Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Transfersom Haller wekt verbazing: ‘Zo’n wereldvoetballer vind ik hem niet’

Laatste update:

Johnny Rep vindt de prijs die Ajax voor Sébastien Haller heeft betaald aan de hoge kant, zo vertelt hij woensdag in gesprek met het Algemeen Dagblad. De voormalig spits van Ajax laat zich in een interview met de krant kritisch uit over de hoogte van het transferbedrag van 22,5 miljoen euro, dat door Ajax in deze transferperiode is overgemaakt naar West Ham United.

Haller was in zijn eerste vijf optredens bij Ajax goed voor twee doelpunten en drie assists, maar heeft Rep daarmee nog niet volledig kunnen overtuigen. “Ik vind hem wel wat duur”, vertelt de voormalig Oranje-international, die in totaal 42 interlands speelde. “Hij heeft al wel een paar goals gemaakt en assists gegeven, maar zo’n wereldvoetballer vind ik het ook weer niet. Hij past wel in die voorhoede vind ik, want daar lopen allemaal van die kleine mannetjes rond. Dan is het lekker als daar ook zo’n boom van een vent (Haller is 1.90 meter lang, red.) tussen loopt die nog weleens een bal kan inkoppen.”

Door Ajax begeerd supertalent: 'Raiola adviseerde mij om hier te blijven'

Ook is Rep niet onder de indruk van Perr Schuurs, die volgens de oud-voetballer voor onrust zorgt in de Amsterdamse defensie. “Ik vind Ajax maar moeizaam draaien momenteel. Het is niet geweldig allemaal. Wat betreft de achterhoede ben ik al niet zo tevreden. Ik vind dat Schuurs onzekerheid uitstraalt en dat kost punten. Er worden achterin veel fouten gemaakt, waardoor het hele elftal minder goed draait.” Ajax is bezig aan een serie van negen ongeslagen duels op rij in alle competities, maar wist daarin lang niet altijd te overtuigen.

Aanstaande zondag gaat Ajax voor de tweede keer in korte tijd op bezoek bij AZ. De volgende belangrijke wedstrijd in de cruciale maand januari. In de strijd om de TOTO KNVB Beker wist de ploeg van trainer Erik ten Hag vorige week met 0-1 te winnen door een treffer van Zakaria Labyad. “Als AZ honderd procent geconcentreerd is, kunnen ze hartstikke goed voetballen”, vervolgt Rep. “Dat hebben we afgelopen zondag tegen Feyenoord (2-3 winst, red.) wel gezien lijkt me. En als ze dan van Ajax winnen, dan komen ze toch gevaarlijk dichtbij.” AZ staat momenteel zeven punten achter op koploper Ajax (37 om 44 punten) na achttien duels in de Eredivisie.

Heeft Johnny Rep gelijk over Sébastien Haller?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Newsflash voor mr. Rep: voor 22,5 miljoen krijg je in deze tijd ook geen wereldvoetballers. Wel gewoon goede voetballers met meerwaarde.

27 januari 2021 om 16:26

Goede voetballers met meerwaarde en geen restwaarde.
Vooralsnog valt hij mij wat tegen. Aan de andere kant vind wel dat hij de tijd moet krijgen.
Zeker in de tijd bij Utrecht was hij supergoed. Dat is waar ik hem het meest gezien heb.

Ik vind persoonlijk ook 22.5 mil een hoop geld.

27 januari 2021 om 16:31

Hebben Tadic en Blind wel restwaarde dan? Die zijn toch ook van meerwaarde gebleken voor Ajax. Je kan niet altijd alleen maar spelers kopen met restwaarde. Ajax moet tenslotte ook op korte termijn presteren en niet alleen op gebied van dikke transfersommen.

27 januari 2021 om 16:31

Elke wedstrijd al betrokken bij een goal en/of assist. Dan heb je toch wel heel hoge verwachtingen.

27 januari 2021 om 16:32

Geen restwaarde? Als hij het goed doet voor 2 seizoenen kam hij met winst verkocht worden hoor. Voldoende restwaarde

27 januari 2021 om 16:33

Ach... 2 doelpunten en 3 assists in zijn eerste vier wedstrijden. Het is maar wat je vindt tegenvallen. Wat had je verwacht dan? En waarom zou hij in hemelsnaam geen restwaarde hebben als hij anderhalf/twee seizoenen goed speelt?

27 januari 2021 om 16:45

Hij is 26, dus geen restwaarde is onzin. Hij gaat alleen zeer waarschijnlijk niet meer waard worden als eventuele transfersom bij een uitgaande transfer. Maar dat betaalt hij zeer waarschijnlijk wel uit op het veld. Als hij een paar beslissende goals maakt om het kampioenschap, het in de EL goed doet en/of volgend jaar in de CL een paar overwinningen bezorgd, dan heb je het er al uit. Dat gold ook voor Tadic en Blind. Daarbij, stel dat Haller over 3 jaar ofzo verkocht wordt omdat hij ogen gooide in bijvoorbeeld de CL, dan is hij 29. Dat is Promes nu ook en die gaat Ajax wellicht met een verlies van om en nabij 3 miljoen verkopen. Nou, die 3 miljoen heeft Promes ons allang in de CL gebracht met zijn goals vorig jaar. En als je op spelers als De Ligt, De Jong en Van de Beek al 200miljoen hebt verdiend, is dat 'gebrek aan restwaarde' bij stabiele oudere spelers een schrijntje ten opzichte van de verdiensten op de jongere spelers.

27 januari 2021 om 17:41

Exact. Dit soort spelers zorgen voor een kwaliteitsimpuls die ervoor zorgen dat de grote talenten, waaraan je als club het echte geld aan kan verdienen, zichzelf beter kunnen etaleren (op een hoger niveau). Kijk maar naar wat die succesvolle CL campagne heeft gedaan met de transferwaardes van een De Ligt of De Jong.

27 januari 2021 om 17:56

@bliek: Hij valt je wat tegen? 4 wedstrijd: 2 goals en 3 assists. Daarnaast eindelijk iemand die kopduels wint met lange ballen. Zie bijvoorbeeld hoe Neres tegen Emmen zomaar kon doorstomen (helaas verprutste Neres het). Ik heb geen idee wat je verwacht had, maar Haller is wat mij betreft vanaf het eerste moment een aanwinst gebleken.

27 januari 2021 om 18:12

@bliek, sorry wat? Haller heeft dus echt dikke restwaarde. Tadic is er tot afsluiting carrière ongeveer. Haller kan over 2 a 3 jaar gewoon nog een stap maken en zit dan in de kracht van zijn voetballen.

28 januari 2021 om 08:23

@nimjakat over die 2 a 3 jaar gaat deze jongen toch geen 25 mil meer opleveren.
Tuurlijk levert hij wel wat op maar dat word denk ik met jaar minder.

Laten we wel wezen ik zou hem ook in de selectie willen hebben he wij hebben pratto

27 januari 2021 om 16:29

mr. Rep? Wist niet dat hij een universitair geschoolde jurist is.

27 januari 2021 om 16:34

Klopt, het is natuurlijk ook wel gewoon een aardig hoge prijs. Maar als je in de Premier League iemand wil oppikken die nog 3.5 jaar (als ik me niet vergis) onder contract staat en ook nog eens 50 miljoen heeft gekost, sja dan zul je de portemonnee moeten trekken. Ajax kan zulke aankopen momenteel doen. Dit is geen wereldklasse nr. 9 maar wel een die zeer bruikbaar is voor Ajax in de competitie en in Europa. Kent de competitie al, is topfit, goede leeftijd. Het blijft een duur geintje maar ik vind het wel verklaarbaar.

27 januari 2021 om 17:38

Laat hem Europees maar bewijzen daarvoor is hij gehaald niet voor de competitie.

27 januari 2021 om 18:10

Hij is juist gehaald om kampioen te worden. Die hele EL dit jaar kan Ajax niks schelen, of, laat ik het anders zeggen: is mooi meegenomen. Maar hartstikke secundair. Het doel is de CL-miljoenen. Doe je mee als NLse club: 40 miljoen. Dat is zo veel belangrijker dan een paar rondjes EL.

27 januari 2021 om 20:51

Euh nee hij is gehaald om kampioen te worden. Daar was Ajax toch heel duidelijk over.

27 januari 2021 om 16:39

Newsflash voor Psveindje: Ajax heeft het transferrecord van deze winsterse transferwindows te pakken. Niet alleen het record van Nederland, niet alleen van Europa met alle topcompetities, maar van de wereld. Dan mag je dus zeker wel wat van hem verwachten. Maar als hij ons naar het kampioenschap schiet, het goed doet in de EL en volgend jaar van meerwaarde is in de CL, dan is het een prima aankoop. Ook voor deze prijs.

27 januari 2021 om 17:08

@psveindje: Helemaal eens met je. Sommige mensen begrijpen het begrip inflatie en marktwerking niet helemaal. Niet dat Rep dat nu doet, maar je hebt mensen die transfers van nu vergelijken met transfers van 20 jaar geleden. Natuurlijk is het een sloot geld, maar zeker in de tussentijdse transferwindow zijn de prijzen vaak toch al hoger dan in de zomer. Je kan voor minder de markt op, maar dan zal je ook minder krijgen. En natuurlijk moet Haller het nog maar brengen, maar ben best positief gestemd erover. Hebben een goede kapstok voorin die ook nog eens kan koppen en een neusje voor de goal heeft en bovendien oog heeft voor z'n medespelers getuige 2 goals en 3 assists in 4 wedstrijden (als ik het goed heb).

27 januari 2021 om 17:34

Vergeet niet de 4,5x €5m salaris = totale investering van 40-45m wat belachelijk is voor een trage en houterige spits

27 januari 2021 om 17:50

Sinds wanneer is salaris een investering. Dat zijn operationele kosten.

27 januari 2021 om 18:48

Zolang hij 1 op 1 blijft lopen, heb ik geen probleem met zijn kosten. Die worden dan vanzelf "terugverdiend".

28 januari 2021 om 00:15

Onze venlose Griek loopt pas 1 op 1

Vind hem ook niet bijzonder en had hem zelf echt beter verwacht. Zijn techniek bijvoorbeeld is best matig voor een ajax spits.

27 januari 2021 om 16:31

Ik heb hem bij Eintracht wekelijks aan het werk gezien en ik zou je eerlijk vertellen dat ik dat de eerste wedstrijden ook dacht. Ik was er de eerste wedstrijden van Haller tegen Wolfsburg in het stadion bij en bijna elke bal viel van zijn voet af of hij gaf wel een verkeerde pass. De kwaliteit van Haller zit hem dan ook met name in het vasthouden van de bal, doorkoppen en het winnen van duels en wat ik tot nu toe van Haller heb gezien doet hij dat vooralsnog bij Ajax ook gewoon uitstekend. Als het zelfvertrouwen van Haller weer gaat toenemen dan zal hij ook voor Ajax nog wel een aantal geweldige doelpunten maken. De techniek zit er echt wel in hoor, want anders maak je niet meerdere keren al een omhaal in je carrière.

27 januari 2021 om 16:58

Ik vind techniek en een omhaal toch niet helemaal hetzelfde. Luuk de Jong heeft in zijn jaren bij PSV ook twee keer met een omhaal gescoord. Zegt meer iets over iemands atletisch vermogen dan over techniek, en er komt ook het nodige geluk bij kijken. Ik denk dat Haller als aanspeelpunt en doelpuntenmaker erg belangrijk kan zijn voor Ajax, maar we moeten niet van hem wonderen gaan verwachten op technisch gebied. Hoeft ook niet, als hij er 25 maakt en steeds twee verdedigers bezighoudt, heeft ie het erg goed gedaan.

Ja Johnny, we zitten in 2021 en niet in 1970. Voor wereldvoetballers betaal je 100 miljoen meer

27 januari 2021 om 17:33

Dan nog is 22.5 miljoen teveel. Maar als hij straks echt het verschil maakt in Europa hoor je niemand meer.

27 januari 2021 om 17:36

Dus jij denkt dat de reservespits van Westham het verschil gaat maken in de CL? Zou wel bijzonder zijn..

27 januari 2021 om 17:36

Dus jij denkt dat de reservespits van Westham het verschil gaat maken in de CL? Zou wel bijzonder zijn..

27 januari 2021 om 17:40

Dat is de reden dat hij is gehaald. Ik refereer naar een interview met ten hag waarom er zoveel voor hem is betaald. Deze kwam met de redenering dat hij Ajax Europees verder gaat helpen dus ja dan is die verwachting wel bij mij gemaakt.

Veel geld inderdaad.. toch pas afrekenen na dit seizoen.. kampioen dan is het het geld waard geweest.. ik vind haller nog niet onomstreden maar... ajax draait sws moeizaam.. hij heeft juist alle kwaliteiten om te slagen.. sterk,balvast(oog voor 3e man) en kopsterk.. een scorende/lopende 10 erachter(kudus?) Kan daarvan profiteren..

27 januari 2021 om 17:32

Nee Heiko, Hij is gehaald omdat hij het verschil zou maken in Europese wedstrijden. Met alle respect Ajax was ook kampioen geworden zonder Haller. Dus ik ben het niet eens met je dat als je kampioen word dat hij het waard was. Dat is dan echt geld verbranden dan had je net zo goed een talent kunnen halen en dan over paar jaar kunnen cashen. Hij hoeft niet meer te slagen wij weten allemaal wat hij kan nu is het afschrijven en hopen dat je straks nog 10 miljoen kan vangen of mocht het gek lopen nog meer. Maar Dan kan je alle aankopen van Ajax verdedigen als ze maar kampioen worden. Sorry maar met 100 miljoen word je in deze mickey mouse competitie met 2 vingers in de neus kampioen. Daar heb je geen spits van 22,5 miljoen voor nodig.

27 januari 2021 om 18:52

Nee, jouses, hij is gehaald om kampioen te worden. Niet voor Europa. De EL nu is veel minder belangrijk dan het halen van de CL volgend jaar. En dat haal je door middel van het kampioenschap. Edit: je kan hier nooit met twee vingers in je neus kampioen worden aangezien een club als PSV ook zijn wedstrijden tegen de kleinere clubs wint. Hetzelfde geldt voor Feyenoord. Het zal dus altijd neerkomen op wie de onderlinge wedstrijd wint.

Dat vond Overmars ook daarom gaf hij zelf ook te kennen dat er wat teveel betaalt is omdat ze hem graag wilden hebben. Ajax is de laatste jaren vaker is afgetroefd bij spelers als Llanez,Richarlison,Hojberg etc.

ondanks dat hij al wel belangrijk is met goals en assists vallen er ook wel een aantal dingen op die minder lijken. Vooral zijn snelheid lijkt tegen te vallen. Ook komt hij heel afwachtend over. Maar ik heb geleerd dat je met deze statistieken niet moet zeuren. Vooral als je ziet dat het ook nog belangrijke momenten zijn. Hij maakte niet de 5 of 6-0. Het waren allemaal belangrijke momenten.

Repp zal toch zelf ook wel doorhebben dat je niet alleen maar wereldvoetballers nodig hebt in je elftal, maar soms ook een iets mindere god die toevallig wel goed past in je elftal. Als Haller het seizoen lang 1 op 1 loop met G/A en hij laat andere beter voetballen, dan is het toch een topaankoop of niet.

Prima spits, gewoon 4 jaar laten staan nu. Wel keuzes maken, dus Traore, of Brobbey of Danilo speelt volgend seizoen niet voor Ajax. Tadic en Labyad staan in principe niet meer in de spits. Niet nog een spits kopen, etc. Bij goede biedingen zou ik de volgende spelers verkopen: Schuurs, Ekkelenkamp, Labyad, Promes en Traore of Danilo. Als een club 30-40 miljoen biedt voor Neres dan zou ik hem ook verkopen, is wel erg veel geblesseerd.

27 januari 2021 om 17:28

Dure spits maar idd prima voor de Eredivisie. Als hij het echt laat zien in de CL en EL dan was hij het geld waard. Je hebt gelijk nu moeten er keuzes worden gemaakt daarbij zal je deze jongen moeten afschrijven als hij 4 jaar bij Ajax blijft hopen dat je hem dan nog voor 10 miljoen kan verkopen aan china ofzo.

Ik weet dat het een cliche is maar ik vind Haller geen Ajax-spits. Hij is fysiek sterk en kan goed koppen maar vooralsnog vind ik hem voetballend niet bijzonder. Een spits bij Ajax krijgt vanuit de lucht weing aanvoer, dus moet hij kunnen uitzakken, combineren en verdedigers uitspelen. Dit heb ik van Haller nog te weinig gezien.

27 januari 2021 om 17:29

Volgens mij is een Ajax-spits de omschrijving van een god in een mensenlichaam, een mythe die eens in de 50 jaar voorbijkomt.. Kluivert was volgens velen de laatste, dat is inmiddels bijna 30 jaar geleden haha! Wat mij betreft kunnen we een echte Ajax-verdediger ook eraan toevoegen want zo eentje als De Ligt zien we de komende jaren ook niet. Door die extreme talenten ontstaat er een onrealistisch verwachtingspatroon, dit zie je nu ook al gebeuren met Ekkelenkamp die niet zo goed lijkt vergeleken met Ryan Gravenberch, maar wat ook echt wel een goede speler kan worden.

27 januari 2021 om 17:44

Ik vind eigenlijk Tadic gewoon de ideale Ajax-spits, maar Ten Hag lijkt hem opeens niet meer als spits te zien En er zijn na Kluivert zeker ook wel andere spitsen geweest die voldeden aan de beschrijving, zoals Zlatan, Suarez (hoewel hij niet altijd in de spits speelde), El Hamdaoui en Dolberg. Bovengenoemde spelers hebben niet allemaal hetzelfde niveau gehaald maar ze hebben allemaal wel de eigenschappen die nodig zijn om bij Ajax in de spits te spelen.

27 januari 2021 om 18:16

Persoonlijk heb ik dan weer liever een spits als Haller dan Tadic, aanspeelpunt, kracht, kan koppen. Natuurlijk was mijn stukje ietwat overdreven gebracht, maar m'n punt was eigenlijk dat ik Haller een prima spits voor Ajax vind. We hebben wel spelers met een goeie traptechniek die voorzetten kunnen geven en dat zie ik dus als een extra wapen met een spits als Haller. Zo zal Ten Hag zijn eigen voorkeuren hebben over wat hij wil van een spits.

22,5 miljoen in deze tijd voor een speler met ervaring in Duitsland en Engeland is gewoon de prijs nu. Een jaar goed presteren in de CL en je verkoopt hem bij wijze van spreken alweer voor 30 miljoen.

27 januari 2021 om 17:26

Nee, Ajax heeft teveel betaald voor deze speler dat is duidelijk. Maar hij moet laten zien dat hij het waard is tegen Lille en volgend jaar in de CL. Tot die tijd is het veel te veel voor deze jongen.

27 januari 2021 om 17:32

Nee Ajax heeft niet teveel betaald, dat is duidelijk. Lekker argument wel he

En als ie het dan waard is, dan heeft Ajax opeens niet meer veel te betaald? Wat wouwel je nou allemaal man? Dus als hij er straks bijvoorbeeld 60 per seizoen maakt, heeft Ajax misschien wel gewoon te weinig betaald ofzo. Misschien kan West Ham dan nog even een tikkie sturen en dat Ajax dan zelf het bedrag invult. Of bij jou aanklopt voor advies.

27 januari 2021 om 17:36

Lees ff het hele bericht pas al hij echt het verschil maakt Europees dan is het terecht. Man lees ff voor je reageer of ben je aan vissen?

27 januari 2021 om 18:59

Je blijft maar hameren op de EL maar daar is hij niet voor gehaald. Hij is gehaald omdat Ajax kampioen wil worden om de CL te halen. Op dat moment had Ajax op Tadic na alleen geblesseerde spitsen.

Hij heeft gelijk het is geen wereldvoetballer maar voor de nederlandse competitie is het een hele goede speler. Zal altijd scoren tegen de kleintjes en haalt een mooie moyenne. Hij moet het straks bewijzen tegen Lille daarvoor is hij gehaald als hij daar zijn meerwaarde laat zien dan was het misschien de moeite waard. Maar toch 22,5 miljoen is gewoon veel te veel. West ham was ook verbaasd dat ze dit nog kregen. Jammer is wel dat je het geld nooit zal terug verdienen dan maar weer een klapper maken door een talent te verkopen.

Vind Haller tot nu toe wel tegen vallen. Hij heeft weliswaar een aantal doelpunten gemaakt en wat assist gegeven, maar vind hem tegen az en Feyenoord toch zwaar tegen vallen.. dat zijn toch wel de graadmeters.

27 januari 2021 om 19:07

Is er ook pas dus best logisch dat hij nog niet op zn top speelt. Uberhaupt al prima statistieken voor het begin.

Ik snap wel een beetje wat hij bedoeld. Ze hebben een recordbedrag betaald en het is nou niet zo dat ze nu de beste speler ooit halen waar ze ooit een hoog bedrag voor betaald hebben. Ze hebben betaald voor wat ze zochten en waar ze de volgende jaren mee verder kunnen. Of het bedrag wat ze betaald hebben moet nog blijken. Voor alsnog doet hij het niet eens heel slecht. 3 assist en 2 goals in ongeveer 3/4 wedstrijden. Natuurlijk moeten er dingen beter, maar ik heb er vertrouwen in dat hij en z'n goals maakt en een toevoeging is/wordt in het spel. Maar dat moet dus nog blijken. Het is nu ook gewoon te vroeg om hem te beoordelen. Dat kun je eigenlijk pas doen als het seizoen afgelopen is. Ik heb ook het idee dat hij nu niet topfit is en ik zie dat hij nog moet zoeken en wennen aan z'n medespelers. Hopen dus dat het dan nog beter wordt.

Los van het feit of ik Haller wel of niet te duur vindt heb ik het commentaar van Rep nog niet 1 keer serieus genomen. Dat zie je ook terug dat hij nergens gevraagd wordt als analist en of deskundige.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren