Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Dirk Kuyt tekent bij Ziggo Sport: ‘Dat maakt het extra boeiend’

Laatste update:

Dirk Kuyt gaat aan de slag als analist bij Ziggo Sport. De oud-voetballer was de afgelopen weken al een paar keer te gast als analist rond wedstrijden uit de Premier League. De samenwerking is van beide kanten goed bevallen, wat tot een dienstverband tot aan het einde van dit seizoen heeft geleid. Het is de eerste klus die Kuyt aangrijpt sinds vorige week dinsdag bekend werd dat hij per direct vertrekt bij Feyenoord, waar hij de afgelopen jaren in verschillende rollen werkzaam was.

Donderdagochtend maakte de televisiezender bekend dat Kuyt de rest van het seizoen regelmatig en exclusief te zien zal zijn bij Ziggo Sport. “Kuyt zal de komende weken veelvuldig zijn opwachting maken als analist bij de wedstrijden uit het Europese topvoetbal en dan met name bij wedstrijden uit de Engelse Premier League.” De voormalig Oranje-international zal ook aanschuiven in het programma Rondo.

Kuyt laat weten uit te kijken naar zijn nieuwe rol. “De afgelopen weken ben ik al vaker te gast geweest bij Ziggo Sport en dat is mij goed bevallen. Ik vind het leuk om de competities waarin ik zelf actief ben geweest zoals de Premier League en de Champions League vanuit een ander perspectief te bekijken. Dat maakt het extra boeiend”, aldus Kuyt, die vorige maand zijn debuut maakte als analist van de wedstrijd tussen Liverpool en Tottenham Hotspur.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als Dirkie het sociaal wenselijke antwoorden af kan leren, dan zie ik er echt een hele goede analist in. Hij heeft als speler echt alles meegemaakt, heeft op het allerhoogste niveau gespeeld. Denk dat Drik het spelletje echt goed ziet, als die nu wat kan werken aan zijn manier van vertellen en gewoon open en eerlijk spreekt, dan ben ik benieuwd!

11 februari 2021 om 08:49

Zit persoonlijk niet te wachten op de analyses van Kuijt, zegt nooit wat boeiends, als ik naar een pastoor wil luisteren ga ik wel naar een kerk toe, heb echt helemaal niks met die man

11 februari 2021 om 09:14

Ah Kokkie, is dus Derksen of praat hem in ieder geval na. Op basis waarvan zou je hem anders een pastoor noemen?

11 februari 2021 om 09:39

Door dat eindeloze saaie geouwehoer van hem, altijd maar iedereen willen plaatsen, nooit zeggen wat ie echt vindt, en nee ik ben geen Derksen en kijk er ook al een aantal jaar niet meer naar

11 februari 2021 om 09:40

*pleasen

11 februari 2021 om 09:57

En jij Fr010frdam praat weer de menigte na. Er zijn gewoon mensen die dat vinden.
Kuyt is een slijmbal die inderdaad nooit iets boeiend zegt. Hoop dat hij inderdaad zijn sociaal wenselijke antwoorden af kan leren.
Ik zie Sneijder eigenlijk als een betere analist

11 februari 2021 om 08:51

Dirk ziet het spelletje helemaal niet goed. Waardeloze toevoeging, Kuyt is alleen maar gekozen op basis van naam en niet op basis van kennis. Deze engnek met zijn midlifecrisis hoef ik niet op tv te zien.

11 februari 2021 om 09:53

Ik snap dit eigenlijk echt niet, je bent jarenlang professioneel voetballer en toch snappen ze het spelletje niet en zie je dat veel dingen niet lukken zonder een coach.

Dus x jaar succes met coach A, die gaat weg, nieuwe coach en opeens weten/kunnen ze niet meer voetballen.

Zo zie je ook het gigantische niveau verschil bij een Mourinho, Wenger, ... en talloze andere coaches tegenover ex-spelers. Sommige spelers die het wel snappen en duidelijk kunnen uitleggen en iets kunnen bijbrengen bij het grote publiek, maar de meest hebben het hier moeilijk mee. Ondanks dat ze 20-30 jaar lang op een hoog niveau hebben gespeeld en elke dag met de coaches hebben gewerkt.

11 februari 2021 om 11:36

Vind ik te gemakkelijk Medelin. Mijns inziend haal je 2 essentiele zaken door elkaar. Namelijk het begrijpen van bepaalde materie ten opzichte van het begrijpen/kennen van de materie en dit ook fatsoenlijk kunnen reproduceren. Als je niet goed over het vak kunt lullen betekent dat niet automatisch dat je er tactisch niets van bakt. Niet ieder vogeltje is gebekt genoeg om het fatsoenlijk uit te kunnen leggen.

11 februari 2021 om 11:38

Dat komt door zoveel factoren. Sommige coaches hebben de naam, kennen voetbal maar weten het niet over te brengen, sommige snappen het spelletje niet per se maar zijn ultieme people managers. Er is echter maar een select groepje dat alles heeft en bij een groot deel van de teams zal slagen. Kijk bijvoorbeeld Pep Guardiola, zou hij het goed doen bij bijvoorbeeld FC Utrecht of een Stoke City? Of is hij gemaakt voor ploegen met topspelers? Regel is vaak wel, heeft men de naam, komen er vaker kansen voorbij. (Zie Gio, Frank de Boer, Cocu)

Geen enkele toegevoegde waarde in mijn ogen. Ik vraag mij af of het om de naam is of om zijn kennis.

11 februari 2021 om 08:59

Vraag je je dat ook af bij andere analisten? Van der Vaart, affelay, mulder? Allemaal voetballers, en allemaal vanwege de naam toch? Maar ook omdat je weet dat ze daardoor kennis hebben.

11 februari 2021 om 09:05

Als je dan toch een rijtje noemt, noem dan de heren van Motd in Engeland. Dát zijn analisten waar ik graag naar luister en oud voetballers. In Nederland is het gewoon niet best. VdV zegt af en toe wat nuttigs maar Amrabat vond ik eigenlijk heel fijn om naar te luisteren. Wat mij betreft halen ze hem er gewoon bij na zijn carrière.

11 februari 2021 om 09:14

v/d Vaart prima analist... Zegt wat nuttigs, laat zijn kennis en kunnen horen en durft een stevige mening te geven.
Affelay is amper te verstaan...
Mulder ben ik wel een keer op uitgekeken.

Perez, van der Vaart, Janssen zijn voor mij de beste

11 februari 2021 om 09:23

Eens, Vd Vaart vind ik een verademing om naar te luisteren. Als je dan een Van Hooijdonk of Van Basten neemt ... die zijn ronduit vervelend. Dirk zie ik weinig toevoegen gezien zijn laatste optreden

11 februari 2021 om 09:28

Precies, gek genoeg is de beste voetballer uit het rijtje analisten, de ergste analist van allemaal. Van Basten zegt echt heel vaak gekke dingen, en zelfs zijn tafelgenoten zijn het zelden met hem eens.

Janssen en Rafael bieden een scherpe en moderne blik als nieuwe analisten, een stuk fijner om naar te luisteren. Perez is ook al jaren een toevoeging.

11 februari 2021 om 09:37

@genieterr: Vd Vaart vind ik prima als analist, net als Janssen. Mulder vind ik ook prima te pruimen. Affelay vind ik een stuk minder (maar misschien moet hij erin komen), Perez vind ik dan wel weer prima om naar te luisteren. Kuyt stond als voetballer niet bekend als tactisch sterke speler, maar vooral een noeste arbeider. Ik vond zijn toevoegingen als gast van Ziggo niet van hoog niveau. Dat kan natuurlijk wel veranderen, maar sta nu niet enorm te springen.

11 februari 2021 om 10:24

Je slaat wat mij betreft de spijker op zijn kop. Wat vind ik Van Basten een mega-irritante analist. Die roept zo veel rare dingen. Het lijkt er soms op dat hij dat bewust doet. Door hem kijk ik steeds met minder plezier naar Rondo.

11 februari 2021 om 11:03

Dat zijn ook wel personen die iets te melden hebben op Affelay na en Mulder is ook wel een beetje passe. vd Vaart vind ik juist top. Kuyt is koning open deuren intrappen. Kon 'm als voetballer waarderen, maar ook toen al waren z'n interviews gezapig saai! Een extra reden om geen Ziggo te kijken. Dacht dat hij zo nodig trainer moest worden en elders als coach aan de slag ging? Vage dwarrel toch die Kuyt ... nu al, en dan moet die nog gaan beginnen met z'n botox hoofd.

11 februari 2021 om 12:02

Boulahrouz doet het ook prima!

11 februari 2021 om 09:12

Is nergens op gebaseerd deze opmerking. Hij is juist welbespraakt en gaf laatst een prima analyse

11 februari 2021 om 11:38

nou ik zag hem laatst bij United-Everton en daar had hij werkelik niets toe te voegen.kwam geen zinnig woord uit.

11 februari 2021 om 12:12

Ik vond dat juist wel een goed optreden waar de tactische kant werd belicht. Beter dan Youri uh uh ik val je altijd in de rede en heb dat team eigenlijk nooit eerder zien spelen Mulder.

11 februari 2021 om 09:54

Ben ik niet met je eens, ik vond hem bij Spurs - Liverpool echt wel zinnige dingen zeggen, ondanks dat hij duidelijk liet merken echt Liverpool-Supporter te zijn in zijn analyses

11 februari 2021 om 10:06

@reds1965: alle analisten lullen maar wat in de ruimte. De ene week zeggen ze dit, de andere week dat. Of ze nu De Boer, affelay, vd Vaart, Janssen of Perez heten. Ik hoor ze praten maar zeggen niet veel anders dan wij op een verjaardag, bij de voetbalclub of in het cafe. Het zijn allemaal opportunisten die meewaaien met elke wind. Alleen mogen zij af en toe, heel interessant, een digitaal plaatje erbij gebruiken.

11 februari 2021 om 10:11

Met het verschil dat zij allen op het hoogste niveau hun hobby hebben mogen uitvoeren. En wij niet verder zijn gekomen dan de plaatselijke FC Bal op het Dak 5.. Wil overigens inderdaad niet zeggen dat we het altijd maar eens met ze moeten zijn, maar dat zij een bepaalde kijk op zaken hebben kun je moeilijk ontkennen.

11 februari 2021 om 11:38

Oud voetballers bekijken het misschien vanuit een andere invalshoek en vormen zo hun mening, terwijl wij gewoon als fan kijken. Maar een slechte wedstrijd blijft een slechte wedstrijd, een matige speler blijft matig.

Wel is het zo dat wij soms de bedoeling niet zien van een speler. beste voorbeeld blijf ik linksback Stanley Brard vinden, die in het jaar van Cruijff bij Feyenoord de tweede seizoenshelft mocht spelen als linksbuiten ipv de veel beter spelende Pierre Vemeulen. Achteraf bleek dat Cruiijf Brard erbij wilde hebben, omdat hij dan niet hoefde te verdedigen, Brard deed de vuile meters voor hem terwijl Vermeulen geen meter verdedigde. Maar Brard raakte werkelijk geen bal in het veld.

Lekker wakker worden zo, ga je toch even voor zitten Dirk Kuyt.

Mooi, heb veel liever de analyse van Kuyt dan van Van der Vaart of Mulder. Het is een vooruitgang!

Alle kuyt haters zijn weer wakker. Zo te zien zit het heel diep van binnen. Alles wordt erbij gehaald om maar te spuwen. Terwijl in al deze berichten geen enkel argument staat waarom het geen goede analist zou zijn.

11 februari 2021 om 09:05

Sterker, na zijn eerste optreden op TV waren er juist sups van andere clubs -die wel de objectiviteit konden opbrengen- die hem prezen om zijn heldere analyse. De onderbuik van VZ in optima forma ...

11 februari 2021 om 09:12

Ik heb wel argumenten gezien: Kuyt is nog helemaal nooit in zijn leven betrapt op een spannende, confronterende of gewaagde uitspraak, en dan zou hij nu ineens in zijn analyses wel de vinger op de zere plek gaan leggen? Ik geloof er geen bal van, maar ik ben gelukkig geen abonnee van Ziggo, dus ik ga het wel van anderen horen

11 februari 2021 om 09:25

Omdat hij zich wellicht naar buiten toe altijd netjes gedroeg tegenover zijn club(s). Dirk voor de camera is toch een hele andere Dirk dan in de kleedkamer. Nu kan die gewoon vrij uit praten, hopelijk doet hij dat ook.

11 februari 2021 om 09:55

Enige goede argument inderdaad. In z'n boek was hij toch redelijk kritisch. Heb je die gelezen?

11 februari 2021 om 10:13

Achteraf inderdaad. Meelullen met de meute en wenselijke antwoorden geven en achteraf kritisch zijn. Als hij dat masker eens laat vallen kan hij denk ik best positief verrassen als analist.

11 februari 2021 om 10:26

Achteraf? Wij kregen het achteraf te horen, dat vind ik juist zoals het hoort. Maar tijdens het seizoen zijn er gewoon discussies geweest binnenskamer. Hij is niet dwars gaan liggen tijdens trainingen of wedstrijden. Hij bleef juist, net zoals vaker bij het nederlands elftal ook, gewoon keihard zijn best doen om er alsnog in te komen. Binnenskamers klagen, buiten hard aan het werk. Bij ieder ander zouden wij dit professioneel noemen, bij Kuyt word het in de kont kruipen genoemd.

11 februari 2021 om 22:10

Dat masker is net nieuw en je wil hem nu al afbreken?😊😷

11 februari 2021 om 09:36

Ik ben geen hater, ik haat niemand. Maar ik vind Kuijt niet prettig om naar te luisteren. Mag dat?

11 februari 2021 om 09:39

@genieterr: Ah, we hebben weer iemand die maar te pas en te onpas met 'haters' komt. Kap daar eens mee man, dat is zo triest. Als je het niet met iemand eens bent of kritiek op iemand hebt, ben je geen 'hater'.

11 februari 2021 om 11:09

Het zou alleen fijn zijn als de kritiek op Kuyt eens substantieel zou worden onderbouwd, in plaats van één op één de terminologie van Derksen over te nemen. Lees hier nou de reacties eens, de kritiek is dat hij roept wat mensen willen horen maar er is niemand die met concrete voorbeelden komt. Dat is er gewoon ingeslopen omdat mensen elkaar napraten. Er zijn inmiddels bijna 60 reacties in dit topic en niet eentje gaat er daadwerkelijk over zijn analyse.Overigens, een concreet voorbeeld van kritiek op Kuyt is is het boek dat hij heeft geschreven waarin hij kritisch was op Feyenoord in zijn laatste jaar. Dat boek viel dus ook niet in goede aarde, wat ik bijzonder geestig vind want dat was juist allesbehalve het naar de mond praten van mensen (waar Kuyt voornamelijk op afgerekend wordt). Wanneer er dus daadwerkelijk een voorbeeld wordt gegeven is dat ook nog eens inconsistent met de wijze waarop Kuyt wordt afgeschilderd. Onbedaarlijk geestig vind ik dat.

11 februari 2021 om 11:29

@hijniet!: Ik kan me eigenlijk voor het overgrote deel van je stuk helemaal meekomen. Dat geldt trouwens niet alleen voor Kuyt, maar voor heel veel personen. Mij ging het hier alleen om het "hater" stuk, daarmee kap je direct een hele discussie plus het klopt gewoon totaal niet. Als je kritisch bent op een ander (ook al is het ongefundeerd), dan ben je nog geen "hater". Dat je oproept om ongefundeerde meningen te onderbouwen, dat begrijp ik totaal. Helaas reageren de meeste mensen hier zonder echt goede onderbouwing. Ook ik ben daarin natuurlijk niet heilig, maar probeer dat wel zo goed en zo kwaad mogelijk (jij ook hoor, I know). Z'n optreden als gast bij Ziggo vond ik niet een enorm mooie voorbode, maar laat me graag verrassen. Kuyt stond als voetballer nu niet echt te boek als tacticus, maar wie weet wat voor andere invallen hij kan hebben.

11 februari 2021 om 11:08

Misschien komt dat omdat hij een crowd-pleaser is zonder heldere eigen mening.
Ik laat me overigens graag positief verrassen hoor, maar ik heb nog zelden een eigen woord uit zijn mond gehoord.

11 februari 2021 om 11:14

Heel geestig dit inderdaad. Bijna 60 reacties onder dit artikel, het meerendeel negatief, maar niet eentje gaat daadwerkelijk in op de analyses van Kuyt. Ergo: de kritiek van de brullers hier geeft totaal geen inhoudelijke substantie, maar is louter gebaseerd op een bepaald sentiment.

Ik ben ook niet zijn grootste fan, maar geef hem een kans zou ik zeggen.

Haha de haat tegen Kuijt begint wel echt Van Bommel-achtige vormen aan te nemen op dit platform. Artikel is nog geen kwartier live of de spuit elf reacties kan je alweer oplepelen. Echt zo intens voorspelbaar allemaal. Mij boeit het me niet, ik vind al die analyses geen reet aan, maar ik zie echt net zo lief Kuijt als van der Vaart met dat slappe geouwehoer over zone-dekking.

11 februari 2021 om 10:08

Hoezo haat? Misschien zijn er gewoon heel veel mensen die net als mij vinden dat Dirk Kuijt alleen dingen zegt waarvan hij denkt dat iedereen dat wil horen. Zijn interviews als voetballer voegde al niets toe, dus kan me niet voorstellen dat hij als analist heel spectaculaire dingen gaat zeggen.

En je vind het toch geen reet aan, al die analyses? Dus hoe weet je nu al dat je net zo lief Kuijt als Van Der Vaart hebt? En als iemand over voetbaltechnische zaken praat als zone-dekking hoor ik dat liever dan dat iemand gaat roepen dat elke club waar hij speelt de mooiste club ter wereld is....

11 februari 2021 om 10:17

Zijn interviews voegden niks toe, nee, net zoals bij 98 procent van het profvoetballer bestand. Of zit jij likkebaardend achter de TV als Ryan Babel, Jorrit Hendrix of Jens Toornstra z'n post match analyse geeft? Voetbalanalist is een zinloze rol vol slap geouwehoer om mannen in hun mid-life crisis op een bank een gevoel van waardigheid te geven over hun club. Wat dat betreft past Dirk Kuijt er prima tussen.

11 februari 2021 om 10:36

Zinloos ? Het wordt natuurlijk ook wel wat saai wanneer er niemand op die bank zit Eigenlijk hetzelfde met de Boa's in Nederland. Iedereen heeft er een hekel aan, maar iemand zal het toch moeten doen. Ik vond voorheen Van Halst wel verfrissend met het gebruik van beelden, daarnaast stipt Van Der Gijp de hele mooie gebeurtenissen (en natuurlijk de meest lachwekkende gebeurtenissen) goed aan tijdens een wedstrijd.

11 februari 2021 om 11:36

@orgullo: Er zijn heel veel voetballers die tijdens interviews niks zeggen, dat klopt. Maar er is ook een groepje dat wel degelijk leuke interviews geeft, bijvoorbeeld het interview van Ihattaren gisteren vond ik vrij vermakelijk. En dan heb je ook nog Dirk Kuijt, die altijd maar dingen zegt waarvan hij zelf denk dat supporters van die club dat willen horen. Nou, daar prikt de normale supporter direct door heen hoor. En diezelfde verdeling kun je ook maken bij de analisten, zijn er maar weinig die echt iets toevoegen.

11 februari 2021 om 12:10

Als hij precies zegt wat ik wil horen, prima toch? Dan verstaat deze man z'n vak goed!

11 februari 2021 om 12:30

Maar dan ben je het er toch mee eens Paul? Hoe kan iemand nu al afgerekend worden op op zijn manier van analyseren op basis van een eenmalig optreden als analist en op basis van interviews van een aantal jaren geleden. En dan wordt er een voorbeeld gegeven van Ihatarren, terwijl Kuyt ook best een keer een leuk interview heeft gegeven. Maar hij had gewoon goede mediatraining gehad, net als 99% van de voetballers. En die ene procent die minder training heeft gehad krijgt bakken vol kritiek, dus gaat er ook aan werken.
Dit zegt 0,0 over de tactische kennis en de potentie als analist van deze mensen.
Terwijl dat nu als enige onderbouwing wordt gegeven, dus heeft het wel degelijk met haat te maken.

11 februari 2021 om 12:42

@orgullo: Ik ken je niet, maar ik kan me haast niet voorstellen dat jij iemand bent die in de onzin van Dirk Kuijt trapt. Zijn praatjes zijn hap klare brokken voor de 'fanatieke' supporters die blind achter hun spelers aan lopen. Ik schat jou toch hoger in.

11 februari 2021 om 12:48

@fr010frdam: Als Dirk al mediatraining heeft gehad, dan is het waarschijnlijk van de pastoor in Katwijk geweest. Op zijn inzet op het veld is nooit iets te zeggen geweest, maar zijn interviews zijn echt van een heel eng niveau. Misschien dat de Die Hard Feyenoord fan er anders naar kijkt, maar ik denk dat er wel ergens een kern van waarheid in zit als 90% van Nederland dit vind. Dirk Kuijt, allemans vriend, terwijl iedereen door zijn praatjes heen prikt. Dirk moet eens beseffen dat hij niet iedereen te vriend kan houden. Dat zou al een heleboel schelen.

Hij past wat dat betreft prima in het wereldje. Heel veel nietszeggende analisten, die om de een of andere reden wel steeds weer mogen terugkomen en hun voorspelbare mening mogen geven. Misschien dat hij er nog even in moet komen, maar wat hij tot nu toe uitkraamt, heeft echt geen toegevoegde waarde. OP basis van wat besluit Ziggo dan toch om hem vast te leggen?

Als ik Kuijt tot het einde van het voetbal seizoen moet gaan luisteren word ik waarschijnlijk softie/gay. De manier van praten en allerlei omweg zonder de persoon te kwetsen om zijn punt te maken en hoe hij iedereen in de kont kruipt. Ik heb gelukkig nog geen aflevering gezien van hem.

11 februari 2021 om 11:24

Want gay zijn staat gelijk aan softie? Dat zou ik niet tegen de verkeerde zeggen haha! Ben ook geen fan van de persoon Kuijt, wel een groot fan van hem als voetballer trouwens, maar ik denk dat hij wel eens kan verrassen. Laten we hopen dat zijn poltiek correcte pet thuis laat en gewoon eens de ouwehoermuts opzet, dan kan het echt wel wat worden.

11 februari 2021 om 14:41

Damn, wist niet dat Kuijt zo'n zwoele casanova was.

Dirk praat mensen naar de mond en draagt continu een masker. Ik weet niet of ik hier op zit te wachten, maar ik laat me graag verrassen. Als hij gewoon eens zichzelf zou zijn denk ik dat hij wel iets kan toevoegen.

Ik heb hem eerlijk gezegd nog niet zien analyseren, dus laat me graag verrassen!
Van Theo Janssen had ik ook niet verwacht dat die als analist uit de voeten kan, maar daar luister ik graag naar.
Overigens vind ik het jammer dat Boulahrouz niet vaker op tv is. Vind ik een fijne spreker en heeft ook gewoon verstand van het hedendaagse voetbal

Toch wel gek, alsof zomaar iedereen een goede analist is. Ja, hij heeft veel meegemaakt maar zijn interviews tot nu toe bieden weinig hoop op interessante en originele analyses.
Ik hoop wel dat ze Steven Berghuis nu alvast vastleggen voor na zijn carrière. Die heeft er echt nu al een kijk op en hij durft ook dingen te zeggen. Hij kan volgens mij ook heel goed objectief oordelen.

11 februari 2021 om 13:20

Ben het met je eens. Iets wat ik nooit van mijn leven had gedacht tot 2 jaar geleden. Hij kan nog altijd een etter zijn en een beetje een kort lontje hebben maar de meeste interviews die hij heeft zijn oprecht meer dan prima. De eerlijkheid spat er vanaf, is niet bang het oneens te zijn. Erg gestegen in mijn waardering.

Van wat ik tot nu toe gezien heb, vind ik het totaal geen toevoeging. Als voetballer was het na de wedstrijd al vreselijk en ik hoopte dat, doordat het bij Feyenoord niet doorging, ons die teksten bespaard bleven. Ik zit echt niet te wachten op Dirk Kuyt als analist bij Barca, vreselijk.

Begin eerst eens met het ontslaan van een paar "analisten" voordat je weer nieuwe clowns inhuurt. Ik begrijp dat ieder zo zijn eigen voorkeur heeft qua analisten, maar ik heb Kuyt in de televisie-optredens nooit zo bijzonder gevonden, net zoals die Marciano Vink er nu zit. Het moge duidelijk zijn dat Kuyt om zijn naam gehaald is. Maargoed dat zijn kop vol botox zit, kan 'ie ook meteen bij RTL Boulevard aan de slag.

De laatste keer dat hij te gast was had hij best een prima analyse, hij maakte het niet te moeilijk en misschien groeit hij er wel langzaam een beetje in. Ik kan hem in iedergeval beter hebben als van gaal die er laatst ook zat en alles op zichzelf richte.

Van Basten, Van der Vaart, Theo Janssen, Kenneth Perez, Ronald de Boer, Louis van Gaal. Dat is toch wel onze upperclass qua analisten. Kieft heeft oog voor detail en Mulder kan soms onderhoudend zijn op een andere manier, zonder over voldoende kennis te beschikken. Aad de Mos is vooral kleurrijk en beschikt over sappige achtergrondinfo. Misschien vergeet ik er een. Maar de rest is toch duidelijk van een ander kaliber qua personality en onderscheidend vermogen.

11 februari 2021 om 11:51

Mulder zegt vaak dingen waarvan ik zoiets heb, man hoe kom je er in hemelsnaam bij. Merk dat ze daar soms aan tafel ook zoiets hebben van wat zeg jij nou weer.

11 februari 2021 om 12:16

Youri Mulder is net zijn vader, die kletst altijd uit zijn nek en bereidt zich niet voor. Hij zit vaak helaas bij het Spaanse voetbal. Ik mis Kieft die vaak Spaans voetbal deed.

11 februari 2021 om 12:20

Van Gaal vind ik een drama, die loopt zichzelf te verafgoden.

11 februari 2021 om 12:34

Dan verwacht ik dat je voor Ajax bent. Vooral Ronald de Boer, Van Basten en zelfs Janssen zijn nogal gekleurd in hun mening.
Perez gaat nog, maar vindt zichzelf tegenwoordig zo geweldig dat hij af en toe wil shockeren en daar ook echt naar zoekt.
Van Gaal en Van der Vaart vind ik prima om naar te luisteren. Verder ziet Bruggink het spelletje wel goed. Mulder vind ik echt helemaal niks, niet prettig om naar te luisteren en inhoudelijk zwak.

Lekker brave antwoorden en open deuren. Verhalen over inzet. Ik zie het al helemaal voor me. Ik zal eerlijk bekennen dat hij al een streepje achter heeft bij mij voordat hij begonnen is. Maarja.. we gaan het zien en horen (helaas).

Dirk Kuyt werd in zijn tijd als voetballer terecht geprezen voor zijn werklust en doorzettingsvermogen, iemand die altijd de twijfel overwon. Maar wat heeft de NOS er achteraf een miskleun aan begaan om deze man op het paard te hijsen als volksheld en ideale schoonzoon, met de hijgerige theaterdramatiek zoals je dat van Jack van Gelder, Joep Schreuder en Frank Snoeks gewend bent. Een scan door de reacties op dit artikel laat toch wel zien dat niemand daarin is getrapt. Kuijt wordt ondanks alle charmeoffensieven in en van de media door de jaren heen nog gewoon herkend als een doortrapte demagoog die openlijk weinig interessants uitspuugt, maar achter de schermen een sluwe vos is.

Nou dan heb ik een reden om voortaan ziggo maar even ov er te slaan als hij er zit. Voegt helemaal niets toe.

11 februari 2021 om 12:00

Hadden die al niet genoeg redenen gegeven om niet te kijken?

wat is er met jullie??? voegt niets toe? een pro vers van de pers, en voegt niets toe? erg verwend vind ik dat. mogen blij zijn dat er websites, tv programma's er zijn , waar veel bekende ex prof's te gast zijn. in andere landen hebben ze deze luxe niet.

tv werkt zo veel reacties ( vooral negatief ) zorgt alleen maar voor aandacht etc dus is hij intressant voor ziggo . had nooit zo een trumpface bij hem verwacht

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren