Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ten Hag over blunder met Haller: ‘Hij stond wel degelijk op de lijst’

Laatste update:

Erik ten Hag heeft donderdagmiddag op de persconferentie gereageerd op de blunder van Ajax om Sébastien Haller niet in te schrijven voor de Europa League. De trainer van de Amsterdammers legt uit dat het om een 'administratieve fout' gaat. "Nee, hij is niet vergeten", zegt Ten Hag. "Het is iets met computers, een vinkje aan- of uitzetten. Daar is iets verkeerd gegaan. Hij stond wel degelijk op de lijst."

"Het is niet om te lachen, dit is ongelofelijk vervelend", gaat de oefenmeester verder over het niet inschrijven van Haller. "We hebben hem natuurlijk niet voor niks gehaald en hij heeft ook in de maand januari al laten zien welke waarde hij voor de ploeg heeft." Ten Hag hoopt nog altijd op coulance van de UEFA, al is die kans klein. "Wij zullen alle zeilen bijzetten. Het is een futiliteit, een kleinigheid, echt een detail, wat verkeerd is gegaan. Dat heeft dan hele grote consequenties. Dat heeft iets onrechtvaardigs."

Hoewel Ten Hag niet direct betrokken is bij het inschrijfproces, neemt de coach zijn verantwoordelijkheid. "Marc Overmars en ik zijn er uiteindelijk verantwoordelijk voor", weet hij. "Het is mensenwerk, en waar mensen werken worden fouten gemaakt. Het is niet op één persoon af te schuiven, zo'n procedure zit heel zorgvuldig in elkaar, daar zijn meerdere mensen bij betrokken. Dit wordt nadrukkelijk geanalyseerd: hoe heeft dit kunnen gebeuren? Ondanks dat wij dachten een hele goede procedure te hebben, met 'check, double check', is het toch verkeerd gegaan."

Haller zelf heeft teleurgesteld gereageerd op het nieuws dat hij niet mag deelnemen in de Europa League. "Hij is natuurlijk ongelofelijk teleurgesteld. Hij is realistisch, hij zegt: 'Het is geen opzettelijke fout.' Maar het is een ongelofelijke tegenslag voor hem."

Oussama Idrissi
Ook gaat Ten Hag in op het huren van Oussama Idrissi van Sevilla. "Natuurlijk ben ik daar blij mee. Die kans kwam voorbij. Het is natuurlijk een uitstekende speler. Het past ons heel goed. Ook in de wetenschap van de verregaande interesse van Spartak Moskou in Quincy Promes, en als dan zo'n kans zich voordoet, vonden wij dat we daarop in moesten spelen. Ik heb de ervaring opgedaan bij PSV (als assistent-trainer van Fred Rutten, red.) dat Danko Lazovic nog in februari vertrok naar Rusland, terwijl de transferwindow in Nederland al dicht was, en dat dat grote consequenties had. Wij hebben in dezen proactief gehandeld." Of de transfer van Promes nog doorgaat, weet Ten Hag niet. "Over details kan ik natuurlijk niet uitweiden, dat ligt ook niet op mijn bordje."

Mohammed Kudus
Ajax kan zondag thuis tegen FC Utrecht vermoedelijk weer beschikken over Mohammed Kudus. De aanvallende middenvelder speelde door terugkerende knieklachten pas één keer dit kalenderjaar, maar zit zondag mogelijk weer bij de wedstrijdselectie. "Hij heeft tot nu toe de hele week getraind", zegt Ten Hag. "Het ziet er goed uit. Zoals het er nu naar uitziet, als hij geen reactie krijgt, kunnen we hem zondag in de wedstrijdselectie opnemen." Of zijn vaste vleugelverdedigers Noussair Mazraoui en Nicolás Tagliafico er bij kunnen zijn, kon Ten Hag nog niet zeggen.

Edson Álvarez
Ten Hag schoof de laatste weken met het middenveld van Ajax en gaf in drie van de laatste vier wedstrijden een basisplaats aan Edson Álvarez. De 23-jarige Mexicaan lijkt daarmee zijn plek te hebben heroverd. "Ik ben altijd heel erg tevreden geweest over Álvarez", zegt Ten Hag. "Natuurlijk konden er dingen beter met het vooruit voetballen, maar hij is heel belangrijk met zijn positionering, zijn intercepties, duelkracht en de spirit die hij in het team brengt. Maar ook in het meevoetballen is hij beter geworden."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Waar mensen werken worden fouten gemaakt. Helaas komt dit nu slecht uit. Dan zal je je moeten aanpassen met de opties die je wel kan gebruiken.

4 februari 2021 om 14:55

Ik heb niet zo veel met Ajax. Sterker nog, ik zie ze vaak liever verliezen dan winnen. Maar wat mij betreft is de Uefa hier gewoon coulant. Ik kan me niet voorstellen dat het systeem dat de Uefa heeft, gemaakt is om menselijke foutjes af te straffen, maar dat dit systeem bedacht voor fairplay regels.

4 februari 2021 om 15:35

Tja nu is het een fout. Straks vanwege een blessure. Dan kan je je regels wel overboord gooien.

4 februari 2021 om 15:52

Jouw reactie slaat nergens op, want ook geblesseerde spelers kun je inschrijven....

4 februari 2021 om 15:54

Ik ben het met je eens. Dit vraagt om coulance. Ik ben het niet eens met ten Hag dat dit niet is om te lachen. Dat kan je bij zo een blunder toch niet van mensen verwachten, het is gewoon supergrappig. Overigens mag Ajax, ook wel AFC Nieuw Utrecht, de EL wel winnen.

4 februari 2021 om 16:23

Regels zijn regels en ze zijn niet moeilijk. Gewoon hard zijn dus. Zo kun je wel alles gaan minimaliseren. “Ja sorry onze financieel directeur dacht 1 miljoen Vietnamese Dong betaald te hebben, maar het was 1 miljoen euro”. De regels bestaan om ervoor te zorgen dat teams die een latere transferwindow hebben dan anderen niet te benadelen. Coulantie zou dus echt niet kunnen.

4 februari 2021 om 16:41

Vind ik dus niet, Lierse. Een regel rechtvaardigt een doel. Het niet houden aan een regel, rechtvaardigt een straf en die moeten allemaal in verhouding met elkaar zijn. Die verhouding is er hier niet. In alle redelijkheid en billijkheid. Neemt niet weg dat het een stomme fout is.

4 februari 2021 om 16:45

Nu dat is hetzelfde met een paper indienen op de universiteit. Als je die 5 minuten te laat indient dan heb je ook gewoon pech. De straf is vooraf bekend. Dan moet Ajax maar vanaf het begin tegen die regel zijn, niet pas als het hen zelf schaadt.

4 februari 2021 om 16:52

Dat is natuurlijk niet helemaal een goed voorbeeld Lierse. Ajax was gewoon op tijd is alleen 1 vinkje vergeten te zetten. Zie het als een paper in het verkeerde postvakje stoppen. Als dat bij jou gebeurd ga je natuurlijk aanvechten om wel beoordeeld te worden. Ongeacht dat het je eigen domme schuld is.

4 februari 2021 om 16:56

Dan ben ik bang dat we daar allebei anders over denken. Ik denk graag in doel. Wat wil je nou bereiken? Dat een student een kwalitatief goede paper inlevert waarin hij laat zien de materie te beheersen (want daarvoor zit ie immers op de universiteit), of dat hij strikte deadline regeltjes naleeft en de rest is dan blijkbaar van secundair belang. Ik ben van de eerste categorie, ik vind het tweede hopeloos ouderwets en achterhaald.

4 februari 2021 om 17:36

@DeDonnie, ik heb eens de foute versie van een paper ingediend op de universiteit. Dat is dan weer perfect te vergelijken. Nu daar werd ook geen uitzondering voor gemaakt hoor.

4 februari 2021 om 17:37

@DNSDKR, nu als een deadline al maanden op voorhand bekend is dan heb ik geen enkel medelijden met mensen die iets te laat of incorrect indienen.

4 februari 2021 om 19:04

@dnsdkr Het probleem is dat je natuurlijk een precent gaat creeeren. Nu is Ajax een dag te laat maar wat doe je dan de volgende keer bij een club die 2 dagen te laat is, of zelfs maar een uur te laat is na de transfer deadline.
De regels zijn er in dit geval om de competitie zo eerlijk mogelijk te laten verlopen en te voorkomen dat er op verschillende momenten nog spelers van clubs verwisselen. Die hebben ze niet voor niets in het leven geroepen. Nu is het een domme administratieve fout, maar er zijn tientallen redenen te bedenken waarom een club zielug is en er toch coulance betracht dient te worden, dan hebben alle clubs straks wel ergens een reden om om een uitzondering te vragen.
Het is ook niet alsof Ajax hier door tijdsdruk een foutje heeft gemaakt, hij is er al 4 weken waarin ze dit in orde hadden kunnen maken.

4 februari 2021 om 19:23

Je kan het ook zien als een antwoord bakje wat je niet heb ingevuld en daardoor dus niet een 10 maar een 9,5 haalt. Het is allemaal maar hoe je het zelf wil interpreteren, puntje bij paaltje is het gewoon een domme fout, van foute moet je leren, en moet je nu accepteren wat de consequenties van die fout zijn. Betekend natuurlijk niet dat ik niet liever zie gebeuren dat het door de vingers word gezien en hij gewoon mee mag doen.

4 februari 2021 om 19:26

Bakje = blokje

4 februari 2021 om 22:57

@DNSDKR;
Maar als de universiteit nu zegt;
Je hebt tot (als voorbeeld) 00.00 1 februari dat je paper binnen moet zijn en dat dit ruimschoots voldoende moet zijn voor een kwalitatief zeer goede paper en de paper door jouw fout niet aanwezig is, op het juiste adres dan is het toch echt jammer voor je en terecht, immers jij bent van te voren akkoord gegaan met de regels.

Ajax gaat toch ook akkoord dat men de lijst moet inleveren voor/op een bepaalde dag. Dan mag je er toch wel vanuit gaan dat er bij zo'n document een serieuze controle overheen gaat. Zal ook wel mooi worden, als regels (inleveren spelerslijst is immers ook een regel waar je aan moet voldoen) ineens voor elk team anders gelden.

Het is wellicht een stomme fout, maar wel 1 die erg duur kan uitpakken.

5 februari 2021 om 00:03

'misschien is de Uefa coulant' Het is niet de Knvb die bijv. een heel speelschema aanpast voor de wedstrijd tegen Tottenham Hotspur, om Ajax te bevoordelen.
Ik denk dat Ajax gewoon wordt gewezen op de regels die er zijn.

4 februari 2021 om 16:25

Fouten maken is menselijk en kan de beste overkomen. Zelfs ik heb wel eens een fout gemaakt. In 1986 was dat, ik weet het nog goed

4 februari 2021 om 16:32

Ja dat weet ik ook nog. Maar die fout was toch lang niet zo ernstig als deze toch?

4 februari 2021 om 17:06

Burdy, Ik weet ook nog heel goed. Zijn fout was dat hij voor Feyenoord koos ipv Ajax.

4 februari 2021 om 17:47

Ben gewoon ajacied hoor, maar dan wel eentje met humor. Sorry als ik je tere zieltje heb geraakt 😘

4 februari 2021 om 19:27

En ik maar denk dat je voor die rotte bullen was

"wij zullen alle zeilen bijzetten. Het is een futiliteit, een kleinigheid, echt een detail, wat verkeerd is gegaan. Dat heeft dan hele grote consequenties. Dat heeft iets onrechtvaardigs."

Snap niet echt waarom dit iets onrechtvaardigs is. Als je zelf een vinkje aan- of uitzetten bent vergeten kan je moeilijk zeggen dat het onrechtvaardig is. De fout ligt volledig bij jezelf

4 februari 2021 om 14:19

Ten Hag geeft hier in mijn ogen niet aan dat het onrechtvaardig is alleen dat het zeer vervelend is.
Daarnaast ontkent hij ook niet dat de fout niet bij ons zelf ligt.

4 februari 2021 om 14:23

Volgensmij geeft Ten Hag in mijn citaat hierboven toch wel degelijk aan dat Haller niet inschrijven iets onrechtvaardigs heeft. Hiermee wil hij volgensmij zeggen dat de kleine fout die gemaakt heeft grote gevolgen heeft en hierdoor onrechtvaardig is. Wat mij betreft kan iets niet onrechtvaardig zijn als je zelf een fout maakt.

Als ik per ongeluk geen kaartje voor de trein heb gekocht en ik krijg een boete, dan kan ik toch moeilijk zeggen dat de boete onrechtvaardig is omdat ik per ongeluk vergeten ben een kaartje te kopen.

4 februari 2021 om 14:36

Het lijkt erop dat Ten Hag (al dan niet bewust) refereert aan het proportionaliteitsbeginsel. De "straf" staat in zijn ogen niet in verhouding met de "overtreding". Het is in ieder geval knap stom aangezien de Uefa behoorlijk bureaucratisch is en niet of nauwelijks bekend is met het woord coulance.

4 februari 2021 om 14:40

Oh jawel hoor dat kan wel! Als de conducteur een goed bui heeft dan legt hij misschien wel geen boete op.

4 februari 2021 om 14:49

Als je benadeeld wordt door iets bureaucratisch zoals dit, dan kan dat zeker wel als iets dat onrechtvaardig is voelen. Net als in de toeslagen affaire, je maakt een keer een klein foutje en meteen mag je flink gaan dokken. Natuurlijk is een professionele organisatie moeilijk te vergelijken een alleenstaande moeder. Maar ik kan mij zeker voorstellen dat het iets onrechtvaardigs heeft.

4 februari 2021 om 14:49

@ op de brommer, dan is het niet proportioneel in dit geval, maar betekent niet dat het onrechtvaardig is. Onrechtvaardig betekent dat je onrecht is aangedaan. Zoiets kan niet als je zelf een fout maakt

4 februari 2021 om 14:53

Het door een kleine foutje van ajax niet mee laten spelen van Haller is natuurlijk wel iets dat heel onrechtvaardig voelt als je het gaat zetten in sommige vergelijkingen. Laat mij voorop stellen dat het Ajax zijn eigen schuld is, dit erg onprofessioneel is en gewoon erg stom en voor iedereen die niet voor ajax is, erg lachwekkend (ik bedoel iedereen lach ook dubbel over PSV dat de beker uit werd gegooid door het opstellen van Da Costa). Maar ik kan ten Hag wel begrijpen als hij zegt, wij zetten 1 vinkje niet en speler x mag niet meedoen, en een club als city heeft zijn financial fair play niet op orde, en mag uiteindelijk wel met iedereen europees spelen.. In mijn ogen is dat best onrechtvaardig. (eigenlijk wat skede hieronder ook aangeeft) Nu kan je alleen maar hopen dat de Uefa coulant is, echter zijn regels nu eenmaal regels en daar dien je, hoe zuur het ook is, je aan te houden..

4 februari 2021 om 14:54

Toch toestaan.. dat zullen ze bij de Uefa vast niet doen. Dan zouden ze met twee maten meten. Het zou getuigen van willekeur als Haller dit seizoen wã©l voor ajax mag uitkomen in de Europaleague. Op deze site werd al gerefereerd naar Psv, dat in het verleden ook 'door omstandigheden' spelers niet hadden ingeschreven. Dit is een situatie; helaas pindakaas en vooral de volgende keer beter opletten (of alle vinkjes goed staan).

4 februari 2021 om 14:54

PSV-Mark, precies dat is wat TH bedoeld. Als je vergeten bent een kaartje te kopen en deze wel echt als intentie had, krijg je vaak de ruimte om dit te herstellen. Je krijgt altijd de kans om direct alsnog een kaartje te kopen. Dat je dit niet kan voelt oneerlijk en dat is wat hij bedoeld. Dat het een domme fout blijft is helder en dat de regels zo zijn en je je verlies moet nemen is de consequentie.

4 februari 2021 om 14:57

Het is knap lullig maar je moet de zaken gewoon op orde hebben. Ik snap dat dit amper voorkomt en je kan denken, strijk een keer over je hart. Maar ook bij die transferdeadline zijn ze gewoon hard. Dan hoor je weleens dat de papieren 5 minuten te laat zijn gestuurd, dan denk je ook ach laat toch gaan. Maar nee je hebt alle tijd gehad om de zaken keurig te regelen. Maak je een fout, jammer maar helaas.

4 februari 2021 om 14:57

@PSV-Mark en het onrechtvaardige zit hem voor Ten Hag dus in het systeem an sich. Ja, Ajax heeft de fout gemaakt. Daar gaat het ook niet om. Het gaat erom dat 1 klein vinkje volgens de regels het verschil maakt of een speler een hele competitie niet mag meevoetballen. Waar de UEFA ook weet dat Ajax niet bewust zijn recordaankoop niet inschrijft. En dat er na zon gemaakte, relatief kleine fout niets mogelijk is om de grote consequenties terug te draaien. Dat heeft iets onrechtvaardigs, omdat ook Haller hiervan de dupe wordt en omdat het team nu benadeeld wordt door iets bureaucratisch. Dat de fout bij Ajax ligt, doet daar wat mij betreft niets aan af. Als iets disproportioneel is, kan het toch nog steeds onrechtvaardig zijn? Bij de toeslagenaffaire hebben de slachtoffers ook zelf fouten gemaakt met gigantische consequenties. Die consequenties waren niet proportioneel en dus is besloten dat het onrechtvaardig is wat die mensen is aangedaan. Nou, diezelfde redenatie kun je hierop loslaten: iemand vergeet 1 vinkje en dat zorgt ervoor dat een speler die 22,5 miljoen vertegenwoordigt niet mag meespelen in de belangrijkste wedstrijden van het jaar. Zonder mogelijkheid tot coulance.

4 februari 2021 om 15:08

als je de importantie van het vinkje weet dat dubbel check je toch wel even of alles is aangevinkt voordat je zoiets verstuurd?

4 februari 2021 om 15:36

Is het een straf omdat het gaat om een speler van 22,5 miljoen? En is het geen straf als het gaat om een bankzitter met een marktwaarde van een paar ton?

4 februari 2021 om 15:48

@martijnr12

Met je eens dat het systeem an sich onrechtvaardig en er zijn een boel argumenten voor. Vinkje aan of uit zetten is blijkbaar dusdanig belangrijk dat er vanuit de andere kant een bevestiging hoort te komen, voor de deadline, van wie je allemaal hebt ingeschreven ter controle. Kun je beide lijsten naast elkaar leggen en zou je eventuele fouten nog kunnen herstellen.

Daarnaast mag je je afvragen hoe doorzichtig het systeem is. Je staat wel op de lijst maar ja het vinkje is niet aan gezet.

Daarmee wordt Haller nog altijd niet speelgerechtigd. Gelukkig is het bij idrissi wel goed gegaan, waardoor Tadic in de spits kan gaan shinen.

4 februari 2021 om 16:24

Het is gewoon de schuld van Ajax en ze wisten wat mogelijke gevolgen zijn. Niet zielig doen dus en gewoon accepteren dat het volledig je eigen schuld is.

4 februari 2021 om 16:28

Dan mag je nog wel balen lijkt me

4 februari 2021 om 16:48

@PSV-Mark: ik denk dat het onrechtvaardige (want dat staat er inderdaad) meer verwijst naar het 'vergrijp' vs 'de straf'. Om in jouw voorbeeld te blijven: Als jij per ongeluk vergeet een kaartje te kopen voor de trein, al had je die intentie wel, of je verliest zelfs je kaartje als je deze niet digitaal hebt, dan is het jouw fout en krijg je een boete. Die boete accepteer je en je betaalt alsnog de reis plus boetebedrag. Maar je wordt niet meteen een half jaar buitengesloten van reizen met het OV en je kan daardoor je werk niet meer uitvoeren. Want als dat de consequentie (lees: straf) is, dan is dat compleet uit verhouding. Dan blijft het nog steeds jouw fout.

4 februari 2021 om 17:59

Ik vind de elke voetbalbond een vervelende organisatie, maar om ze bureaucratisch te noemen omdat ze zich vast zouden houden aan regels die bij iedereen bekend zijn vind ik nergens op slaan. Ajax heeft zelf de fout gemaakt en moet zelf op de blaren gaan zitten, jouw vergelijk met de toeslagen vind ik nergens op slaan, want daarbij lag de fout vaak niet bij de personen maar bij de belastingdienst. Nu liftbediende fout echt bij Ajax.

4 februari 2021 om 18:02

@biornha, dat az uit de beker is door fouten van de arbitrage vind ik onrechtvaardiger dan dat haller niet mag spelen door de fout van Ajax. Als je zelf een grote fout maakt kun je niet echt van onrechtvaardig spelen als de straf, die van te voren bekend is, uitgesproken wordt.

4 februari 2021 om 18:23

Dat is wel appels met peren vergelijken. Ze hadden Haller namelijk wel op de lijst(zoals ik het lees) maar niet een vinkje bij zijn naam gezet bij een vakje(europa league inschrijving?).

Een betere vergelijking zou dan zijn, je bent wel ingelogd met je OV kaart, maar vergeten dat je bij een overstap van Arriva naar NS bent gegaan. Dus je betaald wel trein kosten, maar de verkeerde en krijgt hierdoor een boete.

Het is natuurlijk eigen schuld, dikke bult. Maar kan me voorstellen dat het zuur/onrechtmatig voelt, maar zij zullen ook beseffen dat het is wat het is.

4 februari 2021 om 19:00

En als dezelfde trein waar jij het over hebt nou pas over een week vertrekt en niet vol geboekt is. En je dus in principe nog alle tijd zou hebben om het kaartje aan te schaffen.
Daar gaat het om vwb onrechtvaardigeid. Je benadeelt er niemand mee als je de speler alsnod de mogelijkheid geeft om internationaal het podium te pakken. Positief voor de speler en het toernooi.

Ook raar dat je dus blijkbaar niet een terugkoppeling krijgt van de Uefa, die je kan bevestigen als het om zoveel geld gaat. Zoiets van "bevestig dat dit de spelers zijn die zijn ingeschreven". Voor kleine dingen die nergens over gaan moet ik altijd alles 6x bevestigen tegenwoordig.

4 februari 2021 om 19:48

@janssen, verschil tussen AZ uit de beker is simpel. Dit voelt onrechtvaardig, heeft er iets van weg. (wat ten Hag ook zegt...)
Dat AZ kansen is ontnomen om door te bekeren door fouten van de arbitrage is onrechtvaardig.
Tuurlijk kan je er dus wel van spreken, dat als er zo een kleine fout wordt gemaakt (dat is het in mijn ogen) er zulke consequenties aanhangen.
En wie zegt dat az uit de beker is door fouten van de arbitrage? Ik vind dat altijd zo typisch, 1 moment gebeurt in de wedstrijd, wordt in zekere zin verkeerd beoordeeld en dat heeft een gevolg. Als ieder moment in de wedstrijd (zelfs een ingooi in minuut 2, die voor Ajax is aan Az wordt gegeven) heb je vanaf dat moment nooit de zelfde wedstrijd. Maar goed voor jou, ja az ligt uit de beker door de arbitrage.

4 februari 2021 om 14:21

Ik snap opzich wel wat hij bedoelt. Namelijk dat zoiets ogenschijnlijks kleins als een vinkje aan of uit zetten, zulke grote gevolgen heeft. Kan me best voorstsllen dat dat onrechtvaardig voelt. Ook al ligt die fout bij Ajax zelf. Niet dat Ajax onrecht wordt aangedaan maar als je zoiets overkomt dan voelt dat natuurlijk heel dubbel.

4 februari 2021 om 14:51

Denk dat iedereen zich wel dat gevoel van 'onrechtvaardigheid' kan voorstellen, als het maar hun eigen belang betreft. Gebeurt zoiets bij je eigen club dan is het veel makkelijker om daar zwaar van te balen en om in te zien dat het soort van 'onrechtvaardig' voelt, zo'n verkeerd vinkje.. Ook al is/was het de club's eigen verantwoordelijkheid, het voelt geen raar dat dit niet meer gefixt kan worden. Ergens hoop ik nog altijd dat de Uefa met de hand over het hart strijkt maar ik zie het niet gebeuren, een hard gelag voor ons, maar hij zij zo..

4 februari 2021 om 15:02

Ja precies, het is natuurlijk extreem zuur dat zoiets onbenulligs dit als gevolg heeft. Ik denk overigens eerlijk gezegd niet dat de Uefa hier nog op terug gaat komen als het inderdaad zo is gegaan als wordt beschreven, al mogen ze van mij. Die deadline is er natuurlijk niet voor niks en dat zou een vrijbrief zijn voor andere clubs om er wat lakser mee om te gaan in de toekomst. Maar wie weet..!

4 februari 2021 om 15:19

Ik zou mij zo kunnen voorstellen dat het UEFA-reglement ook een soort hardheidsclausule kent. In dit geval is geen sprake van 'spijt' van een gemaakte keuze, ook niet van een mega-last-minute aankoop waarbij je weet dat je het risico loopt dat hij niet meer in te schrijven valt. Haller is tijdig binnen het transferwindow & tijdig voor de inschrijftermijn gehaald, dus het is evident - zeker gelet op zijn belangrijke rol in de selectie - dat Ajax hem zal willen inschrijven. Middels een hardheidsclausule kun je vanwege de zeer nadelige consequenties enerzijds en het feit dat er geen belangen anderzijds worden geschonden, de inschrijving alsnog toelaten, lijkt me.

4 februari 2021 om 15:21

Nou, sterker nog: het is niet alleen onrechtvaardig, het foutief zetten van een vinkje weegt totaal niet op tegen het buitensluiten van een speler voor een halve competitie. Dus vergrijp vs straf is totaal niet meer in verhouding. De reglementen van alle voetbalbonden stammen uit het jaar nul en past totaal niet meer in deze tijd. En natuurlijk is het de fout van Ajax en een hele domme fout, maar zoiets kun je heel makkelijk en valide oplossen. Geef een boete voor administratie, maar laten we nou het doel niet uit het oog verliezen.

4 februari 2021 om 15:26

@skede: waar is die deadline nou eigenlijk precies voor? Wat is er erg aan om een speler, die ruim voor de deadline in dienst van een club is, alsnog toe te laten omwille van een administratieve handeling?

4 februari 2021 om 15:44

Nouja, het niet toelaten is in dit geval natuurlijk geen straf maar slechts een gevolg. Een straf zou zijn als Ajax iets deed wat volgens de regelementen niet mag. Dat is niet het geval. Ik heb verder geen idee wat het specifieke doel is van deze deadline maar kan me voorstellen dat de uefa zelf natuurlijk ook nog aan administratief aan de slag moet met al die spelerslijsten.

4 februari 2021 om 16:26

Wat een onzin. Het zijn de regels en Ajax heeft die niet gevolgd. Eigen schuld. Al dat gezeik dat het oneerlijk is. Dan moet je maar beter je werk doen.

4 februari 2021 om 19:15

De meeste mensen vinden dat regels gehandhaafd moeten worden als het hen beter uitkomt, maar dat er wel coulance moet zijn op het moment dat ze het niet eens zijn met een regel. Ben benieuwd hoeveel mensen die nu roepen regels zijn regels, zich niet houden aan de coronamaatregels en het raar vinden dat mensen daar een boete voor krijgen.
Verder is het natuurlijk gewoon dom, zeker als Ten Hag ook nog zegt dat er na het invullen een check heeft plaatsgevonden. Het zou leuk zijn voor Ajax als er coulance werd getoond, maar ik zou er maar niet vanuit gaan.

4 februari 2021 om 15:24

Omdat het slechts een vinkje is en je dus als UEFA ook begrip kan tonen en de menselijke maat in acht kan nemen ipv altijd maar regels en procedures te hanteren. Soms moet je ook daar van afstappen en dit is een prima voorbeeld.

4 februari 2021 om 15:25

Een vinkje vergeten staat niet in verhouding met het gemis van je beste spits en de daarmee gepaarde sportieve en financiële gevolgen. Dus ja dat is onrechtvaardig.

4 februari 2021 om 16:11

Iets is niet onrechtvaardig als je zelf de fout maakt. Tuurlijk is het lullig, maar dat betekent niet dat Ajax onrecht wordt aangedaan door de Uefa. Er zijn gewoon harde deadlines voor, net zoals met een transferwindow

4 februari 2021 om 16:26

Deze regels zijn niet nu verzonnen he? Ze bestaan al tijden en de gevolgen zijn ook al tijden bekend. Waarom zou de UEFA in hemelsnaam moeten inzitten met een werkelijk waar achterlijke actie van Ajax?

4 februari 2021 om 17:38

@duifmeneer dat kan je vinden maar dat doen clubs ook niet als een scheidrechter een keer een foutje maakt meestal. dan is het einde zoek

4 februari 2021 om 15:31

Nu stel je dat fouten die gemaakt worden niet onrechtvaardig kunnen zijn of onrechtvaardig kan aanvoelen.
Een rode kaart gegeven door een scheidsrechter, je club verliest hierdoor de wedstrijd en misschien wel de titel. Twee dagen later draait de aanklager de rode terug.
Dit is een voorbeeld van een Ongelooflijk Stomme fout, die onrechtvaardig voelt voor de speler, de club.de fans
Bovendien geen CL inkomsten enz

4 februari 2021 om 16:13

Een fout die je zelf maar is niet onrechtvaardig, er is je namelijk geen onrecht aangegaan, omdat je het zelf doet. In jouw geval maakt iemand anders een fout, dan kan je wel onrecht aangedaan worden

4 februari 2021 om 17:39

Corona vorig jaar maart.
Eerste maatregelen va het kabinet
Een hiervan was: met maximaal twee man in de auto
Je zit met je vriend in de auto, die de auto bestuurt
Ergens in the middle of no where zien jullle een vriend lopen; Natuurlijk stoppen jullie. Hij zegt dat zijn fiets is gejat en hij nu naar huis loopt. Je maat zegt stap in
Julie rijden en ja hoor aangehouden
Drie man in de auto
€395 boete en aantekening.
Demonstraties volop, niemand wordt aangehouden, niemand krijgt en boete.
Nu is de boete €95 en Geen aantekening
Het voelt onrechtvaardig, zeker als je zelden tot nooit in de auto zit en alles op de fiets doet.
Eigen schuld had je maar moeten uitstappen toch. Ja, maar het voelt wel onrechtvaardig
Mijn punt is fout zijn en onrechtvaardig voelen zijn niet onlosmakelijk met elkaar verbonden

4 februari 2021 om 15:43

PSV-Mark, je kunt onrechtvaardig ook zien als "iets dat je niet verdient", "een resultaat dat je niet verdient". Ik snap wel wat Ten Hag bedoelt: wanneer Ajax het zou zijn vergeten, verdien je dit resultaat. Ajax was het niet vergeten, maar de muis haperde waardoor iemand 2x klikte en daarmee het vinkje weer uitzette (bij wijze van). Dan voelt het als een resultaat dat je niet verdient hebt. Dit staat complet los of de fout bij jezelf ligt.

Als ik uitglij terwijl ik net nieuwe schoenen heb gekocht, voelt dat anders dan wanneer ik uitglij en ik wilde bezuinigen op nieuwe schoenen. In beide gevallen is het mijn eigen schuld.

4 februari 2021 om 16:28

Waar heb je van dat haperen gelezen? Klinkt vooral als een zwak excuus.

4 februari 2021 om 17:58

Is maar een voorbeeld. Jeetje zeg, je hebt het er maar druk mee. Beetje dimmen joh. We weten nu wel hoe je erin staat.

4 februari 2021 om 18:03

Ja dat is dus zelf hypothetische situaties beginnen verzinnen om je eigen standpunt wat kracht bij te zetten.

4 februari 2021 om 18:51

Even hierop in. De NOS verslaggever had het over onrechtvaardig. Toen zei Ten Hag: onrechtvaardig, als jij dat zo noemt.

ik vind het frappant dat ten hag het boeten kleed aan trekt, hij lijkt mij wel een van de laatste die hier invloed op heeft gehad.

Blijft zeer vervelend natuurlijk, gelukkig blijft er een prima selectie staan.

4 februari 2021 om 14:20

Ook wel chique toch? Hij gaat niet zwartepieten maar trekt het naar zich toe. Klinkt als een goede manager.
Al ben ik het helemaal met je eens dat het volledig buiten zijn invloed lijkt te liggen (maar ken de interne processen bij Ajax natuurlijk niet)

4 februari 2021 om 14:24

Ik vind het zeker mooi dat hij niet naar andere wijst, maar het viel mij op dat hij dit op zich zelf trekt terwijl hij er ogenschijnlijk weinig mee van doen heeft.

het zou natuurlijk wel kunnen dat wat @youngwildfree hier onder zegt het geval is, dat Ten Hag ook een approval heeft gedaan over deze lijst.

4 februari 2021 om 14:20

Het zou heel goed kunnen dat hij een approval moet geven op de definitieve lijst. Wat daarbij vaak gebeurd is: ik geloof het wel en klik op approve. Het vier ogen principe is heel moeilijk praktisch voor elkaar te krijgen

4 februari 2021 om 14:53

4 ogen principe is lastig omdat niemand graag dubbel werk doet. Maar zou toch minimaal even nagaan of je bepalende spelers staan ingeschreven.

4 februari 2021 om 14:26

Hij trekt het boeten kleed helemaal niet aan. Hij had moeten controlere. Hij leverd de spelers lijst aan.

4 februari 2021 om 14:29

Vind je? Ik vind het wederom een beetje huillie huillie net als met het zwaarste programma hebben. Zijn bedrijf heeft een fout gemaakt dus uithuilen en doorpakken. Dat toch weer moeten zeggen dat het onrechtvaardig voelt is echt enorm zinloos en een beetje Calimero gedrag als je t mij vraagt....

4 februari 2021 om 14:34

Wat een amateuristische blunder is dit zeg. Transfer van miljoenen die je wellicht nodig zou hebben in de ko fase van de europaleaugue. Dat mag toch niet op dit niveau..

4 februari 2021 om 14:38

Ik help je wel even feyesun:
Hij trekt het boetekleed helemaal niet aan. Hij had moeten controleren. Hij levert de spelerslijst aan.

Graag gedaan.

4 februari 2021 om 14:49

Zielig en provocerende reactie.
Waarschijnlijk bedoelt Ten Hag dat de sanctie zwaar weegt.

4 februari 2021 om 14:53

Provocerend? Provocerend is het dat het stiekem altijd een beetje aan een ander ligt...

4 februari 2021 om 14:36

Hij geeft wel aan dat Overmars en hij er verantwoordelijk voor zijn. Logisch dus dat je het boetekleed deels moet aantrekken. Dat uiteindelijk iemand anders uitvoert doet niets af aan verantwoordelijkheid.

4 februari 2021 om 14:55

Ten Hag stelt een lijst op en zorgt dat hij niemand vergeet, dan controleert iemand anders dit en diegene voert iemand anders het in, waarschijnlijk Overmars. Maar als je na het controlemoment alsnog een fout maakt bij het invoeren dan ben je alsnog de sjaak.

Man man man, Villas-Boas had hierom zeker ontslag genomen!

Ongelofelijk slordig dat dit is gebeurd. En voor Ajax heel zonde. Aan de andere kant is het van de Uefa ook een rare regel. Het zou logischer zijn dat je voordat de eerste wedstrijd is gespeeld nog spelers zou mogen toevoegen. Al is het een dag van tevoren. Niemand heeft daar toch last van

4 februari 2021 om 14:25

Niemand heeft er last van, alleen verandert het niks. De kans dat je zo’n administratieve fout maakt hangt niet af van het moment dat je het invoert. Wel vind ik dat je dit gewoon moet kunnen aanpassen. Desnoods tegenover wat extra administratie kosten van de UEFA. Dat zou toch niks moeten uitmaken

4 februari 2021 om 14:28

Het veranderd ook niks. Maar het is gewoon een rare regel. Waarom zou je niet gewoon voor elke wedstrijd je selectie mogen veranderen.

4 februari 2021 om 14:58

Dat is omdat je dan een heel brede selectie kan hebben die je elke wedstrijd door wisselt. Daar hebben vermogende clubs een voordeel mee, en de spelers een nadeel omdat ze minder aan spelen toekomen. Maar zo als Maurootje al aangeeft zou je het gewoon mogen aanpassen voordat de eerste officiele wedstrijd na de transferwindow ingaat.

4 februari 2021 om 18:22

Volgens mij mag je het 1000x gratis aanpassen als je dat leuk vind, alleen zit er een deadline aan die is verstreken.

4 februari 2021 om 14:26

Tja, zo denk ik er ook over. Ik snap dat er UEFA van te voren moet weten wie ermee doen om te voorkomen dat clubs te veel spelers meenemen etc etc, maar dit kan allemaal toch wel 3/4 dagen van te voren? Misschien houden ze 2 weken aan om calamiteiten te kunnen herstellen zoals nu... o wacht...

4 februari 2021 om 14:29

Hele rare regel. Mooiste zou zijn gewoon voor elke wedstrijd je selectie mogen veranderen. Geblesseerde spelers eruit. Nieuwe spelers erbij. Zou volledig logisch zijn

4 februari 2021 om 14:37

UEFA is gewoon een log orgaan en regeltjes aanpassen doen ze niet zo gauw. Van de andere kant bestaat deze regel al tientallen jaren dus als club weet je dit gewoon. Dit geld voor alle clubs in Europa dus het is wel duidelijk bekend.

4 februari 2021 om 18:24

Het gaat niet om de selectie maar om de voltallige spelers lijst. Daar staat ook iedereen uit Jong Ajax en de onder 18 op en misschien zelfs nog wel een paar namen.

4 februari 2021 om 14:30

Vind het helemaal niet zo apart. De transfermarkt is dicht en teams hebben hun selecties rond. Dan kan je toch prima die lijst indienen? Dat Ajax nu gigantisch geblunderd heeft is niet de schuld van de Uefa. Alle andere clubs die Europees actief zijn hebben het toch wel gewoon goed ingevuld? Dan ligt het dus enkel en alleen aan Ajax en niet aan de Uefa

4 februari 2021 om 14:39

Maar dat zeg ik toch ook? Zeg nergens dat het aan de UEFA ligt. Het is slordig van Ajax. Maar vind je het geen rare regel dat je je selectie moet indienen weken van tevoren. Waarom kan je niet gewoon 2 dagen van tevoren nog veranderen. Of voor elke wedstrijd je selectie veranderen. Je doet er niemand kwaad mee

4 februari 2021 om 16:29

Een best logische regel. Sommige clubs zitten nog in een transferperiode die open is. Andere clubs niet. Dat is dus de vrij simpele reden dat het nu moet.

4 februari 2021 om 17:16

Wat maakt het uit of je nu het indiend. Of 3 dagen van tevoren. Gewoon lekker laten spelen wie je de dag van tevoren in je selectie hebt

4 februari 2021 om 17:38

Omdat clubs die nog transfers kunnen doen dan een extra voordeel hebben ten opzichte van teams die dat niet meer kunnen.

Ten Hag is natuurlijk niet verantwoordelijk voor het niet inschrijven van Haller. Daar heb je juist een administratief medewerker voor,dan wel teammanager die daarop toeziet. Blijft allemaal zo ongelukkig zoals Ten Hag zich in de media presenteert.

4 februari 2021 om 14:23

Ten Hag is wel degelijk verantwordelijk er voor.
Hij moet altijd mee kijken en hij leverd het lijstje in.
Hij schuift zijn verantwoordlijkheid af op meerdere personen

4 februari 2021 om 14:26

Het gaat niet meer op papier hoor, het inleveren is nu aanleveren geworden.
De lijst is afgegeven aan een administratief medewerker, die heeft een vinkje vergeten te plaatsen of juist weg te halen.
Het siert ten Hag dat hij die man of vrouw en de controleur van die man of vrouw naar buiten toe verdedigt door de schuld op zich te nemen met Overmars.
Intern zal de schuldige dit wel horen

4 februari 2021 om 14:30

Lees jij wel???
papier of digitaal is het zelfde het is en blijf een lijstje.
En hij hoord er gewoon naast te zitten.
En nee hij hoort gewoon te zeggen ik had het moeten controleren en niet Overmars er bij betrekken.

4 februari 2021 om 14:42

Natuurlijk hoort hij er niet naast te zitten, hij is de hoofdtrainer van het eerste elftal, sinds wanneer moet je dan op kantoor gaan zitten om papierwerk te controleren. Kom op zeg, wat een onzin. En please, schrijf 'hoord' en 'leverd' gewoon met een -t haha, dit ziet er echt super vaag uit xD

4 februari 2021 om 14:47

Feyesun, je doet alsof je er heel veel verstand van hebt met je opmerkingen, maar volgens mij heb je echt niet door hoe dom het klinkt. Een trainer is echt niet verantwoordelijk voor het aanleveren van een lijstje namen.

Niet voor het eerst dat een dergelijke fout gemaakt word. Geldboete voor de verantwoordelijke is op zijn plek.

4 februari 2021 om 14:26

Ja lijkt me ook, we pakken het een deel van het salaris van een administratief medewerker af. Zodra mijn werkgever mij een geldboete wil geven omdat ik een foutje maak, zoek ik een nieuwe werkgever.

4 februari 2021 om 14:27

Geldboete gaat me ook te ver. Een reprimande is meer op zijn plaats

4 februari 2021 om 14:30

Precies. Dit gaat niet om 1 van de spelers, die allemaal lachend een ton verdienen. Dit is iemand die waarschijnlijk zijn/haar geld iets harder nodig heeft.

4 februari 2021 om 14:55

Ik zal het aan je werkgever doorgeven dat bij elke fout die je maakt direct wordt gekort op je salaris. Iemand van de administratie heeft een fout gemaakt en fouten maken is menselijk, ookal is het niet wenselijk. Deze persoon werkt voor een normaal salaris om te kunnen leven en niet voor een miljoenen bedrag.

Zoals ik al schreef, een foutje jammer, hel jammer. Maar nu weer doorgaan.
Je hebt het niet meer in eigen hand en janken heeft gen zin, schuldigen aanwijzen evenmin. Hiervan leren dat is belangrijk
Toen Lazovic vertrok verloor Psv veel punten en volgens mij ook daardoor de titel. Dus heel goed geanticipeerd

"nee, hij is niet vergeten", zegt Ten Hag. als hij niet vergeten is waarom staat het vinkje dan niet aan. geef gewoon toe dat het een fout is. stop met dingen recht te lullen die krom zijn Heer ten Hag

4 februari 2021 om 14:23

Vreemde zin van je.
Je begint met
administratieve fout
en vervolgens schrijf je geef gewon toe dat het een administratieve fout is.
Dat is toch toegegeven.

Erger hij neemt met Overmars de fout op zich als eindverantwoordelijke. Hoewel dit niet echt zijn schuld is.

Mooi verhaal Ten Hag. Een vinkje aan of uitzetten is toch mensen werk? Iemand heeft dat vinkje niet aangevinkt?
Niet om te lachen:? Nou Erik je maakt het verhaal alleen maar lachwekkender.

Hij mag het voelen als iets onrechtvaardigs. Maar dat is het natuurlijk niet. De regels zijn bekend en je hebt als club de verantwoordelijkheid om er voor te zorgen dat ook de vinkjes goed staan op 2 februari. Daarin heb je als club gefaald. Eigen schuld en niks onrechtvaardigs aan.

Goede en duidelijke analyse van iemand wiens presteren ook afhangt of Haller meedoet in Europa. Vind het goed dat hij samen met Overmars de verantwoordelijkheid hiervoor neemt. Is wel is slechter voor de dag gekomen!

Dure fout. Maken ze helaas wel meer bij Ajax. Toch vraag ik me af hoe coulant de Uefa is als Messi of Ronaldo per ongeluk niet ingeschreven zijn door hun clubs. Dan is er plots wel een oplossing voor handen, schat ik.

4 februari 2021 om 14:58

Dat zou kunnen, maar zover ik weet heeft dat nog nooit plaatsgevonden en kunnen we dit niet met zekerheid zeggen. Ajax kan vragen aan de uefa, maar als het antwoord nee is, dan moeten we het gewoon zonder te zeuren accepteren.

Scheelt wel, hoef je Haller niet te passeren wanneer hij weer voor de Tadic variant kiest in Europese wedstrijden.

Dit is veel zeggend. Dat ETH zichzelf noemt als ook verantwoordelijke terwijl hij betreffende lijst niet opstuurt maar anderen. Deze man is één en al met Ajax bezig. Echt een manager, hart voor zijn werkgever. Zie je weinig.

Miljoenen hebben ze maar er is er niet 1 die de vinkjes extra controleerd. Prutsers.

Zoiets zou de UEFA toch wel even door de vingers mogen zien? Zo klein om hier heel moeilijk over te doen.

"het is niet om te lachen, dit is ongelofelijk vervelend", gaat de oefenmeester verder over het niet inschrijven van Haller. "we hebben hem natuurlijk niet voor niks gehaald en hij heeft ook in de maand januari al laten zien welke waarde hij voor de ploeg heeft."

Dat eerste bepaal ik zelf wel natuurlijk, want natuurlijk heeft het wel iets geinigs dat Ajax per ongeluk over het hoofd ziet zijn recordaankoop in te schrijven. En die toevoeging die volgt maakt het helemaal lachwekkend, want wat heeft het ermee te maken dat hij niet voor niets gehaald heeft en zijn waarde voor de ploeg heeft laten zien? Daar twijfelt helemaal niemand aan en die waarde heeft toch ook niets te maken met de reden waarom hij niet voor de Europa League is ingeschreven? Bespaar me je dooddoeners Ten Hag en blijf even bij het verhaal.

4 februari 2021 om 14:54

Mwa vind het zelf best een logische toevoeging. Als trainer ga je het niet zo zeggen, maar de ene speler heeft nou meer waarde voor het team dan de ander. Als een Klaiber per ongeluk niet was ingeschreven, dan was dat namelijk wel een verschil geweest.
Hij geeft hiermee puur indirect aan dat het een heel groot gemis is. Verder beweert hij ook totaal niet dat de waarde van Haller iets te maken heeft met de reden dat hij niet is ingeschreven. Alleen maar dat het doodzonde is

4 februari 2021 om 15:06

Ja, dus? Dat snappen de voetbalvolgers zelf niet?

4 februari 2021 om 15:23

Ga je nou echt zeuren over een vraag die aan hem wordt gesteld waar iedereen al overduidelijk het antwoord op weet? Hij beantwoord gewoon netjes de vraag. Als je kritisch wilt zijn kun je je beter richten op de journalist die een pleonasme vraagt. Wat denk je nou in godsnaam dat hij gaat zeggen: 'nee hoor, we hebben 22 miljoen betaald zodat hij alleen tegen een ADO kan spelen'. Kom op zeg.

4 februari 2021 om 22:24

Hij vroeg toch niet wat witte sneeuw was? Ik neem aan dat je een retorische vraag bedoeld

4 februari 2021 om 18:27

Ik denk niet dat er iets is wat Ten Hag of iemand anders vanuit Ajax kan zeggen wat het voor niet ajax fans minder lachwekkend maakt.

Het is gewoon een enorme blunder. Die kun je recht proberen te praten maar dat lukt je toch niet. En ik heb gelukkig ook niet het idee dat Ten Hag dit probeert.

Who gives a fuck, of het nu een vinkje is dat niet is aangezet of dat hij niet op de lijst staat. Het is gewoon een ongelooflijke (en onvergetelijke) blunder. Linksom of rechtsom. En de dooddoener 'waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt' kom je mss mee weg in een vereniging met vrijwilligers maar toch niet in een professionele organisatie..

4 februari 2021 om 15:02

Ook in een professionele organisatie kom je er mee weg, want iedereen maakt wel eens een fout. Het klinkt als een grote fout, maar als je inzoomd is het een heel klein foutje. De consequentie is alleen heel erg groot. Het enige wat je als professionele organisatie nu moet doen is kijken hoe dit heeft kunnen plaatsvinden en hoe dit is te voorkomen.

4 februari 2021 om 17:14

Als de consequenties erg zijn, kun je toch niet over een klein foutje spreken? Of het nu wordt afgedaan als een vinkje dat niet gezet is doet niet ter zake. Het is toch ook niet de eerste keer dat ze zo'n lijst aanleveren.

Nou.. wie is de mol?

Een fout maken is menselijk, maar dit lijkt me iets dat wel 10x wordt gecheckt voordat er op de verzend knop wordt gedrukt.

Tja, dat die goal in de slotfase tegen Willem II werd goedgekeurd heeft ook iets onrechtvaardigs. Dat de schwalbe van Gravenberch voorafgaand aan de goal van Promes niet werd bestraft heeft ook iets onrechtvaardigs. Maar die punten heb je ook gewoon gekregen. Lijkt me niet dat je achteraf nog een gemiste deadline kan repareren.

Welkom in de echte wereld meneer Ten Hag! Ik weet niet of er hier iemand is die wel eens mee gedaan heeft aan een aanbesteding van een overheidsinstantie maar als je daar een 'vinkje' vergeet op het internet platform of een ander kleinigheidje dan ben je gewoon uitgesloten van deelname en dat kan potentieel ook over miljoenen Euro's gaan! In dit geval bepaalt het vinkje of je wel of niet op de lijst staat en als het niet is aangevinkt dan is het jammer maar helaas! Hoe knullig ook...

Het is wel diep triest dat mensen op zo een belangrijke positie zulke fouten maken!
Een vinkje wel of niet aan: Joh...zo werken Computers!

Eigen schuld! Ik begrijp niet dat wanneer je zo een lijst verstuurt dat je geen controle doet! Je kan gegarandeerd inzien wat je hebt verzonden en controleren of dat ook daadwerkelijk klopt!

Daarom moet je op elke positie binnen een bedrijf altijd de juiste mensen op de juiste plaats zetten!
Iedereen die voetbal volgt weet dat hij de duurste aankoop in de ere div is!

Betekend dat er iemand zit te slapen en waarschijnlijk weinig verstand van zaken of de gebruikelijke aannames maakt!

Dat is een organisatorische fout! Want belangrijke beslissingen moeten altijd 3 dubbel nagekeken worden, wat hier duidelijk niet is gebeurt!

Haller doet dus niet mee! Echt slim...zoveel geld uitgeven en dan niet meespelen...hoe krijg je het voor elkaar!

4 februari 2021 om 22:27

Noem mij het eerste bedrijf waar die driedubbele check ook werkelijk waar gebeurd. Dan bedoel ik niet dat ze een of andere gaar process hebben ingebouwd waardoor je op akkoord moet klikken. Nee, administratief werk wat geen contract is wordt zo goed als overal op deze manier afgehandeld.

Dit is natuurlijk heel erg zuur, ook enorm vervelend voor het Nederlands voetbal, het gaat toch ook om de ranglijst voor het aantal punten voor deelname aan CL of de El....
Dus jammer voor het Nederlandse voetbal product, net als in het verleden dat FC Twente is weggevallen.
Ook allemaal beschamend en lachwekkend.

Maar goed een Guus Flater verhaal, wat een amateurisme....nog lang geen echte Europese topclub, bij lange na nog niet. Moet er ook wel om lachen, oliedom, je koopt voor een giga bedrag een speler en vergeet hem aan te vinken of wat dan ook. Diegene die de lijst aanmaakt, selecteert start toch als eerst met Haller....prutswerk.

Bureaucratisch geneuzel, benje lekker mee. Waar hebben we het ook over, zeg gewoon ok foutje hier hij mag er alsnog op houdoe.

Maar met alle wil van de wereld kun je dit toch niet onrechtvaardig noemen? Tuurlijk is het zuur dat Ajax niet met de recordaankoop kan aantreden, maar het is toch 1.bekend dat er spelers moeten worden aangemeld om mee te doen met de EL en 2.als jezelf een fout maakt dan kun je dat nooit betrekken op een ander, ergo; is er niets onrechtvaardig?

De consequenties van het niet halen van deadlines zijn vooraf bekend, dus waarom die nu onrechtvaardig noemen... Ze hebben toch ook de paperassen van idrissi voor de deadline in orde kunnen krijgen en bij hem wel het vinkje aangezet...

Iedereen die AZ een warm hart toedraagt noemde het besluit van de Knvb "onrechtvaardig" om Ajax als 1e te laten eindigen. Toen riepen we met z'n allen, en terecht vind ik, als tegenargument dat het nou eenmaal een regel is dat het onderling resultaat niet geldt. Deze regel voor de inschrijving zegt dat er een vinkje moet staan voor het verstrijken van de deadline... Is niet gebeurd, betrek het dan louter op jezelf, scheld intern iedereen verrot die ermee te maken heeft en ga gewoon verder...

Lekker duur foutje kan dat zijn, dit laat je toch sowieso dubbelchecken door je werknemers. Zit je straks met een nieuwe spits van 22+ miljoen die niet mee mag doen en met een beetje pech ook nog weer met promes. Gelukkig hebben wij bij feyenoord niet mee te maken, gekochte spelers in de winterstop doen bij ons standaard al jaren niet meer mee aangezien we de voorrondes amper overleven

Oke, stel dat UEFA coulant zijn en mag Hallen alsnog inschrijven voor de Europa League. Hier is Lille (komende tegenstander van Ajax) niet mee akkoord en dient een klacht in. Ik weet niet hoe zo'n procedure werkt maar ik denk dat Lille gelijk krijgt. Het zijn regels en die moet je ook aan houden.

4 februari 2021 om 18:49

Maar in dat geval wordt Lille niet benadeeld. Haller is speler van Ajax, al voor de 'vinkjesdeadline'. Lille wordt in het huidige geval bevoordeeld door de slordigheid van Ajax en de starre bureaucratische houding van de bond.

5 februari 2021 om 02:10

Nee, Ajax heeft hem niet ingeschreven. Dus als dat alsnog wel kan, wat volgens de regels onmogelijk is, dan wordt Lille wel degelijk benadeeld. Ajax is zeer ervaren in Europese toernooien, er is geen enkel excuus voor.
Terzijde: iedere wedstrijd moet je spelers op de spelerslijst zetten. Anders mag hij echt niet meedoen...

Lachwekkend. Dit zou toch niet moeten/kunnen gebeuren bij een professionele voetbalclub als Ajax. Halen ze Haller juist om in de EL goals te maken, ''vergeten'' ze hem in te schrijven. Nou ik wens degene die hierover gaat veel succes. Die zal wel op het matje geroepen worden.

Nou ten Hag, wanneer je jezelf verantwoordelijk voelt voor deze vrij dure fout, kan je maar 1 ding doen. Ik heb het er graag voor over om hem te helpen om zijn spulletjes in te pakken en voor de laatste keer de Ajax-deur achter hem te sluiten. En dan het bestuur: hoe kan je ooit het doel bereiken om tot de Europese (top)clubs te behoren, wanneer je dit soort amateuristische blunders maakt.

Als het systeem foutgevoelig is dan is er dus ruimte voor verbetering. Daarnaast zou ik het raar vinden als zo'n fout zo wordt afgestraft. De Uefa snapt toch ook wel dat dit geen bewuste keuze is?

4 februari 2021 om 18:51

Dat zou je denken, maar de Uefa reglementen stammen uit de oertijd en 'regel is regel' is daar belangrijker dan common sense. Ik geef Ajax weinig kans. En dat heeft het dan wel weer aan zichzelf te danken.

Als het systeem foutgevoelig is dan is er dus ruimte voor verbetering. Daarnaast zou ik het raar vinden als zo'n fout zo wordt afgestraft. De Uefa snapt toch ook wel dat dit geen bewuste keuze is?

Vraag:mag hij alleen deze ronde niet meedoen of is dat voor alle rondes indien AJAX doorkomt?

4 februari 2021 om 18:04

Normaal gezien alle speelrondes van het resterende toernooi.

Ze hebben ook zoveel spelers, ben benieuwd of Brobbey er wel op staat, dat zou de ellende nog wat extra aanscherpen. Man, man, man, wat een amateurisme op het moment in de Ajax top. Als March zijn bonus niet krijgt is hij gelijk een stuk afweziger.

Het valt mij op dat Ajax of ajacieden vaak denkt dat regels alleen voor ajax gelden als ze ajax uitkomen. Of dat het wel ff geregeld wordt. Dat is dus niet altijd zo. Jammer maar helaas. AZ werd uitgelachenvdoir alle Ajacieden toen ze bij de UEFA gingen protesteren. Die hadden ten minste nog een punt ivm get verschillend toepassen van eindstanden in europa.Het is ronduit belachelijk dat dezelfde lui nu vinden dat bij de uefa gesmeekt moet worden om van een duidelijke, al lang bestaande, regel af te wijken. Een dubbele afgang.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren