Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Basten hekelt keuze Rijkhoff voor Dortmund: ‘Het is slecht management’

Laatste update:

Marco van Basten heeft geen goed woord over voor de keuze van Julian Rijkhoff om de jeugdopleiding van Ajax te verlaten voor die van Borussia Dortmund. Het zestienjarige talent werd eerder deze week gepresenteerd bij de Duitse topclub. Volgens Van Basten had de spits er veel beter voor kunnen kiezen om bij Ajax te blijven en in Nederland aan zijn doorbraak te werken.

“Deze jongen is zestien geworden en heeft op zijn verjaardag getekend bij Borussia Dortmund”, aldus presentator Jack van Gelder zondagavond bij Rondo. “Daarvoor mocht het niet vanwege zijn leeftijd, en gaat naar verluidt een half miljoen euro per jaar verdienen. Is dat de totale gekte van de markt?" Ruud Gullit vindt het ‘helemaal niet zo gek’ dat het talent wordt weggekaapt bij Ajax. “Wat Ajax altijd zelf deed, gaan andere clubs nu ook bij Ajax doen”, doelt hij op het weghalen van jeugdspelers bij andere clubs.

“Ik vind het slecht management”, haakte Van Basten in. De voormalig topspits van onder meer Ajax en AC Milan vindt de Eredivisie het beste podium voor talenten om zich te ontwikkelen. “Er is geen betere competitie voor jonge jongens in de categorie van zeventien, achttien of negentien jaar dan de Eredivisie”, stelde hij. Volgens Van Basten doen talenten er goed aan om eerst twee of drie jaar te rijpen op het hoogste niveau van Nederland. “Daarna kan je doorzetten naar de grote landen of het grootste land dat er is. Dat is denk ik de beste opbouw, tenzij je Cristiano Ronaldo bent. Maar dat zijn ze over het algemeen niet.”

“Al deze jongens, als je naar het verleden kijkt, die naar het buitenland zijn gegaan, lopen allemaal het spoor bijster. Dus het is gewoon onverstandig. Alleen: ze kiezen voor het geld. Ze kiezen voor het verhaal”, aldus Van Basten bij het voetbalpraatprogramma van Ziggo Sport. Tafelgenoot Youri Mulder was het eens met zijn collega-analist: “Bij Ajax heb je bijvoorbeeld ook het tweede elftal waar je speelt in de Keuken Kampioen Divisie en dat is heel waardevol. Bij Dortmund speel je bij de beloften ergens in de amateurs.” De beloften van Dortmund gaan dit seizoen aan kop in de Regionalliga West, het vierde niveau van Duitsland.

Van Basten merkte op dat de jeugdopleiding van Europese topclubs vaak hoog zijn aangeschreven, zoals die van Chelsea. “Maar beste opleiding is gewoon thuis bij je in de buurt. Dat is de Eredivisie”, aldus Van Basten, die bijval kreeg van Gullit. “Een vriendje van mijn zoon Max is van AZ naar Dortmund gegaan en speelt nu bij PEC”, doelde hij op de negentienjarige Immanuel Pherai. “Maar speelt ook niet heel vaak. Je moet wel gaan voetballen. Maar wat jij zegt: Nederland is de beste competitie voor die jonge jongens.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tja als Dortmund 500.000 per jaar gaat bieden dan is dat dus de gekte van deze markt. Zullen denk maar 30 spelers in de Eredivisie zijn die dat verdienen. Dortmund II zou volgend jaar, als ze zo doorgaan, een kans maken om in de 3. Liga te spelen (hoger mag niet in Duitsland voor 2de elftallen) en dat is echt wel een aardig niveau. Maar de grotere talenten de laatste jaren slaan Dortmund II natuurlijk direct over (pulisic, Reyna, Moukoko etc.) omdat ze in Duitsland toch wel veel meer met een vaste kern werken bij 2de elftallen.

7 februari 2021 om 21:53

Dertig spelers? De salarissen liggen laag in de eredivisie maar ook weer niet zo laag, hoor. Het gemiddelde salaris ligt bij bijvoorbeeld een Vitesse al op 500,000. Ik denk dat Ajax op zichzelf al bijna 30 spelers heeft die een half miljoen of verdienen of meer. Tel daar de gehele selecties van Psv, Feyenoord, AZ, Vitesse en elke niet-Europese speler in de eredivisie bij op en dan kom je op een veel hoger getal

7 februari 2021 om 22:02

Misschien was 30 ook wel wat laag ingeschat, wie weet is het 50 tot 75 man. Dan zit hij daar dus op z'n 16de al bij zonder ook maar één pot professioneel voetbal. Dat zegt alles over de gekte van dit.

8 februari 2021 om 16:28

Die jonge jongens zien ook wel, dat Ajax de laatste jaren heel veel spelers koopt, wat ten koste gaat voor de kansen van de eigen jeugd. Maar goed, de echt grote talenten zoals nu bv Gravenberch komen wel boven drijven.
En het kopen van een Frenkie de Jong en Schuurs bijvoorbeeld, is ook gewoon goed voor de portemonnee.

Wel leuk wat van Basten zegt. Maar je kunt beter de top niet halen met 1 1/2 miljoen in je zak dan 2 buskaartjes en zakgeld bij Ajax. Voetbal is nog maar 1 ding en dat is geld,geld en geld. Rustig groeien bij Ajax kan ook niet meer. Kijk naar Noa Lang Botman, Kluivert en bijvoorbeeld.mitchel Bakker. Ik vergeet er nog een partij. Ajax doet die z.g. talenten ook geen harde toezeggingen!!

7 februari 2021 om 21:17

Exact. Die 1,5 miljoen heb je op je 19e Maar vast op zak. Dan kun je altijd nog Maar Twente of Pec of zo. Als je goes genoeg bent, kom je altijd wel; Maar als je niet goes genoeg bent heb je toch een hoop centen op zak.

7 februari 2021 om 21:36

Dit is inderdaad de manier de jonge jongens redeneren die eigenlijk van zichzelf weten dat ze niet goed genoeg zijn. Want hij zat al bij ongeveer de beste opleiding ter wereld. Als je bij Ajax slaagt, ga je per definitie naar de top en krijg je vaak de kans om daar ook direct te spelen. Daarbij heb je nog een paar jaar top opleiding gehad. Hele goede talenten weten dit en gaan geen risico's lopen om op een best belangrijke leeftijd weinig kansen te krijgen bij een Dortmund. Misschien krijg ik totaal ongelijk, maar een Rijkhoff maar ook een Brobbey is geen Frenkie, Matthijs of Hakim die eerst bij Ajax iets wilden laten zien voordat ze hoog van de toren gingen blazen.

7 februari 2021 om 21:47

@myvision, ''dit is inderdaad de manier de jonge jongens redeneren die eigenlijk van zichzelf weten dat ze niet goed genoeg zijn. '' Dat hoeft echt niet de reden te zijn. Je kan ook zwaar geblesseerd raken. Een Mitchel Bakker heeft dat zelf gezien bij zijn vader. Was ook prof maar op zijn 24e ofzo al gestopt wegens een zware blessure

7 februari 2021 om 21:48

Maar als je bij Dortmund slaagt ga je zeker naar de top, dan is er geen tussenstap meer. En bij Ajax is die er meestal wel nog. De laatste generatie is natuurlijk een uitzondering, maar die hebben Europees hoge ogen gegooid wat ook niet jaarlijks gaat gebeuren.

7 februari 2021 om 22:24

Laatste generatie? De echt grote talenten (niet per se uit eigen opleiding) van Ajax kunnen direct die stap vaak maken. Suarez ging naar Liverpool, Sneijder en Van der Vaart naar Real Madrid. Zelfs Huntelaar ging direct naar Real. Dat ze het vervolgens daar niet hebben gered is niet zo erg gezien ze allemaal prachtige carrières hebben gehad. Eriksen en Vertonghen gingen misschien naar een club dat nu vergelijkbaar is met Dortmund, namelijk Spurs. Verschil is dat die gasten toen wel echt al behoorlijk wat wedstrijden bij Ajax in de benen hadden. De talentenuitstroom van Ajax is alleen echt een conjunctuurgolf. De blik die is open getrokken voor die CL halve finale is alleen direct terug te leiden naar de Fluwelen Revolutie.

8 februari 2021 om 00:12

Liverpool was toen toch geen Europese top? En de andere door jou genoemde spelers zijn voor 2010.

8 februari 2021 om 15:41

Op het moment dat je als toptalent doorbreekt, of het nou bij Ajax of Dortmund is, zijn de zorgen al grotendeels weg. Het gaat juist om de fase er voor: Toegevoegd worden aan eerste selectie en minuten maken. Bij Ajax maakt hij in die fase aanzienlijk meer kans om door te breken: Hij is Nederlands, vertrouwde omgeving, er is in hem geïnvesteerd, hij heeft alle lessen al meekregen in de jeugd m.b.t. de speelstijl en jeugdtrainers doen een goed woordje voor hem. Als hij het bij Dortmund moet opnemen tegen een Duits talent, staat hij al 1-0 achter. Nu is het wel zo dat, als er één club is in het buitenland waar aangekocht talent kansen krijgt, is het wel bij Dortmund. Dat is ook direct alarmerend voor Ajax: Als je bovengenoemde voordelen wegneemt (dus bv Tadic de voorkeur blijft geven ipv Noa Lang, of Veltman ipv Botman) dan gaan jeugdspelers hun geluk elders zoeken.

8 februari 2021 om 13:54

En daar gaan we weer. Justin Kluivert was op zijn 17de basis speler in het eerste van Ajax. Speelde 56 wedstrijden in het eerste van Ajax totdat hij op zijn 18de, in zijn laatste contractjaar, besloot niet bij te willen tekenen en vertrok naar AS Roma. Hoe bedoel je dat Justin niet rustig kon groeien bij ajax?

8 februari 2021 om 14:14

Omdat Kluivert nog lang niet klaar was bij Ajax. Dat zag je ook al vrij snel in Italie waar die jongen alle moeite had het hoofd boven water te houden. Nu zeg ik niet dat iedere stap naar het buitenland een slechte is voor jonge talenten, maar naar mijn mening is het grootste probleem dat die jongens zelden met kritiek te maken krijgen. De meeste talenten hebben de zelfreflectie van een narcist en als je ze confronteert met keiharde cijfers en statistieken, zeggen ze ook nog dat je veel dingen niet af kunt lezen aan de hand van die cijfers en statistieken. Dan denk ik al snel: "fout knul, die cijfers en statistieken zeggen meer over je dan je eigen zelfbeeld".

8 februari 2021 om 14:21

De stelling waarop ik reageerde was 'rustig groeien bij Ajax kan ook niet meer'. Dat is gewoon niet waar, Justin had gewoon bij Ajax kunnen blijven, kreeg alle kans om te groeien. Hij kon gewoon zijn contraqct verlengen maar wilde zelf weg naar Roma om daar meer te verdienen.

Leuk al die zure reacties van de ex-ajacieden. Er zijn genoeg redenen om zo'n stap te maken. Kan me ook niet voorstellen dat Rijkhof of welke speler dan ook hier wakker van ligt. Gullit lijkt het wat beter te snappen.

8 februari 2021 om 18:41

Eens, in het buitenland breken toch ook zat jonge jongens door? Die willen toch ook niet allemaal naar Ajax omdat ze daar de beste opleiding zouden krijgen?
Als je goed genoeg bent voor Ajax, dan ben je ook goed genoeg voor Dortmund. Behalve als je verdediger bent. Als je dan slaagt, dan ben je direct klaar voor de wereld top.

Het is gewoon de trade-off tussen hogere kans op speeltijd en nu al een groter contract krijgen. Iedereen snapt wel dat jeugdspelers bij Ajax of in de Eredivisie veel sneller de kans krijgen dan in de Bundesliga in Duitsland. Bij Dortmund lopen er zulke grote talenten rond en je komt al veel sneller laag in de pikorde. Het geld en het predicaat Dortmund, dat krijg je wel. Meer niet.

7 februari 2021 om 21:47

Ik denk echt dat jij nog de Bundesliga van 15 jaar terug in je hoofd hebt. Bijna iedere club in de Bundesliga geeft talenten de kans. Dortmund met Bellingham (17 jaar), Reyna (17) en Moukoko (16). Bayern München met een Musiala (17) en Davies (19), 1. FC Köln met een Thielmann (op z'n 17 ook) en Katterbach, Leverkusen met een Wirtz (17) en een Hertha BSC nu weer met Netz (17).

Zoveel 17-jarigen zie je in de Eredivisie niet eens volgens mij, nu dus nog een trede hoger.

7 februari 2021 om 22:44

Je bevestigt precies mijn punt, want een Reyna, Bellingham en Moukoko staan bij Dortmund hoger in de pikorde en zijn van dezelfde leeftijd. Wat heeft Rijkhoff daar te zoeken? Dat is toch helemaal geen talent van de buitencategorie?

7 februari 2021 om 22:53

Sorry beste meneer maar ik bevestig maar één ding: als hij goed genoeg is dan krijgt hij gewoon speelminuten bij Dortmund. Zoals dat bij alle Duitse clubs dus momenteel gebeurt.

8 februari 2021 om 23:06

Maar laten we realistisch wezen, is hij echt goed genoeg? Dat kansen krijgen geloof ik ook wel. Iedere weldenkende coach zet een aanstormend toptalent erin. Mijn punt is echter meer dat Dortmund over absolute toptalenten in dezelfde leeftijdscategorie beschikt en het daarom gewoon erg lastig is, maar goed.

10 februari 2021 om 18:39

Moet bekennen dat ik dát ook niet kan bepalen. Volgens de Ajax-volgers is het een groot talent ja, hoe zich dat verhoudt tot het Duitse jeugdvoetbal is lastig te zeggen. Nadeel voor hem is dat Dortmund met één spits speelt, dan heb je met Haaland en Moukoko wel wat concurrentie..

8 februari 2021 om 14:43

Maar dan is het dus ook onverstandig voor heel veel jeugdspelers om naar Ajax te gaan. Want de concurrentie bij Ajax is waarschijnlijk hoger dan bij bijvoorbeeld een club uit Denemarken. Toch hoor ik nooit mensen de keuze van zulke spelers bekritiseren als ze naar Ajax toegaan. Als jeugdspeler is het onverstandig om naar een club te gaan waar je heel weinig kans krijgt (chelsea bijvoorbeeld) maar bij Dortmund vind ik dat niet het geval. Bij Dortmund is er veel jeugd dat goede kansen krijgt. Je kan niet zeggen dat een speler als Sancho een verkeerde keus heeft gemaakt om naar Dortmund te gaan.

Die jongen gaat een half miljoen verdienen, hoe kan je dan zeggen dat het een slechte keuze is?! Er zijn zoveel toptalenten die blijven steken en uiteindelijk bij Telstar of zo eindigen. Dit nemen ze niet meer af.

7 februari 2021 om 21:18

Nee, Mulenga, het is alleen een goede keuze als buitenlandse jeugdspelers voor Ajax kiezen....andersom kan echt niet. Iedereen wil toch voor Ajax spelen....

7 februari 2021 om 22:57

Je moet even goed naar Van Basten luisteren. Hij zegt geen Ajax, maar Eredivisie. Dat is even wat anders. Hij heeft daar volkomen gelijk in. Je kunt je beter ontwikkelen wanneer je speelt bij een club dan op de bank of de tribune bij een club in het buitenland

7 februari 2021 om 23:57

Ja Nico, ik ken van basten goed genoeg. Waar hij in dit verhaal eredivisie zegt, bedoelt hij gewoon Ajax. En over de ontwikkeling, die kan je ook omdraaien: je kunt je beter ontwikkelen wanneer je speelt bij een club in het buitenland dan op de bank of tribune bij een club in de Eredivisie. Onzinnig argument dus.

8 februari 2021 om 16:26

@fr010frdam
Geef mij één voorbeeld waarbij een speler vanaf de bank bij een club in de Eredivisie bij een club in het buitenland in de basis is beland anders dan in een voetbalontwikkelingsland. Zo onzinnig is dat argument niet. Onzinniger is de opmerking dat jij Van Basten goed genoeg zou kennen. Ik kan, in tegenstelling tot jij, niet in zijn hoofd kijken, maar in zijn algemeenheid is het natuurlijk zo dat vlieguren in de Eredivisie maken veel beter is dan op de bank zitten bij een club in het buitenland.

8 februari 2021 om 13:55

Je moet die half miljoen wel vergelijken met wat hij bij Ajax kon verdienen. Zijn keuze kan achteraf uitstekend zijn gebleken. Maar het kan ook zijn dat het niet zo slim was en dat hij later alsnog terug moet naar de eredivisie om op latere leeftijd een doorbraak af te dwingen.

Alsof het zo makkelijk is door te breken bij Ajax. Ook van degene die blijven halen de meeste het niet. Wie garandeert bijvoorbeeld dat Justin Kluivert nu een betere speler was geweest als hij was gebleven.

8 februari 2021 om 14:08

Het ligt eraan in welk perspectief je het plaatst. Bij Ajax krijgen jongens kansen die werkelijk nooit zouden spelen in Engeland of iets dergelijks. Je denkt toch niet dat clubs als Chelsea, Tottenham, Dortmund of noem ze allemaal maar op het gokken op een 19-jarige Veltman, een 19-jarige El Ghazi, een 18-jarige Riedewald of noem 't allemaal maar op? Het is misschien in Nederlandse zin niet makkelijk door te breken bij Ajax, maar Europees gezien hoef je niet eens zozeer een behoorlijk talent te zijn om daar kans te maken op een basisplaats. Dat is enerzijds een luxe en anderzijds de beperking van een club in een middelgrote competitie.

8 februari 2021 om 18:07

Volgende mij moet je wat vaker Dortmund kijken.als er een club veel jonge spelers gebruikt dan zijn zij het.meer nog als Ajax laatste jaren.

van Basten heeft natuurlijk helemaal gelijk. Buitenlandse spelers hoeven wat mij betreft ook niet naar Ajax. De lijst van mislukkingen is ellenlang. Volgens mij kies je voor sportief beste traject en de kans dat je doorbreekt bij internationale topclub is klein. Dan kom je bij ander team en met slechte trainer dan wel blessure ben je zo verdwenen. En als je niet slaagt bij Ajax kun je nog enorm veel kanten op.
Maar goed, geld is alles. Ook prima. Doen we t wel met andere talenten. Veel plezier allemaal

7 februari 2021 om 22:43

als je niet slaagt bij een buitenlandse topclub kan je toch ook nog genoeg kanten op? Malen speelt nu ook in de basis bij PSV bv

8 februari 2021 om 13:57

Malen is een mooi voorbeeld. Heel groot talent bij Ajax. had afgelopen jaren heel veel kunnen spelen bij Ajax. Naam kunnen maken in de CL. Maar hij ging naar Arsenal. Zijn ontwikkeling kwam tot stilstand en moest later terug naar Nederland om een jaar KKD te spelen om zo langzaam bij PSV alsnog door te breken. Nu moet hij oppassen met zijn volgende transfer, want als je twee maal niet slaagt in het buitenland, dan wordt het erg lastig.

Ik word een beetje moe van dit gezeik dat spelers niet jong weg mogen gaan uit NL en dat ze dan hun carrière om zeep helpen. Er moet voor deze jongens wel perspectief zijn bij hun club waar ze al jaren rondlopen.

Ajax koopt Haller voor 22,5 miljoen en er wordt dan wel verwacht dat Brobby blijft en voor een kans gaat die hij never nooit gaat krijgen. Dat is toch krom?!

8 februari 2021 om 14:04

Het grote probleem is dat de echt grote talenten automatisch beter worden, maar die zijn er zeer weinig. In Nederland komen dergelijke spelers niet eens 1 keer per 2 jaar door. Jongens als Bergwijn, Van De Beek, Wijnaldum en noem ze allemaal maar op hebben die ontwikkeling en die opbouw nodig en moeten hard werken om niet stil te gaan staan. Als een Wijnaldum van Feyenoord naar Engeland was gegaan op 19-jarige leeftijd, had je 'm waarschijnlijk af kunnen schrijven. We leiden veel leuke talenten op hier in Nederland, maar het zijn bijna allemaal geen toptalenten. Kijk bijvoorbeeld naar een Stengs en Boadu waar nu blijkt dat ze op mentaal vlak een 'achterstand' hebben. Als die naar het buitenland zouden verkassen, krijg je waarschijnlijk een Bouy-verhaal.

Tuurlijk van Basten. Praat Ajax maar naar de mond. Gullit heeft gelijk, Ajax doet niet anders. Plukt oa heel Denemarken leeg. Betaalt een paar miljoen voor een 16 jarige.

Die jongen is slim. Dortmund is prima

8 februari 2021 om 07:59

Wat doet het er toe dat Ajax dat ook doet? Er wordt toch niet gezegd dat t belachelijk is wat Dortmund doet? Er wordt het argument gemaakt dat eredivisie de beste start is. En dan zou dan ook gelden voor die Denen..

Jonge speakers moeten veel spelen, dat is het belangrijkste. In Duitsland op het 4e niveau schiet niet op. Maar hij is wel miljonair over 3 jaar. Goed gedaan. Kan altijd nog naar Kozakken Boys daarna.

Misschien kan MvB een functie bekleden binnen Ajax als rechterhand van Marc betrokken bij de jeugdafdelingen. Marc en Marco!

Ik snap al dit soort reacties, maar het is eerder vervelend management dan slecht management. Je weet vooraf toch nooit welke speler het gaat maken, de weg der geleidelijkheid zal bij de ene speler wel werken en bij de ander niet. Feit blijft dat het voor de clubs vervelend is wanneer zulke talenten op jonge leeftijd vertrekken.

Ik vind wel dat Van Basten de spijker op z'n kop slaat met de stelling dat je sowieso niets in het buitenland te zoeken hebt als je niet eens kunt concurreren met de spitsen in Nederland. Zo'n Brobbey komt net kijken en mist nu al perspectief. Tja, dan kom je toch echt van een koude kermis thuis als je naar een grote competitie verkast.

8 februari 2021 om 14:04

Inderdaad, Van Basten is in zijn doen en laten altijd een nuchtere Hollandse gozer gebleven. Die vind het onzinnig naar het buitenland te gaan en vrijwel alle gevallen tot nu toe bevestigen zijn gelijk. Dan kunnen mensen wel met Van Persie aankomen, maar die had wel al een UEFA-cup met Feyenoord gewonnen hè.

9 februari 2021 om 23:30

Het grote probleem met dat argument is de uitzondering. Spelers als Robben, Van Persie, Sneijder e.d. komen uiteindelijk altijd bovendrijven. Ze kunnen dingen die andere voetballers niet kunnen en hebben daar maar een fractie van een seconde voor nodig, waar de gemiddelde speler na 2 seconden nog niet weet wat 'ie moet doen. Hoeveel jonge spelers hebben we wel niet zien falen voor we een De Ligt en De Jong zagen? Het gros van de spelers is ook gewoon niet heel bijzonder getalenteerd. Dat geldt in elke categorie. Ik heb me voorgenomen om spelers geen toptalenten meer te noemen tot ze echt laten zien het op het allerhoogste niveau te kunnen en dat doen met hun eigen kwaliteiten in plaats van dat van anderen. Op dit moment zie ik eerlijk gezegd geen Nederlandse toptalenten in de Eredivisie rondlopen.

10 februari 2021 om 11:04

Ja, maar spelers als Robben en Sneijder waren bij Groningen, PSV en Ajax gelijk al onomstreden. Die hadden de behoefte niet om razendsnel de deur uit te lopen. Met Van Persie lag dat iets genuanceerder omdat de situatie bij Feyenoord toen tot machtsconflicten leidde.

Ik ben het er totaal niet mee eens dat jonge talenten al voor hun 18e vertrekken naar het buitenland, waar ze van 'speciaal' opgaan in de anonimiteit van een vreemdelingenlegioen over de grens, waarvan hun nieuwe club er al vanuit gaat dat er maximaal twee het eerste haalt; het is schieten met hagel. Aan de andere kant moeten we ook eens kappen met die heiligverklaring van Ajax als walhalla voor jong talent. Als het niveau zo hoog was, zou Ekkelenkamp al lang bij PEC Zwolle spelen waar ie thuis hoort en als het jeugdmanagement zou goed is, zouden Lang en Botman gewoon in de basis spelen in Amsterdam. Dat sommige talenten eieren voor hun geld kiezen, zal zeker ook met het geld te maken hebben. Maar als Ajax na het vertrek van een 37-jarige routinier nog steeds niet bij jou uitkomt als stand-in, zelfs een weerbarstige bonk uit Afrika met de basistechniek van een stacaravan nog eerder de voorkeur geeft en bereid is het clubrecord te breken voor Sebastien Haller, hoe wereldvreemd is dan de verontwaardiging als Brobbey transfervrij een andere club gaat zoeken? En in dat kader: hoe hard blunderde Van Basten zelf wel niet door Hakim Ziyech naar FC Twente te jagen?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren