Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De Mos adviseert Feyenoord: ‘Dan krijgen Schuurs en Blind het moeilijk'

Laatste update:

De eerste topper van het seizoen is nog niet gespeeld, of de ogen kunnen alweer worden gericht op de Klassieker tussen Ajax en Feyenoord. Aad de Mos is van mening dat er kansen liggen voor Feyenoord, als de ploeg van Dick Advocaat zondagmiddag afreist naar de Johan Cruijff ArenA. De analist verwacht daarnaast dat de Eredivisie-ranglijst volgende week wordt aangevoerd door PSV, dat het achtereenvolgens opneemt tegen AZ (woensdag) en Sparta Rotterdam (zaterdag).

PSV verzuimde zondag de koppositie over te nemen van Ajax, toen de ploeg een 0-2 voorsprong uit handen gaf en een punt overhield aan het duel met de Amsterdammers (2-2). Desondanks denkt De Mos dat het niet lang zal duren voordat de Eredivisie een nieuwe lijstaanvoerder kent. “Als PSV doet wat het moet doen, zitten we hier volgende week met een nieuwe koploper”, aldus de oud-trainer in gesprek met Rik Elfrink van het Eindhovens Dagblad. “Ik zie Dick in staat om een punt te halen in de ArenA, waar hij met twee spitsen kan gaan spelen. Met Pratto en Jörgenson voorop gaan Blind en Schuurs het heel moeilijk krijgen.”

De voormalig trainer van onder meer Ajax en PSV zag een boeiende topper, maar kon weinig begrip opbrengen voor het wisselbeleid van Roger Schmidt. “Ik had de wissels eerder verwacht en andere wissels”, doelt de analist op het inbrengen van Noni Madueke. De buitenspeler werd door de Duitse oefenmeester tien minuten voor tijd binnen de lijnen gebracht voor Eran Zahavi, die met twee doelpunten zijn stempel op de wedstrijd drukte. “Weer een beetje dat defensief ingestelde. Niet willen verliezen, waar zoveel kritiek op was bij Cocu. Dat zag ik ook bij Schmidt weer. Niet het lef om Madueke eerder te brengen”, aldus De Mos.

PSV ging na ruim twintig minuten spelen comfortabel aan de leiding, maar moest toezien hoe Ajax vervolgens de touwtjes in handen nam en de Eindhovense defensie onder druk zette. “Dat lijkt met conditie te maken te hebben, maar de mentale weerbaarheid ging omhoog bij Ajax”, meent De Mos. “De duelkracht en het afjagen van de tegenstander werd verdubbeld. Dan lijkt het dat je geklopt wordt op conditie, maar dan zie je dat PSV een stapje tekortkomt als het gaat om intensiteit. Het verschil tussen Europa League en Champions League, dat neemt Ajax toch wel mee. Dan weet je ook gelijk dat Ajax wedstrijden vaak op zeventig procent speelt.”

Wat verwacht jij van Ajax - Feyenoord?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tja cocu heeft ook geen punt weggehaald toen in Amsterdam. En gezien het spelbeeld de tweede helft was een punt het hoogsthaalbare. Met een beetje geluk is er in de thuiswedstrijd publiek bij, dan is dit gewoon een goed resultaat..

11 januari 2021 om 15:05

28 februari publiek? Zie jij ze vliegen?

11 januari 2021 om 15:09

Ga er maar gerust van uit dat de kans op supporters in een voetbalstadion dit seizoen erg klein is. Tot half februari zit je waarschijnlijk in een lockdown, daarna ben je er echt nog niet. Misschien dat de laatste potjes weer met een beetje publiek zijn, maar 28 februari komt echt nog veel te vroeg helaas.

11 januari 2021 om 15:11

Zijn daar afspraken over gemaakt wat betreft publiek. Lijkt me sterk dat Ajax het goed vindt dat thuis zonder publiek tegen PSV en Feyenoord gespeeld wordt, maar dat de return met publiek is. Nogmaals ik ben overvraagd wat daar de afspraken over zijn. Overigens verwacht ik 28-02 nog geen publiek. We zitten tot half februari nog in deze situatie, dan zullen ze eerst starten met het onder voorwaarden opengooien van horeca etc maar echt nog niet evenementen openstellen voor publiek.

11 januari 2021 om 15:19

@rochus Ik denk dat ze uiteindelijk weinig rekening mee gaan houden welke wedstrijden er wel en niet met publiek gespeeld zijn.
Als er weer publiek bij mag zal elke club ervoor zorgen dat ze weer met publiek kunnen spelen puur al om inkomsten te halen.
Ik denk echt niet dat Ajax maar enige seconde erover denk om daar bezwaar op te maken.
Zouden ze dat wel doen dan denken ze echt alleen aan hun zelf.

Maar zoals er nu uit zie zal die discussie zinloos zijn want voorlopig spelen we nog zonder publiek,

11 januari 2021 om 15:22

Horeca zal dan ook nog niet open gaan hoor. We zullen wel eerst terug gaan naar de situatie in oktober-november met sportscholen, kappers, middelbare scholen, niet-noodzakelijke winkels, etc. Ook dat zorgde nog voor een groot aantal besmettingen. Horeca en evenementen zullen sowieso als laatste open gaan, maar dat is ook logisch gezien de mensen met een paar biertjes op de 1.5 meter sneller vergeten.

11 januari 2021 om 15:26

Daar raak je natuurlijk wel een punt. Je zult als club maar de eerste helft Psv, Feyenoord en Ajax zonder publiek thuis hebben gehad. En je concurrent niet. Scheelt toch weer 3 keer volle bak met alles eromheen. De kans op publiek dit seizoen acht ik wel klein en de kans op volle bak is volgens mij verwaarloosbaar. Dus ik verwacht (maar hoop het niet) dat de vraag puur hypothetisch is.

11 januari 2021 om 15:48

@rochus ik hoop dat we snel weer naar de situatie met publiek kunnen dit is ook net niet zeg maar.
Voor mij zou het nu echt niet schelen of ik dan al wel tegen ajax of niet thuis had gespeeld.
Maar gewoon weer terug naar "normaal" dat lijkt me zo lekker.
Echter zie ik dat inderdaad dit seizoen niet meer gebeuren.

Heb je er weleens over nagedacht als er een club kampioen word wat er dan op straat gebeurd?

11 januari 2021 om 15:11

Maar dat heeft meer met de kwetsbaarheid van PSV te maken. PSV is na 50 a 60 minuten leeg en moeten dan terugzakken om de ruimtes niet te groot te maken. Ajax kan beter, maar PSV kan ook meer en langer partij bieden dan dit. Die strooien echt met veel te veel energie in de eerste 45 minuten en blijven dat doen tot de tank leeg is.

11 januari 2021 om 16:10

Maar is dat gek? Schmidt wisselt spelers constant rond de 60e minuut. Hij gunt ze rust, je kan het ook anders zien; spelers raken niet gewend aan 90 minuten.

Blind en Schuurs zijn vooral te kloppen op snelheid, iets dat Pratto en Joergenson nou net niet lijken hebben...

11 januari 2021 om 15:00

Klopt, maar aan de andere kant zahavi is niet bepaald snel. Malen is zowel sterk en snel. Als je 2 balvaste spitsen. 1 middenvelder die veel onder de bal komt en 2 vleugels die veel diepgang hebben kun je echt wel profijt hebben van de 2 spitsen aangezien geen van de 2 cv's rugdekking kunnen geven.

11 januari 2021 om 15:08

Kan wel, maar dan moet je Martinez/blind op VM zetten, nu pakte Klaassen dat op in de tweede helft. Alleen ons tactisch meesterbrein, Ten Hag, doet dat niet.

11 januari 2021 om 15:10

2 spitsen, 2 diepgaande vleugelspelers en een aanvallende aanvaller? Ik weet niet of jij Dick Advocaat een beetje kent, maar die gaat nooit zo aanvallend spelen. Dat doet hij thuis tegen een degradatiekandidaat nog niet, laat staan uit tegen Ajax.

11 januari 2021 om 15:13

Blind en Schuurs zijn vooral sterk in de duels, niet op snelheid. En hij wilt Pratto en Jorgensen gebruiken met zijn tweeën. Dat is bij voorbaat al kansloos.

11 januari 2021 om 15:39

Ik zeg toch niet dat dickie zo voetbalt ik zeg alleen hoe die 2 langzame spitsen samen kunnen spelen tegen ajax

11 januari 2021 om 15:53

@dr.mario sterk in de duels? ik vind ze fysiek juist enorm zwak en totaal niet meedogenloos in de duels

11 januari 2021 om 15:57

Dan kijk je simpelweg niet genoeg naar Ajax. Meer kan ik er niet van maken. Als Schuurs en Blind iets goed kunnen is het de tegenstander voelen en de duels aangaan. Iets dat ze niet goed kunnen is met ruimte in de rug verdedigen.

11 januari 2021 om 16:27

Ze staan inderdaad niet bekend om hun spijkerharde duels, vooral Blind niet. Schuurs is hier wel iets beter in, heeft zijn postuur ook mee natuurlijk.
Blind is wel een slimme speler, maar sterk in duels is hij zeker niet.

11 januari 2021 om 16:29

@dr.mario ik heb Blind gevolgd bij Groningen, Ajax, Oranje en United en ik heb hem niet heel vaak tegenstanders van de bal af zien zetten, vaak was het juist andersom. Blind staat vooral bekend om zijn positionering maar zeker niet om zijn fysieke kracht. tegenstanders hebben heel vaak aangetoond dat hij heel makkelijk van de bal af te zetten is in de fysieke duels

11 januari 2021 om 16:36

Sterk in de duels en fysiek sterk zijn twee verschillende dingen. Hij is sterk in de duels juist door zijn positionering. Dat hij geen Sanchez is lijkt mij wiedes, maar om sterk in je duels te zijn hoef je geen 2 bij 2 te zijn.

11 januari 2021 om 16:39

dat klopt wel idd, maar ik had het juist over de fysieke duels in mijn reactie. zo zou ik het als ik coach van Feyenoord was aanpakken, alles op fysieke strijd gooien want voetballend gaan we het niet redden tegen Ajax

11 januari 2021 om 17:18

Dr. Mario ik ben het vaak met je eens, maar Schuurs en Blind sterk in de duels noemen? Deed me wel even gniffelen en glimlachen! Was het maar waar zeg, iedere wedstrijd tegenwoordig is ons duo aan het schutteren.

11 januari 2021 om 18:15

Schuurs is groot en heeft body, maar weet dat niet goed te gebruiken. Het was ook meer de kleine Martinez die die grote spits van Atalanta in bedwang had , dat zegt toch genoeg.
Blind moet het ook niet hebben van duelkracht , die is juist sterk in de bal onderscheppen door zich slim op te stellen

12 januari 2021 om 09:30

Schuurs en Blind zijn statistisch gezien het slechtste centrale duo van de top 3 qua gewonnen duels. Als dat al als sterk in de duels gezien wordt terwijl ze veel meer duels verliezen dan de concurrentie dan moet de rest wel wereldtalent zijn.

Schuurs en Blind zijn te kloppen op snelheid en wendbaarheid. Waar komt orakel Aad mee? Pratto en Jorgensen... Ik zou lekker met Pratto als aanspeelpunt gaan spelen en dan Berghuis er omheen oid als je twee spitsen opstelt. Ik ben wel benieuwd in hoeverre Dick zijn elftal aan gaat passen, dat deed hij tegen bijv Vitesse ook. Het zou lekker zijn als Feyenoord een puntje van Ajax kan afsnoepen, maar ik ben bang dat het een pijnlijke avond wordt de gemiddelde Rotterdammer.

11 januari 2021 om 15:13

Feyenoord zou toch gek zijn als ze niet zouden aanpassen aan Ajax? Inderdaad met Pratto en Jorgensen tegen Schuurs en Blind spelen heeft totaal geen zin, ik zou met Pratto spelen, die kan lekker oorlog maken met die twee, een fysiek sterk middenveld dat de duels om de tweede bal kan winnen, en diepgaande mensen op de vleugels. Overigens ook erg benieuwd naar de strijd tussen Senesi (en in mindere mate Spajic) en Haller. Senesi is een slimme verdediger die ook erg fel kan zijn, worden mooie duels. Dat mis ik achterin wel een beetje bij Psv, een beetje een felle verdediger. Het zijn twee goede verdedigers maar tegen een sterke spits komen ze fysiek vaak tekort (zag je ook tegen Heerenveen met Henk Veerman).

11 januari 2021 om 15:18

Tegen Vitesse miste Feyenoord Berghuis, ik denk dat ze anders gewoon in de normale opstelling hadden gespeeld.

11 januari 2021 om 15:21

Toch moet je het middenveld wel versterken.
Feyenoord zal iets moeten de kracht van ajax ligt op middenveld en voorin.
Zal wel een 451 worden ofzo.

Klinkt raar, maar ben het eens met Aad betreft de conditie en intensiteit. Aan de andere kant naar de 2-0 was er 0 aanleiding om druk extra te zetten. Ajax creëerde bar weinig. De organisatie stond goed, dus snap het ergens wel.

11 januari 2021 om 15:15

Het is toch algemeen bekend dat PSV leeg is na 50 a 60 minuten? Dat heeft verder niet veel met de Europa League of de Champions League te maken. Tegen een Ajax zijn dat soort zwakheden alleen nog gevaarlijker, omdat Ajax sowieso minstens gelijkwaardig is. Als die zien dat de tank leeg is, gaan ze natuurlijk aanzetten.

11 januari 2021 om 15:19

Psv is eerder in het seizoen paar keer leeg geweest. Vond dit gister niet. Kwam ook vooral door Ajax dat PSV zo ver terug moest, zij drongen echt ontzettend goed aan. Maar op vond ik PSV niet. Laatste 10 minuten kwam PSV er nog paar keer goed uit. Anders wel vreemd dat Ajax niet dik kan winnen van een PSV dat na 60 minuten helemaal leeg is.

11 januari 2021 om 15:24

Nee maar het is wel het tempo dat bepaalt en dat gaat gepaard bij intensiteit

11 januari 2021 om 15:48

Dat viel gisteren allemaal best wel mee. Ja Malen zat er totaal doorheen inderdaad. Is dat heel erg raar? Die jongen is net een paar maandjes terug van een mega zware blessure, die hem bijna negen maanden aan de kant hield. Maar feitelijk gezien heeft Ajax na de 2-2 ook niet heel veel meer laten zien of gepresteerd. Kennelijk had Ajax ook heel erg veel kracht en energie verloren in het bijhouden en bijhalen van Psv.
Dé vraag die ik mezelf stel in dit verband is of de werkwijze van Schmidt erop gericht is om straks, in de cruciale fase van de competitie, een super fitte en fysiek ijzersterke ploeg te hebben. En dat zijn wisselbeleid en fixatie op rust en spelers niet overbelasten met die reden zijn ingesteld. Als mijn inschatting juist is, dan zou dat echt een enorme vondst zijn. Als ergens bij PSV en patroon te herkennen is, is het wel dat de ploeg vaak extreem goed aan de competitie begint, maar dan langzaam richting het einde van het seizoen leegloopt. Dat is in de laatste tien jaar een aantal maal voorgekomen, recenteljik nog onder Van Bommel, toen PSV de eerste seizoenshelft 16 van de 17 duels won, om in de tweede seizoenshelft langzaam weg te zakken.
Ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken. Wordt nog een lange titelrace, dat is helder.

Blind en Schuurs hebben moeite met diepgang, lopende mensen. Daar hoeven we a.s zondag nu niet bepaald bang voor te zijn. Buitendat is Ajax kwalitatief wel echt heel veel sterker dan Feyenoord natuurlijk. Terwijl PSV veel dichter bij Ajax staat. Voorzie voor De Klassieker dan ook echt weinig problemen.

Jörgenson heeft nog geen bal geraakt dit seizoen. Hoe zo gaat hij het Ajax opeens moeilijk maken.

11 januari 2021 om 15:02

Hij scoorde toevallig afgelopen wedstrijd tegen Sparta, maar dat is dan ook het enige dat ik hem dit seizoen goed heb zien doen.

Ik baalde ook van de wissels maar begreep ze wel. Na de 2-2 hing de 3-2 in de lucht, dus wat meer zekerheid op het middenveld begreep ik wel. Daarnaast speelde Gakpo en Ihatarren een vrij anonieme wedstrijd. In mijn ogen hebben vooral die twee te weinig gebracht, waardoor je maar moeizaam aan voetballen kwam. Natuurlijk ook de verdienste van Ajax, maar toch wel teleurstellend.

11 januari 2021 om 15:10

Eens, na de wissels van Thomas, Guti en (vooral) Mauro keerde de rust terug in het spel bij Psv, werd de bal weer vastgehouden en werd Ajax niet meer gevaarlijk. De wissels deden dus wat ze moesten doen en zorgden er ook weer voor dat PSV gevaarlijk werd; we waren in de slotfase gevaarlijker dan Ajax zelfs. Ik had wel Madueke al 10 of 15 minuten eerder gebracht want die bracht zo veel snelheid en power mee, daar had Schuurs erg veel moeite mee.

Feyenoord ontbeert voorin juist de snelheid die PSV heeft om het Ajax moeilijk te maken. Natuurlijk, alles kan en Advocaat zal dankbaar zijn lessen trekken uit datgeen dat PSV zo goed deed. Maar Pratto/jörgensen is toch een stuk makkelijker te verdedigen dan Zahavi/malen. Daarnaast: met iemand als Haller erbij voorin wordt het wel een heel ander verhaal. Dan kun je zelfs als je je niet onder eventuele druk uitgevoetbald krijgt of de ruimtes zo klein worden gehouden als gisteren nog best de lange bal spelen en van daaruit gaan voetballen, al is het maar om weer rust in de ploeg te krijgen. Je zag in de eerste helft dat Ajax dat soms probeerde maar het gewoon niet voor elkaar kreeg met Labyad/promes voorin en PSV eigenlijk tegenstoot na tegenstoot kon geven. Met een Haller heb je die optie óók, naast het gebruikelijk positiespel waar Ajax zo gevaarlijk door kan worden.

11 januari 2021 om 15:06

Haps en Sinisterra zijn terug en zijn behoorlijk snel. Wellicht dat Sinisterra op 10 kan en Haps linksbuiten.

11 januari 2021 om 15:16

Dat acht ik inderdaad kansrijker dan wat Aad voorstelt. Concurrenten moeten in ieder geval beseffen dat Ajax nú te pakken is. Met die terugkerende spelers en een Haller die ingespeeld zal raken wordt het naarmate de tijd verstrijkt niet makkelijker.

11 januari 2021 om 15:16

Maar die jongens zijn er pas net weer. Ik denk niet dat die twee al 90 minuten lang vol gas kunnen spelen. Met name Sinisterra is er lang uit geweest.

11 januari 2021 om 15:20

Nee verwacht ik ook niet. Misschien met hen beginnen en daarna Linssen en eventueel Jorgensen de meters laten maken

11 januari 2021 om 15:54

als je er een fysiek duel van maakt gaat Ajax het ook moeilijk krijgen

11 januari 2021 om 16:10

Dat klopt, ook daar kun je ze in pakken. Maar vooral op bepaalde plekken en als het, zoals nu, niet helemaal loopt. Mazraoui, Schuurs, Blind en Promes (al zal die denk ik zijn basisplaats op den duur weer verliezen) zijn dan vooral de meest kwetsbare factoren, ook gezien de plek waarop ze spelen. Van jongens als Anthony en Neres verwacht je natuurlijk verder ook niet dat ze de spelers zijn dat ze de duels winnen in een fysieke wedstrijd. Maar jongens als Tagliafico, Gravenberch, Tadic en voorin nu natuurlijk Haller die kunnen ook wel de beuk erin gooien. Ik denk dat ze daar zelfs nu meer voor in huis hebben dan de afgelopen jaren. Ook een Klaassen is er niet vies van, maar als hij (wat nu ook het geval is) niet helemaal in beste vorm is dan legt hij het toch meestal af. In goede doen heeft Ajax echter zo veel voetballende kwaliteiten dat je dan toch vaak te laat bent als tegenstander. Vooral in Nederland.

11 januari 2021 om 16:27

klopt zeker hoor. het is niet zo dat als Feyenoord nu fysiek speelt dat ze automatisch punten gaan pakken of beter gaan zijn maar dat is wat ik zou proberen want voetballend of kwaliteit gezien komt Feyenoord niet in de buurt van Ajax. die 6-2 overwinning van ons toen tegen Ajax die kwam toen ook tot stand omdat we alles op de fysieke duels gooiden. waren we toen gaan voetballen dan waren we helemaal weg gespeeld tegen Ajax

11 januari 2021 om 16:44

Grappig dat je die 6-2 noemt. Wilde er al niet naar verwijzen, maar een goed voorbeeld. Ajax zat toen in een vergelijkbare fase. Het liep toen een tijdje niet lekker, mede door blessures. Eigenlijk zoals nu. Ook dat speelde mee. Had je die wedstrijd een maand later gespeeld, dan had je alweer een Ajax getroffen waarbij het beter was gaan lopen. Wil absoluut niet zeggen dat Ajax dan opeens had gewonnen, maar het was toen bij Ajax een heel dun lijntje. Een soort van puzzel die heel nauw luisterde. Als hij in elkaar viel was het fantastisch, maar als je één element weghaalde kon het verval soms enorm zijn. Ik moest bij die eerste twintig minuten gisteren eigenlijk meteen aan die wedstrijd denken. Ik dacht echt echt even dat het zo'n slachting zou worden.

11 januari 2021 om 17:26

ja dat was gewoon een totale offday van Ajax en een Feyenoord wat boven zichzelf uitsteeg maar dat is zo ook ongeveer de enige overwinning die we de laatste jaren op Ajax hebben geboekt. daarom denk ik dat Feyenoord weer moet proberen het op fysieke strijd te gooien. voetballend gezien is Ajax simpelweg vele malen beter dus je moet iets anders verzinnen als Feyenoord zijnde

Lijkt mij niet de meest verstandige tactiek. Er vanuit gaande dat Ajax wat dominanter zal zijn qua balbezit, zou ik niet op de omschakeling met die 2 spelen. Zelfs Blind en Schuurs moeten dat nog wel kunnen belopen. Wat mij ook opviel is dat beiden heren bij lange ballen nu ook weer niet heel bijzonder zijn, dus dat je op die manier het centrale verdedigingsduo van Ajax gaat verrassen. Ik zou meer voor snelheid en wendbaarheid gaan met Sinisterra en eventueel Haps linksbuiten. Daar zie ik meer gevaar vanaf komen. Maar goed wie ben ik.

11 januari 2021 om 15:04

Pratto won gister vrijwel elk luchtduel tegen Sparta, toch niet een ploeg met weinig lengte. Maar inderdaad, qua snelheid is het bijna een throwback naar de magische sprint van Van Beukering in de Kuip destijds...

11 januari 2021 om 15:13

Ik zie zo ook meer mogelijkheden ontstaan dan wat Aad voorstelt. En gek genoeg acht ik de kans voor Feyenoord groter dat ze nú Ajax pijn gaan kunnen doen dan dat dat straks in de Kuip gaat gebeuren. Want hoe zwak Ajax ook de afgelopen maand(en) ook is geweest, ergens snap ik ook wel weer wat Blind bedoelde toen hij onlangs zei dat Ajax vooral zijn eigen tegenstander is. Ja, Schuurs/blind zijn kwetsbaar. Maar tegelijkertijd speelde dat duo tegen Liverpool lange tijd gewoon een hele goede pot. Als ze scherp zijn kunnen ze ook een heleboel zwaktes compenseren. Dat geldt ook voor een Klaassen, die niet zo scherp is als de eerste maanden na zijn komst. We moeten ook niet vergeten dat het Ajax van 2019 destijds ook een mindere periode kende met veel puntverlies. Toen waren er allerlei blessures en raakte de sleet erin. Het zit nu in een soortgelijke periode en dan vind ik het ergens juist tekenen voor hun kwaliteit dat ze zich nog weten terug te knokken na zo'n dramatisch begin gisteren. Nu komt Haller erbij en die was gisteren tegen PSV zonder dat hij ingespeeld was al enorm belangrijk. Kudus is terug en zal hopelijk weer zijn vorm hervinden. Neres komt er weer aan. Vroeg of laat zijn er dan denk ik ook weer wat opties om te kunnen rouleren zonder dat Ajax er nou minder van wordt en dat geeft ook weer ergens wat rust. Als Ajax zich door de komende twee weken heen weet te slepen komen ze denk ik weer uit het dal en zal de machine weer beter gaan draaien. Dan wordt het moeilijker om ze te pakken. Dus nu moet de concurrentie toeslaan.

11 januari 2021 om 15:19

Het probleem met lange ballen is wel dat geluk een redelijk grote factor is. Een verdediger heeft dan vaak meer voordeel dan een aanvaller. Beweeglijkheid en snelheid is waar Blind en Schuurs moeite mee hebben. Berghuis is ondanks dat hij niet heel snel is wel altijd gevaarlijk, maar Sinisterra is er nog te vroeg bij om al wat van hem te kunnen verwachten. Wat dat betreft komt Ajax voor Feyenoord net een paar weken te vroeg. Maar goed, het wordt hoe dan ook zwaar voor Feyenoord. Ajax heeft op de meeste posities een betere speler lopen. Feyenoord zal het vooral van wilskracht en momenten moeten gaan hebben, mits Ajax goed voor de dag komt.

Ik vind Blind verdedigend niet sterk, maar aan de bal is hij natuurlijk fantastisch. Gisteren bevestigde dat nog eens. Bij de 0-1 staat hij alleen maar te appelleren voor buitenspel en doet verder niets, en bij de 0-2 sjokt ie langzaam terug. Hoewel ik echt nog wel in Schuurs geloof voor de langere termijn, zou Blind nu echt baat hebben bij een pure verdediger naast zich in topwedstrijden. Maar goed, als Feyenoord daar echt 2 spitsen tegen over zet (wat ik niet verwacht), dan zal ETH aanpassingen moeten doen, hoe gek dat ook klinkt tegen twee toch redelijk beperkte spitsen.

Off: wat ik hier beschrijf over Blind, dat appelleren en verder niets doen, dat is echt een trend geworden zeg. In plaats van terug sprinten en nog iets proberen te redden, zie je aldoor spelers zwaaien en afwachten. Alsof dat invloed heeft op de grensrechter... En al helemaal met de VAR nu is dat zinloos.

11 januari 2021 om 15:07

Dat denk ik niet, dan heb je alleen maar meer ruimte en dat is juist ideaal.

11 januari 2021 om 15:23

Ik snap ook niet dat Ajax niet met de punt naar achteren speelt. Posteer Alvarez of Martinez gewoon als afjager op het middenveld om de verdediging te ontlasten. Ze hebben voorin genoeg kwaliteit om die ene extra voetballer op het middenveld te kunnen missen; vooral omdat Klaassen en Gravenberch ook beiden drive hebben.

11 januari 2021 om 16:52

In principe ben ik daar geen voorstander van, mits je tegen twee spitsen speelt of als je daarmee Labyad op de bank kan laten, dan vind ik het wel een goede optie.

Het speculeren en hap klare lees koppen maken is begonnen hoor. Ja Feyenoord kan het Ajax lastig maken maar het moet wel meezitten. Als je een inschatting moet maken denk ik 70% kans dat Ajax wint wellicht wel 80% gezien de geschiedenis van Feyenoord in de Arena. Begrijp me niet verkeerd maar Ajax heeft meer kwaliteit dat Feyenoord in huis maar het is wel een stugge ploeg Feyenoord. Ik voorzie wel problemen voor Ajax richting het einde van de competitie. Als ik zie wat er dan gepland staat en misschien met publiek gaat dat Ajax punten kosten. Als Feyenoord net als PSV snel voorkomt en 2-0 kan maken dan gaat Ajax het lastiger krijgen dan tegen PSV om tot scoren te komen. Maar ik verwacht niet teveel problemen en nogmaals het is koffiedik kijken.

11 januari 2021 om 15:23

Anderzijds is Ajax denk ik nu juist te pakken. Haller is pas net erbij gekomen en zal nog onwennig zijn, maar op termijn ingespeeld raken. Kudus keert terug en zal misschien nu nog niet helemaal in vorm zijn, maar naarmate de tijd verstrijkt is die kans natuurlijk groter. En Neres komt terug. Natuurlijk, de Europa League komt er ook aan en het programma wordt er daardoor niet makkelijker op. Maar Ajax heeft op den duur dus wel meer 'smaken' en kan het hier en daar rouleren zonder dat het al te veel gaat inleveren. Piepjonge spelers als Anthony en Gravenberch krijgen dan ook meer rust, wat ze ook weer goed zal doen. Alleen PSV heeft eigenlijk in de breedte wat vergelijkbare opties, maar bij de rest van de concurrentie is dat toch stukken minder.

Dat zal meevallen aangezien die twee niet de snelheid van Malen hebben. Snelheid, daar is ons centrale duo erg zwak. Dat is alleen maar ideaal want het geeft ergens anders op het veld ruimte om te voetballen.

Ach het is Aad dus we zullen het maar niet al te serieus nemen maar deze man zou beter eens aan dry january mee kunnen doen. Als onze kale meesterbrein vanaf nu de juiste poppetjes vanaf het begin op de goeie plek zet zie ik weinig problemen voor zondag. We mogen er toch vanuit gaan dat Haller vanaf nu gaat starten als spits, Kudus komt steeds dichter bij wedstrijdfitheid om ook weer vanaf het begin mee te doen en als ik Ten Hag moet geloven is er een goeie kans dat ook Neres zondag weer bij de selectie zit.
Nogmaals als Ten Hag vanaf nu de juiste opstelling maakt denk ik eerder dat Feyenoord het verschrikkelijk moeilijk gaat krijgen dan andersom.

11 januari 2021 om 15:48

zoals eigenlijk traditie getrouw tegen Ajax. joh al zet je messi en co erin Feyenoord tegen Ajax in de arena hangt er een soort vloek over ons. zelfs als we is de betere zijn is er weer een kazim richards die de bal van de lijn tikt of ze schieten in 20 seconde voor vrijwel leeg goal 1x paal en 1x lat. ben 21 maar heb Feyenoord nooit bewust zien winnen in Amsterdam.

11 januari 2021 om 16:11

Nou in theorie kan natuurlijk alles. Zoals ze hieronder zeggen kan ik me die 3-4 ook nog wel herinneren al was dat Ajax uit 2000/2001 niet te vergelijken met de spelers die er nu staan. Laatste jaren in Amsterdam gaat het soepel maar zoals altijd, de wedstrijd moet eerst nog gespeeld worden.

11 januari 2021 om 20:05

we gaan er ook zondag gewoon weer met goeie moed voor zitten. als je een nederlaag verwacht kan het eigenlijk alleen maar meevallen. de laatste overwinning trouwens van Feyenoord in de arena was in 2005 toen Kuyt en Kalou vgm de goals maakten.

Ik had er al niet veel vertrouwen in, maar nu dicht Aad ons ook nog kansen toe. Goed idee om alvast te beginnen met het doel dichtmetselen.

Misschien zijn Blind en Schuurs op snelheid te kloppen, maar wij hebben niet de kwaliteiten (snelheid) van Psv. Ja Haps en Sinisterra zijn snel, maar Berghuis en die dikke Argentijn (haha grapje) zijn niet bepaald Usain Bolt. Ik zou God op den blote knieën danken voor en gelijkspel, maar ik denk eerder aan een nulletje of 3-4.

11 januari 2021 om 15:33

3-4 ik ben voor :-)

Dat was toen een wedstrijd met 2x Connoly.

11 januari 2021 om 15:36

Zo, das nog eens lang geleden. Pff, toen stelden we nog wat voor

11 januari 2021 om 15:39

Ja tis wel heel matig op het moment. Als je ook 's middags Sparta-Feyenoord kijkt en later Ajax-PSV dan is het verschil wel erg groot.

Nou ja zoals je al zei met een punt zou ik al polonaise lopen

Ik kan me voorstellen dat Feyenoord juist met maar 1 redelijk terug getrokken spits gaat spelen. ik denk namelijk dat het plan is dat alles over de flanken gaat, aangezien daar onze kwaliteiten liggen. op links heb je met sinisterra waar haps met regelmaat overheen komt snelheid en creativiteit, en op rechts dan Geertuida en Berghuis (minder snelheid maar dezelfde creativiteit). spajic/senesi en eigenlijk het hele middenveld zullen vooral op de eigen helft blijven hangen. lange ballen naar pratto en/of jorgensson zullen redelijk eenvoudig door blind en die schuurs opgevangen worden.

Ik denk dat ten Hag die fout geen tweede keer zal maken. Overigens roept Aad Kletspraat dit al jaren, dus zou ik me er niet druk over maken. Tenslotte was een 0-2 voorsprong voor PSV ook niet genoeg om te winnen...

Ik denk dat Advocaat wel weer iets gaat verzinnen om ''gewoon stiekem een puntje mee te nemen uit Amsterdam. Pratto is niet snel maar fysiek wel sterker dan Schuurs en ik heb gisteren een paar goede loopacties van hem gezien. En Schuurs was Zahavi gisteren ook een paar keer kwijt. Berghuis en Sinisterra aan de flanken voor de diepgang en snelheid.

Om de zwakheden van Ajax aan te pakken heb je drie eigenschappen nodig: snelheid, goede pressing en conditie. PSV mist de laatste eigenschap. Feyenoord komt eigenlijke op alle punten tekort. Sini is wel snel, maar met slechts 1 snelle speler ben je voorspelbaar. Feyenoord is geen team dat hoog druk zet, maar eerder terug zakt. Heel degelijk, maar het is een stijl dat Ajax goed ligt. Tevens heb je een hele goede conditie nodig om constant hoog druk te zetten en er wordt veel arbeid van de aanvallers verwacht.

11 januari 2021 om 16:14

Als jij het zo omschrijft gaat Ajax het lastig krijgen als je 1 team niet moet gaan testen op arbeid is dat Feyenoord wel. Verdedigend staat het heel goed gezien de gelijk aan tegendoelpunten en ze verliezen bijna niet. Feyenoord is een ploeg dat juist heel goed kan terug zakken en ze hebben wel een goede vorm. Nu zie ik ze niet winnen van Ajax in de Arena maar als het een vechtwedstrijd word dan geef ik Feyenoord meer kans.

Dat mensen denken dat Feyenoord ook maar enige kans heeft. Haha laten ze eerst Europees goed presteren tegen mindere tegenstanders, maar dat verliezen ze hopeloos. De Mos kan zeggen wat ie wilt, maar Ajax had een PSV grotendeels vast in deze hele wedstrijd (op het eerste half uur na). Nee ik snap dat mensen optimistisch (willen) zijn wat betreft Feyenoord. Maar je ziet als Ajax iedereen terug heeft en het komt in vorm, is Feyenoord ook gewoon kansloos.

11 januari 2021 om 16:47

Kansloos is een beetje een gevaarlijk begrip, want in principe is niemand kansloos. Dat de kans heel erg klein is is wat anders. Denk iig ook dat Ajax dit gaat winnen.

Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom mensen steeds maar blijven zeggen dat gisteren de eerste topper was. Ajax-Vitesse en Vitesse-PSV zijn onder andere al geweest. Waarom is dat opeens geen topper? Ik vind Vitesse veel beter dan AZ en Feyenoord tot nu toe. Het is ook wel leuk dat Aad denkt dat Feyenoord punten gaat pakken omdat hij 1 relatieve zwakte van Ajax heeft ontdekt, als je zo makkelijk dingen gaat analyseren zijn er wel 4 of 5 zwaktes van Feyenoord aan te wijzen.

11 januari 2021 om 17:10

Vitesse? Die konden zelfs met 11 tegen 10 niet van Ajax winnen. Verloren met 3-1 bij AZ en hadden gewoon moeten verliezen van Feyenoord. Vitesse heeft een leuk elftal, maar van een topwedstrijd is geen sprake.

Als onze voetbalprofessor Aad dit zegt dan hoeft Ajax zich geen zorgen te maken. Ik vindt de spitsen van Feyenoord nou niet echt de snelsten va de ere -divisie. En als Ajax er 1 meer maakt dan Feyenoord dan zit het wel goed. En waarom niet met de voorhoede due Ajax heeft.

Hoe graag ik het ook zou willen, zie ik Feyenoord echt niet winnen in Amsterdam. Ik zou een gelijkspel al mooi vinden, maar ik denk dat dit Ajax zich door Feyenoord echt niet gaat laten verrassen.

Sinistera en Jorgensen voorin, Berghuis op rechts en Linssen hangend op links. Pratto is niet beter als Jorgensen, en dit kan na die goal van zondag een boost geven voor Jorgensen.

Feyenoord moet lekker met Berghuis en Sinisterra in de spits spelen. 5-3-2-. Je moet echt snelheid voorin hebben anders is er te weinig dreiging. Achterin: Malacia, Spajis, Senesi en Geertuida en Nieuwkoop. Geertruida zal aan de kant van Anthony bij moeten springen denk ik. Middenveld: Fer, Kokcu, Toornstra.. Malacia en Geertruida kunnen prima mee op komen bij balbezit. Jorgensen en Azarkan als mogelijke invallers. Laten we in ieder geval lef tonen en zelf durven voetballen en niet alleen maar gaan tegenhouden. Met name het centrum van Ajax is toch kwetsbaar tegen snelle mensen vandaar dus Sinisterra in de spits.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren