Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van der Vaart: ‘Ik erger me rot, want in potentie is hij de beste in Nederland’

Laatste update:

Calvin Stengs kende zondag een wisselvallig optreden tegen Feyenoord, zo concluderen de analisten van Studio Voetbal. De aanvaller van AZ grossierde volgens Pierre van Hooijdonk in balverlies in de eerste helft; voorafgaand aan de 1-1 van Feyenoord verloor Stengs bijvoorbeeld de bal op de eigen helft. In het tweede bedrijf bereidde hij met een fraaie assist op Myron Boadu echter het winnende doelpunt voor (2-3).

Volgens Van Hooijdonk werden de beperkingen in het spel van Stengs duidelijk in De Kuip. "Je merkte dat hij niet van tevoren de situatie om hem heen scande, anders verlies je zulke ballen niet. Bij de 1-1 ging hij in de fout, op kinderlijke wijze", sneert de oud-aanvaller. "Bij zijn assist zagen we weer een teken van de Stengs die we allemaal zo’n mooie voetballer vinden. Hij had in de tweede helft weer wat momenten, maar de eerste helft was heel matig." Van Hooijdonk zou Stengs 'op dit moment' niet meenemen naar het EK, voegt hij toe.

Arno Vermeulen, commentator en chef voetbal van de NOS, vindt Van Hooijdonk te kritisch. "Van iedere speler kun je er dit soort momenten wel uit halen", meent Vermeulen. "Ik word een beetje moe van die cijferneukers die denken het allemaal op een rij te hebben. Op ESPN hoor je de hele dag dat Stengs 1 assist in 44 wedstrijden heeft gegeven, maar hij is wel betrokken geweest bij 5 penalty’s. Dat zie je niet terug, omdat het net niet past bij hoe de statistiekenjongens het aanpakken."

Willem van Hanegem: ‘Gelukkig hebben we nog Calvin Stengs’

Willem van Hanegem was zondag na Feyenoord - AZ lyrisch over Calvin Stengs. Lees artikel

"Stengs heeft zoveel kwaliteit en zal dus altijd goede momenten in een wedstrijd hebben", reageert oud-middenvelder Theo Janssen. "Maar als hij niet met de zijlijn in zijn rug speelt, en hij om zich heen moet kijken waar de druk vandaan komt en waar hij naartoe moet passen, dan heeft hij het heel erg moeilijk. Dus ik ben het met Pierre eens: hij brengt gewoon veel te weinig." Rafael van der Vaart vindt dat Stengs zijn potentieel niet waarmaakt. "Ik erger me ook wezenloos, omdat ik hem in potentie de beste speler van de competitie vind."

Van der Vaart ziet een rol weggelegd voor Frank de Boer, de bondscoach én schoonvader va Stengs, om de buitenspeler weer in vorm te krijgen. "De taak van Frank, niet als bondscoach maar als schoonvader, is om tegen hem te zeggen: ‘Kom even op man. Wees eens een kerel.’ Ik zag hem na de wedstrijd tegen PEC Zwolle (9 januari, 1-1, red.) een interview geven waarin hij raar staat te lachen. Hij moet er gewoon staan. Frank kan hem dat bijbrengen. Die haat verliezen en zou het liefst zelf nog op het veld staan. Dat is het misschien het laatste stukje waarmee hij bij Real Madrid of Barcelona zou belanden."

'Calvin Stengs is in potentie de beste speler van de Eredivisie'

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

ik denk dat Malen Madeuke Ihhattaren Antony en Gravenberg meer talent/potentie hebben.

25 januari 2021 om 00:37

Kudus zou ik daar ook nog bij zetten. En hopelijk komen Rensch en Taylor daar nog bij.

25 januari 2021 om 00:47

Een ajax fan dus. Kudus heeft wat goeds laten zien maar moet het nog steeds bewijzen. Rensch en Taylor al helemaal.

25 januari 2021 om 01:16

Het gaat hier om potentie dus dat ze het nog moeten bewijzen slaat nergens op. Stengs is ondertussen alweer 22 en nog steeds zo wisselvallig als een jeugdspeler. Dan word het enorm lastig om de top te bereiken of überhaupt het maximale uit je potentie te halen.

25 januari 2021 om 01:40

Het bewijzen ging over de ajax talenten? Potentie zegt (nog niks) zie bazoer, redan etc.

25 januari 2021 om 02:18

Dat potentie niets zegt zien we dus wel bij Stengs.. Als je een paar jaar stil sta in je ontwikkeling (deels door blessures helaas) dan word je voorbij gestreefd. Er lopen momenteel in Nederland wellicht tientallen spelers met meer potentie dan Stengs, dus ook bij Ajax. En die mogen het nu gaan bewijzen.

25 januari 2021 om 00:52

Gakpo mag ook wel aan het lijstje toegevoegd worden denk ik.

25 januari 2021 om 08:53

Juist, die wilde ik ook niet noemen. Het valt me op dat hij nog vrij vaak vergeten wordt...

25 januari 2021 om 01:04

Ik denk 't ook ... maarja, wat is potentie? Het is iets onwerkelijks wat we niet kunnen meten, gebaseerd op emotie en vaak dus op basis van techniek. Maar er komt meer bij kijken. Mentaal het niet aankunnen, niet giftig genoeg zijn, fysiek 't net niet aan kunnen, toch niet het inzicht hebben om die essentiele momenten constant te zien etc etc ... Uiteindelijk is talent en potentie ook gewoon het totaal pakket, en niet alleen techniek. Stengs heeft de flair en de techniek, maar mist dus duidelijk ook een aantal zaken, anders was dat er zo langzamerhand wel uitgekomen. Hij's inmiddels ook alweer 22. Kan nog steeds natuurlijk, maar als hij die stappen niet gaat maken dan spreken we weer over een eeuwig talent. Maar dan kun je dus eigenlijk gewoon zeggen dat die de schijn van talent had en gewoon niet goed genoeg is. Stengs mag dan techniek hebben ... Weghorst schiet ze er in Duitsland er gewoon in. Die zou dan geen talent hebben ... Talent is meer dan techniek.

25 januari 2021 om 01:10

Precies. Kijk een kuyt en weghorst. Waarschijnlijk mininaal 10.000 talenten die het verder konden schoppen maar toch hebben ze meer bereikt door een betere mentaliteit dan die anderen.

25 januari 2021 om 10:36

ik irriteer me echt aan die analyse van vd Vaart. Mister 'ik heb nooit het maximale uit mn carriere gehaald omdat ik te druk was met Sylvie' ergert zicht wezenloos? Wat een gelul dat zn schoonvader hem dan moet wakker schudden? Laat Frank de Boer zich gewoon op zn werk als bondscoach richten ajb. En daarna die onzin over terechtkomen bij Real of Barca? Met alle respect Stengs is op zn 22e nog zooo ver van dit niveau dat het echt nergens op slaat om dit te noemen.

Dus Arno Vermeulen wordt moe van 'de statistiekenjongens' en gaat tegen ze in door middel van statistieken? Of je de statistieken er nou bij betrekt of niet, het is zichtbaar dat Stengs minder speelt dan vorig seizoen. Wat niet meehelpt is zijn wat lijzige houding. Soms lijkt het daardoor alsof hij het allemaal wel best vindt, maar dat is niet zo. Vejinović heeft dat ook en dan ben je de eerste die (onterecht) het verwijt krijgt dat je er niet voor knokt

25 januari 2021 om 00:07

Jep en daarnaast slaat het argument ook nergens op. Net alsof 1assist en 5 penaltymomenten wel indrukwekkende statistieken zijn...

25 januari 2021 om 06:42

Leek wel alsof ie zich persoonlijk aangevallen voelde, wat werd hij fel in zijn doen zeg, ongelooflijk. Objectiviteit was echt volledig verdwenen.

25 januari 2021 om 00:57

Echt he ... Das echt de nr 1 als 't om statistieken erbij halen gaat om z'n punt te maken. Die gozer moet toch nooit meer aan tafel gaan zitten, erger me altijd kapot aan die man. Zo'n hypocriet. Zitten voetballers lekker te lullen over voetbal, komt hij weer er doorheen met een botte bijl omdat 'ie zich weer genegeerd voelt.

Het belangrijkste aspect om de absolute top te halen is mentaliteit. De mentaliteit om altijd te willen winnen, maar ook om jezelf iedere dag te verbeteren en met enorme verwachtingen om te gaan. Ik denk dat Stengs nog wel een tussenstap bij de Nederlandse top of een buitenlandse middenmoter nodig heeft om de benodigde mentaliteit te kweken.

En misschien dat dat ook mede verklaart waarom geen enkele AZ transfer tot nu toe een succes is geweest. Het wordt tijd dat AZ een ervaren trainer aanstelt die ook de juiste mentaliteit bijbrengt.

Je ziet hem wel soms dingen doen die echt top zijn qua balgevoel. Niet alleen doelpunten of assists maar vooral de passjes. Is alleen verre van constant en lijkt mentaal niet heel sterk. Lijkt me zo'n typische speler waar meer in zat maar (mede door blessures) niet alles uitkomt. Ik heb het graag mis trouwens

Tweetje van Pieter Zwart was mooi vandaag. Pascal Jansen counterde de kritiek op Stengs’ zogenaamde gebrek aan rendement door te zeggen dat hij heel veel voorassists geeft. Zwart zocht dat natuurlijk uit: 42 wedstrijden, 6 goals, 1 assist en jawel, 0 voorassists. Ik zie het echt niet in hem. Mag toch hopen dat de Boer hem deze zomer thuislaat bij z’n dochter op de bank. Maar zal wel niet..

25 januari 2021 om 00:19

Noa Lang geloof ik 8 goals en 6 assists bij Club Brugge. Vrijwel wekelijks de uitblinker en bepalend bij de koploper van Belgie. Wat een mega verschil met Stengs die voetbalt als een kleuter en door z’n gebrek aan snelheid niet bepalend kan zijn. Stengs in Oranje en Lang niet? Hier klopt iets niet...

Haha Stengs in potentie beste in Nederland. Gravenberch, Anthonie, Neres, Kudus, Rensch, Ihatarren, Madueke, Boadu, etc. Deze jongen mag eigenlijk niet eens in verband worden gebracht met Oranje als je naar zijn matige prestaties kijkt. Noa Lang heeft inmiddels veel meer laten zien en is in alle opzichten een veel betere speler dan Stengs. Lang in Oranje en Stengs eruit.

25 januari 2021 om 00:35

Rensch, whahahahahahaha. 1 wedstrijd ajax en het is weer zover.

En dat gehype van Stengs blijft maar doorgaan , ik heb vandaag Lang weer zien spelen die is 2 klasse beter en veel constanter. Alleen Lang heeft een accentje en dan ben je schijnbaar lastig.

25 januari 2021 om 00:15

Je hebt gelijk qua veel mensen, maar juist van der vaart heeft het heel vaak voor Lang opgenomen. Die keek niet naar zijn accent of dat hij lastig zou zijn.

25 januari 2021 om 00:26

In deze vorm vind ik dat Lang sowieso een oproep verdient voor het Nederlands elftal in maart. Met vd Beek die alleen in toernooien 2x per maand in actie komt, Babel & Promes die te kort komen, Berghuis en Stengs die uit vorm zijn kan je Lang op z’n minst uitproberen. Er moet sowieso doorgeselecteerd worden in de aanval in Maart met ook Weghorst, El Ghazi, Gakpo en Bergwijn die erbij horen.

25 januari 2021 om 00:47

Van der Vaart zegt dat Stengs in potentie de beste speler van de competitie is.ik neem dan maar voor het gemak aan dat hij het dan over de Nederlandse competitie heeft. Lang speelt volgens mijn laatste informatie in Belgie of heb ik dat verkeerd begrepen?

25 januari 2021 om 02:56

Niet zozeer lastig, maar Lang voelde zich de superster terwijl hij bij Ajax alles behalve onomstreden was. Hij wilde meer speeltijd, iets wat Overmars en Ten Hag hem niet konden beloven. Hij doet het goed in België, dat moet zeker gezegd worden. Maar ook ik heb me geërgerd aan dat accentje, of nouja. Dat accentje kon me nog gestolen worden, maar de houding die erbij kwam kijken kon ik niet waarderen. Dat zegt niets over de voetballer Lang, maar als een Nederlander geen fatsoenlijk Nederlands kan, zonder dat daar medische redenen voor zijn, ben ik er persoonlijk al klaar mee.

25 januari 2021 om 10:38

'dat kan mij gestolen worden'Één zin later.. 'ben ik er persoonlijk klaar mee'Volgens mij spreek jij jezelf tegen.

Hou nou eens op met dat hypen van die middelmatige Stengs alsof het de nieuwe Leroy Sane is pff ongekend

Van zijn lichting is hij misschien wel de beste, maar in de competitie ? Eh nee. In potentie zijn Ihattaren en Gravenberg de beste van de competitie en tot nu toe maakt vooral Gravenberg het echt waar. Mo lijkt nog steeds niet 100% fit, maar desondanks kan je duidelijk zien dat hij een veel hogere ondergrens en ook een veel hogere plafond heeft dan Stengs.

25 januari 2021 om 00:32

Van zijn lichting speelt bijvoorbeeld Bergwijn (ongeveer zelfde leeftijd) basis onder Mourinho in de top van de Premier League. Waar en hoe speelt Stengs? Zelfde leeftijd maar een verschil tussen een kerel en een kleuter. Daarnaast hebben we ook nog Malen, Noa Lang en zo kan ik nog even doorgaan. Zelfs in zijn eigen lichting doet hij er niet heel erg toe...

25 januari 2021 om 01:02

"zo kan ik nog even doorgaan", graag want de spoeling is momenteel heel dun. Een bergwijn is geen vaste basisspeler en van talenten zoals groeneveld,promes,donjeruma (?) etc is weinig terechtgekomen.

25 januari 2021 om 01:19

Groeneveld en Danjuma zijn dezelfde persoon

Al zou het natuurlijk kunnen dat je Dilrosun van Hertha bedoelt.

En daarnaast lijkt Bergwijn indien fit wel degelijk een vaste basisspeler te zijn, hij krijgt de voorkeur over Lucas Moura en Bale stelt zoals verwacht weinig meer voor. Gakpo ontbrak daarnaast in het rijtje van Vanerp2012, ontwikkelt zich al 2 jaar gestaag terwijl Stengs inmiddels al ruim een jaar stilstaat. Kluivert vind ik persoonlijk ook beter dan Stengs, die was op jongere leeftijd dan Stengs nu bij meer goals betrokken in de Eredivisie

25 januari 2021 om 12:41

je hebt gelijk. Hij is van dezelfde lichting als Malen en slecht een jaartje jonger dan De Jong en een jaartje ouder dan De Ligt.

25 januari 2021 om 02:59

Ihattaren laat anders al een tijd niets zien waardoor we gerust de verwachtingen tijdelijk in de ijskast mogen zetten. Juist nu Stengs net wat leuker gaat spelen. Ik zie in Stengs geen wereldtopper, absoluut niet! Maar op het moment laat hij wel meer bij AZ zien met mindere spelers om zich heen dan Ihattaren bij Psv met betere spelers om zich heen. Wat mij betreft horen beide spelers op hun huidige niveau niet opgeroepen te worden voor Oranje, maar als 1 van de 2 er nu meer recht op heeft op basis van prestaties, al is het pas enkele weken, is het Stengs

25 januari 2021 om 06:37

Ihattaren is dan ook wel ruim 4 jaar jonger en dan heb je het over materiaal om zich heen, maar spelen voor PSV is ook wel even andere koek. Natuurlijk laat Ihattaren het momenteel ook niet zien, maar Stengs selecteren voor Oranje zou ook de omgekeerde wereld zijn. Er zijn gewoon een aantal jongens die er veel meer recht op hebben.

25 januari 2021 om 12:37

Ja daar ben ik niet mee eens. Mo is echt een talent van een heel andere klasse. Dat zie je zelfs in zijn slechtste wedstrijden. Zelfs als het totaal niet loopt levert hij niet de ene, naar de andere bal in. Zijn techniek lijkt daar simpelweg te goed voor. Het is heel opmerkelijk dat een talent van deze leeftijd nu al zo een hoge ondergrens heeft.

Stengs vond ik voor zijn blessure echt een geweldige vleugelspeler met flink wat snelheid en echt verschrikkelijk veel talent, die jongen liep toen iedereen bij PSV voorbij maar in diezelfde wedstrijd kreeg hij die ernstige blessure. Na die blessure is eigenlijk het talent wel een beetje ondergedompelt. Snelheid heeft hij eigenlijk nauwelijks meer en hij moet het nu van zijn techniek en overzicht hebben, overzicht zal hij wel hebben maar als ik dan naar zijn techniek kijk dan vind ik Ihattaren toch wel 10x meer techniek hebben (ondanks dat hij in een extreme vormdip zit). Daarom snap ik niet echt wat die analisten nou in Stengs zien, vind het een leuke speler voor AZ maar deze jongen zou bij een Ajax of PSV toch compleet ontzichtbaar zijn? Zelfs bij AZ is hij niet eens de sterkste speler dus hoezo dan ''in potentie de beste van Nederland''?

Wordt een fantastische speler. Ik erger me juist kapot aan de hype om Stengs af te kraken. Ik heb erop zitten letten bij Studio Sport Eredivisie de laatste maanden. Ze laten constant fouten van Stengs zien die helemaal niet gerelateerd zijn aan kansen. Een fout van Stengs en het moment weg. Alsof ze aan het lobbyen zijn om Berghuis richting het EK te krijgen ipv hem. Fout idd bij de 1-1 maar elke wedstrijd creeert hij meerdere kansen voor zijn teamgenoten. Ondanks dat Berghuis betere statistieken heeft is Stengs in alles behalve een vaster schot veel talentvoller. Meer techniek, sneller, betere steekbal, meer overzicht en genialer.

En daar gaan we weer. Het hypen was even klaar maar het is het terug. ‘Dat is het misschien het laatste stukje waarmee hij bij Real Madrid of Barcelona zou belanden.’. Houd toch op.
De 1 vindt hem nu weer geweldig, de ander dramatisch en volgende week is het waarschijnlijk weer andersom.
We zien denk ik allemaal wel dat de jongen echt wel kan voetballen en geweldig gevoel heeft voor waar de ruimte ligt, maar dat het nog lang en lang niet consistent genoeg is. Verder blijft hij vrij laks: veel onnodig balverlies en erachteraan rennen gebeurt zelden. Die winnaarsmentaliteit ontbreekt en dat krijg je er niet zo maar in.
Van de geroemde talenten Koopmeiners, Wijndal, Boadu en Stengs schat ik de kansen voor Stengs eerlijk gezegd het kleinst in om de top te halen.

En wéér dat gezeur, zijn ze bijvoorbeeld vergeten dat ziyech ook ontzettend veel balverlies leed, maar dat verbloemen door assists goals.
Ik vond Stengs en ook Boadu weer een beetje als vanouds voetballen.
Heerlijk ook om Gudmundson zo zwervend te zien.

25 januari 2021 om 06:41

Maar Ziyech zette daar een ontzettend hoog rendement tegenover en droeg FC Twente op die leeftijd. Het voorbeeld van Ziyech gaat dus niet op. Die was veel verder dan Stengs op die leeftijd. Daarbij vind ik de Stengs van vorig jaar ook tekort komen voor dat niveau.

25 januari 2021 om 07:07

Sorry maar Ziyech op die leeftijd liet geblinddoekt waarschijnlijk nog meer zien dan Stengs. In 40 wedstrijden betrokken bij 34 doelpunten.

Ik zie wel dat Stengs talent heeft maar niet zoveel als anderen schijnbaar. Hij is inmiddels 22 en is nog best tegenvallend eigenlijk. Ik zie meer meerwaarde in een Midtsjo waar je best wel weinig over hoort, een stille hardwerkende kracht met meerdere sterke punten. Ik heb iets van 12 wedstrijden van Az gezien dit seizoen en vind Stengs soms overkomen als een volgevreten vedette die het wel best vind. Wijndal, Boadu en die Karlsson zijn toch veel getalenteerder waarom gaat het steeds over Stengs?

25 januari 2021 om 07:02

Vergeet uiteraard Koopmeiners niet.

En ja hoor, na een prima 2e helft gaat het ophemelen van Stengs verder. Wat een drama zeg in de media. Laat Stengs het eerst eens structureel zien, op dit moment is het hopeloos op de 2e helft tegen Feyenoord na. Hij is potentie helemaal niet de beste speler van de Eredivisie, de talenten van PSV en Gravenberch staan sowieso al voor hem.

Stengs heeft een goede techniek maar lijkt de overtuiging of het overzicht te missen om daar beslissend mee te worden. Hij is nog redelijk jong maar op het moment is hij zeker niet het grootste talent van de eredivisie. Die goede techniek is maar 1 van de vele kwaliteiten die een topvoetballer moet hebben. Op het moment vind ik hem nieteens het grootste talent van AZ.

Stengs is een technisch begaafde voetballer, met overzicht en de mogelijkheid om geniale dingen te doen. Echter doet hij dat te wisselvallig. Zowel van de ene naar de andere wedstrijd, als binnen een wedstrijd. Gisteren was hij bij vlagen weer briljant en had hij twee extra assists kunnen hebben, als de spelers de bal hadden weten te controleren en te scoren, maar hij gaat ook in de fout bij de 1-1.

Tegen ADO en PEC was hij erg matig.

Ik vind hem niet "in potentie" de beste in Nederland, maar als hij constanter wordt op zijn maximale niveau, dan is hij wel een van de beste spelers in Nederland.

Stengs is een leuke samenvatting voetballer. Bij vlagen zie je dat hij best lekker kan voetballen maar hij brengt het maar een paar momenten in de wedstrijd. Inmiddels alsweer zijn derde seizoen in de eredivisie en nog steeds geen constant niveau. Blijkbaar niet voldoende kwaliteit of niet de juiste mentaliteit. Maar stop even met deze jongen ophemelen zeg.

Ik kan wel een handjevol spelers opnoemen die in potentie beter zijn dan Stengs, veel beter zelfs. Gravenberch, Malen en Anthony zijn allemaal jonger en allemaal beter bijvoorbeeld. Stengs is het gewoon niet. Te grillig, te weinig karakter en hij is in mijn ogen geen talent meer.

Dit is om gek van te worden. Op het moment dat Berghuis in topvorm is en Feyenoord op sleeptouw neemt, is hij volgens de experts de beste speler van de competitie. Houdt Schmidt Ihattaren op de bank, dan maakt hij 'het grootste talent van Nederland kapot.' Zet Malen een paar competitiewedstrijden van formaat neer, komen ze aan elke tafel superlatieven tekort en de laatste weken werd Gravenberch avant la lettre even de wereldtop toegeschreven. En nu is Stengs weer 'in potentie de beste speler van Nederland?' Laat me niet lachen man! Al die gasten lullen precies zoals het op dat moment uitkomt. Er is geen lijn in te ontdekken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren