Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Oriol Domènech: Brobbey in beeld bij Dortmund als vervanger Haaland

Laatste update:

Brian Brobbey mag hopen op een transfer naar Borussia Dortmund, zo meldde Oriol Domènech dinsdagavond laat. De bekende journalist uit Spanje liet in het programma ONZE op de regionale televisiezender Esport3 weten dat de Ajax-spits in beeld is bij de Duitse topclub als vervanger van Erling Haaland, die volgens hem na dit seizoen zal vertrekken. Domènech haalde de voorbije jaren het nieuws met opvallende scoops op voetbalgebied. Zo wist hij medio december nog te melden dat Overmars bezig is aan zijn laatste seizoen als directeur bij Ajax.

Ajax liet de afgelopen weken bij monde van directeur voetbalzaken Marc Overmars en trainer Erik ten Hag weten dat de clubleiding graag verder wil met Brobbey, maar dat hij zijn handtekening nog altijd niet heeft gezet. Met een aflopend contract kan de achttienjarige spits na dit seizoen transfervrij de Johan Cruijff ArenA uitlopen. Zijn zaakwaarnemer Mino Raiolo brengt hem mogelijk naar Dortmund. Volgens Domènech heeft de belangenbehartiger aan de Bundesliga-club laten weten dat Brobbey zijn handtekening niet zal zetten onder een nieuw Ajax-contract. De spits zou Haaland - net als Brobbey cliënt van Raiola - moeten vervangen, daar de verwachting volgens de journalist is dat de Noorse aanvaller na dit seizoen vertrekt bij de huidige nummer vier van de Bundesliga.

Voor Brobbey ligt al geruime tijd een nieuw contract klaar in Amsterdam. Eerder dit seizoen gaf de spits nog te kennen dat het ‘wel goed zou komen’ met zijn contractverlenging, maar desondanks staat de handtekening nog altijd niet op papier. Ten Hag liet hem intussen debuteren in de hoofdmacht en in de Champions League kreeg hij in december met een basisplaats tegen Atalanta bij afwezigheid van Lassina Traoré de voorkeur boven Klaas-Jan Huntelaar. Brobbey heeft vooralsnog niet gereageerd op zijn contractsituatie. De spits raakte tegen Atalanta geblesseerd en werkt sindsdien aan zijn herstel.

Vorige week versterkte Ajax zich met Sébastien Haller. De 26-jarige spits werd voor 22,5 miljoen euro overgenomen van West Ham United. Overmars zei zondag voorafgaand aan de topper tegen PSV (2-2) dat Haller mede is gehaald doordat Huntelaar en Traoré momenteel geblesseerd zijn en Brobbey zijn contract nog niet heeft verlengd. Hij noemde de kans 'aannemelijk' dat Haller niet gehaald zou zijn als die ontwikkelingen anders waren. “Ik zeg niet dat Traoré en Brobbey weg zouden kunnen gaan, maar er kan van alles gebeuren", voegde hij eraan toe. “We hebben zeker nog geen afscheid van Brobbey genomen. Ik hoop absoluut dat hij bijtekent, omdat hij alles heeft om hier te slagen. Wij kennen hem. Hij ziet hier al tien jaar. Het is een goede toekomstmatch. En hij is pas achttien.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Lekker laten gaan. Als je op je 18e al 1e spits wil zijn en niet eens wil vechten om 2e te worden dan moet je maar lekker vertrekken. Verassend dat dit met een cliënt van Raiola gebeurt..

13 januari 2021 om 07:12

Tja, jammer omdat hij veel potentie heeft. Niet jammer om hoe hij weg gaat. Het is inderdaad een rare situatie op zo'n leeftijd. Eigenlijk ook wel gek dat Ajax zijnde zo'n jongen niet met beide voeten op de grond kan houden. Zeker als zo'n jongen jaren in de jeugdopleiding zit zou je toch zeggen dat hij mensen op de club heeft die hij vertrouwd

13 januari 2021 om 07:29

Het heeft meer te maken met de dramatisch slechte begeleiding binnen Ajax. Al sinds het vertrek van Van Gaal, in 1997, blijkt dat men vrijwel niet met “donkere” en “moeilijke” jongens kan omgaan. De allergrootste talenten uit de A-jeugd van ‘95-‘96, Van der Meije, Bazoer, Tete, El Ghazi, Riedewald, Van der Wiel, Justin Kluivert en recentelijk nog Noa Lang. Allemaal door Ajax weggewerkt onder de noemer “moeilijke” jongens.

13 januari 2021 om 07:35

Hey grootste gedeelte van die genoemde jongens komt en kwam talent te kort om het te maken in de absolute top.of zelfs maar bij Ajax.

13 januari 2021 om 07:39

Het waren allemaal toptalenten, en van allemaal hoor je dat Ajax erg tekortschiet in de begeleiding, zo gauw ze uit de jeugd komen.
Ajax heeft liever jongetjes die ja en amen knikken en de haartjes goed in model hebben zitten.

13 januari 2021 om 07:42

Dat je een toptalent bent zegt toch niks over hetgeen je het gaat maken of niet? Brutil Hose en Geoffrey Castillion waren ook toptalenten maar waren niet goed genoeg. Eigenlijk hebben al die jongens die je noemt gewoon hun kans gekregen in het eerste, maar bleken ze veelal simpelweg niet goed genoeg.

13 januari 2021 om 07:43

Van der Wiel heeft het jaren prima gedaan bij Psg, hoger niveau dan Ajax. Kluivert is gehaald door Roma, hoger niveau dan Ajax. El Ghazi doet het goed bij Aston Villa, als je Haller dan haalt dan kan El Ghazi ook wel niveau aan. Tete liet gewoon zien mee te kunnen bij Ajax en Noa had ook makkelijk mee gekund. Dus nee Mario om meteen te roepen dat grootste gedeelte niet het niveau heeft is onzin. Riedewald en Bazoer kan ik nog in komen maar de rest had gewoon makkelijk mee gekund.

13 januari 2021 om 07:43

Van der Wiel deed het leuk bij PSG. Maar om nou te zeggen dat die het echt heeft gemaakt? Tsja, Kluivert werd inderdaad gehaald door Roma en vervolgens amper tot niet opgesteld toen ze erachter kwamen hoe goed hij daadwerkelijk was. El Ghazi doet het leuk, eens. Maar ik blijf erbij dat het grootste gedeelte van die jongens het niet heeft gemaakt en ook nooit zal gaan maken. Helemaal niet nu het niveau bij Ajax omhoog wordt gehaald.

13 januari 2021 om 07:57

Hij wil zelf niet bijtekenen. Ze zijn al meer dan een jaar met hem bezig. Op een gegeven moment kijk je verder als club. Lijkt me logisch.

13 januari 2021 om 08:00

@raymondHeij.... je moet niet zomaar wat roepen. Weg gewerkt? Van der Meyde is nooit weg gewerkt. Bazoer niet, die wilde zelf weg omdat hij niet speelde. Tete wilde weg, vd wiel heeft gewoon zn Ajax tijd gehad. Wat een onzin allemaal

13 januari 2021 om 08:02

Als vaan der Wiel het leuk kan doen bij PSG dan kan hij natuurlijk makkelijk mee met Ajax. El Ghazi doet het leuk doet bij Aston Villa kan het ook laten zien bij Ajax, Haller is mislukt bij een vergelijkbare club en daar heeft Ajax 22 mil voor nee getikt.

13 januari 2021 om 08:04

Lol wat een hoop onzin en en rare verwijten. Onnna, gravenberch, kudus, promes en traore zijn wit? En dan ook serieus El Ghazi, Riedewald benoemen als moeilijke jongens hahah. Deze staan bekend als voorbeeldige profs. Riedewald werd zelfs de idieale schoon zoon genoemd. Van der meijde en van der wiel konden een top transfer maken. Ajax koos er voor on ze te verkopen.

13 januari 2021 om 08:04

Wat een domme redenatie. En hoeveel begeleiding hebben die gasten nodig. Het zijn allemaal Nederlandse jongens die gewoon nog thuis bij hun ouders, of iig hun familie nog in de buurt hebben. je kunt alles afschuiven op de club, maar ligt er ook niet bij ouders een belangrijke taak om hun kinderen in het gareel en met beide voeten op de grond te houden?

13 januari 2021 om 08:09

Daar ben ik het niet mee eens. Bakker speelt ook veel en doet het leuk bij PSG, maar of hij bij Ajax was doorgebroken is ook maar de vraag. Om maar een voorbeeld te noemen. Dat Haller bij West Ham is mislukt is niet zo vreemd. West Ham plooit met 9 man + keeper terug op eigen helft en laat de spits aan zijn lot over op een eenzaam eiland. Daar liggen Haller zijn kwaliteiten niet. Bij Ajax gaat hij wel slagen met het voetbal wat Ajax veelal op de helft van de tegenstander speelt. Daar durf ik mij hand voor in het vuur te steken.

13 januari 2021 om 08:14

@raymond: Je bestempeld die jongens zomaar als moeilijke jongens, terwijl er helemaal geen gemene deler is. Sommigen hebben echt heel veel wedstrijden voor Ajax gespeeld zoals van der Meijde, Tete en van der Wiel. Als ze al 'moeilijk' genoemd mogen worden dan stond dat een basisplaats niet in de weg.

De overige jongens, zo ook Brobbey misschien, gingen weg omdat ze een basisplaats wilden hebben en de strijd om die basisplaats niet aan wilden gaan. Dat is mentaliteit. Bedoel je dus dat moeilijk gelijk staat aan een gebrek aan mentaliteit? Of staat moeilijk gelijk aan snel kiezen voor het grote geld? Ik hoor graag je definitie van moeilijk.

El Ghazi heeft bijvoorbeeld verklaard spijt te hebben gehad van zijn opstelling destijds. En ik denk ook dat Bazoer het over zou willen doen, evenals Riedewald. En hoe zou Kluivert zich hebben gevoeld in het 18/19 seizoen?

13 januari 2021 om 08:24

Wat een totale onzin RaymondHeij. Als dit zulke super talenten waren, waarom.zijn ze dan geen van allen echt doorgebroken bij andere clubs? Gewoon omdat het aardige spelers waren, Maar geen top.

13 januari 2021 om 08:42

Talent is 1 ding, mentaliteit is 2. Aan het tweede schort het vaak. Dan wordt het toch wel een lastig verhaal.

13 januari 2021 om 08:45

Van der Wiel heeft zeker een paar mooie jaren gehad bij Psg, goede klik met Zlatan in het veld. Roma hoger niveau dan Ajax vind ik niet, wellicht gelijkwaardig maar Roma is geen wonderploeg geweest de afgelopen jaren in bijvoorbeeld Europa. El Gazi speelt de afgelopen maanden goed en op een aardig niveau maar hoe constant en goed was hij daarvoor bij AV en Lille? Tete ging zelf weg en heeft daarna het niet waar gemaakt. Nimmer vaste basisspeler geworden op gelijkwaardig niveau als Ajax. En Lang vind ik persoonlijk zonde maar is hij beter dan Tadic, Antony of Neres?

13 januari 2021 om 08:57

Van der Meijde wilde helemaal niet weg, maar werd door Ajax snel verkocht aan Inter, omdat hij “te moeilijk” was. Lees het boek “golden Boys” van Maarten Bax er maar eens op na. Dan kun je lezen hoe Ajax met een complete gouden lichting is omgegaan.

13 januari 2021 om 09:18

Nou zo gouden was die lichting helemaal niet en dat is ook gebleken. Die onzin over moeilijke jongens ook elke keer, discipline is gewoon een belangrijk onderdeel van topsport. On Brobbey lijdt gewoon een beetje aan zelfoverschatting als hij denkt dat hij bij een zg grotere club zo ff in de selectie speelt. Slechte keuze en idd opvallend dat 't wel heel vaak talenten uit de Raiola stal zijn die lijden aan grote egos en schromelijke zelfoverschatting.

13 januari 2021 om 09:31

wat een onzin kraam je uit zeg, al die spelers die je opnoemt hebben of veel wedstrijden gespeeld of zijn/waren niet goed genoeg of wilde zelf weg of hadden eisen waar Ajax niet aan wil voldoen.. Nee in plaats daarvan beticht je Ajax van een soort van racisme, echt wat een zielig figuur ben jij zeg, alsof Ajax alleen donkere jongens weg stuurt, ga lekker in een hoekje huilen de hele dag met je zelf medelijden en onzin, triest gedoe

13 januari 2021 om 09:31

@raymond als je onzin verkoopt en je wordt daarop gewezen moet je niet met juist die ene niet donkere jongen komen die helemaal geen problemen had met Ajax maar juist te erg op zijn plek zat en vooral heimwee had en daarmee niet weg wilde. Verder zit hier de zaakwaarnemer achter ipv Ajax. Kluivert daar heeft Ajax echt veel voor gedaan, Brobbey net zo goed en al deze jongen wilde ook blijven na eigen woorden maar is op de achterkant niet doorgegaan.

Je kunt niet een club in dit zwart licht zetten op basis van onderbuikgevoelens, dan moet je echt met feiten komen. Tete en Bazoer hebben juist de kans gehad bij Ajax, echter moet je niet vergeten dat er een topsport klimaat heerst en dat de speler niet een basisplaats kan afdwingen. En gelukkig maar.

13 januari 2021 om 09:32

Er zijn nogal verschillende redenen voor het vertrek van deze spelers. Vd meijde kreeg een mooie aanbieding van Roma, bazoer wilde geen reserverol, Tete wilde zelf niet bijtekenen, El ghazi kwam ook op een zijspoor terecht, riedewald stond ook vaak reserve, vd wiel maakte gewoon een mooie transfer en Kluivert wilde zelf weg. Noa lang is wat mij betreft een ander verhaal, want eth zag hem liever gaan dan blijven. Het is wel een beetje vreemd dat je de term donkere jongens erbij wil halen. De meeste zijn vertrokken om logische redenen...mooie transfer kansen, geen basisspeler. Dit is wat er gewoon gebeurt in de voetballerij en dus ook bij ajax. Ik zal ook een paar namen noemen....de ligt, siem de jong, de wit, frenkie de Jong, vd vaart, dijks, schone...ajax is echt slecht in omgaan met witte voetballers..allemaal weggewerkt.

13 januari 2021 om 09:45

Kluivert maakt nu aardig wat minuten bij Leipzig en is regelamtig belangrijk. Leipzig is ook een niveautje hoger dan ajax. Van der Wiel heeft gewoon een mooie carriere gehad. Het was wel redelijk snel gedaan met zijn topniveau, maar hoeveel spelers kunnen zeggen dat ze een WK finale hebben gespeeld (als basisspeler) en een aantal keren kampioen zijn geworden? El Ghazi is op dit moment gewoon een goede Premier League speler bij een team dat een vergelijkbaar niveau heeft waar topaankoop Haller vanaf komt. Hadden allemaal (puur naar voetbalkwaliteiten gekeken) topspelers voor ajax kunnen zijn.

13 januari 2021 om 10:30

Gelukkig was hun periode ná Ajax echt een succes. Van der Meijde stond trouwens niet bekend als moeilijke jongen.. was een vreemde gast, maar niet iemand die echt problemen veroorzaakte.

13 januari 2021 om 10:31

@raymondheij en dat zijn stuk voor stuk topvoetballers die bij de Europese top spelen. En die voetballers die Ajax wel waardeerde doen het echt een stuk slechter (zoals de Ligt, vd Beek, Eriksen, Alderweireld, Vertonghen etc.). Het moet ook van de speler zelf komen en als je als speler niet de juiste mentaliteit hebt dan wordt het gewoon een stuk moeilijker. Ajax had misschien wel een kleuterjuf in moeten huren, maar aan de andere kant, waar houdt het dan op. Gravenberch, Mazraoui en Rensch zijn ook van kleur, maar die krijgen ook gewoon een eerlijke kans om zich te bewijzen. Als jij als iemand aanneemt om je dakpannen te vervangen, zou jij dan liever iemand hebben die heel veel tallent heeft en een beter resultaat zou afleveren die een grote bek heeft en waar je continue bij moet staan of zou je iemand aannemen die het goed doet, maar niet zo veel potentie heeft als nummer een, maar die beleefd is en zelfstandig werkt?

13 januari 2021 om 11:05

Hose...zorg wel dat jij je feiten op orde hebt. Dat had niets met zijn niveau van voetballen te maken. Castillion nooit zo'n talent geweest al Brobbey. Never

13 januari 2021 om 11:15

Wat een bullshit.

Bazoer wist iedereen meteen lastige jongen toen die overstapte van psv naar ajax toch?

Kluivert zijn mama wou dat die niet bijtekende en zo kwam er een transfer naar roma. Nooit raar over de jongen justin gepraat.

Tete kwam niet aan bod toen er een betere vervanger voor hem was van uit de jeugd. De man die elke week nog steeds onze back is. El ghazi was wel een lastiger jongen. Dit was bij andere clubs al wel een ding. Echter kwam t er bij ajax niet 100% uit. Noa lang lastig hoog in t bolletje. Liep er bij alsof die meer prijzen had gewonnen dan CR7. Riedewald had t talent gewoon niet wat nodig was top te halen bij ajax.
Andy van der meijde. Die man was lastig in tha hood. Maar bij ajax was t geen jongen die zo lastig was, dat er niet mee te werken viel. Die was jet als zlatan mido een boefje. Speelde goed en verdiende een transfer naar inter.

Je praat bullshit of noemt nu maar wat namen om je punt te bekrachtigen.

Gegroet.

13 januari 2021 om 14:21

@nmekenkamp, ''als jij als iemand aanneemt om je dakpannen te vervangen, zou jij dan liever iemand hebben die heel veel tallent heeft en een beter resultaat zou afleveren die een grote bek heeft en waar je continue bij moet staan of zou je iemand aannemen die het goed doet, maar niet zo veel potentie heeft als nummer een, maar die beleefd is en zelfstandig werkt?''

lol wat een vergelijking. Als het betekent dat ik mijn huis uiteindelijk voor een meerwaarde kan verkopen zou ik degene met de grote bek aannemen. No doubt.

13 januari 2021 om 14:35

@raymondheij
Bazoer, Tete, El Ghazi, Riedewald etc zijn weggegaan omdat ze gewoon niet goed genoeg presteerde en gelijk muiten als ze even op de bank zitten (wat imo terecht was). Dat heeft niets met uiterlijk of een stempel moeilijke jongen te maken.

13 januari 2021 om 07:18

Dat is het probleem van de makelaars, die worden zot gemaakt door hen. Je verdiend beter bla bla dit en bla bla dat. Die makelaars denken gewoon aan de volgende premie die ze opstrijken. Het is gewoon handelgoed voor hen.

13 januari 2021 om 07:20

Een speler kan prima voor zichzelf denken hoor. Je doet net of een zaakwaarnemer slles bepaald en de speler geen inspraak heeft in wat hj zelf wil.

13 januari 2021 om 07:23

Ik denk dat veel spelers dat niet kunnen hoor. Brobbey is eigenlijk nog maar een kind hè.

13 januari 2021 om 07:29

Niet elke voetballer heeft zijn school afgemaakt, en is nuchter genoeg om voor zichzelf te denken. Ze horen €€€€€€€€ en ze kunnen niet meer nuchter nadenken. Als zo een jongen denkt al basis te moeten staan, daar zie je al dat het fout zit. Er zijn honderden talenten die dat ook dachten die straks ergens de rekken vullen in een supermarkt. Niks mis mee, maar als ze harder hadden gewerkt op het veld hadden ze mss meer eruit gehaald.

13 januari 2021 om 07:31

Op zo'n jonge leeftijd kan je helemaal gek gemaakt worden door geld hoor.

on topic: ik geloof niet dat perspectief bij Dortmund beter is dan bij Ajax en dus zou het dan alleen maar om de centjes gaan.

13 januari 2021 om 07:34

Iedereen denkt aan geld. Brobby weet zelf ook well dat hii bij Dortmund niet in de basis komt. Maar hij tekent een 5 jaar contact, verdient met tekengeld en salaris 5 a 10 miljoen, is dan financieel onafhankelijk voor de rest van zijn leven. Hij wordt op een geven moment verhuurd en na zijn contract komt ie toch van het grote Dortmund en kan ie wel bij een club uit het rechter rijtje van een competitie terecht. Zou jij het niet doen?

13 januari 2021 om 07:37

Je doet net of 5 a 10 miljoen zoveel geld is. Geef een paar feestjes, koop een huis, geef wat aan vrienden een familie en koop een paar auto's, beleg eens verkeerd en het is weg.

13 januari 2021 om 07:40

Ik vind het gewoon jammer dat spelers die talent hebben, er soms zo weinig mee doen. Terwijl er andere jongens zijn die hard werken en er net niet komen omdat ze dat extra beetje talent missen. En dan zo een jongen die bulkt van talent ongeduldig is en eist dat hij op 18jarige leeftijd 1ste spits moet worden. Dat is jammer, het weggooien van hun talent. En wat jij zegt gaat niet altijd gebeuren. Ik vrees dat hij niet zoveel per jaar gaat verdienen daar.

13 januari 2021 om 07:45

5 a 10 mil is nog steeds meer geld dan hij bij Ajax kan krijgen.

13 januari 2021 om 07:54

Daar kan ik niks tegen inbrengen, maar als hij daadwerkelijk zo goed is zijn die 5 a 10 miljoen euro peanuts natuurlijk.

13 januari 2021 om 07:56

5 a 10 miljoen is niet zo veel geld?? Laten we zeggen dat een gemiddelde Nederlander 50 jaar werkt a 30.000 netto pj. Dat is 1.5 miljoen. Meneer Brobby verdient dus in 5 jaar 4 tot 7 levenssalarissen. Me funky dat je daar wel mee vooruit komt, en op zijn. 23e tekent ie nog een lucratief contract bij Pak hem beet Ludogorets of Granada en als je dan nog niet genoeg hebt is er altijd nog quatar of china.

13 januari 2021 om 08:03

Ik bedoelde het ook in perspectief. Natuurlijk is het meer geld dan ik ook zal hebben, maar hoeveel profvoetballers eindigen niet in de schulden en totaal aan de grond? Als je met veel geld niet goed wordt begeleidt ben je zo weer waar je ooit was zonder je carrière.

13 januari 2021 om 08:06

Nou het merendeel kan dan prima voor zichzelf denken. Als een speler voor het geld kiest betekent dat niet altijd dat hij zich gek laat maken door zijn zaakwaarnemer. Waarschijnlijk wil hij daar zelf gewoon voor kiezen. Die hele gedachte dat alle jonge spelers niet slim genoeg zijn om voor zichzelf te denken en zich laten manipuleren door zaakwaarnemers gaat een beetje te ver.

13 januari 2021 om 08:19

Dat klopt. Goede begekeiding is bepangrijk. Maar.als.die jongen gewoon een klein beetje normaal doet hoeft ie nooit meer op held te letter. Dat is toch een heerlijk idee voor de rest van je leven? Blijft HIj bii ajax en HIj blijkt toch niet zo goed, of erger nog, raakt geblesseerd...dan volgt wellicht een leven "ploeteren" in de ED of zelfs nog minder (mijn eigen verwaxhtingen zijn eigenlijk erg laag, ik zie helemaal niks in deze spits)

13 januari 2021 om 11:16

Net als familia castillo naar verhuurd aan clubs uiteindelijk bij ado komen. Net als zoveel talenten

13 januari 2021 om 12:38

Maar wat als hij zijn hele carrière bij Ajax blijft? Als hij zichzelf zo goed vindt kan hij binnen 5 jaar de 1e spits van Ajax worden en Haller aflossen als hij er dan nog is. Dan kan hij eerst 5 jaar 2-3 miljoen verdienen en dan nog 5 jaar 4-5 miljoen bijschrijven omdat hij papa Ten Hag even lief aankijkt. Dan verdien je wel iets meer dan 5-10 miljoen bij Dortmund

13 januari 2021 om 12:38

Maar wat als hij zijn hele carrière bij Ajax blijft? Als hij zichzelf zo goed vindt kan hij binnen 5 jaar de 1e spits van Ajax worden en Haller aflossen als hij er dan nog is. Dan kan hij eerst 5 jaar 2-3 miljoen verdienen en dan nog 5 jaar 4-5 miljoen bijschrijven omdat hij papa Ten Hag even lief aankijkt. Dan verdien je wel iets meer dan 5-10 miljoen bij Dortmund

13 januari 2021 om 14:00

@mcfc1982, maar juist jongens die vroeg weggaan zorgen er toch voor dat de categorie die hard werkt en er net niet zouden komen, wel het profvoetbal halen toch? Een Sven van de Beek was bijna weggestuurd bij Feyenoord in de b-junioren. Toen ging zijn talentvollere concurrentie in zijn lichting naar Chelsea en Man City en bleef hij en speelde hij nog heel wat wedstrijden. Als hij weg was gestuurd was hij afgeleden naar een pakweg excelsior en zou daar weer een jongen die hard werkt maar niet genoeg talent heeft wegglijden naar de amateurs.

13 januari 2021 om 07:37

Ik ben het normaal gesproken helemaal eens met je mening. Maar ajax haalt wel Haller.... ik zou ook weg gaan, als mijn baas mijn vervanger al heeft binnengehaald.

13 januari 2021 om 07:38

Ajax haalde Haller mede omdat Brobbey niet wilde verlengen. Dat is gewoon zijn eigen schuld.

13 januari 2021 om 07:58

Brobbey kan al een jaar bijtekenen. Degene die met het verhaal komt van Haller begrijpt er niet zoveel van. Ajax hoeft niet op een 18 jarige te blijven wachten om hem dan alsnog te zien vertrekken. Brobbey heeft het te hoog in zijn bol en het is jammer dat hij vertrekt maar niet meer dan dat ook.

13 januari 2021 om 08:09

Jij gelooft het zelf dat ze Haller gehaald hebben omdat Brobbey niet wilde tekenen? Dan doe je Brobbey wel heel veel eer aan. Haller is gehaald omdat ze CL moeten halen en de spits positie al een jaar een zorgenkindje is.

13 januari 2021 om 08:38

Haller is gehaald met in het ooghoudend dat Huntelaar stopt, Traore wellicht vertrekt en Brobbey niet bijtekent. Dat zijn de woorden van Overmars als je een beetje tussen de regels doorprikt.

13 januari 2021 om 08:46

Het kan ook gewoon dat hij naar een club gaat waar hij meer speeltijd krijgt. Er wordt hier net gedaan alsof hij voor het geld gaat, maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Die jongen kwam op mij gewoon erg verstandig over en heeft ook een broer Luckassen die niet heeft gekozen voor het grote geld maar zijn carrière op wilde bouwen met kleine stapjes. Die overigens ook bij dezelfde zaakwaarnemer zit.

13 januari 2021 om 11:13

Jong Ajax is toch ook speeltijd? Ik vind het ongelofelijk dat spelers onder de twintig zoveel speeltijd op hoogste niveau eisen op het moment dat ze als (top)talent bestempeld zijn. Mag best wat geduld bij komen, zie bijvoorbeeld Ziyech of Frenkie De Jong, die een stuk ouder waren toen ze op hoogste niveau gingen voetballen. Puur kijkend naar de carrière van Brobbey, dan is Dortmund één van de betere stappen om te maken. Trouwens wel even een compliment richting Raiola: Die heeft met zijn team echt oog voor talent. Wat hij nu in zijn portefeuille heeft.. poeh (haaland, De Ligt, Malen, Gravenberch, alle toppers van Az). Daarnaast heeft hij wat gevallen sterren die hij op mooie plekken weet te krijgen. Mois Kean was echt afgeschreven, hoe hij hem weer bij PSG bracht... knap!

13 januari 2021 om 13:57

Jong Ajax is zeker speeltijd maar als hij denkt dat hij klaar is voor een hoger niveau, bijvoorbeeld de eredivisie wie ben jij dan om te zeggen dat jong Ajax ook speeltijd is. Ik weet zeker dat je zou zeggen over een jonge spits van Nec met zijn cijfers dat het verstandig zou zijn de overstap naar de eredivisie te maken. Natuurlijk mag er wat geduld bijkomen maar denk jij nou echt dat hij de komende 2 jaar Haller uit de basis speelt, daarnaast zijn er nog tal van andere aanvallers die veel meer speeltijd krijgen. Puur kijken naar zijn carrière vind ik Dortmund juist een domme stap. Haaland speelt hij er nooit uit en als hij verkocht wordt weet je haast zeker dat Dortmund een nieuwe speler koopt want dat zal een giga bedrag zijn.

13 januari 2021 om 07:37

Ajax roept dit soort situaties over zichzelf af. Elke jeugdspeler wordt gehypt. Die gaan geloven in zichzelf en willen (verwachten) minuten maken om de laatste stap te maken. Echter de club heeft de keuze gemaakt dat kwaliteit voorop moet staan en kiest daar steeds vaker voor een aankoop. Als je kijkt naar de bank bij Ajax zitten daar voor miljoenen aan aankopen. Resultaat is dat steeds minder jeugdspelers een kans gaan krijgen. Die jeugdspelers wordt wel jarenlang verteld dat ze het nieuwe toptalent zijn. Dan gaat ergens de schoen wringen als je kijkt naar verwachtingen.

13 januari 2021 om 07:49

Onzin. Ajax houdt er al veel meer binnenboord dan verwacht. Meeste talenten verlengen wel (zelfs Raiola klanten). Enkele niet. Misschien kan Brobbey voordat hij aan zijn zwerftocht begint ook een mega interview geven in het AD, om dan een jaar later te zien dat een ander Ajax talent bakken met geld ophaalt en wel bij de Europese top in de basis staat. Dus die schoen wringt nergens. In het begin tijdperk van Overmars deed Ajax het daadwerkelijk fout, door talenten geen contract aan te bieden totdat de kapers zich gemeld hadden.

13 januari 2021 om 08:03

Wat een frustratie straalt er van je reactie af Ninja. Je misgunt die jongen nu alles omdat hij niet voor je cluppie wil bijtekenen. Het is wel treurig als je zo in het leven staat.Ajax heeft na de Europese successen besloten aan te willen haken in Europa. Ze hebben daar door de goede financiële situatie ook het geld voor. Mijn punt is dat jeugdspelers daar uiteindelijk altijd de dupe van worden. Die gaan gewoon minder kansen krijgen omdat de lat omhoog gaat en er altijd gepresteerd moet worden. Men moet elk jaar kampioen worden. Dat gaan die jeugdspelers/zaakwaarnemers ook zien.

13 januari 2021 om 08:03

De schoen wringt nergens Via de KKD kunnen talenten zich in de kijker spelen. Nergens bij een club uit de europese.top 25 krijgen ze vervolgens zoveel kans op speeltijd als bii ajax. Buitenlandae topclubs zullen echter altijd aam talenten trekken , hopende een goudhaantje voor een prikkie op te halen. Sommige talenten zullen korte.termijn geld verkiezen boven lange termijn planning. Daar doe.je weinig aan.

13 januari 2021 om 08:09

Dat hyoen zorgd er ook voor dat ze een hoop geld verdienen aan talenten. Laat ze maar lekwkr hype. Je verliest er een paar mee misschien, maar je verkoopt ook een hoop jongens voor "te veel" geld. You win some you lose some

13 januari 2021 om 09:31

@messibazoer, Is het niet beter om juist energie in brobbey te steken ipv laten gaan. Zoals Ten Hag aangeeft, heeft brobbey de talent en potentie, om uit te groeien tot een goede spits voor ajax. Als je nu juist een middenweg probeert te zoeken met hem. En hem laat tekenen levert dat veel meer op voor de club.Het zou toch zonde zijn om brobbey zomaar transfervrij te laten gaan.

13 januari 2021 om 09:35

Het is gewoon de voetbalwereld. En jonge jongens weten tegenwoordig zelf ook veel beter hoe het werkt. Er zullen redenen zijn waarom brobbey weg gaat. Misschien salaris, perspectief bij ajax, misschien gewoon niet tevreden bij de club....wie zal het zeggen. Misschien biedt Dortmund hem gewoon een prachtig traject aan, kan ook. Hopelijk pakt zijn keuze goed uit, want een goede spits kunnen we in nl goed gebruiken.

13 januari 2021 om 10:07

@MessiBazoer maar Ajax speelt maar met 1 spits en Haller is net gehaald. Daarachter zit ook nog Labyad die ook nog niet zo oud is en boven Brobbey in de pikorde staat onder Ten Hag. Dan heeft die jongen toch amper uitzicht op speelminuten?

13 januari 2021 om 10:21

Labyad staat helemaal niet boven Brobbey in de pikorde. Brobbey was in principe tweede spits achter Traorè voordat ze allebei geblesseerd raakte. Nu krijg ik meer het idee dat Brobbey wel fit is maar Ajax er weinig tijd aan wil besteden.

13 januari 2021 om 10:29

Toch wel, Labyad is heel vaak als spits gebruikt helaas.

13 januari 2021 om 10:40

Ik heb Labyad en Traore de afgelopen twee jaar iig vaker in de spits zien spelen als Brobbey maar dan nog. Dan mag hij 1 wedstrijdje per jaar spelen in de KNVB beker want Haller is gewoon de eerste spits wat logisch is. Ik hoorde laatst dat Brobbey naar FC Utrecht wilde. Als dat zo is lijkt me dat een goede stap want dan gaat hij zeker genoeg wedstrijden spelen

13 januari 2021 om 11:07

Maar Japie, het is toch aan Brobbey zelf om hoger in de pikorde te komen? Hij is 19 jaar en moet de concurrentie aan met Traore en Danilo. Haller zal zeker spelen, maar die zal niet zijn hele contractperiode vol maken, zeker niet als hij presteert, dan zal Ajax hem wel weer voor 30-40 mln verkopen. Daarnaast zal Ajax altijd speeltijd gunnen aan talenten als dit mogelijk is. Want ook een Haller zal eens geblesseerd zijn, geschorst of gewoon even aan rust toe zijn. Brobbey moet het zelf laten zien. Op het veld, niet in het kantoor van Raiola.

13 januari 2021 om 11:28

Maar Brobbey moet dan dus eerst Traore, Danilo en Labyad achter zich zien te krijgen en moet dan hopen op een blessure of schorsing voor Haller om speeltijd te krijgen. Dat is toch geen perspectief?

13 januari 2021 om 12:13

Natuurlijk hebben Traore en Labyad de afgelopen jaren meer in de spits gespeeld. Brobbey is net 18 jaar. Maar toen Traore geblesseerd afviel tegen Atalanta koos Ten Hag niet voor Labyad, Promes of Huntelaar in de spits maar Brobbey. Ook tegen Fc Twente kwam Brobbey als eerste vervanger van de geblesseerde Traore in het veld. Nu met Haller wordt zijn kans op speeltijd natuurlijk minder.

13 januari 2021 om 10:27

Ik denk dat hij een kans wil om te laten zien dat hij de 1e spits kan zijn, die heeft hij helaas niet gekregen, Traore wel en daarom geef ik hem groot gelijk.

13 januari 2021 om 11:02

Hoe oud was Kluivert tegen Milan?

Als vervanger nog wel. Kan me niet voorstellen dat Dortmund een topspits ziet vetrekken en er een talent wat nog amper minuten in het eerste heeft gemaakt en nog maar weinig heeft laten zien ervoor terug haalt. Als Brobbey naar Dortmund gaat zie ik hem zeker niet meer minuten maken dan bij Ajax.

13 januari 2021 om 08:18

Misschien gek. Maar is het niet wat voor Feyenoord? Die zullen aankomende zomer Pratto weer kwijtraken en denk ik Jorgensen verkopen.

13 januari 2021 om 08:51

Ajax 1 van zijn toptalenten verkopen aan een concurrent. Ik ben bang dat Feyenoord die portomonnee niet heeft...

13 januari 2021 om 09:01

Ajax gaat vast 30 miljoen vragen voor iemand waarvan z'n contract is afgelopen in de zomer.... Kom op man, even inlezen voordat je reageert..

13 januari 2021 om 09:56

Feyenoord zal de portemonnee niet hebben vrees ik. Schijnt dat dit niet rond gaat komen tussen Brobbey en Ajax obv financiële plaatje. Vergelijkbaar met situatie Kluivert (Salaris, deel rechten en tekengeld) als Ajax dat niet wilt betalen voor een speler die ze 10 jaar in opleiding hebben en weten wat hij kan dan kan ik mij niet voorstellen dat Feyenoord dit wel neer gaat leggen gezien feit dat die met een kleiner budget werken.

13 januari 2021 om 09:59

Geen 30 miljoen nee, maar wel enkele miljoenen in ieder geval. En in het hypothetische geval dat Feyenoord (of PSV ofzo) zouden komen aankloppen zal Overmars zeker niet zakken met z'n prijs, in tegendeel zelfs. Lijkt me niet dat Feyenoord geld heeft om meer dan 5 miljoen uit te geven aan een 18-jarige spits die nog amper op profniveau heeft gespeeld. Bovendien kun jij wel raden op wat voor salaris Brobbey en zijn entourage mikken, gezien Ajax niet eens een passende aanbieding kan doen blijkbaar, dat kan Feyenoord nooit evenaren. Gelukkig is een stap naar Feyenoord natuurlijk nooit aan de orde voor Brobbey als Amsterdammer. Als hij vertrekt zal dat naar het buitenland zijn, zeer zeker niet naar Rotterdam.

13 januari 2021 om 14:35

"geen 30 miljoen nee, maar wel enkele miljoenen in ieder geval."

Je weet toch dat hij in de zomer transfervrij wegloopt?

"gelukkig is een stap naar Feyenoord natuurlijk nooit aan de orde voor Brobbey als Amsterdammer."

Traditionele fout die hier weer gemaakt wordt. Want dan doen Amsterdammers natuurljik nooit, voor Feyenoord voetballen......?! Ja behalve dan de Amsterdammers Cruijff, Israel, Gullit, Witschge, , etc. Er zijn legio spelers die tussen Ajax, Feyenoord en PSV zijn geswitcht, ik snap dat dit gevoelig ligt bij supporters maar de spelers hebben daar echt minder problemen mee. Brobbey gaat dus niet naar Feyenoord om andere redenen maar niet omdat de Amsterdammer niet voor Feyenoord zou kunnen spelen. Dat kan uiteraard wél.

13 januari 2021 om 10:09

Dat lijkt me ook onzin. Dortmund levert 25 tot 30 goals per seizoen in voor een speler die 20 minuten in Ajax 1 in de benen heeft. Ik kan me dat niet voorstellen

Heel jammer, maar als hij vind dat hij daar beter af is, dan moet hij gaan. Het duurde simpelweg te lang voordat die handtekening gezet werd. Een soort deja vu met Kluivert. Nou die pendelt ook heen en weer tussen voetballen en de bank in Italië en Duitsland. Laat Ajax zich maar focussen op de talenten die wel willen. Gravenberch, Rensch, Taylor, Hansen etc. En laten we hopen dat Rijkhof binnenkort zijn eerste contract gaat tekenen!!

13 januari 2021 om 07:32

Je vergeet dat Kluivert gewoon wilde bijtekenen, maar dat Overmars dit blokkeerde.
Kluivert werd uiteindelijk, zoals diverse andere spelers, bestempeld als “moeilijke” jongen.
De begeleiding binnen Ajax is dramatisch.

13 januari 2021 om 07:41

Je vergeet dat je hier compleet dingen uit je duim zuigt. Overmars wilde dat Kluivert bijtekende, maar zag terecht geen enkele reden om 1 van de best betaalde spelers van Ajax te maken. Zoveel had hij namelijk nu ook weer niet laten zien. Daar kwamen beiden partijen dus niet uit en is uiteindelijk de transfer naar AS Roma rondgekomen. Heeft helemaal niks te maken met een stempel 'moeilijke jongen'. Dat stempel heb jij hem zojuist als eerste hoogstpersoonlijk gegeven.

13 januari 2021 om 08:06

Is het toeval dat jouw naam op 'raymond Verheijen' lijkt? Je bent namelijk net zo vervelend.
Kluivert wilde bijtekenen, net zoals Ajax. Het probleem zat 'm in de hoogte van het loon. En daar deed Ajax toch geen gekke dingen, om hem niet een van de best betaalde spelers te maken. Zelfs vader Patrick adviseerde hem om te blijven. Dan kun je er niet zoveel aan doen.

13 januari 2021 om 10:11

Kluivert heeft toch aardig wat gespeeld bij AS Roma en begint bij Leipzig nu ook meer minuten te maken

13 januari 2021 om 11:20

Aardig wat gespeeld ? Eerste seizoen Roma omgerekend 13 wedstrijdjes, tweede seizoen 15 wedstrijdjes en nu bij Leipzig omgerekend 4 hele wedstrijden.

13 januari 2021 om 11:29

Dat vind ik toch aardig wat wedstrijden voor een talent van 20 in een topcompetitie

13 januari 2021 om 12:03

Die clubs spelen 60 wedstrijden per jaar. Dan vind ik 15 wedstrijden wel heel karig. Nu na een half seizoen 4 wedstrijden gespeeld. Kluivert kan beter nog een stapje omlaag doen, zodat hij wekelijks kan spelen. (en daardoor ook beter kan worden) Nog 3 van deze seizoenen en de rek is eruit. Vanaf dat moment gaat hij in snelheid en acceleratie verliezen en dan wordt Kluivert alleen maar minder, want dan blijft er weinig over.

13 januari 2021 om 14:13

@nl_modric, dat omrekenen gaat je niet heel goed af. Eerste seizoen 1700 en 2e seizoen 2100 minuten. Dat is omgerekend 19 en 23 wedstrijden.

13 januari 2021 om 08:49

Dit was een open doekje. Als hij gokt op een transfervrij vertrek, mag ik aannemen, dat hij alleen nog traint bij Ajax, maar dat hij geen minuten meer krijgt in jong-Ajax .

13 januari 2021 om 10:31

Kluivert kreeg in tegenstelling tot Brobbey wel speelminuten, vind ik niet een zelfde geval. Bovendien kwam daar een flink bod van 17,5 miljoen voor, Brobbey loopt gewoon gratis de deur uit en heeft in mijn ogen geen fatsoenlijke kans gehad.

Dan wel Traore, Labyad of Huntelaar kregen de voorkeur in de spits, was in Jong Ajax tov van Traore ook al, veel te weinig perspectief geboden.

Veel succes om het grootste talent van Dortmund sinds tijden eruit te spelen. Brobbey is ook bij Dortmund tweede, derde of vierde keuze. Maar wel meer centjes. Dat dan weer wel natuurlijk.

13 januari 2021 om 07:31

Maar die is nóg jonger toch?

13 januari 2021 om 07:40

Klopt. Maar het is wel van de zotte om serieus te geloven dat Brobbey de vervanger wordt van Haaland. Haaland is een supertalent en had het al bewezen. Brobbey en Moukoko is veel en veel te licht voor een club als Dortmund, die halen vast wel een echte vervanger voor Haaland.

13 januari 2021 om 07:46

Ja eens

13 januari 2021 om 09:37

Dr Mar / Hij hoeft Haaland er niet uit te spelen, in het artikel staat dat hij een halfjaar mag wennen aan Dortmund en dan in de zomer van dit jaar als Haaland dan verkocht is moet hij de nummer 1 spits worden. Ik geloof niet dat Haaland al deze zomer gaat verkassen, ik verwacht dat pas in de zomer van 2022

13 januari 2021 om 10:19

Met grootste talent wordt Moukoko bedoelt, aan zijn andere reacties te zien.

Mekkeren om het gebrek aan minuten bij Ajax, om vervolgens naar Dortmund te gaan, tja. Uitgerekend de club die twee van de allergrootste spitstalenten onder contract heeft staan, Haaland en Moukoko.

Wat een ondankbaar persoon. Ajax investeert 10 jaar in die jongen en hij weigert bij te tekenen. Er was genoeg perspectief, maar logisch dat Haller nu gehaald is. Ik hoop dat ie faalt, waar hij ook heen gaat, Exit

13 januari 2021 om 07:36

Misschien ligt het meer aan Ajax?
Ajax is natuurlijk wel een koopclub geworden.
Ook de begeleiding binnen Ajaxs dramatisch, dus ik geef Brobbey groot gelijk.
Tijd om Overmars en Ten Hag eruit te gooien, en Ajax weer zijn gezicht terug te geven.
Terug naar de Cruijff revolutie.

13 januari 2021 om 07:45

Haller had niet gekocht geworden als hij had bijgetekend en dan had hij alleen Traore voor zich. Wat begeleiding betreft, daar kan ik niet over meepraten, maar alle andere talenten tekenen wel gewoon bij. En sorry, maar Overmars out? Ik vind dat zowel ten Hag en Overmars het prima doen. Alleen Labyad moet vanaf nu standaard uit de basis.

13 januari 2021 om 07:47

Eerlijk.gezegd begrijp ik Brobbey ook wel dat hij niet tekent bij Ajax. Dit is nu net het moment om weg te gaan en nieuwe kansen te grijpen. Hij zou nu naar een club als PSV, AZ of Club Brugge kunnen gaan. Met een nieuw contract zijn de eerste twee clubs al uitgesloten. Voor zover de sportieve overwegingen.
Hij kan nu ook voor een goed betaald contract bij een grote buitenlandse club kiezen, dan incasseert hij direct miljoenen en heeft hij die club ook weer op zijn cv staan. De kans op speeltijd is dan waarschijnlijk echter niet groter dan bij Ajax. Een financiële keuze in dat geval.

13 januari 2021 om 09:05

Bij PSV zit hij ook op de bank. Die hebben ook een Zahavi gehaald en Lammers verkocht. En zolang Malen er zit, speelt hij niet. En anders halen ze wel een directe vervangen. Hij kan naar PSV maar zn sitautie wordt er niet anders door. AZ heeft hij Boadu voor zich, maar hij kan misschien wel aan spelen toekomen. Maar AZ heeft niet echt een reputatie om wereldtalenten af te leveren aan de Europese top. De meesten falen namelijk onder hogere druk. Club Brugge heeft Bas Dost gehaald, dus zelfde verhaal. Daar komt hij ook niet aan spelen. Feyenoord zou kunnen, maar waarom zou je naar Feyenoord gaan?? Is stap omlaag en krijg je daar garanties? Denk het niet

13 januari 2021 om 09:51

@raymondheij dus gaat hij naar Dortmund waar hij 5e spits wordt, aangezien Dortmund geen koopclub is.
Elke club in de top is een koopclub, anders kun je niet in de top komen/blijven.
Ajax doet het nog steeds met relatief veel eigen jeugd en de jeugd krijgt sowieso de kans

13 januari 2021 om 10:47

Ik ga er dan vanuit dat Malen volgend jaar wel weg is en Zahavi heeft geen 22,5 miljoen gekost en verdient geen 5 miljoen per jaar. PSV speelt ook nog eens met twee spitsen, Ajax met 1 spits.

13 januari 2021 om 16:12

Ik vind ook dat Ajax doorschiet, onze voorhoede heeft wel 100 miljoen gekost en brengt nul jeugdspelers meer voort, best een leuke voorhoede maar ik kan nou juist zo genieten van een Gravenberch die door komt.

Je moet de balans tussen de Cruijff revolutie en Overmars/van der Sar beleid vinden, toen we in de halve finale CL stonden was dat precies het geval, maar Ajax heeft verzuimd ook in te blijven zetten op de opleiding.

13 januari 2021 om 08:09

Ik kan het op zich wel begrijpen hoor. Dit seizoen had hij met traore moeten strijden om de spits positie, maar Huntelaar wordt verlengd met nog een laatste jaar, waardoor zijn kansen afnamen. Dan zegt Huntelaar dat het zijn laatste seizoen is, halen ze Haller. Weer iemand gehaald op (hogere dan hemzelf) leeftijd, weer iemand gekocht die een jeugdspeler in de weg staat. Natuurlijk moet kwaliteit voorop staan, maar ten koste waarvan? Jeugd zal zo langzaam aan vaker het gevoel krijgen dat de kansen op een doorbraak zienderogen afnemen. Wanneer ze niet gelijk top zijn ( dat zijn de uitzonderingen, de meeste spelers groeien nog ) krijgen ze geen / nauwelijks kansen, zitten bij Ajax 1 op de bank als 3e keuze, en kunnen dan weinig (vooral internationaal) ervaring opdoen. Simpel gezegd komen ze bij Ajax in de situatie die we zo verafschuwen wanneer ze naar een buitenlandse club gaan en daar op het 2e/ 3e plan zitten. Het blijft qua stature natuurlijk een grote/ mooie club, maar voor je carriã¨re hoef je daar als jeugdspeler niet direct heen.

13 januari 2021 om 09:36

Ach, met zijn halfbroer Luckassen is ook constant iets aan de knikker. Verbaast me dus niet echt.

13 januari 2021 om 10:19

Wat voor perspectief? Ajax speelt met 1 spits en Ten Hag geeft Haller, Traore en Labyad de voorkeur

13 januari 2021 om 14:43

Lol nu komt het waar gezicht van jullie "supporters". Hopen dat een jonge, donkere gast van Amsterdam nota bene rest van zijn carrière faalt. Maar Frenkie of Matthijs kunnen nooit iets fout doen hè....

Oja want Brobbery speelt Haaland wel even uit de basis. Daarnaast als vervanger van Haaland? Dan ga je er wel flink op achteruit zeg. Brobbery heeft nog een lange weg te gaan. De enige reden dat Dortmund misschien interesse heeft is, omdat zij hopen hem voor een zachte prijs te kunnen overnemen.

Dortmund lijkt me nou niet echt een logische stap. Brobbey kon afgelopen half jaar bij ajax zichzelf niet in de basis spelen terwijl ze niet echt een spits hadden. Waarom zou het dan wel lukken bij een grote Bundesliga club. Dan kan hij beter naar FC Utrecht gaan als hij toch wil spelen.

13 januari 2021 om 08:47

Precies. Als Dortmund dit doet hebben ze zich niet erg in Brobbey verdiept. Brobbey is nu wel interessant voor clubs om te halen, gewoon omdat hij nu heel goedkoop is, zo goedkoop dat een hoop clubs wel een gokje met hem willen wagen. Deze jongen snapt niet dat je als voetballer altijd waarde moet houden door een contract. Goedkoop aangetrokken worden is een groot risico. Je komt zo wel aan een wat grotere club, maar doordat er weinig in je geinvesteerd is, kunnen ze je gewoon voor de breedte aantrekken, waardoor je weinig tot geen speeltijd zal krijgen. Als een club het echt ziet zitten in een bepaalde speler is die club ook bereid er geld in te steken.
Maar aan de andere kant: Brobbey is groot en sterk, maar mist wel inzicht en techniek, dus is hij nog lang niet aan een basisplaats bij Ajax toe. Bij Jong Ajax komt hij gewoon nog zo veel conditie te kort dat hij het einde van een wedstrijd niet kan halen....

13 januari 2021 om 09:05

Andersom zou je ook kunnen zeggen dat Brobbey zich niet erg in Dortmund heet verdiept. Waar met Haaland en de 16-jatige (!) Moukoko 2 enorme talenten staan en het Dortmund dat nooit met meer dan 1 spits speelt. Daarachter zit overigens nog Bradley Fink, die ook echt leuke dingen laat zien. Nou zijn de echte 2-spitsensystemen volgens mij sowieso wel aardig verdwenen uit de top in Europa, of niet?

13 januari 2021 om 10:52

Nu je het zegt inderdaad. Best wel raar dat er zo weinig clubs met 2 spitsen spelen. Inter is het enige voorbeeld dat ik echt kon bedenken en voor de rest heb je Liverpool en Spurs die in praktijk vaak met 2 aanvallers spelen. Waar zou het aan liggen dat zo weinig clubs voor 2 spitsen kiezen? Ik vind het nou niet bepaald een achterhaald systeem.

13 januari 2021 om 11:15

Ja, zat het mij laatst zo te bedenken omdat in de tijd dat ik echt voetbal ging volgen (vanaf 1998) eigenlijk de meeste ploegen wel met 2-spitsen speelden. Mijn geliefde Manchester United toen met Cole-Yorke en daarachter Sheringham-Solskjaer, Arsenal met Bergkamp-Henry en vele Italiaanse ploegen zoals Parma toen nog met Chiesa-Crespo, Milan met Bierhoff-Weah geloof ik. Het is in de jaren daarna gewoon naar achter gedrukt door andere tactieken die op hun beurt over 20 jaar mogelijk weer zijn weggedrukt door andere tactieken.

13 januari 2021 om 13:32

4-4-2 blijkt toch best achterhaald te zijn op dit moment. Er zijn maar een paar teams (uruguay en Atletico Madrid) die er nog mee weg weten te komen, probleem is dat er zoveel teams nu 4-3-3 of 4-2-3-1 spelen. 2 centrale middenvelder hebben een probleem tegen 3 mans middenveld, bijna alle vleugelspelers komen nu naar binnen om te scoren ipv de voorzet te geven. En waarschijnlijk nog wel wat redenen waarom het nu niet meer werkt.

Maar sommige van die spitsenkoppels waren wel echt iconisch, zou wel mooi zijn als dat op een dag weer een soort comeback kan maken onder een wat andere tactiek.

Hahaha. Heerlijk zo vroeg in de morgen: Brobbey vervanger van Halland!!!
On: wat ik van deze jongen tot nu gezien heb is niet meer dan gemiddeld. Behalve fysiek en wat senldheid mist ie voor de rest alles. Wat dat betreft net een blind paard zoals Traore.
Overmars en co hebben het juist gezien waarschijnlijk vandaar een magere aanbieding.
Veel succes wensen en gauw de deur dicht gooien.

Brobbey heeft met zijn broers Luckassen gemeen, dat géén van hen slaagt in de top van de Eredivisie. Lekker laten gaan, in zulke talenten moet je geen tijd meer steken. Jammer, maar Ajax moet nu een ander talent maar de kans geven op 9 ook al is die nog niet zo ver als Brobbey.

Geen idee wat ze met die knul willen. Ik zie dat hij gespierd en sterk is maar kan niet zeggen dat hij gezegend is met bijster veel technisch vernuft. En scoren in de jeugd of KKD zegt niet bijster veel. Denk dat het beter is dat hij vertrekt, hij laat niet echt merken dat hij wilt knokken voor de basis. Wellicht dat het zorgen voor zijn familie meer prioriteit heeft.

Heel bijzonder dit. Lekker eerst wat minuten maken in het eerste elftal en dan de stap maken. Verwacht hij bij Dortmund basis te staan?

Hier moet Dortmund natuurlijk nooit aan beginnen, 2 spelers uit de stal van Raiola vind ik al teveel dus aan 3 moet je nooit beginnen. Het is ook Raiola die hier zelf voeding aan geeft door laatst ook al te beweren dat zijn cliënt Malen in de belangstelling zou staan van Dortmund. Zorc kennende blijft Haaland nog wel een jaartje bij Dortmund, daarna ruimte voor Youssoufa Moukoko en een klein rolletje voor Bradley Fink.

13 januari 2021 om 09:35

Baron / In deze tekst staat dat Haaland in de zomer van 2021 al weggaat. Dat is grote onzin lijkt mij toch? Van wat ik vernomen heb heeft Raiola voor de zomer van 2022 wel al goedkeuring gekregen om Haaland voor een mooie prijs naar een andere club te brengen. Ik denk dat je aan Brobbey wel meer hebt dan een 16 jarige Moukoko, en Malen zou geen verkeerde optie zijn voor Dortmund, maar als je ook al 40 miljoen voor Malen moet betalen wordt het wel steeds lastiger om hem nog met winst weer weg te doen

13 januari 2021 om 10:17

Haaland zal vermoedelijk in de zomer van 2022 wel vertrekken ja, daar zal Zorc ook rekening mee houden. Dat is het nadeel van Raiola en de club Dortmund, er is altijd nog een stapje erboven. Geloof mij maar dat je echt meer hebt aan een Moukoko dan aan Brobbey hoor, bekijk de jeugd-samenvattingen maar die gewoon op de Dortmund- of DFB-site staan. Beide spelers drijven natuurlijk op hun fysieke kracht maar Moukoko is vele malen atletischer, heeft meer spelinzicht en bezit veel meer facetten van het voetbal. Brobbey heeft zeker kwaliteiten maar ik vind toch dat hij teveel op zijn fysiek drijft. Malen ben ik fan van ja, Raiola kennende zal de prijs geen 40 miljoen worden. Die zal wel gaan lopen muiten bij PSV waardoor ze hem voor minder weg moeten doen, 3 jaar later zal hij dat dan weer bij Dortmund doen. Nee, nare vent die Mino.

13 januari 2021 om 10:19

Baron / Duidelijk. Ik ben zelf niet zo heel bekend met Mokouko maar ik hoor hele goede verhalen over hem. Ik hoor vaker mensen wat neerbuigend over Mino praten, in Madrid hebben we nog geen ervaring met hem maar volgens meerdere bronnen is de transfer van Haaland in 2022 naar Real Madrid al helemaal rond en wordt Haaland dus de eerste Mino-speler die bij ons aan de slag gaat, ik ben heel erg benieuwd!

Zal dit snel naar het buitenland gaan niet in veel gevallen te maken hebben met gewoon donkere families die eieren voor hun geld kiezen? Ik lees van alles over te weinig begeleiding enzo, maar krijgen donkere jongens dan echt minder begeleiding dan blanken bij Ajax? Als dat zo is zou dat een heel kwalijke zaak zijn. Ik denk dat het vaak, en dat is niet racistisch bedoeld, een dingetje is binnen de families/cultuur dat zij gewoon vaak liever voor hun zekerheid op centen gebied kiezen. Valt wat voor te zeggen en zou ik ze niet kwalijk nemen, het is maar de vraag of je het waarmaakt en ooit nog een dergelijk salaris voorgeschoteld krijgt.

13 januari 2021 om 10:15

Nee, onzin wat betreft die begeleiding. Het is wel zo dat veel Afrikanen heel positief naar engeland kijken. Los van voetbal gezien, Engeland wordt ook vaak als het beloofde land gezien, al denken heel wat PVV stemmers daar anders over.

Als je toch vertrekt, lijkt me Dortmund wel een ideale club voor hem..

13 januari 2021 om 10:20

John / Ja en nee, uiteraard is Dortmund een mooie club en zij staan er om bekend jonge jongens kansen te geven, daar kicken ze zelfs op. Maar de concurrentie bij Dortmund is behoorlijk, voor iemand die weg wil bij Ajax omdat hij aan spelen wil toekomen, lijkt mij Dortmund de laatste bestemming op dit moment

En hij gaat moukoko eruit spelen zeker..
..

Leuke opvulling voor de bank maar meer zeker niet.

13 januari 2021 om 09:32

Steven / Die Moukoko is toch ook pas 16 of 17 jaar jong? Die zal hij er wel uit spelen ja haha. Maar daarna komt de eindbaas Haaland, die speelt hij er zeker nog niet uit maar Dortmund is wel slim, die gaan niet pas vervangers kopen als ze een speler verliezen.

13 januari 2021 om 09:48

Moukoko is net 16 maar valt nu al geregeld in. Die is echt zoveel beter als Brobbey.

13 januari 2021 om 10:05

Beter dan*, maar het is nog niet per se echt aantoonbaar dat hij zoveel beter is dan Brobbey hoor, bij de jeugd is het allemaal erg indrukwekkend maar in het eerste valt het (logisch natuurlijk) nog wel mee! Neemt niet weg dat er met hem als concurrent ook als Haaland vertrekt verre van zekerheid is om te kunnen spelen bij Dortmund. Ik zou dit een rare move vinden van Brobbey. Edit: typo.

13 januari 2021 om 12:31

Inside / Moukoko is in november inderdaad 16 geworden maar hij is echt beter dan Brobbey. Ik ben een vrij fanatiek volger van jeugdvoetbal, door mijn woonplaats kom ik het meest bij AZ en op de Toekomst (toen het nog kon) en heb zodoende veel gezien van de NL talenten. Dortmund spelers volg ik het meeste via de Dortmund site of DFB site. Als ik in Dortmund ben probeer ik op Brackel wel altijd wat mee te pakken. Maar hierdoor kan ik wel zeggen dat Moukoko echt beter is hoor, hij bezit veel meer facetten van het voetbal: technische, explosief, sterk, snel en echt heel slim in het positie kiezen. Ik heb het gevoel dat Brobbey 90% op fysiek doet, het is een verbeterde versie van Geoffrey Castillion mijn inziens. Als dit voordeel straks wegvalt moet ik het allemaal nog maar zien.

13 januari 2021 om 13:58

Haaland zal pas weggaan ten vroeste in 2022 dan is Moukoko klaar om hem the vervangen en hij is echt 3x beter dan Brobey

Het spelletje is begonnen, management van Brobbey praat met een journalist zet hoog in iedereen denkt Ajax spits naar Dortmund dat moet een goede spits zijn volgende week melden de clubs iets onder (miss gelijkwaardig aan) Dortmund zich bij het management Management zegt tegen Edwin en Marc: Heey gozer ik heb nog 3 contracten liggen, doe maar een nieuw opzetje Management en Brobbey weer euro's verdiend en Brobbey bij Ajax of een ander internationaal goede ploeg.

Van wat ik vernomen heb gaat Haaland niet komende zomer weg, maar pas in de zomer van 2022. Wat wel mogelijk zou kunnen zijn is dat Dortmund alvast Brobbey wil binnenhalen om hem te laten wennen en een paar kleinere wedstrijden laten spelen ofzo. Ik weet zeker dat Florentino Perez deze zomer vol voor Alaba en Mbappe gaat, en ik kan me haast niet voorstellen dat Haaland daar op 1 of andere manier ook nog bij past. Dus Brobbey naar Dortmund geloof ik wel, maar Haaland vertrekken in de zomer van 2021 is denk ik onjuist

13 januari 2021 om 09:33

Brobbey als vervanger van Haaland is natuurlijk al onzin. Een van de beste spitsen op dit moment ga je niet vervangen met een jeugdig talent die nog niets heeft laten zien. Dat maakt dit bericht wat ongeloofwaardig. Wat jij zegt zou kunnen Inside dat hij alvast gehaald wordt voor een prikkie.

13 januari 2021 om 13:55

Dortmund heeft supertalent moukoko of hij ook noemt. Dat zou de logische vervanger zijn voor Haaland als hij vertrekt in 2022

Ik denk dat de onwil van brobbey zelf nog niet eens zo groot is.. zijn zaakwaarnemer is degene die er weer een dik contract uit wil slepen.. die jongen is wellicht een groot talent maar moet het eerst nog maar eens maken. Als hij naar Dortmund gaat zit ie binnen de kortste keren op de bank..

Ik denk dat hij zo'n geval gaat worden waarbij achteraf iedereen zegt hoe dom Ajax is dat ze hem hebben laten gaan. Deze jongen heeft veel potentie en zijn kracht zal goed van pas komen in grote competities. Echter snap ik heel goed dat het geduld op is bij Ajax. Hij is 18 en hij/zijn zaakwaarnemer is nu al zo bezig. Het houdt een keer op. Het zou gevaarlijk zijn om dit gedrag te belonen. Daarmee schud je ook andere zaakwaarnemers wakker voor toekomstige onderhandelingen.

13 januari 2021 om 10:09

Hoe bedoel je dat Ajax dom is dat ze hem laten gaan? Ajax is al een jaar bezig om zijn contract te verlengen, hij zei zelf in november dat dat wel ging gebeuren. Nu kan hij transfervrij weg. Ajax kan daar niets aan doen.

13 januari 2021 om 10:34

Dat is letterlijk wat ik bedoel als je mn bericht goed leest. Dit is zo'n geval als Botman, waarbij achteraf mensen gaan zeggen dat het dom was om hem te laten gaan (als ie er in de Bundesliga z'n eerste drie goals in heeft liggen). Terwijl Ajax ook hier, net als bij Botman, niet echt veel anders kan doen. Botman was bij Jong en Heerenveen nog niet overtuigend genoeg om de huidige Cv's te passeren, wilde spelen en vervolgens kreeg Ajax een heel goed bod. Voor dat bod zou iedereen hem verkopen op dat moment. In het geval van Brobbey; die loopt nu op z'n 18e al zo moeilijk te doen mbt een contract. Dit terwijl hij daar mijn inziens nog niet echt recht op heeft. Geef je hem z'n zin en een (te) duur contract, dan zal dat enkel slecht uitpakken voor toekomstige onderhandelingen met andere spelers. Naar mijn mening kom je nu op het punt 'graag of helemaal niet'. Ik voorspel enkel dat je de 'achteraf is een koe in de kont kijk helden' zult gaan krijgen om Ajax hierover uit te lachen als hij het goed gaat doen.

Zo zonde maar hij vergeet 1 ding bij welke top ploeg hij komt hij zal dan 2e of 3e spits worden en wissel geld zijn. In mijn ogen kun je beter als grote aankoop naar een club gaan dan als transfervrije speler. Enige reden is financieel word een speler hier beter (wat ook prima is). Want als het alleen maar om het geld gaat ben ik blij dat ie vertrekt!! Bij Dortmund zal hij waarschijnlijk alles spelen inclusief CL. Hahaha

Zo'n jonge spits moet gewoon geduld hebben, je bent pas 18 en hebt nog altijd tijd zat om je door te ontwikkelen bij Ajax. Maar goed cliënten van Raiola, zijn nou eenmaal niet zo geduldig.

13 januari 2021 om 10:33

Ja maar je moet wel perspectief geboden krijgen, ik vind dat Traore onevenredig veel speeltijd heeft gekregen zowel in Jong Ajax als Ajax 1 ten opzichte van Brobbey. Als het Traore niet was, was het wel Huntelaar of zelfs Labyad die de voorkeur kreeg. Met Haller erbij heeft hij het gevoel, denk ik, de 4de man te zijn, misschien zelfs 5de als hij Tadic de voorkeur ook nog geeft.

Ajax had meer kunnen doen in mijn ogen.

13 januari 2021 om 11:22

Misschien omdat jongetje Brobbey bij jong Ajax nauwelijks een heel duel aan kon? Wat dat betreft was Traore ook een stuk fitter en hij schoot er ook genoeg in bij Jong Ajax

13 januari 2021 om 12:06

Dat niet alleen Apeldoorner. Traore is een jaar ouder. Huntelaar stopt na dit seizoen, Labyad wordt steeds vaker als middenvelder gebruikt en Tadic speelt alleen nog maar op links. Hij is normaliter volgend seizoen, achter Haller, 2/3 keus samen met Traore. Beter kan je het imo niet wensen als 18 jarige speler.

13 januari 2021 om 12:42

Ik snap echt niet dat de Japie's van deze site zo'n jongen nog gelijk geven ook.. hij is net 18! Daar kun je toch geen 50 wedstrijden op gokken? Buiten dat is er al heel vaak gezegd dat Ajax al iets van een jaar bezig is om zijn contract te verlengen. Wat kun je dan nog meer doen als hij toch liever vertrekt? Hij mag van mij helemaal zelf weten waar hij gaat werken net als ieder ander mens maar ik vind het wel zonde.

13 januari 2021 om 14:27

" Wat kun je dan nog meer doen als hij toch liever vertrekt?"
Concrete speeltijd geven! Is toch zo klaar als een klontje?? Die jongen wil gewoon uitzicht op speeltijd. Jij vindt dat raar. Ik niet. Ik vind jouw opvatting raar. Want jij denkt louter als supporter. Probeer je eens te verplaatsen in de schoenen van Brobbey. En jij krijgt te horen 'joh, je mag misschien als tweede spits gaan spelen, moet je wel met Traoré uitvechten wie er in de beker mag spelen en wie de beschikbare 200 minuutjes mag gaan opvullen de komende 18 maanden'. Jij zou tekenen voor een nieuw contract? Nou, spelers met ambitie in hun donder doen dat dus niet! Die zijn niet gek. Die weten inmiddels wel wat 'ajax geeft de jeugd altijd kansen' in de keiharde praktijk echt betekent.

13 januari 2021 om 16:05

@apeldoorner

Dan geef je hem een helft of laat je hem een keer met kramp van het veld gedragen worden bij Jong Ajax, dan geef je een signaal af, zowel dat hij meer inhoud moet kweken als dat je hem perspectief geeft.

13 januari 2021 om 16:09

@constant kante

Juist, doet mij dan ook pijn weer een Labyad aan de aftrap te zien in de spits. Best een leuke speler tegen het rechterrijtje maar met alle respect, dat moeten we ook uit de opleiding kunnen halen. Meest pijnlijke vind ik dat Noa Lang minimaal gelijkwaardig is en ook geen kans krijgt.

Traore heeft wel heel veel gespeeld dit seizoen en ook bij Jong Ajax en dat steekt denk ik nog wel het meeste. Ik denk dat Brobbey minder moeite heeft met Huntelaar, die gaat ook weg en kan hij wat van leren. We hadden het met Traore, Danilo en Brobbey ook best leuk in orde.

Nu willen er minstens twee vertrekken.

Hier geloof ik niks van. Brobbey in beeld als vervanger van Haaland.
Haaland is een fenomeen die zich wekelijks onderscheid en dat al jaren. Brobbey heeft aan Ajax 1 geroken en mocht een intikkertje tegen de touwen schieten.
De kop van dit artikel klopt derhalve niet.

Brobbey man, je bent 19! Je hebt Haller voor je in de pikorde en je mag de strijd aangaan voor de backup positie in de spits bij een absolute topclub waar je al 10 jaar voor speelt.
Daarvoor moet je de strijd aangaan met Traore en Danilo, leeftijdsgenoten.
Als je dan echt zo goed bent, dan win je die strijd. Als 2e spits krijg je altijd speelminuten, want Haller zal niet alles spelen (blessures, schorsingen, vermoeidheid). Daarnaast kun je leren van Haller, net als jij fysiek sterk!
Dus als je niet bijtekent, dan gaat het niet op perspectief of vertrouwen, dan gaat het om geld.
En dat is prima, want je bent een broodvoetballer. Maar kom er dan voor uit. Ik wil meer geld!

Het probleem is dat de jeugd bij Ajax na 3 wedstrijden in het 2e elftal meteen bestempeld worden als de nieuwe Cruyff, Van Basten ,kluivert of Bergkamp. Dit is de Amsterdamse mentaliteit en de invloed van de media, die deze jongens helemaal ophemelt. Ook de Knvb doet hieraan mee, kijk naar Schuurs en Gravenberch, die na een paar wedstrijden inmiddels bij Oranje in de selectie zitten, en nu al genoemd worden bij Manchester, Liverpool, Barca en Real Madrid. Wees realistisch en laat je niet gek maken door spelersmakelaars, maar blijf met beide voeten op de grond!

Mbappe naar Real, Salah naar PSG, Haaland naar Liverpool. Zou mooi zijn

13 januari 2021 om 13:53

Waarom zou Salah naar PSG gaan?? Hij speeltt nu bij een van de 4 beste ploegen ter wereld in de beste competitie van de wereld. Als je kampioen kan spelen in Engeland of kampioen spelen in Frankrijk, Ik denk dat de besslising snel is genomen

Haaland gaat nergens heen, hij is gelukkig bij Dortmund en iedereen bij Dortmund verklaard dat hij tenminste nog een jaar blijft. Hij heeft een langdurig comtract, waarom zouden ze hem dan willen verkopen. Haaland zal prjzen shenken aan Dortmund. Elke week komt er wel zo een onzin verhaal naar buiten over Haaland

Domenech kan uit zijn grote duim zuigen wat hij wil; Brobbey als opvolger voor Haaland is gewoon absoluut ongeloofwaardig. Dortmund, en trouwens ook geen soortgelijke club, zal een spits met een waarde van pakweg 75 tot 100 miljoen verkopen en dan een ventje van 18 met een wedstrijdje eredivisie ervaring daar voor terug halen. Klinkklare onzin. En dus: als Brobbey naar Dortmund verkast komt hij daar in zo'n beetje dezelfde situatie terecht als hij nu bij Ajax zit. Achter 2 a 3 andere spitsen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren