Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

El Ghazi wijst kracht van Lille aan: ‘Dat is de zwakke plek van Ajax’

Laatste update:

Anwar El Ghazi kijkt met meer dan gemiddelde interesse uit naar de ontmoeting tussen Lille OSC en Ajax in de Europa League. Donderdag is op Franse bodem deel één van het tweeluik tussen de twee voormalig werkgevers van de aanvaller, die in januari 2017 van Amsterdam naar Lille ging. El Ghazi maakte in Lille nog een half jaar de huidige trainer Christophe Galtier mee. “Het wordt een zware opdracht”, denkt de vleugelaanvaller.

“Lille speelt erg tactisch, precies hoe de coach het wil: leunen, als team opereren en gokken op de counter. Dat laatste is de zwakke plek van Ajax”, zo verzekert El Ghazi, die Lille al na anderhalf jaar inruilde voor Aston Villa, in de Ajax Podcast. “Lille heeft snelle spelers voorin, Ajax moet erg op zijn hoede zijn.”

Nicolás Blasquez, Lille-watcher voor het Franse persbureau AFP, verwacht dat Ajax veel meer tegenstand gaat ondervinden dan vorig seizoen, toen in de groepsfase in de Champions League tweemaal van de Fransen werd gewonnen. “Het team is completer geworden”, stelt Blasquez. “Vorig seizoen deed Victor Osimhen (nu Napoli, red.) veel in zijn eentje. De doelpuntenproductie is nu meer verdeeld.”

Ajax gewaarschuwd voor ‘Pogba-achtig' powerhouse met paardenlongen

“Hij is enorm sterk en heeft alles in huis om een heel goede box-to-boxmiddenvelder te worden. Zijn duelkracht is ongekend en hij zorgt bij balwinst vaak voor een goed vervolg.”Lees artikel

Burak Yilmaz is topscorer in de competitie met negen goals. Hij kwam in de zomer vlak voor het sluiten van de transferdeadline binnen en mensen waren niet overtuigd, maar hij doet het goed. Een andere Turkse speler, Yusuf Yazici, heeft er zeven in de Ligue 1 gemaakt en zes in de Europa League. Dan is er ook nog Jonathan David, een grote aankoop. Hij arriveerde in augustus, had drie of vier lastige maanden, maar scoort nu regelmatig.”

“Het gevaar kan van overal komen”, benadrukt Blasquez. Ook mag niet vergeten worden dat Lille iets meer dan vijfhonderd minuten geen tegendoelpunt om de oren heeft gekregen. De koploper van de Ligue 1 kreeg op 17 januari, in de 36e minuut van de thuiszege op Stade Reims (2-1), voor het laatst een tegengoal. Elk van de zes daaropvolgende duels in alle competities werden gewonnen én met een clean sheet afgesloten.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ondanks deze verhalen zie ik toch weinig problemen voor Ajax om door te gaan. Het elftal van Lille is naast Osimhen, David en Botman qua samenstelling weinig veranderd, terwijl Ajax vorig seizoen liet zien weinig problemen te hebben met de Franse club. Daarnaast heb je nu jongens als Kudus en Neres weer terug, wat de creativiteit alleen maar ten goede komt.

16 februari 2021 om 08:18

Ik ook. Ze staan natuurlijk goed in de competitie, maar ik verwacht dat Ajax over twee wedstrijden doorgaat. Ik ga er iig voor zitten donderdag.

16 februari 2021 om 08:22

Ik denk dat je Lille stevig aan het onderschatten bent. Ja, het is grotendeels hetzelfde team. Maar ze zijn een veel betere versie van zichzelf geworden. Ajax moet oppassen, dit hebben ze niet zomaar gewonnen. Al helemaal niet zonder Haller en Onana.

16 februari 2021 om 09:21

Eens, door veel mensen wordt Lille onderschat. Of Ajax overschat. Denk dat Ajax Lille ook zal onderschatten (icm het feit dat het "slechts" Europa League is). Zal me niks verbazen als Ajax er weer meteen uit vliegt zoals tegen Getafe.

16 februari 2021 om 08:23

Ajax is toch wel flink anders. In elke linie nieuwe speler tov die wedstrijden. Onana die heel sterk keepte er niet bij, achterin misschien Timber en Mazraoui ipv Veltman en Dest. Vorig jaar eerste pot was het Alvarez, Martinez en Promes op middenveld met Ziyech, Neres en Tadic voorin. Van die 6 namen zullen er maximaal 3 beginnen morgen. Dit is een totaal ander Ajax dan vorig jaar. De return was ook een totaal ander Ajax met Labyad, Vd Beek, Schuurs erin. Met Mazraoui op het middenveld en geen Blind. Vorig jaar is absoluut geen goede indicatie voor deze wedstrijden. Denk dat dit Ajax voetballend net te matig is voor Europees voetbal.

16 februari 2021 om 08:38

Nu gaan we zien of Stekelenburg een echte vervanger is. Timber gaat echt getest worden en we zullen zien of Ten Hag Martinez achterin zet en Blind op het middenveld. En we kunnen de wedstrijden vanvorig jaar wel met de situatie van nu vergelijken, maar dat heeft totaal geen nut. Ten eerste deed die Oshimen echt alles zelf en hebben ze over twee wedstrijden zo enorm veel kansen gemist, dat het de verhouding ook niet echt heel goed weergaf. Laten we hopen op een mooie wedstrijd en wellicht een herhaling van het mooie EL seizoen van een aantal jaar geleden.

16 februari 2021 om 08:32

maar toen hadden we Hakim nog

16 februari 2021 om 08:44

Die heeft Ajax dit seizoen geen moment gemist. Daar weten ze in London inmiddels alles van.

16 februari 2021 om 08:48

Die heeft Ajax niet gemist? Sorry, maar Ziyech vergeten we niet zo snel en missen we zeker wel! Spelers met extra klasse mis je altijd!

16 februari 2021 om 08:56

Ik vergeet ziyech ook niet en hij verdient veel respect maar moet er eerlijk bijzeggen dat ook ik hem minder mis dan verwacht. Had die verwachting ook toen de Licht en Frenkie vertrokken en ook dat viel mee. Al met al heeft de club het steeds met goede alternatieven kunnen opvangen.

16 februari 2021 om 09:00

Raffa1. Ik denk vooral dat je snel vergeet hoe goed die jongens wel niet waren. Met de spelers die je allemaal benoemt stonden we in de halve finale Cl, we gaan nu moeilijk krijgen om de eerste keer k.o. ronde van El te overleven, dus we missen ze allemaal keihard en de alternatieven die er nu staan zijn al een heel stuk minder.

16 februari 2021 om 09:15

Even serieus, maar mensen die dit roepen, die kunnen we toch niet serieus nemen? Het gemis van De Ligt, De Jong en Ziyech valt wel mee? Dat was de absolute top, de combinatie die zorgde voor een halve finale CL en een aantal voor een een finale EL. Daarna 2x derde in de poulefase. Wel degelijk missen we deze absolute klasse. In de Eredivisie missen we ze minder, maar voornamelijk in Europa is het een groot gemis.

16 februari 2021 om 09:23

toch snap ik wel wat je bedoeld @raffa, ik mis Ziyech nog elke dag maar aan de andere kant vervult anthony die positie fantastische en kan hij de zelfde cijfers weerleggen als Ziyech.

Frenkie word opgevolgd door Gravenberch nu, van deze 3 spelers mis ik de Ligt nog het allermeeste.

16 februari 2021 om 10:00

De Eredivisie kun je niet vergelijken met de PL, dat blijkt wel weer uit het feit hoe goed Ziyech het nu doet.

16 februari 2021 om 08:35

Uitslagen vorig seizoen waren anders wel relatief geflatteerd hoor. Ajax won terecht beiden wedstrijden, maar als je ziet wat voor grote kansen die Fransen kregen, dan was het echt een wonder dat ze er geen bal in kregen. Nu met een mindere keeper bij Ajax en wat meer scherpte voor de goal bij Lille verwacht ik gewoon een zeer lastig tweeluik. We gaan nu weer terug naar het Ajax zonder Haller. Dat was zeker qua creativiteit in de CL niet veel soeps tegen ploegen die het niveau van Midtjylland overstegen.

16 februari 2021 om 12:36

Lille had inderdaad kansen om te scoren toen, maar dat het niet lukte was ook wel gewoon onkunde van de aanvallers toen. Ik had namelijk geen moment het idee dat Lille ging scoren. Hoe het dit jaar verloopt is afwachten. Ze staan bovenaan in Frankrijk, dus ze kunnen echt wel wat.

16 februari 2021 om 17:38

Dan weet ik niet naar welke wedstrijd je vorig jaar hebt zitten kijken. Het is uit denk ik wel 3 of 4 keer gebeurd dat een aanvaller van lille vrij door kon lopen op de keeper, dan moet je wel heel veel vertrouwen hebben in de onkunde van de aanvallers, wil je niet het idee hebben dat ze gingen scoren.

16 februari 2021 om 16:46

Ik heb nog weinig goeds gezien van Kudus en Neres sinds ze terug zijn van hun blessure.
Ajax trof vorig jaar een ploeg die totaal niet in vorm was, ze stonden toen zelfs even 10e. Maar zeker in de thuiswedstrijd mocht het toen niet klagen over hoe Lille omging met de kansen en counter mogelijkheden die ze kregen. Die 3-0 was best lekker, maar wel behoorlijk geflatteerd op basis van de wedstrijd.
En sinds die wedstrijden is bij Ajax het halve elftal vertrokken Ziyech, vd Beek, Dest, Veltman, Promes, Onana die er niet bij is, Neres die nog geen schim is van voor zijn blessure. En van de Vervangers zijn er met Gravenberch en Haller al twee basis spelers die er niet bij zijn.
Natuurlijk kan Ajax best van Lille winnen, maar weinig problem lijkt me zwaar overdreven. Met alle wijzigingen bij Ajax en de huidige vorm van Lille is er geen enkele reden om aan te nemen dat ze weinig problemen zullen kennen met Lille.

16 februari 2021 om 17:39

Inderdaad, kudus heeft 4 minuten meegedaan tegen sparta in een al gespeelde wedstrijd, en neres heeft eigenlijk nog niks anders gedaan dan grote kansen verprutsen. Ik zie het niet zo positief in...

16 februari 2021 om 19:08

Ajax heeft best een aardige kans. Volgens de bookmakers hier in de UK is het ongeveer 50/50 en zo schat ik het op dit moment ook in. Ajax is zeker niet kansloos, maar ik heb niet het idee dat ze Lille zo maar even opzij gaan zetten.

Kudus is zo wie zo een groot vraagteken voor mij. Had een fantastische voorbereiding. Maar heeft tot nu toe pas drie wedstrijden mee gedaan (en her en der een paar minuten) waarvan RKC en Heerenveen thuis niet direct de beste graadmeters zijn.

met blind op het middenveld en martinez achterin heb je al een heel stuk minder last van de counters van Lille.

Ik ben benieuwd naar de opstelling van donderdag jammer dat we het zonder Gravenberch, Haller en Onana moeten doen, gelukkig hebben we een brede selectie en geloof ik er nog altijd heilig in dat we hier een resultaat gaan halen.

16 februari 2021 om 08:50

Ik denk dat het feit dat Gravenberch niet mee kan doen (geschorst of geblesseerd?) Ten Hag een hoofdstuk dossier minder bezorgd. Blind achterin tegen een club die op de counter speelt is niet slim. Maar wie op het middenveld ga je opofferen voor Blind als iedereen beschikbaar is? Ik denk inderdaad dat Martinez achterin staat en Blind de plek van Gravenberch op het middenveld overneemt. Ik gok dat Tadic in de spits staat met Anthony en Idrissi of Promes op de vleugels.

16 februari 2021 om 09:20

Ik vraag mij vooral af wat er met de voorhoede gaat gebeuren, Idrissi was ziek afgelopen weekend, Promes zat niet bij de selectie en Neres had het totaal niet.

16 februari 2021 om 11:04

Neres was inderdaad echt slecht. Tegen PSV was het beter, maar ging hij vooral voor eigen succes ipv totaal vrijstaande medespelers aan te spelen.

16 februari 2021 om 11:06

Want Lille, dat eerste staat in de Franse competitie, kan er helemaal niks van? Of zeg je dit omdat je dan, wanneer Ajax niet wint, je gal kunt spuien over hoe slecht Ajax wel niet was?

16 februari 2021 om 17:41

Of omdat hij eigenlijk geen idee heeft wat de kwaliteiten zijn van lille en puur naar de uitslagen van vorig jaar heeft gekeken.

Met Haller en Onana zou Ajax wel topfavoriet zijn. Lille doet het goed in Frankrijk maar die competitie staat dichterbij de Eredivisie dan bij de top 4 competities. Zonder Haller en Onana schat ik de kansen 55-45 in het voordeel van Ajax. Zwakke plek is het gebrek aan snelheid achterin bij Ajax. Als Ajax balvast is dan gaan ze winnen.

16 februari 2021 om 11:10

De Franse competitie staat dichterbij de ED dan de top 4 competities, das logisch. Maar de nr 5 op die lijst is de Franse competitie en die staat nog altijd veel hoger aangeschreven dan de ED. Met teams als Psg, Lyon en Monaco heb je 3 teams die financieel allemaal veel meer kunnen dan Ajax. Ook is het spelen in de Franse competitie een stuk aantrekkelijker dan in de ED. Dat Lille daar nummer 1 staat, na 25 van de 38 speelronde, is niet voor niets.

16 februari 2021 om 11:25

Het gaat er niet om hoeveel geld je kunt uitgeven, maar of je van je geld een goed team kunt opstellen.

16 februari 2021 om 11:39

Klopt, maar ik denk dat er in Frankrijk clubs zijn die dat goed kunnen. Daarnaast hebben ze meer geld en een aantrekkelijkere competitie. Dus om de Franse competitie bijna gelijk te stellen aan de ED is echt niet heel realistisch. Om maar even een paar spelers uit de Franse competitie te noemen: Kylian Mbappé, Neymar, Marco Verratti, Mauro Icardi, Houssem Aouar, Memphis Depay, Florian Thauvin, Jonathan David. Dat soort spelers hebben we niet in de ED hoor.

16 februari 2021 om 18:33

De Franse competitie is, zoals ik al zei, inderdaad sterker dan de ED, maar zoveel scheelt het ook weer niet. Rechterrijtje Frankrijk lijkt ook nergens op. En Ajax heeft ook tegen topteams bewezen te kunnen winnen (dit seizoen weliswaar niet...).

Lille heeft nu een uitschieter naar boven maar normaal is het een middenmoter/subtopper. Ajax hoeft niet bang voor ze te zijn maar Ajax is wel kwetsbaar achterin, dus blijft opletten.

16 februari 2021 om 19:44

Ondanks dat Lille al het hele seizoen in de Franse competitie top presteert, wat jij betiteld als een uitschieter, heeft Ajax de beste kansen omdat ze in voorgaande seizoenen (niet dit seizoen) hebben gewonnen van betere/grotere clubs.

ik zie hier zo veel onlogica in je verhaal dat ik er maar verder niet op reageer.

17 februari 2021 om 19:23

55-45 zei ik, praktisch 50-50 dus. En volgens mij presteert Ajax ook al het hele seizoen goed in de competitie. Je mag het best met me oneens zijn maar kom dan met argumenten in plaats van met een rijtje topspelers die bij PSG spelen te noemen.

17 februari 2021 om 20:58

De helft van de door mij genoemde spelers speelt niet bij Psg. Maar jij wilt dat ik met argumenten kom, maar kom zelf eens met serieuze argumenten? Jouw argumenten zijn dat Lille de afgelopen jaren een subtopper was in Frankrijk en Ajax de afgelopen seizoen het redelijk goed heeft gedaan in Europa. Maar wat zijn dat voor argumenten?? Lille staat nu eerste in de Franse competitie, Lille won uit bij AC Milan, koploper in Italië met 0-3. Lille beleeft een ontzettend topseizoen, en Ajax beleeft Europees niet zo'n heel goed seizoen. Dat zijn mijn argumenten om te zeggen dat Lille de duidelijke favoriet is in de confrontatie.

18 februari 2021 om 23:43

Nou, heb 't gezien ja, wat een wereldploeg dat Lille ;-)

Ik verwacht dat een middenveld met Blind, Alvarez en Klaassen ook in de omschakeling altijd goed staat. Timber en Martinez is alleen fysiek en qua kopkracht misschien niet echt sterk, maar mocht het Ajax lukken om ver van eigen goal te spelen is dat ook geen probleem. De aanval met Antony, Tadic en Neres lijkt me erg lastig te verdedigen. Fonte en Botman zijn goed, maar tegen dit soort voetballers hebben ze wel minder aan hun duelkracht dan tegen een type Haller. Ik denk daarom ook dat het niet echt een nadeel is dat Tadic in de spits moet. Eerlijk gezegd verwacht ik dan ook dat Ajax zakelijk doorgaat.

16 februari 2021 om 11:07

Lille heeft voorin niet echt veel grote mensen. Wel veel snelheid dus Timber zou dan wel van pas komen

16 februari 2021 om 11:15

Volgens mij is Burak Yilmaz toch best een fysiek sterke spits? Maar je hebt gelijk hoor. De overige aanvallers zijn vooral snel en technisch.

Ik ben heel benieuwd naar donderdag. Lille doet het dit jaar echt heel goed in de Ligue 1. Natuurlijk missen we Onana, Gravenberch en Haller. Met deze 3 was ik een stuk meer optimistisch geweest. Kansloos zijn we alleen echt niet. Denk dat Tadic met samba (neres en Anthony) een prima optie is, maar ik werd gisteren terecht aangevuld dat Idrissi natuurlijk ook op links kan spelen (maar geen idee hoe hij er voor staat). Denk dat Timber en Martinez weer centrum staan (daarmee ben ik een stuk minder bang voor de counters) en je met Blind, Klaassen en Alvarez op het middenveld staat. Donderdag gaat denk ik ook de echte vuurdoop voor Stekelenburg worden. Tot nu toe straalt hij een enorme rust uit, maar is nog niet echt getest.

16 februari 2021 om 19:34

Hij zou ook nog Brobbey of Kudus in de spits kunnen zetten. Kudus speelde in Denemarken ook vaak genoeg als spits en dan heb je als voordeel dat je de rest van de aanval niet aan hoeft te passen. Met grote sterke spelers weten Botman en Fonte wel raad, zou wat dat betreft wel willen zien hoe ze het doen tegen Klaasen en Kudus die daar opduiken maar er de helft van de tijd niet zijn, en het zijn volgens mij beide geen verdedigers die het leuk vinden om door te dekken.

16 februari 2021 om 21:43

Ik denk dat je met een dynamische spits a la Tadic beter kan spelen dan een fysiek sterke spits als Brobbey bijvoorbeeld tegen Botman en Fonte (haller is wel weer next level, maar dat is niet mogelijk natuurlijk). Kudus gaat denk ik nooit basis starten, die heeft net z'n eerste minuten weer gemaakt. Dat had anders wel een optie geweest, volgens mij was dat ook het plan van Ten Hag destijds tegen Liverpool. Door de snelle blessure van Kudus hebben we dat nooit echt kunnen zien helaas.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren