Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ronald de Boer: ‘Als je Rosario en Sangaré ziet, dan zou hij niet misstaan’

Laatste update:

Ronald de Boer denkt dat Joey Veerman erg geschikt zou zijn om op het middenveld bij PSV te spelen. De analist zag de 22-jarige middenvelder van sc Heerenveen woensdagavond uitblinken in de gewonnen wedstrijd tegen Feyenoord (3-0). "Ik heb de vrije rol gekregen van de trainer, dat was wel lekker", zei Veerman, die het openingsdoelpunt maakte en de assist leverde bij de 3-0, voor de camera van ESPN.

Feyenoord had bij het zien van de opstelling verwacht dat Veerman als hangende linksbuiten zou spelen, maar in plaats daarvan acteerde hij vooral als verdedigende middenvelder. "Ze dekten geen één moment door, dus dat was wel lekker voor mij", aldus Veerman, die van trainer Johnny Jansen het tactische plan uitgelegd had gekregen. "Hij zei dat we met een blok van vier op het middenveld gingen spelen, en dat ik gewoon een beetje tussen de centrale verdedigers en middenvelders moest gaan zwerven. Zij dekten niet door op mij, dat was wel een feest vandaag. Dat is wel even geleden moet ik zeggen, dat ik geen tegenstander heb gezien."

Veerman was verrast dat Feyenoord geen raad wist met het tactische foefje. "Ik keek om me heen, van: hoezo gaan ze nu eigenlijk inzakken? Dat was voor ons alleen maar lekker, moet ik zeggen. Ik vond het prima", aldus Veerman, die door Jan Joost van Gangelen wordt gevraagd naar een eventuele stap hogerop. "Ik heb zelf ook een paar weken minder gespeeld, dus we moeten niet direct de slingers ophangen. Alleen ik hoop op een mooie club aan het einde van het jaar, en anders blijf ik nog een jaar hier."

De Boer is onder de indruk van Veerman. "Ik denk dat het Spaanse voetbal hem ligt, dat is ook technisch, daar moet hij het van hebben", aldus de oud-international. "Duits voetbal, veel rennen... ligt eraan wat voor ploeg hij terecht komt. In Nederland zou ik AZ een hele goede ploeg vinden. Hij past ook in het spel van Ajax, en PSV... als je Ibrahim Sangaré en Pablo Rosario ziet spelen, daartussen misstaat Joey niet. Dan zou ik zeggen: één van die twee kan wel weg."

Ook Kees Kwakman denkt dat Veerman niet lang meer in Friesland te bewonderen is. "Hij moet echt een stap gaan maken. Hij moet dingen verbeteren, absoluut, daar is hij echt wel mee bezig, daar wordt hij ook op gewezen. Als hij met betere voetballers om zich heen gaat spelen, want zo'n voetballer is het echt, dan gaat hij nog beter worden."

Veerman zelf heeft niet direct een voorkeur voor een binnenlandse of buitenlandse vervolgstap. "Ik denk dat beide wel oké is. Ik denk dat het Spaanse voetbal mij wel ligt, maar de top van Nederland zou ook heel mooi zijn, dat zeker. Of er belangstelling is? Dan zou je mijn zaakwaarnemer even moeten opbellen. Je hoort weleens dat er wat interesse is, maar concreet is er nog niets aan de hand. Dan gaan we nog lekker een half jaar bij Heerenveen voetballen, in ieder geval."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Veerman vind ik idd een betere voetballer als deze twee. die heeft creativiteit en voetballend vermogen in huis. Rosario vind ik helemaal niks en Sangare is verdedigend wel sterk en een goede breker maar aan de bal heb je verder weinig aan hem

28 januari 2021 om 00:26

Je moet je ook afvragen of het dan niet veel te aanvallend gaat worden als je Veerman naast Sangaré zet. Je hebt dan namelijk 5 aanvallend ingestelde spelers, met nog 2 opkomende backs. Lijkt me wat te veel van het goeie.

28 januari 2021 om 09:10

Precies, Veerman moet je niet vergelijken met Sangare of Rosario, maar met die 2 die ervoor spelen. Toch jammer dat dit besef er nog niet is in Nederland. Maar aan de andere kant ook niet gek als "experts" op TV zulke dingen blijven zeggen.

28 januari 2021 om 09:19

Niet met je eens Fan123. Sangaré is een uitstekende stofzuiger, maar mist voetballend vermogen. De reden dat PSV moeite heeft tegen mindere ploegen is dat Rosario er aan de bal al even weinig van kan. Sangaré zou veel beter tot zijn recht komen met een middenvelder naast zich die het spel wat meer kan verdelen. Nu kun je daar alsnog meerdere types spelers voor kiezen, maar dat er daar wat nodig is, is in mijn ogen toch wel duidelijk.

Veerman is weliswaar een aanvallende optie, maar zou daar best kunnen spelen. Wil je wat meer zekerheid inbouwen dan zou je kunnen kijken naar een speler als Koopmeiners, die aan de bal sterk is, verdedigend ook maar wat minder dynamisch is dan Veerman.

28 januari 2021 om 09:51

Wat volgens mij het grote probleem is in het NLse voetbal, is dat er alleen aan aanvallen wordt gedacht. Het is niet gek dat NLse clubs niets laten zien in Europa, omdat ze niet denken aan verdedigen en niet weten hoe dat moet. Met 1 stofzuiger als Sangaré op het middenveld red je het niet. Niet in het 4222 systeem van PSV en ook niet tegen de kleine ploegen in de Eredivisie.

28 januari 2021 om 10:25

Je redt het makkelijk met 1 stofzuiger tegen de kleine ploegen. Alsof een Ajax met heel veel verdedigende spelers speelt en die winnen de meeste van hun wedstrijden met meer dan 3 goals verschil.

28 januari 2021 om 12:49

@Fan123 dat ben ik wel met je eens. Keepers en verdedigers moeten kunnen mee voetballen maar of ze kunnen keepen of verdedigen dat lijkt verder bijzaak. Je ziet ook gewoon verdedigende centrums staan waarvan de langste verdediger 1.82 meter is. Dat zie jij bijna nergens in Europa verder. Als er een kleine verdediger in het centrum staat wordt er bijna altijd 1 naast gezet die wel lengte heeft. Kijk naar een Varane, Boateng, Laporte, Van Dijk, Maguire, De Vrij, De Ligt etc. die allemaal rond de 1.90 meter zitten

28 januari 2021 om 13:23

Wat een gelul. Pirlo, Busquets, Kroos etc zijn ook geen brekers.

28 januari 2021 om 00:40

Je kunt deze types eigenlijk niet met elkaar vergelijken. Sangaré is inderdaad een fysieke speler, sterk in het verdedigen en het bal afpakken en minder gepolijst om met een slimme dieptepass of steekbal het spel vorm te geven. Veerman is daar precies het tegenovergestelde van en daarom zou ik ze inderdaad een goed duo vinden, ook al vind ik de opmerking van De Boer wel érg opportuun. Veerman is allerminst constant in zijn prestaties bij Heerenveen en nu hij - en zijn hele team - een goede pot op de mat legt tegen Feyenoord is hij ineens weer een versterking voor de top?

Neemt niet weg dat ik hem een verbetering zou vinden ten opzichte van Rosario, waarvan ik hoop dat hij zijn laatste maanden bij PSV ingaat. Maar als Heerenveen meent daar 10 miljoen of meer voor te gaan vragen, lekker verder shoppen. Die subtoppers en middenmotors kunnen wel denken dat ze Ajax of PSV een topversterking in de maag splitsen, maar met Thomas, Maher, Luckassen, Viergever, Pierie, Klaiber, Labyad en Doan zijn de voorbeelden dat dit de grootste onzin is niet van de lucht. Persoonlijk vind ik zelfs dat Feyenoord onder Van Geel structureel de zwaartekracht van de subtop ondervond en ondervindt met 'binnenlandse' aankopen als Immers, Ayoub, Amrabat, Botteghin, Kramer, Marsman, Van der Heide, Toornstra, Kramer, Diemers en Linssen. Gewoon voorzichtig mee zijn. Ik vind Veerman niet talentvoller dan Maher, hij is bovendien al 22 en speelt nog geen twee jaar in de Eredivisie.

28 januari 2021 om 09:06

Propper, Ziyech, Dumfries, Angelino (van NAC naar PSV dan),... er zijn toch ook wel een hoop spelers die het wel hebben gehaald. Toch ben ik het niet helemaal met je oneens. Ik zou dus zeggen dat tot 5 miljoen kan je het risico wel nemen, maar alles erboven zou ik verder kijken.

28 januari 2021 om 10:40

@ajax/barca2014 Waarom zou Heerenveen genoegen moeten nemen met 5 miljoen. Prijs is niet in verhouding voor hun beste speler. Een Doan was al duurder ... Verwacht eerder een reeele prijs zou zijn iets van 8 a 9 miljoen (denk nog te laag wat Heerenveen wil). Is 22 jaar en kan nog jaren spelen voor Psv.

28 januari 2021 om 11:42

Niemand zegt natuurlijk dat Heerenveen daar genoegen mee moet nemen. Alleen dat PSV in dit geval niet meer dan dat zou moeten betalen. En daar ben ik het wel mee eens. Prima voetballer Veerman, maar de stap naar de top in Nederland is meer dan eens te groot geblekek voor dat soort spelers.

28 januari 2021 om 12:47

gomes1
Zolang Veerman nog niet eens dé constante factor is van Heerenveen en zelfs bij Heerenveen nog zeer wisselvallig speelt, is hij nooit een versterking voor Psv.
Want tuurlijk, je kunt prima Rosario en Sangaré bekritiseren, en terecht, maar Veerman word in mijn ogen nogal gehypet dit seizoen. Begon sterk maar liet daarna ook weken achtereen helemaal niks zien. BIj Heerenveen kan dat. Bij PSV niet.

28 januari 2021 om 12:59

Ajax.barca/
Klopt, er zijn er een aantal die het haalden. Maar velen ook niet. En dat was vroeger trouwens niet anders. Punt is alleen, vroeger betaalden de topclubs zeven ton of 1,5 miljoen gulden voor een dergelijke speler. Daar kon je dan weleens een buil aan vallen. Maar tegenwoordig verkopen Heerenveen, Utrecht en Twente hun spelers voor 5-8 miljoen. Euro. Dan zijn de builen een stuk harder als het dan tegenvalt. Vind je het dan gek dat er zoveel buitenlanders bij Nederlandse clubs voetballen? Die zijn overwegend veel goedkoper dan spelers van de subtop. En vaak nog beter ook!

28 januari 2021 om 15:51

Regelrechte uitzonderingen. En Angelino kwam over van Manchester City en kun je totaal niet vergelijken met het kaliber 'talenten' wat doorgaans de Eredivisiesubtop bevolkt.

28 januari 2021 om 16:44

Doan bleek ook veel te duur. Dat zulke jongens de beste spelers van hun club zijn is niet relevant; vanuit de topclubs bezien is hun waardigheid voor de Nederlandse top bepalend. 9 miljoen vind ik in negen van de tien gevallen belachelijk veel. Ziyech was de 12 miljoen die Ajax betaalde dubbel en dwars waard. Die had zo'n hoog rendement bij Twente dat de meerwaarde overduidelijk was. Veerman kan bij Heerenveen zomaar zes wedstrijden meegaan in een vormdip van zijn ploeg; daar heeft PSV er wel genoeg van lopen momenteel. Zou echt geen 9 miljoen betalen voor Veerman, laat hem dan maar naar een middenmotor in Duitsland of Frankrijk vertrekken als die gelegenheid zich voordoet.

28 januari 2021 om 09:30

Ik weet niet of Veerman het zou redden bij PSV. Sangare staat niet ter discussie, die verovert zoveel ballen en kan ook echt wel een beetje voetballen. PSV heeft daarnaast nog spelers als Gutierrez, Van Ginkel en Fein. Zijn zij minder goed dan Veerman denk je?
Persoonlijk zie ik meer in Koopmeiners als vervanger van Rosario en Van de Ven van Fc Volendam als extra centrale verdediger. Koopmeiners zal waarschijnlijk niet haalbaar zijn. Veerman vind ik een leuke voetballer om te zien maar ik ben bang dat hij niet goed (constant) genoeg is voor PSV.

28 januari 2021 om 09:36

Ach kom. Natuurlijk is Veerman een leuke voetballer, maar die heeft de afgelopen weken echt helemaal niets laten zien. Waar was hij toen? Waar waren toen de positieve kritieken? Tegen een freewheelend Feyenoord in een wedstrijd waarin er totaal geen druk wordt gezet, loopt het opeens weer met hem en slaan de analisten weer op hol.

28 januari 2021 om 11:58

Precies. Hij kreeg werkelijk waar alle ruimte van Feyenoord om te kunnen excelleren en ja dan zie je wat hij allemaal kan. Echter als hij die ruimte niet krijgt zie je de afgelopen weken al dat het een stuk minder is. Wetende dat de topclubs doorgaans tegen handbalverdedigingen spelen in de Eredivisie moet ik nog maar zien in hoeverre hij daar net zo dominant kan zijn als gisteren. Zeker gelet ook op het prijskaartje dat Heerenveen voor hem hanteert. Kijk gisteren ook maar naar Stengs. Door Willem bewierookt na een goede 2e helft tegen Feyenoord en nu weer niks als er wat minder ruimte om te voetballen ligt.

En een van die twee zou dan Rosario zijn. Veerman is zo veel beter dan Rosario, ongelofelijk. Een middenveld met Sangare en Veerman zou wel fantastisch zijn voor in de Eredivise echter zie ik als PSV-er Veerman niet naar ons komen, helemaal niet als je vginkel, Guti en Thomas voor die plek al hebt waarvan er 2 middelmaat zijn en 1 2/3 jaar niet gevoetbald heeft. Jammer, maar in mijn ogen liggen de prioriteiten ook wel gewoon centraal achterin, en Veerman zal de goedkoopste ook wel niet zijn.

28 januari 2021 om 00:28

Er staat dat ie een “vrije rol” wel lekker vindt, nou sangare kan hem dat 90min aanbieden, want rosario doet er niks mee.

28 januari 2021 om 00:32

Haha precies. Eigenlijk wel hetgene wat PSV mist op dat middenveld voor de aansluiting met de aanval maargoed. Helaas gaan we Rosario nog een aantal jaren zien in Eindhoven, en nog in de basis ook. Telkens weer als ik Rosario zie denk ik van pffft, een paar jaar geleden liep daar Propper nog samen met Guardado, wat een wereld van verschil. Vind wat dat betreft Veerman kwa voetbal wel veel van Propper weg hebben.

28 januari 2021 om 12:02

Ik moet nog maar zien of Veerman een hoger niveau aan kan. Kijk graag naar hem hoor, maar zie hem nog niet meedraaien bij Ajax of Psv.

28 januari 2021 om 09:17

Wat is er eigenlijk met Fein gebeurd? Ik ben geen psi supporter en kijk dus zelden de volle 90 minuten, maar uit interesse keek ik eens aan het begin van het seizoen en ik vond het een prachtige speler om te zien. Qua stijl niet eens zo verschillend tov Veerman. Maar vervolgens zie ik steeds Rosario ploeteren op die positie of Thomas met meehobbelen. Vindt Schmidt hem bij nader inzien toch niet zo goed in dit systeem passen of is hij geblesseerd geweest?

28 januari 2021 om 09:50

Hij speelt nog veelal als een jeugdspeler vind ik. Hij wint vrijwel geen duels, laat zich soms de bal heel gemakkelijk afpakken en heeft soms ook dom balverlies (al is ie daar niet de enige in). Als Thomas en Guti na terug te zijn gekomen van een blessure gelijk hoger staan in de pikorde, dan ben je niet goed bezig.

28 januari 2021 om 10:52

Beetje een onduidelijk verhaal. Afgelopen week tegen Emmen stond hij in de basis hangend op rechts, een positie wat helemaal niet voor hem geschikt is en dat bleek ook want hij was gewoon de slechtste man bij Psv. Fein is eigenlijk een soort van voetballende middenvelder maar ik vind het dan jammer dat hij verkeerd word gebruikt. Ik denk echt wel dat hij een toegevoegde waarde kan zijn voor Psv, helemaal op de plek naast Sangare maar Schmidt denkt daar anders over en ziet daar liever Rosario staan. Kortom het is een beetje onduidelijk waarom die jongen geen kansen krijgt.

28 januari 2021 om 11:31

Het is misschien niet zijn beste positie maar dat is natuurlijk geen reden om constant balverlies te lijden, zwakke passes te geven en verkeerde beslissingen te nemen. Denk dat Fein een prima voetballer is of kan worden maar er mogen wel wat stapjes bij. Als je achter zowel Hendrix, Thomas als Guti in de pikorde staat gaat er echt iets mis.

28 januari 2021 om 13:24

@boris19.. Fair point. Als niet psv'er wil ik vooral een vermakelijke wedstrijd zien, dus hoe meer flegmatieke creatieve voetballers hoe beter haha. Maar als je wedstrijden over de streep moet trekken om kampioen te worden is het wellicht anders inderdaad.

28 januari 2021 om 10:44

@aguerooo PSV kan toch beter alles op alles zetten om komende maanden Rosario, Thomas en Guti te slijten. Doorselecteren, want deze gaan het niet brengen. Rosario is super fit, maar komt gewoon te kort. Kan waarschijnlijk met Raiola mee naar Italie. Guti en Thomas zijn vaker geblesseerd geweest dan goede wedstrijden gespeeld te hebben. Als je deze 3 wegdoet en je haalt Koopmeiners of Veerman dan ga je als club er zeker op vooruit. v Ginkel is zo lang uit geweest en zo breekbaar, als hij gratis overgenomen kan worden dan moet hij ideale back-up zijn. Niet een speler waar je team om heen gaat bouwen.

28 januari 2021 om 11:00

Haha, vertel mij wat, was het maar zo'n feest joh! Ik snap zowiezo nooit waarom PSV Thomas heeft gehaald, was bij PEC natuurlijk goed maar dat valt niet te vergelijken. Guti is natuurlijk een ander verhaal met Lozano toen en Rosario, nouja, ik denk dat heel Nederland wel ziet dat deze jongen de zwakste schakel is. Een Koopmeiners zou echt perfect zijn voor dit PSV middenveld, een leider en een speler met rust, heb hem dan ook 10x liever dan een Veerman maar deze jongen is natuurlijk ook niet heel goedkoop, ze hadden Koopmeiners 2 jaar terug al moeten halen ipv Luckassen. Maar nee, PSV wou om de een of andere reden liever Luckassen hebben dan Koopmeiners, volstrekt idioot als je dat bedenkt want Luckassen was bij AZ ook gewoon een hele beperkte voetballer en werd achteraf op het middenveld gezet bij AZ omdat hij achterin gewoon tekort kwam, toen PSV hem haalde werd hij gehaald als verdediger en zoals verwacht, zakte hij compleet door het ijs net als bij AZ achterin. Wat dat betreft kan PSV echt nog heel veel leren want dit zijn echt van die oliedomme fouten wat je miljoenen kost. Dan heb ik het nog niet eens over Bruma, Doan of Baumgartl.

28 januari 2021 om 14:32

@aguerooo AZ lief aankijken en die spelers ruilen voor Koopmeiners .. Om deal te closen stop je ook Doan en Viergever.

Ik zeg al een klein jaar dat Ajax hem moet halen. Veerman ademt voetbal en kan het middenveld van Ajax compleet maken. De man heeft zulke weergaloze drang naar voren en geeft prachtige passjes. Door het vertrek van Ziyech is dat wel echt iets wat we nu nog missen. Daarbij denk ik dat Ajax ook de enige is die hem binnen Nederland nog kan betalen.

28 januari 2021 om 00:25

Alles wat we juist niet nodig hebben imo. Met Klaassen, Gravenberch en Kudus hebben we 3 spelers die al perfect als 8 kunnen spelen. We hebben of een échte 6, of een echte 10 nodig.

28 januari 2021 om 00:46

We stonden tegen Feyenoord met Klaassen, Gravenberch, Promes; Antony, Haller en Tadic. Promes op 10 is waardeloos, een Veerman zou daar prima kunnen. Daarbij begin ik het vertrouwen in een langdurig fitte Kudus een beetje te verliezen. We moeten eerst nog maar niet van hem uitgaan denk ik. Ik denk dat je ook aan de breedte moet denken gezien Promes zeer waarschijnlijk vertrekt en nergens bij Ajax meer goed genoeg lijkt te zijn.

28 januari 2021 om 09:23

Kudus heeft 1 blessure gehad, waarvan hij nu nog last ondervindt. Beetje overdreven om hem nu al als blessuregevoelig weg te zetten. Geef hem de tijd om volledig te herstellen, mocht hij daarna weer van de ene blessure in de andere lopen, kunnen we hem dat stempel altijd nog geven.

28 januari 2021 om 10:30

Sinds wanneer is Veerman een 10 dan? Speelt daar nooit. Wat Ajax nodig is, is een echte nummer '10' en niet steeds iemand er hebben staan die er eigenlijk niet hoort of niet goed genoeg is.

28 januari 2021 om 00:35

Maar jullie hebben Gravenbergh toch al? Lijken me 2 exact dezelfde spelers alleen is Gravenbergh op deze leeftijd nu al beter. Naast Gravenbergh moet je juist een type Sangare hebben staan lijkt me, een soort van Matusiwa wie het ook niet onaardig doet bij Groningen maar voor Ajax net te min zal zijn. Als je daarvoor Kudus zet heb je een wereldmiddenveld joh, nog beter dan dat met Frenkie een aantal jaren terug.

28 januari 2021 om 00:49

Ik denk dat Gravenberch en Veerman prima op een middenveld moeten kunnen. Kudus is nog niet lang fit geweest en ook dat is een kwaliteit. Veerman is vrij multi inzetbaar, die zie ik ook nog best graag rond de 10 positie dartelen bij Ajax. Labyad en Promes hoef ik daar niet te zien. Overigens heeft Kudus prachtige dingen laten zien en is Gravenberch in een bloedvorm maar beter dan Ajax 18-19 is dit middenveld van Ajax nog niet hoor. Frenkie was uitmuntend, we werden echt verwend en dat wendt blijkbaar ook weer snel 🤭

28 januari 2021 om 00:57

Nouja, op dit moment zeker niet nee maar ik praat dan over een middenveld van over 2 jaar, mits die spelers nog bij Ajax spelen natuurlijk. En ja, Frenkie was natuurlijk goed maar als ik eerlijk ben als PSV-er, zie ik in Gravenbergh toch net iets meer. Weet niet wat het precies is, maar iets maakt die jongen nog completer dan Frenkie, en hij is nog super jong ook. Het absolute pareltje vd Eredivisie!

28 januari 2021 om 10:49

@myvision welke indicaties heb jij dat Veerman minimaal gelijkwaardig is aan een Gravenberch,kudus, Klaassen, Alavrez of Martinez? Achter deze spelers willen we juist ook ruimte maken dat spelers als Taylor de stap kunnen maken. Waarom dan iets van 10 miljoen uitgeven van een speler die totaal niet nodig is en waarvan we niet eens weten of hij gaat passen of niveau aankan. Bij een PSV zou hij hoogstwaarschijnlijk niet minder zijn dan ee Rosario. Achter Rosario heb je veel twijfelaars als Guti, Thomas en v Ginkel. Dus daar zouden wel kansen zijn. Of als Koopmeiners weggaat bij AZ. Koppel Midsto en Veerman lijkt me ook ideaal (mocht Midstjo blijven). Mocht Ajax een middenvelder halen uit NL die op 10 speelt wat jij zo graag wil dan is er maar 1 kandidaat: Mohammed Ihattaran.

Veerman heeft een paar jaar geleden zelf gezegd dat hij in Nederland het liefst bij Feyenoord zou spelen. Als er geld beschikbaar komt, zie ik hem graag komen. Scheelt ook weer gedoe met uitspraken uit het verleden, zoals met Scherpen en Klaiber 😉

28 januari 2021 om 09:19

Ach joh.. Even in een filmpje wat strafregels schrijven en goaltje maken bij zijn debuut, en dan is alles vergeven en vergeten

28 januari 2021 om 09:25

Ja maar ook bij die jongens ziet iedereen dat die uitspraken na een maand weer vergeten zijn. Veerman zou dom zijn om naar Feyenoord te vertrekken, omdat daar momenteel weinig eer valt te behalen. De selectie is gewoon minder dan die van PSV en Ajax en daar loopt ook nog is meer talent rond, die alleen maar beter worden.

28 januari 2021 om 09:31

Ervaring leert dat dit soort uitspraken zo flexibel zijn als een elastiekje in de wind als er een zak geld voor de deur staat.

28 januari 2021 om 10:50

@bobiku29 "scheelt ook weer gedoe met uitspraken uit het verleden, zoals met Scherpen en Klaiber " Als jullie nu eens 5 miljoen sturen richting Amsterdam, dan sturen wij Klaiber wel. Jullie kunnen een rb wel gebruiken en wij hebben deze man niet nodig. Deal

Hij zou niet redden, komt verdedigend te kort.

28 januari 2021 om 09:22

En consistentie. Liet tegen PSV ook leuke dingen zien, maar afgelopen weken waarin Heerenveen het erg lastig had, kon hij het verschil ook niet maken of het team op sleeptouw nemen. Lijkt het goed te doen als er veel ruimte ligt om te voetballen. Dat heb je gewoon veel minder bij PSV. Misschien nog een jaartje bij Heerenveen voetballen of een andere stap zetten naar een iets kleinere club dan PSV, maar voor nu nog niet goed genoeg

28 januari 2021 om 09:34

Wat een onzin! Het is een centrale middenvelder die maken meestal het verschil niet. Die jongen kan 10 keer meer met een bal dan elke centrale middenvelder van Psv. PSV zou zo'n speler meteen moeten halen, dit missen ze nu al jaren. Ze missen echt voetbal op het middenveld. Veerman heeft gewoon een veel betere techniek en pass dan Rosario en Sangare. Verdedigend is hij misschien wat minder maar ook dat kan hij gewoon. Daarnaast spreek je over consistentie, gelukkig zijn de spelers van PSV allemaal erg constant vooral Rosario en Sangare spelen wekelijks fantastisch! Deze jongen kan met gemak mee bij Psv.

28 januari 2021 om 10:12

Sangare vind ik wel sterk maar Rosario is echt een zak aardappelen.vertraagd het spel enorm.

28 januari 2021 om 10:24

Een centrale middenvelder maakt het verschil misschien niet in goals en assists, maar ik heb Heerenveen wel af en toe zien spelen en het liep voor geen meter. Daar heeft een centrale middenvelder wel een centrale rol in. En over consistentie gesproken: Sangaré is al erg lang erg goed aan het spelen en is een van de weinigen die wel constant zijn niveau haalt, en ook Rosario vind ik de laatste weken constant presteren. Ik vind Veerman niet goed genoeg voor PSV nog. En zoals iemand hierboven al beschreef: met twee opkomende backs, 4 aanvallende spelers en dan ook nog Veerman erbij is een beetje te veel van het goede. Tegen mindere tegenstanders in de eredivisie kan dat wel, maar tegen de subtop in de eredivisie en in Europa kan dat gewoon niet. Daarnaast heb ik liever vginkel dan nog daar staan, die kwaliteiten brengt die niemand anders in de PSV selectie heeft, namelijk diepgang op het middenveld. Voetbal hebben we genoeg met Boscagli, Max, Gotze, Ihattaren, Gakpo. Dus ik zie voor hem momenteel ook geen plaats.

28 januari 2021 om 10:55

Hoezo zou dat teveel van het goede zijn. Veerman kan ook gewoon prima ballen veroveren hoor, het is echt niet zo dat Rosario verdedigend zo sterk is. Sangare en Rosario zakken inderdaad niet vaak door de ondergrens maar dat is ook niet moeilijk omdat je zelden iets goeds van ze verwacht. Ze kunnen het met zijn 2en redelijk dichthouden maar voetballend is het gewoon zeer pover. Tegen grote clubs mist PSV juist een speler als Veerman. Laatst tegen Ajax werd PSV helaas zo erg onder druk gezet dat ze het weer weggaven, dat komt omdat spelers als Teze, Dumfries, Rosario en Sangare daar totaal niet mee om kunnen gaan. Een speler als Veerman is daar juist heel sterk in. Ik vind van Ginkel ook een goede speler maar hij heeft het al jaren niet laten zien, dus een conclusie over zijn niveau is lastig te trekken, ik vind wel dat hij niet past in dat waardeloze systeem van Psv. Het is te hopen dat er snel weer voor 4-3-3 of 4-2-3-1 wordt gekozen want het loopt voor geen ene meter.

28 januari 2021 om 11:00

Ik vind Rosario verdedigend echt wel goed hoor, verovert enorm veel ballen en wint veel fysieke duels. Verdedigend gewoon echt wel beter dan Veerman. En het probleem tegen Ajax was dat er voorin niemand de bal vast kon houden en er geen aansluiting was vanuit het middenveld. Veerman gaat de bal voorin niet vasthouden en heeft ook het fysieke vermogen niet om de tweede bal zo vaak te winnen als Rosario en Sangaré en vginkel op normaal niveau is daar ook beter in. Veerman is een spelmaker die van achteruit het spel vormgeeft. Ik ben het overigens met je eens dat het huidige systeem van PSV niet goed loopt, al moeten we wel in aanmerking nemen dat enkele belangrijke pionnen er niet zijn die wel enorm goed in dat systeem kunnen spelen (gakpo en Gotze). Marco Timmer (vi) opperde al om terug te gaan naar 433 inderdaad.

28 januari 2021 om 11:25

Verdedigend is hij ook beter maar voetballend is Veerman zoveel beter. Maar Rosario is geen Sangare en ook Hendrix is verdedigend altijd sterker dan hem geweest. Voetballend is hij wat beter dan Sangare en Hendrix maar het is niet heel bijzonder. Veerman is wel gewoon iemand die ballen achter de defensie kan leggen waardoor de snelle spelers van PSV in stelling gebracht kunnen worden. Ik denk dat iemand als Malen of Madueke erg vrolijk zou worden van een speler als Veerman. Ik denk in ieder geval dat een blok met Sangare en een Veerman of Propper zou bijvoorbeeld ook een goede speler zijn veel beter zou zijn.

28 januari 2021 om 11:32

Idealiter zou ik ook liever een spelverdeler naast Sangaré (die imo altijd moet spelen) zien, maar verdedigend en in de omschakeling staat het vaak zo broos en kwetsbaar dat ik dan bang ben dat we meer tegengoals gaan krijgen in die omschakeling.

28 januari 2021 om 13:44

Memphisdepay || ik vind veerman niet beter dan Fein en die speelt ook niet

"ik heb zelf ook een paar weken minder gespeeld, dus we moeten niet direct de slingers ophangen. Alleen ik hoop op een mooie club aan het einde van het jaar, en anders blijf ik nog een jaar hier."

Heerlijk om een speler zijn eigen prestaties te horen relativeren. Dat zie je niet heel veel meer tegenwoordig.

Veerman als hij het op zijn heupen heeft een geweldige voetballer, is in mijn ogen nog niet consistent genoeg om bij een echte top club elke wedstrijd te spelen, heb hem vooral in de top wedstrijden goed in de gaten gehouden tegen Ajax en Psv vond ik hem niet geweldig.
Gisteren was hij natuurlijk geweldig in de eerste helft maar dat kwam ook mede door een dramatische Feyenoord.

Veerman naast Sangaré kan ik me nog wel voorstellen, het inzicht om de snelle spitsen weg te sturen heeft hij zeker!

Ook bij mijn eigen clubje vind ik hem zeker een interessante speler, alleen gaat hij in mijn ogen nog niet consistent genoeg zijn om altijd in de basis te staan.
Met de huidige vorm en de blessures/vele wedstrijden zou hij zeker genoeg aan spelen komen om zich door te ontwikkelen, de vraag blijft alleen of hij niet al te duur is voor de nederlandse top in deze rol.

Veerman is een leuke speler met een goed inzicht. Waar hij nog veel winst kan boeken is op positiekiezen en acceleratievermogen. Als aanvallende middenvelder is het een interessante optie voor Ajax en voor hemzelf kan Ajax de juiste leerschool zijn om de laatste stapjes richting de top te zetten. Benieuwd wat Heerenveen voor hem gaat vragen. Ik vind hem een bedrag tussen de 10 en 15 miljoen met wat bonussen en doorverkoop percentage wel waard.

Psv heeft de Joey Veerman in haar gelederen, maar kiest voor 2 behoudende spelers. Rosario geen topper maar hij kan nog wel een balletje trappen. Sangare kan er opbouwend en verdeigend Helemaal niets van
Dan hoor ik Gerbrandts zeggen dat Psv hem al lang volgde. Nog voor dat Schmidt kwam dan denk ik hoe kan je zo iemand halen???
Als Veerman bij Psv had gezeten zou hij uitgeleend worden of wissel staan. Dat ligt niet aan Veerman
Zie Perreiri Gutierrez ihataren Mauro
Psv gokt te veel op Malen
Zonder Gskpo en Madueke voorin kan je en mag je niet met 2 controleurs spelen

Ik denk dat Heerenveen voor Veerman een bedrag gaat vragen dat PSV niet wilt gaan betalen voor een binnenlandse transfer. Veerman heeft vorig jaar zijn contract verlengd waardoor Heerenveen de absolute hoofdprijs kan vragen (wat ze terecht doen natuurlijk).

Als het over jonge spelers gaat die bij de top 3 erin zouden staan wordt steeds alleen weer veerman genoemd... Matusiwa is een ander type, maar kwa talent niet minder dan veerman en de statistisch beste middenvelder in de ed blijft steeds onder de radar (harroui). Ik heb toch dat ze komende zomer vol voor harroui gaan ipv veerman, die is veel allrounder

28 januari 2021 om 11:34

Ik hoop toch wel echt dat we t in een andere categorie van Veerman, Matusiwa en Harroui gaan zoeken. Leke spelers voor de eredivisie, maar als je Ajax enigszins wilt bijbenen zal je in een andere categorie moeten zoeken en creatiever met je budget omgaan. Ik heb liever dat ze wat intensiever gaan scouten in Mexico, Brazilië en Argentinië want daar kan je vaak grote talenten ophalen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren