Chagrijn bij Fortuna na drie controversiële momenten tijdens duel met Ajax

Zondag, 24 januari 2021 om 16:31

Fortuna Sittard ging zondagmiddag in eigen stadion met 1-2 onderuit tegen Ajax. Na afloop is er bij de Limburgers chagrijn om drie momenten. Aanvoerder Ben Rienstra stipt na afloop in gesprek met ESPN aan dat Antony op slag van rust een trappende beweging maakte naar Mickaël Tirpan. Trainer Sjors Ultee uit op zijn beurt zijn ongenoegen over het feit dat Ajax de bal voorafgaand aan de winnende treffer van Sébastien Haller niet uit trapte én de rode kaart die Sebastian Polter in blessuretijd kreeg na een charge op Edson Álvarez.

Bekijk de voorpagina voor het laatste nieuws.


Poll

Snap jij het chagrijn bij Fortuna Sittard?


Gerelateerd

Meer sportnieuws

63 reacties (laatste reactie door ravel)

De trap van Anthony oke. Ajax trapte niet uit aangezien fortuna ook door speelde..... Polter is ook gewoon een lompe boer

Anthony heeft inderdaad de gewoonte om meer te trappen dan alleen de bal, mag wel eens een keer bestraft worden. Bij de laatste goal speelt Fortuna zelf de bal ook niet uit, dus niet zeuren. Rode kaart is terecht (net als voor Anthony ook).

24 januari 2021 om 19:01

Dat van Antony moet zeker een keer bestraft worden, want is niet de 1e keer. Ik geloof dat er een nieuwe regel is waardoor natrappen alleen rood is als het met 'kracht' gebeurt. Dus wat dat betreft kon er alleen geel worden gegeven. De andere momenten mag Fortuna niet over klagen idd. Ik vind de bal uittrappen sowieso onzin, want spelers liggen constant op de grond. In dit geval speelde Fortuna idd gewoon zelf door omdat ze een kansrijke aanval hadden. Dan moet daarna niet zeuren dat de tegenstander de bal niet uit speelt. Rode kaart meeeer dan terrecht.

24 januari 2021 om 19:32

Ik vond dat die rode kaart ookwel afgedaan kon worden met geel net als bij Anthony. Al was dat Anthony moment niet gekomen als die scheidsrechter gewoon floot net als kort voor de gele kaart van Tagliafico. Dat ze zeuren over niet uitspelen van de bal is helemaal kansloos. Ze hadden kansen genoeg om het zelf te doen.

24 januari 2021 om 22:15

Ga toch weg, die polter komt met gestrekt been op de knie!!

Fortuna speelt notabene zelf de val niet uit en de overtreding van Polter is gewoon dom. Ophouden met dit soort domme reacties.

24 januari 2021 om 18:18

Sterker nog was gewoon een schwalbe die gast lag zich daar een partij aan te stellen. Triest clubje dat Fortuna.

24 januari 2021 om 21:30

Wat hypocriet om te zeggen. Dan zou je ook hetzelfde kunnen zeggen over Ajax met een speler die meermaals natrapt zonder, al dan niet intern, bestraft te worden.

25 januari 2021 om 00:59

Dat heeft toch helemaal niets met deze situatie te maken? Jij haalt een heleboel dingen door elkaar, maar dat is blijkbaar een Fortuna dingetje. Ik heb bovendien nergens Anthony verdedigd dus op basis waarvan ben ik hypocriet?

Alleen de actie van Anthony ging te ver. Wat de commentator al zei Fortuna had de bal zelf ook uit kunnen trappen. De rode kaart is gewoon dom van Potter om in die fase van de wedstrijd zo'n overtreding te maken.

24 januari 2021 om 17:04

De rode kaart vond ik persoonlijk wat zwaar, als je de beelden versnelt of juist langzaam afspeelt krijg je de indruk dat het een hele wilde of juist bewust smerige actie is. Ik denk dat die Polter Alvarez niet heeft zien komen of pas toen hij de actie had ingezet. Absoluut niet bewust, gewoon zijn beperkte motoriek en handelingssnelheid. Voor de rest eens wat betreft het buiten spelen van de bal. Als meerdere spelers uit je team bewust kiezen om verder te spelen en te gaan aanvallen hoef je niet van Ajax te verwachten als ze de bal veroveren dat ze hem buiten schieten.

24 januari 2021 om 17:31

Ik vind rood ook zwaar, maar omdat hij zonder te kijken zo'n beweging maakt neemt hij wel het risico iemand te raken. Ik vind rood daarom wel te begrijpen, geel had ik ook begrepen.

25 januari 2021 om 00:55

Snapte vooral niet waar hij trapte, op het moment dat hij zn been op Alvarez plantte, lag de bal op de grond

Antony had zeker geel moeten krijgen. Maar hoezo verwacht deze trainer dat Ajax de bal uitschiet als ze het zelfs niet doen? Verder kon die spits net zo goed het been van Alvarez breken. Dat hij het niet zo bedoeld boeit dan helemaal niks.

24 januari 2021 om 17:24

Natrappen is rood he

24 januari 2021 om 17:32

Nee, niet altijd. De regel is veranderd. Je moet tegenwoordig ook naar de snelheid en intentie van de trap kijken. Het was een slap tikje, dus geel. Overigens wel een laffe actie.

24 januari 2021 om 17:43

Intentie kan een scheids niet beoordelen, die kan niet in het hoofd van een voetballer kijken.

24 januari 2021 om 18:02

En toch vinden ze dat de scheids naar de intentie van de Fortuna speler had moeten kijken..

24 januari 2021 om 18:36

Gewoon bij de regels blijven lijkt me het beste. Er moet een zekere mate van agressiviteit/intensiteit zijn voor het een rode kaart is. Dat leek me bij deze (domme) actie van Antony niet het geval, was echt een zeer minimaal tikje. Dit is gewoon een gele kaart volgens de reglementen, hoe graag sommige mensen ook rood zouden willen zien.

24 januari 2021 om 20:23

Ga de nieuwe regels eerst even nalezen, want het is pas rood als het met kracht gebeurd en dat was hier (als hij hem al raakte) zeker niet het geval, dus het was maximaal geel geweest.

Lol Fortuna speelt zelf door maar Ajax moet de bal uittrappen ja? En de regel bij natrappen is aangepast, kleine tikjes worden niet bestraft (of je het er mee eens bent of niet, het is niet anders). En als de voorhoede scherper is, ga je er met 1-4 af minimaal.

24 januari 2021 om 16:57

Denk dat Ultee iets te voorbarig en uit emotie reageerde, denk dat hij hoopte/verwachtte dat Onana de bal uit zou schieten. Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelfs al zat te balen van Onana dat hij de bal uitschoot terwijl er niks aan de hand was, maar (gelukkig) speelde hij gewoon de bal naar een medespeler.

Bij de val partij van Semedo speelden ze zelf door, dus waarom zou Ajax de bal uit moeten spelen? Dat gejank elke keer weer. Met Anthony kan ik mij nog wat voorstellen maar hoevaak hij trappen krijgt per wedstrijd daar hoor je de tegenstander niet over. En die rode kaart was gewoon meer dan terecht!

24 januari 2021 om 16:41

Gaat hier niet om de trappen die hij krijgt, wat hij doet valt niet goed te praten.

24 januari 2021 om 16:54

Ik praat het zeer zeker niet goed laat dat duidelijk zijn, maar hij krijgt zoveel trappen te verduren in een wedstrijd en als de scheids dan nooit ingrijpt weet je dat vooral bij Brazilianen de stoppen door slaan. Ze spelen altijd vol met emotie en passie en als je dat goed bij ze uitspeelt krijg je deze streken. Hij zal heus nog wel een keer rood krijgen.

Anthony moet een x rood hiervoor gaan krijgen. Irrirant en niet de 1e x. Fortuna speelt de bal zelf niet uit dus mag je achteraf zeker ajax niets in verwijten. Fortuna terecht rode kaart gestrekt been in knieholte

Volgens mij speelde Fortuna zelf de bal ook niet over de zijlijn , dus ga nu niet zitten janken, die rode kaart had van mij ook gewoon geel kunnen zijn

Jaja de kramp schoot spontaan in z'n been op het moment dat Semedo een perfecte schwalbe probeert uit te voeren. Het natrappen van Antony vond ik te weinig al moet hij hier wel heel snel mee stoppen voordat het uit de hand loopt. Rode kaart was niets op aan te merken, dat gelul over intentie altijd het was een overtreding, klaar.

Wat een mafkees zeg, hij kraamt echt alleen onzin uit. Antony trapt misschien na, maar als meneer de geleerde de regels had bestudeerd dan had hij geweten dat dit niet automatisch een rode kaart oplevert. Bij de goal trappen ze zelf de bal niet uit, niet janken dan achteraf. Bij de rode kaart greep de Var ook terecht in. Hij probeert op geen enkele wijze de bal te blokken want hij ziet allang dat hij dat nooit meer kan halen. Slechte verliezer.

24 januari 2021 om 16:53

Hij bedoelt ook niet het blokken van de bal, maar het blokken van de man door zijn been/lichaam er voor te gooien. Opzich begrijp ik die lezing nog wel, maar ook lompigheid+het nemen van dit risico moet idd gewoon bestraft worden.

Och och dit is toch triest. Kunnen bij de 1-2 de bal al een minuut uitspelen en spelen zelf door. Tegenwoordig zijn zulke tikjes van antony, onbegrijpelijk imo, geen rood meer (kijk de regels maar). En duidelijkere rode kaarten zie je niet snel.

Wat een clown die Ultee, waarom zou je de bal uittrappen als Fortuna dat zelf ook niet doet? Daarnaast is een gestrekt been met de noppen vooruit op de knie gewoon een rode kaart, de bal was ook allang weg.

Wijst iemand die trainer er op dat Fortuna 10 seconden de kans had om de bal buiten te spelen? Trainers hebben vaak een gigantische plaat voor hun kop als het om hun elftal gaat. Eth heeft er ook een handje van. Maar goed, zal waarschijnlijk niet gebeuren...

"Ajax verzuimt de bal over de zijlijn de spelen...... Belachelijk dit....". Ik vind dit ook wel erg onprofessioneel verwoord voor een officieel mediakanaal van een club. Bovendien is het onzin, want Fortuna speelde zelf door. Waarom zou Ajax dan stoppen!?

Het enigste moment waar je wat van kan zeggen is Anthony, die verdient inderdaad wel even een flinke draai om zijn oren maar verder moeten ze bij Fortuna even heel snel hun mond houden. Waarmee begint de irritatie? Omdat meneer Higler uit het niets voor een perfect uitgevoerde tackle op de bal van Nico geel geeft. En over de 1-2 moeten ze helemaal hun mond houden, Semedo mankeerde helemaal niks en als je zo met theater de boel probeert te naaien is de 1-2 niet meer dan je verdiende loon.

Ach, Fortuna heeft gewoon nog wat chagrijn na die smadelijke bekeruitschakeling....Met Antony was wat mij betreft niet zo spannend. Die Polter was echter voor het rode kaart moment ook al aan het solliciteren naar een kaart, tot twee keer toe doorlopen op de tegenstander. Ajax terechte winner imo, goeie reactie van EtH ook....

Als je zo'n slechte verliezer bent als Ultee kennelijk is zit je bij Fortuna toch echt op een verkeerde plek.

1: Ja Anthony had geel moeten krijgen voor natrappen, 2; Fortuna zette zelfs nog een aanval op terwijl Semedo op de grond lag, dus ze moeten nu niet Ajax de schuld geven van de tegengoal, 3: Terechte rode kaart, de bal was allang weg en hij zet gewoon door

Wat een jankerd zeg, snap wel dat hij met Hofland een team is geweest. Antony moet dat niet doen natuurlijk en verdiend daar geel voor. Fortuna speelde zelf de bal niet uit en gaat dan janken om die clown van een Semedo. Dit maakt de winst net even wat lekkerder, dat verongelijkte.

In het verhaal van Antony kan ik me nog enigszins vinden. Maar de bal zelf eerst niet uitschieten en daarna hier zelf over klagen, vreemd, zeer vreemd. En die rode kaart, tja ga eens een bril kopen en daarna de beelden bekijken. Je zou ook nog de gele kaart van Nico kunnen bespreken. Als de scheids de overtreding op Blind had afgefloten, voorafgaande aan de actie van Nico, was er niets aan de hand geweest.

Met natrappen komen spelers van Ajax wel vaker weg. Die Argentijnse linksback al zeker drie keer en bijvoorbeeld Neres nog niet zo lang geleden ook toevallig tegen Fortuna.

24 januari 2021 om 17:35

De voorbeelden die je noemt zijn allemaal geen rode kaart waard. De regel is dat er ook naar de intensiteit moet worden gekeken. Die was niet hard, dus geel. Zorg dat je de regels kent als je erover oordeelt en probeer je clubvoorkeur erbuiten te laten. Overigens wel domme, onsportieve acties.

24 januari 2021 om 19:51

Haha, Antony was geen rood wil je zeggen. De intensiteit was er gewoon, een schop. Wellicht kun je jouw bril af doen. Dit is normaal altijd rood, alleen wordt Ajax hier gewoon wederom gematst.

24 januari 2021 om 20:42

Nee, dat zeg ik zeker. Nogmaals, je kent de regel niet. Sinds dit seizoen is het alleen rood als je hard trapt en/of met de intensiteit om iemand te blesseren. Daarvan was geen sprake. Niks bril, regelkennis.

24 januari 2021 om 20:43

Dan heb je kennelijk de nieuwe spelregels nog niet gelezen. Daarin staat toch echt: "maakt zich schuldig aan een gewelddadige handeling,
tenzij de hoeveelheid kracht die werd gebruikt verwaarloosbaar is." En dat is hier dus het geval, of hij de intentie heeft of niet. Dus is het niet de scheids die hier schuld heeft, maar de Knvb.

24 januari 2021 om 21:00

Dat heb ik zeker wel. Ik vertel net in mijn eigen woorden wat jij ook zegt. Jij vond serieus dat hier kracht werd gezet?

Rode kaart terecht, absoluut. Tegengoal is eigen schuld dat ze de bal niet uittrappen, die krijg je later echt nog wel terug. Alleen dat niemand van de VAR reageert op het natrappen van Antony, wat voor iedereen overduidelijk zichtbaar was vind ik echt kwalijk.

Ze mogen hun handen dichtknijpen dat Ajax het vizier niet op scherp had staan, want anders hadden ze bij rust al met 0-3 achter gestaan. Deze reacties zijn zo zuur. Ze hadden hem zelf ook uit kunnen spelen.

Vind het toch maar een naar mannetje die Anthony. Gewoon schorsen zoals het hoort en dan weer lekker neres daar neer zetten

Wat is die Anthony toch een vies speler zeg elke week trapt hij iemand na

Ontzettend zonde dat Fortuna zo jankerig aan het doen is nu. De situatie krijgt nu een ontzettend negatieve lading, terwijl Fortuna gewoon een goede wedstrijd speelde. Ze zouden zich gewoon op het positieve moeten focussen en dit meenemen in de komende wedstrijden. Als je zelf die bal niet uitspeelt moet je daarna gewoon accepteren dat dit gebeurt. En die rode kaart, tja.. Voornamelijk onbeholpen maar je kunt daar zeker rood voor geven. Wees gewoon blij dat je 90 minuten in de wedstrijd bent gebleven. Dat is gezien het verschil in spelers materiaal gewoon een prima middag geweest.

Anthony heeft dat al vaker gedaan dit seizoen, maar tegenwoordig kan daar ook geel voor gegeven worden. Ik vind het een krankzinnige regel, maar die regel is er wel. Een bal hoef je niet uit te trappen. Je mag als team gewoon doorvoetballen. Dus zo controversieel zijn die momenten niet.

24 januari 2021 om 20:44

Klopt helemaal. Ik ben het er ook mee eens dat zulk gedrag rood hoort te zijn. Maar dat is nu enkel nog bij 'geweldadige intentie' ofzo. Ik snap niet waarom dat veranderd is, maar Antony had hier dus geel moeten krijgen. Overige momenten zijn inderdaad de discussie niet eens waard. Fortuna speelt zelf ook al door + die overtreding was gewoon rood (bewust of onbewust).

Natrappen is nooit goed te praten. Maar die Tirpan maakt de eerste overtreding of wil iemand beweren dat ie voor de bal ging? De scheids was wel weer middelmatig vond de gele kaart van Nico ook niet nodig was ook eerst een overtreding waar die niet voor vloot maar ik kijk natuurlijk ook met een gekleurde bril.

Ultee is de schuld bij alles behalve zichzelf aan het leggen. Vind echter wel dat antony ondertussen wel een keer een zware schorsing mag krijgen. Dit is de zoveelste keer en geel geven komt er niet van, laat staan rood. Als antony niet in de wedstrijd zit doet ten hag er goed aan hem er meteen af te halen. Beetje de oude berghuis reactie. Als t niet lukt dan trappen we na en gaan we geniepe smerige overtredingen maken. Aanpakken die gast!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Fortuna Sittard

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
Voor de complete stand: Eredivisie
SpelersPositieW
G. CoxVerdediger234
Lisandro SemedoAanvaller236
T. TekieMiddenvelder220
Z. FlemmingAanvaller227
E. HanssonAanvaller222
S. PolterAanvaller218
R. JanssenVerdediger200
Voor de complete selectie: Clubpagina Fortuna Sittard.

42 fans
Coach, 51 jaar
SeizoenClub
2018- Ajax
2015-2017 FC Utrecht
2013-2015 Bayern München II
2012-2013 Go Ahead Eagles

In de wandelgangen

Vrijdag 26 februari
Roman Abramovich heeft Chelsea-manager Thomas Tuchel groen licht gegeven om Borussia Dortmund-spits Erling Haaland komende zomer te verleiden tot een overstap. Lees verder
X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren