Baumgartel

18 februari 2021 om 21:18

Dat was ook een optie geweest, voordeel is wel dat Koch linksbenig is en je zag vanavond dat Baumgartl helemaal niets met links kan. Lekker handig als je links in het centrum geposteerd wordt.

18 februari 2021 om 21:19

Baumgartl was extreem slecht, de rest heel erg slecht.

18 februari 2021 om 21:27

Hier dacht ik dus ook aan. Teze en Luckassen. Kan toch niet veel slechter?

18 februari 2021 om 20:52

Viergever is geblesseerd. Net als Obispo. Schmidt heeft praktisch gezien het hele seizoen met Teze, Boscagli en Baumgartl moeten doen als Cvs. Dat zijn wel verzachtende omstandigheden voor de matige prestaties.

18 februari 2021 om 20:57

@est-1913 waarom in de winter dan Lucassen weg doen, die echt niet slechter is dan Baumgartel.

18 februari 2021 om 21:01

Obispo zat gewoon op de bank tegen Ado. Ik vind het toch wel erg raar dat Schmidt ervoor kiest om soms minder spelers mee te nemen dan kan. PSV had gewoon nog 2 spelers mee kunnen nemen. Waarom je Obispo en Sambo of Oppegard niet meeneemt is voor mij dan ook een raadsel.

18 februari 2021 om 21:01

Die heeft aangegeven het niet te zien zitten in Eindhoven en zich niet thuis te voelen. Dus tja..

18 februari 2021 om 21:14

Je vergeet dat PSV ook maar 1 linksback in de selectie heeft en eigenlijk ook maar 1 rechtsback. De Jong dacht echter op zn luie reet te blijven zitten in de winterperiode en niks aan de selectie toe te voegen . Olympiacos heeft Kenny Lala voor 5 ton (!) opgepikt in de winter. Was een prima breedte versterking geweest voor Psv, al moet ik zeggen dat Dumfries de afgelopen maanden ook geen basisplek verdient

18 februari 2021 om 21:21

Ik denk dat bij PSV het geld een heel beetje op is gegaan in de zomer.

19 februari 2021 om 07:45

Ja 22 miljoen vorig jaar aan bruma en baumgartl. Er is geen geld.
Schmidt moet het doen met deze selectie met zeer matige verdediging. Tja hoeveel kansen heb je dan.
Hij doet het echt een stuk beter dan Bommel, helaas wordt hij toch door velen afgezeken mede omdat mensen totaal niet reeel zijn, niet weten hoe het zit.
Dit jaar is echt doorkomen, Europese doelstelling is behaald. Hopen op 2e plek competitie en dan weer iets van geld in het laatje.
Hopelijk maakt de Jong met dit geld Psv niet definitief kapot.

18 februari 2021 om 20:52

Viergever is geblesseerd dus dat was vandaag geen optie. Maar inderdaad, die is zeer zeker beter dan Baumgartl.

18 februari 2021 om 20:53

Viergever is geblesseerd, Baumgartl was helaas de enige optie op de bank.

18 februari 2021 om 20:59

PSV heeft een prima selectie, heel simpel trainer wisselen en PSV is Back.

18 februari 2021 om 21:19

Prima selectie maar heel smal en veel blessures ja*

19 februari 2021 om 07:47

Haha totaal niet mee eens. Geen goede verdediging, geen breedte

18 februari 2021 om 20:53

Typisch Nederlands weer, hoe kan je nu van deze Grieken verliezen, ze hebben niet eens vies gespeeld zoals zuid Europeanen meestal spelen.. Malen overschat weereens tegen Emmen etc kan je er nog mee wegkomen..baumgartl daar begin ik niet eens over, medelijden meer met hem, wat dacht je van Rosario man man man, kan iemand mij vertellen wat het nut Vertessen inbrengen was? Geen bal geraakt ach ja..

18 februari 2021 om 21:51

@32candela "Deze Grieken" spelen wel jaarlijks in de CL en meestal lukt het ze om Europees te overwinteren om in de EL verder te spelen. Vorig jaar nog Arsenal uitgschakeld en bijna Wolverhampton. Dat ze uit een slechtere competitie komen zegt helemaal niks.

18 februari 2021 om 22:39

@AY1905 ik snap je punt maar ik heb het over het spelbeeld van deze wedstrijd, typisch Nederlands denken dat je beter bent en met niks naar huis

19 februari 2021 om 07:48

Vertessen heeft heel wat ballen geraakt hoor, prima om jeugd even wat minuten te geven.

18 februari 2021 om 20:54

Iedereen weet dat Viergever beter is dan Baumgartl. Obispo waarschijnlijk ook. Maarja die zijn beide geblesseerd als je op had gelet.

18 februari 2021 om 21:39

PSV heeft best leuke voetballers, maar de verdediging is zo matig.
Ik kan me best voorstellen dat PSV thuis 2-3 x scoort, maar of ze het achter dicht houden, heb ik een hard hoofd in.

19 februari 2021 om 09:23

@njfromvol Heb je gelijk in. Wanneer Ihattaren, Gakpo en Madueke fit zijn, zie ik ze thuis nog best winnen, het probleem is alleen dat je er met deze verdediging altijd 1 of 2 om de oren krijgt. Dit gaat 'm dus niet meer worden..

Nou ik ging er voor zitten, nog steeds vind die Griekse ploeg een heel matig ploegje! Dus dat maakt de teleurstelling des te groter, Van der Vaart werd verguisd maar hij zag het als enige toch heel goed. Met een verdediger als Baumgartl is het vechten tegen de bierkaai, je kan er donder op zeg dat Gijpie vrijdag zegt dat hij ongelukkig inviel.. 😅 Maar goed wij gaan het ook lastig krijgen straks, hopelijk pakken wij wel de 3 punten voor ons en het Nederlands voetbal.

18 februari 2021 om 20:55

Ach, dit PSV is wellicht nog minder dan matig. Wat een wanvertoning dit hele seizoen.

18 februari 2021 om 21:00

Nou nou, ik vind Psv helemaal niet slecht. Ik vind die opstelling en tactiek van Schmidt, niet echt afgestemd op de spelers wat hij heeft.

18 februari 2021 om 21:23

Je weet ook dat dit gehele seizoen psv slechts 2 weken de A selectie compleet had. En dat was aan het begin. Toen kwamen de blessures, covid en meer blessures.

19 februari 2021 om 00:32

Het is mij vooral een raadsel hoe je zo'n jongen (baumgartl) scout en dan denkt dat hij uberhaupt 4 miljoen euro waard is, laat staan die 10 miljoen euro die men ervoor heeft betaald. Een Ajax zou zo'n gok nog tussendoor kunnen nemen al is dat ook niet verantwoord, maar voor PSV hoort zo'n transfersom een zekerheid te zijn. Je hoeft er maar 1 capabele scout op af te sturen om te concluderen dat die jongen het niet gaat worden. Is zo'n jongen dan op basis van een Youtube filmpje gekocht?!

19 februari 2021 om 06:51

Slecht excuus, beter om eens te stoppen met excuses zoeken daar in Eindhoven. Die lat omhoog!

19 februari 2021 om 09:37

@keyboardheld Wat je zegt klopt, echter, zelfs al was iedereen fit, zie je al dat de verdediging matig is. Teze & Boscagli centraal met Viergever en Baumgartl (10 miljoen!) als back-up is gewoon niet goed genoeg als je kampioen wil worden. Ik had echt verwacht dat ze afgelopen zomer een topverdediger zouden halen, in plaats daarvan komen ze met bijvoorbeeld Van Ginkel. Zeker een goeie voetballer, maar wat heb je er aan als hij nooit meer dan een half uurtje kan spelen? En wat heb je aan het huren van Fein als je hem nooit opsteld. Ik had liever dat ze in plaats daarvan een top CV zouden huren.

19 februari 2021 om 19:40

Ik hoop dat Schmidt nog heel lang trainer blijft van Psv, ik geniet met volle teugen.

18 februari 2021 om 20:59

3 punten pakken bestaat hier niet😉. Hoop in ieder geval dat Ajax wel betere uitgangspositie creeert. Ajax had hier 0-4 van dat Olympiakos gewonnen. Rosario en Sangare 0 voetballend vermogen. Snap niet wat zij in hun jeugd hebben geleerd over voetbal. Zou dat echt eens willen weten. Die Sangare kan niet aannemen en niet passen.

18 februari 2021 om 21:07

Schmidt is de nieuwe Van Bommel

18 februari 2021 om 21:22

Als je erop doelt dat hij ook de laan uit wordt gestuurd, dan snap ik hem. Anders een beetje minachtend tegenover Van Bommel

18 februari 2021 om 21:40

Japie moet ook weer wat roepen. Waar was je gisteren na tobclub feyenoord. Je bent gewoon een vervelend mannetje
..

18 februari 2021 om 21:40

Japie moet ook weer wat roepen. Waar was je gisteren na tobclub feyenoord. Je bent gewoon een vervelend mannetje
..

18 februari 2021 om 21:51

Meyers, ik ben het vrijwel nooit met Japie eens, maar je kunt niet van hem zeggen dat hij niet kritisch is op Feyenoord 😉

18 februari 2021 om 21:52

Snappen jullie de wissels wel! Vandaag ook niet.
Hij had Rosario ook in de achterhoede kunnen halen en een andere centrale middenvelder, bijvoorbeeld van Ginkel of Fein.

18 februari 2021 om 21:58

Gisteren niet gehoord

18 februari 2021 om 22:42

Want jij hebt alle artikelen afgespeurd op zijn reactie?

19 februari 2021 om 07:49

Wissels waren geen probleem gister

Heerlijke overwinning van mijn club Olympiakos. Ben trots op mn boys! Wat was El-Arabi weer lekker op dreef. Ik vond alleen Zahavi gevaarlijk aan de kant van de Eindhovenaren, voor de rest viel mij erg tegen (vooral Rosario). Volgende week een uit goal maken en we zijn geplaatst voor de volgende ronde. Forza Olympiakos!!!

18 februari 2021 om 20:52

Voor de wedstrijd zei je nog dat je hoopte op een overwinning voor PSV. Wat is het nou?

18 februari 2021 om 20:53

Ja zag ik ook inderdaad

18 februari 2021 om 20:54

Ik heb bij een andere topic gezegd dat ik toch voor Olympiakos ben. Voor het Nl'se voetbal was het mooi geweest als PSV had gewonnen. Alleen mijn hart ligt bij mijn club.

18 februari 2021 om 20:56

Nee je zei dat je voor Olympiakos was maar vandaag even niet voor de Nederlandse punten. Maar goed, ieder z'n ding hoor. Wel lekker om per seizoen te kunnen kiezen wie je support. Sjaaltje kopen en je bent supporter.

18 februari 2021 om 20:56

Groot hart heb je dan als je ook nog voor Ajax en ACMilan bent.

18 februari 2021 om 20:57

M’n club, m’n boys, ons, we, olympiakos, Ajax, AC Milan, appel, peer, potatos, potatoes... ach ja, zo is het in ieder geval altijd feest..

18 februari 2021 om 20:59

Ik raad Crystal Palace aan als je nog een 4e club wilt supporten.

18 februari 2021 om 21:07

Skede held

18 februari 2021 om 21:11

Daarnaast zijn skiën, boksen en hockey ook erg leuke sporten

18 februari 2021 om 21:51

Die uitspraak heb ik gedaan 😉

18 februari 2021 om 21:54

Jij niet alleen

18 februari 2021 om 20:53

Ajax, Ac Milan en Olympiakos? Spaar ze allemaal!

18 februari 2021 om 20:55

Oh wat een ramp zeg hij is voor meerdere clubs...

18 februari 2021 om 20:56

Zeker niet. In elke competitie een club, dan heb je altijd wat te juichen! Speltip 7: verdeel je kansen.

18 februari 2021 om 20:57

Laat ze maar gaan @lierse1997

18 februari 2021 om 20:58

Sommige kunnen dat niet hebben Lierse, helaas begrijpen ze het niet.

18 februari 2021 om 21:03

Ja en dan zijn ze allemaal fan van PSV, een topclub. Nu dan hoop ik dat die puriteinen ook allemaal uit de wijken rond het Phillips stadion komen.

18 februari 2021 om 21:12

Als we het over nederlandse supporters hebben komt het meerendeel van de PSV supporters gewoon uit de provincie hoor? En ja dan zit je dus binnen een straal van circa. 40 km rondom eindhoven.

18 februari 2021 om 21:22

Je supportert toch alleen voor de club uit je geboortedorp? Of dat nu Eindhoven of Geldrop is? Het voorgaande is natuurlijk ook onzin. Maar dat is hetzelfde als als gefrustreerde (wel begrijpelijk maar toch) PSV-supporter je even afreageren op iemand die schijnbaar gewoon voor meerdere teams een voorkeur heeft.

18 februari 2021 om 21:28

Heb je natuurlijk ook gelijk in. Er zit alleen een groot verschil tussen het supporten van je lokale amateur vereniging of een profclub uit je nabije omgeving. Als je dat bijvoorbeeld vergelijkt met een deel van de Ajax en Feyenoord supporters, dan vind je bij de gemiddelde provincie ploeg toch verhoudingsgewijs veel meer 'lokale' supporters.

18 februari 2021 om 21:38

Nu ja in Brabant heb je toch Willem II, RKC, Top Oss, PSV, FC Eindhoven, NAC en FC Den Bosch. Het is dus niet dat PSV de enige optie is. Ik wil trouwens niemand veroordelen voor wie hij supportert hoor, dat moet iedereen maar zelf weten. Of het nu voor een grote club is, 5 clubs of de plaatselijke amateurclub.

18 februari 2021 om 23:10

Geldrop ? Hoe kom je daar nou bij als ik vragen mag ?

18 februari 2021 om 23:14

Ik heb er familie wonen 😉.

18 februari 2021 om 20:54

Jouw club? En ajax en ac milan zie ik. Voor welke 10 andere clubs ben je nog?

18 februari 2021 om 22:04

@ Tjeu25

Ik zou niet weten waarom je niet meerdere clubs te gelijk kunt steunen, mijn eerste club is Ajax, maar daarnaast support ik nog een paar internationale clubs door (schoon) familiare banden. Waarvoor ik op eentje na ook seizoenkaarten heb, ook al bezoek ik die clubs maar een paar keer per jaar.

18 februari 2021 om 20:55

Haha pannekoek. Elk land een club?

18 februari 2021 om 20:57

'heerlijke overwinning van mijn club Olympiakos', aldus Ajax/acmilan. Olympiakos was de beste van twee slechten. Daarnaast had ik bij de eerste 4 doelpunten het idee dat ze gelukkig tot stand kwamen. Op basis van deze wedstrijd zullen alle tegenstanders wel tegen een van deze 2 clubs willen loten.

18 februari 2021 om 20:59

Die Grieken vielen me inderdaad ook flink tegen. Maar psv was gewoon nog een stuk slechter en totaal geen collectief

18 februari 2021 om 20:58

Heerlijk! Typisch olympiakos supporters, succes supporters ik hart en nieren. 9 clubs hebben en wanneer het uitkomt ervoor supporteren haha! Daarom IS en zal Panathinaikos altijd de grootste club blijven in griekenland, en europees gezien is dit al helemaal geen discussie in!

18 februari 2021 om 21:50

Thryle ole ole!!

19 februari 2021 om 00:37

Van alle spelers die tegen kunnen vallen kies je Rosario? Die jongen valt buiten 1 pot in de Champions League 2 jaar geleden bijna structureel tegen. Dat is gewoon niet zo'n hele goede speler. Is het overigens niet slim om gewoon alle grootste clubs in Europa toe te voegen als favoriete club? Het is geen gegarandeerd succes, maar je hebt dan in een seizoen toch aardig wat te juichen.....

Sangaré wordt echt een aderlating in de return, speelde vandaag erg goed aan de bal, maar ook natuurlijk zonder. Gotze viel wat tegen maar is logisch. Het enige positieve in de return is dat gakpo, ihatarren en waarschijnlijk een fittere götze

Olympiacos 4 - 2 Persoonlijke fout FC

18 februari 2021 om 20:56

Ja echt niet best dat je verliest ala maar zuiver door persoonlijke fouten is gewoon niet best. Heb je nog zo'n idioot van een verslaggever die gaat verkondigen dat 3-2 verlies een goed resultaat zou zijn.. Nou wens psv veel succes 4-2 verlies goedmaken wordt heel lastig zeker met zo'n matige achterhoede.

18 februari 2021 om 23:13

3-2 verlies was toch ook een mooi resultaat geweest ? Dan ben je bij iedere overwinning door naar de volgende ronde. (behalve dan bij handbal uitslagen) 2-0 of 3-1 is ook niet onmogelijk wanneer iedereen weer fit is.

19 februari 2021 om 01:02

Nou ja hoe kan je dat nou een goed resultaat vinden. Het kan misschien slechter. Maar je moet dan gewoon winnen en scoren dus die Grieken kunnen heerlijk achterover leunen en de bus parkeren wat ze heel goed kunnen waarschijnlijk. Als het nou 2-2 of 3-3 zou zijn dan zou ik nog iets kunnen begrijpen van dit soort logica. Hoewel ik dat ook nog steeds raar vind dat is toch geen instelling. Maar verlies is in mijn straatje nooit een mooi resultaat al maak je 20 doelpunten.

18 februari 2021 om 21:00

Wat wil je creëren bij Psv vandaag? Dumfries kan geen normale voorzet geven. Max kan alleen met links dus zijn voorzetten zijn voorspelbaar. Gotze niet gezien, malen het grote talent geen 1 bal goed geraakt. Het zegt eigenlijk al genoeg dat Thomas zo doodloper je beste man was vandaag.

18 februari 2021 om 21:04

PSV heeft 2 keer gescoord he? Zonder een opstapeling van persoonlijke fouten ga je weg met minstens 2-2, wat een keurig resultaat is.

19 februari 2021 om 00:41

Dat is wel wat makkelijk. Een Olympiakos-supporter kan hetzelfde zeggen en stellen dat ze hier vandaag met 2-0 of 4-0 hadden gewonnen zonder persoonlijke fouten. Uiteindelijk verlies je gewoon met 4-2. Niet onoverkomelijk natuurlijk, maar goed was het verre van. Dat neemt niet weg dat de opsomming van sander1410 nogal veel basisschool-logica bevat.

19 februari 2021 om 00:45

sander1410 - Wat wil je creeeren bij Heerenveen gisteren? Berghuis kan geen wedstrijd uitspelen, Toornstra is voorspelbaar, Kokcu was niet eens goed genoeg om een minuut te mogen spelen en Botteghin is zo'n houterige klaas die iedereen laat lopen. Zie je hoe simpel het is om willekeurige argumenten te draaien naar een bepaald resultaat? PSV speelde gewoon slecht. Dat heeft meerdere oorzaken, maar jouw argumenten zijn wel enorme dooddoeners...

19 februari 2021 om 07:55

Zahavi was de bestean hoor. Daarna teze. Max was 1e helft sterk in passing. Thomas niey gezien hoor, ja af en toe in beeld maar deed niets bijzonders.

18 februari 2021 om 21:08

Olympiakos - Persoonlijke Stomme Vouten 4-2

Dramatisch wederom, maar niet onverwacht met dit elftal en deze trainer. Het is een team dat bestaat uit een aantal spelers met hun eigen bvtje (dumfries, Malen, Rosario). Daarbij nog een aantal spelers die totaal het niveau niet hebben (dumfries, Rosario, Mauro, Thomas, Baumgartl). Er zit geen enkele passie en spirit in dit elftal en het is gewoon te triest om naar te kijken. Schmidt die maar vast blijft houden aan zijn vaste routines die week in week uit mislukken. Er staat geen team, er staat los zand en teveel jongens die zichzelf belangrijker vinden dan het collectief. Daarnaast gewoon teveel spelers die het niveau niet hebben. Dit seizoen is mislukt. De trainer is mislukt, er is geen speler beter geworden en de club is geen kloten opgeschoten. Tijd om conclusies te trekken.

18 februari 2021 om 20:56

Ontzettend geërgerd aan Malen. Die speelt als een vedette die wacht op zijn bevlieging. Nou die bevlieging is niet gekomen en hij heeft er 90 minuten voor Jan L. bijgelopen. Geen stap zet hij te veel.

18 februari 2021 om 21:37

Precies dit. Bij elk opstootje staat hij vooraan. Misschien tijd om zichzelf op een niveau hoger weer wat uit te dagen, want loopt er hier idd bij als de grote vedette.

18 februari 2021 om 21:44

Triest hè? Valt me al een paar wedstrijden op. Hij heeft nu ook een ander loopje. Hij heeft zeker kwaliteiten, maar doe mij maar Gakpo. Die jongen geeft alles, heeft dreiging en is productief. Met hem er bij was het allemaal een stuk beter geweest.

18 februari 2021 om 21:51

@mateja of die spits van eerste naam in je nick. Wat was dat een fenomeen! Ongelooflijk.
Malen vind ik een mindere versie van 2e naam uit je nick. Zie hem ook echt niet hoger eindigen dan Depay.

18 februari 2021 om 22:07

Ja, Kezman was geweldig!!! In die tijd had ik nog een seizoenskaart en keek ik alleen maar naar hem. In het begin wilde hij steeds in de bal komen en kaatsen, dat ging voor geen meter.. Zo'n neusje voor de goal en zoveel goals gemaakt! Ik voetbalde toen zelf ook nog, altijd op trainen in m'n Kezman shirt en sokken over de knieën. Later zelfs nog m'n haar geblondeerd toen hij dat ook had haha. Echt een geweldenaar was het

18 februari 2021 om 22:21

Nog even een toevoeging. Ik was toen zelf 14 jaar oud

Tja wat een onthutsende zwakke verdediging. Ook max vind ik zo overhyped..

18 februari 2021 om 20:54

Ik vind Max best wel een goede speler opzich, maar vandaag echt heel erg slecht.

18 februari 2021 om 20:58

Hij heeft een goede trap, maar verdedigen is niet iets waar hij goed in is.

18 februari 2021 om 21:25

Hij heeft geen back-up dus hij speelt week in week uit 2x 90 minuten

18 februari 2021 om 21:26

Het is gewoon geen verdediger. Zet hem op het middenveld en hij zal veel meer toevoegen.

19 februari 2021 om 07:58

Goede passing ook, vooral eerste helft

Eigenlijk kunnen we gewoon constateren dat zodra de tegenstanders beter worden, PSV niet mee kan. Verliezen toch wel heel veel wedstrijden tegen de wat sterkere ploegen als Ajax, AZ, Feyenoord, Vitesse en nu dus Olympiakos. Granada ging natuurlijk ook al eerder 1x mis thuis. Het zit hem dus gewoon in kwaliteit en schijnbaar lukt het Schmidt niet om dan tactisch het verschil te maken. Dat duo Sangare - Rosario houdt niks tegen en brengt niks aan extra stabiliteit. Baumgartl die dan gebracht moet worden is helemaal een ramp.

18 februari 2021 om 21:27

De verdediging is uitermate zwak en er zit totaal geen visie achter het spel. Moet je nagaan dat dit geen Spurs was, want dan wordt je kansloos van het veld gestuurd.

19 februari 2021 om 00:55

Het probleem zit niet eens zozeer in de kwaliteit, maar in het tactische plan. Je zadelt een hooguit degelijk centraal duo op met 2 backs die alleen maar naar voren blijven rennen. Dumfries zie je weleens verdedigen, maar Max is eigenlijk gewoon een aanvaller die als back op papier staat. In aanvallend opzicht een uitstekende speler hoor, maar verdedigend heb je niets aan 'm. Dan gebruikt hij Rosario en Sangare om die ruimtes enigszins dicht te lopen, maar Rosario heeft de kwaliteiten niet en Sangare kan het ook niet in z'n eentje. Als we dan naar doorschakelen naar het balbezit: Door die verdedigende zekerheid op het middenveld (terwijl het helemaal geen zekerheid is) mis je ontzettend veel kwaliteit aan de bal. Rosario is uiterst matig, Sangare eveneens. Dat gaat (meestal) goed tegen de kleintjes, maar de grotere clubs straffen dergelijke zwakheden genadeloos af.

19 februari 2021 om 11:12

Ik vind ook wel dat er wat makkelijk kritiek geuit wordt op PSV zonder goede alternatieven aan te dragen. Iedereen roept dat de verdediging van PSV zwak is, dus wat doet Schmidt (mede daarom), hij zet er twee brekers voor die ballen veroveren om zo de verdediging te ontlasten. Eigenlijk heel erg logisch, ook als je bedenkt dat het verdedigend niet goed staat tegen de kleintjes. Tegelijkertijd willen mensen dat blok weg hebben omdat ze voetballend te weinig brengen. Dan zou je verdedigend nog kwetsbaarder worden. Dat kan simpelweg gewoon niet. Sangaré en Rosario zijn geen Pogba of Yaya Touré die het allebei kunnen en dat mag je ook niet verwachten van welke speler dan ook in de eredivisie. Het enige wat zou helpen is de tactiek omgooien, waarbij ik niet denk dat 4222 en 433 een wezenlijk verschil gaat maken omdat je dan waarschijnlijk nog steeds Rosario en Sangaré op de cm posities hebt staan en in praktijk Gotze, Ihattaren of Gakpo zich ook wel op de 10 positie meldt in balbezit. En ik blijf erbij dat als niet de helft van je aanval geblesseerd is, het een stuk beter gaat. Gakpo, Madueke, Ihattaren/götze zijn gewoon belangrijke spelers die het verschil kunnen maken en die zijn afgelopen weken geblesseerd geweest, dat is gewoon echt topkwaliteit wat je mist.

1e helft zeer effectief, helaas Olympiacos ook. Vanaf het moment dat Baumgartl er in staat zie je gewoon té veel onzekerheid in de defensie en krijg je de goals té makkelijk tegen. Verder zie je hoe belangrijk Boscagli dit jaar is. verder is een 4-2 nederlaag pijnlijk, maar niet onmogelijk om het tij te keren. Echter kun je het je niet permitteren om op 1-0 achter te komen in Eindhoven.

Denk wel de slechtste verdediging bij PSV ooit. Bij elke goal word er een grote fout gemaakt. Simpel een man dekken kennen ze bij PSV niet. Enigste voldoendes vandaag zijn voor Teze, Sangare en Zahavi. Prima wedstrijdje gevoetbald, Thomas ook wel oke, de rest echt compleet onder de maat waarvan we dan van spelers als Rosario ook wel verwachten. 4-2 betekend thuis met 2-0 winnen en je bent door, zonder Sangare lijkt dat onmogelijk maar hopelijk zijn Mo, Gakpo en Noni er dan weer bij, scheelt heel wat.

18 februari 2021 om 20:58

Je kunt met dit team de 0 niet houden. 2 goals is thuis dus ook niet genoeg

18 februari 2021 om 21:30

Ik zie Psv, zeker met de terugkeer van Gakpo en Noni, meer goals maken, maar zonder Sangare zie ik het somber in.

18 februari 2021 om 21:52

@psvchamps gewoon goal dichttimmeren 😀.. Nee 0 houden lijkt mij onmogelijk.

18 februari 2021 om 21:53

Klopt. Heb ook al vaker gezegd dat Schmidt in dit soort wedstrijden eens iets anders moet doen dan 24/7 willen aanvallen. Je speelt niet tegen een RKC meer maar tegen een topclub uit Griekenland, dan kun je niet met dit zooitje achterin voetballen. Zet er desnoods en extra verdediger bij en speel een soortvan 532. Als je achterin de pot niet dicht kan houden dan kun je scoren wat je wilt, winnen doe je dan niet in de EL. Denk dat een verdediging met Teze - Baumgartl - Boscagli niet eens heel slecht zou zijn, hoe belabberd Baumgartl vandaag ook was, misschien speelt hij beter in een 3mans verdediging. Hou iig m'n hart vast volgende week want de kans dat Schmidt met iets anders dan 4222 gaat spelen is even groot als dat Rosario verkocht gaat worden voor meer dan 5miljoen.

19 februari 2021 om 09:47

@aguerooo 2011 was ook een dramatische verdediging met bijvoorbeeld Manolev, Bouma, Derijck en Marcelo (die het jaren later wel boven zijn verwachtingen deed). PSV is nooit echt de club van de topverdedigers geweest helaas

2-0 winnen thuis is niet zo'n hels karwei, alles is nog mogelijk.

18 februari 2021 om 20:54

Zonder sangare en met Rosario zal het nog moeilijk genoeg worden om de nul te houden

18 februari 2021 om 20:55

PSV dat de 0 houdt tegen een club van dat kaliber?! Jij gelooft het zelf? Met wat (lees: veel) geluk kan je nog wel doorgaan hoor maar 2-0 wordt het niet in ieder geval.

18 februari 2021 om 20:59

Kratje bier Sander? 😉

18 februari 2021 om 21:08

Is wel een uurtje rijden naar mijn huis vanuit Eindhoven hoor Hahah! Nee gekheid, ik hoop van harte dat jullie het nog redden maar zie PSV met deze defensie echt niet de 0 houden. Alleen Teze haalt een degelijk niveau de laatste weken.

18 februari 2021 om 21:13

Scheelt dat ik niet vanuit Eindhoven hoef te komen 😉 En bierkoerier gaat door het hele land he... haha. Snap je gedachtegang hoor. Wellicht wat opportunistisch maar ik vind het echt onnodig om niet door te gaan tegen deze ploeg. Sluit een 2-0 niet uit. Kan als een boomerang terugkomen deze natuurlijk.

18 februari 2021 om 20:55

Dit PSV dat geen tegengoals tegen krijgt in zo'n wedstrijd is in strijd met 7 natuurkundige wetten.

18 februari 2021 om 20:56

Jij denkt serieus dat psv de 0 houdt? Zelfs tegen een ado hebben ze openhuis gehouden. Met baumgartl en teze als grote gastheren.

18 februari 2021 om 20:58

Teze vond ik vandaag wel weer goed trouwens, maar die Baumgartl is zo onwaarschijnlijk slecht dat is gewoon niet te repareren. Zijn Obispo en viergever bijna terug?

19 februari 2021 om 08:00

Wat een goede lieve gastheren zijn het toch! Zo doen we dat in Brabant!

Met een stabiele verdediging had je hier resultaat gehaald. Kans op doorgaan is erg klein, maar nog wel aanwezig als we geluk hebben. Baumgartl, Rosario en Mauro simpelweg niet goed genoeg. Malen bakt er niks van en Dumfries niet heel best. Hopen op een wonder volgende week. Nu op naar Vitesse.

18 februari 2021 om 21:00

Niet enkel de verdediging. Een Rosario op het middenveld is extra werk voor je verdediging en geen aanvoer naar je aanvallers. Die man heeft niks, maar dan ook niks op dit niveau te zoeken. Toch blijft men hem maar opstellen. Die jongen maakt wekelijks zoveel fouten, dat kan je verdediging niet opvangen

19 februari 2021 om 01:01

Er is toch wel heel wat meer mis? Hoe wil je de ruimtes compenseren die de backs achterlaten? Schmidt heeft gegokt op twee centrale middenvelders die de ruimtes dichtlopen, maar die kunnen het duidelijk ook niet bolwerken. Dan lever je daardoor aan de bal ook nog eens veel voetballend vermogen in. Het is een beetje het riedeltje zoals PSV 't al 2,5 seizoen heeft, alleen nu hebben ze achterin niet de stootkracht om het te kunnen compenseren. En het is o zo jammer, want hier kun je met wat creativiteit vanaf de zijlijn zo'n mooie ploeg van maken. De individuele klasse over de gehele breedte is er echt wel. Een vlekkeloos seizoen zal je met deze ploeg niet draaien, maar het kan naar mijn mening een stuk beter dan dit. Dat neemt overigens niet weg dat PSV z'n zwakheden nog niet heeft gecompenseerd op de transfermarkt. Maar goed, we weten inmiddels wel wat we van De Jong kunnen verwachten.

Welke dronken scout heeft in hemelsnaam Baumgartl voorgesteld aan PSV...

18 februari 2021 om 20:53

Jan Vennegoor van hesselink vgm maar kan zijn dat die dronken was toen ie de jong belde

18 februari 2021 om 21:03

Tsja dat krijg je als je adviezen aanneemt van iemand die niet eens kan beslissen wat zijn achternaam nou eigenlijk is

Zooo wat was PSV slecht!! Rosario?? wtf. Baumgartel om te huilen. Maar veel fans doen alsof Malen de volgende V Nistelrooij is.. Man deze jongen is een veel mindere versie van Depay. Hoe denken fans dat hij meer dan 50 miljoen gaat opleveren? Als hij 30 mil weggaat mag PSV zeer blij zijn.

18 februari 2021 om 21:04

Oké mr. waan van de dag. Spreek je volgende week weer..

18 februari 2021 om 21:20

@lucas1913 vorig seizoen waren verwachtingen terecht over Malen. Dit seizoen valt allemaal wel mee. Vond Depay echt paar klassen beter toen hij bij PSV speelde. Persoonlijk vind ik Bergwijn ook stukken beter. Kijk die komt net te kort voor Spurs

18 februari 2021 om 21:26

Dan heb jij Bergwijn vorig seizoen niet zien spelen

19 februari 2021 om 01:04

Mr. waan van de dag? Buiten z'n opmerking over Malen heeft hij gewoon gelijk. Baumgartl ontstijgt de middenmoot van de Eredivisie niet en Rosario is het soort speler die je eigenlijk op de bank hoort te hebben als Nederlandse topclub zijnde.

19 februari 2021 om 09:53

Maar ik hebt het uiteraard over Malen, dat leek me wel duidelijk toch?

19 februari 2021 om 01:12

Dat stukje over Malen is wel heel erg selectief. Bovendien is Bergwijn naar mijn mening absoluut geen betere speler. Die jongen heeft alleen wat snelheid en een redelijke voorzet. Het valt me wel op dat je heel makkelijk kritisch bent als het spelers van andere clubs betreft, maar als er kritiek is op een (oud-)speler van Ajax, schiet je snel in de verdediging zonder te willen begrijpen hoe de ander aan z'n kritiek komt. Ik hoop dus dat je in het vervolg ook met dit soort argumenten komt als het een Ajax-speler betreft.

19 februari 2021 om 11:22

@sirius verkeerde aanname. Ik ben ook kritisch op sommige Ajax spelers hoor. Denk aan Labyad, Klaiber of gisteren nog op Neres.
ja over Malen is ook selectief. Ik geef duidelijk aan wat ik persoonlijk vind. Dat hoeft toch niet de waarheid te zijn!!!
Vorig jaar in EL vond ik Bergwijn heel goed spelen. Depay bij PSV vond ik ook erg goed. Gevaarlijke schoten en was echt PSV ontgroeid.
Ook al ben ik voor Ajax, heb vaak genoten van Bergwijn's acties, Depay en er voor meer spelers hoor met voor mij beste speler Luc Nilis. Maar ook Kezman, Vogel, Heinze. Vond ze allemaal toppers. Of hoe Waterreus grote aankopen versloeg.

Malen vond ik veel beter vorig seizoen. Ieder schot ging wel tussen de palen. Je kreeg toen geruchten dat Arsenal hem wilde halen en gaf toen aan dat hij wel betere clubs kan krijgen. Dit seizoen heb ik dat gevoel juist niet.

Vol gas voetbal, maar dan dat je verkeerd getankt hebt.💀💀

19 februari 2021 om 00:11

Daar zien we absoluut niets van terug. Maar een middenveld met Sangare en Rosario is al treurig, maar de verdediging is helemaal niets. Alle 4 met Baumgartel voorop....

Onwaarschijnlijk slecht hoe Rosario en Baumgartl zich manifesteren. Twee absolute dissonanten die heel veel tegendoelpunten en punten kosten.

18 februari 2021 om 20:59

@cheesie maar Rosario is high level player. Zelfs fans riepen dat Rosario goed voorbereiding had gedraaid.... Snap niet dat ze blijven vasthouden aan deze zeer matige speler. Maar ja als concurrent, mogen ze hem 10 jaar contract geven

SCHMIDT moet morgen nog weg gestuurd worden.Doet het amper beter dan van bommel. Aangezien er dit seizoen geen prijzen gepakt gaan worden. Titel is ver weg. Beker is weg. En dit gaan ze met deze gatenkaas verdediging ook niet meer goed maken in ehv. Het is gewoon troep voetbal wat hij wilt spelen. Tactisch slaat het nergens op. En de spelers die eeuwige kansen krijgen kunnen gewoon niet beter. Zie een mauro, thomas, teze, rosario en baumgartl. Dat is gewoon psv onwaardig.Schmidt wegsturen en aub een grote schoonmaak houden.

18 februari 2021 om 20:57

Ik vind eigenlijk dat Schmidt vandaag een logische opstelling had met de beschikbare spelers. Het onvoorwaardelijke vertrouwen dat alle coaches in Rosario hebben kan ik echt niet begrijpen. Hij moet op de training een soort Vieira zijn, maar bakt er in de wedstrijden echt niks van.

18 februari 2021 om 20:58

Wat kan Schmidt doen aan persoonlijke fouten? Wat kan Schmidt eraan doen dat Baumgartl niet geschikt is? Het is de enige optie om daar te brengen, dus hij kan niets anders. Ik vond PSV echt niet slechter dan Olympiakos en ik vind dat je hier gewoon door pech verliest. Volgende week is het ook wel echt mogelijk om met 2 goals verschil te winnen als Gakpo en Ihattaren er weer bij zijn en wellicht Madueke ook.

18 februari 2021 om 21:02

Psv heeft dan al 2 jaar geen prijzen gepakt. En je praat over wat Schmidt verkeerd doet? Je bent een topclub.

En als topclub wil je niet in februari al klaar zijn voor de prijzen. Ik snap niet dat mensen dat verdedigen? Zijn we een topclub of een middenmoter? Ik begrijp het niet.

Schmidt speelt iedere keer met een domme tactiek die nergens op slaat. Iedere keer mogen dezelfde onzin spelers opdraven. Die baumgartl kan toch niet.. Die was al afgeschreven en half in Fulham. Die man was klaar. En nog moet je beroep doen op zo een zwanenburg speler.

18 februari 2021 om 21:19

Hoe kun je Schmidt nog steeds blijven verdedigen. Er is nog geen goede wedstrijd onder hem gespeeld. En dat heeft echt niet alleen met blessures te maken. Ongekend dat Schmidt zijn positie nauwelijks ter discussie komt.

18 februari 2021 om 21:20

"door pech verliest"....of door kwaliteit. Ik roep al maanden dat jullie verdediging leuk is tegen het rechterrijitje, met de opkomende backs, maar tegen iedere "sterkere" tegenstander wordt er zoveel weggegeven. Tegen Volendam kwam je er mee weg, maar nu wordt het afgestraft. Dan is het geen pech...dan is het kwaliteit.
Centraal is het belabberd en ook een Max en een Dumfries zijn verdedigend uiterst zwak.

18 februari 2021 om 21:24

Wie had je dan ingebracht ipv Baumgartl? Een middenvelder? Dan ben ik blij dat Schmidt de keuzes maakt. Andere opties waren er vrijwel niet. Zonder Rosario en Baumgartl had PSV vandaag gewoon gelijkgespeeld of nipt verloren waarschijnlijk. Ligt dus aan persoonlijke fouten en niet aan Schmidt.

19 februari 2021 om 01:21

@t.alavez - Dat is nogal dubbel. Enerzijds moest Schmidt ze wel opstellen, maar anderzijds had je vandaag gewoon gelijkgespeeld of nipt verloren zonder Rosario en Baumgartl? Het maakt niet uit hoe je het bekijkt, er gaat gewoon iets hevig mis bij Psv. Ten eerste is het schandalig dat een Nederlandse topclubs niets beters zou hebben lopen dan Rosario en Baumgartl (en ik betwijfel het ook). Loopt er ook daadwerkelijk niets beters, moet je alweer naar de TD kijken. Er zijn wel erg veel factoren bij PSV die momenteel spelen en waardoor het resultaat achterwege blijft. Continu excuses, maar uiteindelijk wordt PSV in deze fase op elk vlak afgetroefd. Het lijkt de politiek wel. Waarom excuses zoeken als gewoon duidelijk blijkt dat de technisch directeur de zaken (ondanks een betere transferperiode) nog lang niet op de rit heeft en een te dure coach overal bekritiseerd word? Het is niet onoverkomelijk, maar het is wel een grote puinhoop bij Psv. Die moeten volgens aanhoudende geruchten bovendien een tekort van 50 miljoen euro opvullen. Ik denk dat het moment nu wel is aangebroken voor Psv'ers om toch wat kritischer te kijken, want zoals het nu gaat moet PSV in de zomer toch veel inleveren om de gaten te dichten...

19 februari 2021 om 10:58

@sirius, 100% zeker dat er iets hevigs mis gaat. Ik zeg alleen dat Schmidt hier gisteren niet zoveel aan kon doen. Door 3 individuele fouten van Rosario en Baumgartl verlies je ruim en dat was niet nodig. Op de bank was Baumgartl de enige verdediger die ze na de blessure van Boscagli konden opstellen. Rosario wil ik het liever niet over hebben, want waarom hij elke wedstrijd bij de eerste 11 verschijnt is me echt een groot raadsel.

Wat op dit moment goed zou zijn om te doen is om te kijken naar mogelijkheden. Er zijn zeker opties voor volgende transferwindow. Je verlies pakken bij sommige spelers die toch nooit het niveau gaan halen of passen in het systeem (baumgartl, Rosario, Bruma, Doan, Gutierrez, Piroe) afwachten welk bedrag daarbij vrijgespeeld word en dan gericht de markt opgaan. Het grootste gemis is nu een stabiele verdediger en een voetballende spelverdeler. Iemand opteerde laatst om Boscagli naast Sangare te zetten, wat niet eens zo heel gek klinkt. Dan hoeven we alleen nog een goede LCV te scouten (type Moreno).

Naar alle waarschijnlijkheid zullen er 1 a 2 goede spelers vertrekken (malen, Dumfries) waar je een relatief hoog bedrag voor zult krijgen. Met dat geld kan je ook opzoek naar spelers die wel in de visie passen, want dat is ook een groot probleem van de huidige selectie. Je hebt betere spelers voor een 4-3-3 systeem dan een 4-4-2 opstelling.

18 februari 2021 om 20:59

Zelfs Van Gaal en Advocaat zouden het niet veel beter doen als je het moet hebben van Rosario en als Boscagli geblesseerd raakt je verdediging instort.

18 februari 2021 om 21:01

@JSmooth Nou Teze is niet zo slecht hoor. Doet het naar behoren. Mauron en Thomas zijn back-ups. Rosario en Baumgartel zijn grap

18 februari 2021 om 21:04

Spelen wel veel voor back ups.
Is toch gewoon drama allemaal. Hoe wil je serieus prijzen pakken met hen allen? Is gewoon droevig qua materiaal. Teze is gewoon een huis tuin en keuken voetballer. Valt echt niet op.

18 februari 2021 om 21:15

Moet je de coach er dan op afrekenen wanneer de spelers waarmee hij het moet doen zo slecht zijn?

Ik ben toch wel benieuwd naar een middenveld met Gotze, v Ginkel en een Guiterrez. Gewoon omdat het wat anders is dan dit.

Echt... wat moet je er nog aan toevoegen. Deze wedstrijd is net zo typerend als het hele seizoen.... Zolang je spelers als Rosario en Baumgartl blijft gebruiken, win je geen prijzen. Wat een individuele onkunde komt daar vanuit zeg. Alle goals ontstaan door een van beiden of zelfs door beiden.
Dit is dus ook wel gespeeld, want dit zie ik PSV thuis niet rechtzetten. Wellicht niet eens zo erg, want dit team heeft niks in de EL te zoeken verder.
Nu in alle rust die tweede plek in de competitie veiligstellen en volgend jaar maar weer proberen.

19 februari 2021 om 01:25

Ik weet niet of ik je m'n complimenten moet geven of je een hart onder de riem moet steken, maar je bent ook wel 1 van de weinige supporters die met een gezonde kritische blik naar de situatie kijkt (en niet alleen vandaag en in dit topic). Schijnbaar hebben veel supporters nog niet door dat PSV volgens aanhoudende geruchten een tekort van zo'n 50 miljoen euro heeft en dat er op de twee belangrijkste functies binnen het voetbalbedrijf structureel geblunderd word. Zeer jammer voor een mooie club als Psv. Er moet snel iets gaan veranderen, want dit gaat helemaal de verkeerde kant op.

Die commentator zei bij de rust dat 3-2 verliezen uit in Griekenland een goed resultaat is en je daar vooraf voor zou tekenen... Alsjeblieft zeg, als je als Nederlandse topclub al blij moet zijn met een 3-2 nederlaag zonder publiek tegen een team dat er echt niet zoveel van kan dan kunnen we voortaan beter alleen Ajax Europa in sturen.

18 februari 2021 om 20:55

Sangare? Serieus? Die had gewoon rood moeten hebben. Hij speelde veel te riskant. In zo'n westrijd moet je slim spelen en niet als een blind paard inkomen.

Ik schreef het vanmiddag al, maar ik had het gevoel dat PSV zou verliezen. Ze hebben geen moment een overwinning verdiend. Schmidt zal wel weer gaan zoeken naar externe factoren. Vooral niet naar jezelf kijken hoor. De spelers, behalve Zahavi, die gewoon z'n werk doet, heeft bijna iedereen het af laten weten. Man Sagare en Baumgartl wat een drama.

18 februari 2021 om 21:02

Ik heb momenteel elke wedstrijd het gevoeld dat we gaan verliezen. Dit elftal is zo ongelooflijk zwak.... Daar gaan de de komende wedstrijden nog lekker van genieten.... Die tweede plaats wordt nog een hels karwei

18 februari 2021 om 21:30

De enige optie om dit seizoen naar behoren af te maken is in deze opstelling.

Malen en Zahavi kan je afwisselen afhankelijk van de tegenstander. Ihatarren kan Gotze aflossen wanneer die opgestreden is. Zo heb je een dynamische aanval plus kan je vol op de counter spelen. Met Sangare als pure bal af pakker met daarvoor van Ginkel om het spel te verdelen. Wel moeten de backs dan gecontroleerder aanvallen en niet net als nu de gehele verdediging open laten staan.

Mvogo
Dumfries
Teze
Boscagli
Max
Sangare
Van Ginkel
Madueke
Gotze
Gakpo
Malen
19 februari 2021 om 10:04

Precies dit roep ik ook al sinds begin van het seizoen. Dit is dé opstelling voor PSV om maximaal gebruik te maken van alle aanvallende kwaliteiten. Als de de backs opkomen kan Sangare zich laten terugzakken in de verdediging waarbij Gotze naast van Ginkel komt en Madueke/gakpo ondersteunen Malen in de aanval. Een dynamisch middenveld met een bal afpakker en een controleur en een aanval met een centrale spits en twee schaduwspitsen. Helemaal gezien het feit dat Madueke, Gakpo, Malen, Ihattaren allemaal zowel centraal als op de vleugel kunnen spelen, kun je continue schakelen van positie. Daarachter heb je van Ginkel en Gotze voor het overzicht en daarachter nog een verdedigend blok Snagare, Teze, Boscagli. Dat moet toch te doen zijn? Met de huidige opstelling speel je eigenlijk met 6 verdedigers en 4 aanvallers en zonder middenveld.

Volgende week met Götze en Gakpo dan is een wedstrijd winnen met 2 goals echt geen onoverkomelijk probleem. Als je die domme fouten eruit haalt dan is het echt niet onmogelijk. Boscagli weer terug, Baumgartl weer op de bank, Guti voor de geschorste Sangare en ik zie echt niet in waarom het niet zou kunnen. Olympiakos heeft mij ook echt niet overtuigd (PSV ook niet hoor), maar ik zie niet in waarom PSV volgende week niet gewoon door kan gaan.

18 februari 2021 om 20:57

Ik heb er zeker ook gewoon nog vertrouwen in. Gakpo en fitte Götze er bij. Had alleen liever Rosario geschorst zien worden dan Sangare.

18 februari 2021 om 21:01

Ach, ik vind Sangare nog slechter spelen dan Rosario afgelopen weken. Is lood om oud ijzer. Guti laten voetballen en vol op de aanval.

18 februari 2021 om 21:02

Vind jij guti dan zo aanvallend Skede?

18 februari 2021 om 21:05

Nee niet per se maar Sangare is geschorst. Wel aanvallender dan Sangare

18 februari 2021 om 21:01

Je zegt het goed, als je die domme fouten eruit haalt. Probleem is alleen dat we die domme fouten de afgelopen maanden aan de lopende band maken..

18 februari 2021 om 21:10

Ik heb m'n CV al ingeleverd maar ze luisteren niet

18 februari 2021 om 21:12

Je bent wel positief, met deze verdediging moet je er zelf waarschijnlijk wel meer maken dan twee.

18 februari 2021 om 21:15

Ik mag graag de positieve dingen zien als iedereen negatief is.

18 februari 2021 om 21:24

@Skede "maar ik zie niet in waarom psv volgende week niet gewoon door kan gaan".

Een woord: Rosario.

Die man is zo slecht en staat op zeer belangrijke positie. Hij ondersteunt verdediging niet, maar brengt jonge CV's vaker in problemen.
Aanvallend heb je ook niets aan hem.
Dekt vaak lucht, dus middenveld gaten door hem.

Beter Rosario op de bank en zet Guti v Ginkel als koppel. Zelfs Thomas of Mauro op positie van Rosario is super upgrade.

18 februari 2021 om 21:58

Ik snap werkelijk niet waar deze opportunisme vandaan komt. Heel makkelijk gezegd allemaal maar het hele seizoen is een voorbeeld van de stand van zaken hoe ze er echt voor staan. We kunnen nu wel, net als vele voorgaande jaren, makkelijk gaan denken over onze Europese tegenstanders maar dat is ook helemaal nergens op gebasseerd. Je ziet ons serieus geen tegengoal krijgen? Olympiakos heeft een groot voordeel op ons en dat is karakter, ervaring en pit. Wij hebben een ongebalanceerd geheel met diepe dalen en een hoop excuses. Daarnaast is Schmidt alles behalve een tactisch sterke coach. Daarom zijn we tegen Ajax, Feyenoord, AZ en Vitesse op onze bek gegaan. We liggen gewoon uit Europa en als we volgende week winnen mag je me gerust een berichtje sturen en vervolgens een tikkie waarin je wat te drinken op mijn kosten krijgt. Kans daarop is imo nog geen 5%.

18 februari 2021 om 22:23

Ik hou van positieve insteek.

18 februari 2021 om 22:32

Boven realisme?

18 februari 2021 om 23:29

Altijd

19 februari 2021 om 01:33

Positieve insteek is prima, maar dat wil niet zeggen dat je geen kritiek mag leveren. Denk je werkelijk dat Schmidt Gutierrez op gaat stellen, iets aan z'n tactiek gaat aanpassen? Olympiakos is echt geen bijzondere ploeg, maar daar lopen ook geen pannenkoeken rond die niet zien waar de zwakheden van PSV liggen. Als wij het kunnen zien, zien zij het zeker en hebben ze waarschijnlijk al minimaal 5 verschillende manieren bedacht om die zwakke punten uit te buiten. Op dit moment valt PSV op meerdere aspecten buiten de boot, terwijl dat niet mag gebeuren. Niet met een uitgavepatroon van minimaal 75 miljoen euro in 3 seizoenen en een coach die een klein kapitaal kost. Als de aanhoudende verhalen kloppen, heeft PSV gewoon een tekort van minimaal 50 miljoen euro deze zomer. Dat zijn toch hele zorgwekkende vooruitzichten...

18 februari 2021 om 21:59

Ben het met je eens hoor Skede maar de kans dat Schmidt voor Guti kiest is echt 0,0. Hij gaat gewoon met Rosario - Thomas op het middenveld voetballen dus blijft de creaviteit verre van goed.

Schmidt ajb de laan uit sturen. Opstelling wissels kloppen niet. En Baumgartl contract verscheuren man man man. En waar was goldenboy Malen?

Goede wedstrijd van Zahavi. Mochten we doorkomen mag de avondklok voor Baumgartl vervroegd en verlengd worden.

Gewoon heel veel matige voetballers bij Psv. Baumgartl is de ultieme loser. Maar ook de wekelijkse fouten van Dumfries, Romario, Thomas, Mvogo staan altijd garant voor tegengoals. Vier tegen Paok en vier tegen Olympiakos. Deze gasten zijn gewoon niet goed genoeg. Seizoen is klaar. Uithuilen en volgend jaar opnieuw beginnen.

De verdediging is al een tijdje bij PSV een probleem. Het is gewoon niet goed genoeg. Aanvallend zullen de Eindhovenaren best wel goed zijn, maar op deze manier zal je altijd minimaal drie keer moeten scoren. In Europa kom je daar in het voorjaar niet mee weg. Er is hoop voor de return, maar dan moet PSV de nul weten te houden. Gaat erg lastig worden.

Je hoeft echt niet uitgeschakeld te worden door Olympiacos maar als je zo de kansen weg geeft dan ga je het niet redden.

18 februari 2021 om 21:28

Ik vond Olympiacos echt niets, middenmoot eredivisieniveau. Dat maakt het allemaal nog frustrerender. Misschien kunnen ze beter, maar goed waarom zou je als je de kansen op een presenteerblaadje krijgt.

18 februari 2021 om 21:53

Vond ze ook niet bijzonder ofzo. Enige wat ze wel hebben is dat ze efficient met de kansen waren want na de 4 goals hebben ze ook niet zoveel kansen gecreeerd en de goals kregen ze een aantal op een presenteerblaadje. Thuis moet het mogelijk zijn om met 2 goals verschil te winnen, maar dan moet er verdedigend wel iets veranderen want als je zo de kansen blijft weggeven is er geen beginnen aan.

Ik zou toch ook wel graag willen weten waarom Boscagli niet door kon. Normaal pakken ze dan het lijmpistool of een paar nietjes. Zeker als je weet waar je op terug moet vallen doe je er toch alles aan om hem terug te krijgen?

18 februari 2021 om 22:01

Niet helemaal op het moment zelf gelet, misschien werd het afgeraden door de dokter/fysio?

18 februari 2021 om 23:29

Het ging niet hersenschudding-hard ofzo, eerder ongelukkig precies op de wenkbrauw, die dan makkelijk scheurt. Misschien was het niet te hechten of te verbinden zonder ook zijn oog af te dekken. Dat zou kunnen. Het zou dan wel heel zeldzaam zijn. Pure pech. Zelf heb ik dat namelijk nog nooit eerder gezien in al die jaren dat ik voetbal kijk. Als hij met wat lijm of nietjes door had gekund zou ik zijn wissel wel een flater van jewelste vinden.

19 februari 2021 om 00:24

Klopt, normaal doen een paar nietjes al heel wat. Wel een vreemd moment dan. Kunt gerust zeggen dat dit moment PSV de wedstrijd heeft gekost. Misschien was het met Boscagli wel gewoon 2-2 of zelfs 1-2 geworden. Ongelukkig, maar je doet er niks aan.

19 februari 2021 om 01:37

Als hij duizelig is en dat aangeeft, halen ze 'm altijd uit voorzorg eraf. Een hersenschudding heb je soms zelfs niet als de klap veel ernstiger dan dat lijkt, maar soms ook (op het hoog) onverwachts. Als er een indicatie of mogelijkheid is op een hersenschudding, laten ze de speler niet doorspelen.

19 februari 2021 om 14:48

Ahh, dat zou heel goed kunnen. Hij bloedde namelijk wel flink, dus daar kan je best even duizelig of misselijk van zijn. Ik ga er nog steeds niet vanuit dat het een hersenschudding is, maar je moet de protocollen daarvoor natuurlijk wel volgen.

Moeilijk om de emotie onder controle te houden na deze pot. Ik had al een naar gevoel bij het interview van Schmidt voor de wedstrijd. Hij zegt doodleuk dat ie een sterke bank heeft (en moet dan schijnverdediger en slappe zak Baumgartl inbrengen), hij zegt dat het geen perfect seizoen is of hoeft te zijn, waarmee hij zich voor mijn gevoel al een beetje indekt. Ik snap dat overwinteren en een tweede plek best oké is, maar het streven mag wel wat meer zijn. Dan kunnen we na zoveel maanden wel voorzichtig concluderen dat zijn systeem niet echt werkt. Het hoog druk zetten zien we niet of maar voor korte tijd. Het controlerende blok van rosario en sangare houdt weinig tegen en in de opbouw zijn ze sowieso heel matig. Rosario doet niet alles verkeerd, maar ook weinig goed. Ik hoop dat sangare blijft staan en dat daar van Ginkel of desnoods Thomas op korte termijn wordt neergezet. Gewoon omdat ik Rosario echt beu ben na 3/4 seizoenen. Het systeem afstellen op de backs zonder echt een tweede plan te hebben is geen goede imo. Je ziet dat de backs verdedigend en aanvallend steeds minder worden naarmate de wedstrijd vordert. Niet gek, aangezien ze een keer of 50 de achterlijn moeten halen. En tenslotte ben ik heel benieuwd naar het moreel onder de troepen. Of ze nu echt blij zijn met meneer Schmidt. Hopelijk kunnen ze volgende week winnen en doorgaan, het is nog niet voorbij natuurlijk! Olympiakos was nou ook niet echt goed. Maar obv de partij vandaag zou ik er niet op durven inzetten.

18 februari 2021 om 21:37

Je vergeet onze waardeloze keeper die gem 1 van de 2 ballen door laat.

Dit team is bijna net zo slecht als vorig jaar.
En waar zijn toon en de jong ?

18 februari 2021 om 23:23

Ja, daar heb je zeker een punt. Soms heeft hij wel uitstekende reddingen, maar over het algemeen een te groot aantal blunders en ballen waarvan je denkt.. Die moet ie hebben. Zonde, had Unnerstall (na het vertrek van Zoet) wel eens een heel seizoen willen zien. Voetballend miss geen geweldenaar, maar dat vind ik niet heel erg zolang hij de ballen maar tegenhoud

18 februari 2021 om 23:26

Dubbel

Baumgartl had denk ik de slechtste invalbeurt die ik ooit gezien heb. Die Grieken hebben PSV helemaal niet weggespeeld, maar met dit soort fouten wordt het extreem lastig. Dit leek nergens op. 2-0 thuis zou je zeggen, maar op deze manier krijg je er minstens weer 2 tegen.

Er komen momenten voor in je leven dat je gewoon stopt met bepaalde dingen. Een laatste sigaret, de dag dat je zelf ontslag neemt, je maakt het uit met je vriendin.
Ik ben nu gewoon helemaal klaar met dit PSV. Ik kan geen Rosario meer zien. Ik verstijf als ik Baumgartl zie. Ik schiet in de lach bij wissels van Mauro.
Nou is het voetbal als geheel al zoveel minder interessant zonder publiek, maar ik realiseer me gewoon dat ik niet eens meer boos word van een tegengoal of een nederlaag. En dan is het gewoon beter te stoppen. Heb genoten van Gullit, Romario, Ronaldo, Nilis, v Nistelrooy en Robben...
PSV neemt weer eens vroegtijdig afscheid van Europees voetbal en ik neem afscheid van PSV en eigenlijk ook verder al dat andere voetbal. Champions League interesseert me niet neer, hypocriete overbetaalde woke Oranje figuurtjes hoef ik niet op EKs en in Qatar te zien.
Verdomme, wat lekker eigenlijk. Binnenkort Milaan - San Remo, de Vlaamse voorjaarsklassiekers. De kasseienstroken op weg naar Roubaix.
Dank je, Pablo. Ergens toch een verlosser!!

Wat PAOK kan in de groepsfase doet Olympiakos ook in de knockout ronde. Ik zie PSV dit niet rechtzetten volgende week.

De return in Eindhoven is niet hopeloos, maar het zal flink mee moeten zitten. Er zitten eigenlijk te veel zwakke plekken in de ploeg om van een goed resultaat uit te gaan. Maar de bal is rond en hoop doet leven !

Zoals verwacht liggen we uit Europa. Als je een selectie wil samenstellen zorg dan ook voor ervaring en karakter. Ja Dumfries schijnt karakter te hebben maar die is het voetbal ook al verleerd sinds corona is uitgebroken. Ons seizoen is voorbij. Geen Europees voetbal, geen beker en hooguit de tweede plaats. Hopen dat er volgend seizoen wel een prima selectie staat. Daarmee bedoel ik een sterke centrum, een echte nummer 8 ipv Rosario en wat karakter en ervaring. Van een elftal wat nog zo goed als niks heeft gewonnen kan je sowieso weinig verwachten. Niemand kent de klappen van de zweep nog echt.

Daarnaast heb ik 0 vetrouwen in de Jong en zijn maatjes bij de scouting. Als je zoveel miljoenen het uitgegeven aan figuranten als Baumgartl, Doan, Bruma en in mindere mate Romero dan zijn financiën niet in de juiste handen. Vooral niet als je weigert om een sterke fundering neer te zetten (lees: centrale verdediging).

18 februari 2021 om 22:10

Veerman lijkt me niet al te duur. Zie die liever als deze 2 op het middenveld.

18 februari 2021 om 22:35

Ik hoef datsoort speler die vanuit de subtop komen nooit meer bij PSV te zien. Maher, Ramselaar, Doan, Stef Nijland, Luckassen en zo kunnen we nog een paar dagen doorgaan, kwamen ook met een hoop verwachting binnen maar vele miljoenen gekost en niks bijgedragen. Doe mij dan maar een exotische naam met wat temperament.

Psv heeft best een aantal goede middenvelders die kunnen voetballen. Maar waarom altijd de 2 centraal die geen techniek hebben.

Wat een ongelofelijke wanprestatie werd er ook vandaag weer geleverd door PSV.
Hoe lang kun je als trainer blijven kiezen voor Rosario en Sangaré en ermee blijven wegkomen? Een van de twee moet er gewoon uit.

En Baumgartl... wie heeft deze beste man gescout? 10 miljoen gewoon weggegooid

Wederom goed geprobeerd, er zit gewoon niet meer in. Je mag al lang blij zijn dat je 2 uit goals hebt gemaakt met dit misselijke team van halve vedettes

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren