Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

BILD: André Onana kan toptransfer naar Bundesliga maken

Laatste update:

André Onana is volgens BILD in beeld bij Borussia Dortmund. De Duitse topclub wil in de zomerse transferperiode een vervanger voor Roman Bürki aantrekken. De doelman uit Zwitserland voldoet naar verluidt niet aan de verwachtingen van de beleidsbepalers van de Bundesliga-club en daarom heeft men een zoektocht naar een nieuwe keeper gestart.

Onana is zeker niet de enige doelman die bij Borussia Dortmund in beeld is. Naast de Kameroens international maken ook Péter Gulácsi (RB Leipzig) en Odisseas Vlachodimos (Benfica) kans op een transfer naar die Borussen, die zesde in de Duitse competitie staan en in 19 competitieduels reeds 27 tegendoelpunten om de oren hebben gekregen.

Het is al langer bekend dat Onana graag een transfer van Ajax naar een Europese topclub ambieert. Vooralsnog toonde geen enkele club concrete interesse; het bleef bij oriënterende belangstelling bij directeur voetbalzaken Marc Overmars. Ajax wil alleen medewerking verlenen indien een club met een marktconform bod komt.

Een zomerse transfer van Onana ligt voor de hand. Het contract van de doelman met de Amsterdamse club loopt immers volgend jaar zomer ten einde. Als Onana zijn contract niet verlengt, kan Ajax alleen komende zomer nog een mooie transfersom voor de doelman ontvangen.

Gulácsi beschikt over een transferclausule die geïnteresseerde clubs in staat stelt om komende zomer voor een vastgesteld bedrag van vijftien miljoen euro zaken te doen. Ook Vlachodimos heeft een clausule, zoals gebruikelijk in Portugal: zestig miljoen euro.

Borussia Dortmund is een mooie club voor André Onana

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zou dit ontzettend jammer vinden, Onana een van de beste keepers sinds tijden!
Dortmund een mooie club miscschien niet de top van de top waar Onana op hoopte, maar wel een geweldig elftal waar ik André ook zeker wel in zie passen.

2 februari 2021 om 08:05

Beste keeper in jaren. Hoe hij heerst in de lucht en hoeveel ballen hij al onderschept voordat het echt gevaarlijk wordt is niet normaal. Daarnaast katachtige reflexen. Deze man verdient een standbeeld in Amsterdam.

2 februari 2021 om 08:47

In de lucht heersen? Juist imo zijn zwakke plek. Tegen oa Liverpool en Benfica Europees cruciale fouten gemaakt en dat zijn juist de wedstrijden waar ie op beoordeeld wordt. Tegen Benfica maakte hij het trouwens wel helemaal goed erna. Maar zijn kracht is juist zijn perfecte manier van positioneren (en lichaam groot maken a la Neuer) en zijn katachtige reflexen. Bvb is echt de enige grotere club in de topcompetities die Onana als een betere keeper kan gebruiken. Bij de andere topclubs is ie niet perse beter. Burki redt echt geen 5/6 punten voor je. En dat doet Onana wel. Dus misschien een goede vervolgstap voor hem. Hij is echt wel uitgekeken in de eredivisie. Jammer, maar heel begrijpelijk.

2 februari 2021 om 08:51

Sinds Heurolho Gomes weer de eerste keeper die ik meermaals vervloekt heb om het redden van de meest bizarre ballen. En ook zo simpel. Met recht een keeper die je een puntenpakker kan noemen. Kan ook wel echt genieten van z'n hele 'air'.

2 februari 2021 om 09:03

@mgmv Ik heb dan juist weer een pleurishekel aan z'n hele 'air' en het tijdrekken van hem, maar goed. Ik kan inderdaad niet ontkennen dat het, vooral voor Eredivisie begrippen, een geweldige keeper is. Waarschijnlijk inderdaad de beste sinds Gomes.

2 februari 2021 om 09:13

@formus, dat ie enkele fouten maakt, wil niet zeggen dat hij niet goed in de lucht is. Met hoge ballen in de 16 zit ik over het algemeen vrij rustig in de bank als deze enigszins in de buurt van Onana terechtkomen. Die tegen Liverpool was vooral een inschattingsfout van de positie van de tegenstander, hij had de bal namelijk gewoon kunnen pakken. Natuurlijk kan het altijd nog beter! Ik denk dat hij voor Dortmund een topaankoop is, weet alleen niet of Onana dat ook een goede overstap vindt.

2 februari 2021 om 09:32

@fcg - Ja, dat tijdrekken is wel klote. Ik doel dan ook meer op de andere 90%: hoe hij loopt, hoe hij keept, hoe hij aan de bal is. Hij straalt zo ongekend veel rust, maar daardoor ook bravoure uit. Dat voelt zo'n ploeg ook.

2 februari 2021 om 09:42

@FCG95, niet ontkennen bedoel je denk ik, niet erkennen betekent dus juist dat je het er niet mee eens bent. Dus of wel erkennen, of niet ontkennen.

2 februari 2021 om 10:09

@bbl98 Je hebt gelijk! Tik foutje, heb hem al aangepast.

@mgmv Ik heb ook zeker bewondering voor zijn rust en kalmte, maar ik vind het vaak net even te ver doorslaan en dan lijkt het haast laks. Dat, samen met het tijdrekken, maakt het voor mij een vervelende speler, hoe goed hij ook is.

2 februari 2021 om 11:13

@FCG95 Onana oogt soms iets te rustig, maar ik denk dat het een van de redenen is waarom hij zo goed is. Want de focus is er altijd wel. Dan maakt ie een geniale redding en zit ie daarna breeduit te lachen. Lacht ie een aanvaller uit die het van 25 meter probeert, onder het mom van: gast, van die afstand? Tegen mij? Daar kan ik echt van genieten. Hoe verdedigers geen onnodige risicos hoeven te nemen, omdat ze weten dat Onana nog in het doel staat, die je niet zomaar passeert. En buiten dat is het niet zo dat Onana iedere wedstrijd tijdrekt. Hij heeft het een tijdje heel overdreven gedaan, maar sinds tijden valt het echt heel erg mee hoor. Dan rekt hij niet meer tijd dan keepers van andere ploegen. Zeker de kleinere ploegen, wanneer die op een resultaat staan. Dus ik kan me voorstellen dat mensen die niet voor Ajax zijn Onana een frustrerende keeper vinden. Maar een vervelende speler, omdat hij in topwedstrijden heeft tijdgerekt gaat me wat ver eigenlijk

2 februari 2021 om 08:13

André Onana huivert al bij de gedachte Ajax en Amsterdam te moeten verruilen voor het dulle Dortmund waar alles abgestimt is op 2e te worden achter Bayern. Bij Ajax heeft hij alles,en straks stroomt ie naadloos in bij Barca.

2 februari 2021 om 08:29

Om naadloos 2e keeper te worden achter ter Stegen?

2 februari 2021 om 08:32

Alleen wil Onana niet op de bank zitten Barca. Dortmund is dan een mooie keuze.

2 februari 2021 om 08:35

Huivert? Hij heeft notabene zelf anderhalf jaar geleden aangegeven klaar te zijn om te gaan. Het is dat door het Coronajaar er geen club is gekomen deze zomer anders was hij allang weggeweest.

2 februari 2021 om 09:02

Walvis, je begrijpt toch wat ie bedoelt?! Amsterdam inruilen voor een grauwe stad in het Ruhrgebiet en niet voor het kampioenschap gaan is iets waar messibarca klaarblijkelijk van zou huiveren. Begrijp het ten dele, maar aan de andere kant, voor die Gelbe Wand spelen is ook wel iets unieks. Maar pas na corona natuurlijk.

2 februari 2021 om 09:22

Onana heeft enerzijds aangegeven toe te zijn aan een nieuwe stap, maar is anderzijds gelukkig in Amsterdam. Hij zal dus alle opties afwegen.
Overmars heeft aangegeven dat dit het tussenjaar is.
Indien hij in staat is om Sulemana aan te trekken en Kudus is volgend jaar fit, dan staat er met Haller er vanaf het begin bij ook een mooi team.
Rensch en Timber zijn dan ook weer een jaartje verder.
Ik sluit niet uit dat Onana dan blijft en kijken of er Europees weer iets moois kan ontstaan.

2 februari 2021 om 09:58

Wel bijzonder dat Ajax momenteel veel Afrikaanse spelers heeft. Wordt lastig met de Afrika Cup. Onana, Mazraoui, Kudus, Haller en mogelijk Sulemana en/of Idrissi zullen dan gemist worden!

2 februari 2021 om 11:22

Hij heeft het zo naar zijn zin dat hij al 2 jaar naar een topclub wilt.
Geniet nu nog maar even van deze man, voor je het weet sta je te kijken naar Scherpen.
Benieuwd of hij, als hij van de zomer niet weggaat zijn contract verlengt......

2 februari 2021 om 12:52

@tinus, hij heeft letterlijk gezegd dat hij naar een topclub wil, maar dat hij tot die tijd graag in Amsterdam blijft. Waarom kunnen die twee niet samengaan?

2 februari 2021 om 13:00

@burwatti "wel een geweldig elftal " Wel mooi elftal, alleen denk ik niet dat het Dortmund wordt. Hele rijke club maar hun kooptransfer staat op 30,5 miljoen voor Hummels. Beste speler Haaland kostte maar 20 miljoen. Ik verwacht dat Ajax wel iets rond de 38-42 miljoen wilt. Zie Dortmund die vaak (ervaren) toppers koopt tussen de 20 en 30 miljoen. Spelers die al ervaring hebben in de BL. D

2 februari 2021 om 13:42

Er gaat geen enkele club dat betalen natuurlijk.. Ajax heeft niet meer het momentum van een paar jaar geleden en de laatste transfers zijn nog geen geweldig succes (Ziyech en Donny). Daarnaast is 40m voor een keeper wel veel in deze tijden, zeker als je hem niet perse nodig hebt. Onana heeft een beetje hetzelfde probleem als Nico en dat is dat veel clubs als voorzien zijn op die positie en niet zoveel willen betalen voor deze spelers. Ajax is natuurlijk momenteel maar een ploeg van niveau EL aangezien ze al 2 jaar op rij zijn uitgeschakeld in de poule fase..

2 februari 2021 om 13:54

Dat Ajax nu een ploeg is van EL niveau, doet natuurlijk niets af van het feit dat Onana heeft laten zien op CL niveau makkelijk mee te kunnen. Zijn pech is zoals eerder hierboven genoemd dat de meeste topploegen al een goede keeper hebben. Overigens doet Onana voor de meeste van die keepers echt niet onder, maar geen club zal dan inderdaad de hoofdprijs betalen voor een 2e keeper. ik ben ervan overtuigd dat Onana bij de beste 10 keepers van Europa zit. Dortmund is een mooie club, maar is geen Europese top. En dat laatste kan hij wel degelijk aan.

2 februari 2021 om 14:06

Je hebt deels gelijk, maar uiteindelijk gaat het niet enkel om wat Ajax wil, ook wat Ajax voor 'm kan krijgen. Het is wel redelijk duidelijk dat Onana na dit seizoen echt wil vertrekken en bovendien staat hij na dit seizoen nog maar 1 jaar onder contract.

2 februari 2021 om 14:47

Ben het wel met je eens hoor mbt Onana. Erg goede keeper die niet zou misstaan bij een Europese topclub. Maar Dortmund zit daar toch wel dicht tegen aan? Mensen vonden de stap van Ziyech wel een stap naar de top maar Dortmund doet echt niet onder voor een club als Chelsea de laatste jaren om maar iets te noemen.

2 februari 2021 om 13:35

Jullie maken een grapje? Onana is een degelijke keeper, dat is het. Het goede spel van Ajax verblind zijn tekortkomingen. Het is niet zo moeilijk om keeper te zijn als je 2 ballen per wedstrijd op je ziet afkomen

2 februari 2021 om 13:56

Onana is een degelijke keeper? Dan heb je duidelijk niet veel westrijden van hem gezien. Onana pakt al jarenlang de meest onmogelijke ballen, heeft katachtige reflexen, heerst in de lucht, en is aan de bal gewoon een hele goede voetballer. Zit gewoon in top 10 van Europa qua keepers, is in CL statisctisch gezien zelfs de beste (bron; vi afgelopen november). Maar volgens jou gewoon degelijk omdat hij maar 2 ballen per wedstrijd op zich afkrijgt..

2 februari 2021 om 14:27

Het is juist lastig om je te laten zien als je maar 2 ballen per wedstrijd krijgt..
Daarnaast is Onana ontzettend belangrijk in de rust achterin, coacht geweldig en is altijd bij het spel betrokken, je kan hem gerust aanspelen en zoekt 9/10x de beste voetballende oplossing.

Je bent vaker negatief over onana, ik vraag me echt af waar dat vandaan komt.

Overduidelijk de beste keepers sinds tijden in de Eredivisie!

Dit is echt een prima stap voor onana! Goed dat Dortmund eindelijk een keer door wil pakken en een nieuwe keeper wil. Die burki maakt al tijden teveel fouten.

Dortmund is toch geen topclub ivm Ajax. 6e, altijd onrust daar en veel trainers wisselingen. Lekker bij tekenen.

2 februari 2021 om 08:02

Ivm? In verband met? Dortmund staat nu toevallig zesde, maar strijdt altijd mee met Bayern. Natuurlijk haak je af tegen hun, maar dat is nou eenmaal zo. Je speelt vrijwel steevast ieder jaar CL en overwintert ook.

2 februari 2021 om 08:09

Ivm betekent in deze variant denk ik: in vergelijking/verhouding met. Verder zou ik dit doen als ik Onana was, prachtige club hoor! Veel jeugdig talent, aanvallend voetbal en meespelen om de prijzen!!

2 februari 2021 om 20:47

Mee eens. Ondanks dat Dortmund nu 6e staat. Is het nog steeds een grote club. Onana kan zich dan ook een jaar of 3/4 laten zien in een top competitie. En vervolgens naar Barca om Ter Stegen op te volgen.

2 februari 2021 om 08:04

Hoewel ik trots ben op Ajax wat zij de afgelopen jaren hebben bereikt in Europa is Dortmund toch echt een stap hogerop.

2 februari 2021 om 12:42

Precies, we moeten ook wel realistisch zijn en we mogen toch wel stellen dat Dortmund een stapje hoger is, niks mis mee. Qua competitie een stapje hoger en qua team ook. En laten we wel wezen, de meeste topteams zijn al voorzien van een bijzonder goede keeper dus de plekken voor Onana zijn schaars, dan is Dortmund echt een hele mooie optie.

2 februari 2021 om 08:15

Kom nou. Dortmund is in alles een vooruitgang. Wij, althans ik, kunnen Ajax de mooiste club van de wereld vinden, maar Onana zal Dortmund vermoedelijk een mooie stap vinden. En terecht. Kijk enkel naar het stadion, de supporters, de financiële mogelijkheden, de spelers, etc.

Is letterlijk de enige club waar ik hem een basisplaats zie afdwingen, alle overige topclubs zijn bezet met een keeper die gelijkwaardig is of beter. Ook qua speelstijl vind ik BVB prima passen bij hem.

2 februari 2021 om 09:19

Ik ben van mening dat hij Szczesny van Juve en Handanovich van Inter er wel uit kan keepen maar verder zijn de topclubs wel voorzien.

2 februari 2021 om 09:21

Edit: qua speelstijl twijfel ik wel met Juve en Inter.

2 februari 2021 om 09:32

Ik twijfel aan die hele competitie voor Onana. Lekker in Duitsland, Engeland of Spanje. Andere competities links laten liggen, niks voor hem

2 februari 2021 om 09:45

Wat een onzin. Alsof keepen in Italië anders is.

2 februari 2021 om 10:02

Ja, Keepen in Italië is anders dan in Duitsland, Engeland of Nederland. Er wordt namelijk anders gevoetbald, en dus wordt er iets anders van een keeper gevraagd.
In theorie is het hetzelfde, namelijk ballen tegenhouden, maar in de praktijk zie ik Donnarumma niet hetzelfde doen als Neuer.

2 februari 2021 om 10:09

Hoewel het lang geleden is, kijk maar naar v/d Sar.

2 februari 2021 om 12:10

Ik licht het nog even toe voor je Maurootje, mogelijk begrijp je mij verkeerd. Want in de essentie is het hetzelfde: ballen tegenhouden. Maar waar Onana graag meevoetbalt en in het spel betrokken kan worden, word je dat niet in Italië. Ballen de tribune in rammen, verdedigen op de hardste manier, maar niet verzorgd opbouwen. Laat Onana daar nou juist een ster in zijn. Dus in die zin zie ik verschillen met Italië.

2 februari 2021 om 13:44

In Italië wordt er dit jaar overigens meer gescoord en dus aangevallen dan in de andere competities. Spanje is juist enorm saai geworden en daar wordt het minst gescoord van de topcompetitie. Altijd dat stereotype over de Serie A. Het is juist een hele aanvallende competitie geworden!

2 februari 2021 om 14:13

Dat klopt en dat is al een aantal jaar zo maar dat heeft natuurlijk niets met de keeper te maken. Het is een feit dat ze in Italië een broertje dood hebben aan "meevoetballende" keepers.

2 februari 2021 om 11:01

Ik zou hem ook wel graag bij ons in Engeland zien, Lloris is de afgelopen jaren een betrouwbare sluitpost geweest maar dat brokkelt dit seizoen wel af. Tijd voor vervanging!

Buakaw, als je maar wel weet dat zeker niet alle Ajacieden er zo over denken. Dordtmund is zeer zeker een stap omhoog. Betere competitie, beter team met veel jong talent. Hij zou er denk ik goed passen. Het zou voor ons wel een gigantische aderlating zijn,want dit is 1 van de beste keepers van de laatste 20 jaar,in mijn optiek. Maar dat gezegd hebbende,gun ik het hem wel van harte.

Het zou hem gegund zijn. Dortmund is natuurlijk wel een stapje hoger dan Ajax. Ben benieuwd wat ie nog moet gaan opleveren

Meteen doen als Onana zijnde. Heerlijke competitie, team en het verleden heeft bewezen dat er veel spelers van daaruit naar een absolute topclub kunnen. Bovendien ook misschien wel momenteel de hoogst aangeschreven club waar hij daadwerkelijk de onbetwiste nr 1 keeper zal zijn.

Een van de weinige voetballers waar je een compilatie van kan maken wat ook echt de werkelijkheid laat zien.

Gelukkig heeft Ajax nu een half jaar om hierop te anticiperen, dus zal er waarschijnlijk een andere keeper gezocht worden. Verder kan Onana ook nog eens afwachten hoe hoog Dortmund eindigt in de Bundesliga. Hij kan rustig afwachten of hij daar ook Champions League speelt...

Misschien samen met ten hag zou voor hem en vooral voor BVB een vooruitgang zijn als onana komt gulasi van leipzig is ook een top keeper burki is niet van het niveau van dortmund.

Zou een prachtige stap voor 'm zijn en bovendien is het een ploeg waar hij ook direct eerste keeper zou worden natuurlijk. Bürki staat, terecht, al vrij lang ter discussie. En bovenal past Onana er met zijn kwaliteiten perfect.

Ik denk dat dit een top stap zou zijn voor Onana.
In de lucht is hij niet zo super sterk voor mijn gevoel, dus de BPL zou ik hem gewoon weg iets minder aanraden.

Ik denk echt dat de Bundesliga of La Liga het beste is voor André.

En ik gok dat een Dortmund een heerlijke tussenstap is. Als die de defensie nog wat meer op orde kunnen krijgen (beginnend met Onana, want dan maak je echt stappen t.o.v. Bürki), dan denk ik dat ze echt wel meer een gooi naar de landstitel kunnen doen...

Verder gok ik dat een Neuer nog een paar jaar doorgaat bij Bayern en heeft een Bayern wel een patent op het ''halen van spelers van de concurrent''.

Onana gewoon 2 jaar bij Dortmund laten presteren om vervolgens de stap naar Bayern of een Barcelona te maken?

Gulacsi is bijna 31.. natuurlijk kan een keeper met mazzel tot zijn 40e mee, maar sommige zijn met 33/34 ook al klaar (zie Casillas). Onana is nog jong en zal niet veel meer kosten dan Gulacsi €17-25m voor 1 jaar contract? Lijkt mij een mooi bedrag.

2 februari 2021 om 09:07

Mooi bedrag? Gewoon de hoofdprijs vragen. De kans is aanwezig dat hij daar straks de sterren van de hemel keept en dan misschien wel Neuer opvolgt bij Bayern. Dan vraagt Dortmund doodleuk 100 miljoen. 24 jaar voor een keeper is nog jong en ik kan zo even geen betere noemen van die leeftijd.

2 februari 2021 om 10:28

Donnarumma, is nog jonger ook.

2 februari 2021 om 10:30

Inderdaad en als je kijkt naar de prijzen voor keepers van deze leeftijd: Kepa (80 miljoen) bv. dan zou ik zeggen minimaal 30 miljoen maar misschien wel 40 miljoen. Onana is dat absoluut waard en zou ook graag zien dat clubs bereid zijn dat voor hem te betalen, dat geeft aan dat ze het echt in hem zien zitten.

2 februari 2021 om 10:32

De kans is ook aanwezig dat niemand de hoofdprijs wil betalen en hij het jaar daarna gratis de deur uit loopt. Er is niet veel markt voor hem, slechts 1 club met eventuele interesse, dus het bedrag wat Keizer noemt is hartstikke logisch.

2 februari 2021 om 11:18

@yelle

Hij is ook gratis gekomen, ik zie Onana graag nog een jaar onder de lat bij Ajax dan maar transfervrij weg of desnoods voor dit bedrag in de winter.

2 februari 2021 om 12:55

@Yelle, ik denk dat geen enkele Ajax-supporter zou balen als Onana nog een jaar blijft en dan transfervrij weggaat. Als hij Ajax kampioen maakt en verder helpt in de CL daarna, zal ook de RvC niet klagen. Onana heeft Ajax ook geen geld gekost, dus er is ook geen verlies.

Voor de hand liggend scenario. Eigenlijk het enige ook. Alle clubs die voor Onana een stap hogerop zouden zijn hebben een behoorlijke keeper van hetzelfde niveau, behalve Dortmund.

Prachtige club waar ik Onana ook wel bij vind passen. Volgend seizoen misschien wel in een vol Westfalenstadion, niks mis mee.

Wat ik best apart vindt, is dat er geen concrete interesse in hem was. Hij is toch een super goede keeper?? Zelfde vind ik met Berghuis, goede speler, geen concrete interesse.. En als je wel eens ziet voor welke spelers er dan bakken met geld wordt betaald en voor deze 2 niet eens concrete interesse.. (en voordat sommigen gaan stuiten: ik zeg niet dat Berghuis en Onana van het zelfde niveau zijn he, maar meer uitblinkers bij hun club)..

2 februari 2021 om 09:30

het verschil is dat Berghuis zelfs bij Watford het verschil niet kon maken , laat staan een hogere ranking dus kijken deze clubs wel uit maar Andre heeft zich zowel Europees maar ook nationaal bewezen en mag het nu ook op topniveau gaan bewijzen daar waar Berghuis zijn kans al heeft verprutst

2 februari 2021 om 11:48

Volgens de verhalen is Berghuis voor een mooi prijsje op te halen. Het lijkt mij toch dat hij goed genoeg (en betaalbaar) is voor de Duitse, Italiaanse, Spaanse of Franse subtop of de Portugese top. Ik vind het dus wel vreemd dat er geen belangstelling voor Berghuis lijkt te zijn.

2 februari 2021 om 09:41

Welke clubs (buiten Dortmund) hadden concrete interesse moeten hebben? Chelsea misschien, maar die vonden 40-45m te veel en kozen voor Mendy. De rest van de Europese top is voorzien van een stabiele keeper en hebben niemand nodig. Onana is te goed om voor een subtopper of middenmoter in de PL te spelen, dat ziet hij zelf ook wel in. Daarnaast, die gaan geen 40m voor een keeper betalen.

2 februari 2021 om 10:18

Het schijnt dat onana was op te halen rond de 30 a 35 miljoen als we de media geloven. Chelsea verkoos Mendy boven hem niet om de aankoopprijs maar om kwaliteit.

2 februari 2021 om 13:37

Onana is gewoon een dergelijke keeper, niets bijzonders. Alle grotere clubs hebben gewoon minimaal gelijkwaardige keepers

ik denk dat het voor Onana een grote stap voorwaarts is, en zeker een uitdaging maar wat zou hij moeten gaan kosten? denk niet dat dortmund er echt de hoofdprijs voor gaat betalen.

misschien moet ajax bijlow proberen te polsen , zou niet de 1e zijn die de overstap durft te maken , dit zou een goede vervanger zijn maar ook voor hem een stap vooruit en anders als 2e keus drommel , ook n topper met een perfecte trap .

2 februari 2021 om 10:04

Haha, er zijn ook spelers die écht de overstap niet maken naar Ajax en daar valt Bijlow echt onder. Als 'ie geen prof was, had 'ie tussen de harde kern van Feyenoord gestaan.

2 februari 2021 om 11:46

als hij sportieve ambities heeft en wil stappen maken dan weet je nooit of iemand de voorkeur heeft voor zijn cluppie waar hij is opgeleid of kiest voor zijn vervolgstappen in zijn loopbaan.

Wim Janssen koos ooit ook voor Ajax terwijl zijn hart echt bij feyenoord lag en heet niks met harde kern te maken , geldt hetzelfde voor Cruijff die ooit naar feyenoord ging of dacht jij dat zijn hart ineens niet meer bij Ajax lag dus zeg nooit, nooit !

2 februari 2021 om 12:57

@MGMV, ik denk ook niet dat Bijlow voor Ajax wil spelen, maar bedenk dat zelfs Wim Jansen, als rasechte Feyenoorder, ook voor Ajax heeft gespeeld. Edit: ik lees nu pas de reactie van Dreetje888. Die zegt hetzelfde.

Burki is al jaren een onzekere factor bij Dortmund. Tijd dat ze die gaan vervangen. Wordt het een mooie dubbel deal met Ajax? Ten Hag én Onana in de zomer?

Volgens mij de perfecte plaats voor hem. Burki is echt geen topkeeper. De k dat hij daar makkelijk eerste keeper wordt in een zeer mooi elftal

Dit is een prachtige club voor Onana en dat ook echt bij hem past. Gezien zijn verlengd verblijf bij Ajax zal de transfersom niet over the hill zijn, dus uit dat oogpunt is hij voor Dortmund ook aantrekkelijk om te betalen. Voor Ajax wordt zijn vertrek een aderlating, want met Stekelenburg / Scherpen kunnen ze als eerste keeper niet aankomen.

2 februari 2021 om 10:26

Ik vind juist dat Scherpen best een kans mag krijgen als de stand het toelaat dit seizoen, vergeet niet dat men dit ook over Onana zei in 2016/2017, ik zie buiten de niet haalbaar geachte Bijlow niet zo heel veel beters in de NL competitie, Drommel en Bizot zijn wellicht vergelijkbaar maar echt zoveel beter als Scherpen is maar de vraag.

2 februari 2021 om 11:18

Hou op zeg. Scherpen is echt drama. Totaal geen Ajax 1 niveau. Als dat onze eerste keeper wordt dan mogen ze echt flink wat geld uit gaan geven voor 2 betonblokken in het centrum achterin.

2 februari 2021 om 14:01

Je hebt gelijk over Onana bij Jong Ajax, maar dat lijkt me ook echt een uniek iets. We gaan niet nog een keer meemaken dat een keeper die bij Jong Ajax blunder op blunder stapelt, uitgroeit tot 1 van de beste keepers van Europa. Echt niet.

Ontnam zal waarschijnlijk vertrekken aan het einde van het seizoen. Ik vind Dortmund een prachtige club, maar ik zou als ik Andre was wachten op een mooi bod uit Spanje, zodat hij terug kan.

Dat zou voor Ajax erg jammer zijn maar voor Onana de perfecte vervolgstap. De meeste topclubs zijn al voorzien en daar zou hij hooguit voor in de toekomst gehaald worden, maar niet als eerste keeper. Dortmund heeft met Burki geen topkeeper en kan daar met Onana zich direct versterken.

Mooie stap voor Onana, hij zal toch een keer weg willen uit onze Mickey Mouse competitie verwacht ik.
Dan is de Bundesliga een mooie stap hogerop denk ik. Voor Ajax natuurlijk niet het beste nieuws, maar voor de rest van de Eredivisie is het geen verkeerd nieuws.

Hele mooi club voor hem. Een mooie subtopper in Europa met een geweldige stadion in een mooie competitie. Als hij het daar een jaar of 3 goed doet kan hij altijd nog een stap naar de absolute top maken. Hoe jammer het ook is, wordt het wel tijd voor hem om te gaan. Ik kreeg zelf een steeds beter gevoel bij Drommel als opvolger, maakt echt een uitstekende ontwikkeling door.

Zou een aderlating zijn, maar we mogen ons in de handen knijpen met het feit dat hij hier nog 1-2 jaar is gebleven na de succesvolle CL campagne. Dortmund is een van de weinig clubs waar hij in de basis kan keepen op een hoog niveau, ik denk een perfecte stap voor hem.

Voor Ajax de uitdaging een goede vervanger op te leiden of te halen, ik zou Scherpen als de stand het toelaat eens de kans geven bijvoorbeeld, wat er verder op de NL velden op het doel staat is buiten (wellicht Drommel/bizot) zeker niet beter. Waarbij ik Bijlow niet haalbaar acht.

Onana kwam ook uit het niets, zeer onverwachts door uit de opleiding als je hem bij Jong Ajax zag had je nooit het idee dat hij het ging halen maar Peter Bosz gaf hem de kans en dat pakte goed uit.

2 februari 2021 om 11:16

Weet nog dat hij erg ongeduldig was. Begon redelijk snel te mekkeren dat hij naar het eerste wilde haha. En daar stond hij ineens tegen Willem II. Nooit gedacht dat dit zo'n topper zou worden.

2 februari 2021 om 11:20

@soccerfan_1

Inderdaad, dat is nou het mooie aan die jeugdspelers er zijn talloze voorbeelden, zeker bij Ajax waarvan je het niet had verwacht. Mazraoui en Tete had ik ook niet van verwacht dat ze zo goed zouden worden, Dest ook lang niet veel van verwacht.

Juist daarom zou je dus Scherpen een kans moeten geven, maar ook Sontje Hansen voordat je overgaat tot aankoop van Idrissi/kamaldeen. Ajax kan misschien wel een riante voorsprong opbouwen in de ED wat het toelaat om dat te doen.

Lachwekkend dat hier Ajacieden zijn die BVB als een “stapje” of helemaal geen stap omhoog zien. Je overwintert elk jaar met gemak in de CL, speelt in een groter stadion, groter budget, veel grotere competitie, betere selectie en meer mogelijkheden. In wat is Ajax groter? BVB heeft pech dat Bayern altijd een stuk groter blijft maar is voor de rest natuurlijk een fantastische club waar elke speler ter wereld graag wilt voetballen.

2 februari 2021 om 14:03

Als Ajacied moet je inderdaad gewoon toegeven dat BVB een grotere club is, dat is gewoon zo. Ik denk daarnaast wel dat Onana een stapje hoger zou kunnen, en meteen naar de Europese top kan. Want dat is BVB dan weer net niet vind ik. Maar zoals zo vaak met keepers; er moet een carrousel gaan draaien, want vrijwel alle topclubs in Europa hebben al een topkeeper onder de lat staan. Chelsea was afgelopen zomer dan wellicht de beste club geweest zonder topkeeper, maar die hebben al voor Mendy gekozen. Handanovic en Sczcesny zou hij er ook uit keepen, maar Serie A lijkt me dan weer geen competitie voor Onana.

BVB is in alles een grotere club dan Ajax. Ik ben zelf Ajacied en als tweede club, Dortmund.

Zelf vaak op de Gelbe Wand gestaan en alleen al de beleving van de supporters is intenser dan in de JC ArenA. Het stadion is groter, het budget is groter, de Bundesliga is groter.

Ik vind het realisme van sommige supporters tenenkrommend. Kan me er ook echt aan storen. Hetzelfde geldt voor het WZAWZDB geneuzel...... terugkijkend vanaf ‘95 is PSV gewoon beter qua titels.

2 februari 2021 om 11:23

Eens als mede ajacied, Dortmund is natuurlijk wel een niveau waar je naar wilt streven als Ajax zijnde dat is nou net een kwartfinale CL club, maar dat is nu bij Ajax (nog) niet het geval. Ambities zijn uiteraard wel belangrijk. Ajax zou zich op dit moment wellicht kunnen meten met Leverkusen en Gladbach uit de BL, Leipzig gaat al gauw richting niveau Dortmund net onder Bayern wat de absolute top is. Oftewel het is een stap vooruit voor Onana, naar Gladbach of Leverkusen zie ik hem dan weer niet gaan, dan kan hij net zo goed bij Ajax blijven.

2 februari 2021 om 14:19

Het is sowieso lastig in te schatten. Ajax heeft structureel vaak maar 1 club die een bedreiging vormt voor het CL ticket. Je zou je af kunnen vragen of Ajax ook maar half zo veel CL wedstrijden had gespeeld als het in de Bundesliga actief zou zijn geweest. Echter draaien de ploegen die jij noemt hier in Nederland moeiteloos mee voor de titel. Ik denk ook niet dat je het in die context goed kunt vergelijken. Verder ben ik het overigens wel volledig met je eens.

2 februari 2021 om 16:50

Dat is het ook, je hebt het nadeel van een slechtere competitie al is de top + subtop in NL best breed (feyenoord, Psv, AZ) EN Vitesse, Heerenveen, Groningen, Twente in vergelijking met bv. Portugal daar heb je drie echte topploegen en Braga en thats it. Maar je hebt het voordeel van het winnen van prijzen en ook veel speeltijd zeker als talent, ideaal opstapje voor bv. Onana.

2 februari 2021 om 17:23

De beleving bij Celtic en Rangers is ook groter dan die bij pakweg Real Madrid of Barcelona. Veel Europese topclubs trekken ook een soort theaterpubliek en toeristen aan. Ajax heeft bijvoorbeeld altijd een andere fanbeleving gehad dan Feyenoord. Daarom zou ik Dortmund dus niet perse groter willen noemen. In CL-duels kolkt de Arena ook wel.

Er komt een tijd dat we hem kwijt raken dat weten we allemaal. We hebben al langer van hem kunnen genieten dan gedacht. Ik hoop wel dat hij de juiste keuze maakt. Dat hij een club kiest waar bij hij niet als 2e keeper aangetrokken wordt.

2 februari 2021 om 11:17

Bij BVB wordt hij de onbetwiste nummer 1. Burki kan echt niet meer..... Hirtz is (nog) niet zo ver.

Prachtige vervolgstap voor Onana

Onana is echt toe aan deze stap. In de eredivisie heeft hij het zelden nog moeilijk en zo vergeet je een beetje hoe goed hij eigenlijk is. Bij Dortmund speelt hij waarschijnlijk veel meer wedstrijden op hoger niveau, daar wordt hij zelf nog beter van en misschien komt hij dan wel in de picture bij de topclubs. Over een paar jaar komen daar weer een paar plekjes vrij dus als hij dan een paar topseizoenen in de Bundesliga heeft gehad zie ik die stap zeker gebeuren.

Onana is een keeper met een bepaalde stijl en bepaalde uitstraling. Bij Ajax houden ze daarvan en zien ze een foutje door de vingers. In Duitsland zijn ze over het algemeen meer van de degelijke keepers, daarom denk ik dat Dortmund voor hem geen goede stap zou zijn. Ajax heeft veel meer esprit.

2 februari 2021 om 14:11

Nou ja, Burki mocht jarenlang blijven staan en dat is allesbehalve een stabiele doelman. Onana is absoluut een betere doelman en ook een stuk stabieler dan Burki.

2 februari 2021 om 17:19

Persoonlijk vind ik Ajax een grotere club dan Dortmund. Natuurlijk zitten daar (normaliter) veel fans op de tribune en spelen ze in een sterkere competitie, maar de internationale uitstraling van Ajax is toch een stuk groter als je het mij vraagt. Dat neemt natuurlijk niet weg dat Onana misschien een keer een nieuwe uitdaging wil aangaan. Een grote stap voorwaarts zou ik het echter niet willen noemen.

Zou een geweldige stap zijn, maar zie hem Leno bij Arsenal, Mendy bij Chelsea en Lloris bij Spurs er ook wel uit keepen, en dan is het de vraag wat hij zelf als topclub ziet. Imo had Chelsea afgelopen zomer sowieso direct voor hem moeten gaan, want Mendy is geen verkeerde keeper, maar schat Onana toch echt hoger in.

2 februari 2021 om 14:06

We mogen toch wel voorzichtig stellen dat Arsenal op dit moment niet echt een stap vooruit is tov Ajax. En dan zeg ik met klem, op dit moment. Dat kan in een aantal jaar zomaar weer anders zijn, maar die zijn afgelopen 5 jaar niet eens meer in de top 4 van Engeland geëindigd. Daarnaast is Leno ook een meer dan prima keeper, Arsenal zou eerder versterking kunnen gebruiken in een andere linie. Lloris bij Spurs vind ik dan wel een goede suggestie, want Hugo is ook niet meer de jongste en Onana doet ook zeker niet onder voor hem.

2 februari 2021 om 14:15

Op papier wellicht, maar ik denk dat 9 van de 10 spelers voor Arsenal zouden kiezen. Je verdient er beter, je speelt in een betere competitie en een club als Arsenal zal altijd z'n naam mee hebben. Overigens denk ik niet dat hij Leno er zomaar uit keept. Van Lloris ben ik nooit een grote fan geweest. Hij kan geweldig zijn als het loopt, maar hij kan ook de domste fouten maken als het niet loopt. Burki van Dortmund is ook zo'n doelman.

2 februari 2021 om 14:42

@silverfront: Toen je begon met 'dan zeg ik met klem, op dit moment' had ik puur verwacht dat je over corona in Londen tov Amsterdam zou beginnen. Maar verder blijft Arsenal toch ook echt in alles een stap vooruit hoor zoals Sirius al aangeeft, spelen in de Champions League is ook op een gegeven moment relatief als je nooit kans maakt om te winnen. Zeker als je in een veel sterkere competitie het 10-voudige kan verdienen en kwalitatief met betere en volwassenere spelers kan spelen.

2 februari 2021 om 20:18

Nou op dit moment vind ik Arsenal dus alleen een stap vooruit in competitie. En spelen in de CL is relatief als je nooit kans maakt om te winnen? Dat is natuurlijk onzin, het merendeel van de spelers zal nooit een CL winnen. Daarnaast was Onana al aardig dichtbij 2 jaar geleden, dat is voor Arsenal al zo'n 15 jaar geleden.. En als je dat echt een argument vind, kun je de competitie ook wegstrepen als vooruitgang, want die gaat Arsenal ook nog niet winnen in de komende jaren..

Een stap naar de Bundesliga zou logisch zijn. Zowel Dortmund, Leverkusen als Leipzig hebben in mijn ogen een matige keeper.

Wie gaat dan bij Ajax onder de lat staan? Scherpen is er totaal niet klaar voor. Die jongen staat volledig stil in zijn ontwikkeling en wordt gewoon verpest bij Jong Ajax in de Kkd.

En Kotarski kan er helemaal niets van. Als Onana vertrekt moeten de scouts echt aan de slag want ook in de jongere elftallen heeft Ajax geen keepers talenten die klaar zijn voor het eerste.

Mooie club voor Onana. Ook momenteel de enige (sub) topclub waar ik hem basis zie spelen. Hoe jammer ik het zou vinden als Ajax fan maar ik gun hem de volgende stap in zijn carriere na dit seizoen wel.

Wel vreemd dat ze er dan pas nu achter zijn gekomen dat Burki niet voldoet. Dat kon je jaren geleden al zien. Ik heb 'm altijd gezien als een slechte kopie van Lloris. Geweldig als het loopt, maar je bent toch altijd weer bang voor de mindere periodes en de domme blunders. Overigens denk ik wel dat dit een goede stap voor Onana zou zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren