Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Hans Kraay Jr. geniet van Feyenoord: ‘Die gaat wel twintig miljoen opleveren’

Laatste update:

Hans Kraay Jr. was maandagavond bij Veronica Inside te spreken over het optreden van Feyenoord in de Klassieker tegen Ajax (1-0). De in de basis teruggekeerde Nicolai Jörgensen kon de verslaggever voor het eerst in lange tijd bekoren en dat gold al helemaal voor Marcos Senesi. De verdediger uit Argentinië is volgens Kraay Jr. mogelijk zelfs al bezig aan zijn laatste maanden in het tenue van de Rotterdammers.

“Jörgensen was voor het eerst sinds een jaar weer een klein beetje de Jörgensen van voorheen”, meende Kraay jr. Dat had volgens Johan Derksen te maken met de winterse komst van Lucas Pratto, die de Deen indirect extra gemotiveerd zou hebben. “Sinds die rare Argentijn er is, kan hij opeens weer voetballen. Pratto kan niet voetballen, maar als-ie er maar is. Hij begin weer op de oude Jörgensen te lijken.”

Kraay Jr. denkt dat het Feyenoord goed zou uitkomen als Senesi verkocht kan worden. “Ze hebben Arne Slot niks toegezegd”, doelde hij op de hoofdtrainer van komend seizoen. “Nul. Als je een band stuurt van CSKA Moskou - Feyenoord en een band van Ajax - Feyenoord, dan kun je hem zo kwijt. Dertig miljoen euro? Nee. Maar als hij dit gaat volhouden, dan gaat hij zeker twintig miljoen euro opleveren.”

“Er zat gif in, hij won kopduels en hij is aan de bal ook heel goed.” Voormalig Feyenoord-doelman en spelersmakelaar Henk Timmer vertelde Kraay Jr. dat Senesi voor 6,2 miljoen euro is gekocht. “Als je hem dan voor twintig miljoen euro verkoopt, dan heb je veertien miljoen euro om wat te doen.” Feyenoord wil de huidige verbintenis van Senesi, die internationale aandacht kreeg na zijn wereldgoals tegen ADO Den Haag en Fortuna Sittard, opwaarderen en verlengen. Hij ligt nog tot medio 2023 vast.

René van der Gijp vroeg zich af of Feyenoord wat kan doen, of zelfs moet doen, met veertien miljoen euro. “We hebben het aan Michel Vlap gezien en Guus Til. Als je nu gaat informeren bij sc Heerenveen voor Joey Veerman, dan vragen ze ook gewoon twaalf miljoen euro. Dat moet je niet betalen. Met veertien miljoen euro kom je helemaal niet zo ver.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Laat zich alleen wel kinderlijk eenvoudig uitkappen bij de 1-0, verder heel goed inderdaad.

18 januari 2021 om 21:57

Als hij altijd helemaal foutloos was, had hij natuurlijk niet bij ons gespeeld

19 januari 2021 om 08:33

Nee. Ik vond hem, en de rest van Feyenoord bovenverwachting goed. Ik snap alleen niet helemaal waar deze hosanna vandaan komt. De eerste helft was Ajax gewoon echt veel beter op de slotfase na. In de tweede helft speel je zonder Gravenberch en later zonder andere basisspelers. Het balbezit is nog steeds 62% voor Ajax gebleven over de hele wedstrijd en Ajax heeft ook wel wat kansen gehad in de tweede helft. Tuurlijk, Feyenoord was beter en verdiende een punt hoor. Maar laten we niet overdrijven. Een paar kansen ontstonden ook via klutsballen waarna Ajax uit positie stond.

19 januari 2021 om 09:15

De eerste helft? Hou het op 20 minuten, daarna was Feyenoord gewoon beter. Verder zie ik geen hosanna, slechts teleurstelling over de verliespartij en wat positieve reacties op het vertoonde spel.

19 januari 2021 om 09:49

@johanvlerksen, Er is geen hosanna, wel een goed gevoel. Doordeweeks won Feyenoord met 1-0 van Zwolle en de zondag ervoor met 2-0 van Sparta. Fijn dat de punten binnen zijn, maar het spel was dramatisch. En dat is bijna het hele seizoen al op de thuiswedstrijd tegen Cska na. Feyenoord lijdt weinig puntverlies en de 2x die ze nu hebben verloren, hadden ze minimaal een punt moeten hebben. Maar het spel onder Dick kan mij niet bekoren. In deze wedstrijd en tegen Cska liet Fey6enoord wel degelijk zien te kunnen voetballen. Nu was Cska niet best in Europa en Ajax was niet best afgelopen zondag. Of dat de verdienste van Feyenoord is of dat Ajax een slechte dag had (al zal dat nooit mogen in de klassieker), is koffiedik kijken voor ons supporters. De hele week ging het er al over dat Feyenoord de eerste 20 minuten moest zien te overleven. Dan zouden ze een kleine kans maken. Maar het merendeel ging ervan uit dat Ajax wel ff met 2 vingers in de neus zou winnen. Zeker na de komst van Haller, daarmee is het kampioenschap veilig gesteld, en was het voor Feyenoord te hopen dat het geen slachtpartij zou worden zoals de laatste wedstrijd in de Arena (4-0 zowel rust als eindstand). Als je dan zo Ajax in eigen huis onder druk zet. Meer kansen krijgt en achterin 1 op 1 speelt en nauwelijks tot geen kansen weggeeft, dan snap ik wel dat de media uitermate positief reageert. Komt meer dat iedereen en vooral de media had verwacht dat de eerste 25 minuten het spelbeeld zou zijn voor de gehele wedstrijd. En niet dat Ajax de trukendoos moest opentrekken om de overwinning uit het vuur te slepen.

19 januari 2021 om 09:50

@repuiztaz Het eerste half uur was Feyenoord echt bedroevend. Er kwam na ca. 25 minuten een statistiek in beeld waarbij Ajax geloof 75 balbezit had, 6 kansen tegen 0 voor Feyenoord. Ik stuurde toen nog in de app naar mijn Feyenoord vrienden dat het echt bedroevend was, dat dit dus de nr.1 tegen de nr. 2 was. Daarna kwam Feyenoord inderdaad veel beter voor de dag, gek genoeg na een duw op Mazraoui waar niet voor gefloten werd. Dat was de eerste hoekschop van Feyenoord en kregen ze ineens geloof. Tweede helft was Feyenoord zeker sterker en ik was voor het eerst in jaren blij dat er afgefloten werd tijdens de klassieker. Maar we moeten nu ook weer niet doen alsof Ajax werd weggespeeld door Feyenoord. Ook Ajax kreeg kansen, zeker die kans van Haller en de kansen voor Feyenoord op het einde waren natuurlijk het gevolg van ultiem drukken op de goal van de tegenstander. Dat zie je echt in vrijwel elke wedstrijd terug als er een team maar met 1 doelpunt achter staat. Hoe dan ook, zeker een wedstrijd met aanknopingspunten voor Feyenoord. Zoals Ajax dezde pot heeft gewonnen, zo heeft Feyenoord het afgelopen jaar ook merendeels de wedstrid over de streep getrokken. En hoe je het ook went of keert, Ajax staat gewoon 6 punten los en heeft daarnast ook een veel beter doelsaldo. Dit soort potjes hioren er dus ook bij, niet echt des Ajax, maar wel positief (voor een Ajacied) dat ie dan toch 'gewoon' 3 punten opleverd. Senesi is trouwens zeker een goede verdediger, maar laat zich bij het doelpunt wel kinderlijk eenvoudig uitkappen en zat er nog een keer goed naast. Was dit Schuurs of Blinfd overkomen, dan had er gelijk gestaan dat ze er geen bal van kunnen. Kwestie van verwachtingen misschien?

18 januari 2021 om 22:04

Heb die goal net nog een keer terug gekeken. Blijf erbij dat Senesi volledig in de steek wordt gelaten door Diemers. Hij moet daardoor kiezen en komt te laat bij Gravenberch aan waardoor hij een uiterste poging waagt om dat hij denkt dat Gravenberch gaat schieten. Die kapt dan vrij knap waardoor Senesi het bos in gaat. En mensen die zeggen dat Schuurs hiervoor helemaal af is gemaakt....volgens mij vooral omdat hij dat een aantal weken o op rij deed.

18 januari 2021 om 22:06

Spajic stapt ook wel vrij eenvoudig in he.. Diemers en Fer waren nergens te bekennen die eigenlijk de directe tegenstander moeten zijn van Gravenberch.

18 januari 2021 om 22:16

Precies, veel mensen kijken alleen naar de bal en zien niet wat er voorafgaand en omheen gebeurt. Van dom instappen was hier geen sprake, dit was een uiterste poging tot repareren.

19 januari 2021 om 09:17

Diemers deed niks toen Gravenberch vrijliep en liet het gebeuren. Dat Senesi uitstapt was de enige keuze die hij kon maken dan kan die kap gebeuren, maar was niet nodig idd als Diemers zijn taak had uitgevoerd

18 januari 2021 om 22:28

Helemaal mee eens, iedereen vol lof maar als die daar niet was uitgekapt had het niet 1-0 maar 0-0 gestaan. Een grove fout die je punten kost.

18 januari 2021 om 22:42

Of een super actie van Gravenberch, een ongelofelijk talent. Hebben de mensen, Ajacieden, die dit zeggen enkel de eerste helft gekeken? De tweede helft was Senesi BY FAR het beste van het veld. Voor een Feyenoorder geen verrassing haha, dit was relatief gezien geen beste pot.

18 januari 2021 om 22:43

Baltechniek waar de meeste spelers in de eredivisie nog een voorbeeld aan kunnen nemen (zijn 2 prachtige goals en ook de bal in de laatste minuut die hij achteloos voorheeft op sinisterra) de grote man van 25 miljoen heeft niemand gezien en staat als een huis achterin. Geweldige voetballer die als hij bij ajax voetbalde voor 30/40 miljoen weg zou gaan

18 januari 2021 om 23:09

Maar een wedstrijd win je niet op een helft tegen psv was schuurs ook goed na 25 minuten, toen stond je alleen wel al 2-0 achter.

18 januari 2021 om 23:46

Vraag me wel af of hij ook zo goed is als hij bij ajax zat. Zou ook moeite hebben met ruimte in zijn rug

19 januari 2021 om 07:05

Sven heeft tegen Ajax 60 minuten met ruimte in zijn rug gevoetbald. Geen 1x in de problemen gekomen

18 januari 2021 om 22:52

Was inderdaad niet scherp genoeg bij de 1-0, maar een medespeler van Senesi moet ook weten dat Senesi een eventueel schot van Gravenberch met rechts moet voorkomen, dus moet die medespeler anticiperen op een eventuele kapbeweging. Dan is er geen opening, nu wel. Zeker met de handelingssnelheid van Gravenberch

19 januari 2021 om 04:28

Ik moet zeggen ik vond Senesi de eerste helft heel matig, vooral aan de bal leverde hij een hoop in en ook bij het doelpunt ging hij (samen met anderen) niet vrij uit. Maar de tweede helft vond ik hem erg sterk spelen. Zijn manco blijft denk ik wel dat hij kwetsbaar is in een team met ruimte in z'n rug en dat hij toch nog wel een stuk medogelozer kan zijn in de duels. Dit zijn ook de hoofd oorzaken dat hij nog niet opgeroepen is voor het Argentijnse elftal.

19 januari 2021 om 08:33

Won tegen Ajax 18 duels wat een gedeeld record is dit seizoen in de Eredivisie. Toch niet verkeerd met een beest als Haller als directe tegenstander.

Eerste minuten waren niet best maar voor de rest echt geweldig. Net als de hele verdediging. Anthony niets bijzonders zien doen door Malacia, Tadic de wedstrijd uitgespeeld door Geertruida. Spajic en Senesi hadden Haller in de tang. Daar zeker van genoten, maar goed.. door een fout van Senesi, Spajic en Diemers/Marsman verloren. Hoe vaker ik de herhaling kijk hoe meer ik het gevoel krijg dat Marsman wel iets meer had kunnen doen.

18 januari 2021 om 21:51

Malacia heeft alleen maar overtredingen gemaakt...

18 januari 2021 om 21:57

Ah kom op, dat meen je toch niet hoop ik?

18 januari 2021 om 21:58

Zet je bril af, die man speelde gewoon ontzettend sterk. Weinig overtredingen gemaakt, gewoon sterk in de duels.

18 januari 2021 om 21:59

Ah, 1 klein duwtje op het begin is alleen maar overtredingen maken? Kom op zeg. Anthony werd eens een keer goed op de huid gezeten en je ziet meteen dat het niet veel is. Is gewoon de wedstrijd uitgespeeld door Malacia.

18 januari 2021 om 22:01

Haha sneue reactie zeg. Hij is vaak de duels aan gegaan, zaten 2 overtredingen bij. Daar kreeg Ajax een vrije trap voor en verder heeft hij Antony volledig uit de wedstrijd gespeeld. Geef hem gewoon de credits die hij verdient

18 januari 2021 om 22:06

heeft 2 overtredingen op zn naam staan. hou toch op man malacia zat er enorm fel op en had die anthony gewoon fair in zijn broekzak.

18 januari 2021 om 22:31

Malacia is in totaal 5 keer bestraft voor een overtreding. Heb t net even in een verslag van ESPN geteld. (DiepTriest Ik weet het.)

Daarnaast maakte hij nog meer overtredingen, bijvoorbeeld bij een voordeelsituatie en bij de onbestrafte overduidelijke duw In de rug bij Mazraoui, waar een corner uitkwam.

Hij had Anthony absoluut in zn zak, maar maakte veel overtredingen zo blijkt en viel mij op. Er is geen regel voor optelsommen, maar een gele kaart vond ik op een gegeven moment wel op zn plek. Hij kwam er hard in, wat ik zeker kan waarderen, maar gewoon vaak niet regelmentair. Met een gele kaart zou hij zich het niet meer kunnen permitteren om op die manier erop te kunnen klappen, dus vind in dit geval dat hij ook deels wordt geholpen door het uitblijven van een kaart. Dus best een zinnige opmerking.

Los hiervan, absoluut een goede pot van hem en de mentaliteit; discipline en werklust Zijn absoluut op orde bij Malacia, goede back. Anthony niet gezien en dat is zeker zijn verdienste. Vond Geertruida ook aardig en vond zelf Spajic het beste. Won Bijna al zijn duels en was sober in balbezit. Veel mensen vergeten dat Senesi in de eerste helft net als Blind veel ballen echt belabberd inleverd wat vervolgens onwijs slecht wordt uitgespeeld, maar echt dodelijk. Echt een paar hele slechte momenten in de eerste 20-30 minuten. Pakt het daarna op en speelt een uitstekend overig deel, met ook goede dribbels en pases.

18 januari 2021 om 22:33

Dat meen ik wel. Malacia was constant vast aan het houden.

18 januari 2021 om 22:37

Kijk ook even naar de handen van Antony in deze duels.

18 januari 2021 om 22:40

Dat doet Sergio Ramos al tien jaar en dat is een van de beste verdedigers ter wereld.

Jammer dat Anthony daardoor een mindere wedstrijd speelt, maar hoort erbij?

18 januari 2021 om 22:44

@fazant Antony had Malacia ook de hele tijd vast, dus waarom hij 5x die vrije trap tegen kreeg is mij een raadsel. Het waren gewoon duels. Qua kaarten hadden Tadic (bal verschillende keren weggooien + schwalbe) , Klaassen (tegenaanval er uithalen), Berghuis (noppen op tagliafico) en Haller (verschillende aanvallende overtredingen, als je het toch over optelsom had) ook kunnen hebben. Dus onzinnig om het daar nu over te hebben.

18 januari 2021 om 22:54

Dus? Dan heeft Malacia Antony met lichte overtredingen opgevreten. Als je hem zo uit zijn spel haalt is dat prima

19 januari 2021 om 00:28

@ajax1812 eens. Zowel hij als geertruida maakte vollop gebruik van het betere trekwerk. Armen, shirtjes, schouders wat ze dan maar ook vast konden grijpen. Zelfs Nijhuis zou daar voor afgefloten hebben.

19 januari 2021 om 02:07

Ik vind ook dat Malacia en Geertruida de volgende keer niet in de weg moeten gaan staan als de heren Antony en Tadić er langs willen. Dat is niet lief. Kom op zeg.. het is een contactsport. Malacia en Geertruida hebben als kerels verdedigd, niets mis mee. Ze hebben de grenzen van het toelaatbare opgezocht en zijn er niet overheen gegaan. Lichte overtredingen horen erbij, als Antony daar niet tegen bestand is wens ik hem veel succes in een topcompetitie

19 januari 2021 om 11:54

Je hebt helemaal gelijk. Zolang er niet wordt opgetreden is het goed. Echter had hij toch minimaal een gele kaart moeten hebben. Met een gele kaart kan je natuurlijk als back niet meer zo spelen. Daarnaast was het ook een teamwerk, want er was continu een 2e man aanwezig. Dus hij had Anthony niet in de zak, maar het team had hem in de zak.

19 januari 2021 om 12:13

Klopt. Malacia had veel kleine overtredingen nodig om Antony uit z'n spel te houden, maar zoals iemand hierboven al zei: het werkte, dus heeft hij het goed gedaan. Ten Hag zag dit blijkbaar ook en dacht dat het met Labyad beter zou gaan. Briljant, Erik....

18 januari 2021 om 21:53

Vooral Malacia vond ik (onverwacht) goed spelen. Eigenlijk zonde dat je doorgaans beste speler, Berghuis, de wedstrijd voor je verliest. Die moet er minimaal 1 maken natuurlijk. Feyenoord is zeker nog niet uitgesloten voor de titel imo. Doen als team (dus niet individueel 🙄) niet onder voor PSV.

18 januari 2021 om 22:01

Ja had ook niet gedacht dat hij Anthony zo in de tang kon houden. Moet zeggen dat die 2 kansen van Berghuis ook allebij rakelangs mis gingen... helaas wou de bal er gewoon niet in. Zoals ze ook al zeiden bii VI, Onana pakt punten en dat heeft hij die wedstrijd zeker gedaan.

18 januari 2021 om 22:11

Hoezo onverwacht? Malacia is een van de beste linksbacks uit de Eredivisie..

18 januari 2021 om 22:18

Onverwacht omdat ik had verwacht dat Antony hem vaker de baas kon zijn. Zo gek is dat toch niet?

18 januari 2021 om 22:22

Had ik ook verwacht, MessiBazoer. Ik voorspelde een hele hele lastige middag voor Malacia, maar heeft zich echt uitstekend vastgebeten in Antony

18 januari 2021 om 22:24

Nee, zeker niet gezien de vorm van Antony. Ik was vooral benieuwd, omdat Malacia de laatste tijd wel beter en beter werd, maar had niet verwacht dat hij Antony volledig uit de wedstrijd zou spelen

18 januari 2021 om 22:51

Eerlijke fijne en goede reactie meneer MessieBazoer. Bijzondere combinatie van spelers trouwens, ben wel benieuwd hoe dat tot stand is gekomen haha. Verder vind ik Anthony geweldig. Wellicht het talent dat ik de grootste toekomst toedicht van Ajax en dus de Eredivisie. Des te verrassender dat Malacia, prima talent verder, hem echt in zijn zak had. Dus, als feyenoorder, volledig met je eens. Overtredingen of niet, heeft het puik gedaan.

18 januari 2021 om 22:57

MessiBazoer, veel mensen hadden dat niet verwacht. Malacia is daar echter juist heel geschikt voor. Hij debuteerde tegen Napoli, toen heeft hij Callejon volledig onschadelijk gemaakt. Lozano had hij ook in zijn broekzak. Hij kan heel goed iemand aan banden leggen

18 januari 2021 om 21:58

Met alle respect voor Feyenoord, echt alle respect maar ik word echt moe vandaag van alle bombarie hoe geweldig het wel niet was. Ajax heeft gewoon gewonnen en had de 1e helft ook veel en veel meer balbezit. Hoeveel zelfrespect heb je als supporter van een topclub (Feyenoord is gewoon een top club) als je zo in je handen staat te klappen na een 1-0 nederlaag tegen een rivaal? Is dit tegenwoordig al waar "jullie" feyenoord supporters tevreden van worden? Ik bedoel dit niet provocerend, ik ben vaak genoeg lovend over Feyenoord maar deze "lof" is zwaar overdrevenDat het niet best was aan onze kant, absoluut wij verdienen een dikke 5 en dan ben ik mild, maar man wat word Feyenoord bewierookt zeg, alsof ze een overwinning in de CL hebben geboekt.De geweldige Berghuis bijvoorbeeld niet gezien op 2 kansen (om zeep helpen) na. Hoor ik niemand over.De goal van Gravenbergh kwam ook kinderlijk eenvoudig tot stand

18 januari 2021 om 22:00

Oke welke bombarie? Ik heb het alleen over de verdediging die het gewoon uitstekend heeft gedaan. Helemaal tegen jongens als Anthony, haller en tadic wat normaal gesproken de beste aanval van de Eredivisie is. Mag toch gewoon de credits krijgen ?

18 januari 2021 om 22:02

Als schuurs zo wordt uitgespeeld zoals senesi werd dan zou heel het land te klein zijn en zou er geschreven worden dat schuurs er helemaal niks van kan. Maar senesi heeft volgens heel veel mensen een wereld partij gespeeld. Hij speelde de 2e helft (heel) goed inderdaad maar ik vind het toch apart dat er niks over senesi gezegd wordt bij die goal.

18 januari 2021 om 22:04

Mikeioso volgens mij zegt iedereen dat Senesi vrij eenvoudig word uitgekapt bij die goal of niet? Zo moeilijk is het niet. Daarna heeft Senesi zich geweldig herpakt waarbij Schuurs in zijn foutenfestiin blijft hangen.

18 januari 2021 om 22:05

Dit gebeurt er gemiddeld ook als een Ajacied een leuke pot speelt en er vijf maakt tegen VVV o.i.d.

18 januari 2021 om 22:09

Tegen vitesse ging hij ook in de fout bij de 1-0. In toppers toch 2 cruciale fouten

19 januari 2021 om 01:03

Ben het wel met je eens ergens, maar vergeet niet dat Feyenoord, ook al is het in NL idd een topclub, niet (meer) in dezelfde categorie zit als Ajax. Feyenoordfans erkennen dit ook, waardoor het spelbeeld in deze wedstrijd zo verrassend was, zeker na een dramatisch begin. Vandaar de euforie. Maar nogmaals, ik begrijp je punt wel. Dit zegt denk ik veel over de huidige verhoudingen tussen beide clubs.

19 januari 2021 om 09:03

@thomjansen, met het verschil dat er dan dus wel degelijk gewoon gewonnen is. En niet 1-0 verloren.

18 januari 2021 om 22:00

Ja leuk dat Geertruida goed verdedigde maar hij geeft ook wel twee ziekenhuisballen die zo een tegendoelpunt kunnen opleveren. Zeker die bal die Tadic onderschept was echt wel schandalig. Marsman had em inderdaad wel kunnen hebben denk ik ook.

18 januari 2021 om 22:03

Jup maar dat hadden alle spelers van Feyenoord de eerste 20-30 minuten. Niemand kon een goede bal spelen.. dus dan beoordelen we hem daarna op het verdedigende aspect wat het blijft een verdediger en dat heeft hij wel uitstekend gedaan.

18 januari 2021 om 22:05

In zo'n wedstrijden speelt niemand foutloos. Het is toch niet te moeilijk om toe te geven dat ze overall gezien prima speelden.

18 januari 2021 om 22:06

Nu ik zou hem eerder op de hele match beoordelen en als Ajax die kans een beetje uitspeelt dan is het 2-0. Zo een fouten kunnen echt niet. Speelde verder wel een puike match inderdaad.

18 januari 2021 om 22:09

Tja Lierse als jij zo denkt.. van de 90 minuten 20-30 minuten niet best gespeeld en we moeten dat duidelijk benadrukken? Als Ajax ja, als Feyenoord zijn kansen had afgemaakt dan was de uitslag ook anders.

18 januari 2021 om 22:19

Malacia goede wedstrijd gespeeld idd. En Feijenoord had idd meer verdient, maar je vergeet dat Malacia continue 2 man als rugdekking had. Prima tactiek van Dick en slecht uitgespeeld van Ajax, maar die 2 stonden niet omdat Malacia Anthony in de broekzak had.

18 januari 2021 om 22:49

Was die rugdekking nodig dan? Hij is hem geen enkele keer voorbij gegaan in mijn herinnering

18 januari 2021 om 22:25

Ik kijk natuurlijk met een Ajax-bril, maar vond dat Ajax het vooral zichzelf flink lastig maakte. De door jou genoemde spelers werden vooral niet heel gevaarlijk, omdat de passing richting hun zwaar belabberd was. Promes speelde niemand in de diepte aan/eerder achter de man en vaak kregen medespelers ballen op heuphoogte... Dan verpest je direct een aanval en dat deed hij constant. Zelfde geldt voor Gravenberch die erg slordig was. Het was gewoon een hele slordige wedstrijd, ook van Feyenoord. Feyenoord had namelijk ook niet geweldig, oogstrelend voetbal. Wel beter dan Ajax hoor, laat dat duidelijk zijn. En jullie verdiende zeker ook meer op basis van het spelbeeld, daarover ook geen discussie. Maar het was gewoon qua voetbal een matige pot. Ajax zakte door de ondergrens heen, terwijl Feyenoord qua het spel maken wel echt een goede dag had/goede wedstrijd speelde. Dan ligt het gewoon dicht bij elkaar en was Feyenoord de betere in deze wedstrijd.

18 januari 2021 om 22:31

Ik lees vooral veel Ajacieden en ik zeg veel, niet allemaal, die niet willen toegeven dat Feyenoord gewoon beter voetbalde en met alle macht de schuld bij een offday van Ajax willen leggen. En alles er dan een paar Feyenoorders positiefuitgelicht worden, dan wordt er met alle macht gewezen op een foutje of op een overtreding. Als wij dit doen worden we voor Calimero's uitgemaakt. Maar goed, staan nog steeds met lege handen, dus veel hebben we er niet aan, maar ik vind het vooral erg "klein" van deze mensen.

18 januari 2021 om 22:55

Het gaat er met name om dat Ajax gewonnen heeft en Feyenoord nietMaar vandaag lees je in iedere krant en column dat Feyenoord zo geweldig gespeeld heeft.Een geforceerd gunfactor want Feyenoord speelde welliswaar beter dan een slecht Ajax, maar ook Feyenoord speelde gewoon slecht en bleef met 0 punten achter.Daarnaast speelden wij in de 2e helft met Ekkelenkamp en LabyadEn toen kwam Feyenoord pas aan spelen toe.

18 januari 2021 om 23:00

@Jeroen, ik zeg toch dat Feyenoord beter was? Daar heb ik echt geen moeite mee. Het was ook duidelijk te zien. Dat Ajax niet veel grip op de wedstrijd kreeg, lag in mijn ogen echter voornamelijk aan Ajax. Met zo'n slordig middenveld kan je gewoon niet goed in de wedstrijd komen.

18 januari 2021 om 23:12

De Toekomst, dat is juist wat Jeroen bedoelt. Dat Ajax slordig was, lag ook aan Feyenoord. Dat had zijn zaakjes na een half uur namelijk heel goed op orde en daardoor kreeg Ajax geen grip op het middenveld. Nu zeg jij het vrij genuanceerd hoor, dus zie dit niet als een persoonlijke aanval, haha. Maar het is soms wel vermoeiend als Ajacieden alles bij Ajax zelf leggen. 'Speelt Ajax niet goed tegen Feyenoord? Nou, dat moet dan wel aan Ajax zelf liggen.' Zo komt dat over, een beetje denigrerend. En het vervelende is dat als je dat opmerkt, je vaak meteen wordt uitgemaakt voor Calimero

18 januari 2021 om 23:40

@Bobiku, ik vond juist dat Ajax geregeld veel ruimte kreeg van Feyenoord. Ik heb Ajax ook zulke ruimtes/mogelijkheden zien benutten dit seizoen. Als je dan ziet dat Ajax door zwakke passing in die wedstrijd niet toeslaat, terwijl men dat in andere wedstrijden wel deed, ben ik echt geneigd om te denken dat het aan Ajax ligt voor een deel. Natuurlijk niet helemaal, maar we hebben meerdere aanvallen zelf verpest. Hetzelfde als dat ik Feyenoord slordig vond. Ajax was verdedigend zeer kwetsbaar in die wedstrijd, maar ook Feyenoord had onvoldoende kwaliteit of scherpe om dat af te straffen. Ik had gehoopt op een meer hoogstaande topper, van beide kanten. Echter ben ik vooral kritisch op Ajax, zeker gezien de uitgaven van ons/de kwaliteit die je op het veld verwacht terug te zien. Dat zag ik gewoon niet.

18 januari 2021 om 23:54

Het valt mij op dat de feyenoorders heel positief zijn terwijl het eerst half uur helemaal nergens op leek. 80% balbezit voor ajax bijvoorbeeld. Het was dat ajax niet best was anders was de wedstrijd na een half uur al klaar

19 januari 2021 om 00:05

Heb je gelijk in. Zeker in de slotfase, waar Alvarez en Ekkelenkamp steeds breed of achteruit speelden terwijl je héél snel had kunnen counteren. Ajax had daar de wedstrijd met iets meer rust aan de bal kunnen beslissen. Het was inderdaad niet hoogstaand, maar het voelde voor mij toch als een echte topper. Maar dat is misschien vanuit mijn Feyenoordbril, want ik zag elf gasten een uur lang met het mes tussen de tanden. Het was boeiend en een echte wedstrijd, net als Ajax-PSV. Al was die wedstrijd van een hoger niveau

19 januari 2021 om 00:06

Sven, de meeste Feyenoorders benoemen dat ook wel, maar over de hele wedstrijd genomen verdiende Feyenoord minimaal een punt. Neemt niet weg dat ik in het eerste kwartier vreesde voor een pak slaag ja

19 januari 2021 om 01:07

@sc12, Feyenoord speelde niet slecht, vergeleken met het normale niveau dit seizoen. Er zat meer beweging en snelheid in het spel, en meer druk naar voren. Foutloos was het niet, maar voor Feyenoord was dit echt een goede pot (na de 1-0).

20 miljoen lijkt mij wel het absolute minimum voor de beste verdediger van de competitie.

18 januari 2021 om 22:06

Ik denk inderdaad ook dat hij de beste is, maar 25 is de max. denk ik. Dat is overigens wel erg mooi!

18 januari 2021 om 22:08

Gaan ze echt niet voor 20 wegdoen hoor. Contact wordt niet voor niks verlengd. Hij wordt beter en beter. Ik zeg dat ze hem voor minder dan 30 niet weg moeten doen....en ja ik ken de geschiedenis van transferbedragen van Feyenoord en nee, hij heeft het in de CL nog niet laten zien, maar toch mijn gevoel zegt dat ze hem voor minder dan 30 niet weg moeten doen.

19 januari 2021 om 08:49

Als ze daar op wachten, wordt het hetzelfde als bij Jorgensen en Tagliafico. Die hadden beide voor serieuze bedragen weg gekunt, maar gaan dat nu nooit meer opbrengen.

19 januari 2021 om 09:17

Geen idee waarom je Tagliafico in hetzelfe rijtje zet als Jorgensen? Tagliafico kende vorig seizoen een kleine vormdip, speelt nu gewoon weer prima. Heeft het ook bovendien erg goed gedaan in de CL 2 jaar terug. Jorgensen raakt ondertussen al 3 jaar geen enkele knikker meer. Beide spelers zitten inderdaad wel op een leeftijd dat een echte toptransfer sowieso lastig wordt.

19 januari 2021 om 12:02

Laten we hopen dat hij dit gaat opbrengen, zodat feyenoord weer kan investeren. Lees goed investeren en niet direct alles uitgeven, zodat je weer in dezelfde situatie zit. Ajax, maar heel de eredivisie heeft baat bij een beter feyenoord.

Hoor nog altijd dat Feyenoord wel wat percentages af moet staan. Dus benieuwd hoeveel ze überhaupt overhouden. Wel een speler die ik bij een Sevilla oid zie slagen.

18 januari 2021 om 22:43

Vind het wel wat voor Atletico Madrid, AC Milan, Tottenham Hotspurs of Dortmund.

Of hij onbetwiste basisspeler zal worden geen idee, maar vind hem voor al deze partijen gelijkwaardig aan minimaal de 3de cv.

18 januari 2021 om 22:43

Ja of in de Bundesliga, bij een Leverkussen bijvoorbeeld. Mist denk ik het atletische vermogen om
Hoog in de premier league te spelen. Denk det subtop in Spanje of Duitsland perfect is voor een eerste stap, wie weet vanaf daar nog een stapje omhoog.

18 januari 2021 om 23:15

10% over de behaalde winst geloof ik. Dat zal dus geen superhoog bedrag zijn wat je af moet staan

Wordt een beetje moe van die analisten. De ene week is Senesie geweldig en de andere week kan hij er niets van

Het valt me toch op dat het net lijkt alsof Feyenoord gewonnen heeft. Er wordt enorm positief gedaan over het spel, terwijl ik echt heb zitten kijken of ik niet toevallig de KKD zat te kijken. Na Ajax PSV was het niveau toch gewoon erbarmelijk slecht? En Feyenoord mag dan wel iets beter zijn geweest, maar dat zag er toch ook niet best uit? Ik zal wel een andere wedstrijd hebben zitten kijken.

19 januari 2021 om 09:22

Hier hetzelfde hoor. Ook best wel verontwaardigd over sommigen die roepen dat Feyenoord 5x had moeten/kunnen scoren. Hoeveel 100% kansen hebben ze gecreëerd? Precies, 1 maar. Die van Haps in de 1e helft. Die 2 schoten aan rand van de 16 van Berghuis zijn toch ook geen zekerheidjes ofzo. Net zoals het schot van Fer. Die hadden er in gekund, dat klopt. Ajax heeft zelfs betere kansen gehad met die kopbal van Tagliafico en ook kans van Haller waar hij net een teenlengte tekort komt om die bal erin te tikken na een strakke voorzet van Tadic. Expected goals voor Ajax lag ook boven de 1, Feyenoord eronder.

19 januari 2021 om 12:19

Komt door het verwachtingspatroon. Advocaat had gezegd dat Feyenoord helemaal geen hoge druk kan zetten, dat zijn spelers dat niet kunnen. Feyenoord ging naar Amsterdam om de schade beperkt te houden. De meeste supporters dachten er ook zo over. Bleek Ajax helemaal geen goede dag te hebben, Feyenoord kon een resultaat halen, als ze het eerder beseft hadden. Voor hun fans was het een grote verrassing. Daarom zit men niet zo met de nederlaag en de geslonken kansen op de titel, men is blij dat het best wel goed ging.

19 januari 2021 om 12:48

Ok, Ajax speelde slechter dan verwacht, mede dankzij die belachelijke wissels van Ten Hag. Maar speelde Feyenoord beter dan verwacht? Ik weet het niet hoor, zoals gezegd, het lijkt wel alsof Feyenoord gewonnen heeft als ik de euforie zo zie. Als ik fan van Feyenoord zou zijn geweest zou ik voornamelijk chagrijnig zijn dat 1. Feyenoord schijtbakken voetbal kwam spelen met 20% balbezit in het eerste half uur tot gevolg, 2. ze die kansen niet gewoon afmaken (in ieder geval 1) en daarnaast zou ik een niveau hebben gezien waarvan ik niet zou willen hopen dat het is wat je wilt nastreven. Dat een Mario Been zegt dat het 1 van de beste wedstrijden van het seizoen was voor Feyenoord..

Ik lees veel reacties waarin 20 miljoen het minimum wordt genoemd, maar dan vraag ik me echt af; welke club gaat 25 (of zelfs 30) miljoen betalen voor een verdediger die geen interlands of noemenswaardige internationale ervaring achter zijn naam heeft staan? Het enige wat hij goed doet is voetballen in de eredivisie. Voor 25 miljoen zijn er dan echt betere opties te verzinnen lijkt me.

19 januari 2021 om 08:09

Hij zat al eens in de voorselectie en als hij zo doorgaat komt hij er gewoon bij hoor

Hij gaf in de eerste helft wel een paar keer heel lelijk de bal weg achterin. Het is dat Ajax bijna net zo slecht was als Feyenoord.. Hij herpakte zich verder wel heel sterk. Haller was nergens.

Feyenoord speelde de tweede helft prima maar heb toch wel het idee dat dit allemaal een klein beetje overdreven wordt. Ajax bakt er eigenlijk al een tijdje heel weinig van. Willem II zag er ook goed uit in dat gelijke spel tegen Ajax.

Het is vooral gezeur omdat volgende week als Feyenoord weer een bagger wedstrijd gespeeld heeft tegen een mindere club iedereen het zelfde elftal weer zal afdoen als een verzameling gemankeerde spelers.

Het verschil tussen deze teams van Ajax en Feyenoord verschillen ook weer niet zo heel veel op het moment dat het een enorme schok hoeft te zijn dat Feyenoord een helft beter was dan Ajax.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren