Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Heerenveen klopt Feyenoord met 4-3 na rode kaart voor Berghuis

Laatste update:

SC Heerenveen heeft zich woensdagavond ten koste van Feyenoord geplaatst voor de halve finale van de TOTO KNVB Beker. In een spektakelstuk bogen de Friezen een 1-3 achterstand om in een 4-3 overwinning, nadat Steven Berghuis een rode kaart kreeg. Heerenveen neemt het in de halve finale in eigen huis op tegen Ajax en hoopt zich voor het eerst sinds 2009 te gaan plaatsen voor de finale.

Heerenveen en Feyenoord troffen elkaar op woensdag 27 januari in competitieverband al in het Abe Lenstra Stadion en die wedstrijd liet zijn sporen na in Rotterdam. Feyenoord werd toen tactisch afgetroefd en kende bijvoorbeeld moeite met de opkomende linksback Rami Kaib. Destijds was Berghuis voortdurend in dubio over de vraag of hij moest meelopen met Kaib, terwijl rechtsback Lutsharel Geertruida geen directe tegenstander had en geen grote bijdrage leverde aan het defensieve werk. Het leek er niet op dat Feyenoord veel had geleerd van die wedstrijden, want vergelijkbare problemen deden zich woensdagavond voor.

Advocaat koppelde Berghuis aan Kaib en liet Geertruida zich ontfermen over linkshalf Joey Veerman. Daardoor was Berghuis vaak in de achterhoede te vinden en hadden de spelers van Feyenoord veel tijd nodig om in de omschakeling in de juiste positie te komen. Voorafgaand aan de 1-0, na veertien minuten spelen, stond Berghuis juist in de voorhoede en daardoor kon Kaib ongehinderd opstomen. Geertruida nam de mandekking niet over en had daardoor, net als op 27 januari, geen man. Hij zag Kaib zodoende plots opduiken in het strafschopgebied na een lage voorzet van Mitchell van Bergen en de vleugelverdediger schoot raak via het aluminium: 1-0.

Feyenoord werd in de eerste helft slechts enkele keren dreigend: Leroy Fer kopte naast na voorbereidend werk van Berghuis en ook Eric Botteghin kende geen fortuin in de afronding met het hoofd. Vlak voor rust leek Heerenveen op een 2-0 voorsprong te komen, maar het doelpunt werd afgekeurd vanwege buitenspel. Een breedtepass van Geertruida richting Fer miste de juiste richting en werd onderschept door Van Bergen, die Joey Veerman in staat stelde om Henk Veerman te bereiken. Vanbinnen het strafschopgebied scoorde de spits uit de draai, maar hij bleek zich in buitenspelpositie te bevinden toen hij werd bediend.

De eerste helft bood niet al te veel aanknopingspunten voor Feyenoord, maar in de tweede helft zetten de bezoekers aanvankelijk de ommekeer in. Het werd twee minuten na de rust 1-1, toen een hard schot van Jens Toornstra van dichtbij werd verlengd door Bryan Linssen. Kort daarna kreeg Heerenveen een gouden kans om weer op voorsprong te komen, want een onhandige overtreding van Marsman op Jan Paul van Hecke leverde een strafschop op. Marsman, de vervanger van de niet geheel fitte Justin Bijlow, raadde echter de intenties van Joey Veerman en dook met succes de hoek in. In de rebound schoot Henk Veerman nog, maar die inzet werd voor de lijn weggehaald door Botteghin en zou anders naast gaan.

Het leek er even op dat de strafschop opnieuw genomen moest worden, maar na bestudering van de beelden oordeelde de videoarbitrage dat Marsman níét te vroeg van zijn lijn kwam. Botteghin stond wel in het strafschopgebied op het moment van schieten, maar de VAR mocht daar alleen voor ingrijpen als de verdediger de bal direct raakte nadat die terugkwam via Marsman. Na 56 minuten kwam Feyenoord op voorsprong: Berghuis ging vanaf de rechterflank een fraaie combinatie aan met Linssen en rondde beheerst af. De 1-3 kwam voort uit een kopbal van Geertruida uit een voorzet van Marcos Senesi vanaf links.

Halverwege de tweede helft nam het duel echter een vervelende wending voor Feyenoord. Berghuis ontving een tweede gele kaart voor een overtreding op Kaib. De rode kaart blies de hoop van Heerenveen nieuw leven in. Tien minuten voor tijd kopte Henk Veerman tegen de paal en scoorde invaller Benjamin Nygren uit de rebound, waarmee hij Heerenveen terugbracht tot 2-3. Een vrije trap van mede-invaller Lasse Schöne werd vervolgens gekeerd door Marsman, maar diezelfde Marsman werd even daarna afgetroefd door Henk Veerman. De keeper tastte mis in een duel om de bal, waardoor een kopbal van Siem de Jong binnenzeilde. Twee minuten voor tijd maakte Heerenveen de comeback compleet: De Jong bepaalde de eindstand op 4-3.

Wie bereikt de finale van de TOTO KNVB Beker, denk je?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een pot! Maar hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat de VAR het penaltymoment checkt, zonder te zien dat Botteghin dusdanig te vroeg inloopt dat hij bij de strafschopstip staat als de bal net geschoten is en hij vervolgens nota bene de rebound stopt?! Is dat: a) omdat de ogen van de VAR op Marsman gefixeerd waren; b) omdat Veerman ook te vroeg inliep of c) vanwege een andere reden? Ik ben echt benieuwd, want dit is vrij dubieus.

17 februari 2021 om 20:40

Natuurlijk erg sneu voor Feyenoord, maar wat is bekervoetbal toch ontzettend mooi. Vond het vreemd dat de Var niet ingreep bij de te vroeg ingelopen Bottegin, maar Feyenoord verdiende in die fase de 3-1 voorsprong wel. Waren op dat moment echt een stuk sterker De rode kaart is cruciaal geweest, en de 3-3 is natuurlijk een terechte goal, een keeper moet heersen in zijn eigen 5 meter, en er was nauwelijks contact. Feyenoord lijkt zich op te kunnen gaan maken voor het derde europese bekertoernooi, want zie ze niet bij de eerste 3 eindigen dit seizoen.

17 februari 2021 om 20:43

Ik denk dat ze daar wel eindigen, Vitesse is zwaar uit vorm en AZ ook erg inconsistent.

17 februari 2021 om 20:48

Wishfull thinking ben ik bang. Feyenoord is ook uiterst inconsistent en verliest de laatste tijd toch wel de nodige punten tegen de middenmoters. Ik zie ze wel boven Vitesse eindigen. Ik gun het Advocaat wel van harte, maar denk dat PSV en AZ wat meer kwaliteit hebben. Ook krijgt psv Feyenoord nog thuis, wat enorm veel verschil maakt voor psv, dus 2de zie ik ze eerlijk gezegd sws niet worden.

17 februari 2021 om 20:49

@molsson, gelukkig is Feyenoord lekker consistent hahaha

17 februari 2021 om 20:50

Denk ik niet in alle eerlijkheid, vind de verdedigingen van zowel PSV als AZ een klasse minder. We gaan het zien!

17 februari 2021 om 20:50

Klopt. Europa league wordt gespeeld door de bekerwinnaar en eventuele afvaller voorronde CL. Ook moet die afvaller nog voorronde EL spelen.

17 februari 2021 om 20:51

@ Craig, die kunnen we hebben . PSV verliest niet alleen uit maar ook thuis het vaakst van Feyenoord. Dus er liggen mogelijkheden en het wordt spannend.

17 februari 2021 om 20:53

Is de bekerwinnaar ook niet veroordeeld tot voorrondes van de EL?

17 februari 2021 om 20:53

@grasmaaiertjes ja vind ik wel. Mistte in de eerste seizoenshelft itt de andere twee ploegen veel spelers en hebben vooral (ongelukkig) punten laten liggen tegen de ploegen aan de bovenkant van de ranglijst.

17 februari 2021 om 21:25

Ik gun het ze wel maar ben bang dat het Europese 3e divisie wordt tegen clubs uit bv Andorra.

17 februari 2021 om 21:32

@Janta: ik denk dat je even moet opzoeken wie er in de Conference League uit gaan komen. Als je denkt daar een ploeg uit Andorra te treffen dan ben je slecht op de hoogte. Toernooi wordt gewoon vrij vergelijkbaar met de huidige EL. Bekerwinnaars uit alle lidstaten gaan naar de nieuwe EL, nummers 6 van Engeland, Spanje, etc. kom je gewoon allemaal in de Conf League tegen.

17 februari 2021 om 21:51

3e 4e, het maakt niet uit want die spelen geen EL maar maar degraderen naar de 3e Europese divisie.

17 februari 2021 om 21:55

+ de kleinere landen krijgen de kans om ook Europees te gaan spelen.

17 februari 2021 om 23:13

Ik als mede-Feyenoorder snap niet hoe je nog vertrouwen kan hebben in een tweede plek. Ze laten ons als fan al voor de zoveelste keer dit seizoen voor joker staan. Het voetbal lijkt nergens op en ze zijn zo instabiel als ik weet niet wat. Ik ben blij als we i.d. top 4 eindigen met Advocaat zijn voetbal en de matige spelers die er toch ook instaan. Zo een Diemers blijft hij maar opstellen, maar iedereen kan zien dat hij handelingsnelheid tekort komt. Toornstra is het ook langzamerhand kwijt aan het raken in veel wedstrijden en Fer is voetballend ook te traag. Berghuis heeft veel teveel balverlies voor het krediet en de lof die hij van heel NL inclusief analisten krijgt. We hebben dit seizoen twee a drie goede wedstrijden kunnen zien van dit elftal. Ze stralen totaal geen vertrouwen uit en de klik met Advocaat lijkt het hele seizoen al slecht. Nee ik ben blij als we uberhaupt Europees voetbal veiligstellen. En misschien is die Conference League momenteel wel de beste optie, want in de Europa League wil het sinds Rutten ook niet lukken. Het doet me veel pijn, maar moet toch wel realistisch blijven. Hopelijk zal het onder Slot beter worden. We blijven er in ieder geval achter staan. Want dat is wel zeker.

18 februari 2021 om 08:40

Vond de verdediging van Feyenoord anders ook al erg matig voordat ze met 10 man stonden. Op de flanken lag af en toe echt belachelijk veel ruimte.

17 februari 2021 om 20:40

B. Waarom opnieuw nemen als Heerenveen net zo goed in fout is..

17 februari 2021 om 20:40

Var kijkt alleen naar situatie Marsman. Situatie Botteghin is net als een gele kaart iets voor de scheidsrechter. Scheids let niet op en kijkt alleen na Marsman. Had het toch andersom moeten doen

17 februari 2021 om 20:48

Dat moet de VAR ook gewoon bekijken.

17 februari 2021 om 20:41

Er rende ook een speler van Heerenveen te vroeg, die stond bovenin. Daarnaast was die bal echt compleet mis, hij haalt niks uit het het doel. Vind het wel een apart moment.

17 februari 2021 om 20:41

Mijn vermoeden was eerst optie b, maar volgens mij heeft de commentator aangegeven dat de VAR alleen de onjuiste constatering van de grensrechter over Marsman (zogenaamd te vroeg van de lijn gekomen) mocht corrigeren, en niet de situatie Botteghin/veerman. Overigens was die rebound ook zonder Botteghin (vrij ruim) naast gegaan, dus zo spannend was dat verder niet.

17 februari 2021 om 20:42

VAR kijkt toch ook niet echt goed naar de gelijkmaker, maar Heerenveen terecht gewonnen, wat een wisselvallige ploeg dat Feyenoord.

17 februari 2021 om 20:50

Als je een 1-3 voorsprong weg geeft tegen zo'n elftal en de eerste helft tactisch nog niet goed kunt acteren tegen Heerenveen, dan verlies je in mijn ogen gewoon terecht als de grotere club zijnde.

17 februari 2021 om 21:01

Feyenoord heeft altijd moeite met Heerenveen, net als ajax moeite heeft met utrecht bijvoorbeeld. Vandaag gaven ze weinig weg in de 1e helft maar als ze met 10 man van dick op de eigen helft moeten blijven weet je dat het wachten is op een tegengoal tegen deze tegenstander.

17 februari 2021 om 20:43

Ze moeten veel meer mensen bij de var hebben, waarbij ieder op zn eigen specifieke taak let. Zo voorkom je dat er dingen over het hoofd worden gezien, zoals een vinkje. Plus dingen gaan sneller.

17 februari 2021 om 20:46

Blijkbaar mag de VAR daar niet naar kijken.... vond het ook een raar moment

17 februari 2021 om 20:49

Lijkt me echt niet te kloppen. Ik kan me zeker nog herinneren dat de VAR daar eens een penalty door heeft laten hernemen (weet niet meer precies welke wedstrijd). Maar ik zou niet weten waarom de VAR dat niet mag beoordelen?

17 februari 2021 om 20:52

Maar veerman was al eerder in de 16, dan zou je dus als aanvallende ploeg altijd een aanvaller laten inlopen om bezwaar te kunnen maken als je mist?!

17 februari 2021 om 20:53

Nee want als de penalty gemist werd dan moet de penalty ook opnieuw getrapt worden (als het dus een speler is van de ploeg die de penalty tegen krijgt).

17 februari 2021 om 20:57

@Lierse, blijkbaar mag de var hier alleen naar kijken als de scheids of grens dit gesignaleerd hadden. Wat ik overigens vreemd vind.

17 februari 2021 om 20:59

Dat zou inderdaad op niks slaan want het is gewoon een gelijkaardige overtreding zoals een doelman die te vroeg van de lijn komt.

17 februari 2021 om 21:04

Maar een speler van Heerenveen loopt als 1e in, daarna volgt inderdaad ook een speler van feyenoord die tw vroeg inloopt. Was er dan ook afgefloten als hij had gezeten maar veerman te vroeg in de 16 stond? Kijken ze naar de eerste club die de "overtreding" van te vroeg inlopen maakt?

17 februari 2021 om 21:11

Botteghin liep eerder in en stond al een meter of 2 a 3 in de 16, Veerman stond op het moment van nemen niet eens met z'n voeten in de 16, maar hing wel met z'n lichaam in de 16. Terecht dat die niet opnieuw wordt genomen, maar onzin dat Veerman als eerste de 16 in liep.

17 februari 2021 om 21:12

Goede vraag eigenlijk met waarschijnlijk een heel technisch antwoord. Misschien is dat wel de reden dat de VAR het maar liet doorgaan 😅.

17 februari 2021 om 21:19

Misschien is er hier iemand die het antwoord weet, ben nml oprecht benieuwd

17 februari 2021 om 21:06

@kemper ik ga er vanuit dat hij de penalty niet opnieuw liet nemen , omdat veerman, die de rebound schiet, nog vroeger inloopt dan dat botteghin dat doet. Veerman maakt dus eigenlijk de eerste "overtreding" , vandaar dat ik het ook een volledig terechte beslissing vond dat de penalty niet opnieuw genomen werd.

17 februari 2021 om 22:12

Misschien nogmaals de beelden bekijken dan zie je dat veerman gewoon nog achter de bal lijn staat op het moment van het schieten van de penalty

18 februari 2021 om 14:36

wellicht zelf ook nog maar de beelden bekijken. Het klopt dat hij met een gedeelte van zijn voet nog op de lijn staat maar dat doet er niet toe want de lijn is onderdeel van het strafschopgebied. Ook veerman was gewoon te vroeg dus

17 februari 2021 om 21:09

D: Het was gewoon geen penalty vond ik. De bal was al achter, beetje ongelukkig. Hier hoef je niet zo'n zware straf voor te geven. Ja eigenlijk maar prima dat die mis ging

17 februari 2021 om 21:12

Het schijnt dat de VAR zich daar niet mee mag bemoeien, hoorde ik net in de nabeschouwing. Heel vreemd, want dat is toch ook een onderdeel van arbitrage, zou je zeggen. Maar dan moet de scheids of een van de andere 3 assistenten het toch kunnen waarnemen? Gevalletje niet goed opgelet...

17 februari 2021 om 21:25

Hij schoot hem volle bak naast. Bottegin stond niet eens voor het goal.

Berghuis, totale idioot! Hoogstperoonlijk verantwoordelijk voor dit verlies. Had er van mij al af gemogen na die lompe schop op Veerman die nergens over ging. Hij zal er vast niks van snappen en hij zal vast terug bijten dat ie wel hard heeft gewerkt als daar naar gevraagd wordt. Hierom Berghuis, hierom speel je bij Feyenoord. Want dit soort debiele dingen zien andere clubs ook en daarom pikken ze je niet op voor die paar miljoen.

17 februari 2021 om 20:44

"Hij zal er vast niks van snappen en hij zal vast terug bijten dat ie wel hard heeft gewerkt als daar naar gevraagd wordt." Heerlijk die eerlijkheid. Helaas zal Berghuis dat trucje dus gaan doen. Jammer dat Berghuis dit kwaaltje heeft, als hij hard werkt kan hij niks verkeerds doen blijkbaar. Als hij ook nog beetje zelfreflectie had, was het echt een topspeler voor Feyenoord. Dus is het een boegbeeld die mentaliteit mist. Wat toch pré is als boegbeeld. Jezelf niet altijd verheerlijken

17 februari 2021 om 20:49

Het was inderdaad ook wel kinderlijk eenvoudig hoe die goals ineens weggegeven werden.

17 februari 2021 om 20:51

Omdat Advocaat iedereen weer direct met de kont tegen de goal "compact" wil laten voetballen en je er dan helemaal niet meer uit komt. Dan krijg je een spervuur aan kansen tegen. Laffe coach

17 februari 2021 om 21:14

Heerenveen gaf het voorbeeld in het begin van de tweede helft;-))

17 februari 2021 om 21:19

Ja, en Feyenoord start zo tegenwoordig ook de wedstrijden. Lekker laf, achteruit hangen, initiatief uit handen geven en totaal geen amusementswaarde. Dan schieten ze vaak in 2e helft wakker (ofja Dick eigenlijk), soms te laat en soms ook niet, maar prima dat Dick vertrekt na dit seizoen. Gewoon Weer beginnen om te winnen, zeker tegen clubs onder de 5e plek.

17 februari 2021 om 21:04

Fijn om dit ook eens van een Feyenoorder te horen

Ik weet niet waar ik moet beginnen. Ongelooflijk hoe je het hier weggeeft. Ik ben er klaar mee , bah!

17 februari 2021 om 20:41

Voor zulke dingen mag je best die band afpakken. Wat een onwaardige actie

17 februari 2021 om 20:43

Hij had gewoon geen zin om weer achter Tagliafico aan te rennen 😂😜

17 februari 2021 om 20:43

Hij had die band nooit moeten hebben, eerder een Toornstra, Fer of Senesi.

17 februari 2021 om 20:44

Inderdaad. Aanvoerder Berghuis laat zijn team hier compleet in de steek. Want ik denk niet dat Heerenveen het met 11 tegen 11 nog had kunnen ombuigen.

17 februari 2021 om 20:45

Nou achter dat backie van Heerenveen moet je vaker achterna dan Tagliafico.

17 februari 2021 om 20:45

Maar heb je hem niet tegen Tagliafico gezien!?

17 februari 2021 om 20:47

Goede back ja. Blijft maar gaan. Heeft Heerenveen goed gezien.

17 februari 2021 om 20:48

Tagliafico ni siquiera lo conoce a Berghuis.

17 februari 2021 om 20:53

Hele goede back, goed gescout door Heerenveen. Scouting ligt daar sowieso wel goed.

17 februari 2021 om 21:26

Dat hoeft die ook niet. Die is namelijk geschorst. Onze andere argentijnse strijder gaat wss spelen

17 februari 2021 om 20:43

Berghuis verpest het, dan een overtreding op de keeper door laten gaan en feyenoord laat het weer helemaal gaan. De 3-3 had afgefloten moeten worden maar je verpeat het voor jezelf.

17 februari 2021 om 20:52

Vond het eerder een enorme blunder van de Gele Kanarie, hij wordt nauwelijks gehinderd en schat die bal volkomen verkeerd in.

17 februari 2021 om 21:05

Daar was echt niets aan de hand. Gewoon een blunder van Marsman!

17 februari 2021 om 21:19

Klopt. Grote blunder Marsman.

17 februari 2021 om 21:20

Dus marsman wordt niet geraakt terwijl hij volledig los in de lucht hangt?

17 februari 2021 om 21:35

Berghuis in de fout ja maar daarna een tactische blunder van Advocaat mag je ook meenemen. Het is een aanvaller die je kwijtgeraakt en daar zet je er 1 weer voor terug om zoveel mogelijk de defensie van Heerenveen onder druk te houden. Dick koos weer eens voor de laffe oplossing.

17 februari 2021 om 21:44

@janta, Advocaat faalt tactisch gezien al het hele seizoen. Verdedigend spelen tegen mindere clubs in de EL en het rechter rijtje, waardoor gelijkspel het maximale was, tegen Heerenveen en AZ dezelfde tactische fout niet tijdig rechtzetten en nu idd te laf gewisseld. Werd eerst nog regelmatig gemarkeerd door een puntje dat hij pakte, maar nu wordt het steeds pijnlijker zichtbaar

17 februari 2021 om 21:46

Had Linssen moeten laten staan. Werkt 2 x zo hard dan Jorgensen. Was veel beter geweest.

17 februari 2021 om 22:18

Helemaal eens @Janta. Steven en Dick gaan beide flink in de fout.

Stopn gewoon met de VAR. Als we de 3-3al door laten gaan..

17 februari 2021 om 20:40

Haha maat, hij krijgt een aai over de bol... Hij valt meer door zijn eigen knulligheid...

17 februari 2021 om 20:43

krijgt gewoon duidelijk een elleboog in zn buik en verliest zijn ballans. maar aan de andere kant natuurlijk botta die zowat in het goal staat tijdens die penal.

17 februari 2021 om 20:44

Sowieso, maar dat is niet waardoor je verliest.

17 februari 2021 om 20:45

Keeper aanvallen in de 5 is gewoon een overtreding. Het is licht, maar hij wordt uit balans gebracht.
Penalty moest dan ook opnieuw overigens.

17 februari 2021 om 20:45

Keepers mogen niet gehinderd worden in de 5 meter. Hij wordt uit balans gebracht en grabbelt daarna a la Marsman mis. Ondanks dat het een blunder is, is het óók een overtreding

17 februari 2021 om 20:45

Een duw met de elleboog. Mag niet. Punt. Maakt niet uit hoe hard hij duwt.

17 februari 2021 om 21:25

Hij heeft hem nauwelijks geraakt, duidelijke blunder van Marsman.

17 februari 2021 om 21:31

Was een blunder kaassie, maar dan kan het nog steeds een overtreding zijn volgens de regels

17 februari 2021 om 20:42

Want? Ligt contact tussen Veerman en Marsman? Zou toch belachelijk zijn als die afgekeurd werd man.

17 februari 2021 om 20:45

Een keeper in de lucht uit balans brengen is normaal gewoon affluiten, maar dat is niet waardoor je deze pit verliest

17 februari 2021 om 20:47

Keepers worden praktisch bij iedere corner in de weg gezeten. Moet echt wel iets meer aan de hand zijn dan dit laffe armpje.

17 februari 2021 om 20:48

Keepers worden praktisch bij iedere corner in de weg gezeten. Moet echt wel iets meer aan de hand zijn dan dit laffe armpje.

17 februari 2021 om 21:07

Punt is alleen dat Marsman niet uit balans wordt gebracht, maar de situatie zelf verkeerd inschat. Een btj keeper pakt die bal, ook met een spits in de buurt.

17 februari 2021 om 21:23

Ondanks dat marsman hier mis zit wordt hij wel degelijk aangevallen wanneer hij volledig vrij in de lucjt hangt. Maar zoals ik al eerder aan heb gegeven, dat is niet waardoor je verliest

17 februari 2021 om 20:42

Dan was de penalty opnieuw genomen, en was het alsnog 4-3, overigens belachelijke beslissingen wel van de VAR, het is als supporter niet eens meer leuk om te kijken

17 februari 2021 om 22:36

Het eindoordeel ligt nog altijd bij de scheidsrechter. Hij kan het ook niks vinden.

17 februari 2021 om 20:42

Vind het wel sneu voor Marsman. Hij zal nu weer worden weggezet als grabbelaar terwijl hij echt prima gepresteerd heeft dit seizoen. Vandaag heeft hij niet zijn beste wedstrijd maar het moment bij de 3-3 was echt wel een overtreding.

17 februari 2021 om 21:17

De penalty was ook enig zins pech. Leuk dat hij hem vervolgens stopt. Hoefde van mij niet op de stip, bal was al achter of ging achter

17 februari 2021 om 20:42

Zei je dat ook nadat Botteghin te vroeg inliep?

17 februari 2021 om 20:46

Als hij de enige was dan was hij zeker overgenomen, exhter was veerman al eerder binnen de 16

17 februari 2021 om 20:51

Sinds wanneer heft dat dan het andere op?

17 februari 2021 om 21:03

@vakkied, Ik heb het even teruggekeken nadat je dit zei, maar het is absoluut niet waar. Botteghin was echt een stuk eerder zelfs. @lierse1997, Nee dat hoort ook niet, maar dat is ook niet mijn punt. Je hoeft je als fan niet benadeeld te voelen als je kort daarvoor gemazzeld hebt met de Var. Dat vind ik een beetje een selectief. Daarnaast vond ik het ook niet eens een overtreding dus vind ik het sowieso maar gezeur. Kijk liever naar die falende captain van je eigen team denk ik dan.

17 februari 2021 om 21:14

@azchelsea, het was een reactie op @Vakkie D. Ik had het duidelijker moeten aangeven.

17 februari 2021 om 21:57

Wat maakt dat nou nog uit? Botteghin is ruimschoots eerder te vroeg, op dat moment gaat de overtreding toch in? Dat Veerman daarna inloopt lijkt me dan irrelevant.

17 februari 2021 om 22:03

Dus geel voor Veerman wegens te vroeg inlopen en penalty overnemen.

17 februari 2021 om 22:24

@Lierse ik gaf al aan dat ik de regels daaromtrent niet ken, weet niet of het een het ander opheft. Kinderlijke fout van bottegin maar ook van veerman.

@azchelsea ik gaf al aan dat ik mij niet benadeeld voel door de VAR. steven en dick geven deze overwinning uit handen. Dat je nico brengt om een bal vast te houden kan, maar dan is linsen daarnaast wel handig omdat die kan blijven leuren, aan kan sluiten en zo druk kan creëeren. Helaas is heerenveen altijd een moeilijke pot voor feyenoord, we pakken vaak meer punten tegen psv dus doe die maar de volgende keer

17 februari 2021 om 20:43

Haha, kom op, daar gebeurde niks. Gewoon een dikke blunder.

17 februari 2021 om 20:49

Mag ik met mijn Norwich oogkleppen dan ook zeggen dat het geen overtreding was?

Keeper werdt amper geraakt.

17 februari 2021 om 22:08

Dat ik niet objectief ben, betekent niet dat ik geen gelijk kan hebben.

17 februari 2021 om 22:28

Word de keeper geraakt op het moment dat hij in zijn "veilige" 5 meter gebied volledig los is van de grond?! Zo ja dan denk ik dat je kan fluiten, zo nee is deze discussie er niet. Laat trouwens onverlet dat hij die bal gewoon moet pakken, dan hoef je helemaal niet te hopen dat de var zijn werk doet. Verder is dit natuurlijk niet het moment waardoor je deze pot verliest. Gefeliciteerd met de overwinning, nu nog ff ajax pakken en dan weer eens in de finale staan, dat mag wel weer een keer voor onze friese trots

17 februari 2021 om 20:47

Als we daar voor gaan fluiten is het einde zoek. Hij wordt geaaid en laat zich vallen alsof ie met twee handen tegen de grond wordt gewerkt.

17 februari 2021 om 21:03

Senesi duwt Veerman tegen Marsman aan.

Prachtige overwinning van Heerenveen. Vorige week sneerden hier wat Feyenoorders over het trage middenveld van Heerenveen nu Siem en Lasse daar speelden. Nu krijg je hoogstpersoonlijk van Siem de deksel op je neus.

17 februari 2021 om 20:43

Je kan lekker sneren, maar zonder de domme rode kaart waren al die opmerkingen terecht geweest. Ze kwamen zwaar tegen de verhouding in op voorsprong en werden vervolgens aardig lam gelegd door Feyenoord. Kwamen alleen terug puur door de overtal situatie en een beetje hulp van de scheids. Je hebt weinig snelheid nodig als je in de 16 van de tegenstander staat.

17 februari 2021 om 20:48

Tegen de verhouding op voorsprong? De eerste 25 minuten had Feyenoord weer weinig te vertellen. Die goal was echt niet onverdiend.

17 februari 2021 om 20:54

Nou het was ook niet zo net als de vorige keer dat we een stormloop op het doel tegen hadden. Ze kwamen er 2 keer gevaarlijk uit en het was 2 keer raak waarbij 1 keer terecht werd afgekeurd. Tot de rode kaart was het Feyenoord dat zeer zeker de bovenliggende partij is geweest. Ze gaven het ineens helemaal weg en het is de verdienste van Heerenveen om zo'n kans met beide handen aan te grijpen en het dan toch over de streep te trekken.

17 februari 2021 om 20:54

Nee alleen de eerste 25 minuten. Tot de rode kaart was Heerenveen nergens en konden ze het niet belopen. Dat weet je zelf ook wel.

17 februari 2021 om 20:44

Maar dan blijven ze toch traag en zijn ze niet goed? Al is Fer overigens net zo traag. Het blijft overigens wel een schande om van Heerenveen te verliezen, vooral met een voorsprong van 1-3

17 februari 2021 om 20:51

Waarom is het een schande om va Heerenveen te verliezen? Dat komt wel vrij hooghartig over.

17 februari 2021 om 20:58

Omdat dat Heerenveen op 1 speler na heel weinig voorstelt, pak daarbij de euro's die je elke maand over maakt naar je spelers, dan ben je gewoon verplicht zo'n wedstrijd te winnen. Niet echt hooghartig, gewoon enorm slecht om 1-3 weg te geven door al die fouten.

17 februari 2021 om 21:10

Omdat Heerenveen op 1 speler na heel weinig voorstelt? Dat is niet alleen hooghartig maar superarrogant. Bij Heerenveen hebben alleen al Schone en De Jong meer prijzen gewonnen dan heel Feyenoord bij elkaar. De potentie die Joey Veerman heeft, heeft geen enkele Feyenoordspeler en het vernuft van Henk Veerman zie ik bij Feyenoord ook niet terug. Je bent niet verslagen door die rode kaart, maar omdat je gewoon minder was.

17 februari 2021 om 21:24

Nou Myvision, ik vind je normaal best redelijk reageren, maar zonder de rode kaart was Feyenoord gewoon door, Schone en De Jong zijn op hun retour en brachten weinig tot de rode kaart, en ik denk dat Malacia, Bijlow, Geetruida, Sinisterra, Senesi en Kokcu ook meer of gelijkwaardige potentie hebben dan Veerman. En het vernuft van Henk lieten Toornstra Berghuis en zelfs Linssen laatst nog zien. Iets minder drinken rond Covid mag best...

17 februari 2021 om 21:40

Thanks Fr010frdam, dat vind ik van jou ook. Ik drink trouwens vrijwel niet tijdens Covid, misschien is dat het probleem Het ging mij om lamertje die vrij veel bijval kreeg vorige week, terwijl deze pot nog gespeeld moest worden. Een behoorlijke jinx als je het mij vraagt. Ik vind de spelers die jij noemt stuk voor stuk talentvol, maar geen van allen heeft zoveel invloed op het spel van Feyenoord als Joey Veerman op die van Heerenveen. Daarbij komt Veerman in het rijtje van Berghuis, Tadic, Gravenberch, Gotze, Gakpo etc die in deze competitie gewoon boven de rest uitstijgen. Je hebt in die zin pech met Dick, want ik denk dat Kokcu ook in dat rijtje thuis moet horen.

17 februari 2021 om 21:41

Myvission, uit je opmerkingen maak ik op dat je er niet veel van begrijpt, geef dan gewoon geen mening. Zelden zoveel onzin gezien in een reactie. En nog een aantal duimpjes krijgen ook, treurig.

17 februari 2021 om 21:55

Ach Hoed74, iedereen mag zijn eigen mening hebben toch? En als je een andere mening hebt, is het vaak ook sterk om dat te onderbouwen in plaats van het op "het niet begrijpen" te gooien. Punt is dat ik vorige week de invloed van een Lasse en/of Siem op deze wedstrijd al voorspelde en die mannen afbranden nog weleens een jinxeffect kan veroorzaken. Dan vraag ik me af of ik er inderdaad geen verstand van had.

17 februari 2021 om 22:13

Pfff Goalski. Wat een arrogantie. Niet verwacht van een Feyenoorder. Ik ben bang dat je de kwaliteiten van de Feyenoordselectie schromelijk overschat. Het gros van de spelers is echt niet zoveel beter dan de spelers van Heerenveen.

17 februari 2021 om 22:18

Wanneer je eennbetoog eindigt met een constatering dat je gewoon minder was terwijl je tot de 67e minuut met 3-1 voorstaat en dat best terecht is, dan snap je er niet veel van. En je voorspelling kracht bij zetten door twee spelers aan te halen die scoren wanneer je dus met 10 man loopt en er geen pepernoot meer van bakt, nou, me dunkt dat dit meer dan voldoende onderbouwing is dat je er idd niets van begrijpt. Maar goed, hou vol Nostradamus.

17 februari 2021 om 20:46

Een paar Feyenoorders maken grapjes over De Jong en Schone en daar zit je een week later nog mee?

17 februari 2021 om 20:48

Ja daar heeft hij al een week niet door geslapen. Het zijn gevoelige jongens hoor

17 februari 2021 om 21:31

Joh, we hebben het hier over iemand die altijd provoceert richting Feyenoord en Vz doet er niets aan. Lekker laten gaan.

17 februari 2021 om 21:51

Jij had hem hiervoor een permanente ban gegeven in je tijd als moderator hahahaha.

17 februari 2021 om 21:57

Komt waarschijnlijk omdat deze website ook een onmiskenbare voorkeur heeft, maar weinig alternatieven om toch wat nieuws mee te krijgen

17 februari 2021 om 21:58

Provoceren? Het zijn twee waarheden: Feyenoordsupporters deden lacherig om het duo Lasse en Siem bij Heerenveen en Siem kopt je ook de beker uit. Dat kan je prima benoemen als je het mij vraagt gezien Siem nu alweer zijn meerwaarde heeft aangetoond.

17 februari 2021 om 20:47

Rare manier van je gelijk te willen halen. Ze blijven traag toch? Of vind jij ze nu ineens snel?

17 februari 2021 om 20:48

Nou die deksel is wel aangereikt door Berghuis, want eerlijk die 2 opa's kan eigenlijk niet meer. Hoe oud is Siem eigenlijk?

17 februari 2021 om 20:54

Opa Siem kopt Feyenoord uit de beker. Mooie titel wel.

17 februari 2021 om 20:55

Die had mijn opa er ook wel ingeknikt ja!

17 februari 2021 om 20:57

Die bal had Huntelaar ook makkelijk gemaakt terwijl die, als die niet bij Ajax had gespeeld op de helft van de tegenstander en in de 16, het predicaat van trage opa had gekregen. Een balletje afwachten in de 16 heeft weinig met snelheid te maken dus het veranderd aan de opmerking vrij weinig. Was verder ook aardig onzichtbaar. Kopt hem wel goed binnen, dat dan weer wel.

17 februari 2021 om 20:58

Hij is pas 32 joh. Waar is dat misgegaan.

17 februari 2021 om 22:05

Klaplongen in zijn tijd in Engeland. Hij heeft er toen lang uitgelegen. Nooit meer de oude geworden.

VAR belachelijk voor beide partijen, Berghuis idioot, Marsman terug op zijn normale niveau.

Ongelooflijk. Als ze normaal gesproken iets kunnen, is het een voorsprong verdedigen. Oké, tien man, maar om dan in tien minuten drie tegengoals te krijgen..

17 februari 2021 om 22:35

Als je bij een 3-1 iedereen opdraagt om achteruit te lopen en na de 3-2 iedereen aangeeft nog verder in te zakken maak je het jezelf ook wel moeilijk als coach. Steven en Dick hebben de ploeg in mijn ogen om die reden benadeeld. Als je Jorgensson en Linssen voorin houd speel je verder 1 op 1 en kan je de bal ook nog kwijt om onder de druk uit te komen.

17 februari 2021 om 22:41

@Vakkie, met alle respect, maar Feyenoord moet toch in staat zijn om met tien man een voorsprong te verdedigen?

17 februari 2021 om 22:50

Zeker, maar niet als je 30 minuten met de kont in de eigen 16 moet hangen. Daarom zeg ik ook steven en dick.

Dit zag niemand meer aan komen. Maar Feyenoord laat zich op nieuw verrassen door Heerenveen. Door Berghuis lig je uit de beker. Bedankt Siem.

17 februari 2021 om 20:44

Siem is niet anders gewend toch? Net als Schone

17 februari 2021 om 20:45

Idd dat zijn ze zeker gewent. Als ze maar niet gaan scoren tegen Ajax maar daar ben ik ook niet bang voor.

17 februari 2021 om 21:24

Ach, ik ben voor Ajax en Heerenveen. Dus altijd een club in de finale;-). En ondanks dat Ajax bij mij toch de nummer 1 is, gun ik Heerenveen de finale wel;-)))

17 februari 2021 om 20:50

Bedabk je de var ook even of mag er tegen ajax wel gewoon een keeper in de lucht uit balans worden gebracht?! Maar feyenoord heeft het verlies volledig aan zichzelf te danken, zonder heerenveen daarmee te kort te doen

17 februari 2021 om 21:00

Al 10 jank reacties gelezen van je, echt heerlijk zo iemand die extreem subjectief is en alleen alles wat tegen zijn clubje ingaat kan zien. Jank alsjeblieft nog even verder, is genieten voor de niet Feyenoord fans.

17 februari 2021 om 21:29

Jammer dat Marsman vanavond zelf in de fout gaat, terwijl hij tot nu toe prima heeft gekeept, maar Berghuis is het ongeleide projectiel die jouw clubje de das om heeft gedaan. En de VAR heeft vanavond prima gefunctioneerd. Wees blij dat Linssen niet een tweede gele kaart heeft gekregen, want die zat er ook aan te komen...

17 februari 2021 om 22:07

Bij Ajax gebeurt dit niet, Stekelenburg is een ervaren doelman. Denk dat het wisselen vna keepers de hele tijd marsman onzeker gemaakt heeft. Hij zag er echt niet goed uit bij die goal.

17 februari 2021 om 22:38

Hij maakt zeker een fout @Speedy, maar dat laat onverlet dat er een overtreding wordt gemaakt. En VZ kunnen we gewoon optreden tegen die aanwinsten die medegebruikers aanspreken als jankerts en het hebben over clubjes of zijn feyenoorders hier vogelvrij verklaard?!

De wedstrijd is nog niet eens afgelopen... Wat een slotfase! Echt krankzinnig. Hoe een rode kaart voor een aanvaller de wedstrijd kan doen kantelen...

ach kan er wel mee leven. de bekerwinnaar konden we toch al opschrijven dus scheelt weer een hoop frustratie. 2de helft spelen we gewoon meer dan prima en dan valt er een rode kaart, tja kan gebeuren. niks aan t handje koppies omhoog en we gaan door. wel raar trouwens dat je als je met een man minder staat je 2 spitsen inbrengt en geen verdediger, maarjaaaaaa lekker champions league gaan kijken

Ach ik snap het wel, Feyenoord wilde niet tegen Ajax spelen en verloor daarom maar...
Nee zonder gekheid, wel slecht als je 1-3 voorstaat en dan zo kinderlijk met 4-3 verliest!

Wauw een heerlijke comeback! Gefeliciteerd Friezen, wordt een pittig potje voor Ajax in de halve finale.

17 februari 2021 om 20:44

Pittige pot voor Ajax? Heerenveen wint hier door de onkunde van Feyenoord en de lompheid van Berghuis. Tot aan de rode kaart van Berghuis was er niks meer aan de hand voor Feyenoord. Heerenveen werd weggevaagd en toen...speelde Feyenoord als de amateurtak. Om te schamen haha.

He aanvoerdert, bedankt he! Lekker je frustratie weer botvieren met zo’n achterlijke overtreding in de eerste helft, om met je domme kop vervolgens nog effe zo’n sliding te maken. Geen vuil-tje aan de lucht na die 3 goals, na overigens weer zo’n armoedige eerste helft en dan dit. Lang geleden dat ik zo chagrijnig ben geweest.

17 februari 2021 om 20:49

Zo stom, maakt een prima goal en speelt de laatste weken weer goed, maar zo zorgt hij er voor dat hij toch weer negatief in het nieuws komt.

17 februari 2021 om 20:57

Jup, nu krijgt hij al die verhalen over z'n frustratie weer terug in z'n gezicht (na zo'n lange periode zonder die overtredingen) en dat heeft 'ie geheel aan zichzelf te danken.

17 februari 2021 om 21:05

Ja, wel een beetje klaar mee. Geeft op de momenten dat het echt moet niet thuis (en dan bedoel ik niet de wedstrijd tegen psv, maar de cruciale wedstrijden daarvoor tegen Ajax, Vitesse en Heerenveen ), is geen echte aanvoerder, loopt het eerst met zijn hoofd naar beneden en blijft dit soort fratsen uithalen. Begenadigd voetballer, maar goed om hem na dit seizoen te verkopen.

Ik vond het eerlijk gezegd wel een overtreding op Marsman bij die 3-3. Heel apart dat er niet gefloten wordt, je ziet duidelijk dat ie in de lucht uit balans wordt gebracht door een arm.

17 februari 2021 om 20:43

Snap ik ook geen reet van. Weliswaar een kleine tik, maar het brengt hem volledig uit balans. Snap niet dat als ze daar naar kijken, ze het niet afkeuren. Zelfde geldt denk ik voor de penalty, dus het heft elkaar wel weer op. Maar toch

17 februari 2021 om 20:51

Ja ik vind dus totaal niet dat het elkaar opheft. Deze goal door laten gaan was gewoon de doodsteek voor Feyenoord die nog een hele verlenging met een mannetje minder zouden moeten spelen, anders was het alleen een goaltje achter maar nog wel heel lang te spelen en nog 11 tegen 11.

17 februari 2021 om 21:03

Als je het zo bekijkt heb je volkomen gelijk ja. Het moment waarop het gebeurt is een mokerslag

17 februari 2021 om 21:19

Ik denk dat de VAR ook heeft gezien dat Senesi zijn armen gebruikt in de rug van Veerman.

17 februari 2021 om 21:29

Ik denk dat de VAR ook gezien heeft dat dat totaal irrelevant was voor het verloop van de situatie

17 februari 2021 om 20:46

Maar aan de andere kant had die penalty in mijn beleving ook opnieuw gemoeten in verband met het vroeg inlopen van Botteghin.

17 februari 2021 om 20:48

Maar die penalty kon nog gemist worden

17 februari 2021 om 20:50

Klopt, maar meer om aan te geven dat er in mijn beleving beide kanten op belangrijke fouten gemaakt zijn.

17 februari 2021 om 20:52

DIe fout was wel minder cruciaal toch?

17 februari 2021 om 20:52

Var kijkt daar niet naar net als bij een gele kaart. Veerman liep ook te vroeg in overigens. Maar goed zelfs met 10 manag je tegen zo'n matige tegenstander geen 3-1 vkkrslrong weggeven.

17 februari 2021 om 20:52

Helemaal mee eens. @detoekomst

17 februari 2021 om 21:33

Tja, er is een club die altijd de VAR mee heeft, helaas is dat niet Feyenoord.

17 februari 2021 om 21:47

Tja, als je niet zo vaak voor het doel komt heb je ook minder var momenten waar je profijt uit kan halen.

Advocaat met een wijzend vingertje naar de scheidsrechter. Niet helemaal terecht.

17 februari 2021 om 20:42

Hij kan moelijk naar de VAR wijzen, die zitten in Zeist. De scheids had de overtreding gewoon zelf moeten zien, klaar.

17 februari 2021 om 20:43

Advocaat is heel goed in het wijzen naar anderen. Ben nooit een fan van hem geweest. Deze houding onderstreept dat.

17 februari 2021 om 20:52

Dat viel mij ook op...maar dat doet hij wel vaker om er volgende week weer een flauwe grap over te maken. Als het een kerel is zet hij Berghuis komende wedstrijd op de bank. Want Berghuis is hier hoogst persoonlijk voor. Dit is niet de eerste keer ook.

17 februari 2021 om 20:55

"Als hij een kerel is zet hij Berghuis op de bank". Dat gaat natuurlijk niet gebeuren. Competitie is alleen maar belangrijker geworden nu. En het gaat om te veel geld..... Misschien wel de band afpakken

17 februari 2021 om 21:07

Als hij verstandig is, stelt hij hem gewoon op. Het is heel dom van Berghuis, echt waardeloos. Maar hij is nog teleurgestelder in zichzelf dan wij in hem

17 februari 2021 om 20:48

Dank je. Sportief. Zo ken ik Feyenoorders ook weer.
Respect

17 februari 2021 om 21:07

Ja, Mulder keepte goed bij Heerenveen.

Berghuis godvergeten kneus! Je hebt helemaal geen reet te duchten van Heerenveen. Zijn totaal tegen de verhouding in op voorsprong gekomen, je speelt Heerenveen op een hoop en je geeft t volledig weg. Die 3-3 kan je wegstrepen tegen het inlopen, al had de penalty nog binnengeschoten moeten worden natuurlijk.... totaal onnodig van Feyenoord perspectief. Gefeliciteerd Heerenveen.

Aanvoerder onwaardig graag die band afnemen. Wat een volslagen idioot om met 3-1 zo’n tackel in te zetten. Daarnaast is deze scheidsrechter echt een volkomen drama als je het met die penalty al niet ziet. Marsman in de 5 meter en overdreven veel kaarten trekken. Een schande is het

Dom dom dom Berghuis. Ben nou wel benieuwd waarom de pingel niet over moest. De 3-3 lijkt me overigens een overtreding. Je mag een keeper niet duwen in de 16. Leuk dat het geen harde duw is, maar als je in de lucht ben raak je nog snel uit balans. Maar goed onderaan de streep, bedankt Steven en gefeliciteerd Heerenveen.

17 februari 2021 om 21:08

Ik denk dat als de scheidsrechter voor een duw had gefloten de Var de beslissing niet had teruggedraaid. En zo keek hij waarschijnlijk ook naar het besluit nu. Ik hoop wel dat er nog toelichting komt op de strafschop die gestopt was, want daar hoor ik verschillende verklaringen over. Ik zelf gokte erop dat Veerman (nipt) te vroeg inliep en dat ze daarom door lieten gaan. Maar ik hoorde ook zoiets dat de Var dat niet mocht beoordelen (wat ik dan weer raar vind). Dat te vroege inlopen zouden ze toch niet serieus gemist hebben van Botteghin? Af en toe is voetbal zelfs voor de vaste volgers onbegrijpelijk geworden.

Overigens gek dat Feyenoord eerst zonder Berghuis Heerenveen nog redelijk eenvoudig van zich Kon houden. Maar na de wissels (met name de komst van Nygren) en omzettingen van Heerenveen volledig in elkaar begon te storten.

Helaas frustrerend als Feyenoord supporter, maar het is wel bekervoetbal in optima forma. Veel doelpunten en vreemde momenten. Succes tegen Ajax Heerenveen! Win de beker nu ook maar ;-)

Je aanvoerder die je zo in de steek laat. Niet voor het eerst dit seizoen, weliswaar niet met rood maar wel weinig inzet en een hangend kopje. Jammer geen klassieker in de beker maar dit is toch een fantastische beker pot zo geweest.

Scheelt weer, hoeft Hansje niet op te letten of Berghuis wel zijn best doet tegen Tagliafico. 3 goals in 7 minuten, ga je schamen.

Maar de halve finale ging toch tussen Feyenoord en Ajax? Nou snap ik het niet meer ;-)

17 februari 2021 om 20:45

Je kon er inderdaad op wachten. Gefeliciteerd met de halve finale

Aan de reactie van Marsman kan je zien dat het niet een overtreding is. Wordt niet boos op de scheids maar je ziet hem balen van z'n blunder. Berghuis, jammer dat hij zich weer laat gaan. Dacht dat hij dat niet meer had. Zonde want hij is een prima speler.

17 februari 2021 om 20:46

Dat vind ik nooit echt een sterk argument. Ik word zelf ook nooit boos als ik voetbal. Boos worden is niet per se de standaard

17 februari 2021 om 20:49

Dus omdat er een speler is die niet de neiging heeft de scheidsrechter naar de keel te grijpen is er niks gebeurd? Vreemde redenering.

17 februari 2021 om 20:52

Groot verschil tussen de scheids naar de keel grijpen, dat gebeurt ook zo vaak he... En verhaal halen bij de scheids omdat je iets onterecht vindt.

17 februari 2021 om 22:01

Ik had het over de neiging ertoe, want het gebeurt best vaak dat een speler als een razende richting de scheidsrechter gaat. Heb het net in de samenvatting nog even gezien, maar je ziet Marsman wel misbaar maken.

18 februari 2021 om 09:21

Toen Onana tegen Groningen door Linssen een tik kreeg waardoor Linssen kon scoren, klaagde hij ook niet bij Nijhuis. Deze gaf toen achteraf aan dat het niet klagen van Onana een belangrijke reden voor hem was om niet te fluiten, want als er iets aan de hand was, had hij dat wel gedaan. Dat was een overduidelijke overtreding destijds.

Vrij zwak argument dus. Vind het verder een prima beslissing om er niet voor te fluiten hoor. Keepers worden te veel beschermd en hij moet gewoon niet zo slap inkomen.

Wat een fantastische pot! Super spannend, maar de VAR maakte aan beide zijdes wel aparte beslissingen. Uiteindelijk benadeelt Berghuis echt zijn team wel enorm en verdient Heerenveen de winst.

Het niet affluiten voor het te vroeg inlopen van Botteghin was heel dubieus.

Ik weet niet welke koker er in het VAR hokje zat, maar die heeft dat wel heel bizar gemist

17 februari 2021 om 20:54

Zelfde geldt voor jouw fantasiemomentje met die zogenaamde duw op Marsman. Het is toch geen korfbal zeg. Kom op hoor. Zet je Feyenoord bril eens af.

Wat een wedstrijd! De gele kanarie vloog weer voorbij, Berghuis die geen zin had om Tagliafico aan te rennen, Ajax die nu de 5 beste clubs van Nederland moet verslaan om de beker te winnen.. 😂 Echt bizar. En dan denk ik als leek ook nog dat de penalty overnieuw genomen had moeten worden door het te vroeg inlopen van Botteghin. Echt een gekke wedstrijd gezien.

Marsman liet weer eens zien hoe we hem kenden bij Twente. Beetje pech bij de 3e goal, scheids mag daar volgens mij ook fluiten. Berghuis heeft de enige kans op een prijs voor Feyenoord hoogstpersoonlijk verknald.

Gefeliciteerd Heerenveen. Beter ook wij hebben niks te zoeken in de beker, helemaal niet tegen Ajax als volgende tegenstander.

Feyenoord en Heerenveen, bedankt voor deze heerlijke bekerpot die jullie ons hebben voorgeschoteld. Soms niet al te best, net als het veld, maar het was echt een boeiend voetbalgevecht. Jammer voor Feyenoord, zelfs na de rode kaart leken ze niet in de problemen te komen tot Heerenveen met het wisselbeleid de wedstrijd keerde en het helemaal in elkaar begon te storten. Schone, maar vooral Nygren bracht precies wat Heerenveen nodig had. Die Kaib vond ik trouwens wel uitblinken bij Heerenveen. Een mooi affiche voor Ajax in de halve finale, hoewel ik stiekem ook een klassieker extra wel mooi had gevonden. Het gaat sowieso geen gemakkelijke pot worden. Heerenveen gefeliciteerd, Feyenoord kan zich op de strijd om plek 2 gaan concentreren.

Als neutrale supporter een heel erg vermakelijke wedstrijd gezien. Feyenoord bijzonder zwak in de eerste helft . Berghuis heeft zijn team enorm in de steek gelaten. Wat een vervelend jongetje is dat.. Nu zondag nog even verliezen van Twente en feyenoord doet wat zij het hele seizoen al doen. 2 potjes in de week kunnen de mannen fysiek niet aan. Bijzonder slecht gewisseld ook van advocaat met haps en jorgenson...

Ja en dan na de wedstrijd met n pruik lipje op de bank blijven zitten, net of je er kapot van bent, niet geloofwaardig Berghuis, ligt er te dik bovenop en de winnende ook nog eens door een Ajacied

Ik zou de aanvoerdersband afnemen van Berghuis. Voor de rest een leuke pot

17 februari 2021 om 20:49

Eens, of gewoon 5 wedstrijden ernaast zetten

Goede invalbeurt van Lasse, als een ware dirigent de lijnen uitzettend met een mooie uitslag als resultaat!

Berghuis idioot verdomme dit is al de zoveelste keer dat hij te laat is met veel te lompe tackles. Dit kost ons gewoon een plek in de halve finale. We komen knap terug van een achterstand en op 1-3 voor en bij Berghuis gaat het weer mis met 2 domme overtredingen. Wat mij betreft neemt Advocaat stevige maatregelen. Aanvoerdersband afpakken en zondag in Enschede op de bank

Ik vond die 3-3 lastig. Het contact was niet dermate duidelijk dat ik zeg dat je hem 100 procent moet afkeuren. Als het er al was, dan was het echt heel licht. Dan snap ik dat de VaR eraf blijft. Bij die penalty snap ik ook wel het besluit dat hij niet wordt overgenomen. Keeper staat goed op de lijn. Henk Veerman loopt te vroeg in en is als eerste bij de bal. Botteghin loopt te vroeg in en heeft als voordeel dat hij hem kan tegenhouden (bal was anders naast gegaan overigens). Kortom 2 spelers die te vroeg waren. Gewoon lekker doorspelen. Wel mooi overigens die discussie over de Var. Dat was toch zo’n gemis vorige ronde? Nou zie hier hoe het met VAR gaat nog meer gezeik dan de ronde zonder Var. Met VAR dat ze in 3 van de 4 wedstrijden er ook niet van onbesproken gedrag uitkomen.

17 februari 2021 om 20:55

Zelf denk ik dat het feit dat die bal van Veerman naast zou gaan ook absoluut meespeelt waarom ze de pingel niet over lieten nemen.

17 februari 2021 om 20:56

@Master D, volgens mij is te vroeg inlopen de penalty opnieuw nemen. Dat het nu toevallig allemaal zo loopt en het elkaar soort van opheft oké, maar als het zo werkt dan kan je net zo goed allebei met 5 man al in de 16 meter gaan staan van tevoren. Ook dat heft elkaar op... Met zo'n gedachtegang geef je gewoon je eigen slinger aan de regels en wordt het allemaal wel erg subjectief. En dat lijkt mij niet wenselijk.

17 februari 2021 om 23:05

Maar @detoekomst, hoe ga je dan om met te vroeg inlopen van de aanvallende partij? Al helemaal als die ook nog eens het eerste bij de bal is... ik ken de regels niet, overnemen had zeker gekund als dat de regels zijn. Is het dan ook zo dat het een doeltrap is als enkel de aanvallende partij te vroeg inloopt?

18 februari 2021 om 09:27

@vakkie D, zomaar een oplossing uit de losse pols:

Als de aanvallende partij inloopt en er wordt gescoord: overnemen, anders niet.
Als de verdedigende partij inloopt en er wordt gemist: overnemen, anders niet.
Als beide partijen inlopen: altijd overnemen.

Dat lijkt mij de meest eerlijke regel, want zo kan niemand ooit voordeel halen uit te vroeg inlopen. Gewoon op die lijn blijven staan lijkt me. Overigens vraag ik me af of Veerman te vroeg inloopt, zijn voeten staan volgens mij nog op de lijn en enkel zijn lichaam hangt erover. Ik dacht altijd dat het bij inlopen ging over waar de voeten zich bevinden, maar kan het mis hebben hoor.

Ach het is bijna een standaard iets bij Berghuis om z'n team zo te laten vallen vooral die eerste overtreding is pure frustratie, dat kan gewoon niet als aanvoerder. Geef die band maar heel snel aan Toornstra. Overigens in elke topper/el wedstrijd en beide potjes tegen Heerenveen valt Senesi door de mand als je daar 18-20m voor kan vangen gelijk doen.

17 februari 2021 om 22:25

Wat je over Senesi zegt is echt zware onzin. Op het eerste kwartier na was die tegen Ajax top , en tegen PSV speelde die ook gewoon een prima wedstrijd.

17 februari 2021 om 22:47

Hoe kan je zeggen dat hij top speelde terwijl hij schuldig was aan het doelpunt van Ajax?

Bijkomstig en niet onbelangrijk is dat Berghuis ons een Feyenoord-Ajax ontneemt... Wat zonde!

Verrassend maar vind het persoonlijk wel mooi dat Feyenoord er uit ligt, dan is er in de finale in ieder geval geen oneerlijk thuisvoordeel.

Vanaf de rust ingeschakeld en wat een sensationele tweede helft was dit zeg. Die Nygren heeft zijn waarde ook wel even bewezen in 20 minuten, wat een invalbeurt! Maar die Berghuis, manman wat een sukkel. Buiten het veld komt hij op mij vaak genoeg sympathiek over, maar wat voor kronkel heeft hij soms in zijn kop in het veld. Wat voor aanvoerder ben je dan? En dit was echt niet de eerste keer dat hij zoiets doet. Deze nederlaag is echt zijn schuld en niet die van de Var, hoe graag sommige mensen hier zichzelf dat willen aanpraten. Dat tikje van Veerman in mijn ogen niet eens een overtreding, maar gewoon een klassiek grabbelend Marsmannetje. En al vind je het een overtreding, dan trekt dat recht voor de pingel die Heerenveen niet opnieuw mocht nemen.

Schakel net in,Hebben ze ook nog met 4-3 verloren whaaahahahaha

Schakel net in,Hebben ze ook nog met 4-3 verloren whaaahahahaha

Ook met tien man mag je proberen te blijven voetballen.
Dat was wel matig.

Lekker hoor madame Berghuis, ban afpakken en toornsta aanvoerder maken.

Wat een wedstrijd. Ook met 10 man had ik wel het idee dat Feyenoord de wedstrijd wel naar zich toe zouden trekken. Waren er volgens mij wel meer want hoe vaak hoorde ik tijdens live meepraten dat Feyenoord Berghuis niet zou missen tegen Ajax omdat hij zn niveau nooit haalt. (Overigens Berghuis speelde laatste wedstrijd best sterk, maar vergat te scoren tegen Ajax). Na de 2-3 die toch beetje uit het niets kwam kwam het geloof bij Heerenveen terug en slopen de bibbers toe bij Feyenoord. De 3-3 had voor kunnen gefloten worden, maar had niet het idee dat Veerman daar heel veel deed en dat het eerder leek op een blunder. Zuur voor Feyenoord, en dat mag je ook wel op het conto van je aanvoerder plaatsen, want voor de rode kaart was je heer en meester. Was toch nog de grootste kans op een prijs voor Feyenoord. 1e plaats is ver weg en 2e plaats is denk ik ook lastig, maar kan beide natuurlijk nog wel.

Ik heb deze wedstrijd wel 5 verschillende emoties gevoeld haha, maar wat een bekerwedstrijd weer! Voor de neutrale kijker zou het wel aardig zijn geweest, maar allemachtig wat was ik zenuwachtig haha en wat een spannende pot! Terecht dat het vervelende gedrag van Berghuis eindelijk eens wordt aangepakt trouwens.

Er werd eerder deze week lacherig gedaan over iemand zei dat Heerenveen niet zomaar moest worden afgeschreven in het artikel dat Feyenoord tegen Ajax zou spelen in de halve finale. Dus helemaal gelijk. Het was een slechte wedstrijd voor Feyenoord en Heerenveen verdiende de winst. Ik denk dat Ajax zeker een zware dobber gaat krijgen na Lille op donderdag en daarna Psv.

Haha wat een totale gekke avond is dit achteraf gezien. Ooh ja voor de mensen die zeggen dat de VAR had moeten ingrijpen bij de 3-3, als die er niet was stond Heerenveen met rust 2-0 voor en was de penal overnieuw genomen!

17 februari 2021 om 23:09

Beetje onsamenhangend verhaal, dus im de 1e helft is er een doelpunt afgekeurd door ingrijpen vam de var waarbij de scheids niks had gezien en de scheids wilde de penal opnieuw laten nemen maar werd overruled door de var?!

Advocaat laat spelers uitmaken hoe er gespeeld gaat worden,wie is er nou de baas bij Feyenoord,beter dat die er mee ophoudt want als je zo blijft spelen zak je steeds verder naar beneden en mag je blij zijn met een 5e plek...

Ik lees alleen maar over de Var, elleboog , Berghuis. Hoe waren de spelers? Volgens mij waren de Feyenoord verdedigers en de middenvelders nou niet dat je zegt geweldig . Ik zag weinig verschil tussen Diemers , die tot aan de 1-1 door bijna elke Feyenoorder werd uitgekotst, en de middenvelders en verdedigers , ze deden hun best. Op Toornstra na dan die vond ik de beste middenvelder.

"Zag je mij niet tegen tagliafico, hoe hard ik werkte"

Advocaat wijst naar scheids en VAR. Maar hij is zelf ook schuldig, de twee wissels in de 79 minuut waren heel slecht. Daarnaast geen enkele diepte en snelheid in de spitsen.

Ik heb het vermoeden dat de VAR ook heeft gezien dat Senesi zijn arm gebruikte in de rug van Veerman en daarom ook niet gefloten heeft voor een overtreding. Ik vond het vrij licht maar elk contact in de vijf meter is voldoende, dan moet iets het haast opgeheven hebben vandaar mijn vermoeden. Wel ongelooflijk suf dat je aanvoerder je hier zo naait.

Schandalige vertoning. En Berghuis, iedereen maakt fouten. Jij bent niet alleen verantwoordelijk voor deze nederlaag. Hoe er vanaf minuut 80(1-3) verdedigd is is werkelijk schandalig. Als mietjes. Rood is dom maar zeker NIET de enige rede van deze nederlaag.

Je bent en blijft de allerbeste Feyenoorder. Laat ze maar haten. Al die haters zien liever types als Verhoek, Immers en Kazim.

17 februari 2021 om 22:56

Hoezo haters? Vind jij het wel slim van hem dan? En ik denk ook niet dat mensen die (terecht) kritisch zijn op Berghuis de types die jij noemt liever zien. Wanneer je Van Hanegem, Pelle of wie dan ook zou hebben genoemd zou je misschien nog gelijk hebben gehad maar dat is net zulke onzin als jij poneert.

Het is weer huilen op Zuid. Trieste nederlaag na 1 - 3 voor. Zie ik Ajax niet zo snel voor elkaar krijgen. Die spelen dit gewoon uit. Marsman was lachwekkend

Feyenoord zorgt wel echt voor comedy in deze barre tijden! Dank daarvoor!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren