Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Haller bezorgt Ajax moeizame overwinning op Fortuna Sittard

Laatste update:

Ajax heeft op bezoek bij Fortuna Sittard geen fout gemaakt. De koploper van de Eredivisie had het bijzonder lastig met de ploeg van trainer Sjors Ultee, maar sleepte uiteindelijk een 1-2 overwinning uit het vuur. Sébastien Haller zorgde na ruim een uur spelen voor de winnende treffer in het Fortuna Sittard Stadion. Ajax zet daarmee naaste achtervolger Vitesse weer op drie punten achterstand, nadat de Arnhemmers zaterdagavond dankzij een 1-0 overwinning op FC Groningen op gelijke hoogte waren gekomen.

Erik ten Hag gooide zijn opstelling voor het met 0-1 gewonnen bekerduel met AZ van afgelopen woensdag nog volledig om. Er stonden maar liefst acht nieuwe spelers ten opzichte van het duel met Feyenoord (1-0 zege) aan de aftrap: Nicolás Tagliafico, Ryan Gravenbech en Quincy Promes waren de enige spelers die hun basisplaats behielden. Zijn vertrouwde basiself werd nu weer in ere hersteld, behoudens twee wijzigingen: Perr Schuurs verving Jurriën Timber, terwijl Zakaria Labyad in plaats van Quincy Promes aan de aftrap verscheen.

Fortuna is sinds december bezig aan een opmars in de Eredivisie, al werd de ploeg van Ultee midweeks wel door NEC Nijmegen geëlimineerd in de TOTO KNVB Beker. De Limburgers begonnen ook niet slecht aan het treffen met Ajax, dat een vermakelijke openingsfase kende. Haller dook tot twee keer toe op in zeer kansrijke positie, een schot van Labyad ging via een verdediger van Fortuna maar net naast, André Onana moest reddend ingrijpen op een schot van Emil Hansson en een poging van Lisandro Semedo stuiterde net naast nadat hij aan Nicolás Tagliafico ontsnapt was, alvorens de ban na negentien minuten spelen gebroken werd.

Een hoekschop van Labyad leek richting Schuurs te gaan, maar hij ging onder de bal door. Daardoor kreeg Polter de bal ongelukkig op de rug, waarna het leer in de verre hoek achter doelman Yanick van Osch viel. Snel na de openingstreffer trof ook Fortuna doel, na een combinatie tussen Zian Flemming en Hansson. De treffer van laatstgenoemde werd echter geannuleerd wegens buitenspel. In het restant van de eerste helft waren de beste kansen voor Ajax: een schot van Tadic ging over, een kopbal van Antony werd gekeerd door Van Osch en ook Labyad kon in kansrijke positie de marge niet verdubbelen. Aan de andere kant moest Onana nog reddend optreden na een schot van Hansson. In de blessuretijd van de eerste helft werd het nog onvriendelijk, na een charge van Tagliafico en een trappende beweging van Antony richting Tirpan.

De tweede helft was pas drie minuten oud toen Fortuna op gelijke hoogte kwam. Tesfaldet Tekie stuurde Semedo de diepte in. De aanvaller ontdeed zich van Tagliafico en vond voor het doel de deze maand van Kasimpasa overgekomen Mickaël Tirpan, die Onana van dichtbij kansloos liet. Een kleine tien minuten later leek Ajax weer op voorsprong te komen. Antony vond Noussair Mazraoui bij de tweede paal, hij verlengde de bal richting Haller en het leer kwam via Van Osch terecht bij Labyad. De aanvallende middenvelder leek de bal binnen te lopen, maar gebruikte daarbij de hand en na inmenging van de VAR werd de treffer om die reden afgekeurd.

Vier minuten later kwam Ajax alsnog op voorsprong, al ging daar een controversieel moment aan vooraf. Semedo ging na een duel met Ryan Gravenberch in het strafschopgebied van Ajax naar de grond en bleef vervolgens liggen. De bal werd door beide ploegen niet uit geschoten en uit de aanval die volgde, scoorde Ajax. Een afgemeten voorzet van Tagliafico vond Haller, die voor zijn tegenstander kwam en de bal met de punt achter Van Osch plaatste. In het restant van de tweede helft kreeg Ajax meer ruimte om het duel te beslissen, al bleven de kansen die voor rust nog gecreëerd werden eigenlijk uit.

Fortuna zette in de slotfase weliswaar aan, maar had moeite om daadwerkelijk tot kansen te komen. Ajax maakte echter weinig gebruik van de geboden ruimte, waardoor het duel tot de laatste minuut spannend bleef. De grootste kans in de slotfase was nog voor invaller David Neres, maar zijn inzet werd gekeerd door Van Osch. Fortuna besloot het duel nog met tien man, nadat Polter mede dankzij inmenging van de VAR een rode kaart ontving van scheidsrechter Dennis Higler wegens een charge op de ingevallen Edson Álvarez. Voor Ajax wacht nu komende donderdag een thuiswedstrijd tegen Willem II, waarna drie dagen later een bezoek aan AZ op het programma staat. Fortuna neemt het komende woensdag op tegen RKC Waalwijk en treft daarna op zaterdag VVV-Venlo.

Terechte uitslag?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ajax blijft een beetje op dezelfde voet doorgaan als vlak voor de winterstop; het voetbalt erg moeizaam. Valt me vooral op dat aanvallen niet goed worden uitgespeeld, en er dus heel moeilijk wordt gescoord. Op die manier valt er ook heel weinig te halen in de Europa League. Het is te hopen voor Ajax dat Kudus snel terugkomt, want dit middenveld is echt Ajax onwaardig, zeker zo’n kapitaalkrachtig Ajax. Waar ik Klaassen nog wel wat had zien toevoegen aan dit Ajax bij zijn komst, moet ik toch wel stellen dat ik het behoorlijk armoedig vind wat hij laat zien. Hij lijkt in die jaren in het buitenland geen haar beter te zijn geworden. Die 10 positie bij Ajax moet toch ook gewoon worden ingevuld door Tadic? Geen Klaassen en zeker geen Labyad. Lekker dan met Neres-Haller-Antony spelen voorin, daar zit voetbal in. Ten Hag lijkt er ietwat geforceerd alles aan te doen om Labyad te laten spelen, is het niet op 9 dan maar op 10.

24 januari 2021 om 14:14

Ajax mist iemand die de spelers de diepte insturen en verder hoort Alvarez op het middenveld altijd te spelen voor balans.

24 januari 2021 om 14:17

En Martinez moet centraal achterin gewoon spelen. Missen die pit echt daar. Won gelijk zijn duels, spitsen konden de bal niet meer rustig aannemen.

24 januari 2021 om 15:17

Inderdaad. Fortuna kwam hierdoor niet meer toe aan een slotoffensief. Al moet Ajax zich schamen dat ze het niet eerder afmaken natuurlijk.

24 januari 2021 om 14:16

Tja moeilijk voetbal inderdaad. Aan de andere kant kan je hier gewoon weg gaan met een 2-8 winst. Tadic deed dingen wat je op een g veld nog niet ziet.

24 januari 2021 om 14:26

@ronald de regels zijn sowieso aangepast dit jaar, dus je stelling klopt niet. In dit geval had Antony geel kunnen krijgen voor licht natrappen. Rood was het volgens de nieuwe regels sowieso niet. Onnodig wat hij doet, maar geen rood.

24 januari 2021 om 14:27

Tadic moet echt veel directer worden in de Eredivisie tegen de zwakkere broeders. Kijk zijn goals tegen bijvoorbeeld Apoel Nicosia en Real Madrid terug. Aannemen, ruimte maken en afwerken. In de Eredivisie is het: 1 man uitkappen, nog een keer uitkappen, kijken, wachten, enz, enz. Mooi dat hij niet egoïstisch wil zijn, maar hij heeft gewoon de kwaliteiten om dit genadeloos af te maken.

24 januari 2021 om 14:39

Dat is intussen ook al 2 jaar geleden misschien wordt Tadic wel een dagje ouder.

24 januari 2021 om 14:53

In de Eredivisie deed hij dat altijd al. Heeft niks met een dagje ouder te maken. CL schiet hij (dit seizoen ook) wel gewoon als het kan. In de Eredivisie is het altijd kappen, draaien, terug draaien, etc. Slaat nergens op dat hij bij zo'n mega kans vlak voor rust 3 seconden stil gaat staan en vervolgens een voorzet op Haller geeft. Dat moet gewoon aannemen schieten zijn.

24 januari 2021 om 16:28

Tadic was weer echt dramatisch vandaag.

24 januari 2021 om 14:18

Voetbal in neres Haller en Antony? Dan heb je vandaag dus totaal niet opgelet, Antony bracht weinig en heeft geluk dat hij geen rood kreeg. Daarnaast zelden iemand zo slecht in zien vallen als Neres. Tot slot Haller, die is heel te afhankelijk van de spelers om zich heen, die maakt zelf het verschil niet. Klaassen, gravenberg en Kudus moet het middenveld worden, die kunnen met hun kwaliteit veel 1op1 creëren waardoor de aanvallers wellicht beter tot hun recht komen, maar momenteel lijkt het spel nergens op.

24 januari 2021 om 14:25

Haha je doet net alsof het drie aanvallers zijn van fc bal op t dak. Haller kan prima voetballen, maar ja, is afhankelijk van medespelers. En wat blijkt, dan maakt ie vandaag het verschil. Maar in het ballen vasthouden en combineren was ie vandaag gewoon uitstekend hoor. Antony zat er niet lekker in maar leverde toch twee a drie gevaarlijke voorzetten op + een goede kopbal. Geluk dat ie geen rood kreeg vind ik overdreven. Ja, een schopje, maar komaan, we zoeken nu bij Antony en Tagliafico iedere pot naar momenten om ze te straffen. Viel echt heel erg mee dat moment. Neres idd nog niet goed, maar dat is toch niet zo gek als je terugkomt van zo lang blessureleed? In de kern is dit gewoon een topvoorhoede met swingende buitenspelers. Je doet net of vandaag representatief is voor alle volgende wedstrijden dit seizoen en voor de kwaliteiten van deze spelers.

24 januari 2021 om 14:28

Begrijp niet dat je dat natrappen van Antony met de mantel der liefde bedekt. Als het nou de eerste keer is oké, maar hij heeft het nu al meerdere keren gedaan.

24 januari 2021 om 14:31

Ik vind het aanvallend niet de kwaliteit die Ajax seizoenen lang wel had, vooral met de financiële investeringen verwacht je toch veel meer. Haller gaat zijn goals echt wel maken ja, maar zal ze zelf niet snel creëren, ik had zelf vele malen liever een milik terug zien komen. Maar over Neres en Antony, die moeten toch veel meer gevaar brengen en beslissend zijn tegen dit soort teams? Die kunnen zo makkelijk een man passeren, maar maken toch heel vaak verkeerde keuzes.

24 januari 2021 om 14:36

Ben het er wel mee eens. Het zijn meer kwajongens-streken of jeugdigheid, hij heeft al een paar keer zoiets gedaan. Beetje opvliegers, denk dat het meer een reflex van hem is dan dat het bewust is. Overigens vind ik wel dat Ten Hag hem straks even apart moet nemen en vertellen dat dit echt de laatste keer is.

24 januari 2021 om 14:54

@Jeroen oh ik erger me er ook dood aan hoor. Alleen ik vind dat schreeuwen om rood telkens zo overdreven. Er zijn in de wedstrijd genoeg momenten dat iemand zijn voet laat staan of zich iets breder maakt dan nodig in een duel. Dingen die daadwerkelijk pijn opleveren. Een tikje als dit is onnodig en dom, maar m.i. geen rood. Dat wordt het vind ik als je echt agressie erin ziet, ipv lichte frustratie (zoals je ook een tik naar achter kan geven als je wordt vastgehouden). Dit vind ik overigens ook als het iemand van de tegenstander betreft hoor: schreeuwen om kleine tikjes vind ik gewoon overdreven. @Goalski dan ben ik heel benieuwd welke voorhoede in de afgelopen tien a vijftien jaar substantieel beter was dan Neres, Haller en Antony (Tadic niet meegerekend even, omdat daar de discussie niet over gaat). Ja, we hebben betere spitsen gehad, maar thats it. De Boer speelde met Boerrigter, met Sana, met Hoesen, enz. Deze voorhoede heeft echt heel veel kwaliteit en ook exact wat Ajax moet nastreven. Misschien dat we iets te veel verwend zijn met Ziyech die langer bleef dan gebruikelijk.

24 januari 2021 om 15:26

@martijr12 gaat om de intentie. Natrappen hoort gewoon niet op een voetbalveld. hard of zacht zou niets uit moeten maken. Spelers moeten zich maar beheersen. Zeker die Anthony. Die speler van Fortuna maakt niet eens een overtreding.

24 januari 2021 om 16:32

Antony is echt een geweldige voetballer, vandaag iets minder, maar zijn maniertjes kunnen hem nog wel eens last gaan bezorgen. Waarom zou je dat tikje nageven? Waarom steeds die verontwaardiging als je niet je zin krijgt. Voetballen hoef je deze jongen niet meer te leren manieren wel.

24 januari 2021 om 14:18

In Klaassen zijn eerste wedstrijden, was het duidelijk zichtbaar dat Klaassen wel degelijk beter is geworden en belangrijk. Dus ik vind het wat opportunitische onzin, ben het wel eens dat zijn huidige niveau vreselijk matig is! En dat hij wat mij betreft even mag banken.

24 januari 2021 om 14:21

Ik vind het dan weer opportunistische onzin dat je denkt dat hij beter is geworden doordat hij zijn eerste 2 wedstrijden goed speelde. Deze langere matige reeks vind ik eerder representatief voor zijn werkelijke niveau.

24 januari 2021 om 14:37

Dat mag jij weer vinden, we leven in een vrij land en een ieder zijn mening. Ik verwacht je weer zodra Haller een wedstrijd niet scoort of een assist geeft! Dan zal hij een miskoop zijn of veel te duur, zo gaat het met opportunistische onzin! Je mag tegenwoordig niet eens meer in een mindere fase zitten, en dan word je al gelijk gedeklasseerd als amateur bij wijze van spreken. Lachwekkend! 😅

24 januari 2021 om 14:51

Jeetje, je tilt er tamelijk zwaar aan. Ik constateer dat hij gewoon niet beter is geworden in het buitenland door nu een lange reeks matige wedstrijden van hem te hebben aanschouwd, ik zeg niet dat het een koekenbakker is geworden. Je geeft zelf ook aan dat hij best even op de bank mag plaats nemen. Ironische in heel dit verheel vind ik je perceptie van opportunisme. Iets wat je in je eigen reactie namelijk (als schoolvoorbeeld) ventileert.

24 januari 2021 om 15:01

Is het misschien niet ietwat vroeg om al allerlei vergaande conclusies te trekken voor een speler die nog geen maand onder contract staat? Wat mij betreft hoeven we hem nog geen geweldige aankoop te noemen. Ondanks dat hij in 4 van de 5 optredens een belangrijke bijdrage leverde met een goal of assist. Tegelijk speelde hij vandaag eigenlijk niet zo goed, maar om daar nou gelijk weer allerlei conclusies aan te verbinden. Laten we het maar even rustig afwachten, voorlopig lijkt me een basisplaats sowieso gerechtvaardigd gezien zijn bijdrages en de alternatieven.

24 januari 2021 om 15:48

BlindeVogel zwaar aan tillen? Ik vind het wel meevallen. Enige waar ik op reageer is het definitief afschrijven, of wegzetten als nietsnut van speler(s) die in een mindere periode zitten. Dat vind ik opportunistische onzin ja! Ik gaf inderdaad aan dat hij wat mij betreft wel even mag banken, met het essentiële verschil dat ik wel geloof dat hij weer op zijn niveau komt. En nogmaals waarbij ik hem niet deklasseer als een of andere amateur bij wijze van spreken, je ontkent het maar daar komt het wel op neer. Maar hypocrisie komt er ook bij kijken, want mij beticht je van opportunisme omdat ik vertrouwen houd in een speler die ons veel gegeven heeft! Over ironie gesproken.😉

24 januari 2021 om 14:19

Dit is al een jaar gaande, maar ik verwacht ook niet dat het onder ten Hag nog anders wordt. Ik beschouw het CL-seizoen als uitzondering en zie dit meer als de standaard van hem. Hij wordt iedere keer gered doordat hij heel veel meer kwaliteit dan de tegenpartij.

24 januari 2021 om 14:29

Weet je wat mij op valt? Dat er bij Ajax helemaal geen plezier is. Of in ieder geval niet uitstraalt. Er wordt bijna niet gejuicht bij doelpunten. Er wordt nooit gelachen als het spel even dood ligt of als ze het veld op gaan. Bij normale overtredinkjes zijn ze al chagrijnig. En bij het minste of geringste trappen ze na (anthony), vliegen ze er blind in (tagliafico) of hebben ze maniertjes (tadic). Ik denk dat daar het euvel is. Professor Ten Hag heeft ze alle spelvreugde ontnomen. Ik denk oprecht dat zijn houdbaarheid verstreken is.

24 januari 2021 om 14:47

Bijna niet gejuicht? Zou de 2-2 van Antony, 1-2 van Huntelaar en de 1-0 van Gravenberch maar eens terug kijken dan van de afgelopen weken. Wel eens dat Ten Hag weg moet na dit seizoen. Hij wil te gefoceerd vasthouden aan het spel van Ajax van 18/19 terwijl je met De Ligt, De Jong, Van de Beek en Ziyech enorm belangrijke spelers verloren bent voor dat spel. Volgend seizoen zie ik Tagliafico, Onana, Mazraoui en Neres ook wel gaan, dus dan blijft er niks meer over. Frisse wind zou Ajax dan goed doen mits je een trainer van kwaliteit kan halen (dus geen De Boer praktijken met Heitinga, Keizer praktijken met Van der Graag of een cocu, etc.).

24 januari 2021 om 14:38

Neres is gezien het aantal minuten die hij tegen az en vandaag maakte en gezien zijn bijbehorende spel nog niet fit genoeg, dus ik begrijp de keuze voor Labyad wel. In ieder geval beter dan Promes op 10

24 januari 2021 om 15:12

Ajax heeft ook niet echt creativiteit op het middenveld. In het Ajax van twee jaar geleden had je met De Jong, Schone, Tadic en Ziyech veel technisch vermogen en overzicht, terwijl je dat met De Ligt en Blind achterin had. Dit Ajax heeft eigenlijk alleen Tadic als Kudus geblesseerd is.

Het is belangrijk dat er resultaten geboekt worden in deze maand. Ajax heeft vaker een dip gehad in December en Januari, als we nu deze maanden realtief goed doorkomen dan komt het wel goed denk ik. Vandaag spelen we bij vlagen weer echt heel goed voetbal, maar ontbreekt het aan scherpte in de laatste fase. Alle wissels vielen goed in vandaag (behalve Neres misschien die duidelijk nog wat ritme mist) en ook labyad en Tadic speelde heel erg goed. Ik denk dat we echt steeds beter gaan spelen, als we de kansjes wat beter gaan benutten denk ik dat we een hele leuke 2de seizoenshelft gaan draaien. Ik ben echt heel optimistisch en positief. Het is een terechte overwinning natuurlijk en ik ga lekker met wat koude pilsjes kijken naa AZ Feyenoord.

24 januari 2021 om 14:17

Dat mag ook gezegd worden inderdaad. Zo slecht spelen en toch telkens winnen. Het kan alleen maar beter gaan.

24 januari 2021 om 14:21

Àjax speelde dus helemaal niet slecht, dat is wat ik wil zeggen. Vind t echt irritant dat types zoals jij altijd maar zo pessimistisch zijn. Als je scherp bent in de afronding scoor je vandaag 7 keer. Dan heb je dus gewoon goed gevoetbald, maar ben je slordig in de afwerking....

24 januari 2021 om 14:23

Aan de andere kant als de VAR scherp is speel je een helft met 10 man.

24 januari 2021 om 14:40

Ook al zijn de intenties van Anthony waarschijnlijk slechter dan die van Polter, zijn overtreding was wel echt 10x zwaarder. Vind wel dat Antony even flink gewaarschuwd moet worden, gele kaart had zeker gemogen.

24 januari 2021 om 14:49

Met 10 man? Wie dan? Er heeft niemand een overtreding gemaakt die volgens de regels rood is. Of bedoel je Anthony? Dit is volgens de regels geel en geen rood (regel is aangepast).

24 januari 2021 om 14:20

Ik prijs je optimisme, maar ik wil dan toch graag even een kritische kanttekening toevoegen. De ruimte achter de laatste linie bij Ajax is nog steeds gigantisch, zelfs een club uit de onderste regionen creëert meerdere grote kansen tegen Ajax. Als het aanvallend dan niet goed is, zoals vandaag, dan hoef je maar een keer pech te hebben en je lijdt puntverlies. Ik vind Ajax alles behalve overtuigend, en denk dat ze zeker nog punten gaan verliezen. Nog steeds de grootste titelfavoriet, maar ik sluit andere ploegen absoluut nog niet uit gezien de verdedigende zwakte van Ajax.

24 januari 2021 om 14:25

Rubentje13. En bij jou prijs ik dan weer je hoop. Vandaag had Ajax gewoon met minimaal 5 goals verschil moeten winnen. Eerste helft was prima, genoeg kansen, maar het niet afmaken. Er werd niet slecht gespeeld, er werd niet afgemaakt.

24 januari 2021 om 14:27

Ben het met je eens dat de achterste linie de minste is bij Ajax, maar ajax heeft altijd met veel ruimte achter de laatste linie gespeeld. Ze lijden nu een aantal keer slordig balverlies en dan ontstaan er kansen. ik denk dat als ajax zijn echt goede vorm hervind ze ook minder kansen weg gaan geven. En ik denk idd niet dat Ajax alles in de ED nog gaat winnen, maar dat gaan psv (zeker gezien de kansen die zij weg geven elke wedstrijd) Feyenoord en AZ ook niet doen. Vitesse vond ik gisteren ook niet denderend, maar die sluit ik zeker niet uit.

24 januari 2021 om 14:33

Niet mee eens. Ten Hag bracht Alvarez en Martinez en dan valt achter de verdediging bij Ajax weinig te halen. Wist AZ en kwam Fortuna ook snel achter. Die twee gaan het verschil maken voor Ajax en vooral in het wedstrijden op slot gooien. Denk juist dat ze nauwelijks meer punten gaan verspelen. Nog erger, dat Doelsaldo gaat binnenkort echt oplopen. Team begint te wennen aan haller en Haller aan het elftal. En Ajax creëert serieus grote kansen, waardoor je opties krijgt. Scoren ze veel, lekker doorgaan. Kleine marge Alvarez en Martinez erbij zodat je haast niets meer weggeeft.

24 januari 2021 om 14:44

Denk inderdaad ook dat Ajax steeds beter gaat spelen. Dan zal het doelsaldo inderdaad op gaan lopen want vandaag zie je bij twee uitbraken van Ajax dat ze nog niet echt van elkaar weten wie waar naartoe gaat lopen. Haller gaat zo ontzettend belangrijk worden voor Ajax, speelde vandaag zonder zijn goal ook een goede wedstrijd

24 januari 2021 om 14:49

@Ninjakai ik heb juist het idee dat Ajax veel minder dominante is dan in het begin van het seizoen. Ze beslissen het niet meer voortijdig en de laatste tijd heeft iedere ploeg het idee gehad dat er wat te halen valt. Zowel tegen AZ, Twente, Feyenoord, PSV als Fortuna was het niet overtuigend en dit kan niet goed blijven gaan. Ze zijn soms dan wel delen van de wedstrijd de betere partij, maar ze maken het niet af, waardoor het toch lang spannend blijft.

24 januari 2021 om 17:23

@ninjakai Ten Hag brengt Alvarez en Martinez laat in de tweede helft, maar begint er niet mee. Dat betekent dat je 70 minuten de tijd hebt om het Ajax lastig te maken in jouw argumentatie. Daar komt bij dat Alvarez op het middenveld staat, een linie die je kan overslaan als je op de lange bal speelt, en er ondanks Martinez alsnog 3 dezelfde verdedigers staan die allemaal bewezen hebben dit jaar geen goede verdediging te vormen. Dat ze tegen Fortuna geen kansen meer weggeven zegt mij helemaal niets: Fortuna is kwalitatief veel minder, had een dag minder rust + verlenging in de benen, dus die waren gewoon op.

24 januari 2021 om 14:32

Echt niet te geloven dat je Labyad weer erg goed vond spelen... ik ga er maar vanuit dat je mogelijk alleen op de goede momenten let en totaal niet op alle momenten van balverlies, verkeerd lopen, slechte passes, een domme handbal tegen zijn eigen hand aan schieten wat weer een doelpunt kost en niet goed doorjagen en meeverdedigen. Daarnaast wint hij geen enkel kopduel en heeft hij deze wedstrijd geen enkele pass gegeven die een verschil zou kunnen maken, kortom verre van goed, geen enkele toegevoegde waarde, zelfs zoals vaker een dissonant. Zelfs toen Klaassen op 10 kwam deed hij het in die korte tijd al een stuk beter, terwijl hij al de gehele wedstrijd daarvoor het niet goed meeverdedigen van Labyad heeft moeten compenseren.

24 januari 2021 om 14:43

moet echt iets aan het afwerken gedaan worden. Ook die counter dat je 5 tegen 1 komt is veelzeggend voor de vorm waarin ze verkeren. Maar in januari is het altijd slecht en tellen de punten meer dan ooit. Haller weer balvast en belangrijk, Alvarez en Martinez vielen weer goed en fel in. Al met al dus tevreden en straks lekker feyenoord tegen AZ kijken.

Vooropgesteld vind ik Antony een fantastische voetballer, maar dat natrappen en verongelijkte wangedrag begint me de keel uit te hangen! Als hij zo doorgaat gaat hij ons heel snel benadelen met rood, en zijn eigen ploeggenoten natuurlijk! Semedo kan na zijn carrière voetbal als b-acteur aan de slag. We hebben aardig gespeeld en veel kansen gehad, maar wat heb ik me gestoord aan het niet verzilveren van de kansen! Blijf toch zuur vinden dat zowel Alvarez en Martinez meer speelminuten verdienen! Overigens ook de complimenten aan Fortuna die het goed deden. Gefeliciteerd Ajacieden, was weer een belangrijke vandaag. 🍻

24 januari 2021 om 14:18

Ik vind het ongelofelijk dat bij natrappen de hardheid wordt meegenomen. Lekker voorbeeld voor de jeugd dat gedrag. Ze moeten dat gewoon altijd afstraffen met rood.

24 januari 2021 om 14:27

Totaal mee oneens. Er bestaat niet zoiets als natrappen. Een verzonnen term. Wat Antony deed is trappen en wat spelers in een duel doen is ook gewoon trappen. Dan mag je wat mij betreft best de hardheid mee laten wegen. Totale onzin om een klein tikje met rood te bestraffen en iemand de enkels tot gort trappen met geel, louter omdat het zogenaamd in een duel om de bal ging.

24 januari 2021 om 14:31

Het een sluit het ander niet uit. Dat ik het onsportieve natrappen (en je weet waar ik het over heb, dus het boeit niet wat de officiële term is) met rood beantwoordt wil zien betekent niet dat iemand zijn enkels tot gort trappen geen rood kan zijn.

24 januari 2021 om 14:37

Natrappen is toch gewoon een vieze vorm van spelbederf en helemaal bewust om de tegenstander te raken. Gewoon hard bestraffen en als het kan ook achteraf met maar 1 straf: rode kaart. Zoiets moet uit het voetballen verbannen worden.

@oigathinha
Als je het voetbal volgt is het toch bekend dat duels om de bal vaak minder hard gestraft worden, omdat de 'intentie' er is om de bal te spelen? Die is er niet bij natrappen. Daarnaast: hoe wil je de 'hardheid' gaan beoordelen. Daar ben ik oprecht benieuwd naar, want dat is namelijk niet te beoordelen. Zoals ik hierboven al zei: met natrappen wil de speler nadrukkelijk de tegenstander raken. Daarvoor is maar 1 straf: rode kaart.

24 januari 2021 om 14:37

Elk woord is ooit verzonnen. net als natrappen

24 januari 2021 om 14:44

JeroenF222 eens hoor, of het nou een eigen speler betreft of niet. Spelbederf moet je ten allen tijden beoordelen en veroordelen! Er zijn geen excuses, en vandaar dat ik al eerder schreef dat ik bang ben dat Antony ons gaat benadelen met rood!

24 januari 2021 om 14:18

Heeft Antony helemaal niet nodig inderdaad, viel me bij de wedstrijd tegen PSV ook al op. Die jongen is licht ontvlambaar.

24 januari 2021 om 14:22

Zet een zuigertje op hem en hij gaat er geheid een keer met rood vanaf. Die jongen moet daar echt op gaan letten want hij gaat zn team er nog een keer mee benadelen. Vreselijke jongen, doet echt afbreuk aan zijn voetballende kwaliteiten.

24 januari 2021 om 14:22

Antony kan ik moeilijk inschatten, af en toe is hij echt geniaal, maar vaak denk je toch dat hij beter moet kunnen, vooral tegen de eredivisie verdedigers. Dan is de vraag of dat geniale zijn niveau moet zijn of dat hij gewoon heel wisselvallig is.

24 januari 2021 om 14:38

Weer niet mee eens. Zet een zuigertje tegenover hem en hij krijgt gewijd drang. Zet een fysieke verdediger die er kort op zit, maar zich verder niet met hem bemoeit en dan speelt hij zichzelf uit de wedstrijd.

24 januari 2021 om 14:39

Of hij speelt die jongen helemaal zoek en dat zuigertje gaat met rood van het veld. Hij moet het niet doen, maar we moeten ook niet gaan overdrijven. Desondanks moet Ten Hag hier heel duidelijk over zijn dat we dit niet willen zien.

24 januari 2021 om 14:46

Bootsjungen heeft hij zeker niet nodig, en daarom stoort het mij mateloos. Voor je het weet heb je de schijn tegen bij alle scheidsrechters, en heb je de schijn tegen.

24 januari 2021 om 14:19

Second that Sule. Wordt er echt strontziek van. Valt me nog mee dat hij er niet al eerder eens uitgestuurd is.. helemaal met VAR.

24 januari 2021 om 14:48

Evans dat klopt, zeker ook omdat hij het niet nodig heeft! Als hij zo doorgaat, gaat hij ons vroeg of laat vreselijk benadelen. En kijk ook hoe dicht alles bij elkaar is qua punten.

24 januari 2021 om 14:20

Ergens kan ik Antony nog wel begrijpen. Ik praat het niet goed maar een situatie als deze is 100% te danken aan inadequaat fluiten van Higler die Nico weer geel geeft voor het spelen van de bal en Fortuna met alles liet wegkomen. Dan ben je het uiteindelijk als speler gewoon zat en kan ik me de frustratie wel voorstellen.

Gelukkig was daar aan het eind de VAR nog, anders had Higler Polter gewoon weg laten komen met die ontzettend nare overtreding

24 januari 2021 om 14:27

Haha het is de derde keer nu. Hoe lul je die andere twee keer recht dan?

24 januari 2021 om 15:43

Huh? Bij die situatie waar Anthony natrapt is het niet eens een overtreding. Pure frustratie van die jongen een dan heeft die geluk dat de regels zijn aangepast. Snap eigenlijk ook niet waarom die regel aangepast is. Natrappen is echt een van de smerigste dingen die je kunt doen op een voetbalveld.

Zeer matig. Onderschatting omdat Fortuna donderdag 120 minuten gespeeld heeft, komt wel goed enz.
Laat het een les zijn

Terechte overwinning, volgende keer beter afmaken want wat een kansen waren er.

Weet iemand wanneer Ajax voor het laatst scoorde uit een hoekschop? Voor mijn gevoel was dat toen Eriksen nog de hoekschop trapte; uit in de CL tegen Manchester City (toen 2 keer uit hoekschop gescoord zelfs)… Daar moeten ze toch echt beter op gaan trainen. Je zou toch zeggen dat Tadic/antony goed zou kunnen nemen en dat Haller inkopt.

24 januari 2021 om 14:18

De ligt juventus uit? Niet een hele onbelangrijke goal

24 januari 2021 om 14:23

Haha uiteraard. Mijn punt is; Ajax krijgt soms 15 - 20 hoekschoppen in een wedstrijd, en het rendement is tergend laag!

24 januari 2021 om 14:29

De Ligt ook tegen Tottenham thuis.

24 januari 2021 om 14:33

Ik was al blij, de hoekschoppen waren nog enigszins oké genomen. Ben allang blij dat dat korte corner vandaag niet echt een ding was.

24 januari 2021 om 14:19

De Ligt tegen Juve uiteraard !

24 januari 2021 om 14:19

De Ligt tegen Juventus?

24 januari 2021 om 14:19

De Ligt vergeten tegen Juventus? Was wel een belangrijke goal. Maar idd die corners zijn echt dramatisch.

24 januari 2021 om 14:20

Uit mijn hoofd heeft Blind tegen De Graafschap uit een corner vam Ziyech gescoord (8-0, 2019).

24 januari 2021 om 14:20

Sowieso de onvergetelijke goal van De Ligt uit bij Juventus

24 januari 2021 om 14:30

Ook tegen Spurs kopte de ligt een bal binnen uit een corner. Ik meen in de thuiswedstrijd.

Ik weet niet wat er aan de hand is, maar het loopt voor geen meter, al een aantal weken niet. We creëren genoeg kansen maar krijgen er ook zo ontzettend veel tegen.. Klaassen hopeloos uit vorm, tempo echt bizar laag en Schuurs is een bron van onzekerheid 🙄.

24 januari 2021 om 14:19

Ja Klaassen begon sterk, maar op dit moment is hij die transfersom niet waard

24 januari 2021 om 14:19

Schuurs kun je ook achterlaten daar he, het shirtje van Fortuna staat hem goed, hij kan dicht bij zijn familie wonen. Ajax heeft zelden een speler gehad die de uitstraling heeft van een twijg...en dat staat dan achterin.

24 januari 2021 om 15:47

@bobson ach geef het die jongen te doen.de ervaren man naast hem, die hem zou moeten sturen bakt er zelf verdedigend weinig van op het moment . Je hebt een rechtsback naast je staan die ook niet bekend staat om zijn verdedigende kwaliteiten en je hebt een middenveld voor je die verdedigend steken laten vallen. Zet Alvarez of martinez maar eens op 6 en de verdediging wordt al zo veel meer ontlast. Nu staan Schuurs en Blind bijna de hele tijd 1 op 1 te spelen.

24 januari 2021 om 16:09

Ben het met alles eens hoor. Het is niet dat ik hem graag afzeik maar het is een voetballer die teveel foute keuzes maakt. Als ie een duel wint is het bijna altijd een overtreding, hij is log, rent op de verkeerde momenten naar voren, staat regelmatig lucht te dekken. Het zijn kwaliteiten die in de verdediger zelf zit en dat was minder opgevallen met een stabiele kern op hem heen maar hij gaat het er niet ver mee redden. Hopelijk breekt Rensch en / of Timber door.

24 januari 2021 om 17:33

Maar bijvoorbeeld dat uitstappen: doet die dat op eigen houtje of wordt die gecoached om dit te doen? Je weet ook niet hoe die jongen gecoached wordt in het veld.

24 januari 2021 om 14:24

Wat vooral schrijnend was om te zien is de gaten die blind en schuurs weg geven voor doorlopende middenvelders. Kijk die gelijkmaker eens terug, tagliafico staat op rechtsback positie te verdedigen en tadic moet terug sprinten omdat er niemand in de zone aanwezig is, dat moet echt niet kunnen, vooral niet met een ervaren iemand als Blind.

24 januari 2021 om 14:54

Klaassen had vandaag 3 assist moeten hebben. Dus zo slecht was hij nu ook weer niet. Hij kan er niets aan doen dat tadic en neres vervolgens falen.

24 januari 2021 om 16:44

In dat opzicht je gelijk! Maar hij staat er ook als controleur en hoewel hij die taak in de eerste seizoenshelft goed heeft uitgevoerd, is het vooralsnog niet wat je van hem dus kan verwachten

Het is toch eigenlijk belachelijk dat als dit bijvoorbeeld in de beker is die laatste overtreding geen rood is.

24 januari 2021 om 14:16

Waar haal je dat idee nou weer vandaan dan?

24 januari 2021 om 14:19

Omdat er eerst geel was gegeven en zonder de var het niet zou kunnen worden teruggedraaid

24 januari 2021 om 14:17

Dit is in alle gevallen rood.

24 januari 2021 om 14:19

In de beker is geen var. Was dus geen rood geworden..

24 januari 2021 om 14:19

Denk dat hij doelt op het feit dat er geen VAR is en dus geen rood maar geel gegeven zou worden dan.

24 januari 2021 om 14:20

Ah oké duidelijk, je hebt gelijk.

24 januari 2021 om 14:22

Maar voor alles is een verklaring: "dat de VAR de afgelopen week ontbrak in de bekerwedstrijden, heeft te maken met de inbreng van amateurclubs in het toernooi. De laatste jaren haalden amateurclubs regelmatig de achtste finales, terwijl de sportparken niet zijn uitgerust met camera’s. 'daarom wordt de VAR pas ingezet vanaf de kwartfinale', zegt competitiemanager Jan Bluyssen."

24 januari 2021 om 14:26

Is ook onzin want de KNVB heeft zelf alle amateurploeg en eruit gegooid dus deze ronde kon de Var prima toegapst worden.

24 januari 2021 om 14:56

Persoonlijk vind ik dat je het in alle rondes moet toepassen indien mogelijk. Dus hoe dan ook bij alle wedstrijden waar eredivisie ploegen bij betrokken zijn. In dit geval heeft het te maken met het feit dat je regels niet tijdens een toernooi kunt aanpassen.

Heb het laatste half uur alleen gezien, maar complimenten aan TH, mag ook een keer gezegd worden, goeie wissels, stond goed achterin en dat die kansen die ze missen kan hij weinig aan doen natuurlijk. Neres komt er nog wel joh.

24 januari 2021 om 14:25

Met Martinez daar wel ja die felheid is top. Toen Blind daar nog stond was het een gatenkaas. Blind en Schuurs zijn allebei geen killers. Er is behoefte aan Martinez daar imo.

24 januari 2021 om 14:37

Dan heb je inderdaad alleen het laatste half uur gezien, het was lachwekkend hoe Ajax achterin stond, totaal geen rugdekking of organisatie te bekennen

Elke scheidsrechter weet toch dat antony al 5x heeft nagetrapt dit seizoen? Treedt er nou is tegen op...

24 januari 2021 om 14:21

Scheidsrechters worden niet geacht eerdere situaties in een nieuwe wedstrijd in beoordelingen mee te nemen. Echt onzin.

Ik vermoed dat de theedoek helemaal uitgewrongen is. Ten Hag kan er niets aan doen dat Ajax meer dan 10 grote kansen mist maar het neemt niet weg dat Ajax rommelig speelt, inspiratieloos, of hoe je het ook noemt. Ze zijn echt toe aan de winterstop, o nee, die hebben we al gehad. Nou dan weet ik het ook niet meer. Het is al weken slecht.

24 januari 2021 om 14:31

Ach, PSV werd jaren achtereen kampioen op deze manier. Ik teken ervoor als we alles winnen zo de rest van het seizoen. En Ajax was ook ronduit ongelukkig in de afronding. Ben het wel met je eens dat de verbinding tussen verdediging en middenveld erg matig is. Met Blind en Schuurs kun je misschien kampioen worden, maar in Europa kom je er niet ver mee.

24 januari 2021 om 15:51

@silverfront je probeert hier een steek uit te delen, maar die is nergens op gebasseerd. Dat er bij PSV afgelopen jaren zaadwedstrijden tussen zaten is zeker een feit, maar jij laat het overkomen alsof PSV nog geen 3 keer de bal kon rondspelen en nog geen 3 kansen per wedstrijd kon creeëren. Dat is gewoon onzin. PSV is in hun kampioensjaren gewoon in 90% van de wedstrijden de bovenliggende partij geweest die meer kansen creeërden dan de tegenpartij.

Nou je wint met 2-1, maar daar is ook alles mee gezegd. Kansen die niet worden goed uitgespeeld (5-1 tegen situatie notabene..!) en schoten die zeer slecht worden ingeschoten of gewoonweg verprutst. Schandalig. Het probleem van ajax is dat er te weinig tot geen diepgang is. Er worden wel loopacties gemaakt, maar die zijn voornamelijk in de breedte. Flankspelers gaan niet diep, wat te wijten is aan dat je een links poot op rechts heb staan en een Tadic die de snelheid er niet voor heeft en voornamelijk leunt op zijn techniek en fysiek. Maar het probleem ligt ook aan niet diepgaande middenvelders.. En ik zeg niet dat we die moeten halen, want met Kudus er bij kan er anders gespeeld worden. Bovendien speelt hij makkelijk een mannetje uit en kan zo snel een man-meer situatie te creëren. Kortom het spel is veel te statisch. En dan nog kreeg je hier 4 a 5 100% kansen.Gelukkig trek we hem over de streep. Gauw door naar de volgende wedstrijd.

Ik ben diep en diep telleurgesteld vandaag. Leuk hoor de 3 punten, maar zoveel spelers die zoveel hebben gekost hebben vandaag het hilarisch slecht af gemaakt en dat gaat je punten kosten.

Terechte overwinning van Ajax. Weer belachelijk veel kansen gemist waardoor je op het eind weer die spanning hebt. Krijgen ook heel veel kansen tegen, maar goed dan nog hoor je er 5 of 6 te maken. 5 tegen 1 en zelfs dat speel je dramatisch uit.

3 punten, wegwezen en door. Slechte wedstrijd en dan ga ik het een keer niet hebben over de verdediging, maar over de laconieke, slappe aanval. Je had hier met speels gemak op 80 de wedstrijd kunnen uitspelen als je uitloopt naar 0-3 of 0-4, maar dat laat je na. Daarna volkomen terecht op 1-1 en gelukkig is daar Haller met een knappe goal, maar dit had zomaar puntverlies kunnen opleveren. 5 tegen 1 situaties zo uitspelen is schandalig. Houd het gewoon eens simpel, druk een bal op goal af. Ik heb me kapot geã«rgerd. Extra trainen op afmaken, Ten Hag. Enfin, 3 punten zijn 3 punten, op naar de volgende pot.

Neres altijd met korte mouwen, schiet mij maar lek 😅 Blij met de puntjes! Had natuurlijk 1-6 mogen zijn, maar zo vroeg in de kou in het verre zuiden of noorden, met grotere wedstrijden achter de rug en voor de boeg, is Ajax nooit op zijn best. Voorheen lieten ze dan de punten liggen, in zoverre is er progressie. Als het 0-13 wordt kan de tegenstander er niks van. Vandaag kan Ajax er niks van neem ik aan. Maar de drie puntjes tellen toch even hard mee en dat is wel lekker. Nog even overleven voor onze mooi weer voetballertjes en dan op naar het voorjaar met hopelijk meer doeltreffendheid en meer Kudus.

24 januari 2021 om 14:43

Precies, drie punten gaan weer mee naar Amsterdam en het is puur dat Ajax wederom de kansen niet afmaakt waardoor het spannend blijft omdat de bal dan net een keer verkeerd kan vallen. Maar tot nu toe komen we januari nog door met prima resultaten terwijl deze maanden voor Ajax traditioneel lastig zijn waar we in het voorjaar vaak weer echt goed beginnen te voetballen.

Wat een kansen vandaag. Er had zeker tien keer gescoord mogen worden. Als ze voorin iets scherper waren geweest, was dit een dikke overwinning. Maar goed, de punten zijn terecht binnen.

Wat deed Neres allemaal vandaag? Één van de slechtste wedstrijden die ik ooit van hem gezien heb, elke bal ingeleverd en echt elke counter eruit gehaald. Wat een drama was dat zeg haha

24 januari 2021 om 14:16

Geen drama, hij heeft er maanden uit gelegen. Die jongen heeft gewoon tijd nodig om zijn ritme te hervinden.

24 januari 2021 om 14:18

was voor de winterstop inderdaad ook zo, na tijdje zag je zijn klasse weer. Helaas toen hij zijn vorm terugkreeg weer snel geblesseerd geraakt.

24 januari 2021 om 14:18

Eens, hij was onherkenbaar slecht.

24 januari 2021 om 16:46

Gekukkig is er in het geval van Neres een duidelijke reden voor zijn mindere spel. Bij enkele andere spelers is het maar net hoe de wind staat.

Geen beste pot gezien vandaag, tank bij Fortuna was wel leeg na 60 minuten. Moet zeggen dat Fortuna (ondanks een verlenging inde beker) gewoon prima speelde, en Van Osch zat lekker in de wedstrijd. Overigens nog niet zo onder de indruk van Haller, lijkt qua balbehandeling een beetje op Luuk de Jong; dat is geen compliment. En Espn, zet aub geen Marciano Vink op wedstrijden van Ajax!

24 januari 2021 om 14:27

Alleen wint hij wel zijn kopduels en is hij aan de bal ijzersterk. Haller is gewoon een prima spits die op elk moment een goal kan maken.

24 januari 2021 om 14:28

'alleen wint hij wel zijn kopduels en is hij aan de bal ijzersterk.'

Dat zeg ik toch? Een soort Luuk de Jong.

24 januari 2021 om 14:47

Die Vink, wat een grap. Doodleuk even melden dat hij wel verwacht had dat Haller er ondertussen al 4-5 gemaakt zou hebben terwijl je tegen Psv, Feyenoord en angstgegner Twente hebt gespeeld. Dan ben je als analist toch ook gewoon compleet los van de realiteit..

Worden nog spannende maandjes in de Eredivisie. Ik denk dat Vitesse wel eens een verassend leuk jaar kan gaan hebben.

24 januari 2021 om 16:47

Hebben ze toch al?

Deze wedstrijd veel kansen gezien. Beetje slordig. Misschien is de chemie met EtH inderdaad weg, komen ongemotiveerd over. Wat voor zulke duurbetaalde spelers wel kwalijk is. Ik vond het op zich ook weer niet zo'n slechte wedstrijd..

Met zoveel geld in de aanval zo weinig scoren bij zoveel kansen, heb beide medelijden met Overmars. Pure middelmaat vandaag. Hoop dat Ajax snel haar vorm echt gaat vinden want op deze manier wordt het EL avontuur weer heel kort

Ok de overwinning is terecht als je al die kansen zag maar als ten hag nu nog durft te zeggen dat ons centrum achterin het “uitstekend” heeft gedaan dan begin ik er wel een beetje klaar mee te raken. Ze geven alles weg achterin. We hebben pit nodig en martinez en alvarez worden zelfs als ze goed spelen bij het grof vuil gezet terwijl die andere 2 mogen blijven schutteren.

24 januari 2021 om 15:04

Heb je de wedstrijd gekeken? De kansen kwamen niet door het centrum, maar door spelers die niet of nauwelijks meeliepen. Zie ook de goal. Tadic sprint niet mee waardoor de weg open was. Blind gaf op dat moment namelijk rugdekking.

Je kunt als tegenstander van Ajax eigenlijk best hoog drukzetten, voor de tegenstoot hoef je niet zo bang te zijn.

24 januari 2021 om 16:48

Dat dacht VVV ook idd

Je mag toch wel stellen dat Haller totaal niks toe voegt aan het spel van Ajax, dat geld hadden ze toch beter kunnen besteden lijkt me. Toch wel zijn goaltje mee gepikt, daar houdt het dan ook op, zijn enige kwaliteit lijkt ballen doorkoppen.

24 januari 2021 om 14:19

Leuk dat je conlusies trekt na 4 wedstrijden waarin hij momenteel 1 op 1 loopt met assists en goals. Is er pas net en fungeert prima als aanspeelpunt

24 januari 2021 om 14:26

Meer dan 1 op 1 zelfs; 2 goals en 3 assists in 4 Eredivisieduels. Had er nog een stuk meer kunnen en misschien wel moeten hebben. Maar voegt met zijn balvastheid wel degelijk wat toe aan Ajax' aanvalsspel inderdaad.

24 januari 2021 om 14:43

Ik trek mijn conclusies niet op zijn cijfers, die zijn zeer goed, maar ook niet heel lastig als spits van Ajax. Ik baseer mijn mening op het spel van Ajax, waarin Haller wel balvast is maar zich niet echt prettig lijkt te voelen in de combinaties en balsnelheid, dan heb je
gewoon een traore 2.0, dat vind ik een beetje duur betaald. Maar dat is mijn mening, ieder heeft daar toch zijn recht op.

24 januari 2021 om 14:19

Volgens mij scoorde hij de winnende vandaag, daarvoor is hij gehaald.

24 januari 2021 om 14:46

Ik verwacht persoonlijk meer van een recordaankoop met een dik salaris, iets van het spel naar een hoger niveau brengen of het team op sleeptouw gaan nemen. Voor dat laatste geven we hem nog wat tijd, maar dat eerste mis ik.

24 januari 2021 om 15:08

Ik ben eerlijk gezegd vooral blij dat hij doet waarvoor hij is aangetrokken. Als ik even terug denk aan de meeste spitsen die Ajax haalde, daar zaten er toch zat tussen die even nodig hadden om belangrijk te zijn. Dat hij Ajax uiteindelijk naar een hoger niveau moet tillen ben ik met je eens. Maar als hij er nu niet was geweest ... hoe waren al deze wedstrijden dan afgelopen? Ik zal niet zeggen dat we dan 1 op 1 al die goals waarbij hij betrokken was ervan af moeten halen. Maar ik durf toch wel te stellen dat we dan waarschijnlijk minder punten hadden gehad.

24 januari 2021 om 14:21

Dit meen je niet. Moet je zien hoe vaak hij als pivot de bal naar een medespeler kreeg. Wat wil je dan van hem zien? Ik snap deze reactie echt niet.

24 januari 2021 om 14:33

Puur nitpicken vanwege het prijskaartje.. Haller is een topspits. Levensgevaarlijk in de 16, balvast, kopsterk. Ga je nog veel plezier aan beleven.

24 januari 2021 om 14:39

Ik bedoel het Ajax spel van flitsend aanvallend voetbal, Haller heeft zeker zijn meerwaarde met een andere invalshoek met zijn kopkracht en gevaar, maar voetballend is het geen Ajax spits, dat bedoel ik te zeggen, ik had liever een snelle, behendige spits gezien.

24 januari 2021 om 14:44

Ok, nu leg je jezelf goed uit. Dan is het gewoon een kwestie wat voor soort spits je wil zien. Kwestie van smaken zou ik zeggen. Dat mag 😉

Ja, ook deze potjes moet je winnen en wat dat betreft dan ook niets te klagen. Eerste helft prima, helaas was de afronding verschrikkelijk. Tweede helft dramatisch, dan krijg je zeeën van ruimte en speel je de counters uit als een veredeld vriendenteam. Ik blijf het bovendien zeggen, de verdediging staat met Schuurs en Blind totaal niet sterk. Geef mij maar Timber, Alvarez of Martinez op de plek van Schuurs

24 januari 2021 om 14:18

Ik heb heb meer iets tegen blind achterin. Schuurs speelt samen met een ander altijd veel beter. Deze 2 klikken niet. Martinez hoort daar te staan

24 januari 2021 om 14:51

Als Schuurs naast Martinez komt te staan dan hoeft hij niet meer voor twee man te verdedigen omdat Martinez zijn duels vaak wel wint. Met Blind naast hem moet hij vaak ook die duels nog aangaan omdat Blind de felheid en kracht mist en helaas is Schuurs nog niet goed genoeg om het alibi verdedigen van Blind te corrigeren, wat een De Ligt dan wel weer was.

Belangrijkste is dat je wint, enige wat je zelf kan verwijten is dat je de vele kansen niet afmaakt. Maar goed winst is winst. Prima reeks op naar Willem 2 thuis.

3 punten en met weer een minimaal verschil. Het voetbal onder Ten Hag in een notendop. Grote klasse zullen we maar zeggen...

24 januari 2021 om 14:56

Daarom heeft Ajax een doelsaldo van +46. Vanwege al die krappe overwinningen..

24 januari 2021 om 16:49

Ook wel vanwege de fantastische inzet van VVV hoor

24 januari 2021 om 17:14

Nee hoor, ook als VVV uit 'gewoon' 0-5 was i.p.v. 0-13 gad Ajax een uitstekend doelsaldo gehad, veruit het beste van de competitie. Het is gewoon onzinnig om te stellen dat een nipte overwinning vaak voor komt, gebeurdr liefst 4 keer dit seizoen (2 keer was met 10 man). Veel vaker werd er ruim gewonnen, vandaag hadden ze ook ruim moeten winnen overigens.

Haha dat die Vink nog wil beweren dat dit met geel afgedaan had moeten worden. Ongelofelijk. Net als de kansen die gemist werden. Maar wel 3 punten, die zijn kostbaar deze periode.

24 januari 2021 om 14:21

Nou ja, ik ben het volledig met hem eens eigenlijk. Als je nooit gevoetbald hebt en geen inzicht hebt in verschillende type spelers en bijbehorende motoriek, snap ik de conclusie van zo'n scheidsrechter wel. Lomp en ongelukkig? Jazeker. Bewust en donkerrood? Haha nee.

24 januari 2021 om 14:24

Gebrekkige motoriek is dus een excuus om hiermee weg te komen? Lachwekkend, dan ga je maar op yoga.

24 januari 2021 om 14:31

Waarmee weg komen? Het is een contact sport. Hij wil zijn been ervoor zetten en plots vliegt er een Alvarez voorbij waardoor zijn voet tegen het been van Alvarez landt. Pech, onbeholpen en wat lomp. Een aanslag? Als je dat echt denkt heb je zelf nooit op acceptabel niveau een bal getrapt.

24 januari 2021 om 14:35

?? dus de mate van motoriek bepaald of een overtreding wel of geen kaart is? Dat zou wat wezen Dan denk ik dat ik stop met keepen en maar ga voetballen, veel gaan er plat en ik krijg nooit een rode kaart

24 januari 2021 om 14:38

Het is gewoon rood, ongeacht zijn intenties en alleen jij maakt jezelf belachelijk nu door aan domme argumenten vast te houden. En tegenover iedereen roepen: "als je op acceptabel niveau hebt gespeelt" is niet iets waar we van onder de indruk zijn en geeft deze onzin niet ineens inhoud.

24 januari 2021 om 15:47

Je snap het niet tubes. Maar dat geeft niet, ook jouw mening telt.

Geen grootse pot, maar iig drie punten. Leuk dat Haller scoorde, goed voor zijn vertrouwen. Verder is Haller wel een goed aanspeelpunt, wat ik van hem tot dusverre heb gezien. Overigens goed dat Ajax doorspeelde. Hadden ze bij Fortuna maar zelf moeten stoppen.

Hoeveel kansen heeft Ajax nodig zeg. Onbegrijpelijk.Rare wissels weer, Neres is nog lang niet in vorm dan laat je Antony staan.Trouwens heb ik liever elke wedstrijd Nijhuis dan 1 keer Higler. Wat is die slecht zeg.

24 januari 2021 om 14:19

Maar je zal Neres toch minuten moeten geven of niet?

24 januari 2021 om 14:21

Niet bij deze stand en op een hard veld. De man komt terug van een blessure die op zo'n veld kan verergeren als je nog niet fit bent.

24 januari 2021 om 14:26

Nouja Antony speelde ook niet heel sterk en Neres moet ook speelminuten krijgen. Fortuna heeft volgens mij een normaal veld hoor en geen kunstgras al was het veld niet erg best. Vond de wissels wel meevallen vandaag. Met Alvarez en Martinez kwam meer pit in het elftal. Mazraoui was drama vandaag en Tadic was totaal niet scherp dus reden genoeg om te wisselen leek mij.

24 januari 2021 om 14:29

@tubes

Hoewel de grasmat niet best was, het was wel echt gras

24 januari 2021 om 14:31

Antony speelde veel beter dan Neres

24 januari 2021 om 14:41

@AdzevedoIk heb me goed in de luren laten leggen op TV. Het leek wel een groen geschilderde betonplaat.

Nee man. Dit was geen rood voor Polter. Hij heeft Alvarez nooit gezien. Hij wou de bal aannemen en was te laat want de bal was al weg. Maar Alvarez die ervoor kruipt heeft hij nooit gezien. Kijk goed naar waar Polter naar kijkt. Polter zijn motoriek is debet aan deze actie. De intentie was nooit dit te doen. Maar goed. Voor bewust natrappen krijg je niks. Voor een ongelukkig moment wat er erger uitziet natuurlijk meteen rood. Overigens buiten het feit of het terecht was dat Ajax doorspeelde, gezien de budgettaire verschillen is het wel heel zielig dat Ajax zo moet winnen.

24 januari 2021 om 14:19

Wij moeten dat veel slimmer doen en Hansson moet die bal gewoon over de lijn trappen. Dan valt die goal niet meteen en wil ik het nog maar zien in het restant.

24 januari 2021 om 14:21

Ja eens. Maar alsnog mag je van een zogenaamd kampioen als Onana meer vragen als dit voor je neus afspeelt.

24 januari 2021 om 14:20

Begin jij nu ook over het doorspelen? Fortuna was de ploeg die doorspeelde he. Of heb je dat gemist? Waarom zou Ajax vervolgens dan wel de bal uit moeten spelen? Kom op zeg. Zo werkt het niet. Ze hebben op een normale manier gewonnen.

24 januari 2021 om 14:25

Like I said. Er valt iets voor te zeggen dat Ajax doorspeelde. Het gaat meer over dag Ajax dit nodig had voor de winnende gezien de financiële verschillen. Verder met je eens dat ze normaal en redelijk verdiend gewonnen hebben. Fortuna speelde ook best een aardige pot.

24 januari 2021 om 14:41

Dus Fortuna houdt de bal zelf in het spel, terwijl een eigen speler op het veld ligt, en dan vind jij dat Ajax de bal uit moet schoppen omdat ze meer geld hebben? Dit is met stip de meest opmerkelijke uitspraak vandaag en geloof me, ik bedoel dat niet positief.

24 januari 2021 om 14:56

@andrevidigoal,
Of misschien met die Semedo zijn team niet in de steek laten door een erge blessure te faken waar niks aan de hand was, uiteindelijk is het ook nog eens zijn directe tegenstander(tagliafico) die de assist gaf. Daarnaast voetbalt Fortuna zelf lekker door en als ze dan zelf hun aanval om zeep helpen dan heeft Ajax het volste recht om ook gewoon door te gaan.

24 januari 2021 om 18:36

Dat juist dit moment het verschil moet maken vind ik juist opmerkelijk. Maar goed ieder zijn mening.

24 januari 2021 om 18:36

Hij faked geen blessure. Als je had opgelet: hij wordt erna meteen geblesseerd gewisseld.

Fortuna kwam de eerste helft echt uitstekend voor de dag. Natuurlijk geef je kansen weg tegen Ajax als je zelf ook gaat voetballen, maar Fortuna had er zelf ook wel een mogen maken. Dan moet het even mee zitten dat Ajax geen goal maakt en je hebt zicht op een resultaat. Ondanks een prima 1-1 mocht het niet zo zijn. Overdreven rode kaart overigens, Polter is gewoon langzaam en ietwat lomp in zijn doen en laten. Het ziet er veel erger uit en ik snap dat zo'n scheidsrechter hem geeft, maar hier zit totaal geen verkeerde intentie bij. Erg ongelukkig. Hoeft echter niet negatief te zijn voor Fortuna. Nu kan Seuntjens de spits in tegen VVV en RKC, die voetbalt toch een stuk makkelijker. Minimaal vier punten in die potjes en we hebben een uitstekende maand gehad.

24 januari 2021 om 14:22

Iedereen die op een lager niveau voetbalt maakt dit soort overtredingen ook wel mee. Er is dan geen VAR en dan doen ze dit met geel (of in de kelderklasse zelfs zonder kaart) af. Ik vond het ook een nogal ongelukkige overtreding, kwestie van gebrekkige handelingssnelheid en het te laat zien van de tegenstander. Wat mij betreft was geel ook prima geweest.

24 januari 2021 om 14:26

Eens!

Het enigste waar we vandaag te kort in schieten is scherpte. Serieus, hoeveel kansen heb je nodig om te scoren? Het leek allemaal zo laconiek en dat irriteerde me mateloos. Tadic was vandaag echt ontzettend slecht. Neres die dan er inkomt lijkt ook totaal niet in vorm. We hebben het ons echt belachelijk moeilijk gemaakt. Daar baal ik nu het meeste van.

24 januari 2021 om 15:04

Ik vond het verdedigend nou ook niet heel stabiel ogen, lijkt me niet alleen een gebrek aan scherpte.

Wat maak je het jezelf moeilijk door de kansen niet af te maken. Schrijnend was de 5 tegen 1 wat nog geen eens een kans opleverde. Als Ajax zijnde weet je ook gewoon dat je altijd wel 5 tot 10 mogelijkheden/kansen weg geeft, waar een goal altijd erin zit. Dat betekent dat je zelf echt beter met de kansen om moet gaan.

Onnodig moeizaam, deze wedstrijd had na 45 minuten al beslist kunnen zijn. Achterin blijft het wankel, vandaag vielen Schuurs en Mazraoui me behoorlijk tegen. Voorin kans op kans gemist, waardoor het onnodig lang spannend bleef. Hoewel Fortuna behoorlijk leeg was de tweede helft, vermoedelijk het gevolg van het bekeravontuur. Toch respect voor wat Fortuna twee keer tegen ons op de mat brengt. Voetballen met veel passie en strijd, en zeker niet onaardig. Ze pakken niet voor niets zoveel punten de laatste weken. Nu op naar Willem II, een midweeks potje waar je ook niet te lichtzinnig over mag denken.

2-1 tegen toch altijd dat taaie Fortuna wat prima voetbald, zie veel negatieve Ajacieden wat ik gezien het spel wel kan begrijpen maar soms moet je als PSV-er denken: het gaat uiteindelijk om het resultaat, snel vergeten en door naar de volgende.

24 januari 2021 om 14:24

Resultaat telt inderdaad wat jij zegt. En na de winterstop staat er een prima reeks. Ik ben een tevreden Ajacied op dit moment.

24 januari 2021 om 14:25

Daar zit wel wat in. Geen één ploeg wint alle wedstrijden met 5-0, maar vooral de laconieke houding stoorde me. De punten zijn binnen, maar verwacht toch iets meer.

24 januari 2021 om 14:26

Daar ben ik het wel mee eens, zeker gezien het overvolle programma en de vele lastige tegenstanders is het resultaat uiteindelijk wat telt. Als je op voorhand deze uitslagen zou opsommen in de mini winterstop dan zou vrijwel iedere Ajacied tekenen bij het kruisje. Het is alleen vandaag vooral jammer dat je in zekere zin ook tegen jezelf speelt, als je voorin zoveel 100 procent kansen mist loop je gewoon tot de laatste minuut het risico dat de bal plots goed valt voor Fortuna.

3 punten bij een altijd moeilijke zondagmiddag half een wedstrijd na een 200 km rit in Januari. Vooraf teken we er alemaal voor denk ik.

24 januari 2021 om 14:46

Moet je nagaan dat je tegenwoordig zelfs een kwartier te laat bent als je denkt dat het om half 1 begint. Maar ik snap je punt. Echter, je hoopt altijd op meer.

Het is belangrijk dat je met zo'n vol schema geen punten laat liggen tegen de kleintjes. Gelukkig is dit niet gebeurd en zijn de 3 punten binnen. Het voetbal was niet al te best, al waren er wel mooie aanvallen bij. Score had hoger morten uitpakken, want sjongejonge wat een kansen.

Zeer matige wedstrijd waarbij heel weinig spelers in de wedstrijd zaten. Tadic was daarvan nog de minste, maar was in het afmaken ook onvoldoende. Ten Hag had het over frisheid na de wedstrijd tegen AZ en dat is iets wat ik nu totaal niet zie. Ik zie eigenlijk een uitgebluste ploeg. Positief is dan dat je nog aardig wat kansen creã£â«ert. Ik vond Klaassen op 10 een verademing. kiest veel beter positie en heeft betere loopactie dan Labyad. Klaassen speelde daarvoor trouwens onzichtbaar. Met de komst van Neres werd het ook niet veel beter, maar die zal wel gewoon ritme missen. Wat is er trouwens met Klaiber aan de hand? Mazraoui was de minste bij Ajax en had al eerder gewisseld moeten worden. Maar nu komen Rensch en Timber er telkens in. Ik vind die spelers trouwens ook wel beter, maar ik vraag me dan echt af waarom Ajax dan Klaiber gehaald heeft voor zoveel geld terwijl je dus Timber en Rensch achter de hand hebt. En ik dacht eigenlijk dat Rensch een linkspoot was? Of is hij tweebenig? Haller maakt nog geen geweldige indruk, maar wel weer belangrijk met een goal waarbij ik echt dacht dat hij een teen buitenspel stond. Raar dat het ook niet werd herhaald door Espn.

Nou, dit was een masterclass ‘hoe ga ik niet om met kansen’. Ajax had veel en veel eerder uit kunnen en moeten lopen, dan was de wedstrijd een formaliteit geweest. Haller beslist het, maar mist in de eerste helft een 100% kans, net als Tadic. Dit kan tegen de grotere ploegen niet.

24 januari 2021 om 14:28

Tegen grotere ploegen zal men mentaal scherper zijn. Dan weet je dat je niet veel kansen gaat krijgen. Fortuna speelde vandaag zogenaamd verdedigend met vijf man achterin, maar ging best vaak echt naar voren. Het leek er op dat de Ajacieden toch wel wisten dat er nog kansen zouden komen. Het sloopt er dan in en de spelers leken totaal niet gefocust. De punten zijn binnen, maar laten we hopen dat we tegen Willem ll wel wat doelgerichter zullen zijn.

24 januari 2021 om 16:17

Dat klopt ook wel, maar ik zie bepaalde dingen gewoon keer op keer fout gaan. Ook tijdens de Klassieker en tegen PSV gingen die dingen fout, daar zou je de scherpte wel verwachten. Ik houd mijn hart vast voor Lille vooralsnog..

24 januari 2021 om 19:07

Ik deel je onzekerheid wat betreft Lille alleen zou het over een klein maandje toch weer net anders lopen. Laten we ons eerst maar richten op Willem ll...

24 januari 2021 om 15:02

Haller heeft in de 1e helft wel 3 100% kansen gemist. Tadic probeert idd een lobje over de keeper te doen op zo'n 6 meter van de goal, bizar. Had hem met zn verkeerde been nog wel zo in de korte hoek kunnen schuiven. Verder is Antony wel echt een pareltje hoor. Speelde niet zijn beste wedstrijd, maar heeft een puntgave voorzet in huis. Ook Tadic was op het afmaken na, heel erg goed.

Een 2 tegen 1 en 5 tegen 2 counter zo uit spelen is echt te triest voor woorden. Wat maakt Ajax het zichzelf telkens ongelooflijk moeilijk.

Lucky Ajax. Als ze zonder publiek spelen zijn ze niet voorruit te branden. Dat gaat ze uiteindelijk de titel kosten.

Klaassen begon goed als rechtsmid, maar na een paar goede weken vind ik hem toch heel erg matig spelen. Hij staat constant te diep in de opbouw en doet daar eigenlijk helemaal niet in mee. Pas bij een afvallende bal doet hij mee, maar doet het dan ook lang niet altijd goed. Ik denk dat het matige voetbal van Ajax voor een groot deel aan Klaassen en hoe hij de rol in vult te maken heeft. Dat moet echt beter, maar als je ziet hoe lang het al matig is betwijfel ik of het beter gaat worden.

Ajax moet zich Diep en zeer diep schamen als je ziet wat ze een elftal hebben ten opzichte van Fortuna die dus wel alles eraan gedaan hebben om een resultaat te halen en Ajax die daar maar een beetje doet wandelen en dan daarbij de acties van Anthony ( natrappen) Neres (ballen weg schieten) dat hoort niet en dan Haller JA Haller die zich ook nog laat vallen in de 16 ze moeten zich diep schamen maar blijkbaar mag Ajax en bij PSV doen ze dat ook want die moeten zich ook diep schamen wat voor een voorstelling geven op de grasmat voor Fortuna was een gelijkspel zeker verdient voor de inzet die ze getoond hebben zelfs na een verlenging die ze afgelopen week gespeeld hebben.ik voorspel dat Ajax en PSV een keer tegen een serieuze domper oplopen want dit gaat een keer bestraft worden op een sportieve manier hoop ik.

Het voortdurende gezeur over het niveau van de eredivisie door analisten en journalisten helpt ook niet qua motivatie. Ajax kan het nooit goed doen. Vandaag niet en wanneer ze met 0-7 of 0-13 winnen ook niet. Wanneer het straks richting de prijzen gaat en men hopelijk ook in de EL actief blijft komt de spelvreugde vanzelf terug.

24 januari 2021 om 14:44

je mag toch kritische zijn op Ajax met dit budget wat ze hebben moeten ze iedereen van het kastje naar de muur spelen. ik vind dat er juist te weinig complimenten woord uitgedeeld aan de tegenstanders zoals Fortuna en Sparta bijv die doen het gewoon goed met de middelen die ze hebben.

24 januari 2021 om 15:15

Oh zeker, Fortuna en Sparta doen het uitstekend. Maar dat wil nog niet zeggen dat je met een hoog budget automatisch alles dik wint. Zo is de wekelijkse praktijk van voetbal gewoon niet, nooit geweest ook trouwens. Daarnaast is doseren een toverwoord geworden door de drukke kalender. Wel mag je verwachten dat ze in cruciale fases van het seizoen een tandje bij kunnen schakelen.

Ajax terecht gewonnen. Echter moeten ze echt scherper zijn voor de goal. Zoveel kansen en maar 2 goals dat kan echt niet. Even over de gele kaart van Nico. Hij gaat wel eens over het randje, maar zelfs zonder te kijken kon je horen dat dit geen overtreding was. In een leeg stadion waar je alles hoort, hoor je toch ook als 2 voeten tegen een bal gaan. Beetje raar dat er dan geel wordt gegeven. Anthony moet leren om bepaalde zaken niet te doen. Persoonlijk vind ik het absoluut geen rode en zelfs geen gele kaart, maar het hoort niet. En er is altijd wel.een scheids die er wel een kaart van wel kleur ook gaat trekken.

Waarom blijft ten Hag zo eigenwijs met Labyad en Promes. Beide is het niet veel op de 10 positie. Ik zou graag een keer zien dat hij Martinez op de positie van Blind zet, waardoor Blind een linie naar voren geschoven kan worden. En dan kan Klaassen naar de 10 positie. Hierdoor heb je centraal achterin meer snelheid en duel kracht. Blind zorgt voor meer balans op het middenveld aangezien nu vaak alle 3 de middenvelders naar voren zijn. En Klaassen kan vaker in de 16 komen om zijn doelpuntjes mee te pikken. Als Kudus dat uiteindelijk weer terug komt kan je altijd nog weer gaan schuiven.

Ik denk dat het voor zowel de aanval als de verdediging beter is.

Martinez moet echt basis. Hij loopt tenminste niet de verkeerde kant op en gaat vol voor de bal telkens. Bij die tegengoal loopt alles en iedereen weer achteruit. Daardoor zorgen al die dribbelaars van tegenstanders zoals Hansson vandaag altijd voor zoveel gevaar want probeer maar eens achteruit te lopen en daarbij nog fatsoenlijk verdedigen. Als je naar voren verdedigt heb je als verdediger al veel meer kans en daarnaast moet de aanvaller meestal kappen waardoor de snelheid uit zijn beweging/ de aanval eruit is

24 januari 2021 om 14:59

Wanneer komt bij AJAX een bestuurder tot het inzicht dat EtH eruit moet ter voorkoming dat we straks wellicht met lege handen komen te staan. Iedere wedstrijd is en blijft moeizaam en EtH blijft eigenwijs. Het geluk houdt een keer op.

24 januari 2021 om 15:20

Even los van jouw kritiek op Eth, kun jij een topploeg in Europa opnoemen waar het op dit moment niet moeizaam gaat?

24 januari 2021 om 15:26

In de competitie Atletico Madrid.

24 januari 2021 om 15:46

Die winnen bijna alles met de hakken over de sloot. Daarnaast kunnen ze lekker uit de luwte komen, de echte druk ligt bij Real en Barca.

Ajax was wel erg slecht zeg. Dat moment dat ze met 4 man op 1 verdediger afgingen en het alsnog voor elkaar kregen niet eens op doel te schieten was wel tekenend.

Die Anthony is wel een mannetje met smerige trekjes. Nu al de 2de keer in twee weken dat die natrapt. En nee, het was niet hard, maar er was een tijd dat dit gewoon direct rood was, puur om de intentie. Natrappen is gewoon smerig. Staat bij mij in dezelfde categorie als spugen op een tegenstander: hoort niet op een voetbalveld thuis.

24 januari 2021 om 15:48

Helemaal waar. Anthony was de enige die vandaag rood had moeten krijgen. Goede speler, naar kereltje.

Het blijft toch vreemd dat een ongelukkige onbewuste aktie rood oplevert terwijl bewust natrappen geen kaart is. Degene die deze regel zo veranderd heeft het er geen verstand van.

24 januari 2021 om 15:50

Toch zijn er blijkbaar een aantal moraalridders hier die ervan overtuigd zijn dat het rood was. Voor mij echt niet te volgen en een bewijs van 0 inzicht. Nota bene direct na de wedstrijd geeft een ex prof meteen aan wat wij thuis direct al zeiden.

24 januari 2021 om 15:56

Als je zelf hebt gevoetbald en een keer het slachtoffer bent geweest van natrappen dan weet je heel goed waarom dit altijd rood moet zijn.

Het gebeurt in je rug, dus je ziet het niet aankomen en er is nul intentie om de bal te raken, maar het is 100% de intentie om de speler te raken. Mijns inziens zou dat altijd rood moeten zijn.

24 januari 2021 om 16:04

Eens. Mijn reactie hierboven slaat trouwens op de rode kaart van Polter.

24 januari 2021 om 16:02

Of het ongelukkig is of niet, de actie is gewoon rood. Heel terecht door de VAR gegeven.

Was best een goede wedstrijd, alleen ontbrak het totaal aan afronding. Ook 3x een overtal situatie totaal slecht uitgespeeld. Als het vizier wat scherper had gestaan, hadden we zo 5x kunnen scoren. Fortuna deed de 1e helft echt heel leuk mee, in de 2e helft konden ze het niet meer volhouden. Uitslag terecht natuurlijk, maar onnodig spannend gemaakt.

Mooi buitenspeldoelpunt die 1-2. Vorige week werd in de Klassieker een doelpunt afgekeurd omdat Toornstra met zijn arm buitenspel stond. Nou de hand van Haller was vandaag buitenspel. Meten met 2 maten in het scheidsrechterskorps? Complottheorieën in het bevoordelen van Ajax? Het is opvallend. Maar een moeizame overwinning van Ajax...

24 januari 2021 om 16:49

Hahaha kerel je maakt jezelf echt maar dan ook echt compleet belachelijk. Ik hoop dat je een beetje aan het trollen bent en niet echt meent wat je zegt haha, anders kun je beter een andere sport gaan kijken. Het was bij lange na geen buitenspel. En btw, je mag met je hand helemaal niet scoren dus daar kun je niet eens buitenspel mee lopen

24 januari 2021 om 19:03

Tuurlijk trol ik op deze situatie met Haller! Gaat mij er meer om dat armen en handen van alle spelers zijn uitgesloten van buitenspel. Waarom werd dan vorige week Toornstra op basis van zijn arm, daar werd de lijn op gezet, teruggefloten? Ps, als je iets op regels baseert neem dan de hele regel mee ik trap alleen als ogen opener.

Haller heeft wel gelijk natuurlijk met dat hij nog aan het wennen is.. Er wordt van Pratto gezegd dat hij pas 3 weken in Nederland is (terecht) maar datzelfde geld natuurlijk ook voor Haller. En toch heeft hij al 3 assists en 2 goals te pakken, dat belooft wat als hij helemaal gewend is. Er kan echt wat gaan groeien bij Ajax de komende maanden. Heb er zin in!

24 januari 2021 om 17:32

Maar Haller kost 22 miljoen.

24 januari 2021 om 17:57

Dan ben je opeens geen mens meer?

24 januari 2021 om 17:59

Daar komt ook nog bij dat hij gewoon aangeeft dat het nog beter gaat worden. Ondanks 2 goals en 3 assist in zijn eerste weken.

24 januari 2021 om 19:05

Haller komt uit Frankrijk en is al gewend aan de manier van leven. Kent daar buiten Nederland al. Beetje eerlijk blijven he in je vergelijking.

24 januari 2021 om 19:30

natuurlijk scheelt dat wat, maar ze zijn allebei nieuw en moeten nog wennen. Dat was mijn punt. Dan maakt het niet uit of je 4 ton of 22 miljoen hebt gekost

Wat speelt Fortuna heerlijk voetbal zeg! Niks verstoppen en afwachten. Fortuna was delen van de wedstrijd minimaal gelijkwaardig. Iedereen weet wat hij moet doen bij balbezit/balverlies. Heerlijk om te zien.
Dat heeft Sjors Ultee echt heel goed voor elkaar. Als hij dit met Fortuna kan zal hij dit toch ook met een grotere club kunnen?

Oja Ajax speelde wel ok. Labyad weer matig. En Antony moet echt ff ze geduld gaan houden, want die gaat binnenkort tegen een rode kaart aanlopen. Niet uit laten dagen.

prachtige goal van Haller, hij had met een klein beetje meer geluk al op 5 goals kunnen staan in de eredivisie.
Totaal niet onwennig en mooi aanspeelpunt.

Ajax heeft goed gespeeld, nu de kansen ff afmaken en zorgen dat je achterin 90 min lang op blijft letten

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren