Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Solskjaer lacht het laatst na controversiële beslissing over Van de Beek’

Laatste update:

Woensdagavond werd het geduld van Donny van de Beek opnieuw op de proef gesteld. De 23-jarige middenvelder van Manchester United had drie dagen eerder in de FA Cup-wedstrijd tegen Watford (1-0 winst) nog een goede indruk achtergelaten, maar bleef vervolgens tegen Burnley (1-0 zege) negentig minuten op de bank. Toch klinkt er in de Engelse media begrip voor die beslissing van manager Ole Gunnar Solskjaer.

"Solskjaer lacht het laatst na een controversiële beslissing over Donny van de Beek", zo schrijft The Mirror. De Britse tabloid haalt aan dat Manchester United onder leiding van de Noorse coach voor het eerst sinds 2017 bovenaan in de Premier League staat. Het is zelfs voor het eerst dat the Red Devils de ranglijst aanvoeren ná de jaarwisseling sinds het vertrek van Sir Alex Ferguson bijna acht jaar geleden.


De speelminuten bij Manchester United in 2020/21



SPELER PREMIER LEAGUE CHAMPIONS LEAGUE FA CUP LEAGUE CUP TOTAAL
1. Bruno Fernandes 1.390 439 0 192 2.021
2. Scott McTominay 920 341 90 165 1.516
3. Fred 914 340 0 259 1.513
4. Paul Pogba 949 178 0 201 1.328
5. Nemanja Matic 638 222 10 180 1.050
6. Donny van de Beek 249 276 90 237 852

Van de Beek kwam op voorspraak van Solskjaer, die zijn keuzes op het middenveld vorig seizoen te beperkt vond. Met de komst van de Oranje-international zijn de drie middenveldposities bij United dubbel bezet. Solskjaer kan kiezen uit Bruno Fernandes, Scott McTominay, Fred, Paul Pogba, Nemanja Matic en Van de Beek.

Uit de cijfers blijkt dat Bruno Fernandes met meer dan 2.000 gespeelde minuten de absolute nummer één is voor Solskjaer. Van de Beek speelde dit seizoen 852 minuten, het minst van de zes genoemde spelers. The Mirror begrijpt dat wel. "Solskjaer heeft een winnende formule gevonden met een controlerend blok bestaande uit (vaak) Paul Pogba en Scott McTominay, die beiden in de vorm van hun leven zijn", schrijft de krant.

United won zeven van de laatste negen wedstrijden en voorlopig kan Van de Beek waarschijnlijk dan ook niet rekenen op meer speelkansen. "Van de Beek is op dit moment verre van Solskjaers grootste zorg", aldus The Mirror. "Hem tevreden stellen door hem meer minuten gunnen zou de uitstekende reeks die hij bij Manchester United heeft neergezet juist kunnen verstoren."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Oh. Nu is Pogba weer in de vorm van z'n leven? Zal het met een korreltje zout nemen...

14 januari 2021 om 11:32

Je bent zo goed als je laatste wedstrijd zeggen ze altijd hè. Dit seizoen begon Pogba dramatisch maar de laatste 2-3 weken draait hij wel beter hoor.

14 januari 2021 om 11:33

Of hij nou in vorm is of niet, Pogba is de veel betere voetballer van de twee dus dan is het toch logisch dat hij hoger in de pikorde staat?

14 januari 2021 om 11:52

Weet ik niet Japie. Als jij zoveel kost als Pogba en je bent het teamproces tot last, sta je dan hoger in de pikorde?
Pogba wordt nu vooral opgesteld om te proberen de relatie te herstellen zodat hij misschien bijtekent ipv zijn geld vangen en straks gratis weglopen. Of anders gezegd als OGS hem nu niet opstelt dan is de relatie definitief kapot

14 januari 2021 om 12:08

Pogba wordt gewoon opgesteld omdat het de afgelopen weken de beste speler van united is.

14 januari 2021 om 12:11

@mancunianB Dus jij denkt dat Pogba opgesteld staat omdat hij dan hopelijk bijtekent? Dit zou wel echt een van de meest rare reden ooit zijn dat iemand speelt. Nee Pogba is gewoon beter. Dat United won bij Burnley was door een bevlieging van Pogba, zo iets heb ik Donny nog niet zien doen.

14 januari 2021 om 12:15

@MancunianB ik vind het juist goed dat Solskjaer niet mee gaat in die onzin dat een vertrekkende speler niet meer moet worden opgesteld. Imo moet een trainer gewoon zijn beste spelers van dit moment opstellen. Volgend jaar is een nieuw hoofdstuk wat op dit moment nog niet belangrijk is. Je wil nu de best mogelijke resultaten halen en daar heb je je beste spelers voor nodig en Pogba hoort daar imo zeker bij. VD Beek op dit moment nog niet

14 januari 2021 om 13:37

Mancunian , hoe verstoord hij het teamproces? Heb nooit geluiden gehoord dat hij het teamproces verpest..maar jij volgt Man U meer dan ik, dus ben wel benieuwd eigenlijk,
Volgens mij is hij de meest ''likeble guy'' in de kleedkamer, zowel bij Frankrijk als bij Man U.
Hij zorgt voor de sfeer in de kleedkamer samen met Bailly en Lingard.
Ik baseer dit op filmpjes die ik regelmatig langs zie komen op social media.

14 januari 2021 om 13:38

Hoe is hij het teamproces tot last? De contractuele zaken samen met mino zorgen bij club en bij supporters misschien voor wat irritatie, maar hij is altijd positief en lijkt juist heel goed in de groep te liggen. En kan natuurlijk vreselijk goed voetballen.

Van de Beek is een teamspeler die in een team floreert door gaten te vinden en te scoren. Als het team daar niet op is afgesteld, voegt hij minder toe. Speelstijlen als Ajax, Barcelona en Bayern passen goed bij hem. Let op, ik zeg niet dat hij het niveau heeft van laatstgenoemde 2. Ik zie hem daar echter wel meer toevoegen dan bij een Man Utd. Misschien als een ideale twaalfde man in de tweede helft. Een mindere versie van Müller.

14 januari 2021 om 11:44

En daar gaat het naar mijn mening mis. Als je 23 bent, wil je geen ideale twaalfde man in de tweede helft zijn. Dan moet je gewoon zoveel mogelijk minuten gaan maken. Qua speelstijl ben ik het zeker met je eens. Dan zou hij een club moeten vinden die een vergelijkbare speelstijl heeft maar waar hij ook heel vaak in de basis zal staan.

14 januari 2021 om 12:53

Hij hoefde helemaal niet weg he.. Hij was zelf zo gretig om weg te gaan Ajax

14 januari 2021 om 13:16

Op een gegeven ben je wel toe aan een stap hogerop en op papier leek United de juiste keuze. Dus zijn vertrek bij Ajax vond ik volkomen logisch. Tot het moment dat elke middenvelder ineens goed ging voetballen bij United en ze bovenaan staan. Dan ga je als trainer ook niet je team veranderen.

14 januari 2021 om 12:00

United is erg op het individu afgestemd. Het doet met denken aan het Barcelona van Valverde. Daar draaide alles om Messi en Suarez. Bij United draait alles om Bruno Fernandes en Rashford. En helaas voor van de Beek moet hij met Fernandes concurreren. Velen hier waarschuwden daar al voor toen de transfer bekend was.

14 januari 2021 om 12:10

Hij zou in een team als Dortmund ook wel een toegevoegde waarde zijn denk ik. En dan gewoon als basisspeler en niet als twaalfde man.

14 januari 2021 om 12:19

In Oranje floreert hij anders ook niet. Een coach in de top gaat toch niet heel zijn elftal afstemmen op VD Beek? Het is geen De Bruyne ofzo

14 januari 2021 om 12:54

Dat deed ten Hag ook niet maar hij kent het ajax systeen waardoor hij het beste tot zijn recht komt in teams met soortgelijk speelstijlen

14 januari 2021 om 13:18

@japie eens, maar je tweede zin heb ik ook nooit beweerd. Ik doel op het afstemmen van een speelstijl met veel combinatie en daardoor de laatste man die het laatste schot mag uitvoeren (functie van Van De Beek). VD Beek is een typisch voorbeeld van iemand die niet het beste zou zijn op een straatvoetbalplein, maar uitstekend fungeert in een team die hoog combinatievoetbal speelt. En daar wordt ook gelijk het grootste verschil tussen straat- en veldvoetbal mee benoemd.

14 januari 2021 om 13:46

nee dat klopt maar Vd Beek rendeerde bij Ajax het beste als 10 en op 10 staat bij United Bruno Fernandes, waarschijnlijk hun beste speler

Je kunt zeggen wat je wilt maar als je als coach zijnde bovenaan staat dan mag jij zelf beslissen wie je opstelt. Snap bovendien niet waarom dit topic zo enorm vaak herhaald wordt zeg. We zouden eens elke week een discussie aan moeten gaan m.b.t ex Ajacieden die in het buitenland weinig speelkansen krijgen. Vermoeiend. Ben boos op mezelf dat ik hierop reageer, zelfs.

14 januari 2021 om 11:39

Als het goed is mag je als coach altijd beslissen wie je opstelt. Maar goed, het adagium 'de winnende coach heeft altijd gelijk' gaat hier wel op inderdaad.

14 januari 2021 om 14:09

Het gaat vooral om een speler van het Nederlands elftal he die niet speelt. Niet alleen over een ex-Ajacied. Als een Malen of Berghuis een transfer maakt en zij op de bank terecht komen bij hun nieuwe club is dit ook gewoon nieuwswaardig. Ook is het belangrijk voor de status van het Nederlands voetbal in het algemeen, het is ook belangrijk dat Van de Beek minuten maakt voor de transfersommen van spelers van jou favoriete Nederlandse club.

Van de Beek moet ook gewoon geduld hebben. Met de som die bij zijn transfer is gemoeid vermoed dat hij is gehaald als potentiële basisspeler, maja als de middenvelders die vorig jaar minder presteren ineens beter gaan voetballen (uitgezonderd Fernandes) en niet geblesseerd raken, dan kan je ook weinig doen.

14 januari 2021 om 12:06

Precies, de middenvelders zijn erg fit opeens.

14 januari 2021 om 12:08

De transfersom van vdb wijst helemaal niet op een basisplek, voor united is 40 miljoen echt geen enorm bedrag. En al zou het wel zo zijn dan zijn bijvoorbeeld pogba, fred en Fernández voor meer gehaald, dus dan staat donny 4e in de orde.

14 januari 2021 om 14:46

Nee ze geven voor 40 mil uit voor absolute bankspelers? Er zit heel veel tussen helemaal niet en wel en ik denk dat de waarheid in het midden ligt. Hij is gehaald om te concurreren en zal het op dit moment van blessures en kansen moeten hebben om zich te bewijzen. 40 mil kan dan wel niet zoveel zijn als voor een andere club, maar het blijft 40 miljoen. Dat blijft hetzelfde ook al stijgt je budget van 100mil naar 200mil per seizoen....

Gewoon lekker verhuren, wat heb je eraan als je hem toch niet laat spelen.
Zo zorg je ervoor dat hij nog kan voetballen tijdens de EK.

14 januari 2021 om 11:44

wat je eraan hebt, is dat hij bij blessures van de goede middenvelders wel kan spelen. Daarnaast heb ik de indruk dan Van der Beek het type 'ideale schoonzoon' is. Coaches hebben dat soort spelers graag op de bank zitten omdat ze niet snel gaan klagen. Een prima voetballer en tamme tak die niet snel voor problemen zorgt als je hem passeert

14 januari 2021 om 12:04

Hij mag hopen op een blessure. Dat is toch een trieste positie. Zijn probleem is dat Bruno Fernandes wereldklasse is. Daar kan hij niet aan tippen. Hij zou naar een club van het kaliber Spurs moeten gaan.

14 januari 2021 om 12:18

Ik vind Ndombele niet minder als Vd Beek eerlijk gezegd. Ik denk zelfs beter eigenlijk. Een club als Leicester heeft ook betere middenvelders. James bij Everton vind ik ook beter. Misschien is West Ham ofzo iets voor hem

14 januari 2021 om 15:09

Ajax naar West Ham is zelfs een achteruit gang, je maakt je meer dan eens belachelijk Japie. Ndombele is niet eens een 10.

niet geheel onlogische dat Donny nu op de bank blijft, momenteel draait Manchester United als een malle.. dan is het niet logische om je elftal te gaan wijzigen.

Donny moet gewoon nog even wat geduld hebben het speelschema word ook voor United voller en voller en dus komen zijn momenten van zelf, heeft nu ook toch stiekem al bijna 900 minuten gespeeld.
Natuurlijk is dat niet de hoeveelheid dat hij had gehoopt, maar op deze manier kan hij mooi wat wennen aan de PL en er hopelijk volgend jaar als volwaardig lid van de selectie vlammen.

14 januari 2021 om 11:54

OGS heeft zelf ook als speler in deze situatie gezeten bij United. Hij waardeert Donny echt wel. Laat hem gewoon rustig wennen aan Engeland en de PL en laat hem steeds meer spelen. Nu draait het team goed en laat hij het even zo staan, dat is logisch maar wil niet zeggen dat Donny is afgeschreven. Fred heeft ook weinig gespeeld en later veel. Donny zijn tijd komt echt nog wel

Joh maar dit is toch ook het hele punt.... Iedereen loopt alleen maar te zeiken dat hij er in moet, maar ze staan zonder van de Beek gewoon 1e, en een winnende trainer heeft (bijna) altijd gelijk. Voor nu is hij gewoon een speler voor in de breedte, gewoon elke kans die hij krijgt aangrijpen en wie weet is hij volgend seizoen wel basisspeler.

Nou dit is natuurlijk weer groot nieuw nieuws, winnende trainers hebben altijd gelijk toch.
Blijft toch jammer dat ook dec wat grotere namen uit Nederland ook gewoon de foute weg kuezen neg als de jeugdige spelers die NL te vroeg verlaten.
Beetje off-topic, maar kunnen we niet eens ophouden met al die topics over verkochte spelers (ex-ajacieden) die wel of niet in de basis staan, invallen, tribune klant zijn, hakjes geven ,een assist geven,een nieuw kapsel hebben, een grote auto rijden, een duur horloge krijgen van hun geliefde etc...etc...
Dit is voor de leden die gewoon "echt" voetbalnieuws willen lezen totaal van geen enkele waarde.
Ik ben benieuwd of buitenlandse voetbalsites zich ook zo bezig houden met dit soort "nieuws-items"rondom voetballers.

Gewoon direct een transfer eisen. United speelt liever met spelers die ze de afgelopen jaren geen ene ruk hebben gebracht. Gaat ook dit jaar weer niks worden en dan raakt iedereen bij United weer in paniek. Met spelers als Pogba, Mctominay en Maguire ga je geen prijzen winnen.

14 januari 2021 om 13:40

Wat een reactie dit. Raakt kant, noch wal. Omdat dezelfde spelers die momenteel er voor zorgen dat United weer staat waar ze horen te staan vorige jaren niet gepresteerd hebben moet Donny nu spelen? Hele bijzondere constatering. Donny is gehaald voor de lange termijn. Laat hem wennen aan het tempo, niveau, hoeveelheid wedstrijden. Die jongen is pas 23, heeft nog een geweldige carrière voor zich. En als hij nu niet slaagt bij United de aankomende 2 a 3 jaar kan hij daarna als nog een mooie stap maken naar een Europese subtopper. De ervaring heeft hij dan in ieder geval opgedaan.

Van de Beek komt gewoon tekort voor het absolute topniveau. Hij zou m.i. 2 stapjes lager moeten, bijvoorbeeld een leuke middenmotor in de bundesliga, om daarna wellicht weer een stapje hoger te kunnen.

Geduld is een schone zaak. Hard trainen enndan komt zijn kans van zelf.

Kunnen we in ieder geval ook concluderen dat ook Ajax "topspelers" niet allemaal renderen in het buitenland ongeacht hun astronomische Verkoopbedragen. Behalve Matthijs de ligt en mindere mate Frenkie de jong is er nog geen topspeler van Ajax echt door gebroken in het buitenland. Ongeacht de Fanposts hier af en toe op Voetbalzone haha.

Fernandes is onomstreden. Sinds hij er bij is klimt United weer naar de top. Pogba is natuurlijk ook een betere voetballer dan Van de Beek, hij is wel overschat door zijn prijskaart. Voor een superster is hij wisselvallig, maar brengt zeker de laatste weken veel. Ik vind Fred sinds het vorige kalenderjaar ook niet slecht. Dan heb je nog Matic die verdedigend stabiliteit brengt en voor Mctominay geldt hetzelfde. Van de Beek is gehaald omdat OGS niet ruim in de middenvelders zat, nou, volgens mij waren al zijn concurrenten er al. Er was vormverlies bij een paar, en zo'n Pogba zou mogelijk weggaan. De pech voor Donny is dat die spelers allemaal presteren en zijn gebleven. En Donny is in principe de minste die hij heeft, een beetje een soort manusje van alles op het middenveld maar blinkt nergens echt uit. Gewoon voor beide partijen een verkeerde keuze geweest.

Meeste teams spelen met atletische back met veel drang naar voren, zo veel teams dat ik het lastig vind zonder dat te moeten denken. United heeft met Wan-Bissaka en Shaw vrij gebalanceerde backs en dus ontstaat er meer vrijheid op het middenveld. Misschien kun je dan zeggen dat je maar met 1 verdedigende middenvelder speelt in plaats van 2.

Gewoon kijken om vbeek en Fernandez in te passen, want is zie vdbeek echt als verbindingsspeler en Fernandez als aanvallende middenvelder en dan het liefst centraal.

Henderson
Wan-Bissaka
Lindelof
Maguire
Shaw
Fred
Martial
VdBeek
Rashford
Fernandez
Cavani

Snap die hele heisa rondom Donny totaal niet, het was toch duidelijk dat het gewoon een speler voor de breedte is? United wilt bij blessures geen Lingard of Pereira hoeven opstellen, dus is Donny gekocht.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren