Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Feyenoord vergroot spanningen en haalt ook assistent-trainer bij AZ

Laatste update:

Marino Pusic wordt toegevoegd aan de technische staf van Feyenoord voor komend seizoen, zo meldt het Algemeen Dagblad. De 49-jarige Kroatische Bosniër is nu nog assistent-trainer van AZ en zal vanaf de komende voetbaljaargang opnieuw als rechterhand van Arne Slot aan de slag gaan. Laatstgenoemde moest in december noodgedwongen bij AZ vertrekken toen duidelijk werd dat hij in gesprek met Feyenoord was.

Slot en Pusic kennen elkaar al jaren. De Bosniër bracht FC Twente na de degradatie terug naar de Eredivisie, maar de landstitel betekende meteen ook zijn einde in Enschede. Een dag na zijn ontslag werd hij nota bene door de captains en trainers in de Eerste Divisie verkozen tot Trainer van het Jaar. Slot belde Pusic op en haalde hem naar Alkmaar en dat zou nu ook zijn gebeurd, alleen dit keer voor een hereniging bij Feyenoord. Pusic was eerder werkzaam in de jeugdopleiding van Vitesse/AGOVV en later bij NAC Breda (assistent-trainer) en Inter Baku (assistent-trainer).

Het Algemeen Dagblad schrijft ook dat de spanningen tussen Feyenoord en AZ groot zijn sinds de soap rondom Slot, die uiteindelijk een kleine twee weken na zijn gedwongen vertrek bij AZ een contract met Feyenoord vanaf 1 juli 2021 ondertekende. Technisch directeur Frank Arnesen van Feyenoord en algemeen directeur Robert Eenhoorn van AZ kregen het vorige week verbaal met elkaar aan de stok tijdens het competitieduel tussen de clubs in De Kuip.

Dat Feyenoord opnieuw in Alkmaar hengelt, ligt zodoende gevoelig bij AZ. Tegelijkertijd koos de club ervoor om Pascal Jansen en niet Pusic naar voren te schuiven als opvolger van Slot, terwijl hij daar wel de papieren én de ervaring voor heeft. Het is nog onduidelijk of Slot naast John de Wolf en Pusic nog een derde assistent zal krijgen.

Pusic beschikt bij AZ over een aflopende verbintenis. "AZ heeft een stabiele organisatie en een duidelijke visie. Ook het ambitieuze en innovatieve karakter van de club spreekt mij enorm aan", zei hij toentertijd bij zijn aanstelling. "Het zal voor veel mensen verrassend zijn dat ik terugkeer in de rol van assistent-trainer. Het gaat mij echter vooral om de kwaliteit van mensen waarmee ik kan werken en het takenpakket dat ik bij AZ krijg."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zal hij dan ook ontslagen worden nu? Mooi dat de staf van volgend jaar dan vorm begint te krijgen. Benieuwd wat er qua spelers halen mogelijk is.

30 januari 2021 om 13:10

Inderdaad, het zou inconsequent van het AZ bestuur zijn om Pusic wel te laten zitten. Kunnen zij zich in alle rust met Arnesen op het volgende seizoen concentreren.

30 januari 2021 om 17:00

Klein detail is dat Pusic, in tegenstelling tot Slot, wel het fatsoen had om AZ op de hoogte te stellen. Maarja, je hebt weer iets om een kleinzielige reactie te plaatsen en dan doe je dat gewoon

30 januari 2021 om 17:15

Nee hoor, want volgens AZ draaide het vooral om het feit dat Slot niet volledig de focus op AZ kon hebben door zijn aanstaande Rotterdamse dienstverband. Niet zozeer om het op de hoogste stellen van de directie.

30 januari 2021 om 17:54

Het feit dat jij mijn reactie kleinzielig noemt, zegt meer over jouw gemoedstoestand dan de mijne ...

30 januari 2021 om 18:20

Ik heb geen flauw idee hoe het met jouw gemoedstoestand staat maar jij weet blijkbaar wel het nodige over de mijne. Kan je me daarover misschien iets meer vertellen?

30 januari 2021 om 19:03

@kaassie - Het is ook inderdaad maar een klein detail, want als een trainer met een aflopend contract z'n zinnen op een club heeft gezet, ga je dat niet meer tegenhouden. Ik snap niet waar die hele heisa om gaat. Genoeg coaches met een vergelijkbare visie en zowel Slot als Pusic zijn absoluut geen wonderdokters die dingen doen die niemand anders kan.

30 januari 2021 om 21:35

Kleine details zijn soms verrekte belangrijk en dat was het blijkbaar ook in de ogen van de directie van AZ.

30 januari 2021 om 13:11

Tja, Feyenoord ik wens jullie succes. Ik vertrouw op AZ, we zullen weer iets uit de hoge hoed toveren!

Van Persie is nu al druk bezig met Arne Slot en Feyenoord, dus die zal waarschijnlijk ook toegevoegd worden.

30 januari 2021 om 12:55

Uitstekende keuze zou dat zijn. Al is een assistent met veel ervaring ook niet onbelangrijk denk ik.

30 januari 2021 om 13:29

Ik denk dat een man als Van Persie van enorme waarde zou kunnen zijn als assistent. Iemand die goed met jonge jongens om kan gaan en nog steeds iemand waar je als voetballer enorm tegenop kijkt.

30 januari 2021 om 14:38

Wil Van Persie dit wel? Hij zou het prima kunnen, maar Ik hoop eigenlijk dat hij niet te lang bij Feyenoord blijft hangen als (assistent)trainer. Die jongen heeft wel degelijk talent voor het vak en dan weet ik niet of Feyenoord stabiel genoeg is voor zijn ontwikkeling. Het gaat vast niet geburen, aar ik zou hem heel graag willen zien bij een AZ of Ajax (en nee dit zeg ik niet om uit te lokken). Ik denk dat hij veel beter tot zijn recht komt bij een organisatie die stabiel is en een uitstekende jeugdopleiding heeft.

Ik denk niet dat dit de laatste aankoop van AZ zal zijn. Ik denk nog een of twee spelers.

30 januari 2021 om 13:04

Aankopen gaat ze geld kosten he, het is al jaren niet meer zo dat de beste spelers van Az voor een appel en een ei weg mogen. Zoek voor de grap de laatste transfers nog maar eens op en je weet dat Feyenoord op de transfervrije spelers na kansloos is.

30 januari 2021 om 13:25

Bovendien is het 't risico ook niet waard. Boadu en Stengs zijn waarschijnlijk veel te duur voor wat ze leveren en ik verwacht dat Koopmeiners sowieso op den duur naar het buitenland verkast. Midtsjo idem. Ik denk ook niet dat je bij AZ moet gaan scouten als Feyenoord zijnde. Die moeten gewoon hun scouting weer opbouwen.

30 januari 2021 om 13:43

Inderdaad, die kunnen veel beter het oude personeelsbestand blijven gebruiken
Ze moeten inderdaad dat hele scoutingsapparaat weer opnieuw laten leven.
Midtsjo is ook geen Feyenoord speler, daar is hij veels te dynamisch en creatief voor, het past ook niet geheel in zijn ambitie voor na Az.
Buiten het feit om dat de overigens spelers te duur zijn is het ook niet aan Feyenoord om nu spelers elders te halen voor 10 miljoen of meer.

30 januari 2021 om 17:20

Svensson is transfervrij!!!! En kan veel meer verdienen!!!! Dus dat is alvast de eerste

30 januari 2021 om 19:08

Dat vind ik nogal kleinerend richting Feyenoord toe. We moeten niet gaan doen alsof spelers liever voor AZ spelen dan voor Feyenoord, want dan kom je op de lange termijn van een koude kermis thuis. AZ zal op een gegeven moment toch moeten gaan groeien en daar zitten risico's bij die je in een mum van tijd veel schade kunnen aanbrengen. Je gaat niet altijd maar dat volgende pareltje scouten voor 2,5 miljoen euro. Dat lukt zelfs Ajax niet eens. AZ kan dit niet eeuwig volhouden en zal uiteindelijk het stadion een keer moeten uitbreiden en de begroting en het budget zal omhoog moeten. Ga er maar aan staan. Geloof me dat ik als FC Twente supporter heel goed weet hoe snel het dan de verkeerde kant op kan gaan als er even niet word opgelet.

30 januari 2021 om 21:44

"az kan dit niet eeuwig volhouden en zal uiteindelijk het stadion een keer moeten uitbreiden en de begroting en het budget zal omhoog moeten". Je hebt het blijkbaar niet meegekregen maar AZ heeft van de nood een deugd gemaakt. Het zal je niet ontgaan zijn dat het stadion deels is ingestort na een storm. Het wordt niet alleen gerepareerd maar tegelijkertijd wordt het uitgebreid. Dat het budget omhoog moet weten we allemaal maar maak je geen zorgen, ook daar wordt aan gewerkt

30 januari 2021 om 22:19

Dat zou kunnen en als dat allemaal richting de cijfers van Feyenoord gaat, ben ik echt niet de persoon die gaat verkondigen dat AZ maar klein is vergeleken met Feyenoord. Je lijkt te denken dat ik AZ in een kwaad daglicht wil zetten gezien jouw reacties, maar ik geef enkel aan dat er nog een enorm verschil is tussen Feyenoord en AZ. Daarom snap ik ook niet waarom Az'ers er ineens als de kippen bij zijn om Feyenoord neer te sabelen. In dat opzicht zie ik erg veel vergelijkingen met een aantal FC Twente supporters pakweg 10 jaar terug.

30 januari 2021 om 13:42

Dat zal heel erg afhangen van aflopende contracten of clausules. In priciepe zijn basisspelers van az niet te betalen. Maar misschien weet Slot wat vieze deurtjes in de contracten en was AZ mede daarom zo boos. Ik verwacht iig niets.

En dan komt naar alle waarschijnlijkheid Svensson ook nog transfervrij over

30 januari 2021 om 13:00

Zou ik alleen maar toejuichen. Als er dan nog een spits en creatieve 10 komt heeft Feyenoord een uitstekend team. Mocht Senesi weggaan moet daar wel wat voor komen, maar daar is dan weer budget voor. Feyenoord is onder Arnesen goed bezig.

30 januari 2021 om 13:03

Daar gaan we weer , met ons optimisme voor het volgende seizoen

30 januari 2021 om 13:11

We hebben wel meer nodig dan een 10 en een spits. Je hele middenveld moet op de schop. Er moet verdedigend veel bij want VBeek Botteghin loopt het contract van af, Spajic keert terug en Senesi zal wel verkocht moeten gaan worden.

30 januari 2021 om 13:11

We maken progressie.
Dat optimisme is er elk jaar en meestal in oktober of november is het volledig weggevloeid. Nu pas in januari ...

30 januari 2021 om 13:12

@thomjansen Wie gaan er centraal in de verdediging spelen dan? Spajic is inprincipe ook weg na dit seizoen, dus daar moet sowieso iemand voor komen, of je moet Geertruida centraal zetten, maar dan heb je weer een rechtsback nodig. Een concurrent voor Fer of zelfs een verbetering zou ook wel fijn zijn denk ik, dus je hebt iets meer nodig dan enkel een spits en een creatieve 10. (hetgeen normaal gesproken al heel veel geld kost. Ik zie Arnesen vooral bouwen en daar moet ie lekker mee doorgaan. Maar we kunnen nog niet zien men goed bezig is. Daarvoor vind ik de ontwikkelingen rond wat er in het eerste loopt nog te mager en ik hoor vooralsnog geen berichten dat daar hele bijzondere dingen staan te gebeuren qua buitenkansjes.

30 januari 2021 om 13:17

Jij hoort ook bij die optimistische Feyenoord-supporters haha. Je vergeet voor het gemak zeker dat je normaal in die periode zeker 1, misschien al 2-3 topwedstrijden hebt gehad dan. Dit seizoen waren de eerste allemaal in januari en Feyenoord is gelijk al klaar. Leuk dat lang meedoen als je alleen tegen de zwakkere hebt gespeeld. Maar zoals gewoon komt Feyenoord gewoon veels te kort.

31 januari 2021 om 08:27

Ideetje in het vervolg alle topwedstrijden in juni spelen. Dan kan Feyenoord nog langer meedoen 😁

30 januari 2021 om 16:04

Svensson gaat niet naar Feyenoord. Die jongen is 27 jaar, transfervrij en is rijp voor een club uit een grote competitie. Als hij nu een stap opzij zet kan hij een stap naar de grote 5 competities sowieso vergeten. Hij gaat of bij een leuke PL of Buli club aan de slag of bij een club waar hij kan cashen.

30 januari 2021 om 17:21

Denk het wel.

30 januari 2021 om 19:08

Lekkere onderbouwing ook Bart. Volgens mij heeft valencia afgelopen zomer al geïnformeerd bij az voor svensson, maar hebben ze besloten dit niet te doen. Op basis van wat zou svensson dan naar feyenoord, wat helemaal geen beter team dan az is, willen, als hij ook naar een club met het kaliber van valencia of misschien een stapje lager in de top5 competities kan?

30 januari 2021 om 19:12

Maar die club moet wel komen. Als Feyenoord zo'n jongen 1,5 miljoen euro per jaar kan bieden maken ze wel een kans. Bovendien weet die jongen dat hij basisspeler wordt. Nu zeg ik niet dat hij wel even naar Feyenoord verkast, maar je kunt ook zeker niet uitsluiten dat hij dat niet gaat doen. Spelers zijn nogal gevoelig voor leuke praatjes en reken maar dat ze precies zeggen wat die jongen wil horen. Dan kun je liever bij Feyenoord spelen dan ergens onderin de Premier League.

30 januari 2021 om 19:15

Vind het geen speler voor een club uit een grote competitie, een goede club in de eredivisie is zijn max.

30 januari 2021 om 19:48

Ben ik met je eens @sirius. Echter presteert svensson nu al een paar jaar meer dan prima bij az en ben ik van mening dat hij wel een stap hogerop kan. Waar feyenoord die jongen 1,5 miljoen per jaar kan geven zullen er genoeg buitenlandse clubs zijn die daar minimaal 2 miljoen van kunnen maken. Ik zie echt wel een middenmoter uit de buli of premier league aankloppen voor svensson. Ik denk dat de keuze dan voor svensson wel is gemaakt, maar goed de enige die dat weet is svensson zelf natuurlijk.

30 januari 2021 om 19:49

Dat denk ik ook @fenomeno, echter zijn er relatief veel spelers die eigenlijk niet heel veel beter kunnen dan top eredivisie, maar er belanden er toch een hoop in het buitenland. Voor de meeste worden zelfs nog fikse transfersommen neergelegd, die de buitenlandse clubs nu niet voor svensson hoeven neer te leggen.

30 januari 2021 om 22:15

@spursfan96 - Het zou zomaar kunnen hoor. Ik doe ook gewoon een gok. Echter zou het me ook niets verbazen als hij na de zomer ineens in een Feyenoord-shirt loopt. We gaan het wel zien. Ik denk dat we allebei houdende argumenten hebben en beide scenario's zijn realistisch. Hoe dan ook is hij een goede back.

Was te verwachten en is prima.
Een nieuwe Az trainer zou toch zijn eigen mensen willen het liefst dus dan zou hij toch overbodig worden.

Gisteren bij Veronica Inside werd al opgemerkt dat er afgelopen zondag een woordenwisseling was tussen het bestuur van AZ en Arnesen. Hebben we daar ook meteen een verklaring voor gevonden. Als Slot prima met Pusic kan werken is het een goede keuze.

30 januari 2021 om 13:09

Het was gisteren een mooie uitzending voor AZ supporters. Veel complimenten uitgedeeld voor de club AZ

Feyenoord probeert AZ 2.0 te worden. Spelers & coaches kopen & spieken bij de jeugdafdeling.
Ik vind het wel grappig dat er nog steeds supporters zijn, (niet alle supporters!), die Feyenoord als 'hoger' zien en altijd een betere club vinden. Maar tegenwoordig dit allemaal gebeurt en qua ranking ze niet voor elkaar onder doen

30 januari 2021 om 13:13

Ik vind het grappig dat supporters er anders over denken. Qua uitgekiend beleid is AZ een van de best geleide clubs van Nederland en kunnen ze met een beperkt budget leuk voetbal en mooie resultaten neerzetten. Als de potentie van Feyenoord (eindelijk) wordt waargemaakt, kan AZ dat met die creativiteit gewoonweg niet bijbenen.
Waarom denk je dat Slot (en nu dan blijkbaar Pusic) deze dtap maken?

30 januari 2021 om 13:42

Ik denk dat Feyenoord de stap kan maken. Mijn punt was dat op dit moment AZ & Feyenoord gewoon gelijk staan. Op sommige plekken is er dan wel een verschil. Daar wil ik jr wel gelijk in geven. Beter beleid bij AZ en groter stadion bij Feyenoord bijvoorbeeldEdit: Ik denk trouwens dat Slot wel een slechte keuze gemaakt heeft. De druk is hoger bij Feyenoord maar de stap niet. Ik denk dat als hij gewacht had, dat Ajax bij hem zou komen

30 januari 2021 om 14:10

Is de druk daadwerkelijk hoger? Vraag de gemiddelde Feyenoord supporter of hij zou flippen als Feyenoord 3e/4e eindigt, met veel jeugd en oogstrelend voetbal en het feit dat er weer potentie in zowel de selectie als Feyenoord zit. Ik denk het niet. Het is vooral de media die constant het woord titel in de mond neemt en deze druk uitoefent. Eerst maar een jarenlang goed beleid voeren, voordat we aan de titel gaan denken.

30 januari 2021 om 13:16

Feyenoord voert al 10 jaar wanbeleid. AZ al 10 jaar goed beleid. Nog steeds is AZ niet langs Feyenoord. Nu lijkt Feyenoord goed beleid te gaan voeren, moet je nagaan hoe snel Feyenoord dan gaat weglopen over een aantal jaren.

30 januari 2021 om 13:26

Waarom? Wanneer was de laatste prijs van Az? Waarom wil Arne Slot naar Feyenoord komen? Nog niet te spreken over de achterban, potentie en historie. Zelfs een jarenlang goed Az is gelijkwaardig aan een slecht Feyenoord.

30 januari 2021 om 13:44

Dit soort reacties en 'supporters' bedoel ik dan. Kan je niet inzien dat Feyenoord gewoon slecht beleid voert en AZ gewoon gelijk staat aan Feyenoord qua resultaten enzo?

30 januari 2021 om 13:50

Feyenoord voert dramatisch beleid, met zoveel mogelijkheden, supporters e.d. zouden ze elk jaar met Ajax en PSV om de titel moeten strijden. Dus ik ben niet 'dit soort supporters'. Maar 'supporters zoals jij' die denken dat Az gelijkwaardig is aan Feyenoord. Nogmaals, weerleg wat ik zeg qua resultaten de afgelopen jaren? Feyenoord beter. Qua prijzen? Feyenoord beter. Qua achterban, potentie? Feyenoord beter. Az voert een beter beleid en heeft leuke jeugdspelers en ze spelen veel leuker voetbal. Maar ondanks dat presteren ze nog steeds niet beter dan Feyenoord.

30 januari 2021 om 14:29

Nr11 ik ben met je eens. AZ is gelijkwaardig aan Feyenoord. Strijden meestal om plek 3. Dus zou ook fijn zijn als AZ hen meer als concurrent zien en daar energie aan besteed ipv aan Ajax.

30 januari 2021 om 14:55

Feyenoord staat qua prijzen de afgelopen jaren dichterbij Ajax dan Az staat bij Feyenoord, hoe graag sommigen ook anders zouden willen zien.

30 januari 2021 om 15:08

@dvv en AZ staat veel hoger op de Europese ranglijst, meer Europese wedstrijden gespeeld laatste jaren, betere jeugdopleiding, betere spelers, betere verkoopcijfers en meer waarde op het veld. Dat compenseert ook aantal prijzen toch zoals die bekers

30 januari 2021 om 15:33

@ Louis Sini, je bent heel vermakelijk. Feyenoord de laatste 10 jaar 7 x hoger geëindigd zou kunnen kloppen maar dan vind ik het verschil tussen zogenaamde topclub en subtop toch redelijk marginaal. Dat het vorig seizoen ook zou zijn gebeurd is helemaal nergens op gebaseerd en durf ik als slap gelul te betitelen. Sinds ik hier ben lees ik steeds dat de supporters van de traditionele top de 3 beker en de Johan Cruyff schaal slechts een troostprijs vinden dus die mag je niet meerekenen en blijft er 1 landstitel over maar goed, dat is nog steeds meer dan wat AZ heeft, chapeau. Feyenoord is de laatste Nederlandse club geweest die een Europese prijs pakte. Helaas is dat al 19 jaar geleden en sindsdien hebben ze 2 x Europees overwinterd. Ik denk dat het wel meevalt met de resultaten van beide clubs. Als Feyenoord dan werkelijk zoveel beter is zoals jij in elk topic beweert, wat moet die zogenaamde topclub dan met een trainer, assistent trainer en mogelijk ook nog 1 of meerdere spelers van een provincieclubje? Ik zou toch echt denken dat een gerenommeerde topclub wel iets beters zou kunnen kopen.

30 januari 2021 om 17:21

Je leest niet goed, ik heb het niet over de meeste Europese wedstrijden, ik zeg dat Feyenoord in 19 jaar slechts 2 x heeft weten te overwinteren in Europa. Ik weet niet of AZ wel of geen spelers bij Feyenoord zal kunnen halen, ik weet wel dat AZ helemaal geen spelers van Feyenoord wil halen Feyenoord voor 25% gelijkwaardig aan AZ? Ik weet het niet hoor maar daarmee haal je je eigen club toch aardig door het slijk. Waar baseer je je op dat ze snel gaan groeien? Is dat op basis van die geldschieter waar we niets meer van horen?

30 januari 2021 om 17:23

Ja hoeveel prijzen de afgelopen 5 jaar? Az of Feyenoord?

31 januari 2021 om 10:27

Az presteert beter Europees, het verschil is dat je dit niet goed met elkaar kan vergelijken. Je speelt allebei tegen compleet andere tegenstanders. In de eredivisie speel je een volle competitie, dus is het eerlijker te zeggen wie er beter presteert. Blijft staan natuurlijk dat Az het Europees meestal redelijk goed doet en Feyenoord vaak teleurstelt. Betere jeugdopleiding, betere verkoopwaarde en meer kapitaal op het veld is leuk maar als het niet resulteert in betere resultaten heb je er niks aan volgens mij. Nogmaals, AZ heeft een goed beleid en ze zijn goed bezig. Feyenoord een slecht beleid en het spel is al jaren niet aan te gluren, maar ondanks dat presteren ze nog steeds beter dan Az.

30 januari 2021 om 13:31

Het feit dat AZ met het zogenaamde goede beleid een beetje in het spoor komt van Feyenoord, terwijl Feyenoord zo'n beetje aan haar begin staat met goed beleid, zegt natuurlijk alles!

30 januari 2021 om 13:31

Heb jij enig idee hoe ontzettend groot het verschil tussen AZ en Feyenoord is? Feyenoord is zo'n beetje 1 keer zo groot als AZ. Dat kun je wel zien, want een AZ op volle toeren heeft moeite om een Feyenoord van zich af te houden dat vrij minimaal rendeert. Dat mensen dat maar niet beseffen is echt lachwekkend. Daarmee doe ik niets af aan het beleid van AZ overigens. Die voeren een uitstekend beleid en presteren daardoor eigenlijk boven hun financiele capaciteit en omvang. Dat is bewonderenswaardig, maar voor ze zo groot zijn als Feyenoord, moet er nog enorm veel werk verzet worden. Edit: 2 keer zo groot.

30 januari 2021 om 14:07

AZ is ook 1x zo groot als AZ

30 januari 2021 om 16:08

Ik vraag bij af waarin Sirius beter is. Wiskunde of clubs op waarde schatten. Zo moe van dit soort uitspraken dat AZ met fantastisch beleid Feyenoord kan benaderen vanwege wanbeleid in Rotterdam Zuid. Beseffen diezelfde figuren ook dat AZ in 2010 op de rand van een faillissement heeft gestaan en dat AZ ook pas een aantal jaar financieel goed ervoor staat?

30 januari 2021 om 16:38

Feyenoord zat rond die periode ook in categorie 1 onder curatele. Welk punt wil je nu maken dan?

30 januari 2021 om 19:20

@alkmaar54 - Mijn wiskunde is gewoon naar behoren, maar ik merk ook dat sommigen de realiteit liever niet in de ogen kijken. Dat je me vast moet binden omdat ik een terminologie even verkeerd gebruik, zegt al genoeg over jouw overige argumenten. Ik zie bij de supporters van AZ exact hetzelfde als wat ik zag bij de supporters van FC Twente zo rond 2010-2013. Grootheidswaanzin en liever kijken naar de dingen die je wil zien in plaats van naar feiten en cijfers. Ik ben er zelf overigens ook in getuind hoor, maar kom nou niet hoogmoedig verkondigen dat een ander het niet snapt omdat hij met argumenten komt die jou niet aanstaan. Feyenoord heeft langer in de sores gezeten dan AZ. Het grote verschil is dat AZ makkelijker terug kan stuiteren en dat ook heeft gedaan. AZ komt weg met seizoenen waarin je op plaats 4 of 5 eindigt en een begroting die niet indrukwekkend is. Bij Feyenoord gaan dan alle alarmbellen af en is er chaos. Natuurlijk is er genoeg aan te merken op Feyenoord, maar het begint wel zielig te worden hoe sommige AZ-supporters tegenwoordig een discussie aangaan als mensen niet schrijven wat ze zelf liever wel willen horen. Gelukkig is het merendeel nog steeds realistisch.

30 januari 2021 om 19:38

@raamkiaza - Heb je buiten m'n foute terminologie ook nog inhoudelijk goede argumenten?

30 januari 2021 om 22:04

@ Sirius, ik heb het je al vaker gezegd maar jij doet precies hetzelfde wat je een ander verwijt. Jij noemt het lachwekkend dat andere mensen iets niet zouden beseffen maar eigenlijk zeg je dat het lachwekkend is omdat ze een andere mening hebben dan jij. Als je het dan hebt over grootheidswaanzin en hoogmoedig dan doe jij daar net zo hard aan mee AZ komt inderdaad weg met een plaats 4 of 5 maar dat geldt net zo goed voor Feyenoord want er is dan geen chaos. Het is allesbehalve een zekerheidje dat ze achter Ajax en PSV plaats 3 innemen en dat heeft geen moer te maken met hoogmoedigheid mijnerzijds maar alles met de realiteit.

30 januari 2021 om 22:13

Nee hoor. Ik baseer mijn mening op de feiten en cijfers, terwijl jij jouw mening niet kan staven met feiten en cijfers. Een wezenlijk verschil in de benadering van jou en mij. Mij interesseert het niet wie van de twee beter is. Ik heb geen hekel aan AZ of Feyenoord en ik ben geen supporter van de twee. Ik heb dus niets te winnen of te verliezen. En als jij serieus denkt dat Feyenoord wegkomt met een plaats 5, zijn we sowieso wel uit gediscussieerd.

30 januari 2021 om 22:29

Feyenoord heeft 3x op rij verloren. AZ komt daar ook mee weg. Maar bij PSV en Ajax zou er crisis zijn. Dat is de keiharde realiteit. Dat AZ Feyenoord voorbij is vind ik maar een discussie voor de marge. Ze strijden beide voor een top 4 plek met een incidentele uitschieter. Als het nu ergens om ging... Met onze gedevalueerde competitie is het beide een plek in voorronde van de Europese Mickey Mouse Cup.

30 januari 2021 om 17:22

Alle medewerkers van az willen maar wat graag naar Feyenoord!!!! Dus ja

Sneu voor John de Wolf, dacht ik in eerste instantie. Die moet daar niet meer op de bank willen zitten. Eerder trok Advocaat al een heel leger aan assistenten aan. Nu lijkt het alsof Slot ook niet op het assistentschap De Wolf zit te wachten.

30 januari 2021 om 13:16

John de Wolf kwam tegelijk met Advocaat? 😅

30 januari 2021 om 18:26

John de Wolf was al aangetrokken door Sjaal Troost, voordat Advocaat binnengehaald werd..

30 januari 2021 om 13:37

Want 1 assistent is genoeg? 🤦

Lijkt mij een persoon die niet onmisbaar is bij AZ. Is ook geen hoofdtrainer geworden na het ontslag van Slot en ik heb nergens berichten gelezen dat hij die rol geweigerd heeft bij AZ, dat zegt van beide kanten toch iets. Voor AZ zaak om te gaan bouwen aan een ploeg die volgend jaar zo goed als mogelijk zich herpakt van het verlies van diverse spelers (svensson/wijndal/koopmeiners/bizot/martins Indi/stengs en misschien nog Boadu).
Apart dat Slot en Pusic Feyenoord zo hoog aanslaan, ik zie weinig berichten over de financiële strijdkracht die Feyenoord heeft deze zomer en het is nou niet zo dat dit Feyenoord meer potentie heeft dan AZ. Arnesen heeft eerlijk gezegd ook niet gezorgd voor de toppers daar ... (pratto, Diemers, Linssen).

De potentieverhalen over Feyenoord geloof ik eerlijk gezegd wel, die kan ik ook vertellen over AZ en Vitesse wanneer die hun sterkhouders verkopen.

30 januari 2021 om 14:35

@Esjeberg Volgens mij lopen er niet talenten rond bij AZ in Jong die vrij gevallen posities zo kunnen overnemen. Je noemt best veel spelers op. Een van de betere spelers Svensson gaat zelfs misschien gratis naar Feyenoord. Ook al haalt AZ veel geld binnen ze kunnen niet alles besteden. Ik zie juist veel problemen ontstaan als al die spelers weggaan. Feyenoord heeft naam en kan nog steeds beste spelers uit subtop halen zoals dus Svensson. Maar kunnen ook gaan voor Bazoer en Tananne die hierna nog 1 jaar contract hebben. Zulke spelers zullen niet snel kiezen voor Feyenoord. AZ kan beter niet proberen grote gast uit te hangen. Beter gaan ze weer scouten in KKD en halen spelers als vd Ven of die spits van VVV. Opnieuw bouwen en blijven spelen om plekken 3 en 4 met Feyenoord, Vitesse en soms FC Utrecht.

30 januari 2021 om 16:13

Is dat een bedreiging? Beter niet proberen de grote gast uit te hangen? Je opmerking slaat kant noch wal. Als AZ Lionel Messi kan krijgen dan zal AZ daarvoor gaan. AZ denkt heus niet denken "ow wacht, Mrkillin vindt dat wij niet de grote gast uit mogen hangen, dus halen we maar spelers van Vvv". AZ gaat voor de best mogelijke speler die zij kunnen krijgen binnen het budget. AZ gaat zich echt niet druk maken om dreigementen van toensenbordhelden die gefrustreerd zijn dat een club het waagt ambitie te hebben.

30 januari 2021 om 14:33

Om de beker te winnen moet Feyenoord het opnemen tegen Vitesse, Ajax of PSV. Dus "de beker moet lukken" vind ik optimistisch. Edit: van twee van ze heeft Feyenoord niet kunnen winnen, dus...

30 januari 2021 om 14:14

ik zie zoveel namen bij je wensenlijstje staan die middelmaat zijn dat het lijkt alsof ik een monoloog lees van Van Geel die terug naar Feyenoord wilt. Giakoumakis? Omdat spitsen van middemotors de laatste jaren hebben aangetoond de stap niet aan te kunnen? (Sol, Johnson, Kramer). Tresor, Bazoer en Halilovic die leuk meevoetballen bij lagere clubs, daar ga je het toch niet mee redden? Dan zou ik eerlijk gezegd gewoon vertrouwen hebben in de huidige groep ipv nog meer middelmaat ertegen smijten. Van de Ven is een talent, maar dat is van Hecke ook, dat blijft een risico, kan je beter een grotere speler halen. Met deze spelers blijf je hetzelfde spel spelen, die maken Feyenoord allemaal niet beter.

30 januari 2021 om 14:42

@LyisSini "Jorgenson, Berghuis, Haps en al die vertrekkende spelers zo'n 20 mil kunnen ophalen". Dat gaat je niet lukken. Beste speler mag al voor 4 mil vertrekken eind vd seizoen. Haps en Jorgensson haal je met geluk 7 a 8 mil. Vd vertrekkende spelers zijn bijna allemaal transfervrij en 2 gehuurde spelers. Blijft weinig over. Voor een Diemers ga je ook amper 1 a 2 mil halen. Geldt ook voor Toornstra. Hooguit 12 miljoen. Daar koop je net 1 Veerman voor.

Wat moet je nou weer met deze gast als Feyenoord zijnde? Tactisch echt een heel matige trainer en voegt echt niets toe aan Slot lijkt mij. AZ lacht weer in het vuistje.

30 januari 2021 om 13:42

Werkt schijnbaar goed met Slot samen en is goed met de spelers. Dat kan van waarde zijn. Laat Slot de tactiek met de andere assistent (Van Persie) bepalen.
En AZ lacht in het vuistje? Daarom is het bestuur ook weer boos....

30 januari 2021 om 13:46

Schijn boosheid van AZ. Was niet voor niets dat ze in Pusic absoluut geen hoofdcoach zagen ondanks dat hij over de juiste papieren beschikt.

30 januari 2021 om 13:53

Dat zegt me vrij weinig. Misschien is hij wel gevraagd maar wilde hij zelf niet omdat hij ook al in gesprek was met Feyenoord. Of wellicht is het gewoon een echte assistent. Niet iedereen heeft de ambitie om hoofdtrainer te worden.

30 januari 2021 om 14:02

Boos? Wie is er dan boos? Deze assistant trainer loopt uit contract. Wordt dus helemaal niet van AZ weggeplukt maar gewoon aangenomen omdat hij anders werkeloos zou worden.

30 januari 2021 om 17:28

Slot heeft er mee gewerkt dus zal het wel weten!!!!

Leuk al die Feyenoorders die nog wel een paar spelers graag zien komen. Feit is gewoon dat dat natuurlijk niet gaat gebeuren. Allen liggen ze nog lang genoeg vast en hebben ze veel betere opties. Blijkbaar rekenen er ook een aantal op dat svensson wel even gehaald gaat worden, terwijl er ongetwijfeld heel wat interesse zal zijn voor een hele stabiele rechtsback van AZ. Zeker buiten de grens. Ik moet het eerst allemaal nog maar eens zien. Deze overstap van pusic zat er natuurlijk aan te komen, ben er ook alles behalve rouwig om.

30 januari 2021 om 15:06

Hij is al benaderd...svensson

30 januari 2021 om 16:29

Hij is benaderd maar hij is komende zomer transfervrij. Er zijn wel meer clubs die hem benaderen. Dat is wat Krotekoker bedoelt.

deze assistent naar Feijenoord gaat az geen probleem van maken. Hebben ze niks aan. Ongelofelijk dat Feijenoord met zo veel mogelijkheden met oud succes vol Feijenoord spelers dit toe laat.

' het is nog onduidelijk of Slot nog een derde assistent krijgt '.

Dat lijkt mij wel duidelijk: dat wordt Dirk Kuyt.

Waarom maakt AZ hier een probleem van. Aflopend contract dus hij mag gaan en staan waar hij wil. En zelfs zonder toestemming van AZ met andere clubs praten. Hetzelfde geldt voor Svensson als Feyenoord hem wil hij mag gewoon zonder toestemming van AZ praten met feyenoord. Wat dat betreft is AZ wel een vervelende club.

30 januari 2021 om 15:29

Slot had toch ook een aflopend contract? Daar werd blijkbaar ook een probleem van gemaakt.

Feyenoord heeft Svennson ook benaderd voor een overstap, aldus Telegraaf.

Ik kan wel raden welk bericht er morgen of maandag naar buiten komt als blijkt dat het nieuws van Pusic blijkt te kloppen. AZ zet Pusic per direct op straat. De directie van AZ zijn namelijk niet echt grote jongens

Feyenoord vergroot spanningen? Ze moeten in Alkmaar hun plek kennen. Is toch logisch dat spelers/trainers meer uitdaging zien bij een club als Feyenoord? Groter in alles, op het spel de laatste weken na.

30 januari 2021 om 17:16

Het spel de afgelopen jaren bedoel je denk ik. AZ is een aantrekkelijk voetballende ploeg normaal gesproken, kun je van Feyenoord niet zeggen. Voor de rest is er wel meer uitdaging bij Feyenoord, dat ben ik wel met je eens.

Dat wordt ook met pek en veren uit Alkmaar! Nu nog Koopmeiners, Boadu en Stengs, en dan is AZ voor een tijdje veilig voor Slot & Arnesen;-))

Feyenoord zal kort na weekeinde komst Pusic officieel bevestigen. In principe is de staf voor komend seizoen dan helemaal rond: Slot, Pusic, De Wolf. Leiding AZ stelt een gesprek met Pusic (over zijn vervolg van dit seizoen) uit tot na de wedstrijd tegen Ajax. Dit Twittert Mikos Gouka van het AD.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren