Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Perez vernietigend over ‘koppige’ Ten Hag: ‘Hem op tien... Stop alsjeblieft’

Laatste update:

Kenneth Perez zet vraagtekens bij de tactische keuzes van trainer Erik ten Hag. De analist vindt het namelijk onbegrijpelijk dat Quincy Promes op de nummer tien-positie kort achter de aanvallers mag blijven opereren, ondanks het feit dat de Ajax-speler ook in De Klassieker tegen Feyenoord (1-0) van afgelopen zondag allesbehalve wist te imponeren als verbinder tussen middenveld en aanval.

"Promes op tien... Stop alsjeblieft", verzuchtte Perez maandagavond in Voetbalpraat van ESPN. "Het is niet voor niets dat hij eigenlijk bij het Nederlands elftal alleen maar in aanmerking komt voor de rechtsbackpositie, als je moet aanvallen. En aanvallend brengt hij bij Ajax natuurlijk te weinig. En op die positie (van nummer tien, red.), hoe je het ook wendt of keert, moet je een heel goede basistechniek hebben. De aanname moet altijd bij je zijn, want er zit altijd iemand bovenop je. Als de bal van je voet afspringt, dan is het al te laat. Je kan wel met een lopende nummer tien spelen, maar dat lukt ook niet echt. Maar nummer tien is niet de positie van Promes."

Klaas-Jan Huntelaar verruilt Ajax voor Schalke 04: 'Hij schiet zijn oude liefde te hulp'

"Maar is dat dan een blinde vlek van Ten Hag?", vroeg presentator Vincent Schildkamp zich af. "Ja, blijkbaar", zo luidde het antwoord van Algemeen Dagblad-verslaggever Sjoerd Mossou. "Ik vind het onderhand onverklaarbaar worden. Ten Hag probeert het uit te leggen, dat Promes zijn taken uitvoert en in dienst van het elftal speelt. Maar als je iedere keer de bal verliest, dan breng je de rest aardig in de problemen." Perez legde vervolgens verder uit waarom hij Promes tekort vindt schieten in aanvallend opzicht. "Het is een positie waar je ook creatief moet kunnen zijn. Voordat je de bal krijgt moet je al gezien hebben dat de buitenspeler vertrekt. En dat vermogen heeft Promes niet."

Perez is tevens kritisch op Ten Hag, die Ajax tot verbazing van de analist goed had zien spelen tegen Feyenoord. "Mentaliteit is vaak de mode als er dramatisch wordt gespeeld", aldus de voormalig middenvelder van de Amsterdamse club. "Als die kansen van Steven Berghuis en die kopbal (van Luis Sinisterra, red.) erin gaan, heb je dan nog steeds uitstekend gespeeld? Het klopt natuurlijk niet, je moet eigenlijk kijken naar het elftal los van winst of verlies. Je moet eigenlijk beoordelen hoe je daadwerkelijk hebt gespeeld. En niet hoeveel gelukkig we hebben gehad", zo gaf Perez mee aan Ten Hag.

Ben jij het eens met Kenneth Perez over Quincy Promes?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ajaxsupporters vernietigend over ‘koppige’ Ten Hag: ‘promes...stop alsjeblieft

19 januari 2021 om 10:32

Lekker makkelijk weer van Perez. Keihard roepen dat Promes op 10 echt niet kan, maar dan niet met een andere optie komen.

Wie moet er dan op 10? Ekkelenkamp? Labyad? In mijn ogen zou Klaassen misschien nog een optie zijn, maar dan moet je toch weer met Alvarez gaan spelen en dat vindt meneer Perez ook niets.

Kudus is nou eenmaal geblesseerd, als die weer helemaal fit is, dan speler hij gewoon basis.

19 januari 2021 om 10:35

Promes is geen 10 en dat heeft die dit seizoen meermaals bewezen. Stel hem daar dan niet op. Dan liever labyad aangezien hij die rol beter invult. Daarnaast kon je nu zondag ook niet aanvallend wisselen, maar moest Labyad (absoluut geen vleugelspeler) gebracht worden voor Anthony, waar je beter Promes met zijn diepgang had kunnen brengen.

19 januari 2021 om 10:37

Alvarez is zeker geen verplichte kost dan. Je kan ook Martinez daar neerzetten of Martinez als CV en blind doorschuiven naar 6. Het probleem is echter dat de wissels van ten Hag al voor aanvang van de wedstrijd voorspeld kunnen worden. Wachten op Kudus is in mijn inzien geen optie want dat kan best nog wel even duren.

19 januari 2021 om 10:43

Nou, ik vind dat Perez wel n punt heeft; wanneer heeft Promes het naar behoren gedaan op 10? In de oefenpotjes met Labyad in de spits, maar daarna was het helemaal niets. Hij heeft de (steek)pass niet, geen overzicht, z'n looplijnen lijken niet te kloppen, kan de bal nauwelijks bij zich houden en heeft juist ruimte nodig. Labyad is dan idd wat mij betreft een betere optie en hoewel ik het helemaal niets vind, zelfs Ekkelenkamp is op 10 beter dan Promes. Maar is meer een loper dan een passer. Ik snap niet dat ze niet vaker in de wedstrijd rouleren; Tadic en Promes kunnen toch af en toe van plek wisselen zoals Ziyech en Tadic dat ook deden. Irritant voor de verdedigers als die mandekking spelen...

19 januari 2021 om 10:53

Klaassen kan daar spelen, Tadic kan daar spelen, Gravenberch kan meer naar voren spelen. Er zijn dus genoeg mogelijkheden.

19 januari 2021 om 10:56

Tadic en daarna liever nog Jensen dan Promes. Klaassen kunnen we niet missen tenzij Taylor een kans krijgt, maar dat kan ook nog bij afwezigheid van Kudus.

Dit wetende, waarom gaan we 22,5 miljoen aan een spits besteden? We hebben een kwalitatief goede middenvelder nodig. Alvarez is meer een verdediger dus laat hem maar de concurrentie met Schuurs, Timber en Mazraoui aangaan. Kun je ooit als slot op de deur nog gebruiken. Klaiber weg.

19 januari 2021 om 10:59

Schrijnend helemaal als je weet dat Noa Lang met een hele grote afstand de meest creatieve passer van heel België.

19 januari 2021 om 11:08

Er zijn nog genoeg opties om het anders in te vullen. Je kunt ook Tadic op 10 zetten en Promes naar de flank verplaatsen als je Promes zo nodig wil opstellen. Je kunt Martinez erbij halen en Klaassen op 10 zetten. Ik zou zelf de voorkeur hebben om met de punt naar achteren te gaan spelen. De linies staan nu ook vaak enorm ver uit elkaar. Martinez of Blind op 6 en dan Klaassen en Gravenberch samen op de twee andere middenveld posities.

19 januari 2021 om 11:14

Dan kun je het beste Martinez op 6 zetten, omdat Blind dat allemaal niet zal kunnen belopen. Ik snap sowieso niet waarom Martinez opeens zo weinig speelt, terwijl hij al indruk heeft gemaakt in de CL op 6..
Wel denk ik dat jouw opstelling alleen in de Eredivisie zal werken tegen de teams buiten PSV om. In Europa is het een gevaarlijke opstelling. Al zijn Gravenberch en Klaassen wel hardere werkers dan normaal je creatievere spelers zijn.

Maar je hebt inderdaad genoeg variatie. Nu je Haller hebt gekocht, kun je juist erg goed met Tadic op 10 spelen. Dat is een positie waar hij juist ook erg goed past. Als Neres fit is dan heb je bovendien ook nog eens snelheid op de flanken met Neres en Antony. Maakt je aanval veel dynamischer.

19 januari 2021 om 11:20

Als Kudus weer fit is en zijn eerdere vorm te pakken heeft is het een relatieve no-brainer, want dan is dat gewoon een basisspeler. Tot die tijd vind ik dat Ten Hag hoe dan ook iets anders moet gaan doen dan wat hij nu heeft gedaan. Promes op 10 kan gewoon niet en tegen de top van Nederland/in Europa kun je ook niet met Labyad op 10 komen aankakken.

19 januari 2021 om 11:47

@jackieboy10, Als ajax echt met een '6' gaat spelen zal deze niet heel veel meters hoeven maken hoor. Dat doen de halven en de backs dan wel. De huidige selectie van Ajax schreeuwt er bijna om, om met de punt naar achter te spelen. Dat zat het aanvalsspel ten goede komen, terwijl het achterin zekerder wordt.

Maar goed, Ten Hag houd vast aan zijn tactiek uit 2018/2019 die toen werkte, mede doordat Frenkie daardoor kon floreren, Donny als lopende 10 een uitstekend rendement haalde en Matthijs alles achterin toch wel wist te onderscheppen. Ook toen was Ajax namelijk kwetsbaar achterin, alleen stond er een wereldtopper op Rcv.

19 januari 2021 om 11:49

Dan heeft ie toch barweinig assists baradona, want er zijn op het moment 24 spelers die evenveel of meer assist hebben dan Noa Lang. Oftewel, je verzint weer eens je eigen werkelijkheid.

19 januari 2021 om 11:53

Klaassen is een 10 en geen 6. Dus Klaassen op 10, Martinez of Alvarez op 6. Moet je eens opletten hoeveel meer Ajax plotseling in balans is.

19 januari 2021 om 12:00

Wat ik zelf nog onbegrjpelijker vind dan Promes op 10 is Ekkelenkamp op die positie (of waar dan ook op het (midden)veld). Die jongen kan er echt niks van, had dan Noah Lang daar neergezet.

19 januari 2021 om 12:17

@peerberwer "wie moet er dan op 10?" genoeg opties. Een Tadic is een slimme speler en veel techniek. Die zou er goed kunnen spelen. Promes was goed met zijn loopacties op linksbuiten. Als hij speelt moet hij gewoon linksbuiten. Labayd zou het ook beter doen op 10. Desnoods Klaassen en zet je Alavrez/martines op 6.

19 januari 2021 om 12:26

Het probleem met de combinatie van Martinez en Gravenberch is dat ze allebei aan de linkerkant spelen. Martinez rechts plaatsen met zijn linkerbeen lijkt mij onverstandig en blijkbaar is Gravenberch aan die kant ook minder. Dan kom je dus uit op Alvarez. En er was ook genoeg kritiek op Alvarez toen hij in die rol speelde. Ook weet ik niet of het verstandig is om Klaasen naar de 10 positie te verplaatsen. Klaasen en Gravenberch zijn nu aan elkaar gewend met het afwisselen van wie er in de aanval gaat. Klaasen is best belangrijk in het overzicht houden en de balans bewaren. Ik weet niet of een Martinez of Alvarez dat ook goed kunnen. Als ze dat op de training niet laten zien waarom het dan wel in de wedstrijd proberen?

19 januari 2021 om 13:00

De meest voor de hand liggende optie op tien in Kudus' afwezigheid, of zelfs helemaal want die Kudus is me een partijtje opgehemeld na 5 wedstrijden goed te hebben gespeeld terwijl hij vorig jaar meehebbende in de middenmoot van de Deense competitie en is er nog lang niet, is natuurlijk Gravenberch.

Gravenberch heeft een goed schot, overzicht, is goed in de kleine ruimte, alleen het voor het doel komen in de schaduw van, of het over de spits heenkomen mist hij denk ik. Klaassen is als speler veranderd, maar zou het ook kunnen. Het voordeel van Gravenberch op 10 is dat je Martinez weer kunt opstellen. En zeker in topwedstrijden heb je dan een middenveld met meer kracht en zekerheid.

Ekkelenkamp heeft heel veel maar die ballen moeten er wel in. Hij heeft tijdens zijn kansent veel onbenut gelaten. hij heeft wel het inzicht van een tien, is een beetje houterig a la Litmanen, maar is lang genoeg en heeft genoeg volume om ook mee te verdedigen.

Geen van de aanvallers, Tadic, Haller, Antony, Neres, Brobbey, Traore, Promes heeft de potentie om een 10 te zijn bij Ajax. En ze zullen er een moeten verkopen want 7 spelers voor 3 posties is te ruim en te duur.

19 januari 2021 om 13:09

Mee eens. Wat is er mis met een middenveld bestaande uit Klaassen, Gravenberch en Alvarez/Martinez? Als Kudus fit is wordt het Kudus Klaassen Gravenberch. Promes in ieder geval niet meer. Is te onhandig met een man in zijn rug en mist het overzicht en creativiteit. Vanaf de flank gaat het nog wel als hij op een verdediger af kan lopen, ook al gaat dat dit seizoen ook minder. Als Neres fit is heb je een goede wissel voor Anthony of Tadic. Labyad kun je inzetten tegen het rechterrijtje zodat wat spelers rust kunnen krijgen. Dat geldt ook voor Klaiber. Mazraoui maakt namelijk veel meters dus die kan wel wat rust gebruiken.

19 januari 2021 om 13:20

Weet je wat ook kan als je een beetje logisch redeneert? Gewoon niet meer met een 10 spelen. In het succesjaar is Ten Hag 4-3-2-1 gaan spelen om Frenkie optimaal te laten renderen. Prima, het werkte goed. Maar hoe haalt ie het dan in zijn hoofd om in de jaren daarna zonder Frenkie of iemand met vergelijkbare kwaliteiten gewoon door te blijven etteren met dat systeem?
Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat Ajax niet allang is teruggeschakeld naar een systeem met één 6. Dan is de bezetting bij balverlies een stuk beter, kan Klaassen zich bezighouden met dingen die hij wel goed kan: diepgaan, voor de goal komen. En kan Gravenberch hoger op het veld belangrijk zijn met zijn creativiteit en schot. Als extra bonus heb je een plek vrijgemaakt voor Martínez die de kwaliteiten bezit om als zes te fungeren.

19 januari 2021 om 13:21

Ten Hag speelt altijd met een linksbenige speler links en een rechtsbenige speler rechts op het middenveld en in het centrum van de verdediging. Daar gaat hij echt niet ineens van afstappen en dat betekent dus dat Martinez geen optie is.

19 januari 2021 om 13:25

Gravenberch op 10 vind ik overigens een prima optie en dan kan Martinez weer mooi op het middenveld, maar om de een of andere reden weigert Ten Hag dat.

Tadic op 10 vind ik helemaal geen optie. De wedstrijden die hij daar heeft gespeeld werden we juist overlopen en bovendien betekent dat dat Promes linksbuiten moet staan en daar is ie gewoon net zo slecht als op 10.

19 januari 2021 om 13:30

Blind naar voren als controleur op 't middenveld. Met Klaassen en Gravenberch ervoor. Of evt. met de punt naar voren met Klaassen op 10. Als backup Labyad of Tadic.
Martinez naast Timber/schuurs, sta je defensief ook beter, heb je beter opbouw met Blind op het middenveld, waar zowel Gravenberch als Klaassen niet in uitblinken, kan Klaassen ook weer de 16 meter in komen.
Ik zie het probleem niet zo ... spelen met Promes in deze vorm is wel een probleem.

19 januari 2021 om 14:08

Blind is te traag voor het middenveld. Hij wordt in de omschakeling veel te makkelijk geklopt. Martinez en Alvarez zijn niet bijzonder snel maar wel significant sneller dan Blind. Je zou Blind wel op 6 kunnen zetten tegen een team dat beter dan Ajax is. Omdat je dan toch veel op eigen helft speelt met weinig ruimte in je rug. Dit zou wat verderop in de EL een mogelijkheid kunnen zijn. Blind kan dan mooie diepte passjes geven in de counter.

19 januari 2021 om 14:55

@peer, Niemand! Gravenberch is opgeleid als linkshalf in een punt naar achter systeem, Klaassen was redelijk bruikbaar als rechtshalf in een punt naar achter systeem, Blind heeft een gouden schoen gewonnen als 6 in een punt naar achter systeem. Oplossing is dus de punt draaien naar een 6 en 2 Am's.

En in dit geval moest Blind dan iig op het middenveld komen om het voetballende vermogen van Graaf op te vangen, met 3 middenvelders die bediend moeten worden en niet kunnen bedienen (promes, Ekkelenkamp en Klaassen) kan je toch niet voetballen? Martinez brengen voor Graaf, Blind naar middenveld, dát was de oplossing vs Feyenoord, Blind achter Klaassen en Graaf de oplossing voor de rest vh seizoen.

19 januari 2021 om 15:07

Peer, Frenkie speelde linkshalf en is rechtsbenig, net als Gravenberch nu linkshalf speelt en rechtsbenig is. Jij verwart overduidelijk het centrum vd verdediging met de controlerende middenvelders in deze.

19 januari 2021 om 15:11

Juist niet Johan! Juist in de verdediging is snelheid van véél meer belang dan op het middenveld, tenminste, als je zoals Ajax doorgaans met je Cv's op de middenlijn speelt. Achterin is er niemand die het opvangt als Blind eruit gesprint wordt (wat bijna iedere speler in de eredivisie lukt) en als 6 doorgaans wel. Dus trage spelers kun je veel beter op 6 zetten dan op 3 of 4.

19 januari 2021 om 15:24

In mijn beleving is Blind meer voorstopper en Schuurs / Timber meer mandekker. Blind speelt dus voor de spits, leest het spel en onderschept de inspeelpass. Schuurs en Timber dekken de ruimte achter de verdediging af. Blind ziet als CV het balverlies van Ajax al gebeuren en doet dan al positioneel een stapje achteruit zodat hij een eventueel sprintduel beter kan neutraliseren (ook al lukt dat hem vaak niet). Klaassen en Gravenberg zijn dan wel in staat om mee te sprinten bij een tegencounter. Blind kan dat niet waardoor de Cv's sneller 1 op 1 zouden komen te staan (als Blind op CVM zou spelen).

19 januari 2021 om 15:29

Maar als Blind eruit gesprint wordt als CV, staat de tegenstander 1 op 1 met Onana, dan liever 2 man tegenover Martinez. Blind komt altijd pas de 16 in strompelen als het net reeds bolt, ook als hij CV staat.

19 januari 2021 om 16:18

Ik ben het zelden met je eens maar hier kan ik je wel in vinden. Onbegrijpelijk dat Ten Hag ineens bepaalt dat Tadic linksbuiten en niks anders is. Terwijl je met Lang, Neres, Antony en ja ook Promes prima bezet bent op die posities.

Als je Tadic gewoon als spits ziet heb je daar met Brobby, Traore en Huntelaar daarachter ook een prima bezetting. Tadic als 10 is overigens ook 100 keer beter dan Promes. Onvoorstelbaar dat in deze tijden 22 miljoen wordt uitgegeven voor een positie die elke andere trainer als prima bezet zou zien.

19 januari 2021 om 17:24

Tadic die als linksbuiten geen snelheid heeft daar standaard opstellen ipv op 10 of spits wat zo goed werkte, promes op 10 terwijl het juist een buitenspeler is, neres op 10, noa lang zien als buitenspeler terwijl hij een heel goede 1p is waardoor hij vertrokken is, martinez niet meer als middenvelder zien terwijl hij get daar Echt goed deed, alvarez op het middenveld terwijl het een cv is, labyad als spits wat hij niet is.

Dit moet stoppen. Expirimenteren met spelers op andere plekken is prima, maar ze er anderhalf jaar lang laten staan yerwijl ze er duidelijk niks van bakken daar. Het is klaar, ten hag out! Met die rare wissels en opstellingen

Volgens mij ziet iedereen dit, behalve Ten Hag.

19 januari 2021 om 10:28

Precies. En dan ook telkens voor de media zeggen dat Promes het goed invult. Die heeft afgelopen zondag werkelijk waar helemaal niets goed gedaan. Promes hoort op de vleugels, en zelfs daar is hij al maandelang onzichtbaar, laat staan op een positie die niet bij hem hoort.

19 januari 2021 om 10:33

Wat moet hij dan zeggen? Dat Promes er niks van kan, maar dat hij hem alleen opstelt omdat Kudus geblesseerd is? Wie moet je anders op 10 zetten?

19 januari 2021 om 10:36

Ten Hag maakt elke week fout op fout waar je helemaal knettergek van wordt. Ik zat mezelf compleet op te vreten om de wissels zondag. Labyad brengen voor je beste speler van de eerste seizoenshelft en Promes laten staan. Schuurs niet brengen voor Timber maar voor je meest constante speler Mazraoui. Martinez niet brengen voor geblesseerde Gravenberch maar Ekkelenkampf. Ten slotte nog een tiener brengen die niet wil bijtekenen. Ik vraag me oprecht af waarom Neres op de bank zat? In welke situatie zou die dan in godsnaam wel ingevallen zijn? Laat hem dan lekker thuis.

En dan verwacht je daarna natuurlijk weer een kut interview waar Espn en NOS de vinger totaal niet op de zere plek leggen en EtH alleen praat over een geweldige eerste fase waarna feyenoord al uit een iets ander vaatje ging tappen voor rust en na rust was het vooral de vechtlust en strijdvaardigheid van zijn eigen ploeg die de drie punten binnen haalden. Totaal niet kijkend naar het complete falen van zijn vak en van de mannen op het veld die geen knikker meer raakten.

19 januari 2021 om 10:37

Klaassen en dan Martinez (waarom speelt die nooit meer???) of Alvarez op de plek van Klaassen. En anders Labyad die in ieder geval een steekpass heeft.

19 januari 2021 om 11:12

Nee gewoon toegeven als Promes een slechte pot speelde. Dat kun je nog netjes verwoorden met 'hij kende een ongelukkige wedstrijd' of iets in die trend. En Klaassen zou ik dan nog liever op 10 zien, en Martinez dan op 6 zetten. Promes heeft afgelopen weekend echt een aantal keer een potentieel gevaarlijke aanval gewoon verpest door een pass over een paar meter verkeerd te geven. Dat kan echt niet op dit niveau.

19 januari 2021 om 12:36

@hafcahaas:
Soms kunnen spelers ook gewoon moe zijn. Antony heeft nog al wel eens de neiging om zijn speler te laten lopen en dat wordt niet beter als hij moe is. Mazraoui heeft last gehad van blessures dus die wil je soms beschermen. Neres was misschien wel gebracht als Ajax met een ruimere marge voor zou staan. Op zulke momenten is het misschien niet zo verstandig om een speler te brengen die weinig wedstrijd ritme heeft.

19 januari 2021 om 10:53

In de beginperiode bij GAE zette ten Hag Promes ook op 10. Toen was hij een absolute baas op die positie. Dit was natuurlijk wel op een heel ander niveau, maar is waarschijnljk de reden waarom Ten hag hier aan vasthoudt. Op het niveau van Ajax gaat Promes dit imo niet lukken en kan hij beter plaatsmaken voor een andere speler.

Offtopic: Promes staat zelfs groot afgebeeld in het stadion samen met spelers die echt wat voor de club hebben betekent.

19 januari 2021 om 11:17

Onzin, er is niks anders. Wie dan op 10? Labyad is niks, enige optie zou Tadic zijn maar dan krijg je Promes op links. Beide opties gelijkwaardig wat mij betreft. Zodra Kudus en Neres volledig fit en terug zijn, gaat er echt wel iets veranderen. En met een beetje geluk speelt Promes zich in voldoende in de kijker zodat Spartak hem definitief overneemt.

19 januari 2021 om 11:51

Klaassen op 10 in de Donny van de Beek rol? Speelde hij vroeger ook altijd en dat was vrij succesvol bij Ajax. Dan heb je op het middenveld een plekje over voor Martinez of Alvarez. Klaassen op 6 bij Ajax vind ik alles behalve overtuigend, kan niet goed genoeg voetballen op die positie, speelt alleen maar de balletjes breed en wordt niet voor niets vaak overgeslagen door zn ploeggenoten in de opbouw (daarom zou bijv. Alvarez ook prima op die positie kunnen). Ook vind ik Labyad een minder slechte optie dan Promes. Labyad is misschien geen Ajax-niveau, maar heeft wel het overzicht en de basistechniek om op 10 te spelen, is bij PSV ook opgeleid als nummer 10.

19 januari 2021 om 12:33

Zo kijk ik er ook naar. Zou serieus kijken naar mogelijkheid om Blind weer naar 6 te zetten en punt naar achter te gaan spelen. Daar heb je momenteel gewoon beter materiaal voor. Als je dan met Martinez gaat spelen zou ik Schuurs gebruiken. Blijft Blind achterin zou ik Timber houden, vind die koppeltjes beter aansluiten bij elkaars kwaliteiten en vooral zwaktes. Liefst had ik Ajax zich zien richten op een 6, niet op een spits (zeker niet NOG een spits voor als Huntelaar vertrekt). Als je per se met een andere 10 dan Klaassen wilt spelen dan moet dat of Neres of Labyad zijn imo.

Onana
Mazraoui
Schuurs
Martinez
Tagliafico
Klaassen
Blind
Gravenberch
Antony
Haller
Tadic
19 januari 2021 om 13:08

Ja dit kan ook maar vergt veel aanpassingen aan de speelstijl. Met een 6 ipv een 10 staan ook je backs anders en gaan minder naar voren. Zeker met Blind in de selectie is dat de juiste keuze maar je weet niet hoelang ze op het voorgaande hebben getraind, en er gaan dus routines verloren.

Timber is snel genoeg om Blinds mindere snelheid te corrigeren, maar niet als ook hij de hele tijd naar voren gaat. Ik weet niet of Feyenoord hem lokte van het weekend, het leek er wel op, maar Timber was vaak niet terug of op de juiste positie wanneer de situatie nijpend werd. Hij had teveel bewijsdrang. Daarbuiten mist hij ook de agressiviteit en de lengte. Ik vind Schuurs beter bij Blind passen ookal mist hij ook de aggresiviteit en wendbaarheid, hij speelt in ieder geval meer in zijn taak. Schuurs en Martinez is in feite de ideale mix, behalve dan dat ze beide vrij onervaren zijn.

En de 10 is niet Labyad, die houd dat niet vol de hele wedstrijd, Klaassen is niet dezelfde Klaassen als ervoor maar zou kunnen, Gravenberch zou de beste keuze zijn, zeker in de toppers en Martinez op linkshalf.

19 januari 2021 om 13:09

Precies wat je zegt Wolter. Het is vrij frappant dat ETH stoicijns blijft volhouden om met een 10 te spelen, terwijl we nagenoeg er niemand (goed genoeg) voor hebben. Als het zou moeten, dan zou ik eerder Tadic op 10 zetten en Neres linksbuiten. Labyad vind ik echt niet goed genoeg. Promes mag zich tijdens een wedstrijd wat meer focussen op zijn rapcarriere, ergens ver weg.

19 januari 2021 om 13:11

@piranha: Even een vraagje. Ik lees veel mensen die zich beklagen over lengte. Hoe vaak denk je nou dat er tegen Ajax met het hoofd is gescoord?

19 januari 2021 om 13:14

He Wolterx, weet jij wat er in jeugd aan komt?
Hebben we geen aanstormend talent op linksbuiten of controlerend?
De backup is vrij matig op dit moment naar mijn gevoel, maar klopt dat ook? Hoe staan spelers als Unuvar en Hansen er momenteel voor?

19 januari 2021 om 13:21

Hear hear, sinds Frenkie weg is, had Ajax allang moeten overstappen op een systeem met één 6.

19 januari 2021 om 15:26

Op het moment zijn zowel Hansen als Unuvar en ook Taylor ver verwijderd van topvorm. Zeker de 1e 2 hebben vooralsnog níets te zoeken bij het 1e. Overigens is Unuvar geen linksbuiten, das gewoon een creatieve 10 (en Hansen eigenlijk een centrumspits), maar bij Ajax moet je vooral níet creatief zijn als 10 en vooral van de bal afblijven en je enkel en alleen focussen op naar de penaltystip te rennen om af te werken. Daarom heeft Ekkelenkamp ook de voorkeur tov Lang bijv.

Verder is het niet te doen om te zien hoe de jeugd zich momenteel ontwikkelt, o18 speelt namelijk niet en niemand is welkom op De Toekomst dus hoe ze trainen is ook een groot vraagteken. Die paar potjes die begin vh seizoen nog zijn uitgezonden hebben mij niet echt veel inzicht gegeven om te bepalen of er op korte termijn een linksbuiten aan komt. Op 6 is Taylor het grootste prospect, gevolgd door Regeer (maar die is nog echt piepjong) en wie weet Warmerdam.

19 januari 2021 om 16:21

Ik vind Klaassen en VD Beek eigenlijk meer een 8 dan een 6 of 10. Denk dat Labyad inderdaad het best tot zijn recht komt op 10, maar ook daar is het geen geweldenaar. Gravenberch zou wel leuk zijn om daar te proberen, of Kudus. Maar eigenlijk heeft Ajax niet echt een topper die duidelijk de onbetwiste 10 zou moeten zijn.

19 januari 2021 om 18:52

Linksbuiten hebben we in 2004 en 2005 leuke speler voor rondlopen, Amourricho heeft dan getekend begin dit seizoen en hopelijk kan Kalokoh ook aan Ajax gebonden worden. Controlerend zou ik Vos uit 2005 zich serieus daarop zien richten. Qua profiel is iemand als Warmerdam ook interessant maar heb twijfels over zijn fysiek voor die positie. Chourak kan op die positie zich vaak onder druk uitspelen en heeft prima trap maar betwijfel of die als controleurs gebruikt gaat worden. Op korte termijn zou ik zeggen Regeer of Jensen voor controleur.

Helemaal eens met Perez. Dit kan echt niet meer. Ik heb echter het gevoel dat er wel meer dingen echt niet meer kunnen uit de koker van Ten Hag. Hou ook op met Labyad bijvoorbeeld. Gaat hem niet worden. Accepteer het nou maar gewoon. En de wissels van afgelopen zondag waren grotendeels bizar te noemen. En dan nog tipje voor Voetbalzone: En niet hoeveel gelukkig we hebben gehad", zo gaf Perez mee aan Ten Hag. Tja, dat ziet er beetje knullig aan. Zou ik aanpassen als ik jullie was.

19 januari 2021 om 10:35

Eens, Labyad is nog wel leuk tegen het rechterrijtje, dan rendeert hij wel maar eigenlijk zie ik dan liever een jeugdspeler de kans krijgen. Zou Jensen echt minder zijn? Ik betwijfel het, geef die Jensen op z'n de kans zou ik zeggen.

Klaiber is ook al zo'n ontzettende mispeer, tegen PSV viel Rensch daar prima in en tegen Feyenoord kon Timber zich daar ook goed staande houden. Blijkt maar weer dat middelmaat kopen totaal overbodig is, geef die jeugd toch vaker de kans. Ik ben blij dat Ten Hag deze keuzes nu wel heeft gemaakt heeft maar waarom koop je zo'n Klaiber?

Haller vond ik tegen twee goede verdedigers eigenlijk totaal niet uit de verf komen, nu kun je met Promes achter je ook niet zoveel bruikbare ballen verwachten (in tegenstelling tot Tadic), maar ik verwacht meer van een aankoop van 22,5 miljoen. Die moet deze wedstrijden meer het verschil kunnen maken, maargoed, hij krijgt van mij nog het voordeel van de twijfel.

19 januari 2021 om 12:40

En als Rensch en Timber zich niet staande houden had iedereen geroepen dat het ook heel dom is om geen vervanger achter de hand te hebben. Stel dat Mazraoui lang geblesseerd raakt is het ook een risico om dat met Rensch en Timber maanden lang te moeten spelen. Daarnaast krijgt je de jeugd vaak genoeg de kans. Dat is ook de reden dan Rensch en Timber spelen.

19 januari 2021 om 16:38

@z.92

Ten opzichte van Klaiber is dat totaal geen risico dat is net het punt, volgens mij is inmiddels zeker op RB wel bewezen dat de jeugd voldoende voortbrengt, zeker geen reden om middelmaat zoals Klaiber voor 5 miljoen te halen.

Ik vind dat de jeugd vaker de kans moet krijgen ten faveure van bv. Klaiber en Labyad, dat is goedkoper, geeft een grote kans op restwaarde en vooral een waardevolle toevoeging.

Ze spelen ja, maar wat moet je nou in hemelsnaam met Klaiber?

Als er 1 speler is die geschikt is voor de nr. 10 positie, dan is dat Gravenbergh wel maar Perrez is 1 ding vergeten, Ajax speeld al jaaaaaaaren niet meer met een echte nr. 10.

19 januari 2021 om 10:35

Alleen Ziyech af en toe, maar die stond uiteindelijk vooral rechtsbuiten. Misschien kan Huntelaar die Harit vertellen dat Ajax best een mooi clubje is. Dat zou een goede 10 kunnen zijn.

19 januari 2021 om 10:38

Ik zag toch echt duidelijk dat Promes achter de spits speelde zoals Perez dat schetst. Dat is dan toch gewoon een nummer 10? En Gravenberg op de nummer 10? Nee, niet zolang Kudus er nog niet bij is. Want Klaassen is veel te bang om de bal te vragen vanuit achteruit of hij zorgt dat hij niet open staat om die bal te verleggen en heeft al bij de aanname totaal niet de intentie om open te draaien. Raakt helemaal in de stress wanneer Onana de bal naar hem speelt of 1 van de verdedigers. Blind ziet dat en slaat hem gelukkig dan ook over. Vabdaar dat ik het wijs vind om Gravenberg in de buurt te hebben zodat er voetbal is daar op t middenveld. En daarbij is hij met zijn grote passen in 2 stappen al in de buurt van de 16 van de tegenstander. Wanneer Neres weer terug is dan zie ik eerder Tadic achter de spitsen gaan. Hij moet toch altijd basis staan ook al voegt die in veel wedstrijden weinig toe, laat hem dan maar achter de spits gaan lopen clownen en aan de buitenkanten wat snelheid en spelers die logische keuzes maken.

19 januari 2021 om 12:00

Gravenberch heeft zelf vorig jaar toen hij bij Jong Ajax potje op 10 stond nog expliciet aangegeven daar niet weten wat hij moet doen. Gravenberch zou je eigenlijk als lcm met punt naar achteren moeten gebruiken, komt hij ook randje 16 om te schieten en kan hij wanneer nodig uitzakken en zich in opbouw bemoeien of zelfs als Tadic naar binnen staat hangend op de vleugel staan en indraaiende voorzetten geven of schieten.

Ik heb al eerder geroepen. Tan Hag is geen goede coach.
Hij heeft top materiaal voorhande zeker voor de eredivisie maar hij krijg het niet voor elkaar.
Telkens zet hij spelers op de verkeerde plek en daarnaast zijn zijn wissels vaak ook verkeerd.

Voor Ajax te hopen dat hij na dit seizoen een keer naa buienland wil.

19 januari 2021 om 10:35

Goh hoe hij het heeft klaargezet in de champions league toen met Ajax was echt geen geluk hoor. Daar werd gewoon geweldig gevoetbald. Ik denk serieus dat er de laatste 10 jaar niet meer dan 5 teams waren die zo hebben gespeeld op een dergelijk niveau. Dus nee, ik ben er het ronduit mee oneens dat hij geen goede coach is. Dat hij momenteel niet goed presteert, is wel een feit.

19 januari 2021 om 10:38

@lierse Niet meer dan 5 teams bedoel je?

19 januari 2021 om 10:39

Was dat niet in het jaar met De Jong, Van Beek, Ziyech en de Ligt.
Toen had hij nog een betere selectie voor handen.

19 januari 2021 om 10:41

@Feast, inderdaad ik heb het even aangepast 😉.

19 januari 2021 om 10:42

@bliek, dus? Dan telt dat niet meer mee? Wat een onzin. Dat was echt een enorm knappe prestatie.

19 januari 2021 om 10:46

Maar wel verkeerd haha. Nu staat er dat er meer dan 5 teams zo hebben gespeeld terwijl je eigenlijk op NIET meer doelt. Kom op Lierse! Heeft de verandering van je foto ook je welbespraaktheid weggenomen? 😃

19 januari 2021 om 10:49

Ik zie toch echt “niet meer dan 5 teams” 😅.

19 januari 2021 om 10:52

Bliek, denk dat Ten Hag gewoon een blinde vlek heeft, zoals veel succesvolle coaches dat hebben. Werkt iets, dan graag zo houden. Er is zoveel (af en toe dus misplaatst) zelfvertrouwen, dat ze het gewoon niet meer zien. Van Gaal had dat, Van Bommel had dat, Van Marwijk ook, Mourinho, Guardiola en nog veel en veel meer coaches. Je merkt het ook aan de interviews, ze reageren steeds feller op kritiek op hun visie. Je kan dan beter een sterke persoon naast je hebben, met wie je af en toe dikke ruzie hebt, maar die je ook wel eens op je plek zet. Maar dat durven de meeste oefenmeesters niet.

19 januari 2021 om 11:09

Formus ik weet niet wat het is. Het is ook een stuk achterhoekse eigenwijsheid ofzo.
Ik vind echt dat Advocaat soms geen hele slimme zeg maar hij is wel eerlijk en zegt hoe het is.
Is het slecht is het slecht.
Maar Ten Hag leeft in een bepaalde Bubbel en heeft iets voor hem zelf gecreëerd dat hij altijd al in een verdedigingsstand staat.

En dan gaat hij wisselen en dan denk ik dat er vaak bij een hoop ajacieden de koppies al gaan hangen in de woonkamer komt hij weer met Labyad.
En zo zijn er nog wel een paar. Ik vind geen fijn persoon.

19 januari 2021 om 11:18

@bliek.

Achterhoekse? Is het zo moeilijk om even te kijken uit welke regio Ten Hag daadwerkelijk komt?

Daarbuiten denk ik dat het weinig heeft te maken met waar hij vandaan komt, maar gewoon persoonlijkheid. Iets dat veel meer coaches hebben overigens, alleen hebben sommigen betere spelers tot hun beschikking. Zo kun je ook kijken naar Zidane, Guardiola, Mourinho etc. Die hebben ook spelers die ze tot in den treure gebruiken, terwijl alle fans dat niet snappen.

En zeg nou eerlijk, is het niet eerder een uitzondering dat een coach eerlijk is en het toegeeft als het slecht is? En dan lijken het ook nog eens vaker de coaches te zijn die niet om de prijzen spelen, die eerlijk zijn.

19 januari 2021 om 11:42

Haha bliek, hij komt toch echt uit Twente. Maar denk niet zozeer dat dat er mee te maken heeft. Om het voorbeeld van Advocaat aan te halen. Die was vroeger ook stronteigenwijs. Nog steeds wel, maar echt een stuk minder. Ook zijn interviews vroeger voor en na een wedstrijd waren echt tenenkrommend, zo geagiteerd reageerde hij met grote regelmaat. Wijsheid komt met de jaren zullen we dan maar zeggen hè 😉

19 januari 2021 om 12:07

Dat is grotendeels te danken aan de spelers, die in een gesprek met Ten Hag er op aandrongen te gaan spelen op de manier waarna die successen werden behaald. En met meedenker van assistent Schreuder. Ten Hag maakt zelf niks klaar, behalve prietpraat voor de bã¼hne...

19 januari 2021 om 12:19

@jackie Mijn Topo is niet zo best zag Haaksbergen staan.
T klinkt iig beide net zo beroerd

19 januari 2021 om 10:38

Helemaal mee eens! Ten Hag heeft een bepaald beeld van een speler en kan het dan niet of nog maar moeilijk anders zien. Ten Hag is tactisch gezien erg zwak dat zie je in de eredivisie niet zo goed vanwege de kwaliteit van de tegenstanders maar Europees komt dat steeds naar voren.

Daarnaast zijn zijn analyses tenenkrommend winnen ze dan ligt het aan Ajax verliezen dan ligt het ook aan Ajax. Hij zal nooit toegeven dat een tegenstander beter was.

19 januari 2021 om 10:39

Ik ben het helemaal met je eens, maar pas op als je Ten Hag hier bekritiseerd hoor, want dan wordt het CL seizoen van inmiddels 2 jaar geleden er ineens bijgehaald of de ''meesterlijke'' zet Tadic in de spits, wat heel Nederland destijds van tevoren al riep. Laten we ook niet vergeten dat hij ook wel persoonlijk die wedstrijd tegen de Spurs heeft verpest door met 9 verdedigers te gaan spelen. De laatste tijd maakt hij zoveel rare keuzes met wissels en opstellingen, ik hoop ook van harte dat hij volgend jaar vertrekt.

19 januari 2021 om 10:51

Wat heel Nederland van tevoren riep? Hoe komt dat? Misschien omdat hij het al introduceerde tegen Athene? En heel Nederland riep om het koppel Van de Beek-De Jong, waar Ten Hag Schone een basisplaats gaf en de publieke roep negeerde om de balans op het middenveld te bewaken. En wat van het de kans geven aan Mazraoui als rechtsback terwijl Ajax drie andere backs had, waarvan twee gekocht voor negen miljoen? Of sterspeler Ziyech van het middenveld halen en naar rechts dirigeren, een positie waar hij onder Bosz niks kon uitrichten. Neres in de CL op links werd ook bekritiseerd door veel fans. En wat moest hij doen tegen Spurs? Neres was niet fit!

19 januari 2021 om 10:51

Vooral zijn wissels zijn op zn minst discutabel... Gravenbergh gaat eruit en ipv Martinez, die agressie en power brengt die je op dat moment nodig had, gooi je Ekkelenkamp erin. Een lichtgewicht die altijd op 10 heeft gespeeld. De snelle Antony, die het moeilijk had tegen Malacia, wissel je voor Labyad die het niet van zijn snelheid of passeerbewegingen moet hebben, terwijl Neres op de bank zit.

En die interviews na n wedstrijd, die zijn toch tenenkrommend... Geef mij maar Bosz die gewoon zei dat het ruk was of dat de tegenstander t beter voor elkaar had ip te doen alsof je een genie bent.

19 januari 2021 om 10:53

Ten Hag bekritiseren kan, ook ik was flink pissig om zijn belachelijke wissels zondag en iedereen ziet dat zijn gehussel met Labyad en Promes nergens op slaat. Maar doen alsof Ajax ondanks Ten Hag die halve finale haalde is onzin, zo belachelijk goed materiaal was het ook weer niet.

19 januari 2021 om 11:04

Dat ten hag wel degelijk een goede coach kan zijn ben ik het mee eens. Ik denk dat die halve finale vooral een combinatie was van het team, de coach en gedeeltelijke onderschatting in de eerste wedstrijden tegen real. Ranieri werd kampioen van Engeland met nota bene morgan en huth achterin. Hoe goeie coach ben je dan wel niet? Echter was hij een half jaar later ontslagen. Want je bent zo goed als je laatste wedstrijd. Ten hag maakt wel veel foute keuzes de laatste tijd, de wissels zijn beroerd en kan niks omzetten. Dan begin ik nog niet eens over de interviews.

19 januari 2021 om 11:05

Suarez, Was dat niet ten Hag zijn eerste jaar na Bosz? Misschien zegt dat voldoende. Maar haal even de opstelling terug die was niet verkeerd hoor met schone nog in een prima vorm. Tadic, de Ligt , De Jong, van de Beek.

19 januari 2021 om 11:12

Na Bosz kwam Keizer en lagen we binnen twee maanden uit de Europa League en de beker. We kwalificeerden ons niet eens voor Europees voetbal. In de competitie stonden we vijf punten achter met een kloteschema voor de boeg. Daarna kwam pas Ten Hag. Hetzelfde materiaal + Tadic en Blind. Er wordt net gedaan alsof het succes een logisch gevolg was van de extreme kwaliteiten van de spelers, nou ik weet nog dat ik zat te bibberen in de tweede voorronde tegen Sturm Graz toen vlak voor de 2-0 twee spelers alleen richting Onana renden om er bijna 1-1 van te maken... Er stond een goeie selectie, maar kom op, wat hij toen presteerde was belachelijk. Na het rampseizoen 17/18 dat halverwege het seizoen al voor 80 procent verkloot was naar de halve finale na eerst drie voorrondes te spelen. En tot de blessuregolf speelde je in 19/20 ook zo belachelijk heerlijk voetbal. Ik word soms nu ook even zat van hem, maar geef hem het voordeel van de twijfel, mede door het successeizoen en de blessuregolven in 2020. En wie wil je dan voor de groep?

19 januari 2021 om 11:16

Weet je nog Ajax-Utrecht drie dagen na de galavoorstelling in London die werd verpest door een megalomane gek? Binnen zeven minuten acht kansen, belachelijk goed spel in een hoog tempo... Dat we in het stadion elkaar aankeken van: kan het nog beter dan vorig jaar? Het is echt niet alleen 18/19 waarin het voetbal schitterend was.

19 januari 2021 om 12:01

Ik ben het met je eens, Suarez7, maar ik vind het verval na dat heerlijke seizoen wel erg groot. En natuurlijk begrijp ik goed dat je spelers als Ziyech, De Jong en De Ligt niet zomaar kunt vervangen, maar de overgang van deze spelers naar Promes, Ekkelenkamp en Labyad is wel erg groot hoor. Zit daar dan echt niets meer tussen?

19 januari 2021 om 12:10

Hij heeft daar enige foute keuzes in gemaakt ook. Tegen Feyenoord moet je gewoon Martinez laten invallen voor Gravenberch en Labyad voor Promes. Elke kritiek op Labyad vind ik trouwens overdreven. Sinds 18/19 is hij een ideale stand-in die degelijk speelt en een hoog rendement heeft. Hij is nooit een basisspeler. Ik kijk uit naar een Ajax met Onana, Mazraoui, Timber, Blind, Tagliafico, Kudus, Gravenberch, Tadic, Antony, Haller en Neres. Als Ten Hag dan blijft kloten, schaar ik me ook niet meer achter hem.

Ik snap er ook werkelijk helemaal niks van. Precies wat Perez zegt, Promes heeft niet de creatieve vaardigheden voor een AM, wel heeft hij de diepgang, actie, schot en gevoel voor een linksbuiten, daar scoorde hij aan de lopende band vorig jaar.

Tadic is dan juist wel weer een speler met een geweldig overzicht, uitstekende techniek en heeft ook de nodige creativiteit, waarom zet je die niet op 10? Dat is de perfecte speler om bv. Antony, Neres, Haller en Promes aan het werk te zetten bij afwezigheid van Kudus. Tadic komt dan weer geen pion voorbij, als buitenspeler moet je wel een man uit kunnen spelen.

19 januari 2021 om 10:54

Precies, ik vraag mijzelf al zo lang af waarom Tadic niet gewoon op 10 komt te staan. Vooral zolang Kudus nog niet fit is. Jij somt perfect de sterke punten op van Tadic, Promes daarentegen heeft juist weer diepgang en meer snelheid om dan van links te kunnen komen.

19 januari 2021 om 10:57

Ik wil Tadic ook wel weer eens op 10 zien. In de Eredivisie kan dat prima. Ik moet wel zeggen dat het duel in Bergamo aantoonde dat Tadic internationaal niet geschikt is als 10. Hij mist daarvoor het dynamische vermogen.

Hierin heeft Perez natuurlijk gelijk. Iedereen ziet dat het niet werkt op dit moment met Promes op 10. Promes heeft de vorm niet om nu andere posities te gaan bekleden. Hij heeft al moeite zat met zn eigen positie op dit moment. Maar Ten Hag wil dan toch weer zn gelijk halen en blijft hem daar toch gewoon opstellen.

Ten Hag heeft een hoop tactisch vermogen, maar hij is in staat om bij Bayern Lewandowski op de flanken te zetten met een of andere drogreden en dit het hele seizoen vast te houden. Reflecteren is niet bepaald zijn sterke eigenschap. Iemand binnen de staf moet hem meer tegengas durven geven, want dit kan niet langer zo. Er zijn steeds meer geluiden dat supporters hem weg willen hebben, dat is best raar voor een trainer die redelijk wat prestaties neerzet met aanvallend voetbal met een surplus aan goals.

Zoveel foute keuzes van Ten Hag. (al hoewel ik fan ben van Erik) Promes op 10 ? Ekkelenkamp inlaten vallen ipv Alvarez of Martinez ? Antony (de enige speler met een actie en diepgang eraf halen voor Labyad. (die totaal geen snelheid heeft) Brobbey, de man die maar niet bijtekent, in laten vallen voor je aanspeelpunt voorin. Erik heeft bijna eigenhandig de wedstrijd om zeep geholpen. Hopelijk gaat hij deze fouten niet weer maken tijdens de belangrijkste fase van de competitie.

Volgens mij ziet geen enkele ajacied Promes graag in de basis. Met de blessure van Kudus kan je dan nog betwr Labyad opstellen. Die speelt daadwerkelijk in dienst van het team. En waarom Ekkelenkamp erin komt voor Gravenberch ipv Martinez of Alvarez is ook onzin.

Dit is ook precies dat reden dat ik en vele andere Ajacieden wel klaar zijn met ten Hag. Hij heeft ons in het begin veel gebracht maar zijn koppigheid deed ons vorig jaar al bijna de das om. Toen werd hij gered door Corona want ik had Ajax met de speelwijze en opstelling van toen nooit kampioen zien worden.
Dit jaar gaat hij gewoon stoicijn door met onbegrijpelijke keuzes. Uiteindelijk is hij nu gezwicht door i.i.g. Perr te slachtofferen voor Timber (wat het defensieve probleem ook niet oplost), maar het middenveld is zo verschrikkelijk uit balans... Promes op 10 is zoals Perez al noemt waardeloos. Hij heeft geen steekpass (laat staan een goede pass), mist overzicht. Duikt dan nog wel regelmatig voor de goal op maar zolangzamerhand kan promes alleen scoren als de keeper niet in de goal staat of de bal op 5cm van de doellijn ligt....

Zet dan gewoon Tadic op 10, of zet klaassen op 10 en vervang Promes voor Martinez.

Ten Hag is zo enorm koppig dat het hem aan realiteitszin lijkt te ontbreken. Het is toch onmogelijk dat hij niet ziet dat Promes tegen een bal aan moet lopen om van waarde te zijn en toch echt het creatieve brein niet is? Verder heb ik ook wel genoeg van zijn analyses na de wedstrijd, Ajax was barslecht en meneer komt weer met ‘goed gespeeld’ en haalt er weer een willekeurige randzaak bij. Dat hoort niet, zeker niet bij Ajax.

19 januari 2021 om 10:41

Inderdaad, ik kijk er niet eens meer na die nabeschouwing, bespaar mezelf de ergernis. Draai Promes gewoon om met Tadic en het staat goed.

Kan ook nog ingaan op wat Labyad op het veld deed, zoals verwacht deed die werkelijk niks goed.

19 januari 2021 om 13:23

Nee, ook Tadic is geen goede optie op 10. Hij mist daarvoor het loopvermogen. De oplossing is om niet meer met een 10 te spelen.

Ekkelenkamp, Klaassen en Promes was het middenveld in de 2e helft. Zucht.. ok er stond geen verdediger op het middenveld, maar dit is in feite hetzelfde. En dan heb je ook nog: Labyad ipv Lang. Klaiber ipv Rensch. Martinez ipv Botman. Alvarez? Haller moet ik ook nog maar eens zien. Die brengt niet veel frisheid en energie. Traore of Brobbey konden prima naar dit niveau toe groeien. En Tadic is ook een uitstekend aanspeelpunt over de grond, beter nog dan Haller. Al het voetbal verdwijnt, alle kansen voor de jeugd wordt minder en er lopen steeds meer spelers waar ik weinig mee heb. En dan ook nog het matige trage voetbal laatste tijd maakt het steeds moeilijker om ten Hag nog te pruimen. En leuk dat Overmars geld uitgeeft, maar koop dan een toptalent van 19, die kan groeien en frisse elan brengt. The future zijn we zogenaamd. Neres, Antony, Kudus. Speciale spelers. Geen Klaiber, Alvarez, Marin, Labyad. Ik loop even leeg hoor... ja ik ben ten Hag wel zat.

19 januari 2021 om 10:46

Same here, Brobbey lijkt ook nog weg te lopen, totaal te begrijpen door Traore veel kansen te geven in tegenstelling tot Brobbey. Traore heeft mij positief verrast maar dan nog, ook Brobbey mag die kansen krijgen. Nog niet te spreken over Danilo, doet het gewoon uitstekend bij Twente, wat is zijn toekomst bij Ajax.

Als je het mij vraagt gaan we op de knieen voor Brobbey en halen we Danilo terug en verhuur je Traore voor volgend seizoen.

Als je Botman en Lang simpelweg had gehouden en Labyad en Klaiber achterwege had gelaten stond je er al beter voor.

Kenneth Taylor krijgt ook alweer te weinig kansen vind ik bij 10-0 voor in Venlo brengt Ten Hag die jongen niet een keer, echt ergerlijk, voor die jongens kom ik normaal gesproken naar het stadion. Denk dat we vooral naar de opleiding moeten blijven kijken, ik zie bv. ook liever dat Jensen wat vaker de kans krijgt ipv Labyad.

19 januari 2021 om 11:18

Zo zie je maar dat geld hebben niet per sé tot betere keuzes leidt. Eerder tot slechte ondoordachte keuzes. Als ik dan zie hoe AZ geleid wordt ben ik wel jaloers. Als ze dat nou bij Ajax deden.

19 januari 2021 om 11:25

Ik denk dat we balans moeten vinden tussen beleid van Cruijff en het transferbeleid van Overmars, nu slaat het weer teveel door naar kopen. In ons topjaar hadden we een perfecte mix van ervaring, talent en slimme aankopen.

Al vond ik dat we zelfs toen een snellere CV er goed bij konden gebruiken.

Snap ook niet dat ten Hag gewoon vast blijft houden aan bepaalde dingen, terwijl gewoon al maanden is te zien dat dat niet werkt.

Promes op 10 is een van die dingen, maar hij laat Álvarez 9 van de 10x ook invallen op het middenveld en nog steeds vaak Labyad als diepe spits of vleugelaanvaller. Moet wel zeggen dat ik Álvarez al langere tijd prima vind spelen als hij minuten krijgt, maar nog steeds is hij geen middenvelder en Álvarez op het middenveld doet mij altijd denken aan de tijd dat Chelsea met David Luiz op het middenveld speelde of Pepe op het middenveld bij Real Madrid.

Maar Chelsea en Real Madrid deden dat om een soort extra slot voor de verdediging te creëren en ik neem aan dat ten Hag niet wilt bij Ajax. Want in de meeste wedstrijden is Ajax toch de bovenliggende partij en dan heb je juist behoefte aan iemand die voetballend goed is, terwijl je met Álvarez op het middenveld juist een hoop voetbal weghaalt.

In bepaalde wedstrijden kan ik best begrijpen dat je Álvarez dan inbrengt op het middenveld en dan wel als een soort extra slot voor de verdediging, zoals bijvoorbeeld afgelopen zondag tegen Feyenoord (en ten Hag had dit ook moeten doen in de uitwedstrijd in de CL tegen Atalanta, toen Ajax 0-2 voorstond) maar eigenlijk is dat bij Ajax weinig nodig.

En om eerlijk te zijn heb ik dan liever Martinez op het middenveld dan Álvarez. Die is in alle opzichten veel meer een middenvelder en deed het vorig seizoen ook gewoon prima op het middenveld. Waarom Martinez dit seizoen weinig speelminuten krijgt is voor mij een raadsel, want ook als centrale verdediger deed hij het het afgelopen seizoen prima en natuurlijk kende Martinez vorig seizoen een mindere fase maar dat was in de periode dat heel Ajax vorig seizoen op instorten stond.

Promes hoort gewoon altijd op de vleugels te spelen als hij speelt. Heeft ook niets van een nummer 10, maar op dit moment zou ik ook voor Tadic, Antony en Neres (als hij fit is) op de vleugels kiezen en op de 10-positie hoort Kudus thuis als hij fit is.

Wat mij betreft geeft Ajax Schöne ook gewoon een contract, maar dat er dan wel afspraken worden gemaakt dat hij niet altijd zal spelen. Maar Ajax kan Schöne echt wel gebruiken, aangezien hij als controlerende middenvelder kan spelen maar ook als nummer 10 en hij is echt wel veel beter dan Ekkelenkamp.

Die jongen komt echt zwaar tekort voor Ajax. Geen schande, maar hij zit echt gewoon ongeveer 3 niveaus onder het niveau dat Ajax momenteel heeft en/of wilt nastreven en ik zie Ekkelenkamp echt niet stappen maken in de toekomst dat hij gewoon een goede speler voor Ajax wordt.

Overigens ben ik wel blij dat Ajax de afgelopen wedstrijden met Timber op de plek van Schuurs speelde. Vond hem prima spelen en natuurlijk is Schuurs nog jong en ik zie ook wel potentie van hem, maar toch ben ik tegelijkertijd ook niet overtuigd van hem en vind ik hem te onrustig en te zacht in de duels.

Het enigste puntje bij Timber is wel zijn lengte, maar dat kan je compenseren door een goede timing. Bijvoorbeeld Tagliafico is ook klein en speelt weliswaar als linksback, maar is wel een van de betere koppers uit de selectie ondanks zijn lengte en zo zijn er nog wel een aantal voorbeelden (als centrale verdediger).

Mits iedereen fit is, zie ik gewoon het liefst deze opstelling bij Ajax (zie opstelling). En in bepaalde wedstrijden tegen sterkere tegenstanders zou ik overwegen om met Martinez op het middenveld te spelen en sowieso regelmatig rouleren tussen Klaassen (maakt de afgelopen weken een wat vermoeide indruk op mij), Gravenberch, Kudus en Martinez en in de aanval idem dito met Neres, Antony, Tadic, Haller en Promes (als hij blijft, gaan natuurlijk geruchten dat hij terug kan naar Spartak Moskou).

Onana
Mazraoui
Timber
Blind
Tagliafico
Klaassen
Gravenberch
Antony
Kudus
Tadic
Haller
19 januari 2021 om 10:43

meer dan volledig eens met dit betoog!
JE slaat de spijker op zijn kop.

19 januari 2021 om 12:12

Ik snap je betoog en ik ben het er voor een groot deel mee eens.
Ekkelenkamp en Traore verhuren. Labyad en Promes kunnen verkocht worden. Maar in jouw opstelling kun je niet met Klaassen op 6 spelen, want dan heb je geen controleur en Timber en Blind kunnen die gaten niet opvangen, dus ik zou Martinez ipv Klaassen laten spelen.

Daarnaast mis ik een backup. Bij een club als Ajax mag je er vanuit gaan dat iedere positie dubbel bezet is, maar we hebben geen linksbuiten en geen linksback.

Stel dat je een opstelling maakt met iedere positie dubbel bezet:

Onana-Steek
Nous-Klaiber
Timber-Schuu
Blind-?
Nico-?
Martinez-Alv
Grave-Taylor
Anthony-Nere
Kudus-Klaass
Tadic-?
Haller-Brobb
19 januari 2021 om 13:10

Daarom zou ik Schöne ook een contract geven, want als je Schöne een contract geeft dan heb je een stand-in op het middenveld en kan je door een beetje te schuiven Schöne op de plek van Martinez neerzetten en dan Martinez op de plek van Blind als Blind niet kan spelen.

Over een extra aanvaller heb je inderdaad gelijk. Huntelaar staat op het punt om weg te gaan en ook van Promes sluit ik niet uit dat hij zal vertrekken. Ik las net dat de RVC Overmars toestemming heeft gegeven om de markt op te gaan en een aanvaller te halen met het salaris wat Huntelaar verdiend en ik weet niet wat Huntelaar bij Ajax verdiende aan salaris en het zal wel 1 miljoen of misschien iets meer zijn per jaar, maar ik verwacht niet dat Ajax daarvan een goede aanvaller kan halen.

Misschien als Promes dan daadwerkelijk aan Spartak Moskou wordt verkocht, dat er dan nog meer budget vrijkomt om een speler te halen. Maar ik verwacht eigenlijk sowieso dat Ajax een speler zal halen indien Promes daadwerkelijk vertrekt.

19 januari 2021 om 13:17

Sorry hoor maar internationaal kan je niet aankomen met zo'n kleine verdediging, das lachwekkend! Goede timing, ja prachtig maar die zal een aanvaller ook hebben toch? Of denk je dat teams centrumspitsen selecteren op basis van het niet kunnen timen met het koppen? En dan kom je nog steeds 10 cm tekort en verlies je dus veel kopduels. Het is een leuke aanname maar meer gebaseerd op hoop dan op waarheid. Even op een rijtje voor je en zeg dan nog eens serieus dat je zo'n verdediging vertrouwt in de Europese subtop en in de Nederlandse top: Nous 1,83 - Timber 1,79 - Daley 1,80 - Nico 1,72. Het is net Sneeuwwitje en de 4 dwergen. Je moet juist aan kopkracht winnen achterin en daar de juiste man bij vinden. Timber mag op deze leeftijd nooit centraal spelen. Moet een back zijn en leren in zijn taak te spelen ipv als een wilde naar voren te rennen omdat Feyenoord een gat laat. Zo naã¯ef!

Mensen op de verkeerde plek zetten, verkeerde wissels inbrengen het is om moedeloos van te worden.. iedereen ziet het alleen Erik niet..
het lijkt er op dat een x aantal spelers een dusdanige voorrangspositie hebben dat zij altijd moeten spelen of invallen.

Martinez bijvoorbeeld speelt nooit meer en mag zelfs tegen feyenoord waar 5x gewisseld word en je een voorsprong verdedigd niet invallen!

Tadic begint telkens langzamer te worden en is op de flank niet al te best mer. Voetbaltechnisch is hij natuurkijk nog steeds ontzettend goed. Een perfecte speler om op 10 te zetten, vooral nu Haller erbij is gekomen en de spitspositie is ingevuld. Promes simpelweg gebruiken op de flank, het is sneu om die jongen iedere wedstrijd te moeten beoordelen op een positie die hem helemaal niet ligt. Niet dat het op de flank dit seizoen nou zo supergoed ging, maar in ieder geval beter dan op 10. Verder is het maar te hopen dat Kudus snel weer terugkomt en hij z'n vorm van in het begin van het seizoen direct terug heeft.

19 januari 2021 om 12:30

In dit soort wedstrijden kun je hem inderdaad beter op 10 zetten. Tegen de kleintjes is het nog steeds een geweldenaar op de linkerflank. Ik vind het ergens nog steeds zonde dat hij weg is uit de spitspositie.

19 januari 2021 om 14:14

Zekers! Daarom, als Kudus terug is, kan hij in sommige wedstrijden weer op de flank staan. In de spits wordt moeilijk, vooral als Brobbey en Traore weer fit zijn. Anders pleeg je bijna kapitaalvernietiging.

Tsja, iedereen roept het al weken. Iedereen ziet al maanden dat Labyad in de spits niet werkt, maar toch bleef hij er aan vast houden. Iedereen ziet al maanden dat Promes geen 10 is, maar toch blijft hij er aan vast houden. We hebben 1 prima verdedigende wissel in de naam van Martinez, maar elke keer wordt Alvarez of Schuurs gebracht met 0,0 voetbal. Ik weet niet wat er is gebeurd met Ten Hag, maar de opstellingen en het wisselbeleid is echt om te janken. Als je dan noodgedwongen iemand op 10 moet zetten zet dan Tadic op die plek en Neres of eventueel zelfs Promes op links. Tadic kan in ieder geval een bal aannemen en vast houden. Tadic heeft tenminste nog een goede pass in huis. Iets wat Promes allemaal niet heeft. Die heeft snelheid en af en toe een schot, dan houdt het wel op.

19 januari 2021 om 10:51

Juist, Tadic is perfect voor 10 als Kudus er niet is, heeft ook het overzicht en het vermogen om de drie voorin te bedienen. Daar achter in de pikorde zou ik Jensen eens vaker proberen, ik ben benieuwd wat hij kan laten zien in Jong Ajax maakt hij vaak het verschil.

Promes moet juist een beetje ruimte voor zich hebben en naar binnen kunnen komen. Antony die net als Ziyech naar binnen komt en een scherp gesneden voorzet binnen lopen, dat kan Promes als de beste. Tadic op 10 kan hem ook bedienen.

Er zijn nog een paar supporters over van Ten Hag: hijzelf, Overmars en de RVC van Ajax. Ik reken de grijze muizen (assistenten) niet mee, want die voegen blijkbaar niets toe, maar kijken alleen maar toe. Echter, zo lang het eerste gezelschap unaniem achter Ten Hag blijft staan, mag hij doorgaan met zijn destructieve werk. Zelden een meer in zichzelf gelovende, koppige, incapabele trainer bij Ajax meegemaakt. Maar blijkbaar moet het eerst leiden tot wie niet horen wil moet dan maar voelen. In elk geval het tweede deel van het lopende seizoen. Of dat hij weer gered wordt door de bel.

Promes kan het niveau van Ajax sowieso niet aan, op welke positie dan ook. Ziyech passte wel eens een bal op de voet van Promes, maar meer was het niet. En dan helpt het ook niet als zowel de coach als hijzelf niet beschikken over een gezonde dosis (zelf)kritiek, dus vrees ik dat hij de volgende keer weer op 10 staat.

Iedere voetballiefhebber, iedere analist hebben al maanden in de gaten dat Promes dit seizoen een drama is, zeker op de 10 positie. Er is in Nederland slecht 1 man die het anders ziet. Wordt tijd dat deze man wakker geschud wordt door de Ajax directie voor dat het punten gaat kosten en rechtstreeks plaats van C.L. Tot nu toe hebben ze enorm geluk gehad met de bevlieging van Huntelaar tegen Twente en het onvermogen van scoren door Feijenoord. Het spel wordt met de week slechter, maar wat wil als de beoogde nummer 10 van ten Hag wekenlang niet thuis geeft en er vanuit gaat " als je haar maar goed zit"

Ajax moet Promes verkopen. Hij komt gewoon tekort, dat is helemaal niet erg, maar daarnaast ook nog die capriolen buiten het veld hebben, daarmee kan hij alleen maar het imago van de club beschadigen. Blijft natuurlijk van de zotte dat EtH de beste man op 10 zet, daar heeft hij totaal het overzicht niet voor.

19 januari 2021 om 11:56

Idd, al kan hij wel gevaar stichten met zijn loopvermogen. Maar nu met Haller in de spits en Tadic op links is er simpelweg geen plek voor hem. (want ik zie in Promes alleen een linksbuiten) Voor op de bank is hij te duur en dan heb je nog heel dat steekincident. Gewoon wegdoen, ik denk namelijk dan een Martha bijvoorbeeld het niet minder zou doen. (al speelde die gisteren belabberd bij Jong) Desnoods Traore als invaller op de flanken.

19 januari 2021 om 14:20

Ik zou em nog niet verkopen, vooral zolang Neres zo wisselvallig blijft met z'n blessures is Promes nog wel een optie op de flank. Dat hij op 10 wordt gezet, kan hij niets aan doen natuurlijk. Eerst maar eens de 10-positie een paar wedstrijden goed invullen (kudus/tadic) en dan zien wat Promes doet op links. Zo kun je hem tenminste weer goed beoordelen en er aan het einde van dit seizoen een streep onder zetten.

Ik kan me oprecht geen één trainer bedenken die nu nog Promes zonder schaamte opstelt, laat staan op een positie waar hij niet kan spelen. Zodra Neres weer fit is moet Tadic daar gewoon gaan spelen en kan David of Quincy linksbuiten.

Ook voor Promes zelf is het moordend om elke wedstrijd zo te spelen, dat is niet goed voor je vertrouwen.

Als je labyad die assist op Huntelaar ziet geven vanuit het centrum dan stel je als je verder niemand hebt hem daar toch op? Hij kan die balletjes door de verdediging wel geven. Die is dat gewend. Promes is een vleugelspeler. Die hoort daar niet. Maar ten hag is elk jaar weer koppig als het om bepaalde posities gaat. En dan na een aantal maanden ziet ie het licht nog eens als de rest van Nederland er al helemaal klaar mee is.

19 januari 2021 om 12:16

Zo zag ik dat ook, maar dat mag je toch ook gewoon vragen van de nummer 10 bij Ajax? Maar zodra het een fysiek gevecht wordt, haakt Labyad direct af. Verovert geen bal, doet aan schijn verdedigen en wordt ondersteboven gelopen door de tegenstander. Geldt ook voor een Ekkelenkamp, overigens. Wanneer het echt fysiek wordt, heb je eigenlijk veel meer aan een Brobbey - niet op 10 - want die wint wel zijn duels.

19 januari 2021 om 16:40

Dat kan Jensen net zo goed, nou ja, moet zich ook nog op hoger niveau bewijzen, Labyad laat het in ieder geval al jaren niet zien tegen de moeilijkere tegenstanders. Tegen een Twente laat hij nog wel eens wat zien ja, maar is gewoon nauwelijks tot niks beter dan wat er in Jong Ajax loopt.

Een van de meest zielige dingen van die wedstrijd. Promes die achter een vrije trap op 25 mtr gaat staan...de anderen dat zonder discussie accepteren en hij vervolgens de bal...met de kracht van een o15 junior...tegen een 1 mans muur schiet.

19 januari 2021 om 12:17

Wat erger is: je zag het van tevoren al aankomen;-))

Maar even serieus, is Ten Hag nou zo dom of is zijn bijna alle Ajacieden gewoon zo slim?. Promes op '10' was vanaf zijn allereerste wedstrijd op die positie geen succes. Dus waarom ermee doorgaan?. Stel gewoon Labyad daar op bij gebrek aan beter, die kan tenminste nog iets in de kleine ruimte en is ook niet vies om beetje de beuk erin te gooien en terug te verdedigen als het moet. Ik weet echt niet wat Ten Hag mankeert de laatste tijd met al zijn ideeen en mensen op verkeerde positie. Aantal dingen dat hij echt anders moet gaan doen bijv.: Promes niet meer op 10 dus, Labyad nooit meer in de spits, Ekkelenkamp nooit meer opstellen en per direct wegsturen, Martinez meer kansen gaan geven (anders zijn we die binnenkort ook kwijt) en het meest belangrijk spelers gewoon op hun normale positie zetten. Ten Hag doet alsof alles rocketscience is, maar zo moeilijk is het allemaal niet.

Ten Hag wil het ongelijk van iedere criticaster bewijzen, alleen de rekening kan duur zijn aan het einde van de rit. Geen kampioen is ontslag lijkt mij maar dan is de vraag of hij ook interessant is voor andere clubs met dit gedrag en niet de juiste poppetjes op de juiste plek zetten. Dat zullen andere clubs ook zien.

Man man man, iedereen roept het, maar Ten Hag lijkt wel doof en blind. Op dit moment, met de beschikbare spelers, lijkt dit mij de best mogelijke opstelling. Ik hoop dan ook deze opstelling morgen voor de aftrap te zien tegen AZ. Timber deed het naar mijn idee prima de afgelopen wedstrijden, dus die kan in principe blijven staan. Linksbuiten zou ik Neres willen zien als die 90 minuten kan spelen en anders Promes linksbuiten. Ik denk dat je op dit moment het beste Tadic op 10 kan zetten.
Wordt morgen een lastig potje...

Onana
Mazraoui
Timber
Blind
Nico
Klaassen
Tadic
Gravenberch
Anthony
Haller
Neres

Balans op het middenveld klopt op dit moment niet. Je hebt een blok van twee. Vervolgens niks. Dan Haller en heel soms Promes. We hebben onze beste wedstrijden in de Eredivisie met Labyad op 10 gespeeld. Is ook niet top niveau, maar hij is wel een echte middenvelder.

19 januari 2021 om 12:42

Welke ploeg speelt nog met een 10? Als je 3 middenvelders opstelt (1 daarvan als verdedigende middenvelder) dan heb je veel meer balans en samenhang.

Ik denk eigenlijk dat Ten Hag hem op moet stellen om Promes dan als basisspeler te kunnen verkopen en er dan dus meer voor kan krijgen. Ik zou me niet kunnen voorstellen dat hij nu nog steeds niet ziet, na al die belabberde wedstrijden dat promes niet op 10 moet.

Het is bijna balen dat je alsnog die drie punten pakt, want nu denkt Ten Hag dat hij het goed heeft gedaan en doet hij lyrisch over het team. Dat terwijl elke Ajacied zich dood heeft zitten ergeren, met name over de wissels. Het is bijna knap hoe Ten Hag Ajax tijdens een wedstrijd kon verbouwen tot een statisch, energieloos en verdedigend team. Alles wat Ajax niet zou moeten zijn.

Als je geen goede 10 hebt speeld dan zonder een 10 en met een Verdedigende middenvelder en 2 middenvelders daarvoor. Dan heb je ook veel meer controle op het middenveld. Alvarez, Klaassen en Gravenberch.

Ten Hag wil het niet weten of hij heeft de visie als coach toch niet, of hij speelt een spel om Promes weg te kunnen zetten waarbij iedereen winnaar is. Ajax geld terug, Promes ontsnapt uit Nederland en Spartak zijn held terug.

Over het algemeen is Ajax dom bezig de laatste tijd en ik weet niet of Overmars nog wel helemaal in orde is. Buiten het aankopen van een spits die ze voor minder hadden kunnen kopen, laten ze de spits die ze bijna elk jaar red in de titelstrijd vertrekken voor een half jaarsalaris en een halve kampioenschaps bonus. 1,5 miljoen zeg maar. Ik heb altijd geleerd nooit je oude schoenen weg te gooien voordat je nieuwe hebt, nou Brobbey heeft niet getekend en ik denk dat hij dat ook niet gaat doen. Die tekengelden waarmee Mino hem in aanraking gaat brengen, gaan teveel zijn voor hem om te laten liggen. Traore is niet goed genoeg en dus zit je straks met 1 spits.

Alvarez mag niet weg maar speelt nooit en we hebben voor het middenveld ook nog: Klaassen, Kudus, Gravenberch, Ekkelenkamp, Taylor, en degene die er zouden kunnen spelen als Martinez, Labyad, Blind en eventueel Schone als hij komt, wat ik wel verwacht.

Alvarez zou ik dus laten gaan, hetzelfde Promes en Labyad. Daar zou je 30 miljoen mee in het laatje kunnen brengen en je kosten voor Haller mee indekken. Het is niet de periode om met geld te gaan spelen nu, je moet voorzichtig zijn en niet teveel gaan spenderen qua salarissen. Voorin heb je nog Neres, Antony, Haller, Traore, Tadic en eventueel een jeugdspeler die door kan schuiven als Sontje Hansen. Achterin Mazraoui, Timber, Schuurs, Blind, Martinez, Tagliafico en Rensch. Daar kan je eventueel nog een centraal talent als van de Ven bijpakken voor een paar miljoen.

19 januari 2021 om 16:44

Meer jeugd, eens net als het aantrekken van van de Ven achter Blind. Klaiber mag je ook verkopen, die is al voorbij gestreeft door Rensch en Timber tot de zomer mag Alvarez nog wel als extra concurentie rechtsachterin erbij.

Van mij mag Jensen ook meer kansen krijgen en misschien zelfs Regeer al, vooral Regeer zie ik echt een potentieel wereldtalent in.

Wat ik hoop?? dat t Hag hier op deze site ook eens een kijkje neemt.
Misschien dat het helpt, als de supporters het niet met hem eens zijn.
Hij graaft zo zijn eigen graf.

Promes op 10 omdat we moeten wachten op Kudus ??? En dan loopt Schone op het trainingsveld te wachten tot er een club komt die hem een contract aanbied ....

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren