Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

PSV accepteert schikkingsvoorstel: Schmidt niet op de bank tegen Emmen

Laatste update:

Roger Schmidt zit dinsdagavond niet op de bank bij PSV tijdens de uitwedstrijd tegen FC Emmen. De Eindhovenaren maken via de officiële kanalen dat een schikkingsvoorstel van de KNVB is geaccepteerd voor een schorsing van twee wedstrijden, waarvan één voorwaardelijk. Aanleiding hiervoor zijn de uitspraken van Schmidt aan het adres van scheidsrechter Bas Nijhuis na het duel tussen Sparta Rotterdam en PSV (3-5).

Naar aanleiding van de uitlatingen van Schmidt aan het adres van Nijhuis stelde de KNVB een onderzoek in. De voetbalbond kwam met een schikkingsvoorstel, waardoor de Duitse oefenmeester twee wedstrijden (waarvan één voorwaardelijk) geschorst zou zijn. Dat voorstel hebben Schmidt en PSV geaccepteerd en hij is dinsdag dus niet van de partij is bij de uitwedstrijd tegen FC Emmen. Assistenten Lars Kornetka en Jörn Wolf nemen de taken van Schmidt in dat duel over.

Eerder dit seizoen draaide Nijhuis tegen Vitesse (2-1 nederlaag) een penalty voor PSV in blessuretijd terug, nadat hij de beelden had bekeken aan de zijlijn. Schmidt was daarna woedend op Nijhuis, en volgens de Duitser speelt dat akkefietje nog altijd een rol. "De scheidsrechter heeft vandaag (tegen Sparta, red.) na de wedstrijd gezegd dat hij tegen ons floot omdat ik kritiek op hem had geuit na Vitesse", zo zei Schmidt ruim een week geleden. ESPN-verslaggever Pascal Kamperman kon zijn oren amper geloven en vroeg gelijk of Nijhuis dat echt gezegd heeft. "Ja. Hij deed het expres, omdat ik hem na Vitesse had bekritiseerd. Dat is totaal niet oké", zo zei de stellige Schmidt.

"Dat is voor mij niet professioneel", vervolgde de PSV-coach zijn opvallende relaas. "Dat is honderd procent niet professioneel. Het is nu de tweede keer dat ik dit zo voel. En daar ben ik echt niet blij mee." De woorden van Schmidt zorgden voor ongeloof bij Nijhuis. "Wat? Dat ik expres tegen hem gefloten heb ook nog? Sow, nou, dan kun je zien wat trainers er allemaal van maken, hè. Ik moet er echt om lachen, want dit is echt complete onzin natuurlijk. Heb je dat niet zelf verzonnen, heeft hij dat echt gezegd? Een trainer wordt gewoon beoordeeld op zijn gedrag, als hij een paar keer zo doet bij de vierde man, dan geef ik gewoon een gele kaart", zo klonk het in een interview met ESPN.

Schmidt kwam afgelopen vrijdag op het persmoment voorafgaand aan RKC-thuis nog een keer terug op de ruzie met Nijhuis, overigens tegen de wens van de persvoorlichter van PSV in. "Ik heb het na de wedstrijd (tegen Sparta Rotterdam, red.) en op de persconferentie heel duidelijk uitgelegd. Dat is nog steeds mijn mening." De Duitse coach voelde zich niet ongemakkelijk bij het incident van vorige week. "Nee, ik voel me daar niet ongemakkelijk bij. Iedereen moet in het voetbal optimaal presteren. Als dat in mijn ogen niet gebeurt, bijvoorbeeld de scheidsrechter bij de overtreding op Cody Gakpo, zeg ik er wat van. Volgens mij mag dat", aldus Schmidt.

Is de straf voor Roger Schmidt terecht?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Schmidt rouleert zoveel dat hij zelfs zichzelf buiten de selectie houdt 😅Speciaal voor Aad de Mos hierboven: Schmidts uitspraken staan nu goed beschreven in het artikel.

26 januari 2021 om 10:15

Haha. Alsof ie het vantevoren allemaal had uitgedacht.

26 januari 2021 om 10:15

Ondoorgrondelijk die man 😉

26 januari 2021 om 11:36

Nou Skede, Japie blij. Die heeft nu al de slinger opgehangen...😉

26 januari 2021 om 14:44

@optimist040 dat ook weer niet maar ik hoop gewoon dat deze man een keer volwassen wordt. Hij gedraagd zich als een kind van 6 jaar waarvan zijn ijslollie is afgepakt elke keer en ik vind hem ook vrij respectloos met mensen omgaan. Hij loopt alleen maar met zijn vingertje te wijzen en neemt zelf nooit verantwoordelijkheid

26 januari 2021 om 17:23

Je kijkt door een bril met twee kleuren Japie. Fijne avond.

26 januari 2021 om 18:31

ik denk dat jij degene bent die door een bril kijkt als je het gedrag wat Schmidt dit seizoen vertoond als normaal gedrag wil gaan bestempelen. Fijne avond

26 januari 2021 om 22:55

Nee hoor. Ik begrijp de frustratie bij Schmidt omtrent Nijhuis wel. Ik heb zelf ook een bloedhekel aan die vent dus van mij mag Schmidt lekker tekeer gaan tegen hem, zouden er meer moeten doen...

Ik ga ervan uit dat het onderzoek dan afgerond is en dat er gebleken is dat Schmidt de waarheid niet sprak? Anders lijkt me er namelijk geen reden te zijn hem te schorsen.

26 januari 2021 om 10:12

Lijkt me wel, anders accepteert PSV het niet.

26 januari 2021 om 10:53

Ik vraag me af of psv nog met een statement komt, tis echt leuke club uit idem regio, zo'n rare snuiter met rare uitspraken past daar helemaal niet bij...

26 januari 2021 om 11:33

Maar in dat geval is deze straf toch belachelijk laag? Het zijn namelijk wel erg heftige aantijgingen.

26 januari 2021 om 12:26

Dat PSV dit accepteert zegt niks natuurlijk. Misschien vinden ze het gewoon niet de moeite om het te gaan aanvechten, dus nemen ze deze wedstrijd zonder Schmidt maar voor lief. Zonder een statement of uitspraak is het nog steeds gissen naar wat er nu gezegd is.

26 januari 2021 om 14:00

@ThaDan precies men oordeelt al op halve informatie maar goed what's new? Deze schorsing kan meerdere redenen ten grondslag hebben en is dus geen waarheidsvinding wat lezers hier ervan willen maken. Die Schmidt heeft jullie echt wat gedaan hé

26 januari 2021 om 10:12

Zou wel opvallend zijn dat als Schmidt dit dus volledig bij elkaar liegt, dat je dan maar 1 wedstrijd schorsing krijgt. Dan zou ik ook minstens 3 wedstrijden verwachten.

26 januari 2021 om 10:15

Lijkt me ook wel. Want een enorm lichte straf is het wel. Waarschijnlijk zullen we het nooit weten, want ik ben onderhand wel benieuwd tegen wie Nijhuis het nu echt gezegd zou hebben.

26 januari 2021 om 10:16

Ja zwakke straf inderdaad. Maar je accepteert het niet zo makkelijk als je denkt zelf in je recht te kunnen staan. Dus die persoon die dit tegen Schmidt heeft gezegd stond een partij uit zijn nek te lullen.

26 januari 2021 om 10:16

Ja ik zou graag een inhoudelijk verslag van het onderzoek willen lezen maar ben bang dat dat niet gaat gebeuren 😅

26 januari 2021 om 10:17

Door die lichte schorsing is het accepteren makkelijker en gaat het dus geen ingewikkelde zaak worden waar de onderste steen naar boven komt. Er wordt een schimmige spelletje gespeeld lijkt het.

26 januari 2021 om 10:18

@InkeMontana, nouja of (en dat lijkt mij waarschijnlijker), deze straf is alleen voor Schmidts heftige reacties en daar gaat PSV mee akkoord. Als die persoon echt uit zijn nek stond te lullen komt de KNVB natuurlijk nooit met maar 1 wedstrijd schorsing.

26 januari 2021 om 10:20

Maar waarom gaat je club dan wel akkoord Skede? Omdat Schmidt er nu wel heel goed vanaf komt? Want als de KNVB bang is voor de het bewijs van PSV, dan zou ik als PSV zijnde terecht boos zijn geweest en zelfs die ene wedstrijd niet accepteren omdat Schmidt dan dus in zijn recht stond. Het stinkt aan alle kanten. En hiermee komt er nog een groter vraagteken te staan bij deze hele zaak

26 januari 2021 om 10:22

Skede. Ik heb afgelopen weekend nog van Schmidt zelf gehoord dat 'ie zichzelf daar volledig in het recht vond staan, dus waarom dan 1 wedstrijd schorsing accepteren en daarmee aangeven dat je dus niet volledig in je recht stond?

26 januari 2021 om 10:23

Er wordt niet gelogen door Schmidt, hij zegt in de pers wat hij van een staflid gehoord heeft. Dat noemen we van horen zeggen, is in het Nederlands recht niet acceptabel als bewijs. Dat wil niet zeggen dat er niets gebeurt is en dat nijhuis niks gezegd heeft. Nijhuis maakt wel vaker rare opmerkingen, zoals hij in zijn boek zelf toegeeft. Zoals na klachten over te weinig extrta tijd, ik kan je wel een uur laten doorspelen, maar jullie gaan toch niet scoren. Staat gewoon in zijn boek. Dan kan je weleens verkeerd begrepen worden.

26 januari 2021 om 10:30

Niet alleen tegen wie, maar vooral ook wat hij heeft gezegd. Er is geen enkel tastbaar bewijs van het feit dat Nijhuis iets heeft gezegd, alleen van horen zeggen. De straf geeft aan dat Schmidt beter moet gaan nadenken, voordat hij van alles in de media loopt te verkondigen.

26 januari 2021 om 10:31

Maar misschien had zijn staflid het niet goed gehoord, vertaald of wat dan ook? Had Schmidt ook bij stil moeten staan. Er zat veel frustratie in bij hem. De tirade was te lang en fors voor maar 1 wedstrijd schorsing. Er speelt veel meer lijkt het.

26 januari 2021 om 10:40

@Formus en Inke, ik denk omdat de schorsing dus een beetje symboolpolitiek is om Schmidt te straffen voor de heftigheid waarop hij zich uitte rondom deze zaak. En dus zal PSV denken: 1 wedstrijd om verder gezeik te voorkomen, prima. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de knvb 1 wedstrijd geeft als Schmidt volledig schuldig is.

26 januari 2021 om 10:44

Maar dan wil je toch aan de buitenwacht laten zien dat je gelijk had Skede, dat het misschien een wat heftige reactie was, maar dat die wel te rechtvaardigen was?! En wil je Nijhuis ook aanpakken lijkt me?! Want dat kan echt niet, als ie dat gezegd heeft. Maar nu accepteren ze gelaten.

26 januari 2021 om 10:59

Anderzijds is het wel de stijl van Nijhuis om cynisch te reageren op klagende spelers en trainers. Vorig seizoen zei hij tegen Viergever: Scoor en eerst maar een paar en kom dan klagen. Iets in die richting was het in ieder geval. Prima dat dat Nijhuis zijn stijl is, maar helemaal professioneel vind ik het ook niet. Schmidt heeft dit natuurlijk (te) letterlijk opgepakt en Nijhuis daarop aangepakt. Ik denk dat de waarheid uiteindelijk ergens in het midden ligt, vandaar de lage schorsing.

26 januari 2021 om 11:09

Waarom energie steken in een hele zaak, waar je wrs bij ge KNVB toch je gelijk nooit krijgt. 1 wedstrijd is te overzien en kun je gewoon weer bezig zijn met de hoofdzaak: voetbal

26 januari 2021 om 11:14

InkeMontana, misschien accepteert PSV het wel omdat zonder geluidsopnamen niet bewezen kan worden dat Nijhuis het tegen het betreffende staflid gezegd heeft, hetgeen niet betekent dat hij het niet heeft gezegd.

26 januari 2021 om 11:38

Maar waarom geeft de KNVB dan zo'n laag schikkingsvoorstel Boca? De ernst qua toon én inhoud van het door Schmidt gezegde is echt veel meer waard.

26 januari 2021 om 11:42

Misschien omdat er wel aanwijzingen zijn dat Nijhuis zich wel op een dergelijke wijze heeft uitgelaten.

26 januari 2021 om 12:04

Speedy.
"dat noemen we van horen zeggen, is in het Nederlands recht niet acceptabel als bewijs."
Verklaringen 'de auditu' oftewel 'van horen zeggen' zijn in het Nederlandse recht wel degelijk 'acceptabel'. Alleen worden ze een stuk lager gerangschikt dan verklaringen ten aanzien van eigen waarnemingen. Dus nooit als enig bewijs maar het kan zeker als steunbewijs of ondersteuning van de bewezenverklaring gelden.
Maar rechters kunnen die inderdaad naast zich neer leggen, maar moeten dat wel motiveren.

26 januari 2021 om 12:07

Inkemontana
"maar je accepteert het niet zo makkelijk als je denkt zelf in je recht te kunnen staan. "
Het is absoluut niet waar dat acceptatie van een schikkingsvoorstel zou betekenen dat je denkt niet in je recht te staan. Er kunnen namelijk nog tig andere redenen zijn die maken dat schikken gewoon alsnog een goede oplossing is, ongeacht je eigen rechtspositie. De gedachte dat iedereen die onschuldig is dus altijd tot het uiterste zal procederen berust echt op een misvatting. En je conclusie dat die persoon die dit tegen Schmidt zei, dús, uit zijn nek stond te lullen kent dus geen stevige onderbouwing. Die persoon kan wel degelijk de waarheid gesproken hebben.

26 januari 2021 om 12:32

Boca2005, je zegt: "Misschien omdat er wel aanwijzingen zijn dat Nijhuis zich wel op een dergelijke wijze heeft uitgelaten". Juist, en da ga je het toch aanvechten? Alles gaat in de doofpot zo. Vreselijk van beide partijen. Alles accepteren uit angst op meer. En daarom zo'n laag en daarom makkelijk te accepteren voorstel. Dat wist de KNVB ook van tevoren

26 januari 2021 om 12:36

Constant, vind je niet dat dit allemaal getuigd van een gevalletje: 'op deze manier blijft het lekker allemaal rusten'? En dat het zaakje dus aan alle kanten stinkt? Dit zonder clubvoorkeuren en juist professioneel.

26 januari 2021 om 12:54

Formus.
Nee, niet echt. Want wat stinkt hier exact? Alleen dat we achteraf niet weten wat er nou exact is gebeurd. Kennelijk heb ik daar meer vrede mee dan jij!
Het zal mij werkelijk waar worst zijn. Ik vond de uitspraken van Schmidt onverstandig. Zelfs als Nijhuis dit gezegd heeft, wat ik totaal niet uitsluit trouwens, gelet op het karakter van Nijhuis en diens 'jeugdzondes', dan nog moet je als trainer heel erg oppassen. Want je weet dat als Nijhuis ontkent, je dus een probleem hebt. Dus voor die onverstandige uitspraken (want dat Schmidt dit zomaar uit het niets en zonder aanleiding zou roepen, dát vind ik echt nergens op slaan) krijgt hij nu een douw. Geheel ook conform de regels en richtlijnen trouwens.
Ik lees vaak de suggestie dat deze straf 'veel te laag' zou zijn. Maar die opmerking kan ik niet volgen. Er zijn richtlijnen. Waarom zou de Knvb haar eigen richtlijnen niet volgen? Dat geeft alleen maar het risico dat PSV naar de burgerrechter stapt en die haalt daar dan een streep door. En sowieso, waarom zou deze opmerking van Schmidt dan opeens zoveel zwaarder gestraft moeten worden dan Slutsky destijds? Ik zie daarin eigenlijk dezelfde lijn als bij mensen die altijd roepen dat de rechters in Nederland 'veel te laag straffen'. Uit de cijfers blijkt namelijk dat dit niet het geval is en de Nederlandse rechters bijna het zwaarst straffen van heel Europa. Het gaat dus om onderbuik gevoel. Tja, okay, maar als je constant je onderbuik volgt dan zul je inderdaad vaak teleurgesteld en boos raken in je leven. En we zien de afgelopen avonden wat er gebeurd met boze en teleurgestelde mannen.

26 januari 2021 om 15:57

Dat jou het minder kan deren begrijp ik, zou ik ook hebben in jouw positie 😉. Maar dat je dit vergelijkbaar vindt met eerdere gevallen zoals Slutsky, daar ben ik het totaal mee oneens. Slutsky zei dat Gozubuyuk (?) vond dat ie God was. En dat hij de slechtse scheidsrechter was. Maar direct na een wedstrijd en een persoonlijke mening waar iedereen een nuancering kon geven. Dat ging puur over de wedstrijd, de emotie zat er nog in. Schmidt trekt de volledige integriteit van de scheidsrechter Nijhuis in twijfel en er worden leugens verspreid. Of door de een, of door de ander. Het lijkt me dat je voor de integriteit van je scheidsrechter toch echt de onderste steen boven wil krijgen als KNVB zijnde. Of als PSV zijnde die van je trainer. Nu zit 1 van de 2 te liegen en deel je voor de vorm 1 wedstrijd uit? Krijgt PSV nu ook nooit meer Nijhuis? Jullie blij. Dit moet voor de onpartijdigheid en geloofwaardigheid opgelost worden door het uit te zoeken. Niet door het binnenskamers op te lossen. En een Stijl Vrezen kreeg ooit voor minder twee wedstrijden (ook door opmerkingen na de wedstrijd) en een Van de Brom kreeg er 1 door de scheids indirect een lul te noemen. Dan is dit echt veel erger. Edit: Schmidt kwam er zelfs een aantal dagen later nog op terug. Nou, emotie hoort dan wel weg te zijn. En ik zeg niet dat Schmidt liegt hè, het zou ook Nijhuis kunnen zijn. Maar de KNVB moet toch voor duidelijkheid willen zorgen hierin en transparant zijn? Daar pleit ik voor. Want dat dat niet gebeurt zegt dat het toch wel enigszins stinkt toch?!

26 januari 2021 om 10:13

Ik neem ook aan dat hiermee bewijs is geleverd dat Nijhuis het niet heeft gezegd. Als PSV achter de opmerkingen van Schmidt zou staan, zouden ze de schikking niet accepteren.

26 januari 2021 om 10:17

Maar als je geen bewijs hebt Kyle66?! Wat dan?

26 januari 2021 om 10:25

Nee dat is niet bewezen, dat is welles-nietes. PSV accepteeert de schikking om er vanaf te zijn en omdat de schade alleen Emmen betreft, is de impact niet al te groot. Een schikking accepteren is nimmer schuld bekennen, het is iets wat men accepteert om er vanaf te zijn, vanuit beide partijen.

26 januari 2021 om 10:37

Speedy, door velen wordt het echter wel gezien als een schuldbekentenis, want als je in je recht staat, accepteer je zoiets niet. En ik begrijp het allemaal, maar ik vraag me vooral af waarom de KNVB dan maar zo'n lage straf geeft? Erger kan je bijna niet uitvallen tegen een scheids.

26 januari 2021 om 10:44

Als je geen bewijs hebt, moet je het misschien niet zo hard op de TV roepen? Dit had ook gewoon rustig besproken kunnen worden de volgende dag, achter de schermen bij de Knvb? Nu sta je toch als Schmidt een beetje voor lul of niet dan? Verder op je 2e reactie, ik denk dat de straf zo laaguitvalt omdat het juist een schikking betreft, hierdoor zullen er verder geen kosten gemaakt worden en, zoals Speedy dus ook aan gaf, dan zij we er van af. Ik denk als ze deze niet hadden geaccepteerd er wel een hogere straf van enkele wedstrijden aan vast had gezeten. Al vind ik 1 wedstrijd eigenlijk ook wel aan de lage kant, maar dat is nu eenmaal het punt van een schikking. Alleen om dan even de discussie vanuit een ander ligt te bekijken, het natrappen van Antony, hier moet een straf van 3 wedstrijden schorsing op staan volgens vele mensen, want dit kan je niet aan de jeugd verkopen. Nou ik vind deze uitspraken ook zo dusdanig zwaar, dat je die ook niet aan de jeugd kan verkopen. Dus doe er nog maar een wedstrijd schorsing bij, mist hij feyenoord

26 januari 2021 om 10:46

@kyle. En dat Schmidt het wel aan het rechte eind had ook, gezien de minimale eis.

26 januari 2021 om 10:56

@Yoda Als ik iets zeker weet en het kan bewijzen, zal ik nooit akkoord gaan met een schikking. Stel dat ik word beschuldigd van iets en er wordt mij een schikking aangeboden, als ik zeker weet dat het klopt ga ik de strijd aan.

26 januari 2021 om 10:59

@Speedy, Schmidt was toch zeker dat hetgeen hij zei klopte? Waarom dan akkoord gaan met een schikking? Jij stelt dat "een schikking accepteren nimmer de schuld is van schuld bekennen". Dat klopt niet. Weet je hoe vaak een crimineel een schikking treft zodat hij een lagere straf krijgt? Een schikking accepteren kan dus wel zeker samengaan met schuld bekennen.

26 januari 2021 om 11:18

Er zitten nogal wat juridische haken en ogen aan. Je kunt als club geheel in je recht staan maar misschien niet kunnen voldoen aan de bewijslast. Dan kun je het nog zo onrechtvaardig vinden maar je kunt er niets aan veranderen.

26 januari 2021 om 11:36

Boca2005, maar ten eerste weten we nu helemaal niks. Ten tweede wordt hierboven gesteld dat hij evt de straf krijgt voor de heftigheid van de reactie maar niet op de inhoud. Ten derde: het is echt zo'n lage straf voor én de manier waarop én de inhoud van zijn reactie. Dat wil, met alle juridische haken en ogen, zeggen dat we hiermee schikken zodat het geen ingewikkelde zaak hoeft te worden, maar die niet in verhouding staat met de serieuze aard van deze zaak. Maaaar, en daar gaat het mij om, dan hebben we een doofpot, waar zowel Schmidt (PSV) als de KNVB aan meewerken, de rest onwetend achterlatend. En dat stinkt aan alle kanten.

26 januari 2021 om 11:45

Tja, tenzij Nijhuis zich er na zijn carrière nog eens over uitlaat in een mooi boek dat door Johan Derksen wordt uitgegeven.

26 januari 2021 om 12:16

Kyle66
"ik neem ook aan dat hiermee bewijs is geleverd dat Nijhuis het niet heeft gezegd."
Dat is een onjuiste aanname. Want je aanname hangt vast aan jouw oordeel dat iemand een schikking niet zou aanvaarden als die meent dat de beschuldiging onjuist zou zijn.
In de praktijk sluiten mensen letterlijk dagelijks overeenkomsten en deals waarbij ze niet hun volle gelijk of hun volledige recht (in hun ogen) krijgen. Maar dat doen ze omdat ze redenen hebben om een (lange) procedure te voorkomen, om geld te besparen, om de stress en de emoties rond een heftige procedure te voorkomen, om ervan af te zijn, etc. etc. etc.
Dus de conclusie dat Nijhuis het niet gezegd heeft is hiermee dus niet geleverd. Overigens, ik heb zelf geen idee of Nijhuis het wel of niet gezegd heeft. En dat doet in feite er ook niet meer toe, gezien deze schikking.

En ook overigens, ik had als jurist Nijhuis in een dikke val laten lopen. Gesteld even dat ie het wel gezegd had, dan zou ik bij de aanklager aangeven dat er naast die ene getuige er nog twee zijn die ook gehoord hebben wat Nijhuis heeft gezegd (terwijl dat niet het geval is) en dan dreigen dat de kwestie ook strafrechtelijk gevolgen gaat krijgen als Nijhuis niet alsnog erkent dat hij dit zei. In de meeste gevallen zal een Nijhuis dan alsnog doorslaan, omdat hij bang is een strafrechtelijke aanklacht wegens het geven van valse verklaringen aan de broek te krijgen. Slaat hij niet door, dan trek je de getuigen weer terug, want anders zouden zij valse verklaringen afleggen. Deze truc werkt heel vaak, zeker bij mensen die graag stoere dingen roepen maar die later ontkennen, en heb ik al eens succesvol toegepast. Gemiste kans voor de jurist van Psv!

26 januari 2021 om 12:21

Formus
"speedy, door velen wordt het echter wel gezien als een schuldbekentenis, want als je in je recht staat, accepteer je zoiets niet."
Het zal best dat velen dit als 'schulderkenning' zien, maar dat zijn dan mensen die nogal van het 'waar rook is is vuur' type zijn en tevens mensen die niet helemaal door hebben dat de dagelijkse praktijk zo zeker niet werkt.
Enig idee hoeveel rechtszaken in Nederland daadwekelijk tot een eindvonnis komen? Rond de 5%. De rest wordt geschikt of door een deal tot een einde gebracht. Enig idee hoe overbelast en oeverwerkt het gerechtelijk systeem zou raken als iedereen jouw opvatting erop na zou houden en dus altijd tot het gaatje zou procederen?

Nee, prima dat er een aantal mensen zijn die denken dat anderen schuld erkennen als ze een schikking treffen maar deze mensen redeneren, als het ze zelf betreft, vaak totaal anders.
Dat de Knvb 'zo laag' zou straffen dat kan ik ook niet volgen. Dit is gewoon conform de richtlijn, eerder kreeg Slutsky exact dezelfde straf. Wat had je dan verwacht? Dat Schmidt de komende vijf wedstrijden geschorst zou zijn? Nee, uiteraard was PSV in dat geval namelijk niet akkoord gegaan met die straf. Lijkt me vrij logisch ook.

26 januari 2021 om 12:26

Formus
"maaaar, en daar gaat het mij om, dan hebben we een doofpot, waar zowel Schmidt (psv) als de Knvb aan meewerken, de rest onwetend achterlatend. En dat stinkt aan alle kanten."

Doofpot? Huh, hoe, wat? Dus als een club een schikkingsvoorstel voor een speler of trainer accepteert dan werkt die club mee aan een doofpot affaire? Beetje rare gedachte. Los daarvan, waarom zou in jouw geval hier persé de onderste steen boven moeten eigenlijk? Waarom ben je zo gespitst hierop? De Knvb is geen detective bureau of zoiets he.
En nogmaals, het heeft er denk ik veel mee te maken dat jij, om welke reden ook, dit een te lage straf vindt. Waarop baseer jij dat? Schikkingsvoorstellen en strafoplegging volgt via richtlijnen en relevante voorbeelden. Op die basis is dit voorstel gedaan. Onderbouw dan eens waarom het veel meer had moeten zijn, waarom jij dan hier reden ziet om van die richtlijnen af te wijken en wat in jouw ogen hier dan de gepaste straf zou zijn.

26 januari 2021 om 12:57

@Constant, ik ben ook jurist en denk daar anders over. Ik lieg niet graag, maar dat ben ik.

26 januari 2021 om 13:46

Maar dat is het hele punt Kyle66, als je het maar kan bewijzen.
De kans (ik weet het ook niet zeker) is nu dat het wel geroepen is, als grap of wat ook en bv bij de kleedkamers waar geen camera's e.d. staan, maar dat je dit dus niet kan bewijzen.

Het kan zomaar zijn dat kamp Schmid er te hard in is gegaan maar de waarheid spreekt en kamp Nijhuis liegt maar dat dit niet te bewijzen valt. Dan komt Nijhuis goed weg en krijgt Schmid terecht een wedstrijd daar je niet zomaar een scheidsrechter van partijdigheid kan beschuldigen.

Gelijk hebben is iets anders dan gelijk krijgen.

26 januari 2021 om 14:01

@Kyle aannames aannames en nog eens aannames ... Deze schorsing zegt helemaal niets over de waarheidsvinding en kan een hele andere grondslag hebben. Wacht gewoon even met oordelen ... Alvast bedankt en met vriendelijke groet,

26 januari 2021 om 14:35

Kyle66.
Oh ik wist niet dat jij jurist was. Maar dan heb ik vandaag weer wat geleerd. Want ik ken echt geen jurist die stelt dat het aangaan van een schikking/regeling in der minne, als bewijs dient voor de schuld of onschuld van één der partijen. Dan ben jij de eerste die ik dat hoor stellen.
Overigens, over 'liegen' gesproken, het is natuurlijk de vraag of 'de waarheid' iets anders is (anders dan een set conventies of afspraken) dan een zienswijze/invalshoek. Dus in die zin is wat 'liegen' betreft sprake van een zeer rekkelijk begrip. Daarnaast heb je als jurist de luxe dat je als gemachtigde nooit namens of voor jezelf spreekt. Je spreekt altijd namens je cliënt. Dus een goed jurist hoeft niet eens te liegen. Die kan volstaan met 'mijn client vertelt mij dit en dit, ik heb geen reden aan te nemen dat mijn client liegt, dus ik ga hiervan uit'.
Dat advocaten alleen maar staan te liegen is echt een misvatting. Advocaten mógen niet eens liegen, dat is verboden door de eigen beroepsgroep.

26 januari 2021 om 10:14

Dat lijkt mij ook, en wie is de persoon die het gehoord zou hebben?

26 januari 2021 om 10:18

Gaat nooit naar boven komen denk ik.

26 januari 2021 om 13:57

@Lierse 'je gaat ervan vanuit dat ....' pff misschien toch even de officiële mededeling afwachten. Kan namelijk ook zijn dat Schmidt voor een duel geschorst is wegens het bejegenen van de scheids en niet zozeer wát hij gezegd heeft. Gewoon afwachten ipv allerlei aannames de wereld ingooien en speculeren. Hetzelfde was bij ex Groningen speler Balk iedereen riep al geldwolf totdat bleek dat Groningen geen duidelijkheid en een toekomstplan voor hem had. Fledderus sprak zijn straatje schoon maar goed men had toen al besloten en weigert daar op terug te komen. Men oordeelt veelste snel (hier) ...

Benieuwd naar de beweegredenen. Ik las de hele tijd dat PSV allemaal bewijsmateriaal had.

26 januari 2021 om 10:11

Wellicht "enkelvoudig" bewijs, dus PSV zegt dat Nijhuis het gezegd heeft en Nijhuis zegt van niet. Dat kan je dan weer niet bewijzen (niet op camerabeeld of geluid zeg maar) en dus telt het niet.

26 januari 2021 om 10:19

Haha, klinkt leuk, maar dat is toch echt geen bewijs.

26 januari 2021 om 10:26

Maar dat zeg ik toch ook niet. Ik zeg alleen maar dat als het gezegd zou zijn dit dan niet voldoende is voor bewijs omdat er bewijs van moet zijn en/of schuldbekentenis.

Als jij iemand ziet inbreken en er daarna vandoor gaan en hij moet voorkomen, moet er meer bewijs zijn dan dat jij zegt "ik zag hem inbreken". Dan kan jij wel de waarheid spreken, maar je krijgt toch echt geen gelijk.

26 januari 2021 om 11:31

Bedoelde ook niet dat jij dat zei hè 😉

26 januari 2021 om 12:29

Formus.
De verklaring van Nijhuis zelf: "dát heb ik niet gezegd", is wettelijk gezien evenveel bewijs als de verklaring van die 'getuige' (wie dat ook geweest mag zijn) die zegt: "ik heb Nijhuis dat horen zeggen."
Sowieso, getuigenverklaringen zijn wel degelijk bewijs. Wat is in jouw ogen dan wel 'bewijs'?

26 januari 2021 om 12:30

Waarschijnlijk hadden ze enkel een getuigenverklaring en hoopten ze dat er misschien geluidsopnamen van het voorval beschikbaar zouden komen. De getuigenverklaring kan tegen de verklaring van Nijhuis weggestreept worden.

Aan de duur van de schorsing te zien zal Nijhuis dus iets in die trend gezegd hebben, maar op een ''sarcastische'' manier. Taalbarrière bla bla en je krijgt zo'n verhaal. De Knvb straft hem wel, maar licht omdat er sprake was van miscommunicatie. Nu de koppen bij elkaar en deze week afsluiten met 6 punten. Dat is het enige wat telt.

26 januari 2021 om 10:12

Schmidt krijgt een schorsing en Nijhuis krijgt een topper toegewezen. Dan begrijpt iedereen toch wie er fout zat of niet? Lijkt me niet zo moeilijk.

26 januari 2021 om 10:23

Ja vind je 1 wedstrijd schorsing nou echt een schorsing waarbij de Knvb duidelijk maakt dat Schmidt een heftige fout heeft begaan? De schorsing t.o.v. de uitspraken staan niet helemaal in verhouding, dus de Knvb zal wel redelijk zijn geweest omdat er misschien wel iets in die trend is gezegd, maar niet op die manier.

26 januari 2021 om 10:50

Ik vind het ook wel heel erg mild voor de lading die Schmid er aan heeft gegeven. Nu mist hij alleen een wedstrijdje tegen Emmen en daarmee is de impact beperkt. Als je het echt niet vindt kunnen had je hem Feyenoord ook moeten laten missen. Dan was PSV in beroep gegaan en had het de 'bewijzen' moeten aanleveren.

26 januari 2021 om 12:13

Wow, wat zijn mensen goed in het invullen van de 'blanks' en zo een eigen draai geven aan de hele situatie. Dan hadden we het onderzoek niet eens hoeven afwachten.

Lijkt mij verstandig, nu dit is afgehandeld qua onderzoek, om ook verder te gaan met de waan van de dag. Hopelijk snapt Schmidt dat hij zich wat beter mag gedragen.

Niet genoeg kunnen onderbouwen, dus straf is verdiend. Potje ervoor brommen (gelukkig tegen Emmen), en we gaan weer door.

Ik vind altijd van die half tamme schorsingen.. spreek die man vrij of geef hem 3 wedstrijden.

logische dat Psv deze schorsing accepteert, beter je trainer missen tegen met alle respect Emmen, dan het risico lopen dat je in beroep gaat en je hem straks nog langer mist.

26 januari 2021 om 10:15

hmm ik lees hierboven best wel valide redenen om 1 wedstrijd op te leggen. Zijn uitspraken zijn wel heftig, maar blijkbaar is er wel iets voorgevallen waardoor de straf lager is dan men zou verwachten, waarschijnlijk dus de miscommunicatie dat Bas het wel heeft gezegd op een sarcastische toon.

26 januari 2021 om 10:22

Het zo zou maar kunnen dat de taal barriere een rol heeft gespeeld, toch blijf ik van mening dat Schmidt het niet heel handig heeft aangepakt.

26 januari 2021 om 10:24

Ik denk dat iedereen dat wel vindt. Ik kan me niet voorstellen dat Schmidt het gelogen heeft, maar ik kan me ook niet voorstellen dat Nijhuis expres tegen PSV zou fluiten, dus ik denk dat 1 potje brommen gewoon een goede uitkomst is.

26 januari 2021 om 10:25

Dat kan alleen een argument zijn als de tussenpersoon in het hele verhaal ook geen Nederlands spreekt.

26 januari 2021 om 10:28

Een gedeelte van de staf van PSV bestaat natuurlijk uit Duitsers, dus die zal het dan opgevangen moeten hebben.

Weet niet hoe snel de behandeling had kunnen plaatsvinden, maar snap best dat ze bij PSV Schmidt dan liever tegen Emmen geschorst zien dan tegen Feyenoord. Logisch dus dat ze het schikkingsvoorstel accepteren. Zij zien ook wel dat in beroep gaan zo maar tot een langere schorsing had kunnen leiden.

PSV heeft de schikking genomen, dit betekent dus dat Schmidt een soort van schuld bekent. Als hij 100% zeker was dat Nijhuis dit had gezegd dan was hij natuurlijk nooit voor een schikking gegaan.

26 januari 2021 om 10:20

Je kan er wel zeker van zijn, maar je moet het ook kunnen bewijzen dat het gezegd is. Waarschijnlijk loopt het hier spaak voor Schmidt. Andere reden kan natuurlijk nog zijn dat Nijhuis een soort van "grap/opmerking" maakt die wellicht niet goed gevallen is.

Wat ik zelf niet snap, van al die "directeuren" in het betaalde voetbal. Als je zoveel moeite heb met een scheidsrechter en z'n manier van fluiten, ga dan naar Zeist en ga eens met hem en z'n werkgever in gesprek. Gewoon met 4 man onder mekaar en spreek je punten uit, daar bereik je meer mee dan met dit.
Je kan er donder op zeggen dat bij de eerste wedstrijd van PSV met Nijhuis een fout van Nijhuis gezeik op gaat leveren. Dan maakt het geen reet uit wie er gelijk heeft, dit ettert maar door.

26 januari 2021 om 10:36

Er staan camera's overal en met racistische spreekkoren kunnen liplezers precies zien wie wat heeft gezegd. Ik moet toegeven dat ik niet weet waar dit is gezegd, maar als dit ergens op het veld is, weet ik vrij zeker dat ze er achter kunnen komen.

Ik ben het er mee eens dat ze het via de formele route moeten doen en niet via de media.

Lijkt me terecht. Hoop nu dat PSV deze man beter in bedwang houdt, die lijkt met de dag geirriteerder over te komen. Is ook helemaal niet nodig. Focus je op je team en niet op alles eromheen.

26 januari 2021 om 10:45

Maar is dit eigenlijk niet overal aan de gang? Eigenlijk is Solskjaer de enige trainer die "normaal" blijft doen.
Guardiola, Klopp, v.Bommel, ten Hag, Advocaat allemaal gaan ze ineens de Calimero spelen. Dan weer is de VAR de schuldige, dan weer krijgt een ploeg teveel penalties, dan is het schema weer k*t.

Man maak je druk over je eigen team en spel.

26 januari 2021 om 10:59

Helemaal eens hoor, Schmidt staat hier zeker niet alleen in. Wat mij betreft gaat de arbitrage sowieso ook het belagen van de 4e man aanpakken. Dit keer ging het alleen om publiek de integriteit van de scheids ter discussie stellen. Welke trainer dat ook doet, die verdient sowieso straf.

Beetje vreemd. Of hij is schuldig en dan is 1 wedstrijd te weinig, of hij is onschuldig en dan moet Nijhuis bestraft worden.
(Ik blijf het wel bijzonder vinden dat we in een vrij land leven maar niks mogen zeggen over een scheidsrechter die ook wel eens hun dag niet kunnen hebben)

26 januari 2021 om 11:01

Wat een onzin zeg. Je mag best zeggen dat je vindt dat de scheids niet goed heeft gefloten. Schmidt ging alleen verder om te stellen dat hij opzettelijk tegen PSV fluit. Dat is een wereld van verschil. En dit is een schikking en 1e vergrijp. Die straffen zijn nooit heel hoog.

26 januari 2021 om 11:20

Dan moet je er wel bij vermelden 1e vergrijp in nederland in Duitsland en mischien ook wel oostenrijk heeft hij al eerder schorsingen gehad.

26 januari 2021 om 11:22

Scmidt zei dat Nijhuis had gezegd dat hij opzettelijk tegen PSV floot.

26 januari 2021 om 12:36

Dms
"ik blijf het wel bijzonder vinden dat we in een vrij land leven maar niks mogen zeggen over een scheidsrechter die ook wel eens hun dag niet kunnen hebben"

Denk dat dit vooral komt omdat jou is wijsgemaakt dat je in Nederland 'alles mag zeggen'. Maar dat is dus helemaal niet zo en ook nooit zo geweest. Je kunt en mag hier veel meer zeggen (en doen) dan in de meeste landen ter wereld maar zelfs hier mag je nog niet ongebreideld álles zeggen. Enals je daar even over nadenkt is dat maar goed ook. Want dat het zo heilzaam en zo goed zou zijn voor iedereen als iedereen maar het eerste dat in hun botte hersens opkomt eruit flapt, dan hebben we echt een hele lelijke en enge wereld. En daarnaast, het ontkennen van de Holocaust bijvoorbeeld, zoals onder de Fvd jeugdbeweging gemeengoed is, is gewoon strafbaar!
Dus er is niet veel bijzonders aan leven in een vrij land maar je je voorzichtig moeten uitdrukken over een scheidsrechter die zijn dag niet heeft.

Lijkt me een milde straf, Slutsky kreeg indertijd een langere schorsing opgelegd voor zijn uitspraken over Gözöbüyük terwijl hij niet eens de integriteit van de scheidsrechter in twijfel trok (Slutsky vond hem gewoon een slechte scheidsrechter). Schmidt trok de intenties en integriteit van de scheidsrechter in twijfel en ging daarmee in mijn optiek zijn boekje verder te buiten. Hier had mijns inziens een zwaardere straf moeten volgen, het valt namelijk niet te rijmen met eerdere sancties.

26 januari 2021 om 11:21

Nee, je bericht klopt op meerdere punten niet: op de eerste plaats zei Slutsky dat hij Nijhuis 'de slechtste scheidsrechter ter wereld vond.' Bovendien zei hij dat Nijhuis arrogant was. Dat is toch een wat andere context dan iemand een slechte scheidsrechter noemen. Op de tweede plaats kreeg Slutsky precies dezelfde schorsing opgelegd als Schmidt nu: 2 wedstrijden, waarvan 1 voorwaardelijk. Zoek het maar op. Wat ik zeg klopt 100

26 januari 2021 om 12:38

Hijniet! "lijkt me een milde straf, Slutsky kreeg indertijd een langere schorsing opgelegd voor zijn uitspraken over Gã¶zã¶bã¼yã¼k terwijl hij niet eens de integriteit van de scheidsrechter in twijfel trok (slutsky vond hem gewoon een slechte scheidsrechter). " De straf van Schmidt nu is dezelfde als die Slutsky kreeg. Twee wedstrijden, waarvan eentje voorwaardelijk. War75 heeft gelijk.

Dit stelt (ogenschijnlijk) niets voor
Bas Nijhuis zijn naam is besmeurd
Toon Gerbrandts heeft afgelopen zondagochtend heel veel keren maar herhaald dat hij al 20 jaar in het betaalde voetbal zit en hij niets over de zaak wilde zeggen omdat dit bij de knvb ligt
Wat blijkt nu Psv geeft gewoon toe dat Schmidt onzin heeft verkondigd
Gerbrandts offerde zoals gebruikelijk is een pion op om zijn koning te beschermen: .. het is niet direct tegen Schnidt gezegd, maar tegen een staflid.
Bah Toon je gaat me steeds vaker teleurstellen. Waar is de Toon van Az. De toon van pak em beet 10 jaar terug.
Je houdbaarheidsdatum is verstreken

26 januari 2021 om 10:53

Dan kijk je er toch anders na dan ik (en vele andere getuige de reacties hier).
Ik vind het een lachwekkende straf, waarbij ik echt van mening ben dat er dan wel iets gezegd is (en Nijhuis dus liegt) maar dat hier geen "hard" bewijs van is.

PSV accepteert de straf die eigenlijk niets voor stelt, en de KNVB kan verder met Nijhuis, die indirect onder een vergrootglas komt te liggen bij het fluiten en z'n tv-optredens.

26 januari 2021 om 12:42

Cas1
" Wat blijkt nu Psv geeft gewoon toe dat Schmidt onzin heeft verkondigd"
Waaruit blijkt dat? Want ik heb nergens een persverklaring gelezen van PSV waarin dit wordt gesteld. Want uit het feit dat een schikking aanvaard wordt valt verder niets over eventuele schulderkenning of iets dergelijke te lezen.
Het is echt een misvatting dat schikken en schuld erkennen hetzelfde zijn. Er kunnen zat redenen zijn, van praktische aard of welke aard ook, die maken dat schikken gewoon een betere optie is dan eindeloos procederen.
Dus, waaruit blijkt dat PSV toegeeft dat Schmidt onzin verkondigt?

En de bas nijhuisshow gaat ongestraft verder. Hoop dat hij zondag bij az ajax grandioos de fout ingaat. En dan keihard wordt aangepakt. Wat een vreselijk kleffe man

26 januari 2021 om 11:12

Welke 'bas Nijhuis show'? Hij fluit op een manier die wij in Nederland niet gewend zijn, maar hij houdt zich voldoende aan de regels om nog te mogen fluiten. In welk opzicht is hij klef? Ik hoop dat hij zondag de wedstrijd lekker de wedstrijd laat en veel toelaat. Als hij grandioos de fout in gaat, dan is er altijd nog een VAR om hem dat in te laten zien. Het zegt veel over jou dat je die man zo blijkt te haten.

26 januari 2021 om 11:26

Hij is gewoon niet consequent en dat is heel irritant. En hij is met name niet consequent als een topploeg tegen een kleinere ploeg speelt. Tegen Sparta wordt Gakpo uit de wedstrijd geschopt en daar wordt niet voor gefloten, in diezelfde wedstrijd schampt Teze een aanvaller van Sparta en geeft Nijhuis een strafschop. Bij Vitesse - PSV boort hij ons een terechte strafschop door de neus (en dus ook het punt) Echt absurd. Daarbij heeft hij ook nog eens de gewoonte om lekker bijdehand te gaan doen, waarbij hij vergeet dat cynisme of sarcasme niet of anders opgevat kan worden.

26 januari 2021 om 11:35

Uit de wedstrijd geschopt nog wel, het viel allemaal heel erg mee. Het was een beetje ongelukkig, maar zulke moment gebeuren wekelijks op de voetbalvelden. Dat Gakpo dan wat blessuregevoeliger is dan anderen, of dat hij wat harder wordt geraakt, daar kan Nijhuis helemaal niets aan doen. Je moet de schuld bij Teze zoeken bij het penalty moment, dat was gewoon een oerdomme overtreding. Het is allemaal zo ontzettend gemakkelijk om alles op Nijhuis af te schuiven. Straks wordt PSV geen kampioen en zeggen ze dat het aan Nijhuis ligt.

26 januari 2021 om 11:49

ik snap sws niet waarom iedereen terug blijft vallen op de blessure die Gakpo opliep.
Dat was een gewone overtreding zoals je die 10x in een wedstrijd ziet, nu pakt het gakpo ongelukkig uit en is hij opeens uit de wedstrijd geschopt?

ik vind als je je punt wilt maken dat je met iets beters of met meerdere voorbeelden moet komen, dan telkens terug vallen op 1 blessure geval.

26 januari 2021 om 12:13

Als een vreselijke fout voldoende was om deze onbekwame vent hard aan te pakken had hij jaren geleden zijn baan al verloren. In ieder geval een positieve ontwikkeling dat ondertussen de meesten wel de ware Nijhuis zien. Toen hij een overduidelijke overtreding op Onana liet doorspelen en doodleuk vertelde dat hij de bal dan maar niet zo lang bij zich moet houden vonden velen hem nog een goede scheids die mannelijk voetbal wilt. Dat de KNVB al zijn streken weg lacht geeft wel aan dat we niet op verbetering hoeven te hopen.

Ik begrijp nooit wat dat nou voor straf is, de trainer 'op de tribune' zetten. Die man gaat gewoon voor een televisie zitten en houdt contact met zijn vervanger op de bank.

Een schikking is geen schuldbekentenis.

Schmidt stond toch zo ferm en krachtig achter zijn uitspraken? Waarom accepteer je dan de straf? Als hij het gezegd heeft dan zijn er vast getuigen of een audio opname ervan. Overal staan camera's en alles wordt zo;n beetje opgenomen. Wat zwak zeg.

Nou het lijkt erop dat Schmidt gewoon liep te liegen. Dan vind ik de straf nog te licht al gaat het over mijn club. Straf had dus wat zwaarder gemogen naar mijn mening om een statement te maken.

Woorden hebben tegenwoordig grotere impact

Dit is wel heel vreemd. Gisteren stond er op VZ nog een artikel hierover waarin stond dat PSV bewijs had. Dat vind ik niet erg passen bij deze schorsing. Of had Schmidt inderdaad gelijk maar had ie het niet zo mogen zeggen en heeft hij daarom een milde schorsing ontvangen? Dit riekt een beetje. Als Schmidt liegt, dan moet ie 5 wedstrijden geschorst worden. Als Nijhuis heeft gelogen dan geldt voor hem hetzelfde en misschien is ie dan nooit meer geloofwaardig als leidsman. Hier klopt iets niet.

26 januari 2021 om 11:34

Kenmerk van een schikking is meestal dat je niet op de inhoud ervan mag in gaan: we zullen het dus waarschijnlijk nooit te weten komen...

26 januari 2021 om 13:12

Ik ben bang dat je gelijk hebt, maar het is zeer onbevredigend.
Ik wil gewoon weten wat de rol van beide was. Dit is zo'n minimale schorsing dat ik mij begin af te vragen of niet beiden schuldig waren en Schmidt net iets meer?

De Knvb zou toch als Schmidt heeft gelogen hem een mega schorsing moeten geven omdat hij dan een medewerker van de Knvb met een hoog profiel ernstig in diskrediet had gebracht?

Zo irritant dat we niet weten hoe het zit.

26 januari 2021 om 11:55

Psv zal zich willen focussen op voetbal en die ene wedstrijd op de koop toe nemen. Het feit dat het maar 1 wedstrijd is lijkt een beetje symbolisch. Ik vermoed dat na dit seizoen of als Schmidt ooit weg is hier nog wel wat naar buiten over komt.

26 januari 2021 om 12:21

De mensen die zich moeten focussen op voetbal kunnen dat ook gewoon. Als het bewijs er is dan heeft PSV daarvoor mensen in dienst. We hebben het hier over een serieus onrecht als Nijhuis dit heeft gezegd wat je echt niet gaat schikken voor de reden die jij noemt.

Verstandig. Beter accepteren dan een strijd aan gaan die tijd, energie kost en toch nauwelijks te winnen valt. Zondag weer op de bank tegen Feyenoord. Focus op voetbal is wat PSV nu nodig heeft. Relatief veel afwezigen weer. Randzaken kunnen er even niet bij. Verwacht dat hier op langere termijn nog wel iets van naar buiten komt.

Dus aangezien Dhr Schmidt geschorst wordt kunnen we er vanuit gaan dat zijn versie als "onjuist" is bevonden. (Oftewel gelogen)
Vind dan dat hij er bijzonder goed vanaf is gekomen. Een scheidsrechter beschuldigen van iets, blijkt niet te kloppen, en dan maar 1 potje geschorst.
Chapeau KNVB. Zou dat ook zo zijn geweest als het een liefje van de heren was geweest ? Kuipers of makkelie bijvoorbeeld......

26 januari 2021 om 12:01

Misschien krijgt ie maar 1 wedstrijd omdat ie wel gelijk heeft, KNVB geen gezichtsverlies wil lijden en PSV die ene wedstrijd accepteert om zich verder te kunnen focussen op voetbal? Zou ook een mogelijkheid kunnen zijn.

26 januari 2021 om 12:16

Zou gek zijn toch? Als hij wel gelijk heeft dan is het bewijs er al en kunnen juristen dat afhandelen. Alsof Schmidt zelf de papieren voor de Knvb gaat invullen.

26 januari 2021 om 12:27

Denk dat Schmidt dat de eer te na is om niet zijn gelijk te krijgen. Tot op heden roept hij volledig achter zijn uitspraken te staan dus als hij gelijk zou hebben, dan zou hij dat zeker willen laten weten aan iedereen.
We zullen het waarschijnlijk nooit te weten komen wat de KNVB heeft kunnen inzien, maar blijf het vreemd vinden dat er dan zo'n besluit komt.

26 januari 2021 om 13:07

Misschien komen we het ooit te weten, misschien niet. Maar om nou te doen of Nijhuis wat dat betreft van onbesproken gedrag is vind ik wel ver gaan. Onana Viergever Koeman oa hebben bijzonder vreemde opmerkingen te verwerken gehad van Nijhuis. Past wel een beetje in de lijn. Maar nu het Schmidt betreft lijkt Nijhuis een engel te zijn.

Het komt op mij over dat PSV een langere schorsing wilt voorkomen. Want van de KNVB kun je toch niet winnen. En de KNVB bied een lage schikking aan zodat ze geen gezichtsverlies leiden.

Hmm tja, nu weten we dus nog niet wat er echt is gebeurd, daar was ik nou juist zo benieuwd naar haha. Jammer dat dat niet boven tafel zal komen. Tegen Emmen redden we het hopelijk ook zonder Schmidt op de bank, maar ik ben op mijn hoede, sinds die wedstrijd waar Pedersen het opeens op zijn heupen kreeg.

En wat is de sanctie richting Scheidsrechter? Neem aan dat gezien de strafmaat deze niet helemaal onschuldig is. Of hebben ze in Zeist hem zo zeer nodig?😉

Ik vraag me af wat er zou zijn besloten als Schmidt in het gelijk zou worden gesteld , wat dan een eventuele sanctie naar Nijhuis zou zijn.
Ook schorsing voor èèn wedstrijd?

Ik zou de poll willen aanpassen. Ik mis namelijk de optie is de straf te terecht en dan Ja maar te licht.
Ik snap niet dat een scheidsrechter niet meer in bescherming wordt genomen. Dat hij zijn stijl heeft waar je tegen kan zijn is duidelijk, maar zijn integriteit in twijfel trekken en hem ervan betichten schuldig te zijn aan een blessure, zou toch 4 minimaal 4 wedstrijden waarvan 1 voorwaardelijk moeten zijn. Bizar, want je schorst hem omdat hij dus iets gezegd heeft wat niet klopt.

Dus wie gaat er spelen vanavond?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren