Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Perez concludeert: ‘Twee goals, nul assists, en hij was ‘the next big thing’...’

Laatste update:

Kenneth Perez vindt dat Mohamed Ihattaren dit seizoen te weinig laat zien. De aanvallende middenvelder van PSV wisselde woensdag volgens de analist van ESPN in de verloren wedstrijd tegen AZ (1-3) goede met mindere momenten af. Kijkend naar de statistieken van Ihattaren over het hele seizoen concludeert Perez dat hij zijn belofte nog niet heeft ingelost.

Perez licht een specifieke actie uit van Ihattaren in de 65ste minuut tegen AZ. De offensieve middenvelder snelt daarbij op de linkerflank langs zijn tegenstanders Albert Gudmundsson en Yukinari Sugawara en geeft vervolgens een lage voorzet, waaruit overigens niets komt. "Dit heb ik een heel lange tijd niet gezien", zegt Perez. "De versnelling bijna vanuit stand en daardoor mensen echt wegspelen. Op kracht, en dan een goede voorzet."

De actie van Ihattaren tegen AZ waarover Perez enthousiast is.

"Dat is de Ihattaren die ik heel graag wil zien", zegt de analist, die toevoegt dat hij de PSV'er de bal tegen AZ ook regelmatig zag ophalen bij zijn eigen verdediging. "Zo wil ik hem juist niet zien, als die langzaam handelende en wandelende Ihattaren." Zelf gaf het jeugdproduct van PSV de laatste weken te kennen in de media dat hij voelt steeds beter in vorm te komen, maar Perez kan zich daar niet helemaal in vinden.

"Ik weet wat hij zelf zegt, en wat veel mensen zeggen, omdat we allemaal, ik incluis, een hele mooie speler in hem zien", zegt Perez. "Maar hij heeft achttien wedstrijden in totaal gespeeld dit seizoen (dertien keer in de Eredivisie, vier keer in de Europa League en twee keer in TOTO KNVB Beker, red.): twee goals, nul assists. Voor iemand die vorig jaar werd uitgeroepen als 'the next big thing', is het mager. Het houdt wat mij betreft niet over."

Heeft Kenneth Perez gelijk over Mohamed Ihattaren?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Heb het idee dat het bij Ihattaren vaak alleen goed loopt als het bij de rest van het team ook lekker gaat. Maar die jongen is zo jong, dat je misschien ook wel niet anders van hem kan en mag verwachten. Hij is nog niet een speler die het hele team op sleeptouw neemt en in zijn eentje wedstrijden beslist. Ik hoop dat hij nog iets fitter kan worden en dan wordt hij vast ook beslissender.

14 januari 2021 om 13:02

Er is wel een verschil tussen het team op sleeptouw nemen of gewoon niet goed spelen, niemand verwacht dat hij Psv draagt maar voor een aanvallende middenvelder is 2 goals en 0 assisten wel erg karig, vooral omdat we allemaal weten wat hij kan.. Hopelijk komt het snel weer voor Psv want hij heeft genoeg laten zien voor de corona periode

14 januari 2021 om 13:10

Ik snap je aan de ene kant wel, maar vergeet niet dat hij juist vorig seizoen toen het zo slecht ging, één van de weinige was die wel een goed niveau haalde en de ploeg op sleeptouw nam. Weliswaar niet in doelpunten of assists, maar wel door zijn goede spel.

14 januari 2021 om 13:22

Wat is knapper? En dit is geen provocatie oid. Opvallen met goed spel in een slecht Psv of niet opvallen met slecht spel in een goed psv? Persoonlijk denk ik dat goede spelers enigszins opvallen in een slecht elftal, maar juist zouden moeten opvallen in een goed elftal.

14 januari 2021 om 13:25

Hmm dat weet ik nog zo net niet. Als iedereen om je heen lekker speelt kan je daar altijd nog op terugvallen, en ook in mee gaan. Wanneer iedereen om je heen slecht speelt, en dus slechte aanvoer krijgt etc. is het des de knapper dat jij dan wel presteert.

14 januari 2021 om 13:32

Daarom leek hij met alle respect zo goed. Als iedereen om je heen 3x zo slecht presteert, dan is een hoogtepunt snel gefikst hoor. Vooral als je met lef speelt en vrij. Daarnaast ook wat lichter en flexibeler. Wel zal het verlies van zijn vader zeker een rol kunnen spelen (qua aankomen) en gewoon mentale feelings.dus wie weet in de toekomst gaat hij vlammen.

14 januari 2021 om 14:12

het lijkt me toch echt moeilijker om uit te blinken in een team wat niet draait, al draait het huidige PSV ook niet dus daar zal het verschil niet in zitten

14 januari 2021 om 14:40

Nee maarja iedereen lijkt al snel een stuk beter tussen sadilek, viergever, rosario, hendrix en mitroglu in hun slechtste seizoen aangezien zulke spelers al moeite hadden met naar de goede kleur spelen. Dit psv met gotze, max, gakpo en een fitte malen is toch wel een niveau of 2 hoger aan de bal.

14 januari 2021 om 14:42

Niet eens een week geleden was PSV nog de nr 1 kandidaat voor de titel en hadden ze een droom aanval. Het kan snel gaan zeg.
Dit PSV draait stukken beter dan vorig seizoen.

14 januari 2021 om 14:48

niet zo gek ook als je veel geld uitgeeft afgelopen zomer aan versterkingen, maar dat maakt nog niet dat de resultaten en het spel dit seizoen goed zijn. inmiddels hebben ze al 4 keer gelijk gespeeld en twee keer verloren. misschien is het over een paar weken weer anders maar op dit moment kan je niet zeggen dat het nou zo geweldig gaat. en dan zullen mensen het wel weer over een proces en weet ik veel wat allemaal hebben maar zo een Letsch bij Vitesse die heeft ook aardig wat nieuwe spelers moeten inpassen en een nieuw systeem en speelwijze geintroduceerd en daar het gaat toch uitstekend

14 januari 2021 om 14:49

Volgens wie dan Lee112? PSV is naar mijn idee nooit de nr 1 kandidaat voor de titel geweest, volgens velen? Ik wil daarmee niet zeggen dat ik zozeer vind dat Ajax de absolute nummer 1 kandidaat is. Het enige waar je van uit kan gaan is dat Ajax en PSV hoe dan ook meedoen om de titel, dat is hetgeen wat ze onder ander een topclub maakt, in tegenstelling tot onze Rotterdamse en Alkmaarse vrienden. Bij Ajax en PSV is het de doelstelling, het belangrijkste wat er is. Bij Feyenoord en AZ is het een doelstelling, maar hun seizoen is niet mislukt wanneer het kampioenschap niet wordt binnnegehaald.

14 januari 2021 om 15:00

dat zeker maar als PSV onder een Feyenoord of AZ staat aan het eind van het seizoen dan mogen ze zich kapot schamen met zoveel investeringen

14 januari 2021 om 15:04

Hey Japie, je moet bij SBS gaan werken, die doen ook aan zoveel herhalingen...

On: De nadruk ligt veel te veel bij bepaalde spelers, zo'n jongen als Ihattaren werd door dezelfde mensen de hemel in geprezen die hem nu weer ultra kritisch benaderen. Even als voorbeeld, Max speelde gisteren als een krant en verloor ongelooflijk vaak de bal, maar geen woord daarover, we hebben het weer over Mo en zijn fitheid en vorm. Laat die jongen nou een paar weken met rust, zijn wedstrijden spelen en beoordeel hem dan op zijn prestaties. Nu is het al vanaf dag 1 dat Perez en consorten met hem bezig zijn, terwijl ze hem zelf op een voetstuk plaatsen.

14 januari 2021 om 15:06

de kracht zit hem in de herhaling. ik ben overigens een fan van de voetballer Ihattaren maar hij is momenteel echt minder als de vorige seizoenen imo. waar dat verder aan ligt weet ik niet. Max is aanvallend wel goed maar verdedigend is het inderdaad een drama. in de interland tegen Spanje zakte hij verdedigend totaal door het ijs, tegen Ajax ook en gisteren ook weer tegen AZ

14 januari 2021 om 15:10

De so called specialisten op tv @ Rutgerrr
PSV zal aan het langste eind trekken bla bla puur obv een matige december maand.
Verder eens hoor. Ik denk ook dat het tussen PSV en Ajax gaat.

14 januari 2021 om 13:11

@thejigsaw vorig seizoen liep niet goed met PSV en was juist Mohammed die het team droeg. Na veel ellende, lange stop is hij niet fit begonnen aan het seizoen. In een systeem waar zijn plek niet meer bestaat. Moet nu veel meer lopen terwijl zijn kracht daar (nog) niet ligt. Kijk Ziyech die ontwikkelde ook pas later meer loopvermogen en kracht. Geef die jongen de tijd om in te komen. Achter hem staat er ook niet veel voetbal, waardoor hij vaak nog meer moet zakken voor de bal.

14 januari 2021 om 14:38

Natuurlijk moet hij tijd krijgen want dat hij een goede techniek heeft en een goed overzicht dat ziet iedereen. Maar hij mist ook wel andere dingen die naar mijn mening minstens net zo belangrijk zijn zoals fysiek en snelheid. Daarnaast droeg hij PSV helemaal niet, tegen de kleinere clubs heeft hij wat assists gegeven en scoren deed hij ook niet echt. Mensen doen alsof hij vorig seizoen de beste speler was maar hij mag de schoenveters van Malen of Gakpo bijvoorbeeld niet eens strikken. Het is te hopen dat hij onderhand laat zien dat hij goed kan voetballen want wat hij momenteel laat zien lijkt nergens op, ik ben persoonlijk meer overtuigd van Madueke en het is een grove schande dat hij voor een speler als Zahavi op de bank moet zitten en hij zou ook de voorkeur moeten krijgen boven Ihattarren. Met een aanval van Gotze, Gakpo, Malen en Madueke kan PSV misschien ook weer is een fatsoenlijk systeem spelen en gewoon voetballen in plaats van dat systeem wat ze nu gebruiken en nog geen kans creëren.

14 januari 2021 om 13:13

Natuurlijk mag je dat niet verwachten van iemand van 18. Sowieso moet die jongen eens wat meer krediet krijgen. Begon waanzinnig goed en kreeg een eindeloze loftrompet en vervolgens stort zijn wereld in door het overlijden van zijn vader en speelt een paar mindere potten. Moet je hem dan meteen de grond in boren en afschrijven? Typisch Nederlands en compleet onnodig. Uiteraard moet het niet te lang duren want dan belandt je er op een gegeven moment naast, maar hij lijkt langzaam de weg naar boven weer te vinden. Koesteren!

14 januari 2021 om 13:24

Die jongen heeft het zwaar gehad, mogelijk nog steeds hoor. Maar een paar mindere potten? Hij heeft al ruim een jaar nauwelijks fatsoenlijk gespeeld. Ik denk dat de kritiek enigszins terecht is als je zo lang niets laat zien. Als het echt een paar potten waren, was het een ander verhaal

14 januari 2021 om 14:21

Eens hoor, ik bedoel meer te zeggen dat de kritiek al heel snel kwam (en sindsdien heeft aangehouden). Hij mocht nog net twee wedstrijden minder spelen nadat zijn vader overleed, maar daarna kwam de kritiek al. Dat heeft die jongen natuurlijk niet geholpen en heeft het verval alleen maar versterkt. Juist toen hij steun nodig had.

14 januari 2021 om 14:35

Dat klopt, toen zijn vader overleden was stond de hele voetbalwereld even stil bij Mohamed, en terecht. Er werd ook niet verwacht dat hij de wedstrijd daarop zou vlammen (al kan voetbal een hele goede afleiding zijn), maar na een paar weken mocht je wel iets meer verwachten. We verwerken het overlijden van iemand ieder op onze eigen manier, het is geen schande als Mohamed er meer last van had en misschien kwam de kritiek ook iets te vroeg, maar het ligt niet aan de media dat hij sindsdien nauwelijks goed gespeeld heeft.

14 januari 2021 om 14:10

Inderdaad. Het begon al met niet fit zijn. Een andere coach, andere speelstijl, Gotze die binnenkomt en 'm misschien ook iets onzekerder maakt etc ... en dat allemaal nadat z'n vader is overleden op z'n 17e. Logisch dat zoveel invloeden zo'n jongen best een tijdje van slag kan brengen of sterker nog, eronder door kan laten gaan. Maar dat is niet gebeurt, hij is weer fit, speelt weer en lijkt redelijk stabiel. Dat vind ik al een prestatie op zich. Dat hij gezien z'n talent niet genoeg brengt is ook wel duidelijk, maar ik vind heel PSV gewoon behoorlijk matig. De speelstijl is vooralsnog niet om aan te zien. Tegen Ajax was 't ook gewoon counter voetbal en van die druk naar voren zie ik nog maar weinig en alsnog waren ze in minuut 70 kapot. Ihattaren had een geweldig actie overigens die Zahavi er niet in tikte omdat die bekaf was. Dan had die wel een assist gehad. Dus het is ook allemaal een beetje gelul en om Ihattaren eruit te pikken heeft niet zoveel zin, dan kun je bijna heel PSV op Malen, Gakpo en Gotze na er wel uitpikken. Laat 'm lekker spelen en het komt vanzelf wel, want voetballen kan ie en mentaal kan die alleen maar sterker worden zo na alles wat er in korte tijd gebeurt is. Als de rest ook wat meer meedoet door open kansen die hij creeert erin te tikken dan zijn alle problemen ineens weg.

Misschien moet meneer Perez is een keer mo zijn naam uit zijn mond houden.hij is helemaal niet gebaat bij al deze publiciteit en levert alleen maar extra druk terwijl hij uit een hele zware periode aan het komen is.Geweldig talent en nog steeds super jong geef hem de tijd en hij speelt de sterren van de hemel.als eerste moet zahavi en Rosario eruit want die kunnen er geen k*t van.spelvertragen en positioneel vaak drama.

14 januari 2021 om 13:00

Sorry Ryan, maar hij voetbalt bij psv, dan hoort deze publiciteit erbij. Als het goed gaat staan ze ook voor de camera en ze worden er goed voor betaald.....willen ze dat niet dan zijn ze vrij om te stoppen en lekker bij een amateurclub op een achteraf veldje te gaan voetballen.

14 januari 2021 om 13:04

Tjah als hij nu al niet met de druk kan omgaan, weten we zeker dat hij de top nooit gaat halen.

14 januari 2021 om 13:12

@ajaxrosenborg, wat een reactie man. Jonge jongen van 19 die net zijn bloedeigen vader verloren is. Inhoudloze gedachtes af en toe.

14 januari 2021 om 13:25

@amount hoe spijtig het ook is en hoe hard het misschien klinkt, op een gegeven moment moet je dat achter je laten. Het is ondertussen anderhalf jaar geleden. Het mag niet altijd een excuus blijven.

14 januari 2021 om 13:33

Wie zegt dat hij er niet mee kan omgaan? Ik zie hem anders constant lachen en chillen. Hij strest niet. Eerder de mensen om hem heen

14 januari 2021 om 13:34

Onderschat het gemis van een vader die altijd voor je is geweest niet hoor FCG95.. Maar ik ben het wel zeker met je eens dat dit niet een excuus moet zijn om minder hard te werken. Er zijn mensen die niemand hebben en niks en daardoor gemotiveerder zijn om nog harder te werken.

14 januari 2021 om 13:35

@fcg95 Het is ondertussen al dik een jaar geleden inderdaad maar iedereen is toch vrij in zijn rouwproces na het verliezen van een dierbare...? Tuurlijk moet het niet voor altijd een excuus blijven, maar we kunnen ook niet van een jongen van 18 vragen om een jaar na dato het ''achter zich te laten''....

14 januari 2021 om 13:40

Ik ben mijn moeder 9 maanden geleden verloren en ik word soms nog steeds huilend wakker. Je beseft niet wat dat met je doet

14 januari 2021 om 13:49

@iedereen die op mij reageert, natuurlijk mag hij rouwen, en misschien is de woordkeuze niet helemaal lekker, maar op een gegeven moment moet je door. Een goede baas geeft je de ruimte die je nodig hebt, maar op een gegeven moment moet je op je werk gewoon presteren. Dat betekend niet dat je niet mag rouwen, of niet nog steeds mag huilen om je ouders, maar na anderhalf jaar moet je wel weer in staat zijn je werk zoals verwacht te doen.

14 januari 2021 om 14:31

Volgens mij begrijpt iedereen wel zijn moeilijke periode en wat voor verdriet dat met zich meebrengt maar dat je besproken wordt bij een voetbalprogramma op basis van je wedstrijd is nog steeds logisch en doet daar niets aan af. Daarbij kan het hem ook juist helpen.

14 januari 2021 om 13:10

Waarom moet Perez zijn mond houden? Hij is analist, dan moet antwoorden en meningen hebben over spelers lijkt mij. Of is Mo heilig? We zitten niet in de 2e kamer!😄

14 januari 2021 om 13:27

Dat is in het begin ook gebeurd. Analisten en eigenlijk iedereen had begrip voor de situatie toen. Hoe lullig het ook klinkt, hij mag tegenwoordig wel weer op zijn spel beoordeeld worden. Hij is profvoetballer, speelt bij de top van NL, dan ben je onderwerp van gesprek. Laat staan als je naar het buitenland wilt. De kritiek is volledig terecht, dan moet je in je koppie wat sterker worden.

14 januari 2021 om 13:36

Het is letterlijk Perez zijn werk om zijn mening hierover te geven. Tevens denk ik dat Perez gewoon voor een groot deel gelijk heeft maar misschien betreft het een van je lievelingsspelers en verlies je daarom de realiteit ietwat uit ogen

14 januari 2021 om 13:56

Zeg dat maar tegen Afellay, want volgens hem kan hij niets verkeerd doen. Maar dit is PSV he..., dus eenmaal prof en je staat in de spotlight.🤷🏾‍♂️

14 januari 2021 om 15:12

Misschien moet meneer Ryan eens een keer Zahavi en Rosario hun namen uit zijn mond houen. Deze spelers zijn niet gebaat bij al deze aandacht op voetbalzone en levert alleen maar extra druk terwijl zij er geen klote van kennen. Dieptreurende spelers die constant worden opgesteld maar nog steeds bruikbaar bij PSV dus geef ze de tijd en ze spelen de sterren van de hemel. Als eerste moet Ihataren gaan presteren want die speelt op dit moment onder zijn niveau waardoor deze spelers het spel moeten vertragen en positioneel drama zijn. "mo" is professioneel voetballer, een talent en verdiend meer dan genoeg geld. Ja het is natuurlijk rot dat zijn vader is weggevallen en ik heb de mazzel dat dat mij nog niet is overkomen. En volgens mij geeft Perez ook complimenten, maar waar "mo" betaald krijgt om te presteren OP het veld, krijgt Perez betaald om zijn mening te geven over een wedstrijd, en dat doet menee Perez in dit geval juist op de perfecte manier, laten zien wat de speler kan en in zijn ogen moet doen, itt wat hij niet moet doen.

14 januari 2021 om 15:44

Die jongen is profvoetballer en daar hoort kritiek bij, zowel positief als negatief. Perez heeft namelijk wel een punt. Het is gewoon nog steeds te matig. Talent zegt niet alles. Ihattaren moet natuurlijk nog stappen zetten. Gelukkig is hij pas 18 jaar (wordt volgende maand 19), dus hij heeft nog genoeg tijd om zich te herpakken en te ontwikkelen.

Wat is het toch lekker om dit soort dingen te mogen zeggen en er ook nog goed voor betaald krijgen

14 januari 2021 om 12:58

Maar hij heeft een punt....het is niet het rendement wat je bij het grootste talent van Nederland hoort

14 januari 2021 om 13:00

Nog lekkerder is het als je zulke dingen kunt roepen en ze nog waar zijn ook.

14 januari 2021 om 13:38

Sorry, ik dacht dat ik het verduidelijkt had (maar niet opgeslagen zie ik), want ik bedoelde dat je gewoon open deuren kan intrappen en er nog zo goed voor betaald krijgt. Want iedereen ziet dat dit zo is natuurlijk bij Mo

14 januari 2021 om 14:34

Bij bijna alle analisten is het open deuren intrappen en moment van de dag en achteraf praten toch? Moest ook wel lachen voor de wedstrijd van PSV - AZ dat je een intro krijgt van een verslaggever die uitlegt hoe goed PSV is en dat ze 2-2 tegen Ajax spelen en dat dit even andere koek is dan AZ die even gelijkspeelt tegen PEC en dat dit nog best een zware avond gaat worden. Tja dat was een keer niet achteraf maar dan krijg je dit.

Eigenlijk zou je ook een programma moeten hebben die weer analisten zijn van de analisten. Beoordelen hoe ze tewerk gaan, welke uitspraken ze eerder hebben gedaan etc. Lekker iedereen op alles beoordelen.

14 januari 2021 om 13:09

Die Perez neem ik al niet serieus nadat hij beweerde dat niemand naar West Ham kijkt

14 januari 2021 om 13:38

Noem 5 basisspelers van West Ham zonder te googlen dan? Als je toch google nodig hebt hou je jezelf voor de gek. Ik ken letterlijk niemand die een hele wedstrijd van west ham kijkt.

14 januari 2021 om 13:40

Haha, daar heb je gelijk in. Ik kwam tot 4. Haller was nr 5 geweest 😉. Maar ik kijk ook echt nooit West Ham.

14 januari 2021 om 13:42

Ik heb er zelf voor mijn plezier nog nooit naar gekeken in ieder geval.
PL is een fijne competitie, maar dat ligt niet aan het feit dat West Ham er in voetbalt.
Perez is voor mij wel 1 van de betere analisten, legt vaak de vinger op de zere plek.

14 januari 2021 om 13:47

Voor corona nog naar West Ham geweest, nietmeer de ploeg van paar jaar geleden met (vooral jaar van geweldige Payet) maar als ik de tijd heb pak ik nog wel eens een wedstrijdje mee. Maar puur voetballend is het geen leuke ploeg momenteel.

14 januari 2021 om 14:38

@straatvoetbal dat is toch echt individueel? Ik kijk echt bijna alles. Engelse competitie vooral maar ook Spanje en Duitsland. Italie wat minder. Niet alles live, daar selecteer ik op maar ook elke week alle samenvattingen. Ik ben daar echt niet alleen in hoor. Perez zou het juist moeten doen om een beetje op de hoogte te blijven vanuit zijn vakgebied.

14 januari 2021 om 15:00

Straatvoetbal Het gaat er niet om wie ik allemaal bij West Ham ken, Perez is een voetbal-analist ofja... Zo noemt hij zich zelf dan. Dan is het je taak om alle wedstrijden te kijken om te weten waar je over praat. Dat doet de beste man dus duidelijk niet. Bovendien loopt hij te sneren naar West Ham terwijl hij naar een ADO- Pec kijkt, bij wijze van spreken. De Premier league is de grootste competitie op dit moment, beetje raar om dan te zeggen dat niemand naar West Ham kijkt. Eng mannetje is het.

14 januari 2021 om 16:53

Alle wedstrijden? Weet je wel hoeveel wedstrijden er per week worden gespeeld? Hij heeft gewoon aan dat West Ham er niet echt toe doet in Europa, niemand wordt warm of koud van die club. Natuurlijk is het een redelijk grote club in Engeland, maar daar blijft het ook echt wel bij. Als je hem geen analist vindt, dan ben ik heel benieuwd wie je wel een analist vindt.

ik denk dat iedereen het er over eens is dat ihatteren het nog niet laat zien dit seizoen, de afgelopen wedstrijden lijkt hij zich wel weer wat te herpakken gelukkig, het talent is er zeker en deze jongen heeft nog alle tijd om zich te ontpoppen als topper en speler van het nederlands elftal

14 januari 2021 om 13:40

Herpakken.. Hoe dan? 4,5 passes naar een speler dezelfde kleur tenue? We mogen toch wel iets meer verwachten of omdat hij zo dik was moeten we hem maar als een pupil sparen

14 januari 2021 om 13:49

ik vind dat Ihatteren steeds beter begint te voetballen, passeert weer tegenstanders en geeft steeds meer passes die niet makkelijkste weg zijn.

overigens heb ik nergens gezegd dat we Ihattaren moeten sparen en natuurlijk mogen we meer verwachten van hem.
we moeten alleen niet vergeten dat hij nog altijd pas 18/19 jaar is en een klote jaar op prive gebied achter de rug heeft.

Ik heb nog wel vertrouwen in Ihattaren; waar we wel vaker talenten hebben zien wegzakken na een aanvankelijk goed begin en daarna nooit meer dat begin niveau aantikken, heb ik het gevoel dat het bij hem wel goed gaat komen. Hij lijkt er meer voor te werken, en misschien was zo'n dip ook wel 'nodig' om later meer uit zijn carrière te kunnen halen. Ik hoop maar hij zelf in ieder geval de rust kan bewaren in zijn hoofd dat het niet erg is dat het even wat minder loopt.
Wel denk ik dat het van cruciaal belang is dat er vanuit PSV met hem meegedacht blijft worden en ze hem goed begeleiden hierin.

volgens mij moet Ihattaren zich doodongelukkig voelen om bij een team te voetballen dat het liefst inzakt, en de ballen naar de 3 aanvallers trapt om er knetterhard achteraan te rennen. Hij staat meer op eigen helft dan op de helft van de tegenstander. In alles kan je zien dat hij geweldig kan voetballen, alleen denk ik niet dat dat bij PSV is onder deze trainer.

14 januari 2021 om 13:07

Beetje vergelijkbaar met Berghuis. Zet ze bij Ajax neer en ze draaien een stuk beter, door de spelopvatting en de kwaliteiten er omheen.

14 januari 2021 om 13:43

Ik hoop voor Ihattaren dat hij wel iets verder gaat komen dan Berghuis, heeft natuurlijk ook veel meer potentie dan Berghuis. Maar verder wel eens met je vergelijking.

14 januari 2021 om 13:46

Jep.. Dit is dus wat ik dacht over Maher een paar jaar geleden die na zijn sendationele doorbraak in oranje voor PSV koos ipv ajax dat toen een salarisplafond had

14 januari 2021 om 13:24

Onder Van Bommel was hij wel goed. En die speelde nog veel meer vanuit de omschakeling dan Schmidt dat doet.

14 januari 2021 om 13:45

Van bommel had een zwak voor ihatarren.. Dat voetbalt ook wel een stuk lekkerder als de trainer het absolute vertrouwen in je heeft.. Ik denk dat mo ermee struggelt dat hij niet de ster of de lieveling van de huidige trainer is.. Want volgens mij heeft die jongen over zijn voetbalcarriere(incl jeugd) nooit een negatief woord gekregen van geen enkele trainer en zeiden ze allemaal mo is een geweldige voetballer.. Nou deze trainer wil gewoon dat je het verdient en laat zien. Welkom in het seniorenvoetbal Mo

14 januari 2021 om 14:07

Gelukkig is Ihatarren een stuk nuchterder en realistischer. Hij laat juist vrij vaak weten dat hij veel leert, goed op zijn plek zit en blij is met Schmidt. Je kijkt overigens ook niet vrij veel PSV als ik het zo lees, maar het is natuurlijk wel makkelijk scoren om PSV weer af te vallen op countervoetbal.

Het is de media zelf die zo'n jonge speler volop in schijnwerpers zet om hem daarna zo snel mogelijk te kunnen kraken.
Is bij Stengs ook gedaan, die jongen heeft zichzelf nooit op een bepaald podium gezet of gepraat, net zoals Ihatteren.
Stengs speelde gisteren wél weer eens de wedstrijd waar iedereen op zit te wachten en ook Ihatteren gaat gerust weer schitteren.
Die jongens lezen ook alles, ook al zeggen ze van niet en dat gast tussen de oren zitten van die jonge gasten....ze zijn allemaal net aan twintig en krijgen al zoveel over hun heen, echt niet meer normaal.

14 januari 2021 om 13:08

Zowel ihattaren als Stengs komen er wel, beide kunnen gewoon geweldig voetballen.
Ik denk alleen wel dat de speelstijl van Schmidt niet fantastische bij Mo past, hij is niet een speler die het moet hebben van het opjagen en etc, hij zou dicht bij bijvoorbeeld Malen moeten spelen om de combinaties op te zoeken.

Over Steng ben ik het ook eens die jongen begint ook gelukkig weer beter te spelen na een hele slechte periode, onze jonkies worden tegenwoordig na een paar wedstrijden de hemel in geprezen om vervolgens weer helemaal kapot te maken..

Overigens viel mij gisteren op dat ik tijdens de wedstrijd erg van steng had genoten, en vervolgens de samenvatting zag en daar bijna alleen maar slechte passes zag van hem haha

14 januari 2021 om 13:49

Hij gaf ook een aantal slordige passes.. Hij is volgens mij laatst 22 of 23 geworden dus we kunnen stengs gene jeugdspeler meer noemen. Ihatarren daarintegen mag nog bij de onder 19 meedoen vgm😅 dus van hem begrijp ik het wat meer

Pff blijf deze jongen afzeiken... Is super jong, vorig jaar zijn vader verloren, dit jaar vanaf het begin 0 vertrouwen vanuit de trainer hierbij ook net toen hij leek meer te gaan spelen weer 2 weken afwezig geweest. Het zijn zeer pittige tijden geweest en gun hem gewoon de tijd om alles weer op een rijtje te krijgen, ik verwacht dat hij volgend seizoen weer laat zien waar hij zo goed in is, hangt ook mede af van welke speler om hem heen zullen staan...

Hahah Kenneth heeft de speler gevonden die hij dit seizoen kan afbranden. Tuurlijk is de belofte niet ingelost. Dat gaat ook niet geburen bij PSV als het zo doorgaat. Daarvoor spelt hij bij de verkeerde club. En dit is mijn menig. Er is maar een club in Nederland waar hij zich echt goed kan ontwikkelen en dat is Ajax. Mo heeft voetballers nodig die hem kunnen helpen met hun ervaring en hij heeft op het middenveld spelers nodig waarmee hij lekker kan combineren en aanvallers die zijn intenties snappen. Dan kan nu niet bij Psv.

Desondanks wel mooi om te zien dat hij in elke wedstrijd wel een heel mooie individuele actie in heeft. Tegen Ajax stuurde hij Klaassen een paar de bos in alsof het een amateur was. De kwaliteit is er absoluut.

14 januari 2021 om 13:18

Tegen Ajax was hij onzichtbaar hoor? En tegen AZ ook. Je kan er vast goede momenten uit halen, maar 10x zoveel slechtere momenten. Kenneth heeft gewoon gelijk, hoe jammer het ook is. Als je als controlerende of verdedigende middenvelder niet opvalt speel je een goede pot. Als je als aanvallende middenvelder niet opvalt.. tja.

14 januari 2021 om 14:05

Tweede helft tegen AZ speelde hij vanuit een meer centrale rol en heel PSV iets aanvallender. Toen eiste hij ballen op, leidde hij aanvallen in en verdeelde hij het spel. Niet onzichtbaar dus. Overigens lijkt Bereta voornamelijk te verwijzen naar de actie tegen Ajax net voor rust die de derde van Zahavi op had moeten leveren. Verder kreeg hij geen poot aan de grond tegen Ajax, zeker vergeleken met bijvoorbeeld Gakpo, die op dit moment net wat verder is.

14 januari 2021 om 14:32

Ik vind Gakpo een hele goede voetballer, die van het stille talent nu toch wel de aanwezige potentiële topper is. Ik wil hem niet teveel veren in de reet steken, maar vooralsnog doet hij het heel erg goed. Hopelijk kan hij zijn ontwikkeling een passend vervolg geven.

14 januari 2021 om 14:03

Het klinkt haast alsof je stelt dat Mo gewoon een soort speeltuin op het middenveld nodig heeft waar alles er op in is gericht om hem te laten excelleren. Wat een onzin. De situatie die jij beschrijft helpt hem juist op geen enkel wijze. Hij leert dan namelijk helemaal niks, goed voetballen kan hij al. Hij leert dit seizoen om ook vanuit andere posities zijn rol in te vullen, dat voetbal meer is dan mooie acties en mooie passes (er moet soms ook gevochten worden) en dat alles valt of staat met hoe fit je op dat veld staat. Dat zijn hele waardevolle lessen die hem klaarstomen om ooit te gaan schitteren in de absolute top. Bij Ajax zou hij dat soort lessen alleen leren in de CL, maar daar spelen ze dit seizoen niet meer en voor volgend seizoen zou dat ook best een bij PSV kunnen.

Het probleem met Ihattaren dit jaar heeft eigenlijk twee oorzaken: Ihattaren zelf en de nieuwe positie van hem onder Schmidt. Ihattaren was in het begin van het seizoen gewoon niet fit en daar heeft Schmidt hem terecht op gewezen dat dit anders moest zijn als Mo wilde spelen. Nu heb je alleen dat Mo zoveel moeite heeft gedaan om fit te worden dat hij nu weer niet fit genoeg is om een hele wedstrijd alles te geven, althans zo komt dit op mij over. Maar dit heeft ook weer te maken met de andere oorzaak dat Ihattaren op een meer buitenpositie wordt opgesteld dan centraal zoals vorig seizoen. Nu moet Ihattaren veel meer acties op snelheid doen en vaker met zijn back meelopen omdat anders er enorme gaten ontstaan (wat je perfect tegen Ajax kon zien afgelopen zondag omdat Ihattaren Tagliafico niet kon bijhouden, waardoor Tagliafico en Tadic steeds over Mo en Dumfries konden denderen). De enige oplossing die ik voor dit probleem zie is dat of Ihattaren nog fitter moet worden waardoor hij sneller wordt en nog langer dit in één wedstrijd kan volhouden of Schimdt moet zijn systeem of de positie van Mo anders inrichten waardoor hij beter excelleert en minder kwetsbaar wordt voor de omschakeling/verdediging.

Ik heb het talent anderhalf jaar geleden bij Mo wel gezien, het spatte er vanaf. Er werd snel gehandeld door de KNVB door hem niet net als Ziyech te verliezen voor Oranje. Nou wil ik voorop stellen dat die jongen dingen heeft meegemaakt die wij ons niet kunnen voorstellen. Zijn vader is overleden, ondertussen moest hij kiezen voor Marokko of Nederland en daarna ligt de druk van presteren bij Psv nog op je schouders. Echter vind ik wel dat we inmiddels mogen concluderen dat we wellicht iets te voorbarig zijn geweest wat betreft zijn toekomstbeeld. Veel mensen schreven dat hij de nieuwe Ziyech was, een wereldtalent en het heel ver zou schoppen. Nou kan dat natuurlijk altijd nog, maar op het huidige moment concludeer ik (en idd, wie ben ik maar?) Dat hij nu niet presteert. Hij wordt opgesteld door zijn talent en zijn naam, maar op basis van zijn recente prestaties verdient hij maximaal een plekje op de bank. Het is overigens ook geen schande om niet helemaal uit de verf te komen. We hebben in het verleden genoeg voorbeelden gehad van talenten die zogezegd de wereldtop zouden bestormen, denk aan Stengs, die ook niet presteert. Daarnaast kan je er elk jaar bij Ajax wel een paar noemen. Mo moet gewoon volhouden, hij heeft laten zien wat hij kan en hoe goed hij kan zijn, maar als je dat niet vaak genoeg laat zien dan mag je ook eerlijk zeggen dat we het toch een beetje verkeerd gezien hebben? Ik zie nog steeds talent, maar ik zie geen Barcelona meer. Nou heb ik helaas geen glazen bol en ik hoop van harte dat hij het weer laat zien, dat is ook goed voor het NLse voetbal. Maar wellicht moeten we het verwachtingspatroon een beetje bijstellen. Ik denk dat het grootste talent nu op het middenveld van Ajax speelt, daarnaast vind ik Wijndal van AZ ook wel veelbelovend.

Die jongen is 18 jaar, 3,5 jaar jongen dan bijvoorbeeld een Stengs (die ook overal bewierookt). Het is een geboren talent en vorig jaar liet hij echte geweldige dingen zien, dingen die ik in Nederland zelden gezien heb. Iedereen heeft hem daarvoor terecht ‘the next big thing’ genoemd, maar die jongen zit gewoon helemaal in de knoop met zichzelf. Hij is nog altijd te dik/niet fit en veel van zijn acties mislukken. Hij wil wel, aan inzet ligt het volgens mij niet eens (nu in ieder geval), maar er ligt volgens mij gewoon teveel druk op. Misschien ook een soort faalangst?
Een contractverlenging in combinatie met een interland in oranje zouden hem alvast helpen. Dan worden de kranten niet meer volgeschreven als Schmidt hem even op de bank houdt en dan heb je ook weer niet de Marokkaanse bond achter hem aanzitten om hem over te halen alsnog voor Marokko te kiezen (waar ook weer overal over gepraat wordt). Die jongen heeft behoefte aan rust om zich heen, al helpt een manager als Raiola dan ook niet echt.

Toen PSV uit nood gedwongen werd om vol op de aanval te gaan, toen zag je weer een klein beetje de oude Ihattare terug. Zijn manier van spelen is gemaakt voor aanvallend voetbal maar juist dat ontbreekt het bij Psv. Ik zie in geen enkel opzicht dat Schmid zoals beloofd, de speelwijze heeft veranderd en ben hoogst verbaast over het gebrek aan conditie.

14 januari 2021 om 14:27

Ik vind de komst van Schmidt ook nog steeds geen vruchten afwerpen. Deden de voorgangers het zoveel slechter? Deze trainer heef tientallen miljoenen euro's uit mogen geven en na een half jaar zien we nog steeds geen fantastisch Psv. Dat mag je de trainer toch wel aanrekenen. De keeper begon slecht, pakte de draad op maar is naar mijn mening toch geen zekerheidje. Was Unnerstahl zo slecht, nee toch? Max is een aanwinst, niet de snelste maar wel stabiel. Gotze, ja gewoon nog goed. Sangare is een hele goede aanwinst! Maar na 60 minuten is de pijp leeg bij iedereen.

Nee, dit PSV kan mij nog niet overtuigen. Met vlagen, zoals de eerste 20 minuten tegen PSV en tegen AZ, maar voor de rest? Bagger

14 januari 2021 om 14:42

Waarom dacht je dat Gotze transfervrij was, hij was meer geblesseerd dan dat hij speelde en dat tegen een vorstelijk salaris. Veel clubs zijn toen huiverig geworden en PSV is in die gat gesprongen maaar..., er kleven wel heel veel risico's aan.

14 januari 2021 om 14:52

Klopt, kan het niet oneens zijn met je hoor. Gotze was een mooie naam om binnen te halen en mits fit ook een aanwinst. Zijn fitheid is echter de reden voor veel clubs om hem links te laten liggen. Ik vind het knap van PSV dat ze Gotze hebben kunnen aantrekken, al zal dat ook door de trainer komen hoor. Maar het zegt denk ik ook genoeg dat een wereldkampioen met zijn kwaliteiten naar, met alle respect, PSV gaat.

Denk dat het huidige systeem niet passend is voor Ihattaren. Door deze wijze van spelen sneeuwt hij naar mijn mening onder.

14 januari 2021 om 14:20

Maar een zogezegd 'wereldtopper in wording' moet toch in diverse systemen kunnen spelen? Het is nou niet dat PSV heel verdedigend speelt. Het is prima als je in een bepaald systeem op je best bent, maar je bent geen goede voetballer als je daar afhankelijk van bent. Hij moet zich dus beter inzetten op zijn positie en zijn huidige rol eigen maken. Lullen over het systeem is zwak. Ga je van aanvallend naar verdedigend voetbal, prima, dan kan het zo zijn dat hij minder in zijn rol valt, maar PSV speelt nog steeds op de meeste momenten aanvallend voetbal. Hij brengt gewoon te weinig.

Het loopt juist steeds beter. Tweede helft tegen AZ speelde hij wat centraler, eiste hij de bal op en verdeelde hij het spel. Mauro maakte toen veel vuile meters om dat mogelijk te maken. Dat zag er allemaal heel goed uit bij hem. Normaliter staat hij natuurlijk wat meer aan de zijkant opgesteld en dat is gewoon niet de plek waar hij het best rendeert, maar wel een plek waar hij heel veel leert! Bovendien is hij nog steeds maar 18 en gewoon nog steeds de 'next big thing', als we toch die terminologie willen gebruiken.

14 januari 2021 om 14:23

Precies, hij moet nog veel leren. Maar ik denk dat we allemaal kunnen zien dat we de verwachtingen op dit moment geheel terecht iets bij mogen stellen. We kunnen in het achterhoofd houden dat hij een hele goede voetballer kan worden, maar laten we eerst hopen dat hij gewoon weer de draai in het spel kan vinden, met regelmaat een assist geeft of een goal maakt en gewoon iets meer aanwezig kan zijn. Stapje bij stapje. The Next Big Thing, dat wil ik persoonlijk even in de ijskast zetten.

14 januari 2021 om 14:30

Tja, op deze leeftijd speelde Frenkie de Jong nog gewoon in de KKD om maar wat te noemen. We moeten de verwachtingen juist niet bijstellen nu we zien dat hij in een systeem wat hij nog nooit heeft gespeeld na een moeilijke tijd toch karakter toont en weer boven komt drijven. Zoals ik hier verder boven al heb geschreven, voetballen kan hij wel, dat weten we en dat veranderd niet. Wat hem gaat maken of kraken is (naast blessures enzo) zijn mentaliteit, karakter en fysiek. Op die vlakken zet hij juist nu stappen, dus dat is alleen maar goed.

14 januari 2021 om 14:56

Ik bedoel niet de verwachting of hij het gaat maken als voetballer. Ik bedoel meer het stempel 'wereldtalent' even uitwissen. De verwachtingen rondom zijn spel zijn voor nu veel te hoog. Er wordt elke wedstrijd verwacht dat hij 3 assists geeft en 2 goals maakt, dat is nu niet realistisch. Stapje voor stapje, dan komt hij er misschien wel.

Overigens wil ik het systeem niet helemaal de schuld geven. Een systeem kan je spel zeker ten goede komen of niet, maar het zorgt er niet voor dat je er als een zoutzak bijloopt en duels verliest.

Die jongen is nog heel jong, laat hem toch lekker ontwikkelen. Geen idee wat zijn plafond is, maar om nou weer negatief te doen richting een talent die pieken en dalen kent kom op zeg

Hahahaha! Deze man... wanneer Smit zijn centrale blok (teze, Boscagli, Sangaré, Rosario) openlijk prijst en daarmee impliceert de nederlaag vooral bij de aanvallende spelers neer te leggen, vind hij dat 'te gemakkelijk.' En dan vervolgens zelf de jongste en op dit moment meest kwetsbare speler eruit pikken.

14 januari 2021 om 14:59

Hij heeft Zahavi ook genoemd. Perez is analist, het is geheel terecht dat hij Mohamed als onderwerp gebruikt. Dat hoort tenslotte ook bij het profvoetbal. Ik vind het soms alleen jammer dat hij er net iets teveel uitgeplukt wordt. Dat is het nadeel als er veel van je verwacht wordt.. iets waar Mohamed niet om heeft gevraagd, maar wel voor heeft getekend toen hij profvoetballer wilde worden. Het kan geen kwaad als de media even wat minder op Mohamed let, maar desalniettemin is de kritiek wel terecht, hoe vervelend de waarheid ook is.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren