Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Johan Derksen: ‘Als je tegen hem gaat spelen, heb je een slapeloze nacht’

Laatste update:

Antony laat tot dusver een goede indruk achter op de analisten van Veronica Inside. De aanvaller van Ajax kwam zondag tot scoren in de thuiswedstrijd tegen PSV (2-2) en was dit seizoen in veertien competitieduels goed voor zeven doelpunten en zeven assists. Johan Derksen, René van der Gijp en Wim Kieft zijn erg gecharmeerd van de rechtsbuiten van Ajax.

Antony kende een wedstrijd van uitersten. Met balverlies op het middenveld stond hij aan de basis van de 0-2 van PSV: de Braziliaan raakte de bal kwijt aan Ibrahim Sangaré, waarna PSV snel counterde en Eran Zahavi scoorde. Wel kwam hij vervolgens zelf tot scoren. Op aangeven van Sébastien Haller bepaalde de buitenspeler de eindstand op 2-2. Van der Gijp denkt dat er nog veel doelpunten zullen volgen voor de van São Paulo overgekomen buitenspeler. "Als hij echt geacclimatiseerd is, gaat hij volgend jaar op zijn gemak ook twintig doelpunten maken."

Antony vocht aan de flank duels uit met Philipp Max. "Je hebt als linksback een slapeloze nacht als je de volgende dag tegen hem moet spelen", denkt Derksen. "De andere spelers van Ajax boden zich zo dicht bij hem aan dat hij eigenlijk geen kant op kon, maar als hij de ruimte heeft, dan speelt hij je helemaal uit de wedstrijd." Kieft denkt dat Antony nog beter kan worden als hij vaker de actie buitenom durft te maken, maar geniet in het algemeen van zijn spel.

"Ik vind die jongen zo goed", geeft de voormalig international aan. "Wat ik graag van hem zie, is dat hij zijn snelheid goed benut. Hij twijfelt vaak of zoekt de oplossing binnendoor, maar als er ruimte ligt en hij gaat, dan is hij niet te houden. Hij heeft ook nog eens de controle over de bal in de snelheid. Buiten dat hij getalenteerd is, heeft hij ook power in zijn spel. Het is geen pupillenspeler. Hij heeft echt wel dat dynamische. Dat vind ik uiteindelijk uniek."

Ben je tot dusver gecharmeerd van Antony?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hij kan het wel dat zeker, dat hebben we gezien. Al blijf ik kritisch, niet zozeer op zijn voetballende kwaliteiten maar meer de zaken tussen de oren. Ik vind hem mentaal zwak overkomen. Laat gauw het hoofd zakken, klaagt op alles wat los en vast zit bij tegenslag en zijn ego zit me niet zo lekker. Zo'n jonge jongen die vaak denkt dat hij een voetbalgenie is en kinderachtige wijze uit richting medespelers. Hij komt uit een moeilijke omgeving, waar je hard moet zijn wil je het maken, al mis ik die drang soms op het veld in de vorm van inzet en doorzettingsvermogen. Ik denk dat hij op dit moment een fantastische speler is als het goed loopt maar als het slecht gaat sta je met 10 man. Dat is iets waar hij in mijn opinie aan moet gaan werken.

11 januari 2021 om 23:04

Ik vind dat je het mooi opschrijft en het is wel grappig dat ik het totaal met je oneens ben. Ik vond hem juist mentaal sterk, hij had gisteren in mijn optiek een enorme drive om zijn fout goed te maken en was vooral boos op zichzelf. Hij probeerde van alles en werkte keihard om invloed te hebben op de wedstrijd. Ik vond dat juist een kracht van hem en was verbaasd dat hij Max eigenlijk elk duel de baas kon. Was gisteren zeer over hem te spreken en zijn statistieken spreken in zijn voordeel.
Vond hem gisteren niet denken dat hij een voetbalgenie was en kinderachtig richting Klaassen, die ook debet was aan de 0-2. Ik was echt blij hem zo te zien spelen en hoop dat hij vaker deze kwaliteiten en deze drive laat zien.
Ik verwacht nog niet van hem dat hij de bal oppakt als het minder gaat, daarvoor zijn Onana, Blind, Klaassen en Tadic beter geschikt. Ieder zijn rol.

Wel mooi dat we er zo anders tegenaan kijken, verruimt mijn blik in ieder geval weer

11 januari 2021 om 23:18

Ben het opzich wel met je eens. Die drive was er in de tweede helft zeker. Voor rust was die drive nergens, ik denk dat dat ook zijn slechte spel in de eerste helft verklaard. Er is iets gezegd in de rust waardoor iedereen toch wat meer vertrouwen kreeg en zag dat er wat te halen viel. Als je dan Max enkele keren goed voorbij komt ga je zweven en lukt alles. Al ben ik bang dat wanneer PSV na rust meteen had toegeslagen dat je dan niets meer aan Antony hebt, in dat opzicht vind ik Tadic veel completer ookal is hij wat ouder natuurlijk.

12 januari 2021 om 05:27

Nee, hij had dubbele dekking in de eerste helft. Hij kreeg in de 2e helft veel meer ruimte. En dan zie je wat hij kan. Elke keer 2 man op je snuit hebben staan daar heeft iedere voetballer het lastig tegen.

12 januari 2021 om 07:26

Niet alleen dubbele dekking maar ook Mazroui die in de 1ste helft zijn ruimte dicht loopt, 2e helft ging dat veel beter en dan gaat Anthony ook beter spelen, daarbij is het een jonge speler uit Brazilië die gewoon al goede statistieken heeft, als je dat vergelijkt met Ihattaren die al naar de Europese top werd geschreven staat Anthony er op dit moment een stuk beter voor

11 januari 2021 om 23:16

Ik snap denk ik wel wat je bedoelt, maar hij is denk ik juist niet mentaal zwak. Ook tijdens interviews klinkt hij heel verstandig. Waar jij wellicht op doelt is dat hij een driftkikker is. Heeft wel eens rare momenten wanneer iets niet lukt.

11 januari 2021 om 23:29

Mentaal zwak? Die jongen was de eerste helft verantwoordelijk voor de tweede tegentreffer, maakte amper acties, maar kwam als herboren uit de kleedkamer. Liet Max regelmatig zijn hielen zien en knalt zelf de 2-2 binnen. Die jongen is gebrand op succes en is teleurgesteld als het niet loopt, wat juist een winnaar kenmerkt. Of vind jij CR ook mentaal zwak?

11 januari 2021 om 23:37

Het feit om Ronaldo te vergelijken met Antony is natuurlijk een beetne teveel van het goede. Precies wat je zegt, hij kwam herboren uit de kleedkamer, ik heb het idee dat daar belangrijke dingen gezegd zijn geworden. Stel dat er na rust een tegenslag had gevolgd, was hij dan nog steeds zo gemotiveerd? We zullen het nooit weten maar naar mijn idee is hij nog niet in staat om zich snel te herpakken. Ronaldo is in staat zich snelnte herpakken, dat wil ik eerst nog eens bij Antony zien.

12 januari 2021 om 01:05

Ah dus slechte eerste helft ligt aan Anthony en goede tweede helft aan externe factoren. Goed verhaal wel. Je kan prima iemand met Ronaldo vergelijken als het aankomt op het hebben van een bepaalde drive. Een vergelijking hoeft ook niet 1 op 1 op te gaan dat kan ook om bepaalde aspecten gaan. In het begin van zijn carrière liet onze Ronaldo ook gauw zijn koppie hangen en was had ook rare trekjes dus ik snap de vergelijking eerlijk gezegd wel. Iemand die opgegroeid is in een achterwijk in Brazilië betichten van het hebben van geen mentaliteit. Grap van de dag.

Ik ben benieuwd hoe Oosterwolde van fc Twente het tegen hem doet. Is toch een ander soort speler dan Max. Deze speler moet het meer van zijn fysiek hebben. Benieuwd wie dan de winnaar is.

11 januari 2021 om 23:11

Kan interessant worden. Net als zondag tegen Malacia of Haps. Twente kan zomaar stunten thuis op een door de weekse avond.

11 januari 2021 om 23:16

@janssen - Ik weet het niet. Oosterwolde is nog jong en onervaren. De rechtsbuiten van Emmen staat niet eens een beetje in de schaduw van een Antony. Dat neemt niet weg dat ik kan genieten van Oosterwolde. Die maakt duidelijk stappen en is in de loop van dit seizoen steeds volwassener gaan voetballen. Ik ben wel nieuwsgierig hoe en of hij zich staande houdt tegen Antony.

12 januari 2021 om 01:36

Wat moet die oosterwolde eigenlijk ongeveer kosten?

Het is niet zo dat ik het dit keer zo oneens met ze ben, maar het is gewoon weer een kwestie open deuren intrappen. Ik denk dat iedereen wel kan zien dat Antony talent heeft. Onder de juiste begeleiding en eigen inzet kan hij het ver schoppen. Wat ik wel zo idioot vind, is dat de meningem bij VI net zo wispelturig zijn als de wind. Als Antony gister geen 2-2 had gemaakt was hij vandaag weer eens afgemaakt. VI is al heel lang geen tv programma meer wat mensen serieus nemen, maar het kantine idee is er ook een beetje vanaf. Ik heb het programma lang gesteund, ook te tijde van het racisme gedoe. Maar het wordt er maar niet beter op, we kijken niet naar specialisten of goede analytici, we kijken naar wat dom gepraat. Vergeet niet wat voor macht deze figuren hebben he? Ze hebben de carrière van Manolev om zeep geholpen, half Nederland op zijn kop gezet met het racisme verhaal en ze zetten graag personen voor lul. Ik zal niet roepen dat Rondo zo'n fantastisch programma is, want daar zit ook zo'n oliebol in de naam van Waterreus (die altijd in de aanval schiet bij het minste kritiek op psv), maar er wordt er een heel stuk meer echt over voetbal gesproken door in mijn ogen personen die meer verstand hebben van voetbal.

11 januari 2021 om 23:12

Ik ben het verder met je eens hoor, maar de carriere van Manolev om zeep geholpen? PSV was gewoon het plafond van Manolev en dat is geen schande. Ze moesten 'm natuurlijk wel hebben, maar ik vind het wel erg ver gaan om te stellen dat ze de carriere van Manolev om zeep hebben geholpen. Rondo is vooral interessant door mensen als Gullit, Van Basten en Boulahrouz waar ik wel uren naar kan luisteren. Waterreus, Van Halst, Mulder en De Mos daarentegen zijn werkelijk waar schrijnend. Dan hebben ze ook nog een presentator die z'n eigen mening er doorheen drukt en doet alsof alleen zijn mening de juiste is.

11 januari 2021 om 23:16

@sirius dat gaat mij ook wel te ver inderdaad. als je als speler hier niet tegen bestand bent dan heb je niet de mentaliteit voor topvoetbal. vergeleken met een Bild of The Sun is wat ze bij VI allemaal zeggen over spelers nog mild

11 januari 2021 om 23:24

Ik zeg ook absoluut niet dat Manolev zo bijzonder goed was hoor! Maar hij werd wel gezocht. Elke tegengoal was zijn schuld, aldus deze heren. Ik zal ook niet zeggen dat hij meteen naar Barcelona had gekund hoor(!), maar iedereen weet dat hij gezocht werd. Het is erg zielig als je als TV analist een voetballer zo vaak en vooral onnodig af zit te zeiken. Ik denk dat dit wel invloed heeft gehad op het spel van Manolev en daarbij horend zijn carrière. Om zeep helpen was mijn verkeerde omschrijving. Ik ben het met je eens wat betreft de analisten. Ik kan Waterreus, Mulder en vooral, op de nummer 1, De Mos niet aanzien. Van Basten, Van Gaal en Gullit vind ik fijn om naar te luisteren. Kieft zo nu en dan, Boskamp totaal niet. Overigens (@japie), dit is voor het eerst dat wij het over 1 ding eens zijn. De 3 die jij opnoemt kloppen naar mijn mening. Perez vind ik overigens wel fijn om naar te luisteren, zeker omdat hij niks wilt verbloemen maar gewoon de klootzakken durft te zijn op live tv. Overigens wel gaaf, Perez heeft tijdens zijn voetbal carrière lang aangegeven dat het zijn droom was op tv analist te zijn (Google het maar), maar dat hij daarvoor eerst de Nederlandse taal zou moeten beheersen. Mijn complimenten Kenneth, het is je gelukt.

11 januari 2021 om 23:13

je kan het er niet mee eens zijn dat ze vaak kritisch zijn op mensen maar om nou te zeggen dat ze er bij Rondo zoveel verstand van hebben of geen open deuren intrappen dat vind ik ook weer iets te ver gaan. ik kan maar weinig goede analisten in Nederland noemen. Kieft en VdV vind ik goed en Boskamp heeft ook wel verstand van het spelletje maar Aad De Mos, Bruggink, Van Basten, Theo Janssen, Perez, Ronald De Boer, ik vind het allemaal niks. de 3 met afstand beste analisten die we hebben gehad waren imo Cruijff, Van Hanegem en Van Gaal. die hadden wel echt verstand van het spelletje imo

11 januari 2021 om 23:30

Ben het met al die namen eens. Maar vind Theo Janssen ook best vaak verstandige dingen zeggen, dat is ook weleens anders geweest maar hij lijkt te groeien in zijn rol als analist.

11 januari 2021 om 23:31

@japie wat vind jij van Gijp als analist? Ik vind hem als hij serieus analyseert, zonder grappig proberen te doen, een van de betere. Niet zozeer vanwege puur voetbalverstand maar hij heeft wel een bepaald observatievermogen wat anderen niet hebben. Hij komt heel vaak met dingen die hem opvallen waar niemand anders mee komt. Ook los van voetbal, als ze het over andere zaken hebben zoals Harry Mens of weet ik veel dan pikt hij er wel vaak dingen uit. Het is alleen jammer dat hij het te weinig gebruikt om serieus te analyseren.

11 januari 2021 om 23:58

Vd Gijp ziet soms inderdaad wel dingen die mij niet zijn opgevallen en waarop je best kan zien dat hij wel kan analyseren en er verstand van heeft. dat zou hij inderdaad vaker moeten doen want wat je zegt, soms hangt hij iets te graag de clown uit

11 januari 2021 om 23:13

Haha is jouw mening nu ook geen open deuren in trappen? Alles wat je zegt hebben anderen ook zo vaak gezegd... Laat lekker gaan. Kijk of lees het niet als je het niet boeiend vind. Het is een luchtig programma met personen in een bepaalde rolverdeling en je houdt er van of niet... En de beste analyticus is men toch zelf ;-)

11 januari 2021 om 23:27

Mhua misschien een beetje idd. Het enige verschil is dat ik een kijker ben/was en zij er inkomsten mee moeten genereren. Ik vind dat iedereen moet zeggen wat hij vindt, zo was ik in het begin gigantisch anti-TenHag, ben ik langzaam volledig bijgedraaid maar begin ik me de dit seizoen toch weer te ergeren. Ik vind, maar dat is mijn mening, dat ik mijn mening goed kan onderbouwen. Maar Antony deze week een goede speler noemen en volgende week een miskoop (even overdrijven), kan niet op basis zijn van een fatsoenlijke argumentatie. En idd.. iets met 17 miljoen bondscoaches

12 januari 2021 om 07:05

@Rutgerrr, ik ben het deels met je eens: dat deel dat ze opportunistisch zijn: als Anthony niet had gescoord, hadden ze ongetwijfeld hem afgekraakt. En vaak vinden ze "grappig" zijn belangrijker dan inhoudelijk zijn. Dat gezegd hebbende ben ik van mening dat Boskamp veel verstand van voetbal heeft, net als Van der Gijp als hij geen grapjes maakt. Maar ik ben het oneens met je over "half Nederland op zijn kop gezet met het racismeverhaal". Ik vond al die ophef eromheen gewoon idioot, terwijl ik geen fan ben van het programma. Half Nederland heeft om niets op zijn kop gestaan.

12 januari 2021 om 07:34

Het grappige is dat je half Nederland nu niet hoort over Akwasi die zich als een mafkees gedraagd tijdens dat interview, waar zijn alle BN-ers nu om het af te keuren? Dat past natuurlijk niet in het linkse gedachtengoed, zo hypocriet zijn we hier wel in Nederland.. Neemt niet weg dat ze bij VI terecht door het stof hebben moeten gaan maar valt me wel op dat Akwasi en zijn gevolg alles maar kunnen doen wat ze willen zonder dat er iemand is die er een ding van maakt

12 januari 2021 om 07:39

Ik vind het ook belachelijk dat Akwasi niet is vervolgd, zowel voor wat hij riep op De Dam als het meenemen van de laptop van de journalist. Toevallig stuurde ik gisteren nog een tweet naar het OM dat dit meten met twee maten was. Zonder een reactie overigens, maar dat terzijde.

Maar waarom vind jij dat VI terecht door het stof is gegaan? Het was een grapje. Geen geweldige grap, maar zeker niet iets om voor door het stof te gaan.

12 januari 2021 om 08:25

@kyle.. dat is ook meten met 2 maten maar we leven nu 1maal in een periode dat je als je een links figuur bent je veel kan maken, ober VI vind ik dat je niet een zwart persoon kan vergelijken met Zwarte Piet, dus ook niet op de manier hoe Derksen het deed, alleen de ophef erover ging wel iets te ver

12 januari 2021 om 09:34

Het is altijd een standaard ouwe wijvenprogramma geweest dat toevallig zo nu en dan over voetbal praat. Het is nooit een voetbalprogramma geweest, want er wordt nooit inhoudelijk over voetbal gesproken.

12 januari 2021 om 13:07

In Rondo zei van Basten afgelopen zondag dat hij niet zo gecharmeerd was van Anthony, dat hij hem eigenlijk niet zo goed vond. Dus niet iedereen vind hem een groot talent.

Als Malacia hem uitschakelt selecteert de Boer hem misschien.
Zal wel zuur zijn voor Haps

Ik vond hem in de eerste helft eigenlijk best matig, de tweede helft was hij wel goed maar ik ben eerlijk gezegd meer onder de indruk van die Gravenberg. Anthony is snel en heeft een mooie actie maar we moeten niet vergeten dat Max verdedigend niet de sterkste is en dat hij het qua snelheid ook moet afleggen tegen Anthony. Gravenberg zette het middenveld van PSV een aantal keer op pure klasse aardig voor schut.

12 januari 2021 om 00:17

Gravenberch laat zien dat je vooruit moet voetballen om ruimte te creëren. Dat van links naar rechts en weer terug tikken achterin zorgt voor geen enkel gevaar. Gravenberch kan met 1 beweging de boel opengooien. Kudus heeft dat ook in zich. Net zoals Frenkie altijd deed. Heerlijk om te zien

13 januari 2021 om 01:22

Precies, zelfs als PSV supporter een genot om naar te kijken, ik had hem natuurlijk liever in Eindhoven gezien maar die jongen laat bij vlagen héle mooie dingen zien.

@VZ "Op aangeven van Nicolás Tagliafico bepaalde de buitenspeler de eindstand op 2-2."

Moet zijn: op aangeven van Sébastien Haller...

Ik vond dat balverlies niet een echt zijn schuld. Hij wil Klaassen inspelen, die dan plotseling diep loopt. Vond dat maar een rare loopactie van Klaassen.

12 januari 2021 om 00:15

Klaassen was het gister sowieso even helemaal kwijt. Lijkt wel alsof hij in een voetbal dip zit de laatste tijd. Zie hem ook liever op 10 spelen dan controlerend.

12 januari 2021 om 09:44

Nou beide hebben schuld. Anthony wilt perse spelen naar Klaassen, terwijl de bal veiliger naar Mazraoui moet. Klaassen maakt 3 stappen naar voren, terwijl hij 3 naar achteren moet doen om de bal te ontvangen.

Begrijp ook totaal de kritiek van van Basten gister niet. Hij heeft steeds dubbele dekking de laatste tijd. Succes met de acties maken dan. Dat kan dan amper. 2e helft gister zag je wat ie kan als ie wel maar 1 tegenstander heeft. Max kon hem niet aan. Heel blij met hem.

12 januari 2021 om 07:10

@Soccerfan, het ironische is dat Van Basten foutieve dingen zei: volgens hem lijdt Anthony vaak balverlies. Dat klopt niet. Volgens de statistieken verliest hij minder dan 25 % van zijn balcontacten. Tadic, van wie ik een groot fan ben, verliest 33 %.

Natuurlijk kun je zien dat Antony wat met een bal kan. De afstemming met zijn medespelers kan en moet echter beter. Maar nu moet hij het ook laten zien in Europese wedstrijden. Zover is hij nog niet. Wanneer hij net als Neres een meerwaarde en dat extra kan brengen in Europa heb ik er vertrouwen in dat hij kan slagen.

Antony heeft inderdaad nog veel groeimarge, maar om zomaar te zeggen dat hij er volgend seizoen, met gemak dan nog wel, 20 inschiet vind ik wel wat voorbarig.

Van Basten moet hem niet. Ik weet het zelf niet met Antony. Ik denk dat het een getalenteerde speler is, zeker voor de ED. Maar ik vind hem in Europese duels nog niet helemaal uit de verf komen. Ik denk dat we nog geen oordeel kunnen vellen. Volgend seizoen moet het gebeuren.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren