‘Gruwelijke statistiek’ van Frenkie de Jong maakt indruk in Spanje: ’81-0’

Maandag, 8 februari 2021 om 13:45Daniel Cabot Kerkdijk • Laatste update: 13:45

Frenkie de Jong speelde zondagavond qua passing waarschijnlijk zijn beste wedstrijd in het tenue van Barcelona. Alle 81 passes die de middenvelder van de Catalanen in het uitduel met Real Betis (2-3 winst) verstuurde kwamen aan op plaats van bestemming, zo berekende Opta. De Oranje-international zou eigenlijk rust krijgen in het Benito Villamarín, maar door een enkelblessure van Ronald Araujo kwam hij in de elfde minuut alsnog binnen de lijnen.

Opta rekende uit dat De Jong de eerste invaller is met een dergelijk hoog aantal succesvolle passes en een honderdprocentscore in LaLiga sinds het seizoen 2005/06. De statistiek wordt door media in Spanje gretig opgepikt. Bij Marca wordt de prestatie van de Nederlander als een brutal dato omschreven, vrij vertaald: een gruwelijke statistiek. “Frenkie de Jong blijft bewijzen dat hij als een van de belangrijkste spelers van het Barcelona van Ronald Koeman kan worden gezien.”

Koeman liet De Jong op de bank starten, net als Lionel Messi en Pedri. In de elfde minuut kwam de ex-speler van Ajax echter al binnen de lijnen en vormde hij samen met Clément Lenglet het hart van de defensie. Daar stond De Jong ruim een uur, totdat Samuel Umtiti in de 78e minuut binnen de lijnen kwam voor Sergio Busquets en hij weer op het middenveld plaatsnam. “In die tachtig minuten, plus de extra tijd in beide helften, was De Jong perfect op het gebied van passing. Een opzienbarende statistiek, ook al speelde hij als centrale verdediger en hoefde hij in het merendeel van de passes geen risico te nemen.”

“81-0, alsof het niets is”, besluit de Madrileense sportkrant. De Jong is bij uitstek de meest door Koeman gebruikte voetballer van Barcelona, dat tot dusver 32 duels in alle competities speelde. De middenvelder kwam in liefst 30 duels binnen de lijnen en ontbrak tegen Dynamo Kiev (Champions League) en Cornellà (Copa del Rey) omdat hij bewust door Koeman buiten de wedstrijdselectie was gelaten. De Nederlander kwam tot 2.633 speelminuten en dat is beduidend meer dan de nummer twee en drie qua speeltijd: Jordi Alba met 2.338 speelminuten en Antoine Griezmann met 2.324 speelminuten.



Gerelateerd

Meer sportnieuws

74 reacties (laatste reactie door j3ro3ntj33__)

Sorry maar ze slaan in Spanje echt door met de superlatieven richting Frenkie. Ja mag toch wel verwachten van iemand die 65 miljoen heeft gekost en meer dan 15miljoen per jaar verdient dat hij een bal bij een speler kan brengen.

8 februari 2021 om 03:08

Haha ja en nee. Ja, het is een wereldspeler van wie je verwacht dat hij ballen naar de goede kleur speelt. Aan de andere kant mogen we best trots zijn dat Frenkie gewoon de wereldspeler is die we hopen dat hij is. Tot drie maanden geleden waren er genoeg mensen die hun geluk niet op konden dat Frenkie niet iedere wedstrijd besliste voor Barca als "grote aankoop / nieuwe Johan Cruijff". Nu is ie samen met Pedri en Messi de wereldspeler van Barca die het tempo bepaalt. Laten we er gewoon een keer van genieten rondom deze berichten in plaats van weer dingen zoeken om zuur over te zijn

8 februari 2021 om 11:44

Jammer Martijnr12: ik vond hem zeker vorig jaar gewoon tegenvallen, en ook nog in het begin van dit seizoen. Ik ben kritisch, meer niet. En op VZ werd dan bijna lyrisch gedaan over 1 steekbal in een wedstrijd en al die loverboy’s liepen er kwijlend achteraan. Ik ben blij dat hij de laatste tijd eindelijk de hoge lat aantikt die hij in potentie heeft. Heeft oranje straks ook baat bij tijdens het ek. Nu het niveau volhouden. Maar als die 82/0 klopt is dat ook wel een prachtig rapportcijfer.

8 februari 2021 om 03:09

Ben het met je eens dat het vaak overdreven is met artikelen over frenkie, maar dit is toch wel de complimenten waard vind je niet?

8 februari 2021 om 14:11

Ligt eraan. Hoeveel van die passen zijn vooruit? Tikkie breed en tikkie terug schiet je niet veel mee op. Ook speelde die als centrale verdediger, dan wordt je amper onder druk gezet (vergeleken met op het middenveld en in de aanval spelen) en heb je veel meer tijd. Dan mag je ook wel verwachten dat iemand die normaal op het middenveld speelt dan makkelijk een vrije man vindt.

8 februari 2021 om 15:12

Ja je kan het bagetaliseren, maar als je voetbal hebt gespeeld dan weet je dat balverlies leiden ontzettend veel energie kost. Het hele team moet dan weer omschakelen. Als je de bal in het team houdt dan kun je die energie veel effectiever gebruiken. En ik hoef je natuurlijk niet te vertellen dat de bal kwijtraken op het middenveld hartstikke gevaarlijk is omdat het makkelijk tot scoringskansen kan leiden.

8 februari 2021 om 05:43

100% dat als Frenkie straks een basisplaats krijgt bij het nederlands elftal dat jij een van die mensen bent die niet begrijpt dat Hans Hateboer niet speelt of De Roon, Het gebeurd namelijk amper tot nooit dat er spelers zijn met een pass nauwkeurigheid van 100% op welke positie dan ook, nu in het centraal achterin natuurlijk wat makkelijker om heel wat passes te geven maar alsnog, maar blijkbaar heb je zelf nooit gevoetbald anders zou jij nooit overal bomen op de weg zien.

8 februari 2021 om 12:48

Nou dat ligt aan de speler. Ik zie regelmatig bij AZ verdedigers 90 minuten lang kansloze en risicoloze paasjes breed of terug geven.

8 februari 2021 om 13:14

En zelfs dan (op een veel lager niveau) halen ze nooit de 100 procent. Gebeurt regelmatig dat Cv's 90 tot 92 procent halen ofzo, maar 100 is weer een heel ander verhaal. Niet voor niets dat dit maar zeer zelden voorkomt uiteraard

8 februari 2021 om 06:28

Typische reactie van iemand die nooit voetbal heeft gespeeld op een hoger niveau dan de kelderklasse. Overigens geen verwijt, maar natuurlijk kunnen alle profs wel een bal naar een medespeler spelen. Echter, in een wedstrijd heb je te maken met tegenstanders die druk zetten, soms zetten meerdere tegelijk druk, soms word je niet lekker aangespeeld door een medespeler, soms word een loopactie niet op waarde geschat, soms heeft de verdediger de pass al doorzien, allemaal factoren die ervoor zorgen het niet zomaar even een bal in de voeten van je medespeler passen is. Dat Barcelona zoveel geld betaald heeft, staat niet in relatie met de kwaliteit van de tegenstanders.

8 februari 2021 om 08:24

Alles wat je beschrijft gebeurt ook in de klederklasse en soms zelfs in hogere mate... je word niet lekker aangespeeld, een actie wordt niet op waarde geschat

8 februari 2021 om 09:53

@njfromvol sterker nog, ik word bijna nooit lekker aangespeeld in de kelderklasse! En als ik een goeie bal speel snapt mijn teamgenoot er nooit iets van. Het is natuurlijk ook nooit mijn fout...

8 februari 2021 om 10:44

Klopt, alleen zou een Frenkie op ons niveau zich er makkelijk onderuit spelen. En mensen die zeggen dat iemand van 65 miljoen geacht wordt een bal goed over te kunnen spelen vergelijken het met hun eigen niveau. Maar ze vergeten dat Frenkie niet 2 minuten de tijd heeft om een bal aan te nemen. Zijn tegenstanders zijn ook spelers die miljoenen gekost hebben en zetten iets anders druk dan Gerard uit het 6e,die als ontbijt een broodje frikandel speciaal heeft gegeten.

8 februari 2021 om 11:35

Ik snap wel wat je bedoelt Dvv20, maar ieder heeft op zijn eigen niveau er last van.

8 februari 2021 om 13:05

Klopt, dat is mijn punt ook. Het is een knappe prestatie van Frenkie de Jong. Mensen die zeggen dat iemand die zoveel geld kost een bal naar zn medespeler moet kunnen spelen begrijpen mijn inziens niet dat zulke spelers 90 minuten lang gigantisch onder druk gezet worden. Dus een fout is dan snel gemaakt.

8 februari 2021 om 15:17

In de kelderklasse zie je toch ook dat als jantje de bal heeft sommige teamgenoten al stoppen met lopen omdat ze denken dat hij de bal weer kwijt gaat raken? Je anticipeert op het kunnen van je medespelers. Iemand die sterk aan de bal is en deze naar de goede kleur past zorgt ervoor dat heel het team beter loopt.

8 februari 2021 om 08:31

Helemaal niet, voetbalzone doet alsof heel Spanje het over hem heeft. Gewoon pure onzin. Dit terzijde Frenkie zit in een goede flow. Werd tijd want het was heel mager hiervoor.

8 februari 2021 om 12:50

Waar heb jij het dan precies over haha?

8 februari 2021 om 16:54

Dat het mager hiervoor was. Dat staat er toch

8 februari 2021 om 08:45

Nou dus niet, sinds 2005/2006 is het een invaller niet gelukt om een 100% score te hebben. Ronaldinho, Messi, Xavi, Iniesta, Modric, Ozil, Kroos, Busquets, Albelda, David Silva, Baraja etc. Is het allemaal niet gelukt. En ze hebben echt niet altijd alles gespeeld vanaf minuut 1. Nu zeg ik niet dat Frenkie beter is dan deze spelers, maar wil enkel aangeven dat het dus niet zo vanzelfsprekend is dat iemand een 100 procent score heeft..

8 februari 2021 om 14:14

Misschien omdat die spelers ook eens een bal vooruit spelen. De Jong's mankement blijf toch wel dat nog geen 10% van zijn passes vooruit zijn en hij toch vooral uitblinkt in tikkie breed en tikkie terug. Dit jaar heeft die zich er enigszins in verbetert, maar iemand met zijn technische kwaliteiten moet dat veel en veel meer doen.

8 februari 2021 om 14:38

Xavi Hernandes heeft het wel ooit in de CL gehaald. Tegen PSG had hij zelfs 96 uit 96, en dat waren niet alleen tikkies breed!

8 februari 2021 om 16:47

Als je een rivier over wilt steken en er is 100 meter naar links een bruggetje en honderd meter naar rechts een vlot, zou je dan nog steeds dat tikkie naar voren willen geven? Ik vind dit altijd zo'n slap gezeik van dat tikkie breed. De bal blijft in de ploeg en misschien dat je medespeler er wel beter voor staat, dan kan het risicoloze tikkie breed nog beduidend meer effectiviteit hebben dan rucksichtlos naar voren 'steken' in de hoop dat er een spits tegenaan loopt.

8 februari 2021 om 09:36

Zijn eerste jaar waren de superlatieven niet mals..

8 februari 2021 om 11:31

Son_goku,
Laat jij dan even de wedstrijden zien van : Ronaldo, Messi, Neymar, Mbappe, Felix, Dembele, Pogba, Countinho, Bale, Griezman & Hazard zien. De wedstrijden waarin zij meer dan 50 passes geven en daarbij een percentage van 100% hebben? deze spelers zijn nog veel duurder. Dus jij vind het dan normaal dat ze elke wedstrijd (laat staan 1 wedstrijd) een passingpercentage van 100% hebben?! Nee joh, je bent 1 van de vele haters, misgunners.

8 februari 2021 om 14:15

@j3ro3ntj33 die spelers staan ook niet centraal achterin. Dat scheelt echt al zo veel. En die spelers leggen veel meer risico in hun spel. De Jong blinkt toch vooral uit in tikkie breed en tikkie terug.

9 februari 2021 om 08:41

Amazingninja, ik weet niet of jij ooit voetbal kijkt of niet?! Maar ook FdJ geeft vaak genoeg ballen vooruit, dat tikkie terug verhaal in echt achterhaalde onzin. Hij versnelt vooral het spel. Hij zoekt alleen de makkelijkste effectieve passing en niet te moeilijk en te mooi.

8 februari 2021 om 11:34

Niet vanzelfsprekend dat het bij elke speler lukt van boven de 65 miljoen? Messi is meer dan 65 miljoen waard en Ronaldo. Ook De Ligt en Van Dijk passen niet altijd naar de juiste kleur. Beetje onzin wat je loop te verkondigen. 81 passes en dan ook nog 100% nauwkeurigheid. Zoiets is alleen weggelegd voor wereldspelers. Ipv sneeuw heb je zure sneeuw geproefd zeker?

8 februari 2021 om 11:52

Aan de ene kant wel natuurlijk, aan de andere kant: Er is genoeg stront aan de knikker bij Barcelona. De club is nog net niet failliet, bestuurlijke chaos met alle nasleep van dien, gezever rondom Messi en zijn contract, 10 punten achter op de koploper... Ik vind het heel logisch dat vooral de pro-Barça media de dingen die wel goed gaan juist extra benadrukken.

8 februari 2021 om 14:05

ze slaan echt door met die speler van het jaar prijzen naar messi, je mag toch wel verwachten dat iemand die zoveel kost er per jaar zoveel in legt?

8 februari 2021 om 16:38

Als je dat verwacht van iemand die 65 miljoen heeft gekost , wat verwacht je dan van spelers die 100+ miljoen hebben gekost?

Hele knappe statistieken, in feite is hij hier ook voor naar Barça gehaald. Hij ontwikkelt zich prima door en dat is gunstig voor het Nederlands Elftal. Je mag toch stellen dat Frenkie inmiddels zijn geld meer dan waard is en dat hij zijn belofte inlost. Het is jammer dat er nog veel kwaliteit in het team gemist wordt. Het is daardoor lastig prijzen winnen.

8 februari 2021 om 10:33

Knappe statistiek is relatief... mijn mening is: ‘wie alles goed doet, neemt te weinig risico!’

8 februari 2021 om 11:39

Het feit dat het merendeel van de passes vooruit zijn, vrijwel alle dribbels in orde zijn en de Jong ook nog eens begint te scoren maakt dat hij risico's zat neemt. Maar verder een mooie omdenker hoor

8 februari 2021 om 11:55

In dat opzicht helpt het natuurlijk niet dat Frenkie gisteravond in de verdediging moest spelen om Araujo te vervangen. Als Frenkie gewoon mag spelen waar 'ie altijd onder Koeman speelt, legt hij echt wel wat meer risico in zijn spel. Frenkie is veel meer bij het aanvalsspel betrokken dan dat jongetje dat bij Ajax geweldig voetbalinzicht liet zien, maar weinig risico in het spel durfde te leggen.

8 februari 2021 om 13:56

Hahaha shenkie, tja wie alles goed doet neemt te weinig risico, wie alles fout doet neemt altijd risico? Diegene die het met mate doen, verbergen zich altijd. Die het vaak doen maar niet altijd die zijn het net niet. Eigenlijk is in jouw ogen niemand goed.

8 februari 2021 om 14:24

@messino vrijwel alle passes vooruit? Dan kijken we toch naar een andere Frenkie de Jong. Ook heeft die bijv. maar gemiddeld 1.1 key pass per wedstrijd in La Liga. Dat is echt bar weinig als die gemiddeld 73 passes per wedstrijd geeft en 1 daarvan is een key pass.

8 februari 2021 om 17:13

Hiermee doe je Frenkie denk ik wel te kort. Ik volg hem al een tijdje en hij neemt genoeg risico's en is iemand die altijd de snuggere oplossing zoekt. Als hij vooruit kan spelen dan doet hij dat altijd, en geloof me niet elke speler doet of ziet dat. Enige wat bij Frenkie ontbrak was dat hij niet beslissend was, waardoor zijn spel in teambelang minder opviel. Nu hij ook vaker voor het vijandelijke doel verschijnt en scoort beginnen mensen in te zien hoe belangrijk hij is.

8 februari 2021 om 18:13

1.1 keypass is ook wel behoorlijk voor iemand die grotendeels als verdediger wordt gebruikt. Daarbij komt kijken, als je alle statistiek er bij pakt dan zit Frenkie gewoon in de top 10 spelers van La Liga (10e) - met zijn 23 jaar is hij echter samen met Oyarzabal veruit het jongste in de top 10.

Dit is gewoon een keurige statistiek die, zeker gezien de stats die hij al heeft, mooi de spotlights weer even op Frenkie richt. Ik ben er blij mee.

Fenomenaal! Ik zag hem voor t eerst toen hij 15 was. Speelde met O17 een EK of zo. Hij heeft t allemaal waar gemaakt tot nu. Weergaloos.

Wat een misgunners altijd hier op voetbalzone. Hoeveel spelers hebben het niet waargemaakt voor zoveel geld? Dembele.. coutinho en noem maar op. Frenkie doet het uitstekend bij een slechtste Barcelona sinds jaren. Dat hij een ajaxied is doet mensen dus pijn! 😂

8 februari 2021 om 08:59

Aan de andere kant, Ronald Koeman is de trainert.

8 februari 2021 om 09:46

Niks te nadelen van Frenkie ben namelijk een echte fan, maar als dit het slechtste Barça in tijden is en frenkie een van de beste spelers dan is hij volgens die theorie toch ook niet zo super goed en lijkt die veel beter door het slechte team om hem heen. Nu wil ik dus niet zegge dat het waar is want frenkie is gewoon super, alleen vind ik je argument een beetje slap.

8 februari 2021 om 14:23

Slaat nergens op. Het is erg moeilijk om uit te blinken in een slecht team. Moraal die laag is, slechte spelers om je heen die je niet snappen. Frenkie is een van de paar spelers in dit Barca die het niveau omhoog krikt! Zie Bruno Fernandes bij Manu. Dit team was ook de slechtste in jaren (gezien de prestaties). Dus dan lijkt Bruno nu ook veel beter dan hij is? Nee statistieken laten het zien. Het zelfde geldt dus voor onze Frenkie. Respect voor hem EN Ajax. Want dit laat zien dat Ajax op de goede weg zit.

8 februari 2021 om 10:12

Dat lijkt wel Nederlands. Hetzelfde geldt voor Koeman bij Barcelona. Mensen grijpen alles aan om hem af te zeiken, alleen is het gewoon een coach van wereldformaat die het uitstekend doet bij Barca.

8 februari 2021 om 16:07

@mister UK, Het slechtste Barca aller tijden staat anders wel boven Real Madrid, op de tweede plaats. Dus zo slecht zijn ze echt niet.

8 februari 2021 om 22:43

Dat zegt meer over Real Madrid..

Ik zou graag willen zien hoeveel van deze passes vooruit zijn gegaan. Zo'n mooie pass grafiek met groene en rode streepjes vanaf waar ze verzonden zijn en waar geëindigd. En in dit geval dus een pass grafiek met alleen groene streepjes. Benieuwd hoeveel 'risico' ballen er tussen zitten.

8 februari 2021 om 09:18

Als je het desktopartikel bekijkt, zie je dat het voornamelijk ballen opzij waren. Neemt echter niet weg dat het een mooie statistiek is die 15jr geleden voor het laatst behaald is, dus echt wel een prestatie.

8 februari 2021 om 14:25

Naja, hoe vaak hebben we in Nederland commentaar op onze verdedigers als ze de bal de hele tijd breed spelen en niet een middenvelder in durven/kunnen spelen? En nu bij Frenkie is het fantastisch.

8 februari 2021 om 14:56

Het gaat erom dat hij 81 passes foutloos verstuurd heeft, dat is knap. Of het fantastisch is daarvoor moet je idd context erbij pakken, maar dat zoiets sinds 2015 niet gebeurd is zegt wel iets.

8 februari 2021 om 11:21

Hij speelde als verdediger het gross van de wedstrijd. Dus de meeste zullen wel of vooruit zijn of naar de zijkant/ schuin naar voren.

Heel knap hoe hij altijd onder druk uit kan voetballen. Maar had toch liever een speler gezien die wat vaker vooruit voetbalt. Bijna alle pasjes gaan zijwaarts of achteruit of een klein beetje schuin naar voren. Een speler met zijn kwaliteiten zou toch veel vaker de weg naar de aanvallers moeten kunnen vinden. Zoals Messi die pass op Alba gaf waaruit de 1 2 werd gescoord. Barça is nu veel te afhankelijk van Messi. Niet alleen voor de doelpunten maar ook de (voor) assists. Barça heeft een middenvelder nodig die mensen vrij speelt en af en toe laat hij zien dat hij dat ook kan maar helaas speelt hij veel te vaak op zeker of vertraagt hij zelfs het spel. Gelukkig weet hij qua zelf scoren wel meer de weg naar de goal te vinden.

8 februari 2021 om 09:19

Frenkie stond centraal achterin en daarna op 6, dus is niet echt de speler die je erop aan moet kijken dat hij die passes zou moeten geven waar jij het over hebt.

8 februari 2021 om 15:37

Nee misschien niet in deze wedstrijd maar hij doet hetzelfde in wedstrijden waar die op het middenveld speelt. Vaak breed of terug, veel lopen met de bal en veel te weinig vooruit. En als die dat wel doet lukt het vaak en levert het gevaar op. Hij weet schijnbaar niet dat ie zo goed is dat ie nog veel meer kan en moet laten zien. Verdedigend liet ie trouwens wel makkelijk lopen bij de 1-0 van Betis. En hij helaas niet alleen.

8 februari 2021 om 15:53

Ik denk dat hij daarvoor ook teveel afhankelijk is van medespelers, want er is altijd zo weinig beweging voorin bij Barca. Messi staat bijna altijd stil, Dembele tegen de zijlijn en Griezmann wacht veel teveel af. En als bv. Griezmann dan wel eens in beweging komt loopt hij weer vlak naast een medespeler waardoor het makkelijk te verdedigen is of de ruimte om de bal te geven verkleind wordt. Waarmee ik overigens Frenkie niet volledig vrij wil pleiten want ook hij kan en moet meer doen.

Leuke statistiek, en het is hem echt gegund maar..... Bij de eerst goal stapt hij uit en komt die rechtsback in een 2 tegen 1 situatie. Hij kijkt nog achterom en ziet het niet. Vind dat dus een foutje van hem. Dat instappen (en helemaal dat doordekken zoals barca en ajax graag doen) is middenvelder eigen maar is funest. Daley Blind heeft er helemaal een handje van. En dan nog terug sloffen ook. Drama is het!

Echt super knap van Frenkie de Jong. Zo goed spelen in een team dat zo matig aan de competitie begon, en mede door zijn inbreng beter is gaan spelen! Ik denk dat hij de beste aankoop van Barça in tijden is. En dat is super goed voor het Nederlandse voetbal en de Nederlandse voetballers.

Frenkie begint wel echt een speler te worden die je overal neer kan zetten lijkt het wel. Deze statistiek is natuurlijk fantastisch voor hemzelf. Vraag me af waar hij straks bij het Nederlands Elftal komt te staan. Hij is net als Wijnaldum een speler wie je over het gehele middenveld kunt opstellen. Lekker is dat wanneer je ook nog spelers als Gravenbergh en Koopmeiners hebt wie zich echt goed ontwikkelen.

Waar ik naar benieuwd ben hoeveel van de passes er op de helft van betis waren en of die voor, opzij of achteruit waren. Natuurlijk een knappe prestatie

8 februari 2021 om 13:26

Als je op de passing map kijkt zie je dat plusminus een derde van de passes op helft van de tegenstander is (ongeveer 25), dat komt ook mede omdat hij 65 minuten als CV heeft gespeeld en daarna een kwartier als centrale middenvelder. Een aanzienlijk deel van de 83 passes was uiteraard ook breed, dat is normaal bij een centrale verdediger, gewoon een gemiddelde passmap voor die positie, enkele strakke inspeelpasses/lange ballen en de rest is gewoon breed/kort schuin naar voren. Desalniettemin erg knap om geen enkele keer een bal fout te passen in 80 min, het is niet voor niets dat het zeer zelden voorkomt (ook niet bij risicoloze passers op Cv).

Gezien de reacties zullen we over 15 jaar, zelfs als Frenkie dan 8x de Ballon d'Or heeft gewonnen, nog steeds omlaag praten. Grappige mensen hier die zeggen dat het een nietszeggende statistiek is, terwijl er de afgelopen 15 jaar niemand (en ook niet spelers als Ronaldinho, Messi, CR, Xavi, Iniesta) dit heeft gepresteerd. En dan weer het kulargument dat dit het slechtste Barca in jaren is. Nou, Messi speelt er nog steeds en moet nu dus wel een middelmatige speler zijn.

8 februari 2021 om 11:48

En precies door jou reactie vind ik het een overschatte statistiek. Want al die spelers die jij opnoemt zijn stuk voor stuk spelers die meerdere keren per wedstrijd diepe risicovolle passes geven over meer dan 10 meter. (Op CR misschien na die niet bekend staat om zijn passing). Tja dan gaat het zo nu en dan mis maar creëren ze wel meer gevaar. Ziyech had bij Ajax ook het meeste balverlies maar creëerde ook veruit de meeste kansen daar. Bij Frenkie is het 9 van de 10x opzij of over 5 meter.

Dit is voor Ajax ook lekker hoor! Een ex-speler, voor 86 miljoen verkocht en wordt helemaal bewierookt in Spanje. Die zullen nu meer bereid zijn vaker van dit soort bedragen te betalen omdat ze er kwaliteit voor terug krijgen.

Netjes toch 100% in de passing. Alisson Becker van Liverpool heeft heel andere statistieken dit weekend en die word dan weer met de grond gelijk gemaakt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Barcelona

4938 fans
Stand
Selectie
 TeamPnt+/-
3.Barcelona7947
4.Sevilla7720
Voor de complete stand: LaLiga
SpelersPositieW
L. MessiAanvaller3530
TrincãoAanvaller283
NetoKeeper70
Iñaki PeñaKeeper00
M. ter StegenKeeper310
Jordi AlbaVerdediger353
Voor de complete selectie: Clubpagina Barcelona.

243 fans
Middenvelder, 24 jaar
SeizoenClubW
2020/2021 Barcelona 37 3 5 0
2019/2020 Barcelona 29 2 2 1
2018/2019 Ajax 31 3 0 0
2017/2018 Ajax 22 0 2 0
2016/2017 Ajax 4 1 0 0

In de wandelgangen

Zaterdag 12 juni
Joachim Löw is door Barcelona benaderd om na het EK met Duitsland de nieuwe hoofdtrainer van de club te worden. Lees verder
X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren