Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Kenneth Perez schrikt van Ihattaren: ‘Zijn tong hing tot aan zijn schoenen’

Laatste update:

Mohamed Ihattaren is nog altijd niet topfit, merken de analisten van zowel Veronica Inside als Voetbalpraat maandagavond op. De aanvallende middenvelder van PSV stond zondag tachtig minuten op het veld in de uitwedstrijd tegen Ajax (2-2), maar had volgens Kenneth Perez, Wim Kieft en Johan Derksen moeite om het tempo bij te benen. Ihattaren worstelt al het gehele seizoen met zijn fitheid.

"Ik schrok wel van Ihattaren. Toen hij kort voor rust één sprint trok, hing zijn tong echt tot zijn schoenen", vertelt Perez bij Voetbalpraat op ESPN. "Ik vond hem wel een van de dissonanten." De analist merkte dat met name de veteranen van PSV, zoals Eran Zahavi die beide goals maakte, de doorslag gaven. "Vooraf hoopte ik dat de jonge spelers, zoals Cody Gakpo en Donyell Malen, zich konden laten zien, maar uiteindelijk waren het de geroutineerde spelers die er tussenuit sprongen. Malen gaf wel twee fantastische assists en was goed in de beginfase, maar over de gehele wedstrijd waren het de geroutineerde spelers."

Perez twijfelt niet aan het voetballende talent van Ihattaren, maar acht de achttienjarige jeugdexponent op dit moment niet in staat om een dragende kracht te worden voor PSV. "Hij is niet fit genoeg. Hij is niet fit genoeg om op dit moment een cruciale rol te spelen bij een topploeg. Hopelijk wordt hij dat, dan heeft hij alle kwaliteiten om wel belangrijk te worden", aldus de Deen, die het belang van fitheid andermaal benadrukt. "De bedoeling is dat je acties en sprints herhaaldelijk kunt uitvoeren. Daar is fitheid heel belangrijk in. In mijn ogen is hij gewoon niet fit genoeg om de rol, die hij wel in zijn mars heeft, te vervullen."

Bij Veronica Inside geeft Kieft aan dat Ihattaren niet goed tot zijn recht komt in het spel van PSV. "Hij moet veel lopen. Ik neem aan dat je als jonge speler ook veel kunt lopen, maar hij raakt buiten adem", geeft de oud-spits aan. "De enige manier waarop je hem momenteel goed kunt gebruiken, is als je heel dicht bij de goal speelt. Maar zo speelt PSV niet. Tegen Ajax weet je dat je naar achteren en naar voren moet, maar ik heb hem gisteren niet gezien. Alle kwaliteiten waarvan we denken dat hij ze heeft: ik zie het geen moment."

Johan Derksen merkt eveneens op dat het Ihattaren nog ontbreekt aan fitheid. De analist ziet dat het steeds moeilijker kan worden voor het talent om nog aan te haken. "Je kunt die jongen alleen maar in vorm laten komen door hem te laten spelen. In het begin had je tegen de fluttegenstanders in hem kunnen investeren, want dan maakt het niet uit als er één speler verzaakt. Maar hij is nu nog steeds niet topfit. Hij is nog steeds te zwaar, heeft geen acceleratie en is niet de speler die wij kennen uit zijn eerdere periode. Het wordt tijd dat hij laat zien dat hij terug is."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het was ook een vrij intensieve wedstrijd. Lijkt me dat niemand had verwacht dat hij nu ineens 90 minuten zou vlammen. Begint steeds beter te spelen maar was nu gewoon voor spek en bonen op die ene leuke actie na. Gewoon vertrouwen geven, komt wel weer goed.

11 januari 2021 om 23:42

Eens met jou bovendien was de manier waarop PSV speelde gewoon niet hoe een speler met zijn profiel het liefst speelt. Hij moet alleen maar ruimtes gaan dicht lopen en druk zetten en afwachten. Terwijl dit een speler is die de bal in de voeten wilt hebben en kansen wilt creëeren. Hij komt er echt wel hoor, heb ik volste vertrouwen in.

12 januari 2021 om 00:24

Komt niet goed. Te zwaar voor zijn positie. Kijk hoe dun Frenkie de jong is of andere middenvelders. Misschien in zijn genen maar hij mist explosiviteit en kan niet de hele wedstrijd gaan. Blijft een goede speler maar zal de top helaas nooit halen. Iets dat ik vorig seizoen nog wel dacht. Laat niet weg dat niet iedereen de top hoeft te halen. En het blijft mooi om naar te kijken.

12 januari 2021 om 07:17

Jij hebt een glazen bol volgens mij. Wie wordt er kampioen dit jaar? En wie wint de CL en wie het EK? Hoor het graag. Bvd!

12 januari 2021 om 08:57

@woutersl ik denk dat ze bij de club wel kunnen meten of die jongen te zwaar is, een vergelijking maken met een ander slaat helemaal nergens op.
Het overdreven verhaal begint wel de spuigaten uit te lopen over de conditie van die jongen en PSV algeheel. Elke zogenaamde kenner zou moeten weten dat achter de bal aan rennen meer energie kost, dan de bal in bezit hebben. Neem daarbij het tempo mee, wat de verdienste van Ajax was (die moesten) en je verspilt veel energie. Daarom was het ook zo zonde dat PSV achteruit ging lopen, was het tactiek of nam Ajax op tijd het heft over. We vergeten ook daarbij te vertellen dat Ajax gewoon een fantastisch elftal heeft, ze speelde niet tegen de nummer 18 van de Eredivisie.

12 januari 2021 om 01:13

Hoe kan het dan dat de jongens van Ajax er in de 2e helft er nog een schepje bovenop gooide, het toen alleen maar tegenhouden voor PSV en mochten blij zijn dat het bij 2-2 gebleven is.

12 januari 2021 om 01:38

Blij? Hoe kan het zijn dat je met zulke uitgaves nog niet eens een doelpuntje meer kan maken als je tegen PSV speelt met zulke uitgaves. Ajax mag dan wel eens gaan presteren tegen gelijkmatige clubs dit seizoen want defensief is het om te janken.On: Ik denk dat Ihattaren makkelijk zich aanpast bepaalde situaties als deze. Hij moet gewoon wedstrijden meer spelen

12 januari 2021 om 05:35

Ihattaren kan zich voetballend wel aanpassen, maar het oogt gewoon niet goed. Vorig jaar was hij een wat ielig en pezig mannetje dat snel en lichtvoetig zijn acties uitvoerde. Nu oogt hij log. Misschien dat hij niet meer te dik is en blokjes heeft, maar het ziet er niet meer uit als die jongen van vorig jaar. Afgelopen seizoen speelde Mo als een betere versie van Afellay in zijn beste dagen. Technisch sterk, frivool en als een mug zo snel in zijn richtingsveranderingen. Nu is hij technisch prima, maar hij loopt als een vrachtwagen. Hij zal qua voeding en krachttraining echt andere keuzes moeten maken. Veel meer looptraining en explosiviteit ipv het krachthonk.

12 januari 2021 om 08:34

@janta,

De analisten maken net zulke opmerkingen. En dan denk ik, jullie hebben toch in de top gevoetbald.

PSV staat 0-2 voor. Ajax gaat met enorm veel risico en druk naar voren spelen. Je wordt gewoon automatisch naar achteren gedrukt, waar je op enkele speldenprikjes niet meer onderuit komt. Dat is de verdienste van Ajax en heeft op dat moment nog niks met fitheid te maken. Je ziet ook dat Ajax na de gelijkmaker niet meer die druk zet en PSV weer meer tot voetballen komt. Op dat moment komt de wedstrijd weer zowel op het scorebord als op het veld weer in balans. Dan zeggen ze dat het komt door de wissels en verse krachten. Nee, Ajax neemt veel minder risico na de gelijkmaker.
En dat laatste is dan weer apart. Als een ploeg scoort neemt 9 van de 10 keer gas terug, terwijl als ze op dezelfde voet doorgaan de kans groot is dat je erover heen kan walsen. Maar dan zie je toch dat voetbal naast een tactisch spelletje, ook een psychisch spelletje is.

Als Ajax was doorgegaan na de 2-2, had je misschien gelijk gehad. Maar als Ajax de 3-2 had gemaakt, zal je een omgekeerd beeld zien. Ajax wordt teruggedrongen door Psv. Hadden de analisten dan geroepen dat Ajax niet fit genoeg is?

12 januari 2021 om 08:48

Daar ligt nou net ook de zwakte van Ajax. Psv doet vergelijkbare uitgaven. Bruma voor 15 miljoen of mogen we daar niet meer over praten omdat hij nu weg is?

12 januari 2021 om 11:33

@4fredondo hetzelfde geldt voor het spel van Psv, Dumfries gaf aan na de 0-2 dat PSV bewust ietsje meer inzakte. Als ze dat niet hadden gedaan, dan was het wellicht een walkover geweest in de eerste helft. Inderdaad blijft het interessant voer voor psychologen.

12 januari 2021 om 06:53

"lijkt me dat niemand had verwacht dat hij nu ineens 90 minuten zou vlammen." Nee, maar je mag echt wel iets meer verwachten dan wat hij zondag op de mat legde. Echt wat is dat voor overdreven altijd hier met Ihattaren? Dit is een jonge profvoetballer bij een Nederlandse topclub. Heel veel mensen die doen net alsof hij 3/4-jaar in een rolstoel heeft gezeten. Wat een overtrokken gedoe. Als je op deze leeftijd zo loopt te worstelen met je fitheid, dan moet je het niet over de Europese top hebben. Als deze situatie op korte termijn niet veranderd, dan heb ik er een hard hoofd in dat hij zijn potentie echt ooit waar gaat maken.

12 januari 2021 om 09:18

Hij is 18 jaar en moest constant achter zijn man aanrennen. Ajax dwong PSV terug dus hij heeft alleen domme meters moeten maken. Hij had zeker betere moeten spelen maar had hier ook weinig kans toe omdat PSV geen aanvallende intenties had, wat moet een spelmaker dan nog doen op die leeftijd?

12 januari 2021 om 11:10

Hoe lang heb je nodig om fit te worden dan. Dat mag toch wel lukken in 3-4 maanden. Deze jongen kun je nu al afschrijven voor topvoetbal. Hij heeft de zelfdiscipline gewoon niet, dat kan maar dan haal je de top niet, zo simpel is het. Het was erg duidelijk in deze topper dat hij het tempo niet aankan en met dat oversized shirtje weet je in feite ook al genoeg. Hij ging niet de Tannane fout maken om ook nog eens een strak shirt aan te trekken want dan was niet het halve maar het hele land weer over hem gevallen.

12 januari 2021 om 11:43

Als je lichamelijk topfit bent, maar geestelijk niet, dan heeft dat absoluut zijn uitwerking op je fysieke gesteldheid, dat is al zo vaak aangetoond. Als je zijn insta volgt en de berichtgeving rondom Psv, dan merk je dat hij de knop heeft omgezet en werkt aan zijn fitheid. We moeten niet vergeten dat om welke reden dan ook hij een mentaal enorm zware periode heeft gehad, blijkbaar herstelt hij daar lastig van (wat helemaal niet erg is, dat komt ook ontzettend vaak voor, merk ik ook in mijn directe omgeving). Hoe jong iemand ook is, we moeten niet vergeten dat iedereen anders reageert op bepaalde gebeurtenissen. Ik vind het dan ook te simpel om te zeggen dat het moet lukken in 3-4 maanden. Ja, dat is misschien het gemiddelde of wat je mag verwachten in normale omstandigheden, maar daarvan is hier absoluut geen sprake. Hij is nog steeds maar 18 jaar, er zit absoluut geen haast achter, als hij nog 4 jaar bij PSV speelt kan hij ook nog de top bereiken.

12 januari 2021 om 18:46

Ja, het is goed om positief te blijven, ik zeg slechts wat ik denk en ik zie hem geen topspeler worden, veel talent, te weinig zelfdiscipline.

Stylist , kan mooi voetballen. Maar is qua tempo, loopvermogen en inhoud 20 jaar te laat geboren. Hij doet mij denken aan van de Vaart , maar die was een stuk fitter en sneller op zijn 18e. Als je nu al amper vooruitkomt wens ik hem enorm veel succes.

12 januari 2021 om 00:00

Aan de andere kant kon hij het wel in het seizoen onder Van Bommel. Zijn lichaam heeft een opdonder gehad en moet nu keihard werken om er weer bovenop te komen. Maar je moet binnen nu en een paar maand wel resultaten gaan zien inderdaad.

12 januari 2021 om 00:25

Helemaal mee eens. Lichaam is ongeschikt voor de top.

12 januari 2021 om 00:58

Als ie naar een tiende van de discipline had van een Ronaldo, was zijn lichaam echt wel geschikt. Maar heeft veel meegemaakt, dus geef m het voordeel vd twijfel en hoop dat ie het nog redt. Maar hij is al een half jaar echt te zwaar. En dat is echt er af te trainen.

13 januari 2021 om 03:48

ophouden over veel meegemaakt, een heleboel 17-18 jarigen hebben veel meer meegemaakt sommigen meer dan Mo, en voor het geld wat hij krijgt mag hij gerust wat fitter zijn!

13 januari 2021 om 17:45

Goede reactie man. Omdat een heleboel 17-18 jarigen veel meer hebben meegemaakt, moet men erover ophouden. Sterk. Hij had een enorm goede band met zijn vader en was hiervoor topfit en scherp. Dat dit even een stap terug is, is te verklaren. En even voor jou: er zijn nog veel en veel meer 17-18 jarigen die veel minder hebben meegemaakt.... Goede redenering 😔😔😔

Ik denk dat jongens als Ihattaren wel een goed voorbeeld zijn waarom ervaren professionals zo belangrijk zijn 'in de kleedkamer'. Een Van de Beek die in een jaar tijd kilos aan spier erbij kweekt, doordat Tadic hem aan zijn oren de sportschool in trekt. Huntelaar die op zijn 37e keihard werkt en niets minder accepteert van anderen op de training. Ronaldo die als eerste op de club is en als laatste weggaat. Dat soort kerels heb je nodig om aan de jonge gasten te laten zien wat ervoor nodig is. Bij PSV merk je toch wel dat het talent de boventoon voert. Dumfries, vrij jong, als captain. Rosario. Malen. Allemaal jonge gasten. Ihattaren ook na zijn korte periode bij Oranje: hij was zwaar onder de indruk hoe hard iedereen daar werkt en hoe hoog dan het niveau ligt. In die zin is het top hoe Schmidt Ihattaren gewoon als een van de spelers heeft behandeld, al denk ik nog steeds dat die jongen nooit in dat systeem gaat passen. Maar PSV heeft denk ik wel behoefte aan een type Alex, Van Bommel, enz om die jonge gasten de baas te zijn in de spelersgroep. Wellicht dat een Van Ginkel een dergelijke rol op zich kan nemen? Afellay was wellicht een goed type daarvoor geweest, al speelde hij natuurlijk nooit. En of het bij Ihattaren nu ligt aan dat ie de motivatie niet kan opbrengen of dat zijn moeilijke tijd een rol blijft spelen - want het valt niet te ontkennen dat die jongen gewoon niet fit en explosief genoeg is - doet er denk ik niet zoveel toe. Je hebt gasten nodig die je op sleeptouw nemen en dan heb je denk ik meer aan een gast op leeftijd met een fantastische carriere dan dat Denzel Dumfries je opzweept, met alle respect

12 januari 2021 om 00:10

Ik denk dat het ideale rolmodel voor Ihattaren al in Eindhoven rondloopt in de naam van Mario Gotze. Ik zie veel gelijkenissen tussen Ihattaren en (de jonge) Gotze. Naast dat het vergelijkbare type spelers zijn, weet Gotze ook hoe het is om op jonge leeftijd extreem gehypt te worden en veel over je heen te krijgen. Daarnaast weet Gotze natuurlijk ook als geen ander wat er in de absolute top gevraagd wordt en hoe ver Ihattaren van dit niveau verwijderd is. Kortom: als iemand Mo van nuttige adviezen kan voorzien, is Gotze het wel. En hoewel Gotze misschien niet het type speler is dat jonge gasten keihard op zijn plek zet, is het natuurlijk wel iemand die respect afdwingt op basis van zowel zijn verleden als zijn huidige voetbalkwaliteiten (technisch nog steeds veruit de beste speler van Psv).

12 januari 2021 om 00:21

Maar ook bij Gotze denk ik meer dat het dan vanuit de ander moet komen om te leren van Gotze en zijn carriere. Hij lijkt me niet het type die Ihattaren meetrekt, schoppen onder zijn kont geeft, ongevraagd advies geeft, dat soort dingen. Misschien heb ik het daarin compleet mis omdat ik teveel afga op zijn uitstraling.

12 januari 2021 om 15:54

Wat een onzin zeg Martijn. En dan ook met droge ogen Ronaldo in 1 zin noemen met Tadic en Huntelaar. Ik snap dat je voor Ajax bent maar dit slaat alles.

Moet Ihattaren het dan leren van de grote Tadic? Die bij Twente, Groningen, Southampton (20 doelpunten in 140 wedstrijden) en Ajax (waar hij nu afbouwt) heeft gespeeld? Huntelaar heb ik ook nooit een topper gevonden en vraag me af of dat nou zo'n geweldig rolmodel is; ik vind het vooral een nare vent en een onruststoker gebaseerd op zijn tijd bij het NL elftal.

Dumfries gaat de wereldtop natuurlijk ook nooit halen, maar die jongen knokt zich van de amateurs omhoog tot captain bij Psv; lijkt me dat daar toch ook genoeg vanaf moet komen.

12 januari 2021 om 16:28

"En dan ook met droge ogen Ronaldo in 1 zin noemen met Tadic en Huntelaar" Met die uitspraak diskwalificeer je je al, want dan heb je echt 0,0 idee waar ik het over heb. Ja, een speler zal meer ontzag hebben voor de carriere van Ronaldo en Messi dan voor Tadic. Daar gaat het toch helemaal niet om? Het gaat erom dat Tadic op een leeftijd is dat hij het allemaal al wel heeft meegemaakt in de voetballerij. Dat hij in een topcompetitie heeft gespeeld. En dat hij kei- en keihard werkt en goed voor zijn lichaam zorgt om op zijn leeftijd dit niveau te kunnen halen. Huntelaar idem: "heb ik ook nooit een topper gevonden". Haha nee top, als jij dat vind dan neem ik mijn uitspraak terug. Die man is 37, draait nog steeds mee in het topvoetbal, is beslissend geweest op een WK en heeft bij de allergrootste clubs ter wereld meegedraaid. Dan kan er "ook wel genoeg afkomen" van die knokkende Dumfries, maar ik heb toch het idee dat je als jonge jongen meer hebt aan de adviezen van Huntelaar. Dus dit heeft allemaal niet superveel met kwaliteit te maken (deels wel uiteraard), maar vooral met ervaring in de top en wat je ervoor doet om daar te blijven. En dan kun je een type Van der Meyde hebben die een jonge gast zal leren hoe het vooral niet moet. En je hebt de jongens die ik opnoem - en zo zijn er nog tientallen - die alles op alles zetten in hun leven om top te presteren. En die dus uitermate geschikt zijn om een jonge speler als Ihattaren een paar schoppen onder zijn kont te geven. En nogmaals: dat leek me niet heel moeilijk te begrijpen uit mijn eerdere comment, waar ik letterlijk niets heb gezegd over hoe goed een Huntelaar en Tadic ooit waren ten opzicht van Ronaldo. Dat je het dan aan Ajax lieert vind ik nog mooier. Ja, daardoor kwam ik sneller op die voorbeelden. Ik had ook een Kuyt kunnen noemen als dat eerder in me was opgekomen; iemand die ik absoluut een kwal vind, maar die eenzelfde mentaliteit had.

12 januari 2021 om 16:39

Agree to disagree Ik denk dat Ihattaren vooral heel hard moet lachen als iemand als Huntelaar dan zogenaamd boos gaat worden. Daarnaast kijk je echt compleet langs het feit dat PSV in de hele breedte van de technische staf jongens heeft lopen die het klappen van de zweep ook aardig kennen.

En dat Tadic goed voor z'n lichaam zorgt dat zal, maar dat doet een fitnessinstructeur ook. Tadic is niet iemand die die zelf in de absolute top heeft gespeeld dus hij is de laatste die daar een advies in kan geven.

13 januari 2021 om 03:51

Tadic is topfit en daar doelde hij op!

Pijnlijk maar waar helaas. Het super talent komt te kort op fysiek vlak op dit moment. Hij moet echt meer de regie gaan nemen maar dat kan alleen als je echt fit bent en dat is hij simpel weg niet.
Overigens vind ik erg onterecht wat Perez zegt over malen. Malen was geweldig de eerste helft, niet alleen zijn twee assist maar in het voetballende gedeelte en de bas vastigheid was hij ook enorm goed.
Overigens verbaas ik me ook erg aan de fitheid van de jongens voor in. Malen wilde wisselen op een gegeven moment, Zahavi leek er ook doorheen te zitten. Ihattaren was al moe na een helft en gakpo viel geblesseerd uit maar heb ik ook niet echt heen en weer gezien. Als je die 4 dan vergelijkt met een Max , dumfries , Rosario en vooral sangare dan is dat echt een wereld van verschil qua power en conditie. Vooral die Sangare wat een vermogen heeft die man zeg, niet normaal.

Ik zie hem niet slagen in het (Nederlandse) topvoetbal. Als je al zo lang bezig bent om op conditie te komen is je lichaam er misschien ook niet geschikt voor. En misschien kan je hem dat niet eens verwijten als hij er wel alles aan doet. Hij heeft nu al moeite om de Eredivisie conditioneel bij de benen na vele maanden. Laat staan dat hij in het buitenland ooit mee kan. Ik zie veel meer potentie in een Gakpo dan in Ihatarren.

12 januari 2021 om 00:03

Denk dat niet zo'n erg is zoals jij het stelt. Volgens mij speelde hij vorig seizoen gewoon goed en kon die dat gewoon 90 minuten leveren. Daarnaast is die nog jong en zijn lichaam zich nog ontwikkelen hè. Gewoon lekker de tijd geven en kijken waar het eindigt.

12 januari 2021 om 06:13

@puntnaarachter, de speelstyle van vorig seizoen bij Psv is dan ook heel anders dan onder Schmidt, ze willen nu net zoals tot aan de 0-2 vol druk zetten en gas geven, dat heb ik vorig seizoen niet gezien, deze speelstyle is denk ik niet de goede voor Mo, al leert die er wel van dat als je naar de top wil er nog wel een schep of 4 bovenop moet

12 januari 2021 om 11:49

De speelstijl van Schmidt vergt ook gewoon meer energie, ik denk dat dit voetbal voor elke voetballer zwaarder is.

12 januari 2021 om 00:45

Gakpo is 3 jaar ouder dan Ihattaren.

12 januari 2021 om 16:40

Dit is ook wel heel makkelijk scoren natuurlijk. In een goede periode van Gakpo en een mindere fase van Ihattaren stellen dat Gakpo wellicht verder komt. Nu zakt Gakpo 3 maanden door het ijs en krabbelt Ihattaren weer op en dan is het zeker weer andersom.

Ik zie hem niet slagen in het (Nederlandse) topvoetbal. Als je al zo lang bezig bent om op conditie te komen is je lichaam er misschien ook niet geschikt voor. En misschien kan je hem dat niet eens verwijten als hij er wel alles aan doet. Hij heeft nu al moeite om de Eredivisie conditioneel bij de benen na vele maanden. Laat staan dat hij in het buitenland ooit mee kan. Ik zie veel meer potentie in een Gakpo dan in Ihatarren.

Het grote voordeel van Ihattaren is dat hij de juiste mindset heeft om er alles aan te doen. Aan de andere kant is het wel zorgwekkend dat hij halverwege het seizoen nog niet topfit is. Ik blijf groot fan van hem en die jongen heeft echt heel Nederland achter zich. Maar het begint wel tijd te worden dat hij fysiek volledig op niveau komt. Hij woont nu gelukkig in Eindhoven ipv op Kanaleneiland en dat is een goede eerste stap. Maar een diëtiste opzoeken en/of à la Wesley Sneijder (of Huntelaar) even gaan trainen met een type als Gokhan Saki zou ook geen kwaad doen.

Tja alle spelers van PSV zijn tegen het einde van de wedstrijd buiten adem en daar is Ihattaren geen uitzondering op. Vind hem zelfs nog een van de fittere maar om de een of andere reden is het altijd Ihattaren die eruit gepikt wordt. Ik vond Ihattaren gisteren ook niet per se slecht spelen. Hij blijft natuurlijk nog wel te veel een momentenvoetballer maar dat is ook niet zo verwonderlijk gezien zijn leeftijd. Die jongen moet gewoon nog 3 a 4 jaar bij PSV blijven en dan twijfel ik er eigenlijk niet aan dat hij nog een mooie stap kan zetten. Ben er alleen een beetje bang voor dat hij zijn contract niet gaat verlengen.

12 januari 2021 om 07:27

Kom maar lekker naar Ajax. Gaan we anders met hem om. Ziyech zou zogenaamd niet mee verdedigen. Mazraoui kon zogenaamd niet verdedigen. Ajax heeft die periode van 'luie' spelers gehad en ook veel geleerd van hoe het niet moet (ze voor straf vernederen middels trap lopen).

Aan de ene kant begrijp ik: als je met de grote jongens mee mag voetbalen dan moet je ook als een grote jongen beoordeeld worden. Maar ook daar zitten gradaties in.
Hij is nog zo jong en moet nog zoveel leren. Geef hem twee jaar de tijd, en dan is hij nog altijd pas 21, om het vak van topprofessional te leren. Ik weet zeker dat hij er dan staat, laat staan als hij 25 is. We moeten die jongen niet teveel druk opleggen.

Zo begrijp ik ook de kritiek op Schuurs niet. Die zit in zijn eerste echte seizoen. Geef hem nog 1 a 2 seizoenen de tijd en dan weet ik zeker dat je echt een goede verdediger hebt. Maar hij moet de schoenen van de Ligt vullen, een talent wat eens in de 30 a 40 jaar langs komt. Dat is niet eerlijk. Ook hij is nog piepjong en moet kunnen groeien.

We zijn in Nederland wel erg ver doorgeslagen. Exceptionele talenten staan er vaak vroeg en vallen dan weer vaak terug. De echte talenten moeten dan de allerbelangrijkste ontwikkeling doormaken:: wilskracht. Wij, het publiek, moeten ze wel die kans geven. Hoe lekker is het om niet het allergrootste talent te zijn. Je valt alleen maar op als het goed doet, maar niet als het niet goed gaat. Gakpo bijvoorbeeld ontwikkelt zich heerlijk in de schaduw van Malen en Ihattaren.

Ihattaren komt er wel, want die fitheid lijkt iets waar heel PSV moeite mee heeft. Ik vraag me af wat Schmidt ze op de training laat doen, want het lijkt wel alsof ze telkens op zijn. Als je terug komt zoals Ihattaren, helpt dat niet mee.

Ik vind het vooral jammer dat ook Perez al zo'n commentator begint te worden. Waarom Malen bij zijn argumenten betrekken? Die speelde echt een prima pot met een heerlijke assist, blijf nou nuchter en eerlijk in je commentaar. Dat is je sterkste kracht!

Vind het wel een beetje overdreven hoe Perez dit presenteert. Hij is inderdaad nog steeds niet helemaal 100% fit, maar mentaal lijkt hij alles weer goed op orde te hebben en dat is het allerbelangrijkste dus het komt wel goed met deze jongen. Verwacht dat hij aan het eind van dit seizoen de beste speler is bij Psv.

12 januari 2021 om 00:54

Dat geldt ook voor Malen. Bij de balbezit van de tegenstander deed Malen echt te weinig. Duidelijk te zien dat hij geen zin in heeft om hoog druk te zetten. Ze moeten meer aan hun conditie werken zoals goed rusten, eetpatroon, slaappatroon, minder andere randzaken. Meer gefocust op het voetbal.

Die 1-1 wedstrijd in Eindhoven, begin vorig seizoen. Toen was ie zoooo goed. Komt hopelijk terug, maar zal vooral een mentaal dingetje zijn nu

Mag het ook. Die jongen heeft een heftige periode achter de rug

Om op de manier te spelen die de trainer van PSV voor ogen heeft , daar heeft PSV de spelers niet voor.

12 januari 2021 om 07:58

Maar hij heeft een flink deel van de selectie zelf mogen aantrekken. Ik zie overigens ook dat het niet lijkt te passen. We zijn halverwege de competitie en de ploeg is nog steeds niet in staat dat pressing te spelen, voor een langere periode. En na een goed uur is iedereen op. Malen, ihattaren, rosario...en moeten in minuut 70 al 3-4 nieuwe spelers in komen. Niet om te forceren, maar om tegen te houden meestal.

Toch opmerkelijk hoe Ihattaren er weer uit gepikt wordt terwijl heel Psv, zoals eigenlijk het hele seizoen, in het begin met krachten liep te smijten waardoor ze er aan het einde van de eerste helft al moeite mee hadden om het nog te belopen. En Zahavi maakt natuurlijk wel de twee goals, maar dat komt meer door het weergaloze hakje en de snelheid van Malen, waardoor hij alle tijd en ruimte had om die ballen binnen te werken dan echt door de klasse van Zahavi zelf, die ik verder nauwelijks meer gezien heb na zijn goals.

12 januari 2021 om 07:59

Eens. Ik vind het ook een mysterie hoe psv zo snel verval toont elke wedstrijd.

Laat die jongen toch met rust. Hij heeft al meer dan genoeg op jonge leeftijd meegemaakt. Maar gewoon constant bij die jongen aan zn stoelpoten blijven zagen. Hij is nog jong en komt er echt wel.

Ik schrik helemaal als ik al weken zie hoe bij Psv na 45 minuten de pijp helemaal leeg is.Hoe komt dit nou, intensief trainen of te intensief aan de wedstrijd beginnen.Zo ja het laatste dan hoor je als trainer dit toch te doseren

Ik vond hem anders vrij explosief tijdens de wedstrijd. Als je kijkt naar de intensiteit, dan is die tong niet raar denk ik.

ik denk ook dat Mo het slachtoffer wordt als Gotze er weer bij is. Ik vind Gakpo vanaf het middenveld beter dan als spits zijnde. Daarbij zal Zahavi nu voorlopig de voorkeur krijgen in de spits.

Vrijwel iedereen was kapot vlak voor rust, zo makkelijk om Mo er dan weer uit te lichten. Verder is het ook onzin dat de veteranen de doorslag gaven, naast Zahavi kun je namelijk alleen Max of Dumfries een veteraan noemen en die werden bij vlagen toch redelijk zoek gespeeld in de tweede helft. Ik vond juist Sangare, Malen en Gakpo erg goed. Gakpo was toen we zo onder druk stonden eigenlijk de enige die met de bal het middenveld over kon steken en zo de voetballende oplossing kon bieden ipv de bal maar weg te roeien. Jammer dat hij na dat ongelukkige duel met Anthony er uit moest.

behalve een mooie actie vlak voor rust waarmee hij klaassen uitkapt en zahavi tot de 1-3 kon komen heb ik geen één verdere mooie actie van hem gezien en als hij die actie voor rust niet had gemaakt had ik aan het eind gevraagd "" heeft Mo eigenlijk wel mee gedaan "" zo'n groot talent volgens velen maar dan moet je je ook in dit soort wedstrijden onderscheiden en je op dit podium kunnen manifesteren maar niks van dat en daarnaast idd was de pijp snel leeg bij hem en ligt het aan mij maar vind ik hem nog steeds te zwaar voor een topvoetballer, of ligt dit aan mij ?

12 januari 2021 om 11:54

Hij heeft inderdaad te weinig laten zien, maar bij vlagen zie je dat hij in kleine ruimte zo ontzettend goed is (dat zag je ongeveer 3x, te weinig, maar de technische bagage heeft ie wel). Fysiek was het ook een zware wedstrijd, dat merkte je aan iedereen (ik denk ook dat het geen toeval was dat Ajax geen druk meer zette na de 2-2, dat heeft te maken met de wissels van Psv, het geen risico willen lopen en ik weet zeker dat daar ook een stukje fitheid in zit). Bovendien denk ik ook dat de zware mentale periode nog steeds zijn uitwerking heeft op zijn fysiek, al werkt hij daar wel echt hard aan. Ik denk dat hij er wel komt, maar was deze wedstrijd inderdaad (helaas) te onzichtbaar nog.

Och, hij gooit er vlak voor het rustsignaal van een bijzonder intensieve eerste helft nog even een sprint uit. Niet zo gek toch, dat je er dan even doorheen zit?

Laat die jongen toch met rust Kenneth, je zag dat iedereen op was de laatste minuten, maar Kenneth wijsneus wil punten pakken op tv en pikt degene uit die al het gehele seizoen de lul is. Misschien ben ik gek, maar hij speelde prima toch?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren